גיבור גדול באמת…

שי אהרון מצא את האשמים הלא הנכונים בכישלון המאבק של בית"ר בגזענות

402210

שי אהרון גיבור גדול. מאוד קל, מהמקום הבטוח שלו, לבקר את שי חדד ואופיר קריאף. אני לא מכיר אותו אישית, אבל אני מרשה לעצמי להניח שהוא היה מתנהג בדיוק כמותם, בייחוד אם הדברים היו אמורים כשהיה בגילם.

זה לא שאין צדק בדבריו. זו אכן הייתה הזדמנות לטפל בתופעה והיא הוחמצה. אבל לא שי חדד ואופיר קריאף החמיצו אותה. לא הם היו אמורים לעמוד בחזית של המלחמה הזו. הם בסה"כ בחורים צעירים שאיתרע מזלם להיקלע לסיטואציה מורכבת ומסוכנת בלי שום הכנה ובלי שום יכולת להתגונן.

עם כל הכבוד למאבקים ששי אהרון ניהל בקריירה שלו מול טיפוסים מסוגם של יוסי סאסי וויקטור יונה, כאן אנחנו מדברים על ליגה אחרת לגמרי. עבירות צווארון לבן מול פשיעה חמורה. הטיפוסים האלה מלה-פמיליה מתנהגים ומתנהלים כמו ארגון פשע ושחקני כדורגל לא צריכים לעמוד מולם חשופים.

זה לא שהשחקנים של בית"ר, להוציא כמובן את אריאל הרוש, צריכים לקבל איזה פרס על ההתנהלות שלהם בסיטואציה. לאורך השנים וגם היום, הם שיתפו פעולה עם הלה-פמיליה. מצד שני, לא ברור עד כמה הייתה להם ברירה ודי ברור שהם לא מזדהים עם המסרים שלהם. שי חדד ואופיר קריאף שיחקו בקבוצות אחרות ובנבחרות הצעירות עם שחקנים ערבים והיו חברים טובים שלהם.

מי שכן היה צריך לעמוד בחזית של המאבק הזה היו הגופים שיש להם את הכוח והאמצעים לעשות את זה.

מה לנו כי נלין על חדד וקריאף, אם ראש העיר בכבודו ובעצמו מבקש ממי שכן עמד בחזית המאבק ושילם בשל כך את המחיר האישי הגדול ביותר – איציק קורנפיין – לזוז הצידה על מנת לאפשר לאלי טביב לרכוש את המועדון, במהלך שהמשמעות שלו ברורה כשמש מבחינת הצד שמנצח במאבק.

אם אותו ראש עיר (שבלי קשר, יש לי כלפיו הערכה לא מבוטלת והצבעתי עבורו, כי אני חושב שהוא פטריוט ירושלמי אמיתי שמנסה לעשות טוב לעיר כמיטב הבנתו) יושב במסיבת עיתונאים, אומר שהמועדון צריך להמשיך להילחם בגזענות, אבל מרשה לאיש השיווק החדש של המועדון לתקן אותו ולומר ש"אנחנו לא נלחמים בגזענות, אנחנו לא צריכים לעשות מלחמה בקהל הלקוחות שלנו".

ואותו ראש עיר חוגג בהרמת כוסית לראש השנה לצידם של מנהיגי ארגון הפשע הזה, שאך לפני כמה חודשים באותו מקום, ביקשו בדם ואש, כמעשה אנשי סדום ממש, לגרש מעירו אורחים לא קרואים בעיניהם רק בגלל מוצאם. ושבאותה הזדמנות גם דאגו להסיר מקירות המועדון את תמונותיו של האיש שתרם 18 שנים מחייו למועדון ולהכריז שבכך הם "טיהרו" את בית"ר סופית.

מה לנו כי נלין על חדד וקריאף אם שרת התרבות והספורט של מדינת ישראל מסתחבקת ביציע עם הבעלים של המועדון, שקורא לאותם פרחחים "אנשים טובים" ועומד בעצמו בימים אלה לדין באשמת הכאת אוהד של הקבוצה הקודמת שהיה בעליה, ואומרת לו שהיה "משחק נפלא".

"משחק נפלא" כשמולה נפרש על גבי כל היציע הלוגו של ארגון הפשע הזה, כאות ניצחון במאבק שלו להשליט את טוהר הגזע בנציגה הספורטיבית הבכירה של עיר הבירה של המדינה שהיא שרה בממשלתה.

"משחק נפלא" כשמולה מונף שלט ("אביתר יוסף תומכים ואוהבים LF") שמביע תמיכה במי שהצית את משרדי המועדון משום שצירף לשורותיו שחקנים מוסלמים ובעברו אירועים פליליים על רקע לאומני.

מה אמורים לעשות חדד וקריאף כשהם רואים את המשטרה, שהבטיחה למוטט את הארגון הזה, נותנת לאנשיו להפגין מול הבית ולקלל את הנשים והילדים של אנשים טובים וערכיים ששמו את נפשם בכפם וכן ניסו להילחם בהם? שמאפשרת לו להרים ראש ולהשתלט על מועדון כדורגל פופולרי, ולסחוף אחריו דור חדש של מאות ואלפי ילדים "שיחונכו" על ערכיו?!

12121
הלה פמיליה מסכמים את המצב היטב בדף הפייסבוק שלהם

אבל לא רק הרשויות והגורמים וכו'. מה לגבי כל אחד מאיתנו?

מתי בפעם האחרונה יצאנו כאן למאבק ערכי באמת? הינו מוכנים להקריב ולשלם בעבורו מחיר? וכזה שסביר להניח היה הרבה יותר קטן מזה שאולי ציפינו משי חדד ואופיר קריאף לשלם.

רק השבוע קרה כאן דבר מזעזע, שאני לא יודע כמה אנשים שמו לב אליו: אשת חינוך בישראל, גננת, נאלצה לעזוב את עבודתה בגלל טרור של בריונים! היא נאלצה להיפרד מהילדים אותם חינכה בגלל ששרפו לה את האוטו ואת הגן.

על זה היה צריך להבעיר את הרשתות החברתיות, לארגן הפגנה של אלפים!

כשכתבתי שאחרי שהם יסיימו עם בית"ר הם יגיעו אליכם, לזה התכוונתי. אלו לא חייבים להיות אותם אנשים, זה העיקרון, לפיו מאן דאלים גבר ותוך אלימות ובריונות אפשר לשלוח אנשים טובים שמנסים לשמור על ערכיות בסיסית בחברה שלנו לחפש להם קבוצה חדשה, עבודה חדשה ומקום אחר לגור בו.

במקום זה, על מה המחאות? על המחיר של הערק או של הקפה?!

כל המחאות החברתיות האלה… אלה לא מחאות חברתיות, אלה מחאות צרכניות. טרוניות של אנשים שהפינוקים שלהם יקרים להם מדי.

אז מה אנחנו רוצים מאופיר קריאף ושי חדד? הם בסה"כ רצו לחזור הביתה בשלום, להקפיץ שוט איילים עם החבר'ה, או סתם לצאת לשתות קפה עם האישה בחמישה שקלים.

וזה בדיוק מה שגם אני ואתה היינו עושים, אדון שי אהרון.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

זה הכל למען הכדורסלן הישראלי
השקנאים ממריאים

62 Comments

יובל 1 בנובמבר 2013

איציק, כתבת כמה דברים נכונים (למרות שלא במאה אחוז, אני כן חושב ששחקני בית"ר היו יכולים לעשות הרבה יותר כדי לתת לסדאייב וקדאייב הרגשה טובה יותר במועדון), אבל איבדת אותי לחלוטין כשהחלטת שוב לקשר את "המחאות החברתיות" שכל כך בזת להן בזמנו ל"מחאה על הערק והקפה", כאילו שהיה קשר ומישהו בכלל דיבר על ערק או על קפה. כאילו יש קשר בין הטרנד החדש של קופיקס והמוני ישראלים שעומדים בתור לקפה במחיר סביר לבין מי שיצא למחות על מחירי הדיור ועל יוקר המחיה האמיתי בישראל שלא מאפשר שום אופק כלכלי לאנשים צעירים.

תומר חרוב 1 בנובמבר 2013

מסכים, שני המשפטים על המחאות החברתיות מיותרים.

איציק אלפסי 1 בנובמבר 2013

יובל, יש קשר. כי זה מראה מפריע באמת לאנשים ומה סדר העדיפויות שלהם.

יובל 1 בנובמבר 2013

לא איציק, אין קשר. את החיבור בין דרישות המחאה החברתית לענייני קפה ועראק אתה לבדך עשית. לא על הנושאים האלה יצאו המונים לרחובות. אלה לא היו נושאי המחאה. מעבר לזה שזה חיבור מגוחך, זה גם מעליב.

דיזידין 2 בנובמבר 2013

לדעתי, מזון במחיר הוגן, דיור במחיר סביר, חינוך חינם אמיתי ולא על חשבון ההורים, מערכת בריאות שוויונית – אינם פינוק.
אם כבר, ללכת בשבת לכדורגל זה פינוק.
ולתאר את המחאה החברתית כמאבק על מחירי הערק והקפה – זו דמגוגיה.

דוד מירושלים 1 בנובמבר 2013

מעולה ונכון!
אנשים לא מבינים שלה פמיליה זה לא משהו שנמצא סגור בתוך היציע המזרחי – לה פמיליה הם בכל מקום זה גם זה שנדחף ועוקף ברמזור, וזה ההוא ש'דפק' לחבר שלך את האייפון.

לצערי הרב, שלא כמו שחשבתי, אוהדי בית"ר באופן כללי מתייחסים ללה פמיליה בחיבה קלה, כאל ילדים שעושים שטויות, ולא מבינים מה באמת הארגון הזה.

איציק אלפסי 1 בנובמבר 2013

דוד, מדויק לחלוטין. לה פמיליה זה סוג של תופעה. אפשר אפילו לדבר על ה"לה פמיליזציה" של החברה הישראלית.

תומר חרוב 1 בנובמבר 2013

אני לא חושב ששי אהרון התכוון להפיל את כל התיק עליהם, אבל הוא כן צודק בכך ששחקני בית"ר ירושלים הפקירו את אריאל הרוש ואת דריו פרננדס במאבק הצודק הזה, לא על הגזענות ועל החברה הישראלית (זה באמת גדול עליהם) אלא על הזכות של שני שחקני חיזוק מצ'צ'ניה לשחק כדורגל ולקבל הזדמנות בדיוק כמו שהם קיבלו.

בכל השאר אני מסכים איתך, הלגיטימציה שעושים לטביב וללה פמיליה פשוט מבחילה והראיון שלו אתמול ביציע העיתונות מוכיח (לפחות לי) שאלי טביב מנסה לקנות לעצמו חסינות באמצעות הבעלות על בית"ר ירושלים. הוא ממש הודה בהכאת הנער ועכשיו הוא מנהל דיון על הלגיטימיות של המכות ולשם כך הוא מציב את בית"ר ירושלים ואוהדיה מאחוריו.

בכל מקרה, טוב לקרוא אותך. תכתוב לא רק כשאתה מתעצבן על אדומים :)

איציק אלפסי 1 בנובמבר 2013

תומר, אתה צודק לגבי טביב ביציע העיתונות, זה היה פשוט הזוי! הוא לחלוטין הודה בזה שהילד קיבל מכות ("הוא קיבל אגרוף כמו שהוא נתן אגרוף, הוא קיבל בעיטה כמו שהוא נתן בעיטה, מה קרה לו? הוא מת?!").
למי שפספס (בוידאו, החל מ-6:40):
http://www.sport5.co.il/article.aspx?FolderId=64&DocId=157086&lang=HE
אם אני העו"ד שלו הייתי מחפש עכשיו איפה לקבור את עצמי…

תומר חרוב 1 בנובמבר 2013

ועוד משהו לגבי שי אהרון. אם לה פמיליה מסכנים את כל מי שיוצא מולם, אז גם שי אהרון מסתכן כשהוא מבקר אותם מעל במה פומבית, לא?

מיקו גוטליב אהלן סבבה 1 בנובמבר 2013

הם לא ארגון פשע, בסך הכל חבורה של פרחחים. זה לא אומר שבתוך בית"ר זה משהו שקל לזלזל בו. הם הצליחו למרר לאנשים מסויימים את החיים לתקופה מסויימת.

גיסנו 1 בנובמבר 2013

ה"התנצלות" של אריאל הרוש בפני הארגון הזה נראתה קצת כמו פרק של הסופרנוס. מיררו לו את החיים אבל גרמו לו להבין מה טוב בשבילו. אולי גם כי חבל על הפרצוף היפה שלו, או על היד שעוצרת כדורים שעלולה להשבר? (ספקולציה בלבד, אבל עד כמה זה נשמע תלוש מהמציאות?)

מיקו גוטליב אהלן סבבה 1 בנובמבר 2013

תלוש מאוד. אנשים מגיבים לעוד דברים חוץ מלאלימות פיזית ולעמוד בשער כשמשחק שלם מקללים אותך זאת לא חוויה נעימה, בטח כשהיו"ר שלך לא בדיוק יוצא נגד הדברים האלה.

עמית זילברבוש 1 בנובמבר 2013

עצוב עצוב. ונכון.

יואב דובינסקי 1 בנובמבר 2013

החרפה היא גם של שחקני בית"ר, גם אם האחריות שלהם קטנה יותר משל ראש העיר. שי אהרון צודק לחלוטין ובלי נימת ציניות באמת גיבור גדול.

איציק אלפסי 1 בנובמבר 2013

במה הוא גיבור יואב? איזה סיכון או מעשה גבורה יש בלהגיד את מה שהוא אמר?! אם כבר, אז בעיני אותם כמה עשרות אוהדי בית"ר שהמשיכו לעודד את אריאל הרוש והשחקנים הצ'צ'נים תחת מעטה האיומים והקללות של הלה פמיליה באותם משחקים בעונה שעברה שטדי היה כמעט ריק הם סוג של גיבורים.

יואב דובינסקי 2 בנובמבר 2013

שהוא סמל ירושלמי שלא מפחד לא מבית"ר ולא מהאוהדים שלה. גם אם מדובר בשחקן בן 35 מהליגה השניה שמדבר בשפה שהאוהדים שלו רוצים לשמוע. יותר מידי אנשים בספורט מפחדים להביע את דעתם על המצב של הכדורגל בארץ והולכים על קצות האצבעות כשמדברים על סיפור הצ'צ'נים. לכן כל מי שיעמיד מראה מול הפנים של הקבוצה, הקהל, ההנהלה, השחקנים, ההתאחדות, המשטרה, העירייה ומשרד הספורט, עושה צעד מבורך ואמיץ.

פולדש 2 בנובמבר 2013

איציק, דווקא ממך אני מופתע. ההסתכלות שלך צינית שלא לצורך, כי שי אהרון עשה פה משהו מאוד חשוב – החזיר את העניין התקשורתי ב-"לה פמיליה", שבימים כתיקונם הפכו לדבר מתקבל על הדעת, למרבה הצער.

בנוסף, נראה לי שיש פה רובד של ביטחון אישי ככדורגלן, שאני ואתה לא בהכרח מסוגלים להבין. שי ייצג את הנקודה הזו, וזה די נדיר לשמוע כדורגלן מתייחס ברצינות למה שהוא עושה ולתפקידו בחיים.

ועזוב את כל מה שכתבתי – אני עוקב אחרי שי כבר הרבה שנים. שמע, אם היו לנו עוד 10-15 כמוהו בישראל, הכדורגל היה משתנה לחלוטין.

אלי 11 2 בנובמבר 2013

שי אהרון הודה בעצמו בראיון אתמול ברדיו שגם הוא, אם היה בנעליהם של חדד וקריאף, לא היה יורד מהמגרש באותה סיטואציה. אולי רק היום ממרום גילו הוא היה עושה זאת. אפשר לדבר על הסוגיה ששי העלה ועל חשיבותה, אבל לא ראוי ששחקן יעביר ביקורת על שני שחקנים צעירים כשהוא בעצמו לא היה מסוגל לעשות את מה שדרש מהם. מה גם שעם כל הכבוד לקריירה של שי אהרון, את רוב שנותיו הוא העביר בליגה השנייה מול כמות צופים שמשתווה לממוצע עונתי בבית"ר. לכן הוא לא מבין את גודל ההשלכות שעלולות להיות על שחקן שיורד מהדשא בבית"ר.

עופר קאק 2 בנובמבר 2013

איציק אכזבת אותי, עד שיוצא שחקן נגד הקבוצה הגזענית ,לך ואומר את האמת, אז אתה מבקר אותו ציניות? בושה , אתה ממש מעודד את הלה פמליה יא פחדן

תום 2 בנובמבר 2013

ההערכה שלי שאף רשות לא תנקוף אצבע עד שמישהו ימות, וזה כן יקרה בסופו של דבר.

גיא זהר 2 בנובמבר 2013

לצערי הרב, אוהדי בית"ר (ואין כאן הכללה) הוכיחו במעשיהם שהם מאחורי לה פמיליה ואני לא רוצה להשתמש במילים חריפות יותר. כשהובאו הצ'צ'נים טדי התרוקן, תגידו שלא רק מסיבות גזעניות, אבל התרוקן, וכשהם גורשו והגיע הבעלים החדש, טדי התמלא מחדש.
נ.ב: אפרופו יציע העיתונות התגובה של אוחנה באייטם הראשון ממש מעוררת התפעלות.

איציק אלפסי 2 בנובמבר 2013

אוהדי בית"ר לא מאחורי הלה פמיליה, לאוהדי בית"ר לא אכפת מהלה פמיליה ומהגזענות כל עוד זה לא פוגע בקבוצה (זה לא אומר שהם גזענים, זה פשוט לא עניין עקרוני מבחינתם אם יהיה או לא שחקן ערבי או מוסלמי בקבוצה).
כמו שהדברים יצאו בסיפור עם הצ'צ'נים זה היה נראה כאילו דווקא המלחמה בגזענות היא זו שפוגעת בקבוצה (טדי התרוקן, הקבוצה שנאבקה על מקום בפליי-אוף העליון כמעט ירדה ליגה בסוף) ולכן אוהדי בית"ר יישרו קו עם הלה פמיליה (שוב, זה לא אומר שהם מזדהים עם המסרים שלהם, אבל הם לא ילחמו נגדם). וזה בדיוק הניצחון הגדול של הלה פמיליה והכישלון שלנו.
אם במשחקים בעונה שעברה אחרי הגעת הצ'צ'נים, כשלבית"ר היה עוד סיכוי להגיע לפליי-אוף העליון, טדי היה מתמלא בכל אותם אלה שאמרו כל השנים שהם לא באים בגלל הגזענות, השחקנים היו מרגישים שיש להם גב, לא נכנסים להלם וממשיכים לשחק כמו שהם שיחקו עד אז ועולים לפליי-אוף העליון, יכול מאוד להיות שהיינו מכתירים את המאבק בגזענות כניצחון ומי שהיה צריך ליישר קו אלו הלה פמיליה. אבל, כאמור, זה יצא בדיוק הפוך ואיבדנו את בית"ר, אולי לתמיד.

אלי 11 2 בנובמבר 2013

גיא, בתור אחד שיושב ביציע המערבי אני יכול לומר לך שאוהדי בית"ר (גם כאן אין הכללה) מייחלים לנפילתו של הארגון המאוס שיושב ביציע שמולנו. הטענה שלך לא מצביעה על תמיכה בהם או במעשיהם, גם אם עובדתית היא נכונה. ראשית, תתפלא אבל אפשר גם להתנגד להבאתם של שני הצ'צ'נים גם בלי להיות גזען ולהשתייך ללה פמיליה. גם אלי כהן השריף הודה בראיון סוף עונה ש"הנחיתו לו שני שחקנים ופירקו לו ת'קבוצה", אחרי שכל הזמן ניסו למכור לכולם שזה היה מקצועי נטו והוא בחר אותם. שנית, בתור אחד שהמשיך להגיע למשחקים ולעודד את הקבוצה, גם אני התאכזבתי מהירידה בכמויות האוהדים שבאו. אני לא חושב שזה נבע מתמיכה בלה פמיליה. בכל אופן, "הרוב הדומם", כפי שנהגו לציין בתקשורת, בסך הכל רוצה לבוא לראות משחק לעודד את הקבוצה ולחזור הביתה. דוגמא למקרה שהייתי עד אליו בהפסד 3-0 להפועל חיפה בקריית אליעזר – אדם שישב מעליי קיבל מטר של קללות וכמעט גם אלימות פיזית ממס' נערים שיכולים להיות הבנים שלו רק בגלל שגער בהם שיפסיקו את הקללות ושריקות הבוז למועדון. אז קל מבחוץ להטיף שצריך לצאת נגד התופעות הללו, מבפנים זה טיפה יותר מורכב.

אורן 2 בנובמבר 2013

התגובה של אוחנה מעוררת התפעלות?הוא לא יכול להישאר דקה כמאמן נבחרת הנוער אחרי שאמר את מה שאמר.

איציק 2 בנובמבר 2013

סליחה, למי שפספס, מה אמר אוחנה???

סתמאחד 2 בנובמבר 2013

שי אהרון איננו גיבור גדול אבל בישראל הגזענית של 2013 נדיר לשמוע שחקן כדורגל (יהודי) מתייחס להתנהלות של בית״ר (הנהלה,שחקנים ואוהדים) בהקשר של החתמה ושיתוף שחקנים ערבים ומוסלמים.
שי אהרון אכן לא מסכן דבר כאשר הוא מעביר ביקורת על שחקני בית״ר אבל גם רוב שחקני הכדורגל (היהודים) בליגת העל לא היו מסכנים דבר אילו התבטאו בנושא ובכל זאת כולם מעדיפים לשתוק.
יתכן שאילו שי אהרון היה משחק בבית״ר הוא היה מצטרף לעדר ומחריש אבל אין בהנחה הסבירה הזו כדי להמעיט מחשיבות ההחלטה שלו לדבר ולהגיד דברים נוקבים.
אוהדי כדורגל בישראל לא נולדים גזענים.השנאה לערבים או לחלופין תפיסת העולם ההומניסטית מתהוות במהלך חייהם ותלויות בנסיבות גידולם וחינוכם.
אוהדי הפועל לדוגמא לא נולדו לא גזענים.נוצרה סיטואציה שבה רפעת טורק הצטרף להפועל בתחילת שנות השבעים ומאותו הרגע היה ברור שאי אפשר יותר לקלל שחקנים ערבים של הקבוצות היריבות.מה היה קורה אם טורק היה מצטרף למכבי ? האם אוהדי הפועל היו משתמשים בקללות גזעניות כנגדו ? יש בקהל של הפועל גם אוהדים כהניסטים,כאלה שלא תהיה להם בעיה להשתתף בהפגנות ביפו ולקרוא קריאות גזעניות נגד ערבים אבל ברגע שהם עולים במדרגות אל היציע בבלומפילד הם חווים שינוי,זמני כמובן,ומשתכחת מהם שנאת הערבים.
מה היה קורה אם עלי עותמאן היה מגיע לשחק בבית״ר בתחילת שנות השבעים לפני שכהנא החל לצבור לעצמו תמיכה בקרב אוהדי בית״ר ? יתכן שבמקרה כזה היו אלה דווקא שי חדד ואופיר קריאף שמעבירים ביקורת על שי אהרון והתנהלות קבוצתו.
אגב,למרות הסלידה מטביב ראוי לציין שהוא איננו גזען ובכל קבוצה אחרת לא היתה לו כל בעיה להחתים שחקנים ערבים.בשלב הזה של חייו,שהוא קריטי לנוכח האפשרות הסבירה שהוא יורשע בבית המשפט,הדבר האחרון שטביב רוצה זה להתעמת עם לה פמיליה ולכן הוא מבקש את אהבתם ותמיכתם.

אורן 2 בנובמבר 2013

אלפסי,נהדר.מסכים כמעט עם על מלה.
אבל לא מבין איך יכולת להצביע לברקת אחרי זה?
אם כל הכבוד לעיר,מה שהוא מקרין עם כל מה שקורה עם ביתר-הרבה יותר חשוב.ממש לא מדובר רק בכדורגל.לא הייתי רוצה אחד כזה בעמדה צבורית חשובה כל כך-עם כל הכבוד שהוא מטפל בעיר.

איציק אלפסי 2 בנובמבר 2013

זה לא עבר לי בגרון בקלות, אבל האלטרנטיבה הייתה הרבה יותר גרועה.

אורן 2 בנובמבר 2013

מסכים בהחלט.לא הייתי מצביע במקרה כזה.הבנאדם ,מעבר לכניעה לגזענות,ניצל איש לא שפוי והפך אותו לבעלים של קבוצת כדורסל.
המרחק בין ערכים מוסריים לניר ברקת כמרחק אבי לוזון מאי ניגוד עניינים-עצום מדי.לדעתי,מה שהאיש הזה מקרין,ומידת הנזק החינוכי שארועים לא מוסריים כאלה גורמים,חשובים יותר מטיפול במערכות ביוב כאלה ואחרות
(אני יודע שהוא עשה הרבה דברים טובים בעיר,אבל נדמה לי שהבנת את הנקודה..).ודווקא אתה,עם עמדה אמיצה וכל כך נכונה,יכול להבין את זה.ושוב,טור כל כך מאסטרפיס ,שהייתי חייב להקריא אותו לאשתי.

איציק אלפסי 2 בנובמבר 2013

תודה אורן. לגבי ברקת – העמדה העקרונית שלי בכל מה שקשור לבחירות היא שעדיפה הצבעה לגרוע פחות מבין שני גרועים מאשר אי הצבעה בכלל.

אורן 2 בנובמבר 2013

ואגב,מה נהייה מאבנר קופל?
הוא כנראה חושב שטביב זה להרבה זמן,ולא מבין את מידת הנזק שהוא גורם לעצמו בכל הדברים שהוא אומר(התמיכה הבלתי מסוייגת בלה פמיליה,ותקיפה של קהלים אחרים).ביום שהסיפור של טביב בביתר ייגמר,לאבנר קופל יהיה קשה מאד לחזור למעמד הקודם שלו.יותר מדי דברים רעים יוצאים ממנו לאחרונה.

איציק אלפסי 2 בנובמבר 2013

לי אישית הוא מזכיר יותר ויותר את שאול אייזנברג.

אורן 2 בנובמבר 2013

הבעיה שהוא זוכה ללגיטימציה הרבה יותר משאול אייזנברג.גם רת וגם מאנשי עסקים.הוא נחשב פחות הזוי משאול.הוא לא מפסיק להתשמש במושג "יקירי",להתחמק מכל טיפול בגזענות,להתעסק בקהלים אחרים.הוא באמת מאמין בעתיד של טביב בביתר.ההתנהגות שלו עכשיו-זה דברים שזוכרים.

סתמאחד 2 בנובמבר 2013

מה בדיוק היה המעמד הקודם של אבנר קופל ?
קומבינטור במשקל נוצה בכדורסל הישראלי.
שאול אייזנברג העסקן הרקוב והנכלולי שייך לליגה אחרת שבה חברים אנשי מופת כמו מוטי אמסלם ועמוס לוזון.

אורן 2 בנובמבר 2013

אבנר קופל היה דמות ממלכתית.מאז שהוא בחר להיות מנהל השווק של בביתר,הוא לא מפסיק לדרדר את השייח..
הגלגל יסתובב והוא יצורך ללקק ממש טוב כדי שיקחו אותו בחשבון.

אלי 11 2 בנובמבר 2013

איציק,
אני מסכים איתך ומזדהה עם דבריך לחלוטין. הרבה זמן לא כתבת כאן ואני מניח שזה קשור לחוסר ההזדהות שלך עם הקבוצה הנוכחית. גם לי קשה להתחבר אליה. למרות זאת, קשה לי להתנתק מהמועדון, מהסמל ומהאצטדיון עליהם גדלתי. החשק ירד, פעם ראשונה בחיים שהתלבטתי אם לעשות מנוי. בסוף עשיתי. אולי עונה הבאה לא אעשה, לא יודע. לא אתחיל לפרט את כמות הדברים שמפריעים לי, אבל אין ספק שהשלט בתמיכתו של הבחור שהצית את בית וגן היה מרגעי השפל. רציתי להקיא ולנטוש את המשחק. בסוף מצאתי את עצמי מרים את המוכר של הקולה על הכתפיים. לך תבין. לא פשוטים חייו של אוהד בית"ר ממוצע…

אני לא יודע עד כמה אתה מעורב היום ומגיע בכלל לטדי

אלי 11 2 בנובמבר 2013

המשפט האחרון נחתך..
אני לא יודע עד כמה אתה מעורב היום ומגיע לטדי, חבל לנו שאוהדים בכלל וכמוך בפרט מתנתקים. מקווה שלפחות תמשיך לכתוב פה מדי פעם.

איציק אלפסי 2 בנובמבר 2013

אלי, גם אני מזדהה לגמרי עם מה שאתה מתאר ואני מכיר עוד אחרים שמרגישים כך כשככל אחד מתמודד עם זה באופן שונה. אני אישית העונה לא עשיתי מנוי ולא הייתי באף משחק עד עכשיו. כל הסיפור קשה לי מאוד ואני מנסה למצוא דרכים שבהם כן אוכל להשפיע למרות שאני הולך ומשלים עם העובדה שזה לא יקרה. בית"ר חסרה לי מאוד ואכן אחת הסיבות שאני כותב פחות היא, בנוסף לקוצר זמן, גם העובדה שקשה לי נפשית לכתוב על ספורט במצב שבו אני נמצא. אפילו לראות משחקים בטלוויזיה של קבוצות אחרות קשה לי… אני מוצא את עצמי צופה באוהדים שמעודדים את הקבוצות שלהם בהתלהבות וטירוף תוך הזדהות מוחלטת ופשוט מקנא… זה ממש מרגיש כמו אחרי שנבגדת ע"י מישהי שמאוד מאוד אהבת.

אלי 11 2 בנובמבר 2013

בהחלט… גם אנחנו היינו נערים מתבגרים ביציע המזרחי, אני לא אומר שאף פעם לא היו קללות ושהקהל היה מושלם. אבל העיקר תמיד היה בעידוד הקבוצה, השחקנים והמנורה. היום הקהל מונע יותר משנאת היריב ופחות מאהבת בית"ר ובהטלת אימה על כל מי שמעז לחשוב אחרת מהם. אני לא מכליל, אני חושב שעדיין מדובר בקומץ שלא מייצג את כלל אוהדי בית"ר או את היציע המזרחי כולו. אבל השאלה היא מה יהיה בעוד 10-20 שנים אם הילדים שבאים בעונות הראשונות שלהם לטדי שומעים בכל משחק "הנה היא עולה הקבוצה הגזענית של המדינה"…

יאיר אלון 2 בנובמבר 2013

לא מסכים עם שום מילה שלך איציק. השחקנים שלנו יצאו פחדנים עלובי ואני אישית מסכים עם שי אהרון בכל מילה.

איציק אלפסי 2 בנובמבר 2013

יאיר, לא אני ולא אתה יכולים לשפוט אותם כי בטח לא היינו רוצים להיות במקומם – ע"ע מה שעבר אריאל הרוש.

כריסטי ברטו 2 בנובמבר 2013

בחיי שאני לא מבין אותך, אלפסי.
היום קראתי את עיתון "כל העיר" ונגעלתי מהמתקפה המתואמת והפרסונלית על שי אהרון. "שחקן בינוני", "שכיר חרב", "בגד בהפועל ירושלים", ועוד כהנה וכהנה ביטויים. כל מערכת הספורט הירושלמית, אנשי ביתר ואנשי סאדר, התגייסה כדי להגחיך את האיש וכך לא להתמודד עם האמת המרה. רק שי לבדו מעז לאמר שבית"ר היא מועדון שכרגע מייצג בגאווה את האנשים הגזענים והאלימים ביותר בחברה שלנו. ומה אתה עושה? אתה שמנסה להקים בית"ר חדשה ונקייה בליגה ג'? מצטרף למקהלה, צועק יחד עם כולם "למה מי אתה בכלל, שתגיד לנו את האמת?!". איך הוא היה מדבר לו היה לו חוזה בליגת העל, או שהיה לו סמל של מנורה על החזה? לא יודע… מה שאני כן יודע הוא שאחרי כל השנים שלו על המגרש, אחרי כל הגולים שראיתי אותו מבקיע, מעולם לא הייתי גאה בשי כמו שאני גאה בו עכשיו.

אורן 2 בנובמבר 2013

רק אני חושב שהטור עסק פחות בשי אהרון ויותר מהאכזבה שאף אחד מהגורמים שהיה אמור לעשות משהו,לא עשה כלום?
שי אהרון דיבר נכון,אבל שי אהרון לא היה בסיטואציה שנמצאים בה שחקני ביתר(ואני אוהד הפועל).אף אחד לא הופך אותם לגיבורים גדולים.והטור ,לדעתי,רק מכניס לפרופורציות-מי הם האשמים האמיתיים.

איציק 2 בנובמבר 2013

איציק, מבחינתי, שי אהרון גיבור גדול!!!
היום, כשהפחד שולט, גם אם הוא לא בית"רי צריך אומץ לקום ולדבר. אני לא מאשים את השנים מבית"ר אך מצר על השתיקה שלהם, ובמיוחד את שתיקת הותיקים. מהצעירים קשה לדרוש. שים לב, מצר, אך פחות מאשים.
לצערי אני מכיר את העיניין מקרוב. כנראה שהשבועות האחרונים לא הטיבו איתי במובן זה. על הבן שלי וחברו הוציאו סכין השבוע בבית-ספר. לא קרה לו כלום, בית-הספר עירב את המשטרה והבחור נלקח לחקירה. בערב בני קיבל איומים מקרובי משפחה דרך הפייסבוק. אני חייב לומר שהבן שלי פחד להגיש תלונה למשטרה כי פחד שזה יגמר יותר גרוע. אני יכול להבין נער תיכוניסת, אני לא יכול להסכים עם זה, אך החלטתי לא להכריח אותו ולתת לו לקבל את ההחלטה ורק להצביע על חשיבות העיניין. מה הוא עשה… הוא עשה את הדבר הקשה אבל הנכון… אני מזה גאה בו!!!
זו הבעייה במדינה, הפחד השטלת, מפחדים להתלונן, לא סומכים על שילטונות החוק. הבעייה לא בבית"ר, לא בלה-פמיליה הבזויה, כי אם עם חוסר העונים של השלטונות, של אוכפי החוק. כאשר מפחדים להתלונן, מפחדים לפתוח את הפה ולעמוד מולם, זו הבעייה!!!

איציק, מבחינתי, שי אהרון גיבור גדול!!!

אורן 2 בנובמבר 2013

איציק,
א.הסיפור של מפחיד,מייאש ומדכא.מקווה שהבן שלך חש טוב יותר.
ב.אם שי אהרון היה גיבור גדול,הוא היה יוצא נגד ההנהלה וראש העיר.אותו ראש עיר שהשבוע הוא בראיון שהוא מאד מעריך.במקום זה,הוא בחר בדבר הקל.לתקוף שחקנים צעירים,לא אמיצים יש לאמר,אבל עדיין החלק הפחות חשוב במערכה.אם הוא היה תוקף את ראש העיר שרק רצה תמיכה ציבורית וויתר על ערכים-אז הוא היה גיבור אמיתי.

איציק 2 בנובמבר 2013

אורן,
הוא תקף לא רק את הצעירים עד כמה שאני זוכר, כי גם את עצם השתיקה בכלל. כתבתי, שגם אני לא שופט את הצעירים, אבל שתיקת הכבשים של בית"ר, חוץ מקורנפיין עדיין מעציבה.

אורן 2 בנובמבר 2013

הוא דיבר על השחקנים.לא אמר מלה על ההנהלה וראש העיר,המשטרה וכו.הם האשמים האמיתיים.
ולגבי מה שאוחנה אמר ביציע העתונות-הוא אמר שגם הוא היה בועט בראש לילד כמו טביב.מאמן נבחרת הנוער לא יכול לאמר דברים כאלה.
סיכוי טוב שאני גם הייתי מגיב באלימות אם היו מטרידים אותי,אבל הייתי נושא באחריות ויודע שזה לא תקין.למשל מקרה גור שלף.לצערי,הייתי מגיב כמוהו.אבל זה הצעד הלא נכון והייתי משלם על זה מחיר מוצדק.פה יש מאמן נבחרת ששכח שיותר חשוב מה אתה מקרין לנוער וחשב יותר על החברות שלו מול טביב.לא מפתיע.

איציק 2 בנובמבר 2013

טוב, אם אוחנה זו דוגמא למשהו אז זה בטח לא למשהו חיובי. לא אהבתי אותו כשחקן (הערכתי את הכישרון, אבל זה משהו אחר), לא אוהב אותו כבעל דעה ביציע, לא מגיב על תיפקודו כמאמן נבחרת נוער (לא יודע מספיק), לא חושב שאחרי אמירה כזו הוא יכול להמשיך בתפקיד.
ממה ששמעתי, הוא דיבר על שחקני בחת"ר, אבל לא הבנתי שזה היה באופן גורף רק לצעירים. אם אני טועה אז הוא לא צודק. בכול אופן, היציעה שלו נגד לה-פמיליה עדיין דורשת אומץ. הם יודעים מיהו, הם יודעים איפה הוא גר, זה יכול להיות לא נעים ועדיין הוא אמר את אשר אמר.

איציק אלפסי 3 בנובמבר 2013

איציק, אני מחזק את ידיי בנך ואותך. מה שאתה מתאר מטריד ומעציב מאוד ומהווה למרבה הצער המחשה נוספת להדרדרותנו למקום שבו "מאן דאלים גבר".

פ איתמר 2 בנובמבר 2013

אלפסי, אני חושב שזה יוסיף המון לדיון אם תוכל לגרום לשי אהרון להגיב לפוסט הזה (אולי מי מאוהדי הפועל י-םקטמון ישלח לו את הלינק).
איציק – ישר כל לך ולבנך.

איציק 2 בנובמבר 2013

תודה

פ איתמר 2 בנובמבר 2013

*כח

יואב 2 בנובמבר 2013

לא הבנתי את ההתקפה על שי אהרון.
עדיף לשתוק?
זה בכלל לא משנה אם המצב שלו נוח יותר או לא. זה סתם לערבב אהדת ביתר בעניין מהותי מידי.
לא רציני ולא לעניין.

ג'וני 2 בנובמבר 2013

כדורעגל ישראלי תכנית הריאליטי המשעממת ביותר .

יואב בורוביץ' 2 בנובמבר 2013

לא מבין מדוע כמעט כולם מתעסקים בפרשת הצ'צ'נים. התועבה בבית"ר היא שהמועדון הוא גזעני (נגד ערבים-מוסלמים-ישראלים) כבר עשרות בשנים- זה הסיפור (הקטע עם הצ'צ'נים הוא סתם קוריוז שממחיש עד כמה הגזענות טבועה בחלק מקהל האוהדים).

ערן לוי 3 בנובמבר 2013

אם אי אפשר לשפוט את שחקני בית״ר כי לא היינו במצבם , גם אי אפשר לשפוט את מוחי ״העראק והקפה״. אין כאן איפה ואיפה, לכל דבר אפשר למצוא סיבות, ואלה שהולכים נגד הזרם ומשנים עולם – אותם לא מעניינים התירוצים.

רוני 3 בנובמבר 2013

if you tolerate this your children will be next

http://www.youtube.com/watch?v=cX8szNPgrEs

אלון 3 בנובמבר 2013

אין מה לומר, נכמר הלב מקריאת הפוסט הזה, כל כך הרבה תסכול אגור בכל כך מעט תוכן שרציתי להציע לך נתיב לפורקן. אני חש שעמדה לך מילה (או ביטוי) על קצה הלשון אבל היא פשוט נשמטה מהזכרון. כן, כן, שי אהרון הרגיז אותך אבל פשוט לא ידעת איך לכנות אותו. אז מתוך גדלות נפש החלטתי להזכיר לך, קוראים לזה אצלכם "יפה נפש". הקללה הנוראית הזו, שלב אחד לפני שתוכתר כעוכר ישראל או רחמנא ליצלן בוגד. כי כמו כל הקטמוניסטים האלה גם שי אהרון הוא סמולן אשכנזי (טוב, אולי במקרה של אהרון הוא לא ממש אשכנזי). עצוב שאוהדי ביתר זכו בך בתור השופר שלהם. במחשבה שנייה אולי זה עונשם

איציק אלפסי 4 בנובמבר 2013

פספסת אותי בענק, ידידי. להיפך, אני מסכים עם תוכן הדברים של שי אהרון (כמו שכתבתי). אני לא חושב שהוא יפה נפש ואם הוא כזה אז גם אני כזה. הבעיה שלי עם הדברים היא: א. שהם הופנו לכתובת הלא נכונה, ו- ב. שנוצר הרושם כאילו הם הצריכו משי אהרון איזשהם תעצומות נפש וגדולה כלשהי, כאשר מה שהוא עשה זה בסה"כ להגיד דברים שיש עליהם קונצנזוס מוחלט במקום שממנו הוא מגיע ורק מזכים אותו בעוד מחיאות כפיים מכאלה שממילא מעריצים אותו.
כעת, זה לא אומר שהוא לא היה צריך להגיד את זה, הוא רק לא היה צריך להפנות את זה לשי חדד ואופיר קריאף והוא בטח לא צריך להיחשב בשל כך לגיבור גדול. אם הוא היה אומר את זה כשחקן בית"ר, אני מודיע לך חגיגית שהייתי הופך למעריץ מספר אחת שלו. אבל אני בספק גדול אם הוא היה עושה את זה.

ואגב, אם הייתי עוקב אחרי הבלוג היית רואה שאוהדי בית"ר לא רואים בי שופר, להיפך.

אלון 7 בנובמבר 2013

שלום איציק, תודה על התשובה שלך, מתנצל שלא הגבתי אבל נדמה לי שאיבדתי מומנטום ולכן אסתפק בלקוות שהמקום הזה ככלל והכדורגל בשלולית המקומית בפרט יהפוך לקצת פחות גזעני אלים ומכוער וקצת יותר יפה נפש. להתראות

ירושלמי אדום 7 בנובמבר 2013

יישור הקו וההתחסדות המכוערת של כל מיני סו קולד עיתונאים נגד שי אהרון הוא מכוער ומבזה.

למעשה זה יישור קו עם הפופוליזם הזול של חיבוק הגזענים ביציע ובריחה מהתמודדות – בין אם בתקשורת המקומית בירושלים ובין אם באכסניות כגון זו.

שי אהרון לא תקף את קריאף וחדד אישית, מספיק עם הקשקוש הזה, שי אהרון רק אמר להם שהוא היה מצפה משחקני כדורגל להפגין סולידריות עם שחקנים בקבוצה שהקהל עושה להם את המוות על רקע גזעני.

ההפניה של הדיון הזה למי ומה זה שי אהרון ולמה הוא תוקף את הנשמות הזכות של קריאף וחדד היא מגוחכת, הדיון היה חלק מפאנל שעסק בגזענות, וזה רק טבעי שבפאנל כזה יעלה נושא הנאצים הקטנים שמאכלסים בהמוניהם את יציעי בית"ר, והפחד של שחקני בית"ר (ונכון, גם כל שאר המערכת, למעט קורנפיין וכנראה גם גאידמק) – להתמודד איתם.

זה לא משנה אם אלה השחקנים שלא לחצו את ידיו של שר הספורט הערבי בגלל לחץ הקהל, לא משנה אם זה שחקן אידיוט ששר שירים גזעניים בלהט הקהל, לא משנה אם אלו שחקנים שמפחדים להגן על חבריהם (המוסלמים) לקבוצה – השורה התחתונה היא זהה.

הסטת הדיון הזה – שצריך להדיר שינה מעיניו של כל חובב ספורט או אדם עם השקפות הומניסטיות במדינה, לא כל שכן אוהדים "נורמליים" של בית"ר, לשי אהרון, היא לא רצינית. הדבר היחיד שמשנה הוא שבמדינת ישראל יש קבוצת ספורט גזענית, אלימה, שמנהליה, שחקניה, ואוהדיה השפויים מפחדים או לא יכולים להפוך אותה למועדון נורמלי.

במקום להעלות לדיון הציבורי את העובדה שמועדון כזה צריך לשנות את דרכיו או להימחק, התקשורת מתמקדת באותו שחקן בעל קריירה בינונית שמנסה בערוב ימיו ככדורגלן להשאיר מעט השפעה חיובית על הסביבה. פשוט מביך.

העיקר שאח"כ כולם יספקו כפיים בהנאה כשטדי יהיה מלא נגד הפועל תל אביב, אז שירי המוות לערבים ושלל הרפש הגזעני ביציע צורמים קצת, אז מה?

Comments closed