שיעורים פרטיים מויטוריה

הניצחון בויטוריה כלל בתוכו חמישה שיעורים לכולם

לפני קצת למעלה משנה, אשתי הצהובה חזרה לספסל הלימודים בשלב מאוחר ביחס לסטודנטים בחברה הישראלית. בשעה הראשונה של השיעור הראשון של היום הראשון, קיבלתי ממנה הודעה שבה כתוב "אני לא מאמינה שעשיתי את הטעות הזו", לה מיד השבתי "אני כל כך מקנא בך, שאין לך מושג".

יש אנשים שלא משנה להם הנושא או המקום, הם לא פשוט אוהבים ללמוד, ויש אנשים שהם בדיוק ההפך מכך (אשתי מבינה כיום את ההודעה ששלחתי לה חזרה). ואם אהבתם את זה או לא, המשחק של מכבי ת"א בויטוריה סיפק שיעורים פרטיים בנושאים שונים ומשונים לכולם. לאוהדים, לעיתונאים ואף לצוות השחקנים, ההנהלה והמאמנים בקבוצה.

בואו ננצל את ההזדמנות הזו כדי לעבור יחדיו על השיעורים הללו.

שיעור מס' 1
נושא השיעור: לעולם אל תמעיטו במכבי ת"א
תלמיד: התקשורת (וגם האוהדים)
——————————————–
בטח כבר הספקתם לקרוא מאז הניצחון כמה טורי פרשנות שקישרו את הניצחון של מכבי בספרד לרוח ה"מכביזם" ולמסורת הניצחונות העשירה של המועדון, כאשר בינתיים גם צצו כאלה שהספיקו ללגלג על כך. כל אחד יכול לייחס את הניצחון הזה למה שהם רוצים, העובדה היא שמכבי ת"א מלמדת אותנו מדי שנה משהו שאנחנו נוטים לשכוח די מהר, וזה שהיא לא דומה לשום דבר אחר בספורט הישראלי.

אז נכון שישנה דרך ארוכה להצלבה ועדיין סביר יותר שמכבי ת"א לא תעלה לשלב הבא מאשר שכן. אבל אין ספק שמצבה כיום טוב פי כמה מאשר היה לפני שבועיים אחרי ההפסד הביתי לברצלונה. ערב שבסיומו החלו הקברנים לחפור את הבור שיכיל את העונה הנוכחית כאשר הם גם הורו למפעלי השיש לגשת ולחצוב את המצבה. נכון לעכשיו, אחרי השלשה של לוגאן בסיום, העבודות נדחו למועד בלתי ידוע.

האם אי פעם נלמד שהנקודה היחידה בה מותר להספיד את המועדון הזה הוא רק כאשר אבד כל סיכוי תיאורטי להפעיל לשלב הבא? ובכן, נראה שיש סיכוי גדול יותר שאני אסכים להצטלם לסרטון "הארלם שייק". האמת היא ששניהם פשוט לא הולכים לקרות.

מועדון לא מגיע להישגים וניצחונות מחומר השחקנים שלו בלבד, ישנה מערכת מטא-פיזית שלמה שדוחפת את השחקנים ומאמנים כאשר הם עולים לפרקט. מערכת שמורכבת ממנטאליות שמונחלת מההנהלה שלמעלה, מרוח של מועדון, מההיסטוריה והמסורת, וגם מהסמל שמוטבע בפינת הגופייה. לזלזל בדברים הללו זה לזלזל בכל מה שעושה את מכבי ת"א "מכבי ת"א".

 

שיעור מס' 2
נושא השיעור: ריקי היקמן זה פשוט לא זה
תלמידים: ההנהלה (וגם צוות המאמנים)
——————————————–
במסגרת ההתייחסות לסגל של מכבי ת"א בעונה הבאה אנחנו עדים למגוון דעות באשר לעתיד הסגל הנוכחי, כלומר עיסוק תמידי בשאלה את מי כדאי להשאיר ואת מי כדאי לחתוך. כשמגיעים לשאלות מן הסוג הזה, עמדת הפוינט גארד תמיד מטעה שכן אנחנו מתפתים לחשוב ש"אם רק נקיף אותו בצוות טוב יותר, הוא יוכל לפרוח".

אני זוכר שאני חשבתי ככה עם אנדרו ויז'נייבסקי וישנם אנשים שחושבים כך היום עם ריקי היקמן. אבל כאשר עוברים עונה עם סגל שיוצא דופן בבינוניותו (וייתכן שאני קצת רחמן במקרה הזה), האמת הקרירה והקשה היא שמוטב לחתוך בכמה שיותר בשר ולהשאיר אך ורק את מי שהתעלה מעל רמת הקבוצה לאורך כל העונה, כשהכוונה כאן היא בעיקר לשחקנים הזרים.

ריקי היקמן הוא לא מהשחקנים שהציגו יכולת כזו עד עכשיו, בטח שלא ביום חמישי. לא שצריך לחתוך אותו על בסיס משחק אחד בספרד, אבל המשחק בויטוריה הוכיח גם למי שסרב לראות זאת עד עכשיו, שזה פשוט לא זה. 2 מ-11 מהשדה, ומשחק שצועק "לא מרשים" בכל אחת מ-32 הדקות שלו על המגרש.

המהלכים היחידים הזכורים לי ממנו במשחק כוללים את השלשה המהירה שאילץ במשחק צמוד ולא נכנסה, הגג המהדהד שחטף (ורק במזל הפך לסל שלו מיד אחר כך) והכניסה המגומגמת שלו לסל בהתקפה האחרונה שלאחריה הוציא את הכדור לשלשה של סמית' (שהולידה בסופו של דבר את השלשה של לוגאן). לא הרפורטואר שאף שחקן ירצה לקחת איתו הלאה.

כמו גם עם שאר הסגל של העונה, אנחנו נמות ונחיה עם השחקן הזה בפוינט ונגיע לאן שייקח אותנו. ריקי באמת נראה כמו בחור נחמד, אבל אין לי ספק שבעונה הבאה צריך לנחות כאן רכז זר אחר.

 

שיעור מס' 3
נושא השיעור: עקשנות זה דבר שלילי
תלמידים: השחקנים (וכולנו)
——————————————–
למרות שאני לא יודע מה הייתה תוכנית המשחק של מכבי לפני הפתיחה, אני יכול להניח שבלאט נתן לשחקנים אור ירוק לזריקות מחוץ לקשת. אבל לאור התוצאות הראשוניות של האסטרטגיה, בלאט היה חייב להפוך את זה לאור אדום בשלב מוקדם ואיני יודע מדוע הוא לא נתן את ההוראה לכך (ואם הוא כן נתן אותה, איני יודע מדוע השחקנים לא הקשיבו לו).

אם זה לא היה מובן לקבוצה ב-0 מ-4 ממעבר לקשת, זה היה צריך להיות מובן כשזה הגיע ל-0 מ-8 מזעזע. אין לי מושג למה הקבוצה שיחקה באופן כל כך לא אחראי כשהגיעה ל-4 מ-21 ממעבר לקשת וסיימה עם אחוז נוראי של 23% (6 מ-26) מהשלוש במשחק. חכמת בדיעבד היא חכמה קטנה מאד, אבל אם 10 מהזריקות הללו היו הופכים לזריקות ל-2 (היכן שמכבי קלעה ב-50%), ייתכן שהמשחק היה הרבה פחות צמוד בסופו.

אין מה לעשות, לפעמים הכדורים פשוט לא נכנסים והחכמה היא לזהות את זה כמה שיותר מהר ולהסתגל. כשסמית', אחד המצטיינים במשחק, פתח עם 0 מ-3 מהשלוש (אחרי שבוע של 5 מ-6 מול סיינה), היה עליו להבין שמוטב לו להתחיל להיכנס יותר פנימה או למסור את הכדורים הלאה, במקום לסיים ב-3 מ-9 מהטווח הזה.

היחידים שאמורים להמשיך לזרוק בערבים מן הסוג הזה הם הקלעים. כשדיוויד בלו שיחק במכבי, חשבתי שגם אם הוא יהיה 0 מ-10 מהשדה, אני הייתי רוצה שהוא ייקח את הזריקה האחרונה. וכך גם היה עם לוגאן שאכן קלע רק אחד מששת ניסיונותיו הראשונים ממעבר לקשת, אבל הכניס את השביעי והאחרון שלו בנקודה המכריעה של המשחק.

 

שיעור מס' 4
נושא השיעור: התמדה ועבודה קשה זה דבר חיובי
תלמידים: השחקנים (וכולנו)
——————————————–
אחרי שהיה על תקן האופציה השלישית של בלאט בשנה שעברה (אחרי סופו והנדריקס), שון ג'יימס היה אמור לדרוך במקום אחרי החתמתם של שרמדיני ומנסה-בונסו בקיץ האחרון. באופן חריג למדי בספורט המקצועני המודרני, לא שמענו שום התמרמרות מכיוונו. גם כאשר הביאו לאחר מכן את תומאס לא ראינו שום ידיעת מקורבים התוקפת את המאמן או את ההנהלה על כך ש"צריך לתת לו צ'אנס".

אני לא יודע עוד כמה פעמים נדבר עליו בהקשר הזה, אבל קשה להפריז בערך של שון ג'יימס במכבי ת"א, כשהוא למעשה המספר חמש היחיד בקבוצה שמתפקד (כיצד קבוצה כמו מכבי ת"א מגיעה לשלב כזה קריטי עם גבוה אחד בלבד, זה כבר נושא לטור אחר).

לאחרונה התעורר כאן בתגובות ויכוח על "ספורטאים כמודל לחיקוי" כשאני מתנגד חריף לכך שאנשים רואים באתלטים של היום מודלים לילדים. אבל אם הייתי חייב לבחור אחד, שון ג'יימס היה השחקן בשבילי.

משחקן שמתקשה בדקות המעטות שקיבל ביורוליג בשנה שעברה, לשחקן שמוביל את מכבי ת"א במדד האיכות באותה הליגה השנה. קשה להאמין שיכולה להיות התקדמות גדולה מזו.

למרות שכבר כתבתי על האמת העצובה שאם מכבי רוצה להגיע לפיינל פור היא חייבת סנטר טוב ודומיננטי מג'יימס, אין ספק שהיא נמצאת איפה שהיא נמצאת היום בעיקר בזכות העבודה שלו בצבע.

הדאבל-דאבל ההירואי שלו בויטוריה (11 נק' ו-10 ריב') מרשים עוד יותר לאחר שלמדנו כי הוא התמוטט מתשישות בחדר ההלבשה לזמן קצר אחרי המשחק. מידע זה מעמיד באור אחר לגמרי את המהלך האחרון הנפלא שג'יימס היה המוציא לפועל העיקרי שלו.

מהלך נפלא שבו לקח ריבאונד התקפה משום מקום כאשר הוא הוציא לסן אמטריו את הכדור מהידיים לאחר שהיה מטר מאחוריו בזמן שהכדור של סמית' פגע בטבעת, ובכוחותיו האחרונים לפני שהכדור יוצא החוצה, תפס אותו, עצר את עצמו והעביר החוצה ללוגאן לשלשה מנצחת. לא לחינם המהלך הזה הזכיר לי מאד את המהלך האגדי ההוא, פרקינס בתפקיד ג'יימס: ווינר שוט של בלו.

 

שיעור מס' 5
נושא השיעור: אל תתעסקו עם דון שמעון
תלמידים: אוהדי ויטוריה (וכל שונאי מכבי)
——————————————–
מי שראה את המשחק בטלוויזיה בטח התרשם מההופעה המהודקת של שמעון מזרחי מאחורי הספסל. לא לחינם קוראים לו דון שמעון, שכן אי אפשר היה להתעלם מהדמיון לדון קורלאונה עם הצעיף הצהוב המהפנט שעטה מעל לחליפתו הכהה.

לקראת סיום המשחק, דיווחו לנו בשידור על התכתשות קצרה בין הדון לבין כמה אוהדים מקומיים שניסו לעורר פרובוקציות עם דגלי פלשתין והקריאות המוכרות שמתלוות להם. אנחנו ראינו את הפרצוף הזועף הזה של שמעון כבר אלפי פעמים, ולמען האמת, מאותו הרגע זה היה גמור.

מסכנים האוהדים הבאסקים הפרובוקטורים בשקל וחצי. מילא לא לדעת שמכבי מתעוררת לחיים בכל פעם שהיא רואה דגלי פלשתין ביציע (פעם ראשונה שמכבי מנצחת אצלכם בבית משחק צמוד ומכריע באסקים יקרים?), אבל להרגיז ככה את ה-דון, ב-ה הידיעה, זה באמת רשלנות ספורטיבית פושעת של יושבי היציע.

כל אוהד מכבי שראה את פרצופו של מזרחי באותם רגעים בטלוויזיה ידע שמכבי מנצחת. ארל וויליאמס טבע את המשפט האגדי "נו-באדי פאקס וויט מכבי אין דה-יד", הוא שכח להוסיף "נו-באדי פאקס וויט שמעון מזרחי אין דה-וורלד".

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

נוריץ'. קגאווה בא
כבר שש וחצי שנים (אפריטיף לפאריס) / יוחאי שטנצלר

64 Comments

ברוכי 2 במרץ 2013

ללקק את האצבעות.

ניר 2 במרץ 2013

למרות שאני לא בטוח שאני מסכים איתך לגבי שיעור מס' 2, אחד הפוסטים הטובים והמהנים שקראתי. שאפו!

ג'וני 2 במרץ 2013

מכבי הפסידה השנה יותר מדיי משחקים בגלל החלטות גרועות של בלאט
הניצחון בויטוריה בטח לא בזכות בלאט אלא בשל חולשתה של ויטוריה שמשחקת לאחרונה כדורסל פשוט רע.

לבלאט יש את כל התנאים להצליח ובכל זאת הוא נכשל עונה אחרי עונה.
אז תארו לכם אילו הוא היה מאמן קבוצות כמו חולון גליל או אשקלון עם התנאים המוגבלים שלהם כגון תקציב נמוך ,סגל קצר כנראה שהיה מועמד חזק לרדת ליגה עם כל קבוצה שהיא לא מכבי ת"א.
בלאט תמיד יזכר בתור עוזר המאמן של גרשון ולא מעבר
עד היום בלאט לא הוכיח את עצמו באף קבוצה בכדורסל הישראלי כולל לא במכבי ת"א וגם בנבחרת הוא לא עשה כלום.
בלאט גם לא ירצה לאמן קבוצה אחרת בליגה הישראלית מלבד מכבי ת"א כי הוא יודע שהוא לא מאמן ככה שיש לו רק מה להפסיד אחרי שבנה את השם שלו על הגב של פיני גרשון הגדול.

ניר 2 במרץ 2013

כמה בורות בתגובה אחת, וואו…

איציק 2 במרץ 2013

נראה לי שאתה הוזה שהוא לקח לך את ג'וב חלומותיך ואתה פשוט לא מוכן לסלוח לו על זה. ביום כיפור הקרוב, סלח לו, אני מתנצל בשמו.

גיל שלי 2 במרץ 2013

זו נראית לי פרודיה. לא יכול להיות שמישהו כתב תגובה גזאת ברצינות

רז משער 11 2 במרץ 2013

אחי אם זה מה שאתה כותב אתה לא התסכלת על כדורסל מאז 2004, איך אתה יכול להגיד שבלאט לא מצליח עם מכבי? נכון שהוא לא לקח את אליפות אירופה אבל ביחס לסגל ולתקציב שיש לו הוא השיג את המקסימום ואפילו מעבר בחלק מהעונות. וגם אמרת שבלאט לא השיג שום דבר בנבחרת. יש לי שאלה אליך- אליפת אירופה ב2007, מקום שלישי באליפות אירופה ב2011 ומדליית ארד באולימפיאדת לונדון 2012 זה לא מספיק? במיוחד כשיש מולך נבחרות כמו ספרד וארה"ב שיש להן סגל הרבה יותר טוב.
אז יש לי משהו אחד להגיד לך- בלאט מאמן ענק ואתה לא מבין כדורסל

פאקו 2 במרץ 2013

DFTT

איציק 2 במרץ 2013

מזה DFT יודע; מזה DTFT גם יודע; DFTT היה חדש לי, אהבתי ;)

המלוח 2 במרץ 2013

אם לצטט מאחד הפוסטים הקודמים:
"נחנקנו כבר ג'וני נחנקנו!!!"

פאלאסיו 2 במרץ 2013

לגבי היקמן – זו בדיוק הבעיה של בניית הסגל השנה.
מה אפשר לצפות משחקן שעד לפני שנתיים שיחק בליגה שנייה ואין לו ניסיון יורוליג?
במקרה הרע שהוא יתרום כמו הרבה שחקנים אחרים במכבי השנה (שחלקם כבר נחתכו) ובמקרה הטוב שיציג יכולת של שחקן יורוליג ליגיטמי (אבל בינוני).
כלומר, למכבי עוד היה מזל איתו השנה, מה שאתה משלם זה מה שאתה מקבל…

ג'ונסון 2 במרץ 2013

אתה טועה בקשר לזריקות של סמית'. אחרי 0-3 הוא המשיך לזרוק (כי מי כן יזרוק ויקלע??) וסיים עם 3-9 שזה אומר 50% מאותו מאזן של 0-3.
לכן טוב שהוא המשיך לזרוק – הסטטיסטיקה התיישרה קמעה.

תומר 3 במרץ 2013

3-9 זה 33 אחוז

ניצן פלד 3 במרץ 2013

מה שהוא אמר זה שאחרי שפתח עם 0 מ-3, המשיך בקצב של 50% (3 מ-6 הנותרים), ולכן במבחן התוצאה זה טוב שהוא המשיך לזרוק.

איציק 2 במרץ 2013

טל,
שיעור שלמדתי משיעור מספר שלוש: עם נתונים סטטיסטים ניתן לשחק איך שרוצים.
1. קל לדבר על כמה טוב לשחק פנימה. נכון אפילו לומר שמבשחקי חוץ עדיף לדחוף את הכדור פנימה, במיוחד בהתחלה. השאלה, מי יעשה זאת? לכל שחקן מכבי היתה נחיתות פיזית בכניסה לסל. זה לא אומר שלא ניתן לעשות זאת, זה רק אומר שצריך לבחור טוב את ההזדמנויות.
2. למכבי גם אין חודרים טבעים חוץ מאוחיון. הם יכולים אבל זה נגד הטבע שלהם, ולכן זה יוצר בעייה.
3. למכבי אין גבוה טבעי שיכול להתמודד כל המשחק עם הזה שמדבר ללמפה ובן זוגו לקו. שון יכול לעשות זאת אבל לא ל-40 דקות. 11 נקודות במצב הנוכחי היא מספקת ביותר. שלושת המועמדים האחרים פלניניץ', מדלי, אליהו… שוין, הלאה. פניני לא חודר טבעי למרות שמידי פעם עושה זאת לא רע.
4. הבעיה של מכבי בזריקה לסל חלקית נובעת שאין לה שחקנים של חצי טווח, 4-5.5 מטר. אלו נקודות חולשה במיקרים רבים שהשחקנים לא מנצלים, או חדירה או שלשה. תראו את שאראס כדוגמא לשחקן אשר פרט לשלשות מנצל את הטווחים הללו ניפלא, ברקוביץ' ובורטריט היו שחקני חצי טווח, אשר אולי יכלו גם לקלוע מטווח רחוק יותר אך סביבת המיחייה היתה שם. אם למכבי היו שנים כאלו השנה זה היה יכול לפתור בעיות רבות.
5. התעקשות עם בקרה בדרך כלל עדיפה בהרבה משינוים תכופים של תפיסת עולם. זה נכול לא רק בכדורסל אבל גם. במיקרה זה, אם אתה כמאמן בעד לתת לשחקן חופש בקבלת החלטות, תן לזה חבל גם כשזה לא הולך, אך כוון אותו קצת. אם אתה רוצה ששחקנים יזרקו שלשות, תן להם זאץ גם כשלא הולך, שנה קצת את המינון אך אל תחתוך, בסוף זה יכנס, וזה נכנס.
סיכום שיעור: גם עם השיעור כתוב טוב ומעניין, תמיד טוב להיות תלמיד ביקורתי ולא להאמין לכול דבר שהמורה אומר/כותב :-)

טל בן יהודה 2 במרץ 2013

איציק וג'ונסון,

אין ספק שלרוב אפשר לשחק עם מספרים כדי שיוכיחו את מה שאתה רוצה – בדיוק כפי שגם ג'ונסון עשה בתגובה שלו… :)
ואיציק, כל מה שאתה כותב נכון, אני לא יכול להפריך ת'דברים…
אבל במקרה של סמית', אני לא חושב שהוא "shooter" במובן של לוגאן, ואני בהחלט חושב שחדירה שלו טובה על שלשה, אפילו שהוא לא טבעי כמו אוחיון.

אני לא טוען שבמקום כל שלשה היה צריך לחדור, אבל אולי עוד מסירה אחת או שתיים… וה-6 מ-26 הזה היה נראה טוב קצת יותר.

איציק 2 במרץ 2013

אם לא ניתן להפריך צריך לכתוב מ.ש.ל. ובזה סיימנו את ההוכחה :-)
השיעור נגמר, הכיתה משוחררת.
סמית אכן לא שוטר טהור אבל בתקופה האחרונה יש לו קליעה יציבה משלוש. הוא גם די טוב בחדירה, אבל אם היתה לו ולעוד שחקן קליעה יציבה מחצי מרחק, אז לא היה צריך לחדור עד הסוף, רק לעבור את השומר בהקפצה שתים ועליה זה היה פותר הרבה.

המלוח 2 במרץ 2013

טור נהדר.
לא יכול להסכים יותר לגבי היקמן. זה בולט כבר כל השנה- לא טוב מספיק, ובעיקר לא חכם מספיק. גם כשכביכול הצטיין היה ברור שזה הכי טוב שלו, שזה בסדר, אבל לא מספיק.

אדום עולה 2 במרץ 2013

ואולי השיעור מהחשוב ביותר מויטוריה זה שחשוב לא להוציא מסקנות לאחר ניצחון על קבוצה במשבר שבאה לאחר סדרה של הפסדים ומכרה את הכוכב הגדול שלה בגלל שאין לה כסף כמו חול .
אולי כדאי לזכור שגם הנצחון הזה היה על חודו של סל במשחק נוראי .

אלכס 2 במרץ 2013

בשום דרך,פנים, או אופן, בראד אולסון לא היה הכוכב הגדול של קאחה…וכל נסיון להציג אותו ככזה הוא מוטה מיסודו.
הוא שיחק בקבוצה הזו מספר שנים(כולל בסדרת רבע הגמר נגד מכבי של פרקינס ופארגו), ומעולם לא היה יותר משחקן יעיל אך מוגבל שעולה מהספסל (או פותח) ומספק קליעה טובה ומסירה וחוכמת משחק סבירים.
לא מדובר פה באיזה כוכב על…רחוק מזה.
ומתוך כברת השחקנים שויטוריה מכרה לברצלונה בשנים האחרונות(מיקאל, הוארטס), אולסון הוא ללא ספק הפחות משמעותי מביניהם, וזאת למרות שבמושגים שלו הוא נתן עונה די טובה בויטוריה.

אריאל גרייזס 2 במרץ 2013

אני בטוח שדגלי פלסטין מאוד משפיעים על שון ג'יימס, שרמדיני ושאר הזרים שאני לא מכיר את שמם ועוד כמה חודשים כבר לא יהיו פה.
זה שטויות כל הסיפורים האלו, מכבי ניצחה משחק כדורסל וזהו, לא חייבים להכניס פוליטיקה לכל דבר

טל בן יהודה 2 במרץ 2013

אריאל, ממך?
אני מניח שבדיוק קמת משנ"צ ובגלל זה פספסת לגמרי את הטון הציני בשיעור האחרון…

אגב, ייתכן שהזיכרון קצת מתעתע בי.
אבל אחרי הניצחון ב-29 הפרש שם ב-2002, זכורים לי כמה שחקנים שהגיבו בתקשורת שהם ממש לא אהבו את כל האווירה של דגלי פלשתין באולם והם שמחו "לתקוע לקהל".
זכורה לי גם תגובה לא אופיינית של פארקר לכיוון הקהל העוין אחרי סל שלו במהלך המשחק, כשברקע של התמונה של פארקר מקניט את הקהל, רואים חבורת פרחחים עם כאפיות ודגלי אש"ףפלשתין.
הניצחון מעולם לא היה מתוק יותר, גם לשחקנים…

טל בן יהודה 2 במרץ 2013

מה שכן, האולם בויטוריה כן מאיר למכבי פנים כשמדובר במשחקים המוגדרים כ- Must Win…

מכביסט ! 2 במרץ 2013

אין דברים כמוך !
כתב מלך ,נהנה מכל שנייה..

גל דגון 2 במרץ 2013

ולפינה הקבועה שלי – נמאס כבר מרסקין ושרף:

דארקו פלאניניץ' מקבל כדור בבלוק השמאלי, מנסה לקלוע ג'אמפ קצר ונחסם (אני חושב שנחסם ע"י הקרש, שזה קצת יותר מביך, אבל רסקין ראה חסימה) – רסקין מצחקק ומתעקש שהוא לא מתאים לרמות הללו.

חילוף, אליהו נכנס. בהתקפה הראשונה הולכים אליו באותה נקודה בדיוק, והוא נחסם. רסקין ממלא פיו מים.

טל בן יהודה 2 במרץ 2013

גל, אני כמוך לא אוהב נימה של לעג כלפי אף שחקן כשזה לא נוח לשמוע כאלה דברים.
לא זוכר את המקרה הספציפי שאתה מדבר עליו, אבל אני כבר כתבתי כאן בעבר שאני ממש לא אוהב שצוותי שידור חורצים את דינם של שחקנים.

כשהם אומרים דברים כאלה על פלאניניץ', אוהדים שגם מגיעים להיכל שומעים את זה כשהדברים נמצאים אצלם בתודעה ומתעצבנים מהר יותר מהשחקן (אני יודע, כי אני שומע את זה סביבי בהיכל).

רועי 2 במרץ 2013

הייתי מוסיף שיעור מספר 6 – דקות אחרונות משחק צמוד, יוגב אוחיון לא על המגרש.
קבלת ההחלטות השתפרה פלאים.

טל בן יהודה 2 במרץ 2013

בשידור תירצו את זה בפציעה…

אבל בכל זאת, אני לא יכול לומר שהיקמן הפגין יכולת קלאץ' טובה יותר ממה שיוגב הפגין מול אולימפיאקוס וקאחה בהיכל.
אני חושב שקראתישמעתי את זה כבר מאז המשחק… אבל נכון להיום אין למכבי שחקן קלאץ' אליו היא יכולה ללכת באופן קבוע.

רועי 2 במרץ 2013

לא משנה מה הסיבה שהוא לא שיחק, העובדה היא שזה היה יותר טוב.
עם חומר השחקנים הזה אני לא מחפש שחקני קלאץ', מחפש שחקן שמכיר את המגבלות של עצמו, שלא עלה לעצמו לראש, וחושב שהוא מסוגל לעשות יותר ממה שהוא יכול.
ייתכן שהמשפט הזה נכון גם לגבי היקמן…

אודי 2 במרץ 2013

טל כרגיל, תודה על הפוסט

שיעורים זה טוב, ותמיד אפשר ללמוד עוד דברים.
1. ריקי היקמן – יכול להיות שזה ישתלם לנו שנה הבאה? סתם מחשבה, גם ג'יימס שאמנם לא שיחק יותר מידי שנה שעברה השתפר השנה. בכל מקרה. אין ספק שהיקמן מקבל הרבה יותר קרדיט ממה שהוא צריך. משום נראה שבלאט לא סופר את אוחיון מאז המקרים ההם בדקות האחרונות (סוג של למידה?). בכל מקרה, גם בגלל הצביון הישראלי החשוב הלרבה ישראלים אין צורך להביא רכז זר על לקבוצה אוחיון ימשיך להשתפר (הוא לא נופל מגודס או ליפין או ארואסטי) ואז היקמן יכול להישאר כ 2 ואויל זה יפנה אותו לבצע דברים שהוא יודע לעשות (לחשוב זה לא השטח החזק שלו). במקום לזרוק את היקמן רצוי להיפטר מלוגאן שלא הוכיח יציבות כקלעי.

2. סטטיסטיקה זה בהחלט משחק עם מספרים. זה מאוד משנה איזה זריקה לקחת מתי ולכן היא לא תמיד רלוונטית. למשל זריקת שלוש מאמצע המגרש בסוף שעון נכנסת לסטטיסטיקה. כך שלא כל כך אפשר ללמוד מסטטיסטיקה של משחק אחד על כלום. להפך, צריך ללכת עם ההבנה שהסטטיסטיקה לרוב מתיישרת לפי הנתון העונתי. בקיצור זה מזכיר את הבדיחה. תכניס רגל אחת למים קפואים ואחת למים רותחים בממוצע יהיה לך נעים…

3. עבודה קשה? אומרים שקיינר מדלי עובד קשה מאוד מאימונים. בגלל זה לא זרקו אותו כבר.

גל דגון 2 במרץ 2013

ריקי היקמן יותר יציב מלוגאן, אבל הוא עיקבי בכך שהוא מראה שהוא לא מספיק טוב. דווקא לוגאן מראה כישורים ברמה גבוהה יותר, אם חייבים להשאיר אחד הייתי משאיר אותו.

אבל הייתי מעדיף להעיף את שניהם, כי שניהם איטיים מדי בהגנה.

MOBY 3 במרץ 2013

באמת? לא נופל מגודס וארואסטי? ראיתה אותם משחקים?
אוחיון יותר אתלטי מהם בטוח. שחקן כדורסל למרות מה שאומרים חלק מכותבי דה באזר הוא הרבה מה שיש בין האוזניים ובאגן. לגודס ולארואסטי היה הרבה יותר משניהם.
ליפין חי בצילו של ג'מצי לחלוטין, הוא אף פעם לא היה מוביל באמת והקבוצה סבלה. לכן קצת קשה לי יותר לדרגו אולי אתה צודק.

גיל שלי 3 במרץ 2013

אתה עושה עולל לליפין, הוא היה הרבה יותר טוב ממה שאתה כותב

אלכס 3 במרץ 2013

צודק MOBY, לא רק שהוא נופל, אלא לתוך תהום עמוקה ושחורה משחור.
ארואסטי, למרות המגבלות היחסיות של הכשרון היה מנהיג ואנרגטי ברמות שכרגע לפחות, יוגב יכול רק לדמיין אותן.
גודס…בשיאו ולפני הפציעות היה שחקן עצום ; קלע אדיר עם טווח בלתי מוגבל (כמעט קרלוס ליסבואי הייתי אומר), מנהיג, שומר אדיר, חכם ביותר, והיה רכז מצויין שידע להריץ מתפרצות בצורה נהדרת, אבל גם להניע כדור ולמצוא את האיש הפנוי במשחק עומד.
לטעמי, גדול רכזי מכבי בכל הזמנים, לפחות במובן הקלאסי של המילה.
חן ליפין, היה שחקן הגנה טוב, וללא ספק גדול מריצי המתפרצות של מכבי לדורותיה, אתה צודק שהוא חסה בצילו של ג'מצ'י(ובמידה לא מועטה גם סחב איתו את דמותו המיתולוגית משהו של מוטי) ולא ממש בא לביטוי, הרבה פעמים בגלל דברים שלא באשמתו, אבל כשכן נתנו לו, כמו במשחק ההוא בפזארו(7 שלשות, כולל שלשת ניצחון)…הוא הראה שיש לו כדורסל.

קובי 2 במרץ 2013

לגבי הסגל של מכבי בעונה הבאה-

יש שלוש עמדות שבהם א"א להמר. ומכבי תהיה חייבת לשלם במיטב כספה. והם- רכז. פאוור פורוורד. סנטר!! בכל השאר אפשר להמר [וזה לא כ"כ משנה אם פגעת או לא..]. אבל בעמדות האלה רק שחקנים מוכחים [ויקרים!!] יצליחו עונה שלימה לסחוב קבוצה.

ולגבי הישראלים- כספי הוא הישראלי היחיד ששווה למכבי לשלם עליו יותר מחצי מיליון. כל השאר כולל אליהו [שאין בינו לבין השיטה של בלאט כלום!!] לא שווים יותר מחצי מיליון. לכן אם יתאפשר להביא שנה הבאה את כספי במקום אליהו זה יהיה מצוין.

רוט- לצערי לא ברמה של היורוליג בכלל!! נמוך מאוד. מפוזר. משחק לרוחב. כל שחקן דופק לו גג. והכי גרוע- עד שהוא יהיה טוב הוא כבר יצא לפנסיה ככה שאין למה לחכות איתו!!!

היקמן- בניגוד לכותב אני חושב שהוא שחקן טוב [לא תותח אבל טוב] אבל מכיוון שעמדה 2 היא העמדה הכי קלה להימור [ראה-מקדונלד.פארקר.פארגו.לנגפורד.היקמן.וכו']. הייתי מציע שמכבי תמכור את היקמן ב-6-700 אלף ואז ביחד עם המשכורת שלו ושל לוגאן [שמסיים חוזה] יהיה למכבי כמיליון וחצי דולר לתת לרכז בכיר!!

הסגל שהייתי בונה הוא כזה-
1.בובי בראון. יוגב אוחיון.
2.ארל רולאנד [מריגה]. גל מקל.
3.סמית' [אם יעזוב אז בוגדאנוביץ' מפנר']. לנדסברג. פניני.
4.כספי. בלו. [אם אחד מהם לא יבוא אז בוסטיאן נאקבר במקומו].
5.רייט. ג'יימס. מאריץ' או באראץ'!!

6 ישראלים. ו-6 זרים. עומק בכל עמדה.

אודי 2 במרץ 2013

כל מיני פנטזיות שלא קשורות לכלום.
גל מקל בעמדה 2? נו באמת. אם כבר תביאו אותו להתחרות עם אוחיון על עמדה 1.
עמדה 4 בלו לא יחזור – אין לו בשביל מה והוא גם לא צעיר.
כספי בטח לא יחזור למכבי. חוץ מזה אליהו הוא הארבע הנכון. רק צריך להביא איתו מישהו נוסף.

בקיצור מכבי צריכה זרים בעמדה 2 ו 5 קודם כל ואז לנסות לחזק את 4. ואולי לצרף את הלפרין כ 2 -1 נוסף למרות עונה נוראית שעוברת עליו (אולי קריירה נוראית?)

ג'וני 3 במרץ 2013

אם רוט הוביל קבוצה צנועה כמו חולון לאליפות על מכבי ת"א ביד אליהו אז ברור שהוא ברמה של היורוליג..הוא כמעט ולא משחק ולכן אי אפשר לשפוט אותו.

על אוחיון אף אחד לא שמע שמע לפני שהגיע למכבי ת"א וברור שהוא לא יכול להוביל אף קבוצה להישגים ולכן הוא לא ברמה של יורוליג ובגללו והתעקשות של בלאט לתת לו את הכדור בדקות האחרונות מכבי ת"א הפסידה העונה המון משחקים.

קובי 3 במרץ 2013

לאודי וג'וני הנחמדים ככה :ץ'
גל מקל- משחק בשתי עמדות הגארד 1-2 ואם רוצים אותו במכבי. זה יכול להיות רק בעמדה שתיים. ואם יש ספקות בנושא. תראו מחר חיפה-הרצליה. שלפעמים מקל מרכז וסטול קלעי. ולפעמים סטול מרכז ומקל קלעי!!

לגבי אליהו- הוא שחקן מצוין [כמו ששרמדיני שחקן מצוין!!] אבל הוא לא מתאים בכלל לסגנון ההגנתי של בלאט. ולכן לדעתי לא רק שהוא מיותר. אלא שהעלות הגבוהה שלו דופקת את התקציב של שאר הקבוצה!! מעבר לזה- החיסרון של אליהו לדעתי רק הוסיף למכבי. בגלל שההגנה הושלמה [ע"י סמית ופניני] ולא היו בה חורים ששאר השחקנים היו צריכים לסתום!!

ולגבי רוט- א"א להשוות בין הליגה ליורוליג בכלל!! בליגה אתה יכול לסיים משחק עם 25 איבודי כדור ולנצח!! וביורוליג עם 25 איבודים אתה תקבל תבוסה של 30 הפרש!!! בליגה אפשר לקלוע 1-10 לשלוש ולנצח וביורוליג אתה תושפל!! לכן אני לא מבין את ההשוואה?? ודווקא אוחיון מוכיח את זה. שמספר הנקודות בסטטיסטיקה זה לא מה שקובע בשיטה של בלאט!!

והלפרין??? הוא יהיה פאפאלוקאס פרק ב'!! במחיר שלו אתה יכול להביא את שאראס שיהיה הרבה יותר טוב ממנו!! הלפרין איטי וכבד. לא לוקח אחריות. ואם בבאיירן הוא לא עושה כלום. אז בשתי דקות במכבי מה הוא יעשה???

ובניגוד למה שהרבה חושבים- אני בטוח שאם מכבי תציע לבלו חוזה סביר [500 אלף] ולא משפיל כמו שהיה לו [330 אלף] הוא כן יחזור למכבי!! ולגבי גילו- הוא בדיוק כמו כל שחקן שנפצע וחוזר. בהתחלה הוא יתן את ההגנה החזקה שלו. ולאט לאט הוא יחזור לכושר קליעה!!

יש שלוש אופציות לעמדה 4 – 1.כספי ובלו. 2.כספי או בלו ונאקבר. 3.כספי וג'ייק כהן [2.09-22]!! למי שלא יודע- בוסטיאן נאקבר 2.07-33 משחק בבאמברג. יש לו עבר בנ.ב.א והוא מקום שני בטופ 16 בנקודות [16.5] אחרי בראון. בגלל גילו המבוגר הוא לא יעלה יקר. אבל הוא יכול לתת לפחות שנתיים טובות!!

ודבר אחרון לאודי- הטעות הכי גדולה שמכבי עשתה השנה היא :
שהיא לקחה שני שחקנים מעמדה 2 וניסתה לעשות אותם רכזים. היקמן בפיזארו לא היה רכז אלא יותר קלעי שמשחק בעמדה שתיים. אבל במכבי התחכמו וניסו לעשות ממנו רכז!! ויותר חמור עם לוגאן- הסיבה שבגללה הוא היה רק מחליף בקבוצות קודמות [גם כן בעמדה שתיים. ובחיים לא רכז!!] היא בגלל שהדבר היחיד שהוא יודע לעשות זה לקלוע שלשות. וגם זה בחוסר יציבות מטורפת!! אבל במכבי היו בטוחים שאובראדוביץ' ואיבאנוביץ' טיפשים ובלאט החכם יעשה ממנו גם רכז וגם גו טו גאי!!!!

אז מה שאני מציע זה בעצם לעשות הפוך. להביא רכזים שהם גם סקוררים [בראון.רולאנד.מקל]. ולתת להם לשחק בשתי העמדות. ככה אתה מרויח כיפליים ואתה לא תלוי בשחקן אחד. שכשהוא חלש אתה נדפק!! וזה אגב מה שהיה עם פארגו- הוא בגליל היה רכז ובמכבי הוא שיחק כקלעי. וכשפרקינס נפצע הוא חזר להיות רכז!!

trailblazer 3 במרץ 2013

אתה באמת כתבת את ג'וליאן רייט בסנטר?

קובי 3 במרץ 2013

ג'ליאן רייט [2.06-26] הוא בדיוק בגובה של תומאס והנדריקס. ולכן הוא יכול לשחק כטווינר בעמדות 4-5. במיוחד בגלל מוטות הידים הארוכות שלו שמאפשרות לו לחסום כמו סנטר!! הוא יכול לשחק לצד ג'יימס או במקום ג'יימס. זה שבראשל"צ הוא משחק בעיקר כ-4 זה יותר בגלל חוקי הליגה שמאפשרות רק ארבעה זרים. אבל אם הייתה להם קבוצה גדולה ורחבה כמו מכבי הם היו מתפקדים אותו גם כסנטר!!!

ניר 3 במרץ 2013

עומרי כספי [2.06-25] הוא בדיוק בגובה של תומאס והנדריקס ולכן הוא יכול לשחק כטווינר בעמדות 4-5…
אני חושב שהציניות בתגובה מובנת, גובה לא הופך אותך לסנטר, ג'וליאן רייט הוא לא סנטר.

אין לי שום דבר נגדך קובי, אבל באמת, אני כל כך שונא תגובות מהסוג של: "הסגל לעונה הבאה:" ואז משתרבבת לה רשימת שמות שהסיכוי לציוות משותף שלהם בשנה הבאה שווה ערך לסיכוי שמכבי תנצח במחזור האחרון את ברצלונה בחוץ ותזכה ביתרון הביתיות בשלב ההצלבה.
הערה נוספת: מה יש לכולם מבובי בראון? אוקיי, הוא נותן עונה מדהימה בסיינה, אבל מה הוא עשה לפני זה? חוץ מזה, אפשר לחשוב שסיינה כזו קבוצה קטנה שישר ישחררו אותו והוא יקפוץ על ההזדמנות "להתקדם" ולשחק עבור מכבי תל אביב. שנה שעברה כולם צעקו "בו מקאלב" ותראו את ההתרסקות שלו השנה.
מכבי צריכה למצוא תאום בובי בראון (או מקאלב), במובן של להביא שחקן טוב מקבוצות קטנות ולהפוך אותו לענק, כי כרגע מכבי לא מסוגלת להביא שחקן שהוא כבר ענק. ניסו עם היקמן, לא כל כך הלך. קדימה, מנסים שוב. כך היה עם מקדונלד, פארקר, פארגו, פרקינס. זה מה שמכבי מסוגלת כרגע, וזה לא פחות טוב (ראו ערך מילאנו ופנרבחצ'ה עם שמות כבדים ומינימום הצלחה…).

קובי 3 במרץ 2013

לניר-
לא התכוונתי שהגובה הוא זה שקובע לגבי סנטר. כי אם כן הייתי כותב קלאיית'ס [2.08]. אלא שאם תומאס וטיוס חסרי התועלת מתאימים לשחק כטווינרים. אז רייט שהוא הרבה יותר אקטיבי מהם בכל התחומים ובנוסף יש לו מוטות ידים ארוכות שמאפשרות לו לחסום בדיוק כמו ג'יימס ופיזיות שמאפשרת לו להתמודד גם עם סנטרים. ראוי הרבה יותר מהם להיות טווינר-סנטר!!

ולגבי בובי בראון- העמדה שבה אסור לגמרי להמר זה הרכז!! כל הרמה של הקבוצה תלויה ברכז. וזה לא רק השאלה של כמות הנקודות שלו או ההגנה. אלא בעיקר האינטלגנציה וחוכמת המשחק שלו. לדעת להכניס כדור לכל שחקן במקום שהוא הכי אוהב ובטיימינג הנכון. ולכן קשה מאוד להמר על רכז שבא מקבוצות קטנות שלא מהוות מדד אמיתי ליורוליג. כמו שקרה למכבי עם מאלט שהגיע עם 17 נקודות ו-4.5 אסיסטים בממוצע. אבל במכבי הוא לא עשה אפילו רבע מזה!!!!

בו מקאלב מאוד מתאים למכבי למרות הנפילה שלו. והייתי מעדיף אותו על בראון. אבל מכיוון שהוא חתום על חוזה גבוה זה לא רלוונטי. מה שאין כן לגבי בראון שנמצא בסיינה שהיא בבעיות כלכליות. ולא תוכל לעמוד מול נמכבי אם היא תציע לו חוזה גבוה [מיליון וחצי..] כמו שלא יכלה להשאיר את מקאלב!!

ולגבי היקמן- במכבי חשבו שהוא רכז אבל בפועל הוא רחוק מלהיות כזה. ולכן היום הוא משחק בעיקר בעמדה שתיים. שאגב- עמדה שתיים זאת העמדה שבה הכי קל להמר. כי בה הדרישות הם הכי מינימליות לחדור לקלוע ולשמור!! זה כל מה שצריך וכל אחד שלא מצליח להיות רכז עובר אוטמטית להיות שתיים…

ירושלמי 3 במרץ 2013

קובי, לגבי עמדת הרכז אתה צודק, שם אסור להמר וקבוצות קמות ונופלות על רכז.

לגבי רייט אתה טועה בגדול. מדובר בשחקן שלאורך כל הקריירה שיחק כ-3, כשלעיתים הוסט ל-4 ואפילו ל-2. בליגת הגמדים הישראלית הוא 4 לגיטימי. אבל ביורוליג? אם תשים אותו ב-4 אתה קצת מסתכן, ואתה עוד מציע להחתים אותו כ-5 המרכזי? איפה אתה חי?
מה גם של-3 לא הייתי מחתים אותו כי אין לו קליעה טובה כמצופה משחקן בעמדה הזאת, אם הייתה לו קליעה הוא כבר היה נשאר ב-NBA ולא מגיע למעצמת הכדורסל בראשון.
אם ישחק ב-4 ביורוליג הייתרון היחידי שלו יהיה הקפיציות כמו שהיה למלקולם תומס אבל מבחינה פיזית הוא לא יעמוד בזה.

אגב מוטת ידיים, לרונדו יש מוטת ידיים גדולה משל יאו מינג וכפות ידיים בגודל של שאקיל (ספורטס סיינס), האם הסלטיקס צריכים לפתוח איתו ב-5?

דודו 2 במרץ 2013

לגבי אליהו נכון שהןא לא בדיוק בסגנון של בלאט אבל לא יכול שבמשחק כל כך חשוב הוא יתן לו שתי דקות ואחרי טעות אחת יוריד אותו ולא יחזיר אותו כל המשחק הרי למכבי היה קשה מאד ליצר מצבי זריקה טובים ובדיוק לזה צריך את אליהו עם תנועה ללא כדור מהטובים שיש אני עדיו זוכר את המשחק מול פנא בגמר שכל המשחק מכבי לא הצליחה ליצר מצבי קליעה עד שהגיעה רבע רביעי ומכבי כבר היתה ללא סיכוי כמעט ורק אז בלאט נזכר להכניס את אליהו שכמעט החזיר אותנו למשחק אלא שזה היה מאוחר מדי לסיכום נכון שהוא לא השומר הכי טוב ולא בדיוק בשיטה אבל ברור שכשהמשחק לא שוטף הוא חיב להיות על המגרש

צהובה 3 במרץ 2013

אהבתי את הפוסט ובעיקר אהבתי את השיר בסוף, אבל יותר מהכל אני שמחה שלא התייאשתי וראיתי את המשחק לכל אורכו. לא היה מדהים אבל בהחלט החזיר לי קצת צבע ללחיים (כבר אמרתי שמכביסטים תמיד דואגים…).
כמו שכבר אמרת פעם ואני מסכימה, בלאט לוקח קבוצה ומגיע איתה לשלם שהוא הרבה יותר מסך חלקיו. הכמה מהלכים שהוא ביקש מהשחקנים לעשות בדקה האחרונה (והם ביצעו להפליא) היו נהדרים.
ולגבי שון ג'יימס – לא הייתי אומרת שצריך סנטר יותר דומיננטי ממנו (כי לדעתי סנטר לא חייב להיות דומיננטי כדי להיות מעולה והוא מוכיח את זה כל פעם מחדש) אלא דווקא מישהו שיגבה אותו ולא יפתח במקומו. יכול להיות שאני אומרת שטויות אבל הוא אחד הזרים היותר טובים שנחתו פה בזמן האחרון ואני לא חושבת שצריך להביא מישהו לפניו.

Cabrio 3 במרץ 2013

לגזור ולשמור.

תומר 3 במרץ 2013

סגל ריאלי שלדעתי יהיה בעונה הבאה:

עמדה 1:בובי בראון,אוחיון
עמדה 2:היקמן,לוגאן
עמדה 3:פניני,סמית',לנדסברג
עמדה 4:אליהו,בוסטיאן נאקבר(אם לא הוא אז טיוס)
עמדה 5:ג'יימס,פלאנייץ'

אשמח לשמוע תגובות!

טל בן יהודה 3 במרץ 2013

היי תומר,

התגובה שלי לא מפתיעה בהתחשב בדברים שכתבתי בטור עצמו…
אבל אני לא מצדד וגם לא חושב שהיקמן ולוגאן ישחקו במכבי בעונה הבאה.
גם פלאניניץ' ישוחרריחזור לשירוקי.

אני כן חושב שטיוס ינחת כאן.

האמת היא שישנם המון שמות שנזרקים בכל שני וחמישי כמועמדים לקבוצה, לכן קשה לי כרגע לסמן…
אבל בנוסף לג'יימס יובאו 2 גבוהים חדשים.

אני אישית עדיין מקווה שדיוויד בלו יחזור לקבוצה בקיץ, וזה בעצם ממלא את עמדה 4 ביורוליג, כשבלו יכול לשחק בעמדות 3-5 בנסיבות שונות ומסוימות.
עמדה 3 כשבלאט רוצה לשחק עם חמישייה "גדולה", ועמדה 5 לקדות מעטות שבלאט רוצה לשחק "קטן", בעיקר בליגה הישראלית.

קובי 3 במרץ 2013

לתומר-
אין מצב שהסגל יכלול 7 זרים ורק 4 ישראלים. במיוחד לאור העובדה שמכבי משחקת עם החוק הרוסי,

אין קשר בין נאקבר הקלעי. לבין טיוס שהוא פאוור-סנטר [טווינר]. בכל מקרה חסר לך שחקן באחת מעמדות הפנים. כי אם טיוס יבוא אז יהיה חסר מחליף לאליהו. ואם נאקבר יבוא אז יהיה חסר מחליף ראוי לג'יימס. כי פלאניניץ' הצעיר לא יכול עדין להחליף את ג'יימס ל-20 דקות!!

אם אתה רוצה ללכת על סגל של 11 שחקנים ולא של 12 שחקנים. אתה צריך להוריד שחקן מעמדות הגארד 1-2. ששם מכבי יכולה להסתדר גם עם שלושה שחקנים בלבד. כמו שהיה השנה שרוט כלל לא שיחק. ורק אוחיון היקמן ולוגאן שיחקו. אלא שהפעם יהיו שחקנים ברמה יותר גבוהה דהיינו שתחליף את לוגאן בבראון. ואז עם שילוב של אוחיון בראון והיקמן מכבי תהיה יותר חזקה!!

רוקט 88.2 3 במרץ 2013

אני מצטער, אבל כל נסיון לייחס מטא פיזיקה למכבי ת"א מיותר.
מדובר במועדון כדורסל שבשנים מסוימות מצליח ובשנים מסוימות לא. בשנים מסוימות הם מצליחים לקבץ אוסף שחקנים מעולה ולהדריך אותו נכון כדי לזכות ביורוליג/סופרוליג/חרטאליג ובשנים אחרות אין להם מספיק שחקנים טובים ולכן הם מקרטעים את דרכם לעוד אכזבה בסיום הסיוט סיקסטין.
ושלא נטעה, אני בהחלט מבין את ההתלהבות מהניצחון וכיוון שיצא לי לראות את הדקות האחרונות אני יכול להעריך את הנחישות של הקבוצה, אבל אני לא חושב שזה קשור למטאפיזיקה או למבט החמור בעיניו של שמעון מזרחי. פה בארץ האיש הזה קיבל פרס ישראל, בויטוריה הוא סתם איש נרגן.

איציק 3 במרץ 2013

רוקט,
רק שאלה אחת, התכונתה ל-"סיוט 16" או ל-"סוויט 16"? אתה יודע, זה משתנה משנה לשנה :-)

ניר 3 במרץ 2013

אני מאוד מקווה שהדון לא קורא את הפוסט של טל ורואה את התגובה שלך, כי אם כן, אני במקומך ישן עם עין אחת פקוחה… ;)

פאןפאן 3 במרץ 2013

בכדורסל אתה זוהר :-)
אחלה פוסט
ולכל המפקפקים באלמנטים המטאפיזיים זה לא עניין לוויכוח בכלל
או שאתם מאמינים בקיומם או שלא…
אני כן :)

ד"ר א 3 במרץ 2013

געוואלד.
עכשיו זמן לטור על המטפיסיקא של הדרבי.

אריאל 4 במרץ 2013

רגע, היום זה "דרבי ה- 100" לא? כמה זחיחות בטור אחד

אמנון 4 במרץ 2013

איפה דרבי ה-100 ?
מה שמצחיק, שבדיוק אותה קבוצה מהלאומית+2 זרים שנמצאם פה שבועיים השפילו אתכם. מינוס קורי קאר.
תודה לך הפועל.

אלעד 4 במרץ 2013

העם דורש טור על הדרבי

טל בן יהודה 4 במרץ 2013

אמור להגיע.

אלעד 4 במרץ 2013

את הטור שתכתוב שון ג'יימס כבר תימצת בטוויטר שלו מהלילה.

כוכב עליון 4 במרץ 2013

רק בבקשה עם התייחסות למשפט של מאמן מכבי שהפועל היו צריכים יותר את הנצחון וכו'. כאילו זה לא דרבי אלא משחק נגד אשדוד. קצת תמוה, לא?

יונתן 4 במרץ 2013

מה עם הפרצוף של שימון הבוקר?

גל דגון 4 במרץ 2013

אוקיי, sanity check, תגידו לי אם אתם גם רואים מה שאני רואה:

למדלי יש נטייה מעצבנת לעשות הטעייה מפגרת כל פעם שהוא חודר לסל, הוא מעלה את הכדור, ואז מעביר אותו למטה ומנסה זריקה מצ'וקמקת כזאת בסוף התנועה, וזה אף פעם לא נכנס.

נדמה לי שבלאט החליט להעביר לו על זה סדרת חינוך. מדלי נשאר על הפרקט עד לרגע שהוא חוזר על התנועה הזאת, ובהזדמנות הראשונה אחרי שהוא עושה אותה מוציאים אותו. אם הוא מחטיא זריקה בלי התנועה הזו בדר"כ הוא נשאר.

אלעד 4 במרץ 2013

חחחח.. כמו שמחנכים כלב?

Comments closed