מסביב לעולם בחמש מאות מילים (סיכום הסופ"ש הבינ"ל)

למרות הניצחון אנגליה רחוקה מאוד מספרד, "הכישלון" של ישראל במוקודמות היורו מקבל פרספקטיבה ובדרום אמריקה השקיעה של ארנגטינה והפריחה של אורוגוואי נמשכים.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אחד ממשחקי הכדורגל המרתקים שראיתי בשנים האחרונות היה דווקא מפגש ידידות – בין ספרד לאנגליה בסביליה בפברואר 2009.

אנגליה הגיעה למשחק בהרגשה טובה מאוד, הפתיחה המוצלחת לקדנציה של קאפלו העניקה את התחושה שהכישלון להעפיל ליורו ב- 2008 היה תקלה מקומית שנבעה מהצבתו המגוחכת של סטיב מקלארן בעמדת המאמן הלאומי.

ספרד ניצחה 2:0, אבל הרבה יותר מהניצחון זו היתה הפגנת עליונות מרשימה. זה היה אחד מאותם ערבים בו הוכחה התיזה לפיה 'יש כדורגל, ויש כדורגל אנגלי'.

הייתי אז עוד באנגליה ואני זוכר את ההלם שאחז בתקשורת המקומית. ייאמר הפעם לזכותם שבניגוד למנהגם הם לא חיפשו אז במי או במה לתלות את האשם בהבדלי הרמות יוצאי הדופן, אלא פשוט הודו שלאנגליה, גם תחת קאפלו, יש עוד דרך ארוכה לעשות כדי להגיע לרמות האלו.

אבל למרות הניצחון אמש בוומבלי, אנגליה לא עשתה התקדמות משמעותית בשנתיים וחצי שחלפו מאז אותו ערב בסביליה והיא עדיין רחוקה מהרמות האלו. למעשה, זה גם לא ממש סביר שהיא תגיע אליהם בעתיד הנראה לעין – מישהו מסוגל לדמיין אנייטסה, צ'אבי או דויד סילבה אנגליים?

הפערים בכדורגל נשארו פחות או יותר כשהיו לפני שנתיים וחצי, ובעצם מאז ומעולם, בין אנגליה לנבחרות מסוגן של ספרד הנוכחית. אנגליה ניצחה בדרך היחידה בה היא יכולה לנצח משחקים כאלה – עם שער מקרי ממצב נייח.

לגבי ספרד, למרות סדרת התוצאות הלא מרשימה במשחקי הידידות האחרונים מדובר לדעתי עדיין במועמדת הבכירה לזכות בתואר שלישי ברציפות ביורו בקיץ הקרוב. כאלופת עולם, ספרד היא נבחרת שמתכוננים מולה כמו למשחק רשמי גם למשחק ידידות. מעבר לכך, סגנון המשחק הספרדי דורש סבלנות וריכוז עילאיים, בייחוד כעת כשכולן חוששות ונזהרות ממנה וסוגרות את המשחק, מה שלא תמיד ניתן לגייס במשחקי ידידות.

בטורניר רשמי אני לא מזהה כעת נבחרת שיכולה להציע עליונות איכותית על הספרדים, לכן ההערכה שלי היא שהדרך היחידה בה לא יזכו בגביע באוקראינה ופולין תהיה עקב הדחה בפנדלים אחרי 120 דקות של 0:0, או בהפסד 1:0 קטן משער מקרי שבעקבותיו בונקר שלא נפרץ.

*

בסיום שלב הבתים של מוקדמות היורו טענתי כאן שהמקום השלישי של נבחרת ישראל איננו כישלון – נדמה לי שאחרי הערב הראשון של משחקי הפליי-אוף אפשר לקבל על-כך מעט פרספקטיבה:

קרואטיה, שסיימה רק במקום השני בבית של ישראל, רמסה בקלילות את טורקיה של חוס הידינק באיסטנבול 3:0 וגם הנבחרות שניתן היה לנופף בעלייה שלהן לפליי-אוף כהוכחה לכך שתפיסת אחד משני המקומות הראשונים בבית המוקדם היא כן מטרה ריאלית לנבחרת ישראל, כנראה ישארו לבסוף בבית כמונו – אסטוניה הובסה בביתה 4:0 ע"י אירלנד ולמונטנגרו נותר סיכוי נמוך למדי אחרי הפסד 0:2 בצ'כיה.

בשורה התחתונה שוב נמצא בקיץ את אותם שמות מוכרים ולכן, אולי, נעשה צדק עם עצמנו, השחקנים והמאמן (מי שזה לא יהיה בפעם הבאה) אם נפנים שעלייה ליורו או מונדיאל מאירופה עבור נבחרות מדרגת האיכות של ישראל היא אירוע נדיר שהמקרה הסביר ביותר בו הוא לא מתרחש איננו בשום אופן כישלון.

*

האמרה המפורסמת קובעת שההיסטוריה חוזרת על עצמה פעמיים – פעם כטרגדיה ופעם כפארסה. בארגנטינה, נדמה, הגיעו לשלב הפארסה.

מעבר לתוצאה, מה שלדעתי מדאיג יותר מבחינת הנבחרת הארגנטינאית הן הקרחות במונומנטל – אם אפילו הארגנטינאים התייאשו מהנבחרת שלהם זה כבר באמת עצוב.

מהעבר השני של נהר הפלאטה, לעומת זאת, הרנסנס של הכדורגל האורוגוואי נמשך.

לואיס סוארז, הא לכם בחירה מחוץ לקופסא לשחקן השנה בעולם.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אתם מריחים את זה?
יומן אליפות של הניינרס: הניצחון הענק על אילי מאנינג

39 Comments

קורא אדוק 13 בנובמבר 2011

אחלה טור! לא היה לי שום ספק שאנגליה ינצחו בשביל לשמור על הפיקציה שיש סיכוי להישג ביורו.הייתי ממש מופתע אם ספרד הייתה מפרקת (ובצדק) את האנגלים שלוש אפס קליל.

איך מסי השחקן הטוב בעולם כשהוא אפילו לא השחקן הכי טוב בדרום אמריקה?… :-)
כבר לפני כמה שבועות רשמתי אצל דורפן שסוארז בעיניי שחקן העונה לאור הקופה אמריקה
מצד שני,הבחירה במסי הולכת להיות הכי צפויה בעולם.

ניק 14 בנובמבר 2011

תראה צפויה או לא, שחקן שמבקיע באיזור ה70 שערים בשנה (הקלינדרית) אמור לזכות בתואר. ובכל מקרה אליפות בספרד וגביע אירופה נחשבים לטעמי קצת יותר מהקופה אמריקה..
ואני אומר לך את זה בתור אחד ששונא את מסי וברסה…

איציק אלפסי 15 בנובמבר 2011

בגלל זה כתבתי שסוארז זו בחירה "מחוץ לקופסא".

ברק 13 בנובמבר 2011

ארגנטינה לא "הגיעו", ארגנטינה כבר שנים מאיישת את הנבחרת ע"י 90% פוליטיקה ואינטריגות, ו-10% מקצוענות. מראדונה הליצן היה מוטציה חריגה.

ה"הגיעו" שלך איציק, העלה בי נוסטלגיה…

אתן שני סיפורים להמחשה:
במונדיאל של 98', אם אני לא טועה, העדיפו להזמין שחקן מזדקן בשם קלאודיו קניג'ה, שעבר את גיל 36, האדון היה סוס מת, ובסגל היו שחקנים כמו בטיסטוטה, קלאודיו פיוחו לופז, הרנן קרספו, כאשר שחקן כמו סביולה, שהיה מלך השערים של הנבחרת הצעירה לא הוזמן. קניג'ה לא עשה כלום באותו מונדיאל, מלבד דבר אחד, הוא קיבל אדום כאשר התחצף לשופט, דבר לא מוזר לכשעצמו, אלא אם כן אתה שחקן…ספסל.

הסיפור השני הוא על היינצה בקדנציה של מראדונה, שלכל הדעות לא היה מתאים לנבחרת, אבל מראדונה הזמין אותו, ורק משום שהוא חייב לאבא שלו, עבור עסקים משותפים של השניים.

לארגנטינה תמיד היה חומר משובח, אבל ניהול כמו של משה דדש.

*******************************************************
סיפור אישי, אני התאהבתי בנבחרת ארגנטינה בגלל שחקן בשם גבריאל בטיסטוטה, עד אז הייתי הולך אחרי העדר ומצביע ברזיל, אבל יום בהיר אחד בטיסטוטה הרים את החולצה לאחר שער נוסף, ומתחת התגלתה כתובת בעברית. כמה ימים אח"כ ב"מעגל" המיתולוגי של דן שילון, התארח ילד בלונדיני מקסים, וזה סיפר כי הוא שלח לבטיסטוטה את החולצה, והוסיף כי סיפר לו על מחלתו, בטיגול הבטיח שאם הוא יבקיע, הוא יחשוף את החולצה למען הילד. כמובן, ללא היכולת של הפנומן(והתשוקה של הפרשן יהודה ארם), לא הייתי עובר צד לעולם:

תזכורת, ל"מכונת השערים": ראש, רגל שמאל, רגל ימין, בעיטות חופשיות, בעיטות מחוץ לרחבה, דריבל, כח מתפרץ-שלמות של חלוץ:

http://www.youtube.com/watch?v=ZzYmD7jhH-E

איציק אלפסי 13 בנובמבר 2011

הסיפור עם קאניג'ה התרחש במונדיאל 2002 ביפן ואני זוכר אותו היטב כי איכשהו יצא לי להיות באותו משחק (כתבתי על זה כאן: http://geshemalfasi.com/archives/482 )

ברק 13 בנובמבר 2011

הנצחון של קוראטיה הוא לא כ"כ אינדיקציה ואפילו להיפך. קרואטיה לא הוכיחה עליונות על טורקיה. זה לא שהם זימזמו לטורקים על "מפתן הרחבה". קרואטיה הוכיחה שכשרמת הכדורגל פחות או יותר שווה, מה שמנצח זה נחישות, ריכוז, הכנה פסיכולוגית ועבודה של מאמן.

זה גם מה שיוון הוכיחה בבית שלנו.

זה משהו שכן ניתן לצפות לו מהנבחרת שלנו בהנחה שרמת הכדורגל פחות או יותר שווה. אלא שבלי שחקני אגף אני לא בטוח שההנחה הנ"ל קבילה…

ברק 13 בנובמבר 2011

נ.ב. – אני לא ברק מהתגובה הקודמת. אני ברק מהתגובות הקודמות (רמז דק…)

matipool 13 בנובמבר 2011

אחח.. סוארז סוארז .
אם היה לו קישור כמו שצריך בליברפול ושחקנים יצירתיים לצידו , השמיים היו הגבול בשבילו .
לדמיין אותו בקבוצה שלנו של 2008/2009 עם ג'אררד וטורס בשיאם ועם צ'אבי אלונסו באמצע – חלום .

איציק אלפסי 13 בנובמבר 2011

מתי, כדאי להנות ממנו כל עוד הוא הוא בליברפול כי אני לא רואה אותו נשאר באנפילד לעוד הרבה זמן.

matipool 13 בנובמבר 2011

איציק – לצערי , כנראה שאתה צודק .

amit pros 13 בנובמבר 2011

דווקא נראה שההנהלה קצת התעשתה,ועכשיו מתחילים לדבר על חלוצים אמיתיים בדרך לליברפול.מה שברור שבלי לפחות עוד כוכב על אחד מקדימה לואיס ילך,וזה יהיה הרבה יותר עצוב משטורס הלך,ומתי אתה צודק לואיס וטורס למעלה וסטיבי מאחורה היה יכול בהחלט להיראות לא רע.נקווה שעם וייה זה יראה טוב..:)

B. Goren 13 בנובמבר 2011

הנבחרת שלנו נכשלה וזה ממש לא קשור לתוצאה של קרואטיה. הנבחרת נכשלה (בלי קשר לתוצאות) כי הציגה רמת משחק ירודה ומחויבות ונחישות ברמה אפס.

מקמנמן 13 בנובמבר 2011

אני לא בטוח שלספרד יהיה כ"כ קל ביורו – עם כל הנעת הכדור שלהם, הם הגיעו למעט מאוד הזדמנויות אמיתיות במשחק. גרמניה, הולנד, איטליה, ואולי אפילו צרפת ואנגליה ביום טוב יכולות לנצח את ספרד.

מה הכינוי של סוארז אגב, השדר אמר "אל פילטונרו" או משהו כזה, מה זה אומר?

ראיתי כמה דקות של משחקי הפליאוף ביום שישי, היה די משעמם, אבל אז עברתי לראות את 20 הדקות האחרונות של אוקראינה נגד גרמניה – משחק מעולה, והאווירה ממש לא הייתה של משחק ידידות – האוקראינים לא אוהבים את הגרמנים ויש להם סיבות טובות מאוד לכך. לאוקראינה יש שחקן שלדעתי, למרות שכל מה שראיתי ממנו זה רק ה-20 דקות במשחק הזה, יהיה אחת מהפתעות היורו – ייבגני (באוקראינית – ייבחן) קונופליאנקה. אני מאוד אוהב שחקנים עם שמות משפחה מיוחדים. :-) היה גם מעניין לשמוע את השידור באוקראינית – למרות שנולדתי באוקראינה היה לי פתור מלימוד השפה, אבל בגלל שהיא מאוד דומה לרוסית הבנתי 80% ממה שהשדרים אומרים, הייתה חוויה מאוד מעניינת לשמוע את השפה.

לעומת פולין, שכנראה אין לה מה למכור ביורו (וזה כנראה המצב אם הם רצו את מליקסון ותוצאות משחקי הידידות שלהם לא מעודדים), אוקראינה מסוגלת לתת טורניר טוב ולעלות לקבע הגמר, תלוי בהגרלה.

איציק אלפסי 13 בנובמבר 2011

נדמה לי שהשדר כינה את סוארז "אל פיסטולרו" שזה, עד כמה שאני יודע, 'האקדוחן' או משהו דומה.
תודה על הפניית תשומת הלב לשחקן האוקראיני – באיזה מועדון הוא משחק?

מקמנמן 13 בנובמבר 2011

דנייפרו, אני חושב

מקמנמן 13 בנובמבר 2011

מצאתי וידאו של הביצועים שלו ביוטוב, מאוד מרשים:

http://www.youtube.com/watch?v=bk0WLYj05Hw

יש לו מהירות, טכניקה, דריבל ובעיטה טובה לשער. הוא משחק וינגר התקפי, לדעתי הוא יכול לשחק בליבפול במקום דאונינג שעדיין לא ראיתי פעולה אחת טובה שלו בקבוצה, קאוט המזדקן או הנדרסון שהיה סביר רק כששיחק באמצע. אבל קני מעדיף את השחקנים שלו בריטיים, גדולים וחזקים ופחות שם דגש על טכניקה…

יש גם את השער שהוא שם נגד גרמניה, אמנם לא חוכמה נגד הגנה כזאת, אבל איזה מהירות יש לו, מדהים:

http://www.youtube.com/watch?v=t0ygQtPmXjE

הופ 13 בנובמבר 2011

המהירות של השחקן הזה בגול שלו היתה כל כך מדהימה – הגרמנים (גרמנים! לא מלטזים) שרודפים אחריו נראים כאילו הם רצים במקום – שרצתי לגוגל לבדוק מי זה מספר 19 של האוקראינים.
הנה הגול:
http://www.youtube.com/watch?v=t0ygQtPmXjE

איציק אלפסי 13 בנובמבר 2011

באמת מדהים. תודה, ניר.

איציק אלפסי 14 בנובמבר 2011

מקמנמן, עכשיו ראיתי את ההודעה, בהחלט נראה מרשים – תודה!

אמיר 13 בנובמבר 2011

ההבדל הגדול בין הנבחרת שלנו ליתר הנבחרות הכאילו ברמה שלנו, היא שאין לנו שחקן ברמה עולמית אמיתית!
כן שחקנים כמו זהבי שכטר נאתכו ואוואט זה יפה והכל אבל אין לנו סוארס, דג'קו, ואפילו לא מודריץ'…
ושימו לב שלא אמרתי מילה על בניון, ולו בגלל שהוא כבר 3 שנים בערך לא שחקן ברמה עולמית וגם כשהיה קרוב לכך בליברפול הוא עדיין היה סוג של שחקן ספסל ובנבחרת כמובן שהוא תמיד הגיע חצי פצוע.

אז עד שלא יהיה לנו שחקן אמיתי, אחד עם תג מחיר אמיתי (מעל 10 מיליון נגיד שזה נחשב…) אז אנחנו נשאר במקום שלנו.
וכל זה בלי קשר לאלף ואחד דברים אחרים שמונעים מאיתנו להיות באמת נבחרת נורמלית.

matipool 13 בנובמבר 2011

אמיר – למען ההגינות צריך לציין שבעונה הכי טובה של ליברפול בליגה בלפחות 7 השנים האחרונות ( 2008/2009 ), היה תפקיד חשוב לבניון והוא הפך לשחקן הרכב קבוע בחצי השני והנפלא של אותה עונה ( וגם בליגת האלופות הגיעו רחוק מאד באותה עונה ) .

Assaf2040 13 בנובמבר 2011

אני יודע שאנשים יתנפלו עלי תכף, אבל האמת שאני לא רואה הבדל כ"כ בין סגנון המשחק של ספרד 2010 לבין יוון 2004.
אמנם לספרד הרבה יותר כישרון, אך בסופו של דבר אותו משחק – ספרד להזכירכם עם 4 שערים בלבד משלב הבתים. ומשם ניצחונות 1-0 בלבד.
עצוב שרואים בה את נציגת הכדורגל היפה.

דורון 14 בנובמבר 2011

אתה צודק, באמת אין הבדל בסגנון המשחק של אותו נבחרות. בול אותו דבר. ממש תאומות. אלמלא השפה, והתלבושות לא הייתי מבחין בהבדל. אה, ואולי הבעיטות לשער. וההזדמנויות. ואחוזי אחזקת הכדור. והדיוק במסירות. והשליטה במשחק.

אבל חוץ מאלה – בול אותו דבר.

יהויכין פנדלוביץ' 15 בנובמבר 2011

זה בגלל שאתה רואה חשבון, לא כדורגל.

ניינר 13 בנובמבר 2011

ואף מילה על בוסניה הנהדרת שהחמיצה הזדמנות גדולה לשלוח את כריסטיאנה והנבחרת הבכיינית שלו הביתה?

איציק אלפסי 13 בנובמבר 2011

בוסניה היא באמת דוגמא לנבחרת שכנראה תעשה את קפיצת המדרגה האיכותית ותעלה, אם לא הפעם, אז באחת הפעמים הקרובות. אם כי צריך לזכור שמדובר בתוצר של מערכת ספורטיבית משוכללת כמו זו של יוגוסלביה לשעבר שעד עכשיו כנראה סבלה מדירוג חסר משום שכנבחרת עצמאית עדיין לא צברה מספיק הישגים.

יאיר 13 בנובמבר 2011

משחקי ידידות , בתנאי שהם לא ארגנטינה – ברזיל כאלה, לא משקפים כמעט כלום, לראייה הצלחות ישראל בהם מאז ומעולם.
הספרדים פייבוריטים ליורו כמובן, אבל במרחק לא רב מהם נבחרות שיכולות להם בערב נתון כמו גרמניה, הולנד וכן – גם אנגליה. יהיה מעניין …
ישראל יכולה לעלות במתכונת של 24 נבחרות, שם צריך לתפוס מקום 3 מתוך 4 ( כנראה ) והגרלה נוחה בפלייאוף – משהו כמו אסטוניה, מונטנגרו או שוויץ. אפשרי.

יאיר
http://allsportil.co.il

נעל קרועה 13 בנובמבר 2011

אין שום נבחרת בעולם ברמה של ספרד,כל השאר רחוקים מרחק אור כולל ברזיל ,גרמניה,הולנד,ארגנטינה
אולי יהיה שינוי תוך 3-4 שנים,לא כרגע
וצמד המילים נבחרת אנגליה תמיד מצחיק אותי

הופ 13 בנובמבר 2011

סליחה, אבל בתור מי שהתאהב בנבחרת הספרדית ביורו האחרון, המשחק אתמול היה נוראי. עזוב את זה שהם לא הבקיעו, הם גם כמעט לא הגיעו להזדמנויות (אני זוכר שתיים כל המשחק).
אני חושב שזה קשור להעברה של ויה בבארסה – ובעקבות זאת גם בנבחרת – לאגף הימני, ועכשיו אין להם במרכז שום חלוץ שיחלץ אותם (במיוחד כשטורס נראה כמו כלום). דאבל פאסים של סילבה ואינייסטה לא יביאו להם גול.
ובכל זאת, למגיב שכתב שספרד נראית כמו יוון 2004. בחייך. ראית את המשחק? אתה מודע לעובדה שהשיטה של ספרד זה החזקת כדור ושליטה מוחלטת במגרש, ושיוון שיחקה אז רק על מתפרצות (למעשה דומה מאוד לאנגליה של אתמול)?
חייבים להודות שספרד של אתמול דומה מאוד לאיך שדורפן תיאר אותה (ולא בצדק) בזמן המונדיאל. הרבה אוננות ואפס מחץ.
ומסי – זה היה המשחק הגרוע ביותר שראיתי ממנו אי פעם. זה הולך ונהיה עצוב ממשחק נבחרת אחד למשנהו.

איציק אלפסי 13 בנובמבר 2011

ניר, אתמול זה באמת היה נראה כמו חלק מהמשחקים בשלב הנוק-אאוט במונדיאל (בעיקר פורטוגל ופראגוואי) וכך זה באמת נראה מול נבחרות שמסתגרות בצורה כזו. אני משוכנע שנראה דברים כאלה גם ביורו הקרוב. זה לא מוריד מהאיכות של נבחרת ספרד, אבל היא תצטרך יותר סבלנות וריכוז (כמו שהיו לה במונדיאל) כדי לפרוץ את הבונקרים האלה. הצגות כמו ביורו 2008, לפחות נגד הנבחרות היותר מנוסות, לא סביר שנראה כי הנבחרות האלה יבואו לסגור את המשחק ולשבש בכל דרך את משחק המסירות הספרדי.

הופ 14 בנובמבר 2011

אני מניח שכמה נבחרות ינסו לעשות את זה אבל לא לכולם יש את משחק ההגנה (או לפחות משחק ההקרבה) האנגלי. נבחרות שיבואו לסגור ויחטפו גול יצטרכו לשנות את כל שיטת המשחק שלהם כדי לצאת קדימה, ואז הם יחטפו עוד. ויש נבחרות שפשוט לא מסוגלות לשחק כל כך הגנתי (צרפת, הולנד, גרמניה "החדשה").

איציק אלפסי 14 בנובמבר 2011

דווקא הולנד בגמר המונדיאל עשתה את זה לא רע וגם צרפת בהחלט מסוגלת, גרמניה "החדשה" היא סיפור מעניין ולדעתי היא המועמדת הבכירה לזכות ביורו אם לא ספרד.

יניב 14 בנובמבר 2011

המשחק של ספרד הבהיר לי שהכסף החכם השנה יילך על ריאל מדריד.
הטריו של בארסה במרכז נראה היה לא טוב מול אנגליה ובכלל לא נראה משהו מתחילת השנה.
לגביי היורו אני לא רואה אותם לוקחים אותו אחרי עונה מתישה – הסגל של בארסה קצר מדי ובסוף זה ידפוק אותם גם בליגה וגם את הנבחרת.
ההימור שלי ליורו הוא על איטליה – ההתקפה נראית יופי והגנה איטלקית זה תמיד משהו מפחיד.

הופ 16 בנובמבר 2011

אז אחרי שאמרתי שדאבל פסים של אינייסטה וסילבה לא יביאו להם גולים, ושוייה תקוע באגף…
http://www.youtube.com/watch?v=d-b8HFox6kc
מצפה למכתב תודה ספרדי על הניחוס ההפוך

דודו פ. 14 בנובמבר 2011

לדעתי, ספרד, גרמניה והולנד בטוחות בחצי גמר היורו. שלושתן כמה רמות מעל לשאר הנבחרות (גם גרמניה וגם הולנד מסוגלות לנצח את ספרד). לגבי הרביעית הכל פתוח (איטליה/צרפת/פורטוגל או אולי הפתעה יחסית כמו דנמרק או רוסיה). לגבי אנגליה, היא תלויה בעיקר בהגרלה. אם לא תפגוש באחת משלושת הגדולות יכולה להגיע לחצי. מול שלושת הגדולות אין לה מה למכור, גם עם רוני.

איציק אלפסי 14 בנובמבר 2011

אני מסכים איתך לגבי שלושת הפייבוריטיות, אבל צריך לזכור שלעתים נדירות כל הפייבוריטיות מגיעות אכן בסופו של דבר לשלבים המאוחרים בטורניר – מספיק משחק אחד לא טוב והן יכולות למצוא את עצמן בחוץ כבר בשלב מוקדם יחסית (ע"ע הולנד ביורו הקודם). הערכה שלי – לפחות אחת מהשלוש האלה לא תהיה בחצי.

ויכסלפיש 14 בנובמבר 2011

גם אני חושב שמקום שלישי הוא ריאלי ולא כישלון. היה כישלון בבחירת המאמן (בהתחלה תמכתי בו) וגם לפי הקשקושים שמוכרים פה לתקשורת, וכן במבחן התוצאה (ארבעה הפסדים מול הבכירות), אבל המקום השלישי ריאלי

ניק 14 בנובמבר 2011

2 דברים לגבי אנגליה- אחד זה שאסור לשכוח שהם היו בלי 3 שחקנים מאוד משמעותיים- רוני, יאנג ווולישר, איתם יש לאנגליה הרבה יותר עוצמה בהתקפה וכוח באמצע.
בכל מקרה אבל גם איתם אני לא רואה את אנגליה עושה פלאים ביורו הקרוב. אבל הסיכוי היחיד שאני רואה שיצא משהוא מהנבחרת הזאת זה אם הם יצליחו ליצור תלכיד שיהיהי בנוי מקבוצה אחת או שתיים ברובו. לספרד תמיד היו נבחרות טובות והם לא הצליחו יותר מדי עד שההרכב הראשון הפך להיות ברובו המוחלט מברסה וריאל. אז ברור שזאת לא הסיבה העיקרית להצלחה ואי אפשר לדעת כמה באמת זה תרם אבל זאת עובדה. באנגליה הרעיון הזה יכול לעבוד רק אם רוב מנצסטר יונייטד(בתור קבוצת הצמרת היחידה שאשכרה מחזיקה אנגלים) יהוו שלד קבוע להרכב בשנים הקרובות. אם שחקנים כמו סמולינג, גונס, רוני, יאנג, וולבק וקלברלי יצליחו לתפוס מקום קבוע וימשיכו את מגמת ההתפתחות שלהם ביונייטד, לאנגליה יש סיכוי להגיע לאנשהוא בעוד מספר שנים(זה וגק ווילשר)

אהרון שדה 15 בנובמבר 2011

הגזמת .אתה והחברים מסי נותן עונה מההאגדות ומה סווארז עשה ? נכון הוא כיכב בקופה אך הקופה ממזמן לא מה שהיה וגם כשהיה הוא לא טורניר נחשב .להשוות את הקופה לצמפיון זה בד

Comments closed