הטוב, הרע וההעברה

ג'יימס הארדן יכול להיות שחקן ראשי בהרבה קבוצות בליגה. אף אחת מהi לא מגרדו את הסיבוב הראשון.

1. ככה זה פשוט: אוקלהומה שמה על השולחן הצעה לג'יימס הארדן. זו הצעה יותר מנדיבה. כסף של כינור שני עבור שחקן שהוא כינור שלישי וחצי. הארדן אמר לא. להארדן יש זכרון קצר. אחרי להברון, הקריסה שלו בגמר נגד מיאמי, היתה הגורם הראשי להפסד של הת'אנדרס. הארדן רצה כסף של כינור ראשון. מאיפה שלא תהפוך את זה, הוא לא שווה את הכסף הזה. ג'יימס הארדן יכול להיות שחקן ראשי בהרבה קבוצות בליגה. אף אחת מהקבוצות הללו לא מגרדת את הסיבוב הראשון.

2. עכשיו אוקלהומה הראתה בדיוק מאיזה בית ספר גבוה לכדורסל היא למדה את הביזנס שלה. היא יכלה להשאיר את הארדן ומשכורת המינימום שלו לעוד שנה ולרוץ עם אותו הרכב לאליפות. אני חושב שישנן שתי סיבות מדוע אוקלהומה לחצה על ההדק: שחקן שמשחק בקבוצה שלא מוכנה לשלם את מה שהוא חושב שהוא שווה, לא מוסיף מאומה לכימיה של הקבוצה הזו. מרמור אישי הוא הסרטן של ספורט קבוצתי. הסיבה השניה היא החשובה היותר, הישר מהאוניברסיטה של הספרס: מי שלא רוצה להיות פה, מי שלא מבין לעומק מה זה לשחק לצד קווין דוראנט (או טים דאנקן), לא יהיה פה.

3. ההדק נלחץ. עכשיו הוא היה צריך מטרה. אוקלהומה הביאה סקורר מוכח בליגה עם חוזה שמסתיים בסוף השנה, ואת לאמב, שלדעתי הולך להיות שחקן אנ.בי.איי לגיטימי בעשר השנים הבאות (התרומה שלו לאליפות של קוניטקט, היתה קצת פחות קטנה מקימבה ווקר, ואני חושב שהוא בנוי טוב יותר לאנ.בי.איי). אחריהם הגיע הדובדבן: שתי בחירות דראפט, אחת מהן שייכת לטרונטו. אם הבחירה של טורונטו לא נופלת בין שלושת הראשונים, אוקלהומה בוחרת בלוטרי בשנה הבאה. אוניברסיטה לכדורסל.

4. עכשיו הארדן. מותר לבן אדם, בעיקר אתלט עם אגו, להסתכל במראה ולראות בבואה מוגדלת של עצמו. התרגום הוא למעמד. התרגום של המעמד הוא יותר כסף. יוסטון הציעה להארדן אותו מספר שנים וארבעה וחצי מיליון דולר יותר מאשר אוקלהומה (עם אפשרות לחוזה מקסימום). זה מה שהארדן רצה.

אני לא נמצא במקום הזה בשביל להחליט, אבל ככה אני רואה את זה: הארדן עזב קבוצה שהיתה על סף אליפות, בשביל כסף בקבוצה שאולי תהיה בפלייאוף. אתה מסתכל חמש שנים קדימה ואתה לא רואה איך יוסטון מתקרבת למאבק על האליפות. והארדן יהיה אחד האחראים לכך. כי איתו יוסטון היא קבוצה שלא עוברת סיבוב ולא יכולה לבנות מהדראפט. זו מתמטיקה פשוטה. הבבואה של הארדן סיפרה לו על מעמד וכסף. בבואות לא מזהירות על שקיעה בבימת הבינוניות.

5. אבל למה לסבן מילים. יש לך אפשרות לשחק עם קווין דוראנט חמש שנים. ואתה מסרב עבור ארבעה וחצי מיליון דולר שפרושים על פני ארבע שנים. במאי, הארדן יישב מול המסך הענק בסלון שלו ואולי יבין את הטעות שלו.

6. אנשים עוברים את הגבול כדי לברוח מהעבר שלהם, או כדי לחפש עתיד טוב יותר. הארדן משול בעיני למנהל דרג שני בוול סטריט שהחליט לעבור את הגבול עבור שכר טוב יותר בחברה זניחה במכסיקו. בשנים הבאות נראה תופעה הפוכה: שחקנים יוותרו על כסף עבור ההזדמנות לשחק לצד דוראנט. הארדן אמור להכיר מאוד טוב שחקן אחד שעשה את הצעד הזה. אבל שון באטייה הוא כל מה שג'יימס הארדן הוא לא.

 

59 Comments

ג'ורג' 29 באוקטובר 2012

ראשית, סחטיין על סגנון הכתיבה, ממש כיף לקריאה.ולגבי התוכן – מילים בסלע כמו שנאמר, "הארדן משול בעיני למנהל דרג שני בוול סטריט שהחליט לעבור את הגבול עבור שכר טוב יותר בחברה זניחה במכסיקו" כמה שזה מדוייק.
בסדרת הגמר עקבתי במיוחד אחרי הבחור כי עניין אותי מי זה הטיפוס שעושה כתבת צבע לצד קווין דורנט ואיזו דוגמנית שאני לא מכיר. האטיטיוד שלו הריח לי שחצני ורציתי לראות את זה מתבטא על המגרש, את הסוף כולנו יודעים.
ודורנט, אחח דורנט. יאללה, אם יש מגיע אז השנה הבאה היא שלו.

גיל 29 באוקטובר 2012

איך אומרים? עבד כי ימלוך. שחקן שישי שדורש להיות הכוכב של הקבוצה וחוזה מקסימום שאין לכוכבים הראשיים. אוקלהומה אולי לקחו צעד אחורה בטווח הקצר אבל בהחלט הרוויחו בטווח הארוך. פשוט טימטום של שחקן כי בשביל עוד כמה מיליונים שהיה יכול להשיג דרך פירסומות בקבוצה חזקה, הוא הפך לשחקן לא רלוונטי בנבא.

יריב 29 באוקטובר 2012

למה ש"שאין לכוכבים הראשיים"? לדוראנט ווסטברוק חוזים גבוהים יותר. (דוראנט יקבל 77.5 מיליון בארבע השנים הקרובות, ווסטברוק יקבל 80 בחמש השנים הקרובות)

גיל 30 באוקטובר 2012

ברור שהם מקבלים יותר ממנו אבל הם יכלו לקבל יותר וויתרו כדי שיהיה מקום תחת התקרה. אין הגיון שימקסמו את החוזה של שחקן שישי טוב ככל שיהיה. יוסטון הציעו לו חוזה מקסימום אבל הפער לא כזה גדול לפי מה שדיווחו (משהו כמו 5 מיליון יותר בחוזה של 60 מיליון ל-5 שנים). לי נראה שהוא יהיה די מתוסכל בסופו של דבר ביוסטון כי הם קבוצה די גרועה אבל כמו שאברהמי אמר, לא מספיק גבוהה כדי להתחזק דרך הדראפט.

שח_מט 29 באוקטובר 2012

נחמד אבל אני נותן לך זווית אחרת של ספורטאי, מישהו שכל הזמן מתאמן ושומר על הגוף בשביל לעלות על המגרש מול קהל.
יש ספורטאים שנולדו להוביל. קשה להם לנגן כינור שני או שלישי. זה אוכל אותם.
בכל קלוז אפ של הארדן בשנה שעברה ראו את זה. אותי מאוד לא מפתיע הצעד שלו. ולדעתי זה בכלל לא כסף. בחור כזה בגיל 24 בכל מקרה יהיה מליונר עוד 10 שנים.
הארדן עבר כי הוא לא יכול להיות כינור שני. הוא נולד להוביל. זה מתדלק אותו. זה הייעוד שלו.
אני מצדיע לו ול OKC שכל אחד מיקסם את הרצונות שלו.
שחר

המאמן 30 באוקטובר 2012

אם כל רצונו להוביל, מדוע רצה חוזה כה גבוה באוקלהומה? הרי אם היו נותנים לו, הוא היה נשאר… וממשיך להיות כינור שני.

אם הוא כזה טוב בלהוביל, לאן נעלם בסדרת הגמר מול מיאמי?

הוא עשה טעות, כי הייתה לו הזדמנות לזכות באליפות, ועכשיו היא התרחקה.

בסכומים כאלה, זה כבר לא ממש משנה כמה אתה מרוויח.

המאמן 30 באוקטובר 2012

אם הוא כ"כ רוצה להוביל, מדוע דרש חוזה כה גבוה? הרי אם היו נותנים לו, הוא לא היה עוזב… וממשיך להיות כינור שני.

אם הוא חושב שהוא כ"כ טוב בלהוביל, לאן הוא נעלם בסדרה מול מיאמי?

Lior NYC 30 באוקטובר 2012

שחר,
נראה לי שספורטאי מקצוען משחק בשביל לנצח ולעשות את המקסימום בשביל לקחת אליפות.(בהנחה שהשכר כמעט שווה)
אם תשווה את זה לארץ הוא העדיף להיות הכוכב של גליל גלבוע מאשר שחקן משמעותי במכבי תל אביב. שיהיה לו בהצלחה, כסף הוא ייעשה זה בטוח אבל הוא יהיה רק עוד אחד מאותם שחקנים שמקבלים כסף שהם לא שווים אותו.

אלון 29 באוקטובר 2012

מצויין.
לפי דעתי אוקלוהומה יהיו טובים יותר כבר השנה. מרטין ליד דוראנט זה לא מרטין של יוסטון וסקרמנטו.

Talo 30 באוקטובר 2012

נקודת הסתכלות קצת אחרת- מספר 3 או אפילו 3 וחצי באחת משתי החברות/ בתי החולים/ אונבריסטאות המובילות בעולם מקבל הזדמנות להיות מספר 1 באחת אחרת המדורגת גם היא כאחת מ30 המובילות בתחומה בנוסף לשיפור משמעותי במשכורת.
גם אם יכשל כפי שכבר הבטחתם לו זה שווה את הסיכון.
אולי יצליח!?
כמו שכתב שח- מט זה נכון בעוד הרבה תחומים השגיים.

Lior NYC 30 באוקטובר 2012

השיפור במשכורת הוא לא משמעותי(אם זה באמת משהו כמו 10% תוספת.

לעבור ממספר 3 באפל להיות מספר אחד בסמסונג/מוטורולה או משהו בסגנון זה קידום מקצועי עם סיכוי גדול להצלחה בטופ של החברות העולמיות, וגם אם טעית יש לך את כל החיים לתקן את הטעות ולעבור לחברה אחרת.

Cספורט שיש לך מספר שנים מוגבל לשחק,לעבור להיות מספר 1 ביוסטון במקום שחקן מוביל באוקלוהומה? לא נראה לי כמו קידום(רק בשכר)להפך שום סיכוי לתואר ואפילו לפלייאוף.

אריאל גרייזס 30 באוקטובר 2012

השיפור במשכורת הוא יותר משמעותי מזה, כי הוא יחתום ביוסטון על הארכה למשהו כמו 80 מיליון.
זה מצחיק שאנחנו שופטים ספורטאים לפי הקריטריון שאנחנו רוצים. אנחנו רוצים שהוא ישחק עם דוראנט אז אנחנו שופטים אותו על 5 מיליון פחות, כאילו מישהו מאיתנו היה מוותר על 5 מיליון

ליאור גילדר 30 באוקטובר 2012

בדיוק הנקודה שקפצה אצלי.

אני מכיר לא מעט אנשים שבשביל העלאה של 10-20 אחוז במשכורת והאפשרות להיות בכיר יותר (במטאפורה לא מושלמת – מעבר לתפקיד ראש צוות) עזבו מקומות עבודה.

על אחת כמה וכמה כשמונחים כמה מיליונים של דולרים על השולחן.

גיל 30 באוקטובר 2012

5 מיליון כשאתה מרוויח עשרות מיליונים זה משהו שונה מ5 מיליון בהשוואה לכלום. בלי קשר, הוא כנראה ירוויח יותר בקריירה שלו אם היה נשאר באוקלהומה. כשאתה בקבוצה מצליחה, אתה מושך יותר פרסומות. ברגע שהוא יהפוך לסתם עוד שחקן אז הוא יקבל הרבה פחות תשומת לב. יותר מזה, אם הוא לא יהיה שחקן מצוין זה יהיה כנראה החוזה הגדול האחרון שלו בנבא. אז אולי היה מקבל קצת פחות כסף באוקלהומה אבל לאורך יותר זמן זה היה מכסה את זה.

אריאל גרייזס 30 באוקטובר 2012

מי אנחנו שנעשה שיקולים כאלו בשבילו. ואולי הוא יהיה אלפא דוג אמיתי שיהפוך לאול סטאר ביוסטון ויקבל יותר כסף מפרסומות?
אף אחד לא יודע כלום, זכותו של שחקן לשדרג את המשכורת שלו, גם ב-10 אחוז, אפילו אם זה לא מתאים לקריטריונים שלנו

גיל 30 באוקטובר 2012

אף אחד לא מטיל ספק שזכותו לעשות מה שהוא רוצה. באותה מידה, זכותנו כאוהדים וגם כמי שמנסים לנבא את העתיד לבקר אותו ולחשוב שהוא עושה טעות.

אריאל גרייזס 30 באוקטובר 2012

השאלה אם אנחנו מבקרים אותו על סמך מה שאנחנו רוצים ולא על סמך מה שטוב לו.

קשקשן בקומקום 30 באוקטובר 2012

אריאל הפעם (בניגוד ל 99% מהפעמים שאתה כותב) אני לא מסכים.
קודם כל ברור שנקודת המוצא היא שזכותו ומי אנחנו וכו', זה לא הדיון בעיני.

אני חושב שהעניין דומה לזה – מה היית אומר לו אם הוא היה שואל לדעתך. זה מה שאני הייתי אומר: "שמע חביבי – אתה כנראה הולך בכל מקרה להרוויח יותר כסף ממה שאתה יכול לבזבז, אלא אם אתה טיפש גמור. עכשיו – יש לך הזדמנות להיות כוכב (אולי, אם אתה בנוי לזה), בקבוצה שכנראה לא תגיע לכלום, או לשחק בטופ של הטופ עם סיכוי אדיר לאליפות, ובכל מקרה להיות במרכז הבמה". בעיניי זה no brainer

אין השוואה למשל לעניין יוגב, שידע שיש לו אולי הזדמנות חד פעמית להרוויח סכום שיכול לסדר לו את החיים. זה יש להארדן כבר באוקלוהומה. אני באמת לא מבין אותו

תומר 31 באוקטובר 2012

כל הדיבורים על איפה יצליח יותר מקצועית הם בסופו של דבר ספקולציות ריקות. עוד ספקולציה אבל מבוססת יותר היא שהצלחה בשוק גדול כמו יוסטון (גם אם לא לוקחים אליפות, נגיד חצי גמר המערב) שווה (כספית) הרבה יותר מאליפות אחת באוקלהומה סיטי.
זה שמכרן לא מבדילים ביניהם זה יפה מאוד אבל באמת שאין מה להשוות בגודל החשיפה.

דעתי האישית היא שהארדן הוא כשרון גדול בכל קנה מידה, פוטנציאל לטופ 3 בתפקידו. מסתבר שגם הוא חושב ככה וחשוב לו להראות את זה.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 1 בנובמבר 2012

ובינתיים בדטרויט: ג'יימס הארדן עם 37 נק' 12 אס' 6 ריב' 4 חט' ו-4 איב' בניצחון של יוסטון על הפיסטונס 105:96.

אני חושב שציוותו ככינור שלישי באוקלהומה עשה לו ולתדמיתו עוול גדול, מדובר באחד השחקנים הטובים בליגה כבר היום.

תומר 1 בנובמבר 2012

ובינתיים בדטרויט: ג'יימס הארדן עם 37 נק' 12 אס' 6 ריב' 4 חט' ו-4 איב' בניצחון של יוסטון על הפיסטונס 105:96.

אני חושב שציוותו ככינור שלישי באוקלהומה עשה לו ולתדמיתו עוול גדול, מדובר באחד השחקנים הטובים בליגה כבר היום.

גיל 1 בנובמבר 2012

זה רק משחק אחד, חכה. והאמת שהגיוני שהסטטיסטיקות שלו ישתפרו כשהוא ישחק יותר. השאלה היא אם הוא יהיה מסוגל לסחוב קבוצה ואת זה נראה לקראת סוף העונה.

תומר 3 בנובמבר 2012

חיכיתי משחק אחד והסטטיסטיקות אכן השתפרו.

לי אישית אין ספק שהוא מסוגל למשוך קבוצה.

למה יש לי הרגשה שאם היה הארדן צומח באחד השווקים הגדולים (נאמר, ניו יורק, בוסטון או לוס אנג'לס), היינו מדברים עליו אחרת?

איציק 30 באוקטובר 2012

אולי היתי מותר, אבל אין לי :-)

Yavor 30 באוקטובר 2012

הבחירה נשארת של יוסטון אם היא 4-14, ושל טורונטו אם היא 1-3, כך ששם אין גאונות גדולה מדי. חוץ מזה, מסכים עם הרוב – והוא לא נראה לי כמו גו-טו-גאי שיחזיק קבוצה עונה שלמה. יש במבט שלו משהו מפוחד שלא ייתן לו לעשות את אותה קפיצת מדרגה

דורפן 30 באוקטובר 2012

אני בטוח שזה לא יפגע באוקלהומה. מזכיר לי קצת את העזיבה של אדי ג'ונס וניק ואן אקסל את הלייקרס. צריך לפעמים להגיד שיש כשרונות שלא צריך אותם.

אריאל גרייזס 30 באוקטובר 2012

אני בטוח שזה מאוד ייפגע בהם, הוא היה השחקן שהדביק הכל. אנשים קוראים לו שחקן שישי אבל הוא הרבה יותר מזה. 17 נקודות למשחק זה הרבה יותר משחקן שישי.
אם נמשיך את ההשוואה לספרס – הוא בדיוק מאנו ג'ינובלי שלהם

עובר אורח 30 באוקטובר 2012

מה שמוזר לי בכל הסיפור הזה, זה היחס שלנו לרצון של הארדן להיות כינור ראשון. זה מוזר לי בעיקר בגלל שאני נזכר במי שעשה, לכאורה, את הצד ההפוך – לאברון.
לאברון החליט לא להיות כינור ראשון בקבוצה קטנה ולהרוויח בה הכי הרבה שאפשר, אלא רצה להיות חלק מקבוצה של כוכבים תמורת קצת פחות כסף וסיכוי גדול לאליפות. הארדן עשה בדיוק את הכיוון ההפוך – לא רצה להיות חלק מקבוצה של כוכבים עם סיכוי גדול לאליפות וקצת פחות כסף, אלא העדיף עוד כמה מיליונים ולהוביל קבוצה קטנה יותר.
אז מצד אחד אנחנו כועסים על להברון שבמקום להוביל בעצמו מצטרף לאחרים, ומצד שני אנחנו יורדים על הארדן ואומרים לו "פראייר! היית יכול לזכות באליפות". אז על מי אנחנו אמורים לכעוס? נהייתי מבולבל…

אריאל גרייזס 30 באוקטובר 2012

מצחיק אותי שאנחנו מבקרים שחקן שלא היה מוכן לוותר על 5 מיליון כדי לשחק בקבוצה שמתמודדת על אליפות – כשצריך לזכור שמה שהוא לא יעשה עכשיו, בגיל 35-40 הוא כבר לא יעשה, אבל קבוצה שמוותרת על שחקן בשביל 5 מיליון – שזה פינאטס בשבילה – כדי לא לשלם שכר מותרות, זה בסדר מבחינתנו.
אוהדים זה עם מצחיק

zeev avrahami 30 באוקטובר 2012

ariel

what kind of an argument is this? we can go on forever: who are we to tell this and this such and such. The nature of what we are doing here is to make personal judgements on the world of sports.

אריאל גרייזס 30 באוקטובר 2012

ברור, אבל אם אנחנו בוחרים לבקר החלטה כלכלית, למה אנחנו תוקפים את הצד החלש פה? למה אנחנו מוכנים לקבל שקבוצה – הצד החזק בסיפור שנשלטת על ידי מולטי מיליונר – היתה מוכנה לוותר על שחקן שיביא לה אליפות בגלל חמש מיליון עלובים, אבל אנחנו לא מוכנים לקבל ששחקן רוצה למקסם את הכסף שהוא ירוויח ב-10-15 שנים שנשארו לו, אפילו במחיר אליפות?
זה נראה לי לא הגיוני לחלוטין

zeev avrahami 30 באוקטובר 2012

ok
you can approach it like that, but your first argument undermines everything we do here

אלון 30 באוקטובר 2012

אריאל, זכותו של הרדן לעשות מה שהוא רוצה אבל נראה לי שאתה מגן עליו בעיקר בגלל המכללה ממנה הוא הגיע לליגה.

אריאל גרייזס 30 באוקטובר 2012

לא, אם תשים לב, העמדה שלי היא עקבית לאורך השנים – יש לנו נטיה להעדיף את בעלי הקבוצות על השחקנים.
מבחינתנו, זה בסדר גמור שבעלי קבוצה יישלחו שחקן בטרייד לאיזה קבוצה עלומת שם בלי סיכוי לאליפות רק כדי לחסוך בקצת כסף אבל כששחקן רוצה להרוויח יותר, אפילו אם זה עולה בסיכוי לאליפות, אז פתאום הוא לא בסדר.
ובוא נגיד גם שבהקשר הזה, הארדן לא היה חמדן בכלל. הוא ניהל משא ומתן ופתאום שלחו אותו בטרייד. מה היה קורה אם הוא היה יודע שזאת תהיה התוצאה של המו"מ – אף אחד לא יודע

גיל 31 באוקטובר 2012

קשה לי לומר למישהו שעומד להרוויח 80 מיליון דולר שהוא הצד החלש כאן. יש כאן רק צדדים חזקים והביקורת עליו כי ראינו מקרים דומים של שחקנים שהלכו על חוזי מקסימום שיכלו ולא השיגו כלום בקריירה שלהם אלא רק תיסכולים. נראה לי שהוא יתחרט על המהלך הזה.

יוני 30 באוקטובר 2012

אהבתי. דומה למחשבות שהיו לי על הטרייד. זה לא רק הכסף. נדמה לי שביוסטון זה 15 לעונה ולא 13 כמו ב-OKC. הוא רצה להיות הבננה הגדולה. לפעמים עושים מהלכים כאלה רק כדי לבחון את עצמך, לראות כמה הכי רחוק אתה יכול להגיע.

איציק 30 באוקטובר 2012

אני חושב שמבחינת כדורסל שני הצדדים הפסידו. הארדן התאים כמו קפפה ליד לתלקיד שהיה וזה אלול להתפורר במקצת. מצד שני הוא הולך להיות כינור ראשון בתזמורת הקונסרבטוריון באר-שבע במקום כינור שלישי בברלינש פילהרמוניק. אצד שלישי, אם לקונסבטוריון באר-שבע יש 5 מיליון דולר יותר ממה שמוכנים לשלם בברלינש, זה…

אביעד 30 באוקטובר 2012

יש דבר אחד בכל כל ים הביקורת כאן (שרובה על הארדן ומעט על אוקלהומה) שאני כל הזמן חושב עליו:
הטרייד הזה הפתיע כמעט את כולם. כולם ידעו שיש מו"מ בין OKC להארדן ושני התרחישים היותר סבירים היו הארכת חוזה (אולי לפני תחילת העונה) או טרייד קרוב יותר לדד ליין. בהחלט ייתכן שהטרייד הזה הפתיע גם את הארדן. כלומר, לטעמי יש אפשרות בהחלט סבירה שהארדן לא היה חמדן גדול ולא באמת רצה לעזוב אלא שהוא פשוט ניהל מו"מ קשוח מתוך חשיבה שככל שהזמן עובר, יש לו סיכוי גבוה יותר לקבל הצעה גבוהה יותר. OKC החליטו לא לחכות ולא להסתכן בפגיעה במורל מטרייד במהלך העונה (ע"ע הטרייד של הסלטיקס על פרקינס) או בפגיעה בערך של התמורה ולא בטוח שהארדן חשב שזה יקרה.

ירח אדום 30 באוקטובר 2012

נדמה לי שמה שאברהמי ותומכיו (ואני ביניהם) רצו להגיד בפשטות זה שאם הארדן היה רוצה סיכוי לאליפות בשנים הקרובות הוא היה צריך להשאר באוקלהומה .כמו שנכתב פה באחת התגובות 5 מליון דולר זה יחסית (יחסית) לא הרבה לשכר שלו כרגע.ספורטאי רוצה לזכות בתואר בנסף ויחד עם משכורת גבוהה.

שניר 30 באוקטובר 2012

לפי סימונס לא היתה חמדנות של הארדן אלא פזיזות של אוק'.
אוק' הגישו הצעה , הסוכן של הארדן הגיש הצעה נגדית ,
אוק' שברו את הכלים ומיד העבירו אותו בטרייד.
זה תפס גם את הארדן מופתע.
מו"מ קונבנציונלי לא היה שם.

גיל 30 באוקטובר 2012

אם זה ככה אני אפילו מעריך אותם עוד יותר. הקבוצה צריכה לדאוג לעצמה ולא לתת לשחקן אחד להחזיק אותה בן ערובה במשך שנים. הם ראו מה קרה עם לברון והווארד שהביאו עליהם תחושות תיעוב גדולות באופן אישי, אבל פגעו בקבוצה כי זה היה הדבר היחיד שדיברו עליו. הארדן אפילו לא קרוב לרמה שלהם אז למה להמשיך במשא ומתן אינסופי עד טרייד הדד ליין ואז להגיע לעיסקה גרועה יותר? עדיף לחתוך לפני תחילת העונה ואז יהיה הרבה יותר קל לשלב את המחליפים.

ירושלמי 30 באוקטובר 2012

מה גם שזה יוצר תקדים לטובת הקבוצה וההנהלה.
המו"מ עם השחקן הבא יהיה הרבה יותר קל והגיוני כי השחקן והסוכן יידעו שלא כדאי לבזבז לקבוצה את הזמן.

בר שושני 30 באוקטובר 2012

תמיד שיעשעה אותי הקלילות בה אנשים שמרוויחים 6,000 ש"ח בחודש מוותרים על "5 מליון דולר על פני ארבע שנים, בשביל הסיכוי להיאבק על אליפות" או משהו כזה.

גיל 30 באוקטובר 2012

אבל זהו בדיוק, שהוא לא מרוויח 6000 ש"ח בחודש אלא היה מרוויח בערך מיליון דולר בשנה גם בלי לעבור קבוצה. במקרה כזה, עוד כמה מיליונים לא אמורים להיות הבדל משמעותי וכאמור, לטווח הארוך זה דווקא יפגע בהכנסה שלו לדעתי.

עובר אורח 30 באוקטובר 2012

מה שמוזר לי בכל הסיפור הזה, זה היחס שלנו לרצון של הארדן להיות כינור ראשון. זה מוזר לי בעיקר בגלל שאני נזכר במי שעשה, לכאורה, את הצד ההפוך – להברון.
לאברון החליט לא להיות כינור ראשון בקבוצה קטנה ולהרוויח בה הכי הרבה שאפשר, אלא רצה להיות חלק מקבוצה של כוכבים תמורת קצת פחות כסף וסיכוי גדול לאליפות. הארדן עשה בדיוק את הכיוון ההפוך – לא רצה להיות חלק מקבוצה של כוכבים עם סיכוי גדול לאליפות וקצת פחות כסף, אלא העדיף עוד כמה מיליונים ולהוביל קבוצה קטנה יותר.
אז מצד אחד אנחנו כועסים על להברון שבמקום להוביל בעצמו מצטרף לאחרים, ומצד שני אנחנו יורדים על הארדן ואומרים לו "פראייר! היית יכול לזכות באליפות". אז על מי אנחנו אמורים לכעוס? נהייתי מבולבל…

בר שושני 30 באוקטובר 2012

כמה מליונים אולי לא משנים עבורך, כי הרי כסף לא משמעותי בעיניך (או שמא?), אבל אני לא חושב שאפשר, באיזושהיא צורה ואופן, לבקר אדם שאומר "אני רוצה כמה שיותר כסף מ-15 שנות הקריירה שלי, כי אחריהן לא יהיה לי מקצוע ולא עבודה".

את הסרט של 30FOR30 על הספורטאים שפושטים רגל כבר ראיתם? 5 מליון דולר זה הרבה מאוד כסף, וזה לחלוטין לא משנה מה האחוז של זה מתוך המשכורת כולה.

גיל 30 באוקטובר 2012

אבל זהו, שב15 שנים הוא ירוויח יותר אילו היה נשאר באוקלהומה. הוא קיבל עכשיו קצת יותר כסף בחוזה היחיד כנראה שיהיה חוזה המקסימום. אחרי שיראו ירידה בתפוקה הוא יקבל חוזים נמוכים בהרבה. אז עדיף היה חוזה קצת יותר קטן ליותר זמן מאשר מה שיש לו עכשיו. בנוסף, כשאתה בקבוצה מנצחה, הפרופיל שלך יותר גבוה ואתה יכול לקבל יותר כסף מפירסומות.

לגבי אלו שפשטו רגל. אם הוא יהיה אחד מהם, אז 5 מיליון נוספים לא יהיה מה שיחזיק אותו אלא סביר שגם אותם הוא יבזבז.

בר שושני 30 באוקטובר 2012

טוב, קשה להתווכח איתך, רק אבקש, ברשותך, סיבוב על כדור הבדולח שאתה מן הסתם מחזיק שם מתחת לשולחן. אני גם רוצה להיות בטוח בכלמני דברים לגבי העתיד.

גיל 31 באוקטובר 2012

אי אפשר לדעת בוודאות מה יקרה אבל כן אפשר להסתכל על דוגמאות מהעבר ששחקנים הלכו רק בגלל השיקול הכלכלי ונשארו בסוף קירחים מכאן ומכאן. נראה מה הארדן יגיד אחרי שהוא יגלה שהרבה יותר קשה לנצח ביוסטון.

kush 31 באוקטובר 2012

מלבד השכר הגדול יותר אותו הוא אומד לקבל ביוסטון, הארדן כנראה רואה עצמו שחקן שמסוגל להוביל קבוצה. במידה והיה חותם באוקלהומה, ככל הנראה הוא היה נשאר שחקן מס' 3 בקבוצה בשנים הקרובות. לא רק שזה מונע ממנו למצות את הפונציאל שהוא מאמין שגלום בו, אלא שזה אף עלול לפגוע בחוזים העתידיים שלו. באוקלהומה תמיד יסתכלו על ההישגים שלו כהישגים של בעיקר דוראנט ווסטברוק. ביוסטון, זכוכית המגדלת תהיה בעיקר עליו. הצלחה ביוסטון תניב לו חוזה הבא גדול במיוחד (גם בהצלחה חלקית של הקבוצה – ראה ערך גילברט ארנס וראשרד לואיס). אני בטוח שיהיה לו קשה מאוד להסתכל על ההצלחה של אוקלהומה מהצד בעוד הוא משחק ביוסטון המדשדשת. אך בתור שחקן צעיר עם פוטנציאל לא רע בכלל אני חושב שהמעבר ליוסטון דווקא כן יכול לתרום לו – הן מקצועית והן כלכלית.

yaron 31 באוקטובר 2012

למה אתם מתעסקים בשתי השאלות הפחות חשובות מתוך השלוש???
השאלה המעניינת היא למה יוסטון הלכה על זה?
OKC, עשו את הדבר הנכון מבחינתם – במקום להעביר עונה של "לאן יילך הארדן" חתכו עיניין וממשיכים הלאה, למרות שיכול להיות שיכלו לעשות טרייד יותר טוב.
הארדן – עשה את השיקולים שלו, ורק ימים יגידו אם צדק או לא. מבחינתו (ואולי בצדק) הוא יכול להיות כינור שני לדוראנט, אבל למה לווסטברוק? בסופו של יום הוא "קיבל קבוצה"
יוסטון – השאלה שעליה אין תשובה מספיק טובה, היא למה יוסטון מחליטה להביא את הארדן בחוזה מקסימום? אולי הם רואים משהו שאף אחד אחר לא רואה, אבל יותר הגיוני שזה צעד שנבע מלחץ ותסכול.

עומרי 31 באוקטובר 2012

זה מאמר שמתאים למנג'ר במחשב או פנטזי בסקטבול.

כדורסל הוא לא מדע מדויק, זה אנשים שם משחקים.
ומה שאוק' עשו זה לחרב אלופה פוטנציאלית או לכל הפחות להביא לכך שלא תתמודד בשנתיים הקרובות. לא עושים דבר כזה בNBA, הליגה המקצוענית שהכי קשה לקחת בה אליפות באמריקה.

לווה לזה קמפיין מקומם שבעצם נועד להגיד להארדן – take one for the team
מבלי שזה מובן למה לכל הרוחות דווקא הוא צריך להיות זה שמוותר על מיליונים, כי קליי בנט אמר?
מילא דוראנט או ווסטברוק, אבל אוק' נתנו לאיבקה בדיוק את ערך השוק המופקע שלו. שחקן שהוא לא 60 אחוז מוכח כמו הארדן.

גם מבחינת כדורסל נטו – החשיבות של הארדן הייתה עצומה בקמפיין האחרון. לדעתי עונתו השלישית בליגה הייתה טובה מזו של ווסטברוק לפני שנתיים. למעשה, אם פרסטי היה באמת גאון כמו שעושים ממנו הוא היה מבין שדווקא טרייד על ווסטברוק תמורת נניח מארק גאסול ומייק קונלי הוא זה שיישמר את סיכוייו לשושלת.

כל הדיבורים הללו על שוק קטן מתאימים לליגה של לפני 10 שנים. אנחנו בעידן הרשת המהירה. קווין דוראנט מחויב לקבוצה הזו!!!
הם יסיימו עונות ברווח בעשור הקרוב כך או כך.

סימונס כבר כתב את זה: בנט קנה את הקבוצה ב350 מיליון, הוא יכול למכור אותה כעת בחצי מיליארד בהרף עין.
אבל הוא בוחר להפעיל לחץ על בחור בן 24 שהקריירה שלו היא כמו צ'יפס שיוצא מהשמן.

yaron 31 באוקטובר 2012

זאת גם ההרגשה שלי. OKC נתנו לו להרגיש כמו גלגל חמישי, למרות החוזה הגבוה שהציעו לו. אין ספק שהיו כאן עינייני אגו ולא רק כסף.

שי 2 בנובמבר 2012

יש לי רק דבר אחד להגיד לך, משום מה גם אני חשבתי בדיוק על הטרייד הזה, ואם הם היו מוסיפים גם את פרקינס אז ממפיס עוד היו הולכים על זה.

תומר 3 בנובמבר 2012

כל הדיבורים האלה על שוק קטן מתאימים גם להיום, אולןי לא אם אתה סופרסטאר סטייל דוראנט אבל לשחקן כמו הארדן? בוודאי!

אסף 1 בנובמבר 2012

לברבר זה בחינם. במיוחד כשהברברת מבוססת על ניבוי העתיד והתלהמות שלא מבוססת על כלום.
37 נקודות ו-12 אסיסטים שווים כבר הרבה יותר. זה מה שהרדן חשב וביוסטון הסכימו.
אם זה לא יסתום לקשקשנים את הפה, שום דבר כבר לא יעשה את זה

גיל 2 בנובמבר 2012

לברבר אחרי משחק אחד כאילו זה חזות הכל זה מעשה לא חכם במיוחד. בטח לא בשפה דוחה כמו שלך.

אסף 3 בנובמבר 2012

והקשקשת אכן נמשכת.
45 נקודות.
אבל תמשיך, משעשע יחסית

גיל 3 בנובמבר 2012

למה לא מוחקים את הבהמות מפה?

Comments closed