פיפ"א ולהברון

עקבתי בימים האחרונים בעיתונות הישראלית, הבינלאומית והאינטרגלקטית (אלון זנדר, שליחנו בציריך) אחרי ההצבעה לקביעת המארחות באליפויות העולם 2018 ו-2022, קראתי בכל פיסת מידע, צפיתי במורגן פרימן קורא מהדף הלא נכון, ראיתי את המצגות, ובעיקר התעניינתי בתחרות המשנית שהתרחשה בציריך: איזה מהכתבים, העיתונאים ונציגי התקשורת כולו יצליח להתעלות על עצמו בתיאורי השחיתות, הגועל והסלידה מפיפ"א.

ואחרי ארבעה ימים כאלו הגעתי למסקנה אחת: שאני די תופס מפיפ"א. שאם פעם אחת יפלשו חיידקי הויקיליקס למחשבי הארגון הזה, הם לא ימצאו שם מאומה. פיפ"א שפוט החליטה לשים סוף לצביעות. היא שמה את השחיתות על השולחן.

**

ועוד משפט אחד על הביקור של להברון ג'יימס אתמול בקליבלנד: מעולם לא הוטל ספק, אפילו קטן שבקטנים, ביכולות הספורטיביות של להברון. איכשהו, המשחק אמש חיזק אצלי את הרושם שככל שלהברון שחקן גדול יותר, ככה הוא נהיה אדם קטן יותר.

שטנצלר
מי יעבור ליונייטד, מוריניו או רונאלדו?

39 Comments

martzianno 3 בדצמבר 2010

אני לא יודע איך אתה מגיע למסקנה הזאת בנוגע ללברון.
אבל אתה צודק.

מנחם לס 3 בדצמבר 2010

לאברהמי, מרטיזיאנו, ושאר אכולי השנאה!
אני עדיין מנסה לעכל ולהבין את המשפט ש-"ככל שלברון נעשה שחקן גדול כך הוא נעשה אדם קטן".
אני לא מבין את הבעייה שישנה לכמה אנשים עם לברון. מה אתם רוצים מהבנאדם? האם מישהו ניכנס לכיס שלכם? מישהו ניכנס ללב שלכם? מישהו מבקר מה אתם עושים, היכן אתם חיים, ואיזה סוג של בני אדם אתם?
הבנאדם הוא בס"ה שחקן כדורסל מקצועי שהחליט לעשות מה שעשרות (בוודאי מאות) שחקנים עשו לפניו – להשתמש בפרי אג'נסי שנוצר למטרות כאלה – ולעבור לקבוצה אחרת ועיר אחרת.
זה עניין שלכם? הוא חייב לכם משהו? מה אתם רוצים מחייו? במה "ככל שהוא שחקן גדול יותר הוא אדם קטן יותר"? אברהמי, אנחנו קוליגות אבל אני מרשה לעצמי להעביר עליך ביקורת ברבים: נראה לי שאתה מחליט משהו. עושה FIXATION, ואז שום דבר ושום הוכחה לא יעבירו אותך על דעתך. כמו דעתך המשונה (מאד) והמוזרה (מאד) על מייק ששבסקי, שהוא מאמן 'אוברייטד' או השטות האחרת שאמרת עליו.
אני יוצא עוד שעה-שעתיים לשייט לבהאמאס. איזה 100 מייל של ים ודגים. הדגים לפחות לא מדברים שטויות.
שבת שלום

אברהמי 3 בדצמבר 2010

מנחם תבורך, דהבאזר פתוח לדעות שונות ומשונות ואנחנו בעד באזר רעיונות כולל הקפיצות שלך לקבוצות חזקות או פוסט ההערצה שלך למאמן שמאמין באמת ובתמים שקונדומים עוזרים להפיץ את האיידס בעולם.
הייתי גם מצפה ממך שלא לערוך השוואה ביני לבין אדם ציבורי כמו להברון (מה עוד שגם אני מעמיד את עצמי לביקרות שלך.

אלון 3 בדצמבר 2010

האם כל הקתולים חושבים שקונדומים עוזרים להפיץ את האיידס בעולם או רק האפיפיור ואותו מאמן כדורסל?
אם יש לינק לציטוט כזה של המאמן אז אני בטוח שכולם ישמחו לקרוא את זה.

מנחם לס 4 בדצמבר 2010

אין לינק כזה כי הוא מעולם לא אמר זאת.

אברהמי 8 בדצמבר 2010

אלון, רוב גדול של הקתולים. עוזב את הקונדומים, הבן אדם היה תומך נלהב של משטר בוש

יריב 9 בדצמבר 2010

זו מעולם לא היתה טענה קתולית (כמובן, אני מכיר רק מעט קתולים, אבל אני מניח שגם טענתך על רוב לא מגובה במחקר בעל משקל סטטיסטי). הטענה היא "קונדומים אינם פתרון לבעיית מחלות המין, הפתרון הוא המנעות מיחסי מין מחוץ לנישואים". מה שאתה עושה דומה להפיכת הטענה "עמותות צדקה אינן הדרך לטפל בבעיית העוני, הדרך לעשות זאת היא תכניות ממשלתיות כאלו וכאלו" ל"עמותות צדקה הן הסיבה לקיום העוני". נו באמת…

לגבי בוש, אמנם בעיני הוא היה נשיא נורא, אבל האמריקנים בחרו בו פעמיים, בפעם השנייה אפילו ברוב קולות הבוחרים. אז נכון שזה נראה לנו מטומטם, אבל אתה באמת רוצה לתקוף את כל מי שתמך בבוש בארצות הברית?

אברהמי 11 בדצמבר 2010

יריב, כן.

יריב 11 בדצמבר 2010

אז אני אתן לך אחד מהרשימה, שתוכל להתחיל. אישיות ספורט, כמובן, בהתאם לאתר:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Brady#Politics

אברהמי 13 בדצמבר 2010

יריב, מה אני אמור לעשות עם המידע הזה? חוצמזה, בריידי הוא לא מחנך באקדמיה

יריב 11 בדצמבר 2010

הייתי צריך להוסיף זאת מעל, אבל כדי שלא יאשימו אותי שאני נוקט עמדה בוויכוח, אחד התורמים למסע הבחירות (המקדים) של בוש ב 2004:
http://newsmeat.com/sports_political_donations/Peyton_Manning.php

יריב 13 בדצמבר 2010

אמרת שאתה רוצה לתקוף כל מי שתמך בבוש… אני רק מספק לך מטרות ועוד נקודת מבט על "הויכוח".

מה שאני מנסה לומר הוא שאתה לא דורש את הדרישות הללו (לא להיות קתולי ורפובליקני) מהמודלים לחיקוי הגדולים ביותר בספורט האמריקני, הספורטאים. אנשים שההשפעה שלהם על ילדים אמיתיים גדולה בהרבה. כמה השפעה יש למאמן בקולג' על העמדות העקרוניות של הספורטאים שהוא עובד איתם? הם מגיעים אליו בני 18, עם תפיסות אתיות ודתיות מגובשות למדי ואפילו עמדות פוליטיות. הם לא ילדים, אז למה למאמן אסור להחזיק בדעות מגוחכות? אז למה לדרוש את הדרישות האלו ממאמן קולג'ים ולא מדמויות ציבוריות אחרות?

בסופו של דבר, מדובר באמריקנים, הם בטח באו מהבית אם מערכת של אמונות מגוחכות…

יריב 13 בדצמבר 2010

זמן רע לכתוב, צריך להיות:
עם מערכת של אמונות מגוחכות.

ג'ו 4 בדצמבר 2010

אברהמי, אתה מזמן נחשב אדם ציבורי. ובאופן כללי, עיתונאים הם יותר ציבוריים מספורטאים.

בלינדר 4 בדצמבר 2010

"ראה לי שאתה מחליט משהו. עושה FIXATION, ואז שום דבר ושום הוכחה לא יעבירו אותך על דעתך"…האמת מנחם, במקרה של לברון וההיט המשפט הנ"ל מתאר אותך יותר מאשר את אברהמי.

מנחם לס 4 בדצמבר 2010

במה ה-FIXATION שלי? בזה שאני מאמין שששבסקי מאמן גדול ובשום פנים לא OVERRATED ( שתי אליפויות NCAA, ארבעים שחקני נבא, תריסר פעם בגמרים, וכו'), או בזה שאני טוען שללברון היתה זכות מלאה לעבור למיאמי, וכל ההתנפלות עליו אינה מוצדקת? מה בדיוק ה-FIXATION שלי, מארק?

בלינדר 4 בדצמבר 2010

הפיקיישן שלך הוא על זה שאתה מתעקש לדבר על זכותו של לברון לעבור קבוצה (כשיש בעצם מעטים שחולקים על העובדה הזאת) בזמן שרוב הטענות הם על הדרך שהוא עשה את זה. הוא עשה טעות עם התוכנית טלוויזיה הזאת וזכותם של אנשים לרצות שיפסיד.
הוא ילד גדול והוא אפילו מתמודד עם זה יפה מאד עד עכשיו גם בלי ההגנה שלך.

אברהמי 8 בדצמבר 2010

מנחם אין לך התקבעות. יש לך דעה משלך ולאחרים יש דעה אחרת.

מנחם לס 3 בדצמבר 2010

החלטתי להעתיק תגובה שכתבתי בפוסט שלי למקרה שאתם לא ניכנסתם אליו:

03. דצמ', 2010 ב – 17:01 # יש לי דבר אחרון לכל המגיבים כאן, שבערך 3 ל-1 קרעו אתמול ושלשום את לבהרון על החלטתו לעבור למיאמי:

תגידו לי, ההחלטה שלו היא עניין שלכם? הוא חייב לכם משהו? הוא שחקן מקצועי שעושה מה שהוא מחליט שהכי טוב עבורו. הוא השתמש בחוק שנוצר עבור מעשים כאלה: חוק הפרי אג'נסי. עשרות ומאות עשו אותו דבר לפניו. ההבדל הוא שהוא שחקן גדול מכולם, אז זוהי אשמתו?

האם מישהו ניכנס לכיס שלכם? ללב שלכם? האם כל מילה שאתם מוציאים מהפה וכל תנועה שאתם עושים משודרת לכל העולם? אולי הוא באמת ובתמים רצה פשוט לבלות את שארית הקריירה שלו בחום של מיאמי ועם שני חבריו הטובים ביותר???.

אנחנו מדברים כאן על עסק. ביזנס. חברות היי טק לא גונבות גאונים אחת מהשנייה? עופר שלח לא עזב את מעריב ועבר לידיעות, ואז חזרה למעריב (הוא סתם דוגמא; אני עשיתי אותו דבר!).

אבא שלכם, הדוד שלכם, או אתם, לא מחפשים עבודה טובה יותר, סביבה טובה יותר, מקום נעים יותר לעבוד בו?

אז תפסיקו להיות היפוכריטיים כאלה. הסתכלו על עצמכם ועל עבר החיים שלכם עם החלפת מקום מגורים, החלפת עבודה, החלפת אישה או חברה. עבור מי עשיתם מה שעשיתם? עבור הקהל הרחב? עשיתם ה-כ-ל עבור עצמכם, או עצמכם ומשפחתם. ואם אתם אומרים שהתחשבתם גם במקום העבודה שעזבתם לפני שהחלטתם לעזוב – אז אתם שקררנים.

עזבו את בן ה-25.5 הזה במנוחה, ותנו לו לשחק כדורסל פור גאד סייק!

אביאל 3 בדצמבר 2010

מנחם – עזוב, הוא רוצה להצליח אז הוא אדם קטן, כל ה"רומנטים" למינהם והצביעות הבלתי נתפסת הזאת, על אוסף הכוכבים מאוד רומנטי כי מדובר בבוסטון. בכל מה שקשור ללייקרס, הניקס ועכשיו ההיט הם הרוע בכדור הארץ, בדיוק כמו המושחתים בפיפ"א.

גיל 3 בדצמבר 2010

מנחם, כמו שהוא לא חייב לאף אחד שום דבר במעבר שלו ככה אנחנו לא חייבים לאהוב אותו ולהריע לו על המהלך לא? זה עובד בשני הכיוונים. ואני מצטער, אבל אין שום בסיס להשוואה של MVP, שחקן שהבטיח להביא אליפות לעיר שלו ואמר שלא יעזוב עד שזה יקרה, שחקן שמפמפמים לנו מהיום הראשון במקצועניםפ שאנחנו עדים לגדולה ספורטיבית שלא הייתה כדוגמתה, למעבר של כל שחקן אחרי בפרי אייג'נסי (וזה עוד בלי להכנס לדרך הדוחה שהוא עשה את זה ולכל המשמעויות של המעבר לקליבלנד).

Amir_A 4 בדצמבר 2010

מנחם – ונניח שאישתי תחליט מחר שהיא עוזבת אותי ועוברת לחיות עם גבר צעיר יותר, עשיר יותר, יפה יותר, חכם יותר, ועם בהונות רגליים גדולות יותר. זאת ועוד, היא עושה את זה מול פני האומה מבלי לידע אותי קודם. אז בגלל שאלף אחרות עשו את זה לפניה (לעזוב את בעליהן לטובת גירסה טובה יותר) ובגלל שאין בזה אספקט לא חוקי אני צריך לקבל את זה במשיכת כתפיים?

אישית לברון לא מזיז לי. הוא גם לא הזיז לי לפני כן כששיחק בקליבלנד. אבל בהתנהלות שלו הוא הרוויח ביושר את הבוז. בדיוק כמו שהיתה מרוויחה אותו איזו שחקנית קולנוע סוג בית שהיתה עושה את הכתוב למעלה לאהובה מימי התיכון ברגע שאיזה כוכב-על היה מתחיל לחזר אחריה. אתה באמת ובתמים לא מבין את זה?

מנחם לס 4 בדצמבר 2010

אותך זה היה מוציא מדעתך, ובצדק, שאשתך עזבה אותך. גם את הקאבס זה צריך להרוס ולהוציא מדעתם. אבל לא את שאר העולם. לשאר העולם (מלבד משפחתך ומכריך) לא היה איכפת על מה שאשתך עשתה לך.

אייל 4 בדצמבר 2010

אהבתי את הפוסט.
את התגובות קצת פחות. נראה לי שמיצינו את נושא לברון ומנחם לס.
ממתי הסיפור של מיאמי הוא לברון? אני מבין את המשחק האחרון, איך שאומר אמיר.א גם בעל צעיר יפה ועשיר, וגם עושה איתו סיבובים בשכונות הילדות.
מיאמי זה וויד והוא מתאייד (מתאוויד וויד) . ההיסטוריה אומרת שלברון לא יוכל לעשות את זה בלי וויד, משהו על צוות מסייע וכד' .
אנא אנשים עיזרו למצוא את וויד.

גלן 4 בדצמבר 2010

אני מעתיק מה שכתבתי אצל לס:
מנחם- אני חושב שאתה טועה בגדול בהבנת הכעס. אולי אמרו את זה לפניי. קודם לכן אבהיר- כדורסל נבא הוא הספורט המקצועני שהכי פחות מעניין אותי בעשור אחרון (כדורגל קבוצות אירופאי בדרך אך עדיין רחוק). עד כדאי כך לא מעניין שהחרדה שלי היא שאורחים מהארץ יבקשו עוד פעם ללכת לראות את הפיסטונס.אני אדיש לגורל האליפות. דיי אדיש ללברון (ובצחוק כמו שכתבתי אהדתו לאוהיו-סטייט לא מוצאת חן בעיניי).
ואחרי כל זה אני אענה לך בהסתכלות עלייך- אני מבטיח לך שבשלל הקריירה העיתונאית הנפלאה שלך, מה שייזכרו זה הנבא בשנות ה80. מג'יק, בירד הדוקטור בואך ג'ורדן. אתה חושב שהיה לך קמצוץ ממה שהיה לך שם ללוש בו אם בירד היה מחליט להתחבר למג'יק ובדרך לספח את אייזיה ולמלא את הידיים בשלל טבעות? כלום. אז הכל מותר בודאי, הכל פרי אייגנטס והכל בכלל נכון אבל אנחנו מחפשים לגאסי ולברון דפק את זה. מחפשים יורש לאלוהים (אני תמיד חושב שהד"ר היה האלוהים היהודי ראשון של הנבא כפורץ גבולות והפופולריות של הנבא ושזה שאחריו הפך כמו הנצרות את כל העניין לפופולרי הרבה יותר בכל העולם). לברון אולי יקח 5 אליפויות רצופות עכשיו אם אלו שאותם הוא היה צריך לרצות לנצח בפיינלס במדי הקאבס. זאת לדעתי הבעיה.

מנחם לס 4 בדצמבר 2010

אני לא אעתיק מה שעניתי לך בפוסט שלי, אבל בגדול תשובתי היתה שהכל השתנה מ-1980. היום זה עולם אחר.
ואגב, היום בספורטס אילוסטרייטד יש מאמר של סלנה רוברטס על "בגידות" מכל הסוגים של ספורטאים מקצוענים. לפי המאמר, מג'יק ג'ונסון, הגיבור של כולנו (וגם שלי!) משנות ה-80 הוא בוגדן שלעומתו לברון הוא אפס: הוא נשבע לנאמנות. הוא נשבע להיות רק עם אשתו לטוב או לרע עד שהמוות יסיים את חייו. אבל הוא זיין 2,000 נשים מהצד, כשכל אחת מהן היא בגידה גדולה עשרות מונים מבגידתו של לברון, אבל הוא עדיין בגבור המחייך שלנו, עם מעט מאד ביקורת עליו אז, והיום. לברון לא נשבע, ואפילו לא הבטיח לקאבס, שיישאר איתם בתום 7 שנות חוזהו.

אברהמי 8 בדצמבר 2010

מנחם, אנחנו מדברים כאן על בן אדם שהוכיח שאפשר לנצח את האיידס

martzianno 4 בדצמבר 2010

מנחם הגדיל לעשות הפעם – עורר קטטה בשני בלוגים במקביל.
הפוסטים שלו אולי נועדו להרגיז, אבל דומה שהוא כועס יותר מכולם.

מנחם לס 4 בדצמבר 2010

מרציאנו, אתה יודע בן כמה אני? אני מתרגז מקריאת כמה שטויות בתגובות? עשה לי טובה. הדבר היחיד שמרגיז אותי זה אם, עם כל הדיאטה והתרגול, רמת הסוכר בדם עולה לי.
הכתיבה כאן, והתגובות, זה דבר שמבדר אותי יותר מכל, אבל יחד עם הבידור אני מרגיש צורך לשים דברים במקומם וללמד אתכם הצעירים כיצד לחשוב נכון.

מנחם לס 4 בדצמבר 2010

כן. המטרה שלי כאן היא להרגיז גם בין שייט לשייט וגם כשאני בבית. זה ממש מה שעושה לי טוב בחיים.
אני לא אוהב להרגיז. אני רק אוהב להבהיר דברים ולשימם במקום הראוי והאור הנכון. (ראה מילותי על מג'יק ג'ונסון)

יונתן 4 בדצמבר 2010

הצעה: אני בעד, במקום להיכנס לוויכוחים אינסופיים על אותם נושאים, ועוד בחזרות בכמה בלוגים שונים, פשוט להחזיק כמה פוסטים מתמשכים, ובינהם:
– לברון, מהלך לגיטימי של שחקן גדול או אקט פחדני של אדם עלוב נפש?
– קובי, שחקן אדיר המשתווה למייקל, או פשוט עוד שחקן מצויין, שהתמזל מזלו לשחק עם סנטרים מצויינים?
-האחראי להעברת כל התכנים מערוץ הספורט לערוצים אחרים בתשלום, יותר נבלה או יותר טרפה?

שבוע טוב

שאול 4 בדצמבר 2010

"פשוט עוד שחקן מצויין, שהתמזל מזלו לשחק עם סנטרים מצויינים?"

לברון, התמזל מזלו לשחק עם סנטרים מצויינים? תגיד לי, אתה רציני, או סתם חסר הבנה?

יונתן 4 בדצמבר 2010

למה לתקוף? תקרא שוב. הנקודה השנייה מתייחסת לקובי ברייאנט, ולשיתוף הפעולה שלו עם שאקיל ופאו.

הופ 4 בדצמבר 2010

רעיון מצוין. ויש עוד כמה שאפשר להוסיף מהזווית של הכדורגל, ואסתפק באיזכור מילות המפתח: "הפועל", "מכבי", "מוריניו", "ברצלונה", "ליגה ספרדית", "ליגה אנגלית".

צבי 4 בדצמבר 2010

קאק, מה בדיוק הבעייה שלך? גם השייט שלו מרגיז אותך? אני בת גלימי בעצמי ואפילו שהוא עזב את השכונה, הוא חוזר אלינו כל חופשה כי דודו אייזיק ברט עדיין גר ברחוב העלייה 80, בערך 100 מטרים מהים. אני הייתי שנים מציל בחוף בת גלים ומנחם הוא אחד מאלה שלא יכול בלי הים. הוא נולד וגדל ברח' התכלת מול הקזינו והים, והמים המלוחים הם בדמו. ובקשר לשייט? זה המקום היחיד בעולם באמת להירגע בו, ואני רק מקנא בו שבגיל 73 או 74 הוא עדיין מסוגל לזה.

מנחם לס 4 בדצמבר 2010

חבר אישי (למרות שהוא הרבה יותר צעיר ממני ולמרות שלא פגשתיו אף פעם פנים-אל-פנים אלא רק בהתכתבויות) הציע לי שאולי אני נחרץ מדי בתגובותי בגלל השריפה בכרמל. הוא הציע לי לספור עד 20 לפני כל תגובה, ומעתה אעשה זאת. אולי אפילו אקח הפסקה של יום. יש לי בת דודה בשכונת ורדיה בכרמל, ובת אחות בקיבוץ יגור. משתיהן קבלתי מיילים מטרידים ביותר, ואולי זה גרם לי לקצת היסחפות בתגובותי, כי אחרי הכל אני מרגיש את עצמי חיפאי וכרמליסטי מאד. אז אקח הפסקה קצרה ואחזור רגוע וממותן יותר!

west99 5 בדצמבר 2010

מה כל אחד שיש לו מקלדת יכול לכתוב פה פוסטים?
מה זה הפוסט המיותר הזה?

אברהמי 8 בדצמבר 2010

ווסט, הבנת את הרעיון של האינטרנט.

מיקיג' 5 בדצמבר 2010

לעניין פיפ"א, די ברור שבשלב הזה אנחנו לא יכולים לדעת אם יש או אין שחיתות בארגון. מה שכן, לנוכח העובדה שאת הרפיוטיישן של המושחתים הם קנו ביושר, צריך שיקרה משהו מאד דרמטי כדי שאנשים יתחילו לתת אמון בארגון הזה.
עכשיו, המשהו הזה לא יקרה כל עוד בשאר ההיבטים הארגון יתפקד כמו שהוא מתפקד. הנה 4 דוגמאות מני רבות. 1. ארגון דיקטטורי, שבראשו עומד דיקטטור, בלי תחלופה אמיתית בהנהגה. 2. ארגון שמרני עד כדי גיחוך, פארסה אמיתית. 3. בעולם של מידע חופשי ושיתוף קבצים, ארגון שמוכר את את מוצרי הארכיון שלו במחירים מטורפים. 4. ארגון שמוכר יותר מחצי מהכרטיסים של אירועי הכדורגל הגדולים בעולם לנותני חסות.
שורה תחתונה, לפיפא יש דימוי די מוצדק של חמדנות גועלית עד כדי הקאה, שמרנות פתטית, וכוחנות חסרת בושות. כשזה המצב, לך תאמין לארגון שהוא לא מושחת.

Comments closed