המלבין פני חברו

אם הערה של שוער צעיר של הקבוצה היריבה פוגעת בו בצורה כזו, אפשר רק לדמיין מה מרגיש לירן שטראובר שהוא קורא את כל הטורים הלועגים לו.

 

 

 

 

 

 

 

 

ראיתי אתמול בחדשות הספורט את הראיון עם לירן שטראובר אחרי המשחק של מכבי פ"ת נגד הפועל ת"א והעימות שהיה לו עם שוער הפועל במשחק – בוריס קליימן. שטראובר הנסער עמד שם עם דמעות בעיניים וכאשר המראיינת שירלי בר דיין שאלה אותו אם זה בגלל הניצחון הוא ענה שלא, שזה בגלל מה שקליימן אמר לו.

ואיך שהוא אמר זה, בתמימות כזו וכאב של ילד, הרגשתי צביטה בלב.

לירן שטראובר הוא באמת אחת מדמויות הקאלט של הכדורגל הישראלי, דמות שקל נורא ואפילו כיף ללעוג לה. נזכרתי בכל הטורים שקראתי בקיץ האחרון בעקבות החתונה השלישית שלו. טורים מבריקים, שאודה ואבוש שגם אני נהניתי לקרוא, שהתחרו ביניהם במי עולב באיש בשנינות ובתחכום גבוהים יותר.

חשבתי לעצמי אתמול שאם הערה של שוער צעיר של הקבוצה היריבה פוגעת בו בצורה כזו, מה הוא הרגיש אם הוא קרא את אותם טורים?

ולפתע יכולתי לדמיין את העלבון הצורב שחש, את ההשפלה, את המעבר בין התגובות בתקווה קלושה שאולי מישהו יעיר משהו על סרות הטעם שבדבר, ואז רק לגלות איך כולם מתענגים על ההשפלה שלו. כמו אותו ילד בכיתה שכולם נהנים ללעוג לו בארסיות, ואלה שאין להם את "הכישרון" הזה עומדים מהצד ונהנים.

חז"ל שנו כי "המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים", ובמקום אחר "שנוח לו לאדם שיפיל עצמו בכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים".

כמה פעמים אנחנו עושים את זה? כמה פעמים כעיתונאים, כבלוגרים, כמגיבים, אנחנו מלבינים פני אדם ברבים, שופכים את דמו? כמה זה קל כיום בעידן האינטרנט.

ואז אנחנו הולכים ומזדעזעים מזה שאין שחקן ערבי בבית"ר ומספרים לעצמנו כמה אנושיים ונפלאים אנחנו.

*

 

 

 

קווינס פארק ריינג'רס. גולים יפים!
על ג'וניור וג'וניור והמשחקים של מכבי ת"א

59 Comments

תומר חרוב 19 בדצמבר 2011

איציק,
הכוונה שלך טובה אבל לא צריך להתחסד. אם אתה לא רוצה שירדו לחייך אז אל תבזבז זמן ותעשה מיליון הצגות במשחק. אם אתה לא רוצה שילעגו לך על זה שאתה מתחתן בקצב של בריטני ספירס אז אל תזמין את כל התקשורת לחתונה שלך.

פעם חשבתי ששטראובר זה אחד שכשהוא משחק בקבוצה שלך אז אתה אוהב אותו וכשהוא נגדך אז אתה שונא אותו, אבל האמת היא שבשנה השלישית שלו בנתניה כבר נמאס לי לחלוטין ממנו, מבזבוזי הזמן שלו, מהפוזות שהוא עושה, מהשתלטנות שלו בחדר ההלבשה, מהניסיונות העלובים שלו להראות שאיכפת לו ממשהו חוץ מלירן שטראובר והחוזה שלו. עזוב, יש מטרות יותר נעלות בעולם מאשר לדאוג לרגשותיו של לירן שטראובר.

אנונימוס 19 בדצמבר 2011

+1

דניאל 20 בדצמבר 2011

+1

תומר חרוב 19 בדצמבר 2011

והשורה האחרונה שלך מיותרת.

איברה 19 בדצמבר 2011

הפוסל – במומו פוסל… "השורה האחרונה שלך" גם לא משהו. היא מבטאת בדיוק דה-הומניזציה שנגדה יצא אלפסי.
הלשון הכללית (בלשון בלשנית: אימפרסונלית) של המשפט שאלפסי ציטט "פני חברו" – נועדה לבטא שכל אדם צריך להשפט כאילו הוא חבר שלך. יש לו כבוד מפני שהוא חבר בקבילת האנשים.
גם אם אתה לא אוהב אותו בצדק, הוא אדם. עם רגשות, שאיפות וצרכים. להעליב ולפגוע אפשר רק אם אתה עושה לו דה-הומניזציה, כלומר שולל ממנו את המרכיב הבסיסי הזה שהוא "אדם". לכן אתה קורא לו "שטראובר", בעיניך זה מצדיק כל פגיעה. זו שלילת האנושיות שלו. וזה איבוד פורפורציה של חשיבות הספורט בחיים שלך.

ולי בטח תקרא מתחסד.
נו.

פנדלוביץ' 19 בדצמבר 2011

השורה האחרונה היא הכי מוצלחת.

איתן בקרמן 19 בדצמבר 2011

נכון! כל מי שחושב ש"אין כניסה לדשא לכלבים וערבים" זה מתועב – בטוח בהכרח מספר לעצמו שהוא אדם אנושי ונפלא מהאחרים. אחרת איך זה שהוא לא פאשיסט גזען?

ובתור מי שחושב ש"אין כניסה לדשא לכלבים וערבים" זה מחליא – אסור לו לחטוא בחטא של הלבנת הרבים יותר או פחות מאחרים, אחרת איך זה שהוא לא פאשיסט וגזען?

כמה סיפורים עוד תספרו, כמה תירוצי הגיון כושלים עוד תתרצו. הגזענות (היהודית! כמה מביש) הזאת מחליאה, בלי קשר לכלום, אפילו לא לאדום בעיניים של שטראובר.

יחד עם הרגישות היפה באמת לרגישות של שטראובר על זה שמתסלבטים עליו קפצה לכם המחשבה איך מרגיש כלב, סליחה ערבי, כמו מוחמד גדיר, שיכול היה לעזור להציל את ביתר מירידה, אבל אסור לו בגלל שיש לו זנב והוא נובח?

קשקשן בקומקום 19 בדצמבר 2011

בקרמן – הוצאת לי את המילים מהפה.

רועי מ 19 בדצמבר 2011

תומר,

מי אתה שתאמר לאדם כמה פעמים להתחתן. מי אתה שתכנס לאדם לביתו. מה אתה יודע מה קורה בין 4 קירות ביתו?, אתה מדבר על "הצגות" שהוא עושה? נכון יש לו שטויות. מה לגבי שחקנים שלאחר תיקול מתגלגלים כמו אבן בשיטפון וצועקים. ובסוף מרומים ורצים לשופט שיוציא כרטיס אדום?..

אני גם אוהד נתניה מהזמנים היפים שלנו.

אבל יש כאלה שנדבקים לצוואר לשםה ויש קדושים שלא נוגעים בהם משום מה.

תאמת כל עוד ספורטאי מספק את הסחורה לא אכפת לי מה הוא עושה בחיים הפרטיים שלו. הזמנה לחתונה? באמת הרי התקשורת רצתה להיות שם וגם הקוראים. העניין זה שכל אחד חושב שמותר לו לומר ולהעליב כל אחד ולא לחטוף כנס בגלל זה. האם אנחנו נרצה שכן ערבי בבית שלנו בשכונה? האם נסכים לו לבנות מסגד? ומה לגבי חרדי? פתאום ערך הבית ירד. יבנו בית כנסת. הרי רובנו לא נסכים.

ולכן עם משפט הסיום אני מסכים מאוד. בכל אח מאיתנו יש לא הייתי אומר גזען(אין דבר כזה גזע אחר בבני אדם), אלא שונאי האחר, שונאי בעלי תרבות אחרת זה ברור, אנחנו רוצים יציבות את המוכר לנו
פוסט יפה מאוד.
וקידמה ליברפול

תומר חרוב 19 בדצמבר 2011

לא אמרתי לו כמה פעמים להתחתן אבל בחייכם, חדש לכם שהמשחק הזה של הפרסום והזרקורים הוא דו כיווני? הוא רצה לעשות מזה עניין גדול וארגן יחצנים שיזמינו עיתונאים אז אחרי זה צריך להתפלא שעושים מזה צחוק?
איברה, אני לא שולל את אנושיותו, אין ספק שזכותו להיפגע מבוריס קליימן. אבל תסלח לי שאני לא מתרגש מזה. אתה יודע על כמה שחקנים צעירים הוא פתח את הפה וניבל אותו בצורה שאני לעולם לא אחזור עליה בדה באזר? ולא רק על שחקנים, גם על אוהדים.

אפריים 19 בדצמבר 2011

איציק, אני חושש שפיספסת בגדול.
ממליץ לך לראות שוב את מהדורת חדשות הספורט (הרי גם ככה היא רצה בשידורים חוזרים כל הזמן בהיעדר תוכן אחר). מניח שתשים לב ששטראובר אומר בציניות (לא כל-כך מבין איך אפשר להבין את זה אחרת) שהעיניים שלו אדומות בגלל הדברים שקליימן אמר לו אחרי ששירלי בר-דיין מנסה להתחנף אליו ולדבר איתו על המשחק ההירואי שלו שמתבטא בזה שהעיניים שלו אדומות (כנראה ממכות שלכאורה ספג…).
אני מסכים מאוד עם המסר של הפוסט ומבין את המקום ממנו הוא בא, אבל שטראובר ממש לא היה תמים אתמול אלא ניצל את המיקרופון כדי לסגור חשבון עם קליימן (שהרי הוא שוער צעיר ולכן אסור לו למחות נגד שום דבר…).
ואחרי כל זה, ההתנהגות של שטראובר על המגרש היא מגעילה לדעתי. לא מכיר אותו אישית. ככדורגלן, הוא מעצבן אותי מאוד. תמיד. בכל קבוצה. בכל משחק. תראה שוב את 'התקרית' לאחריה קיבל טיפול של כ-6 דקות. אם זה בסדר בשבילך- תהנה.

איתן בקרמן 19 בדצמבר 2011

אפרים, גם לי היה ברור ששטראובר דיבר בציניות, האם יכול להיות שהפרשנות של איציק מעידה על זה שבישראל מדברים בשני ניבים שונים של עברית, אחד נגיד ירושלמי ואחד תל אביב, ובגלל זה הרבה מהוויכוחים והכעסים?

איציק אלפסי 19 בדצמבר 2011

ראיתי את זה שוב, זה באמת נראה כאילו הוא אמר את זה בציניות ואני מרגיש קצת נאיבי עכשיו. מצד שני, אולי טוב שהבנתי את זה כמו שהבנתי את זה לכתחילה אם זה מה שגרם לי לכתוב את הפוסט כי אני עדיין עומד מאחורי הדברים – אנחנו כל כך עסוקים בלהתחרות אחד בשני מי יותר הומני שאנחנו שוכחים לפעמים התנהגות אנושית פשוטה כמו לא להשפיל אדם אחר גם אם הוא לפעמים מזמין את זה בעצמו בהתנהגות שלו.

ארז (דא יונג) 19 בדצמבר 2011

הוא אומר את זה בציניות, אבל די ברור שזה כן הפריע לו מאד וכן יצר אצלו סערת רגשות. אז הוא לא בוכה אולי, אבל ברור שההערות של קליימן הטרידו אותו מאד.

אפריים 19 בדצמבר 2011

ארז,
ההערות של קליימן הטרידו אותו בגלל ששחקן צעיר העיז ברוב חוצפתו לפנות אליו. אם היה אכפת לו מזה שההתנהגות שלו על המגרש היא מגעילה אז הוא היה מפסיק כבר מזמן. מה שנפגע זה אולי קצת האגו שלו.
ברוח הפוסט- שטראובר מעליב את הצופים, ולפני שהוא תוקף שחקנים שאסור להם להתבטא מכיוון שהם צעירים, כדאי שיחשוב על התנהלותו.

בוב השקט 19 בדצמבר 2011

מדהים שרק בתגובה 6 (ולא לפנייה או אחריה) מישהו טרח לציין שזה היה בציניות.
אני באמת לא מבין איך אפשר היה לראות את זה ולחשוב ששטראובר רציני.
הדמעות והעיניים האדומות אגב היו בגלל שתמוז דחף לו אצבע (או יותר…) לעין. זאת הייתה גם הסיבה לעצירת המשחק לדקות ארוכות.

תומר חרוב 19 בדצמבר 2011

אני אחדד את ההערה על השורה האחרונה שהפריעה לי.
א. אני ואיציק מכירים ברשת כבר די הרבה זמן ונראה לי שהוא מכיר את דעתי יפה מאוד ומכבד אותה כפי שאני מכבד את שלו.
ב. היא מיותרת לטעמי לאו דווקא בגלל התוכן שלה (שגם איתו אני לא מסכים) אלא בגלל הצורה שלה שבאה יותר לעצבן מאשר לפתוח דיון. איציק כתב "אנחנו" אבל במילה אנחנו הוא לא התכוון באמת לאנחנו אלא לאתם. אתם= אלו שאומרים לעצמם שהם אנושיים בגלל דעותיהם על שחקן ערבי בביתר. אם הייתי רוצה לתפוס במילה הייתי אומר שזו הדה הומניזציה אבל אני יודע שלאיציק לא הייתה שום כוונה כזו, הוא כתב את המשפט הזה מעמדה ריגשית.
ועוד משהו על הדיון שהיה בעקבות הפוסט של אתמול. אני לא אגיד לעולם לאנשים על מה להתדיין ועל מה לא ולדעתי גם היה דיון לגיטימי לגמרי. עם דבר אחד אני כן יכול להזדהות עם איציק ועם אבישי. אבישי העלה טקסט (שכתוב יפה וגם החמאתי על כך) שמייצג עמדה של אוהד באשר הוא אבל רוב התגובות נגעו לביתר ירושלים עצמה, לאוהדיה, לאופי המועדון ומדיניותו. אז זה אמנם קצת חרה לי גם בתור אוהד וגם בתור כותב, אבל כנראה שבית"ר בדיוק כמו שטראובר הרוויחה את זה בצדק.

פנדלוביץ' 19 בדצמבר 2011

אלפסי, אתה חוח של אנושיות בין שושני הגוועלד.
YNWA

איתן בקרמן 19 בדצמבר 2011

הנה סוף סוף אנחנו מסכימים, פנדלוביץ'! (גם אם אנחנו רואים את זה מהכיוון ההפוך – ה'גיוועלד ערבי' שלכם מזכיר לי לא פעם את הזקנה ממציצים).

* בענין אחר באותו נושא של הראיון עם שטראובר: ההוא דופק קטע, לא משנה איך מפרשים אותו, ברור שיש פה יציאה יוצאת דופן – והמראיינת מפסיקה אותו בשביל איזה "אז איך אתה מסכם את המשחק?". וזאת אחת הוותיקות יחסית. לא להאמין הערוץ הזה.

פנדלוביץ' 19 בדצמבר 2011

בקרמן – לא מכיר את הסרט אבל זקנה ומציצים נשמע לי כשילוב דוחה ביותר.

כסיפוביץ 19 בדצמבר 2011

פנדלוביץ
זו התגובה הכי שערורייתית בדה באזר!!!

גמל (סתם גמל) 19 בדצמבר 2011

פנדלוביץ', אם תגיד שאתה לא מכיר גם את מבצע סבתא וגבעת חלפון אני אפעל שישללו את האזרחות שלך

הסוציולוגית 19 בדצמבר 2011

איציק ושאר העיתונאים – הבעיה עם טקסט מהסוג הזה הוא ההתעסקות העצמית ובעיקר לעשות מעצמיכם יותר ממה שאתם.

זה היה יותר טקסט אוננות עליך, העיתונאי הנמרץ והשנון, מאשר התייחסות למקרה עצמו, שמעבר לזה שהוא היה באמת סקופ אנושי ונהדר, גם עורר רגשות אמביוולנטיים ל…שטראובר! (מי היה מאמין)

כסיפוביץ 19 בדצמבר 2011

שטראובר לעולם לא היה דוגמא לכלום.
האיש הלבין את פני חבריו כל הרבה פעמים שקשה לספור.
כל גול שהיה באשמתו או שלא הוא יוצא עד לקו ה-30 מטר על מנת לגעור במגינים צעירים וחסרי ביטחון וזאת מול כל הקהל כדי להוריד לעצמו את הקוף מהגב.

דווקא אתמול השער של הפועל היה חוקי למהדרין ובאשמת שטראובר ובגלל זה כנראה הפריע לו ששוער צעיר מנסה לשים לו מראה מול הפנים.

בקיצור פוסט מפוספס כמו שהגיבו כאן הרוב מעלי.
ומה הקשר לבית"ר??

Avnas 19 בדצמבר 2011

אל נשכח את הדבר החשוב מהטקסט:
"המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים"
בעל האתר (דורפן) כועס עלי שפגעתי בו, התנצלתי בפניו חזור והתנצל וכעת אני מנצל הזדמנות זו שוב להתנצל (אנשים באתר באו ופגעו בי ובאחרים ולאו דווקא התנצלו, גם אם יש אחרים שנפגעו ממני – מבקש הזדמנות זו להתנצל בפניהם).

בבניין ציון ננוחם!
אבנר

ronen 19 בדצמבר 2011

יש לי שאלה לכל אוהדי הפועל, למה כל פעם שאתם מפסידים הקבוצה השנייה היא קבוצה של אפסים, השופט מכר את המשחק וכו ? למה פעם אחת שחקן/אוהד של הפועל לא יכול לכבד את היריב ולהגיד כל הכבוד להם. למה פישר בן 19 בכלל מעז לפנות לשחקן בן 35 ?

אחרי אל תתפלאו למה אתם הקבוצה השנואה בישראל. כל פעם שוברים שיאים בהתחסדות צביעות והתייפיפות.

כסיפוביץ 19 בדצמבר 2011

מול קריית שמונה לא שמעתי כלום מהפועל.
תגובה אחת מתמוז לא מראה על כלום [והוא צודק]
מאיפה הנתון שהפועל הכי שנואים?
נ.ב
אני בכלל לא אוהד הפועל

יונתן 19 בדצמבר 2011

לא מתפלאים ואפילו די מחבבים את עצם העובדה. רק לפני שאתה מאשים בצביעות בדוק את מקורות המידע שלך.
זה שצנציפר כתב משהו לא עושה אותו אמת. כנל אופירע. כדאי שתפתח יכלת קריאה ביקורתית בכל מה שקשור למי אמר מה בעולם הספורט ההזוי שלנו.
 

B. Goren 19 בדצמבר 2011

זה מה שקורה לשוער עולל שמישהו סיפר לו ששלמה שרף טוען שהוא צריך לשחק לפני אדל אפולה. השתגע לו האגו.

הופמן 19 בדצמבר 2011

אני אוהב את הרגישות שלך איציק. באמת. היא מרגשת אותי, ואני מזדהה איתה. גם אני לפעמים מקווה ששחקנים (שי מימון לדוגמה) לא קוראים במקרה את מה שאני כותב עליהם ורוצים לקבור את עצמם.
אבל (ואולי לכן) כשאתה כותב פוליטית אני לא יכול שלא לתהות אם הרגישות הזו נתונה רק ליהודים או לאדם באשר הוא.
כי כמה תמימות צריך בשביל להיות נבוך כל כך מהלבנת פניו של אדם אחר על סמך יכולתו וכישוריו, ובאותו זמן להעלים עין מהלבנת פניו של אדם על סמך מוצאו וגזעו.
ואיך אפשר לדבר על "שפיכת דמם" של אנשים על ידי בלוגרים ומגיבים באינטרנט, כאשר האינטרנט מוצף באנשים שקוראים לשפיכת דם אמיתית, לא מטאפורית, של בני אדם אחרים, שכל חטאם הוא שלא נולדו לאם הנכונה. ואיך אפשר לחיות עם זה שהקבוצה שאתה אוהב תורמת ומעודדת את היחס הזה לאותם אנשים.
(אני יודע שבדרך כלל אתה לא מצדיק את מדיניות בית"ר ואפילו מתנגד לה. אבל השורה האחרונה שלך היא הצדקה. ואני לא מבין איך היא חיה עם כל הטקסט היפה וההומני שקדם לה).

יונתן 19 בדצמבר 2011

יפה מאוד שאתה כואב את עלבונו של שטראובר.

אתה מה יודע את עלבונו של מי אני חווה כל פעם שאני רואה אותו משחק? של משחק הכדורגל. מעולם לא היה פה שחקן שביזה את הכדורגל יותר מלירן שטראובר. כל התחזות דרמטית שלו, כל נפנוף ידיים היסטרי, כל בזבוז זמן מגוחך ולא פרופורציונלי למגע שחווה – כל אלו הופכים אותו לקריקטורה עצובה.
שחקן שמבייש את המקצוע שלו ואלפי אוהדים שבאים לראות כדורגל רגוי לכל גינוי ובוז אפשרי.
 

תולעת 19 בדצמבר 2011

נראה לי קביעה קצת נחרצת, במדינה שבה לקחו גביע אחרי שער שהובקע במכוון עם היד, שחקנים ושופטים מכרו משחקים, ובזבוז זמן ובכיינות כללית לשופטים הן דרך חיים לכל הקבוצות ללא יוצאים מן הכלל

יואב 19 בדצמבר 2011

תולעת,
שכחת גול אליפות מאופסייד של שופט אדום.

אביאל 19 בדצמבר 2011

מדויק כרגיל, בדיוק הדברים שקשה למגיבי אנטי בית"ר (הפעם זה גזענות, פעם הבאה הם ימצאו משהו אחר) לעשות, להסתכל מידי פעם גם על עצמם.

אזי 19 בדצמבר 2011

אם לא הייתי קורא בעבר את כל הפוסטים של אלפסי, הייתי חושב שהוא זה שמטפס על הגדרות, צועק מוות לערבים, וזורק חזיזים על אוטובוסים.

הבנאדם אמר לכל מי שכועס על הגזענים בבית”רב שישים לב גם לעצמו לפעמים, למה שהוא עצמו אומר. שנאה היא שנאה גם אם היא לא מגובה בתירוצי גזע.

זה נראה כאילו כולכם תוקפים אותו אישית שזה שהוא שונא ערבים זה יותר חמור מלשנוא את שטראובר.

הוא כתב פוסט שצריך להיות יותר סובלנים אחד לשני וכולכם בתגובה, תוקפים אותו.

איך שר שלמה ארצי… ”איזה אבסורד”

בעז 19 בדצמבר 2011

אלפסי נסחפת ונפלת בפח.

לירן שטראובר עצמו מטפח את תדמית הבכיין שלו.

העלתי באתר ערוץ הספורט את הראיון עם שטראובר. לפני כן עלתה פרסומת לאפליקציית ערוץ הספורט באייפון. מי מככב בפירסומת- שטראובר. שטראובר עומד בשער, משחק באייפון וחוטף גול שטותי. מייד לירן שטראובר מצטדק – בקול בכייני ובכישרון משחק לא מבוטל- מה אתם רוצים זו אשמת האפליקציה.

עכשיו אתה מצפה שלעולם לא יעבירו עליו ביקורת? שלא "יפגעו בריגשותיו" באמת. הבן אדם ציני ולא מפספס הזדמנות לעשות מעצמו צחוק והעיתונות צריכה לא לבקר אותו?

עמיר 19 בדצמבר 2011

הפוסט הזה הוא פארודיה?
ההערה של שטראובר היתה בציניות מארץ הציניות, מה שהוא בעצם אמר שם היה ״נראה לי שאני שם קצוץ על הפישר הקטן הזה שעדיין לא קרע זוג נעליים?״. המשפט האחרון הוא תמצית השטראובריות; יהירות, כוחניות, תיאטרליות מנייריסטית. האיש בדיחה.
 

עמיר 19 בדצמבר 2011

*נראה לך

B. Goren 19 בדצמבר 2011

אם שטראובר יהיר אז מה ההגדרה שלך לתינוק שעמד בשער של הפועל? טוה היה עושה לו היה מתקפל במהירות לחדרי ההלבשה ואת תסכולו מוציא על הקולגות שלו מקבוצתו הוא. ואני רחוק מלהיות חסיד של שטראובר.

נתי 19 בדצמבר 2011

בלי להתייחס לגופו של עניין, אני רק רוצה להעיר על "מוטב שיפיל עצמו לכבשן האש" –
אין שבוע מתאים לדון במשפט הזה שנלמד מן המסופר בפרשת השבוע שקראו בבתי הכנסת בשבת האחרונה!!
אם יהיה מי שיתעניין אכתוב תקציר..

איציק אלפסי 20 בדצמבר 2011

אני אשמח

אסף THE KOP 19 בדצמבר 2011
איתן בקרמן 19 בדצמבר 2011

אסף, בי נשבעתי. זאת הפעם האחרונה.

old timer 19 בדצמבר 2011

איציק:

אתה סופג פה אש בגלל שטעית בזיהוי והגעת לאמירה כללית בגלל דוגמה פרטית לא נכונה. לדעתי הבעיה של הפוסט היא בכלל העובדה שאתה מפספס את העניין הכללי.

אני מעריך שכולנו נוהגים באופן לא הומני מדי פעם. זה בגלל שאנחנו בני אדם ורוע הוא חלק מאיתנו. אנחנו יודעים שזה לא בסדר אבל חולשת האנוש שבנו גורמת לנו לחטוא בהתנהגות לא הומנית או לנהוג ברוע. מה שהופך את הגזענות לשטנית במיוחד, מה שמעמיד אותה במישור אחר לגמרי, הוא שהיא הופכת את הרוע ואת חוסר ההומניות לאידיאולגיה. פתאום זה אינו חטא שאנחנו חוטאים בחולשתנו אלא מעשה לגיטימי ולעיתים אפילו מצווה. כשאתה כורך, גזענות עם התנהגות לא יפה אחרת (תהא זו הלבנת פני אחר, מעילה באמון, בגידה בבן הזוג או דאבל פארקינג) אתה מפספס את ההבחנה הבסיסית הזו. גזענות איננה עוד מקרה פרטי של רוע. היא אידיאולוגיה של רוע.

בגזענות חייבים וזכאים להלחם גם הצדיקים וגם החוטאים (שזה רובנו אני מניח). כשאתה אומר שתנאי מקדמי למלחמה בגזענות זה לבוא עם גיליון התנהגות נקי אתה מחליש את המאבק בגזענות.

סופרפלי 19 בדצמבר 2011

סוף סוף תגובה מעניינת שמוסיפה משהו לדיון ולא מתחבאת מאחורי אתם רעים אנחנו טובים

איציק אלפסי 20 בדצמבר 2011

מצטרף, תמיד תענוג לקרוא את OT/באבא למרות שפעמים רבות אנו חלוקים.

לגבי הדברים עצמם – הנקודה שלי היא כזו: בסופו של דבר האידאולוגיה היא החלק הפחות חשוב, אני מכיר כאלה שאפשר להכניס אותם תחת הקטגוריה של גזענים אבל גם אם הייתי ערבי הייתי שם את הראש שלי בידיים שלהם הרבה לפני שהייתי שם אותו (כיהודי או ערבי) בידיים של הרבה אידאולוגים הומאניסטים גדולים. מבחינתי מה שמשמעותי הוא העמדה הרגשית שממנה מגיע האדם – אם זו עמדה של תסכול ושנאה זה יוביל לאלימות מילולית או פיזית והאידאולוגיה שתצדיק את זה תמצא לכך, והיא יכולה להיות אחוות העמים או תורת הגזע.

באבא ימים 20 בדצמבר 2011

אני לא מסכים לעמדה הזו ומוזר לי שבתור פסיכולוג אתה מציג אותה. רק כדוגמה – האם אתה באמת משוכנע שכל הנאצים באו ממקום של תסכול ושנאה? לא יתכן שהיה אפילו נאצי אחד טהור ובר לבב שעשה את אשר עשה מתוך אמונה כנה שבכך הוא הופך את העולם למקום טוב יותר כי זה מה שאמרה לו האידיאולוגיה בה האמין? יכול להיות שהבעיה איננה העמדה הרגשית ממנה אתה מגיע אלא היכולת לבחון עמדות באופן ביקורתי?

זה בדיוק העניין עם אידיאולוגיה של רוע. היא מסוגלת לרתום למטרותיה גם אנשים טובים.

אתה יודע מה, כשאני חושב על זה בכלל לא מוזר לי שבתור פסיכולוג אתה דוגל בעמדה הזו. זה אפילו מתבקש. זה כמו שחייל רואה את העולם דרך כוונת הרובה, או כמו שאני חושב על דברים כמשפטן. בגלל שאתה מאמין שהכל בא ממקום רגשי אתה לא מכיר בכוחם של רעיונות. בעיני יש הבדל עצום בין הדברים.

איציק אלפסי 20 בדצמבר 2011

באבא, אני מסכים לחלוטין שכפסיכולוג אני בוחן דברים קודם כל מנקודת המבט הרגשית. ועדיין, צריך לזכור שכל הכוח של אידאולוגיות ורעיונות חזקים מגיע מהיכולת שלהם להשפיע על הרגש. יכול להיות רעיון שיהיה הכי נפלא בעולם מבחינה רציונאלית אבל אם לא יהיה בו משהו שימשוך את האנשים באופן רגשי הוא לא יגרום לאף אחד לזוז מהכורסא.
השאלה שלך לגבי הנאצי מעניינת, והתשובה שלי היא שכנראה שלא, אדם טהור ובר לבב לא יכל להימשך לאידאולוגיה הנאצית. מה שכן יכול להיות זה שהאידאולוגיה הנאצית הוציאה גם מאנשים טובים את הצד הכי אפל שלהם.
וחשיבה ביקורתית גם כן קשורה לעמדה הרגשית מכיוון שאם יש משהו שמשבש חשיבה ביקורתית זה רגש ועל אותו משקל – היכולת לחשוב ביקורתית תלויה הרבה פעמים ביכולת לנטרל את הרגש.

old timer 20 בדצמבר 2011

אבל איציק אתה פסיכולוג. האם לדעתך יש בעולם הזה אנשים שאין להם צד אפל? הצד האפל הוא חלק ממה שעושה אותנו בני אנוש. כשאתה אומר שגזענות מוציאה מאנשים טובים את הצד האפל שבהם, על כורחך אתה אומר שהגזענות יכולה לרתום למטרותיה אנשים טובים. זה מה ששטני בה.

אתה חושב שבנסיבות האלה יש לנו את הפריבילגיה לבדוק בציציותיהם של אלה שנלחמים בגזענות? אם הגזענות יכולה לגייס אנשים טובים שיש בהם צד אפל למה אויבי הגזענות לא יכולים לעשות אותו דבר?

קונדופוני 19 בדצמבר 2011

כאוהד מכבי אני דורש לקרוא לשטראובר בשמו האמיתי – מיקי מאוס.

ניתאי 19 בדצמבר 2011

שמע, אני רחוק מלהיות מושלם, וככזה אני גם שונא אנשים. יש כמה שאני באמת שונא. מאחל להם רק רע או שלפחות ייצאו מחיי לתמיד. ויש כאלה שאני סתם מאוד לא אוהב. שטראובר הוא אחד מהם, ממגוון של סיבות שונות (בניגוד לתומר אני לא מכיר אותו אישית, אז הכל זה סביב המגרש ועיתוני הספורט). ואולי לדעתך אני סתם מספר את זה לעצמי כדי לישון טוב יותר בלילה, אבל לטעמי יש הבדל של שמיים וארץ בין זה שאני שונא מישהו נקודתית על סמך ההתנהגות שלו לבין זה שמישהו שונא מישהו מראש כי הוא ערבי/שחור/כל דבר אחר.
כל ערבוב ביניהם והצגה כאילו אחד זהה לשני הוא דמגוגיה.

יאיר 19 בדצמבר 2011

מדי פעם התקשורת, או מישהו מטעמה, תופס את עצמו ומכה בפומבי על חטא – שזה יפה אבל מעט מדי ולרוב לא מחזיק מעמד, מעצם טבעה של התקשורת סנסציונית כי אחרת מה היא – העלון של בני עקיבא ? אז זה נחמד ואפילו אמיתי, אבל לא ממש משנה משהו בשיח.

יאיר

עורך http://allsportil.co.il

אריק 20 בדצמבר 2011

כמה משחקי הגיון והפוך על הפוך על עספור ושטראובר רק כדי להצדיק אלימוצ וגזענוצ אל מול קהל שחא ממש קונה את הסחורה הזאת…

אלגזר 20 בדצמבר 2011

החברים של אלפסי בפעולה,והעולם שותק
http://one.co.il/Article/192392.html

שקטימאן 20 בדצמבר 2011

פוסט פאדיחה.

יאיר אלון 20 בדצמבר 2011

פוסט של מתיפיף

הופמן 20 בדצמבר 2011

איזו ביקורת עניינית, התרשמתי

בר שושני 20 בדצמבר 2011

די כבר, באמאשלכם. זאת הבעיה עם הספורט בארץ (וגם באירופה, למעשה). הוא הרבה יותר מדי רציני. זה אמור להיות כיף! אמורים להנות מזה! אמורים לצחוק עם זה (ועל זה)!

לא הכל צריך להכנס לפריזמה האתית והמוסרית והדתית והקונצנזואלית. די, יש לי מספיק מזה. תנו קצת להנות. גם אם זה על חשבונו של לירן שטראובר. הוא שחקן כדורגל מפורסם. אם הוא לא רוצה תשומת לב, שילך להיות שוער בנק. נכון, המשכורת לא אותו דבר, אבל ככה זה – ככל שהקוף מטפס גבוה יותר, ככה התחת שלו אדום יותר.

תנו להנות קצת. פיש.

Comments closed