קטש הביתה? / אלעד פרננדס

הפועל ירושלים שוב נראית רע בפתית העונה - אבל האם עודד קטש הוא הבעיה?

 

פוסט אורח מאת אלעד פרננדס

1. במשחק האחרון במלחה עמד כמה שורות מתחתי בחור עם שלט – "קטש הביתה". השלט הזה כנראה עצבן את דני קליין ששלח כמה מאבטחים לנסות ולדבר על ליבו של הנער. אני מעריך שרובכם כבר משער בליבו איך הסתיים האירוע: קללות דחיפות והרבה עצבים מצד יושבי היציע כלפי אנשי האבטחה וחיזוק ידיו של אותו בחור צעיר.

משום מה התובנה הפשוטה הזאת נעלמה מעיני קליין. מה הוא חשב שיקרה? שהמאבטחים יתקבלו בחיבוקים ובפרחים, שאותו נער יבין את גודל טעותו ויקרע את השלט לגזרים? אני משער שלא מעט ממנהלי המועדונים במדינה היו פועלים באותה צורה ואולי אפילו אלימה יותר. המקרה הזה בא להמחיש לכולנו את התהום התקשורתית שפעורה בין הנהלות מועדונים לבין הקהל, והפער הזה הוא פשוט בלתי נתפס בעידן הדיגיטלי והשיווקי בו אנו חיים.

וסתם ככה מר קליין, זה באמת משנה אם קטש ילך או יישאר אחרי 15 שנה של שלטים כמו 'אפי הביתה', 'דרוקר הביתה' וכו'? מה כל כך הפריע לך הפעם הזאת? מי יודע, אולי אתה מתכוון לחרוג ממנהגך ולא ליישם את הכתוב בשלט.

2. ובאותו עניין: אותו בחור צעיר חבש כיפה. משום זה הפריע לי. חשבתי לעצמי איפה כל הערכים שאותם הוא אמור לייצג כמו לא להלבין פני חברך ברבים וכו'? מצד שני, בגלל שהוא דתי אז הוא לא יכול לדרוש את ראשו של המאמן כמו כל אוהד חילוני אחר? ואולי מה שהציק לי זה  שהמציאות של בחור דתי מחזיק שלט כזה לא מסתדרת לי עם הדעות הקדומות שלי?

3. הקהל – יש איזה מוסכמה שהקהל של הפועל י-ם הוא בין הטובים בארץ, אם לא הטוב שבהם. מסכים לגמרי. אבל מה שלא שמספרים לכם זה שמדובר בקהל המלחיץ והתובעני בארץ. כן, יותר מהקהל של מכבי ת"א. הרבה פעמים אני מרגיש שהקהל במהלך המשחק עסוק יותר בלהתעצבן, למחות, לקטר ופשוט להשרות אווירה מחורבנת.

אני מניח שזה נובע מרמת הציפיות הלא ריאלית שיש לקהל מהקבוצה: "הפועל צריכה לתת פייט למכבי לכן ההפסד היחידי שאולי יתקבל בהבנה הוא למכבי ת"א". 15 שנים בהם התקשורת והנהלה מזריקים לנו ישירות לוריד את השטויות האלה עשו את שלהן. אם ההנהלה הייתה פותחת בדיאלוג כנה וכואב עם האוהדים אני מעריך שהיה ניתן להשיב רבים מאוהדי הקבוצה לקרקע המציאות.

4. מקצועית – הקבוצה נראית רע, נקודה. נתחיל מהאין הגנה – דבר שהכי מפתיע אותי כיוון שלעודד קטש חשובה מאוד ההגנה. אני לא מאמין לשטויות שאומרים על קטש בתקשורת: "בגלל שהוא היה שומר גרוע אז הוא לא שם דגש על ההגנה". קשקושי ביצים. לפני שנתיים גליל היתה רביעית בליגה בספיגת נקודות. תסתכלו על קטש ותראו שהדבר היחיד שמוציא אותו משלוותו הסטואית זה טעות הגנתית. תשאלו את נעימי ולוק ג'קסון.  התקפית- התבססות כמעט טוטלית על פיק-אנד-רול יוצרת קבוצה שמשחקת התקפות שבלוניות וצפויות מראש. מה עם זה איזה חסימה של נמוך לגבוה? הורדת גארד (סטרוברי) לאותיות?  בקיצור, מה עם קצת יצירתיות?

כפי שהורגלנו בשנים האחרונות (זה התחיל עוד לפני קטש) לקבוצה אין סנטר. לא ברור לי למה תמיד בי-ם אוהבים להתחכם ולהגיד: "לליגה שלנו לא צריך סנטר" – אז בא קילנגסוורת' וטחן אותנו. וההתחכמות הזאת גם גורמת לאינפלציה מיותרת בעמדה מס' ארבע:  ורנאדו, רנדל, קוקיה וכדיר.  עכשיו אני ארגיז כמה אוהדים- אני אוהב את יובל נעימי. אני חושב שהוא שחקן טוב, עם יכולת אישית מאוד גבוה. אבל רכז הוא לא! והוא יפרח שלצידו ישחק רכז אמית (מורן רוט, יוגב אוחיון) ולא עוד קומבו-גארד (סלומון, ריץ', בראדלי). ג'קסון- חור בהגנה שגם כישוריו ההתקפים לא יכולים לחפות על כך.

ולסיום, עודד קטש – לא התלהבתי שהוא הגיע לי-ם. מבחינתי אין תחליף לניסיון מקצועי, לאלפי שעת אימון, וצפייה במאות דיסקים של שחקנים זרים. גם לא אליפות על מכבי. למרות כל האמור לעיל, אני רוצה לסיים בנימה אופטימית –  אין טעם לפטר את עודד.

ראשית, אנו בתחילת העונה ויש עוד זמן לתקן. שנית, מאמן אחר שיגיע גם יצטרך לבצע שינויים בסגל אז כבר עדיף שקטש יבצע זאת. שלישית, 11 מאמנים שעברו פה ב- 15 השנים האחרונות מוכיחים שהבעיה לא נמצאת על הקווים. עם ההתאמות הנכונות בסגל ובשיטת המשחק ניתן יהיה לעשות עונה יפה – פיינל פור וחצי גמר גביע, זה בהחלט בהישג יד.

והכי חשוב, אווירה קצת יותר חיובית ורגועה ביציעים יכולה לחולל פלאים בקרב השחקנים. תחשבו על זה בתור מקום העבודה שלכם – לא כל כך נעים לעבוד באווירה לחוצה, ביקורתית, ועוינת,  לא?!

אלעד פרננדס מגיש את התוכנית 'יציע הכבוד', ימי רביעי 19:00-20:00 בקול השלום 107.2FM

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

"כולנו חולמים על קבוצה של נובאקים" (כשצופה פורץ למגרש)
סנדרלנד. קצת יותר מרשים משזה נראה

40 Comments

מאשקה 5 בנובמבר 2011

תודה לך אלעד.
אתה יודע איפה אני יושבת/עומדת במשחקים במלחה,
וראיתי את השלט הזה " עודד קטש הביתה " מול עיניי כל המשחק.
שמעתי גם את הקולות שבאו מיציעי אלעד והעמידה אל אותו בחור עם השלט: אוהד של מכבי, תוריד את השלט הם שרו לו, והוא בשלו.
אהבתי את החוצפה של מחזיק השלט, אהבתי את הנחישות שלו לדבוק במעשיו באותו משחק במשך כל המשחק בלי לוותר.
אני מפקפקת עד כמה זה הזיז לעודד קטש בניגוד לחברי הנהלת הפועל.
אני נגד פיטורי עודד קשט, אני חושבת שלא רק הוא קטש אשם איך שהקבוצה נראתה לפני שנה ואיך שהיא נראית עתה בתחילת העונה.
מי שנותן אישור לא להביא סנטר, וגם לא להביא גארד העונה, זו הנהלת הקבוצה עם דני כהן יו"ר הועדה המקצועית.
הנהלת הפועל ירושלים צריכה לדעת מה היא רוצה מעצמה, וטוב שבשנים האחרונות דני קליין הבין, והפסיק להידמות לשמעון מזרחי.אולי זה עניין של גיל ונסיון כושל של כמה שנים, אבל הנהלת הפועל עם דני קליין עושה כמה דברים תמוהים מאוד בעיניי.
שחקנים באים, שחקנים הולכים, מאמנים באים מאמנים הולכים, ומי שנשאר לעודד ולהוציא את גרונו במשחקים הם האוהדים.
ויש לי הרבה מה לומר על יחסי הנהלת הקבוצה עם האוהדים, מתוקף היותי בשלישיה של חברי עמותת האוהדים.
ממרומי גילי אני כבר לא מתרגשת ומתבאסת מהפסדים של הפועל ירושלים, כל ניצחון מביא עמו שמחה רבה, אבל למרות זאת אני קונה כל שנה מינוי במחיר של 1,340 ש"ח + הוצאות דלק של 140 ק"מ לכל משחק במלחה, זה בא לי כמו מנטרה כל שנה מחדש, ואולי גם אני צריכה לבדוק את עצמי למה אני ממשיכה בזה, אולי בגלל שמי שנולד אדום נולד לסבול ?

קסיוס קליי 5 בנובמבר 2011

קודם כל, קטש לא מאמן מספיק טוב.
ראינו את זה במכבי ועכשיו בהפועל י-ם .

אוקיי אז הצליח בגליל בשיטת גביע והקבוצה התחברה טוב.

הבעיה בי-ם היא שאין להם אולם גדול.
לכן כל מאמן שהגיע לפיק שלו לא יכל לממש אותו.
ואז החל שלב הקריסה.

הידיעה שלא משנה מה תעשה אתה לא תוכל לממש את מה שהשגת היא קריטית.

מי שלא מבין את ההיגיון הפשוט שאולם גדול זה מפתח ראשון וקריטי להצלחת קבוצה לא נמצא בביזנס הנכון.
יכולים להביא איזה מאמן שרוצים. נגיד הוא לוקח אליפות.
מה הלאה, ראינו מה קרה לגליל.

ברגע שקבוצה תהפוך להיות קבוצת יורוליג אז יהיה אפשר לדבר, להביא שחקנים ברמה גבוהה, להגשים פילוסופיית משחק, והלחץ יהיה בהתאם.

כרגע ישנו לחץ אדיר אך מיותר.

יניב 5 בנובמבר 2011

ירושלים קבוצת יורוליג? נו באמת . בשנה הבאה הפועל ת"א חוזרת לליגת העל ותתפוש מהר מאוד את המקום של הסגנית המובילה.
להפועל יש את החבילה השלמה ביכולת ליצור את האלטרנטיבה שהיא הדלק הרעיוני שמניע את ירושלים
לבית"ר יש את האצטדיון הכי טוב בארץ יחד עם בלומפילד – זה עוזר לה בשנים האחרונות. הכל מתחיל מהנהלה ולירושלים יש הנהלה כושלת ומבנה בעלים בעייתי ( גומא, רענן כץ כאופציה ?).
ישנם בליגה לפחות 7 מאמנים שהייתי שמח שיאמנו את הפועל שלי לפני קטש (שמיר, אדלשטיין, שיבק, בלאט , אפי וגם אלפסי, ליובין ודני פרנקו הצעירים ) .
ועדיין אני לא חושב שקטש זו הבעיה מספר אחת שם .
עד שלא תשתנה ההנהלה שם – שום דבר לא באמת ישתנה .
שאר הדיונים על איזה שחקנים חסר להם היום בסגל והאם קטש צריך ללכת מיותרים .

ירון ב. 5 בנובמבר 2011

כל מה שיניב כתב. זה הכל. גם אם יהיה לי-ם איצטדיון של 100 אלף מקומות זה לא יעזור. ההנהלה שם כל כך רקובה ובעייתית והיא היא מקור הצרות.
הא, ונעימי אוברייטד.

יוסי 5 בנובמבר 2011

אלעד, אני מסכים עם הרבה ממה שכתבת אך לא עם השורה התחתונה:
עודד צריך ללכת.
עודד צריך ללכת כי הוא לא מתאים לירושלים. נכון שעדיין לא הומצא המאמן שמתאים לירושלים, אבל אולי צריך להמציא אותו. ירושלים חייבת מאמן עם שיטה ושיבוא לבנות משהו לכמה שנים כי בד"כ אצלנו כשאומרים שבונים משהו לשנים, התוצאות מגיעות מהר מהצפוי.
לא יכולה להיות קבוצה שמבוססת אך ורק על פיק אנד רול כשיש לך קלעים לא רעים בכל בדמות לוק ומזרחי. לא יכול להיות שיש לך שלושה שחקנים שיודעים לעשות נקודות בצבע ואין חסימה בין גבוהים כדי שהם יקבלו כדור עמוק בצבע.
לא יכול להיות שבראדלי ישוחרר כי הוא הגארד השומר הכי טוב בארץ.
פתרון? קטש הביתה, קליין הביתה, משה כהן מנהל מקצועי (אה, הוא כבר?) וגידי דודי מאמן

איציק אלפסי 5 בנובמבר 2011

אני מאוד אוהב את עודד קטש ברמה האישית ומאוד רציתי שהוא יצליח בהפועל. אחרי הכישלון בשנה שעברה כתבתי שאסור לפטר אותו כי הוא מספיק אינטליגנט להבין איפה הוא טעה ולתקן – לכן האכזבה שלי ממה שאנחנו רואים מהפועל בפתיחת העונה הזו היא עצומה, אם בשנה שעברה עוד היה אפשר לזהות איזושהי מחשבה מאחורי הקבוצה, השנה זה נראה עד עכשיו כמו אוסף מקרי בהחלט של שחקנים שהתקבץ לקבוצה בלי כל מחשבה ותכנון. אני לא יודע מי אשם בזה ועד כמה חלקו של קטש גדול בכך, בלי קשר יהיה לי עצוב מאוד לראות אותו הולך, אבל ברור שהפועל די איבדה כיוון ולא רק מקצועית.

ניינר 5 בנובמבר 2011

קטש עושה אותי חולה. יאללה שילך הביתה ושיקח איתו את דני קליין. כל עוד קליין מנהל את המועדון בפועל לא נגיע לשום מקום. שיהיה נשיא כבוד, שיביא ספונסרים אבל שלא יתערב יותר בהחלטות מקצועיות. שיביאו מאמן חזק כמו שיבק למשל ויתנו לו לעבוד. הקרקס הזה לא יכול להימשך.

יניר 5 בנובמבר 2011

תמיהה מתמטית- אם הקבוצה נכשלה,התחלפו 8 מאמנים ונשאר אותו יו"ר, את מי צריך להחליף?
ואם לא יזרקו את דני קליין לכל הרוחות,מי המאמן התורן שיסכים להכניס את הראש שלו לגוב האריות?

גיל שלי 5 בנובמבר 2011

אני לא מבין משהו. ליגת לוטו שאתם מתייחסים אליה התחילה לפני שלושה שבועות. כבר עכשיו קובעים שירושלים נכשלה העונה? אם הוחלט לתת עוד עונה, אזכדאי לחכות טיפה יותר משלושה משחקים. דרך אגב הגליל תחת קטש נראתה לא רע בסוף העונה, וחרא בתחילתה

פרננדס 5 בנובמבר 2011

לצערי זה חלק ממה שאני מדבר עליו…לשמחתי יש עוד הרבה זמן לתקן

יוסי 6 בנובמבר 2011

כיין ולא.
נכון, הליגה התחילה רק עכשיו, אבל קטש שם משנה שעברה ולא שינה את סגנון המשחק שלו עוד מהגליל.
קטש יהיה מעולה בלאמן את… עודד קטש

יאיר 5 בנובמבר 2011

ברור שרוגע ביציעים יתרמו לשקט בקבוצה ולמאמן ואפילו יוכלו לתרום להצלחת הקבוצה, אבל אנחנו יודעים שזה לא עובד ככה בלבנט .. העצבים והמתח מחלחלים מהר למגרש ולרוב , האווירה באצטדיונים בארץ היא רעה, הרבה יותר אנרגיה רעה מטובה. לטעמי בעניין קטש, אסור ואין טעם לפטר בשלב כזה. זה לא רציני ולא חכם וגם אין בחוץ גורואים גדולים שפנויים. לפני שעורפים ראשים צריך לבדוק שכלו כל הקיצים, אחרת זו פזיזות הגובלת ברשעות וטמטום.

יאיר

אתר http://allsportil.co.il

פרננדס 5 בנובמבר 2011

תודה על התגובות.
ראשית, הקהל וההנהלה צריכים להבין שאי אפשר לתת פייט אמיתי למכבי בכלים של מכבי-כסף. אבל כן אפשר להוות אלטרנטיבה למכבי בדרכים שונות- שיתוף אוהדים בבעלות על הקבוצה, קידום שחקנים צעירים מכל העולם, בנייה לטווח ארוך ועוד. נכון רוב הזמן הקבוצה תדשדש במרכז הטבלה אבל אחת לכמה שנים יהיה אפשר להעמיד קבוצה מצוינת. תחשבו על זה בתור מחזוריות בטבע-שימו לב שגם למכבי ת"א היו שנים טובות ושנים רעות ביורוליג. בנוסף תחשבו על השנים השחונות קבוצות ספורט בארה"ב- שיקגו, סן אנטוניו, לייקרס ועוד .
שנית, להציב מטרות ריאליות- כן אני מצפה מההנלה שתגיד לנו את האמת בפרצוף שאי אפשר להתחרות כל שנה במכבי ת"א. יתר על כן, הפער המקצועי בין הפועל לליגה הוא הרבה יותר קטן מהפער שבין הפועל למכבי אז אל תתעצבנו שמפסידים לאשקלון, נתניה, אשדוד וכו. נכון זה לא הצעד הכי פופולרי אבל מה עדיף עוד 15 שנה של עבודה בעיניים?
מבחינה ניהולית- הייתי מאוד שמח לקצת יותר שקיפות במועדון -דוחות כספיים, טבלת שכר וכו. אפשר גם להכניס נציג אוהדים להנהלה שייבחר בבחירות ע"י בעלי המנויים. אגב, מישהו יודע מה תפקיד ההנהלה במועדון? כל זה מתחבר למה שכתבתי על להוות אלטרנטיבה למכבי.מבחינה מקצועית- אני לא אוהב שהמאמן הוא הסמכות המקצועית היחידה. מה זה כל ההילה הקדושה שיש למאמן הישראלי. שמעתם על ג'נרל מנג'ר? אני מעדיף שבנוסף למאמן יהיו עוד 2-3 אנשי מקצוע וביחד יתקבלו ההחלטות. לפני שמחתימים מאמן צריך להגיד לו בצורה ברורה: "יש עוד 2 אנשי מקצוע שיבחרו ביחד איתך את השחקנים. זאת ועוד, הדגש בבנית הקבוצה צריך להיות כך כך ןכך. אם זה לא מתאים לך תודה ושלום". דני כהן הונחת השנה על עודד לכן זה לא הכי הוגן. מצד שני, קטש יכול לקום וללכת ואולי אפילו לתבוע את המועדון.
לגבי הארנה- טעות אסטרטגית קשה של ההנהלה והאוהדים שלא דחפו לבנות את ההיכל כבר לפני כמה שנים אפילו אם היינו צריכים ללכת לכמה עונות פיננסיות.
את כל הדברים הללו אמרתי בפירוט רב למר דני קליין בעל פה ובכתב. לצערי לא זכיתי לשום תגובה מצידו משמע שהוא לא ממש מסכים איתי.

קסיוס קליי 5 בנובמבר 2011

תראה אלעד,
כל הדברים האלה שאתה מדבר הם נכונים תיאורטית.
ברגע שקבוצה מצליחה כל הפרטים הקטנים האלה הופכים לפחות חשובים.

יכול להיות שיתוף ודוחוצ כספיים ושקט מהקהל ואלף ואחד דברים.
אבל קבוצה כמו ירושלים נועדה להצליח.
ואליפות בשיטת גביע ויורוקאפ לא יובילו אותה לשם.

גם מכבי עשו בהסטוריה שלהם מיליון טעויות, פשוט מיליון. אבל זה בסדר לטעות כל עוד אתה יכול להתקדם.

הארנה היא כ"כ קריטית שאנשים כנראה לא מבינים מה הסיפור.
אם ירושלים לא תוכל לשחק ביורוליג הכל שטויות.
באמת הכל שטויות.

כשזה יהיה מוחשי כל שאר הדברים יתוקנו, אולי לא בהתחלה אבל יתוקנו כי תהיה מטרה.

פרננדס 5 בנובמבר 2011

הצלחה בהחלט תהפוך את הפרטים האלה להרבה פחות חשובים אבל היא גם תביא איתה נפילה מגובה רב יותר כמו שקרה לאחר כל עונה מוצלחת של הקבוצה. לכן אני חשוב שהפרטים הקטנים האלה הם בעצם הבסיס, היסודות שעליהם לבנות את המועדון כדי שהקהל והמועדון ידעו להתמודד עם תקופות פחות טובות.
לפיכך גם אם הקבוצה תשחק בארנה ביורוליג זה לא יעזור הרבה אם אין דרך ומטרה מעבר השלב הבא ביורוליג.

עדי 5 בנובמבר 2011

זה שהחליפו יותר מדיי מאמנים לא אומר שצריך להשאיר את עודד. אני מתנצלת- אני לא הבנתי מה ההתלהבות לפני שהוא הגיע ואני בטח לא מבינה למה הוא מקבל קרדיט במקום נמוך מהרבה אחרים שפוטרו בעבר. הקבוצה נראית זוועה!!!

פרננדס 5 בנובמבר 2011

גם אני לא התלהבתי/מתלהב מעודד קטש ואת צודקת לגבי העובדה שכל מאמן אחר לפניו לא היה זוכה ליחס כזה מההנהלה. אבל רגע מה רע בזה שהנהלה נותנת קרדיט למאמן? להזכריך אנו נמצאים במחזור השלישי בסה"כ…
הקבוצה נראית זוועה- נכון מאוד! השאלה אם מאמן חדש יכול לעשות שינוי של 180 מעלות לאורך זמן? אני חושב שלא. רק החלפה של 2-3 שחקנים תוכל להביא לשינוי משמעותי אז עדיף כבר שקטש שבנה את הקבוצה ומאמין בה יקח אחריות ויבצע את השינויים הדרושים בסגל. בסוף העונה יהיה אפשר לבוא אליו בתלונות.

קסיוס קליי 5 בנובמבר 2011

קודם כל שיגיעו ליורוליג.
יקח 3 שנים לפחות.

עד אז כל דיון הוא מיותר. איך מתנהגים תוך כדי הצלחה זה ענין אחר לגמרי.
הוא לא קשור לדיון של ירושלים כרגע.

מכבי נמצאים בשלב כזה שהם מתעסקים בכל פרט קטן ומנסים להיות הכי טובים בו, אבל לפני 20 שנה המועדון לא התנהל ככה רק אחרי כמה הצלחות משמעותיות.

מה שאני מנסה לומר, שבמקרה של ירושלים היא קודם כל צריכה בית.
כל השאר באמת לא חשוב.
זה לא חלק מהסיפור זה כל הסיפור.

זה 100 אחוז כרגע.
גם אם ירושלים יהיו מושלמים בכל שאר האספקטים זה לא יוביל אותם להצלחה לאורך זמן כי אין איפה לנתב את זה.

קודם כל שיגיעו לשם, אחרי זה שיחשבו איך נשארים שם, ואחרי זה יחשבו איך מצליחים שם.

דרך צלחה, יש לכם 5 שנים לפחות עד לרגע הזה.

פרננדס 5 בנובמבר 2011

הארנה היא מאוד חשובה מבחינה כלכלית אך מה זה יעזור עם ההתנהלות המטורללת תימשך? תדמיין סיטואציה: הפועל י-ם ביורוליג בעונתה הראשונה עושה עונה יפה בכל המסגרות- הקהל מרוצה, התקשורת מפרגנת וכד. עונה לאחר מכן הפועל פותחת רע כמו השנה-זה ישנה משהו בתגובות הקהל והתקשורת? אגב זה מה שקרה לנו כמעט תמיד אחרי עונה מצוינת…

מאשקה 5 בנובמבר 2011

בהפועל ירושלים מדברים כבר כמה שנים: שתקום הארנה, יבואו ספונסרים, ונוכל להקים קבוצה גדולה.
את אולם הארנה הבטיחו בשנת 2004 אחרי הזכיה בגביע היול"ב.
מאז הבנייה בעצלתיים, וכך גם הנהלת הפועל.
למה לא להביא איש מקצוע לעמוד בראש הועדה המקצועית ? ממתי דני כהן מבין יותר ממני בשחקנים ? באנגלית הוא טוב ממני זה נכוןוהוא ירושלמי ואני לא. הבאת כל מני ספונסרים עם סינדרום ירושלים כמו גאידמק ואייגר הזרימה כסף לקבוצה, אבל לא נמצא סקאוטר רציני שיביא שחקנים מתאימים, כמה שנים אפשר לצעוק שחסר סנטר, שיובל נעימי הוא שוטר ולא גארד, וצריך להביא גארד.
צריך להכניס לראש שאנחנו לא הקבוצה השנייה בארץ, אנחנו קבוצה שבחלק העליון של הטבלה, וייתכן שנתדרר למטה מזה.
מזל שאין השנה יורדות מליגת העל.
מאמינה שעוד יהיו שמחות אדומות העונה, ואולי בעוד 17 שנה בתקווה שאחגוג 80 שנה, אזכה לראות באולם הארנה בירושלים משחקים, וגם תואר אחד של אליפות המדינה.
אשרי המאמין

רועי מ 5 בנובמבר 2011

בתור מכביסט שהיה 15 שנה בערך ביציע 11. אני יכול לומר שבנוקיהו מקבלים הפסדים אם הקבוצה מראה דרך.יש לחץ אבל בקושי זכור לי שריקת נכגד הקבוצה תוך כדי משחק בירושלים ראיתי שיש את זה. אני מסכים עם אלעד על הציפיות הגבוהות שלכם מעצמכם. אני בעד שאיפות הכי גבוהות רק ככה אפשר להצליח. אבל לא צריך להכניס לפאניקה את כל המערכת בגלל הפסד שניים וזה מה שקורה אצלכם.
אני נהנה מההפסדים שלכם אבל מצד שני רוצה ירושלים חזקה. כי זה לא כייף לתת בראש לקבוצה חלשה.
קטשש לא מאמן טוב . ההנלה שלכם משגעת תחנת רכבת של שחקנים ומאמנים ככה לא תצליחו. ומה לגבי אצטדיון גדול יותר שלפחות 7000 מקומות? ללא ארנה גדולה אין לכם סיכוי.
כתבה מצויית לדעתי.

פרננדס 5 בנובמבר 2011

תודה. הארנה היא מאוד חשובה לדעתי אך לא הדבר המרכזי-בנית זהות והצבת מטרות ריאליות. מה ארנה תעזור עם כל ההתנהלות של המועדון נובעת מפאניקה ומשאיפות הזויות? להיפך, היא רק תעצים את הבעיה

יואב 5 בנובמבר 2011

מת על עודד האדם והספורטאי(הגיבור הצהוב האחרון שלי)אבל כרגע, הוא צריך להשתפשף וללמוד במקומות לחוצים פחות.מהמעט שיוצא לי לראות את ירושלים תחת שרביטו, אני לא מצליח להבין מה הוא מנסה לייצר, בשני חלקי המגרש.
ואי אפשר לטעון שלא קיבל תקציב נאה והזדמנות.פילוסופיית המשחק שלו היא כרגע מושג ערטילאי מידי.
זה בכלל לא צריך להישפט מול מכבי(בלאט הוא אונברסיטה של כדורסל פלוס-ניסיון, לימוד, חריצות), אלא מול הפער בין הפוטינציאל למימוש(תקציבית ועין לשחקנים)ומול שאר קבוצות הליגה שחלקן מוציא מים מסלע מצומק הרבה יותר.

פרננדס 5 בנובמבר 2011

אני מעריך שהתקציב הממוצע של הפועל י-ם בשנים האחרונות עמד על 5 מיליון דולר ושל שאר הליגה 2-3 מיליון דולר לקבוצה. הפרש של 2-3 מילוני דולרים הוא לא כזה משמעותי בטח ובטח כאשר הליגה היא סוג של גביע. מצד שני, פער של 15 מיליון דולר בין הפועל למכבי ת"א הוא מאוד משמועתי. אגב, אם הדוחות הכספיים של הפועל י-ם ושאר הליגה היו שקופים לא הייתי צריך להעריך….

יואב 5 בנובמבר 2011

והשנה מדובר על קרוב לעשרים מיליון שקל , לא?(לפחות על פי הפרסומים והערכות).
אני כן חושב שהפרש של 2-3 מיליון דולר הוא הפרש משמעותי(אלא אם אתה טועה בבחירה, חותך וממשיך לשלם לשחקן כסף) כאשר אנחנו מדברים על מועדונים שחיים מהיד לפה לעומת ירושלים שנהנית מביטחון כלכלי יחסי(מגדל).
הליגה היא סוג של גביע אבל ירושלים לא מריחה גמר כבר כמה שנים טובות.גליל ובני השרון דווקא כן ובעקביות.
אין שום מקור להשוואה למכבי ובכלל לא נכנסתי לזה.לא בתקציב, לא בניסיון של המערכת ובטח לא על הקווים.

ברוך 5 בנובמבר 2011

ביום שהפועל י"ם ויתרה על ההזדמנות לשחק ביורוליג היא חרצה את גורלה לשנים רבות. משהו באופי ובקארמה של הקבוצה מזכיר מאוד את מכבי ת"א בכדורגל.

פרננדס 5 בנובמבר 2011

לא בטוח שאתה צודק. להזכירך בעונת הפיצול בין היורוליג והסופרוליג הפועל שיחקה ביורוליג וחטפה על הראש. אני מעריך שזה היה השיקול העיקרי מדוע אחרי הזכייה ביורוקאפ המועדון ויתר על הזכות. אל תשכח גם שהמשחקים היו אמורים להערך בנוקיה.
יש משהו בדבריך בעניין הדמיון למכבי ת"א כדורגל…

איציק אלפסי 6 בנובמבר 2011

עדי גורדון שליט"א חזה את כל זה כבר לפני 13 שנה כשפרש. הוא הבין שלהפועל אין סיכוי להתמודד מול מכבי לאורך זמן והרדיפה הזו רק תוביל אותה לאיבוד זהות ולקריסה לבסוף. הוא רצה לייצר משהו אלטרנטיבי, זהות שלא מבוססת על הישגיות, אבל דני קליין חלק עליו.

העונה הראשונה שאחרי הפרישה של עדי היתה העונה שבה הפועל היתה הכי קרובה לאליפות "אמיתית" (לא זו של הפיינל-פור שסמי בכר לקח ב- 2007) עם מקום ראשון בסיום הליגה ויתרון ביתיות על מכבי בפליי-אוף (למרות שבסוף מכבי ניצחה 3:1 בסדרת הגמר) – מה שלכאורה הוכיח דווקא את התיזה של דני קליין. אבל מאז הפועל בעיקר מחפשת את עצמה ובראי הזמן בהחלט נדמה לי שאפשר לומר שעדי צדק.

אני ממליץ להסתכל על הראיון הזה עם עדי קצת לפני הפרישה שלו ולהקשיב בין השורות, אלו בדיוק הדברים שהוא אומר:
חלק א': http://www.youtube.com/watch?v=D-xE5FiA-sU
חלק ב': http://www.youtube.com/watch?v=oORzGVTuGH4
חלק ג': http://www.youtube.com/watch?v=nreBl3ktwlc

פרננדס 6 בנובמבר 2011

חבל שהרבה אוהדים נוטים לזלזל בדברים של גורדון בתור קשקוש רוחני…

איציק אלפסי 6 בנובמבר 2011

ההפסד כולו שלהם. אני גדלתי על "הקשקושים" של עדי גורדון והוא אחת הדמויות שהשפיעו עלי הכי הרבה בתקופה בה התבגרתי ועיצבתי את אישיותי למרות שמעולם לא הכרתי אותו באופן אישי.

כסיפוביץ 6 בנובמבר 2011

ספורט וירושלים לא הולך ביחד…
אוהדים נפלאים יש
עסקונה יש
הרס עצמי וחורבן יש
הבעיה היא שאחת לחמש או עשר שנים יש איזו הבלחה מקומית ואז כולם בטוחים שהנה ההגמוניה של מרכז הארץ נשברת אבל מהר מאוד זה מתנפץ כמו תקוותיו של יהודי על קיר הכותל המערבי.

דביר 6 בנובמבר 2011

ההצלחה הכי גדולה בטור הזה הוא שאתה מצליח להתרכז בהפועל י-ם.
נראה שאוהדי הפועל ים מתעסקים בכל רגע נתון במכבי בכדורסל ובביתר בכדורגל.

ערן קאלימי 9 בנובמבר 2011

הא? מאיפה הבאת את זה?

תומר חרוב 6 בנובמבר 2011

אכן פוסט מצוין.
אפשר לשאול הרבה שאלות ולפנות למיסטיקה ולהגדרות של זהות אבל בסופו של יום אתה צריך אחד משני דברים לפחות, כסף או ניהול נכון ובירשלים אין אף אחד מהם. אילו היה אולם ראוי אז הפועל ירושלים אולי הייתה עושה את קפיצת המדרגה שהיא הייתה חייבת לעשות אחרי הזכיה בגביע יול"ב. עוד דבר שהיא לא הבינה והפנימה זה שבתכל'ס לאף אחד לא איכפת אם היא תנצח את מכבי או תפסיד למכבי, את הכוח שלה היא יכולה לצבור אך ורק מהמפעלים האירופיים ולשם היא צריכה לכוון. הפסד לאשקלון או לחולון הוא לא רלוונטי ולא רק בגלל שיטת הגביע שיש בישראל ולא רק בגלל שלא משנה מה מכבי תשלוט פה, רק דרך הצלחה באירופה ירושלים תצליח להגדיל באמת את בסיס האהדה שלה ולחזק את עצמה. ואין סיבה שהיא לא תצליח לעשות את זה, בניגוד לקבוצות אחרות היא כבר מנוסה במפעלים האלו ומשחקת שם שנה אחר שנה, הבעיה שלה היא ניהולית.

איציק אלפסי 6 בנובמבר 2011

אפשר ולגיטימי להתווכח על הניהול של דני קליין כמה שרוצים, אבל חשוב לזכור שבלעדיו לא היתה הפועל ירושלים – אין עוד קבוצה שהיא לא מכבי ת"א שהצליחה לשרוד כל-כך הרבה שנים בצמרת הכדורסל הישראלי. לדעתי שמעון מזרחי עשה לא פחות, אם לא יותר, טעויות ממנו, רק שמרחב התמרון שלו לטעות הרבה יותר גדול כמו שהעירו כאן בצדק.

יוני 9 בנובמבר 2011

מה קשור שלילד יש כיפה על הראש, האם קללות זה יותר מוסרי?
כל מה שהילד אמר בשלט ,זה מה שכל הכתבים כל פעם אומרים , אז
על תירכב על הגל העדתי.

פרננדס 14 בנובמבר 2011

הסיטואציה העלתה בי תהיות ושאלות על היחס שלי כלפי החברה הישראלית והחלטתי לשתף את הקוראים בכך. שים לב שלא הגעתי לשום מסקנה נחרצת.

ערן קאלימי 9 בנובמבר 2011

כמה נקודות לא מדוייקות בטור.
לפני קטש היו לנו סנטרים, ואלו שמות (מעונת גודס השניה ואחורה), ברנדון האנטר הסבבה, טראוויס ווטסון הנחיר האלוהי, טורין פרנסיס (הדי עלוב), נואל פיליקס (אוי ואבוי לי ולכשמותי), מריו אוסטין לשתי עונות, ואפילו את עונת דרוקר השניה התחלנו עם סנטר (קימאני פרינד).
ואלו רק הזרים, בעונת שמיר השניה הסנטר הדומיננטי שלנו היה ארז מרקוביץ' בכלל, בעונה מצויינת אגב. את נוכחות הפוסט קיבלנו מג'יימי ארנולד (לא סובל את השחקן הזה. גם לקטש היה סנטר שנה שעברה, הוא פשוט לא ניצל את סם קלנסי כמו שאפשר היה.
השנה זו הפעם הראשונה מאז 2004-2005 שאין לנו סנטר בקבוצה (ואגב, אם אתה טוען שקוז'י הוא סנטר, אז צריך ללכת עד לקדנציה הראשונה של הרסשטיין ב- 2002-2003).
לגבי יכולותיו של קטש, מדובר במאמן טוב בסך הכל, שמסיבה כזו או אחרת (שאני מניח שלא מוטלת רק לפתחו) נכנס למאבקי אגו עם המציאות. בעוד שבגליל הוא לא פחד לשנות כשדברים לא הלכו, לא פחות לוותר על שחקנים שהוא בחר, הרי שבהפועל הוא פשוט מתעקש על פאשלות כמו ג'ייסון ריץ' ודיון דאוול בתפקיד מרכזי. וכשמאמנים מהאגו ולא מתייחסים לדינמיקות על הפרקט נראים כמו קקי.
לגבי נעימי, הוא כן רכז. אבח רכז-סקורר מהסוג שצריך עוד מנהל משחק לידו על הפרקט, עדיף בעמדה 3 או 4, לא סתם הוא היה די מוצלח, למרות חוסר נסיון מסויים, כששיחק ליד סניד ובאוורס. אף אחד מהם לא רכז, אבל כן יכולים לנהל משחק פה ושם. לכן גם הפועל נראתה הכי טוב בפעמים כשהוא ואוחיון שיחקו ביחד

פרננדס 14 בנובמבר 2011

האנטר – בקושי 2 מטר זה סנטר
פליקס- פאור פורוורד קלאסי
פרנסיס, אוסטין,- לא סנטרים קלאסים יותר 4.5 .
פרינד ווטסון- סנטרים.
מסקנה 1: מתוך 6 שציינת רק שניים סנטרים אמיתיים.
יתר על כן, פרנסיס פליקס ופרינד- כמעט ולא שיחקו ונחתכו מהקבוצה.
האנטר- לא שיחק מספיק ואולי בצדק…
השניים היחידים שקיבלו קרדיט הם ווטסון ואוסטין
מסקנה 2: רק 2 מתוך ה-6 קיבלו כמות סבירה דקות משחק.
לסיכום: משנת 2004/5 אין סנטר ו/או שיש אך פשוט ממעיטים לשחק עימו.
נעימי- לא אכנס איתך לויכוח האם הוא רכז טהור או לא -אגב ההגדרות ןהדרישות של המשחק השתנו בעשור האחרון- מה שחשוב זה ששנינו מסכימים שהוא צריך עושה משחק לידו ולא עוד סקורר דוגמת סולמון/ריץ

Comments closed