הבלדה לפייטון מאנינג

In כללי

מה אברך לו, במה יבורך?

זה הילד? שאל המלאך.

וברך לו קוד גנטי של קוורטרבק

וברך לו עיניים בפרונט ובבק

לראות את כל המגינים שעליו רוצים ידיים לשים

ובאותה עת את כל התופסים.

מה אברך לו, במה יבורך?

זה הנער? שאל המלאך.

וברך לו תאי מוח שקולטים רק עור חזיר

ובטחון עצמי שאת הקבוצה מכל פיגור יחזיר

וכריזמה למכור כרטיסי אשראי וטלוויזיות

ומזל להיות בקלה שבדוויזיות.

מה אברך לו, במה יבורך?

זה העלם? שאל המלאך.

וברך לו את כל סוגי המסירות

ויכול לשבור את רוחן של הגנות שהן קירות

ורסיברים שאולי יגיעו להיכל התהילה

וכמו אל, לענות לאוהד על כל תפילה

מה אברך לו, במה יבורך?

זה הגבר? שאל המלאך

נתתי לו את כל מה שיכולתי לתת

כסף, תהילה, קו התקפי ללא רטט

נתתי לו יריב שיגדיר גדולתו

כמו בירד למג'יק ופרייז'ר לעלי בזמנו.

ומה אברך לו עוד?

הנער הזה עכשיו הוא מקצוען

ששואל כמעט בכל ינואר: "ועכשיו לאן?"

אלוהים, אלוהים, אלוהים,

למה לא ברכת אותו ביכולת לנצח משחקים גדולים.

61 Comments

תום 9 בינואר 2011

איך בדיוק מאנינג אשם?

פאקו 9 בינואר 2011

מסכים. ווינריות היא לא תחליף לסגל שחקנים טוב.

אברהמי 9 בינואר 2011

תום, מאנינג הוא אינדיאנפוליס. אי אפשר לעשות שיוך לפי בחירה. כשהם טובים, זה בגללו. כשהם מפסידים, פתאום יש קבוצה. עזוב אותך, הבן אדם נכשל אתמול באופן סיסטמטי למסור כדורים בדאונים מכריעים (והגיע לשיאו בדאון השלישי האחרון של הקולטס).

מנחם לס 9 בינואר 2011

מנינג היה צריך לעשות פירס דאון בסידרה האחרונה שהובילה לפילד גול מוקדם מדי. קוורטרבק בזמן כזה חייב למצוא דרך לעשות פירסט דאון בארבעה מהלכים!

אלכס 9 בינואר 2011

ולמה לא ברכת אותי ביכולת לתת לפעמים את הכדור לרץ האחורי

יריב 9 בינואר 2011

קודם כל, אני לא חושב שמה שעשית פה מכובד כלפי אלדד קרוק (או רחל שפירא, אגב), וחבל.

חוץ מזה, אני אחזור ואומר שאין דבר כזה "יכולת לנצח משחקים גדולים" (או משחקים בכלל), יש קבוצות טובות יותר וטובות פחות, וזה הכל. בפוטבול, בגלל הניקוד הנמוך, הקורלציה בין יכולת הקבוצה למנצחת היא נמוכה (חיובית, אבל נמוכה), ככה זה. אז הקולטס מגיעים לפלייאוף באופן קבוע עם קבוצה די טובה, וההצלחות שלהם בהתאם, כחמישים אחוז הצלחה בפלייאוף (אם הנצחונות בפלייאוף תואמים, את הדירוג, לכל הקבוצות חוץ מהראשונה יהיה מאזן חצוי לכל היותר…). המחשבה שיש "שחקנים שמנצחים משחקים" ועוד בצורה עקבית, היא לא יותר מנסיון להלביש סיפור אגדה על המציאות.

אברהמי 9 בינואר 2011

יריב, אולי תסביר לי מה לא מכובד?
והפוטבול מלא בסיפורי אגדה. בריידי הוא סיפור אגדה. על מאנינג ניסו לבנות אגדה שלמה שהוא מסרב לשתף איתה פעולה.

יריב 9 בינואר 2011

אתה יוצר מעין הקבלה בין הסיפורים, ומכאן גם מעין הקבלה בין אי ההצלחה (היחסית) של הקולטס לבין מותו של קרוק. אולי זה רק אני, אבל בעיני ה"לא עניין של חיים ומוות, אלא הרבה יותר מכך" תמיד היה עניין מחויך ולא רציני. אם אתה חושב שזו אכן השוואה סבירה, שיהיה.

גיל שלי 9 בינואר 2011

יריב – תודה. כל כך הרבה שנים העיניים שלי דומעות עם השיר, ופעם ראשונה שאני לומד על מי השיר נכתב. אני די בוש בעצמי, בכל זאת הקלקלה אחת בגוגל.

זיגי 9 בינואר 2011

יריב, לפחות השכלתי בזכותך לגבי אלדד קרוק ונסיבות כתיבת השיר.
מתוך שלא לשמה וגו'.

ניינר 9 בינואר 2011

בעייה היא ש"ברכו" אותו במאמן שהוא פשוט אידיוט. חבל, כי זוהי תחילת סוף הקריירה של השחקן המופלא הזה. טבעת אחת, גם היא לא הירואית או מרגשת, והשאר כשלונות על גבי כשלונות. חבל, מגיע לו יותר אבל זה יסתיים בטבעת אחת ותדמית נצחית של לוזר.

גיל 9 בינואר 2011

למה לסתום את הגולל על הקריירה שלו? יש לו עוד לפחות 3-4 שנים בטופ. אני מוכן להיות לוזר עם קריירה כמו שלו, אני לא מבין איך אפשר בכלל לא לקרוא לו לוזר אחרי מה שהוא השיג בקריירה שלו.

גיל 9 בינואר 2011

הוא ניצח מספיק משחקים גדולים, מה לעשות שאי אפשר לנצח את כולם? את היו לו 70% השלמה ברייטינג טוב. הייתה תוכנית משחק מסוימת שכמעט עבדה. אם היה זורק כמו משוגע והיו לו עוד 3 ט"ד אבל גם 2-3 חטיפות גם היו מאשימים אותו. אתמול הייתה הדגמה מושלמת לאיך הגנה מנצחת בפלייאוף. מה לעשות שההגנה של הג'טס היו יותר טובים ועשו את העצירות בזמן הנכון?

אברהמי 9 בינואר 2011

גיל, בתודעה הוא יהיה לוזר. אוניברסיטת טנסי חיכתה עד שמאנינג סיים את החובות האקדמאיים שלו, ואז זכתה באליפות המכללות.

גיל 9 בינואר 2011

מה זה בתודעה? בתודעה של מי בדיוק? האם לוזר היה מדורג 8 בין שחקני הפוטבול של כל הזמנים? האם לוזר היה זוכה בסופרבול? מה דן מארינו בהשוואה אליו, מלך הלוזרים? אני יודע שיש זיהוי מוחלט בין הקבוצה לבינו לטוב ולרע, אבל מישהו אחר היה מביא השנה את אינדי לפלייאוף?

אברהמי 9 בינואר 2011

באיזה מקום דורג טום בריידי בדירוג הזה? גיל, הוא שחקן פוטבול עצום. זהו שיר הלל עליו. אבל הוא צ'וקר כמעט תמידי במשחקים גדולים. זו המציאות.

גיל 9 בינואר 2011

בריידי היה מקום 21 וזה נעשה על ידי מומחים מכל מיני סוגים (האוהדים נתנו לו 20 ולמאנינג 5). למה הוא צ'וקר במשחקים גדולים? מה עם הסופרבול, משחק החזרה נגד הפטריוטס, המשחקים שהוא פירק את הג'טס ובולטימור רק שנה שעברה?

אברהמי 9 בינואר 2011

אז זו לא נקודת התייחסות, הדירוג הזה, לא בשבילי. למה מאנינג יותר גבוה מבריידי, זה מתבסס על אילו עובדות בדיוק?

גיל 9 בינואר 2011

הוא לא בשבילך כי הוא לא תואם את ההעדפה שלך? אני חושב שרוב המומחים והלא מומחים חושבים שמאנינג קווטרבק טוב יותר מבריידי לאורך הקריירה שלהם. לבריידי היו קבוצות טובות יותר, זה בטוח.

אברהמי 9 בינואר 2011

לבריידי היו קבוצות טובות יותר? באיזה פרמטר, פרמטר התופסים? הטייט אנד? הדפנסיב אנד? אפילו את הבועט הם הלאימו. ברור שהוא לא תואם את הדיעה שלי. קוורטרבק לא צריך את טררם מאנינג (על ומחוץ למגרש), קוורטרבק צריך לנצח. בקטגוריה המכרעת הזו, מאנינג לא מקדים את בריידי.

גיל 9 בינואר 2011

בפרמטר ההגנה, קבוצות מיוחדות והכנה למשחק. וגם בקשר לתופסים, לבריידי חוץ מהשנים האחרונות עם מוס, לא היו אולי תופסים כל כך מבריקים על הנייר אבל הייתה לו יציבות והקבוצות שלו לא סבלו מפציעות שעשו בהתקפה שלו שמות.

במה בריידי יותר תרום לניצחונות ממאנינג? בשני הסופרבולים הראשונים הוא לקח קבוצה בשיוויון ונתן לבועט שלו ולהגנה לסגור את העסק. במה היכולת שלו בסופרבולים שונה ממה שמאנינג הפגין אתמול למשל?

גיל 9 בינואר 2011

ואגב, מעניין שבריס לא מקבל חצי מהביקורות שמאנינג מקבל על משחק ממש גרוע (ובכלל עונה זוועתית למדי).

אברהמי 9 בינואר 2011

כי לבריז מעולם לא היתה את המיסטיקה של מאנינג, הבן של, הקוורטרבק האולטימטיבי, הבחירה הראשונה בדראפט. ואתמול הוא נתן הרבה יותר סיכוי לניו אורלינס לנצח מאשר פייטון לאינדיאנפוליס. כריס קולינסוורת הראה שוב ושוב את החור בהגנה של הג'טס. מאנינג שיחק מפוחד (ראה את חוסר הנסיון אפילו לאתגר את ריבס). זה מאנינג, לעזאזל.

גיל 9 בינואר 2011

שמע, זו היסטוריה מאוד רחוקה. ולאיליי מאנינג את המיסטיקה הזו? מאנינג נשפט בסטנדרטים בלתי אנושיים אז פלא שהוא נכשל כל הזמן לטענתך? אני לא חושב שהיו חורים בהגנה שהוא יכל לנצל טוב יותר אבל אני מסכים שהיה צריך לזרוק יותר לויין. למה מאנינג לא נתן לאינדי סיכוי יותר טוב לנצח? יתרון של 2 45 שניות לסוף לא אמור לעשות את זה?

אברהמי 9 בינואר 2011

לאיליי לא היתה ולא תהיה את המיסטיקה הזאת. הוא הרוויח ביושר, את מה שפייטון קיבל בחינם. אן.בי.סי הראו הלוך וחזור את העובדה שקרומארטי לא יכול לשמור על מסלול ריצה פנימי.

ניינר 9 בינואר 2011

גיל מה לעשות, עם הכשרון שלו והקבוצות שהיו לו במהלך השנים הוא היה צריך לקחת עוד שתי אליפויות לפחות. אתמול הוא שיחק כמו טירון מבוהל. מאזן הפלייאוף שלו הוא שלילי וכולל אליפות אחת לא מרשימה בעליל. רואים ירידה ביכולת שלו, הקבוצה לא משהו, המאמן דביל-נראה לך שהוא יזכה בעוד תואר? לי לא, ובמאזן הכללי, למרות גדולתו הוא לוזר.

גיל 9 בינואר 2011

אני מבין שעם פחות 100% הצלחה במסירות היה נקרא טירון מבוהל. שוב, לא חשוב מה הוא יעשה, תמיד הוא יהיה אשם. איזה ירידה ביכולת אתה רואה אולי תשכיל אותי? אני לא רואה שום ירידה כזו. אחרי שנה שעברה טבעי שהקבוצה תהיה פחות טובה בטח עם כל הפציעות.

ניינר 9 בינואר 2011

גיל, תסכים איתי שזה לא פייטון שהכרנו. לא היה לו שום קילינג אינסטינקט במשחק אתמול, שום מהלך גדול. אני מצפה משחקן ברמתו שייקח את המשחק עליו וזה לא קרה. היו כמה מקרים ממש מבישים של דאון שלישי שראית כבר לפני המהלך שזה לא הולך לקרות.הוא לא האשם היחידי והוא שחקן אדיר אבל הקריירה שלו מוחמצת. ראית אותו משחק העונה? אולי העונה הכי גרועה שלו מאז עונת הרוקי ואני לא חושב שזה הולך להשתפר, להפך.

גיל 9 בינואר 2011

המסירה לגארסון היא לא מהלך גדול? הקולטס באופן כללי הגיעו עם תוכנית משחק מסוימת שעבדה לא רע במחצית הראשונה. הבעייה אתמול לא הייתה פייטון אלא ההגנה. אם לא היו לוקחים פסק זמן חצי דקה לסוף ופולק מפספס את הגול המנצח אז מאנינג היה ווינר?

ראיתי כמעט על משחק של הקולטס העונה ולהפך, אני חושב שזו אחת העונות הכי גדולות שלו. חצי עונה בלי קלארק, עם מחליפים שאף אחד לא שמע עליהם כמו בלייר וייט וטאמי ועם קולי שהיה הרסיבר הכי טוב שלו העונה לא משחק במשחקים הקריטיים הוא עשה פלאים. תראה לי עוד קווטרבק שבמצב דומה היה מוליך את הקבוצה לפלייאוף.

תום 9 בינואר 2011

מעניין שהויכוח של "צוות מסייע" לא מושמע ב-NFL באותה מידה בה הוא מושמע ב-NBA. אם לקולטס היה משחק ריצה סביר לא היינו מתווכחים על ה-"לוזריות" של פייטון מאנינג.
אני מקווה שהמשחק הזה העיר את הקולטס בקשר לנושא הנ"ל ושהם מתכוונים לשפר אותו.

אלון 9 בינואר 2011

"אינדיאנפוליס סיימה בשנה שעברה את הריצה של הג'טס לפלייאוף בגלל שפייטון מאנינג מצא את פייר גרסון משהו כמו 241 פעם ל1701 יארדים. מאנינג הלך על גרסון בגלל שדרל ריווס עצר את רג'י וויין, הרסיבר המוביל שלו, וניו יורק היתה חלשה בצד השני. אז ניו יורק הלכה והביאה בקיץ את אנתוניו קרומרטי, עוד מגן פינה מצויין."

זה מה שנכתב, פה בבלוג, לפני המשחק אתמול. מסתבר שקרומרטי, מגן הפינה המצוין מלפני המשחק, הפך ליוצר חורים בסיכום המשחק, רק כדי שיהיה אפשר להגיד עוד משהו רע על פייטון. אני ראיתי אתמול ק"ב שדקה מהסוף הביא את הקבוצה שלו ליתרון אבל מה לעשות שהקבוצות המיוחדות של הקולטס נתנו לסנצ'ס את הכדור באמצע המגרש. אולי גם בזה פייטון אשם?

כנראה שהדרך של אוהדי הפטס להלל את בריידי בשבוע שהפטס נחים היא דרך ירידות על פייטון.

אברהמי 9 בינואר 2011

אלון, אני לא אוהד של הפטס, אבל הם מועדון הספורט מספר אחד באמריקה. קרומרטי הובא במיוחד כדי לסגור את הצד השני, אבל אתמול (גם בטאצ'דאון) התברר שהוא לא מסוגל לסגור את גרסון כשגרסון רץ פנימה. למה המהלך הזה לא חזר על עצמו? לאליל שלכם הפתרונים. אתה וגיל בונים פה משוואה של צד: כשהקולטס גדולים, ומגיעים לפלייאוף למרות הפציעות והשם מי יודע מה, אז זה פייטון. אבל אם הם מפסידים לקבוצה עם קוורטרבק שלא מסוגל למסור מדוייק ברדיוס של עשרה מטר, אז מה אתה רוצה מפייטון. זה לא עובד ככה.
זה היה המשחק שלו לנצח אתמול. והוא לא ניצח. שוב.

גיל 9 בינואר 2011

אני לא אמרתי כשהם מנצחים זה תמיד פייטון. ההגנה שיחקה תפקיד חשוב באליפות שלם, אין על זה ויכוח. תגיד לי אתה מתי לקולטס הייתה הגנה שמתקרבת לזו של הפאטס בעשור האחרון כדי שיהיה בסיס אמיתי להשוואה.

אברהמי 9 בינואר 2011

גיל, אז אולי בגלל ההאדרה הזו ביכולות של מאנינג תמיד בנו שם קבוצות של שווויוניות, לא שימרו את העתיד, לא מצאו אלטרנטיבה למקרי של פציעות. בגלל זה ניו אינגלנד היא מודל ניהולי, ואינדיאנפוליס היא קבוצה שנופלת וקמה על היכולת של הקורטרבק והתופסים שלה. בכל מקרה: מאנינג היה אמור לנצח את הג'טס אתמול.

גיל 9 בינואר 2011

על כך מה שאתה אומר על הניהול אני מסכים. אינדי קבוצה מאוד לא מאוזנת בלי קשר לפציעות. אני לא יודע מה זה אמור. לפי הדיבורים פה אפשר לחשוב שהקולטס שיחקו נגד קונוסים. הג'טס היו טובים מאוד וביצעו את תוכנית המשחק שלהם בשלמות. יהיה מעניין שבוע הבא.

אוהד מטס בירושלים 20 בינואר 2011

אברהמי, אני מקווה בשבילך שלא קוראים את הבלוג שלך בברונקס…

עידו 9 בינואר 2011

באופן כללי מאוד מסכים עם גיל.
לא משנה מה הוא יעשה הוא תמיד ישפט בפרמטרים שרק הוא יכול להפסיד בהם או לצאת לוזר.
חבר שלא ממש מתמצא או מבין בפוטבול שאל אותי מה הסיפור של מאנינג. מכיוון שהוא מגיע מעולם הכדורסל ניסתי לתת לו תשובה שהוא יוכל להבין.
אמרתי לו משהו בסגנון "זה כמו שעמי נאווי (עם כל הכבוד, ויש כבוד)יקח אליפות עם שחקנים שמוכרים רק למשפחה שלהם".
הנקודה היא שכקבוצה ללא מאנינג, הקולטס מסיימים כמו קרולניה, קליבלנד או סינסנטי.
אברהמי, עם יד על הלב, בבוא היום שתעביר זמן איכות עם בנך, ותספר לו בדברי הימים של הפוטבול, על מה תקדיש יותר זמן (וחיפוש ביוטיוב או מה שזה לא יהיה אז) בריז,דילפר, ויק,פאלמר, בריידי או מאנינג ?
להניח שהוא לוזר, צוקר או כל דבר אחר באזור חיוג הזה יהיה כמו להגיד שליברמן הוא מדינאי דגול או להשוות בין ה"רב" דורקמן לאימא תרזה.

אברהמי 9 בינואר 2011

עידו, ההשוואה שלך בין פייטון מאנינג לעמי נאווי הוא יותר מופרכת מאמירה לפיה המפלגה של אביגדור ליברמן היא פלורליזם צרוף. דווייט פריני מוכר רק למשפחה שלו? וינאטרי? מתיס? ויין? אדאי פחות מפורסם מודווד או משרד ערוכי הדין שרץ עבור ניו אינגלנד? ויין פחות מפורסם מדז ווקר?
התשובה תגיע בשבוע הבא. אותם תנאים, רק הקבוצה והקוורטרבק שנגד הג'טס יתחלפו.

גיל 9 בינואר 2011

כן, אבל אתה מתעלם מזה שהקבוצה היא יותר מסך כל המרכיבים שלה. ראינו מה TO ואוצ'ו סינקו השיגו ביחד..

גיל 9 בינואר 2011

אגב, זה לא אותם תנאים. הג'טס בנויים באופן מושלם לסגור קבוצה כמו הקולטס עם רסיברים בולטים. הם יתקשו כנראה הרבה יותר עם המגוון של בריידי אבל בכל מקרה, יש למה לצפות ואני מוכן להמר שהתבוסה לא תחזור על עצמה.

אברהמי 9 בינואר 2011

לא גיל, ייגמר רק עשרים הפרש. כל תהליך הבנייה של הקולטס סובב סביב מאנינג. בריידי הוא רק חלק. הרי הדוגמה של הריטינג של מאנינג היא דוגמא מאלפת–איך אתה מסביר את העובדה שהמספרים לא תואמים את סטטיסטיקת הנצחונות? אני אתן לך סיבה אחת: לא תראה את בריידי מגיע לפני מהלך, וצועק ומשנה ומחליט. הוא יקח את מה שמאמן ההתקפה ייתן לו. זה עוד הבדל.

אלון 9 בינואר 2011

כי צוות האימון מסביב לבריידי הוא הרבה יותר טוב מהצוות שמסביב לפייטון. הדבר היחיד שאני יודע על מתאם ההתקפה של הקולטס זה שהבת שלו גרה בדורהם צפון קרוליינה.

ניינר 9 בינואר 2011

גיל, אני חושב שהאשם העיקרי בהפסד אתמול הוא המאמן הדביל שניהול המשחק שלו קטסטרופלי. אבל מפייטון (שאני אוהב אותו מאד) אני מצפה שמול קבוצה די בינונית כמו הג'טס, יעשה מה שצריך לעשות כדי לנצח את המשחק. רציתי לראות אותו מנצח את המשחק והתאכזבתי. אני חושב שבבוא היום כשימדדו את הקריירה שלו, למרות שהוא ק"ב באמת מעולם אחר, יישאר טעם של פספוס. משחקן ברמתו, שאכן הצדיק את ההייפ סביבו מבחינת יכולת, היית מצפה למאזן חיובי בפלייאוף ולעוד טבעת או שתיים. אז עדיין מוקדם לסכם את הקריירה שלו כמובן, אבל אני משוכנע שהיא תלווה בטעם של החמצה, במיוחד במה שקשור לתפקוד והשגים בפלייאוף.

גיל 9 בינואר 2011

אני לא חושב שהג'טס היו קבוצה בינונית אתמול. הקולטס הגיעו עם תוכנית משחק מסוימת שאני מניח שגם למאנינג היה חלק בה, והיא בסך הכל די עבדה. אפשר לחשוב שהם הפסידו ב20 נקודות. כמו שאמרתי, אם הוא היה זורק יותר לעומק אז סביר שהיו לו יותר ט"ד אבל גם כמה אינטרספשנס עם קורנרים כאלו טובים.

מה זה היית מצפה? וממארינו אתה לא מצפה? ואם אלווי היה פורש שנתיים לפני הסוף אז הוא היה מלך הלוזרים? פוטבול זה המשחק הכי מורכב והפלייאוף הוא אקראי במידה רבה. קשה לבנות עליו תאוריות (אבל הנה אחת בשבילך: הרייטינג של מאנינג גבוה בפלייאוף משל בריידי, אז מה זה אומר?).

עמית פרוס 9 בינואר 2011

זאב
להחליט שמאנינג לוזר לפי מאזן הפליאוף זה קצת בעייתי
אז כל הקב בליגה לוזרים?
בריידי לקח 3 פעמים אליפות ובכל השאר הפסיד ובחלק שיח' די גרוע
אז גם הוא לוזר?
זו לא סיה.
1-מאנינג יהיה טוב ככל שיהיה -הקולטס עלו אתמול בערך + – עם חצי הרכב.-בהרכב הנוכחי הם לא שווים פליאוף .
אין להם ריצה ,אין להם הגנה נגד ריצה אין קבוצה מיוחדת.להאשים בזה את מאנינג זה לא רציני.
2-מאנינג הביא את הקבוצה להובלה 45 שניות לסוף-תקן אותי אבל בזמנו כשבריידי עשה משהו דומה מול הג'איינטס עד לטד ההוא של בורס טענת שקב גדול נמדד בעובדה שהוא מביא את הקבוצה שלו לעמדת נצחון-זה מה שמאנינג עשה.

גיל שלי 9 בינואר 2011

לעניין האיזון במשחק של הקולטס. יש תופעה מעניינת שמשותפת למאנינג מארינו ואלווי אצל ריבס. אולי בגלל גדולתם של הקווטרבקים האלה, ואולי בגלל שהם קונטרול פריקס, הקבוצות נבנות כך שמשחק הריצה הוא משני. אלווי לקח סופרבולס עם שנהן בגלל הגדולה של שנהן ביצירת משחק ריצה דומיננטי. כנראה שבלי מאמן נכון, המשחק מגיע להחלטה של הקווטרבק, ובהיותו קונטרול פריק, הוא מוכן לסמוך בעיקר על עצמו במצבי לחץ. אפילו בריידי לא נהנה ממשחק ריצה טוב, כנראה מאותה סיבה. משחק הריצה הרי לא באמת תלוי ברצים, הוא תלוי הרבה יותר בתכנית המשחק. ראינו את זה אצל שנהן, שיצר מרצים לא מרשימים, שנות קריירה, בזכות תכנית משחק, וקו קדמי. הגדולה של ביליצ'ק היא לקחת קווטרבק ענק כמו בריידי, ועדין לא להזניח את שאר מרכיבי המשחק. גדולה זו מעניקה לבריידי עוד טבעות. כך גם אצל אלווי, אולי הוא זכה דווקא בסוף הקריירה שכן אז הזוהר שלו עומעם במקצת, ואפשר לשנהן לייצר משחק ריצה, וכך אלווי נדרש להפעיל את הקסם שלו רק ברגעים הנכונים. אין צורך להרחיב על הגדולה של ביל וולש בנושא.

ניינר 9 בינואר 2011

גיל שלי, אלוויי לקח שתי טבעות בזכות בחור אחד שנקרא טרל דייויס שאחראי על שתי האליפויות של דנבר יותר מכל אחד אחר.אם לא טרל, אני לא רואה את אלוויי פורש עם טבעת.
גיל, בסופו של דבר התגובות שלי נובעות מאכזבה. רציתי לראות ק"ב מושלם כמו פייטון עמוק בפלייאוף במקום סנצ'ז והג'טס. רציתי להנות יותר משחקן כזה מושלם. הבאסה מדברת מגרוני כחובב פוטבול (כי אני ממש לא אוהד הקולטס או מאנינג עצמו).

גיל שלי 9 בינואר 2011

ניינר – זו הנקודה שלי. טרל דייויס אכן היה גדול, אבל גם רצים אחרים היו גדולים אצל שנהן. הגדולה של שנהאן היתה לבנות משחק ריצה והגדולה של אלווי להישען על משחק הריצה. מאמנים אחרים של מארינו, וגם של פייטון מאנינג לא הצליחו להוביל לתוצאות דומות. למונטנה היה רוג'ר קרייג, ושוב, למעשה היה לו ביל וולש

ניינר 9 בינואר 2011

ברור, אני מסכים איתך לחלוטין פרט לדבר אחד-טרל לא היה גדול, הוא היה ענק! אם לא היה נפצע היה לו סיכוי להיות הר"ב הכי גדול אי פעם

גיל שלי 9 בינואר 2011

מקבל שהוא היה ענק. קריירה קצרה מדי, מכדי לקבוע מה הוא היה מסוגל להיות. גם בו ג'קסון היה יכול להיות ענק אילולא הנסיבות המצערות

מנחם לס 9 בינואר 2011

אני אוהד כל דבר ניו-יורקי, וברור שאוהד הג'טס (אם כי אחרי הג'איינטס). אתמול ממש לא האמנתי שפייטון נראה כל כך עצור בסידרת הדאונים האחרונה. מנינג היה ח-י-י-ב לעשות פירס דאון בסידרה האחרונה, ומאחר ולא הצליח, הסידרה האחרונה הובילה לפילד גול מוקדם מדי. אחרת, הפילד גול היה ניבעט עם שנייה אחת בשעון, ונצחון. קוורטרבק גדול בזמן כזה חייב למצוא דרך לעשות פירסט דאון בארבעה מהלכים! הוא כנראה לא אחד מהגדולים.

יריב 9 בינואר 2011

אי אפשר לקבוע כלום על סמך נקודות בודדות בקריירה. אפשר לחשוב שקיימים קוורטרבקים שבכל פעם שהייתה להם הזדמנות ניצחו את המשחק. הוא קוורטרבק גדול, אבל עדיין לא תמיד מצליח, ככה זה.

דורפן 9 בינואר 2011

מוכשר מדי פור היז און גוד. עסוק באודיבלז ורדיפת השדים של גדולתו.

גיל 9 בינואר 2011

הבעייה היא שהוא לא ממש עסוק בזה אלא אנחנו. שאלו אותו אחרי הניתחון שקטע שלושה הפסדים אם לפחות 2 אינטרספשן, איך ההרגשה לצאת מהסלאמפ הגרוע בקריירה שלו. הוא אמר שהוא בכלל לא חושב שהוא היה בסלאמפ כי בסך הכל הוא שיחק טוב (והוא צודק). הוא רק עשה כמה טעויות כמו כל הקבוצה. אם זה החור שהוא צריך לצאת ממנו אז מצבו לא רע בכלל.

אריאל 9 בינואר 2011

יש נתון אחד שכל אוהדי מאנינג צריכים לזכור. בעונה הסדירה האיש מביא את הקבוצה שלו ל-12 ניצחונות כמעט כל עונה. כלומר, יש לו אחוזי הצלחה של משהו כמו 70 אחוז.
בפלייאוף, הוא משחק נגד קבוצות יותר חזקות אז היית מצפה שהאחוז יירד לסביבות ה-60-65. אבל הוא יורד מתחת ל-50.
אתם כל הזמן אומרים – ההגנה, המאמן, הרסיברים, האופנסיב ליין. וזה נכון, אבל כל אותם היו גורמים היו קיימים גם בעונה הסדירה – ועדיין פייטון הצליח לנצח איתם. והנה מגיע הפלייאוף והוא לא מצליח לנצח, לא מצליח להתגבר על כל אותם גורמים. ולא פעם אחת ולא פעמיים.
היה נתון אחד מדהים שהראו אתמול לקראת סוף המשחק – לפייטון יש לא פחות מ-45 דרייבים מנצחים בעונה הסדירה. בפלייאוף? אחד. אחד!! ממי שאמור להיות אחד מחמשת הק"בים הכי טובים בהיסטוריה. אם זה לא ומר הכל, אני לא יודע מה כן

גיל שלי 9 בינואר 2011

אני איתך בדרייבים מכריעים. אבל ונדרג'ט לקח לו שניים. בריידי קיבל כמה בזכות וינטרי. עדין, דווקא בגלל השליטה המלאה שלו, הוא מתקשה בלחץ. בלחץ חוסר היכולת להשען על אינטואיציות היא בעוכריו.

מאור 9 בינואר 2011

אני עוקב אחרי פוטבול בחמש השנים האחרונות.
קבוצות עלו, קבוצות ירדו, שחקנים הגיעו, שחקנים פרשו, אבל דבר אחד נשאר בדיוק אותו דבר עבור הטוקבקיסטים/אוהדים הישראליים –
הויכוח האינסופי מי יותר טוב, פייטון או בריידי.

האמת? מה זה משנה? למה תמיד אנחנו צריכים לעשות השוואות ודירוגים? למה לא לקבל את העובדה המשמחת שזכינו לחזות בשניים מהגדולים ששיחקו את המשחק, מבלי לנסות לקטול את האחד שאנחנו פחות אוהבים על מנת להלל את האחר?

אברהמי 9 בינואר 2011

מאור, זה מה שכיף בספורט, לא?

TalO 10 בינואר 2011

זאביק,
שיר גאוני

עומרי 11 בינואר 2011

ענק. מאנינג כבר לא יראה טבעת נוספת וכבר לא יגיע שוב לסופרבול. הוא יפרוש כשחקן השני הטוב של דורו, עם חופן שיאים סטטיסטיים.
עוד 15 שנים זה היה בדיחה להשוות בינו לבין בריידי.

Comments closed