ענק. צלף. לבן. ממדינה של כדורגל. אלוף

In כללי

1. ככל שנקפו השניות לתואר הראשון של דירק נוביצקי, ככה התחילו השאלות שהמדיה אוהבת לעסוק בהן: איפה ממקמים את נוביצקי? האירופאי הכי טוב? הפורוורד, אחד מהחמישיה? בתוך העשרים הגדולים? ומה יהיה עם ההגנה של דירק?

אני חושב שאני יכול לתת לכם כיוון בקשר למקום של נוביצקי, וזה לא נמצא  על הקשת שבין לארי בירד לדטלף שרמפפ. בואו נגדיר את זה בדרך האלימנציה: אנחנו אומרים שלא יהיו יותר מג'יק ובירד או ג'ורדן. למה אנחנו אומרים את זה? זה לא קשור לפיזיות. בכל שנה משחקים עשרות, אולי מאות תיכוניסטים עם הפיזיות של השלישיה הזה (או של סטוקטון, לשם הדוגמא). זה כנראה קשור יותר לראש. לעובדה שברגעים מסויימים ומאוד מכריעים הראש של השחקנים הללו מעולם לא התערפל. כשהראש שלך לא מתערפל, אתה חוזר למה שאתה יודע, מה שאתה רגיל אליו. הכבל המאריך בין הראש ליד הזורקת, למרפק, לברכיים, זה ההבדל בין לארי ומאה לבנים אחרים.

נוביצקי הוא תופעה פיזית משונה. לא משונה כמו שאקיל. כמו שאקיל עוד יהיו. בסוף יימצאו איזה אדי קרי בלי התמכרות ל"מילקי וויי". נוביצקי משונה כי הוא איש גבוה עם מנטליות של איש נמוך. מנטליות, לא כישורים (חוץ מהקליעה). בשביל שיגדל כזה שחקן לא צריך רק את היסודות הפיזיים, צריך גם מאמנים עם שאר רוח, עם חזון.

יהיו עוד כמה חיקויים בינוניים כמו גלינארי וברנני, הפיאט של הפורשה. לא היה כמו נוביצקי, ולא יהיה בזמן הקרוב. רק מאמנים עם חזון יכולים להפוך טריק לאליפות.

2. הדברים הכי חשובים שנאמרו אחרי המשחק היו של מגי'ק ג'ונסון. ג'ונסון הוא חלק מהפאנל של אי.אס.פי.אן. יש שם מנחה, סטיארט סקוט, שהוא אלוף עולם בהרמה להנחתות, מייק ווילבון על כסא העיתונאי הנושך, ג'ו בארי ככדורסלן העבר שלא מפחד להגיד את מה שהוא רואה, אבל עם לגיטמציה של שחקן עבר, ומג'יק. מג'יק הוא מינוי של כבוד. דיפלומט. הפרשנות שלו בהתאם. אתמול, אחרי המשחק, היתה הפעם הראשונה שבה מג'יק איבד את נימוסי האולפן שלו.

ג'ונסון דיבר על הגמר של שמונה וארבע, ועל ההפסד בשבעה משחקים לבוסטון ואיך שההתנפלות והפניית חצי האשמה נגדו, רק מילאה לו את מצברי ה"אני אוכיח להם". מג'יק הלך הביתה והתאמן שעות בקי. על החלקים החלשים במשחק שלו. הוא זכה בשלוש מארבע האליפויות הבאות. מג'יק לא אמר את זה במילים מפורשות, אבל הוא אמר שהוא מצפה שלהברון ילך בקיץ ויעבוד על המשחק שלו.

3. המלכוד של להברון זה העניין הזה של אימוני הקיץ. להברון מעולם לא דיבר על עצמו כאייקון ספורטיבי. הוא דיבר על עצמו במונחים של אייקון גלובלי. גם להיות אייקון גלובלי זו חתיכת עבודה. זו עבודת הקיץ של להברון, השלמת ההכנסה. זה משהו אחד לעבוד על פוסט בשמאל, ומשהו אחר לחייך בפרסומת של חברת ביטוח. מה שלהברון לא לגמרי הפנים זו העובדה שהאייקון הגלובלי תלוי לחלוטין באייקון הספורטיבי. בימים שבהם עיתונאים שמרנים מגמדים את להברון ובהתחשב במנגון הנוכחי של העברת מסרים ברשתות החברתיות, האייקון הספורטיבי של להברון הוא מנייה בהתרסקות. הוא נתפס שם כלוזר, כבורח מאחריות, אחד שלא מסוגל לעשות פוסט משמאל על שחקן שיכול, פיזית, להיות הנכד שלוו.

4. נגיד שלהברון היה עובר ניתוח להשתלת מודעות עצמית. נגיד הוא מסתכל על נוביצקי. מה הוא רואה? הוא רואה אייקון. אייקון של עיר במדינה גדולה באמריקה, אבל אייקון מסור ונאמן שקיבל תגמול מתאים לנאמנות שלו. עם המודעות העצמית החדשה שלו, להברון יכול להצביע על נוביצקי ולהגיד לעצמו שבקונסטלציה מסויימת זה יכל להיות הוא, בקליבלנד. בסוף היו מוצאים לו הרי נשק שיהיה שווה לאליפות. ג'יימס היה יכול להישאר ולהיות הנוביצקי של קליבלנד, או, לחלופין, לעבור למועמדת בסוף הקריירה, כמו גארנט.

בסוף, ג'יימס נשאר הוא עצמו. מזה הוא בורח, והפעם אפילו אי אפשר להאשים את הצוות המסייע בנסיון הבריחה הכושל.

(להברון יכול להסתכל על הסדרה הזו ולהגיד לעצמו שהיא הדבר הכי טוב שקרה לקריירה שלו. שיותר נמוך מזה אי אפשר לרדת, שהוא צריך להחליט מה הוא. זאת אומרת להפסיק לתת לנייקי להגיד לו מי הוא ומה הוא צריך לעשות. להיות להברון. שזה אומר בין היתר, דיון רציני בשאלה "מדוע כל כך הרבה אנשים מתעבים אותי?")

5. החגיגות של נוביצקי צריכות להיכנס לפנתאון. ככה הולך לוחם ותיק לחגוג את האליפות. עם קצת פרספקטיבה על מאיפה הגיע ולאן הלך. זאת אומרת חגיגה עם קונטקסט, לא של שכירי חרב. שתיים שלוש עשרה עם קליעה פנומנלית מבחוץ, כוכב על ממדינה שהיא לא מדינת כדורסל, לקח קבוצה לאליפות במשחק ובליגה הכי שחורים.

שלום חנוך/אדם בתוך עצמו

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

38 Comments

גיל 14 ביוני 2011

אני דווקא חושב שהוא עוד יכול להגיע הרבה יותר נמוך. אם לא יפנים שהוא קודם כל שחקן כדורסל ואחרי זה אייקון וכל השאר אז מצבו קשה. אומרים שהשנה הזו הייתה הכי קשה ומעכשיו יהיה יותר קל, אבל נראה לי שעומס הציפיות על מיאמי רק יגדל ואם עוד שנה הם לא זוכים באליפות אז יתחילו לשאול הרבה שאלות. הוא מסתבך באמירות מטומטמות ופינג פונג עם התקשורת והאוהדים שהוא לא יכול לצאת מהן טוב ונראה שזה משפיע עליו. גם אם תהיה תקרה קשיחה בליגה יצטרכו כנראה לוותר על אחד מהשלושה וכולם חושבים שזה יהיה בוש (היחיד שהיה ששיחק כמו גבר וגם נראה שההפסד כאב לו הכי הרבה). לי נראה שעדיף לעשות טרייד עליו ולהביא 2-3 שחקני משנה מעולים במחיר שלו.

אלון 14 ביוני 2011

קצת מוגזם לכתוב שמצבו קשה, סה"כ מיאמי נמצאים עכשיו במקום קצת יותר טוב מאיפה שחשבנו שהם יהיו בתחילת השנה. קצת התאמות והם יכולים לשלוט בליגה.
אני מסכים איתך ששנה הבאה היא שנת מבחן ואם הם לא לוקחים אז החבילה מתפרקת. בוש לא יעזוב כי אף אחד לא יקח את החוזה שלו.

גיל 14 ביוני 2011

לא אמרתי שמצבו קשה אלא שהוא יכול להיות יותר גרוע. לזכות באליפות זה מעבר לקצת התאמות. כל עוד הוא ימשיך לשחק ככה בסדרת גמר יהיה להם קשה מאוד לזכות באליפות. הוא צריך לערוך שינוי מנטלי ולא בטוח שהוא מסוגל לזה.

ג'ו 14 ביוני 2011

אני לא בטוח שטכנית אפשר להביא "2-3 שחקני משנה מעולים במחיר שלו". מיאמי צריכה גבוה אגרסיבי, והיום כל עופר פליישר בnba דורש (ומקבל) משכורות אסטרונומיות.

גיל 14 ביוני 2011

אתה יודע מה? שיעשו טרייד על הווארד, זו תהיה שלישייה שאין לאף אחד סיכוי עליה.

זיגפריד 14 ביוני 2011

@גיל, ומה אתה חושב שמג'יק ידרשו תמורת הווארד? בהנחה שההיט לא יוותרו על לברון/וויד, אין עסקה.

גיל 14 ביוני 2011

זה לא שאלה של מה הם ידרשו אלא מה הם יכולים לקבל. הוא שחקן חופשי עוד שנה כך שמרחב התמרון שלהם לא יותר מדי גדול. הם יקבלו אני מניח את ההצעה הכי טובה אבל די ברור שהוא לא ישאר שם.

אלעד 14 ביוני 2011

אני מת שהווארד יגיע לשם. עוד שחקן שברגעי ההכרעה לא מסוגל לקלוע מול שמירה או להוציא כדור מדאבל טים. לראות את וויד-בוש-לברון-הווארד עושים HOT POTATO רק מגביר את ההנאה

אלון 14 ביוני 2011

גיל, אחרי האליפות של נוביצקי קיבלנו הוכחה לכך שאפשר להשתנות.
לקראת סוף הגמרים האיזוריים מג'יק אמק שלברון הוא השחקן הטוב בפלייאוף. אני לא הייתי מספיד אותו כל כך מהר.
אם אתה צריך להמר מי תקח את האליפות שנה הבאה אז אני מניח שגם אצלך מיאמי יהיו גבוה ברשימה.

גיל 14 ביוני 2011

מה בדיוק השתנה בנוביצקי? הוא תמיד היה שחקן מעולה שפשוט זו הייתה ההזדמנות השנייה שלו במשחק אליפות. נכון שהוא הוסיף מהלכים לרפרטואר שלו אבל זה לא שינוי קיצוני. ברור שמיאמי יהיו מועמדים אבל אני חושב שהלחץ עליהם לא קטן.

אלון 14 ביוני 2011

אני לא מדבר על הוספת מהלכים. כל השנה ועד משחק מספר 2 זה נראה שלברון מסוגל לקלוע מתי שהוא רוצה ופתאום אני שומע על זה שהוא לא שיפר את המשחק עם הגב לסל. נוביצקי גם היה נראה בלתי ניתן לעצירה לפני 5 שנים אבל היו לו בעיות מנטליות שנעלמו השנה. המשחק אתמול שנוביצקי קולע 10 נקודות ברבע האחרון אחרי 1 מ-12 במחצית הראשונה לא היה יכול לקרות לפני כמה שנים.
הייתי אופטימי לגבי נוביצקי כל השנים ואני אופטימי לגבי לברון למרות שאני ממש לא מחבב אותו.

המכדרר 14 ביוני 2011

רק רוצה להוסיף:

http://sports.yahoo.com/nba/games/2011061214/photos?slug=11ed566918081ce2fd57f486ab70937e-getty-bkn-nba-final-heat-mavericks

אם מישהו לא מרגיש משהו כשהוא רואה את התמונה הזאת…

אורח בבלוג 14 ביוני 2011

באמת יפה, נראים כמו 2 חברי ילדות

אשך טמיר המקורי 15 ביוני 2011

גדול.
אפשר לסכם את ההבדלים בין הקבוצות בהבדלים בין התמונה שהעלת והתמונה הזאת:
http://news.walla.co.il/?w=/2971/1831551/1072278/5/@@/media

ירון 14 ביוני 2011

הכי נמוך שאפשר? ממש, אבל ממש לא.

לברון בדרך הבטוחה להיות הפלופ הכי גדול בספורט האמריקאי.

השינויים שהוא צריך לעשות לא באמת קשוריפ למשחק פוסט, או יכולות כדורסלניות אחרות, והן גם לא מהשנה הזו, כבר כמה שנים רצוף שהוא מפסיד פלייאופים ועולות טענות על היכולות המנטליות שלו. השנה הן פשוט יותר עוצמתיות בגלל הסיפור עם הטריו במיאמי. אבל, גם בשנים קודמות, עם המאזן הטוב בליגה של קליבלנד, הוא עף בצורה שהיום ברור שלא באמת הייתה קשורה לסגל המסייע.

בסופו של דבר, האתגר של לברון יהיה לחזור לשחק (בתקווה שישחקו בעונה הקרובה), כשהוא יודע שגם ממוצעים של 40, 12, 12 לא ירשימו במיוחד אף אחד, כי אנחנו כבר יודעים שהוא מסוגל, הוא ישחק עונה שלמה כשכולם רק מחכים לראות אותו מתפקד או מתרסק בקלאצ' טיים של העונה.

ירון 14 ביוני 2011

ואגב, יכול להיות שדווקא העובדה שדירק בא ממדינת כדורגל (או בכל אופן מדינה שהיא במובהק לא מדינת כדורסל) גורם לו להסתכל בצורה יותר מפוכחת על העניין הזה של "אייקון גלובאלי" – הוא הרי יודע כמה מגוחך זה שטיפוסים כמו לברון ואחרים בטוחים שהם אייקונים גלובאליים, אבל לא שמעו על פרנץ בקנבאואר, יוהאן קרויף או זידאן…

rondi 14 ביוני 2011

נקודה מעניינת.

פאקו 14 ביוני 2011

לגבי מג'יק – קשה לומר שזו הפעם הראשונה בה אמר דבר כזה: בסוף הסדרה בה דאלאס ניצחה את אוקלהומה, הוא שלח את ווסטברוק לעבוד בקיץ על קבלת ההחלטות שלו.הוא כנראה אוהב את תפקיד המורה שנותן עבודות לחופש.

איל 14 ביוני 2011

קשה לי להבין איך אדם שכל שנה רואים אצלו שיפור – גם ביכולות וגם בהישגים (בכל זאת גמר ראשון), נחשב אצלכם לכישלון ספורטיבי. רק בגלל שהוא שחצן? רק בגלל שהיו לכם ציפיות אחרות? אפילו ג'ורדן האדיר לא השיג אליפות ביומו הראשון (ולא, אני לא משווה ביניהם, רק שגם השחקן המושלם ביותר לא משיג את זה ביום אחד).

אם הוא יפתור את הבעיה המנטלית הוא יהיה ענק לגמרי. זה בהחלט פתיר. זה תלוי בעיקר בו – אבל גם בשאלה אם מיאמי תשכיל להכניס לו מאמן בעל שיעור קומה.

ולגבי מה הוא יעשה בקיץ – במסיבת העיתונאים המושמצת האחרונה כששאלו אותו מה עכשיו, אז הוא אמר שכמו כל קיץ הוא הולך להקדיש אותו לעבודה אישית כדי להמשיך להשתפר.

איל 14 ביוני 2011

ודבר נוסף – צורת העזיבה של לברון הייתה מכוערת. אבל רבאק – תחיו אתם כל החיים הבוגרים שלכם בפאקינג קליבלנד! זה אולי הירואי, אבל ממש לא כיף. אני אישית הייתי בוחר בניו יורק או LA, אבל גם מיאמי זה סבבה.

שניר 14 ביוני 2011

גמר שני.

איל 14 ביוני 2011

גמר ראשון היה של המזרח. פעם ראשונה בגמר NBA.

rondi 14 ביוני 2011

גמר ראשון היה עם קליבלנד ב-2007 מול הספרס.

אביעד 14 ביוני 2011

לא… גמר שני. הראשון היה מול הספרס אחרי נצחון בגמר המזרח מול דטרויט.

rondi 14 ביוני 2011

עם כל הכבוד גם לך וגם למג'יק אני לא מסכים.

מבחינת כדורסל, גם אם לברון לא יתאמן כל הקיץ הוא עדיין יהיה השחקן הכי טוב גם בשנה הבאה. ברור שלברון חייב לעבוד על משחק הפוסט שלו, אבל גם בלעדיו הוא יכול לנצח משחקים (גם בסדרת הגמר) בשנים הקרובות.

הבעיה של לברון היא בעיה של הישגיות. גם אם לברון ישפר את המשחק שלו ויהיה ה-MVP של העונה והשחקן הכי טוב בפלייאוף, המבחן האמתי שלו יתחיל רק בסדרת הגמר.

בסוף השנה שעברה כתבתי כי הדבר שהכי חסר ללברון הוא מאמן. לברון הוא ילדותי ויהיר והחיסרון שלו בדמות אב זועק לשמיים. הכישרון שלו הוביל אותו מהרגע הראשון של הקריירה שלו בצורה כזו שהוא עדיין לא מבין את הצורך בהכוונה חיצונית. בשלב מסוים של העונה חשבתי שדווין וויד יוכל לספק ללברון את הצורך הזה, אבל הפלייאוף הזה הוכיח לי סופית שוויד בעצמו אולי חסר פחד, אבל הוא לא שחקן שממלא את חבריו לקבוצה בהשראה…

עם כל הכבוד לאריק ספולסטרה שעשה עבודה אסטרטגית טובה השנה הוא נכשל ברגע האמת. מספר המאמנים שאני חושב שיכולים לעשות הבדל עם לברון יכולה להיספר על יד אחת. במקרה אחד מהם יושב מאחוריי הספסל של מיאמי…

עידן 14 ביוני 2011

לברון צריך להודות בפני עצמו שהוא זקוק לפסיכולוג טוב. אני בטוח שהוא עובד עם פסיכולוג ספורט, רק שלפי מה שראינו בסדרת הגמר, הפסיכולוג הזה בטוח לא אומר לו את מה שהוא באמת צריך לשמוע. יש לו שנה מינוס חודשיים (בלי לקחת בחשבון לוק-אאוט אפשרי) לעבוד על הראש שלו. מצחיקים אותי אלה שפתאום שמים את הפוקוס על משחק הפוסט שלו, בזמן שכל מי שראה אותו בשבוע האחרון ראה בנאדם שאיבד את הבטחון גם בדברים שהוא הכי טוב בהם בליגה.

לא מאמן אחר. לא תנועות פוסט. לא טרייד על בוש.

רק הראש.

גיל 14 ביוני 2011

אני בכלל לא בטוח שהוא עובד עם פסיכולוג. אני די בטוח שלא וגם הוא לא יעבוד.

עידן 14 ביוני 2011

אה, והשיר הזה מוקדש ללברון: http://www.youtube.com/watch?v=NisCkxU544c

ג'יימס 14 ביוני 2011

כולם מסכימים על זה שללברון חסרה דמות אב, לדעתי אפשר להשאיר את ספולסטרה כמאמן, דלוטנה ווסט מסיים חוזה בבוסטון.

אלעד 14 ביוני 2011

אני עדיין מקווה שסקיטישווילי יהיה הנוביצקי הבא

אסף 14 ביוני 2011

אם למדתי משהו בפליי אוף הזה, זה שלעולם אי אפשר להגזים ביכולת השיכחה של אוהדי הNBA. לעולם.

נוביצקי ,שכל הקריירה היה סמל ללוזריות, להשתנקות ברגעי ההכרעה, לשחקן עונה רגילה טוב – נוביצקי הזה הפך פתאום לווינר האולטימטיבי.
אין לי בעיה להכיר בשינוי ששחקן עובר, אבל בשיח שמתפתח כאן אין מקום לשינוי: יש רק הווה. פתאום נוביצקי הוא ווינר. שחקן של קלאץ'. פתאום הוא בין 20 הטובים בהיסטוריה, השחקן הכי חכם מאז לארי בירד ( דרך אלגנטית לומר: הלבן הכי טוב מאז בירד ).
נוביצקי נתן פלייאוף נהדר, אבל לא צריך לחזור ל2007 או 2006, מספיק לדפדף חודש וחצי אחורה, ולראות מה כתבו עליו ( גם כאן בבלוג הזה ), אחרי השביקה מול פורטלנד, לדוגמה.

מצד שני – לברון. איפה כל הפסיכולוגים בשני שקל היו לפני שבועיים? למי הפריע משחק הפוסט שלו ומי טען שמיאמי שייכת לווייד כשג'יימס קרע את בוסטון ואת שיקאגו ברצף מרהיב של תצוגות קלאץ'? לא קראתי אחד שביקר את האופי שלו או את איכות המשחק שלו אחרי התצוגות ההן.
אבל היום כולם נחרצים. אף אחד לא כותב:" היתה לו סידרה רעה". המסקנות חותכות, החלטיות. הוא לוזר, יש לו בעיית אופי, בעיית פוסט, בריחה מאחראיות.

חוסר היכולת להכיל מורכבויות משטח מאוד את הדיון הספורטיבי, והצורך להכפיף את התפיסות העכשוויות ( לא של התקופה, של השבוע ) על העבר ועל העתיד מונע יצירת הקשרים היסטוריים וקני מידה ריאליים.

לכן אני לא מודאג לגבי המורשת של לברון שרובנו ממהרים להספיד. אליפות אחת, ואנחנו כבר נדאג לשכוח מה שצריך.

גיל 14 ביוני 2011

נוביצקי מעולם לא היה לוזר, ומי שחושב שהוא כזה לא מבין מהחיים שלו. ההפסד למיאמי בגמר היה בגלל כוחות עליוניים שלא רצו כנראה לראות את דאלאס אלופה וההפסד לגולדן סטייט היה לקבוצה אדירה שבטעות הגיעה למקום השמיני.

אני לא חושב שהוא בן ה20 הכי טובים אי פעם, אבל הוא אחד השחקנים היציבים ביותר מבחינת תפוקה ב15 השנים האחרונות. הוא נתן סדרות אדירות אם כי לא תמיד ניצח בהן (וכן, היו לו גם סדרות חלשות יחסית). לגבי מה שכתבו עליו אחרי המשחק נגד פורטנלד, זה רק משחק אחד. הוא היה מועמד לגיטימי לMVP השנה.

לגבי לברון, הסדרות הקודמות לא רלוונטיות. סדרת הגמר היא הסדרה הכי חשובה ושם הוא כשל קשות. לכל הפחות אפשר לומר עליו שהוא לא יציב בצורה קיצונית וזה לא משהו שמצופה משחקן שמתיימר להיות אחד הגדולים אי פעם (נוביצקי אף פעם לא היה בקטגוריה הזו). ללברון זו שנה שנייה ברציפות שהוא משחק רע בסדרת הדחה אז אי אפשר לומר שזה מקרי.

לי לא איכפת מהמורשת שלו אבל בטח לא ישכחו לו את העבר. אם זוכרים לו מה קרה לפני שנה ובסדרה נגד הספרס אז בטח מה שקרה השנה לא ימחה בקלות, בטח לא אחרי אליפות אחת.

rondi 14 ביוני 2011

מה הקשר כוחות עליונים???

אתה מפספס לדעתי את הנקודה של הפוסט.

נוביצקי נפל בדיוק באותו מקום שלברון נפל השנה – הוא התחיל להסתכל אל האופק רגע לפני שהגיע אל קו החוף.

בשונה מההפסדים לספרס ולסלטיקס לברון הפסיד הפעם סדרה לקבוצה פחות טובה. זה נכון שמבחינת המורשת שהוא מתיימר אליה גם אליפות אחת לא תפצה על הכישלונות שלו, אבל אם הוא רוצה להשאיר איזושהי מורשת הוא צריך להתמקד בלהוביל קבוצה אחת לאליפות.

גיל 14 ביוני 2011

תראה, אי אפשר לומר שדאלאס הפסידה לקבוצה פחות טובה בגמר של 2006. הכוחות היו די שווים ועם היתרון של השופטים ווייד אז זה היה גמור.

המקרה של לברון שונה מאוד כי זו כבר שנה שנייה ברציפות שהוא מפסיד משחקים שהוא אמור להיות פייבוריט תוך הצגת כדורסל רע. אין ספק שהוא יכול לשנות את המורשת שלו עם אליפויות, אבל אם למשל יגמור את הקריירה עם אליפות אחת שבה הוא אפילו לא הכוכב הראשי זה יהיה מאוד מאכזב ביחס לציפיות ממנוץ

rondi 15 ביוני 2011

ב-2006 דאלאס הייתה אלופת המערב שהיה עדיף בהרבה על המזרח (שפרט לדטרויט אף קבוצה לא נראתה כמאיימת על התואר, הצליחה לראשונה אחרי מס' כשלונות קודמים לנצח את הספרס, והובילה בביטחה 2:0 על מיאמי.

הסיבה היחידה שקליבלנד הייתה פייבוריטית מול הסלטיקס בשנה שעברה היא שאף אחד לא ציפה שהם יתחברו כל-כך בפלייאופס. לברון לא נחנק בסדרה הזו. הוא אולי לא המשיך להלחם עד טיפת הדם האחרונה כמו שהיינו מצפים משחקן במעמדו, אבל בשורה התחתונה הקבוצה היותר טובה ניצחה.

בין אם זה מוצא חן בעיינך או לא, בשלב הזה של הקריירה שלו לפחות, אין דבר כזה קבוצה שלברון הוא לא הכוכב הראשי שלה.

עידן 14 ביוני 2011

אסף, אם הפלייאוף היה משחק של נקודות, אולי היית צודק. אז אפשר היה לגמור את כל המשחקים, לספור מי היה הכי שאקל, ולהודות שלברון עשה עבודה מדהימה. אבל סדרת הגמר היא ענין של מי הכי טוב ברגע הנכון. לקחת את האליפות זה לעשות את מה שצריך, ברגע שצריך, ולא שבוע או שבועיים לפני. זה מאוד טבעי שיש חשיבות גדולה ל*רגע* ופחות לעבר, וכן, אני בהחלט חושב שהאליפות הזאת מוחקת הרבה מביקורת העבר על נוביצקי, ואובדנה שם כתם שחור גדול על הלגאסי של לברון – כרגע!

תושב חוזר 15 ביוני 2011

מצחיק אותי שהדביקו לנוביצקי את תדמית הלוזר האולטימטיבי. כמובן שהיו לו כשלונות מהדהדים, כמו הגמר ב 2006 (שלא היה כוחות בגלל השיפוט אבל ניחא) וההפסד מול גולדן סטייט (שהיתה בעיית מיס מץ' היסטרי ברמה המקצועית הפשוטה). אלה בפירוש כתמים שליוו אותו בצדק. מצד שני, היו לו תצוגות הירואיות ששייכות לצמרת כל מה שראינו ב NBA הרבה שנים – נצחון במשחק שביעי נגד הספרס בשיאם(בהארכה נדמה לי, אחרי מהלך של שלוש נקודות שהישווה את המשחק בסיום), 50 נקודות בחוץ נגד פניקס. אני לא מדבר על הצגות בנבחרת גרמניה (בעיקר כי אני לא זוכר כל כך, אבל היו לו לא מעט סלי נצחון שם)
וכן, לקח לו שנים להתאושש מהמכה של 2006, אבל במבט כולל על הקריירה שלו – עוד לפני השנה, לא מדובר בלוזר כלל וכלל. פשוט הזכרון האוהדי קצר

Comments closed