לא היה כלום, כי אין כלום

15304445_1483051998391480_4438820794763100143_o

ראיתי בחיי הרבה הפסדים של הפועל ירושלים, בטח למכבי ת"א, אבל זה היה אחד המעצבנים שבהם, אם לא ה…

דקה ומשהו לסיום הרבע השלישי, הפועל ביתרון שש. ריבאונד התקפה פשוט שאיכשהו, נדמה לי סטודמאייר (עוד נגיע אליו), מאבד ברשלנות פושעת ומתגלגל לדווין סמית' שדופק שלשה משום מקום. במקום שש וכדור של הפועל, מכבי חוזרת משום מקום למשחק. ואז ההתפרקות ברבע הרביעי.

מכבי 'was there for the takin. אני לא זוכר מכבי כל-כך חלשה, מפוזרת וכמעט מעוררת רחמים. ועדיין, הפועל הצליחה להפסיד לה במשחק על תואר, בבית, 14 הפרש. זה גובל בפשע ספורטיבי.

טלב"י צודק בכל מילה. הפועל עדיין לא ניצחה את מכבי במשחק על תואר בעידן אורי אלון. ועד שזה לא קורה אין בכלל מה לדבר על כך שההגמוניה התחלפה. ההפסד הזה החזיר את הפועל עשר שנים אחורה. החייה את המכביזם שכבר היה קבור, והנציח את הלוזריות, כמעט ואומר פתטיות, האדומה.

עם כל הכבוד לסימונה פיאנג'ני והלוק של שדרת מעצבים במילאנו, לא יכול להיות שאנחנו בקושי באמצע פברואר והוא מתרץ את זה בכך שהשחקנים שלו לא עומדים על הרגליים. מי שעושה עונה של שלושים משחקים ביורוליג זו מכבי, לא הפועל. אם אין לו יותר מ-7-8 שחקנים ברוטציה בסגל של עשרים מיליון, אז הוא כנראה בנה את הקבוצה לא נכון.

אבל יותר מכל ההפסד הזה רשום על התכשיט מניו-יורק. אין לי את מדד הפלוס מנוס של המשחק אתמול, אבל יש לי הרגשה די מבוססת שהמינוס של סטודמאייר הוא דו ספרתי.

האיש משחק עם האגו. נכנס עם הראש בקיר כדי להוכיח. מה בדיוק? אין לי מושג.

לא שאפשר היה לצפות למשהו אחר ממישהו שקיבל את החינוך הכדורסלני שלו ב-NBA. הייתי מעדיף על פניו בכל יום בשבוע וכל שעה ביום מישהו כמו אנתוני פארקר שעשה קריירה הרבה פחות מרשימה שם.

עזבו פארקר. זה קל. סנטר יוגוסלבי במאתיים אלף דולר.

העיקר שהגולדן בוי ממבשרת (שמניותיו עדיין רבות) דפק אחלה מסיבת עיתונאים במדיסון סקוור גארדן.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

41 תגובות ל “לא היה כלום, כי אין כלום”

  1. אורי (פורסם: 17-2-2017 בשעה 08:53)

    מכבי בשעתיים לקחה יותר תארים משיש לאמארה "איתי שגב דפק לי גג" סטודמייר בכל הקריירה

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 17-2-2017 בשעה 08:57)

      אשכרה היו אנשים שנפלו בספין הזה? אמארה זכה באליפות האמריקות. תואר יבשתי בחשיבות יורובאסקט. קצת (הרבה) יותר חשוב מגביע בישראל.

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 17-2-2017 בשעה 11:02)

        להפוך את אמארה לסוג של קורן אמישה (שדרך אגב לקח גביע כשבדרך הדיח את מכבי) זה קצת הזוי ומעיד על בורות בלשון המעטה. מצד שני, להיות חלק מהנבחרת האמריקאית המקצועית היחידה שלא לקחה אולימפידה מבאס וההצהרה שלו שגמר הגביע שווה משחק שביעי בסדרת גמר קצת מגוכחת.

        להגיב
    • אביאל (פורסם: 17-2-2017 בשעה 16:30)

      אורי – התגובה הזו, על סטודמאייר ותארים, מרבה על בורות חסרת תקדים (ולא משנה טורניר האמריקות שאכן משנה את המשוואה) כאשר זה נוגע לספורט ובמיוחד לספורט האמריקאי, רשימת שחקני היכל התהילה בענפים השונים הכוללים אנשים שלא לקחו אליפויות גדולה מאוד, אבל שם לא נמדדת הגדולה. לפי האנלוגיה שלך גיא פניני שזכה בשמונה תארי גביע ברציפות בגביע הפח של הכדורסל הישראלי גדול כמעט כמו ג׳ורדן. תחסוך את ההשוואות האלה מאתר כמו דה באזר.

      אתה רוצה סימן להצלחה בספורט העולמי ? המשכורות של אמרה לאורך השנים בNBA שוות לכל מה שהליגה הזאת מריצה ב3-4 עונות, כל הליגה, מי הגדול עכשיו ?

      להגיב
  2. מתן גילור (פורסם: 17-2-2017 בשעה 09:01)

    תודה איציק.
    "אז הוא כנראה בנה את הקבוצה לא נכון." הוא לא בנה אותה בכלל. אפשר לאהוב את המודל או לסלוד ממנו, אבל בירושלים, כמו גם בת"א וכמו גם בנ.ב.א. לא המאמן בונה את הקבוצה. ייתכן שיש לו סיי מסוים. לא מעבר.
    לגבי כל מה שכתבת על אמארה – מודה שלא ברור לי. הבחור בעונה טובה בהרבה ממה שהיה נותן סנטר סרבי ב-200K$. בעיקר בקמפיין האירופאי שם הוא דומיננטי. מעבר לזה שאני חושב שהתרומה שלו היא הרבה מעבר למספרים בשביל הפועל ירושלים.
    ברוב רובם של המשחקים הוא ממש לא מכריח. להפך.
    להשוות בין פארקר בשיאו לאמארה בשלהי הקריירה זה בעייתי. אמארה בשיאו מפרק את הליגה ואירופה בקלות.

    להגיב
  3. יואב מקטמון (פורסם: 17-2-2017 בשעה 09:15)

    לגמרי לא מסכים איתך לגבי אמארה.
    הוא סנטר, למען השם, והוא תלוי בגארדים שיפעילו אותו נכון. כשזה קורה, וזה קורה מעט מדי, הוא בלתי ניתן לעצירה. לצערנו, יותר מדי פעמים הוא לא מקבל כדורים בכלל, או מקבל אותם במקומות הלא נכונים, ואז נראה כאילו הוא לא תורם.
    מי שעומד ומכדרר 18-20 שניות בהתקפה ומשחק לרוחב, הוא זה שאשם הרבה יותר.
    וכתבתי זאת אצל בן יהודה, ואכתוב זאת שוב כאן:
    אתה לא יכול לבנות קבוצה עם 3 ישראלים ולצפות להצלחה בארץ. השמיכה קצרה ובשבוע של שני משחקים פיזיים, ארוכים ומתישים, היא לא מספיקה.
    את האשמה, אם כבר יש צורך להאשים מישהו, הייתי תולה בגיא הראל שאחראי, כך נדמה לי, על הסגל הלא מאוזן שנבנה כאן.
    ועדיין, לא הכל שחור. אנחנו הפועל והפסדים לא זרים לנו. נקום מהקרשים, נבין מה לא היה בסדר, ונחזור חזקים יותר, אין ברירה. לא חזרנו אחורה עשר שנים, ממש לא.

    להגיב
    • מתי (פורסם: 17-2-2017 בשעה 13:50)

      בדיוק. יש רבע גמר יורוקאפ לפנינו והפיינל פור רק עוד שלושה חודשים. נא לדחות את שריפת המועדון למועד אחר.

      להגיב
  4. זינק (פורסם: 17-2-2017 בשעה 09:33)

    24 שעות אחורה ואמארה הוא אימת הליגה ואירופה וגניבת השנה. משחק אחד וכבר היה עדיף עליו סנטר יוגוסלבי במאתיים אלף דולר…
    נו שוין

    להגיב
  5. איציק (פורסם: 17-2-2017 בשעה 10:23)

    מסכים לגבי אמארה! לא מסכים לגבי אמארה!
    אמארה הוא לא שחקן שיביא גביע, אליפות או כל דבר אחר. הוא שחקן מצוין אבל לא אחד שסוחב קבוצה לתואר. הוא יכול להיות עוזר מצוין אבל לא זה שמוביל, מין יהושוע בין-נון למשה, אבל משה הוא לא. הוא גם לא יוכל להחליף את משה כמו שההוא עשה חלקית. לכן, מסכים, מאמרה לא זה שיביא גביע. אם הוא היה כזה, הוא בפסק זמן בין הרבעים היה מפוצץ את המאמן והשחקנים ומסביר להם שאם כל התקפה הכדור לא מגיע אליו, הוא מפוצץ את השחקן יחד עם הכדור. אבל הוא לא כזה.
    מצד שני, זה ששגב שם גג לא אומר כלום, גם הגדול מכולם חטף גגות וזה לא שינה כלום. אמארה כסנטר צריך שיתנו לו את הכדור. היתרון שלו זה שהוא לא חייב שיתנו לו בנקודה ספציפית (כמו אייברסון למשל), מספיק שיתנו לו את הכדור ברדיוס 4 מטר מהסל אפהשהו. כיוון שהוא לא דורש את הכדור אלה רק מבקש בנימוס, חסרי ההבנה מסביבו לא השכילו לתת לו את הכדור. אם היה מקבל הרבה יותר, אז לפעמים היה נעצר אבל לרוב היה מוציא עברה (ומוציא את המגנים בחמש עברו החוצה) או קולע סל. פשוט טימטום של הקבוצה לא לנצל יתרון יחסי אדיר רק בגלל שהוא שקט ולא דורש בכח.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 17-2-2017 בשעה 11:03)

      את משה תשאיר לנו…

      להגיב
      • איציק (פורסם: 17-2-2017 בשעה 13:26)

        אני מקווה שאתה לא מכוון לפרימו…

        להגיב
      • אורי (פורסם: 17-2-2017 בשעה 14:02)

        מה יש למשה שלכם ביד ימין?
        הוא נראה כמו קפטן הוק

        להגיב
      • עדי אבני (פורסם: 17-2-2017 בשעה 16:12)

        אתה מתכוון לאברהם אבינו, לא למשה. נו, אברהם, זה שהעביר את בני ישראל בחרבה עם המטה שלו.

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 17-2-2017 בשעה 16:48)

          משה,אברהם, מבחינתי שיהיה מוזס מאלון, העיקר הפאתטיקס אכלו את הלוקש!

          להגיב
    • שמעון (פורסם: 17-2-2017 בשעה 17:21)

      בדיוק מילה במילה!!

      להגיב
  6. איציק אלפסי (פורסם: 17-2-2017 בשעה 10:38)

    לא יודע. יכול להיות. לא מתיימר להיות מבין גדול בכדורסל. מה שאני ראיתי אתמול זה שחקן שנכנס עם הראש בקיר ומנסה בכוח גם כשהוא נסגר ע"י שלושה וארבעה שחקנים במקום לנצל את זה ולהוציא כדור החוצה לשחקן פנוי. זה היה נראה שבכל פעם שהוא עם הכדור לכל הארבעה האחרים נשאר רק לעמוד ולהסתכל וברגע שמכבי הבינה את זה זה עשה לה את החיים מאוד קלים כי היא הייתה צריכה להתרכז רק בו. בגלל זה הפועל קלעה רק עשרים נקודות בכל המחצית השנייה.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 17-2-2017 בשעה 10:48)

      דבר ידוע אצל שחקנים ובמיוחד אצל גבוהים, כיוון שקבלת הכדור לא תלויה בהם, זה שכאשר כבר מקבלים כדור אז לא משחררים אותו. אם רוצים שגבוה יחזיר כדור, במיוחד אחד שיש לו יתרון על היריב (לפחות מרגיש כך), אז צריך לשתף אותו כל המשחק, אז הוא לא ירגיש שעד שהכדור הגיע אליו אז הוא חייו לממש אותו בדרך שלסל. מאמצע הרבע השלישי כמות הכדורים שהוא קיבל, הלכה והתדלדלה וזו היתה טעות גדולה מאד. אם היו ממשיכים לשחק עליו, אני מניח שזה היה נגמר אחרת.

      להגיב
      • שמעון (פורסם: 17-2-2017 בשעה 17:28)

        אמרה שחקן בלתי עציר בהתקפה גם בגילו המופלג הן בארץ והן באירופה. שחקן גבוה צריך לקבל כדורים במקומות שהוא בלתי עציר ואמרה בסביבת הסל בלתי עציר ויש לו גם קליעת חצי מרחק נהדרת, הבעיה שכל העונה בירושלים הוא מקבל מעט מאד כדורים והקבוצה לא משחקת בשבילו, אבל זה הוראות מהמאמן, אם המאמן היה דורש שהכדורים יגיעו לאמרה זה היה מתבצע, פשוט בירושלים הוא נתפס כעוד שחקן ולא ככוכב של הקבוצה. י-ם בגיבוי של צוות האימון שמה את הז'יטונים בכל העונה הזאת על קרטיס ג'רלס שיש לו אשראי בלתי מוגבל לעשות ככל העולה על רוחו, כמו שהיה לווימס במכבי אבל אצל גרלס זה יותר. י-ם תגיע לאן שג'רלס יגיע ואני חושב שזה לא יהיה רחוק מידי אלא אם כן מכבי תפסיד לחיפה או חולון או משהו כזה בפלייאוף ואז ירושלים תפגוש קבוצה אחרת. מכבי של השנה זה אחד הקבוצות החלשות בהיסטוריה שלה וי-ם אמורה לנצל את היתרונות שלה על מכבי.

        להגיב
  7. אלון3131 (פורסם: 17-2-2017 בשעה 11:12)

    מגוחך להפיל את התיק על אמארה שבמשך 15 דקות במחצית השנייה ג'רלס וקנזי השליכו לבנים לכל עבר, הלפרין כרגיל ברח מהכדור, טימור הרבה את מגבלות הגארד הישראלי ואליהו חזר להיות חור בהגנה.

    עזוב משחק קודם שאמרה ניצח לבד את מכבי כמעט, במחצית הראשונה הוא הרג אותם ואלמלא חוסר ריכוז(ופראייריות כללית) של ירושלים זה 15 הפרש כבר במחצית.

    ירושלים והמאמן שלה חוו התפרקות והחינקות לתפארת שתזכר לדורות, מצחיק להפיל את זה על כוכב NBA מהעבר שבגיל 34 בא לביצה שלנו ובזמן ש90 אחוז מהאנשים חשבו שזה יהיה פיאסקו של חוסר מקצוענות מראה מקצוענות הרבה יותר גבוהה מרוב השחקנים הזרים שעוברים פה.

    להגיב
    • פרילי (פורסם: 17-2-2017 בשעה 12:24)

      קנזי לא הפסיק לזרוק ולהחטיא,הייתי בטוח שהנה מעיפים אותו עכשיו לספסל וזה לא קרה עד הסוף.

      להגיב
  8. צור שפי (פורסם: 17-2-2017 בשעה 11:43)

    מה עם פרשת השבוע?

    להגיב
    • איציק (פורסם: 17-2-2017 בשעה 11:46)

      לא קראת את התגובה שלי?
      ;)

      להגיב
    • איציק אלפסי (פורסם: 17-2-2017 בשעה 13:33)

      יהיה

      להגיב
  9. MOBY (פורסם: 17-2-2017 בשעה 12:35)

    אז לא ראינו את אותו משחק כדורסל.
    דייסון וטייסון חירבו לכם את המשחק, לא פעם ראשונה. ככה זה גם נראה בתחילת העונה.
    במקום להגניס כל התקפה , כל התקפה! כדור לאמרה שירכז מהפוסט עם הפנים או הגב לסל. הירושלמים שיחקו מחניים קטנים. במשך כמעט מחצית סוטומאייר ראה כדור רק מריבאונד התקפה.
    נגיד שזה בסדר אם את זורק זריקות טובות במטווח.
    אבל בחירת הזריקות הייתה איומה!

    להגיב
  10. מתן (פורסם: 17-2-2017 בשעה 13:08)

    *ירושלים
    הפועל אתם לא

    להגיב
    • יואב מקטמון (פורסם: 17-2-2017 בשעה 13:13)

      לא,
      רק אתם הפועל. יש לכם בעלות על השם, כמו שיש לכם בעלות על הצדקנות, התייפיפות הנפש והנאמנות הטהורה לערכי א.ד. גורדון.
      פחחחחח

      להגיב
      • מתי (פורסם: 17-2-2017 בשעה 13:47)

        "הפועל" זאת הפועל בארי
        "מכבי" זאת מכבי יבנה
        "ביתר" זאת ביתר כפר סבא
        ואני לא מוכן לשום פשרה אחרת!

        להגיב
        • איציק (פורסם: 17-2-2017 בשעה 13:50)

          מה עם אליצור ואס"א?

          להגיב
          • מתי (פורסם: 17-2-2017 בשעה 13:57)

            נו, אליצור נתניה ואס"א באר שבע. חשבתי שזה ברור.

            להגיב
        • מתן גילור (פורסם: 17-2-2017 בשעה 14:10)

          געגועי לאיתי כהן.

          להגיב
  11. ניינר / ווריור (פורסם: 17-2-2017 בשעה 14:37)

    איזה משחק מחריד. דיכאון אטומי

    להגיב
  12. רן (פורסם: 17-2-2017 בשעה 15:31)

    הפועל איכשהו השתכנעה שהיא פייבוריטית ומול מכבי אתה אף פעם לא פייבוריט במשחק משכנע.

    נותר עוד גביע ישראלי אחד לחלוקה. נקווה ששם יהיה יותר טוב.

    השוואת התארים של אמארה, לתארים של גיא פניני היא מגוחכת.
    יעקב הילל זכה ביותר תארים מסטיבן ג'אררד.

    להגיב
    • רן (פורסם: 17-2-2017 בשעה 15:32)

      לא משכנע. מכריע

      להגיב
  13. יואב (פורסם: 17-2-2017 בשעה 16:23)

    פוסט של אוהד מאוכזב וזה מובן.
    אני עדיין חושב שירושלים פיבוריטית לאליפות.

    להגיב
    • מאשקה (פורסם: 18-2-2017 בשעה 07:56)

      מסכימה איתך

      להגיב
  14. אביאל (פורסם: 17-2-2017 בשעה 16:32)

    מה שהיה באמת לא ברור וזו אכן אשמה של המאמן זו ההיסטריה של הפועל, 5-6 דקות לסיום המשחק, תשע הפרש והם זורקים שלשות בקצב של יום הדין כאילו הכל אבוד, תנו סלים בטוחים, לאט ובטוח, איפה המאמן שצריך אותו ?

    להגיב
  15. אלון (פורסם: 17-2-2017 בשעה 16:53)

    שני כוכבי אן בי איי נחתו כאן בשנתיים האחרונות, אבל איזה הבדל בגישה.
    נייט רובינסון שינה עונה, הטריף מערכת ובא עם אנרגיות בלתי נגמרות. אמארה איבד כדור בזלזול דוחה (אחרי האיבוד הזה אמרתי לעצמי שהמשחק גמור)

    להגיב
    • יואב (פורסם: 17-2-2017 בשעה 16:54)

      אבל אמארה בעונה הרבה יותר טובה מהציפיות ממנו.

      להגיב
  16. יואב בורוביץ' (פורסם: 18-2-2017 בשעה 00:51)

    איציק, לא נכון להשתמש במושג "הגמונה" כאשר כמעט כל השחקנים הבולטים הם זרים והרמה כל כך נמוכה. אין הגמוניה בתוך רפש כזה.

    להגיב
  17. רוני (פורסם: 18-2-2017 בשעה 08:35)

    האכזבה בעיקר מהמאמן לדעתי. כמו שאמרו, אמארה לא קיבל את הכדור איפה שהיה צריך, קינזי וגרלס הרסו את המשחק עם זריקות וחדירות לא לעניין. איפה התרגילים שהיו בחצי הראשון? למה לא להוציא את קינזי וגרלס? גם בהגנה הם לא היו משהו. גם בחצי הראשון פיאנגיאני לא היה חד מספיק.
    אמארה ממש מפתיע לטובה לדעתי, קודם כל מקצוען ולא קשקשן וגם יש לו מגוון תנועות וכשהוא מקבל כדור באיזור הסל זה או סל או עבירה לרב. הם פשוט לא משחקים עליו רב הזמן.
    והלוזריות של הפועל זה משהו מיוחד, הקבוצה הכי חלשה של מכבי כבר הרבה זמן ,והיו להם כמה קבוצות גרועות לאחרונה. יקח עוד זמן עד שנעבור את זה. לפחות אורי אלון לא נכנס לפאניקה.

    להגיב
  18. טרוצקי (פורסם: 19-2-2017 בשעה 17:37)

    הפועל פשוט תקום ותיפול על קרטיס ג`רלס העונה, הוא האיש שמחזיק את הכדור בהתקפה, והיחיד שמעז לדרוש אותו בדקות המכריעות. בכלל לא בטוח שזה מבשר טובות

    להגיב

מה דעתך?