יום שישי את יודעת

gg1292848

כתבתי על זה בהרחבה כבר כאשר שפועל ת"א נכנסה לפירוק. הפועל התחילה לקרוס כאשר האוהדים התחילו לנהל אותה. פורמלית ומעשית.

אוהדים לא יכולים להיות מנהלים. יש כאן כשל אינהרנטי: אוהד נמצא במצב מנטלי הפוך לגמרי מזה של מנהל – הוא סובייקטיבי, אימפולסיבי, חושב מהבטן ולטווח הקצר. כל התכונות שלא הייתם רוצים במנהל של ארגון מכל סוג שהוא.

אם יש משהו שאוהדי הפועל ת"א בכל זאת יכולים לשאוב ממנו עידוד במצב העגום שהם נקלעו אליו זה מהדברים של אחד מהבעלים איציק ניסנוב בסיום משחק הירידה "האוהדים לא ינהלו יותר את הפועל". זאת התובנה החשובה ביותר שהוא היה צריך להגיע אליה. אם מאחוריה באמת מסתתרת כוונת פעולה אמתית, הפועל תוכל להפוך את המשבר הזה למנוף צמיחה מחדש. מעז יצא עבורה מתוק וכו'.

וברמה אישית – מן הסתם זה יכול להישמע מוזר שאני כותב את הדברים האלה כשאני בעצמי יו"ר של קבוצה אוהדים. אבל זו בדיוק הנקודה, שכדי להפוך למנהל טוב הייתי צריך לעבור תהליך שהיה מאוד קשה עבורי של הפיכה מאוהד למנהל. וזה אולי המחיר הגבוה ביותר ששילמתי בתפקיד. כי במהות שלי אני אוהד ואני אוהב להיות אוהד. אבל לא הייתה לי ברירה, והרגעים שבהם אני עושה עבודה פחות טובה זה הרגעים שבהם האוהד מהיציע המזרחי "בורח" לי.

*

אין שמחה כשמחה לאיד. זהו רגש אנושי טבעי שלא צריך להתנצל עליו. אבל מופע האימים של אוהדי מכבי ת"א אמש במושבה, יחד עם שירי האונס והגזענות שניתן היה לראות בסרטונים שפרסם ארגון הפנאטיקס מהחגיגות בכיכר רבין במוצ"ש (שהם כשלעצמם – החגיגות – לגיטימיות לגמרי ואם הייתי באזור הייתי אפילו מצטרף אליהם) מעידים על מה ששרון דוידוביץ' כינה הבוקר ב-Ynet בצדק רב "הלה פמליזציה של מכבי ת"א".

נכון, מדובר בחלק קטן מהאוהדים. אבל מספיק חלק קטן כדי להרוס מועדון מפואר. ראו פסקה א' של הפוסט הזה. ראו בית"ר. האחריות כאן מוטלת על הרוב הנורמטיבי של אוהדי מכבי. אנחנו איבדנו את בית"ר לא בגלל לה פמליה, אנחנו איבדנו את בית"ר בגלל שהרוב הנורמטיבי היה עייף וייגע, פחד להתעמת וסיפר לעצמו סיפורים שהיה לו נוח לספר לעצמו ש"זה רק קומץ", "הפועל יותר גרועים", "התקשורת השמאלנית מקצינה את זה" וכו'. שזה הכול נכון. אבל ממש לא עזר למנוע את העובדה שבסוף הפסדנו את המועדון שלנו לחבורת בריונים.

*

יובל נעים הוא כנראה, אם לנקוט לשון המעטה, לא הדימוי הראשון שיעלה לך בראש כשתחשוב על איש מקצוע רציני. הוא לא מדבר על כדורגל כאילו זה פיזיקה גרעינית, הוא נראה קצת כמו בעל באסטה, מיוזע, עצבני, יורק לתוך המיקרופון.

אבל יובל נעים עומד בכל הפרמטרים של מאמן כדורגל מעולה. הוא מצליח כמעט בכל קבוצה בה אימן להפוך את אוסף השחקנים לשלם הגדול מסכום חלקיו. הוא עומד בלחצים, לא מתפשר במילימטר על האמת המקצועית שלו, לוקח אחריות ומביא תוצאות.

כשהוא הגיע לאמן את בית"ר בזמנו חשבתי שזה מעיד כך שבית"ר כבר לא רואה עצמה כמועדון גדול. כיום אני יכול לומר שהוא אחד המאמנים הטובים שהיו בבית וגן בעשור האחרון.

שמחתי מאוד בשבילו במוצאי שבת. לאנשים שהולכים עם האמת שלהם כנגד כל הסיכויים ובסוף מנצחים יש לי פינה חמה מאוד בלב.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

111 תגובות ל “יום שישי את יודעת”

  1. אחד העם (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:17)

    התביישתי כאוהד מכבי אתמול, זה עורר בי בחילה והרהורים נוגים.
    מאז ומתמיד היו הטריבונות עיר מקלט לאספסוף של חדלי אישים, שמצאו שם במה להראות, בבוטותם , כי הם שווים משהו, דבר שנבצר מהם בשאר תחומי החיים. זה היה וישנו בכל הקבוצות, אצל מי יותר ואצל מי פחות.
    אני חושב שלאחרונה יש קואליציה בינם לבין כל מיני אנרכיסטים פרועים ואוייבר חוכעמים.
    העולם הגלובלי גורם להם להיתלות באילנות מפקפקים, או שמא נאמר לחסות בצילם של אטדים, כמו קהלים בארגנטינה, ברזיל, טורקיה, סרביה , קרואטיה ויוון, שם העידוד אולי מרשים בקליפים, אבל הוא רווי רוע, שנאה ואלימות.
    אני בתחושה שיש מגמה של הקצנה בארץ. אני מהדור שבו לא היתה הפרדת קהלים, ישבתי לצד אוהדי הפועל, נתניה וביתר, החלפנו דעות וכיבדנו איש את אחיו , גם בפיצוחים- לא בפיצוחי ראשים. אני מקווה שאני טועה ושזו רק הקידמה הטכנולוגית שמנגישה את הכיעור, שהיה קיים תמיד. אני מביט על הג'וניור שלי ובני גילו ורואה חבורה עם איכויות שונות חלוטין מחבורת המקפצים נטולי החולצות ועטויי כובעי הגרב. עבר הרבה, כובע הגרב, מאז ימי הפלמ"ח.

    להגיב
    • ר.בקצה (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:29)

      לעניות דעתי, מדובר בקידמה הטכנולוגית. כילד, אני זוכר חדשות ברדיו בשבתות שהיו מסתיימות בהודעה על משחקים שפוצצו בשל קטטות (בליגות הנמוכות בעיקר). אז היום אתה מקבל את זה ביוטיוב ובפייסבוק, במקום ברדיו.

      להגיב
      • איציק אלפסי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:35)

        נכון, אבל היום זה הרבה יותר מסוכן שבגלל שזה מאורגן. זה כמו ההבדל בין פושטקים שעושים בלגאן מדי פעם לפשע מאורגן.

        להגיב
        • מיקו G (פורסם: 15-5-2017 בשעה 19:08)

          על פי שום מדד אובייקטיבי יותר מסוכן היום.

          להגיב
  2. גיל שלי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:21)

    גם אני מאוד חושש מהפנאטיקס, מקווה שבאגודה ידעו לטפל בהם. ניסו איתם את המקל, אחר כך את הגזר, עכשיו כנראה צריך לחזור למקל

    להגיב
    • יואב דובינסקי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:38)

      אני איתך.

      להגיב
    • זינק (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:44)

      לא יעזור מה תעשה האגודה – מכבי, ביתר, הפועל או השד יודע מי, אם ארוע כמו זה מסתיים בלי עצורים.
      מסתובבים חבורה של עבריינים שמסתירים את הפנים ומסיתים בצורה פרועה, והמשטרה…. שששששש. אולי התבלבלו שם בחגים בין לג בעומר לפורים.

      להגיב
      • אחד העם (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:47)

        אין חוק נגד וולגריות וסרות טעם. יש חינוך

        להגיב
        • זינק (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:49)

          יש חוקים נגד הסתה.

          להגיב
          • בלייק (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:23)

            אתה צודק, אבל הם לא רלוונטים.

            להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 09:36)

      גיל, מכבי בהחלט פעלו ובהחלט היכולת שלהם מוחלטת, אבל אני חוזר שוב לעניין שלילת המנויים (למיטב זכרוני כתוב בגב המנוי שהתנהגות בעלת אופי פלילי, לצורך העניין שירים גזעניים, יכולה להוביל לנקיטת צעדים כנגד בעל המנוי). תעיף אותם מהיציע אז אולי בטווח הקצר העידוד יפגע, אבל בטווח הארוך קצצת להם את הכנפיים.

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 09:36)

        יכולת מוגבלת לא מוחלטת כמובן.

        להגיב
        • Ollie Williams (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:13)

          ניסו כבר את עניין שלילת המנויים. לא עזר. בתי משפט לא מגבים את המועדון במקרים כאלה אלא אם יש לו מספיק הוכחות אולטרא-חותכות (וזה לרוב אין גם כשהאצטדיון מרושת במצלמות).
          חוץ מזה, כל עוד אדם שנשלל ממנו המנוי לא צריך להתייצב בתחנת המשטרה בזמן משחקי הקבוצה שלו, ו/או מתקינים מצלמות עם זיהוי פנים מתקדם בכניסה לכל אצטדיון, מה בדיוק ימניע מאותו שלול-מנוי להשיג מנוי עם שם אחר ולהכנס בקלילות למגרש?

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:26)

            ברור שזה בעייתי ותלוי מעט במועדון, אבל אני חושב שצריך להילחם בהם ואם הארגון לא משתף פעולה גם לשלול ממנו הטבות. בעיניי מנוי עם תמונה זה אלמנטרי ומונע ספסרות

            להגיב
            • Ollie Williams (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:34)

              צר לי אבל חלומות באספמיה….
              ראית את רמת האבטחה והמאבטחים במגרשים, ראית את הלחץ שתמיד נוצר ואז הבדיקות נהיות מחופפות, אתה חושב שמישהו בכלל ייקח את הזמן להשוות את התמונות?
              וגם אם כן – העונה פספסתי לא מעט משחקים מהמנוי מכל מיני סיבות. מכרתי את המשחקים שפספסתי לחברים של החברים שכן הלכו למשחק. אתה רוצה לומר שמעכשיו אסור להעביר מנוי עם תמונה לאף אחד, ואם נבצר ממני להגיע למשחק אסור לי לפרגן לחבר ו/או לכסות על ההפסד הכספי?

            • אלי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 15:02)

              אם נבצר ממך להגיע למשחק אז תודיע למועדון והוא יעמיד את הכרטיס למכירה ואולי יתן לך פיצוי.
              ככה זה עובד ב NBA לפי מיטב ידיעתי.
              הייתי פעם במשחק והיה תור של ביטולים מספר שעות לפני המשחק.

      • גיל שלי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:11)

        העיפו כבר כמה, אולי צריך לעבור למנוי עם תמונה, אבל גם אז ימצאו דרך לעקוף את זה

        להגיב
      • Lord Anthony (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:36)

        מזה פה יום הצדקנות הבינלאומי?
        באו שלוש מאות ילדים משועממים, הדליקו אבוקות ועשו מסע הלוויה, אפשר לחשוב כאילו היתה פה התפרעות המונית לפי התגובות.
        למכבי יש גרעין אוהדים אלים, אף אחד לא מתכחש לזה, הקבוצה נלחמת בזה, והקהל ברובו יוצא נוגד התופעות. הלוואי עליהם חצי הלגיטימציה שאתה והחברים שלך נתתם במשך שנים ל"עשבים השוטים" אצלכם.
        כל הניפוח הזה הוא חלק מהנרטיב של אוהדי בית"ר (וכמובן של הפועל) שמנסים למכור את הסיפור כאילו מה שקרה אצלם יכול לקרות בכל קבוצה. במקום לעשות חשבון נפש ולהבין איך הם הגיעו למצב הזה, עוצמים עיניים ומנסים לצייר לעצמם את הגרעין הקטן והדימיוני של אוהדים שחטף להם את הקבוצה.

        להגיב
        • דור (פורסם: 15-5-2017 בשעה 14:55)

          המצב בקהל של מכבי שונה מבית"ר, הפועל ואפילו חיפה וב"ש. ארגוני החוליגנים החלו להופיע בקהל המכביסטי כבר בשנות ה-90, ומהיום הראשון ועד ימינו אנו מספרם או התמיכה בהם מקרב יושבי היציעים לא עלתה. זוכרים את החולצות השחורות? בלוק של 100 אנשים שספגו קללות מכל עבר מסביבם. כאשר הקבוצה לא מצליחה אז מגיע פחות קהל ושומעים את החוליגנים יותר, אך העוינות בינם לבין יושבי היציעים האחרים היא גבוהה, אגב לא רק בגלל המוטיבים הגזעניים והאלימים שהם מביאים למגרש, אלא בשל בוז כללי למהות הארגונים ששמה עצמם מעל למועדון (שביתות וכיוצא בזה), התנהגות דחויה ובזויה במהות המכביסטית. מלחמה בחוליגנים זה דבר שמדינות התמודדו איתו בהצלחה בעבר, כנראה קברניטי אכיפת החוק סבורים כי התופעה אינה מספיק רחבה בארץ בכדי להילחם בתופעה באמת, סברה שאני לא בטוח שאיני מסכים איתה.

          להגיב
  3. אמיתי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:30)

    תיקונון. מאוהד למנהל..
    אוהדי הפועל לא אשמים בטח יחסית למנהלים שעברו שם. זה חדש שאוהדים תמיד יירצו עוד רכש או להחליף מאמן? הם באמת ידעו מי חייב למי כמה?
    מצד שני אני מסכים שהאוהדים ולא רק של הפועל בארץ מכוונים את המחאות שלהם למטרות הלא נכונות.
    צריך לדעת לבחור את הקרבות

    להגיב
    • איציק אלפסי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:37)

      נכון. תודה על התיקון

      להגיב
  4. matipool (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:31)

    איציק – בפסקה הרביעית צריך להיות "הפיכה מאוהד למנהל".

    להגיב
    • איציק אלפסי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:32)

      נכון. תודה מתי. טעות פרוידיאנית :)

      להגיב
  5. ארול (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:45)

    יש סקס אחר.
    תודעת אוהד, כמוהה תודעת עבד, כמוהה תודעת פקיד, כמוהה תודעת קורבן. היא תודעה. הדור החדש של האוהדים יכול לחשוב כמנהלים ולא כאנשי ברזלים.
    מעדיף עבודה מתמשכת ושינוי מתמיד אל עבר החזרת הכדורגל לאוהדים ויצירת תודעת המנהל מאשר לשים את כל הביצים בסל רעוע אחד.

    בינתיים:

    https://www.facebook.com/WakingTimes/videos/1193648997381513/

    להגיב
  6. מכביסט שמאלני (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:55)

    טקס הקבורה להפועל היה מתבקש, רק בלי לשרוף בובה של תינוק ושיר האונס.

    כל היפי נפש פה מדברים כאילו בעולם זה לא קורה ואין שמחה לאיד.

    איציק אלפסי לדעתי הפוסט שלך צבוע ומתיפייף, ביתר מאז ומתמיד היו בעייתים גם בהקשר של ערבים וגם מבחינת התנהגות, עוד לפני הלה פמיליה העבריינים שרק הקצינו את הבעיה.

    בכלל כל הצביעות וההתנשאות של קבוצות האהודים מאוסה ומעיקה, שחררו אותנו מהטפות מוסר, אתם אלו שברחתם מהקבוצה שלכם לא אנחנו.

    להגיב
    • אסף the kop (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:59)

      עוד בת יענה
      אתה תתעורר יום אחד ותגלה שגנבו לך את המועדון
      פחדן ומוג לב. איפה אתה ואיפה אלפסי ?

      להגיב
      • רועי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 09:10)

        מכבי חיה עם החלק הזה בקהל שלה במשך שנים רבות, עוד מתקופת החולצות השחורות ונמני.
        אפשר להירגע, אף אחד לא יגנוב את המועדון.

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 09:18)

          רועי, בתקופת נאבר שמונה הם לא גנבו את המועדון אבל הרעילו אותו מאוד מאוד (לפרטים אתה מוזמן לידידנו שדמי שאף נפגע מהם פיזית).

          להגיב
          • רועי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 09:21)

            לא חולק עליך,
            אבל מכבי התגברה על זה, זו הכוונה שלי.

            להגיב
          • מכביסט שמאלני (פורסם: 15-5-2017 בשעה 11:24)

            איזה כיף, אוהד ב"ש שמטיף על אלימות, מי כמוך מכיר את הנושא לא?

            להגיב
            • גיא זהר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 12:19)

              אני טרמפיסט כמו רוב אוהדי ב"ש, אין לי מושג על מה אתה מדבר. וברצינות, ראית באיזשהו מקום שכתבתי שאנחנו יותר טובים? (למרות שעם נמעבר לטרנר החולירות של שער שתיים עכשיו מפוזרים). יש לי הרבה מה לומר על הצעד של אלונה בזמנו אחרי תקרית עזורי שגם עליה יש לי מה לומר (אתה בוודאי יודע מימיו במכבי שהאמת לא תמיד נר לרגליו) ולא רק לחיוב, אבל זה לא המקום. בכל מקרה הצעד שלה השיג תוצאות לא רעות בעניין ועדיין יש הרבה דברים שהיא ואפילו מכבי יכולים לעשות עוד.

            • גיא זהר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 12:22)

              ואם היית קורא בהמשלך היית מבין שאין לי בעיה עם רוב מה שעשו הפאנטיקס (לא שזה יהיה בטוב טעם אבל לגיטימי לגמרי) ושיש לי בעייה גדולה עם ההתלהמות וציקצוקי הלשון נגד מה שעשו.

      • מכביסט שמאלני (פורסם: 15-5-2017 בשעה 09:25)

        אלפסי ודומיו נמצאים במסע יח"צ וליקוקים מהתקשורת, ואין לי בעיה עם זה, אבל רבאק שחררו כל הזמן מטיפים מוסר .

        במידה וזה היה הפוך ומכבי הייתה יורדת ליגה כל שונאי מכבי היום עושים אותו דבר וגרוע מזה.

        להגיב
        • צור שפי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 17:47)

          מכביסט שמאלני – מה שאתה כותב לגבי התנהגות שונאי מכבי נכון לגמרי והיו דברים מעולם (למשל אחרי ההפסד לגליל עליון בשנות ה-90) אבל למה זה גורע אינטש ממה שאלפסי כתב? אני חושב שהמפגנים האלה הם מצערים כי הם עושים את האקלים הספורטיבי שלנו לפחות נחמד ממה שהוא יכול היה להיות. זה כמובן נכון גם לכבישים ולהתנהגות שלנו כחברה בעוד מקומות. היו כבר המון דיונים בנושא הזה ומבחינתי ברור שהדרך היחידה לשפר את המצב היא שכל אחד יתעסק בחרא של הקבוצה שלו ולא של קבוצות אחרות.

          להגיב
          • מכביסט שמאלני (פורסם: 16-5-2017 בשעה 07:14)

            אלו חוקי המשחק, אני ואתה יודעים את זה וגם נדב צנציפר יודע את זה.

            זה אירוע שממש לא אמור להיות בכתורת ראשית של עיתון, אתם מדברים כאילו במקרה וזה היה הפוך אוהדי הפועל לא היו חוגגים.

            להגיב
  7. רועי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:59)

    איזו היסחפות על הפנטיקס, אקט מטופש ומגוחך, לא יותר מזה.
    בפאקינג NBA השחקנים (!) באו לבושים שחור להלוויה של היריבה. אף אחד לא התחלחל והזדעזע עד עומקי נשמתו כמו שבארץ כולם מזועזים.

    להגיב
    • רועי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 09:08)

      אני מחכה לראות את התגובה של מירי רגב לחגיגות של בית"ר הערב.

      להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 09:28)

      ממש בדיחה. אני הרבה הרבה יותר מזועזע ממה שקרה אחרי הכדורעף נשים. ועוד לשים בכותרת. גם אם לא היה בטוב טעם לגיטימי לגמרי.

      להגיב
    • בלייק (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:09)

      מסכים איתך לגמרי רועי.
      יש הרבה בעיות בקהל של מכבי. הלווייה זה קשקוש שעוזר לגורמים בהפועל ובקהלה לחזור ולהתנשא ולהרגיש עליונים, רק יום אחד אחרי שהשבר שנרקח שם ע"י הנהלות מושחתות ואוהדים שלא יודעים גבולות הוביל לירידת ליגה. אבל כמה כיף שאפשר להסית את האש לכיוון ההסתה לרצח בכיכר.

      להגיב
  8. איתמר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 09:26)

    כאוהד הפועל אני מסרב להזדעזע ממופע ״האימים״ של אוהדי מכבי.
    כאוהד הפועל אני משועשע מהתשוקה של אוהדי קבוצות אחרות לשנות אותנו, להפוך אותנו לאחרים ממה שאנחנו.
    אגב, מי שמכיר את ההיסטוריה של הפועל יודע שהיא תמיד נוהלה על ידי אוהדים במעגלי השפעה שונים.
    הניסנובים עצמם הם אוהדים.
    יחסית לפוטנציאל הנפיץ שקיים בחברה הישראלית, הכדורגל איננו מקום מאוד אלים.
    למעשה, בהשוואה למקומות רבים בעולם, כולל באירופה, מצבנו לא רע בכלל.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 09:30)

      מסכים, אם כי יש כמה דברים לא נעימים באולטרס השונים שצריך לטפל בהם במישור הפלילי

      להגיב
      • איתמר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:52)

        צריך להבחין בין אלימות פיזית שמגיעה עד כדי סיכון חיי אדם וזה לחלוטין באחריות המשטרה ומערכת המשפט (ואם אפשר, פחות ימים במעצר ויותר שנות הרחקה מהמגרשים) ובין התנהגות שאיננה נעימה, לעיתים אף נתפסת כקיצונית ובזויה, ועדיין אפשר להכיל אותה במסגרת חופש הביטוי.

        להגיב
        • צור שפי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 17:51)

          איתמר – אני מסכים שמה שלא אלים פחות בעייתי ועדיין אני חושב שחילול קברים, הבובה של אוברוב ושש"ל (אני מתייחס רק לדברים שבוצעו במחנה שלי) הם מתועבים על פי כל אמת מידה ורצוי שנפעל כדי למגר תופעות כאלה. אגב, ורק כדי שלא ייוצר רושם שאני משווה – האקט אתמול היה הרבה פחות חמור מהבובה של אובארוב – שם זה היה על רקע טרגדיה אישית.

          להגיב
          • אלון (פורסם: 15-5-2017 בשעה 21:30)

            ואובארוב היה פחות חמור מניסיון הרצח בכדורעף. עד מתי קקי פיפי

            להגיב
            • צור שפי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 23:54)

              כתבתי: מה שלא אלים פחות בעייתי.

  9. בני תבורי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 09:45)

    אלפסי,
    אני מוצא את עצמי מהרהר בזמן האחרון במה שכתבת בנוגע ליכולת של אוהדים לנהל קבוצה. על עצמי אני יכול להעיד, אין לי מושג איך עושים את זה למרות שניהול, כמו ניהול בכל ארגון אחר, הוא סך פעולות שמטרתן למקסם ביצועים תוך שמירה על אינטרסים של הארגון ושקיפות מלאה.
    לפני כשנה שאוהדי הפועל פ"ת החליטו לקחת חלק פעיל בקביעת עתידה של הקבוצה, הבעתי התנגדות להקמת קבוצת אוהדים ולא כי אני חושב שמדובר ברעיון רע, להפך, אמרתי שאני גדלתי על המותג הפועל פ"ת ולא נראה לי להתרגל למותג חדש הפועל סטלמך נניח. לשמחתי הקו שלי זכה לתמיכה והוביל להחלטה להקמת עמותת האוהדים שמטרותיה כניסה לשותפות בבעלות על הקבוצה, הבאת ספונסרים ושיתוף מלא בניהול.
    אתמול התקיימו בחירות לוועד המנהל, באופן טבעי וברור לא הצגתי את מועמדותי בדיוק מאותן סיבות שציינת – אני אוהב להיות אוהד ביציע ואני לא משוכנע שאני מתאים לניהול קבוצה, אבל לא כי אני חושב שאלה שנבחרו לא יוכלו לנהל כי הם אוהדים. המטרות שלנו כוללות בקרה, שיתוף בקבלת החלטות – לא לגבי הרכב הקבוצה אלא כדי למנוע החלטות מוזרות כמו מכירה סיטונית של כוכבי קבוצת הנוער שזכו בגביע המדינה ועלו לליגת העל, כמו הודעה על הפסקת עבודתו של מאמן מצוין שהגיע באמצע העונה כשהקבוצה הייתה קרובה מאוד לירידת ליגה נוספת והצליח בסופו של דבר להביא את הקבוצה לפלייאוף העליון.
    הנקודה שלי פשוטה: כשמדובר במשהו שהוא חלק מחייך, חלק מהזהות שלך, חלק מהעבר ההווה והעתיד שלך, אתה לא יכול להסתפק בלשבת ביציע, וודאי לא כשהקבוצה שלך נרמסת. ומי אם לא אתה יכול להבין זאת.

    להגיב
    • איציק אלפסי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 11:38)

      בני, דבר ראשון שיהיה לכם המון בהצלחה! אני אחסוך את הקלישאות של הפועל פ"ת חשובה לכדורגל הישראלי וכו'. הכי חשובה להרבה אנשים טובים וזה סיבה מספיק טובה שהיא תעמוד על הרגליים בצורה יציבה ותחווה גם הצלחות מקצועיות.
      החברים שבחרתם בהחלט יכולים לנהל, אבל כדי לעשות את זה הם יצטרכו לחשוב ולהתנהל אחרת מהאופן שבו הם התנהלו כאוהדים. וזה תהליך שהם יצטרכו לעבור. דוגמא הכי פשוטה – לפעמים כשאתה בעמדה של מנהל וצריך לקחת בחשבון את מכלול השיקולים אתה כן תמכור את הכוכב של קבוצת הנוער, משהו שכאוהד בחיים לא היית עושה.

      להגיב
      • איתמר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 11:57)

        לפעמים דווקא תחושת הבטן של המנהל-אוהד היא הנכונה.
        רמי כהן, היושב ראש של הפועל בכדורסל, עשה השנה כמה מהלכים שהיו מנוגדים לתפיסת עולמו כאוהד תוך כניעה לדרישות של הצוות המקצועי/אנשים שאינם נבחרים אך שותפים לקבלת ההחלטות.
        בדיעבד זו היתה טעות.
        לא תמיד החשיבה הקרה והתועלתנית נכונה לקבוצת אוהדים.

        להגיב
        • מיקו G (פורסם: 15-5-2017 בשעה 19:13)

          החלטות מטומטמות שמגיעות מחשיבה קרה הן זהות להחלטות מטומטמות שמגיעות מהלב. אם תלך אחרי הלב אז בממוצע תעשה יותר טעויות שנובעות מרגש.

          להגיב
  10. Ollie Williams (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:26)

    ואני תמיד תוהה מה לעזאזל "רוב נורמטיבי" אמור לעשות.

    – ללכת לשוטרים שמסתכלים ולא עושים כלום?
    – לכתוב מכתבים זועמים להנהלה שגם ככה אובדת עצות כי לא נותנים לה את הכלים?
    – לריב איתם בפייסבוק?
    – להכנס לתהלוכה וליציע וללכת מכות עם כל הפנאטיקס?

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:27)

      אגב, כמי שהתנסה בשתיים ושלוש, זה ממש לא כיף

      להגיב
      • Ollie Williams (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:36)

        כנ"ל.
        יש לי כמה חברים, אנשי הייטק שממש לא באו מרקע קשה או ילדות טראומתית, שאיתם אני לא מדבר יותר על מכבי.
        הם בסרט של הפנאטיקס ונכנסים ללהט משיחיסטי כל פעם שהנושא רק מתחיל לעלות ואני מעדיף שלא להכנס יותר לפינות האלה.

        להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:33)

      לאכול את הלב

      להגיב
    • אלון (פורסם: 15-5-2017 בשעה 21:31)

      כשזה היה הפועל דרשתם מאוהדי הפועל לעשות בדיוק את ארבעת הדברים האלה

      להגיב
  11. גיא זהר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:35)

    רק לעניין יובל נעים. יצור לא נעים בלשון המעטה. מחובר לכאורה לגורמים לא סימפטיים. וזה עוד לפני יכולת האימון שלו שלא מדהימה. זה לא שאשקלון הפגינה יכולות טאקטיות של אלגרי.

    להגיב
    • matipool (פורסם: 15-5-2017 בשעה 11:07)

      לגמרי.

      להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 15-5-2017 בשעה 11:09)

      עכו עם תקציב דומה ירדה שנה שעברה ליגה במקום ה11 עם 34 נקודות. יובל ואשקלון נשארו עם 32 נקודות.
      לאשקלון שיחק המזל להיות בשנה הנכונה.
      ועדיין. הוא מצא אחלה זרים. ובנה תלכיד לא רע בכלל.

      להגיב
      • ארז (פורסם: 15-5-2017 בשעה 11:11)

        כתבנו באותו זמן… לא ראיתי את התגובה שלך כשכתבתי.

        להגיב
    • ארז (פורסם: 15-5-2017 בשעה 11:10)

      פרנקו כתב נכון, שאחוזי ההצלחה שלו לא היו מסדרים הישארות בכמעט אף עונה אחרת (עזוב בצד את ה-9 נקודות של הפועל).
      מצד שני, עם מה שהולך בקבוצה הזאת וסביבה, כנראה שמתי מעט יכלו להעמיד קבוצה ולאגור כמות נקודות כזאת. לכן, למרות שאני לא ממש מתלהב ממנו, כן מגיע קרדיט על ההישגים (למרות שמסכים איתך גיא – לא כיף לפרגן לו).

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 11:24)

        יניב וארז, אני לא חושב שיובל נעים מאמן רע ומגיע לו קרדיט הן על הזרים והן על הלחימה אבל שימו לב מה אלפסי כתב: "אבל יובל נעים עומד בכל הפרמטרים של מאמן כדורגל מעולה. הוא מצליח כמעט בכל קבוצה בה אימן להפוך את אוסף השחקנים לשלם הגדול מסכום חלקיו. הוא עומד בלחצים, לא מתפשר במילימטר על האמת המקצועית שלו, לוקח אחריות ומביא תוצאות.
        כשהוא הגיע לאמן את בית"ר בזמנו חשבתי שזה מעיד כך שבית"ר כבר לא רואה עצמה כמועדון גדול. כיום אני יכול לומר שהוא אחד המאמנים הטובים שהיו בבית וגן בעשור האחרון". היסחפות קלה הייתי אומר.

        להגיב
        • ארז (פורסם: 15-5-2017 בשעה 11:38)

          כן.
          לא רק בנושא או בפוסט הזה.
          ברגע שכתב שהיה מצטרף לחגיגות של אוהדי מכבי אם היה בסביבה, זה אומר עליו הרבה.
          שיהיה בריא.

          להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 15-5-2017 בשעה 12:28)

          היסחפות יותר מקלה.
          אבל כולנו כאלה. היה לו לא מעט מזל השנה. אבל עשה עבודה טובה השנה ובסוף את רוב המצליחנים בכדורגל הישראלי מהללים באובר פרופורציה.
          אין לי ספק שמאמן אחר מהזאנר שמגיעמבדרך כלל לקבוצות חלשות באותה סיטואציה השנה היה יריב קל יותר להפועל.

          להגיב
  12. יואב (פורסם: 15-5-2017 בשעה 11:28)

    יששששש, עוד פוסט על הפועל…כאילו כאילו, לא באמת, זה בעצם מדריך איך לעשות את זה נכון.. תל חי.. פויה מכבי…
    מ ז י ז.

    להגיב
  13. D! פה ועכשיו (פורסם: 15-5-2017 בשעה 11:45)

    רק לי נדמה שהעובדה שיובל נעים מאמן בליגת העל קשורה בקשר די ישיר למה שאוהדי כל הקבוצות מרשים לעצמם לעשות במגרשים?

    מוזמנים לעיין בתגובות לפוסט הזה

    https://maktesh.wordpress.com/2011/09/08/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%9F-%D7%9C%D7%92%D7%99%D7%98%D7%99%D7%9E%D7%99/

    להגיב
  14. איתמר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 11:59)

    הכי פתטיים – אוהדי הפועל בתקשורת שמתגעגעים לאלי טביב.
    מוזר שהם לא מתגעגעים באותה מידה לשאול אייזנברג.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 12:11)

      המחאה נגד טביב הייתה מהמוצדקות (זה שלא מחו נגד רמון הזוי). זה שהקבוצה הצליחה תחת טביב (והראל, לפחות בחלק מהזמן) לא אומר שהאדון לא חיפש את האקזיט ושלא גרם לה נזקים אדירים.

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 15-5-2017 בשעה 12:28)

        אני לא מתגעגע להרבה דברים אצל טביב. אבל בוא נהייה פיירים.

        להגיב
      • אביאל (פורסם: 16-5-2017 בשעה 22:07)

        גיא – מוצדקות ? תמיד אוהדי הפועל אומרים שהפגינו מול טביב כי הם חששו שהוא יפגע בקבוצה בעתיד, לעומת זאת שהחשש הפך למציאות (פירוק ועכשיו ירידת ליגה) אף אחד לא הפגין מול כבירי, ככה שהסיבות נמצאות במקום אחר (לדעתי זו גזענות וכבר דיברנו על זה מספיק), עדיין לא קיבלתי תשובה מספקת למה הפגינו מול מישהו שעלול לפגוע (ושבאותו זמן גם הביא את הפועל לשיא שלה, ליגת האלופות) ולא הפגינו מול מי שהרס בפועל את הקבוצה.

        להגיב
  15. אריאל (פורסם: 15-5-2017 בשעה 12:01)

    במסגרת חופש הביטוי מותר לאהוב חרא. מותר גם להתפלש ולאכול חרא.
    לכן אם מישהו מהצבועים מנסה לקחת מכם את קערת החרא שלכם עמדו זקוף ותגידו לו: זה החרא שלנו, ויש לנו זכות לאכול אותו. בתיאבון.

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 12:33)

      זה לא שאלה של חוק. עניין תרבותי
      את הבחורה שחירבנה על הדגל (אמנית) זימנו לחקירה

      להגיב
      • אריאל (פורסם: 15-5-2017 בשעה 12:38)

        זה לא מה שכתבתי ?

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 12:44)

          למיטב הבנתי הדיון והביקורת הם על ההיבט התרבותי. זה הזוי שרוצים להעמיד אנשים לדין על דברים כאלו

          להגיב
          • אריאל (פורסם: 15-5-2017 בשעה 12:54)

            אני לא בעד להעמיד לדין. גם אלפסי לא כתב להעמיד לדין.
            פרנויות בצד, לא יגעו בהם, הזכות לחופש ביטוי מובטחת.
            עכשיו יש מרחב בחירה אזרחי. למה לא לגנות חד משמעית ולהוקיע במקום להגיד צבוע וכו'
            או כמו שכתבתי למה להתעקש לאכול את החרא רק כי יש לך זכות…

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 13:53)

              וואלה לא ירדתי לסוף דעתך..

            • אריאל (פורסם: 15-5-2017 בשעה 14:11)

              חפיף. התייאשתי.

    • גל ד (פורסם: 15-5-2017 בשעה 13:29)

      היום אתה אומר לאנשים שהם אוכלים חרא, מחר יגידו לך שאתה אוכל חרא. חופש הביטוי לא נועד להגן על מה שנעים לנו לשמוע ולראות, אלא על מה שלא נעים. כי אחת לכמה זמן מסתבר שמה שנראה לך כמו חרא הוא מצע בקטריאלי שחיוני לבריאותנו.

      להגיב
      • אריאל (פורסם: 15-5-2017 בשעה 13:59)

        הסיפור של אתמול נראה לך יותר כמו מצע בקטריאלי חיוני או כמו חרא ?
        וחופש הביטוי אגב כולל גם את האפשרות לצאת נגד דברים מכוערים

        להגיב
        • גל ד (פורסם: 15-5-2017 בשעה 14:10)

          אוי, תתקדם. זה לא משנה איך נראה לי הסיפור של אתמול, לטוב ולרע זה חלק הכרחי משוק רעיוני בריא. ואין חולק על כך שזכותך להביע את הדעות הדביליות שלך, אבל הבעת הדעות הדביליות שלך בהכרח תגרור תגובות נגדיות. תגובות נגדיות אינן השתקה.

          להגיב
          • אריאל (פורסם: 15-5-2017 בשעה 14:12)

            מתקדם מותק.

            להגיב
    • בלייק (פורסם: 15-5-2017 בשעה 14:15)

      לא לגמרי קשור, אבל כזה דיון על אכילת חרא….. הרגשתי צורך לשים את זה:
      https://www.youtube.com/watch?v=VjzqO6UOPFQ

      להגיב
      • אריאל (פורסם: 15-5-2017 בשעה 14:27)

        הסמויה מבחינתי אפשר גם אם לא קשור

        להגיב
      • Ollie Williams (פורסם: 15-5-2017 בשעה 23:42)

        ואני כבר ציפיתי ל THEY EAT DA POO POO!!!

        להגיב
  16. Amir A (פורסם: 15-5-2017 בשעה 12:48)

    מישהו מבין למה האוהדים של מכבי תל אביב במיצג האמנותי שלהם אתמול טרחו לשים כובעי גרב על הראש? הם מסתובבים ככה בדרך כלל? הם הבינו שיש כאן טעם רע? אולי הם פחדו שאם יזהו אותם הם יחטפו מכות מאוהדי הפועל מאוחר יותר?

    להגיב
    • דור (פורסם: 15-5-2017 בשעה 15:14)

      הוואנאביז של הפאנאטיקס עוטים על עצמם את המסכות בכל הזדמנות שנקרית בדרכם

      להגיב
  17. אחד מהעם (פורסם: 15-5-2017 בשעה 13:19)

    הצביעות האמיתית היא לגנות שירי אונס ולשים בפוסט שיר של אייל גולן.

    ואגב, כשזה מכבי ושירי אונס זה "חופש הביטוי" כשזה בית"ר זאת גזענות ו"יש להעמיד אותם לדין".

    להגיב
    • Ollie Williams (פורסם: 15-5-2017 בשעה 13:46)

      כרגע, מבחינת החוק, זה המצב.
      לצערנו הרב

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 13:54)

        למה לצערנו? אתה רוצה להעמיד לדין כל מי שיאמר משהו גיזעני?
        או שיישרוף משהו?
        אני פחות

        להגיב
        • גל ד (פורסם: 15-5-2017 בשעה 14:07)

          אני הבנתי בדיוק ההפך, שהוא לא חושב (ואם זה נכון אני מסכים איתו) שאמירות גזעניות צריכות להיות פליליות.

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 14:13)

            מסתבר שאני ביום איטי משו..מודה ועוזב

            להגיב
            • Ollie Williams (פורסם: 15-5-2017 בשעה 16:12)

              הכוונה שלי הייתה שכרגע רק אמירות גזעניות זוכות להיות נגד החוק ולא שירים כגון שיר האונס.
              לא הייתי מתנגד ששירים משני הסוגים היו מזכים בעונש (לאו דווקא פלילי אבל סנקציה כנגד המזמרים).
              ובכל מקרה לשניהם צריכה להיות התנגדות מוסרית בלי קשר למה חוקי ומה לא.

    • אדם (פורסם: 15-5-2017 בשעה 16:55)

      רק שאייל גולן לא אנס אף אחת (ואני רחוק מלהיות מישהו שמחבב אותו).

      להגיב
  18. מכביסט שמאלני (פורסם: 15-5-2017 בשעה 14:03)

    מה קרה? רק לאוהדי הפועל מותר להיות צינים??!?!!?

    איזו תקשורת ספורט פח אשפה יש בארץ, ואיזו שרת תרבות פח אשפה.

    להגיב
  19. אנונימוס (פורסם: 15-5-2017 בשעה 17:21)

    מה שצריך לקרות זה פשוט שהמשטרה תתערב. חבורה של פושעים דמיקולו מוצאת בספורט מקום לפרוק את כל השטויות הילדותיות עלק-מאפיונריות שלהם. ובמקום לנער אותם ולגדוע את זה באיבו, נותנים לגידולי הפרא האלה לגדול במשך שנים ואז באים לגולדהאר ורמי כהן בטענות. כאילו זה התפקיד שלהם. בשביל מה יש משטרה לעזאזל? בשביל מה החזירו אותם למגרשים? קחו דחפו אותם למעצר כל יומיים על כל פעם שהם מתפרעים במגרש. סגרו עניין כבר

    להגיב
    • יואב (פורסם: 15-5-2017 בשעה 17:40)

      אבל משתמש הפועל, אתה יודע מי הם. חלקם הם חברים טובים שלך. חלקם האחר, רק חבר לבירה. אתה הרי יודע…

      להגיב
      • יואב (פורסם: 15-5-2017 בשעה 17:41)

        אז תעזור למשטרה כאזרח טוב

        להגיב
  20. red sox (פורסם: 15-5-2017 בשעה 18:27)

    ביומו הראשון של יובל נעים כמאמן הפועל עכו הוא ביטל את האימון ולקח את הקבוצה באוטובוס לקברי צדיקים בגליל.
    ההכנה הטקטית של הפועל למשחק מול רעננה כללה מכתב תחינה לסיוע מגוויית הרבי מלובביץ'.
    באותו רגע הבנתי – הפועל הפכה לעכו. כלומר, חוץ מזה שעכו בליגת העל.

    להגיב
    • ניב (פורסם: 16-5-2017 בשעה 09:48)

      אם לא יזיק לפחות בטוח לא יועיל.

      להגיב
  21. Amir A (פורסם: 15-5-2017 בשעה 19:02)

    ועכשיו מסתבר שהמשטרה סגרה את התיק בסיפור של הדקירות אחרי משחק הכדורעף מ"חוסר עניין לציבור" (כך מדווח בוואלה ספורט). דבר ראשון רצתי ללוח שנה לברר אם מדובר בראשון באפריל. לא. אחר כך ישבתי לרגע עם עצמי וביקשתי מעצמי לענות בכנות לעצמי על השאלה הבאה: מה יותר מעניין, ילדים שנדקרים במארב מתוכנן בארוע ספורט או הציצים של שרון פרי? אחרי שעצמי הודה לעצמי שאכן הבחורה המצודדת מעניינת יותר הבנתי שהמשטרה בעצם צודקת, וחשוב יותר למצוא מי הדליף את התמונות שלה לאינטרנט על פני למצוא ולהביא למשפט את הדוקרים. לא ככה?

    להגיב
    • Ljos (פורסם: 15-5-2017 בשעה 19:19)

      מה הקשר בין המקרים? למה צריך להקטין פשע אחד בשביל אחד אחר?

      להגיב
      • Amir A (פורסם: 15-5-2017 בשעה 19:21)

        Ljos, קח אוויר.

        להגיב
        • Ljos (פורסם: 15-5-2017 בשעה 19:37)

          לא יודע, קראתי כותרת בוואלה! סלבס שאומרת "האם אוויר מזיק בשבילך? התשובה הסוערת בפנים" ושמעתי שביוניליבר משתמשים בזה בשביל ניסויים בבעלי חיים. אז אני מתנזר עד להוכחות חדשות.

          להגיב
          • Ollie Williams (פורסם: 15-5-2017 בשעה 23:41)

            כי כשהפיצו את התמונות של שרון פרי המשטרה הקצתה משאבים מיוחדים בזמן שיא כדי לתפוס את גנב הטלפון, ואילו מקרה חמור בהרבה נסגר למיטב הבנתי מחוסר ראיות (ולא חוסר עניין לציבור) למרות שלטענת אביו של אחד הפצועים זהויות הדוקרים ידועות למשטרה.
            אז כן,דווקא יש קשר.

            להגיב
    • זינק (פורסם: 15-5-2017 בשעה 19:25)

      קראתי את זה לפני כמה דקות ונדהמתי.
      שישה נדקרו. תגרת ענק בין מחנות אוהדים במשחק כדורעף נשים שלא קשור בשיט. וגורנישט… חוסר עניין לציבור.
      עכשיו לך תצפה שיטפלו בחבורת עבריינים במסיכות שבסהכ מזהמים את המרחב הציבורי.

      להגיב
  22. makaki (פורסם: 15-5-2017 בשעה 20:37)

    alfasi afasi

    להגיב
    • אסף the kop (פורסם: 15-5-2017 בשעה 20:39)

      makaki kaki

      להגיב
      • matipool (פורסם: 16-5-2017 בשעה 09:08)

        +1, אסף.

        להגיב
  23. אלון (פורסם: 15-5-2017 בשעה 22:00)

    אדון איציק אלפסי,
    קצת צניעות לא תזיק לך.
    אתה מנהל קבוצה שרק השנה עלתה לליגה א.
    אתה לא מנהל העשור ולא רק אתה יודע איך צריך לעשות הכל נכון וטוב. עוד לא הגעת, ממרומי ליגה א, למקום שבו שאתה יכול להטיף לכולם איך מנהלים ומה עושים.

    להגיב
    • מכביסט שמאלני (פורסם: 16-5-2017 בשעה 07:17)

      איציק אלפסי וחבריו עסוקים במסע יח"צ מלוקק בתקשורת, אל תפריע להם.

      להגיב
  24. יענקל'ך (פורסם: 16-5-2017 בשעה 09:13)

    כאירוע בדיד ההלוויה הזו אמורה להיתפס כקוריוז משעשע על כבול האידיוטי (אף פעם לא הצלחתי להבין איך יש כל כך הרבה אנשים שמוכנים להשקיע כל כך הרבה זמן וכסף בשביל שטויות כגון זו).
    אך כשמסתכלים על האירוע הזה כחלק משרשרת אירועים שמעורבים בה אוהדי מכבי ת"א זו תהיה התנהגות בת יענית לא להודות שיש כאן תהליך מתמשך של הקצנה ואבדן שליטה.
    זה כולל את שיר האונס שגם לגביו כאירוע בדיד הצליחו כל אותם הסלחנים למצוא סיבות מדוע לא צריך להתרגש ממנו.
    זה כולל את דקירת אהודי מכבי חיפה בפאקן משחק כדורעף נשים שמכבי ת"א כלל לא מעורבת בו.
    זה כולל תגרות קבועות כמעט בכל משחק גדול.
    ויותר מזה, זו לא נחלת הפנאטיקס בלבד, רבים ממכרי אוהדי מכבי ת"א ואני בהחלט מזהה תהליך של שיח מתלהם שהו]ך להגיוני עבורם.
    וכרגיל במדינתנו, במקום להקרדים תרופה למכה שוב יחכו כאן עד שיקרה אירוע חריג בעוצמתו בכדי לכנס ישיבות ולהקים ועדות ובלה בלה.

    להגיב
    • בלייק (פורסם: 16-5-2017 בשעה 10:17)

      "חגיגות" הירידה של הפועל הן אירוע שנחגג במקומות אחרים בעולם באופן די דומה על ידי אוהדים של קבוצות יריבות.
      דווקא עמיר פלג הזכיר לי (בטור שלו מהיום) שאוהדי הפועל כבר חגגו את הלווייה של המועדון כשהוא הלך לפירוק. לא נרשם זעזוע. אז זה היה מקורי ומאגניב כי זה בא מאוהדי הפועל. רק בשבוע שעבר שחקני הסלטיקס הגיעו לבושים שחור למשחק נגד וושינגטון כדי לציין את טקס האשכבה שעומד להתרחש. שחקנים, לא אוהדים. ועוד שחקנים שבפלייאוף הזה ציינו אשכבה אחרת, יותר מוחשית וטראגית. לא נרשמו הערות חריגות, גם לא בקרב כתבים שמסקרים את ה- NBA.
      שיר האונס, גזענות זה מגעיל והרסני בעיני וצריך לעשות הכל כדי לטפל בתופעה הזאת. הדקירות בכדורעף? המשטרה חייבת למצוא את האשמים ולמצות איתם את הדין. זה ברור.

      מעניין שאתה מזהה תהליכים בקהל של מכבי ת"א, אבל לא מצאת לנכון לציין את התהליכים שעובר הקהל הירוק, התמים, שלא לומר הטפלוני.
      אני קורא תגובות של אוהדים (בעיקר בדף הפייסבוק פוסטים אפשריים של מ.כ. מכבי חיפה, שדי מומלץ למי שמתעניין). כל פעם מחדש מדהים אותי הקלות שבא האוהדים הירוקים אימצו את שפת השואה שבעבר היתה נחלתם של אוהדי הפועל. דווקא בהפועל, בעקבות לחץ ציבורי מאוד גדול, יש רגיעה בנושא. עושה רושם שבקרב אוהדי מכבי חיפה לקרוא למכבי, לשחקניה ולאוהדיה נאצים, לשים דמויות מובילות מהמועדון (או שחקני עבר) במדי SS זה להיט מאוד גדול עכשיו. תל אביב עולה באש יותר טוב משיר האונס??
      הדשא של השכן ירוק יותר ומגעיל יותר.

      להגיב
      • מכביסט שמאלני (פורסם: 16-5-2017 בשעה 11:34)

        גם אוהדי ב"ש התחילו עם שירי שואה וכו'…… תאכלס אוהדי ב"ש בעלי חוסר מודעות מטורפת אז לא לוקח ללב.

        להגיב

מה דעתך?