בראש מורם (עוד צעד אמיץ של ניר קלינגר) / אבישי סלע

ניר קלינגר עשה מעשה אמיץ ונדיר בספורט הישראלי.

cc license infofarmer
 
מאת: אבישי סלע
 
אני מודה שניר קלינגר תפס בהפתעה אפילו אותי כשהודיע על התפטרותו. לא ציפיתי שזה יקרה. תמיד יש בי את הצד הקונספירטיבי במוח, שחושב "מה אם תסריט כזה יקרה", אבל הוא בדרך כלל נדחק הצידה ע"י כוחות ההיגיון והבנאליות ששולטים במוח שלי שלטון ללא מיצרים. ופתאום, במשפט השני של אותו סינק מפואר (יודע לתת סינקים, הבחור), הוא אומר שהוא הולך לעזוב ומותיר אותי, יחד עם ההיגיון והבנאליות, בהלם מוחלט. מעשה שהוא כל כך נדיר בספורט הישראלי, מעשה כל כך גברי, כל כך אמיץ, כל כך נכון.
 
ניר קלינגר תמיד היה אחר בנוף המאמנים הישראלי: לא מתמכר לקלישאות, תמיד אומר את האמת, לא מפחד מצעדים דרסטיים כשהם הכרחיים, חף מפוליטיקה ומחנפנות. הוא שבר טאבו כשבעונתו הראשונה במכבי שם את אבי נמני על הספסל; הוא שבר טאבו גדול עוד יותר כששחרר אותו, כאשר גילה לכולם את מה שמיץ' גולדהאר יגלה לכולנו עשור מאוחר יותר: שנמני הוא אולי כוכב, אבל הוא גם מעמסה על מכבי תל אביב כמועדון. ועכשיו הוא שובר טאבו נוסף: לא נאחז בכיסא. לא מתפתל ולא מתפלל לעוד יום. הולך, בראש מורם, אחרי ניצחון מול היריבה הגדולה לתחתית, מוכן לעזור למאמן החדש. כמה שונה. כמה מרגש.
 
כמה שונה היה המעשה הזה מהמעשה המאמני בכדורגל שלנו. כדורגל שבו מאמנים הם יצורים חלשים, מתרפסים, מפוחדים, עושים הכל כדי לרצות את כל העולם – מהבוס הגדול ועד אחרון האוהדים – וכל כך נואשים לעבודה שהם מוכנים לחתור תחת כל מאמן אחר, לקפוץ בראש כל פעם שמשרה מתפנה – גם במקומות העבודה הבזויים והנצלניים ביותר (מי אמר הפועל אשקלון?). וזה שורש הבעיה: המעמד החלש של מאמן הכדורגל הישראלי הוא הבסיס לכל מה שרע בכדורגל שלנו. כי מאמן חלש – כמו עיתונאי חלש – מועל בתפקידו. מאמן חלש יפחד לקחת סיכונים. מאמן שלא מוכן לקחת סיכונים לא ייתן לילד בן 18, מוכשר ככל שיהיה, את המקום בהרכב; הוא יעדיף לקחת זר בן 30 או שחקן "מנוסה", שמקבל הרבה כסף. מאמן שלא מוכן לקחת סיכונים לא ישחק עם שני חלוצים במשחק חוץ, הרי תיקו זו גם תוצאה טובה. תיקו הוא סטטוס קוו. לא ניצחת, אבל גם לא הפסדת. הג'וב נשמר. התקשורת והאוהדים יירגעו. אפשר לשרוד עוד שבוע, להמשיך לשייט בדרך לשום מקום.
 
תסתכלו על הליגה שלנו, ותמצאו קורלציה ברורה בין מעמד המאמן לבין כוחו של מועדון: קחו את מכבי חיפה של יעקב שחר, ובית"ר של ארקדי גאידמק כמשל. כמה מאמנים אתם זוכרים בעשור האחרון בחיפה? וכמה בבית"ר של ארבע השנים האחרונות? הנה לכם ההבדל. מועדון חזק הוא מועדון שבו המאמן הוא הדמות החזקה. הוא מתווה הדרך המקצועית. יענקל'ה שחר היה פעם מפטר מאמנים סדרתי, אבל הוא נגמל. הוא הלך עם רוני לוי גם כשהקהל גירש אותו באבנים ובמקלות תרתי משמע. עכשיו הוא מגן בגופו על אלישע לוי, גם כשהנשמות הטובות כבר מנסות להעיף אותו. גאידמק, לעומת זאת, התייחס למאמן כעוד פיון על לוח השחמט. החליף מאמנים כמו גרביים, והותיר את המועדון שלו עם שוקת שבורה ומחוסר דרך. זה ההבדל היסודי, האמיתי, בין שתי הקבוצות. זאת הסיבה שבגללה חיפה כאן ובית"ר שם.
 
הקבוצות המצליחות בכדורגל שלנו הם קבוצות בהן המאמן הוא האיש החזק: ראובן עטר בנתניה, רן בן-שמעון בקרית שמונה, איווניר במכבי ת"א. את הטבלה סוגרות באר שבע, הפועל חיפה – שבה יואב כץ מעז להתערב בשיקול דעתו של ניצן שירזי, והפועל פ"ת – שמינוס תשע הנקודות הוא תזכורת מכאיבה לימיהם של דני לוי ותומר סיני, הצמד העלוב שהעיף את יובל נעים – האיש שהפועל פ"ת שלו היתה הדבר הכי מרגש וסוחף בליגה שלנו.
 
בעזיבתו, ניר קלינגר הראה מאמן ישראלי אחר: חזק, גאה, נאמן לאמת ולדרך שלו – גם כשכל אלה שמסביב יצאו מדעתם. בעזיבתו הוא אמר לקהל של הפועל ב"ש ולתקשורת צמאת הדם: נתתי לכם את מה שרציתם. הנה, התפטרתי. זזתי הצידה. יותר לא תוכלו להאשים אותי. מישהו באמת חושב שפתאום באר שבע תציג כדורגל של צ'מפיונס ליג? מישהו חושב שפתאום באר שבע תמריא לגבהים שלא נראו שם? כל המאמנים שמועמדים עכשיו לבאר שבע הם ראויים, אבל אף אחד מהם לא עונה לתואר "קוסם". המערכת בבאר שבע מפורקת. הבסיס לקוי. מחלקת הנוער חלשה ולא מסוגלת להצמיח כשרונות מקומיים ראויים. הקהל בריוני ומאיים. שחקנים מהמרכז לא רוצים לבוא. לבאר שבע היה כוכב בשם מאור מליקסון, ומאז שהוא עזב לא קם לו יורש ראוי. גם קלינגר אחראי לכך. אבל הוא בטח לא האחראי היחיד. כל עוד באר שבע לא תחליף דיסקט, המצב שם לא ישתנה.
 
אז קיבלתם את ליטרת הבשר שלכם, אוהדי באר שבע היקרים. עוד מעט יבוא מאמן חדש, שוב מאמן חדש שאותו תקבלו בפרחים רגע לפני שגם הוא יחטוף אבנים ויצטרך להתלוות ע"י ניידות משטרה. אבל גם אתם, עמוק בלב, יודעים שזה לטפל בסרטן עם אקמול. שבאר שבע צריכה מהפכה יסודית, ולא עוד חילופי מאמנים. ושהכדורגל שלנו זקוק בדיוק לאותו הדבר: למאמנים חזקים וגאים כמו קלינגר, ולא למאמנים חלשים – כמו, כמעט, בכל מקום אחר.
 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אוקלנד - תחילתה של דרך
יומן האליפות של הג'איינטס: איליי אוהב את האצטדיון בגלנדייל

44 Comments

MOBY 3 באוקטובר 2011

מסכים איתך בהכל למעט שיחת הטלפון.
לאלונה ברקת לא מגיע לקבל טלפון כזה. רוץ ליציע המכובדים תפוס אותה לשיחה של 5 דקות בארבע עיניים ורוץ לטלויזיה (נאה דורש נאה מקבל).

ג'ון מקינטייר 3 באוקטובר 2011

בעיני זה הרבה פחות הירואי. קלינגר קרא את המפה(הפיטורים הם רק עניין של זמן), אולי אפילו חשש מתבוסה ביתית במחזור הבא ופשוט ניצל את ההזדמנות שיצר לו הניצחון כדי לחתוך ולא להיחתך, כדי לשמור על הכבוד וכו'.

איל 3 באוקטובר 2011

אין שום סיבה להתפטר בצורה כזאת, בלי להודיע לבעלים לפני. אם הקבוצה חשובה לך בצורה מינימלית, אתה חייב לאפשר לה להיערך לנושא. אבל על מה נלין? אלו נורמות העבודה בכדורגל הישראלי. כשם שמעסיקים מצפצפים עליהם, אין סיבה שהעובדים לא יעשו אותו דבר.

בר דלס 3 באוקטובר 2011

צר לי, אבל מדובר בערימת שטויות וסטיגמות שרק שתקוע רחוק ולא מודע למה שקורה יכול לגבב.

באמת שאני לא נגד קלינגר. אבל לא הצלחתי להבין איך מפילים ולו חלק מהתיק על האוהדים של באר שבע. אם אנחנו מחברים את השנה שעברה מדברים על 8 הפסדי בית רצופים, על הפתיחה הכי גרועה בתולדות המועדון עם 0 מ 6 (וכבר אחרי 30 דקות מול מכבי ת"א היה ברור לאן זה הולך) ובעיקר אני חושב שעם ההבנה שהדיבורים על הצערה היו סלוגן.
קחו את ההרכב מול מכבי ת"א צ'באי (בן 31), יחיאל (32-3 ), גביש (22 ), סוארס (26),הרוש (24), אדלי (24 , ) קינגסטון (31), שבחון 29), נאסר(21), אילוז (27), אקסברד (23)

לפני שאתם מתרשמים מכל מיני 21-21 נספר שבאף מקרה לא מדובר בעונה הראשונה בבוגרים, גם לא בשניה. אנחנו מדברים על שחקן אחד תוצרת בית ובשביל לעשות 0 מ 6 באמת שלא חייבים להקת שכירי חרב כ"כ בינונית.

לא היה בבאר שבע מאמן שזכה לחיבוק כמו קלינגר. לפחות לא ב 20 השנה האחרונות. ולא במקרה אגב, כמומחים לחרא אנחנו יודעים לזהות חרא מרחוק. תשאלו איפה עזורי? מה הוא הצליח לעשות באשקלון לא נשאל. נניח שזה בגלל פרוספר (למרות שגם אצל פרוספר הוא הצליח לפתוח תחנת רכבת של 15 שחקנים ולהגיד אח"כ שחייבים להתחזק), אבל מה הוא הצליח בכפ"ס ?מי באמת היה רוצה שעזורי יאמן את הקבוצה שלו?

ומה עשה גיא לוי אחרי באר שבע? מי התנפל עליו? אפילו את רמת השרון הוא הצליח למתג כמקום אלים. למרות שמדובר במקרה מעט שונה, כששורה עליו הרוח הוא מאמן כדורגל גדול. את הבוז הוא חטף כשהרוח המוזרה שרתה בו.

האמת היא שקלינגר טעה קונספטואלית. אולי בגלל שהאמין במשהו, אולי בגלל שזו מדיניות שהכתיבו לו. אבל אם במקום 8-9 שחקנים היו מגיעים לבאר שבע רק 4 חדשים. מהם לפחות 3 זרים שהם תותחים עם קבלות (ועולים בהתאם) ואת הדקות של האמג'דים (אחלה גדול) היו מקבלים בוגרי מחלקת הנוער של המועדון סביר להניח שהמצב היה פחות גרוע ובטוח שלקהל (לרובו לפחות) היתה הרבה יותר סבלנות.
אבל כשהרכש שלך הוא עודפי יצור שהסתובבו בארץ בלי קבוצה ושאר כאלו מאחי נצרת ונצרת עלית אפשר לשאול למה לא שלנו?

אגב שלנו, אולי אוהדים לא נשמע מקצועי. אבל לפעמים הם רואים יותר טוב מבעלי תעודות פרו למינהם. שמישהו יצפה ב 3 המשחקים האחרונים של הפועל באר שבע וישאל עצמו אילך זה שכל השלוכים מהיציע ראו שאופיר דוידזדה חייב לשחק קשר ורק מחזיקי הפרו לא?
שמישהו ישאל איך השלוכים מהיציע צעקו שנאמס כבר מאלתורים של בלם שמשחק מגן וקשר שמשחק בלם ובעלי הםפרו המשיכו?
ואיך זה שהשלוכים מהיציע צעקו שלשחק 4-5-1 על מתפרצות עם אקסברד זו התעללות בו ובנו ושעדיף מהיר ולוחץ כמו אבו לאבן ובעלי הפרו לא ראו?
וכשבמשחק האחרון כשהוא יודע כבר שהוא הולך האלתורים כמעט ופסקו, ההרכב נראה מאוזן הרבה יותר פתאום זה דמה יותר לקבוצת כדורגל? פתאום רואים את החלוץ לוחץ ומטריד את הבלמים, את הקשר השמאלי חורש את האגף ונותן אלמנט של משחק התקפה לקבוצה ואת הקשר האחורי מונע את רוב ההתקפות 40 מטר מהשער.

ואגב הגיע הזמן להפסיק עם הבלוף הזה של מחלקת הנוער החלשה של באר שבע שלא יכולה להצמיח כשרונות. תבדילו בין מיקומה של קבוצה בטבלה לכמות הכשרונות שיש בה. קבוצה בלי שוער נניח תרד ליגה. מה זה אומר על המגן הימני שלה? מה זה מוכיח לגבי הקשר השמאלי שלה? מספיק כבר עם הרדידות הזו.

בשנתון הכי גרוע שלנו אני אצליח למצוא לך שחקן רלוונטי לא פחות מיוסי תורג'מן שכזה שמגיע מבחוץ (שום דבר אישי) וגם כי אפשר לחשוב באילו אקדמיות פרחו אמג'ד סולימן וסיארג' נאסר. שמוכיחים אגב את טענתי הקודמת -גם בשדה טרשים יכול לצמוח פרח. העניין הוא שאת המיים(דקות המשחק היקרות) אני רוצה להשקיע קודם כל בפרחים שלי. אלו שלא יברחו שניה וחצי אחרי שמכבי ת"א תמצמץ לכיוונם.

וגם כי נכון לתחילת העונה 2 השחקנים הכי טובים בהפועל באר שבע (אולי פרט לקינגסטון) הם אופיר דודזדה ויוסף אבו לאבן.
אז מה? זה שאבו לאבן המסכן גדל בבאר שבע ולא עלה כמה מאות אלפים כמו אקסברד הופך אותו לכזה שצריך לשבת על הספסל?
אבו לאבן ודודזדה (שחקן הנבחרת הצעירה) הם תוצרת מחלקת הנוער הכושלת ההיא שהצליח להעפיל ליגה ולהגיע מהליגה השניה לגמר הגביע תוך כדי שהיא מביסה (בחוץ) 4-0 את קרית שמונה, ומנצחת בדרל גם את מכבי פ"ת והפועל ר"ג מליגת העל.
דודזדה אגב הוא אחד הבודדים, ובעצם הבודד בשנתיים-שלוש האחרונות שעלה מהנוער וקיבל הזדמנו. גם היא רק בגלל שהרוש עשה מהלך מדהים של 2 צהובים באותה התקפה והורחק.

אם יש משהו שאולי כדאי ללמוד מהמקרה זה שהרבה פעמים השלוכים מהיציע רואים ומבינים כדורגל לא פחות טוב מבעלי תעודות הפרו.
שלפעמים פוליטיקות כאלו ואחרות מכניעות את הדעה של המאמנים ולפעמים בעלי תעודות הפרו תקועים בקונספציות שגויות ועוסקים יותר בנסיון לא להפסיד מאשר ברצון לנצח.

תומר חרוב 3 באוקטובר 2011

רק במשהו אחד אתקן אותך. גם שחקני הבית שלך יעזבו ברגע שתהיה להם הצעה טובה יותר. וד"ש לליפשיץ.

אלון 3 באוקטובר 2011

בסוף המשחק שאלו את קלינגר אם הוא היה מתפטר במידה והקבוצה היתה מפסידה, והוא אמר שלא.
מה זה המהלך הילדותי הזה של להתפטר דווקא אחרי נצחון? "רציתי להשאיר את הקבוצה במצב טוב". אחרי נצחון אחד מתוך 7 משחקים הקבוצה פתאום במצב טוב?

לדעתי, קלינגר שמאוד הערכתי עד היום, עשה פה מהלך ילדותי ומגוחך, חף מכל שיקולים ענייניים. הוא בסך הכל רצה להתפטר ושיגידו לו "למה אתה הולך".

קלברסון 3 באוקטובר 2011

איציק, אני מודה שברוב המקרים אני לא מסכים עם מה שאתה כותב אבל אני בהחלט למדתי להעריך את ההגינות שקיימת בכתיבה שלך. משום מה היום, התאכזבתי מחלק מהדברים.
דמות המאמן זה דבר חשוב בהחלט וחלק מאתוס של כל מועדון, מוסכם עליי. אבל לראות את ההבדל בין בית"ר ירושלים לבין מכבי חיפה כמתמצה בהתייחסות של הבעלים למאמן, זה כבר גובל בתמימות.
ההבדל הוא קודם כל כלכלי. ההתנהלות של בית"ר בשנים האחרונות קשורה קשר ישיר להתמוטטות הכלכלית של בעליה. חד וחלק. זה לא ששגשוג כלכלי של גאיידמק היה מבטיח לבית"ר אליפות בכל שנה, אבל היא בהחלט לא הייתה נראית ככה.
בית"ר של גאיידמק לקחה אליפויות וגביע וההתייחסות מצד הבעלים הייתה אותה התייחסות.

איציק אלפסי 3 באוקטובר 2011

ראשית, מי שכתב את הטקטס הנוכחי הוא אבישי, אבל בגלל שאני מסכים איתו אני אתייחס לנקודה שהעלית: נכון שמרגע שגאידמק ירד מנכסיו והוא הפסיק להשקיע בבית"ר אז גם המצב המקצועי של הקבוצה הדרדר, אבל התנהלות נכונה יותר שלו ושל המועדון בתקופה שהוא כן השקיע כספים היתה מאפשרת מצב שהקבוצה היתה יכולה להתקיים בצורה מכובדת גם כעת ללא השקעה מאסיבית מצדו של גאידמק. הבעיה היא שההתנהלות בתקופה שגידמאק השקיע כספים היתה חסרת מחשבה ותכנון, מבוססת על גחמות ושליפות – מה שהתבטא גם במעמד המאמן ולכן אני כן חושב שמדובר בפמרטר נכון להדגמת ההבדל בין התנהלות נכונה (כמו זו של שחר) לבין התנהלות שמובילה לכאוס מערכתי ולקריסה.

בר דלס 3 באוקטובר 2011

תגיד אלפסי. מה לדעך היה הסיכוי שהקהל שלכם לא היה מקלל מאמן היה עושה 0 מ 6 מפתיחת העונה ו 0 מ 8 במשחקי הבית? מה לדעתך הסיכוי שהוא מצליח להגיע למספרים האלו?

איזה מעמד היה למאמן כזה אצלכם? ז"א אם הוא מצליח לעמוד על הרגלים אחרי הההפסד הרביעי ברציפות?
מה היה מעמדו של אורי שנה שעברה בפתיחת העונה והוא הרי נתן לנו גם 4-1 בראש איפשהו לפני מחזור מספר 6 כמדומני?

אז אם אורי היה הולך אחרי שנתן לנו 4-1 או סתם 2-0 סולידי הוא היה גבר גבר?

אם קלינגר היה שם את הקבוצה בראש סדר העדיפויות שלו הוא היה מחכה קצת עם מופע הגבריות. נותן לשמחה של הניצחון להשתחרר ולא ליצר תחושה של הפסד אחרי הניצחון.

אז קלינגר רצה הביתה. זה בסדר. לגיטימי שהוא,הבריאות שלו, השם שלו והפרסטיז'ה שלו יעמדו אצלו לפני הקבוצה, אפשר לחשוב שהוא שיחק סטנגה עם אליהו עופר בשכונה או תלה פוסטרים של שלמה אילוז על הארון.
אבל לא צריך להפוך אותו למורה דרך או אייקון התנהלות.

איציק אלפסי 3 באוקטובר 2011

אתה כנראה צודק לצערי, אבל זה לא הופך את ההתנהגות הזו למשהו ראוי או משהו שעוזר לקבוצה.

בר דלס 3 באוקטובר 2011

טוב.
אז תזמין גם לי מקום בטיסה לאוטופיה. אני מצטרף.
עד אז? שישפטו אותנו בכלים של בני אדם במדינת ישראל או בכלל.
ואם כבר לשפוט אז בכלים פחות שטחיים ועם אמירות פחות נבובות מהוא הראה להם ומ"הנוער של באר שבע גרוע" .

החלוקה הדיכומטית הזה לטובים ורעים מצחיקה אותי תמיד.
החיים הרבה פחות שטחים מהטיעונים הללו.

נ.ב
לפרננדס במדינה המפוארת שצמודה לגבולנו הצפוני, לא צעקו להתפטר?
כל טיעון שתוריד על באר שבע אני אצליח להביא לך אותו בקלות על נבחרת ישראל. אז אם פרננדס היה מתפטר אחרי גרוזיה הוא היה גאון?

תולעת 3 באוקטובר 2011

כמה סופרלטיבים. אמיץ, נכון, גברגבר, חזק, גאה, נאמן לאמת. לא מיצינו את זה בקדנציה הקודמת של המאמן הכושל הזה בארץ?
כמו שתיאר היטב הבר-דלס, מדובר באמת באיש מקצוע חלש, שלמרות החיבוקים שהוא קיבל מהקהל הבאר שבעי (שק החבטות החדש-ישן כל פעם שהקבוצה כושלת בגלל אנשי "מקצוע" איומים כמו קלינגר האמיץ), התמיכה והסבלנות (אלה באו בעיקר בגלל אותה תדמית של "גבר-גבר") לא הצליח לייצר בבאר שבע כלום – לא עתיד, לא תקווה, לא חלום. אפילו לא שיטת משחק. אפשר רק להשוות את עבודתו עם קבוצות אחרות בפריפריה – עכו של שנה שעברה, קריית שמונה של השנתיים האחרונות וסכנין של השנה – ולראות את ההבדלים המהותיים.
הקבוצות של קלינגר נעדרות יצירתיות, משחק לחץ או משחק מסירות מסודר, הניתוחים הטקטיים שלו ילדותיים וככאלה – פעם עובדים ופעם לא. אין שום זכר למוטיבציה יוצאת דופן שהייתה סימן ההיכר שלו גם במכבי, ובחירת הזרים שלו לא פחות ממחפירה.
באופן כללי, לו הייתי קלינגר, אחרי שהייתי נוחתת מצלב הקדוש המעונה שלי, הייתי מתחילה לדאוג – כשמתחילים לדבר על אנשי מקצוע בסופרלטיבים שלא קשורים למקצוע שלהם ברור שיש כאן בעיה.

ניתאי 3 באוקטובר 2011

המחמאה היחידה שמגיעה לקלינגר בעקבות ההתפטרות היא שהוא לקח אחריות, לא דבר מובן מאליו בארץ שלנו, אבל זהו. הוא האחראי העיקרי לכדורגל הגרוע (נכון, כדורגל של צ'מפיונס לא יהיה גם אחריו, אבל זה יהיה יותר בגללו מאשר בגלל המאמן שיחליף אותו) ולתוצאות הגרועות בעקבותיו.
נכון שמדובר במשהו שונה ממה שאנחנו רגילים, אבל זהו. לא הביא קבלות – הלך.

תומר חרוב 3 באוקטובר 2011

אבישי, אתה צודק לגמרי בעניין מעמד המאמן, אם תסתכל בטבלה של העונה שעברה תראה שהיא מאורגנת בדיוק בצורה כזו שכל מי שפיטרה את המאמן שלה נמצאת בחלק התחתון ולהיפך(חוץ ממכבי תל אביב).
אבל הסיפור של קינגר זה משהו אחר לגמרי ולא רק בגלל הדברים הנכונים שבר דלס כתב.
אין פה טיפה של אומץ ובטח לא יושר. אומץ היה נקרא להישאר במועדון שנתן לך תמיכה רק לפני שבוע וגם בעונה שעברה, יושר היה אילו הוא היה מתעקש ומתפטר חודש לפני, כשמועד ההעברות פתוח ועדיין אפשר היה לעשות שינויים בקבוצה. באר שבע נשארת עכשיו עם שוער זר חלש שלא מתאקלם ועם דניאל ליפשיץ שהוא פשוט לא שוער.
והמעשה הכי פחדני שהוא עשה זה להאשים את האוהדים ומעבר לפחדנות זו חוצפה והוצאת לשון הרע. אם איימו עליך לך למשטרה, אל תכתים קהל שלם. קלינגר סיפר פעם כמה היה לו ולמשפחתו קשה אחרי המהלך עם אבי נמני, זה לא הפריע לו להמשיך לאמן את מכבי בצ'מפיונס וגם לקחת את נמני חזרה לקבוצה.

גולר 3 באוקטובר 2011

שער בנגיחת ראש מ-60 מטר
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-15145980

איציק אלפסי 3 באוקטובר 2011

חזק. היה לפני כמה ימים בחדשות הספורט.

יואב 3 באוקטובר 2011

לפני חמישה חודשים התקיים גמר הגביע לנוער בין מכבי לבאר שבע.היה משחק צמוד ומרתק בין אלופת הליגה הראשונה לאלופת הליגה השניה ואין הדבר מובן מאליו כי מכבי דרסה הכל בעונה שעברה.באר שבע היתה נהדרת ומוכשרת ונכנעה בדקות האחרונות ממש.
לפני שבוע התקיים משחק בין הקבוצות הבוגרות. בהרכב מכבי עלו שני שחקנים מאותו גמר(קהת ומיכה) שחקן נוסף עלה מהספסל(דאבור)שחקן אחר ישב על הספסל(ברק לוי)ולוגסי בכלל היה פצוע.
ומי שיחק בבאר שבע? אולי בר דלס יכול לענות(אבו לאבן עלה מהספסל כמדומני)כי אני פחות בקיא.זה אולי יכול לתת את התשובה על מתן הזדמנויות ועל "הנוער הכושל" של באר שבע.

בר דלס 3 באוקטובר 2011

על תקן :כן שיחקו (ונראו כמו שחקני כדורגל שלא רועדים מהיריבה האימתנית שמולם ): אופיר דודזדה ויוסף אבו לאבן.

בר דלס 3 באוקטובר 2011

ועוד נקודה בעניין הטיעון שהועלה כאן:
בשנה שעברה מעמדו של קלינגר היה חזק יותר משל נמני, משל אלישע ולבטח משל אלי כהן מעכו .
איכשהו בטבלה כל אלו (ועוד אי אילו אחרים) סיימו מעליו בטבלה.
איפה העובדות שמות את הטיעון היפה?
שלא לדבר על זה שהוא הצליח לסיים בטבלה מעל מעמדו של רוני לויאורי מלמיליאן הרבה בגלל 2 הנקודות שב"ש קיבלה בצורה טכנית במשחק מול אשדוד.

מה שמסביר שאפשר להגיד בעצם הפוך: כאשר קבוצה מצליחה מעמדו של המאמן חזק יותר. נראה לי שמדובר בתגלית רצינית.

איציק אלפסי 3 באוקטובר 2011

תראה ידידי, יכול להיות שקלינגר מאמן גרוע (למרות שלא ברור איך זה משתלב עם העובדה שהוא המאמן היחידי שלקח אליפות עם מכבי ת"א בחמש עשרה השנים האחרונות, הוביל אותה לליגת האלופות, הוציא משחקנים בעייתיים כמו ברוך דגו ואפילו ראובן עובד את השנים היפות בקריירה שלהם ואפילו גרם לנמני לשחק לכמה רגעים עבור הקבוצה ולא רק עבור עצמו) ושבבאר-שבע יש חומר מקומי מצוין שאף מאמן לא השכיל לתת לו את ההזדמנות (אם הם כאלה טובים למה הם לא מצליחים במקומות אחרים? השחקן היחיד שאפשר לומר עליו שהשתדרג בבאר-שבע הוא מאור מליקסון ועל כך כבר נתתתי כאן קרדיט לא פעם לאוהדים ולמועדון) – כל זה לא משנה את העובדה שכמעט כל שדרת המאמנים הבכירה (יותר או פחות) בכדורגל השיראלי עברה בבאר-שבע וסיימה את דרכה באותה צורה – ליווי משטרתי ביציאה מווסרמיל.
אז אפשר להמשיך להאשים את כל העולם, אבל אם באמת רוצים לתקן שווה לראות גם מה החלק של האוהדים והמועדון בכך. וזה שבבית"ר או בנבחרת ישראל המצב לא הרבה יותר טוב לא מעניק נקודות בטבלה.

בר דלס 3 באוקטובר 2011

לא מתאים לך ללקות בצורה שכזו בהבנת הנקרא. ועוד יותר לא מתאים לך ללקות בכזו שטחיות. אני אולי לא כותב. אבל קורא. ושטחיות זה לא אתה. גם לא העדר שורשיות. למה מה שאתה רוצה אצלך אתה חושב שלא ראוי אצל אחרים?

לא כתבתי ויותר מכך לא חושב שקלינגר הוא מאמן גרוע.
כן חושב שהוא טעה. וזה אגב לא מוכיח כלום לגביו מלבד זה שהוא בן אדם.

בקשר לחומר המקומי? ובכן לא יודע כמה הוא טוב או לא וזו הבעיה.
אם אותם לא חטפו (ואיך יחטפו?לא רואים אותם משחקים) אז הסקאוטים של וילם 2 יושבים על הדיסקים של תורג'מן? למה אחד שבקושי שיחק בליגה השנייה כן ראוי להפוך לשחקן הרכב בהפועל באר שבע (ואחרי חודש להעלם לחצי שנה, רק בשביל להפציע לעוד חודש כשחקן הרכב ולהעלם)?למה אמג'ד סולימן כן ראוי? ולמה באותה נשימה לוטם זינו לא? אם זה שהוא גדל במחלקת הנוער של באר שבע הופך אותו לנחות ביחס לבוגר האקדמיה של אחי נצרת אז אולי עדיף לסגור את הבאסטה.
כאמור ראינו את החומר הכושל הזה מדיח 3 קבוצות ליגה ראשונה בחוץ בדרך לגמר גביע. ראינו אותו מוציא את המיץ למכבי ת"א מגיע להארכה, מוביל 1-0 ומפסיד ב 10 הדקות האחרונות. מכבי ת"א של כל הדור מיכה כן?

צר לי להתעמק בזוטות ולשאול כשאתה מדבר איתי על שדרת מאמני הכדורגל הבכירה, למי אתה מתכוון? לגילי לנדאו? איפה ומה עשה מאז?
לגיא לוי ?מי קפץ עליו אחרינו פרט לרמת השרון ? (ובסוף עממיקו ולא בכיר כמו מומי זפרן שלקח ת הקבוצה עלה איתה ליגה) . אולי ללחמן?
אולי מרקו בלבול? חיים בן שאנן? נו מי? כנראה שבסוף נשארנו עם אלי גוטמן שלא הצליח אצלנו מאותה סיבה שלא הצליח להתחבב עליכם ועל אוהדי נתניה.
או שאולי השדרה הבכירה זה עזורי? אולי נינו ברגיג שהיה כאן בשנות ה 80? אולי ויקו חדד? תעזור לי מיהי השדרה הבכירה? כמה אליפויות היו לה על הגולגולת ומי התנפל עליה אחרי שנפרדה מחיות הנגב?
איך זה שלחלקם היה פה כה נורא עד שהם רצו עוד סיבוב על הגלגל ? (בלבול,גילי ועכשיו גיא לוי)

קלינגר אגב שהיה היחידי מבין אלו שמכונים בכירים שלא בא כחלק מנסיון לשיקום הקריירה וזכה לגב אדיר של הקהל שאף מאמן בארץ (בטח ביחס לתוצאות ) לא קבל בדיוק מהסיבות שעזורי חטף בראש : הוא לא ניסה להתחבא ולהאשים את הקהל. הוא אמר שבמועדון עם קהל יש לחץ ושמה שהוא עבר במכבי ת"א זה הרבה יותר גרוע ממה שאי פעם יעבור בב"ש. מה שנכון.

אני בכלל חושב שמוקדם לקבוע אם קלינגר נכשל או הצליח העונה כיוון שהתוצאות על המגרש (שהיו גרועות) הן רק חלק מהסיפור שלפיו היה אמור להבחן השנה. החלק השני והיותר חשוב זה כמה שחקנים צעירים הוא טיפח בבאר שבע. נכון לעכשיו היחידי שיכול לענות לתואר "בן טיפוחים" הוא יוסף אבו לאבן. שכבש שער אחד כמו אקסברד (שכבש בפנדל).

אם תדבר בעובדות ולא בסיסמאות יהייה קל יותר.

מאור

איציק אלפסי 3 באוקטובר 2011

דבר ראשון, אני כן חושב שגילי לנדאו ובטח גיא לוי הם מאמנים טובים מאוד שהצליחו ועוד יצליחו גם אם כמו לכל מאמן אחר היו להם כשלונות בחלק מהמקומות. לגבי זה שחלק מהם חזרו – זה בדיוק מה שכתב אבישי על המאמנים בארץ ש- "כל כך נואשים לעבודה שהם מוכנים לחתור תחת כל מאמן אחר, לקפוץ בראש כל פעם שמשרה מתפנה – גם במקומות העבודה הבזויים והנצלניים ביותר".
יכול להיות שקלינגר טעה שהוא לא ניסה לשתף יותר חבר'ה צעירים מקומיים (לאורך זמן זה היה קורה, במכבי הוא עשה את זה יפה ונכון), אבל אתה יכול להבטיח שזה באמת היה משנה אם התוצאות היו דומות? זכותם של האוהדים להפגין ולדרוש מהמאמן ללכת – אבל איפה חשבון הנפש שלהם במצב של הקבוצה? איפה חשבון הנפש של אלונה ברקת שכל פעם שהיא מחתימה מאמן מדברת על בניה לטווח ארוך רק כדי לראות אותו עוזב אחרי עונה אחת במקרה הטוב?
אני לא מאמין שקלינגר ברח בלי סיבה, אני די משוכנע שהוא שילם כאן מחיר אישי שמאמן כדורגל לא אמור לשלם (ע"ע גיא עזורי). זה שהוא לא פירט זה דווקא כדי לא להכפיש את כל הקהל של באר-שבע וכדי לא להיראות פחדן.
הדבר הזה צריך להדליק נורה אדומה בראש ובראשונה אצלכם, אוהדי הקבוצה, בדיוק כמו שזה שאף אחד לא רצה לגעת בבית"ר בקיץ האחרון הדליק אצל אוהדי בית"ר נורה אדומה ואפשר לראות מתחילת העונה לפחות התחלה של איזשהו שינוי.

עמית 3 באוקטובר 2011

בר דלס – אהבתי מאוד את הניתוח והתשובות לאבישי ולאיציק. לדעתי אתה יכול לאמן את הפועל ב"ש בלי פרו. צריך רק שכל ישר.
אם לא אימון לפחות אשמח שתכתוב מידי פעם בדה-באזר…
מבחינתי המודל של מאמן זה ראובן עטר – לא מתרגש ולא מתלהם, לא הנהלה, לא קהל ולא תקשורת. גם כשמפסידים הוא נשאר קול גם בנתניה וגם כשאימן קבוצה "גדולה" כמו בית"ר.

מ מנ מנצ מנצסטר יונטייד 3 באוקטובר 2011

אתה סותר את כל מה שבעצם אתה מצהיר עליו. אני מסכים לחלוטין שמועדון מצליח נמדד במעמד המאמן וביצייבות שמקרינה הבעלים והמערכת שלא מתרפסת בפני האוהדים. אלונה ברקת לקחה את ניר קלינגר בדיוק בגלל העניין הזה – הרצון לייצור בבאר שבע תרבות כדורגל יציבה, מובילה ואיתנה, שיש לה דרך ברורה והיא מוכנה לשלם את המחיר על הדרך שלא הולכת אחרי גחמות אוהדים או בעלים מטורפים. ניר קלינגר נבחר בדיוק בגלל שהוא אמור היה להיות איש רציני איש של עבודה קשה ודרך, ולא שייך למין המאמנים המתרפסים הקובינטורים החותרים מתחת לכל עץ מצוי. אלונה נתנה לא את כל היצייהות שבעולם והייתה מוכנה לשלם אם המחיר, הקהל ברובו התבגר והבין שהדרך יותר חשובה מהתוצאות. קלינגר בגד באלונה פשוטו כמשמעו, הוא ברח מכל מה שהוא ייצג עבורה ועבור המועדון. פרשנים ותקושרת מתלהמת תמיד יהיו. כאוהד מכבי נתניה אני רואה את הזלזול והבוז לקבוצות מהדרג השני, חבל שקלינגר נפל, גם אם באר שבע אתה יורדת אז מה לא סוף העולם הדרך והיכולת להוכיח שאנחנו פה כדי להישאר יותר חשובים מבריחה מכל משבר.

B. Goren 3 באוקטובר 2011

כתבתי פוסט (אורח) על קלינגר ושלחתי לבקרמן בלילה כדי שיעלה. עיקרי הדברים הם כי קלינגר הוא מתפטר ומפוטר סדרתי. אני מקווה שהפוסט יעלה במהרה בימינו.

יואב 3 באוקטובר 2011

בר,
ושניהם לא פתחו. את המשפט ״אם מכבי הגדולה יכולה לתת צאנס לצעירים, אז גם באר שבע יכולה״ אמר לי לאחר המשחק מישהו מהמערכת שלכם. הטון היה פגוע. בהחלט הבנתי אותו.
הבעיה היא שמאד קשה לתת זמן לתהליכים לנשום בכדורגל הישראלי מהסיבות הידועות. הכדורגל הישראלי עסוק רק! בלשרוד ולא ביצירה. היתה תחושה שאלונה רוצה ללכת למקום הזה וקלינגר קצת טרף לה את הקלפים(כמו שיונייטד ציין).
אולי באר שבע לא מצליחה בזמן האחרון אבל אני לא חושב שהקהל שלו שונה מהותית ממקומות אחרים. מדובר בניואנסים ולא יותר.  

יואב 3 באוקטובר 2011

הקהל שלו=הקהל שם.
איציק,
אתה טוען שלנדאו וגיא לוי הם מאמנים טובים מאד. בעיני, אלו רק תדמיות עד שיוכח אחרת.  

תומר חרוב 3 באוקטובר 2011

בר דלס, שאלה. מה לדעתך הבעיה במועדון המתועב (שנאה ספורטיבית, לא יותר מזה) הזה שנקרא הפועל באר שבע?
אין ספק שיש משהו במה שאיציק אומר, הסביבה בבאר שבע בטח לא קלה לא למאמן ולא להנהלה אבל כמו שאתה אומר זה באמת מצב קיים. אני חושב שהאשמה היא במדיניות של ברקת ובניהול שלה. הכוונות שלה בהחלט טובות והיא בטח עדיפה מאלי זינו אבל איכשהו היא לא מצליחה לעשות דברים שבנתניה, עכו וקרית שמונה עושים די בקלות ועם פחות אמצעים.

יואב 3 באוקטובר 2011

תומר,
נתניה היא דוגמה טובה. בעכו ובקריית שמונה אין באזז, לחץ, ציפיורקדנים רק של שירצקי) או מסה של קהל.  

יואב 3 באוקטובר 2011

(רק של שירצקי אולי)

בר דלס 3 באוקטובר 2011

נעשה את זה פה כי איבדתי את עצמי שם.

1. איציק. העובדות הן שלנדאו קיבל בחיים שלו מועדון אחד יותר גדול מבאר שבע. הפועל ת"א.
אז או שכל המועדונים הגדולים בארץ סתומים או שהוא לא כזה בכיר.
אגב, אם תבדוק בסוף העונה האחרונה של לנדאו בבאר שבע כשכבר לא היה מה להפסיד הוא הפסיק לשחק בשביל לא להפסיד ועבר למערך אולטרא התקפי. נחש מה קרה?

גיא לוי הוא מאמן כדורגל אדיר. באמת. אדם אינטילגנט. איש ספר, משכיל, נבון. הבעיה היא לא בידיעות שלו בכדורגל ובגללן כנראה כל סיום פרק נגמר ביחסים בעייתים (והיו 3-4 פרקים).

2. במקרה של קלינגר התוצאות ניצחו. מאז ינואר הפועל באר שבע רשמה ניצחון בית אחד. אז בסוף העונה שעברה אפשר היה "להאשים" את מליקסון. אבל מה מאז?

3. תומר, מה הבעיה?יותר מאחת. אבל הבעיה היא שבתקופה של זינו חוסר הכסף שנבע גם או בעיקר מניהול רע ייצר סיטואציה מקרית כמעט לפיה משתפים שחקני בית ולא מקרית לפיה מוכרים שחקנים גם במחיר אי התמודדות על תארים.
במקביל מחלקת הנוער הוזנחה עד שלבסוף לא היו שחקנים למכור ולא היה כסף להביא טובים.
בתקופת ברקת החזון השתנה ביחד עם רוח המאמן, פעם מקומיים, פעם רכש של שחקני אולימפית למינהם, פעם כל מיני רביבואים ופעם אמג'דים.
הכסף שברקת הביאה הופך את הרעיון לפשוט יותר. בפועל? כיוון שאף אחד לא רוצה לבאר שבע (עד שלא תרוץ לתארים) אז משלמים הרבה יותר על הרבה פחות. שחקן של 50-60 אלף דולר ב 80-90, שחקן של 100 ירצה 150 וכן הלאה.

אם ברקת רוצה להצליח היא חייבת להחליט מהם נקודות החוזקה של המועדון (אני הייתי אומר אזור פרפיפראלי ענק נטול יריבות), איזה אופי של קבוצה המועדון הזה צריך (אני הייתי אומר יצרית,התקפית) ואיך אפשר להתמודד עם הבעיות של הבאת פיגורות (להחליט שפעם אחת שופכים כסף על מנת להביא פיגורות רציניות, נניח להחזיר את אליניב או אולי להחזיר הביתה את חן עזרא או לשים יותר כסף על זרים. אותם אלפי דולרים שאפשר לחסוך כשלא מביאים את התורג'מנים והאמג'דים) 2 זרים כאלו שהיו בגרמניה או ספרד. חלילוביצים שכאלו. ועוד אחד או שניים ששיחק בבלגיה. אם יהיו לך 4 כאלו? כמעט לא חשוב במה תקיף אותם. לרדת לא תרד.

תומר חרוב 3 באוקטובר 2011

1. לנדאו אימן גם את נתניה עם המון הצלחה בעונה הראשונה וכישלון בשנייה(לא באשמתו). גילי הוא לדעתי מאמן מאוד אנדרייטד שהסיבה היחידה שלא המשיך בהפועל הייתה שלא יישר קו עם יוסי אבוקסיס.
3. אני חושב שלב הכישלון הניהולי כמו שאתה מגדיר אותו הוא חוסר היכולת של באר שבע להגדיר את עצמה. אני קצת מבין במועדונים שבתודעה שלהם הם גדולים יותר ממה שהם באמת רואים את עצמם. מאוד קשה להצליח בסיטואציה כזו משום שאחרי עונה מוצלחת יחסית(פלייאוף עליון למשל) נורא רוצים לראות שדרוג אבל מאוד קשה לשמור על הקיים כשהתל אביביות, חיפה ולפעמים ביתר לוקחות לך את הנכסים בקלות. ופה באמת אפשר לציין את מה שאבישי כתב עליו לגבי מעמד המאמן. כל עוד רובן עטר בנתניה אני לא מודאג, אני אהיה מודאג בסוף השנה כשהוא יסיים את החוזה שלו. אני חושב שגם אצלנו וגם אצלכם הבינו למשל שחוסר הסבלנות אצל אלי גוטמן הייתה טעות גדולה. להשקיע בנוער זה חשוב מאוד, להביא שחקנים טובים מבחוץ זה הכרחי אבל בשביל לשמר לאורך זמן צריך עוגן ומכיוון שאצטדיונים עדיין אין והקהל הישראלי הוא בעל פוטנציאל אבל לא באמת מחזיק בתקופה של חוסר הצלחה, מאמן חזק צריך להיות העוגן הזה. אני לא אומר שזה צריך להיות קלינגר, זה יכול להיות כל אחד שישתלב בחזון ומטרות אמיתיות של ההנהלה שלא זזים מהם (שילוב שחקנים צעירים זה אחד למשל).

בר דלס 3 באוקטובר 2011

1. תומר, מאמן ששולח שחקנים להכות אוהדים(תראו להם מה זה? מי הםפ שיקללו אתכם) זה משהו מקובל בעינייך? ומאמן שקורא לאוהד לחדר שלו ומאיים עליו שהוא יז**ן אותו? שני אלו היו בשנות אלונה בבאר שבע. ואיכשהו בסוף הקהל הוא המחורבן והמאמן הוא הקדוש המעונה.

2. בעונה האחרונה שלו לנדאו ניסה בבאר שבע לייצר לכידות של הקבוצה כנגד האוהדים. ככה אולי אפשר להצליח במקומות אחרים לא בבאר שבע. שאל את עזורי גם הוא ניסה את הטריק הזה.

3.בבאר שבע יש תופעה מצחיקה: לאוהדים יש יותר סבלנות וחזון מלמאמן ולבעלים. כל מאמן שתשאל לגבי שחקנים צעירים יענה לך ב"אי אפשר לשלב פה שחקנים צעירים בלחץ הזה" ונחש מה? כמי שראה משחקים בשנות ה 80 אני יכול להבטיחך שהיום הרבה יותר קל לשחק בהפועל באר שבע מאשר פעם. רובו של הקהל סבלני (עד גבול מסויים. נניח הפסד 8 ברציפות בבית, הפסד 6 מ 6 תוך כדי התבצרות מהדקה הראשונה)

4. אף אחד כרגע לא מדבר על קבוצת צמרת, אמרו בונים קבוצה, אמרו חזון, אפילו העתיקו (עם קופי פיסט כולל קרדיט) לאתר הרשמי כתבה מהארץ על מהפכת הצעירים.
ואז אתה נוסע לעכו, מפסיד חצי יום עבודה ומגלה הרכב של 11 שחקני רכש רדודים,חלשים ומבישים שמעיפים כדורים לכל עבר ולא מצליחים לייצר מצב אחד.
אח"כ אתה בא לאצטדיון רואה ילד בהרכב, הוא מבקיע שער נהדר ואחרי שבוע כשאתה בבלומפילד הוא בספסל. למצבים שלך תגיע רק כשהוא יעלה לשחק. אבל הקבוצה נלחמת ורוצה, אז למרות ההפסד 500 איש (כמה מועדונים מביאים 500 איש למשחק חוץ 100 ק"מ מהבית אחרי 4-5הפסדים?) מוחאים כפיים ומעודדים דקות ארוכות אחרי המשחק.

אתה רוצה לחשוב שחצי השעה האחרונה לימדה משהו ששיחקנו הרבה יותר טוב עם אותם 2 מקומיים שעלו, ואז שוב מתעורר במשחק בית עם אבי יחיאל כמגן ימני ועם אף ילד. אתה רואה קבוצה מתבטלת ומפוחדת, נטולת כל הקשר להפועל באר שבע ולזהותה ואין פלא למען האמת? מה שם באסופה הזו עושה אותה יותר הפועל באר שבע ממכבי נתניה או מגנק?

אז לא. לא אליפות. לא צמרת. לא כרגע. אבל טיפת עתיד?טיפת זהות? גם זה יותר מידי? הלנצח נאכל אמג'ד?

אבישי 3 באוקטובר 2011

או.קיי, ברשותכם הגיע זמני להגיב:

1. לבר דלס – יכול להיות שטעיתי לגבי נושא מחלקת הנוער של באר שבע, למרות שאני כן עוקב אחרי הקבוצה (גם אם מרחוק) לאורך הרבה זמן – גם יש לי איזו חצי סימפטיה למועדון הזה, ולא ראיתי כישרון גדול שצמח שם מאז ימי אליניב ברדה. אבל אם המצב הוא אחר, i stand corrected.

2. הטענה שלי היתה גדולה יותר, ורחבה יותר מבאר שבע אלא בכלל לכדורגל הישראלי: אני חושב שהתאווה לפיטורי המאמנים מצד אחד (ברוב הקבוצות, ברוב הזמן) ומצד שני הרצון של ההנהלות (כנ"ל) לרצות את כל העולם מביא לכך שמעמד המאמן נחלש. וזה רע, איך שאתה לא הופך את זה. בעיניי באר שבע הוא אחד המקומות שבהם – רוב הזמן – המאמנים הם חלשים וקיים רעש רקע חזק מאוד שמפריע להם, כמו שאני רואה את זה, לעבוד ולייצר משהו ארוך טווח. פתיחת העונה של דרור קשטן בבני יהודה (להבדיל) לא היתה טובה בהרבה מהפתיחה של קלינגר. וגם אז היו קולות שקראו להתפטר, אבל הנהלת בני יהודה סירבה להקשיב, נתנה לדרור להמשיך ובסופו של דבר הגיעה לתוצאות טובות. וקיימות עוד דוגמאות, מהארץ ומהעולם, של מאמנים שפתחו רע – אבל עם אמון ויכולת לבודד את הקבוצה מרעשים חיצוניים – בסופו של דבר הגיעו להצלחות ולהישגים, גם אם הם לא קרו מיד. באר שבע היא בעיניי סמל למצב הזה, לאור ההתפתחויות שקרו עם עזורי וגיא לוי ומאמנים נוספים שהתחלפו, בלי שמישהו הצליח להשאיר יסודות לבניה מחדש של הפועל ב"ש כגורם חזק בכדורגל שלנו. לא היה בזה בכדי לנקות את האוהדים של אף קבוצה, כולל הקבוצה שלי – בית"ר – שהאוהדים שלנו לא התנהגו אחרת עם מאמנים דוגמת אלי אוחנה. ניסיתי לטעון כאן משהו לגבי כל הכדורגל שלנו, כולל הנבחרת. אני מצטער אם יצא שאני נופל רק על באר שבע.

3. לניר קלינגר יש אחריות למצב. הוא בנה את הסגל הזה. אבל לא תמיד פיטורים הם פיתרון, למעשה רוב הזמן הם לא. וזו הטענה המרכזית שלי: הנה, ניר קלינגר הלך. אתה חושב שבעיות העומק שיש בבאר שבע תיפתרנה? אני חושב שהם לא יסתדרו יותר טוב עם אף מאמן אחר. אני באמת לא רואה מאמן אחר, מוכשר ככל שיהיה, שייקח את הסגל הזה למקומות שקלינגר לא הצליח להביא אותם. Prove Me Wrong.

תודה,
גמר חתימה טובה
(וואו, אני מרגיש כמו ב-Roast :))

אבישי.

דודו 3 באוקטובר 2011

אבישי כמה הערות
1. כשרון כמו ברדה לא ראית? יתכן שגם לא היה. אבל זה הטריק.
במקום שכשרון כמו ברדה יהייה תו תקן לשחקנים שבאים צריך להיות ברדה על מנת לגדול במחלקת הנוער על הפוך לשחקן?
מה כבר רע באיזה עוד סתיו אלימלך? אולי אפריים דוידי ושלמה אילוז? אף אחד מהם לא כשרון ענק. מה כבר רע יכול להיות בעוד אבי חיון?

2. לא חושב שבר התכוון לזה שקלינגר חייב ללכת. מקסימום לזה שבסיטואציה כזו לצפות מאוהדי כדורגל בישראל לא להכניס ידיים לפה זו צביעות. אלא אם אתה עכשיו בעניין להפוך את הישראלים לסקנדינבים. אם כי יש לי תחושה שגם שם בסקנדינביה מעמדו של מאמן שאתרע מזלו להפסיד 6 מ 6 מעורער

3. לא חושב שהיה צריך לפטר את קלינגר. אגב גם אמרתי את זה למי שאני חושב שזה יכול להשפיע. אני גם לא חושב שהוא היה צריך ללכת. אני רציתי לקוות שהמשחק האחרון היה היום הראשון בתיקון, שמקצה שיפורים יבוא בינואר בדמות בלם (אם כי עכשיו מחתימים את גרידו) ואולי עוד שחקן אגף מהיר לצד ימין. לא עונה גדולה מבחנת הישגים, אולי לא פליאוף עליון אבל עונת בנייה.
אז כן אכזב אותי שקלינגר התפטר. וזו מחמאה. כי זה אומר שהיו לי ממנו ציפיו ולא היו כאן הרבה מאמנים שהיו לי מהם ציפיות.

4. לא יודע למה מכניסים את קלינגר לאותה קלחת עם עזורי. זה באמת לא פייר כלפיו (אמרתי כבר שאני מעריך אותו?). איך אפשר לדבר על מי שהחתים 10 זרים בעונה אחת כמעט אף אחד מהם לא משמעותי והישגו הבולט והיחיד זו אליפות עם הנוער של ארקדי לקלינגר?
עובדה ששנה שלמה קלינגר עבד עם יציע תומך למרות קבוצה לא מצליחה.

אבישי 3 באוקטובר 2011

אהלן דודו.

1. אמרתי "ברדה" כצורת ביטוי. אני לא זוכר בשנים האחרונות, למעט דוידזאדה שציינו כאן, שחקן שנולד בבאר שבע והצית את הדמיון. זה לא חייב להיות חלוץ או מבקיע שערים מחונן. אני מאוד מעריך שחקני נשמה, אבל גם את זה לא ראיתי.

2. אני מאחד את 2 ו-3: רציתי בסך הכל להבהיר על מה נכתב המאמר. ועל זה הוא נכתב. על העובדה שמעמד המאמן בארץ, לטעמי, חלש מדי. שאין כאן מאמנים שיחזיקו עשר ועשרים שנה ויבנו שושלות, לדעתי בגלל קוצר רואי של הרבה מאוד גורמים שלא יודעים להעריך עבודה של מאמן ובוחנים אותו אך ורק על פי מבחן התוצאה.

3. (תגובה להודעת הפולו-אפ) יש ויש. אני מדבר ככלל (כפי שאמרתי "ברוב הקבוצות, רוב הזמן"). רוב המאמנים בארץ הם מאמנים טובים וראויים, שרוצים להצליח. העובדה שמישהו הוא "אפס משש" או "אפס מ-12" (ביטוי מעצבן, שאני שומע יותר מדי מפרימו ורק ממחיש את קוצר הרוח וחוסר ההבנה הבסיסי של עבודת המאמן) עוד לא הופכת אותו לכישלון. ועוד דבר: בשביל כל שיפור שיהיה בכדורגל שלנו נזדקק למאמנים טובים וליציבות בעבודה שלהם. כי כאמור, מאמן חלש שרק מחפש לשרוד לא יבנה קבוצה, לא יגדל שחקנים ולא ישחק באופן אמיץ – כי אסור לו להפסיד, אחרת יפוטר.

דודו 3 באוקטובר 2011

אגב מעמד המאמנים.
אולי חלק מהם גונבי דעת? כאלו שאחרי משחק יחרטטו דברים שיגרמו לך לתהות שאם הם מדברים בכזה שכנוע עמוק הם היו במשחק ואתה לא? לפחות לא באותו משחק?

אולי יש מצב שהמחמאה הכי גדולה שאפשר לתת לחלקם זה שהם חסרי כל הבנה בכדורגל כיוון שהאופציה האחרת היא שמדובר בגוזרי קופונים?

אולי חלקם מאמן רק בזכון לובי אצל כל מיני עיתונאים שדוחפים אותם?

וכן. יש בהם גם מקצועיים וישרים ואמיתיים שלפעמים מצליחים ולפעמים פחות. למרבית הצער חלק גדול מהם לא יזכה לטלפון כיוון שהוא לא מקושר מספיק.

יואב 3 באוקטובר 2011

דודו,
רובם אכן גונבי דעת(אולי זה נובע מהצורך לשרוד).

דודו 4 באוקטובר 2011

אבל זה בדיוק הקטע אבישי, לא ראית כי לא קיבלו דקות.
לא קיבלו דקות כי כל מיני היו פה בנגורות ובלומנשטינים (השם מתחלף כל השנה. המהות אותה מהות) שקיבלו את הדקות.
גם על דודזדה לא היית שומע אם הרוש היה מעולה לפני שנתיים.

יוסי אלקיים למשל, שמעת? אולי חסר מזל ואולי יש לי בעיה של נטייה לפציעות, אבל מדובר בכישרון אדיר ובבחור חיובי מאוד. שגם כשהיה בריא לא קיבל מספיק דקות. למה ? כי כשמביאים 10 שחקני רכש קשה למצוא דקות לשחקנים צעירים. הם יהיו כאן הרי גם בשנה הבאה…

על אלירן אמזלג למשל לא שמעת. מה לעשות אתרע מזלו של הבחור שהיה בנבחרות הנערים והנוער להיות פה בזמן שעברו אצלנו כל מיני טאלנטים מסדר הגודל של נדב קידר (קרית גת, חצי נחמה), אבי פרנקו וסבג . אז כשנגמרה התקופה בבאר שבע הוא נשלח. היה קצת במכבי ב"ש והיה לא רע בכלל (הייתי הולך כמעט לכל משחק) רק ששם הסתבכו קצת בתחתית אז החליטו להביא זרים. אחרי חצי שנה בערד, ליגה א. במקום שיום אחד יש אימון עם 40 שחקן ויום אחד אין כי באו רק חמישה הוא החליט שנמאס לו.

אין לי מושג מי מהם היה יכול להיות שחקן. ברור לי שלא טובים שבאו מבחוץ קיבלו הרבה יותר דקות מהם. ועוד בבית שלהם.

על יוני אוזן שמעת? אין לי מושג אם זה פוקס מטורף או מיקום. אבל בפפחות מ 90 דקות משחק מצטברות בשני משחקים שנה שעברה הוא כבש 2 גולים. אז אומרים "כן. אבל גארב'ג טיים". אבל רק שם נתנו לו לשחק…

קח לך רשימת שמות חלקית של מועמדים :יוני אוזן,יוסף אבן לאבן, לוטם זינו (אחיין של), ירדן אבו חצירא, צחי מכלוף , איציק וקנין.
אני די בטוח שלפחות 2 מהם יכולים להיות שחקנים רלוונטים.

איציק אלפסי 4 באוקטובר 2011

דודו, אני הראשון שבעד שחקני בית, בכל קבוצה, בטח בארץ, בטח בקבוצה שורשית כמו הפועל באר-שבע. השאלה היא למה זה לא קורה? הרי הדבר הכי קל למאמן זה לעלות עם שחקני בית – יש לו מראש אליבי לכשלונות ותמיכה מובטחת של הקהל.
או שלא?! ויכול להיות שזו הבעיה (לא רק בבאר-שבע כמובן)?

בר דלס 5 באוקטובר 2011

איציק.אתה טועה.
כשיש כסף הרצון ללכת כלח בטוח ולא להסתמך על שחקנים לא מוכחים מנחית כל מיני בינונימים בהרבה כסף. כל מיני יוסי אופיר שינהג לרביבו או ליאור ז'אן . הם מנוסים, הם שחקני ליגה ותיקים. הם בינונים..בבאר שבע הם גם עולים הרבה יותר.

אני די בטוח שאם לגילי לנדאו או אפילו לרובן עטר היו היום 15 מליון לתקציב שחקנים הם היו מביאים עוד 3-4 שחקנים.
וזה מבלי לחשוד בכשרים יותר ופחות כמו קשרי מאמן-סוכן.

העובדות הן שעזורי למשל הביא את הרוש נאסר ובלומנשטיין ונתן להם דקות. המון דקות. שנתיים אח"כ נאסר במקרה הטוב עודנו תעלומה ובלומנשטיין? אחרי ששביקר בסקוטלנד שמעתי שנבחן בפולין מאז נעלמו עקבותיו. הרוש בטח לא יותר טוב מדודזדה ברמות שיצדיקו הבאה של רכש. חוץ מזה באותה עונה שיחקו אם אפשר לקרא זה ככה בהפועל באר שבע שני מצחיקולים זרים בשם טאצי ובנגורה, עוד ברזילי אחד שאולי היה יכול להיות בלם ליגה לאומית סביר בשם מורירה (אחרי ב"ש שיחק בליגה החמישית בברזיל )

אז תסביר לי אתה למה זה קורה?

שחר 4 באוקטובר 2011

נושא קצת אחר – עדיין לא נעלמה התקווה למיגור הגזענות
http://www.one.co.il/Article/188137.html
נ.ב. אני אוהד הפועל ת"א

דודו 6 באוקטובר 2011

איציק, עניין שילוב צעירים או הבאה של שחקנים ששיחקו קצת גם אם בליגה לאומית היא נקודה מרתקת בשל העובדה שמדובר בהתנגשות ברורה בין האינטרס של המועדון לאינטרס של המאמן.
שהרי אם מאמן מסיים מקום 6 נניח, גם אם 50 נקודות מהאלופה והוא עשה זאת עם כל מיני שחקנים "מוכנים" זה עדיף פי כמה וכמה מאשר אם עשה זאת עם צעירים וסיים במקום ה 9, 20 נקודות מהיורדת. למועדון, לטווח ארוך ברור מה עדיף.
וזה מבלי לקחת בחשבון מקרים של התמודדות נגד ירידה.

לרוב המאמן חושב קצר. המועדון? הוא בד"כ לא ממש חושב גם כי אסור להתערב למאמן.

גיא זהר 6 באוקטובר 2011

הפוסט עוסק בקלינגר ואת העובדות הנכונות עליו הציג היטב בר דלס.ועדיין, אי אפשר להתעלם מהכשלון הניהולי של אלונה ברקת. מספר נקודות למחשבה: כמות המאמנים שעברו בתקופתה מתחרה בימיו של זינו המהולל וכשבשדרת הניהול המצב גרוע ממנו (ארבעה מנכ"לים לדוגמא).באר-שבע תמיד התבססה על שחקני בית אבל ששחקנים כמו ריף מסיקה או מהארן ראדי יבריזו לה? ששמעון אבוחצירה לדוגמא יעדיף את קריית שמונה הרחוקה יותר? אולי תקציב התפעול שלא הקבוצה הרבה יותר קטן ממה שמוצהר ובבקרה יושב הרבה מאוד כסף שמועבר משנה לשנה? אז נכון שיכול להיות שאם אלונה תלך הקבוצה תיעלם אבל אם זה ככה אז כמו במקרה של בית"ר כנראה שזה מה שבדיוק האוהדים שווים והיוזמה של קבוצת האוהדים שהתרסקה מדברת בעד עצמה. אבל מכאן ועד להפוך אותה למלאכית ולמלכת המדבר הדרך ארוכה…

Comments closed