תהיה גבר, דייויד

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אם הזכרון שלי לא מטעה אותי, אחד המשפטים שדייויד בלאט איזרח לעצמו הוא "הוכחנו היום שאנחנו גברים".

אני כותב את זה עם עוד ארבע דקות לסיום המשחק השלישי: דיוויד בלאט צריך לגמור את העונה הזו במכבי, לדפוק על הדלתות של ההנהלה, לשבת, להניח את המפתחות ולא לשכוח להזכיר לכפויי הטובה הללו שימצאו להם פרייאר אחר.

blatt

כי אם אתה דורש קוסמות, אתה לא מכניס דינוזוארים לשרוול של הקוסם. ואם אתה רוצה להילחם בגולייתים, אז אתה לא צריך אפילו לקנות לדייויד את הרוגטקה הכי טובה בשוק, אבל שתהיה הרוגטקה שהכי נוח לו להילחם איתה.

כי דייויד בלאט יכול לשייף את התרגיל ההתקפי שלו בפעם האלף, או לחדד שוב את המץ' אפ זון, אבל אף אחד לא יכול לנצח, ברמה מסויימת, כששמים לו רגליים בתוך הבית (ודואגים לפני כן להוריד את השאלטר המרכזי).

קדנציה שלמה שדייויד בלאט עושה פה ניסים. תחת אמבוש.עם ליאור אליהו וגיא פניני וסנטרים אירופאיים ויוגב אוחיון במגדלור קבלת ההחלטות שלו. במדינה, קבוצה ובעלים קצת פחות כפויי טובה, היו מפסלים אותו מחוץ להיכל, אחרי חוזה לעשור וצ'ק פתוח (לא כלכלי, אלא מקצועי), לעשות מה שהוא רוצה.

יש לי אפילו שם טוב לסיבת ההתפטרות: פרנדלי פייר.

מרתון בוסטון - החלום והאימה
הכי רחוק מהחוק (עמרי מנהיים)

47 Comments

משה 16 באפריל 2013

אני חושב שבסיפור הזה אתה קצת מתעלם שלפי הידוע מהעיתונות השגיאות הגדולות בבניה של הקבוצה היו שלו(מדלי ושרמנדיני). אתה צודק שבסופו של דבר הוא הוציא מים מסלע אבל הוא שותף לכישלון כמו שהוא שותף בכיר להצלחה החלקית.

בית"ריסט בנשמה 16 באפריל 2013

שרמאדיני? דיוויד בכלל רצה להשאיר את הנדריקס…

ג'וני 16 באפריל 2013

איפה כל הגאונים שאמרו שבלאט מאמן גדול ולי אין מושג בכדורסל
שאני אומר שבלאט הוא לא מאמן אז הוא לא מאמן. אולי עוזר מאמן ולא מעבר
וכל מי שהעביר עלי ביקורת שיאכל את הכובע עכשיו.
בלאט איבד את חדר ההלבשה נקודה
אין שום תכנית משחק
שחקנים עושים מה בא להם וככה נראית העונה כולה.

עכשיו אני מקווה לטובת הקבוצה שמכבי לא תזכה באליפות שאין ספק שזה הקש שישבור את גב הגמל ולא יהיה מנוס מלפטר את בלאט.

red sox 16 באפריל 2013

עזוב, לג'מצ'י אין זמן לאמן את מכבי. הוא עסוק באישור תכניות וביצוע מודלים לחיסול הכור הצפון קוריאני.

שיימס 16 באפריל 2013

:) :)

ג'וני 16 באפריל 2013

האמת הייתי מעדיף לראות את ג'מצי היום במכבי כשחקן
בגילו ובכושרו היה תורם יותר מכל השחקנים הישראלים ביחד למרות שאני לא כ"כ מאשים אותם כי בלאט גמר אותם .
העיקר שאוחיון הבלוף הכי גדול בכדורסל הישראלי שלא ספרו אותו בהפועל י"ם ממשיך לקבל קרדיט מוגזם במכבי ולא פלא שאיתו הקבוצה נראית כמו בדיחה.

בתקופה שג'מצי שיחק
שחקן ברמה של אוחיון היה משחק בליגה השניה ואילו היום בגלל שאין מספיק ישראלים טובים אחד כמו אוחיון משחק לא פחות ולא יותר מאשר כרכז מוביל בקבוצה של המדינה,פשוט מביך.

אורן 17 באפריל 2013

קודם כל שדורון ינהיג את בוקי,נטלי,אושרי ואת שאר משתתפי השרדות.

ניצן פלד 17 באפריל 2013

רגע, לא הבנתי – בלאט הרג את הישראלים, או שאין ישראלים מספיק טובים?

המממ…

איציק 17 באפריל 2013

אתה ממש, אבל ממש חדש באתר אם זו התגובה שלך לתגובה של ג'וני בוי :-)
גם אין התייחסות שלך לג'מג'י וזה מוריד מערך תגובתך.

עדידס 17 באפריל 2013

ניצן שאתה מגיב כדורסל אתה תותח על…
אל תתייחס לג'וני זה מתחת לרמתך.

ג'וני 17 באפריל 2013

ברור שבלאט העלים את הישראלים ולכן הקבוצה לא דומה לכלום.
לנדסברג שהיה כוכב בליגה הישראלית ובמכבי חיפה בפרט ללא מממש את הפוטנציאל שלו כי בלאט לא משתמש בו וזה נכון לגבי רוט שהוביל את חולון לאליפות אבל לא מספיק טוב בשביל לשחק במכבי ת"א? נוו באמת. הרי ברור שרוט עדיף על אוחיון רק שלבלאט יש אגו גדול ולא מוכן לשתף שחקן שההנהלה הביאה אותו.
ומה נגיד על אליהו? שחקן שבעונתו הראשונה הוביל את ויטוריה לאליפות ספרד ,כוכב נבחרת ישראל ואחד הישראלים הבולטים במכבי ת"א פשוט איבד לגמרי את הביטחון העצמי שלו כי בלאט העלים אותו.
גם פניני איבד את המוטיבציה ואין לו חשק לשחק תחת בלאט.

עם בלאט אי אפשר להצליח וזה ממש לא משמה מה יהיה התקציב כי הוא תמיד יחשב לעוזר מאמן ולא מאמן

עדידס 17 באפריל 2013

דייויד לא מאמן…
תשמע אתה גאון…באמת…
אני חושב שהמקום היחיד שיכול להכיל את כל דעתך, דעותיך וידיעותך הוא – גהה.
(אולי גם המרכז לרפואת הנפש – באר יעקב)

trailblazer 18 באפריל 2013

טוב,בוא נגיד שבלאט באמת מאמן גרוע (אני חולק על כך,אבל נגיד),את מי היית ממנה במקומו?

עדידס 18 באפריל 2013

זה היה ציני !!!
בלאט מאמן אדיר ! איך אפשר לבקר בכלל מאמן שלקח מדלית ארד באולימפידה ?
זו תגובה לג'וני פילפילוני ! שכדורגל הוא לא יודע וכדורסל הוא מסתבר לא מבין !

trailblazer 18 באפריל 2013

גם אני הגבתי לג'וני, סרקאזם אני מבין, וברור לי שבלאט מאמן גדול,פשוט מעניין אותי את מי היה מביא במקומו. אני אגב הייתי מביא את איבנוביץ' בשביל הצחוקים ובשביל לגרום לשחקנים להתגעגע לבלאט ש" צרח עליהם", המסכנים…

עדידס 18 באפריל 2013

צריך לבקש מהחבר'ה שיעשו איזה כפתור לייק :)

איבנוביץ' – LIKE

ג'וני 19 באפריל 2013

עדידס אתה חי בסרט

בלאט לקח ארד עם מעצמת ספורט כמו רוסיה ולא איזו נבחרת קטנה עם שחקנים חובבניים.

נראה את בלאט מוביל את בולגריה לאליפות אירופה כמו שהצליח גרשון

עדידס 21 באפריל 2013

מה זה קשור עם מי הוא לקח?
כששתי מדליות סגורות ל2 הטובות בעולם – לקחת את השלישית זה מכובד !
ופיני עם כל הכבוד שיש לי אליו, נהנה מקישוריו של דיויד – אז נכון שפיני ה י ה שולט במשחקים מבחינה אבסולוטית ואפילו לעיתים היהנראה כאילו הוא לא מאמן אותם במהלך השבוע ורק בא לאלתר על המגרש…אבל הסגל ש'פיני' בנה – לדיויד היה חלק גדול ממה שאתה יודע בבחירתם.
אז נכון שהוא מפספס כבר שנתיים ברצף.
אבל במסגרת התקציב שלו הוא מנסה לעשות הכי הרבה – קורה שלא מצליחים ! אבל להגיע לפיינל 8 עם סגל שלא שווה 16 זה הרבה יותר ממכובד…
מכבי השנה לטופ 8 שווה יותר מבולגריה לאליפות אירופה.
ואם אתה לא רואה את זה אז או שנסיים בזה שאתה לא מבין או שנסכם שאתה מסרב לראות את זה.

ש. בן ד. 16 באפריל 2013

אברהמי,
למכבי יש ג'נרל מנג'ר בפועל (פדרמן) ומאמן מספיק חזק כדי להפוך כל החלטה שלו. בפועל מה שקורה זה שכל אחד בונה חצי קבוצה ללא קשר לחצי השני. התוצאה היא מה שקרה השנה (ומישהו מוכן להסביר לי למה כל פעם מביאים שחקנים יגוסלבים שלא מתאימים לשיטה של בלאט???)
ההנהלה חייבת לחשוב לראשונה בצורה אובייקטיבית ונקייה ולקבוע מי זה שבונה את הקבוצה. ללא החלטה ברורה ומוחלטת צורת הבנייה הזאת תימשך (לפחות עד העזיבה של בלאט).

ולגבי בלאט – אני חושב שהעונה הוא איבד את הקבוצה שלו. נכון, יש לו מניות רבות בחזרה שלהם מהקבר אבל המניות שלו בהפסדים גדולים יותר…
הוא איבד את האמון שלו בשחקנים (מה שהיה נק' החוזקה שלו בשנים קודמות) ובתמורה קיבל שחקנים כבוים שלא סיפקו את הסחורה כשדרש מהם.
הם הפפסידו את הסדרה "בדברים הקטנים" (כדברי בלאט) – ריבאונד, תרגילים, חדירות לסל לחץ לקוי וכו'. כולם דברים שעליהם אחראי המאמן. מרבית הבעיות היו קיימות גם בנצחונות שלהם (בעיקר הבעיה בסגירה לריבאונד – לא לקפוץ אלא לסגור והעובדה שאין לו חמישיה על המגרש ברגע נתון שמסוגלת לבצע תרגיל בצורה טובה במקום לשחק משחק סוליסטי), פשוט היה נוח להתעלם מהם בגלל התוצאה הסופית.

למזלה של מכבי היא פגשה קבוצה שלא יודעת לדרוס, אם היא הייתה פוגשת קבוצה אחרת יכול להיות שזה היה נגמר בצורה הרבה יותר גרועה…

ניצן פלד 17 באפריל 2013

מסכים איתך לא מעט לגבי החלק העקרוני של הדברים, רק עניין אחד:
כשאתה מפסיד 3:0 בהפרש כולל של 50 נקודות, אתה ממש – ממש – לא מפסיד על הדברים הקטנים…

ש. בן ד. 17 באפריל 2013

הדברים הקטנים הובילו לכדור השלג שנגרם. גם אתמול במשחק כשמכבי חזרו הם עשו טעות אחת קטנה ונשברו מנטלית (עוד בעיה של המאמן).

וכן, ריאל קבוצה הרבה יותר טובה ממכבי אבל כמו שאנחנו רואים בשנים האחרונות, גם היא וגם ברצלונה לא מחזיקות מאמן שמוריד להם את היכולת מתחת לסך החלקים שלהן…

ש. בן ד. 17 באפריל 2013

צ"ל "מחזיקות מאמן שמוריד להן את היכולת מתחת סך החלקים"

אלכס 18 באפריל 2013

ובנוסף גם היא וגם ברצלונה לא מתבססות על האמריקאים שלהם…בבארסה אמנם היה את פיט מיקאל, אבל הוא משחק כדורסל יותר אירופי מאשר אמריקני, וסי.ג'יי.וואלאס הוא בעיקר מחליף(לא רע בכלל אמנם עם יד די טובה מבחוץ) לסוללת הגבוהים שלהם.
בריאל יש אכן את דונטה דרייפר(המוכשר אף שכונתי, שמכבי פגשה שנה שעברה עם צ'דוויטה זאגרב) שלא ממש רואה דקות משחק, ואת מרכוס סלוטר, שכולנו נסכים, לא היה ממש הסיבה להפסדים של מכבי.
מצד שני, יש להם את ג'יי.סי.קארול, שהוא כיום כנראה הקלע הטוב באירופה, והאמת, מבחינת קליעה נטו, עולה גם על רוב השחקנים ב-NBA בתפקידו. גם אצלו, תבנית המשחק שהוא מממש בצורה הטובה ביותר היא זו של הכדורסל הקבוצתי המזין האותו, ולא של כדורסל אינדיבידואלי,שכונתי, ומבוסס היי-לייטס(מוכשר ככל שיהיה).

אלכס 18 באפריל 2013

מסכים איתך לחלוטין ש.בן ד.
מה עוד שלא מדובר במאמנים גדולים בשום פנים,צורה,ואופן.
פאסקוול הגיע צעיר ופחות או יותר משום מקום(מבחינת שם לפחות). ופאבלו לאסו, למרות שהיה שחקן עבר לא רע בכלל בריאל, הוא תוצר של הכשלונות של ללכת בינלאומי ומנוסה(מסינה, ואח"כ עוזרו הוותיק עמנואלה מולין), או לפני זה גישת הצעיר המקומי(חואן פלאזה).
למזלם של המדרידאים, השינוי בעמדת המאמן(ו-BUTTLOAD OF MONEY)עבד.

נר הלילה 17 באפריל 2013

אתה מבקר דבר נכון שקורה במכבי. שיש ג'נרל מנג'ר שאחראי על חשיבה אסטרטגית ויש מאמן שאחראי טקטית. יכול להיות שהביצוע לא טוב אבל עקרונית המבנה הניהולי נכון.
אחת הקלישאות הכי הרסניות לספורט שלנו היא שאסור להתערב למאמן בשיקולים מקצועיים והוא צריך לקבוע הכל כולל את הסגל במאה אחוז עד לרמת שרוך נעל, כאילו אין לקבוצה שיקולים לטווח ארוך, כאילו אין מערכת שאמורה לתת את עמוד השדרה. זה מתאים לדור הצביקה שרפים.
מכבי חייה בדיסוננס. היא מחשיבה את עצמה בצדק כאחת הקבוצות הגדולות אבל היא לא שם תקציבית. לכן מהמרים. לפעמים הקומפלאז יוצא יופי ולפעמים הוא נראה כמו הבלורית של סטיב קפלן.
דיוויד בלאט יודע איפה הוא חי. הוא עושה את השיקולים שלו ובוחר בזה בעיניים פקוחות. גם אני עושה פשרות בחיי האישיים.
במצב העניינים הזה התקווה של מכבי היא לחשוב לטווח ארוך, להחתים שחקנים (ומאמנים) על חוזים ארוכי טווח. למרבה הצער הדנא של הארגון לא מאפשר מחשבה כזאת ולבלאט יש שותפות בזה, ראו את מחיקתו של הפרוספקט פלאניניץ'. שלא לדבר על שני נערי הפוסטר שמחרבים להם קרירה פוטנציאלית.
לבלאט יש מניות בעונה הגרועה של מכבי, גם לו יש עונה פחות מוצלחת. היום במשחק בכמה דקות האחרונות כשהמשחק ברח למכבי מהיידים, ריאל טחנה מ8 הפרש ל 12 ל 16 המגמה הייתה ברורה. מכבי זרקה רק מ3 וחפרה לעצמה את הקבר. בלאט במקום לנסות לשנות מומנטום נשאר אם אותו הרכב עייף ומת עם השחקנים שהוא מאמין בהם על המגרש, צודק אבל טיפש.
השנה יש סיכוי של 30-40% אם שמכבי תפסיד את האליפות. ברור לעיין שלחיפה או אילת, אפילו לאשדוד, ירושלים או נתניה יש סיכוי ראלי לנצח באחד משני המשחקים שיקבעו שכך יהיה. לצורך ההמחשה אם נניח שההסתברות שמכבי תנצח בכל אחד ממשחקי הפיינל פור הישראלי היא 80%, אז ההסתברות שתנצח את שניהם היא רק 64%.לפי הנוהל הרגיל, במקרה כזה, הנהלת מכבי אמורה לפטר את המאמן. דווקא אז יכול להיות שבהפוך על הפוך הפדרמנים והרקאנטים, יחרגו ממנהג המועדון ויגלו מספיק חוט שדרה ואומץ לשנות אושיות יסוד במועדון שחושב שנים מהיום להיום, להכיר בגדולתו של דיוויד בלאט ולבנות ביחד איתו חזון לטווח יותר ארוך.

martzianno 17 באפריל 2013

כל מילה בסלע.

עופר פרוסנר 17 באפריל 2013

יש השנה רק משחק גמר, חצי הגמר הוא סדרה

נר הלילה 17 באפריל 2013

תודה.
לפחות הפארסה שמשחקים את כל הגמרים באולם הבייתי של מכבי נפסקה.
ועדיין אם הברגים של פול סטול מתחברים ביום נתון ועם קטש ושרון דרוקר שהוכיחו שהם יודעים להופיע למעמדי גמר, אנחנו מדברים על 70% לזכייה, לא יותר.

איציק 17 באפריל 2013

זה באמת לא מובן, אם יש למכבי סיכוי של 80% למשחק ויש משחק אחד, איך למכבי יש לא יותר מ-70%? גם אם לפי ההסתברויות שלך יש לפני זה הטוב מחמישה, עדין למכבי סיכוי מעל 75%.
או שיש שיטה חדשה לחישוב הסתברות עבור מכבי?

נר הלילה 17 באפריל 2013

זאת טעות שלי. חשבתי שמתכונת הפינל פור נמשכת גם השנה. ראלית אני חושב שיש למכבי לא יותר מ70% לנצח במשחק בודד ביחסי הכוחות השנה. אם היה פיינל פור ה70% האלו היו מצטמצמים מתמטית ל49%. אבל זאת לא הנקודה, כל הערכת הסיכויים האלו ספקולטיבית. עצם העניין הוא מה יקרה בסיטואצייה שבה מכבי תפסיד את האליפות וזה ראלי השנה. האם להנהלה יהיה מספיק חזון להשאיר את בלאט לטווח ארוך, כמו שנניח בפנתיניאקוס לא היו מפטרים את אוברדוביץ אחרי עונת נפל בודדת ?

איציק 17 באפריל 2013

נר,
אומר כך, אני מקבל הכל ממה שכתבת רק לא אוהב את המשחק במספרים. הרי אין הבדל מהותי בין 70% ל-75% פר משחק, וגם אתה לא יודע איפה הגבול, אבל בחישובי סדרות הבדל של 5% יכול להיות משמעותי ולשנות את התמונה. לכן עזוב מספרים, העיקרון נכון וזה מה שחשוב.

נר הלילה 17 באפריל 2013

אתה צודק, אם כי ביני לבין עצמי אני מתחיל לפנטז שאולי מכבי אפילו מסוגלת להפסיד סדרה :).

איציק 17 באפריל 2013

נר,
בדקתי גם את זה. אם אתה רוצה שיהיה סיכוי ריאלי שמכבי תפסיד סידרה אתה חייב לשנות את האחוזים שלך דחוף :-)

נר הלילה 17 באפריל 2013

איציק,
סתם בשביל הכיף גם אני בדקתי על סדרה של הטוב מ5. זה כמובן מתמטי ולא מתחשב בגורמים כמו משחקי בית-חוץ, עומק הסגל, מומננטום וכו.. אבל-
קבוצה שההסתברות הנצחון שלה במשחק בודד הוא 60%, הסתברות הנצחון בסדרה היא כ 68%% ובהתאמה 70% –> 84%, 80–>94%, 90%–>99%.
חוץ מזה גם אני חותם על כל מילה שלך.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 17 באפריל 2013

עע

משה 17 באפריל 2013

טעות מהתחלה ועד הסוף,

דויד מאמן בחסד עליון. את מה שעשה דיויד בלאט בהרכבים שהיו כאן בשנים האחרונות אף מאמן לא היה עושה.
העונה הוא הגיע להצלבה עם הרכב טלאים כשהסנטר המחליף משחק כסנטר ראשי בלי חילוף. שחקנים פצועים , ובעיקר שחקנים חדשים (גם העונה)
שלא כולם הצליחו להכנס לעונה בהצלחה .
אנשים חושבים שקבוצות כדורגל או כדורסל הן ענין אוטומטי כמו עודה למשל. מכניסים X קמח, X סוכר , X קקאו מערבבים ומכניסים לתנור והנה עוגה.
מדובר בבני אדם , שחלקם לא מצליחים מסיבות שונות להשתלב ולמצות את יכולותיהם. מה לעשות?
העוגה העונה הגיעה להרבה מעבר ליכולת המקורית שנצפתה ממנה.
אפילו הבעלים פדרמן הגדיר שיש לנו העונה קבוצה שלא מתאימה להצלבה. הנה היתה הצלבה, נפלנו על קבוצה מעולה שמחיר השחקן הכי יקר של מכבי ת"א מגיע בקושי לתקציב שחקן הזול ביותר שם.
דיודי הביא את הקבוצה למקום הרבה מעבר ליכולותיה.

אייל 17 באפריל 2013

הרכז השלישי, זה שלא משחק עד שהמשחק של ריאל נגמר, דרייפר, היה מועמד להיות הרכז הראשון במכבי בתחילת העונה. זה מספר על פערי התקציב. אבל כמו שאמרו פה, במילים אחרות אמנם, כדורסל הוא לא מדע מדויק. אמר זאת פיני גרשון. אתה לא מכניס את השמות למחשב ומהצד השני יוצא פלט עם התוצאה.
הבעיה היא שבתקציב שיש לה, מכבי צריכה להמר. הבעיה השניה היא שאין שום המשכיות. הרי אם מצליחים להשאיר אחד מהשניים: הנדריקס או לנגפורד, העונה נראית אחרת לחלוטין. מחיר ההמשכיות שווה את מחיר ההימורים. תחשבו כמה מכבי היתה מוציאה על הנדריקס. עכשיו תחשבו כמה היא הוציאה על שרמדיני + תומאס + פלאניניץ'. עוד היה נשאר לה כסף להביא את טיוס כגבוה שלישי…
כל שנה ההימור מתחיל מחדש. בשנה הראשונה כל הימור היה בונבון. פרקינס ופארגו עשו שמות באירופה וסופו שיקם את מעמדו. להזכירכם שגם את הנדריקס רצו אז להעיף, גם בסיום אותה העונה. ההימור הנוסף, מצ'באן, כבר היה יותר מדי.
עונה לאחר מכן, קרה מה שקרה ושוב מהמרים על כל הסגל מחדש. דווקא הנדריקס שנשאר הפך להיות הבאנקר. לנגפורד היה הימור בול פגיעה (עוד שחקן שמשקם את מעמדו אחרי שדווח כשחשקן בעייתי בחימקי). לצידו דווין סמית' שלא הצליח להיכנס לנעליו של אידסון, שון ג'יימס שלא הראה כלום וסופו שנפצע.
בסיום העונה, מכבי בחרה שלא להמשיך עם הנדריקס/לנגפורד. שוב צריך להמר מחדש. והפעם זה היה שנה אחת יותר מדי לחכות לניסים. שרמאדיני מראש היה ברור שלא יכול להיות סנטר ראשון. אולי מחליף. ובטח שלא בשיטה של דייויד. בטח לא בהגנה. דייויד לא רצה אותו, זה היה מלמעלה. פרוייקט לטווח ארוך. אין כזה דבר במכבי. גם את פופס מנסה בונסו דייויד לא רצה. אחרי האולימפיאדה הוא הסכים לקבל אותו, אבל ראינו מה נשאר ממנו בסוף. גם את לוגאן דייויד לא רצה. למעשה, כל מה שדייויד רצה זה שינויים קטנים. להשאיר את לנגפורד, סמית', הנדריקס, ג'יימס ולהוסיף את מדלי והיקמן. לכו תדעו איפה היינו עם סגל כזה היום. בטוח לא אחרי 3-0 מהיר. אולי אפילו בפיינל-פור.
ומה יהיה שנה הבאה? שוב יהפכו את הכל? שוב יחכו לניסים מהמאמן? שובה יחכו לשנה שבה כל הזרים מתחברים לקבוצה אחת?
לפעמים שווה להשקיע עוד 300 אלף בשחקן שימשיך לעוד עונה, מאשר להחליף שחקן, לראות אם יצליח ובסוף להחליף גם אותו במהלך העונה.

דייויד בלאט מאמן אדיר. בשנה הראשונה אמרו שהסגל לא מספיק לפיינל פור, אחרי זה אמרו שהסגל נחלש והוא היה מרחק עבירה אחת על בורשטיין מלהגיע לשם שוב. גם השנה אמרו שהסגל נחלש, ועדיין הצליח להביא אותנו שוב לשמונה הגדולות. מה רוצים ממנו? משווים אותו לפיני ושוכחים שלפיני היו שלושה מהשחקנים הגדולים באירופה בכל הזמנים.

תנו לדייויד לשם שינוי לבנות את הקבוצה מהתחלה ועד הסוף. ההנהלה יכולה לכפות מדיניות, אבל שלא תכפה שחקנים. שתגיד לדייויד שהיא רוצה שני שחקנים צעירים, ואולי פרוספקט צעיר כזר. אבל שלא יחתימו לו את השחקנים. שהוא יבחר מתוך המאגר את מי שמתאים לו לשיטה וגם עומד בקריטריונים של ההנהלה.

XXX 17 באפריל 2013

גם דייויד בלאט יודע ובחדרי חדרים גם יודה שהוא לא היה במיטבו בעונה הזו.
הוא איבד את הישראלים כמעט לחלוטין, שכח שחקנים על הספסל, שחק להם ביטחון ומוטיביציה, לא הפתיע את ריאל בשום דבר.
מאמן אדיר, אבל לכל אחד יש עליות וירידות. אפשר וצריך לדרוש מההנהלה יותר, ובאותה נשימה לבקר את בלאט ושהוא יתקן את הדברים בהם הוא טעה.

מאיר 17 באפריל 2013

גם בלאט יודה שהוא עשה לא מעט טעויות השנה אבל ! וזה אבל גדול
ההנהלה מנסה לקצץ לו את הכנפיים על ידי צירוף שחקנים שהוא לא מעוניין בהם דוגמת שרמנדיני ומורן רוט
נכון שהוא נפל עם מדלי אבל המון היו נופלים איתו
אפילו עיתונאים ספרדיים שראו אותו בארץ היו מופתעים לרעה מהיכולת שלו. הרי רק שנה קודם הוא היה מהשחקנים המובילים בספרד ולא בקבוצת תחתית אלא בולנסיה המצוינת
אם הפדרמנים יתנו לבלאט שקט ותקציב ברור לבניית הקבוצה וישאירו לו את המלאכה מבטיח לכם שתהיה פה יופי של קבוצה

איציק 17 באפריל 2013

הסדרה הזו זה הדבר הכי טוב שקרה למכבי השנה:
1. הוא הראה להנהלה, איפה מכבי, ואיפה הטופ אליו היא רוצה להשתייך. עכשיו ההחלטה שלה מה עושים הלאה. לבנות על גנבות שחקנים כל שנה ולפעמים להצליח או לבנות משהו ארוך טווח עם תקציבים מתאימים. ההחלטה שלה.
2. הוא הראה מי מהזרים מתאים לרמות הגבוהות ומסוגל להתעלות ומי לא. בקיצור, שון ג'יימס וגם הוא כמחליף ל-20 דקות. המנהיג השקט של מכבי, איכשהו היה שקט מידי בשלושת המשחקים האחרונים, ולמרות שחקן החודש הקודם, צריך לשקול האם הוא נחוץ ככינור שני או שגם הוא צריך לחפש קבוצה חדשה.
3. הוא הראה כמה למכבי אין שכל, ואין שחקן חוץ עם קילר אינסטינקט. דוגמא לכך היתה כאשר מכבי עלתה ל-4 יתרון. זה הושג רק מתחת לסל, ובמקום לדחוף לשם, מכבי איבדה את הראש והתחילה להפציץ משלוש. ריאל עוד עשתה שטויות מספר התקפות אבל מכבי איבדה הכל. כדי לשבור תבנית מצליחה ולעבור להפצצה כדי להרוג את היריב צריך את לארי בירד, אפשר אולי להסתפק בשארס או לה בומבה; בטח לא את האוסף של השחקנים הקיימים. האפשרות השנייה והיותר חכמה היתה להמשיך לדחוף כדור פנימה, היו באותם רגעים הרכבים שהתאימו לכך משני הצדדים, אבל מכבי המשיכה להפציץ גם כאשר בלאט צעק להם לדחוף פנימה. אלו רגעים אשר מתארים יותר מכול את ה-די.אן.אי. הלקוי של הקבוצה, ללא קשר ליכולת אישית. קבוצה עם מנת מישכל נמוכה להחריד. לא בלאט, ולא דאמבלדור, לא יוכלו לעשות שום קסם כדי להכניס בהם בינה.

ניינר 17 באפריל 2013

קודם כל, תודה לך ריאל!
לא יודע מי אשם במצב של מכבי אבל שימשיך כך

קסיוס קליי 17 באפריל 2013

יותר מזה, בואו נעשה חישוב של כמה היה עולה להשאיר את לאנגפורד, הנדריקס וסופו? לעומת – שרמדיני, פלאניניץ, היקמן, לוגן, קיינר מדלי.

נכון שבדיעבד כולנו יותר חכמים הבעיה שבמקרה הזה כולנו היינו חכמים עוד קודם. לפחות רובנו.

פאלאסיו 17 באפריל 2013

בדיוק! יש להוסיף גם את תומאס…

אדום עולה 17 באפריל 2013

הקבוצה הצהובה בכדורגל – הבעלים שופך ים כסף , זז הצידה ונותן לצוות המקצועי לעבוד.
הקבוצה הצהובה בכדורסל – הבעלים לא מביאים שקל מהבית , מבקשים להתערב בכל נושא וכופים על הצוות המקצועי את דעתם.

כל השאר רעשי רקע.

מאשקה 17 באפריל 2013

הקבוצה הצהובה מתל אביב יש לה תקציב של 20,000,000 $ ויש לה בסגל 8 שחקנים זרים ורק 2-3 שחקנים ישראלים ומאמן מצויין שכבול בידיו מי יהיה בסגל שלו, הנהלת מכבי ת"א לא נתנה לו מטה של קוסמים, רק הפריעה לו בהופעה, והוציאה לפני כל משחק לתשורת משפטי פטריוטיות שהכל יהיה בסדר למען המדינה.
הכשלון של מכבי ת"א באירופה הוא כישלון ניהולי בראשות שמעון מזרחי, ומוטב להם ללמוד באמת מהאגודה שלהם בכדורגל.
בשנה הבאה קבוצה חדשה, שמות חדשים, שחקנים חדשים ולבקש מבלאט שוב לחבר אותם לפיינל פור. הוא באמת פרייאר ולא קוסם.זה לא מגיע לו.

בני תבורי 17 באפריל 2013

אני אוהד גדול של בלאט אבל בכמה משחקים העונה הוא גרם לי לתהות בקול על אופן קבלת ההחלטות שלו. לפעמים נראה כאילו הוא תקוע על החלטות שהביא מהבית ואין להן יותר מידי קשר למתרחש על הפרקט. חוסר הסבלנות שלו כלפי שחקנים שלא הוא הביא, שגרם להם לשחק בלי ביטחון ולהעיף מבטים לכיוון הספסל בכל פעם שטעו, ייבוש שחקנים על הספסל שהיה ברור שהמועדפים שלו פשוט אינם פוגעים וכ'. עכשיו איי שומע שהוא מתעקש על הלפרין לעונה הבאה, מה אגיד לכם…

אלכס 18 באפריל 2013

מסכים איתך בני, הייתי מעריך גדול בלאט עד העונה שעברה, מאז עברו ובאו פאפאלוקאס, שאייר, וג'יימס, והעונה רוט, לנדסרג ועוד.
הוא מעולם לא היה מנהל משחק גדול, לא בזה חוזקו כמאמן, זה תמיד היה בטרום-משחק, בהכנה, בלגרום לשחקנים לגמור את עצמם על המגרש למענו…לא עוד, הוא איבד אז זה גם בגלל ההתנהגות שלו, וגם בגלל סוג השחקנים(שהוא הביא, כמובן).
אני ממש,ממש לא מנקה את ההנהלה…ההתנהגות שלהם בשנתיים-שלוש האחרונות(למעט מזרחי, שמאבד יותר ויותר מכוחו והשפעתו במועדון) היא בעייתית ומזיקה, גם כלפי חוץ אך בעיקר כלפי פנים. "החיסכון" התקציבי הוא בעיה לא רק באלמנט התחרות מול שאר מועדוני הצמרת האירופיים, אלא גם באופן המיתוג וההגדרה של מכבי כשייך לאותה חבורה מכובדת. כוח ההרתעה של מכבי נשחק קריטית וכמעט נעלם, והמעמד שלה לא יישאר לנצח, אם הוא לא יגובה בחזרה לעלית המקצועית. כאוהד וותיק, זה כואב ומעצבן לחזות במה שקורה למועדון ואני רק יכול לקוות שמשהו ישתנה שם, והשותף החדש יעשה יותר מאשר רק להכניס כסף.

Comments closed