מכבי? לא יכול להיות

In כללי

ידיעה במדור הספורט של אתר "וואלה" מיידעת את הקוראים כי קבוצת הכדורסל של העיר קאנטו אשר בארץ איטליה שוקלת להגיש תלונה נגד קבוצת הכדורסל של העיר תל אביב אשר באסיה (אבל מעלה בכל יום חמישי חמישה אמריקאים לייצג אותה באירופה), על שהאחרונה ניהלה משא ומתן עם אחד משחקניה בעודו תחת חוזה.

מחשבות מהירות:

גנבים קטנים נתפסים תמיד בגלל הנטייה המוזרה והמגנטית שלהם לחזור למקום הפשע. לפעמים אפילו לנסות ולבצע את אותו פשע שוב.

את מי יאשימו עכשיו? את הקופלים? את הפועל? קליין?

אני בטוח, סגור על זה שמכבי היתה מוסרית מספיק כדי לנהל את המשא ומתן הזה לאחר סיום המאבק בינה ובין קאנטו באותו בית בליגה האירופאית.

ילד סורר, אם אתה לא נותן לו מכה בראש פעם בכמה זמן, ימשיך לסרור. כאן, באירופה, במדיסון סקוור גארדן. הכל מותר לו.

או כמו שדורפן התייסקפ לי: עכשיו אנחנו מבינים למה הם צריכים את הליגה הישראלית. זה החימום.

ופראפרזה על מילות המשורר הלאומי: מי שדפק פעם אחת, כבר לא יכול להיגמל מזה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

75 Comments

יואב 30 במאי 2012

אברהמי,
ואת זה הסקת כי קאנטו מתלוננת? זאת הוכחה למשהו או שהרימו להנחתה שמחכה רק לעיתוי?
אני לא טוען שזה לא קרה(עכשיו או בעבר) אבל רק אזכיר שאת כל השחקנים שמכבי שידרגה להם את הקאריירה והחוזים (אידסון,פישר, מוריס ועוד רבים)היא איבדה למשאים ומתנים שהתנהלו כשהם תחת חוזה.
ומצריך יותר מידי זמן כתיבה כדי לתת כל כך הרבה דוגמאות כאלה מעולם הכדורגל(המקומי והעולמי).זאת נורמה פסולה אבל עדיין נורמה.
כן, גם בגרמניה הנאורה ספורטיבית אנשים חותמים לפני סוף העונה ביריבה שהם עוד אמורים לפגוש. מי היה מאמין…

זאב אברהמי 30 במאי 2012

יואב,

בוא נתחיל מהסוף. ההערה על גרמניה לא מוסיפה לכלום.

השרץ הוא שרץ, אם זה קורה אז זה לא אומר שזה בסדר שגם אתה (או הקבוצה תעשה את השרץ).

דרך אגב, למה מכבי לא מתלוננת או מאיימת להתלונן? והאם זה לא נראה לך שרץ לנהל מגעים עם שחקן של יריב צמוד?

יואב 30 במאי 2012

כתבתי- נורמה פסולה אבל נורמה.

יואב 30 במאי 2012

צודק בקשר לגרמניה.

Cabrio 30 במאי 2012

מתי יבוא העיתונאי האמיץ שיבוא ויגיד את האמת – עד מתי אתר ואללה! וכתבות ההסתה שלו נגד מכבי? אחרי הפתיחה, הייתי בטוח שתכתוב משהו על הנושא הזה. כי מכל הדברים בעולם… זה שווה כותרת וניסיון ליצירת שערוריה? אני לא אומר שזה דבר נכון או מוסרי, אך פניה או מו"מ כזה הם הסדנדרט שבסטנדרט…מכבי עושה את קבוע, וכך כל קבוצה גדולה באירופה.

סקופ : פניות "נוראיות" כאלה קורות על בסיס קבוע בכדורגל האירופי, כולל פניות מאת המועדונים מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, ריאל מדריד, ברצלונה, באיירן מינכן ושאר קבוצות בינוניות שלא מייצגות את הענף.

די לצביעות ! די לניגוח מתוך אג'נדה או אינטרס !

יואב 30 במאי 2012

על מה יכתוב אוהד "הטהור" בימי הפגרה החמים שיעניין מישהו?
האיש במשימה ואסור להפריע לו.

עופר פרוסנר 30 במאי 2012

הנה עיתונאי שעבד בוואלה! ספורט ואומר לכם שבכל מה שקשור ל"הסתה נגד מכבי תל אביב" אתם מדברים שטויות.

וקבריו – זה שווה כותרת. בגלל שזה מעניין. מכבי תל אביב כדורסל היא מועדון הספורט הכי מעניין בישראל, לפי הרייטינג שהוא מקבל. לאנשים יש איזה שהוא רגש אליו ולכן הוא גם מקבל הרבה התייחסות. גם באתר הזה, אתה יכול לראות את הטוקבקים בכל כתבה שקשורה אליו. זה מה שיש. ברגע שיפסיקו לכתוב על מכבי תל אביב, תדע שהקבוצה והכדורסל הישראלי הגיעו למקום באמת באמת גרוע.

Cabrio 30 במאי 2012

מצטער – כיסוי תקשורתי יכול וחייב להיות הרבה יותר מאוזן ממה שקורה בואללה! ספורט עם מכבי. העניין הוא ש 90 אחוז מהידיעות או כתבות על מכבי באתר הזה מבליטות ולעיתים ממציאות יש מאין מצבים שליליים בקבוצה, מקצינות אותם עם כותרות פרובוקטיביות נלוזות וזולות, ויוצרות אך ורק באזז שלילי על קבוצת הספורט המאורגנת ביותר בישראל וכמובן המצליחה ביותר בהפרש אדיר עד בלתי ניתן לתיאור. תאמר לי שצריך למכור – אני אומר לך שצריך לעשות עיתונות מקצועית, אתית ולא מוטה לשום צד. אבל זה כנראה לא ערך בגווארדיה האנטי-צהובה בואללה! ספורט.

דני G 30 במאי 2012

וואלה הוא האתר היחיד שמגדיש טיפה יותר למשהו שהוא לא כדורגל ישראלי ולכן מופיעות בו הרבה יותר כתבות על כדורסל ובמיוחד על מכבי

כוכב עליון 30 במאי 2012

קבריו- כיסוי תקשורתי מאוזן או במילים אחרות רפאל נאה, לא?

אזי 30 במאי 2012

עופר, תזכיר לי מתי החתמתם את המאמן שלכם?
נדמה לי שזה היה בזמן שהקבוצה שלך והקבוצה שלו עדיין נאבקו על כרטיס לאירופה.. לא?
מעניין איפה היו כל הפוסטים והכתבות על שחיטות אז…
אני קראתי רק כתבות בסגנון "טלטלים שחורים נופלים על הכתפיים/ בואו ונישא את עטר על כפיים"

אנחנו לא מדברים שטויות.
עיתונים נהנים לנגח את מכבי.

עומר 30 במאי 2012

אזי- המשא ומתן עם עטר נעשה בידיעת ובהרשאת מכבי נתניה. זה הבדל קטן אבל מאוד משמעותי

רועי 30 במאי 2012

לעומר, מ YNET בתאריך 1.5.12 :
"ההודעה של מכבי חיפה על פגישת עבודה ראשונה בין יעקב שחר לראובן עטר לא עברה בשקט במכבי נתניה, קבוצתו הנוכחית של המאמן.
בהודעה שהוציא הערב (ג') המועדון נכתב: "הנהלת מכבי נתניה קיבלה בהפתעה את ההודעה על הפגישה שנערכה בין ראובן עטר להנהלת מכבי חיפה ופנתה להנהלת מכבי חיפה על מנת לקבל הבהרות. במקביל קיימה הנהלת הקבוצה שיחת הבהרה גם עם המאמן ראובן עטר".

חיפה ? לא יכול להיות…
נא לדייק בעבודות.

אזי 30 במאי 2012

לא עומר,
ההבדל הלא משמעותי, הוא שלא עשו מזה בלאגן, אז אתה לא זוכר את זה
http://www.one.co.il/Cat/Articles/Article.aspx?id=199099&categoryId=0&tableid=0&bz=13

עופר פרוסנר 30 במאי 2012

אזי – איך מה שאני כתבתי קשור למה שאתה כתבת?

אזי 30 במאי 2012

אתה טוען שאין "הסתה" נגד מכבי תל אביב
(אני לא אוהב את המילה הסתה, אבל כן שיש יותר מדי עיתונאים שסתם שונאים את מכבי ומטנפים אותה בלי חשבון)

ואני טוען שעצם זה שנשמעת ביקורת על המהלך של מכבי ולא נשמעה ביקורת על אותו המהלך של חיפה מוכיח את הטענה שלי.

עופר פרוסנר 30 במאי 2012

איפה פה יש ניגוח של מכבי? בזה שמישהו שוקל להתלונן עליה? מה ההבדל בין זה לבין מה שהיה עם מכבי חיפה? על מכבי חיפה לא פירסמו? אם לא פירסמו אז איך אתה יודע? אז כן פירסמו? מה ההבדל?

בוואלה לא כתבו שיש טעם לפגם או שמכבי לא בסדר – וואלה הביאו ציטוטים מאנשי קאנטו. יתרה מזאת, אם היו רוצים לנגח את מכבי היו הולכים ומחפשים מה מותר ומה אסור ומסבירים מה העונש שמכבי יכולה לקבל ומכניסים שם היסטריה, כדי לעשות עוד יותר רעש. ואז הכותרת לא הייתה : "קאנטו שוקלת להגיש תביעה" אלא "מכבי תל אביב עלולה כך וכך וכך".

אזי, בוואלה ספורט יש סיקור הוגן לגמרי של מכבי תל אביב, כמו של כל קבוצה אחרת בארץ. הבעיה העיקרית כאן, וזה אני אומר לך כעיתונאי, שהסיקור באופן די מתמיד היה מאוד פרו מכבי, ועכשיו כשהוא מאוזן, זה נראה לאוהדי מכבי לא מאוזן.

אזי 30 במאי 2012

עם מה שוואלה פירסמו אין לי בעיה.
צריך ללמוד להבדיל בין כתבה לטור דיעה.
וואלה פרסמו כתבה. כל התוכן שיש בכתבה הוא עובדתי, ואני מניח שרובו הגדול מדוייק.
"אלה טוענים שאלה עשו ככה ועכשיו יעשה ככה."

ואז בא אברהמי וכותב טור דעה. ובטור הדיעה שלו הוא כותב, חצי ברמיזות וחצי בעוקצנות שמכבי תל אביב פשעה ופושעת ותמיד מיתממת.
בלי להתיחס לזה שזה "פשע" שכולם מבצעים, ואף פעם לא מיתממים, כי אף אחד לא מאשים אותם כי.. מה אתה יודע.. זה לא פשע.

בקשר לטענות על סיקור מגמתי בוואלה. יש שם אחד, אוהד גריוולד, שכותבת כתבה ארוכה ארוכה כל יום חמישי. מדוד. כל יום חמישי בצהריים (במהלך העונה) הוא כותב טור.
בתחילת העונה זה תמיד על איך מכבי החתימה את כל השחקנים הכי לא נכונים שאפשר (עד היום אני מפוחד מהכתבות על זה שדורון פרקינס הוא עבריין מועד). בהמשך העונה זה על זה שמכבי מנצחת רק את הנמושות ולא היתה מנצח אם היו איתה בבית קבוצות יותר גדולות (תמיד הקבוצות הגדולות אגב, הן אלה שלא בבית של מכבי), ולקראת סוף העונה הוא כותב שאם מכבי היתה בוחרת את השחקנים הנכונים בתחילת העונה, היא היתה מגיעה יתר רחוק.
בממוצע פעמיים בעונה, יש כתבה על איזה שחקן מסויים מקבל משכורת כזאת או אחרת ולמה פדרמן/מזרחי הורסים את מכבי עם החלטה כזאת או אחרת.
כל שבוע.
אם הארכיון של וואלה זמין, תבדוק אותי.

יואב 30 במאי 2012

עופר,
אתה קצת מיתמם.הרי הסיפור עם קאנטו הוא כל כך לא סיפור שאי אפשר להפוך אותו ליותר ממה שנכתב.
אני מכיר את הסיפור של אוהד והמגמתיות שלו עולה אפילו על זאת של רפאל נאה -רק לצד השני.
נכתוב זאת כך-רק הוא יכול ליצור כתבה כזאת ורק הוא יכול ליצור יש מאין כל כך שקוף ותלוש.

עופר פרוסנר 30 במאי 2012

נו אז מה? בידיעות אחרונות יש אחד עמיר פלג, שמעולם לא כתב מילה אחת טובה על מכבי חיפה. אז מה, אז יש לו אנטי?

עזוב, זה סתם התבכיינות. עכשיו אתה מדבר איתי על טור הדעה הזה של אברהמי – ואתה מתלונן על סיקור מוטה של מי? של האתר הזה? לפי ההיגיון שלך, אתה צריך להתלונן על סיקור לטובת מכבי – כי על כל טור כזה של אברהמי, יש עשרה של טל בן יהודה, שמסביר למה מכבי תמיד צודקת וצודקת וצודקת.

גם בוואלה, חוץ מאוהד גרינוולד יש גם טורים של ארז מיכאלי והכתבות של ורד כהן. אני באמת לא מבין מה הבעיה.

עופר פרוסנר 30 במאי 2012

יואב – לפני שבועים, כתבה אופירה אסייאג על "הסיפור שאולי יעצור את דיוויד בלאט מלחתום בצסק"א מוסקבה". וזה סיפור?

זוהי תקשורת הספורט היום, לטוב ולרע. ספקולציות נמצאות בכותרות, וכשזה מגיע למכבי תל אביב הן תופסות הרבה יותר נפח, כי כל מה שקשור למכבי תל אביב יותר מעניין.

אני לא מתמם, כי עבדתי בתחום ואני אומר לך – כל מה שקשור למכבי תל אביב מקבל כותרת פי 3 יותר ממה שהוא אמור לקבל לפי חוזק הסיפור. וכשהוא לא מקבל, כמו בראיון של ישראל היום עם פדרמן – אז אתרי אינטרנט קוראים את הראיון ומוציאים ממנו כותרות עוד יותר טובות. ככה זה עובד אגב בכל מקום בעולם עם הקבוצות הגדולות.

אני אתן לך דוגמא אחת קטנה – ברומניה יש קבוצה בשם סטיאווה בוקרשט – תעקוב במשך שבוע עם גוגל טרנסלייט על כל מה שכתוב עליה בתקשורת המקוונת הרומנית – אתה באמת תהיה בשוק.

רועי 30 במאי 2012

עופר, אולי התכוונת שעל כל טור של טל בן יהודה שכותב כאן בעד מכבי, יש עשרה שכותבים נגד.

אזי 30 במאי 2012

אני לא יודע להסביר לך כמה עצוב לי שאתה מנסה להגן על תקשורת הספורט עם אופירה אסייאג ועמיר פלג…

האחת כתבת רכילויות במקומון והשני בטוח שהוא סטאנדאפיסט.

תשמע, טורים שנכתבים על ידי אוהדים, צריך לדעת איך לקרוא.
טל על מכבי, אתה על חיפה, אלפסי על בית"ר, רונן על מנצ'סטר וכו'.

אבל טורי שנאה, זה משהו שאני מכיר רק ממכבי.
אני לא מכיר טורים כמו הטור הזה, או כמו הטורים של תחילת הסדרה מול פאו, שלך ושל אריאל גרייזס, בקשר לקבוצות אחרות.
אף פעם לא עלה פה טור של מישהו נגד הפועל או האוהדים שלה.
אף פעם לא ראיתי טור שמת שמכבי חיפה תפסיד.
ואף פעם לא ראיתי סיקור כל כך מקיף וכל כך שלילי כמו זה של גריוולד על מכבי (אולי בידיעות על ביבי יש סיקור דומה…)

יואב 30 במאי 2012

כמו שרועי כתב-היחס בין טל בן יהודה לבין האחרים הוא בדיוק הפוך.לא שזה משנה, מותר לכתוב נגד מכבי, אין בעיה עם זה.
אבל שידיעה כל כך מונפצת וחסרת כל ערך חדשותי משמשת ככלי ניגוח באכסניה המכובדת הזאת-זול, אפילו לא מתחיל לתאר את זה.
אין לי ציפיות משאר האתרים. יש לי ציפיות מדה באזר(ובטח מאברהמי שהוא כותב מחונן ומבריק לכל הדעות).
זה כמובן גם שימוש מיותר בתחמושת סרק.שיהיה באמת במה לנגוס(ומועדונים גדולים תמיד מספקים את זה במוקדם או במאוחר) -זה יהיה "זאב, זאב" קלאסי.

עופר פרוסנר 30 במאי 2012

אזי – אתה אומר שאתה מכיר כתבות שנאה בדה באזר רק נגד מכבי? כאילו שדמי לא כתב כאן מניפסטים עצומים נגד הפועל תל אביב, כאילו אין פה כותבים שגינו את בית"ר ירושלים?

שמע, אל תכתוב סתם דברים – אני נמצא בדה באזר מהיום הראשון שלו, אני אומר לך שאין פה שום דבר מגמתי. לך קצת אחורה בבלוג של אברהמי, תראה איך הוא משתפך על מכבי תל אביב כדורסל בזמן הסדרה נגד פנא ממש לפני כמה חודשים. אז מה?

אתה ממש מתייחס לזה כאילו זה שחור ולבן, וזה לא ככה.

ויואב – טורי דעה הם טורי דעה. תיקח אותם איך שתיקח אותם.

יואב 30 במאי 2012

עופר,
טור דעה? על מה? על ידיעה שולית ולא מוכחת(ולא, דברי קאנטו לאוהד זאת רק הוכחה שאוהד חיפש את זה)? השמש תזרח מחר בבוקר?
חצי אמת לא פחות גרועה משקר.

עופר פרוסנר 30 במאי 2012

יואב, כן.
תראה את הטור שלי על טביב. נו מה, אז לקחתי את זה למקום אחר. זה כמו טורים שיצאו בתקשורת האנגלית על איך פפ גווארדיולה יתמודד עם האתגר בלאמן את ליברפול. נו, אז מה?

יואב 30 במאי 2012

עופר,
נו באמת.
הדוגמאות שנתת הן אכן טורי דעה על סיטואציה שאפשר לנתח.שיש בה זוויות.מה הקשר לפוסט הזה בכלל? זה מניפסט שינאה מוכן מראש שרק חיכה לאיזה אייטם מקדים.גם פציעה של אליהו לשם העניין היתה יכולה להיות הטריגר.
אל תוציא שם רע לטורי הדעה(:

יואב 30 במאי 2012

עופר,
לשם האיזון אוסיף,
הפוסט של אברהמי על בלו והמשחק השני ביוון היה מופתי. לא כי מכבי קיבלה תשבוחות אלא כי הכתיבה היתה אדירה ומלאת תובנות.

עופר פרוסנר 30 במאי 2012

יואב – אתה באמת חושב שיושב אברהמי ומחפש סיבות לכתוב דברים רעים על מכבי תל אביב? באמת?

יש פה מקרה – בפעם הראשונה שאני זוכר, מכבי תל אביב לוקחת את ההתנהגות הכוחנית שלה (כביכול) ומפעילה אותה באירופה (כביכול). האם לא נראה לך שזה דבר שמעניין?

הפוסט של בלו קיבל 44 תגובות, כאן אנחנו ב-57 אנד קאונטינג. זה נושא מעניין. ואם היה כאן פוסט של טל בן יהודה שכותב איך שוב מכבי תל אביב מנצלת את הפרצות ואת היותה קבוצה שצריכה להשתמש בכל טריק בספר כדי להשיג שחקנים כשהיא במצב של נחיתות תקציבית?

יש לזה הרבה זוויות, כמו לכל סיפור – לפעמים הן מגיעות בטקסט ולפעמים הן מגיעות בתגובות.

יואב 30 במאי 2012

עופר,
אתה ממשיך להתעלם מזה שאין כאן סיפור.
האם מכבי לא נפגעת מהנורמות האלה בכל עונה? האם לדעתך יש צורך לציין זאת או שחצי אמת/גניבת דעת עדיפה?
האם שחקנים ביבשת(סל, רגל) לא מדברים עם מועדונים תחת חוזה -כל הזמן?
אז על מה הפוסט?
הוא הרי לא על נורמה פסולה. הוא על מכבי מבצעת נורמה פסולה. לא מעניין אותו הנורמה. מעניין אותו מכבי מבצעת את הנורמה. זה זול, מוטה ומוכן מראש.

ואין כאן סיפור ראשוני בכלל. זאת הנורמה ביבשת כבר עשרות שנים! מה ראשוני פה בדיוק?

עופר פרוסנר 30 במאי 2012

יואב

ואתה ממשיך להתעלם מהעובדה שמכבי תל אביב כדורסל מעניינת. ומה שבקבוצה אחרת לאף אחד לא יהיה אכפת, הופך במכבי לכותרת ולטור.

יואב 30 במאי 2012

ואם אתה חושב שהצדקנות הזאת(רק בנוגע למכבי כמובן) מעניינת את השחקנים שנלחמים על פרנסתם-אז אתה הוזה.
והנה עוד צד בסיפור שלא קיבל את מקומו רק כי הוא לא מתאים לאג׳נדה-שחקנים וסוכנים. הם חלק מרכזי מהטנגו הזה ובלא מעט פעמים אפילו יוזמים אותו. זאת כנראה לא זווית ראויה לסיפור של אוהד ולפרשנות של אברהמי כי מלכתחילה היתה כוונה אחת לכל האוויר החם וחסר המשמעות הזה.

עופר פרוסנר 30 במאי 2012

יואב

אתה כל פעם הולך לכל מיני כיוונים שלא משנים בכלל, ולא נותר לי אלא להמשיך ולהסביר לך איך עובד המדיום שאתה קורא בו: לא, לאף אחד לא אכפת מהסוכנים, שהם חארות. לאף אחד לא אכפת משרמדיני כשחקן. אכפת רק ממכבי תל אביב. כשקוראים מכבי תל אביב – זה מעניין.

אנחנו במקום בו צריך לעניין את הקורא שלך. הארץ התעסק עם כל מיני דברים שאנשים אמרו שהם לא מעניינים (אני חשבתי שכן) וחתכו בבשר החי שלו. המחיר שצריך לשלם עבור התעסקות עם ספורט הוא התעסקות עם תכנים לא ספורטיביים אבל מעניינים כאלה. ככה העולם עובד.

יואב 30 במאי 2012

עופר,
מבין ומקבל את מה שאתה אבל לא רואה את הקשר לפוסט הזה.
ואתה ואני הקפצנו את מונה התגובות משמעותית(:

אריאל גרייזס 30 במאי 2012

הסתה נגד מכבי! מי שמע, קראו להחריב את המועדון ולשרוף את שמעון מזרחי. אפשר לחשוב מדובר בלפחות ראש ממשלה שהסיתו נגדו.
אוהדי מכבי חיים בסרט

תולעת 30 במאי 2012

ברור שלא. הסתה זו רק כשמפיצים שקרים ומסלפים עובדות בעניינם של עובדים זרים, ראשי ממשלה וערבים.

זאב אברהמי 30 במאי 2012

אתה טועה. תעקוב אחרי הכתבות שלי על מכבי ותגלה שיש לי כבוד גדול למועדון הזה, וגם ביקורת בצידו.

בהקשר לוואלה: אין ספק שהם הצליחו לתת זרקור חדש על מכבי תל אביב. מילאו את תפקידם כמו שצריך

עדי 30 במאי 2012

להתייסקפ – קניתי.
ואף מילה על הקרב בין "האלמנה, הגרושה וראשי הקבוצה והכפשותיהם ההדדיות. אולי הכל טהור והכל נורמה מקובלת ואולי לא כולם רק נרטבים מגשם.

דניאל 30 במאי 2012

לא עדיף "להסתייקפ"?

יואב 30 במאי 2012

נ.ב
לא טרחת לציין שהוא שחקן חופשי בקיץ(בכדורגל אתה יכול לדבר עם קבוצות כבר מינואר, לא יודע איך זה בכדורסל) ולא הסברת במה זה שונה מיובה-פוגבה או מצסקא-הנדריקס(ואפשר להמשיך עד אין סוף).אבל אם אוהד גרינוולד "הצדיק" חתום על הידיעה אז כנראה שהכל בסדר._

Tal 30 במאי 2012

מה כבר אפשר לצפות מהאסיאתים הנכלוליים האלו, לא פלא שהם נותנים לזרים לשחק בקבוצות שלהם. בגרמניה הנאורה זה בחיים לא היה קורה..

זאב אברהמי 30 במאי 2012

טל, נראה לי שאין לנו מה להתדיין, אם אתה מעלה את גרמניה הנאורה כאיזה בסיס להתדיינות.

באבא ימים 30 במאי 2012

לא היה מקום לחכות עם הפוסט הזה עד שקאנטו תגיש את התלונה?

טל בן יהודה 30 במאי 2012

התלונות של קאנטו פשוט לא רלוונטיים.

אברהמי, שאני מאד מעריך ונהנה לקרוא את הטורים כאן, נלכד במלכודת ה"אנטי-מכבי" שוואלה ספורט וקאנטו טמנו לו, בעוד קאנטו סתם מתבכיינת.

אני כתבתי כבר באמצע העונה נגד התופעה הבזויה הזאת (למרות שמדובר במקרה קצת שונה) של דיון עם שחקנים תחת חוזה, על המקרה של דיימונד מאלט:
http://debuzzer.sport5.co.il/buzz/?p=7297
למי שאין לו כוח לחזור לזה, כתבתי בתור אוהד מכבי שהתחום האפור הזה של התנהלות מול שחקן תחת חוזה היא מפוקפקת בעיני. הנה הציטוט המדויק: "מכבי כמובן לא עברה על שום חוק של יול"ב, פיב"א או בית הדין הבינלאומי של האג, ובכל זאת, הדרך שבה התנהל המשא ומתן גרמה לי לנוע באי נוחות על הספה."

ולענייננו:
ב-NBA יש חוקים מאד פשוטים:
1. אסור לאף אחד הנמצא בהנהלה (כולל צוות מאמנים) לדבר עם שחקן בקבוצה אחרת הנמצא תחת חוזה.
2. אם השחקן יהיה פרי אייג'נט בקיץ הקרוב, יהיה מותר לפנות אליו בכל שנה החל מה-1 ביולי.

העובדה היא שבאירופה, בניגוד ל-NBA, אין שום חוק שאוסר לדון עם שחקן שהוא נמצא תחת חוזה. אין. לא תמצאו. לא בכדורסל ולא בכדורגל (שאנחנו שומעים על שחקנים ש"סגורים בקבוצה אחרת" עוד לפני סיום העונה כל הזמן). מעבר לכך, אין שום תאריך כמו ה-1 ביולי של ה-NBA שבו ממנו מותר להתחיל לנהל מו"מ.

מכבי ת"א קוראת את המפה יותר טוב מכל אחד בספורט המקצועני באירופה ויודעת שאם תחכה ששרמדיני יסיים את העונה שלו, קבוצות אחרות בינתיים יוכלו לנהל עימו מו"מ ולהחתימו (האם קאנטו הייתה מגישה תלונה נגדם?). כשהיא צריכה להתנהל עם תקציבים נמוכים יותר מהקבוצות המקבילות לה ברוסיה, ספרד ויוון, אין למכבי ת"א את הלוקסוס הזה לחכות.

האם אנחנו לא יודעים מאמצע העונה שלהנדריקס יש הצעות מספרד ורוסיה? שליוגב אוחיון היו דיבורים עם קבוצה מספרד? שלאידסון היו הצעות מחוץ למכבי עוד מלפני הפיינל פור בברצלונה? ואני יכול להמשיך ולהמשיך…

אם קאנטו רוצה להתלונן על מישהו, אני מציע שתתלונן על הנהלת יול"ב שמאפשרת את הזילות הזו בספורט המקצועני. אני נגד מו"מ כל עוד העונה לא הסתיימה, אבל כל עוד לאחרים מותר, אז אני לחלוטין בסדר עם זה שמכבי פועלת בצורה הזו.

אז קאנטו תתלונן, מכבי כמובן לא תוענש (כי אין חוק האוסר את מה שהיא עשתה) והספורט האירופאי ימשיך להתנהל כפי שתמיד התנהל. ברתומאו לא יעצור לשנייה כדי לחשוב "רגע, אולי כדאי להחיל תאריך פתיחת משאים ומתנים לכל הקבוצות", כי זה פשוט יותר מדי הגיוני בשבילו.

הנה עוד מחשבה מהירה:
אולי כדאי שבמקום להתלונן על מכבי, הקליינים והפועל יתחילו לפעול בצורה דומה ותתחיל לבנות את הקבוצה שלה לעונה הבאה עוד לפני סיום העונה הנוכחית, אולי אפילו, שומו שמיים(!!) תפנה לאיזה שחקן הנמצא תחת חוזה במכבי. ALL IS FAIR IN WAR. ואולי לא (כי זה יותר מדי הגיוני בשבילם)

אגב, בניגוד לרוח התגובות, אין לי בעיה הפעם לדיווח של העיתונאי ששמו לא יוזכר כאן. הוא בסך הכל דיווח משהו שקורה בתוך איזו קבוצה איטלקית. זה קצת מצחיק אותי שזה קיבל את הכותרת הראשית, בהתחשב שמדובר בשטות גמורה ובאיזה בלון נפוח שאין בו כלום, אבל כפי שעופר כתב כאן: "מכבי תל אביב כדורסל היא מועדון הספורט הכי מעניין בישראל, לפי הרייטינג שהוא מקבל".

זאב אברהמי 30 במאי 2012

טל,
הדבר הראשון שקופץ לי לעיניים מהתגובה שלך הוא התהייה האם קאנטו היתה שוקלת התלוננות נגד קבוצות אחרות. יש משהו שאתה יודע ואנחנו לא יודעים ביחס ליחסי קאנטו-מכבי?

עכשו לעניין, ואני אענה לך ולשאר המגיבים פה. הנורמה הזו קיימת במכבי. היא קיימת במכבי גם בהחתמות של שחקנים שניה לפני שהם מתמודדים איתה על האליפות. זה בקשר לארץ.

עכשיו, אתה והאחרים טוענים, זו הנורמה. אם אתם חיים בסדר עם זה שהקבוצה הזו עולה על סירה לא מוסרית, אז סבבה, אחרת, לדעתך, מכבי לא תצליח להחתים שחקני עלית. אם אני אוהד מכבי, אני מצפה שדייויד פדרמן יגיד משהו אחד, מאוד עקרוני בעיני: "אכן ניהלנו משא ומתן עם שחקן אקס במהלך העונה, אבל עשינו זאת רק לאחר סיום ההתמודדות הישירה שלנו מול הקבוצה של אותו שחקן".

אזי 31 במאי 2012

למה דוויד פדרמן חייב לי הבהרות? למה הוא חייב לך?
אם זה היה משהו לא חוקי, בוודאי שהייתי רוצה לדעת מה באמת היה..
אבל עניין של נורמות?
כן, אני חושב שזה לא בסדר, אני גם חושב שזה לא בסדר שעושים את זה לנו.
מצד שני, כל עוד זה חוקי, אני מאמין שזאת הדרך היחידה של מכבי להמשיך להצליח באירופה.

אני לא מצפה מפדרמן שיגיד לי מתי המו"מ התחיל בדיוק כמו שאני לא מצפה לדו"ח מפורט מריאל מתי הם מתחילים לריב עם צסק"א על חצי מהסגל שלנו.

אלה החוקים, וחבל…
אבל אלה החוקים.

טל בן יהודה 31 במאי 2012

האמת שלא רציתי לחשוף את זה כאן, אבל לא הותרת לי הרבה ברירה. הבנתי ממקור המקורב לקבוצה שחברי ההנהלה של קאנטו ארגנו טורניר שש-בש ידידותי עם חברי הנהלת מכבי, בראשותו של שמעון ״הרב אומן״ מזרחי.

במשחק האחרון, כשמזרחי הבין שהוא עומד להפסיד (במארס לא פחות), הפך את הלוח על יריבו האיטלקי, גרש את כולם מהחדר, סינן קללה עסיסית וחלק מהאיטלקים אומרים שאף ירק לעברם…

מאותו הרגע יש דם רע בין מכבי לקאנטו, שנשבעה לנקום. אני מאמין שאת הנקמה הזו אנחנו רואים עכשיו…

(וברצינות, דווקא הדבר היחיד שכתבתי כהלצה בלט לך יותר מכל בתגובה הארוכה הזו???)

מעבר לכך, אנחנו דווקא מסכימים בנקודה מהותית אחת, וחלוקים בנקודה מהותית אחרת (50-50 זה לא רע).

כפי שציינתי, אני מסכים איתך שזה לא מוסרי וגורם לי לנוע באי נוחות (ראית עוד אוהד מכבי כמוני שמודה בזה?!). אני כתבתי לא פעם שאני בעד החלת חוקים כמו ב-NBA בכל ענפי הספורט באירופה כדי למנוע מקרים כאלה ואחרים.

אני חולק עליך בעניין שאחרים לא נוהגים כך… זו לא נורמה שקיימת רק במכבי, אלא נורמה שקיימת בכל הספורט האירופאי (כולל הישראלי), ואני חושב שזו היתממות לומר שמכבי לבד בפרקטיקה הזו. כנראה שהמקרים של מכבי מקבלים יותר חשיפה מאחרות דווקא בגלל הרייטינג שהיא מניבה.

עידן. 31 במאי 2012

אבל אברהמי הנורמה הזאת לא קיימת רק במכבי, היא קיימת בכל קבוצה אירופאית בכל ענף ספורט.

היא קיימת ברמות הגבוהות בכדורגל (מתי שמענו על מו"מ בין ברצלונה לפברגאס?), בכדורסל (שם כבר באמצע העונה חצי מהסגל של מכבי כבר מחזיק בהצעות מחו"ל) אני בטוח בלי לבדוק שגם בליגות הקרלינג האירופאיות הדבר נפוץ.

כאמור אין חוק נגד זה וכולם עושים את זה, אז לצאת בצורה כזו נגד מכבי זה מגוכך במקרה הטוב וצבוע במקרה הרע.

אני מסכים שהנורמה הזאת הופכת לפסולה מקום שמדברים עם שחקן נגדו אתה אמור להתמודד, אבל שום דבר במקרה הזה לא מראה שאכן כך הדבר.
השמועות על שרמאנדיני למכבי החלו אחרי שהמשחקים נגד קאנטו שוחקו וגם בתלונה התיאורטית של קאנטו הם לא מדברים על זה אלא על כך שהשיחות "הפריעו לשחקן להתרכז בפליאוף האיטלקי".

תולעת 30 במאי 2012

כתבות לא מבוססות נגד מכבי כדורסל? לא יכול להיות!

שכחת לכתוב "פרסום ראשון", בכל זאת: אתם עכשיו בספורט 5 ולא יכולים לבייש את הפירמה. כמדומני עליכם לשלב את המילה "פח" לפחות פעמיים כדי שזה יחשב תקני.

אנונימוס 30 במאי 2012

נקודה למחשבה למי מאוהדי מכבי שמתלהם כלפי וואלה –
אם זה כזה אתר אנטי שרק מחפש איפה לדפוק את מכבי, אז למה כל אנשי המועדון מדליפים לו כל הזמן, ושחקניו מתראיינים אליו דרך קבע בראיונות גדולים ומיוחדים (כמו שלמשל היה עכשיו עם בלו)?

רועי 30 במאי 2012

"קבוצת הכדורסל של העיר תל אביב אשר באסיה (אבל מעלה בכל יום חמישי חמישה אמריקאים לייצג אותה באירופה)" – מאוד רלוונטי לפוסט, מראה מהתחלה מה הכיוון הדמגוגי שלך ושומט את הקרקע מתחת לכל מה שתכתוב בהמשך.

רועי 30 במאי 2012

עוד משהו, טוב שלא כתבת "מעלה חמישה נושאי קעקועים".

תולעת 30 במאי 2012

מה גם שלקאנטו יותר שחקנים זרים (8 מתוך 14) מאשר למכבי (6 מתוך 14), ובאירופה נהגה לעלות עם ארבעה כאלה מתוך החמישייה. מה שכן, כמעט אין שם כושים.

אזי 30 במאי 2012

אגב אברהמי,
אם אתה מתכוון לכתוב על כל כתבה עם ניחוח שלילי שיכתבו על מכבי בוואלה!ספורט, כדאי להכין את בקרמן.. יש בערך 3 כאלה ביום + אחת בונוס בכל יום חמישי של משחק.

לא יודע אם השרתים של וורד פרס בכלל יעמדו בזה..

martzianno 30 במאי 2012

יאללללללללההההה…..
למי אכפת?
פנו לא פנו, חמישה אמריקאים, עבודה זרה, הסתה…
מה אנחנו, בשנות השמונים?

רן 30 במאי 2012

בדיוק.

אני לא מבין למה ממשיכים לדבר על הענף הזה?

לא סגרו אותו עדיין מחוסר תחרות ו/או עניין לציבור?

מסתבר שלא.

אברהמי, תלמד ממני. אין טעם לבזבז זמן ואנרגיה על שנאה למכבי. ההתעלמות מהם בריאה הרבה יותר לנפש.

רועי 30 במאי 2012

That will be the Day

ברוך 30 במאי 2012

גם כאן וגם בטוקבקים בוואלה, הכי אהבתי את ההצמדות של אוהדי מכבי לאותיות הקטנות ו/או לטענת "לא אתם". שאלות של מוסר, התחבטויות של כשר אבל מסריח, טסות מתחת לרדאר או שלא קיימות בכלל (עץ שנופל בלב היער וכו'). אני סומך על מועדון הכדורסל שהוא מוגן משפטית, אבל הנכות הרגשית של אנשים שלא מכירים באפשרות אחרת בספורט, זולת נצחון, תופסת אותם עם המכנסיים למטה כשהעובדות הולכות נגדם.

בפיינל פור, נגד חולון, ישבו לידי שני אוהדי מכבי בני 25 בערך. ברבע האחרון, כשהצהובים פצחו בשירת "יאללה, הביתה" המסורתית (והפוגענית לא רק לקהל של חולון אלא גם לאוהדי רדניצקי), גמלו להם הסגולים בשירה הספונטנית "סושי, הביתה". שני הבחורים שלידי גילו סימני פאניקה מוחלטת לאור העובדה שמישהו מעיז לענות, וחמור מזה, גורר אותם למגרש הזר והאיום של השנינות וההומור העצמי. מכיוון שזה היה כבר סוף המשחק, ובלאט העלה את הררי וזלמנסון (וגם זאת נקודה – איך הקהל של מכבי דוחף במוצהר לראות נקודות מהילדים, לא כדי לראות אותם מתקדמים, אלא כדי להרגיש שהוא מנצח אפילו עם קצה הספסל), הבחור שלידי קם וצעק לכיון גוש של 2000 אנשי חולון: "עם הנוער אנחנו מנצחים אתכם, עם הנוער". והוא צדק, מכבי ניצחו. ניצחו את חולון, ניצחו את קאנטו ניצחו את החוק היבש. מכבי תמיד מנצח

אזי 30 במאי 2012

כמובן שרק מכבי עושים את כל זה…
מה שמפתיע זה לא שאוהדי מכבי רוצים לנצח עם הנוער,אלא ששאר האוהדים רוצים שננצח עם הנוער.
לכל אירופה מותר להיות במשא ומתן קבוע, במשך כל שנה, עם כל השחקנים הבכירים של מכבי.
לכל הקבוצות בליגה מותר לעלות עם 4 עובדים זרים בחמישיה.
להפועל י-ם מותר ללשדוד את המאמן וחצי סגל של גלבוע/גליל.
לאוהדי הפועל י-ם מותר לזרוק פצצות על מאבטחים.
לחולון מותר להביא מנהל על ומנהל תחת ומאמן ומאמן ביניים או איזה שמות תפקידים שלא נתנו לדן שמיר ופיני גרשון.

למכבי אסור…
זה מעניין הסיפור הזה..

תולעת 30 במאי 2012

סימני פאניקה מוקדמת דוקטור? באמת? ומה עשית? כיצד טיפלת? אני בטוחה ששוחחת איתם על מנגוני הגנה פרימיטיביים ועל השלכה, כמו שכל פסיכולוג מומחה (באתר יש עוד כמה כאלה. אפילו העורך) היה עושה.

תומר. 30 במאי 2012

ולנצח זה בטח דבר איום ונורא?
ומה רע בסושי, פרווה ורולקס? למה צריך להתבייש בזה?
לפעמים אני באמת לא מבין אתכם, במקום השאיפה ההגיונית לנסות ולהיות חזקים וגדולים כמו מכבי אתם אשכרה הולכים בדרך ההפוכה ומנסים להנציח את תדמית העניים, הקטנים, המסכנים, אכלו לי שתו לי…

יואב 30 במאי 2012

ברוך,
דמגוגיה חלולה במיטבה.עלק אותיות קטנות.
וכל מה שתולעת הנפלאה כתבה.היא יכולה להעביר לך כמה שיעורים בשנינות למרות שהיא צהובה.

דניאל'ס 30 במאי 2012

וואו. הוצאת ממשפט אחד מ"וואלה" תובנות רבות על מכבי. הכתבה הזאת מעידה בעיקר על השנאה שהבאת מהבית למכבי עוד לפני שנתגלתה דעתך בנושא קאנטו.

והמשורר הלאומי שר "מי שנדפק פעם אחת, כבר לא יכול להיגמל מזה"…

שמעון מזרחי 30 במאי 2012

כמו שכתבו לפניי
כל עוד אתם שונאים אותנו, מחפשים אותנו, חושבים עלינו – אנחנו בחיים.
תמשיכו לעסוק בענייניכם, אנחנו בשלנו (משמע, אליפויות, תארים ושאיפות ספורטיביות נעלות).
ואגב וואלה ספורט, זה עדיין האתר שנותן את הסיקור הכי מקיף ומעניין על הקבוצה.
תודה לכולם

עידן. 30 במאי 2012

אברהמי- כשאתה כותב מתוך אהבה אתה אחד מהכותבים המחוננים והמרגשים שאי פעם יצא לי לקרוא. חלק מהפוסטים האישיים שלך לא יוצאים לי עד היום מהראש.

אבל שאתה כותב מתוך שנאה, כמו לדוגמא בפוסט הזה, הרמה יורדת פלאיים. עקיצות ארסיות ומיותרות (אסיה, 5 אמריקאים- מה הקשר?), התעלמות מעובדות רלוונטיות ובאופן כללי, כתיבה בינונית וחסרת השראה.

לא חבל?

יואב 30 במאי 2012

מסכים.
אברהמי, אתה כותב מחונן ובעל תובנות מקוריות. הפוסט הזה לא מתכתב עם המציאות והוא בעיקר זול.

דנרוב 30 במאי 2012

חבל.
האתר הזה הוא טוב ומקצועי וקשקושים כאלה פוגעים בו אנושות.
הנימוקים כבר נכתבו לעיל.

דורפן 30 במאי 2012

זה מדגים למה מכבי כן צריכה לשחק בליגה הישראלית. שם היא מנסה את השיטות שאחר כך מיישמים באירופה…

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 30 במאי 2012

אני בדרך כלל לא מגיב בעינייני מכבי כי הם לא מעניינים אותי בכלל(נדב עוד משחק שם?) כבר שנים אבל זה די קומי התגובות האינסטינקטיביות של המכביסטים הרגילים,רק אומר זאת-אברהמי בכלל לא שונא מכבי,זכור לי פוסט באתר הזה שבו הוא דווקא כתב שהוא בעד מכבי והואוהב את בלאט או משהו חיובי ומלא סימפטיה וכו',לא כל מילת בקורת על מכבי כרוכה בשינאה של שנים ובאג'נדה,הבן אדם כתב פוסט מסוים,בני אדם אוביקטיבים הנהנו בראשם כי מה שאברהמי כתב די הגיוני ואז כמו פטריות אחרי הגשם באו התגובות הרגילות,וואלה שונאי מכבי(וואלה?),אג'נדה,כולם עושים את זה,במקום לבקר אולי תתחילו להתנהל כמו מכבי וכו'…אין כזה דבר להתנהל כמו מכבי כי שמעון מזרחי יש רק אחד,עוד לא הבנתם את זה?

יואב 31 במאי 2012

עוד פסיכולוג חסר שם הצטרף. וולקאם.
מתי אתה וצוות הפסיכולוגים (אוהדי האחרות) לעת מצוא תבינו שאוהדי מכבי הם כמו כולם?
רוצים לנצח ומתבאסים מהפסד? זה מדע מורכב בשבילך או שתוכל להכיל את זה ללא משבר?
מכביסט רגיל? לא מבין בזה.

ברוך 30 במאי 2012

יואב, תולעת, אתם עונים במכביסטית. כמו שאמרתי, שום מקום לביקורת עצמית, לבדיקה עצמית, להכאה על חטא. הפתרון האוטומטי: לתקוף את המבקר ולהצדיק את המעשים בטענת "אחרים לא טובים".
מה שיפה זה שאני עוד לא ראיתי את מכבי מעיזה לעשות טריקים כאלה לקבוצות גדולות ממנה. עוד לא ראיתי אותה גונבת שחקן מפנאתנייקוס או צסקא. על קאנטו והפועל תל אביב הם גיבורים גדולים. שאפו, תמשיכו ככה

יואב 30 במאי 2012

ברוך,
אני עונה עניינית לחצי האמת שאתה מספר לעצמך כדי לנגח. לא מעניינת אותך הנורמה, מעניין אותך קצת לטנף את מכבי. לך על זה אבל תקבל תשובות. את הביקורת העצמית והכאה על חטא(ויש לי הרבה והיא גם מתועדת כאן) אני שומר לארועים הדורשים את זה.

יואב 30 במאי 2012

כשהמבקר עסוק בלעיסת סטיגמות יד רביעית ופסיכולוגיה בגרוש לאנשים שהוא לא מכיר-הוא מקבל תשובה.

Comments closed