הדרך הארוכה הביתה

17854706_10158433892490640_1950948581336731747_o
אחותי ואני חוגגים אליפות. צילום: אוהד צויגנברג

אחת הברכות המרגשות שקיבלנו הייתה מהגברת הראשונה של הכדורגל הישראלי, אלונה ברקת. מי שמהווה עבורי גם באופן אישי מודל כיצד ניתן ליצור שינו חברתי דרך הכדורגל.

בית"ר נורדיה קמה כדי להציל את בית"ר ירושלים. וניצני השינוי כבר נראים. כתבתי השבוע בפייסבוק שאלי טביב מעמיד אותי בדיסוננס קוגנטיבי לא פשוט. אין לי הערכה גדולה אל האיש, בלשון המעטה. אבל הוא עושה את הדבר הנכון. והמניעים שלו לא חשובים כרגע. מתוך שלא לשמה יבוא לשמה.

אני רוצה לשם את הדברים בפרספקטיבה ולומר בכנות שהחלק של בית"ר נורדיה בשינוי שהחל בבית"ר הוא קטן. אבל הוא ישנו והוא משמעותי. בית"ר נורדיה הראתה מודל אחר של בית"ריות. וכשהמודל הזה מצליח אך טבעי שירצו לחקות אותו.

אבל אני גם חושב שיש כאן משהו שהוא כבר מעבר לניסיון להציל את בית"ר. יש כאן גם מסר לכדורגל הישראלי ואולי אפילו לחברה הישראלית כולה.

כשאני מדבר בבתי-ספר עם בני נוער אני מסיים את השיחות שלי בכך שהמסר הכי חשוב של בית"ר נורדיה הוא שניתן לעשות שינוי, שיש מה לעשות ואפשר לעשות מעבר לרק לשבת מול המחשב ולהקליד בכי ונהי על מר גורלנו.

בית"ר נורדיה היא סיפור של אנשים מן היישוב שהחליטו לקחת את גורלם בידיהם ולעשות כמיטב יכולתם כדי שיהיה אחרת כשחייב היה להיות אחרת. אנשים שיצאו ממרחב הנוחות שלהם הכי רחוק שאפשר ונכנסו לתחום שיש בו לא מעט רפש וסחי.

אבל בתוך הביצה הזו הצליחו להצמיח נרקיס קטן.

אולי הרגע המרגש ביותר בחגיגות אתמול היה שבאמצע כל הטירוף המאמן שלנו, עמית ברבש, השתיק לרגע את כולם וביקש להודות למאמן שהוא החליף ובנה את הקבוצה – משה סלמי. הדברים המרגשים של עמית נענו במחיאות כפיים וקריאות קצובות בשמו של סלמי.

וברגע הזה החזה שלי פשוט התפוצץ מגאווה.

כי בית"ר נורדיה מנסה להראות שאפשר לעשות לא רק בית"ר אחרת, אלא גם כדורגל אחר. כדורגל שהוא יותר מסתם "כדורגל הוגן". כדורגל הגון.

כדורגל שמכבד בראש ובראשונה את עצמו. במחויבות ובהשקעה של כל אחד במערכת – מאיש המשק האגדי שלום כהן, דרך השחקנים, הצוות המקצועי, חברי העמותה והאוהדים וההנהלה.

כדורגל שמכבד את האנשים שעוסקים בו. לשלם בזמן זו לא פריבילגיה של שחקנים במועדון כדורגל, זו זכות בסיסית. וזה כמובן רק דוגמא אחת מני רבות לאופן שבו לא רק אפשר וצריך, אלא גם חייבים, לנהל מועדון כדורגל. כי אין שום שוני בין מועדון כדורגל לבין כל ארגון אחר שמעסיק אנשים. וזה שזה לא מובן מאיליו זה סוג של הזיה.

ברמה האישית כל שנה מארבע השנים האחרונות הייתה מאתגרת יותר מקודמתה, אבל זו הייתה המאתגרת והמורכבת מכולם בפער משמעותי.

הסיטואציה שבה נאלצתי להודיע לאדם שמאוד הערכתי ברמה האישית והמקצועית שהוא מסיים את תפקידו יושבת לי עדיין על הלב. אני יודע שהמאמן שפוטר עדיין כועס עלי, אני מבין אותו. במקום מסוים הוא צוטט כאומר שלזה שפיטר אותו אין מושג בכדורגל.

אני מסכים אתו. באמת אין לי מושג בכדורגל.

אבל יש לי מושג באנשים. את זה אני אתן לעצמי. והסיטואציה שנוצרה במועדון דרשה אישיות מסוג שונה שתוביל את המערכת.

גם העובדה שהפכנו מ"הדארלינג" של סצנת קבוצות האוהדים לבת החורגת ו"הכבשה השחורה" מראה, שעם כל הצער על החברים שאיבדנו, עשינו משהו. כי לא באנו לפה בשביל שיאהבו אותנו. באנו לפה כדי לעשות את הדבר הנכון כפי שאנחנו מבינים ומאמינים בו.

וכמובן שאין מתאימות יותר לסיום ממילותיו אלמותיות אלה של זאב ז'בוטינסקי שליוו אותנו מהרגע הראשון שבו יצאנו למסע הזה:

"תשנו, יש בכם את הכוח! אל תיכנעו למה שקורה בסביבה. תעשו את הבחירות הנכונות והן יובילו אתכם למטרה המיוחלת. ותאמינו. תמיד תאמינו. כי אין בכוחו של אדם לעקור מתוך ליבו את התקווה לעתיד טוב יותר".

תל חי!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

93 תגובות ל “הדרך הארוכה הביתה”

  1. עפר ויקסלבאום (פורסם: 8-4-2017 בשעה 06:23)

    איציק,
    נפל דבר בכדורגל הישראלי. קבוצות כ"קטמון","קביליו" ו"נורדיה" עושות שינוי. קטן, אך משמעותי. קשר עם קהילה, ערכים שחשבנו שאבדו, תום ותמימות ואהבה ושמחה. עשיתם – חבריך ואתה – מהלך מדהים ומרגש. מאחל לך הצלחה.

    להגיב
  2. בני תבורי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 06:43)

    איציק,
    כשדיברת בעבר על הקשיים שלך כאוהד בית"ר מול השתלטות ערכים נבזיים על היציע, נהגתי לענות לך כי שינוי יחול רק אם תקום ותעשה מעשה. ואתה קמת ועשית מעשה. ועוד איזה מעשה. אני לא בית"רי ולא ז'בוטינסקאי ולא אוהד נורדיה, אבל עומד נפעם מול המעשה ותוצאתו. ברכות.

    להגיב
    • ויכסלפיש (פורסם: 8-4-2017 בשעה 20:43)

      גם ממני

      להגיב
  3. פרלה (פורסם: 8-4-2017 בשעה 06:50)

    ישר כח. על העשיה והשינוי. מעורר תקווה והשראה.

    להגיב
  4. אנונימוס (פורסם: 8-4-2017 בשעה 07:25)

    המבחן האמיתי מתחיל עכשיו בעצם. כשמתמודדים עם קבוצות עם כסף, ובלי יותר מדי מעצורים מוסריים ללכת על הגבול התקציבי והחוקי ומעבר לו כדי לשרוד ולהצליח מקצועית.

    להגיב
    • תומר חרוב (פורסם: 8-4-2017 בשעה 07:59)

      אם קטמון עלתה, גם הם יכולים. לגמרי אפשרי.

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 8-4-2017 בשעה 08:04)

        חשבתי על זה אתמול שזה קצת אירוני שירושלים "המאוחדת" היא זאת שמוציאה הכי הרבה פילוגים בכדורגל הישראלי. אין לי מושג מה זה אומר

        להגיב
      • אנונימוס (פורסם: 8-4-2017 בשעה 11:46)

        וקטמון גם ירדה, ושוב עלתה…הם נתקעים בתקרת זכוכית בינתיים. לא אומר זאת לגנותם. זה באמת קשה לעלות ליגה, על אחת כמה וכמה בג'ונגל של הכדורגל הישראלי. אני רק אומר שעד שמגיעים לליגה שניה/שלישית אפשר עוד להתבשם מהרומנטיקה (היחסית) שבליגות הנמוכות, כי כשיש לך תקציב גדול משמעותית מכל הליגה גם כל המכירות וההימורים בסוף לא יעצרו אותך. אבל ככל שמטפסים במעלה הליגות הכסף והקומבינות נהיים הרבה יותר בעיה.

        להגיב
        • דוד מירושלים (פורסם: 8-4-2017 בשעה 12:08)

          גרייזס, לא ממש מדוייק, באשדוד יש כרגע 5 קבוצות (מ.ס., בית"ר, מכבי, ושתי הפועל).

          להגיב
          • אלון (פורסם: 10-4-2017 בשעה 00:52)

            שתי הפועל?

            להגיב
      • פיירמן (פורסם: 8-4-2017 בשעה 13:29)

        קטמון עלתה (וירדה) כי היא הייתה חכמה מספיק לשלב אנשי עסקים. הקבוצה בפועל בבעלות של 43% בידי אנשי עסקים, ו-57% בבעלות אוהדים. זה, וכמובן בזכות זה שהם עבדו בקהילה כמו חמורים, והפכו את המועדון הכושל שלהם לפנינה שמגיעה לכל מקום בירושלים ומחוצה לו, כולל למעוזים צהובים, וזה תורגם ל-900 חברי עמותה.

        ואנחנו בית"ר ירושלים. המועדון הכי גדול בארץ. אנחנו לא צריכים לייצר דור חדש של אוהדים. יש לנו אוהדים בכל הארץ.

        להגיב
        • יואב (פורסם: 8-4-2017 בשעה 13:53)

          אני חושש שאתה טועה. לביתר ירושלים יש קהל בכל הארץ. לא לנורדיה. סורי. אין סנריו שאתם מחליפים אותם והם נעלמים. זאת גם לא המטרה שלכם, לא?

          להגיב
          • פיירמן (פורסם: 9-4-2017 בשעה 17:03)

            את מי נראה לך רוב הקהל של נורדיה אהד עד שנת 2013?
            אנחנו אולי קבוצה נפרדת, אבל אותו מועדון.

            תמיד יש סנריו שבית"ר ירושלים תלך בדרכה של הפועל סל של אייזנברג, אבל לקבוצה הזו יש 7 נשמות ולטביב עוד 7, וביחד 7^7, אז הוא ימשיך להתקיים, אבל נתערב כדי לתקן אותו. המטרה היא להביא את כל האוהדים של המועדון הזה שיושבים בבית, ולא לקחו מעולם את הילדים שלהם למשחק, וביחד איתם להשתלט על המועדון ולנקות אותו.

            להגיב
  5. מאשקה (פורסם: 8-4-2017 בשעה 07:30)

    איציק שמחה מאוד בשבילך.
    כל הכבוד !!!!!

    להגיב
  6. ניינר / ווריור (פורסם: 8-4-2017 בשעה 07:35)

    לי דווקא חזרה האהבה לביתר לאחרונה אבל בהחלט מפרגן לכם ושמח עבורכם.

    להגיב
  7. גיל שלי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 07:41)

    ברכות ואיחולי הצלחה בהמשך הדרך. המשפט שלך על הבית אנשים הוא תמצית ההצלחה שלכם

    להגיב
  8. אריאל גרייזס (פורסם: 8-4-2017 בשעה 07:46)

    היה ממש כיף אתמול בטדי והכיף הכי גדול היה לראות אותך והשחקנים חוגגים על המגרש

    להגיב
    • איציק אלפסי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 08:27)

      היית אתמול אריאל?! למה לא באת להגיד שלום?

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 8-4-2017 בשעה 08:28)

        אתה היית למטה ואני ביציע העליון. גם הייתי עם שני הילדים

        להגיב
        • איציק אלפסי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 09:02)

          העיקר שהייתם ונהניתם!

          להגיב
          • אריאל גרייזס (פורסם: 8-4-2017 בשעה 11:35)

            שנה הבאה תבואו אתם אלינו למרמורק או לסקציה

            להגיב
            • איציק אלפסי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 12:05)

              קבענו

            • גיא זהר (פורסם: 8-4-2017 בשעה 12:31)

              מרמורק אם יש לך ספק. מי שצריך לעלות עולה

  9. סימנטוב (פורסם: 8-4-2017 בשעה 08:27)

    ברכות איציק! זוכר לפני שנים שכתבת (אם אני לא טועה בוואלה) וקיתונות של טוקבקים רעילים עפו באוויר, ומאז אתה רק ממריא עם האמת שלך (שהיא אור אחד גדול). אתה בתוך העניין ובתוך העשייה אז אתה לא שם לב כמה שאתה אמיץ ומיוחד כל הכבוד!

    להגיב
  10. דיזידין (פורסם: 8-4-2017 בשעה 09:57)

    מרגש, ברכות.
    משחק הבוגרים האחרון שהייתי בו היה דרבי בין בית"ר להפועל, ואינשאללה הבא יהיה דרבי בין נורדיה לקטמון.

    להגיב
  11. אסף THE KOP (פורסם: 8-4-2017 בשעה 10:13)

    אלפסי,

    מה יהיה עם הפומפוזיות ?

    ז'בוטינסקי… תל חי…

    כולה קבוצת כדורגל.
    פרופורציות.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 8-4-2017 בשעה 11:15)

      תמיד הצחיק אותי שהברכה של הביתרים הוותיקים היא תל חי. היו אומנם קווים משותפים בין טרומפלדור לז'בוטינסקי והם גם היו ידידים, אבל מבחינה אידיאולוגית הייתה תהום ביניהם.

      להגיב
      • איציק אלפסי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 12:06)

        הפתעת אותי. תוכל לפרט?

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 8-4-2017 בשעה 12:26)

          מבחינת אקטיביזם צבאי היה משותף ביניהם. עם זאת, טרומפלדור היה סוציאליסט במלוא רמח איבריו נוטה לקומוניזם.

          להגיב
          • איציק אלפסי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 12:32)

            מעניין. תודה

            להגיב
            • דורפן (פורסם: 8-4-2017 בשעה 13:29)

              בוודאי – פחות או יותר קומוניסט

      • אסף THE KOP (פורסם: 8-4-2017 בשעה 15:47)

        אתה טועה מאוד גיא.
        לא הייתה שום תהום אידאולוגית ביניהם.
        שניהם היו ציוניים שתמכו בהתיישבות יהודית בכל ארץ ישראל (אפילו בלב אוכלוסייה ערבית).
        במונחים של היום, היו עיתונים מסוימים וקהל קוראיהם רואים בהם פאשיסטים.

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 8-4-2017 בשעה 15:51)

          והיו עיתונאים וקהל קוראיהם שהיו רואים בהם שמאלנים קיצוניים..

          להגיב
          • אסף the kop (פורסם: 8-4-2017 בשעה 17:57)

            ז'בוטינסקי איש שמאל !
            זה סטרטאפ.

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 18:06)

              מתחילים ברבין. ממשיכים באולמרט וריבלין ובלי שתשים לב הצל כותב עליך פוסט. קיצר ביבי כבר עשה אקזיט

            • אריאל גרייזס (פורסם: 8-4-2017 בשעה 18:11)

              הדברים שז'בוטינסקי כתב על הדו קיום בארץ, על הדרך שבה צריך להתנהג עם הערבים פה – בהחלט הוא היה נחשב היום בשמאל

            • אריאל גרייזס (פורסם: 8-4-2017 בשעה 18:12)

              רק להזכיר לך מה עשו פה לריבלין אחרי שהוא אמר דברים שהם לגמרי ברוח ז'בוטינסקי

            • אסף the kop (פורסם: 8-4-2017 בשעה 19:12)

              כי הוא פרס וונאבי
              מזויף
              שייפתח אישיות משל עצמו

            • אסף the kop (פורסם: 8-4-2017 בשעה 19:10)

              ממש לא
              מי שחושב שימין משמעו הדרה של הערבים מהמרחב הישראלי אין לו מושג על מה הוא מדבר.
              אל תתבלבל עם התרפסות.

            • אריאל גרייזס (פורסם: 8-4-2017 בשעה 19:12)

              ובכן, אתה מוזמן לספר את זה לנציגי הימין שלך

            • אסף the kop (פורסם: 8-4-2017 בשעה 19:18)

              סבבה
              רק תגיד לי מי הם.

            • תומר חרוב (פורסם: 9-4-2017 בשעה 00:32)

              בוז'י הרצוג

            • אסף the kop (פורסם: 9-4-2017 בשעה 15:19)

              ערן לוי

        • גיא זהר (פורסם: 8-4-2017 בשעה 16:03)

          אסף יקירי, ראית מה כתבתי? שניהם היו אקטיביסטים. גם רבים מאנשי אחדות העבודה היו אקטיביסטים. ז'בוטינסקי היה סוציאליסט/קומוניסט? זה חדש לי. טרומפלדור היה כזה ולכן לקרוא לתנועה על שמו וגם לכתוב בתעתיק משונה כדי לרמוז למרד בר כוסיבה זה מגוחך.

          להגיב
          • אסף the kop (פורסם: 8-4-2017 בשעה 19:18)

            שניהם היו ציוניים.
            שניהם תמכו בהתיישבות יהודית בארץ ישראל, לרבות באזורים מוסלמיים.
            אני לא טענתי שז'בוטינסקי היה סוציאליסט/קומוניסט אז אל תכניס לי מילים לפה.
            לגבי הגיחוך שלך על תנועת בית"ר…. שיהיה, כבר התרגלנו להתנשאות של השמאל. פעם גם היו יודעים שם לסתום פיות.

            להגיב
            • איתמר (פורסם: 8-4-2017 בשעה 20:17)

              כדאי להזכיר שבהיפוך תפקידים יוצא דופן ז׳בוטינסקי היה זה שקרא לנטישת המתיישבים היהודים בגליל העליון מתוך הערכה שאין להם יכולת להגן על עצמם. הוא תבע מהנהגת הישוב לומר למתיישבים את האמת המרה ולהביא לנסיגתם מהאזור. הוא חשב שלא ראוי שאנשי תל חי ימותו כדי להעניק לישוב מיתוס של גבורה והקרבה. הוא כתב : מאז מלחמת העולם פחת מאוד ערכו של מות קדושים.
              זה היה בן גוריון שטען שאם המתיישבים יברחו מהגליל העליון זו תהיה הקדמה לנטישת הארץ כולה.

            • גיא זהר (פורסם: 8-4-2017 בשעה 20:56)

              למה לבלבל אנשים עם העובדות. קראו לו בכלל תרומפלדור. ותנועה שמקדשת את מרד בר כוסיבא וקוראת לאחד הישובים שלה על שם הצדיק שמעון בר גיורא שלא תתפלא שפרי הביאושים שלה הוא לה פמיליה

            • ר.בקצה (פורסם: 9-4-2017 בשעה 07:56)

              נו באמת.
              כמו לטעון שהשומר הצעיר קידש את סטלין, ולכן הוליד את אודי אדיב.
              שנאתך ליריביך הפוליטיים פוגעת בטיעוניך.

            • אסף the kop (פורסם: 9-4-2017 בשעה 08:52)

              עזוב
              הוא fake news קלאסי

            • גיא זהר (פורסם: 9-4-2017 בשעה 09:02)

              מה שקרה עם השומר הצעיר וסטאלין היא לא שעתה היפה של התנועה הזו וזה בלשון עדינה. בהחלט לא פוסל את הקשר הזה. לגבי ביתר אני חס וחלילה לא טוען שז'בוטינסקי עצמו קשור באיזושהי צורה לנחמדים האלו אבל מי שמתחיל בהתבסס על עיוות האמת ומקדש דמויות שליליות שלא יתפלא שפירות הביאושים ישתלטו עליו

    • דוד מירושלים (פורסם: 8-4-2017 בשעה 12:11)

      קופ יקר, בלי ז'בוטינסקי ותל חי לא הייתה קמה בית"ר ירושלים, או בית"ר/שמשון תל אביב/רמלה, וגם בית"ר נורדיה ירושלים לא הייתה קמה בלי קצת פומפוזיות.
      כאלה אנחנו הבית"רים, רגשנים וקצת חיים בסרט, אבל זה עובד.

      להגיב
      • בני תבורי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 12:36)

        ואתה בכלל עוד הולך לחגוג עלייה עם ניו קאסל בקרוב…

        להגיב
      • אסף THE KOP (פורסם: 8-4-2017 בשעה 12:57)

        דוד

        אני בית"רי.
        אבא שלי ז"ל היה מפקד מעוז בית"ר בר"ג.
        סבא שלי רווזיוניסט שטבח בנאצים אחרי המלחמה והסתובב בסביבה הנקובה של בגין.
        הפעם השניה ששתיתי יין בחיי הייתה ב-77, שהליכוד העיף את המערך מהמרפסת המזופתת שלהם.

        אני אוהד כל קבוצה שיש לה מנורה על החולצה, לרבות בית"ר אום אל-פאחם מליגה ג' מחוז יזרעאל.

        לכן אני נגד הפומפזיות שבפוסט.

        להגיב
        • Amir A (פורסם: 8-4-2017 בשעה 13:26)

          אשכרה יש קבוצה בשם בית"ר אום אל-פאחם. לא צחקת. והכי גדול זה שהיא ממוקמת מקום אחד מתחת לבית"ר עין מאהל. במזרח התיכון הכל כנראה אפשרי.

          להגיב
          • אסף the kop (פורסם: 8-4-2017 בשעה 13:34)

            עין מאהל ואום אל-פאחם זאת יריבות מיתולוגית.

            להגיב
  12. גיא זהר (פורסם: 8-4-2017 בשעה 11:11)

    ברכות

    להגיב
  13. shohat (פורסם: 8-4-2017 בשעה 11:26)

    מזל טוב! כל הכבוד.

    להגיב
  14. עדי אבני (פורסם: 8-4-2017 בשעה 11:31)

    ברכות.
    ואופ טופיק: האם בתולדות הכדורגל הישראלי, היה אי פעם אי משק שאינו אגדי או מיתולוגי?

    להגיב
    • דורפן (פורסם: 8-4-2017 בשעה 11:43)

      לא

      להגיב
    • איציק אלפסי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 12:06)

      מה שרונן

      להגיב
      • פיירמן (פורסם: 8-4-2017 בשעה 13:32)

        לדעתי סתם ניסיון לעשות גלוריפיקציה לבנאדם עם התפקיד הכי אפור במועדון כדורגל. עם כל הכבוד לחשיבות התפקיד, לא כל מנהל משק הוא מאיר הרוש.

        להגיב
  15. דורפן (פורסם: 8-4-2017 בשעה 11:48)

    מצטרף לדבריו של בני. ואת ז׳בוטינסקי נשאיר לזמן אחר.

    לעלות שתי ליגות ברציפות, בכל ליגה, בכל כדורגל, זה לא דבר של מה בכך. זה מצביע בדיוק על מערכת רעבה שאיננה נחה אחרי הישג. על ראיה מעבר לתנאים הנוכחיים שאתה נמצא בהם.

    אז מי שעושה את זה אולי לא מבין באספקטים טכניים של המשחק – אבל הבנה עמוקה יותר.

    להגיב
    • ארז טיקולסקר (פורסם: 8-4-2017 בשעה 11:52)

      כל ההתחנפויות האלה, ברגע של הצלחה, לא יועילו. מקומך בטור הנקמה שמור.

      להגיב
      • דורפן (פורסם: 8-4-2017 בשעה 12:04)

        טיקולסקר – יש לך טעות קונצפטואלית. הביקורת לא הייתה על נורדיה, היא הייתה אישית עליך! קופץ על עגלת הז׳בוטינסקאות

        להגיב
    • איציק אלפסי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 12:34)

      נכון רונן. העונה היינו צריכים להתרכז הרבה יותר בניהול קבוצת כדורגל ופחות בנושא של הערכים וכו'. במובנים מסויימים זה הופך את העלייה הזו למספקת יותר.

      להגיב
      • עוז (פורסם: 8-4-2017 בשעה 16:26)

        וזה אגב מה שעשתה הפועל רובי שגם נאבקת היום על העלייה השלישית

        להגיב
  16. באבא ימים (פורסם: 8-4-2017 בשעה 11:49)

    כל הכבוד. פשוט ככה.

    להגיב
  17. י.ג (פורסם: 8-4-2017 בשעה 12:40)

    ישר כח!
    כל הכבוד איציק ושאר הפעילים. מאחל שתגיעו רחוק יותר.
    בהצלחה

    להגיב
  18. פיירמן (פורסם: 8-4-2017 בשעה 13:35)

    מסכים בהכל חוץ ממשפט אחד.

    אתה כן מבין בכדורגל. הבנה בכדורגל לא קשורה לתעודה או תואר כזה או אחר מוינגייט או לנסיון שחייב להצטבר מתפקידים. מי שרואה וחי כדורגל 30 שנה, ומנהל קבוצה עוד 3 שנים – לא יכול לא להבין כדורגל.

    להגיב
  19. אריק (פורסם: 8-4-2017 בשעה 14:17)

    כל הכבוד!

    .. וגם אסף צודק.

    להגיב
  20. Matipool (פורסם: 8-4-2017 בשעה 14:53)

    הרבה ברכות וכל הכבוד, איציק ! כיף לראות את השמחה שלך ושל אחותך.
    הוכחתם שאפשר גם אחרת.
    גם אני לא מסכים עם זה שאתה לא מבין בכדורגל . קראתי אותך מספיק וגם ראיתי איתך אי אילו משחקים של ליברפול כדי לדעת שאתה מבין .
    אני מרגיש שהקרבת דבר נוסף מעבר לברור מאליו ולדברים שציינת ( מאמצים פיזיים ונפשיים , התעסקות של הרבה שעות על חשבון משפחה ועבודה וכו׳ ) וזו האהבה הגדולה שלך לליברפול ונראה לי שאתה שלם עם הבחירות שלך.

    להגיב
  21. יואב דובינסקי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 15:45)

    ברכות, עלו והצליחו.

    להגיב
  22. אלכס דוקורסקי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 16:07)

    איציק, הרבה ברכות ועוד יותר שנים של המשך עשייה מבורכת.
    חג שמח.

    להגיב
  23. פראליה (פורסם: 8-4-2017 בשעה 18:12)

    מזל טוב וכל הכבוד , הפועל קטמון

    להגיב
  24. גדי (פורסם: 8-4-2017 בשעה 18:51)

    מזל טוב.
    תל חי משמאלני.

    להגיב
  25. no propaganda (פורסם: 8-4-2017 בשעה 19:41)

    מזל טוב!

    להגיב
  26. טל 12 (פורסם: 8-4-2017 בשעה 19:49)

    ברכות על העלייה ההיסטורית לליגה א' וגם על הדרך.

    עמלתם והתמדתם. כל הכבוד.

    "רק" עוד שתי ליגות… :)

    להגיב
  27. נתן (פורסם: 8-4-2017 בשעה 20:28)

    רק לידיעה מבחינה תקציבית יותר קל בליגה לאומית מאשר בליגה נמוכה .בגלל התקצוב מהטוטו והטלוויזיה [תשובה לאנונימוס]

    להגיב
  28. רן (פורסם: 8-4-2017 בשעה 23:09)

    היה כיף גדול אתמול בטדי, אחרי שלא דרכתי בו יותר מעשור במשחק של ביתר.

    ההישג שלך עצום ומעורר השראה.

    ואני חושב שההשפעה של נורדיה על הקהל של ביתר (המקורית) גדולה יותר ממה שנראה לך.

    להגיב
    • איציק אלפסי (פורסם: 9-4-2017 בשעה 10:10)

      תודה רן. ממש שמחתי לראות אותך.

      להגיב
  29. אייב (פורסם: 9-4-2017 בשעה 02:38)

    מזל טוב ובהצלחה לברבש בעונה הבאה, איש מקצוע נהדר.

    להגיב
  30. עפיף אבו מוך (פורסם: 9-4-2017 בשעה 11:39)

    אסף קוף ,
    אנשים ששותים יין פעמיים בחייהם זה אנשים שאני חושד בהם
    אנשים שמתפארים כל שני וחמישי בייחוס המשפחתי (הלא מרשים יש לאמר) זה אנשים שאני נמנע מהם
    אנשים שמקללים ומגדפים אנשים אחרים רק כי העיזו לחשוב אחרת זה אנשים שאני לא מעוניין בקרבתם
    חג שמח שיהיה לך

    להגיב
    • אסף the kop (פורסם: 9-4-2017 בשעה 15:18)

      לך תזדיין
      אהבל

      חג שמח גם לך

      להגיב
      • עפיף אבו מוך (פורסם: 9-4-2017 בשעה 19:23)

        נראה לי שנגעתי בנקודה רגישה ….
        חזל אמרו שאין הנחתום מעיד על עיסתו.
        הם כנראה לא הכירו את אסף דה קופ
        יום טוב איש יקר

        להגיב
        • אסף the kop (פורסם: 9-4-2017 בשעה 19:52)

          לא נגעת בנקודה רגישה חביבי
          אתה פשוט צבוע לא קטן ואני אסביר עבורך גם למה:

          "אנשים שמקללים ומגדפים אנשים אחרים רק כי העיזו לחשוב אחרת זה אנשים שאני לא מעוניין בקרבתם"

          ובכן, המילה השניה בתגובה שלך היא לכנות אותי קוף. אני מניח שמדובר בברכה אצל מי שחינך אותך.

          ואחרי שגידפת וקיללת, מסתבר שאתה דווקא מאוד מעוניין בקרבתי… אחרת למה הגבת דווקא אלי ?

          הקיצר. אל תנפנף לי עם חז"ל.
          וברור שמי שנולד לפני לא יכול היה להכיר אותי.
          אלמנטרי ווטסון.

          נ.ב.
          אין פלא שתנועת בית"ר היא הסיוט שלכם. בכל זאת, הקימו פה מדינה ליהודים.

          להגיב
          • אלון (פורסם: 10-4-2017 בשעה 00:59)

            שמת לב עם כמה אנשים אתה מסתכסך פה? אולי זה אומר משהו עליך?

            להגיב
            • אסף THE KOP (פורסם: 10-4-2017 בשעה 01:04)

              אין לי שום בעיה עם זה.
              מאידך, אתה לא מסוגל שלא להגיב אלי.
              אולי זה אומר משהו עליך ?

            • עפיף אבו מוך (פורסם: 10-4-2017 בשעה 03:42)

              תגיד מר קוף?
              אתה לא מכנה את עצמך אסף הקוף בכינוי או שרק נדמה לי?
              לך תתנשא על מישהו אחר יא מנאעאק

            • אסף THE KOP (פורסם: 10-4-2017 בשעה 04:37)

              תתרכז בשפת האם שלך
              מסתבר שגם בעברית וגם באנגלית אתה לא שוס גדול

            • עפיף אבו מוך (פורסם: 10-4-2017 בשעה 04:41)

              למה אתה ער בשעןת כאלו?
              אובססיבי קצת לא?
              חג שמח אסף הקופ

            • אסף the kop (פורסם: 10-4-2017 בשעה 07:46)

              תינוקות בבית
              חג שמח

  31. צור שפי (פורסם: 9-4-2017 בשעה 11:51)

    מזל טוב. למרות שאני אדום מוצהר תרמתי בתחילת הדרך סכום צנוע (מאוד) למיזם נורדיה ואני שמח לראות את הנבט גדל ומתפתח. לגבי הדיון הפוליטי, לי די ברור שבניכוי רעשי הרקע האידאולוגיים, אם נקיים דיון ענייני שמתמקד בערכי יסוד (למשל, קול אחד לאדם אחד) נגלה שאין הרבה הבדל בין מחליפי מהלומות המקלדת כאן.

    להגיב
  32. funfun (פורסם: 9-4-2017 בשעה 13:50)

    מזל טוב ענק – שאפו לפרויקט שאפתני מהלב שנוא פירות בצורה מרשימה ביותר!
    אחרי שראיתי השבוע את הסרט "טהורה לעד" (שלדעתי גם אתה הופעת שם כצדיק בסדום) ההצלחה שלכם מקבלת משנה תוקף ומרגשת אפילו יותר.
    כבוד גדול ויישר כוח

    להגיב

מה דעתך?