עיין ערך: שנאה

לא האבטחה ולא המשטרה. זה היה עוד "פיגוע ספורטיבי" מבית היוצר של הקהל המסוכן ביותר בישראל

עובדתית, מדובר בקהל הכי מסוכן בישראל. קהל שיכול לזקוף "לזכותו" לפחות שני מקרים של ניסיון לרצח במגרשי הכדורגל:

13.2.2004 אצטדיון רמת-גן. פצצת תאורה מושלכת מיציע אוהדי הפועל תל אביב לכיוון היציע של אוהדי מכבי. הפצצה נופלת ביציע של אוהדי הפועל ופוצעת באופן קשה את אוהד הקבוצה אדהם שביטה.

17.12.2006 אצטדיון בלומפילד. אוהד הפועל תל אביב שיושב בשער חמש זורק לכיוון הרחבה רימון הלם שנועד לפגוע בשמעון גרשון ששיחק אז במדי בית"ר ירושלים. גם במקרה הזה, הרימון "מפספס" את יעדו ונופל דווקא בסמוך לשחקן הפועל יוסי אבוקסיס שנפגע ברגלו.

עובדתית, מדובר בקהל הכי אכזרי בישראל:

הבובה של אובארוב. הכתובות נגד אבי כהן ז"ל. השירים לרגב פנאן. שואה למכבי. נאצים. חיקויים של היטלר.

נכון, כמובן שלא מדובר בכל האוהדים. הרוב הגדול הם אנשים נורמטיביים. אבל הגרעין הדומיננטי ששולט ביציעים ומכתיב מהלכים מאחורי הקלעים, מונע, כדבריו שלו, משנאה טהורה:

hapoel

והשנאה הזו, ואין לי בעייה לחזור על זה בפעם האלף, לא פחות גרועה ומסוכנת מגזענות. כמו שכתב עופר פרוסנר: "הכי יפה להרים שלטים של אנטיפה (Anti Fascism) ביציע ואז לעמוד יציע שלם ולמחוא כפיים (לפחות ככה זה היה נראה בטלוויזיה) כשאוהד שלכם פורץ למגרש ומתנהג באלימות דוחה".

כי האידאולוגיה היא לא הסיפור. הם יכולים להיות סוציאליסטים, קומוניסטים, או אנרכיסטים. בסופו של דבר הסיפור הוא הרגש, היצר שעומד מאחורי המסרים וההתנהגות. וכל דבר אפשר להצדיק באידאולוגיה. אבל כמו שכתב נכון ומדוייק רונן דורפן – בסופו של יום מדובר בחוליגנים במסווה של אידיאולוגים.

ומי שהכי צריך להיות מוטרד מהם זה הרוב הנורמטיבי של אוהדי הפועל תל אביב. כי מרגע שהקבוצה שלהם הפכה להיות נשלטת בידי הגרעין רווי השנאה הזה, קורה לה בדיוק מה שקרה לבית"ר ירושלים: היא הפכה להיות מוקצית מחמת מיאוס. מחזרת על פתחי נדיבים עלומים כדי לשרוד.

פעם היה את אריק איינשטיין ועלי מוהר עם "הפועל שוב הפסידה" ו"החולצה האדומה היא לא מציאה". היום יש משוררי ביבים מסוגו של גל סוקולובסקי עם "קלסיקות" כגון "הנעליים של טייב" ("והפועל, מקום שני, בגלל טייב, הגרמני. אז בוא נחנוק את איתן טייב ונקבור אותו מהר שלא יקרה דבר כזה יותר. נתלה אותו על חבל ונשים אותו על צלב עד שהמעיים יכנסו לו ללבלב") ו"שימו את מכבי בתאים" ("שימו את מכבי בתאים תמלאו אותם בגז. ואז ימות שמעון מזרחי, מוני פנאן, יעשו בתא מקלחת. ואז ימות גם פיני גרשון ופדרמן ואנחנו אלופים תהיה צלחת!")

אז היא יכולה לא לשחק בשבת ואפילו לחייב את השחקנים לעלות עם ציציות (רק אני מוצא אירוניה בכך שמעוז הליברליזם נותן, בעקיפין, יד לכפייה דתית?). אבל אף אדם שפוי לא ירצה להתקרב לדבר הזה.

*

פתאום מסתבר שאנשים, בתריסים סגורים, בווליום נמוך שהשכנים לא ישמעו, דווקא כן רואים כדורגל ישראלי… לראייה, הפיד שלי, שבימים כתיקונם נעדר כמעט התייחסות לכדורגל הישראלי, הוצף פתאום בהתייחסויות למשחק.

ולא רק הפיד שלי – אם הדרבי אתמול היה מסתיים ב-3:3 אולי היינו מקבלים כאן בדה באזר טור אחד של גיל שלי על המשחק. כעת, שתי השורות ראשונות מלאות בהתייחסויות למשחק.

כי בדבר הזה שנקרא כדורגל ישראלי. הכדורגל לא מעניין. רק הישראלי. ולכן מתעניינים בו רק כשקורים דברים כמו מה שהתרחש אתמול. בבחינת "בואו תראו יש מכות" כמו שכתב שנון ומדוייק אורן יוסיפוביץ' בוואלה.

כעת, מה שעצוב בזה מובן מאיליו.

אבל יש גם צד שני. הכדורגל הישראלי באמת מספר את הסיפור שלנו. גם הצדדים המכוערים בסיפור הזה, ויש ברוך השם כאלה כפי שסופרו קבל עם ועדה אתמול, אבל גם צדדים אחרים.

בשבועות האחרונים אני מסתובב בליגה ג'. ופוגש אנשים מרתקים, סיפורים, מקומות. דברים מכאן.

אז לכדורגל אין סיכוי להתחרות מול מה שאפשר כיום לראות מחו"ל. אבל את הישראלי אין מי שיודע לספר יותר טוב מאתנו, וחבל שאנחנו לא עושים את זה.

רק, כאמור, כשיש מכות.

*

בוקר טוב כבוד השופטת אבניאלי. ראית את המשחק אתמול? אני מניח שלא. אבל בטח התעדכנת. החבר'ה שהחזרת למגרשים אחרי שהמשטרה הרחיקה אותם אכן חזרו, ובגדול! אז אולי אלו שפרצו אתמול למגרש משער 11 לא היו אותם אנשים שפגשת באולם בית המשפט שלך (יכול מאוד להיות שכן), אבל וודאי מדובר באותו סוג של טיפוסים.

גם 6,000 שוטרים ומאבטחים, לא 600, לא יכולים למנוע ממפגע בודד להיכנס למגרש אם הוא באמת רוצה. הדרך היחידה למנוע את זה היא להציב חומת הפרדה בין היציעים למגרש.

ולכן, עד שכבוד השופטת אבניאלי וחבריה לא יתייחסו אלינו, הקהל שמגיע למגרשי הכדורגל, כאנשים שראויים להגנת החוק, אל תתפלאו אם גם בדרבי הבא, כשתלכו עם הילד בשדרות ירושלים בדרך למגרש, תראו פתאום לידכם עושה את אותה דרך גם את היצור הזה עם הכרס והטרנינג ותגידו לעצמכם "רגע, זה לא ההוא ש…"

כן, זה הוא.

אבק פיות (3) - עידו גילרי
חשיבות הסימטריה - על זהבי ו-"פואד"

92 Comments

D! פה 4 בנובמבר 2014

מצויין

וההשוואה לבית"ר במקומה הראוי.

איתמר 4 בנובמבר 2014

יש הבדלים מאוד מובהקים בין האוהדים האלימים של הפועל לאוהדים האלימים של בית״ר :
לאוהדים האלימים של בית״ר (שמספרם גדול לאין שיעור ממספר האוהדים האלימים של הפועל) יש גב פוליטי מובהק ותמיכה בקרב הימין הקיצוני (שתומך באותה מידה בנוער הגבעות).
האוהדים האלימים של בית״ר פועלים גם מחוץ לגבולות מגרשי הכדורגל ודי אם אזכיר את דברי התודה של הצל על פועלם של אוהדי בית״ר (ומכבי) במהלך ההפגנות שבהן הותקפו פעילי השמאל שהפגינו נגד המלחמה.

avri 4 בנובמבר 2014

Nope, same s£$!t

Bob 4 בנובמבר 2014

שמעת מה קרה מחוץ לבית המשפט בזמן הדיון כן?
אז אם לא אוהדי הפועל ומכבי השתתפו בכתתה המונית מחוץ לבית המשפט:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4587877,00.html
ואם אתה חושב שאנשים שמרשים לעצמם להתנהג ככה במגרש לא מתנהגים ככה גם מחוצה לו, אז לדעתי אתה טועה.

Bob 4 בנובמבר 2014

קטטה*
אווריט ספא כשע וזה

אנדר 4 בנובמבר 2014

הצביעות הדוחה הזאת מעודדת אלימות לא פחות מהאוהדים שמוחאים כפיים לאוהד שקופץ למגרש, אבל אני לא כותב את זה לך כי הסוג הזה של אוהדי הפועל – אתם מקרה אבוד. אני כותב את זה למען השאר שראוי שיתחיל להכיר בצביעות שלכם ובמה שהיא פועלת.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 4 בנובמבר 2014

איתמר לטענתך אין לאוהדי הפועל תמיכה פוליטית? חבל שהבן של דב חנין מהשמאל הקיצוני נעצר היום לאחר שהשתתף בתגרה עם אוהדי הפועל. כמו לאוהדי בית״ר גם לאנרכיסטים אוהדי הפועל יש גב פוליטי…רק שהוא בא מהשמאל הקיצוני!!

שגיא 4 בנובמבר 2014

מתי לאחרונה ספרת את כמות האוהדים האלימים שאתה כל כך בטוח…? ומה זה בכלל רלוונטי?
תסתכל אחורה על השנים האחרונות ותראה שאוהדי הפועל נטלו חלק ביותר אירועי אלימות מכל אוהדי הקבוצות האחרות גם יחד. אני מכליל פה גם את הכדורסל כי אלו בדיוק אותם אוהדים.

רועי 4 בנובמבר 2014

"הם סה"כ חבר'ה טובים, אתה יכול לשבת ולדבר איתם, אבל אני לא יודע איך להסביר להם שמה שהם עושים זה לא בסדר, אין ממש חוק נגד זה".
מתן נאור, קפטן וסמל אדום.

כסיפוביץ 4 בנובמבר 2014

"נאור" עלק..
אחד הדמויות הצבועות והמגעילות בספורט במסווה של אינטילגנט.

איתמר 4 בנובמבר 2014

כי לכם יש כידוע דמויות מופת במועדון הכדורסל

ירוק שפוף 4 בנובמבר 2014

הניסיון לכמת את רמת האלימות ולערוך תחרות של מי יותר אלים מגוחכת.
אם לך הידיעה שקהל אוהדי הפועל אלים מזה של ביתר גורמת לך לישון טוב יותר בלילה באמת אין לי מה לומר.
רצוי שלפני הכל כל אחד יפשפש בנגעי עצמו לפני שהוא טורח להדגיש כמה האחר לא בסדר.

D! פה 4 בנובמבר 2014

לא יודע כמה זמן אתה מסתובב פה

אני חושב שאלפסי כותב מהמקום של אוהד שהקבוצה שלו נלקחה ממנו ע"י אוהדים אלימים. מעין אזהרה עם אתה רוצה.

רועי 4 בנובמבר 2014

העניין הוא לא השוואה של רמת האלימות, העניין הוא שיש אוהדים שמכירים באלימות של חלק מהאוהדים שלהם, כמו אלפסי, ויש את אוהדי/שחקני/מנהלי הפועל שמעולם לא יוציאו מפיהם מילה רעה על האוהדים שלהם, שלא לדבר על לפעול נגדם. המקיסמום שתשמע מהם זה "מגנים כל אלימות".

אזי 4 בנובמבר 2014

איציק אלפסי מחזיק בתפקיד רשמי בבית"ר נורדיה.
אני לא חושב שאתה יכול לטעון שהוא ישן טוב בקשר לשום דבר בבית"ר.

MOBY 4 בנובמבר 2014

רועי
אני שמעתי את ברקוביץ מדבר יפה מאוד נגד האוהדים שלו.
אתם יכולים לעלות צפונה להפגנות מחאה.

אזי 4 בנובמבר 2014

לא לא, זה בסדר. זה לא גזענות.
האוהד של הפועל לא תקף שחקן ערבי או משהו כזה.
אין בעיה עם האוהדים של הפועל.

10 שנים הם חיים על פרובוקציות ופתאום התנועה של זהבי היא פרובוקציה.

גרייזס תשמיע קול 4 בנובמבר 2014

אלפסי, השנאה שלך להפועל מעבירה אותך את דעתך.
אתה הבנאדם הכי לא אוביקטיבי בנושא וצריך להוסיף גילוי מרצון שהשנאה שלך מושרשת מגיל אפס

איציק 4 בנובמבר 2014

ואוו, חשבת לבד על השטויות האלו. אם יש משהו שלא מניע את איציק אלפאסי, זו שינאה. אותך כנראה השנעה מניעה חזק מאוד. תשחרר, תשחרר, תקל על עצמך.

דוד 5 בנובמבר 2014

100%

כסיפוביץ 4 בנובמבר 2014

עדין מדהים אותי ששכחו שב-75 כבר נרצח כאן שחקן ע"י אוהד.

אבל זה בסדר. גם את הדרבי הזה יישכחו עוד שבועיים עם שירי אבוטבול ופיו פיו.

איש הפח 4 בנובמבר 2014

יש לי בעיה עם ההנחה של הרוב הנורמטיבי, לא רק כי הרוב הוא לא נורמטיבי, אל גם ובעיקר מכיוון שזה אומר שהמיעוט, העשבים השוטים הם אלו שעושים את כל הרעש ווזה הפיתרון הקל.
בדרבי המקלות אלו לא היו עשבים שוטים, במשחקי הכדורסל כשאוהדי הפועל תל אביב משאירים אחריהם הרבס בכל מגרש שהם משחקים בו זה מעבר לעשבים שוטים, וכשקהל שלם חושב שמה שעשו לטביב זה לגיטימי אז יש פה בעיה עמוקה יותר.
אבל העיקר שאפשר להיתלות ברוב הנורמטיבי.

איתמר 4 בנובמבר 2014

אוהדי קבוצות נוספות (מכבי, ירושלים, חולון) משאירים אחריהם הרס במגרשים שונים (בעיקר משום שהם עומדים על כיסאות שבירים ולא מתוך רצון לזרוע הרס) אבל רק כאשר מדובר באוהדי הפועל התקשורת דואגת להבליט את האירועים.
המאבק נגד טביב היה לגיטימי ובמסגרת החוק. טביב פיזר שקרים רבים על זריקת רימונים ואבנים והתקשורת העצלנית לא טרחה לבדוק את האירועים. בית המשפט אמר את דברו בעניין.

מעיין אוהד מכבי 4 בנובמבר 2014

אוסיף ואומר – כאשר היו"ר של הפועל אוסישקין, רמי כהן, אומר פעם אחר פעם שהוא מטפל בבעיות בבית מאחורי הקלעים, זאת התוצאה.
בהפועל כולם כולל כולם מעודדים אלימות.

הקפטן הוא עבריין מורשע שתקף אוהד ונישא על כפיים.
מנהיגי הקהל שוברים שיאים חדשים של אלימות מילולית וכעת גם פיזית, וכולם מצקצקים בלשון ומדברים על ההתגרות של זהבי ועל התקנון.
הבעלים הקודם עבריין מורשע והיו"ר הנוכחי הורשע בדחיפת לשון לאוזן של חיילת שהייתה כפופה שלו.

אין מה לצפות מהם. אלופי הצביעות והצדקנות.

אלפסי – אני חושב שלא צריך בית"ר נורדיה בשביל להילחם באלימים.
צריך מחוקק, צריך אכיפה, צריך משטרה מתפקדת (ולא מתפקדת על תקן השלמת הכנסה לשוטרים), צריך הנהלות שלא יעודדו ויגבו אלימות, וצריך זעקה של הרוב הדומם.
אני חושב שמכבי הצליחו לקדם (ושוב, לא מספיק) צעדים כנגד הגזענות וכנגד אוהדים אלימים וקיבלו תמיכה נהדרת מהקהל. לא צריך לנטוש את הקבוצה ולהפקיר אותה לאלימים. זה פרס לאלימים.

בדיוק כמו שכל עונש לזהבי, למכבי או להפועל, יהיה פרס לאלימים ועידוד אלימות.

איש הפח 4 בנובמבר 2014

והנה בא איתמר והוכיח את הטענה שלי שאין דבר כזה רוב נורמטיבי.
האלימות מסתבר היא חלק בלתי נפרד מקהל אוהדי הפועל תל אביב שהם אפילו לא מצליחים לראות מה לא בסדר בזה.
מי שלא מסוגל להבדיל בין טוב ורע, בין לגיטימי ללא לגיטימי קשה להגיד עליו שהוא נורמטיבי.

B. Goren 4 בנובמבר 2014

איציק, אתה תותח.

אסי 4 בנובמבר 2014

מה יותר מפחיד? להיות אוהד הפועל ביציע בית"ר או אוהד בית"ר ביציע הפועל? תענו על השאלה הזאת ואז תגידו מי יותר אלים.

רועי 4 בנובמבר 2014

למה אתה הולך רחוק ? אתה יכול לשאול את אדהם שביטה, אוהד הפועל, איך זה להיות אוהד הפועל ביציע של אוהדי הפועל.

רוני 4 בנובמבר 2014

אין הבדל! כולם אותו דבר.
זה נבלה וזה טרפה.

לסגור ולהתחיל מחדש

כסיפוביץ 4 בנובמבר 2014

מי יותר חזק סופרמן או ספיידרמן?

תעצור בג'ימבורי הקרוב בבקשה

יעקב נקש 4 בנובמבר 2014

לא מצליח להגיב בסוף אבל נראה לי שסופרמן, לא? :)

Lime 4 בנובמבר 2014

תרשה לי להזכיר שב2012, בדרבי שבסופו התפרעו אוהדי הפועל עד כמה שזכור לי, נורתה פצצת תאורה לתוך שער 11 ואוהדת נפצעה בידה. מסיבה שלא ברורה לי המקרה הזה די חמק מתחת לרדאר. במספר מקרים נוספים בוצע ירי פחות מוצלח.

גיסנו 4 בנובמבר 2014

ניסיתי להתווכח עם מכר אוהד הפועל בפייסבוק, על זה שהייתי רוצה שפעם אחת ויחידה מישהו מהפועל יתייחס למופעי האלימות של הקהל בלי להוסיף "אבל". שמישהו אחד יגיד על אתמול "אין שום תירוץ לפגיעה פיזית בשחקן", מבלי להוסיף "אבל זהבי התחיל" או לומר "פיו פיו". זה הגיע מהר מאוד לזה שמכבי חזירים ושמעון מזרחי עשה ככה וככה שתמיד כולם צריכים להתכופף לפי מכבי וכו' וכו' ושאר ירקות שלא קשורות.

לכל קבוצה יש גרעין מגעיל. כל קבוצה. ל"הגנתם" של הגרעין של מכבי ושל בית"ר, אם אפשר לקרוא לזה הגנה, זה שלפחות הם מודעים לזה שהם גרעין מגעיל. איכשהו כשזה הגרעין המגעיל של הפועל, הם אף פעם לא אשמים.

ערן (המקורי) 4 בנובמבר 2014

בדיוק מה שאני מרגיש. משוכנעים (או משכנעים את עצמם) שזהבי אשם בכל, וכך גם אוהדי מכבי שפרצו, ומגיע בכלל נצחון טכני להפועל (הברקה של ארי שמאי), וכמובן שהפועל בכלל לא אשמה בכלום- אשם נקודתית רק האוהד היחיד וחברות האבטחה.
הכאה על חטא? הכרה בכך ש״הקומץ״ כבר מזמן לא קומץ? התנצלות על האלימות? ממש לא….

קפטן קוקי 5 בנובמבר 2014

+מליון. כל כך נכון.

ירח אדום 4 בנובמבר 2014

הפוסל במומו פוסל.ראוי לו לאוהד ביתר המשפט:
"והמשכיל בעת ההיא יידום"

Bob 4 בנובמבר 2014

מה הקשר? הכותב הוא אחד מגדול הסולדים ואחד הקולות המשמעותיים ביותר כנגד הקהל הנוראי שהשתלט על בית"ר, ניסו להילחם בתופעה בלי שום תמיכה מהשלטונות והקים אלטנטיבה בתור בית"ר נורדיה.
אז אם למישהו יש זכות להבטא בנושא (עזוב שלדעתי לכולם יש זכות להתבטא בכל נושא) זה הוא, בתור מי שסבל מהתופעה ואיבד את הקבוצה שלו ל"מיעוט הקיצוני".

אריק 4 בנובמבר 2014

למרות שאתה צודק ביחס לקהל של הפועל. אני לא מבין מה הטעם בזה. זה נכון לכל קהל. בוא נעזוב את ביתר רגע בצד. רוצה דוגמאות על מכבי חיפה, מכבי או בני יהודה למשל?
השנאה לא שייכת רק להפועל או לביתר היא רוחשת בכל מקום גם פה באתר.
חייבים פשוט לקחת אוויר וקצת לכבד את האחר. זה אפילו לא קשור לספורט.

סימנטוב 5 בנובמבר 2014

+1.18

מאשקה 4 בנובמבר 2014

אלפסי – תודה ( + 30 )

אסף THE KOP 4 בנובמבר 2014

אסור לשכוח מלציין שגם אוהד צעיר, סמולן קיצוני ומשתמט משירות צבאי, בן של ח"כ קומוניסט-לנינסט, נעצר הבוקר בקטטה בין קופי מכבי ת"א לבבוני הפועל ת"א.

ככה זה עם סמולנים, משתמטים משירות צבאי "מטעמי מצפון" כי הם לא רוצים להתעמר באוייב הפלסטינאי, אבל מתגייסים לקטטות בין יהודים.

גוש חרא בדיוק כמו גזעני בית"ר.

גיסנו 4 בנובמבר 2014

זו בדיוק הבעיה.

לכל קהל יש את גוש האוהדים החרא שלו. מהיכרותי, במכבי ובביתר מודעים לזה שהם חרא, פשוט זה לא מפריע לרובם. בהפועל הם משוכנעים שהם זהב.

Amir A 4 בנובמבר 2014

הסמולנים הללו, אני אומר לך.

משה 4 בנובמבר 2014

רק עילגים לא יודעים לאיית "שמאל" כמו שצריך

יואב 4 בנובמבר 2014

מדוייק אסי.

רני 4 בנובמבר 2014

הסתכלת בראי לאחרונה ? אתה גוש לא קטן בעצמך.

אסף THE KOP 4 בנובמבר 2014

רני ומשה.
תשכרו חדר ותשפשפו אחד לשני.

קשקשן בקומקום 4 בנובמבר 2014

"ככה זה עם סמולנים, משתמטים משירות צבאי "מטעמי מצפון" כי הם לא רוצים להתעמר באוייב הפלסטינאי, אבל מתגייסים לקטטות בין יהודים""
הרי כל הסמולנים כאלה (אפילו לא טרחת להכליל את אוהדי הפועל)
כמה כיף גם לטנף על אבא שלו שדווקא הגיב בצורה מופתית

אין ספק שגם מתאים לך לכתוב את זה ב 04.11

גיסנו 5 בנובמבר 2014

אבא שלו אמר בדיון בכנסת בערך 10 דקות לפני שהבן שלו נעצר ש"האלימות במגרשים זו בעיה קשה, הכל מתחיל בחינוך".

צריך להכניס את זה בתור שורה חדשה בשיר Ironic

ארנון 5 בנובמבר 2014

כי ברור לכולנו שאוהדי לה-פמיליה הנפלאים שירתו כולם שירות צבאי משמעותי. סמכו על אסף-גם-בכתבה-על-פיצה-בטעם-חדש-הוא-ימצא-סיבה-ממש-ממש-טובה-לתקוף-שמאלנים שהוא בדק את זה.

בזבוז 5 בנובמבר 2014

אסף אתה גוש חרא , והייתי מוסיף שגם על סף גזען

אסף the kop 5 בנובמבר 2014

אוי ארנון… ולחשוב שאתה מחנך במדינת ישראל… שיהיה… אתם פיקציה פוליטית שהולכת ומתמוגגת לה לכיוון פח הזבל של החברה הישראלית.

בזבוז, תצטרף לרני ומשה לחדר. סמולנים יודעים "להכיל" אחד את השני.

אסף the kop 5 בנובמבר 2014

קשקשן, מה כבר קרה ב 4 לנובמבר ?

trailblazer 6 בנובמבר 2014

סחתיין על תרבות הדיון,חברים

יואב 4 בנובמבר 2014

לא שמאלנים ולא גרביים. לוזרים ניצחיים ובכלל לא חיננים. אף אחד לא יגע בהם במקל אלא אם הוא יחפוץ לגנוב. בזה הם מעולים.

טל המנצ'סטרי 5 בנובמבר 2014

אבא שלו אמר שהבן שלו נעצר בהפגנה של אוהדי הפועל ת"א,כרגיל אצל חנין, מכבסת מילים וחוסר יכולת לראות את המציאות באמת.
הבן שלו, הלך מכות ברחוב כמו אחרון הפרחחים והוא טוען שזו היתה הפגנה..

דני המאמן 4 בנובמבר 2014

במדינה בה המנווול חובב הגלידה שהטיף להסית לרצח ראש ממשלה מכהן, נבחר על ידיי תושביה להנהיגה שום דבר לא מפתיע.
זהבי לא הסית לכלום להבדיל ממנהיגי האוהדים האדומים ושי אבוטבול העבריין צעצוע.

טל המנצ'סטרי 5 בנובמבר 2014

המנוול חובב הגלידה, זה שהיה קצין בסיירת מטכ"ל? אותה הסיירת שאתה שירתת בה, לא?

דני המאמן 5 בנובמבר 2014

ברור לי למי אתה הצבעת אבל קיבלת מה שמגיע לך וגם הוא מקבל מה שמגיע לו כל בוקר כשהוא מתעורר ודבר ראשון רואה את שרה'לה.

MOBY 4 בנובמבר 2014

חזק כרגיל

מעיין אוהד מכבי 4 בנובמבר 2014

אפשר לכתוב הרבה דברים אבל אני חושב שדבר אחד צריך להיות ברור:
כל עונש למכבי, לזהבי, או להפועל, וכל דבר מלבד משחק חוזר, יהיה פרס לאלימים ועידוד אלימות.

צור שפי 4 בנובמבר 2014

מה אגיד לך איציק, כשאתה צודק אתה צודק. לכל מיני ביטויי עליונות מוסרית מאוהדים של מכבי כאן עדיף לא להתייחס.

יואב 4 בנובמבר 2014

חוליגן אחד? ארוע מתוכנן מר ביוב. ארוע מתוכנן.

מעיין אוהד מכבי 5 בנובמבר 2014

כי אתם אות ומופת לעליונות מוסרית.
תמשיך לחפש בתקנון ולצקצק בלשון על זהבי.

לכם מותר הכל. לבזות את השואה, לחלל קברים, לפגוע בזכר המתים, לרדת לשפל הכי נמוך, לנסות לתקוף שחקן, תמיד יש לכם סיבה, תמיד זה קומץ, אבל כל היתר צריכים לגלות איפוק.

הפיו פיו של זהבי מעודד אלימות, וההסתה של הקפטן שלכם (עבריין שהורשע בתקיפת אוהד) לא.
הפיו פיו של זהבי הוביל לאלימות, אבל הקללות כנגד סופו היו צריכות להיענות באיפוק.

הצביעות של הקהל האדום והתמיכה שלו באלימות באמצעות גיבוי היא נושא לקורסים בסוציולוגיה. לא פחות.

מעיין אוהד מכבי 5 בנובמבר 2014

אגב, שים לב שבמספר תגובות כתבתי שגם הפועל, ולא רק מכבי וזהבי, לא צריכה להיענש, בגלל התנהגות של בודדים.

כספרי 4 בנובמבר 2014

עד אתמול הייתי אוהד הפועל (בקטנה) בגלל עלי מוהר שנשבתי בקיסמו לפני יותר מששני עשורים עם "בשער" האגדי שלו…אבל זהו חלאס. סליחה עלי אני אשאר עם שפילד יוניטד לא יכול לסבול יותר את הקהל הזה (בעיקר את הצביעות שלו) מצידי שיורידו אותם ליגה (בעצם גם זה יגביר את תחושת האכלו לי שתו לי של אוהדי הפועל) אתמול סופית התגרשתי ממכם (עד שהבת שלי תשכנע אותי שוב ללכת לבלומפילד וזה לא יהיה בקרוב) וזה בכלל לא משנה מי אשם ומי התחיל. ובכלל לא משנה עם זה קומץ או קמצוץ עם יש לזה גב פוליטי או אין. אני שמולני גאה, אבל אלימות אני שונא (חרוז..) ופשוט נמאס לי ממכם, כי אלימות היא אלימות ואני לא רוצה להיות חלק מקבוצה שחלק ממנה (ולא משנה גודלו) וחלק ממנו (ולא משנה גודלו) עסוק באריתמתיקה של האלימות במקום פשוט לעקור אותה. אני כבר לא חלק מכם כי אני לא רוצה להיות חלק ממכם (ולא משנה כמה זהבי התגרה בכם) ביי

כספרי 4 בנובמבר 2014

היה צריך להיות: "שחלק ממנו אלים.."

צור שפי 4 בנובמבר 2014

אתה לא מגזים קצת? חוליגן אחד פרץ למגרש, נניח שיש עוד 500 חוליגנים שמגבים אותו ביציע (יש פחות) בגלל זה אתה מתגרש? מה הדבר הבא? תהגר לברלין? הרי ההוויה הישראלית כולה אלימה.

רועי 4 בנובמבר 2014

מזכיר לי את אוהדי מכבי ת"א כדורסל (בעיקר של פעם) כל הזמן מדברים על כמה הם הקבוצה של המדינה וכמה מכבי מייצגים את ישראל וכו', אח"כ מיתממים כשאוהדי קבוצות אחרות יוצאים כנגד זה שאין אצלם שחקנים ישראלים בולטים.

אוהדי הפועל ת"א תמיד ינפנפו כמה הם אחרים, כמה הם מיוחדים ונאורים, כמה הם רחוקים מאלימות, כמה הם רחוקים מהבבונים של ירושלים. שלא יבכו אח"כ כאשר מוכח פעם אחר פעם שהם קהל מגעיל, אלים (!) ומסוכן.
תפסיקו להתמם ופעם אחת, אחת, קחו אחריות כבר.

כספרי 4 בנובמבר 2014

1. את צודק צור
2. לברלין אני לא אהגר (אבי בא משם)
3. עם אגהר אז לשפילד
4. הבעיה שלנו אוהדי הפועל (וזה כולל אותו) שאנחנו לא באמת חושבים שאנחנו כמו ייתר האוהדים וזה גורם לנו להתעלם (או גרוע יותר לעשות מיסטיפקציה של האלימות של הקהל שלנו)
5. זו שההוויה הישראלית (העולמית?) רוויה באלימות זה לא אומר שצריך להשלים עם זה, אפילו עם זאת מלחמה בתחנות רוח
6. ואין מה לעשות אני בעיקר מתבייש אחרי אתמול, מתבייש שאני אוהד הפועל ולא משנה מי התחיל ומה גודלו של הקומץ. האלימות הזאת צמחה על מצא שגם אנחנו אחרים לו והמינימום שאני יכול לעשות זה להכריז בריש גלי על המיאוס שלי ממה שהפועל נהייתה ופשוט לקחת ממנה פסק זמן (עד כמה שהבנות שלי יתנו לי)
7. עם הפועל יפסיקו לשחק בשבת בעבור חופן דולרים של חב"דניק (הכת הכי קרובה ליהדות אמר פעם פרופ' ליבוביץ') אז באמת כדי להתגרש ממנה כי זו בטח לא תהיה הפועל של עלי מוהר ואריק אינשטיין
כל טוב

יוני ק. 5 בנובמבר 2014

נורא מסקרן אותי.
אם הוא לא היה חב"דניק, אלא סתם אחד שחשוב לו שמירת שבת או אולי אפילו דתי או לא עלינו חרדי, זה היה פחות מפריע לך?

רועי 4 בנובמבר 2014

ועוד משהו, צאו מהסרט הזה של "העיקר אנחנו לא גזענים".
זריקת מוטות זה בסדר, מכות זה בסדר, שירי שואה בסדר, לצחוק על המתים זה בסדר, שירים מטונפים על פיגועים בסדר (ומגניב!!!), חילול קברים בסדר,
אבל מה, אנחנו לא גזענים!!! ולא שונאים ערבים!!!
יואו איזו נאורות, אתם כאלה אירופאים יפים.

יואב 4 בנובמבר 2014

כדאי להוריד את המסכות והדמגוגיה הכללית והחלולה.
זה לא יום שחור לכדורגל הישראלי, זה רק עוד שפל לגוויה המצחינה שנקראת הפועל תל אביב. לא יותר ולא פחות.
לא לגרור את כל העולם ואישתו לביוב המתוכנן מראש הזה(לפגוע פיזית בערן).

שלו 4 בנובמבר 2014

יואב
לחשוב אם כשמכבי הביא את זהבי הפועל רק הייתה משווה את ההצעה במקום לשלם אותו סכום לאלמוג כהן (נדמה לי?), אז הוא היה יקירם…

ערן (המקורי) 4 בנובמבר 2014

+1 יואב

גיא זהר 5 בנובמבר 2014

אין לי מילה אחת טובה על האוהדים וההנהלות של הפועל תל אביב רגל וסל שהצביעות שלהן זועקת לשמיים, אם כי לקרוא למישהו או משהו גוויה מצחינה לא ממש מכבד את האדם. עם זאת ובלי להשוות, מפריעה לי ההתנשאות של אוהדי מכבי כאילו עם גולדהאר וגורדי הם הפכו לקבוצה אירופאית. אז יקיריי, ההתנהגות של הקבוצה שלכם אחרי ההרחקה של זהבי, על אף ההבנה לסערת הרגשות, היתה הלבנטיניות בהתגלמותה מגורדי שהשתולל על הכתב דרך אוברוב, שאל המעשה שלו לכאורה אף אחד לא התייחס במסיבת העיתונאים ועד ברק יצחקי שאלוהים יודע מה היה לו לחפש בתחומי המגרש. אז לא שאני משווה אבל טלו קורה מבין עיניכם.

כספרי 4 בנובמבר 2014

בתור אוהד הפועל (בדימוס?)אני מסכים…ובעיקר מתבייש
הכל נכון: החברה אלימה, הקהל אלים, רוב האוהדים הם לא כאלה…אבל צריך להודות הצלחנו להשניא את עצמנו על כל שאר האוהדים וגם הרוב הדומם אחראי לכך..ושוב אני בעיקר חש בושה, ולא משנה לי הסמנטיקה האם האלימות של אוהדי בית"ר נובע ממקומות אחרים…אלימות היא אלימות היא אלימות ולפעמים צריך לבחור ואני כרגע בוחר לא להגדיר את עצמי כאוהד הפועל…או יותר נכון אני בוש ונכלם על היותי אוהד הפועל ואין לי מילה אחת בזכותה ובעיקר לא בזכות ההנהלה שלה

יואב 4 בנובמבר 2014

פרסמו עכשיו שבן אחר של חנין נעצר ביד אליהו לפני שנתיים לאחר שביצע מוהל יד. משפחה מופלאה שכזאת.

יואב 6 בנובמבר 2014

מועל יד

זיו 4 בנובמבר 2014

הבעיה היא הצביעות של אוהדי הפועל וכל תומכיהם בתקשורת.
אני לא אוהד של אף קבוצה. אם הפועל תשחק באירופה אהיה בעדה וכנל לגבי מכבי תל אביב או חיפה.
שרים שירי שואה – לא נורא. אלימים ליד טביב אז זו דמוקרטיה במיטבה ואיזה יופי שהאוהדים פעילים.
את מי יתקפו בתקשורת ? את טביב את שמעון מזרחי.
האשמה הכי גדולה של מכבי היא שהיא מצליחה.
בשנים הטובות של הפועל וגוטמן מכבי חטפו דרבי אחרי דרבי.
לא זוכר שאוהדי מכבי עשו משהו אבל אולי יתקנו אותי.
אם הפועל לא תקבל עונש בסגנון של עונה שלמה בלי קהל במשחקי בית לא יבינו שם כלום.

יוני ק. 5 בנובמבר 2014

"כי בדבר הזה שנקרא כדורגל ישראלי. הכדורגל לא מעניין. רק הישראלי".
אחד המשפטים החזקים ששמעתי. לפנתאון.

אסף 5 בנובמבר 2014

הקומץ של הפועל הכי מסוכן בארץ, הוא חכם בניגוד להמוניות הביתרית.

ארנון 5 בנובמבר 2014

כאוהד הפועל, עצוב לי מאד הכיוון אליו לוקחים אותנו האוהדים הפנאטים האלה. בשנים האחרונות גם הטיעון כי מדובר בקומץ עשבים שוטים כבר לא יכול לתפוס. יותר מדי מקרים. יותר מדי אלימות. פחות מדי מאמצים של המועדון להילחם בתופעות הללו. פשוט גועל נפש מרוכז.
לגבי הטור, אני חושב שהיה מדויק יותר להימנע ממשפט הפתיחה, בהנחה שלא ביצעת מחקר מורכב שמשקלל ומשווה בין אירועי האלימות השונים. האבנים של בית"ר שפצעו אוהד נתניה בשבוע שעבר, בקבוקי התבערה של לה-פמיליה וכמובן הסיפור הנהדר שפרסמת בשם בני תבורי (http://geshemalfasi.com/archives/184) הם לא פחות נסיון-לרצח מהמעשים הנפשעים של אוהדי הפועל. לא צריך להשוות בין חרא לקקי.

מעיין אוהד מכבי 5 בנובמבר 2014

הכיוון אינו של האוהדים הפנאטיים, הכיוון של הרוב השותק, של רמי כהן. הרוב השותק וגם רמי כהן (ודומיו) מגבים את המעשים האלה פעם אחר פעם בהתנהגות צדקנית וצבועה. זה שורש האלימות.

באולטראס השונים אפשר וצריך לטפל. בהסתה השיטתית של מנהלים ושחקנים חייבים לטפל.

יוני ק. 5 בנובמבר 2014

יש תקדים לאירוע!
היה דבר דומה בהולנד.
מתוך אתר ספורט1:

http://sport1.maariv.co.il/content/114514

יואח האדום 5 בנובמבר 2014

כרגיל השנאה של אלפסי והבורות מעבירים אותו על דעתו :

עובדתית הקהל של מכבי (בעידודם של גורמים בהנהלת מכבי ) הוא זה שפוצץ את המשחק .
שמע גם את דבריו של מפקד המשטרה שאמר שהחל מהרגע שזהבי קיבל אדום המשטרה הצליחה למנוע בגופה פריצה של עשרות אוהדים של מכבי למגרש. (ולא הצליחה למנוע פריצתם של כ-4 אוהדי מכבי שלאחריה שרק השופט לסיום) .
עובדתית 50 אוהדי מכבי הגיעו אתמול לביהמ"ש במטרה ברורה ללכת מכות עם אוהדי הפועל (מה היה להם לחפש שם? )
עובדתית בשנה שעברה תקפו אוהדי מכבי , לאחר התארגנות יזומה , קבוצה של אוהדי הפועל שנסעו ללווות את קבוצת הכדורסל .
עובדתית אין כמעט משחק של הפועל בטדי שאוהדי הפועל לא חוזרים עם מכוניות מנופצות .
עובדתית – מה היה עולה בגורלו של ערן זהבי לו היה גדל בביתר ואח"כ עובר להפועל והיה עושה "פיו-פיו" על הפרצוף של השער המזרחי בכל פעם שהיה מבקיע נגדם ?
הוא לא היה מעז – כי כולם מבינים שלא היה לו סיכוי להמשיך את הקריירה אחרי שהיו שוברים לו את 2 הרגליים (וגם לבטח היו כל מיני צדקנים שונאי הפועל שהיו טוענים שהוא הביא את זה על עצמו כי הוא שיחק בנפשם הרכה של אוהדי ביתר ) .
הסיפור הרגיל של אדם נשך כלב בתוספת שנאה תהומית רגילה למי שמייצג (ברוב המקרים בעיינכם , לאו דווקא בעיניו) את הליברליזם האירופאי ובתוספת של מניפולציה קונסיסטנטית משומנת היטב של מכבי להסיט את האש מעצמם .
הסיפור הכי גדול בדרבי שלשום הוא הפקודה של אוברוב לאוהדים לחדור למשחק . אם זה אכן כך (ואני לגמרי לא בטוח שזה אכן כך אבל מה אכפת לעיתונות העצלנית שלנו לברר את האמת ? ) זה הקו האדום שנחצה .

תולעת 5 בנובמבר 2014

מדהים. במיוחד הקביעות ה"עובדתיות".
אגב, מה ההסבר לרימון שכוון לשמעון גרשון? מה הוא עשה שזה הגיע לו, חוץ מלעבור לקבוצה יריבה?
הקשקוש לגבי אובארוב ("פקודה" עלק) כבר התברר כהזייה נוספת שמטרתה להסיט את הפוקוס מהאירוע המרכזי והחמור שהתרחש בדרבי הזה – אוהד של הפועל נכנס לשדה המשחק ותקף שחקן של מכבי. תקיפה שקיבלה גיבוי לפני ובדיעבד מבעלי תפקידים רשמיים במועדון – הקפטן העבריין ש"הזהיר" והעמותה שהכשירה.
כל שאר האירועים משני הצדדים – פריצת אוהדים (אגב אותו מפקד משטרה שאתה מצטט אמר שמבחינתו האירוע הזה טופל ואפשר היה להמשיך את המשחק – כך שזה לא מה ש"פוצץ" אותו. ואם תשאל את השופט אז בדו"ח שלו הוא ציין את שתי הפריצות כגורמות לסיום המשחק, לא דווקא זו של מכבי), זריקת חפצים במטרה לפגוע בזהבי וג'ורדי, השתוללות בעלי התפקידים על הדשא – פשוט לא רלוונטיים בעיני. אירועים שקרו וקורים בכדורגל הישראלי.

רועי 5 בנובמבר 2014

מה היה קורה אם ערן זהבי היה עובר מבית"ר להפועל…
המממ.. אולי מה שקרה לטוטו תמוז שעבר מביתר להפועל ? הוא כבש נגדם, סימן להם להיות בשקט וקיבל כרטיס צהוב. עד כמה שידוע לי, שתי רגליו של טוטו תמוז לא שבורות, והוא משחק בהצלחה באירופה.

טל המנצ'סטרי 5 בנובמבר 2014

יואח האדום, אתה נראה לי מהסוג של בן אדם שיום אחד יאכל פסוליה באותו חדר האוכל באכסנייה מטעם המדינה כמו פואד, האליל שלכם, נציג האוהדים של שער 5…

יואב 5 בנובמבר 2014

יואח השקרן,
אלו ימי פומפיי האחרונים. הגוויה המצחינה שלכם כבר מרקיבה.
מקומכם הוא מזמן בפח האשפה הגדול של העולם.
אין עניין להתייחס לאסופת השקרים שלך.
מועל יד-זאת בטח המומחיות שלך חלאה.

סימנטוב 5 בנובמבר 2014

רגע נגמר עידן התמימות?

Comments closed