זמן של מספרים (יונייטד בבית)

ליברפול - מנ. יונייטד, אוק' 2009. צילום: א. אלפסי

אשתי מופתעת מהשמש הבוהקת שמעטרת את צפון-מזרח אנגליה עמוק לתוך אוקטובר ואני אותו דבר מההרכב של יונייטד – מה רוקח לנו השועל הסקוטי כשהוא מותיר על הספסל את נאני, רוני והרננדז?

אצל פרגוסון הכול מתוכנן, הוא בחיים לא יוריד לעדיפות שנייה משחק נגד ליברפול, גם לא נגד המילואים, ולכן סביר להניח שחש שבהרכב האפור והמעובה במרכז השדה שהעלה יש לו סיכוי לצאת עם התוצאה הטובה ביותר מהמפגש. אחרי שלושה הפסדים רצופים באנפילד, הוא הגיע צנוע.

או שאולי להיפך? גם פרגוסון נסחף קצת עם ההנחה, לאור פתיחת העונה הפנטסטית אפילו במושגים של יונייטד, שהוא כבר הגיע לשלב בו גם אם יעלה בהרכב עם הנכדים יזכה באליפות.

מה שבלט אצל ליברפול היה שהשחקנים העיזו יותר. זה בא לידי ביטוי, למשל, בפריצה של צ'ארלי אדם שהובילה לבעיטה החופשית ממנה נכבש שער היתרון, אצל הנדרסון עם כמה ניסיונות יפים בדקות שנכנס ואפילו בקרב סקרטל שבאחת ההזדמנויות במחצית הראשונה רץ עם הכדור עד שנגמר לו המגרש אלה פיני בלילי.

תעוזה זה ביטחון וביטחון, בליברפול, זה ג'רארד. הבעלים של ליברפול נחשפו בשבוע שעבר בהרחבה בתקשורת האנגלית ודיברו, בין השאר, על שיטת המאניבול המפורסמת בה הם נעזרים בכל מה שקשור להעברות. שיטה שמבוססת על נתונים סטטיסטיים. איזה נוסחה מבטאת את הערך המוסף של ג'רארד לליברפול? לא ברור. מה שבטוח, גם הם וודאי כבר מבינים שבתקציב הביטחון אסור לגעת.

לואיס סוארז קצת חסר לי היום, אם כי אני בחברה טובה כי בטח גם סמולינג עדיין מחפש אותו אחרי הדבר המוזר הזה שקרה שם ברחבה בסביבות הדקה השמונים. אם הייתי אוהד נייטראלי הייתי אומר שהאורוגוואי מתבזבז בליברפול, לתת לו לשחק עם קישור כזה זה כמו לתת לפיקאסו לצייר עם עיפרון חודים.

סופו של יום, ניצחון לא היה מקפח את ליברפול – אני לא זוכר מתי ראיתי בפעם האחרונה את יונייטד מגיעה להזדמנות ורבע במשחק והמרסיסיידרס יכלו לכבוש שלושה שערים בעשר הדקות האחרונות – אלא שהמשחק הסתיים בשוויון. לאיזה נוסחה זה נכנס?

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ליברפול. האופטימיסט
היום זה מתחיל

21 Comments

סקאוזר 15 באוקטובר 2011

נוסחאת הכ*וסאומו.
איך לא נצחנו?
ה' שמר על השער שלכם באותם רגעים.

אהוד 15 באוקטובר 2011

..סופו של יום, ניצחון לא היה מקפח את ליברפול – אני לא זוכר מתי ראיתי בפעם האחרונה את יונייטד מגיעה להזדמנות ורבע במשחק והמרסיסיידרס יכלו לכבוש שלושה שערים בעשר הדקות האחרונות – אלא שהמשחק הסתיים בשוויון…

זה חדש? ליברפול לרוב מגיעה להרבה יותר מצבים מיונייטד באנפילד. לפני הרצף האחרון בד"כ זה גם גגמר באיזה 1-0 מדכא של סקולס.

יואב 16 באוקטובר 2011

באנפילד זה לא היה סקולס.
אושה, גיגס, פורלאן, רוני, אנדי קול, קארגר(עצמיים) אבל לא סקולס(באולד טראפורד הוא כן כבש).

יאיר 15 באוקטובר 2011

נוסחת הבאסה. דה חאה לקח 3 גולים בטוחים הנבלה.
ליברפול שיחקה לפרקים קצת כמו בימים הגדולים באמת, כשעוד נספרה בתחילת העונה כרלוונטית לכל התארים ..

יאיר

עורך http://allsportil.co.il

S&M 16 באוקטובר 2011

כמה מהציורים היותר משמעותיים של פיקאסו צוירו בעיפרון. ;-)

תומר חרוב 16 באוקטובר 2011

לליברפול חסר חלוץ, מוזר שקארול לא נכנס. בכלל קארול בדרך להפוך לרכש הביזארי השני בתולדות הכדורגל, אחרי דנילסון לבטיס.
חוץ מזה באמת ליברפול שיחקה טוב, אני נורא אוהב את דירק קויט, השילוב הזה של אינטליגנציה גבוהה ביחד עם ריאות בלתי נגמרות עובד טוב. לא הייתי ממהר להגיד שליברפול לא תתמודד על תואר, אין לה את אירופה ובעוד חודש וחצי חודשיים זה יכול להיות משמעותי, היא אולי תתחבר והאחרות יתעייפו קצת.

יוסי מזרחי 16 באוקטובר 2011

מה זה אומר?
שהפער בין השתיים,הולך וגדל.
הרכב משני של יונייטד,מול הרכב מלא שלכם-והתוצאה,באנפילד,מסבירה למה אנחנו מתמודדים על מספר 20 ואתם,לא.

אריאל 16 באוקטובר 2011

עשיתם בונקר וזה עבד לכם, זה לא ייקרה תמיד. וגם התלות שלכם ברוני היא עצומה – ונראה שהוא נכנס לתוך עוד אחת מהתקופות הגרועות שלו.
חוץ מזה, אף אחד לא דיבר על התמודדות על אליפות השנה. יש בהרכב משהו כמו שלושת רבעי שחקנים חדשים – תן להרכב הזה להתחבר ונדבר

באבא ימים 16 באוקטובר 2011

יוסי:

הרכב מספר שניים שלכם הוא ההרכב הכי טוב למשחק אליבא דאלכס פרגוסון. עם ההרכב הטוב ביותר בשנה שעברה הייתם בפיגור 3:0 בדקה ה – 90. בוא נזכור גם שעיקר המצבים של ליברפול קרו דווקא כששלושת האסים של יונייטד היו בהרכב, טריים ורעננים ל – 25 הדקות האחרונות של המשחק. לך תדע לכמה מצבים ליברפול היתה מגיעה אם זה היה ההרכב מהתחלה. משהו מהם אולי היה נכנס.

תומר:

נגד קבוצה שמשחקת זהיר קויט איננו האיש. הוא פשוט תוקע את הנעת הכדור של הקבוצה.

טל 12 16 באוקטובר 2011

לדעתי את המשחק הבא צריך לפתוח עם ההרכב שסיים את המשחק.בקישור – הנדרסון,אדם,דאונינג וג'רארד.צריך גם לשלב את מקסי.בגביע הוא טוב אז אפשר לתת לו לשחק גם בליגה.מסכים עם תומר – מוזר שקאול לא נכנס.

לגבי התעוזה של השחקנים,אני חושב שאדם עשה זאת בעבר,אבל לא מספיק.מה שסקרטל עשה,זה פשוט בזיון ליונייטד.המרחק בין מערכי הקבוצה אפשרו לו לעבור מרחק גדול דרך המרכז.

אני מסכים שהפריצה של סקרטל מעידה על ביטחון וזה בהחלט מעודד,כמו גם חזרתו של ג'רארד שבאמת לא ניתן לכמת את החשיבות שלו לקבוצה.

יוסי מזרחי 17 באוקטובר 2011

אריאל ובאבא.
אתם יכולים להסביר לעצמכם כל מה שתרצו."עשיתם בונקר","האסים שלכם היו רעננים" ועוד.
לא תתחמקו מעובדות יסודיות.
הפער האמיתי בין יונייטד לליברפול הולך וגדל. משחק נקודתי לא משנה או משפיע. להבהרת נקודה זו: כמה הייתם מקבלים, אם המשחק היה מתקיים במחזור השני? לא חשוב כי זה לא קרה.
אתם, בגלל סיבות שונות ובחלקן לא בשליטה של ליברפול, משתייכים לקבוצת איכות שניה באנגליה. ככה זה כשמצד אחר יש בעלי בארות נפט ואוליגרכים כאלה ואחרים ומצד שני יש את סיר אלכס,יונייטד וכל מה שזה אומר.

אריאל 17 באוקטובר 2011

עד כמה שאני ראיתי, בעלי הבארות נפט נמצאים מעל סר אלכס בטבלה

כוכב עליון 17 באוקטובר 2011

וכידוע לך אריאל, אליפות חוגגים ב 17 באוקטובר, על כן אתה צודק, בעלי בארות הנפט הם השולטים באנגליה. איך סר אלכס יכול לחיות עם עצמו?

יוסי מזרחי 17 באוקטובר 2011

אריאל ידידי, לא מתאים לך.
אתה יודע שכסף סופרים במדרגות.
אתה יודע, שהם אצלנו בשבת ושהסדר יחזור לכנו.
אתה צריך לדעת שאחרי גיאות בא השפל ושם אין סקוטי זקן שמיצב את הספינה
אתה יודע ומבין,שיש להם ביקור אצלכם ושזה לא טיול שנתי.
ואתה יודע ומבין שמספר 20 קרוב הרבה יותר ממספר 2.

באבא ימים 17 באוקטובר 2011

יוסי:

כנראה שפספסתי את הכוונה שלך בתגובה המקורית. אם הייתי מבין שזה חלק מן הטראש טוק הרגיל בין אוהדי המועדונים לא הייתי טורח להגיב. אני הבנתי שמה שאתה טוען הוא שהמשחק הזה מוכיח שהפער בין המועדונים הולך וגדל. זו הטענה אותה הפרכתי. אני עדיין טוען שהיא מופרכת ולא עשית שום דבר לסתור את זה.

ומהתגובה שלך לאריאל אני לוקח מילה אחת – "זקן". לכל פרגוסון יש מוצאי פרגוסון.

יוסי מזרחי 17 באוקטובר 2011

באבא.
אני אכן טוען שהפער הולך וגדל בכמה פרמטרים,אבל לא טענתי שהמשחק האחרון מוכיח את טיעוניי.
בכל מקרה זו לא סתם התנגחות לשמה (כמו במקרה חסר המרפא של ספרד-אנגליה ובארסה מול כולם).
אם תבדוק את מדיניות הרכש,את מערכת הנוער(כך קוראים לזה במזרח התיכון)את הסקאוטינג,את מערך השיווק (שמשמעו-כסף) ועוד מרכיבים, תראה שיונייטד נמצאת בספירה אחרת לא רק מול ליברפול.
ויש את הזקן.
ולגבי הזקן, מה לעשות, יום אחד זה יגיע.
הנחת העבודה שלי היא שהיסודות ותפיסת העולם,ישארו שם ואם לא תתרחש רגרסיה,יש סיכוי לצמצום פערים שיקח הרבה מאוד שנים.
המזל שלי הוא שכשזה יקרה, אני אסתכל על זה מהיציע למעלה……

old timer 17 באוקטובר 2011

יוסי מזרחי 1:

"הפער בין השתיים,הולך וגדל.
הרכב משני של יונייטד,מול הרכב מלא שלכם-והתוצאה,באנפילד,מסבירה (!)* למה אנחנו מתמודדים על מספר 20 ואתם,לא."

יוסי מזרחי 2:

"אני אכן טוען שהפער הולך וגדל בכמה פרמטרים,אבל לא טענתי שהמשחק האחרון מוכיח את טיעוניי."

שנינו אוהדי בית"ר ורק משום כך אתן לך להנות מן הספק:-)

* אני הוספתי את סימן הקריאה

יוסי מזרחי 17 באוקטובר 2011

קודם כל, קדימה בית"ר.
אתה צודק, יש הבדל בין שתי הגירסאות שלי, כנראה שבראשונה מיהרתי מדי.
התוצאה באנפילד כנראה לא מסבירה את הגירסה שלי, ואני לוקח אותה לניסוח חוזר.
לדעתי, המשחק באנפילד,וחוסר היכולת של ליברפול להכריע בביתה ובהרכב מלא (מה מקומו של קרול?) את יונייטד כאשר לה חסרים שחקנים משמעותיים,יש לה משמעות באשר לתפיסת יחסי הכוחות אצל שתי הקבוצות. זה ניסוח מתון יותר ולדעתי גם נכון יותר ומשתלב עם המשך של 11-1.

old timer 17 באוקטובר 2011

יוסי! לא יפה…

אתה בעצם אומר את אותו דבר ורק מחליף את המילה "תוצאה" במילה "משחק". מדי פעם אני מנסה את התרגיל הזה על בתי בת החמש וכל פעם היא תופסת אותי (לא פרייארית המלעונה).

בוא נעשה את התרגיל עוד פעם:

יוסי מזרחי 1:

"המשחק(!) באנפילד,וחוסר היכולת של ליברפול להכריע בביתה ובהרכב מלא (מה מקומו של קרול?) את יונייטד כאשר לה חסרים שחקנים משמעותיים,יש לה משמעות באשר לתפיסת יחסי הכוחות אצל שתי הקבוצות. "

יוסי מזרחי 2:

"אני אכן טוען שהפער הולך וגדל בכמה פרמטרים,אבל לא טענתי שהמשחק(!) האחרון מוכיח את טיעוניי."

תרשום לעצמך להפריח שנים עשר יונים ביום שבת הקרוב בשביל ההצלחה של בית"ר.

לגופו של עניין, לא המשחק לא התוצאה ולא ההרכב החסר של יונייטד (שהיה ככל הנראה ההרכב הטוב ביותר של יונייטד למשחק הזה) מוכיחים את הטענה שלך לגבי גודל הפערים, טענה שאני מסכים איתה.

כעונש, תרשום לעצמך להפריח שנים עשר יונים ביום שבת הקרוב בשביל ההצלחה של בית"ר – אפילו אם יוצא יום שלישי.

old timer 17 באוקטובר 2011

אני צריך להגיה יותר טוב

יוסי מזרחי 17 באוקטובר 2011

קיבלתי.

Comments closed