להתחיל הכול מהתחלה

גם אם זה יעלה בנקודות והפסדים, מה שקורה עכשיו בבית"ר הוא הרבה יותר חשוב מזה

צילום: אסף שקד, בית"ר.נט

.

לפני כשנתיים נתבקשתי על-ידי הנהלת בית"ר ירושלים להגיע לאחד הדיונים אליו הוזמנה הקבוצה בבית-הדין של ההתאחדות על מנת להשמיע את קולם של האוהדים הנורמטיביים, ולספר על הפעולות שאנו עושים על מנת להילחם בתופעות הגזענות והאלימות ביציע.

הדיין באותו דיון היה עו"ד עמנואל סלע. ישבתי שעה ארוכה והאזנתי לדיון שהיה נדמה בעיני כלקוח הישר מתוך המערכון המיתולוגי של הגשש החיוור "אופסייד סטורי". התאפקתי בקושי רב לא לפצוח במונולוג סוער על "עשר השנים שלמדתי באוניברסיטה המשודרת"…

כשסוף סוף הגיע אלי רשות דיבור פצחתי בנאום מושקע ששקדתי עליו מבעוד מועד ובו פירטתי את הזווית שלי כאוהד שנמצא למעלה מעשרים שנה במגרשים על מה שקורה ביציעי בית"ר בשנים האחרונות, על הגורמים לכך ועל הפעולות החינוכיות שאנו עושים כדי להתמודד עם זה.

אלא שהדיין היה קצר רוח וכל הזמן חיכה שאני יגיע לתכל'ס, לא הבנתי מה הוא רוצה… עד שבסוף הוא פשוט אמר לי (אני מצטט מתוך הזיכרון): "כל זה טוב ויפה, אבל האם תהיה מוכן לעמוד ביציע עם מצלמה ולצלם את אלה שקוראים קריאות גזעניות"…

חשבתי שהוא צוחק עלי… בקושי החזקתי את עצמי לא לאבד את העשתונות במעמד המכובד והשבתי לו: "מה פתאום?! מה אני משטרה?".

נזכרתי בסיפור הזה השבוע כשקראתי שאותו דיין לא הסכים להקל בעונש שקיבלה בית"ר על הקריאות הגזעניות ביציע המזרחי במשחק נגד בני יהודה לפני שבועיים, קריאות שהגיעו מכיוון קבוצת האוהדים המונהגת ע"י ארגון 'לה פמילייה'.

מסתבר שדעתו של עו"ד סלע לא נחה מהפעילות הנמרצת של המועדון בשבועיים האחרונים ומהקול הברור והחד משמעי של הרוב המוחלט של אוהדי בית"ר כנגד הגזענות, והוא מצפה, כך לפי הדיווח מהדיון באתר ערוץ הספורט, שהאוהדים עצמם יפעלו גם נגד אותם אוהדים מהמזרחי שמסתננים ליציע המערבי.

ואני תוהה, האם כבוד הדיין היה אי פעם במשחק כדורגל? האם הוא ביקר מתישהו באצטדיון טדי? האם הוא נתקל בטיפוסים האלה?

האם מה שקרה בשבועיים האחרונים לא היה מספיק דיו כדי להבהיר עד כמה הם מסוכנים? והאם הוא עצמו, כאזרח נורמטיבי מן היישוב, היה מוכן למלא את תפקידה של המשטרה ולפעול בהעדר כלים וסמכות כנגד מפירי חוק חסרי גבולות?

*

שלא יהיו טעויות, מה שקורה עכשיו זה ציד מכשפות.

לא לתת לאוהדים להיכנס למגרש בגלל שהם לובשים חולצות מסוימות זה התנהלות של משטרים חשוכים.

וטוב מאוד שזה כך!

כי מי שמשתמש בחופש הביטוי כחופש השיסוי צריך לשלול ממנו את החופש הזה. מי שמנצל את הדמוקרטיה כדי ליצור אנרכיה, שלטון של הפחדה, צריך לפעול נגדו גם בכלים לא דמוקרטיים, אם אין ברירה אחרת.

כדי להגן על עצמה דמוקרטיה צריכה להיות לפעמים גם לא דמוקרטית (אפרופו הפרשה שפתחה את מהדורות החדשות השבוע).

התפקיד של רשויות החוק במדינה דמוקרטית הוא להגן עלינו, האזרחים שלא יודעים ולא מעוניינים להשתמש באלימות כדי לממש את הזכויות שלהם. במצב שבוא היוצרות מתחלפות והאזרחים צריכים להגן על עצמם, אנחנו מדרדרים לאותו מצב של כל דאלים גבר שתיארתי כאן לפני שבועיים כשהתחיל כל הבלגאן הנוכחי. ובמצב כזה הקול השפוי, הנורמטיבי, נאלם. וההידרדרות למחוזות של קיצוניות, אלימות ושנאה, היא קצרה.

זה לקח פחות משבוע עד שהארגון הזה נוטרל כמעט לחלוטין. בד"כ הייתי נוהג לומר שאם המשטרה רוצה זה ייקח לה שבועיים למגר את התופעה הזו. מסתבר שהיא יותר יעילה ממה ששיערתי. בכלל, אנחנו נוטים לפעמים לזלזל במקצועיות של הרשויות כאן, אבל צריך לזכור שבסופו של דבר הכול עניין של סדר עדיפויות. כשזה מספיק חשוב להן הן פועלות באופן ראוי להערכה.

אם בית"ר נכשלה במשהו במאבק שלה בתופעות האלה בשנים האחרונות זה שהיא לא הצליחה להעלות את זה לראש סדר העדיפויות של אותן רשויות. ורק המהלך של ארקדי גאידמק, שאין לי ספק שמונע לחלוטין מאינטרסים שלא קשורים לעניין, הוביל לכך. אבל אולי מתוך שלא לשמה יבוא לשמה.

רק שהמבחן האמיתי מתחיל כעת. אני לא מתרשם מההודעות שלהם השבוע. הם כרגע בנסיגה, בקרב מאסף. מורידים את הראש ומתחננים שיעזבו אותם. אלו שהטילו אימה הפכו למאוימים. וכך ראוי שיהיה. אבל ברגע הראשון שהם ירגישו שחלפה הסערה, שכלו המים, הם ירימו שוב את הראש.

ולכן אסור להוריד את הרגל מהגז במאבק הזה, צריך להמשיך באכיפה ובענישה עד שהם ימצאו תחביב אחר, או יחזרו בתשובה גמורה וישבו לידי ביציע – יפצחו גרעינים וישירו שירים של זוהר ארגוב.

*

היה שקט ביום ראשון בטדי. שקט ועצוב.

"מה אתם בלעדנו?" הם קראו.

מה אנחנו? קבוצה נורמלית, כמו שענה להם ידידי דוד.

תעשו רגע משהו. דקה. מה אכפת לכם?

תפתחו מילון ניבים באות 'ל'. חפשו את הביטוי "לא מדובשך ולא מעוקצך". מצאתם? יפה. אתם רואים שם את התמונה, מזהים? נכון, אלה החבר'ה של 'לה פמילייה'.

בסוף יצמח דור חדש של אוהדים, כבר יש התארגנויות ראשונות, אחד כזה שיהיה לא פחות פנאטי באהבה לקבוצה, אבל קצת פחות בשנאה לאחר. שידע את הגבולות שלו והמקום שלו. לדעתי זה ייקח פחות זמן ממה שחושבים – אנשים שלא היו שנים ביציע בגלל התופעות האלה פתאום מתחילים לחזור, הם מרגישים צורך להביע אמירה.

אבל גם אם זה ייקח יותר, וגם אם זה יעלה בהפסדים ובעונה או יותר שירדו לטמיון, מה שקורה עכשיו הוא הרבה יותר חשוב מזה.

אני רוצה לצטט כאן דברים, שאני חותם על כל אות ופסיק בהם, שכתב שלומי ברזל ב-'הארץ':

"כל החבורה המופלאה הזאת שמסרבת להיכנע או לפחד, ממשיכה בכל דקה ובכל יום לעשות עוד צעד קטן בדרך לניצחון המרשים ביותר בתולדות האגודה המפוארת הזאת. מי שפחד בעבר, מי שנכנע בעבר, מי שהיה אדיש בעבר, חייב להצטרף עתה למאבק שאסור להפסיד בו. הניצחון שבוא יבוא לא יופיע בשום טבלה, אבל הוא שווה הרבה יותר משלוש נקודות ומקום בפלייאוף העליון"

*

אמיר דדון כתב:

ואם היה לי קצת עצוב
אולי למדתי מזה משהו חשוב
כי בסוף כשזה נגמר
יש סיבה לכל דבר

לבד בתוך כל הטירוף
אני חושב איך שהזמן יכול לעוף
אבל בסוף כשזה נגמר
יש סיבה לכל דבר

ואם יכולתי רק לזכור
לכל אחד יש את הדרך לעבור
אבל בסוף כשזה נגמר
יש תשובה לכל דבר

אור גדול מאיר הכל
ויותר כבר לא צריך לשאול
אני בא ללמוד ממה שטוב ולחיות
להתחיל הכל מהתחלה
כמו לנשום בפעם הראשונה
אני כאן אני לא מתבזבז יותר 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

האיקסים של השבוע
יש 14 עסקנים מיותרים בוועד האולימפי

44 Comments

דוד מירושלים 15 בפברואר 2013

מדהים איציק. כל מילה בסלע.
וכמו שאמרתי גם להם עצמם, בלעדיהם אנחנו קבוצה נורמאלית.

מיקו גוטליב אהלן סבבה 15 בפברואר 2013

מרגיש לי קצת מיותר לבקש ממך לצלם את האוהדים, הרי בכל מקרה אתה הולך לעצור אותם ולכלוא אותם אצלך בבית עוד באותו יום. בשביל מה גם לצלם?

גיל (לשעבר מבוסטון) 15 בפברואר 2013

איציק, ללא הכאב והעצב הייתי מכניס זאת תחת "עונג שבת". מזדהה עם כל מילה.

טדי היה עצוב וקרוע ביום ראשון שעבר. הוא ימשיך להיות כזה ככל הנראה עוד זמן לא קצר. הצבע, השמחה והטירוף הכול כך ייחודי לבית"ר ייעלמו כנראה לזמן מה. לא אתה ולא אני נחזור לגיל 16 כשבית"ר הייתה כל עולמנו, ומי שמצפה מ"זקני המערבי" להחליף את הקומץ המעודד לא חי מעולם ביציע. צר לי, אך אישית, עברתי ב-25 שנה את הגיל (בתוספת העובדה שאני לא שוקל גרושים מזוגתי היקרה..) בו הייתי נוסע כל שבת לנתניה, חיפה, יבנה וטבריה. טדי מספיק לי, ומה לעשות, טוב לי גם רק חצי משחק לעודד וחצי לשבת ו"סתם" ליהנות מהמשחק וחברתו של בני.

אבל ייקח זמן (שנה? שנתיים?) והווקום יתמלא. אין ריק בקבוצה כמו בית"ר – דור חדש של אוהדים צעירים יחזיר את הצבע והשמחה ליציע, רק שהפעם בלא תג המחיר הנורא כל כך של האלימות והגזענות (כן, בסדר הזה – שריפת צעיף של נער אוהד כפר-סבא נוראה בעיני שבעתיים מאשר שיר גזעני, מגעיל ודוחה ככל שלא יהיה).
אני רק תקווה כי בתקופת הביניים, כל מי שבית"ר הייתה יקרה לא כל כך בשבועיים האחרונים לא ינטוש אותה, בדגש על ניר ברקת. ללא תמיכה כלכלית משמעותית – בית"ר לא תצלח את השנתיים הקרובות.

ובינתיים, אתה ואני נמשיך לשבת ביציע קצת עצוב, אך מלא תקווה או במילים הלקוחות מליקוטי מוהר"ן – "הנה, מי ששומע נגינה ממנגן רשע, קשה לו לעבודת הבורא, וכששומע ממנגן כשר והגון, אזי טוב לו…"
שבת שלום.

אוקו 15 בפברואר 2013

הייתי במחצית הראשונה ביציע שבו המנגינות צרמו לאוזניי והייתי קרוב להקיא. כשבמחצית השנייה עברתי לאזור שבו יכולתי לשרוף את הגרון בדחיפה אמיתי לבית"ר שהייתה מפורקת על המגרש- הכל נראה טוב ואמיתי יותר מאשר דברי הבלע של החולירות..יפה ציטטת מר' נחמן.

איציק אלפסי 15 בפברואר 2013

גיל, ציטוט נפלא ומתאים מאוד מר' נחמן.

אנונימוס 15 בפברואר 2013

עצוב לי לאמר שגם אצלנו בהפועל לא ניפטר מהחבר'ה האלה עד שהם באמת יעברו כל גבול והמשטרה תתערב.

ג'וני 15 בפברואר 2013

רק חשבתי שכל הסיפור הזה מאחורינו ושוב התקשורת טוחנת את הנושא המשעמם הזה כמו של הבוגד האסיר האוסטרלי שלא עניין אף אחד בעולם חוץ מהתקשורת הישראלית הפרובנציאלית שמנפחת בלי סוף כאילו לא קורים דבים אחרים בארץ ובעולם.

התקשורת בעצמה היא גזענית שמסיתה ,מחממת את האווירה ומעודדת אלימות.

לפני שנטפלים על האוהדים צריך להפסיק את ההסתה והגזענות של אנשי התקשורת צמאי הדם מחרחרי המלחמה.

רן 15 בפברואר 2013

ושום מילה על כמה כדורסל יותר מעניין?

יכול להיות שהתעייפת, ג'וני בוי?

גל דגון 15 בפברואר 2013

אף אחד מאיתנו לא יודע על מה האוסטרלי נזרק לכלא, אבל הוא בוגד.

למה הוא בוגד? כי הוא נזרק לכלא.
למה הוא נזרק לכלא? כי הוא בוגד.

אתה מבין את הבעיה, שטקר?

טוב, כנראה שלא.

אני מקווה ומאמין שהוא קיבל ייצוג הולם, ולא פיקטיבי, ושהוא נכלא מסיבות לגיטיצמיות, אבל אני לעולם לא אהיה בטוח. טוב מאוד שיש מי שהציף את הפרשה הזו.

נדב 15 בפברואר 2013

איציק, מחזק את דבריך ומזדהה עם כל מילה!
אוהדים שאומרים בלי למצמץ שעדיף שלא תהיה בית"ר מאשר שישחקו בה ערבים/מוסלמים/כל מי שלא נראה להם… אין להם מושג מה זו בית"ר, מה היא מייצגת ומה החשיבות שלה עבור אוהד אמיתי. לכן, צריך להיות אופטימיים, מי שבקלות קורא לבית"ר להתפרק (שווה ערך לסוף העולם בערך), באותה הקלות גם ייעלם. גם אם זה לא יקרה בבת אחת, זמנים טובים יותר יגיעו. וכמו שאמרת, אנחנו מוכנים לשלם מחיר כבר בשביל המטרה, כולל את העונה הנוכחית, אחת העונות היפות ביותר שיכלו להיות למועדון שלנו…
יאללה בית"ר!

אור 15 בפברואר 2013

"עוד יום יבוא ונשתה יחדיו לחיים
בעיר ציון היפה ירושלים
וכשהיום יבואה
יונה תעוף גבוה
ישוב הזמר אל ביתו
כולנו נזמר אותו"

כמו שהמלך זוהר אמר ימים יפים יגיעו!

יאלה בית"ר!

מאשקה 15 בפברואר 2013

אלפסי, ממש כל מילה בסלע. כל הכבוד לך.
הגזענות הארצנו הקטנה פשטה כמו אש בשדה קוצים בכל התחומים,
זה לא עניין רק של בית"ר ירושלים, זה קורה גם בצה"ל המהולל במקרים של יחס לחיילים אתיופים, זה קורה ביחס לעובדים זרים, זה קורה אצל הסלקטורים במועדונים ופאבים, זה בקולם של כמה מחברי הכנסת שלנו ועוד.
אי אפשר לקרוא לתופעה הזו "עשבים שוטים".
כחקלאית בעלת ניסיון רב שנים, אני יודעת שעשבים שוטים גדלים לא רק בשולי השדה, שם בקצה השדה שהם גדלים, בקיץ כשאין גשם הם נובלים או שנפגעים מריסוס בשדה נגד העשבים בו.
עשבים שוטים שגדלים ונראים תמיד ירוקים, הם אלה שגדלים ע"י ברז מטפטף באמצע השדה, וטיפות המים האלה מזינות את העשב השוטה לשתות מים ולגדול, לצמוח ולפרוח, להפיץ את הזרעים מהפרחים עם הרוח לעבר השדה.
ככה זה עם הגזענות, יש להתחיל בחינוך מחדש ולסגור את הברזים המטפטפים.

איציק 15 בפברואר 2013

מאשקה,
לכן משתמשים בראוד-אפ סמדויק על העשבים השוטים ולא על כל הצמחים. אותו דבר גם כאן, צריך לטפל באחד אחד ולא בכולם יחד. הבעייה שכנראה הדיינים לא מבינים את זה ונותנים טיפול כולל, פמקום לדשן את הצמחים הטובים. דבר חשוב, עשבים שוטים זה משהו שמצריך טיפול תקופתי ותחזוקה. שי שחושב שאחרי הטיפול הכל יעלם לתמיד משלה את עצמו. האצבע אסור שתרד מהדופק.

Yavor 15 בפברואר 2013

איציק
ראונד-אפ כבר לא עובד עליהם. מפתחים עמידות החארות, גם באבוקדו וגם ביציע

מולי 15 בפברואר 2013

ואם הנהלת בית"ר, או כל קבוצת ספורט, הייתה משקיעה באותם מצלמות, כך כשהיא מקבלת את הקנס הכספי שהיא צריכה לקבל כשאוהדיה קוראים קריאות גזעניות – היא תגלגל אותו על אותם אוהדים ספציפים בתביעות אזרחיות – תביעות שאינני רואה סיבה שלא יתקבלו…
אם אז, כשאותם "אוהדים" ייפגעו בכיסם – האם אז לא נקבל אפילו מצב עדיף?
הם באמת יסיכמו לשלם את הסכומים האלה בשביל ה"תחביב" המטופש של שנאה וקללות במסווה של אהדת ספורט?

מאשקה 15 בפברואר 2013

איציק, אחרי ריסוס ראונדאפ הצמחים מתחדשים עם יש להם מים כעבור חודש חודשיים.
חומרי הדברה שמעקרים עשבים מחולקים לשניים:
מונעי נביטה שמרססים לפני גשם או השקייה לעשבי חורף, ומחזיקים מעמד להדברה כ – 4 חודשים
חומרי הדברה מעקרים לשטחים פתוחים או לשטחים לבניה- חומר כמו אייבר X ואז העשבים לא גדלים שם יותר.
( מה אני מעליטה את הקוראים בבאזר על חומרי הדברה, מי שרוצה ייעוץ בנושא זה יפנה אלי, בשמחה מוכנה לעזור ).
אני לא חושבת שאחרי טיפול הכול יעלם, ייקח הרבה שנים לחנך מחדש, ובאמת אסור שהאצבע תורד מהדופק

איציק 15 בפברואר 2013

מאשקה,
אמרתי שזו עבודה סזיפית שמצריכה תחזוקה וטיפול חוזר.
שאלה, למה את עונה לי בתגובה של מולי :-)

סתמאחד 15 בפברואר 2013

טור שכתב יונתן לרנר,מהאנשים היקרים שהקימו את הפועל אוסישקין,באתר אדום עולה.
מדובר במאבק משותף לכל האוהדים השפויים.

פנייה מבן ערובה
את הדברים כותב בן ערובה שהבין שהיכולת לראות את קבוצתו האהובה משחקת בביתה תלויה באחרים. ברצותם יראה, וברצותם יצטרך לנסוע הרחק ל"משחק ביתי".
מאת: יונתן לרנר | 14.2.2013 בשעה 18:46 את הדברים הבאים כותב בן ערובה. כותב מי שהבין שהיכולת שלו לקיים את קבוצתו האהובה, ולראות אותה משחקת בביתה, תלויה באנשים אחרים. אנשים שלא נושאים בשום תפקיד רשמי. ברצותם, הוא יראה את קבוצתו בביתה. ברצותם, הוא יצטרך לנסוע הרחק בכדי לראותה ב"משחק ביתי". ברצותם, היא תנהל תקציב עם גרעון סביר. ברצותם, יירדו הכנסותיה מחד, והיא תשלם קנסות גדולים מאד מאידך. ברצותם, יקדישו מנהליה את מרצם לגיוס משאבים ולתרומה לקהילה. ברצותם, יקדישו מנהליה את כל זמנם בדיונים בוועדת משמעת ובמציאת מגרש-אולם ל"משחק ביתי".
הם, שאין להם תפקיד רשמי, קובעים את סדר היום של ההנהלה ושל האוהדים, שהם בני ערובה שלהם. כבן ערובה הכותב הוא חסר אונים. מסתבר שאין לו כל חופש בחירה, למעט ההחלטה לשבת בבית. רק כך הוא יפסיק להיות בן ערובה. כי שוביו לא מעוניינים בו ובחבריו. הם גם לא מעוניינים בהצלחת קבוצתם ובריבוי אוהדיה. הם מעוניינים רק בדבר אחד. לשמר את דימויים כ"שונאים האולטימטיביים". מבחינתם שמירת הדימוי הזה חשובה יותר מכל דבר אחר.
הם לא מתביישים להגיד זאת בפה מלא. הם מעדיפים את קבוצתם בליגה נמוכה, כל עוד הם יכולים לנהוג ביציע כראות עיניהם, על פני הצלחתה בליגת העל, כאשר הם לא יכולים לעשות זאת.כבן ערובה הוא יודע שאין טעם לדבר עם שוביו. כלל לא אכפת להם מי הוא ומה עשה עד היום למען "הפועל תל אביב". בעיניהם הוא בבחינת "חמורו של משיח" שכל תכליתו ליצור להם את התנאים לעשות ככל העולה על רוחם. בעיניהם המטרה מקדשת את האמצעים. לצערו, אין להם שום דרישות לקבל משהו עבור שחרורו. שחרורו הוא אות הכניעה מבחינתם.
וביודעי זאת, החלטתי לפנות אל המעגל התומך בשוביי. שוביי מצליחים לשבות אותי כי, לצערי הרב, הם אפופי אהבה, חיבה ו"הבנה". בפועל, הם מקבלים עידוד ממעגל נרחב של "לשעברים". אנשים בני 30 פלוס, מינוס, בעלי משפחות, בעלי משרות מכובדות בחברות מכובדות, שבנעוריהם הצטופפו פיזית סביב התופים, ונותרו נפשית שם. ולמרות שברור להם עד כמה גדול הנזק שהתנהגות ממשיכיהם גורמת לקבוצתנו, הם לא מסוגלים לחצות את הרוביקון ולהתייצב מול עברם.
בעיניי הם הנושאים באחריות הגדולה ביותר לנזק הגדול שגרמו האוהדים המיליטנטים, עוקרי הכיסאות, לקבוצתנו. זאת, שום שהם, אולי, היחידים שלהם שובינו מוכנים להקשיב. אבל הם שותקים, במקרה הטוב, ובדרך כלל מחבקים, את אלו שבעוד רגע ייגרמו לנו לעוד קנס, לעוד רדיוס, להרחקת עוד תורם, ולהרחקת עוד בעל חסות.ביום שני הקרוב נפגוש שוב את רגב פנאן.
אם תמשיכו לשתוק. אם תמשיכו לחבק, אם לא תנסו לשכנע את שובינו לשחרר אותנו, אתם תישאו, לעד, באחריות להורדת הנקודות ולחיסולו של החלום. הערת סיום – כפי שכולכם יודעים הדבר נכון גם לקבוצת הכדורגל וגם לקבוצת הכדורסל. רק שהכדורסל הוא על הפרק כרגע. ועם כל הכרתי בזעם שלנו על הניסיונות לחסלנו, הוא איננו יכול להיות תרוץ לוונדליזם, ולכתובות מבחילות, שבהם נוקטים מי ששובים אותנו.

אבי 15 בפברואר 2013

אתה ביזיון תומך בדיקטטורה

צ׳רנוחה 15 בפברואר 2013

בשם כלל קוראי ״דב באזר״ אני מרשה לעצמי להודות לך על תגובה מנומקת, אינטליגנטית ומנוסחת היטב.

אודי אלפסי 15 בפברואר 2013

אחרי זה מתפלאים שאנשים מתאבדים פה בכלא בלי שאף אחד יודע.
אני לא מסכים איתך. למרות שאני נגד לה פאדיחה ולמרות שהייתי שמח שתהיה לנו קבוצה בלי גזענים, שמתעסקת בכדורגל נטו, היום זה הם, מחר זה כולנו

אורן 15 בפברואר 2013

איציק,עוד טור נהדר שלך(חייב טיפה להתחנף…).
יש בעיה שבמקום שאוהדי הכדורגל יהיו מאוחדים במאבק,כל אחד חושב רק הקבוצה שלו.
אני אסביר,אתמול בוואלה-כתב אורן יוסיפוביץ שמנצסטר סיטי לא נענשה בגלל שאוהד אחד זרק מצית על פרדינדד.ברור לאנגלים שהאוהד יועמד לדין ובקבוצה לא נוגעים.
ככה גם אמור להיות אצלנו,הפועל,ואצלכם.
הבעיה שיש לכם אוהדים כמו הראל סגל,שיודע להשמיע את הדעה הזו טוב מאד בטלוויזיה כאשר הוא מגן על ביתר,אבל זה לא מפריע לו להכליל באותה מידה את אוהדי הפועל במקרים זהים.
צריך פה טיפול משותף של כל הקבוצות שנפגעות בגלל קבוצות קטנות,ובתי דין שאין להם שום קשר לכדורגל.חבל שיש לכם קול כמו של הראל סגל שרק מנציח את השנאה.

עומר 15 בפברואר 2013

תור מצויין, אנחנו אוהדי בית"ר השפויים והאמיתים מחזקים את הקבוצה ואיציק קורנפיין בראשה.
לא רוצים גזענים אכולי שנאה ביננו , מקומם בבתי הכלא ולא במגרשי הכדורגל.
את כל השנאה הזאת שיוציאו בבית של ההורים שלהם, שחינכו אותם בצורה כזאת.להיות חיות, שמונעים משנאה ויוצרים רק שנאה.
אני אוהב אותך בית"ר אהובתי
נהייה חזקים ונעבור גם את זה.
אני כותב עכשיו וכתבתי גם בעבר , אתם מוזמנים להקים לכם קבוצה משלכם עם העקרונות הבזויים של טוהר הגזע לאן תגיעו עם זה לי לא אכפת , רק עופו לי מהקבוצה שאני אוהב ותתנו לה לצמוח ולעלות למקומות אליהם היא ראויה .

איציק 15 בפברואר 2013

איציק,
טור מעניין כרגיל. המסכנה ממנו לדעתי הרבה יותר עצובה ממה שאתה חושב. יתכן, וכולי תקווה שכן, לה-פמילייה תעזוב את הכדורגל; מחרחרי המדון ימוגרו; המשטרה תעשה את עבודתה. כל זה יהיה בסופו של דבר לריק כל עוד הדיינים הם אותם דיינים שאתה מתאר, וההתאחדות היא אותה התאחדות שנותנת להם גיבוי. תארת את כל הרע במערכת של הכדורגל בארץ. מחר יקום "מתנקש" יחיד ויעיף את הפועל באר-שבע לרדיוס ומחרותיים את קירית-שמונה, והדיינים יעזרו לו להעיף את הקבוצות, ואיגוד הכדורגל עם לוזון בראשו יתנו גיבוי לדיינים. כאשר הם יוחלפו במשהו טוב יותר יוכל לבוא שינוי אמיתי. לצערי המנהלת נראת כרגע כסתם כלי ללא תוכן ולוזון לא מתכוון לאפשר להם לצקת תוכן. לוזון עצמו נאה דורש אך אינו מקיים, אז מהיכן יבוא עזרינו.

ניר 15 בפברואר 2013

רגע, גם כנגד הפגנות של פעילי שמאל קיצוני ותומכי חאמס אתה רוצה להיות דיקטטור? או שרק כשזה מתאים לאג'נדה שלך?

איציק 15 בפברואר 2013

נגד תומכי החאמס חד-משמעית כן!!!
כל דמוקרטיה חייבת להגן על עצמה, אחרת ניא תהיא אנרכיה או לא תהייה בכלל.
לפי מה שכתבת נראה שאתה שמאל קיצוני התומך בחאמס, אז על החלק השמאלי שלך אין לך מה לדאוג, אבל לגבי החאמס…

יוגב 15 בפברואר 2013

Like

ירושלמי 15 בפברואר 2013

האם אתה מוכן למות בשם הדמוקרטיה וחופש הביטוי?
אם היית יודע שאתה ההרוג האחרון, היית מקריב את עצמך למען מטרה נעלה זו?

אל תהיה טיפש למען הצדק, לעיתים הדמוקרטיה אינה הדבר החשוב ביותר.
עכשיו השאלה היא איפה עובר הגבול ומה המינון.

שלומי 15 בפברואר 2013

ואני בכלל לא אוהד בית"ר. למה שלא נהיה כמו במצרים ובסוריה, שמי שידבר כנגד קורנפיין אוטומטית, בלי שום משפט, יעמוד מול כיתת יורים? או שיש חוק לכולם או שאין חוק לאף אחד. אם יש חוק נגד גזענות, ואוהד, לא משנה של איזה קבוצה, מקלל שחקן או כל בנאדם אחר על רקע גזעני, יש להענישו בחומרה. אבל לקלל עדיין מותר. כמו שאפשר לרדת על ראש הממשלה, על הנשיא ועל אבי לוזון-כך גם אפשר לעשות את אותו הדבר לקורנפיין. אם זה לא מוצא חן בעינייך, סע לאיראן.

איציק 15 בפברואר 2013

לקלל מותר, ויש כמה שאוהבים זאת מאוד, אך כאשר יש סחיפה ויש איום מוחשי לשלמותו ולשלמות משפחתו, זה נראה לך נורמאלי?

ירושלמי 15 בפברואר 2013

איציק, אבל ההוראה של קורנפיין וההנהלה לחייב את השחקנים לצאת בפומבי נגד הקומץ הייתה לא במקום.
תגובה נגדית למעשה של שחקן (כמו שהיה עם קריאף) היא לגיטימית, אבל שחקן שלא עשה כלום אתה לא יכול להכריח אותו לעמוד מול התקשורת ולהגיד דברים שהוא לא רוצה. מה השלב הבא? בדיקת פוליגרף שבועית לשחקנים כדי לבדוק שהם מאמינים בדרך של קורנפיין.
משטרת המחשבות זה דבר מסוכן.

איציק 15 בפברואר 2013

ירושלמי,
1. על פוליגראף לא שמעתי ואני נגד זה בכול תוקף.
2. לדרוש מעובדים הזדהות עם מקום העבודה זה בסיסי. אולי לא צריך לשלוח אותם, אך כשהם נשאלים על-ידי התקשורת הם חייבים להראות לויאליות.
3. שום דבר ממה שכתבתה לא מצדיק סיכון חייב של קורנפיין או משפחתו.

יוסי 15 בפברואר 2013

האם צריך גם לטבל באחמד טיבי וחבריו כמו במשטרים חשוכים???

ג'וני 15 בפברואר 2013

אם התקשורת תפסיק כבר עם גל הכתבות על אוהדי בית"ר או נגד כל קבוצה אחרת, אתם תראו איך זה פשוט יעלם מעצמו…
אוהדי בית"ר נחשבים לילדים טובים מול האוהדים האלימים והגזענים ביוון איטליה טורקיה אנגליה מצרים סרביה ועוד

עדי 15 בפברואר 2013

ואם תפסיק להגיב באתר זה חייהם של הקוראים יהיו פחות נוראיים. תמצא חיים.

דוד 15 בפברואר 2013

קודם כל אני מסכים איתך שצריך למגר את התופעה אבל יותר מיידי נתפסים בילדים האלה בנוסף אי אפשר להגדיר את בית"ר כגזענית היחידה לא יכול להיות מצב שאוהדי קבוצת כדור רגל במדינת ישראל שורקים בוז באמנון המדינה. והדבר הכי מרגיז זה שמנופפים בדגל פלסטין ואם כבר אמרתה שצריך משטר אפל אז גם כאן- אסור להכניס אוהד עם דגל פלסטין למגרש מסיבה פשוטה שהדגל מזדהה עם החמאס.
אני לא רוצה לחפור ולהגיד שיש הרבה גזענות ולא רק בבית"ר – ,פניני לגז,תעשו להם שואה (מה שהיה רשום על אוטובוס שחקנים).
בקיצור להוריד את הגזענות ולא רק את בית"ר

ליאור 15 בפברואר 2013

"לא לתת לאוהדים להיכנס למגרש בגלל שהם לובשים חולצות מסוימות זה התנהלות של משטרים חשוכים.

וטוב מאוד שזה כך!

כי מי שמשתמש בחופש הביטוי כחופש השיסוי צריך לשלול ממנו את החופש הזה. מי שמנצל את הדמוקרטיה כדי ליצור אנרכיה, שלטון של הפחדה, צריך לפעול נגדו גם בכלים לא דמוקרטיים, אם אין ברירה אחרת."

מילים כדורבנות, חן חן לך. אני רק אזכור את המילים האלה בפעם הבאה שאוהדי הפועל ישירו על השואה. קל להתנפל על בית"ר (ואני ממש לא אוהד שלה אגב) והקהל שלה אבל כשזה מגיע לבייבי של כמה מאנשי התקשורת, אנשים חשוכים לפחות(!!) כמו החבר'ה מהיציע המזרחי, אנשים נוטים לאטום את האוזניים.

בית"רי מת"א 15 בפברואר 2013

איציק אחי,
עוקב אחר טוריך האחרונים ומזדהה באופן גורף
עם הכתוב. מנקודת מבטי וניתוחי, בקרב מובילי הדעה ב"לה פמיליה"
שורטט קו נסיגה חדש , לאמור – מוסלימים בסדר , אבל לא ערבים ישראלים. אלי כהן בפליטת פה מרושלת סייע לעניין . חייבים להכות בברזל בעודו חם! אם נסכים להתכנס סביב הקו הזה – שכרנו ייצא בהפסדנו. חייבים להציף את הנושא הזה ולבער רעה מקרבנו.
מאחל לנו, אוהדי בית"ר הנורמטיבים, שתמשיך להוביל בדעותיך וטוריך את המאבק בפושטקים עם הקפוצ'ונים . מחזק אתך בתמיכתך ב"דמוקרטיה מתגוננת" (בדיוק במקומות כאלו , רוצה לומר – כשמיעוט אלים וגזעני מגייס את שכבת המגן הדמוקרטית על מנת לשליט טרור).
שבת שלום

סטודנט 15 בפברואר 2013

למדנו לא מזמן שנים רבות היו דברים במדינה שבגבול המותר וכלל זה הכאת ילדים ונשים כי הרבי מסכים ולעתים ממליץ והנה בשנים האחרונים
נאסרו ענשים רבים והעונש הוכפל ומה קרה מאז?
לא היה בעבר? הפסיק? פשוט התלונות הוצפו במשטרה והעיתון מלא ולנו נדמה מה קרה לנו במדינה?
כלום ממש מה שהיה הוא שיהיה עכשיו ידוע מה הבעיה איפה כל החכמים יודעי הדבר קומו כבר ואתם שם בלמעלהההה נמאסתםםםם חייב לבוא שינוי בתפיסה כמו בחנות חרסינה נגעת הפלת שילמת כן שישלמו אלה שדואגים שקבוצתם תקבל קנסות משחקי רדיוס ללא קהל באמת מאסנו בכדורגל שנים קודמות להתנזר ולא הגעתי למשחקים רבים כנראה שאי הרגיעה בשבת אחר הצהריים בבית מכערת את השקט ולנאצתי להיזרק מהבית בשעת משחקים רוצה לחזור אבל אמאללה מפחיד או שאשמור על השקט בבית ושם אשאר או שפשוט אברח מכאן כי הכל רע

רחמים 15 בפברואר 2013

איציק אלפסי אתה טועה ! מעניין איך סתימת הפיות,הפגיעה בחופש הביטוי ובחירות המחשבה נעשים תמיד נגד צד ימין…ולא לא בהכרח נגד הקיצוניים.מעניין אותי איך שזה אוהדי בית"ר ששורקים בוז או מרימים דגל כל המדינה קמה על רגליה אך כאשר אוהדי סכנין שרובם ככולם ערבים פלסטיניים השוללים את קיומה של מדינת ישראל ואת הלגיטימיות שלה,שרים שירים בגנות המדינה ובגנות העם היהודי,מניפים דגלי פלסטין ודגלי חמאס שהוא ארגון טרור אף אחד לא מונע מהם דבר ולא סותם את פיהם.בקיצור אתה לא יכול להיות תמיד נגד צד ימין של המפה הפוליטית בטענה שהם הורסים את הדמוקרטיה ועל כן נפעל נגדם כדיקטטורים כי אתה גם סותר את ה"נאורות" המאד מאד חביבה עליי של השמאל וגם לא צריך לנחש איך אתה נראה.פתטיים פתאום במדינת ישראל אין איום ביטחוני,אין בעיות חברתיות-כלכליות,אין פשע ועבריינות מה יש?יש את אוהדי בית"ר ונגדם נפעל.אז דבר אחד יש לי להגיד לך הימין היה קיים תמיד ותמיד יתקיים במדינה,מדינת ישראל תישאר מדינת היהודים על אפם ועל חמתם של כל השונאים וכל המלעיזים ושום דיכוי שבעולם לא יעזור לשנות זאת"ככל שיענונו כן נרבה וכן נפרוץ" ייאללה בית"ר

אייל-היית בטדי השקט בראשון לכתב ומגיב 3(גיל) 15 בפברואר 2013

כבוד המועדון ומלחמה בגזענות שווה עשרות מונים מטדי רועש ע"י הגרען הקשה…ואולי צריך להשלים עם העובדה שצעירים אלה הם לא ברי שיח…ואין פתרון זולת פירוק המועדון בבימ"ש והקמת 2 קבוצות חדשות בליגה ד'…האחת כהניסטית והשניה עם רוח ביתרית של ערכי זבוטינסקי שתסחוף אחריה את כל המדינה כפי שהיה בשנות השבעים….

זה עצוב לומר את זה אבל אולי צריך להסיר את השלט בית"ר -1936 ולתמיד ולכתוב 1936-2013 אני אומר זאת בכאב ועם דמעות…אני לא רואה אפשרות שהזרם הקיצוני יתצתן וחבל על כל רגע….

לא דופק חשבון 15 בפברואר 2013

ערב טוב

לא דופק חשבון 15 בפברואר 2013

באתר דה באזר ששיך לשמאל הקיצוני,החליטו שאת הטורים על ביתר יכתוב איציק אלפסי שהוא כוויכול אוהד ביתר אך למעשה הוא "הדוד טום"
כלומר אחד שהמסר שלו הוא תמיד נגד ביתר ירושלים
כבר חודש הם מתלהמים פה עיתונאי השמאל נגד אוהדי ביתר ושותים את דמם
כאשר אוהדי סחנין שורקים בוז בהימנון זה בסדר
כאשר בכל משחק צריך נידות משטרה כדי להגן על הקבוצה היהודית בכפר הערבי אז זה בסדר
שום כתבה בדה באזר
שוב אלפסי הוא גייס חמישי ולא אוהד ביתר
אבקש לא למחוק את ההודעה הזו בשם חופש הביטוי

barakbl 16 בפברואר 2013

אלפסי לא אוהד בית"ר, כמו שילדי הקפוצ'ונים תומכים בהשקפת העולם של בית"ר ובדרכו של זאב ז'בוטינסקי….

Comments closed