סינדרום ירושלים (הסרט של בית"ר לא נגמר)

מי אמר שמשעמם בירושלים?

In כללי

"אין, אין על בית"ר ירושלים. סרט בדיוני שלא מסתיים לעולם" (איתן בקרמן, 14.7.11)

אז מה היה לנו עד עכשיו (רק הקיץ)?

סוחר נשק שהועמד למשפט בשתי מדינות ובין לבין רץ לראשות עיר הבירה של מדינה שאינו דובר מילה בשפתה הרשמית.

אחד שיוצא ונכנס במוסדות לבריאות הנפש ובזמנו הפנוי משחק תופסת עם משטרת פלורידה.

מפיק סרטים מצוירים שחבר לשמנמן חביב ואלמוני שהגיעו משום מקום ונעלמו בדיוק לשם מבלי להשאיר פתק או מכתב.

נוצרים שמאמינים שחיזוק הבניין היהודי בארץ-ישראל ישיב את ישוע הנוצרי לעולם.

– מי אמר שמשעמם בירושלים?

*

דאחקות בצד (1). אני דווקא חושב שלדן אדלר ואדם לוין היו כוונות טובות אלא שמשהו השתבש בדרך.

התחושה שלי היא שהחוליה החלשה בסיפור היתה מראש אדם לוין, שאדלר, שכנראה נדלק על הרעיון, הצליח לגרור אותו להרפתקה כנראה תוך הבטחות שמשקיעים נוספים בדרך. משהתברר שלא משקיעים ולא דובים, וגם הסיכוי לראות שקל מהסיפור לא קיים, עשה לוין ויברח ואדלר נתקע עם משהו שגדול עליו בכמה מידות לבד ונאלץ להצטרף להתחמקות.

*

דאחקות בצד (2). אפשר להסתלבט (בצדק) על כל אותם אנשים הזויים שבית"ר מושכת אליה, אבל אפשר גם לראות את הצד היפה בכך שכל מי שיכול מנסה לעשות משהו כדי שהמועדון ימשיך להתקיים בכבוד.

למשל יעקב שחר – נכון, רכישת חן עזריאל היא אולי לא מעשה פילנתרופי, אבל בסיטואציה אחרת סביר היה שמזמן היה מעיף לכל הרוחות את השחקן בעל הדרישות החצופות והסוכן המגלומן שלו, אבל בכדי לתת כתף לבית"ר באופן כללי, ולאיציק קורנפיין באופן אישי, נשך שפתיים וסגר את העסקה.

בית"ר, עם כל הקלישאיות שבדבר, חשובה לכדורגל הישראלי. זה לא רק הקהל שהיא מביאה (גם בעונות חלשות) והעניין שהיא מייצרת תמידית. זה גם העובדה שהיא, כמו שכתבתי בפוסט ההוא שעכשיו גורם לי להרגיש די אדיוט, מייצגת רובד שלם בחברה הישראלית עבורו היא מהווה מקור זהות.

וזהות זה דבר חשוב כמו שלמדנו בשבועות האחרונים. לכו תדעו, בלי בית"ר עוד תיפול לביבי על הראש עוד קבוצה מחאה.

*

אני ממשיך להתבונן באיציק קורנפיין ולהשתאות. ולו רק מהכוח שלו להתאושש מהטראומה של אדלר ולוין, שאני עדיין לא התאוששתי ממנה, ועוד באותו יום להוציא לפועל תוכנית חלופית.

קורנפיין הוא הראשון, בכל הקונסטלציה שסובבת את בית"ר, שניתח נכון את המצב והבין שהמותג של בית"ר בקריסה וכל עוד לא יעשה בו שינוי משמעותי בית"ר תתקשה לשרוד.

צריך לדעת להעריך את העובדה שאין אבן שהוא לא הופך לטובת העניין. נכון, עד עכשיו הוא בדרך כלל מצא שם כל מיני סוגים של יצורים – אבל אם יש מישהו שמייצג כיום את הרוח הביתרי"ת של "למות או לכבוש את ההר" זה איציק קורנפיין.

*

נמאס. נמאס. נמאס מהתקשורת. מי שראה אתמול את מסיבת העיתונאים בעיריית ירושלים יודע על מה אני מדבר.

זה התחיל עם השאלה הראשונה הקנטרנית לרב יחיאל אקשטיין "האם הקרן תומכת גם במזרח-ירושלים?" (התשובה היא כן, אגב) ונגמר עם העיתונאי שברוב חוצפתו שאל "האם אפשר לקרוא כעת לקרן לידידות ישראל 'הקרן לידידות בית"ר'?" – מה שגרר אפילו תגובה סרקסטית מראש העיר ("אתה מקנא?").

מעניין אם במסיבת עיתונאים בה היו מכריזים על פרוייקט משותף להפועל ת"א והקרן החדשה לישראל מישהו היה שואל האם אפשר לקרוא כעת לקרן החדשה לישראל 'הקרן החדשה להפועל'?!

אותם עיתונאים שמטיפים ל"אירופאיות" הם הדבר הכי לבנטיני שיש כאן – באירופה לפחות יודעים לעשות מינימום של כבוד למעמדים מהסוג הזה.

וזאת בלי לומר מילה על צביעותם של אלה שקוראים לסובלנות ולא מפספסים הזדמנות לתקוע לכל מי שלא דומה להם.

*

"דה באזר" בפייסבוק

34 Comments

אסף (אוהד מכבי חיפה) 5 באוגוסט 2011

איציק
ראשית כל הכבוד על מילות התודה ליענקלה שחר
שהרבה אנשים מפקפקים בכנות כוונותיו לעזור לביתר.
לשלם 4 מיליון שקל על עזריאל מבחינתי זה תרומה לביתר , השחקן לא שווה את זה, קל וחומר אחרי מופע הסחטנות של הסוכן שלו.
שנית בנושא לוין ואדלר , אני חושב שאתה קצת מקל עם קורנפיין לאחריות לפאדיחה, קורנפיין היה צריך קצת לבדוק על שני הליצנים הללו לפני שהוא מכריז הכרזות שהגיעו המושיעים לביתר.

עפר ויקסלבאום 5 באוגוסט 2011

אסף,
עת נחתמה העיסקה עם לוין ואדלר, נותרו לאיציק קורנפיין 72 שעות בלבד, כדי להעביר את בית"ר בבקרה התקציבית, ואתה מתגולל עליו שלא " בדק " מספיק טוב ?
טובע נאחז בכל קש.
אני מעריך את קורנפיין על יכולתו , כפי שכותב איציק, להציל מועדון, שמנג'רים רבים, וותיקים ומנוסים ממנו, ספק אם היו מצליחים.

אזי 5 באוגוסט 2011

כמו שכתבתי בפוסט על הפועל פתח תקווה… התקשורת כאן פשוט מגוכחת.
זה מדהים כמה הרבה אוהדי ספורט מכורים לעתונות ספורט יש כאן, וכמה מעט עיתונאי ספורט טובים יש, מצד שני.

אבל איציק, לי באמת אין דעה ברורה בנושא, אבל לא עולה על דעתך בשום שלב שיכול להיות שלכל הכשלונות האלה של ביתר אחראי קורנפיין ומנכ”ל אחר היה מצליח יותר?

תומר חרוב 5 באוגוסט 2011

אני לא מקבל את זה שבית"ר מייצגת רובד שלם בחברה הישראלית. בית"ר מייצגת את אוהדיה, הם לא רובד בחברה הישראלית, הם מרבדים שונים בחברה הישראלית כפי שאתה, יובל, יוסי מזרחי, דוד מירושלים וניינר מגיעים מן הסתם מרבדים שונים בחברה הישראלית. דווקא התקשורת (ממניעיה שלה לייצר קונפליקטים ברורים של שחור ולבן) בא לייצג את העמדה הזו ומכך אתה מתנער משום שאתה לא רוצה שתייגו אותך ברובד המסוים הזה (של הגזענים והימין הקיצוני) רק בגלל שאתה אוהד בית"ר.

ניינר 5 באוגוסט 2011

תומר, אני בטח ובטח לא שייך ל"רובד" הזה שמייצג את ביתר בתודעה הציבורית. אולי בגלל זה פחות ופחות אכפת לי מהקבוצה. פעם הייתי מרגיש בבית בטדי. היום אני מרגיש כמו חייזר.

איציק אלפסי 5 באוגוסט 2011

תומר, בית"ר כן מייצגת רובד מסוים בחברה הישראלית, אבל זה לא אומר שכל אוהדיה מגיעים מאותו רובד.

תומר חרוב 5 באוגוסט 2011

איציק, תגדיר לי בבקשה את ה"רובד" הזה.
ניינר, אני אומר שאין רובד כזה אז על אחת כמה וכמה שאתה לא שייך אליו. יש סטריאוטיפ של רובד שמטופח הן על ידי חלקים מהתקשורת והן על ידי חלקים מאוהדי בית"ר.
לא סתם ציינתי אותך, אתה כל הזמן אומר שפחות פחות איכפת לך מהקבוצה אבל אתה בעצם כל הזמן אומר את זה, כנראה שכן איכפת לך מהקבוצה גם כשאתה מרגיש רחוק ממנה. תרצה או לא תרצה, כנראה שאתה עדיין אוהד של בית"ר.

ניינר 5 באוגוסט 2011

תומר, לכך התכוונתי, שהרובד הזה קיים רק כאיזה אידיאה או סטריאוטיפ ואני לא שייך גם לאידיאה המלאכותית הזו.
זה נכון שאכפת לי פחות מהקבוצה. היא לא מרגשת אותי יותר. אני לא מאד שמח כשהיא מנצחת, לא מאד עצוב כשהיא מפסידה ונסיעה לטדי זה דבר שירד מסדר היום שלי. אני חושב שחלק מזה הוא המיאוס הכללי שאני חש כלפי הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות.ועם זאת יש צדק בדבריך, אני עדיין אוהד ביתר אבל הפכתי לאוהד מאד פאסיבי.התחושות הללו של הימים בהם הייתי מטפס בלב דופק על הגדרות בימקא, מתיישב בהתרגשות ביציע העץ ויוצא מדעתי עם כל גול של אורי כבר לא יחזרו.

תומר חרוב 5 באוגוסט 2011

לגבי איציק קורנפיין, אתה יודע מה אני חושב. אני לא יודע אם מניעיו טהורים או לא, הוא לא מנהל מוצלח במיוחד אם הוא צריך את טובות של שחר ואת הקרן לידידות בשביל להעביר קבוצה בבקרה.

איציק אלפסי 5 באוגוסט 2011

הבנאדם קיבל קבוצה עם חוזים של פלוס מינוס מאה מיליון שקל כשמי שחתם עליהם (גאידמאק) מתנער מעשית מאחריות להם – קבוצות התפרקו על הרבה פחות מזה. אני לא מומחה גדול, אבל לפי מה שהאיש עושה בבית"ר הוא לדעתי גאון פיננסי.
וזה עוד בלי לדבר על הערכיות שלו, החזון למועדון והדאגה הכנה והאמיתית שלו לבית"ר.

תומר חרוב 5 באוגוסט 2011

הטעות שקורנפיין עשה זה שהוא כל שנה המתין למליארדר שיוציא אותו מהפירוק. במקום למכור נכסים ולנקות שולחן, הוא העדיף להשהות ולהשהות את הצעדים הקשים שיוכלו לתת לבית"ר אפשרות לצאת לדרך חדשה, לאו דווקא בקונסטולציה בה היא זקוקה לתרומות ופילנטרופים כדי להתקיים (כמו שעושות לא מעט קבוצות). על הדרך הוא גם דאג לעצמו למשכורת הכי יקרה במועדון והכי גבוהה מבין בעלי התפקידים הניהוליים בליגה.

איציק אלפסי 5 באוגוסט 2011

אם הוא לא היה מחפש משקיעים היו אומרים שהוא לא רוצה שיבוא מישהו חדש שאולי יפטר אותו, כשהוא כן מחפש שואלים למה הוא לא מסתדר עם מה שיש…

אסף (אוהד מכבי חיפה) 5 באוגוסט 2011

איציק
על איזה ערכיות אתה מדבר?
אל תשכח שקורנפיין במשך שנים לא נלחם ואפילו לא גינה
את ההתנהגות הברברית של לה פמיליה

איציק אלפסי 5 באוגוסט 2011

אסף, זה מאוד לא מדוייק – קורנפיין מרגע שנכנס לתפקיד מנסה לטפל בתופעה.

עפר ויקסלבאום 5 באוגוסט 2011

אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך…

עפר ויקסלבאום 5 באוגוסט 2011

הכוונה לאסף, כמובן

ריקי רומא 5 באוגוסט 2011

חלוץ שהתפוקה שלו 10 גולים בשנה ונמכר ב 4 מיליון שקל איך לאוהד כדורגל זה נראה כמו עיסקה הגיונית?
אני רק יכול לדמיין שאצל אוהדי ביתר עמית בן שושן נתפס כחלוץ לגיטימי ושווה גם את הסכום הזה

*הבהרה* אני מבסוט על יעקב שחר שבא לעזרת ביתר אבל מבחינתי שישאיל אותו חזרה כמו שתיכנן לעשות עם אריאל הרוש
אין לנו שום צורך בחן עזריאל ו/או בדודו דהן

אביאל 5 באוגוסט 2011

איציק השאלה שאני שואל את עצמי בתור אוהד בית"ר, מתי גם כל אלה יגמרו ומה יקרה אז. אני מצפה ומקווה ליום שיגיע אדם נורמלי, שהמניעים שלו יהיו תרומה לקהילה בלבד וינהל את בית"ר בצורה מקצועית לחלוטין, יכול להיות שזה קצת יפגע בזהות הקבוצתית, אבל זה עדיף מהמהפכים ומהמשברים הבלתי נגמרים.

אמיר 5 באוגוסט 2011

לגבי שני האדונים אדלר ולווין, הם פשוט הבינו לאן נכנסו, לא רק למשהו שגדול עליהם כבעלים של קבוצת כדורגל כלשהי, אלא גם כבעלים של
קבוצה עם אוהדים כמו אלו של בית"ר (לא כולם אבל הרוב המזיק).
יותר מזה קורנפין לדעתי מכר להם את הקבוצה בלי להציג להם את כל הדברים כמו גומא וכמו השכר שלו לעומת שכר השחקנים וכו'… (גם הם עשו טעות שלא בדקו לעומק את הדברים).
לגבי יעקב שחר, לדעתי הוא עשה מהלך שהוא סוג של אסון לכדורגל שלנו, לא רק שהוא שילם סכום גבוה מידי על שחקן שלא שווה את הסכום (ואח"כ שקבוצות מוציאות כסף שיפסיקו לספר לנו ששחר שפוי כי הוא לא), הוא גם נתן מתנה לקבוצה גדולה שאח"כ יכולה להכריע משחקי אליפות מול יריבות שלו… בכך הוא "קנה" את קורנפיין ובית"ר לעונה הקרובה שכן כולנו יודעים שבית"ר גם שהיא בתחתית תמיד תנסה לקחת נקודות מהגדולות שאיתן שחר מתמודד בצמרת!!

סטודנט 5 באוגוסט 2011

אז גם מכבי פ"ת תמכור משחקים להפועל ת"א כי הם הכניסו להם סכום של 1.5 מיליון יורו על כלום. רגע, גם בית"ר צריכה למכור להפועל משחקים, כי הם הכריחו חלוץ סקורר לעבור אליהם. רגע רגע, גם למכבי ת"א, הם נתנו להם את יצחקי. איפה זה ייגמר? הכל קונספירציות. חקירה מיידית של ויצמן יער.

האם תוכל לכתוב להבא גילוי דעת של איזה קבוצה אתה אוהד, והאם אתה מחפש כבר קונספירציות למה הקבוצה שלך לא זכתה באליפות, למרות שאפילו לא שוחק המשחק הראשון, ועדיין אנחנו בעיצונן של חגיגות הדאבל של מכבי ת"א הרגילות של חודש אוגוסט?

moby 5 באוגוסט 2011

שחר הוא לא פילנטרופ שבא להציל את בית"ר.
הוא חושב שיגזור קופון על עזריאל (אני חושב שהוא טועה), עזריאל לא באמת השפיע על משחקי בית"ר (לדעתי לא ראיתי הרבה רק את מול חיפה).
אז זה בסדר להודות לו, והוא עושה מה שהוא רוצה עם הכסף שלו, אבל לי השנה הזו מתחילה להריח לא טוב, והטעמים הם עסקיים.

איציק אלפסי 5 באוגוסט 2011

אני מסכים שעזריאל הוא אוברייטד, אבל בקבוצה טובה כמו חיפה הוא יכול להפוך לסוג של ארביטמן (שגם ממנו אני לא נופל).
לבית"ר הנוכחית, שצריכה שחקנים עם אופי שיכולים לקחת עליהם את הקבוצה הוא היה תורם פחות, ולכן גם מבחינה מקצועית זו עסקה טובה לבית"ר בהתחשב בתמורה שנתקבלה עבורו.

ירושלמעסלי 5 באוגוסט 2011

רואה את זה קצת אחרת, בעיני קורנפיין הוא אחד מחבורת התנים שהתנפלו בלי לחשוב פעמיים על הכסף של גיידאמק וניסו לנצל את "הפראייר" עד כמה שיכלו. הוא אחד התנים היחידים שנשאר עדיין לעמוד, מחזיק את הנתח שלו בפה ולא מוותר על פרור.
בינתיים הוא הוביל את בית"ר מכישלון לכישלון, מבעל בית הזוי אחד למשנהו, כשביד יש לו שחקנים שאמורים להיות שווים הרבה יותר מכל מה שהשיג מאז שמונה ליו"ר הקבוצה.
האמת, בתור אוהד הפועל ירושלים ממש לא מפריע לי שאחד מאנשי המקצוע החמדנים והגרועים ביותר בארץ מוביל את הקבוצה שלכם מדחי אל דחי, אבל הייתי בטוח שזה יפריע לכם.

איציק אלפסי 5 באוגוסט 2011

העובדה שיש קונצנזוס בין שונאי בית"ר לבין אוהדים מסוג של לה-פמיליה בביקורת/שנאה לקורנפיין מרתקת וכנראה מעידה שהוא כן עושה משהו נכון.

נעל קרועה 5 באוגוסט 2011

קורפיין הוא המנהל הכי שנוא אי פעם בביתר
שדד את הקופה במשכורת מושחתת
הסתכסך עם האוהדים הכי טובים של ביתר
הביא את צמד השמאלנים להטביע את ביתר

מנקסון 6 באוגוסט 2011

תגובה לנעל קרועה (כנראה מרב בעיטות בערבים ובזרים)
קורנפיין הסתכסך עם האוהדים הטובים של ביתר ? ? ?
אתה בטח מתכוון לאנשים המנומסים והערכיים שיוצאים כל שבת למלחמת דת ?
הביא את צמד השמאלנים להטביע את ביתר ?
למה להטביע , הם בטח רצו לפנות את טדי ולתת אותו לישמעלים.
חשבתי שרק ב YNET יש כאלו תגובות…

מוזגטס 6 באוגוסט 2011

אני חושב שקורנפיין מתגלה לאט כאחד המנהלים החכמים והטובים בכדורגל שלנו. המהירות בה הגיב למצב שנוצר השבוע ובכלל איך הוא מצליח לעמוד בביקורת ובסופו של דבר להעביר תקציב, היא ראויה לציון.
מה שקשה לי בסיפור היא דווקא ההתנהלות של יעקב שחר. נחמד מאוד שהוא רוצה לעזור אבל יותר מעסקת "אקנה-אשאיל" אחת או שתיים והוא יהפך לפטרון של בית"ר. מצב קצת מעוות. מצב שצריך לחשוש ממנו ולו רק בגלל שההתנהלות של יעקב שחר היא דוגמה לרוב הליגה שלנו.

נעל קרועה 6 באוגוסט 2011

נו מה קיבלנו עכשיו?
קורפין מכר את כל מי ששוה בביתר,וביתר בדרך לרדת ליגה
ממש גאון

איציק אלפסי 6 באוגוסט 2011

בבקשה, בא תספר איך לדעתך אפשר להעמיד תקציב גבוה יותר לבית"ר ולהביא שחקנים יותר טובים.

יואב 7 באוגוסט 2011

אין לי מושג אם שחר פילנטרופ לביתר, אני יודע שהוא ואחרים לא צריכים להיות כאלה לשום קבוצה בליגה. בתחושה שלי,זה לא מושג שאמור להתקיים בין קבוצות באותה ליגה(לא קשור כלל לקונספירציה).
אם אדון שחר רוצה את עזריאל מיקצועית ומוכן לשלם ,זה כמובן לגיטימי ורגיל.
 איציק אלפסי,
באמת שאין לי טינה לביתר והיא אפילו המועדפת עלי מבין הפועל וחיפה אבל היא אכזבה ענקית בכל מה שקשור לקהל בשנים האחרונות, בשנים שביתר הכי זקוקה לקהל שלה. קורנפיין התחייב על הכנסות בשנה שעברה ולא עמד ביעד רק כי הקהל לא מגיע. גם הקיץ אין התגייסות של קהל לקנות מנויים(שהם לא מהיקרים בליגה) ולעזור למועדון שזקוק לו. קצת מאכזב, מפתיע לרעה ורחוק מהמיתוס הידוע.  

איציק אלפסי 7 באוגוסט 2011

הקהל הישראלי הוא באופן כללי קהל מפונק שלא מגיע ובטח שלא קונה מנויים כשאין הצלחות, לצערי אנחנו, הקהל של בית"ר, לא שונים.

אבו צ'יצ'ריטה (fka תושב חוזר ) 7 באוגוסט 2011

סרט בדיוני שהולך ונעשה ביזארי משנה לשנה. אם כל האירועים שמנית בפיסקה הראשונה היו כלולים בסרט, היינו אומרים שהתסריט מופרך ולא אמין.
לגבי קורנפיין – לא יודע – העובדות הן שבית"ר על הפנים. יש מי שחושב שהוא עושה את המקסימום במצב ענינים גרוע, ויש גם קייס לטעון שגם לו יש חלק בקריסה הזו. אין לי ספק שהוא איש מוכשר עם הטובות שבכוונות, אבל אני לא בטוח איפה הוא עומד על הספקטרום בין שתי האופציות הללו

יואב 7 באוגוסט 2011

איציק,
זה כמובן נכון באופן כללי אבל מקרה ביתר הוא קיצון לצד השני. לא בטוח שביתר היא הרביעית/חמישית במכירת מנויים וזה קיצוני לנוכח הפוטינציאל. בטח בימי סגריר שהמועדון זקוק לתמיכה מוראלית וכלכלית מהקהל שלו.
אני יכול להעיד רק על הקהל של מכבי שכמעט תמיד מציג מספרים סבירים והוא לא רואה נחת כבר קרוב לחמש עשרה שנה.
יש תנודות שנובעות מפינוק, מרכש/אי רכש ושאר מחלות ישראליות ידועות אבל עדיין יש בסיס קיים וקבוע.
אצל ביתר זה נראה רעוע הרבה יותר ואנחנו מדברים על דאבליסטית של לפני שלוש שנים. זה מרגיש קיצוני מידי.
 

איציק אלפסי 7 באוגוסט 2011

דבר ראשון, הכל בבית"ר קיצוני מדי ועם זה אני בהחלט מסכים.
לגבי ספיציפית נושא הכרטיסים והמנויים:
א. הרקע הסוציו-אקונומי של מרבית אוהדי בית"ר נמוך יותר משל מרבית אוהדי מכבי ולכן קשה להם יותר להוציא בפעם האחת את הסכום שדורשת רכישת מנוי.
ב. למרות זאת, בית"ר, גם בשתי העונות האחרונות החלשות, עדיין נמצאת בצמרת הליגה בנתוני מכירת כרטיסים.

Comments closed