איך אומרים בוזגלו באנגלית

In כללי

ככה זה נגמר. אחרי יותר מחודשיים של חקירה שלקוחה מתוך פרק לא גמור של סדרת פשע אמריקאית, החליטה הנהלת ליגת הפוטבול לקנוס את ברט פארב בסכום של 50,000 דולר על סעיף "חוסר שיתוף פעולה עם צוות החקירה".

החקירה לא הצליחה להרים מעל לדרגת הספק את התהייה האם ההתנהגות של פארב פגעה קשות בתדמית של הליגה.

במושגים משפטיים, ביום דינו של הקצב מקרית מלאכי, מתברר שלמערכת המשפט של ליגת הפוטבול יש הרבה מה ללמוד ממערכת המשפט הישראלית על יחס למורמים מעם ועל מקומן של נשים בחברה, ועל איך מתייחסים על עבירות (בדרגים שונים) של הטרדה מינית.

במושגים משפטיים אמריקאיים מתברר שחקירה משטרתית שניקתה את החשוד מאשמה שווה לליגה קנס והשעייה מארבעה משחקים, ואילו חקירה פנימית שלא יכלה להוכיח דבר שווה 50,000 דולר. ורותליסברגר הוא קוורטרבק, ולבן.

חמישים אלף דולר. עשרים וחמישה אלף דולר פחות מהקנס על תיקול חוקי של הליינבקר הריסון מפיטסבורג.

הרבה פחות מהעונש של מייקל ויק (שהתווסף לעונש שהטילה עליו התביעה הציבורית), הרבה פחות מפאק מאן ג'ונס.

זו לא רק צביעות שמרוחה במעטה גזענות ובעוד שכבה של יחס שונה לכוכב מסדר הגודל של פארב, זו גם סוג של טפשות. משחק אחד לסוף העונה. פארב פצוע ומזועזע. למי היה אכפת אם היה חוטף הרחקה למשחק אחד.

או לשישה משחקים, מה שהיה חוסך מאוהדי פוטבול אמיתיים את הסיוט השנתי לגבי ההחלטה של פארב.

20 Comments

ניר 30 בדצמבר 2010

סטרג'ר טענה שיש לה סמסים מגונים מפארב – מה הבעיה לקחת את הטלפון ולראות אם באמת הם שם, והגיעו מהמספר של פארב? אני מניח שגם אז עורכי דין היו מתווכחים אם אפשר לזייף את זה וכן הלאה, אבל נראה שלא הגיעו אפילו לשלב הזה, שלא מצריך שתוף פעולה מפארב, רק מהמתלוננת.

בכל אופן אחרי המשחק של וווב מול פילדלפיה, ועם התנועה לכוון קוורטרבקים סטייל וויק, אני לא חושב שיש בכלל אופציה לעוד שנה של פארב במינסוטה. אף אחד לא עד כדי כך מזוכיסט.

אלון 30 בדצמבר 2010

אני עדיין לא מבין מה פארב עשה לא בסדר. אם הבחורה טוענת שהטרידו אותה מינית אז שתפנה למשטרה ולא למשרד החקירות של האן.אפ.אל. פארב עשה בשכל שהוא לא שיתף פעולה כי זה לא עניינם איזה הודעות הוא שולח.

גיל 30 בדצמבר 2010

מסכים עקרונית אבל אם הבחורה לא משתפת פעולה מה הם באמת יכולים לעשות? ורק תיקון קטן: החקירה לא ניקתה את ביג בן מאשמה. לחוקרים דווקא היה הרבה מה לומר עליו ולא דברים טובים. לא היו מספיק ממצאים לקחת את זה למשפט אבל די ברור שהיה שם משהו מסריח, ולא לראשונה.

תום 31 בדצמבר 2010

ניר, אחרי העונה הזאת אפשר להגיד שפארב עד כדי כך מזוכיסט.

גלעד בלום 31 בדצמבר 2010

זאב,

לא מבין מה הטענה שלך,אם פארב שלח לה הודעות מגונות או חצי מגונות באס אם אס,זו זכותו,כלומר זכותו להיות סליזי ולנסות לנצל את מעמדו כדי להשיג זיונים,לא יודע אם יש פה עבירה פלילית,די ברור שלא.

לדעתי אין מקום לליגה להתערב בכזה דבר אלא אם כן הבחורה התלוננה במשטרה.אני לא מצדיק חס וחלילה את ההתנהגות שלו אבל אין חוק שאוסר על אדם להיות חרא ולהתיחס לנשים כאוביקטים כל עוד אין אלימות או הטרדה סדרתית.ההשפלה שהוא ספג כשפורסם הסיפור בכל העיתונים היתה עונש מספיק,החמישים אלף דולר קנס לא מזיזים לו כמובן,לגבי ההרחקה שאתה דורש אני לא מסכים כי אין לזה גבול,כמה הליגה צריכה להיכנס לחייהם של השחקנים?זה מקום עבודה וכל עוד אין משטרה אז אין מקום להתערבות.

לגבי וויק-אין מקום להשוואה,הבן אדם ישב בכלא על פשע רציני והורשע בבית משפט.רות'לסברגר זה גם סיפור שונה,לא מכיר את הפרטים אבל נראה לי שהיה משהו יותר קרוב לאונס גבולי,פארב אפילו לא יצא לדייט עם הבחורה,רק ניסה להתחיל איתה,לפי התיאוריה שלך קובי היה אמור גם לקבל השעיה,ואם פארב היה משלם לה אז זה היה בסדר?לא מובן לי ההגיון שלך.אני מבטיח לך שחצי מהליגה מנסה להתחיל עם בחורות בדרכים הרבה יותר נלוזות כל ערב,ושוב אני מדגיש שאני לא מסכים או מעודד התנהגות כזאת.

אברהמי 31 בדצמבר 2010

גלעד וכולם: ברור שהשאלה פה היא לא שאלה לגלאלית. מה הליגה עשתה? בדקה אם פארב שלח את הטקסטים והתמונות. למה? כדי לבדוק אם פארב פגע באימאג' של הליגה. אם זו שאלה של אימאג' ברור שפארב אמור לקבל עונש כבד יותר מזה שקיבל.
לגבי ויק: העונש שלו הוא המגוחך מכולם, ומכאן הכותרת. הבן אדם ישב בכלא פדרלי, אז גודל מוסיף לזה ארבעה משחקים?!

אריאל 31 בדצמבר 2010

יש מדיניות של איפה ואיפה, אבל איפה פה הגזענות, כמו שאמרת – ביג בן גם הוא לבן? ובחייאת, אל תשווה את מה שפארב עשה למה שויק או פאקמן ג'ונס עשו.
זאת פשוט מדיניות של העדפת אנשים שהליגה חפצה ביקרם. והכל התחיל מזה שגודל החליט שהוא שופט ומוציא לפועל – ברגע שהוא עשה את זה אז אתה יכול להתחיל לפקפק במניעים שלו

אברהמי 31 בדצמבר 2010

אריאל, זאת גזענות בשני אופנים: הראשון הוא שהכוכבים שיקבלו יחס מועדף הם, איכשהו, תמיד קוורטרבקים לבנים. השני הוא אם מסתכלים על ויק ופארב מאותה נקודת התייחסות. מה, ויק הוא כוכב קטן יותר מפארב? אני לא בטוח.

אריאל 31 בדצמבר 2010

כמו שאמרתי – ההשוואה לויק היא לא במקום. יש הבדל קטן בין לשלוח תמונה של הזין שלך לבין לרצוח כלבים. זאת השוואה מקוממת, אפילו.
והעובדה היא שגם ק"בים לבנים חטפו עונשים כשהם פגעו בליגה (במקרה הזה – אחד, אבל מה לעשות, אין הרבה ק"בים כל כך בליגה וחלק גדול מהם ילדים טובים).
לצעוק גזענות על כל עוול שנעשה (ופה אין ספק שהיתה איפה ואיפה) לא תורם לשום דבר.

אברהמי 31 בדצמבר 2010

אריאל יש הבדל עצום בין המקרים, אבל יש גם הבדל עצום בין גישת ה"בוא נמצה איתו את העונש אחרי שהמערכת המשפטית עשתה את זה", לבין הנפנוף במקרה של פארב. על זה אני יוצא כאן. דייויד גרארד (סתם דוגמא) היה יוצא ככה? אני מסופק.

אריאל 31 בדצמבר 2010

לא, ג'רארד לא היה יוצא ככה – אבל לא בגלל שהוא שחור אלא בגלל שהוא לא אישיות שחשובה לליגה כמו פארב.
עובדה – ביג בן לא יצא ככה, נכון?

אברהמי 31 בדצמבר 2010

אריאל, ביג בן לא יצא ככה בגלל שהוא עבריין סדרתי. הרי אם היו נוהגים בו כמו שצריך (כמו שנוהגים בשחורים) מהפעם הראשונה, לא היינו מגיעים לזה. כמו שכתבתי, הויכוח בינינו הוא ויכוח על פני שני מישורים. מי הכוכבים שהליגה לא רוצה שייגעו בהם? פארב, בריידי, מאנינג, בריז. אני חושב שהמכנה המשותף ביניהם מאוד ברור. הרי ברור לי ולך מה היה קורה אם היו מתייחיסם אליהם אפילו על המגרש כפי שמתייחסים לויק.

ניינר 31 בדצמבר 2010

אברהמי, הרי ברור שגודל הוא צבוע ומתחסד. אבל במקרה של פארב, אם הבחורה לא התלוננה אין כאן קייס.מה שמסריח בעיני זה שאת ויק קרעו לגזרים על אירגון הקרבות אבל פארב הוייט טראש יוצא לחסל חיות להנאתו ואף אחד לא אומר על זה דבר.

אריאל 31 בדצמבר 2010

פארב יורה והורג אותם, ויק חשמל, הטביע ואנס כלבים. זאת השוואה מופרכת.
כל מי שמשווה בין ציד (שאישית אני נגדו באופן חד משמעי) לבין מה שויק עשה צריך ללכת לרשת קצת ולחפש את סעיפי האישום נגדו ויבין שמדובר בהתעללות שיטתית ומכוונת בבעלי חיים חסרי ישע.
וחוץ מזה, מה לעשות – ציד הוא חוקי בארה"ב וקרבות כלבים לא. אפשר לקרוא לזה צביעות (אכן) אבל זאת לא צביעות של גודל אלא של המערכת

ניינר 31 בדצמבר 2010

אריאל, אני לא כל כך מסכים איתך. מה שפארב עושה זו לא התעללות בבעלי חיים חסרי ישע? מה שויק עשה הוא בחלקו הגדול נורמטיבי במקום בו גדל. אבל אני חושב ששנינו מסכימים שהליגה הנפלאה הזו לוקה בצביעות ונוקטת בשיטה של איפה ואיפה.

אריאל 31 בדצמבר 2010

זאת לא התעללות – אין בין זה לבין הסטייק שאכלת אתמול בצהריים כלום (להיפך, אותו צבי שהוא צד לפחות זכה לחיות בטבע לעומת העגל שהיה סגור בכלוב כל החיים שלו), למעט ההבדל שפארב עושה את זה למטרת הנאה ולא למטרת אכילה. אבל זאת בטח לא התעללות, התעללות זה לחשמל כלב כי הוא הפסיד בקרב

גלעד בלום 31 בדצמבר 2010

עם כל הכאב שבדבר אריאל צודק מעשית וזו עוד דוגמא לצביעות העולמית לגבי אכילת בשר/ציד וכו'.לצוד חיות כספורט זה דבר בזוי אבל חוקי,לאכול במקדולנלנס או כל בשר של חיות שלא חיו בשטח פתוח הוא לא מוסרי באותה מידה אבל חוקי,מה שויק עשה גם מגעיל ובזוי וגם לא חוקי,לשלוח תמונה של אבר המין לא הכי חוקי אבל אם אין תלונה אז אין פשע וגם הפגיעה בבחורה היא מינימלית,זה מעשה שילדים בתיכון עושים.

השאלה האמיתית היא מתי הליגה הופכת לרשות שופטת,ברגע שבני אדם שהם לא שופטים מוסמכים התחילו לשפוט אנשים מתחילה הבעיה,להגיד גזענות זה הכי קל אבל זה לא פשוט כי אי אפשר להוכיח כלום ובכלל מדובר בהשוואה בין תפוחים ותפוזים,הכל סוביקטיבי כי בשביל אוכלי בשר ציד הוא טבעי ואכילת בשר מושרשת בצורה שאין בכלל דיון על המוסריות של זה,לדוגמא החמלה על כלבים גדולה אבל תרנגולים שחיים בקוביות ברדיוס של רבע מטר ולא רואים אוויר פתוח זה בסדר,אין הגיון כי בשר זה טעים.

גיל 31 בדצמבר 2010

אני עם אברהמי בעניין ויק. בשביל חלק מהאנשים, צייד נמצא בצד הלגיטימי של הריגת חיות אבל קרבות כלבים לא, ובשביל אחרים שניהם לא לגיטימיים או שהם מבינים שקרבות כלבים בשביל אנשים מסוימים זהה לצייד.

אלון 1 בינואר 2011

יש לגיטימי ויש חוקי.
יש קרבות כלבים ויש חישמול והתעללות. ציידים לא מחשמלים ואונסים את הצייד שלהם.
למרות זאת העונש הנוסף שויק קיבל מהליגה זה ביזיון.

גיל 1 בינואר 2011

שוב, לגיטימי בעיניי מי? ההפרדה שקבעת בין לגיטימי לחוקי היא שרירותית וקשורה לתרבות שבה אתה חי. בתרבות של ויק זה היה לגיטימי בדיוק כמו שאצל אנשים מסוימים אכילת בשר זה רצח.

Comments closed