קרדיט בלאט

1. את מדליית הכבוד הגדולה ביותר שלו השנה קיבל דייויד בלאט מאלופת אירופה במחצית הראשונה. ברצלונה לא נראתה במחצית הזו כמו קבוצה שבאה לנצח, אלא יותר כמו קבוצה שעמד מולה אינטרס אחד: לשמור על פער עשר הנקודות שהשיגה במשחק הראשון.

2. היו שתי סיבות מרכזיות שהובילו להפסד: העומק של ברצלונה (עיתוי וזהות החלופים של ברצלונה היא לא פחות ממדהימה. שחקנים יורדים לספסל אחרי שהם משיגים שני סלים ברציפות), והעובדה שלמכבי, הקצרה ממילא, התקצר הסגל עוד יותר. אין הרבה קבוצות באירופה שהיו מגיעות להארכה עם ברצלונה בלי שום תרומה משני הפורוורדים, עם חצי איידסון וחצי אליהו.

3. בלאט הרוויח את המדליה שלו בכבוד, על מפעל עונתי. כבר כתבתי כאן על שיטת משחק והגיבוש החברתי, אבל מכבי, אם מפרקים אותה קולנועית, היא יצירה כמעט קופולית. הסנדק החכם, והמוציאים לפועל, והעובדים השחורים, אספני הכספים, שומרי הראש והצלפים. מדובר במרקם נפלא שבו כל אחד יודע את מקומו במשפחה, ואף אחד לא דורך על רגליו של השני. מה שמוביל אותנו לסיבה השלישית, והעיקרית, לעובדה שמכבי לא ניצחה הלילה בעשרים הפרש.

4. מדובר בקבוצה בלי קונסיליירי. האיש החכם, החוץ משפחתי שהמשפחה אימצה אליה, אבל היחיד שמסוגל לנתק את עצמו רגשית מהסיטואציה ולבחור את האופציה הנכונה ביותר להמשך. במשחק הזה החסרון בעמדה הזו היה יותר בולט מכל משחק אחר. למה? כי האיש שמכבי הכי צריכה, ניצח את המשחק עבור ברצלונה.

5. ועדיין, אם תגיע לפיינל פור, מכבי היא הקבוצה האחרונה שכל מועמדת אחרת תרצה לפגוש. אני אומר זאת במפורש: אם תצליח להגיע למעמד הפיינל פור, מעמד שבו היא תצטרך לנצח קבוצה עדיפה במשחק בודד ולא בסדרה, מכבי הולכת להיות הפייבוריטית. היא תהנה מיתרון בעמדת המאמן, והיא רחוקה בערך שנתיים מהמקום שהיא רוצה להגיע אליו, ככה שהאגואים לא יעמדו בדרכה עדיין, והיא תהיה הקבוצה היחידה שמשחקת עם הכסף של הקזינו.

48 Comments

גיא זהר 24 בפברואר 2011

מכבי קבוצה נחמדה ובאמת אף אחד לא רוצה לפגוש בה אבל חוץ מהספרדיות לא פגשה אף קבוצה רצינית ונגדן היא התקשתה – גם נגד קאחה היא ברחה רק בסוף המשחק בארץ. בעיני ניהול המשחק של בלאט במחצית השניה היה בינוני ומטה: לא גרם לפסקוול לצאת משבלונה שלו (הרכב נמוך עם שמירת מאץ אפ, פוסט על נאברו) ולא ניצל יתרונות. ליאור אליהו הכניס במו הגנתו את מוריס למשחק, בורשטיין לצערי שחקן עבר ואידסון נשנק במאני טיים ובכלל לא הופיע למחצית השניה.

אברהמי 24 בפברואר 2011

ובכל זאת, הגיעה להארכה.

אברהמי 24 בפברואר 2011

גיא, אני אחזור לאותה נקודה. במשחק נתון של להמשיך או ללכת הביתה (לא בסדרה), מכבי היא הקבוצה הכי מסוכנת באירופה כרגע.

הופ 24 בפברואר 2011

מעולה, ודימוי היצירה הקופולית מבריק. אני חושב שאידסון היה אמור להיות הקונסיליירי הזה שאתה מדבר עליו, אבל הוא לא מצליח למלא את התפקיד הזה כמו שצריך.

אברהמי 24 בפברואר 2011

איידסון יכול להיות נושא התיקים של הקונסיליירי. הוא די טוב בלהגן על הקיים, אבל הוא לא היועץ שאתה רוצה כדי להתפתח

גיא זהר 24 בפברואר 2011

אכן מכבי מסוכנת אבל יש לה בעיה מרכזית – חסר לה עוד גארד מה שיגרום לעייפות ובעייית עבירות של פארגו ופרקינס שחייבים לשחק כמה שיותר גם במשחק אחד מול אולימפיקוס נגיד. לגבי ההארכה בעיני זה בגלל אפקט יד אליהו שגרם לבארסה להתחיל ממינוס עשר מה שכמובן לא יהיה בפיינל פור. אני מת שיעלו לגמר מול בארסה ואז יחזור הניגון של יום הזיכרון כמו שירם של רוטבילט/קראוס אחרי עשרים שנה. בכל מקרה היה משחק סבבה.

אברהמי 24 בפברואר 2011

זה נכון. יושבים שם שני זקני השבט שלא מסוגלים לתרום מאומה. פניני הוא יותר סוג של אנרג'ייזר ופארגו הלילה ממש לקח פסקי זמן פרטיים שבהם לא היה לו שום אוויר לעשות משהו בהתקפה. חוץ ממוריס, הספסל של ברצלונה ניצח היום.

בני תבורי 24 בפברואר 2011

גורמים במכבי דיברו כל השבוע על העשר הפרש, ואף גורם לא אמר משהו כמו, בואו ננצח בנקודה ואחר כך נראה. מזה זה מתחיל. סעיף 4 הוא לב העניין. חבל, אבל אני בהחלט מסכים שבפיינל פור, אם מכבי תהיה שם, דברים יכולים להיראות אחרת.
אברהמי, אתה משורר.

אברהמי 25 בפברואר 2011

בני, אני דווקא אהבתי שמדברים על עשר. זה מראה על אטיטיוד.

בני תבורי 25 בפברואר 2011

רק שבסוף זה נראה יומרני משהו…

דוא"ל לא נחוץ 24 בפברואר 2011

אם אחרי מלחמה כזו של מכבי, ויכולת כזאת מול הקבוצה הטובה באירופה, חלקים גדולים מהקהל עוזבים לפני הסוף, וזה בתקופה שקהלים ממשיכים לעודד גם כשהקבוצה מפגרת 0-3, אי אפשר לתאר את זה אלא במילה אחת – מחליא.

דורי 25 בפברואר 2011

טוב, זה מכבי…

אזי 25 בפברואר 2011

בוא תמצא קבוצה אחרת שימלאו את יד אליהו חצי שנה מראש ושילכו מתי שהם רוצים.
הפועל לא הצליחו למלא את בלומפילד בצ'מפיונס

ניר לוי 25 בפברואר 2011

גיא, הגיע הזמן להפסיק עם טיעון ה"חוץ מהספרדיות מכבי לא פגשה אף קבוצה רצינית". זה מה יש ביורוליג, שתיים וחצי קבוצות חזקות, והשאר די בררה.
אז מול ברצלונה, שכולם מתייחסים אליה לרמה בפני עצמה (למרות התקלות שהיו לה בסיבוב הראשון), אנחנו עם הפסד חוץ במשחק צמוד, והפסד בהארכה בביתת סביר לחלוטין.
מכבי קבוצת פיינלפור לגיטימית לחלוטין, לא רק מכבי חלשה בהשוואה לשנים האחרונות, אלא כל היורוליג, וברמה של העונה- מכבי מהטובות באירופה.

גיא זהר 25 בפברואר 2011

ניר, נכון שהיורוליג חלש ובלי להמעיט מערכה של מכבי שהיא קבוצה טובה היא לא נתקלה באף קבוצה מדרג הביניים אולי חוץ מלובליאנה שחזקה בעיקר בבית (אולקר, ולנסיה, ריאל, פאו, אולימפיקוס, סיינה, אפס). ברסה השנה בטח לא רמה בפני עצמה – התבלבלת עם השנה שעברה. ושוב, מכבי קבוצה טובה אבל אסור להתעלם מהחסרונות שבסדרה עם קבוצה עם עומק, בלי יתרון ביתיות יחשפו יותר

איוב גרונפלד 25 בפברואר 2011

אני לא מבין מה יושב בן אדם בברלין וכותב על מכבי. האם נטרפה עליך דעתך? האם אתה שוחה במי אפסים? האם אינך חווה את העיר התרבותית והנפלאה ואת מסורת הספורט הגרמנית העצומה כך שאתה צריך לכתוב על ענף ספורט לא רלוונטי ביבשת שמשוחק ברמה סופר-נמוכה? ועוד אתה, שאוהב ספורט אמריקאי?
זו כלימה.

אברהמי 25 בפברואר 2011

איוב, באופן כללי לא הייתי עונה לתגובה הזועמת שלך, אבל על איזו תרבות ספורט אנחנו מדברים בברלין?

גלעד בלום 25 בפברואר 2011

לא רואה את מכבי כבר שנים,הם לא מעניינים אבל את הטורים של אברהמי משתדל לא להחמיץ,טור של אברהמי על מכבי יותר מעניין בהרבה מצפיה בהם.בכל מקרהטוב לדעת שיש מישהו שנותן להם בראש "אין דה יד" כמו שקווין מקגי ז'ל היה אומר,לפי הסופרלטיבים כבר חשבתי שהם יזכו בהליכה,שיקנו את רוברט דובאל.

איל 28 בפברואר 2011

תגובה מעולה. ומוצדקת.

באבא ימים 25 בפברואר 2011

זה היה ארל וויליאמס.

איוב גרונפלד 25 בפברואר 2011

אברהמי- זה נכון, ברלין אכן לא עיר ספורט. אבל מכבי תל אביב כדורסל? לא מספיק עונשה בישראל. צריך לכתוב עליה עוד כשנמצאים בחו"ל?!

אברהמי 25 בפברואר 2011

איוב, אני אגיד לך משהו שאני אומר כבר הרבה זמן. אנחנו יכולים לאהוב או לשנוא את מכבי, אבל אנחנו לא יכולים להתעלם שמדובר במועדון ספורט שנמצא בשפיץ של העלית של מועדוני הספורט באירופה. אני לא אראה משחקי ליגה שלהם בישראל, אבל אני אעקוב אחריהם, כמעט באותה מידה שבה אעקוב אחרי ריאל מדריד בכדורגל.

דניאל 25 בפברואר 2011

אתמול ראיתי משחק של מכבי בפעם הראשונה העונה.
לטעמי, יש שני שחקנים מרגשים במכבי: שחורציאניטיס ופרקינס. השחקנים הישראלים פשוט לא רלונטים שם. ומה נהיה מבורשטיין, לא ייאמן.
הסגנון של מכבי, לפחות מול ברצלונה, שהיא לא קבוצה שאפשר לטחון אותה, היה פשוט משעמם. משחק מתוכנת, חסר השראה לחלוטין. פארגו הזה חתיכת שחקן, אין מה להגיד, אבל הוא רק הבליח ולא נתן את הטון באופן קבוע.
להגיד שהקבוצה מתוכנתת זו מחמאה למאמן כמובן, אבל המשחק של מכבי היה פשוט משעמם.
נכון, ברצלונה באמת נראתה כאילו היא באה להעביר יום במשרד, לצאת בפחות מ10 הפרש (חוץ מאנדרסון, שבא בטירוף), ועדיין, בקלות לא נתפסת (כמו שמוריס תופר שלשות) היא התמודדה עם מכבי באלגנטיות.

אני לא הולך לראות עוד משחק של מכבי. לא שווה את ההשקעה בזמן.

איוב גרונפלד 25 בפברואר 2011

איך מכבי "בשפיץ של הספורט באירופה" אם הכדורסל הוא ספורט לגמרי זניח ביבשת? מכבי היא בסך הכל אסופה של אמריקאים שבארצם איש לא שמע עליהם כי הם לא מספיק טובים ל-NBA. והיום אין דבר כזה כמעט "לא מספיק טוב ל-NBA". כלומר, אתה חייב להיות באמת לא מוצלח כדי לא להגיע לשם. דבר עם עכבר כדורסל אמריקאי ושאל אותו מי זה דורון פרקינס או צ'אק איידסון- לא יהיה לו מושג. ובצדק. אז מדוע לעקוב אחריהם באירופה, היכן שיש עשרות ענפי ספורט יותר איכותיים ורלוונטים מכדורסל?

martzianno 25 בפברואר 2011

סוף סוף משחק ראוי לשמו. בארסה עם 3 שחקנים בחמש עבירות, עדיין ניצחה בהארכה, מה שמראה על העומק האינסופי שלה.
לכל אלו שמלינים על מכבי – ההפסד כולו שלכם. קבוצת כדורסל נפלאה בנה בלאט, ללא ספק המאמן הבכיר היום באירופה. את משחק ההגנה שלה צריך ללמד בבתי ספר לכדורסל. עולה עשרות מונים על סך חלקיה.
אסופה של אמריקאים? די כבר עם הטיעון המגוחך הזה – אנחנו כבר לא בשנות ה-80. גם אלן אנדרסון לא ממש קטאלוני. חלאס!

זיזו 25 בפברואר 2011

לא טוב לכם, סבבה.

מה אתם בוכים? מה כואב לכם? שיש מועדון ישראלי שעושה חיל? אתם מרגישים צורך לצעוק כמה אתם לא מיין סטריים?

יופי לכם.

אידסון הזה נקניק שאין דברים כאלו.

מיכאל 25 בפברואר 2011

הדימוי המבריק של "הסנדק" מחזק את הטענה שלמכבי אין שחקן חכם. פארגו שיחק לבד וקלקל, אידסון חיוור, פרקינס בעיקר שומר. ציפיתי ליותר מקואץ' בלאט

moby 25 בפברואר 2011

אברהמי תודה, לא כולנו התברכנו ביכולת כתיבה.
אני לא אוהב את מכבי, אני אוהב כדורסל, כדורסל אירופאי וכדורסל ישראלי (לא תמיד זה אותו משחק למבינים). אתמול היה כדורסל אירופי מצויין. מאמן אמריקאי/ישראלי לקח כדורסלנים אמריקאים ולימד אותם כדורסל אירופי ברמה הגבוהה ביותר.
חבל שאליהו הוא השריד האחרון בכדורסל הישראלי שמסוגל לשחק כדורסל אירופי. מתי נחטפו גרין ובורשטיין ומי אלה הדמויות שלקחו את גופם?
‏*‏**
למלינים על מביני הכדורסל באמריקה הם גם לא הכירו את פארקר,ביינום וכספי היום הם מכירים. פרקינס יכול לשחק בנבא, כנ"ל פארגו ואולי גם שחור….., זה לפעמים עניין של עיתוי, סוכן, וזמן התפתחות של שחקן.

שודד 25 בפברואר 2011

מה זה…? פארגו זה בכלל סרט טוב של האחים

גל ד 25 בפברואר 2011

עוד מישהו חוץ ממני קרא את הכותרת במבטא רוסי?

שחקן 10 25 בפברואר 2011

מכבי שיחקה טוב, וזה שהיא הפסידה זה לא מפתיע, בכל זאת, מדובר באלופת אירופה.
לדעתי מכבי יכולה להגיע לפיינל פור גם ללא יתרון הביתיות בהצלבה.
מכבי של השנה מסוגלת לנצח את פנא או קאחה לאבורל בחוץ.
בכל מקרה, פחות מפיינל פור ייחשב כאכזבה עבור רבים מאוהדי מכבי.

גלעד בלום 25 בפברואר 2011

באבא,

תודה על התיקון.

אברהמי,

אני דווקא כן יכול להתעלם מהם,זה העונש הקטן שלי לשימון…פשוט לא מתעניין,לא עצוב כשהם מנצחים ולא שמח כשהם מפסידים,רק מרגיש תחושת הקלה,בערך כמו שהם מרגישים אחרי עוד אליפות,אגב אני מאד אוהב כדורסל אבל הפסקתי לעקוב אחרי כדורסל ישראלי בליגת העל כשהפועל ירדה ליגה,הוא לא קיים אצלי,בליגות הנמוכות יותר מעניין,בשנה הבאה כשהפועל תחתים 4 זרים בליגת העל ותהיה במקרה הטוב קבוצת מרכז טבלה נחזור לגועל נפש הזה ולקבל 30 הפרש בדרבי,דווקא התאים לי הליגות הנמוכות.

לגבי כדורסל אירופאי-

אני מסכים עם איוב,מה כל כך מעניין בקבוצת כדורסל שהיא בערך במקום ה-35-40 בעולם במקרה הטוב בטיבה.

דורפן 25 בפברואר 2011

איוב – אתה מאד מעסיק את עצמך אני רואה במה שאסור ולא צריך לכתוב עליו. לא על מכבי ולא על מתאגרפים יהודים… אולי נעשה פשרה ונגיד שלא חייבים לקרוא את הכל. כמו שאתה רואה – לכמה אנשים דווקא יש רצון לקרוא על זה.

איתן 25 בפברואר 2011

בלאט הצליח לבנות מחומר שחקנים בינוני קבוצה נהדרת. ברצלונה היא רמה אחרת לגמרי, עם מעט חיזוק היא קבוצת אן.בי.איי לגיטימית.
הסיכוי היחידי של מכבי לנצח את ברצלונה הוא החלפת פאקונג ראש אצל אידסון, וזה לא יקרה, או בלוטנטל ב"זון" מטורף, וגם זה כבר נראה חסר סיכוי מול ההגנה של ברצלונה שהיא אפילו יותר טובה מזו של מכבי.

עומרי 25 בפברואר 2011

אני קצת התאכזבתי אתמול מהדרך בה מכבי עלתה להארכה. לא יכולתי שלא להיזכר בדרך בה היא עלתה להארכה ההיא מול קובנה בסיטואציה יותר גורלית אבל גם מעט דומה.

בלאט מאמן יותר טוב אבל יש לי הרגשה שאת ההארכה הזו קבוצה של גרשון הייתה מנצחת, ובהפרש המתאים.

איוב גרונפלד 25 בפברואר 2011

רונן- דת כשלעצמה היא דבר מתועב ולכן לא הייתי רוצה לקרוא על יהדות ככלל ובוודאי שלא על מתאגרפים יהודים. אגב, גם כדורסלנים יהודים זה דבר שהוא לא בדיוק קיים בעשורים האחרונים.

moby 25 בפברואר 2011

צודק דת זה פיחסה..
היינו צרכים להמשיך עם קורבנות אדם ואיזה בתולה נחמדת לאלילי הים האויר והיבשה.
פנאטיות אולי זה משהו לא טוב (אפילו הפנאטים שאוהבים את מנצ'סטר). אז אולי תרד מהאולימפוס?
יותר דברים טובים התרחשו בחסות של הדת (גם הרבה דברים רעים המאזן אם תלמד ותקרא דוקא לטובת הדת).
אם באת להתווכח תביא עובדות או רעיונות ודרך ביסוסם.
להגיד מתועב זה פשוט קל מידי.

גל ד 25 בפברואר 2011

הלו הלו, מה עם אמארה סטודמאייר?

צור שפי 25 בפברואר 2011

פוסט יוצא מהכלל, פואטי ממש, על מוסד מתועב שהעומדים בראשו והגרורות שלהם בתקשורת ולפעמים גם בעולם הפוליטי הפכו את הכדורסל הישראלי למקום שבו שום עלה ירוק לא צומח. אין לזה קשר כמובן לחבורה שלובשת את הגופיות הצהובות בהווה ולמי שמדריך אותם על הקווים, נגדם אין לי שום דבר אישי. אברהמי מצליח לנתק כנראה בין הדברים, אני לא מצליח. בעיה שלי מן הסתם.

גיא זהר 25 בפברואר 2011

אברהמי, אתה לא צריך להתנצל!(ושוב, בעיני מכבי לא ממועדוני הספורט הגדולים באירופה) מותר לך לכתוב גם על סריגה אם אתה רוצה. יש אנשים שאוהבים לראות כדורסל אירופאי שבעיני לפחות במיטבו הרבה יותר מרגש מהליגה שמעבר לים. אני עדיין נהנה כשמכבי מפסידים עדיף במשחק צמוד, מה לעשות עוכר ישראל וכן דת (גם קומוניזם, מאואיזם או קפיטליזם הם לצורך העניין דת), בניגוד לזהות, זה עניין בעייתי.

מאשקה 25 בפברואר 2011

מכבי ת"א טחנו עד דק בתקשורת כל השבוע על 11 הפרש.
25 ק"מ דרומה מנוקיה באולם ברמלה נערך אמש משחק חצי גמר יולבקא"פ נשים בין אליצור רמלה לאתנינוס אתונה האלופה משנה שעברה, נשות רמלה במשחק מזהיר ניצחו ב – 15 הפרש מה שנותן להן פור במשחק הגומלין בשבוע הבא באתונה, ואולי עליה לגמר וזכיה בגביע אירופאי, ולא נשפכו מילים לפני המשחק הזה, וגם לא הרבה מילים אחרי הניצחון הענק.
הירוליג ירד מאוד ברמת הקבוצות המשחקות במפעל הזה, ובמקודמות מכבי שיחקה נגד קבוצות ברמה של מחצית הליגה שלנו, והתקשרת ממשיכה לפאר במילים ופרומוים בטלוויזיה את מועדון מכבי ת"א ( במילעל כמו שאומר שמעון.מ ), כמו בימים העליזים של ערבי חמישי בערוץ הראשון.
המשחק אמש היה משחק טוב מאוד, ומה לעשות שברצלונה גדולה על
מכבי ת"א, כמו שמכבי ת"א גדולה על הקבוצות בליגת ווינר.
אנדרסון עשה רק טוב וחסד למכבי ת"א עם העבירה המטופשת שלו 3.2 שניות לסיום המשחק, ובהארכה ראינו בדיוק למה ברצלונה מסוגלת.
גמר היורוליג נקבע לערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, האם יחזור הסרט מחצי הגמר בפריז של 1993 ? או ששמעון מזרחי יזיז את מועד יום הזיכרון.

גיא זהר 25 בפברואר 2011

פריז 91

עומרי 25 בפברואר 2011

כדורסל נשים זה לא ספורט, זה מופע קרקס לא מוצלח במיוחד.
ספורט הנשים היחידי שלגיטימי מחוץ לאתלטיקה ושחייה זה טניס.

אברהמי 26 בפברואר 2011

עמרי, אתה רוצה לכתוב על זה לאוניברסיטת קונטיקט?

אלון. 26 בפברואר 2011

עומרי, 5000 צופים בממוצע למשחק כדורסל נשים באוניברסיטת דיוק.
הקבוצה שלך מסוגלת להביא כל כך הרבה קהל?

עומרי 26 בפברואר 2011

טוב, זה סטודנטים שבאים לתפוס זיון!

אלון. 27 בפברואר 2011

הרוב המוחלט הוא לא סטודנטים ורוב הנשים שם לסביות.

ניר 26 בפברואר 2011

1. נראה לי שנקודת התורפה הגדולה של מכבי היא אחוזי העונשין, הכי גרועים ביורוליג. זה לא חשוב כל עוד היריבה גרועה בהרבה אבל יפיל אותה באיזה שהוא משחק צמוד עם קבוצה שווה שאין ממנו חזרה.

2. בלאט עושה דבר מדהים – קבוצת הגנה נהדרת עם אליהו וסופו.

3. בורשטיין קיבל אתמול 3-4 דקות. יניב גרין פשוט לא צריך להיות במכבי, כל פעם שהוא כן משחק יותר מ5 דקות הוא סביר ומעלה, אבל לעולם לא יזכה לאמון. גם לדרק שארפ יש מקום בעיני ברוטציה. לכל השחקנים האלו יש ערך מוסף מעבר לכישורי הכדורסל שלהם נטו. העובדה שמכבי לא משתמשהת בהם ולעומת זאת ברצלונה כן משתמשת באופן נרחב בשחקנים עם רמת כשרון לא יותר גבוהה כמו סאדה ואינגלס הפילה אתמול את מכבי. זה הגארד החסר והמאסה החסרה בצבע.

4. שחוציאניטיס היה גדול.

Comments closed