צומת גומא

עכשיו רק צריך לקוות שלא נתגעגע לימים בהם השאלות היחידות שהעסיקו אותנו היו מי יהיה המאמן ואיזה זרים להביא.

צילום: אלי סגל, ויקיפדיה

אשקר אם אומר שאני שקט עם המהלך של הפיכתו של גומא אגייאר לבעל הבית של הפועל ירושלים.

זה לא רק הטיפוס עצמו, אלא גם העניין העקרוני של העברת הקבוצה לבעלות פרטית. כמו שלמדנו היטב על בשרנו, בנושא הזה של בעלות פרטית על קבוצת ספורט אתה יודע אולי איפה זה מתחיל (במסע"ת חגיגית ותוכניות מפוצצות לעתיד) אבל לא תמיד איפה זה נגמר (בית משפט? מוסד לחולי נפש? סתם ידיעות קטנות בשולי מדור הספורט "שבמועדון מחכים לשמוע מהבעלים").

נכון שלמועדון שמעוניין להתמודד בצמרת קשה להתקיים לאורך זמן ללא השקעת בעלים – ולכן מה שדני קליין עושה כבר קרוב לעשרים שנה זה סוג של נס – אבל אם הברירה היא בין צמצום התקציב לבין עלייה על רכבת ההרים שנקראת הבעלות הפרטית, נדמה לי שהאופציה הראשונה עדיפה.

הסתכלתי אתמול על דני קליין במסע"ת והוא היה נראה לי נרגש אף יותר מכרגיל במעמדים האלה. אולי זה רק הדמיון שלי, אבל אפילו נדמה לי שזיהיתי לכלוכית בקצה העין שלו. אולי יותר טוב מכל אחד אחר, דני קליין הוא הראשון שיכול לעכל את העובדה שתם עידן בהפועל ירושלים. עידן שאופיין אולי בטלטלות מקצועיות תכופות, אך ביציבות ניהולית ראויה לציון – לא דבר של מה בכך כשרואים מה קרה בערך לכל מועדוני הצמרת בכדורסל הישראלי שהם לא מכבי ת"א.

המהלך הזה מזכיר לי את העברתה של בית"ר ירושלים לראשונה לידיים פרטיות ב- 1999, כשמשה דדש העביר את זכויות הניהול לידי הקבוצה העסקית בראשותו של קובי בן-גור. על מה שקרה לבית"ר מאז אפשר לכתוב ספר או תסריט לאופרת סבון. אם זה מה שהולך לקרות עכשיו גם במלחה, שתמיד היה נדמה עבורי, מכל מיני בחינות, אי של שפיות בעיר הלא הכי שפויה שלנו, עוד נתגעגע לימים בהם השאלות היחידות שהעסיקו אותנו היו מי יהיה המאמן ואיזה זרים להביא.

*

ובמיוחד ביום הזה, שווה להקשיב לדברים (בייחוד לרוח הדברים) של עדי גורדון, זכותו וצדקתו תעמוד לנו ולכל בית ישראל.

לנגח את הבריידי באנץ' (טור מבפאלו)
יומן האליפות של הג'איינטס 3 - איזה יום נפלא

29 Comments

פרננדס 26 בספטמבר 2011

איציק כנראה שאתה רואה הפועל י-ם שונה ממה שאני רואה. בתור מנוי ותיק תרשה לי לחלוק עלייך:
ראשית המהלך של העברת הקבוצה לידי גומא הוא מהלך ציני ואופרטונסטי להחריד שפוגע קשות בתדמית החבוטה גם כך של המועדון. תחשוב איך זה נתפס בקרב כלל אוהדי הספורט במדינה: "דני קליין עושה סיבוב על המיליונר התמהוני" .
יציבות ניהולית-בטח שיש כי דני קליין קובע שהוא נשאר כל שנה… האמת גם בצפון קוריאה יש יציבות שלטונית.
מבחינה מקצועית- כאוס מוחלט. עשרות זרים לפחות 13 מאמנים וכל זה ב- 16 שנות ניהול. לזה אתה קורא אי של יציבות ושפיות?
הבעיה של הפועל י- ם שהיא שרויה במעגל מכושף בו היא הקבל בטוח שאוטוטו מנשלים את מכבי, ההנבלה נדחפת לעשות שטויות וחזר חלילה. ברגע שההנהלה תחליט להוביל ולא להיות מובלת, אז יהיה אפשר להתחיל בתהליך הבראה כואב של המועדון.
לדבי הבעלות הפרטית-אני מסכים והפתרון לפי דעתי הוא שחלק מהמניות יהיו בידי האוהדים (למשל 15% ) אם יכולת להטיל וטו על מהלכים קיצונים ודרמטים של הבעלים. תחשוב איזה צעד ייחודי ושיווקי זה היה יכול להיות- אלטרנטיבה למכבי….

איציק אלפסי 26 בספטמבר 2011

אני עדיין חושב שלדני קליין, גם אם הוא לא חף מטעויות, מגיע המון קרדיט על העובדה שהוא מצליח להחזיק את הפועל ירושלים כקבוצת צמרת (לפחות תודעתית) כל כך הרבה שנים בלי גב כלכלי יציב.
בלי קשר, חלוקת מניות לאוהדים היא רעיון מצויין ואם כבר זו אכן יכולה להיות אלטרנטיבה, לפחות במובן האידאולוגי, למכבי.

asi 26 בספטמבר 2011

מה עדי גורדון אמר?

איציק אלפסי 26 בספטמבר 2011

לא הצלחתי משום מה להטמיע את זה בפוסט – הנה קישור:
http://www.youtube.com/watch?v=eYuzVvJ3jF4

אריה 26 בספטמבר 2011

אם יש דבר שדני קליין יודע לעשות זה לגייס כסף, אם יש דבר שדני קליין לא יודע לעשות זה לנהל קבוצת כדורסל. שום שפיות אין בהפועל של דני קליין, יש רק אדם שדאג לשמר את מעמדו ומכישלון מקצועי לכישלון מקצועי הוא נותר יבש ותמיד האחרים היו אשמים. אני מקווה שבהפועל החדשה מר קליין ימשיך לגייס כספים וספונסרים ומישהו אחר ינהל מקצועית את הקבוצה.

פרננדס 26 בספטמבר 2011

SUPER LIKE

אלעד אייל 26 בספטמבר 2011

אין ספק שהפועל י-ם היא רכבת הרים של ממש ! בתור אוהד שעוקב אחרי הקבוצה שנים רבות היו עליות ומורדות מקצועיים וניהוליים רבים. לדני קליין מגיע קרדיט על כך שהציל את הקבוצה מהתפרקות לא פעם, והצליח להעמיד קבוצות טובות פעמים רבות דווקא בתקציב קטן, ואולי זו הנקודה המשמעותית. הבעיה של הפועל לעניות דעתי היא הקושי להביט הרחק מעבר לאופק. הפועל חיה מהיד לפה, אין תקציב ארוך טווח, אין חשיבה מקצועית ארוכת שנים וכל שנה מוצלחת נחטפים השחקנים הגדולים, והכל נבנה שוב מאפס (למעט מקרים חריגים ב95-6 או שנתיים של גאידמק). הפועל מרוב להיטות לנשל את מכבי (כשבסוף שכחה גם להיות שם כשנקרתה ההזדמנות) שכחה שהיא צריכה לבנות את עצמה לאט ובטוח דרך היול"ב קאפ, דוגמה טובה לכך סיינה. גם אני מתפלא על דני קליין שבמשך שנים רבות סירב לאפשר לבעלים פרטיים לקבל שליטה על הקבוצה מה שהתברר בדיעבד כמהלך מוצלח (שוב גאידמק) ולכן אני בהחלט מרים גבה לאור מה שאנו כבר יודעים על גומא. אני מקווה שהארינה שיסתיים בשנים הקרובות יקטין את התלות בבעלים פרטי ויאפשר גם במקרה של התרסקות/ התחרפנות הבעלים לנהל תקציב ראוי שיאפשר חשיבה ארוכת טווח.
אשרי המאמין

איציק אלפסי 26 בספטמבר 2011

הנקודה של העדר תכנון ארוך טווח היא נקודה נכונה, אבל אהרון פוגל הבעלים של מגדל הסביר את זה אתמול נכון ופשוט: ברגע שהיתה להפועל קבוצה שנתנה עונה טובה המחיר של השחקנים קפץ לשמיים והיא נאלצה למכור אותם ולבנות מחדש, ובעונות לא טובות קרה אותו דבר משום שהפועל בעצמה רצתה מטבע הדברים להחליף את השחקנים.
כדי לבנות משהו לטווח ארוך, ואני חושב שבהפועל כן היה ויש את הרצון לכך, צריך משענת כלכלית יציבה. אני רק ממש לא בטוח שגומא אגייאר הוא האיש הנכון לכך. מצד שני, אומרים שדני קליין קיבל גם הצעה מצמד המוקיונים שרכש את בית"ר לשעתיים בקיץ ועלה מהר על הפלופ שלהם, וגם במקרה של גאידמאק הוא נקט משנה זהירות, אז נקווה שהוא יודע מה שהוא עושה. למרות שיכול להיות שפשוט כלו כל הקיצין ובאמת אי אפשר יותר להוציא מים מהסלע ולהעמיד תקציב ראוי רק מספונסרים, אז החליטו לקחת את הסיכון על גומא.

פרננדס 26 בספטמבר 2011

איציק , פוגל צודק לכן הפועל צריכה למתג עצמה באופן שונה לגמרי ממה שהיא כעת. לדוג: קבוצה שמחתימה שחקנים צעירים לא רק ישראלים אלא מכל העולם לתקופות ארוכות משקיעה בהם מפתחת אותם וכו. הפירות יקצרו רק אחת לכמה שנים אבל תחשוב כמה שחקנים צעירים ורעבים ירצו לבוא לשחק בקבוצה אם הם יראו שבסופו של תהליך הם גם התקדמו מקצועית, עברו לקבוצה אירופאית/אמריקאית גדולה, וכמובן שידרגו את השכר. אין בזה שום בושה להיות מועדון שכזה.
פוגל מצביע על בעיה גלובאלית אך חבל שהוא לא מציע שום פתרון יצריתי.

B. Goren 26 בספטמבר 2011

איציק, מה מצב בריאותו הנפשית של גומא? הוא החלים או שעדיין מתכנן ללכת לשחרר את שליט? אני שואל ברצינות ללא שמץ של ציניות.

איציק אלפסי 26 בספטמבר 2011

בנצי, גם לי אין מושג ולא נראה לי שלמישהו, חוץ אולי מהרופאים שלו, יש.

אלעד אייל 26 בספטמבר 2011

החושים העסקיים המחודדים של דני קליין בהחלט לא הכזיבו במקרה של גאידמק שלו סירב דני להעניק בעלות וצדק, ואני מקווה שגם הפעם הוא לא טועה.
בקשר לחשיבה ארוכת טווח, אני מביא כדוגמה את בני השרון, קבוצה עם תקציב קטן משל הפועל, וקהל אוהדים קטן בהרבה ובכל זאת אי של יציבות בכדורסל הישראלי עם זרים איכותיים ונהדרים, כמו עוסמן סיסה ששיחק שם לא מעט שנים, שון ג'יימס, לי ניילון ועוד. כך שקשה לי קצת לקבל את הטיעון הזה. ושלא נדבר על פיטור מאמן כל שנה או יותר מכך, "ככה לא בונים חומה"

לדעתי הבעיה היא היעדר סמכות מקצועית רצינית שכל תפקידה הוא תכנון מקצועי עתידי רחוק טווח. ניסו לעשות זאת עם מוטי דניאל וזה נכשל עוד בטרם התחיל. משום מה זה לא הולך בארץ תפקיד של ג'נרל מנג'ר, אולי בגלל בעיות אגו, אינני יודע אבל נראה לי שזו אחת הבעיות הקשות. מציאות תמיד יש וגם קבוצה עתירת תקציב יחסית כמכבי משקיעה רבות בחיפוש תגליות – כהאפמן בזמנו, ווייצ'יץ, מצ'אבן וכו'. זו בהחלט דוגמא לחשיבה ארוכת טווח, ואני מקווה שגם בהפועל ימשיכו בקו הזה שהחלו בו בשנה האחרונה, ונקווה שיניב פירות

איציק אלפסי 26 בספטמבר 2011

נכון, אבל גם בני השרון כמעט התפרקה הקיץ.

אלעד אייל 26 בספטמבר 2011

איציק אתה צודק, אבל בני השרון הוכיחה חשיבה מקצועית לאורך שנים לא מעטות. שמירה על סגל יציב בלי להשתגע ולהביא שחקנים מעבר לתקציב. העובדה היא ששחקנים גם זרים נהנו לשחק שם ונשארו למרות שיכלו לקבל הצעות טובות יותר כלכלית. לבני השרון אין פוטנציאל אוהדים גדול כמו הפועל ולכן היא תלויה הרבה יותר בעירייה. אם הפועל היו עובדים נכון היציבות הייתה מנת חלקם והם היו בונים קבוצה שתהווה אלטרנטיבה ואולי היא הייתה מופיעה ברגעי המשבר של מכבי במקום חולון וגליל

דה גאנר 26 בספטמבר 2011

'לכלוכית' זה בפראפרזה על 'לחלוחית' או שמא עוד שגיאת כתיב מביכה בדהבאזר?
(לרוב אני מתאפק אבל יותר מדי כאלו מצטברות על שולחנכם, אם חסר מגיה יש פה מספיק כותבי ודוברי עברית נכונה)

איציק אלפסי 26 בספטמבר 2011

אכן צריך להיות רשום לחלוחית ותודה שאתה מתקן.
קצת סבלנות לגבי זה, קצב הטקטסטים כאן הרבה יותר גבוה מאשר בעיתון ולפעמים משתרבבות גם טעויות מביכות. אתם מוזמנים תמיד לתקן.

סופרפלי 26 בספטמבר 2011

מגעיל אותי שלוקחים כסף מבנאדם שכולם יודעים שיש לו בעיות נפשיות. זה פשוט עליבות מוסרית מהסוג הגרוע ביותר.

תומר חרוב 26 בספטמבר 2011

צודק…זה מה שהכי מפריע לי בכל הסיפור הזה. ניהול גרוע או לא, די ברור שזה לא יתרום לבריאותו להיות בעלים של קבוצת כדורסל.

ניינר 26 בספטמבר 2011

לקחת מגומא כסף זה כמו לגזול ממתקים מילד קטן. בלי קשר לגומא, צריך להקים אולם נורמלי, להביא מנהל מקצועי אמיתי ולהשאיר לדני קליין את נושא גיוס התרומות בתקווה שימצא מישהו יותר יציב מגומא

מאשקה 26 בספטמבר 2011

אלפסי, חיכיתי לטור שלך על מסיבת העיתונאים אמש,
והנה לא התאכזבתי.
אין לי דעה ברורה על הצעד הזה של דני קליין, כל מי שמגיע עם כסף לירושלים ונוגע בספורט בירושלים, נתקף במחלת סידרום ירושלים.
כנראה שיש בעיר הקשה הזו משהו מיוחד באוויר.
אני רוצה להאמין שדני קליין ידע מה הוא עושה שהעביר 60% מהקבוצה לידי גומא אגייר, אני יודעת שאימא של גומא היא זו שמנהלת את הכספים שלו מול הפועל ירושלים.
אין בי יותר חלומות של קבוצות ספורט המזוהות עם הסמל שלהם והצבע של התלבושת, כל הספורט התחרותי בקבוצות בארץ הפך מזמן לעסק מסחרי, וגם המחויבות של השחקנים לסמל הקבוצה עבר מהעולם, יש להם רק מחויבות איפה יש יותר כסף.
ספורטאים כמו עדי גורדון אין כבר, והתרגשתי מהסרטון הזה, (גם בגלל שראיתי בסופו את משה אסולין ז"ל עומד בצד).
עדי גורדון הכניס להפועל ירושלים את המושג " יש בי אהבה והיא תנצח ", והיה אומר לאוהדים אחרי הפסדים : " תראו, יש אנשים אחרים השמחים עכשיו וטוב להם, תרגישו טוב שאנשים אחרים שמחים "
אם אזכה להגיע לשנת 2028 אהיה בת 80, אולי עד אז אזכה גם לאליפות אחת של הפועל ירושלים, בתנאי ששם המועדון יישאר הפועל ירושלים.

יואב 26 בספטמבר 2011

עדי גורדון היה כדורסלן נפלא וספורטאי נהדר.דווקא המשפט המפורסם שהוא בחר לצטט-לא מהייטלייט שלו.בטח לא מקורי, קצת סתמי(לכל ספורטאי יש אהבה) ובטח לא מסתדר עם איש נדלן.מרגיש כמו נחמתו של המפסיד(שזאת בטח נחמה טובה יותר ממפסיד גרוע).
לא יודע איך לאכול את זה.זה מרגיש קצת ציני אבל דני קליין מעולם לא בחל באמצעים על מנת להשאיר את החלום שלו חי(זיוף דרכונים, סוחר נשק מבוקש).
אני מקווה שלגומא טוב. באמת.

חאג' 26 בספטמבר 2011

אין ספק שכסף זה דבר חשוב, אבל כאשר הוא מבוזבז על מטרה אבודה מראש צריכים לנצל אותו בחוכמה.

בהנחה שאין ירידות בליגת העל המגוחכת שלנו, למה לא להשקיע את כל הכסף באקדמיה לנוער, שיחד עם השם של העיר וקצת עסקנים פוליטיים שבטח לא חסרים בה תוך כמה שנים תוכל למשוך אפילו כשרונות מחו"ל.

מספיק להביא זרים בשקל כי המס עליהם חסכוני יותר, אם הפועל ירושלים רוצה להוות אלטרנטיבה למשהו מעבר לתחרות ירידה מנכסיה מול המקבילה העירונית מהכדורגל – שתתחיל להשקיע כסף במקומות הנכונים.

תומר חרוב 27 בספטמבר 2011

קשה לי להבין למה אוהדי הפועל ירושלים, שכבר יש להם את המסגרת של קבוצה בבעלות האוהדים מקטמון לא פונים לכיוון הזה גם בכדורסל? ובמיוחד שכשקטמון קמה אז בכדורסל ידעו יפה מאוד לתמוך ולבוא למשחק עם גביע המדינה. כלומר, דני קליין אמור לעודד מהלך כזה. יש למישהו הסבר לכך?

יואב 27 בספטמבר 2011

תומר,
אתה באמת מצפה שדני קליין יעודד מהלך שיקח אותו ואת הקבוצה שלו אחורה בהתמודדות? מה אתה לא מבין פה? הוא אולי נכשל מיקצועית בהתמודדות אבל הוא עדיין שם(בכל מחיר).מה קבוצת אוהדים תיתן לו תקציבית? זה רוגטקה מול תותחים. גם מהצד השני באים מאהבה למשחק, תדע לך!אנשים שמים כסף!!! בשביל האהבה שלהם, כמה מוזר שזה נשמע לאלה שחושבים שהם באמת באו מאהבה.מצחיק זה.
קהילה? הילדים ממבשרת ציון בגיבוי שלום ירושלמים למיניהם(אחסוך ממך מה אני חושב עליו) רוצים להתמודד.זאת האצולה הירושלמית שאיבדה את השילטון כבר לפני עשרים שנה. יש שם חסכים. קבוצת אוהדים? מול מכבי? אפשר לעבור לחוג קהילתי. יש לזה את אותה משמעות.

תומר חרוב 27 בספטמבר 2011

אני לא באמת מצפה מדני קליין לכזה דבר. אני אומר שבמידה והם ילכו למהלך כזה, יש להם את הלגיטימציה הזו מצידו. הם מעמידים תקציב ראוי גם עכשיו ללא בעלים, הבעלים עכשיו מחזיק 60 אחוז(מי מחזיק את הארבעים הנוספים?). הם יכולים לנסות את זה.

יואב 27 בספטמבר 2011

תומר,
זה כל מיני ברעמים מוטרפים מהזיות גדלות שחושבים שבן רימוז' היה טוב בהרבה מגיורא "העצלן" שרק נהנה מעצם היותו תל אביבי(לא חלילה קפטן ליון באמצע שנות השבעים ).הם לא רלוונטים מזמן כי השמש לא זורחת מהתחת שלהם כבר יותר מחצי יובל.בשום תחום שהוא.אנשים עצובים בתאכלס.זה בעיקר אוויר חם…
אבל הם רוצים להתמודד, וזה מבורך ולגיטימי.קבוצת אוהדים? ומי ישמע עליהם אז?

קורא 27 בספטמבר 2011

איזה מלך עדי גורדון! (ואני לא אוהד הפועל ירושלים)

איציק אלפסי 27 בספטמבר 2011

הפועל ירושלים כדורסל (וקטמון בכדורגל מאז שקמה) באמת מייצגת את האליטה הישנה של ירושלים והחתך הסוציו-אקונומי של האוהדים שלה שונה מאוד מזה שתמצאו בטדי – זאת ירושלים של רחביה וקטמון הישנה ולא ירושלים של הקטמונים ופסגת זאב. כפטריוט ירושלמי אני שמח שיש ייצוג ספורטיבי גם לירושלמיות הזו, למרות שגם אני חש לא פעם שיש בה לא מעט פלצנות, כי מדובר בירושלמיות אותנטית לא פחות מזו של השכונות שגם מציגה צד של העיר שמקבל פחות ביטוי כלפי חוץ.

אפריים 27 בספטמבר 2011

מסכים לגמרי עם תמיהתו של תומר חרוב ולא מבין את אלו שמתווכחים איתו.
אני יכול להתחיל ולפרט את היתרונות של קבוצת אוהדים מול קבוצה בבעלות פרטית אבל זה לא לגמרי נושא הפוסט.
אז רק לצורך המחשה- נראה לכם שיש אוהד אחד של הפועל תל-אביב שמעדיף את האופן בו מנוהלת קבוצת הכדורגל תחת בעלות פרטית על האופן בו מנוהלת קבוצת הכדורסל הנמצאת בבעלותו? מרכיב ההישגיות הוא באמת חזות הכל?

ולמי שחושב שעם גומא הפועל ירושלים יכולה לדגדג את מכבי תל-אביב מומלץ לבדוק האם הסכום שהוא משקיע בשלוש השנים הקרובות יכול לכסות את השכר של שחקן בכיר אחד במכבי באותה תקופה… כמו בכל החברה, הפערים רק הולכים וגדלים ונצחונות קטנים ושוליים מחפים על תמונה רחבה עגומה מאוד.

Comments closed