עטרת ראשינו

הכיפה היא פיסת בד או סריג, בדרך כלל עגולה, שיהודים דתיים (אבל גם מאמינים אדוקים מדתות אחרות, ואפילו רק יהודים מסורתיים או חילוניים, וגם, ר"ל, נשים דתיות מתקדמות) נושאים על פדחתם. בניגוד לטלית ולתפילין, מקור מנהג חבישת הכיפה אינו ברור, והשתמרה לה הידיעה שחבישת הכיפה נועדה להראות את יראת השם ואת המורא מפני השכינה.

לבישת הכיפה אינה ציווי, ובמקרים בהם נשקפת סכנה לחובש הכיפה מותר לו להסירה. הכיפה יכולה להעיד על הזרם הדתי שאליו משתייך האדם החובש אותה. לחלק היא סמל יהודי, סממן דתי מלכד, לאחרים היא הסמל שמבדל בין העולם הדתי היהודי לזה החילוני.

**

אבל אולי הכיפה היא גם אמצעי הסתרה, אמצעי לבוש שיאפשר לאנשים מסויימים לעשות דברים מסויימים מתוך מחשבה מסויימת שהכיפה תסתיר אותם ואת מעשיהם או דבריהם מפני האלוהים.

קלו לדוגמא את חובש הכיפה מאיר גל. גל, מנכ"ל משותף במשרד פרסום חרדי, פרסם לפני שבוע טור דעה באתר החרדי "כיכר השבת". תחת הכותרת "קופא לי הדם כשאני רואה ערבי מדבר עם יהודיה בתור ב"שפע שוק", מגלגל גל, בשפה חילונית ומתאימה לחילוניים צופי "האח הגדול" (כאלה אנחנו) ואפילו לשמאלנים (לשונו) את השקפת עולמו.

גל מייחד את החצי הראשון של המאמר לציטוט מפיו של הרב שמשון רפאל הירש על האמת ואת החובה שיש למי שמאמין באמת שלו להפיץ אותה בלי להתחשב בשום נסיבות חיצוניות. אז מתפנה גל לאמת שלו, ובאמת שלו יהודיות לא מתחתנות עם ערביות. ומכה גל על חטא כי אשמתנו היא, שיהודיות עובדות מאחורי הדלפק עם ערבים. מוחמד בכרי וג'וליאנו מר, אליבא דגל הם תוצאות כואבות של מעשים אסורים.

וגם מזכיר הפרסומאי גל עוד דוגמאות לנישואי תערובת (סייד קשוע החי בתל אביב עם בת למשפחה שנמחקה בשואה), ובוכה על הבון הטון התל אביבי שהפך גם את החזיר הזה לכשר, ומבכה על הטבח הסיטונאי של כל מה שמאחד אותנו כמשפחה אחת, היהודים. באמת, כותב גל, שאין לי בעיה עם ערבים, הוא אפילו לא שונא אותם על אף מה שהם עושים לגל ולאחיו היהודים. אבל בא לו לצעוק, לבכות, נשבר לו הלב רק מזה שהוא מדמיין ערבי מתקרב ליהודיה.

הקריאה של גל מצטרפת לקריאות דומות. לא להשכיר דירות לערבים, לא לתת לערבים להתקרב ליהודים, חוקי ליברמן. אני קורא עכשיו את הראשונה משתי המאסות של שאול פרידלנדר על הרדיפה היהודית בידי הרייך השלישי. התיאורים מקבילים. תוסיפו לגל התעמולתן קצת בס ותראו מה יוצא. יהודי הוא לא.

**

הברקה קופירייטרית אחרת מגיעה אלינו מכוחות הבטחון. אם ביהדות כיפה עשויה מבד או שריג והיא מעידה על היראה מהשכינה, באו כוחות הבטחון של ישראל 2011 והביאו לעולם את כיפת הברזל היראה הכוחו העצום של פלג החמאס.

אם פעם הכיפה היתה הסמל לצניעות, ליראת האלוהים, חתיכת בד שמסלמת את הבחירה בנו ואת הברית בינינו לבינו, באה המאה ה-21 וברזלה את הכיפה, העיפה אותה לשמים, הכיפה המשמידה את אלו שבאו לכלותנו.

אני לא רוצה להישמע כמו מישהו שמתנגד לזכות של תושבי הדרום לישון בשקט, אבל כיפת ברזל (שבאה אחרי הכיפה ההיא, מדימונה)? לא יכלו משהו עם שם של טייסים? כפיר העוז, שחק ישראל? דווקא כיפה?

הנה תמונה של שר הבטחון הנוכחי עם כיפה. שר הבטחון הוא גיבור ישראל. הוא ממשפחות הניצולים. הוא קיבוצניק. פעם הוא היה ברוג והיום הוא ברק. זה לא ממש שונה מכיפה וכיפת ברזל.

אהוד ברק היה צריך לבנות כאן כיפת ברזל נגד נבלות כמו מאיר גל, או התיקונים החדשים שמביאות חדשות לבקרים סיעות וחברי כנסת פאשיסטים. הישב ברק עם ליברמן הוא חטא גדול יותר מזאב עם כבש, או סייד עם בחורה יהודיה. שרץ שמכשיר סמנטיקה של כיפת ברזל.

זהו אהוד ברוג שהפך לברק, והקשר שלו למושג קיבוצניק הוא לא שונה בהרבה מהקשר של מאיר גל ליהדות, או של כיפת הברזל ליראה מהשכינה.

ליגת שוקי ההון העולמיים: צניחת המטבע האמריקאי
מספר-2

47 Comments

dice 10 באפריל 2011

שתי הערות:
א. אכן, מאיר גל אמר את זה. אכן, הוא חובש כיפה. שוב הגענו לטרמינולוגיה של "יהודי חובש כיפה".
ב. אין לי שום בעיה בקשרים בין יהודים וערביות. באמת, אין לי שום בעיה איך ששמעתי שצעירים ערבים מיפו מגיעים כל יום לחטיבות ביניים של יהודים בבת ים וקונים (את) לבנות שם מתנות ובגדים. אבל תן לי לראות מקרה אחד הפוך. אחד. שלא הולך להגמר ככה:
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4046908,00.html

אלון 11 באפריל 2011

יש לי חבר, יהודי טוב, גר בארה"ב ומלא כסף. מה לעשות אבל רק בלונדניות נוצריות עושות לו את זה. כל היום הוא מחפש רק נוצריות, שופך עליהן כסף (טוב לא חסר לו) וגם מזיין הרבה. רק שלא יסתבך עם הכמרים המקומיים.

dice 11 באפריל 2011

מה הם יעשו לו? נו נו נו.
שיחפש רק מוסלמית אחת. לא הרבה. רק אחת.
אני אתנדב להשלים מניין בהלוויה שלו.

אברהמי 11 באפריל 2011

דייס, אני אענה לך ולאזי ולכל האחרים שעולים עם התירוץ המטופש הזה של תראה מה קורה אם זה הפוך. כיהודי, זה בכלל לא מעניין אותי. אינני מעוניין להסתכל החוצה ולהתחרות עם אחרים במי עושה יותר גרוע, ההיפך.

ומה לעשות, מאיר גל הוא חובש כיפה שפרסם את דבריו באתר חרדי.

dice 11 באפריל 2011

אז לזה קוראים סטנדרטים כפולים, או אוריינטליזם זול.
בערך כמו אותן טענות שדורשות מישראל לא לתקוף בעזה, אבל אומרות שהחמאס "לא שולט בשטח", הנ"ט על אוטובוס היה "החלטה עצמאית של פרחחים" (איזה כינוי חביב), ושטויות מעין אלה.

אם ניקח את הדוגמה האישית שלך/של בלום למשל – אז כן, אולי לא מדובר במצב אידיאלי להמשכיות העם היהודי, אבל זאת הבחירה החופשית שלכם, והיא יכולה להיות גם הפוכה, וזה בסדר גמור.

אבל אתה יודע טוב מאד שלא מדובר כאן באיזו אהבה טהורה ושמימית אלא ניצול מצוקה מצד אחד, ואידיאלוגיה שיטתית מצד שני (לקיחת הנשים נחשבה אחת מהמכות היותר קשות שאפשר להנחית על קבוצה אתנית – לא צריך ללכת עד העולם העתיק, מספיק שתשאל חמולות ערביות שונות, או שבטים בדואים כאן).

ומאיר גל חובש כיפה. והוא פרסם גם את הדעה שלו באתר חרדי. משום מה לא ראיתי אף התייחסות לאף בעל טור בתור "חילוני בועל שפנים", או "שמאלן קיצוני". ביום שבכל מקום יתייחסו לענת קם כחילונית מגבעתיים או ליותם פלדמן כשמאלני קיצוני אנטי דתי
(שאלי ישי פעל כדי להחזיר מהשבי), אסכים לרפרנס השני שמכליל את כל הדתיים כיגאל-עמירים.

יריב 11 באפריל 2011

שתי הערות. ברק אינו קיבוצניק, הוא בן קיבוץ. ההבדל גדול, ובאמת יש גם כישלונות חינוכיים בתנועה הקיבוצית, כמו בכל מקום אחר. כמו כן, לגבי כיפת ברזל אני די בטוח שבחרו שם באנגלית, ותרגמו אותו לעברית. פשוט מכיוון שהאוריינטציה האמיתית בפיתוח המערכת היא ייצוא, לדעתי.

moby 11 באפריל 2011

בעולם אוטופי אתה צודק.
במציאות בה אנו חיים במדינת ישראל, כשבעכו תושבים יהודים מבוגרים פוחדים לשם מזוזה (כסממן) על דלתם מפחד השכנים. כשחיילים מוכים בחיפה בשכונות מעורבות בשל יהדותם. זה טיפה יותר מורכב. כשנסיון לרכוש דירה בכפר ערבי או מיידי ערבי זה פרובוקציה, או קיום הפגנה בעד מדינת ישראל כבית לעם היהודי זו פגיעה ברגשות המיעוט. קצת קשה ללחום בעד כל אותם דברים שהלואי והיו קורים יותר. הלואי ונשים ערביות או יהודיות היו יכולות לבחור את בחיר ליבם ללא חשש לחייהן מצד אחד או מרדיפה ע"י רבנים הזויים מצד שני. עדיין רצח על כבוד המשפחה פחות שכיח בצד היהודי של מערכות היחסים.

אריאל 11 באפריל 2011

שכחת את הדבר המרכזי שהכיפה מיועדת להסתיר – את הקרחת :-)
ובנימה יותר רצינית, פעם חשבתי שדת היא מקור כל הרע בעולם אבל היום אני חושב שדת היא פשוט התירוץ של אנשים רעים להתנהג ברשעות. מאיר גל הוא גזען מגעיל שהיה צריך לגור קצת בגרמניה של שנות השלושים כדי לקבל פרופורציות. זה שיש לו כיפה על הראש לא קשור לזה, חוץ מזה שזה תירוץ טוב להתנהג כמו חרא.

עמית פרוס 11 באפריל 2011

אריאל,אתה צודק.
אבל בכל דת ובכל מקום יש אנשים כאלה.
דווקא כאן בישראל 85 אחוז בערך מהנשים היהודיות חופשיות לבחור עם מי הן רוצות לחיות,לעומת 0 אחוז מהנשים המוסלמיות.אז בטוח שיש עוד כמו מאיר גל,אבל בסופו של דבר הוא רק מדבר,שידבר.
אברהמי-כמי שחי בגרמניה-לפי מה שאני מבין מהתקשורת כאן ,באירופה גם שומעים קולות דומים כלפי מוסלמים,באנגליה בהולנד ובחלק מסקנדינביה.
איך המצב בגרמניה כלפי המיעוט התורכי?

אברהמי 11 באפריל 2011

עמית, קיימת בגרמניה (והיא המדינה הכי ליברלית באירופה) גזענות גלויה סמויה נגד הטורקים ושאר המהגרים. אבל פרסומי דעת כמו של מר גל לא היו עולים גם במקומונים במזרח גרמניה.

dice 11 באפריל 2011

אכן גם באירופה מתעוררים קולות דומים כאלה.
אפילו בשבדיה – אולי בגלל מאלמו, העיר השלישית בגודלה שבה קיימת סכנת נפשות ללכת עם כיפה ברחוב, וניידות משטרה נוסעות גם בזוגות (וגם זה לעיתים נדירות) ברבעים שונים של העיר.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3972849,00.html

בפרוורי פריז – בעיקר בנוגע לנטיית ההתלקחות הספונטנית של מכוניות בקיץ

בהולנד הליברלית והנאורה – כנראה בעיקר אצל משפחת ואן גוך, משפחת פים פורטאון, וגם סתם אנשים שראו את אותן נשים מוסלמיות שהלכו ללמוד באונ', הצהירו שהן מאויימות, התלננו במשטרה, הופיעו בתוכניות אירוח והתחננו על חייהן – ונרצחו.

זיגי 11 באפריל 2011

אריאל, לגבי הדת כתרוץ – משפט של (אני חושב) ברטראנד ראסל, ציטוט מהזכרון: "תמיד יהיו אנשים טובים שיעשו דברים טובים, ואנשים רעים שיעשו דברים רעים. אבל לגרום לאנשים טובים לעשות מעשים רעים – בשביל זה נדרשת דת".

אלטמן 11 באפריל 2011

לא מבין ממה אתה מתרגש כל כך אברהמי.
הדברים פורסמו באתר חרדי שבמקרה הטוב החשיפה שלו לציבור החילוני היא 0.0001%.
אפילו עמלתי וטרחתי ולחצתי על הקישור המצורף (תודה אגב). הפלא ופלא כותב שם האיש שמדובר באמת שלו. מפתיע. אדם חרדי שמתנגד לזה שבנות יהודיות יילכו עם גברים ערבים ולהיפך.
האמת היא שמה שמטריד אותי היא ההתממות שלך. כאילו שברור שזה סבבה לכל העולם ואשתו שיש זוגות מעורבים. מעניין מה תגיד האמא הרוסיה של מישהו שהבן שלה יביא מישהי יווניה הביתה או איטלקי מהדרום יביא איזה איטלקיה מהצפון או אם ניקח דוגמא קרובה יותר למקום מגוריך, בחורה גרמניה שתביא מהגר טורקי הביתה.
מה לעשות, קהילות עם זהות מוצקה ומוגדרת מתקשות עם אינטגרציה של הדור הצעיר יותר. לכיפה אין שום קשר בקטע הזה.
נחזור לנושא הכתבה – הבחור מתייחס שם גם לפעילות יד לאחים. מה אתה יודע על מה שהם עושים ולמה הם עושים את מה שהם עושים? התשובה אולי לא הכי נוחה ולא הכי פוליטיקלי קורקט – בייחוד שמדובר בבחורות יהודיות, הן מאבדות את זכות הבחירה שלהן בהרבה מאוד מקרים שהם עוברות לגור עם אותו בחור ערבי. הילדים שיוולדו לא יוכלו לבחור בדרך כלל בין הדת המוסלמית לדת היהודית או אפילו פשוט להיות חילוני .
הבחור אגב, לא מנסה להתחבא מאחורי או מתחת לכיפה. זה שאתה לא מסכים איתו לא הופך אותו אוטומטית לגזען או חשוך, מעניין שכשמדובר בחרדים ו/או ימניים חופש הדיבור פתאום לא תקף ולהגיד דברים שחורגים מהקונצנזום (שאתה יצרת) זה ממש אסור.
הכי אהובה עלי זה ההשוואה שלך לימי השואה. ממש מפלטו של השמאלן. כאילו שאנחנו חיים בבועה. אפשר לחשוב שהיהודים ניסו להשמיד את גרמניה, אפשר לחשוב שיהודים חושבים שצריך להרוג את כל הערבים כי הם ערבים. אפשר לחשוב שיהודים מתכננים בצורה שיטתית הרג ורצח של ערבים באשר הם ערבים. שרופאים יהודים עושים ניסויים על ערבים. תראה מה זה, אפילו רוצים להציע להם לחזור עם הבתים והרכוש שלהם לשלטון תחת אחיהם במסגרת חילופי שטחים ואוכלוסיה והם מסרבים (ליברמן הזה והשטויות שלו) למרות שזה הפתרון הכנראה צודק ביותר ליישום של מדינה יהודית ומדינה פלסטינאית.
אז כן, בעולם אוטופי כשכל אחד נותן לאחר לחיות את חייו כראות עיניו/עיניה הייתי אומר שהחובש כיפה הזה גזען. לצערנו המציאות שלנו מורכבת מעט יותר. חבל שאתה מתעלם מזה.

אברהמי 11 באפריל 2011

אלטמן, אז אנחנו מסכימים שהוא גזען? רק עכשיו צריך לבחון את הנסיבות.
אני מציע לך לקרוא את שתי המסות של שאול פרינדלנדר (שנות הרדיפה ושנות הפתרון הסופי). במסה הראשונה, עמוד מאה ושמונה תקרא דברים דומים מאוד לדבריו של מר גל.

אלטמן 11 באפריל 2011

מצטער זאב, לא תצליח לשכנע אותי שאם מישהו מתנגד לנישואי תערובת הוא בהכרח גזען. שוב, זה שהוא חושב אחרת ממך (וגם קצת ממני) לא הופך אותך לאיש הטוב ואותו לאיש הרע. אנחנו לא עובדים כאן בתנאי מעבדה ולא צריך לנתק את הקטע של הנישואי תערובת מהעולם שאנחנו חיים בו.

יוסי 11 באפריל 2011

כבר נאמר בעבר שנישויי תערובת הם הפתרון. אם לפני שלוש מאות שנים יהודים ויהודיות היו מחליטים שיותר לא מתחתנים עם יהודיות ויהודים זה היה מציל הרבה חיים בהמשך.

כתבו כמה למעלה שהערבים הם חתנים לא כל כך טובים. אני מניח שהדבר נכון בעיקר למוסלמים אדוקים. זה כמו להתחתן לתוך הקהילה החרדית. במילים אחרות, הבעיה בערבים היא שהם ברובם שמרנים ודתיים. כלומר, הם אינם שמאלנים ליברליים. מי שרוצה לקיים את מצוות ההתבוללות (ואני באמת חושב שבהתבוללות יש ערך מוסרי רב יותר מאי-התבוללות), שיחפש ערביפ ליברלים, או פשוט ילך על אירופאים.

moby 11 באפריל 2011

יוסי פתרון למה?
בגרמניה ובאירופה של לפני 60-70 שנה הפתרון לא תפס במיוחד.
אגב …
מספר היהודים שנהרגו לאחר מלחה"ע השניה לעומת נוצרים,או מוסלמים הוא די זניח (במספרים כללים ובאחוזים). מספר המוסלמים שנרצחו ע"י אחיהם המוסלמים (שלא לדבר על מצבם של הערבים הנוצרים בסיפור הזה) הוא גבוה בסקאלה לוגריטמית.
גזען הוא גזען הוא גזען. אם אתה לא שופט אדם על פי מעשיו אלה לפי דתו או צבע עורו זה לא משנה שהצבע דהה במהלך של שנים או שהוא כבר לא "דתי".

dice 11 באפריל 2011

יוסי,
הבדואים שקונים ג'ינסים לרוסיות בבאר שבע כדי שהם יוכלו להוריד אותם מהן במושב האחורי הם דתיים אדוקים??
הערבים ששתו ורצחו בטיילת הם דתיים אדוקים??

אלון 11 באפריל 2011

אני לא מבין מה זה קונים ג'ינסים לרוסיות? זו עברה על החוק לקנות ג'ינסים? מה ההבדל בין זה לבין בחור שמשלם על הדייט ובסוף שוכב עם הבחורה? יכול להיות שאוכל זה בסדר וג'נסים לא?

dice 11 באפריל 2011

כשהבנות קטינות, הן באות ממצוקה כלכלית, ומי שקונה להם את הג'ינסים הם בגירים בגיל 18-21 עם המון זמן פנוי – זה נראה לי בעייתי מאד, אם לא פלילי.

dice 11 באפריל 2011

וכמובן שהגבתי ליוסי שאמר שהבעיה היא אצל המוסלמים האדוקים.

אזי 11 באפריל 2011

אברהמי, אם אני מחר נוסע לכפר ערבי, מוצא בחורה ערבייה, מתחיל איתה ומליח גם לשכב איתה….
אתה תגן עלי מהאחים שלה שיבואו להרוג אותי?

אבל בנינו, בוא לא ניתמם, לא הייתי רוצה שהבת שלי תצא עם ערבי יותר ממה שהייתי רוצה שתצא עם חרדי.

דתיים (מכל דת) זה משהו שנורא קשה להתבולל לתוכו

דרור 11 באפריל 2011

ומה עם כל המרוקאיות והעירקיות, זה לא נחשב?

דוד מירושלים 11 באפריל 2011

זאב, מעניין תמיד לקרוא את דעתך ואת דבריך, אבל האם ההשוואה לרייך השלישי הכרחית?
האם לא יכולים להיות דברים רעים סתם, בלי להשוותם לרוע המוחלט?!
‏(ואני בכלל לא נכנס לדיון האם ההשוואה הזאת נכונה עובדתית, ברור לי שאתה יודע שהיא לא).

אברהמי 11 באפריל 2011

דוד מירושלים, בגדול אתה צודק, אבל העובדה שמדובר ביהודי שאומר את זה, ובגלל העובדה שרק לפני 70-80 שנה זה נאמר עלינו, אני כן רואה פה מקום להשוואה.

אלון 11 באפריל 2011

אני חושב שאתה מתכוון לשחקן יוסף סוויד. בכל מקרה סייד קשוע לא גר בת"א ולא נשוי ליהודייה, אבל העברית שלו טובה בהרבה מאלו שצועקים "בנות ישראל ליהודים"

אברהמי 11 באפריל 2011

יכול להיות אלון. לא ממש מעניין אותי ולכן ציטטתי מהכתבה של מאיר גל

סימנטוב 11 באפריל 2011

איזה בלגן יש במשחק, הוא הזה כל הזמן באופסייד.

אביאל 11 באפריל 2011

זילות השואה בארצנו הפכה לבושה רצינית, לקרוא לאיזה רב שאף אחד לא שמע עליו גבלס, כנראה שלפעמים אנשים לא יודעים מי באמת היה גבלס ומה הוא עשה.

אלעד אחד 11 באפריל 2011

אנשים,
כמו שכבר נאמר גזען הוא גזען הוא גזען.
אז מה ניתן לעשות? לבכות, להתלונן, לתרץ או להתפלפל? הכל טוב ויפה אך שום דבר מזה לא עוזר. צודק אברהמי שאומר שצריך להסתכל פנימה אל הבית שלך ולנסות לשנות מה שניתן. או כמו שגנדי אמר (המהטמה כמובן): BE the change you wish to see. בברכת שלום לכולם.

הופ 11 באפריל 2011

הטור של גל מעורר בחילה.

שאק 11 באפריל 2011

שאלה אם יש לי iq 60 ושואלים אותי אם אני מפגר ואני עונה לא לשכן שלי יש iq 50 זה אומר שאני לא מפגר .אין קשר שנינו מפגרים אז בבקשה לא לצין שהצד השני יותר גרוע זה לא קשור ,למרות שאני יודע שהוא יותר גרוע אז מה ,יש בעיה קשה של גזענות בארץ והיא גודלת כל הזמן פעם זה היה בשולים והיום ממש לא .אז חשוב לדבר אל זה ולגנות את זה וגם אם הצד השני יותר גרוע .

ניר 11 באפריל 2011

מאיר גל כמובן גזען והקישור שאתה עושה בין הגזענות שלו לכיפה שיש לו על הראש גם כן גזעני, כאילו הדעות האלו מוגבלות לדתיים או שכל חובשי הכיפה מחזיקים בדעות האלו.

אם גל היה גר ברמת אביב ומפרסם את המאמר הזה היית כותב טור על הגזענות המובנית של הרמת אביבים?

Mr. Kate 12 באפריל 2011

הקישור בין הכיפה שעל הראש שלו לתוכן של המאמר שלו הוא רלוונטי לדיון. מכיוון שהמאמר שואב את האידאולוגיה שלו מהכיפה שעל ראשו, הוא מצדיק את פעולותיו באמצעות הכשר דתי. זה כמובן לא אומר שכל הדתיים גזעניים, תומכי כהנא וכו וכו…אבל איפה הקול הדתי שיגיד שזה נגד הרעיון הבסיסי ביהדות, שדוד הוא חוטר למשפחת מהגרים…
בקשר להשאווה לרמת אביב. אילו אותו אדם היה כותב מאמר זהה, אבל לא מתוך אידאולוגיה דתית אלא מתוך סוג של אידאולוגיה מעמדית-כלכלית-בורגנית אז כן, היה אפשר לדבר על הגזענות המובנית של הרמת אביבים. אבל בפועל, אין בארץ אידאולוגיה כזאת למעמד הגבוה(ולא האלפיון העליון, שם האליטיזם ברור)-בני נוער ברמת אביב חברים של בני נוער מיפו ובת ים, כל גוש דן גוש ערסים אחד גדול, האמינו לי…

Mr. Kate 12 באפריל 2011

ובנוגע לתוכן עצמו-ברור שאם יש שתי חברות סגורות הרמטית אחת כלפי השנייה, והחברות הפלסטינאית-ישראלית והיהודית-ישראלית מתרחקות אחת מהשנייה במהירות האור אז ברור שקשר בין שני "הקצוות" הללו מתקבל באופן ראשוני בסקפטיות בלשון המעטה. אבל להפוך את הסקפטיות הזאת, למן מלחמת רומיאו ויוליה בקשרים של נשים עם גברים ערבים זאת הגזענות. לכל אדם ישנה זכות בחירה, גם לעשות את הטעויות שלו, וגם לפרוץ נגד הזרם. זה גם ניכוס האישה(ובעיקר הרחם והנרתיק שלה) למאבק בחסות האידאולוגיה הלאומנית-דתית הזאת. כל בן אדם עם טיפה שכל בקודקוד חייב לצאת מול זה, לא משנה אם מעטרת אותו כיפה או לא.

הופ 12 באפריל 2011

פוסט מאוד יפה בעיני בהקשר הדיון הזה (הבלוג הזה כרגע נעול לצורך שיפוצים אז הלינק הוא לעותק השמור) –
http://bit.ly/f1fFpr

עמית פרוס 12 באפריל 2011

הופ-הפוסט משמח אבל שוב,עדיין לא נפתרה השאלה הבאה.לנשים יהודיות,מותר לעשות מה שהן רוצות-אין על זה ויכוח-מתי נקרא פוסט כזה שיכתב על ידי בחורה ערבייה?למה אין סיפורי אהבה בין ערביות ליהודים?או לפחות שלא נגמר בכדור בראש ?

הופ 12 באפריל 2011

מאיפה אתה יודע שאין? איפה אתה קורא פוסטים של ערביות?
כל הדיבורים האלה על כדורים לראש ואלימות נגד נשים יהודיות שמפותות בסתר על ידי גברים ערבים, עד שלא יגובו בסימוכין רציניים (לא של "אגודות" למיניהן) וסטטיסטיקה שמראה שאלו לא מקרים בודדים (כי אלימות נגד נשים יש גם בתוך חברה הומוגנית), הם בעיני הסתה, ויותר חמור – הם מזכירים את ההסתה ההיא.
אגב, בלינק היחיד שנתנו בדיון הזה יש בדיוק את הסיפור שאתה מבקש, סיפור אהבה בין ערביה ליהודי. הבעיה בסיפורים כאלה, כשיש בעיה, היא לא הדת הרשמית אלא הקיצוניות הדתית של המשפחה. הכרתי אישית ערביות חילוניות שהיו להם סיפורי אהבה עם יהודים (ביקשת אז קח דוגמה: http://www.nrg.co.il/online/47/ART1/842/213.html). זה בדיוק הקשר שאברהמי מצביע עליו, שכמה מהמגיבים מבכרים להכחיש, בין דת בגרסה הקיצונית והפנאטית שלה לאלימות.

עמית פרוס 12 באפריל 2011

הופ-קצת קרדיט…אתה הרי לא מצפה שאתחיל עם משפטי מרבית מחברי וחברותיי וגו….שוב -אף אחד לא דיבר כנגד אלימות נגד נשים יהודיות משום לנשים יהודיות -לרוב המכריע-יש את האפשרות לעשות מה שהן רוצות.אם אתה חושב שזה בדיוק המצב במגזר הערבי ,אז הכל בסדר ואין ויכוח.אני לא בטוח שאתה חושב ככה.
ובכל מקרה הדיון היה על גזענות של בחור שבם מאיר גל-האמת עד שאברהמי לא כתב עליו,לא ידעתי מי זה בכלל.אז יש יהודים גזענים…

הופ 12 באפריל 2011

לא הבנתי, איפה לא נתתי לך קרדיט?
שאלת איפה יש סיפור אהבה בין ערביה ויהודי, נתתי לינק לכזה.
אני לא חושב שזה המצב במגזר הערבי והסברתי בדיוק למה. המגזר הערבי הוא דתי יותר מהיהודי. והקשר בין דת לגזענות הוא בדיוק הנושא של אברהמי.
ובאופן כללי יותר, אני מציע לא להיסחף אחרי סיפורים מפוקפקים שמקורם לא ידוע, יש הרבה אינטרסים בנושא הזה.

עמית פרוס 12 באפריל 2011

האמת-נכון,מצאת בהחלט סיפור כזה.אז אני אשאל אותך.מה קל יותר למצוא ולראות ערבים עם יהודיות או ערביות עם יהודים?ואם התשובה היא לא חצי חצי או מתקרבת ,למה לדעתך?והאם לדעתך לאישה הערבייה בישראל יש בחירה חופשית כמו ליהודיות?

הופ 12 באפריל 2011

אני מניח שיותר קל למצוא ערבים עם יהודיות, ושלאשה היהודית יש יותר חופש בחירה. כתבתי כבר למה: החברה הערבית היא דתית יותר, ובחברה דתית – כל חברה דתית שאני מכיר לפחות – יש תפיסה של האשה כרכוש ששייך לגבר. זה מזעזע בעיני והייתי רוצה שהחברה הערבית, כמו היהודית, תהיה חילונית וחופשית יותר, גם בגלל זה.
אתה מנסה לשכנע אותי שהערבים פחות בסדר מאיתנו? יכול להיות, אבל התחרות הזו מעניינת אותי רק עד גבול מסוים. אני שמח שנולדתי לתוך חברה חופשית פחות או יותר, ומפחד שהיא תיעשה פחות כזו בגלל אנשים כמו כותב המאמר שאברהמי קישר אליו.

אלעד אחד 12 באפריל 2011

עמית, כל התגובות שלך פה כאילו באות להגיד "אנחנו יותר טובים", רק שזה לא הדיון. הדיון הוא על בעיות ספציפיות שקיימות והעלתן למודעות, ואגב כך, אולי, ניתן יהיה למגר אותן. כל הויכוח 'למי יש יותר גדול' כלל לא רלוונטי…

עמית פרוס 12 באפריל 2011

אלעד והופ,צר לי שנשתמע מתגובותי שאנחנו יותר טובים.שאני אצליח להבין מי זה אנחנו אז אוכל להגיד שאנחנו יותר טובים…אני טוען הפוך.אי אפשר לקחת איזו אישיות שולית ואיזוטרית וממנה להסיק כאילו כולנו גזענים.אני לא מכיר את הברנש שכתב את מה שאברהמי כתב עליו,אני בספק אם מישהו אחר כן.איך זה יכול ללמד על הלך רוח מסוים?ואתה יודע מה,יותר מזה הבעיות שלנו כחברה הן הרבה הרבה יותר רחבות ומשמעותיות מגזענות בשוליים-והיא בשוליים ואין שום דרך לעצור או להפסיק אותה אלא לשמוח שהיא בשוליים.

הופ 12 באפריל 2011

נדמה לי שהטענה של אברהמי היא שהשוליים האלה הופכים להיות יותר ויותר במרכז, ושהטקסט הנ"ל מבטא מגמה רחבה יותר: "הקריאה של גל מצטרפת לקריאות דומות. לא להשכיר דירות לערבים, לא לתת לערבים להתקרב ליהודים, חוקי ליברמן. אני קורא עכשיו את הראשונה משתי המאסות של שאול פרידלנדר על הרדיפה היהודית בידי הרייך השלישי. התיאורים מקבילים".

Comments closed