בלי משחק מקדים

DSCF2669

אני רוצה להתייחס בקצרה לנקודה מעניינית שאריאל גרייזס העלה בפוסט שלו על המשחק בין סיטי לליברפול אתמול: וזה שפפ גווארדיולה לא מצליח להנחיל בסיטי את סגנון המשחק המבוסס על החזקת כדור שקנה לו את תהילת העולם בברצלונה.

סיקרן אותי מאוד לראות אם פפ יצליח ליישם את השיטה הזו באנגליה, ועד עתה זה נראה שהוא לא.

וזה מעניין, כי למרות שהפרמייר ליג היא כבר מזמן לא הליגה האנגלית, עם רוב מובהק של שחקנים ומאמנים זרים, אנחנו עדיין רואים בה כדורגל אנגלי די מובהק. יוצאת הדופן היחידה היא אולי ארסנל של וונגר, וגם היא לא משחקת טיקי טאקה אלא בעיקר משחק מעבר מהיר (שאפיין מאוד גם דורטמונד של קלופ בשעותיה היפות).

והכוונה ב"כדורגל האנגלי" היא לא בהכרח ל"בעט ורוץ" הסטריאוטיפי, אלא לכדורגל שמבוסס על העיקרון שצריך להגיע לשער היריבה כמה שיותר מהר וכל מה שקורה בדרך הוא די בזבוז זמן.

סיבה אחת העלה רונן דורפן לפני כמה חודשים וגיבה אותה בנתונים די מדהימים לטעמי:

באנגליה כרטיס אדום יישלף במוצע אחת לשמונה משחקים לעומת כל כארבעה משחקים בספרד, גרמניה ואיטליה; באנגליה ישרקו בממוצע כ-22 עבירות במשחק לעומת כ-30 בליגות דלעיל.

כשהשופטים כמעט ולא שורקים, ו/או מענישים בחומרה על עבירות, קל הרבה יותר לשבש את משחק המסירות.

אבל חשבתי על סיבה נוספת, שקשורה במנטליות של האוהדים האנגלים:

אז אולי השחקנים זרים והמאמנים זרים, אבל האוהדים נשארו (ברובם המוחלט) אנגלים.

וכל מי שהיה במשחק באנגליה יכול היה לשם לב שיש מעט מאוד סבלנות למשחק מקדים. למזמוזים. האנגלים אוהבים את זה מהיר, ישיר ולעניין.

הנעת כדור (שנתפסת כ) לא תכליתית, או דריבלים מפונפנים, יניבו גערות מהיציע ו-ווייב כללי של עצבנות.

לא יודע עד כמה זה משפיע, יכול להיות שאני בונה פה תיאוריה שמחזיקה מים. אבל היה שווה לשאול פעם שחקן זר ששיחק באנגליה על העניין הזה.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

65 תגובות ל “בלי משחק מקדים”

  1. אריק (פורסם: 20-3-2017 בשעה 07:56)

    הפוך. זה לא שורקים ל4 מאפשר לפפ לעשות עבירות קטנות כדי לעצור את היריב. באסה שלו ושל רייקארד היו אומנים בזה. עבירה קטנה שמאפשרת להגנה להתארגן מאפשרת ללחוץ גבוה. להערכתי פפ מתוסכל יות3 ממה שלא נשרק לחובתו מאשר לזכותו.

    • אריק (פורסם: 20-3-2017 בשעה 07:58)

      זה שלא שורקים.
      בארסה שלו.

    • D! כאן ועכשיו (פורסם: 20-3-2017 בשעה 08:41)

      גם נקודה חשובה. לצד זה שהוא לא הצליח ללמד אף אחד מהשחקנים שלו להיות צ'אבי, אינייטסה או אפילו מסי

    • cookie-monster (פורסם: 20-3-2017 בשעה 09:23)

      מעניין

  2. אמיתי (פורסם: 20-3-2017 בשעה 08:11)

    התשובה הפשוטה ביותר היא לרוב גם הנכונה. פשוט מעט מאד
    קבוצות אנגליות בכלל ניסו לשחק ככה (ואולי קבוצות בכלל) כי
    זה דורש רמה טכנית וטאקטית גבוהה מהרבה שחקנים. מה שלא
    תמיד יש..הטיקי טאקה הצליח בגרמנית? פה בארץ?..

    • איציק אלפסי (פורסם: 20-3-2017 בשעה 08:50)

      אבל רוב השחקנים באנגליה הם זרים מהרמה הגבוהה ביותר. למה הם לא יכולים לעשות באגליה מה שהם עושים בספרד?

      • אמיתי (פורסם: 20-3-2017 בשעה 08:52)

        כי גם בספרד לא כולם ( כמעט אפפחד) לא משחק ככה ולמיטב הבנתי המנג׳ר הוא שקובע את שיטת המשחק. כמה מועדונים אנגלים ניסו מנסים לשחק ככה? זאת בסופו של דבר שיטה לא שכיחה

      • no propaganda (פורסם: 20-3-2017 בשעה 18:03)

        כי רב השחקנים באנגליה ואפילו בסיטי הם לא ברמה של בארסה או באיירן.
        אל תשכח עם אילו קבוצות אדירות השיטה שוחקה עד עכשיו.

        לדוגמא חייב להיות לך בלם שטוב מאוד בלהניע כדור, בסיטי אין אחד כזה אז יש איבודי כדור מסוכנים.

        • Matipool (פורסם: 20-3-2017 בשעה 19:36)

          דווקא סטונס די טוב בהנעת כדור . מצד שני – הוא לא כל כך טוב בצד ההגנתי ..

          • no propaganda (פורסם: 20-3-2017 בשעה 19:44)

            מה זה די טוב?
            הוא לא מספיק טוב כדי לשחק סוג כזה של כדורגל, הוא מספק יתר מדי מסירות לא מדוייקות

            • Matipool (פורסם: 20-3-2017 בשעה 19:46)

              די טוב זה אומר שפפ חשב שהוא מתאים בול לסוג הכדורגל הזה ושווה לו לשלם עליו 50 מיליון פאונד .

            • no propaganda (פורסם: 20-3-2017 בשעה 19:51)

              כן הוא באמת חשב כך אבל מאז אפשר לראות שהוא טעה :)

  3. ראיון (פורסם: 20-3-2017 בשעה 08:39)

    ובכל מבחן בינלאומי הוא מוכה שוק על ירך, הן ברמת ביצועי הקבוצות באירופה, וק"ו ברמת הנבחרת.

    ללמדך משהו.

    • רומן (פורסם: 20-3-2017 בשעה 15:21)

      זה כי ב"מבחנים" הבנינלאומיים לא משחקים כדורגל אלא וריאציה כלשהי של המשחק.

  4. Miranda Veracrus De La Hoya Cardinal (פורסם: 20-3-2017 בשעה 08:41)

    אני מסכים איתך. הקהל באנגליה דורש ממש משחק מהיר.

  5. επτά (פורסם: 20-3-2017 בשעה 09:35)

    הקטע עם הקהל חד משמעית נכון. אני חושב שזה היה קיקה סנצ'ז פלורס שדיבר על כך כשאימן את ווטפורד. הוא דיבר על ההשתלבות של מאמנים זרים בפרמיירליג ועל ההצלחה או חוסר ההצלחה שלהם להנחיל שיטות משחק מסויימות והוא הזכיר את תרבות הכדורגל שכמעט ולא מאפשרת להנחיל כדורגל איטי ומחושב יותר. הקהל לא מקבל את זה וזה בדיוק כפי שתיארת – יש חוסר רוגע בולט שמתחיל תוך שניות אם קבוצה לא מתחילה לצאת קדימה. שחקנים מושפעים מזה מאוד וגם אם קיבלו מהמאמן הוראות להאט ולהרגיע, הקהל (הביתי שלהם) מלחיץ אותם בעצם לוותר על ההוראות ולצאת קדימה במהירות. ואז זה הופך להיות שאלה של איזה מאמנים יודעים להתאים את עצמם לעיקרון הזה.

    גם פדריקו פאזיו ששיחק כבלם בספרד, עבר לטוטנהאם ועכשיו משחק ברומא נשאל לאחרונה על ההבדלים בין הליגות והייתה לו הערה מעניינת כשטען שלמרות שיש הבדלים ברורים בין איטליה וספרד, הן עדיין דומות יותר בפן אחד ספציפי אחת לשנייה ושונות לחלוטין מאנגליה באותו פן. הוא טען שבפרמיירליג פשוט לא חושבים. הוא דיבר על משחק מאוד ריאקציונרי ואינסטינקטיבי שבו שחקנים וקבוצות שמקבלים את הכדור ישר יוצאים קדימה מבלי לחשוב יותר מדי או להתחשב בסיטואציה על המגרש כשזה נוגע לפריסה של השחקנים.

    אפשר לקשר את זה גם ללסטר בעונה שעברה ולסיבות שאפשרו לקבוצה כזאת לקחת אליפות. לסטר חיה על ניצול שטחים שיריבות השאירו לה. אני רוצה להאמין שכבר באמצע העונה העיקרון הזה היה בולט מאוד גם ליריבות, ואיכשהו, גם בחצי השני של העונה ראית קבוצות שמשחקות מול לסטר יוצאות קדימה ברגע שקיבלו את הכדור ותוקפות בחמת זעם למרות שהגישה הזאת משחקת הישר לידיים של היריבה. וזה אכן מה שקרה פעם אחר פעם. רוב מוחלט של השערים של לסטר הגיעו לאחר שהיריבה שלחה בהתלהבות יותר מדי שחקנים קדימה.

    • איציק אלפסי (פורסם: 20-3-2017 בשעה 09:38)

      מרתק! תודה

    • יאיר אלון (פורסם: 20-3-2017 בשעה 09:52)

      אני חושב שזה נבע 75% מהעונה בזה שהיריבות לא נתנו כבוד ללסטר, האמינו כמו כולם שזו כולה לסטר והיא תכף חוזרת למקומה הטבעי ולכן שיחקו כמו נגד לסטר קבוצת התחתית ולא זו שרצה לאליפות.
      ה-25% הנותרים זה פשוט flow מטורף שהשחקנים היו בו ובאמת הכל הלך.

      העונה לסטר היא אותה לסטר והאוהדים אותם אוהדים אבל קבוצות כן משחקות נגדה אחרת והיא סובלת.

      לעניין הפוסט עצמו אני לא טוען שזה לא נכון שבאנגליה יש פחות סבלנות לכדורגל אחר אבל כן אוסיף שטיקי טאקה או בעצם לשחק כמו ברצלונה של פפ מצריך שחקנים מאוד מסויימים ולא רק באנגליה אלא בכל מקום כמעט ואין מי שמחקה את הסגנון בהצלחה.
      צריך יותר שחקנים טכניים מבד"כ, צריך המון תנועה וצריך שיהיה לך משהו מאוד יוצא דופן בחלק האחרון של המגרש. כי המשחק הזה כופה על היריבה לצופף מאוד מאחור, ואם אין לך איזה כמה גאונים אז כן רוב הזמן זה מרגיש מאוד אימפוטנתי

  6. איציק (פורסם: 20-3-2017 בשעה 10:04)

    גוארדיולה הוא כישלון, אין לא מוסג בכדורגל. הוא הנחיל את הכדורגל המגעיל שלו בקבוצה של חננות כמו מסי שלא הצליח בשום מקום מחוץ לברצלונה וכדורגל ספרדי של בכיינים.
    בכדורגל האמיתי החזק של מולדת הכדורגל בה מבינים איך צריך לשחק אין לא סיכוי. ברצלונה לא היו שורדת עונה בפרמייר ליג. נשברת מהלחץ, המהירות ועומס המשחקים כבר אחרי חודש.
    גוארדיולה פח.

    • צביקה (פורסם: 20-3-2017 בשעה 10:06)

      רומן לא מרגיש טוב? או שהוא סתם נעדר היום?

      • אמיתי (פורסם: 20-3-2017 בשעה 10:11)

        מוצהב

      • איציק (פורסם: 20-3-2017 בשעה 10:52)

        אין לך סבלנות.
        ובכלל, לך יש אדום עם השעייה ארוכה.
        היה אתמול דיון בו נזקקנו ל input שלך ואתה שיחקת אותה דג.

    • רומן (פורסם: 20-3-2017 בשעה 15:18)

      איציק סה"כ פארודיה חביבה, רק שנדיר מאוד שאני עושה שגיאות כתיב.. :-)

      • איציק (פורסם: 20-3-2017 בשעה 15:33)

        יש דברים שאפילו אתה לא יכול למנוע ממני ;)

  7. 7even (פורסם: 20-3-2017 בשעה 10:48)

    לדעתי זה תלוי לא רק בקהל אלא גם במבנה האיצטדיונים.
    הצורה שבה אתה יושב ממש על הדשא מטר המשחקנים משחק אחרי משחק, בכל אימטדיון היא גורם די מכריע.

  8. matipool (פורסם: 20-3-2017 בשעה 10:55)

    איציק – אפשר לשאול את בניון .. כידוע לך , יש לו היסטוריה עם אוהדי ליברפול בישראל (-:

  9. Lord Anthony (פורסם: 20-3-2017 בשעה 11:06)

    אתה מניח שפפ שבגלל שפפ לה הצליח להנחיל את הכדורגל שלו בסיטי אז הבעיה היא בליגה האנגלית ולא בפפ. זאת נראית לי הנחה מוזרה.
    לא חסרים מאמנים מצליחים שעשו את המעבר לליגה האנגלית בצורה טובה, אחד מהם אפילו מוביל את צ'לסי לאליפות.

    • יואלזיניו (פורסם: 20-3-2017 בשעה 11:18)

      אבל לא בטיקי טקה

      • Lord Anthony (פורסם: 20-3-2017 בשעה 13:14)

        הטיקי טקה זה מקרה פרטי.
        יש משחק שמתבסס על פוזשן ויש משחק שמתבסס על התקפות מעבר. הטיקי טקה הוא מקרה פרטי של משחק הפוזשן.
        הכדורגל האנגלי במקור הוא לא כדורגל של פוזשן, אבל לא חסרים מאמנים שהתבססו בהצלחה על פוזשן.

  10. יואלזיניו (פורסם: 20-3-2017 בשעה 11:17)

    הטיקי טקה פשוט לא שיטה כל כך טובה והיא שיטה הגנתית בעיקרה, שתפסה גובה בגלל היכולת של צ'אבי ואינייסטה לפצח צפיפות, הכשרון העצום בהתקפה ומסי מעל לכל.
    כשספרד שיחקה ככה, בלי מסי, ראינו אליפויות שלמות של 1:0.
    זאת מוטציה של הכדורגל של אייאקס וקרוייף. ההולנדים דיברו על שטח, לא על הכדור, תצמצם את השטח בהגנה ותרחיב אותו בהתקפה.
    הטיקי טקה מצמצם את השטח בהתקפה.
    אני לא בטוח שזאת אפילו השיטה הכי טובה לכשרון של ברצלונה.

    • אריק י. (פורסם: 20-3-2017 בשעה 14:13)

      מעניין

    • ירושלמי (פורסם: 20-3-2017 בשעה 16:37)

      טענה מוזרה שלעולם לא ניתן יהיה להוכיח את אמיתותה

  11. Ljos (פורסם: 20-3-2017 בשעה 11:29)

    סוואנסי של ברנדן רודג'רס הצליחה די יפה עם טיקי-טאקה.

    • matipool (פורסם: 20-3-2017 בשעה 11:52)

      מה שמזכיר לי שקראתי את הראיון עם רוד סטיוארט בשישי האחרון בידיעות ובתשובה לשאלה את מי הוא מעריץ , הוא ענה "ברנדן רודג'רס , המאמן של סלטיק . הוא הפך שחקנים טובים לשחקנים טובים באמת" ( ציטוט חופשי מהזיכרון שלי ) .

      • ר.בקצה (פורסם: 20-3-2017 בשעה 15:22)

        רוד האגדי.
        השמועות אומרות שהוא היה שיכור לגמרי בעת שהגריל את משחקי הגביע הסקוטי
        https://www.youtube.com/watch?v=_DvSxDqIQng

    • אריאל גרייזס (פורסם: 20-3-2017 בשעה 16:28)

      בצורה מעניינת, יש מצב שזה משהו שאתה יכול להרשות לעצמך בקבוצה קטנה ולא בקבוצה גדולה, שם למאמן אין את הקרדיט מהקהל לשבת על הכדור ולחכות להזדמנות, כמו שרונן מדבר. בקבוצה קטנה הקהל הרבה יותר סבלני.
      עוד נקודה בהקשר הזה – ממה שראיתי עם משחק הפוזשן של ליברפול השנה, שקרה בהמון משחקים מול קבוצות קטנות – זה פשוט לא עובד. הרעיון במשחק של בארסה היה להניע את הכדור עד שיש פירצה בהגנה ואז דאבל פאס או מסירה עמוקה פורצת את ההגנה. באנגליה זה לא עובד, אולי כי מראש הכדורגל האנגלי בנוי לבונקרים מהסוג הזה (עוד כדורגל שעמד יפה מול הטיקי טאקה של בארסה הוא זה האיטלקי, נניח אינטר בזמנו שהיתה בלתי חדירה. כידוע, לאיטלקים יש מומחיות בבניית בונקרים).
      אני לא קונה את זה שלסיטי אין שחקנים שיודעים לפרוץ בונקרים – אגווארו הוא חלוץ אידאלי לסוג ההתקפה הזה ויחד עם שחקנים כמו סילבה ודה-ברוינה, הסיטי היתה אמורה להיות מסוגלת לשחק את הסגנון הזה. אבל כנראה שהוא פשוט הרבה פחות יעיל מול סוג הכדורגל הזה, בעוד בספרד יש מסורת קצת יותר של משחק פתוח. שוב, תיאוריה

      • ירושלמי (פורסם: 20-3-2017 בשעה 16:49)

        אולי בגלל שהבסיס של השיטה דורש גם משחקני הקו האחורי יכולות שליטה, טכניקת מסירה וקבלת החלטות מהירות ומדיוקות שנדרשות באנגליה בעיקר משחקני התקפה ולא מהשחקנים בעמדות האחוריות.
        תראה את פיקה, שסט היכולות שלו היה יכול לאפשר לו להיות שחקן התקפה לא רע בכלל בכל קבוצה אחרת.
        מסצ'רנו שהחל בכלל כקשר.
        ובראש הפירמידה של השיטה – בוסקטס, שמעבר לתפקיד חילוץ הכדורים והריסת ההתקפות של היריבה, היתרון שלו הוא ביכולת להשתחרר מלחץ ולהוציא כדורים מדוייקים להתקפות, ואין אף שחקן בעולם שהיה יכול לעשות את התפקיד שלו בבארסה בצורה טובה יותר ממה שהוא עושה.

        כלומר, הדרישה הבסיסית משחקני בארסה, הלך הרוח של השחקן, מהשוער ועד לחלוץ, דורש מהם לחשוב התקפה ולעדת איך לבצע את זה גם כשהם בהגנה.
        זה גם עקב האכילס שלהם, כי כשהם לא מצליחים להוציא את המעבר מהגנה להתקפה לפועל בצורה מהירה או מדוייקת מספיק הם חוטפים לא מעט שערים מאיבודי כדור שלכאורה נראים שטותיים. אבל אם הם לא היו נוקטים בשיטה הזו, כלומר אם הם היו חושבים קודם כל הגנה כשהם מגינים ומעיפים כדורים א-לה משומר, אז היית קורא לזה כדורגל אנגלי.

        כשלסיטי יהיו שחקני הגנה כאלה, או שחקני קישור אחורי כמו בוסקטס, אז גם פפ יוכל לנסות לשחק שם באותה השיטה.

        • יואלזיניו (פורסם: 21-3-2017 בשעה 01:45)

          אז אתה אומר שהוא משחק בשיטה שלא מתאימה לשחקנים שלו. זה לא מראה על תבונה יוצאת דופן.
          לחילופין, טיקי טקה יכול להצליח רק עם שחקני על. גם שבע עשרה שיטות אחרות.

  12. דורפן (פורסם: 20-3-2017 בשעה 11:47)

    קודם כל היסטורית הPass and Move זו שיטה אנגלית וכמה וכמה קבוצות שיחקו אותה – בעיקר של שאנקלי. אבל נכון שהיא לא פופולארית.

    שנית – למזג אויר יש קשר מסויים.

    אבל אלפסי צודק וזה מזכיר לי דיון באולפן ביורו-2000 – לדעתי זה היה רובי ארל.

    הוא אמר שאחת הקבוצות בהן שיחק החזיקה בכדור.

    ואז הקהל שלה היה צועק get on with it

    והפרשן שאל אותו מה קורה.

    והוא ענה: אחרי פעמיים שלוש אתה מתבאס ושולח כדור קדימה.

    • ארז (פורסם: 20-3-2017 בשעה 11:54)

      מעבר למזג האוויר, קראתי פעם שזה קשור גם לבליצים במלחה"ע השנייה, שהרסו משטחים…
      נתקלת בזה?

      • ש"ד (פורסם: 20-3-2017 בשעה 13:02)

        לדעתי, הכל קשור בכיבוש הנורמני

    • επτά (פורסם: 20-3-2017 בשעה 13:10)

      יש גם את הסיפור המוכר על דסאיי שהגיע לצ'לסי בסוף שנות התשעים והוריד כדורים עם החזה לרגל בתור בלם, מה שגרר תגובות זועמות על כך שהוא מתמהמה במקום לנגוח ולהעיף את הכדור כמה שיותר רחוק קדימה כפי שנהוג.

  13. א.ב (פורסם: 20-3-2017 בשעה 15:23)

    נראה לי שהקטע עם השופטים זה הכי רלוונטי,
    תראה גם ב NBA :בעבר לא היו שורקים ולכן לא יכלו להיות וירטואוזים כמו היום,
    היום על כל נגיעה הכי קטנה (כן קרי מדברים עליך) שורקים ולכן שחקנים מרשים לעצמם לעשות דברים שפעם לא היו מעיזים.

    • אריאל גרייזס (פורסם: 20-3-2017 בשעה 16:23)

      זה לאו דווקא קשור, השחקנים היום פשוט הרבה יותר אתלטים מבעבר. ההטבעה בזמנו של ג'ורדן מקו העונשין שכל כך היממה אותנו, היום יש מלא שחקנים ב-NBA שיודעים לעשות.
      ונראה לי שאין דור שלא התלונן על זה שהדור הנוכחי השופטים מקלים על השחקנים, לא כמו פעם שנתנו להרביץ (מה שכנראה נכון, עדיין)

  14. no propaganda (פורסם: 20-3-2017 בשעה 18:26)

    הסיטי שיחקו פוזשן פוטבול גם עם פלגריני, הבעיה היא לא פוזשן אלא פוזשן בכל מחיר.
    אין לי שום אהבה לשיטה הזו אבל כדי לבצע אותה צריך שחקנים מאוד מסויימים ובלא מעט עמדות.
    לסיטי יש את גונדואן וכמב שחקני התקפה אבל חסרים שחקני קישור והגנה וגם שוער בשביל זה

    • אמיתי (פורסם: 20-3-2017 בשעה 18:42)

      רגע רגע. אתה אומר פה שלשיטי יש שוער בלי משחק רגל? אפילו
      זה שלא שיחק אתמול?..שוד ושבר. הוא היה בבארסה!!

      • no propaganda (פורסם: 20-3-2017 בשעה 19:42)

        לא בבארסה של פפ. ויותר מכך גם ואלדס היה טופה חסר באספקט הזה(מה שנקרה וילדוז בהגה המקצועית)

  15. אמיתי (פורסם: 20-3-2017 בשעה 19:11)

    https://www.calcalist.co.il/sport/articles/0,7340,L-3709776,00.html
    כתבה מצויינת בלי קשר ועם קשר לנושא הפוסט

    • no propaganda (פורסם: 20-3-2017 בשעה 19:46)

      לא הייתי אומר שהיא מצויינת.
      סעיף 5 הוא בכלל שטות, כאילו שמחוץ לספרד ואנגליה אין כדורגל.
      גם כדורגל איטלקי(צ'לסי, לסטר) וגם כדורגל גרמני(ליברפול) מצליחים מצויין באנגליה.

      • אמיתי (פורסם: 20-3-2017 בשעה 19:54)

        לסטר איטלקי? לייבאפול גרמני? מצליח מצויין?.. גם לא הייתי קורא לצ׳לסקי איטלקייה אבל מילא

        • no propaganda (פורסם: 20-3-2017 בשעה 20:05)

          לסטר זה הדבר הכי דומה לאינטר של מוריניו שיצא לי לראות
          ליברפול זה הכי גרמני שיש, חצי מקבוצות הבונדסליגה משחקות את הלחץ הזה עכשיו.
          לגבי צ'לסי, זה באמת קמת ערבוב, כי שחקן כמו הזאר למשל, זה לא סטנדרטי לאיטליה אבל העקרונות מאוד איטלקיים שם.

          • ב"פ (פורסם: 20-3-2017 בשעה 20:21)

            ממתי אינטר של מוריניו נהפך ל"איטלקי". מוריניו הוא לא איטלקי ואני מנסה ממש לחטט ולמצוא שחקן איטלקי בסגל שלה (תיאגו מוטה חה חה)

            • אמיתי (פורסם: 20-3-2017 בשעה 20:31)

              ובערך כל מי שאני קראתי כותב שלסטר היא הקבוצה הכי אנגלית..
              אבל ליברפול מצליחה??..תחזור בך נו פרופגנדה

            • no propaganda (פורסם: 20-3-2017 בשעה 21:01)

              המקום של ליברפול לפי הסגל הקיים הוא 6, אם הם מסיימים ב4 הראשונות זו הצלחה מבחינתם.
              בקשר ללסטר, אתה צודק שרבים כותבים שהם קבוצה אנגלית אבל זה לא עושה את זה נכון. הם לא משחקים כדורגל אנגלי, לפחות לא מה שמכונה כדורגל אנגלי בציבור(אני לא בא להתווכח עם דורפן על pass and move). אתה רוצה כדורגל אנגלי, יש בווסט ברום ובעוד כמה קבוצות מרכז טבלה

            • no propaganda (פורסם: 20-3-2017 בשעה 21:09)

              מאטרצי:)
              השחקניםמלא היו איטלקים אבל הכדורגל כן. מסכים שזה לא מוריניו קלאסי.

            • ב"פ (פורסם: 20-3-2017 בשעה 21:23)

              אני חושב שאנחנו מדברים מאוד באבסטרקט ולכל אחד יש רעיון אחר של מהו כדורגל אנגלי או איטלקי. קודם כל, אינטר של מוריניו היתה מאוד שונה בעונה הראשונה כשזה היה זלאטן קמביאסו וקרוז, לבין העונה השניה של סניידר מיליטו ואטו. השנה השניה היתה פחות איטלקית בעיני מהשנה הראשונה (למרות שאין לי בעיה עקרונית שתטען שמיליטו- ארגנטינאי שהגיע מספרד- הוא חלוץ איטלקי בנשמתו) ואני לא רואה בכדורגל של לסטר משהו שמייצג כדורגל איטלקי. יובנטוס של קאפלו למשל, מהווה סוג של דוגמא מאוד טובה לכדורגל איטלקי, מאוד ממושמע ומאוד איטי. לסטר לא מזכירה לי את זה בכלל.

          • איאן ראש (פורסם: 20-3-2017 בשעה 20:24)

            דקסל כותב מצויין בדרך כלל אך לא הפעם. נראה ניתוח והתאמות מאולצות משהו. איך עודף כסף פוגע באנגליות ולא בשלושת הגדולות בספרד? למה בגלל שהשחקנים מרוויחים מלא באנגליה לא מבינים את משמועות הקבוצה אך אילו שמרוויחים מלא בספרד כן מבינים?

            • אמיתי (פורסם: 20-3-2017 בשעה 20:28)

              צריך לקרוא הכל ולחבר את הנקודות..באנגלייה הניהול פחות
              טוב ופחות מוטמע בקבוצות והכסף כאילו "מכסה" על זה.
              לכן זו חרב פיפיות

  16. רומן (פורסם: 20-3-2017 בשעה 19:24)

    אני אכתוב משהו "רציני" הפעם.
    אני חושב שזה בראש ובראשונה נובע מהיחס למשחק באנגליה ובמקומות אחרים.
    כמו שברקו סיפר, ששעתיים לפני משחק יש חגיגה בחדר ההלבשה באות משפחות של שחקנים, צחוקים אווירה נינוחה, התרבות היא כנראה של הכדורגל כמו שהוא צריך להיות משוחק, כמו שאנחנו באים כל שישי לשחק ב11 על 11 בקיבוץ, באים לרוץ, לעבוד ובעיקר ליהנות מהמשחק, בלי לחץ ובלי משקולות על הרגליים.
    באירופה לקחו את זה למקומות קצת אחרים, מנסית להתחכם, לעבוד יותר מדי על טקטיקות וסוג של להוציא את הכיף של המשחק מהמשחק. אני חושב שזו גם הסיבה למה האי פי אל כל כך אהודה בעולם, כי אנשים לא משחקים שם כל משחק כאילו זה משחק על החיים ועל המוות, יש מין אווירה כזאת לא קלישאתית של "היום יש משחק.. ושבוע הבא יש עוד משחק..", מה שיוצר כמעט בכל משחק קצב מטורף וכיף, כמו למשל ליוורפול סיטי אתמול.
    בגלל זה מאמנים כמו מוריניו וקונטה תמיד יש הרגשה כזאת של כאילו הם "מרמים", משחקים נגד הרוח האנגלית, צ'לסי של השנה זו לא קבוצת פרמייר ליג, זו קבוצה אירופאית, ולכן אני לא מסוגל לצפות ביותר מ10 דקות שלה בלי לפהק.
    כמו שהמגיב היווני כתב מעליי, שנה שעברה כולם ידעו איך לעצור את לסטר ועדיין דבקו במשחק הרגיל שלהם בלי לעשות התאמות.. זו התמימות והקסם של הפרמייר ליג, ובגלל זה היא הליגה מספר אחת בעולם :-)

    • נועם (פורסם: 20-3-2017 בשעה 19:58)

      אני בדרך כלל לחלוטין לא מסכים עם התגובות שלך, לא בתוכן ולא בסגנון. את זאת היה כיף לקרוא!

    • איציק (פורסם: 20-3-2017 בשעה 22:06)

      המשך בדרך בה התחלת :-)

    • matipool (פורסם: 21-3-2017 בשעה 09:13)

      וואלה רומן – יש משהו בדבריך .

      • אמיתי (פורסם: 21-3-2017 בשעה 09:51)

        סירייסלי?.. מה?

        • matipool (פורסם: 21-3-2017 בשעה 10:52)

          משהו .. (-:

  17. יואב בורוביץ' (פורסם: 21-3-2017 בשעה 21:07)

    איציק, אתה די צודק: באנגליה אין סבלנות למשחק שהוא לא תכל'ס. זה עניין של מסורת וגם עניין של מזג אוויר ושל אופי משחק שנגזר מאגרסיביות, מהירות ושיפוט. המשחק האיטי יותר פשוט לא מתאים לפרמייר ליג. ועדיין, רואים שסיטי של פפ מנסה לשחק על הקרקע (אין אפילו בעיטות שוער) כמעט תמיד. המשחק שלה לא איטי, וגם לא הייתי אומר שהוא לא תכל'ס. אבל הוא משחק שמנסה לכפות סדר וזה דבר טוב. סיטי היא עדיין קבוצה טובה יחסית לפרמייר ליג שתסיים כנראה במקומות 2- 3. אבל הגנה מאוד חלשה (לא ייאמן איך המגנים הפותחים הם קלישי וסאניה וגם הבלמים היו לרוב חלשים העונה) וגם לא מספיק כיבושים בזמנים הקריטיים- גרמו לכך שהקבוצה הזו בסופו של דבר איכזבה העונה. אבל לא הייתי מהמר על כך שפפ ישנה את עקרונות המשחק שלו- וגם אין צורך בכך. הוא פשוט צריך שחקנים הרבה יותר טובים מאחור וגם כמגנים תוקפים. והוא גם צריך עוד חלוץ סקורר (זה יכול להיות איינצ'ו, אם פפ ייתן לו קרדיט- וחבל שהשנה לא נתן לו כמעט).

לא ניתן להגיב.