לכו על סיאטל

לגיל שלי יש תיאוריה לפיה הגנות היסטוריות לא מחזיקות שושלת. זו תיאוריה מבוססת היסטורית. רק שאני חושב שסיאטל לא עשויה מהחומרים של שיקגו או בולטימור או הג'ייאנטס.

LOB

סיאטל היא קבוצה של עוגנים. אין שם סופרסטאר ענק שסביבו נבנית הגנה. בכל חוליה יש לה סופרסטאר אחד. מינימום (תבחרו אתם מי הכוכב של החוליה האחורית בהגנה). ובניגוד לקבוצות העבר, יש לה עוגנים חזקים מספיק גם בחוליות ההתקפה. לא מדובר פה בהגנה שחייבת לנצח את המשחק. היא עושה את זה, אבל גם ווילסון, לינץ' ופרסי הארווין ינצחו לה משחקים.

פוטבול הוא ענף ספורט מתפתח. כל התפתחות הגנתית שניצחה אליפויות ניגפה על ידי פיתוח התקפי, ולהפך. עד הדרייב האחרון היום נגד דנבר, סיאטל החזיקה את דנבר על שלוש נקודות (הנקודות האחרות הושגו על ידי סייפטי וחטיפה עמוק בשטח המגרש של סיאטל). בשלושת המחזורים הראשונים לא ראיתי שום פיתוח התקפי שיאתגר את ההגנה הזו, גם לא בהפסד בסן דייגו.

וכמו שזה נראה, הם גם לא יצטרכו לעבור מלחמת התשה נגד הניינרס.

יומן אליפות של הניינרס (3). חוקים משלהם (קארמה איז א-ביץ׳)
ברס: לקראת הג'טס - אלון ברק

27 Comments

כלכלן 22 בספטמבר 2014

גיבוב שטויות כזה לא שמעתי כבר מזמן.
אנ רוצה שתתנצל בסוף העונה על הונאה לא פחות, הונאה הדעת של הקורא האובייקטיבי

גיל 22 בספטמבר 2014

לפיתוח ההתקפי קוראים משחק חוץ. אתה צודק בכל מה שאתה כותב כשהם משחקים בבית אבל בחוץ הם פחות טובים ואם הם לא יסיימו בראשות הבית (אני אופטימי) אז ישחקו את כל המשחקים שלהם בפלייאוף בחוץ.

חוץ מזה לא הייתה להם שנה שעברה ועד עכשיו שום פציעה משמעותית וזה יתרון גדול. נראה מה יקרה עם יהיו קצת פציעות. ולמרות זאת, ברור שהם חזקים מאוד אבל לא בלתי מנוצחים.

אריאל גרייזס 22 בספטמבר 2014

למה שלא יסיימו ראשונים בבית? מי בדיוק מאתגר אותם?

גיל 22 בספטמבר 2014

אריזונה למרבה הפלא.

אלון 22 בספטמבר 2014

אנחנו בספטמבר, המון דברים יכולים להשתנות עד הפליאוף. נכון לעכשיו, סיכויי לא קטן שדנבר יקבלו עוד הזדמנות נגד סיאטל.

זורק מילה 22 בספטמבר 2014

הסיכוי של דנבר להגיע לסופרבול השנה גבוה בהרבה מהסיכוי ל הסיהוקס להגיע אליו השנה.

מי בדיוק אמור לעצור את פייטון והברונקוס ב AFC ? ועוד בלי ביתיות מולם? קלוש ביותר על גבול הלא קיים.

אלון 22 בספטמבר 2014

זה לא סותר את מה שכתבתי.

שלמה 22 בספטמבר 2014

זה עוד מוקדם, אבל סינסינטי קבוצה חזקה מאוד שנראית מעולה.

זורק מילה 22 בספטמבר 2014

זאביק

ראסל ווילסון אנדרייטד מטורף נכון להיום,אתה מוזמן לקרוא מה דעתי עליו ומה כתבתי עליו בהקשר הזה בפוסט הלילה אצל גרייזס.

אסף .ג. 22 בספטמבר 2014

בתור אחד שהתחיל לעקוב אחרי פוטבול רק בשנים האחרונות (בערך 5) אך מודע לקושי העצום של לזכות באליפות back-to-back בניגוד לבייסבול או ל-N.B.A אשמח לדעת מתי זה קרה בפעם האחרונה בפוטבול???

זיגי 22 בספטמבר 2014

זה קורה לא מעט. פעם-פעמיים בעשור.
הפטריוטס ב-03-04 (ועוד אחת לפני כן ב-01), לפניהם הברונקוס ב-97-98, ודאלאס 92-3.

אסף .ג. 22 בספטמבר 2014

תודה זיגי,מרגיש בורות עכשיו…חשבתי שבשל העובדה שהכול מוכרע בנוקאאוט זה מתרחש בתדירות נמוכה יותר אפילו

זורק מילה 22 בספטמבר 2014

פשוט מאוד

פוטבול – משחק נוקאאוט אחד.יום אחד חלש,לפעמים מהלך אחד מכריע עונה שלמה בפלייאוף.הפסדת נגמר הסיפור באותו הרגע.כל משחק נוקאאוט הוא כמו גיים 7 בסדרה

בנ.ב.א,בייסבול,הוקי – משחקים בסדרות .הטוב מ 5 או הטוב מ 7 . זה נותן הגנה לקבוצות החזקות יותר.כי הרבה יותר קשה לנצח אותך 4 מ 7 או 3 מ 5 מאשר 1 מ 1 שאתה קבוצה חזקה

תשאל את מכבי תל אביב כדורסל בליגה הישראלית…

יריב 23 בספטמבר 2014

אבל בבייסבול (ונראה לי שגם בהוקי) האקראיות של המשחק הבודד הרבה יותר גדולה.

ק. 22 בספטמבר 2014

פטריוטס 2003-2004

בני 22 בספטמבר 2014

מה שאירוני זה שבפוטבול זה קרה לאחרונה יותר מבייסבול. מאז שנת 2000 לא זכתה קבוצה פעמיים רצוף בוורלד סיריז. מה שכן ת'ריפיט בביסבול קרה, ואפילו כמה פעמים, האחרונה היאנקיז של שסוף שנות ה90. בפוטבול זה מעולם לא קרה. הכי קרובים היו הניינרז של שנות ה80 שהיו מרחק פאמבל מת'ריפיט (אף אחד לא באמת מאמין שהבילז היו מנצחים אותם, נכון?)

childish 22 בספטמבר 2014

הסיבה למה לסיאטל יש סיכוי להחזיק את השושלת של ההגנה שלהם זה החוזה של ראסל. שהם יצטרכו לשלם את הערך האמיתי שלו זה יבוא על חשבון חוזים גדולים להגנה

גיל שלי 22 בספטמבר 2014

דורפן בדק את התזה ומצא שאכן ההגנות הגדולות מפספסות באחוזים גבוהים את הפליאוף בשנה לאחר מכן. אני מהמר שאם סיאטל עולה לפליאוף היא תודח לאחר משחק אחד. בהתחלת העונה הם עוד נישאים על האנרגיה של שנה שעברה. דווקא העלייה של ראסל תסמן את הירידה של ההגנה

גיל 22 בספטמבר 2014

נדמה לי שמאז הפטס כל זוכת פוטבול לא ניצחה בפלייאוף בשנה שלאחר הזכייה.

אלון 22 בספטמבר 2014

מדהים איך פוטבול זה משחק דינאמי.

80 אחוז מהמשחק זה משחק של הגנות מושלמות(חוץ מקריסה של 4 דקות בסוף הרבע השני שעשתה את המשחק 17-3), ההגנה של דנבר הייתה מדהימה ושל סיאטל בנוהל אימללה את פייטון.

ואז פתאום הדרייב המופתי של פייטון משווה ומשאיר את ההגנה של סיאטל חסרת אונים לחלוטין.
ומיד אחרי זה דרייב מושלם של סיאטל מול הגנה חסרת אונים של דנבר, הייתה הרגשה בדרייב הזה שגם אם הם היו צריכים לעבור 200 יארד, זה היה נגמר בסוף בט"ד.

דנבר צריכה לצאת מאוד מעודדת מהמשחק הזה, כמו שלניינרס לקח 2-3 מפגשים להתחיל להתמודד עם סיאטל, אם באמת יהיה שחזור סופרבול הם הפעם יגיעו יותר מוכנים. ובכללי ההגנה של דנבר מאוד מרשימה.

אייל 22 בספטמבר 2014

אני מסכים עם גיל שהגנות לא יכולות להחזיק שנה אחרי שנה פשוט כי השחקנים שהופכים אותה לכזאת נהיים יקרים מידי ובסיאטל לא מדובר על שרמן ותומאס אלא על תרומונוד ובראונר שאיתם לסיאטל לא היה רק סקנדרי מפחיד אלא מאוד עמוק והשנה של להם עדיין סקנדרי מצויין אבל הרבה יותר קצר. הרבה שחקנים מרגישים שמגיע להם יותר אחרי אליפות (בצדק בד״כ) ותמיד יש מישהו שמוכן לשלם בליגה. בתכלס הקבוצה האחרונה שאני מכיר שהצליחה לשלוט דרך ההגנה הייתה פיטסבורג של שנות השבעים שם לא הייתה עדיין תקרת שכר והם יכלו לשלם כמה שהם רוצים. המודל הכי קרוב להגנה חזקה במשך הרבה זמן בעידן המודרני היא (לפי דעתי) ניו אינגלנד שם ביליצ׳ק מנסה (יחסית) להשאיר את ההגנה חזקה ולהחליף את ההתקפה של בריידי על בסיס קבוע, מה שהשתנה מעט מאז התקפת שני הטייט אנדס אבל עדיין נשמר יחסית על אותה צורה

גיל שלי 22 בספטמבר 2014

לצערי תרומונד גמר את העונה שבוע שעבר, הוא יהיה חסר מאוד לג'איינטס, ואכן הוא חסר מאוד לסיאטל. לדעתי זהו אחד המרכיבים, המרכיב שאתה מציין. ישנם נוספים – מצב הדיפולט בNFL הוא שההתקפה היא המובילה את הקבוצה. ההגנה תוביל רק כאשר ההתקפה מבוססת על ריצה, והקווטרבק לא מבריק באופן מיוחד. השנה ראסל ווילסון יבלוט, הפוקוס ירד מההגנה, וההגנה מאבדת ריכוז.
כל ההתקפות בליגה מתכוננות להגנה של סיאטל, ורבות מחקות אותה. למשל הג'איינטס עיצבו מחדש את ההגנה לאור ההגנה של סיאטל. כך גם התקפת הג'איינטס תדע לתפקד הרבה יותר טוב מול ההגנה של סיאטל כאשר ייפגשו.
סיבה נוספת היא שההגנה דורשת הרבה יותר אנרגיה. לאחר עונה מאוד ארוכה שנגמרה בסופרבול, ההגנה של סיאטל תחלש עם תחילת החצי השני של העונה (למען האמת היא כבר פחות מפחידה בהשוואה לשנה שעברה)

Samir Zamfir 22 בספטמבר 2014

מבחינת עומק הם חסרים לסיאטל.

כרגע ת'רמונד חסר יותר בגלל הפציעה של ג'רמי ליין. בורלי שהוחתם כמחליף לליין נתן משחק בכלל לא רע אתמול.

ליין אגב היה טוב ממנו כבר לפני שנתיים. אתלטי ומהיר יותר. וזכה במשרת שר הניקל בגלל יכולת

בראונר הוחלף במקסוול, שטוב ממנו. מקסוול נתן כמה יארדים גדולים אתמול, כולל במהלך האחרון של דנבר. לבראונר אני עוד זוכר את הקריסה בשניות האחרונות נגד הפלקונס בפלייאוף לפני שנתיים. יכולנו לדבר על כמה זה קשה לקחת אליפות שלישית רצוף.

Samir Zamfir 22 בספטמבר 2014

זה היה נראה כמו שחשבתי שהסופרבול יראה. לא חוכמה להגיד את זה. כולם חשבו.

קשה להיות היסטורי. והיסטורי בסיאטל כרגע זה רק ההגנה. הגנה שכרגע נאבקת בשדים של העונה אחרי אליפות ומקום ראשון בליגה בעונה הסדירה. הם מדברים על ריכוז, על חזרה לעניינים, כלומר הם הרגישו שהעוקץ קצת נעלם. ובזה גיל שלי צודק.

מהפאס ראש שלא דרס ועד שריפת קורנרים. אין מושלם אבל זה נראה קצת מגושם. כבר משחק שלישי. סיאטל תצטרך עונה אקסטרה טובה של ההתקפה כדי להגיע לסופרבול. או אפילו לפלייאוף. קשה לגרום לשחקנים עם טבעת להרגיש כאילו אין להם אחת כזו. ואחת גדולה.

בגיל צעיר מאוד החבר'ה האלה יצטרכו להראות שיש להם דם אחר. שהם מתחרים אמיתיים. כשברור שפציעה/ות תטרפד בקלות את כל העניין, ותחזיר אותנו לשולחן התכוננים.

שזה גם איפה שנהיה אם דברים בסיסיים כמו החטאת שער שדה קל, סייפטי מזעזע וחטיפה לא אופיינית יש לומר, על ווילסון. אותו שולחן תכנונים שסיאטל הייתה יחד עם חצי ליגה עד שמרשון לינץ' הגיע עם קארול.

לשניהם צריך לבנות פסל מחוץ לאיצטד. לינץ', שיקבל שדרה על שמו.

גיל 22 בספטמבר 2014

לינץ' הוא באמת דיפרנס מייקר. שים אותו בדנבר והם בלתי עצירים.

Samir Zamfir 22 בספטמבר 2014

ומאחורי בריידי?

גיל 22 בספטמבר 2014

הוא ללא ספק היה משדרג אותם אבל לפטס יש בעיות אחרות שהוא לא יכול לפתור. ההגנה בינונית, האופנסיב ליין חלש וגם משחק המסירה כרגע די חורק.

Comments closed