חומר מקומי

אפשר לעשות את זה מצוין גם בעברית

5865865

בשבוע שעבר הנחיתי פאנל בכנס שעסק בספורט ותקשורת במרכז הבינתחומי (עוד על הכנס אצל גיל שלי). אחד הדברים שהציקו לי וגם הערתי לגביו בפתיחת הדברים שלי בפאנל, זה הזלזול וההתנשאות כלפי הספורט הישראלי, בייחוד הכדורגל, שעברו כחוט השני ע"י הדוברים לכל אורך הכנס.

יכול להיות שהכדורגל הישראלי הוא הילד המפגר של הכיתה, אמרתי. אבל זו לא סיבה להעליב אותו. אם נמשיך להתייחס אליו ככזה רק ננציח את הנחיתות שלו.

הפועל באר-שבע עשתה השנה משהו נדיר במושגים ישראליים (מכבי ת"א של פאולו סוזה עשתה דבר דומה בעונת 2013/14) – לזכות באליפות בעונה שבה היא גם רושמת הצלחה באירופה. והצלחה מרשימה. אני מזכיר שבחודש פברואר באר-שבע עוד הייתה חזק במאבקים האירופאים, אבל זה לא הפריע לה לזכות באליפות המקומית עוד לפני סוף אפריל.

וזה מרשים עוד יותר למועדון כמעט חסר ניסיון באירופה, שהמסע השנה היה למעשה ההצלחה הראשונה שלו בזירה הזו.

אפשר לעשות ספורט מצוין וכדורגל מצוין גם בעברית. ההון האנושי כאן, גם בספורט, הוא מדהים. יש כאן לא מעט כישרון מקצועי וניהולי. אף אחד לא ישכנע אותי שבאיסלנד יש יותר כישרון בכדורגל מבישראל.

אלונה ברקת הוכיחה מה אפשר לעשות שמנהלים את הכישרון הזה נכון. היא לא המציאה משהו שלא הכרנו קודם. היא פשוט התייחסה למקצוע הזה ברצינות, כיבדה אותו ולא התנשאה מעליו.

ברכות. מכל הלב.

ולאדימיר קליצ׳קו
באר שבע אלופה מכבי לא קרובה

98 Comments

הקורא המתמיד 30 באפריל 2017

מכבי תל אביב של פאולו סוזה עשתה הצלחה באירופה ולקחה אליפות, אבל אני לא מעוניין להפריע לפסטיבל "הקבוצה הטובה בהיסטוריה של הכדורגל ביקום"

איציק אלפסי 30 באפריל 2017

צודק. תוקן.

אלון 30 באפריל 2017

למה לא תיקנת גם להפועל של 2010?

איציק אלפסי 30 באפריל 2017

עכשיו הגזמת :)

מתן גילור 30 באפריל 2017

גם הפועל ת"א של עונת 2009/2010. אמנם היה קיזוז (מי כמוני יודע), אבל בהינתן השיטה הם הצליחו לזכות באליפות (דאבל למען האמת) כשבניגוד למכבי ת"א והפועל ב"ש, הם גם הצליחו לסיים במקום הראשון בשלב הבתים של הליגה האירופאית.

יוני 30 באפריל 2017

משחק בין ״מכבי סוזה״ נגד ״באר שבע בכר״ היה נגמר 2:3 למכבי, משער של זהבי בדקה ה93

גיא זהר 30 באפריל 2017

כבודה של מכבי סוזה במקומה מונח, אבל היא נלחמה מול באר שבע שחלשה משמעותית ממכבי של השנה. אבל מה זה חשוב, השוואות זה לחלשים.

יוני 30 באפריל 2017

השוואות זה אכן לחלשים. לכן אני לא מבין את אוהדי ב״ש שמכתירים עצמם כקבוצה היסטורית ומזמינים את ההשוואות הללו

גדי 30 באפריל 2017

מכיר הרבה אוהדים של באר שבע. לא מכיר מישהו שחושב שבאר שבע עולה על הישגים שצויינו כאן. מה שכן שבנו תקרת זכוכית שלנו ועשינו קמפיין נהדר באירופה עם רגעי שיא בכל קנה מידה וגם עונה עוצמת בליגה. מי שלא נשאר צנוע סופו לאבד את הבסיס.

השמן 30 באפריל 2017

בחייך, עונה היסטורית, מגיע להם את כל הקרדיט

יוני 30 באפריל 2017

מה היסטורי בעונה הזאת? מה יותר היסטורי באליפות הזאת לעומת האליפות של פאקו / קרית שמונה / או כל אליפות אחרת?

הקורא המתמיד 30 באפריל 2017

או אפילו בית"ר של אוחנה, שעלתה ליגה ומיד זכתה באליפות?

השמן 30 באפריל 2017

1. אם רק קבוצה או שתיים נוספות שילבו קמפיין אירופאי איכותי עם אליפות (ועוד ברורה כל כך) זה כבר נופל בעיני בהגדרה של הסטוריה.
2. לא זוכר בדיוק אבל יש כמה נתונים סטטיסטיים שלהם שהם נדירים עד כדי חסרי תקדים, לדוגמא 21 נקודות בפלייאוף זו כבר השוואת שיא, ויש להם עוד שלושה מחזורים.
3. לא זוכר קבוצה ישראלית שהפגינה דומיננטיות פיזית כזו על קבוצות אירופאיות איכותיות כל כך

אלי 30 באפריל 2017

אתם מדברים כאילו יש כבר עשרות עונות של הצלחה באירופה בלי הצלחה בליגה.

גדי 30 באפריל 2017

קש? כבודה במקומה מונח. בהחלט אליפות היסאורית אבל מסיבות אחרות לגמריי אבל היא עשתה זאת ללא יריבות.

יוני 30 באפריל 2017

גדי
זו ״כוכבית״ שמקטינה את הישג המועדון. אם לא היו לה יריבות, זה אומר שלנהל, למצוא שחקנים ולאמן זו משימה שרק קש עמדה בה אז כל הכבוד להם.
ובכלל, זו גישה שמקטינה את הזוכה ואני לא מוצא בה ערך אמיתי.

עופר 30 באפריל 2017

אז אל תפריע…..יש סיבה שלא סובלים את מכבי

הקורא המתמיד 30 באפריל 2017

כי האוהדים שלה מתבססים על עובדות? כי הם מאוכזבים?

השמן 30 באפריל 2017

כנס לפוסט של פרנקו, מלא פירגונים מכל הלב מצד רוב אוהדי מכבי באתר. כך היה גם שנה שעברה, סתם הכללה מיותרת שמדרדרת את הדיון

יוני 30 באפריל 2017

אלפסי הם עשו זאת בעברית, אבל המודל לחיקוי מדבר ספרדית-הולנדית.
ובכר הוא מאמן יוצא דופן. אני לא מצליח לחשוב על דמות ישראלית נוספת בכדורגל שהיתה מתנהלת באופן כל כך מקצועי ובקלאס (רוב הזמן).
אני טוען כאן עוד מהשנה שעברה – לולא הטריפיט של מכבי-ג׳ורדי, ב״ש לא היתה המכונה המשומנת שהיא כיום. כשהמתחרה העיקרי שלך לכתר מציג נורמות ורמת מקצועיות שלא היתה כאן, זה מושך אותך למעלה אם אתה עשוי מהחומרים הנכונים. וזאת המחמאה הכי גדולה לאלונה-בכר-אסי רחמים. הם לא בכו. ויתרו על האכלו-לי-שתו-לי. חטפו (לא בכר) 6:2 משפיל בגמר גביע ולא חיפשו לחוקק חוק רוסי או שטות אחרת שתעכב את הדומיננטית מתל אביב. הם פשוט חזרו הביתה, ועשו טוב יותר, גבוה יותר, חזק יותר ואם אתה שואל אותי – אירופאי הרבה יותר.

אנונימוס 30 באפריל 2017

הם גם לא היו צריכים להתמודד עם יריבה שמשוריינת בלעדית לליגת האלופות

יוני 30 באפריל 2017

לא הבנתי את הקשר או את הציניות

גיא זהר 30 באפריל 2017

השוואת לכדורסל, אז החזירו לך. הכדורסל לא מן העניין כאן.

יוני 30 באפריל 2017

וואו זה היה כל כך שנון שפיספסתי

יוני 30 באפריל 2017

וגם לא הייתם צריכים להתמודד עם מכבי באצטדיונה הביתי. אין לזה סוף.
גיא, הפועל בש זו האלופה הכי מפורגנת שאני זוכר. אני בין המפרגנים. כשמגיע מגיע. אז לקחת שתי מילים שנועדו להעביר מסר מסוים מרעיון שלם ו״להיכנס״ בו, ואחר כך אתה מפרשן בנחת את הכניסה, זה מעפן (לא מצאתי מילה טובה יותר) ולא קשור. גם כשמנסים להחמיא לכם אתם תקועים באיזו מסכנות דרומית לא ברורה. שחררו בנאדם, תהנו מהאליפות. אני באופן אישי לא כואב הפסד של אליפות באותה מידה שכואב לי כשהמועדון שלי שבור (לוני), אז הפרגון והמחמאות באמת כנות.
שנה הבאה האליפות היא ״שלכם להפסיד״ (בניגוד לשנה הזו שאני מאמין שהסגל של מכבי איכותי לא פחות), זו משימה קשה מאוד.

אלון 30 באפריל 2017

מסכנות דרומית?
אתם אלה שלא מסוגלים להבין שהשמש לא זורחת לכם מהתחת. אף אחד בבאר שבע לא למד מה״מודל ההולנדי״ שלכם ואף אחד לא ניסה להיות כמוכם. עשו את זה הרבה יותר טוב, בהרבה פחות כסף, בלי מנהל מקצועי שחושב שהוא המציא את כדורגל, ובעברית.

גיא זהר 30 באפריל 2017

יוני, הסברתי את אנונימוס. הכדןרסל לא מן העניין. לא צריך לעשות פיל מזבוב. ברור שב"ש למדה גם ממכבי (לצערי עדיין לא מספיק בעניין השיווקי) ובכר מודה שלמד מסוזה. כולם לומדים מכולם. הכל סבבה.

קוקובונגו 30 באפריל 2017

גם בבאר שבע מודים שלמדו ממכבי, נו באמת. ברק בכר הצהיר יותר מפעם אחת שפאולו סוזה מודל לחיקוי עבורו, נראה לי סביר לטעון שלא היה נתקל ברמה כזו במעלליו המקצועיים ללא מכבי.

יואב 30 באפריל 2017

זאת גניבת דעת גיא. הרבה לפני השריון, קבוצות פה בכו ואכלו לי שתו לי. הרבה הרבה לפני.
יוני צודק לגמרי!

איציק אלפסי 30 באפריל 2017

בהחלט. כתבתי את זה:
http://debuzzer.com/alfasi/71612/

אלון 30 באפריל 2017

כן כן, המודל לחיקוי הוא הולנדי.
קרויף המציא את הכדורגל ובא ללמד את הילידים.
מזל שאת הכשרון לבחור זרים כושלים הם לא למדו ממנו, הילידים הפרציטיביים מפלשתינה.

יוני 30 באפריל 2017

אלון לגבי תגובתך הקודמת. כתבתי שהתגובות שאני קורא מאוהדי באר שבע הן על תקן ״מסכנות דרומית״, כשכל זה קורה כשמחמיאים לכם.
ואני לא מבין. מה ״הבושה״ בזה שהיריבה לכתר דחפה אתכם לביצועים טובים יותר? קוראים לזה תחרות בריאה.

אלון 30 באפריל 2017

כי אתם מנכסים לעצמכם את ההצלחה של באר שבע (שאני לא אוהד אותה אגב).
באר שבע הצליחה בזכות עצמה. אף אחד לא דחף אותה לזה והיא לא היתה צריכה אף מודל לחקות (אם כבר, חיפה ניסתה לחקות את המודל של מכבי, וראינו מה יצא לה).

יואב 30 באפריל 2017

רמי כהן הוא המודל שלנו!
ישראלי, מנהל אדיר בכסף קטן, לא טועה לעולם, לא סובלני לאלימות ולא סובל מריגשי נחיתות!

אלון 30 באפריל 2017

מה הקשר

יוני 30 באפריל 2017

אני לא ניסיתי לנכס את האליפות. כתבתי שבש לא היתה מתעלה לרמה כל כך גבוהה, אם מכבי לא היתה מציבה רף איכותי.
אגב, זה שהדרכונים של אנשי הצוות של בש ישראלים, זה לא אומר שאלמנטים רבים מהמהפכה שקרתה במכבי לא מתקיימים בבש. אם למשל מחר בבוקר גורדי בוחר מאמן ישראלי (מקווה שלא יקרה), זה לא אומר שנזנחה הדרך והשיטה.

ולסיום – כמה שלא נרד על הכדורגל בארץ, יש הרבה סיבות לשמוח גם בבוקר שאחרי הכתרת היריבה. המתקנים, התרבות שקצת קצת קצת השתפרה (כתוצאה מהשיפור במתקנים לדעתי), הקמפיין של בש באירופה.

יואב 30 באפריל 2017

הוא המודל שלי.
שואף שמיטש יחתים מנהל בדמותו.
עם ערכים נכונים, החלטות מבריקות, מבין את הקהילה.
די, יורדי השיג פה הכל כבר, צריך מנהל ישראלי כמוהו. אומנם יש לו כריזמה של שואב אבק אבל במועדון ענק כמו מכבי זה שולי.

Ollie Williams 30 באפריל 2017

חיפה לקחו את הטפל מהמודל של מכבי ובגלל זה התרסקו.

ב"ש לקחו את העיקר והתאימו אותו למידות ולאנשים שלהם וכרגע זה מצליח נהדר עם האנשים הנכונים. לא יודע מה יהיה שם כשבכר יעזוב, וסטטיסטית הצלחה בכל הזרים בצורה כזו היא צירוף נדיר שייקח זמן עד שיחזור אחרי שהחבילה הזו תתפרק בעוד עונה או שתיים.

זה מזכיר לי טור ותיק של פרנקו, אתה יכול לקחת מהמודל האיסלנדי את זה שמשחקים במגרשים מקורים, או שאתה יכול לבדוק לעומק מה הם עושים בפועל ואיך הם משקיעים מגילאים צעירים ולעשות לזה כמה כוונונים כדי שיתאים לחומר המקומי.

ב"ש קיבלו תמונה לאיך מועדון ששואף גבוה בארץ צריך להתנהל, בתוספת פטיש בראש בגמר הגביע. הלכו ולמדו לעומק מה קורה במכבי מעבר ל"מנהל מקצועי זר" (מרטין ביין סיפר שאלונה ושאר אנשי צוות הגיעו לא מעט להתייעצויות בקרית שלום) ויישמו אצלם בהצלחה יתרה.

אלון 30 באפריל 2017

אני לא מבין
מה הם בדיוק למדו ממכבי?
במה הם חיקו את מכבי?
צוות מחו"ל אין להם
מאמן שמתחלף כל חצי שנה גם אין להם
ג'י פי אס בגופיה יש לכל הליגה והם לא למדו את זה ממכבי
מה בדיוק באר שבע למדה ממכבי?

יואב 30 באפריל 2017

לקבל החלטות נכונות עם מינויי מאמן, לחתוך זרים בינוניים בשביל זרים מצויינים. זה הרבה מאד ללמוד. כמו רמי כהן.

אלון 30 באפריל 2017

יואב, אתה מסוגל גם לענות לעניין לפעמים?

יואב 30 באפריל 2017

מביע את הערצתי הכנה לרמי לוי, סליחה כהן. יש ליורדי בהחלט מה ללמוד.

קוקובונגו 30 באפריל 2017

שיטות העבודה שנכנסו למכבי הן הרבה יותר מעמדת המנהל המקצועי או המאמן הזר. מכבי הכניסו לארץ שינוי גדול בתחום הכושר הגופני והפיזיולוגיה שבאר שבע אימצה, מכבי הראשונה שהעסיקה אנליסטים ועוד.
אפשר לצקת, ואפשר להכיר בעובדות.

איציק 30 באפריל 2017

אני מאד אוהב את מה שאלונה וציוותה עושים, אך השאלה האם יש כאן מספיק הון אנושי ותרבות ספורט מצד האוהדים כדי לנהל ליגה. הרי הרבה יותר קל להתחבר כשאתה אלוף או מועמד לאליפות כל שנה, ראה מקרה יאנקלה שחר. עכשיו כשלא הולך אז פתאום יש בעיות ניהול יש טענות שהוא צריך לפנות את הדרך ועוד. מה יקר אם קבוצות התחתית? הרי מישהו חייב להיות בתחתית וזה לא אומר שהניהול כושל או שהאוהדים צריכים להתפרע. אז כשמציגים את אלונה כהצלחה אני מפחד להתנבא מה יקרה שנתיים בלי פלאי-אוף עליון.

תומר חרוב 30 באפריל 2017

אתה צודק ועדיין החלוץ הכי טוב פה הוא איסלנדי (והקשר ניגרי, והבלם פורטוגלי והשוער סרבי).

יוני 30 באפריל 2017

צודק. סוף סוף פוגעים כאן בזרים משדרגים.

איציק 30 באפריל 2017

לא יפה לפגוע בזרים. הם באים לעבוד, להתפרנס, ואין סיבה לפגוע בהם.

אמיתי 30 באפריל 2017

אבל הם לא עברו מילה. שיגידו תודה לאל שלא סוקלים אותם

אמיתי 30 באפריל 2017

אה. וברכות איציק. מגיע לך על האמונה

איציק 30 באפריל 2017

אמונה שאינה תלויה בדת.

גיא זהר 30 באפריל 2017

ההצלחות הגדולות ביותר באירופה התבססו ברוב המקרים על בלם זר דומיננטי (פץ, דה סילבה, גרסיה, ויטור), קשר אחורי מעולה (קנדאורוב, ז'וטאטאס, הולמאי, אוגו), וחלוץ אימתני (איגביני, פריצה, וואקמה). יש כמובן יוצאי דופן שהחזיקו שחקנים היסטוריים כמו בנאדו ומזרחי וזהבי (ושכטר בשתי עונות יוצאות דופן), אבל בתכלס הכדורגל הישראלי בלי זרים רחוק (מאוד) מהאיסלנדי.

איתמר 30 באפריל 2017

הפועל של קשטן הגיע לרבע גמר גביע אופ״א עם הגנה ישראלית (אלימלך, בכר, גרשון, דומב, אנטבי).
הפועל של גוטמן הצליחה במשך שנתיים באירופה עם קבוצה ישראלית מחוזקת בשני זרים איכותיים (אניימה ודה סילבה).

גיא זהר 30 באפריל 2017

גם חיפה של הצ'מפיונס התבססה על הגנה ישראלית. הן יוצאות הדופן, בגלל זה כתבתי בדרך כלל. ולכל קבוצה כזו היה משהו שחיפה.

ניק 30 באפריל 2017

תומר מה הקשר?
היו ימים שבאנגליה החלוץ הכי טוב היה טרינידדי (יורק), אז הליגה בטרינידד טובה מהאנגלית או הנבחרת?

אלון 30 באפריל 2017

הטור, להבנתי, דיבר יותר על השכבה הניהולית והצוות המקצועי מאשר על השחקנים.
אנקדוטה נוספת –
בתחילת עונת 2010/11, מהאן לאלא וברק יצחקי, ממש באותו שבוע, קרעו את הרצועה הצולבת.
בעוד במכבי, בשחצנות טיפוסית, שלחו את יצחקי לניתוח בברצלונה, אצל רופא "אירופאי", לאלא עשה את הניתוח בארץ, אם אני זוכר נכון אצל פרופסור אגר, מבכירי האותופדים בעולם (והרי מדובר ברפואה כן? אנחנו לא נופלים מאף אחד כשמדובר בזה).
עכשיו נחשו לבד למי היתה תקופת החלמה קצרה יותר.

בקיצור – שחקנים תביאו מחו"ל. ומומלץ שטובים. את היתר אפשר להשאיר אצלנו כחול לבן

קוקובונגו 30 באפריל 2017

משך תקופת ההחלמה בטח לא תלוי באופן אבסולוטי בניתוח עצמו. גם המנתח מברצלונה הוא אחד מטוסי האורטופדים בעולם.
ברק יצחקי לא ידוע בהתמדה אורח חיים בריא לאורך השנים, ואז גם לא ממש הייתה לו מעטפת מקצועית. לאחר לעומת זאת ספורטאי למופת.

Ollie Williams 30 באפריל 2017

ששששש אל תפריע לו בהילולת "מכבי זה קקי" שלו

רן 30 באפריל 2017

1. כל הכבוד לבש בזכות הניצחון אתמול הם סופסוף הוכיחו שהם קבוצה גדולה, ולא קש.
2. הם בטח לא עשו את זה בעברית, מי שהביא להם את האליפות זה בעיקר ויטור אוגו ווואקמה. זה בטח לא עברית.

dk 30 באפריל 2017

טוני וואקמה זה בעברית, tony nwakaeme לעומת זאת זה כבר משהו אחר לגמרי ;)

אלון 30 באפריל 2017

הכוונה היא שמי שהביא את הזרים הזה הוא ישראלי,
בניגוד למי שמביא את הזרים במכבי

מכביסט שמאלני 30 באפריל 2017

מזל טוב על האליפות, צרם לי בבוקר לקרוא את הטור של רינה מצליח זו באמת רמה נמוכה של כתיבה, אני בטוח שבמשך 40 שנים לא ידעה מי משחק בכלל בב"ש ולכן עדיף שתשב בשקט.

ארז 30 באפריל 2017

אין כמו להתמקד בעיקר.
מצליח היא אוהדת שלהם מילדות ושידרה אותם במשך שנים בשירים ושערים.
עדיין לא תולעת כדורגל ואוהדת שרופה כמו רז שכניק שכידוע תמיד היה ותמיד יהיה חלק מהגרעין הקשה של אוהדי מכבי ושאותו אורי קופר מנסה לחקות ללא הצלחה, אבל גם זה משהו.

מכביסט שמאלני 30 באפריל 2017

מעולה, אז היא אמורה לדעת שאין בכלל יריבות בין הקבוצות ולא סתם לחמם את האווירה.

ארז 30 באפריל 2017

אחי,
מה שאני אומר זה:
1. היא לא טרמפיסטית.
2. מעניין לי את הביצה השמאלית מה אומרים היא ויתר ה"סלבס" (או הגישה לפלטפורמות השונות במדיה) בנושא כדורגל, לא משנה אוהדים של מי. זה מגוחך והבמה שניתנת להם מגוחכת.

גדי 30 באפריל 2017

אחיי ז"ל היה יו"ר הקבוצה בעבר. כמדומני בעונת הגביע.
מעבר לזה טור מגוחך שלה.

מכביסט שמאלני 30 באפריל 2017

1. מעניין שפתאום כל אנשי התקשורת מהדרום מספרים על הקשר הרגשי שלהם לקבוצת הכדורגל.

2. צודק,אין תקשורת ספורט בארץ וזו עובדה.

ר.בקצה 30 באפריל 2017

מצליח התחילה את דרכה כשדרנית קווים, ולכן הסברה שעיתונאי ספורט הוא החוליה החסרה בין האדם לקוף תקפה גם לגביה.

גיא זהר 30 באפריל 2017

משפט סטריאוטיפי לחולטין. רוב עיתונאי הספורט בארץ גרועים. יש כמה טובים מאוד. כמו היחס אצל הפוליטיקאים. אפילו פחות.

צור שפי 30 באפריל 2017

למכביסט השמאלני, אנסח זאת כך: ההערכה שלי למצליח כעיתונאית איננה גבוהה. הטור שלה לא גרם לי לשנות את הערכתי.

אריק 30 באפריל 2017

מנסה להבין…
לא צריך לזלזל בכדורגל הישראלי (שאת רמתו הנמוכה רואים כל שבוע ואת רמתו הנמוכה יותר מוצאים בהדלפות של שחקנים שנשלחו על ידי המאמן לטנף על מאמנים אחרים) כי קבוצה ישראלית זכתה באליפת… ישראל…
מגרד בראש…

ארז 30 באפריל 2017

בהקשר של המהפכה הזרה במכבי והשיח סביבה.

אריק 30 באפריל 2017

ברק בכר עושה עבודה נהדרת. אתה יכול לנצח רק את מי שמולך.
אבל אני הבנתי את אלפסי אחרת, וזה מסתדר עם הקו הרגיל והפטריוטי שהוא מציג, שהכדורגל הישראלי לא מפגר, לא חושה שהתכוון לניהול ישראלי מול זר.

ארז 30 באפריל 2017

"אפשר לעשות ספורט מצוין וכדורגל מצוין גם בעברית. ההון האנושי כאן, גם בספורט, הוא מדהים. יש כאן לא מעט כישרון מקצועי וניהולי. אף אחד לא ישכנע אותי שבאיסלנד יש יותר כישרון בכדורגל מבישראל.

אלונה ברקת הוכיחה מה אפשר לעשות שמנהלים את הכישרון הזה נכון. היא לא המציאה משהו שלא הכרנו קודם. היא פשוט התייחסה למקצוע הזה ברצינות, כיבדה אותו ולא התנשאה מעליו."

נראה לי שזה אמור להיות מענה למי שטענו שרק מיטש וג'ורדי יכולים.

אריק 30 באפריל 2017

מיטש איסלנדי?
הכדורגל באיסלנד מוסדר בתוכנית לאומית ארוכת שנים. בישראל זה פארטש ללא מוסר עבודה, ללא תוכנית עבודה, ללא מתקנים, הספורט כמו כל נושאי החברה ורווחה מוזנח פה שנים, ואז לואקום נכנסת מוערבות של כל מיני גורמים מפה ומשם, זה ענף חולה מאוד בהשוואה לאיסלנד, ברור שלא מדובר על משהו גנטי.
אם אלונה הוכיחה לכאורה, משהו שזה שבניהול נכון (לא חשוב עם אנשי המקצוע באים מכאן או לא) אפשר להגיע להשגים.
יכול להיות, אני פחות משוכנע אבל ההוכחה אליבע ד'אלפסי זה שהם זכו באליפות… ישראל.
איך אומרים? מישהו צריך.

איציק אלפסי 30 באפריל 2017

זה מה שניסיתי לומר. וההוכחה זה שהיא לקחה מועדון מוכה וחבול ועם ניהול נכון הפכה אותו למועדון הישגי ומנצח. זה מודל שאפשר וצריך ליישם על כל הכדורגל הישראלי. אין בנו משהו דפוק גנטית כמו שכתבת.

יואב 30 באפריל 2017

איציק,
זה ברור שילד שנולד פה לא שונה מילד שנולד שם.
רק שכאן, פשוט לא אוהבים לעבוד.

צביקה 30 באפריל 2017

אלופת איסלנד לא עברה שלב אחד בליגת האלופות בשלושת השנים האחרונות, לפני כן לא בדקתי.

אריק 30 באפריל 2017

איציק, זה לא מספיק, שנתיים יפות, אני לא מתרגש מקמפיין מקומי כי תמיד מישהו אלוף בסוף, גם שהוא מתנהל חרא לפעמים, קמפיין אירופי באמת מרשים אבל ללא המשכיות, מהר מאוד הביצה תטביע הכל, אני עוד לא השתכנעתי, זה לא מספיק זמן.
ולדעתי הספורט הוא רק סימפטום לתפיסת רווחה וחברה מעוותת. הלוואי ופעם יבוא שינוי מערכתי, אבל הוא חייב לבוא בסדר עדיפויות מקומי.

matipool 30 באפריל 2017

מה לעשות, באיסלנד יש בשנים האחרונות יותר כישרון בכדורגל מאשר אצלנו.
מספיק לראות את הנבחרת שלהם ושחקנים כמו סיגורדסון.
הם לקחו את הכדורגל כפרויקט, השקיעו בו הרבה כסף כולל בניית מגרשים סגורים בגלל מזג האוויר שם, משקיעים בילדים ובנוער וכבר רואים תוצאות.
תחשוב על ב"ש בלי הזרים שלה ..

יוני 30 באפריל 2017

יש להם כישרון לעבודה קשה. וזה מה שקובע ב99% מהמקרים

איציק אלפסי 30 באפריל 2017

בדיוק מתי. אין שם יותר כישרון. פשוט את מה שיש הם מנצלים הרבה יותר נכון.

matipool 30 באפריל 2017

מקבל את התיקון שלכם. הניסוח שלי לא היה נכון.

matipool 30 באפריל 2017

איזה מלך סיגורדסון !

צור שפי 30 באפריל 2017

אני קצת חולק על המסר של הפוסט. כמובן שניתן להגיע למצויינות בכדורגל בעברית ועם סגל ישראלי, באר שבע זו דוגמה נהדרת שכיף לפרגן לה. העניין הוא שאם אתה רוכש פוטנציאלי של קבוצת כדורגל ואתה מסתכל על התחום בארץ אתה מבין שלפחות סטטיסטית באר שבע היא היוצא מהכלל ושהסיכוי שלך כרוכש להעמיד קבוצה שתהווה גורם בריצה לאליפות הרבה יותר גדול אם תעדיף אנשי מקצוע מיובאים.

איציק אלפסי 30 באפריל 2017

צור, אני פחות מדבר על השחקנים ויותר על הניהול והמעטפת המקצועית.
עם ניהול נכון ומעטפת מקצועית ראויה בגילאי הילדים והנוער יתפתחו כאן גם שחקנים טובים.

צור שפי 30 באפריל 2017

גם אני התכוונתי למעטפת המקצועית-ניהולית. קל להסכים לדבריך אבל העובדה היא שכיום רק מיעוט מהמועדונים מנוהלים נכון. ברור שאנחנו לא נחותים גנטית אבל, לפחות בכדורגל (ונדמה לי, זו דעת הדיוט, שגם בענפים נוספים) עקומת הלמידה שלנו איננה מהמצטיינות.

MOBY 30 באפריל 2017

מזל טוב
ואני שמח בשמחת האליניב.
רק נקודה טרחנית של אוהד מתוסכל שרואה כבר עכשיו שהקבוצה שלו לא תחזור מהים שבו היא נמצאת כבר מדצמבר 2016.
למה הכיתוב הלא ברור הזה על החולצות?
אי אפשר כבר להיות הפועל באר שבע? חייבים להיות סופר מתוחכמים עם ה- HBS?
(בהתחלה תהיתי מי נותן החסות) וכמה הוא שילם על הבלטה כזו בחולצות האליפות.

Dr. van nordstrand 1 במאי 2017

כנראה שלוקחים גם את המיתוג והשיווק ממש ברצינות והגיעו למסקנה
שמוטב לראות ולהיראות באנגלית- מה שמביא לאסוציאציות של אירופה, קידמה, מקצוענות וכיפיות קליטה.
המטרה היא שילדים בכל הארץ יאהבו את הקבוצה וזה מה שהולך היום.

Ollie Williams 30 באפריל 2017

כל הכבוד לאלונה שידעה לקחת מהמודל של מכבי את מה שמתאים לה, מצאה את האיש הנכון להוביל, ושילשה בערך את ההשקעה הכספית בטיימינג נהדר לחניכת אצטדיון חדש וביתי במיוחד.
אני מאמין שבלי שילוב זרים נדיר יחסית, שנבנה במשך כמה שנים, רוב הישראלים של ב"ש היו מציגים חצי מהיכולת שלהם. לראיה היכולת של ב"ש בתקופה שבה וואקמה ואוגו היו פחות בפוקוס ומיגל ויטור היה פצוע.
זה לא ביקורת על ב"ש שבחרה זרים מצוינים. זה כדי לומר שלא הכל זה "רק ישראלים".
גם ברק בכר הוא יוצא דופן. כל הכבוד לאלונה שאולי ידעה לראות את זה כשהביאה אותו, אבל אני ממש בספק שיש עוד אנשי מקצוע ישראלים ברמה הזו. הוא יותר היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל מאשר להיפך.

נותר לקוות שהבעיטה הזו לביצים של ג'ורדי וגולדהאר תעיר אותם כמו שצריך הפעם.

אלון 30 באפריל 2017

מה אלונה לקחה מהמודל של מכבי?

צור שפי 30 באפריל 2017

את ראדי (האייפד לא נותן לשים סמיילי).

Ollie Williams 30 באפריל 2017

איך בונים מועדון, ולא איך בונים קבוצה.

אלון 30 באפריל 2017

מכבי המציאה איך בונים מועדון ובאר שבע חיקתה אותה?
באר שבע לא למדה ממכבי כלום
באר שבע מצליחה בדרך שלה
למכבי אין בעלות על איך בונים מועדון, ובאר שבע בונה את זה בדרך שלה
אני באמת לא מצליח להבין מאיפה נובעת היהרות הזאת של לחשוב שמכבי (או קרויף) המציאו את הכדורגל ועכשיו כל מי שמצליח, בין אם באותו מודל או בין אם במודל אחר, מצליח כי היא למד ממכבי איך להצליח.
אשמח אם תיכנס יותר לפרטים. איזה חלקים במודל של מכבי באר שבע חיקתה?

Ollie Williams 30 באפריל 2017

זה משנה מה אני ארחיב?
הרי אתה תבטל כל דבר שאומר בטענה שמכבי לא המציאה את הכדורגל וגם ככה מתעקש שלא להבין מה אומרים לך, אז שיבושם לך. ואם אני זוכר נכון אתה אפילו לא אוהד ב"ש בכלל….

יואב 30 באפריל 2017

אבל אנחנו למדנו מרמי כהן. ואנחנו מודים לו על כך.
תודה רמי.

אלון 30 באפריל 2017

זה לא קשור את מי אני אוהד
העובדה היא שאתה לא מסוגל לענות לעניין
למה אתה טוען שבאר שבע למדה ממכבי?
מה ספציפית היא למדה ממכבי?
עזוב את זה שמכבי לא המציאו את הכדורגל, מה בדיוק דומה במה שבאר שבע עושה לבין מה שמכבי עשתה, מעבר לזכיה באליפויות?
באר שבע לא ניסתה לחקות שום דבר שנעשה אצל מכבי (כמו שמכבי, כשהיא הצליחה, לא ניסתה לחקות שום דבר של מכבי חיפה הגדולה, למשל).

Ollie Williams 30 באפריל 2017

לך תשמע את הראיון של מכביבול עם מרטין ביין ותבין מה זה אומר על לבנות מועדון כדורגל, על גישה מקצוענית, על מתקנים וציוד (מעבר לפרימו הפנימי שלך שצווח גופיית ג'יפיאס), על בניית וחלוקת סמכויות גם אם אין בן אדן שהטייטל שלו הוא "מנהל מקצועי".

וכן זה רלוונטי את מי אתה אוהד כי אצלכם מקצוענות זה להתחמק מתשלום חובות ולהמציא שמועות למשטרה, אז מה לך ולאלו שמנסים אשכרה להתעסק בכדורגל.

אלון 1 במאי 2017

לא זוכר שטענתי שההתנהלות אצלנו היא טובה, ככה שזה בכלל לא רלוונטי. הלוואי והמועדון שלי היתה מתנהל כמו הפועל באר שבע.
מה שמרטין ביין אומר על חלוקת סמכויות, מתקנים וכו' אמר גם איתמר צ'יזיק 10 שנים קודם.

Comments closed