תסמונת פוסט טראומטית

מכביסט שמלא במחשבות אובדניות אחרי הדרבי סל

psd-maccabi

אני מניח שהשאלה הראשונה שכולכם תוהים לגביה ושחייבת צריכה להישאל כאן בראש הטור, היא זו, האם אבא שלי יגיע שוב להיכל נוקיה העונה? כי הפסד להפועל ת"א זה לא דבר שעוברים עליו לסדר היום.

לפני שתי עונות, כשמכבי ת"א הפסידה בבית מכבי שבראשון לציון לקבוצת קט-סל שבמקרה לבשה את המדים האדומים, אבא שלי, כמו גם חברים אחרים שלו, לא הגיעו שוב לצפות בקבוצה שלהם באותה עונה. לכל אוהד יש את הקו האדום שלו (אצלנו זה כנראה דו משמעי), ובשביל הגווארדיה הוותיקה, מדובר בהפסד מן הסוג הזה לאדומים. פשוט לא מקובל.

אציין שבאותה עונה ההפסד הזה הגיע בשלב מאוחר יחסית, במחזור 19 של הליגה בתחילת חודש מרץ, כשלא נותר לנו הרבה. כמה משחקי יורוליג בשלב הטופ 16, הסוויפ שקיבלנו מריאל מדריד, פלייאוף ישראלי (כולל סוויפ שנתנו לאותה הפועל) והפסד ברוממה בגמר למכבי חיפה (מי עורך משחק גמר יחיד בבית של אחת המשתתפות?!). הפעם הבאה שאבא שלי הגיע למשחק הייתה בעונה שלאחר מכן.

אבל עכשיו אנחנו בשלב די מוקדם, כמעט כמו בשנה שעברה כשמכבי ת"א הפגינה משחק אפאטי והפסידה בהדר יוסף ואבא שלי דווקא כן המשיך ללכת. יש דמיון מסוים בין ההפסדים, כשהשנה ההפסד הגיע במחזור השישי ובשנה שעברה זה היה במחזור השביעי. הפעם זה היה ב-10 לנובמבר, שנה שעברה זה היה ב-18 לנובמבר.

אבל בכל זאת היו כמה הבדלים. הפעם זה היה בנוקיה. בבית שלנו! והפעם זה היה 20 הפרש. הרי מכבי ת"א המציאה את ה-20 הפרש, רשמנו על זה פטנט. זה תמיד 20 הפרש. השחקנים בצהוב נתנו ליריבתם השנואה להפר את הפטנט הרשום על שמו של המועדון על הפרצוף שלהם. דבר כזה לא יישכח כל כך מהר.

למקרה שאתם תוהים, אבא שלי לא היה חלק מהנהירה ההמונית החוצה ברבע הרביעי. לא לא. הוא הלך הביתה כבר במחצית. בעצם, קצת לפני המחצית, כדקה להפסקה, כשמכבי ת"א עמדה על 18 נקודות, או שאולי זה היה עדיין 16. זה לא באמת משנה, בדקה ה-19 של המשחק, שניהם משפילים באותה המידה.

אני מניח שישנם לא מעט אוהדי מכבי שישבו בביתם והעבירו ערוץ. אבא שלי פשוט החליט לקום וללכת. לגיטימי. אם מכבי ת"א לא נכחה בהיכל, אז גם הוא לא היה צריך להיות שם. חוץ מזה, לראות את הקבוצה שלו מפסידה ככה לקבוצה ההיא זה יותר מדי עבורו. כמו שלפעמים בסרטי אימה אתם מסתירים חלקים מהטלוויזיה כי אתם לא יכולים או רוצים להכיל את התמונות, ככה הוא במקרים כאלה. לא רוצה ולא מסוגל להסתכל.

נותרתי לבדי בהיכל, מנסה שלא להתעצבן כמו האוהדים סביבי בכל פעם שמכבי פספסה ריבאונד הגנה, או זריקה לשלוש, או ליי-אפ, או כדור חופשי. מנסה שלא להתלהב יותר מדי כשמדי פעם הכדור כן נכנס לסל מזריקה של שחקן צהוב. התוצאה הסופית הייתה ידועה מתחילת הרבע השני. כל מה שנותר לעשות מאותן הדקות הוא ללוות את השעון בספירה לאחור עד הבאזר.

כתבתי זאת כבר פעם בעבר, אבל נחזור על הדברים בעבור מי שפספס. הפרוות והרולקסים לא נשארים לעודד עד הסוף, אנחנו לא אוהדי הפועל ת"א או הפועל ירושלים. אנחנו לא מקבלים בראש וממשיכים לשיר לשחקנים עד הבאזר ואחר כך גם מוחאים להם כפיים בירידה לחדרי ההלבשה. אם הגישה הזו מתאימה לכם, כנראה שהיכל הספורט בשכונת יד אליהו זה לא המקום בשבילכם.

אז "אוהדים אמיתיים" (ביטוי מגוחך מאין כמוהו) יטיפו לנו מוסר מדי פעם ויאמרו נו נו נו, בעיקר כדי להעצים את עצמם ולהרגיש טוב יותר כשהם עומדים לבד מול המראה, אבל בהסתכלות מרחוק, אין ויכוח איזו שיטה עובדת בצורה טובה יותר. 51 אליפויות ושישה גביעי אירופה Made in היכל הפרוות והרולקסים, תוצרת אותו קהל שיוצא לפני הסוף כשהמשחק כבר גמור.

ראיתי בחיי אוהדים של קבוצות אחרות לובשים טישרטים ועליהם רשום בגאווה שהקבוצה שלהם נסמכת על אהבה כדי לנצח. ובכן, אולי מישהו משער 11 ירים את הכפפה וידפיס חולצה עם הסיסמא הבאה: "יש בנו תאווה בלתי נשלטת לניצחונות, והיא מנצחת (כבר 45 שנה)". לא? הסלוגן צריך עוד עבודה? טוב נו, קופירייטר אני כבר לא היה. הנקודה היא שאם הקהל שלנו ייתקל בתצוגה נרפית שכזו, תהיו בטוחים שאנחנו נצביע ברגליים. אין כאן תסריט הוליוודי עם סוף סוחט דמעות. ההיכל יהיה ריק והשחקנים יירדו לחדר ההלבשה חפויי ראש. וביום חמישי (או ראשון) שאחר כך, אנחנו נהיה שם שוב, בציפייה לרמוס את הקבוצה התורנית. זה מה שאנחנו עושים.

*

בחוץ, בדרך לאוטו, אם חפנת את אוזניך ועשית את המאמץ, אפשר היה לשמוע את כל המומחים הגדולים מנתחים את מה שזה עתה ראינו. באשמת מי זה, מה היו הטעויות ומה צריך לעשות עכשיו. לפטר את ההוא, להעיף את השחקן הזה קיבינימט, להושיב את השני על הספסל, להביא את השחקן שמשחק שם, לשתף את ההוא יותר, לשתף את ההוא פחות, לשמור, לקחת ריבאונד, לקלוע, להפגין יותר אכפתיות, להפגין יותר נחישות, לשחק יותר פנימה, לשחק יותר החוצה וכמובן, לשמור חזק יותר. כן, זה כל כך פשוט, בגלל זה כולם אלופים כל הזמן.

אני לא באמת מאמין שאתם רוצים לשמוע עוד דעה לגבי מה לא בסדר בקבוצה הזו כרגע, באשמת מי זה ומה צריך לעשות כדי לצאת מהמצב. כמה אפשר לדון בדברים האלה. האחד מאמין שגיא גודס חייב לעוף, השני מאמין שמה שקורה עכשיו זה בעיקר האחריות של ההנהלה ואף מאמן לא היה מצליח עם חצי קבוצה (אהמ, אני, אהמ). האחד מאמין שג'רמי פארגו בעיקר מחרב את המשחק, השני מאמין שבלי פארגו מכבי הייתה בסכנה לרדת ליגה.

החכמה בוויכוחים הללו היא שאי אפשר לדעת מי טועה ומי צודק כשהם מתנהלים, הכל תיאוריות. רק בעוד כמה חודשים, אם וכאשר יתבצעו שינויים, נוכל לדעת מי צדק לגבי מה. עכשיו, תזכירו לי מתי בפעם האחרונה חזרתם לוויכוח או דיון שניהלתם על קבוצת ספורט מלפני כמה חודשים? בדיוק. בגלל זה אני שונא שיחות כאלה.

עם כל הכבוד לנו האוהדים, ואני באמת מאמין שספורט מקצועני אינו מתקיים בוואקום, הדיונים היחידים שבאמת משנים משהו מתקיימים בין חברי ההנהלה של הקבוצות. אתם, אנחנו, יכולים לברבר עד מחר, בסופו של דבר זה רק מעביר קצת זמן בעבודה. אני אתחיל ממש לדאוג אם ההנהלה של מכבי ת"א לא התכנסה ושאלה את עצמה השבוע "מה אפשר לעשות כדי להוציא את הקבוצה מהמצב הזה".

אז מה ההנהלה הצהובה צריכה לעשות אתם שואלים? ובכן, היא צריכה קודם כל… אה, כמעט עבדתם עלי. חחחחח, הרגע ציינתי שאני לא רוצה להיות כמו כל אותם חכמולוגים שמציינים את המובן מאליו בטון של מישהו שמבין. הנה בקווים כללים מה היא לא צריכה לעשות: היא לא צריכה להניח שהמאמן הוא הבעיה (פיטורים שלו לא יפתרו כלום), היא לא צריכה להניח שהכל יסתדר כמו בשנה שעברה אם רק לא יעשו כלום, והיא ממש לא צריכה להיכנס לפאניקה.

היורוליג בנוי בצורה כזו שהמשחקים בשלב הראשון פחות משמעותיים, בטח ובטח כשמכבי מוגרלת לבית כזה. בנוסף ליורוליג, האליפות בישראל נמצאת באותה הסכנה שהיא הייתה בכל עונה בשנים האחרונות, ותמשיך להיות כך כל עוד לא חוזרים לסדרות. ורק במקרה שמישהו במועדון דואג מירושלים, נראה שבשלב הזה כל מה שמכבי צריכה לעשות זה להתחפש לקבוצה מחו"ל. זה משתק את הירושלמים, גם בארנה.

*

בינתיים, אני שונא ספורט. באמת, אני אפילו לא צוחק. לאחרונה אני מוצא את עצמי מהרהר יומם וליל ביני לבין עצמי האם הכל שווה את זה, האם לחנך את ילדי להיות כמוני. בשבועיים האחרונים אני יותר כועס, יותר עצבני, יותר עצוב ויותר טרוד. בבית ובעבודה. אני רוצה לחשוב שלא רואים את זה, אבל על מי אני עובד. האישה אומרת ששמים לב, וזה הכי נורא. מי בכלל ביקש את כל זה.

זה התחיל מה-30 הפרש בירושלים שגרם לי לבחילה ביממה שאחרי, ואז אירועי הדרבי שלא הרפו, ואז צ'דביטה, ואז אירועי הדרבי שלא הרפו, קצת נחת מול נתניה (ממש קצת), ואז אירועי הדרבי שלא הרפו, ואז הדרבי סל,  ואז אירועי הדרבי רגל שעדיין לא הרפו… עד לרגע זה. כמה בן אדם אחד יכול לספוג?!

כן כן. שמעתי כבר הכל. קבוצה לא מחליפים, מדובר באהבה וצריך לעבור את הרע כדי להעריך את הטוב. שיט, אני אפילו כתבתי את הדברים האלה במסגרת יומני אליפות וטורים משתפכים. אבל אני לא זוכר שבועיים כאלה… שבועיים כאלה… שבועיים כאלה רקובים, "רקובים" זו המילה, בשני המועדונים. כאמור, אם לא ראדה פריצה, ייתכן שאני מארגן התאבדות המונית צהובה בפסגת מצדה.

כאילו שכל זה לא מספיק, השחקן האהוב עלי, גיא פניני (כנראה) גמר את העונה. כן, זה לגמרי בסדר שלבן אדם בן 33 יש "שחקן אהוב". פציעה כזו היא עצובה לכל ספורטאי, לא משנה הצבע של הגופייה שלו, אבל אני מת על גיא פניני. למרות שהלך לרעות בשדות זרים, הוא אחד המכביסטים האותנטיים ביותר שראינו כאן בעת החדשה.

כמה עצוב שזה קורה לו דווקא בשיאו המקצועי. אם בשנים עברו אנשים הדגישו את כל השטויות שהוא עושה, בשנה האחרונה, מאז אותו משחק מול הפועל אילת בנוקיה, פניני הוא למעשה הצבר הבכיר ביותר בכדורסל הישראלי. והפעם הוא מגיע למעמד הזה בזכות דברים חיוביים כמו שלשות, הגנה, הכנסת הכדורים הנפלאה שלו והחדירות לסל. אה, וכמובן גם בזכות האופי הבלתי מתפשר שלו.

להיות ספורטאי מקצועני זה לא רק יכולת. הרי כשאנחנו מדברים על כספי ומקל, הדבר הראשון שאנחנו מזכירים, אפילו לפני היכולת המקצועית של השניים, זה המנטליות החזקה שלהם, מוסר העבודה הגבוה, הגישה הזו שאומרת לעולם לא לוותר. כשזה מגיע לפניני, שחקן שנוא אם הוא לא בקבוצה שלך, משום מה כולם מתעלמים מאותם הדברים בדיוק שנמצאים גם אצלו.

כדי לשחק ולהצליח במכבי ת"א, לא מספיקה יכולת. צריך אופי מברזל ומוסר עבודה מטורף. לכו תעברו על הרשימות ישראלים שלא היה להם מספיק מהדברים האלה, אצל פניני יש כנראה יותר מדי. בחצי השנה האחרונה הוא הצטרף לקבוצה מצומצמת של מניפי גביע אירופה ישראלים בזכות אותו אופי והכישרון הענק שלו. אחרים לא הגיעו לזה והיו צריכים לעזוב וללכת לככב בקבוצות אחרות, וזה לגמרי בסדר, לא כולם יודעים איך להתמודד ברמות הגבוהות ביותר של הכדורסל האירופאי או העולמי. גיא פניני כן.

ישנה מידה של צביעות בביקורות הבלתי פוסקות על הקפטן. הרי כולם יסכימו שלא ניתן להיות ספורטאי מקצועני בלי יצר תחרותי חולני, כאשר חלק מהשחקנים יודעים לכבות אותו מחוץ לפרקט, חלק לא (להבדיל אלף אלפי הבדלות, או אפילו מיליוני הבדלות, מייקל ג'ורדן הוא אחד מאלה שלא יודע לכבות את היצר הזה שלו). גיא פניני קצת מתקשה בקטע הזה של הכיבוי מחוץ לפרקט, אבל כש"תפסו" אותו עונה לקהל בארנה בירושלים, הוא לא הקניט, קילל, הסית או תקף, רק ציין עובדה. בגלל שזה גיא פניני, זה הפך לסיפור. חבל.

אם יש שחקן שמכיל את העקשנות, האופי והכוח רצון הנדרשים כדי לחזור לשחק באותה הרמה ולהמשיך לתת למכבי את אותם הדברים, זה גיא פניני. באופן אישי, לא הייתי מבטל על הסף אפילו חזרה לקראת סיום העונה הנוכחית.

*

לאן אנחנו הולכים מכאן? כנראה בחזרה לבית הדין של ההתאחדות לערער על העונש שפוגע בעיקר במכבי ת"א. להפועל ת"א יש שישה מקומות בטבלה כדי להשיג את המטרה שלה, פלייאוף עליון, למכבי ת"א יש רק מקום אחד. עכשיו תגידו לי מי נפגע יותר מעונש שווה בין שתי הקבוצות. בפעם הבאה שפיפ"א תצא עם עוד קמפיין מטומטם עם מסר של "אסור לתת לאלימות לנצח", ההתאחדות הבזויה שלנו יכולה להוסיף, "זאת למרות שאנחנו עשינו בדיוק את זה".

עוד מקום שאנחנו הולכים אליו הוא לספה, כשנצפה הערב במכבי ת"א מנסה לנצח את מלאגה. ברור מלאגה, כי אחרי שבועיים כאלה, אם אתה מכבי ת"א, אין מקום באירופה שאתה רוצה לשחק בה יותר מספרד. מדינה שאחוז הניצחונות של מכבי בה נמוך מהאחוז של הפועל ירושלים אמש מטווח השלוש.

ואם נהיה כנים לרגע, אף אחד לא יופתע משום תוצאה. לא אם מכבי תפסיד או תובס (כי "תסתכלו באיזה מצב היא נמצאת"), ולא אם מכבי תנצח או תביס (כי "זו מכבי ת"א וכבר ראינו ממנה הכל"). מנקודת מבטי, ניצחון יתחיל תהליך הבראה שאולי בסופו של דבר אוכל להיות נורמלי שוב, הפסד עלול להביא אותי לרשום לכם עוד 2000 מילה על מחשבות אובדניות. ספורט זה כיף כיף כיף.

אם אתה אוהד מכבי
קרלסן-אנאנד II, משחקים 4-3: אנאנד מכה בחזרה

69 Comments

אלעד 13 בנובמבר 2014

דבר אחד אני אתן לכם, אוהדי מכבי : הזחיחות והשחצנות לא נעלמת ממכם לעולם.
כמה נקודות שאני חייב לגעת:
– "מי עורך משחק גמר יחיד בבית של אחת המשתתפות?!" – בבקשה תגיד שכתבת את זה במין סאטירה עצמית נוקבת.
– צר לי להגיד לך, 51 אליפויות הם לא MADE IN של שום קהל פרוות ורולקסים. מכבי הייתה לוקחת האליפויות האלו גם עם עונה שלמה של משחקי רדיוס. אל תתרץ תבוסתנות. היו למכבי כמה נקודות מומנטום שיכלו להחזיר אותם למשחק (מודה – הפועל לא היו כאלו טובים) ואולי עם קהל שדוחף במקום קהל שהולך הביתה – זה גם היה קורה.
– חייב להזכיר, כמו תמיד, את הפוסט שלך על דרבי המאה. מאז הפועל חזרה לליגת העל, היא עושה לעצמה מנהג בכל שנה לנצח את מכבי. זה לא עניין של מה בכך.

יוספיהו 13 בנובמבר 2014

1. "מי עורך משחק גמר יחיד בבית של אחת המשתתפות?!" – בבקשה תגיד שכתבת את זה במין סאטירה עצמית נוקבת.

אני אדברר את טל (ללא רשותו): אתה יכול להיות רגוע אלעד, מדובר בציניות.

2. "צר לי להגיד לך, 51 אליפויות הם לא MADE IN של שום קהל פרוות ורולקסים. מכבי הייתה לוקחת האליפויות האלו גם עם עונה שלמה של משחקי רדיוס. אל תתרץ תבוסתנות. היו למכבי כמה נקודות מומנטום שיכלו להחזיר אותם למשחק (מודה – הפועל לא היו כאלו טובים) ואולי עם קהל שדוחף במקום קהל שהולך הביתה – זה גם היה קורה."

אתה ממש סותר את עצמך: באותו משפט כתבת מצד אחד שמכבי היו לוקחים את האליפויות גם בלי הקהל. מצד שני אתה כותב שאולי אם הקהל היה דוחף, מכבי היתה חוזרת למשחק. אז לא הבנתי האם לשיטתך יש או אין לקהל של מכבי חלק בהישגים/כשלונות של הקבוצה.

אלעד 13 בנובמבר 2014

אני דווקא מעוניין להחמיא לקהל של מכבי (בעבר) ולטעון שהתזה של טל היא שטויות במיץ. הוא מנסה להצדיק עזיבה של משחק במחצית בטענה המתנשאת שהם לא מסוג הקהל שמוחא כפיים כשהקבוצה מפסידה. זה שטויות.
הזמנים שמכבי הייתה לוקחת אליפויות בהליכה עברו מהעולם. אולי זה קצת יותר קשה לקהל של מכבי להגיע למשחקים כשזהות המנצחת לא ברורה מהרגע הראשון, והיא אשכרה צריכה קצת דחיפה מהקהל כדי לצבור מומנטום. ליבי אתם. שלא יבנה לי פה אידאולוגיה דה-לה-שמאטה מהסיפור הזה.

יוספיהו 13 בנובמבר 2014

אני מסכים איתך שחל שינוי בקהל של מכבי.
אני יכול להשוות רק בין התקופה של שנות ה90 ותחילת המילניום, לבין אמצע המילניום ועד עכשיו.
אבל אני חושב שאין כאן גורם בודד שיכול להסביר את ה"אופי" של הקהל של מכבי בכדורסל.

אני אישית חושב שהגורם העיקרי הוא עליית מחירי הכרטיסים:
מחירי הכרטיסים ליד אליהו עלו בצורה דראסטית ב10 השנים האחרונות, ולכן השתנה מגוון האוהדים שמגיעים ליד אליהו.
בתחילת המילניום, הכרטיסים ליציעים העליונים של שערים 5,6,7,11,12,1 (25% מתכולת האולם) היו בלוקים ללא מקומות מסומנים שעלו גג 80-100 שקל למבוגר וכ50-70 שקל לחיילים ונוער במשחקי היורוליג.
בהערכה גסה, 50% מהכרטיסים לאולם היו נמכרים במקסימום 130 שקל.

זה די ברור שמי שיכול להרשות לעצמו כיום לשלם על כרטיס לאותם יציעים מחיר גבוה פי 3 או פי 4 , זה לא הטייפקאסט של האוהד שמעודד במשחק בצורה אקטיבית עד סוף המשחק.

אלעד 13 בנובמבר 2014

ולכן הפרוות והרולקסים…

יוספיהו 13 בנובמבר 2014

שוב, אם זה לא מובן ,אז אני מסכים איתך בנושא הזה אלעד.

אני טוען שזה לא שלאוהדי מכבי יש DNA של "פרוות ורולקסים", אלא שהחלטות ההנהלה בעיקרן הביאו לכך שה"פרוות והרולקסים" הם הגורם הדומיננטי שמגיע ליד אליהו.

אם מחירי הכרטיסים היו שפויים, אז תופעת הפרוות והרולקסים בכלל לא היתה רלוונטית.
גם פעם היו פרוות ורולקסים, רק שאז הם היו מאכלסים רק את היציעים התחתונים של שערים 3+10 (מרכז המגרש), וקצת בשער 9.

זינק 13 בנובמבר 2014

אתה יודע מה מחיר מנוי משולב ליציע 5,7,11?
מנוי שמחודש בכל שנה עולה ליציעים האלו 1150₪…. רוצה לעשות חישוב מהיר מה עלות הכרטיס למשחק בודד?
גם ביציעים ״נחשבים״ יותר מחיר המנוי יכול לנוע סביב מחיר של 2500₪.
יש מנויים יקרים יותר ויש מנויים יקרים מאוד.
זה תמיד היה ככה ותמיד יהיה ככה.
כמנוי כבר שנים רבות אני יכול לומר לך בוודאות, שלמעט המשחקים הגדולים מול קבוצות העילית ביורוליג, אפשר להשיג כרטיס בודד בפחות ממאה שקל.
מי שרוצה להשיג כרטיס במחיר סביר יכול לעשות זאת בלי מאמץ מיוחד.

רני 13 בנובמבר 2014

1000+ על המשפט הראשון ומיותר להתייחס לדברי הרהב של השחצן לגופם.

למזלם הדון לא זחוח ויש לו (או אולי היו וכבר אין ?) שיטות אחרות ויעילות יותר.

אריק האדום 13 בנובמבר 2014

עושה לך טוב לכתוב מתוך כאב. ממש נהנתי ולא רק מהאיד.
אתה צריך לעבור למחנה שלנו מידי פעם, זה יעזור לך עם הכתיבה (-:

טל בן יהודה 13 בנובמבר 2014

תודה רבה.

shaike 13 בנובמבר 2014

הדבר המופלא ביותר בדבריך זה שאוהדי מכבי, כאלה שראו את נס ז'לגיריס, נס מילאנו ועוד השד יודע מה, האוהדים של הקבוצה ששנים קבוצות היו נמנעות מלרדת מולה למחצית ביתרון בגלל החשש להעיר את השד, האוהדים של הקבוצה שידעה לצאת מכל מצב ולדרוס חזרה את היריבה שלה, אותם אוהדים מבינים שהעסק גמור עוד לפני המחצית.

אלעד 13 בנובמבר 2014

לגמרי. אני זוכר את הימים שהפועל הייתה יורדת למחצית ביתרון 20, ואתה פשוט ידעת שמכבי סוגרים את הפער הזה תוך 5 דקות במחצית השניה.
הימים האלו הלכו ואינם, ואני חושב שיש סיכוי שלא יחזרו. מכבי, למרות גביע אירופה בשנה שעברה, איבדה את ההרתעה שהייתה לה לאורך כל כך הרבה שנים.

היסטוריון של ספורט 14 בנובמבר 2014

תשאל את מילאנו וצסק"א נראה לי שהם לא כ"כ יסכימו עם התיאוריה שלך …

B. Goren 13 בנובמבר 2014

תודה טל. שיהיה בהצלחה הערב.

גיסנו 13 בנובמבר 2014

מי היה מאמין שהתחלפו לנו היוצרות. מכבי רגל מנוהלת למופת ונמצאת כ"כ מעל לליגה עד שאלימות אוהדים והחלטות בית דין הזויות הן הדרך היחידה שאפשר לעצור אותה, ואילו במכבי סל הניהול מבורדק, כולם כועסים על כולם ועולות שמועות על מחנאות ומרד נגד המאמן.

גיל שלי 13 בנובמבר 2014

כמו שמכבי רגל היתה לזמן מסוים מכבי נמני, כך מכבי אלקטרה הפכה גם היא למכבי …

אוהד 13 בנובמבר 2014

מכבי ורד כהן?!?

גיל שלי 13 בנובמבר 2014

כשאתה מדבר על הנהלה אתה מדבר על יד ימין או על יד שמאל. כלומר, אתה מדבר על זה שגלדסטון מדברר, זה שצוטט כגורם בכיר – גודם יישאר איתנו עד הסוף. או שאתה מדבר על זה שורד כהן מדבררת, זה שכבר צוטט כמי שאומר שגודס מאכזב בניהול המשבר, הוא ופיני לא שולטים במצב? קבוצה שמתנהלת כך תתרסק, זה רק עניין של זמן, והזמן הזה הגיע.
שנה שעברה שמעון מזרחי הציל את החברה בכך שמנע מהם לפטר את בלאט, אני באמת רוצה להבין אם יש עדין משהו בעולם שחושב שמכבי בלי בלאט שנה שעברה, היו זוכים במה שזכו.
אבל תהליך ההתפוררות לא השתנה בגלל שנה שעברה, הוא רק נדחה בקצת. אותם חברה עשו הכל כדי שמכבי תפסיד לחיפה בגמר ברוממה (הם הדליפו שבוע לפני המשחק שבלאט בספק לעונה הבאה, וכך דאגו להנחית מכת מוות על הסיכוי שמישהו ילחם למען בלאט, או יקשיב לו במשחק. דרך אגב כתבתי לך את זה בזמן אמת עוד לפני הגמר באמצעות הפייסבוק). האוהדים יכולים להמשיך להשלות את עצמם שהמועדון גדול יותר מהכל, ירושלים תשאר ירושלים ומדובר רק בעונה מחורבנת בתוך ההיסטוריה המפוארת של מכבי. אני מאחל לכם בהצלחה, אבל לא הייתי שם כסף על זה. בסופו של יום, המועדון הנוכחי הוא לא המועדון שהכרת. על כל החסרונות של מזרחי, הוא היה אותנטי. ידעת שלא מעניין אותו כלום חוץ מזה שמכבי תנצח, והוא מוכן להשמיד את הכל בדרך. זו היתה מכבי, זה מזרחי, בלי מסכות.
ההנהלה הנוכחית היא הכל חוץ מאותנטית, אין שם בדיל של אמת. הכל מסכות, שקרים, והשלכת אחריות. אין שום סיכוי להחזיק כך שום ארגון בעולם, יש רק גורל אחד למועדון שמתנהל כך, להתרסק ריסוק כואב ועמוק שישנה את ההנהלה.

אזי 13 בנובמבר 2014

אני מסכים איתך (כמו שכולם יסכימו איתך) שההנהלה הנוכחית היא זוועת עולם.
אבל אני לא מסכים להבדלה שעשית בינם לבין מזרחי.
גם אותם לא מעניין כלום חוץ מניצחון. וגם מזרחי טיפוס שאומר רק מה שהוא רוצה להגיד בצורה העורך דינית שלו שלא ניתן להסיק ממנה כלום.

הוא פשוט היה טוב במה שהוא עושה והם לא.
כנראה שהם פשוט יותר חולי פרסום ממנו ורוצים שהנצחונות ירשמו על שמם.
זה ההבדל.

גיל שלי 13 בנובמבר 2014

אזי, זה הבדל ענק. זה בדיוק ההבדל בין מייקל לקובי למשל, מייקל התעניין רק בנצחון, קובי התעניין בנצחון בתנאי שיהיה רשום על שמו. להבדל הזה יש תוצאות משמעותיות, אתה תראה אותן בביצועים של מכבי. ארגון שמנוהל על ידי אדם שמעניין אותו הצלחת הארגון, הוא ארגון שיצליח. ארגון שמנוהל על ידי אדם שמעוניין בהצלחה, אבל יותר מעוניין להתפרסם כמי שהצליח, הוא ארגון שנדון לכשלון

טל בן יהודה 13 בנובמבר 2014

לענות להכל…

כמו אזי, גם אני חושב שההבדלים בין מזרחי לפרדמנים הם פחות גדולים ממה שחושבים. מזרחי הוא סוג של דמות מיתית, אבל הטירוף שלהם לניצחונות לא שונה, רק הדרך שהם חושבים שצריך לעבור.

– אין שום חולק על כך שהצורה שבא האנשים במכבי ת"א מעבירים את המסרים שלהם בתקשורת היא נוראית ופוגעת בקבוצה. מ
– יש באמת מישהו שמאמין שבלי בלאט מכבי הייתה זוכה בטרבל? לא חושב…

אני מבין את התיאוריה שלך לגבי החוסר גיבוי לבלאט בזמנו, ועכשיו גודס (עם המינוי של פיני והציטוטים האחרונים), אבל אני באמת לא יודע כמה זה משנה או היה משנה לשחקנים כשהם על הפרקט. אולי בתת מודע שלהם זה משפיע על המאמץ? אבל שוב, מה זה אומר עליך כספורטאי אם אתה לא נותן את ה-100% שלך כי אתה יודע שהמאמן המסוים הזה לא יהיה שם עוד מעט.

אפשר לקוות שיום אחד ספורטאים יתנו תשובות כנות, ונוכל לשאול אותם לדעתם ואיך הם מרגישים כשהמאמן שלהם לא מקבל גיבוי.

לסיום, אני חושב שהתמונה שאתה מצייר של ההנהלה שחורה מדי. אחד יקרא את התגובה (או דברים אחרים שכתבת) ויסיק שמדובר בהנהלה שגרועה ממכבי ת"א של לוני. המצב לא עד כדי כך גרוע לטעמי. צריך שינויים, צריך שיפורים, אבל תחושת האפוקליפסה קצת מופרזת לטעמי.

ואני עדיין לא מוכן להכריז על העונה כ"מחורבנת", אנחנו בחצי הראשון של נובמבר. קצת סבלנות.

גיל שלי 13 בנובמבר 2014

במה הם טובים יותר מלוני? שחקנים הם אנשים, הכימיה הקבוצתית מוכרעת מהפרטים הקטנים ביותר. מייקל יהיה ענק בלי קשר לשום דבר, אבל אין הרבה מייקל. כשהמצב נהיה מורכב, אתה נדרש לוותר על משהו, אתה תוותר רק אם תהיה לך סיבה. זה כל הסיפור

אדם בן דוד 13 בנובמבר 2014

כל השיחות האלה על בלאט העלו אצלי את התהיה-

איפה ג'וני????

כבר שנה בערך הוא נעלם! ג'וני?

טל בן יהודה 13 בנובמבר 2014

הוא עסוק בבלוגים הקשורים לקליבלנד קאבלירס.

איציק 13 בנובמבר 2014

אולי נחנק כשאכל את הקובע… לא קובע, סומבררו…

איציק 13 בנובמבר 2014

זה ממש לא נכון מה שכתבת שאין הבדל בין מיזרחי לאחרים. פדרמן באבא אמר לא פעם שלא נורא אם מכבי תאבד אליפות מידי פעם. האם אצל מזרחי זה בכלל היה עולה בפיתול הכי זניח של המח, שלא לדבר על להעלות על דל שפתיו. אם אתה רוצה, זה ההבדל, והוא ענק.

מעיין אוהד מכבי 13 בנובמבר 2014

גיל התגובה הזאת כל כך נכונה ומתמצתת את ההבדל בין הניהול שהביא את מכבי לאן שהיא היום לבין הניהול שמסכן את המעמד שלה.

מאשקה 13 בנובמבר 2014

טל, אני לא אנסה לשנות את דעותיך על מכבי ת"א, ולא להכהות את אהבתך לקבוצה שלך, בטח לא לעבור לאהוד קבוצה אחרת בגלל ההפסדים והמשבר הנוכחי. קבוצה לא עוזבים, בית, מקום עבודה וגם אישה או בעל אפשר לעזוב במהלך החיים, אהדה לקבוצה צרובה לעדי עד.
נכון שבספורט יש הרבה שמחה לאיד, ופעמים היא השמחה הגדולה, אני שמחתי מאוד, מאוד בניצחון שלנו 30 הפרש בארנה, בגלל שזה היה על מכבי ת"א, בגלל איך שאנחנו הפועל ירושלים שיחקנו באותו משחק, בגלל האנרגיות הנהדרות של הקהל באותו הערב. שמחתי מאוד בשביל אוהדי הפועל ת"א שניצחו בדרבי דווקא באולם נוקיה, גם להם וגם לנו מגיעים ימי חסד ואושר שכאלה, כי אנחנו לא רגילים לנצח כל הזמן.
בנוקיה הגוש המעודד הצהוב נמצא אי שם למעלה, ומי שיושב למטה זכותו לקום ולעזוב את האולם אם הקבוצה שלו מפשלת, ואם השחקנים לא "באו" למשחק, הוא מרגיש שנגמר "הקונצרט" בשבילו – זו זכותו.
כל אחד מעודד קבוצה כפי שהוא חונך אליה מגיל קטן, ואין לי כל ביקורת על מי שעזב את כסאו באולם כשראה מה שראה, אני נשארת לעודד עד הסוף המר, ואוהדת ספורט ואוהבת כדורסל בדיוק כמוך וכמו אביך, רק נוהגת אחרת ותו לא.
רק שמעון מזרחי יכול להוציא את מכבי ת"א מהמשבר הזה, בדרכים שלו שהוא מכיר היטב מעל 40 שנה.

אזי 13 בנובמבר 2014

שבועיים פח.
מזל שהפח של קבוצת הכדורגל לא קשור למשחק ככה שמשחקים נוספים (כדוגמת נתניה) יכולים לעזור לנו לצאת מזה.
היום משחקים בספרד. כיף כיף כיף

יוספיהו 13 בנובמבר 2014

אולי הגיע הזמן שהמסיכה תיקרע מעל הפנים של הדור החדש בהנהלה. האליפות שבלאט לקח למרות ההנהלה תעשה למכבי נזק בטווח הבינוני.

הגיע הזמן לקצת שקיפות מצד הפדרמנים והרקנאטים:

אין לי בעיה שהם החליטו לצמצם את ההשקעה שלהם בשכר שחקנים (כבר 3 שנים רצוף שתקציב שכר השחקנים יורד), ולבנות את הסגל עם התבססות גדולה מאד על סקאוטינג ועל שחקנים לא מוכחים.
אבל יש לי בעיה שבמקביל הם לא מתאימים את הציפיות למציאות, ועדיין ממשיכים להצהיר על אותן מטרות מהשנים הקודמות.

אני רוצה שיבוא אדון דני פדרמן ויצהיר בשלב קדם העונה ש"בתסריט האופטימלי אנו שואפים לזכות בכל התארים המקומיים ולהעפיל לפיינר פור היורוליג, אבל עם זאת כשהחלטנו להתבסס על בניית קבוצה זולה יחסית שמורכבת משחקנים שרובם לא הוכיחו עצמם ברמות הגבוהות- לקחנו בחשבון שגם התוצאות יהיו בהתאם ושלא נעפיל לשלב ההצלבה. מבחינתנו אי העפלה להצלבה תהיה אכזבה, אך לא סוף העולם בהתחשב בתקציב ובסגל שלנו.".

אני רוצה לראות כיצד הם יתמודדו אחרי הצהרה כזו, עם אלפי האוהדים שלא יחדשו את המנוי שלהם.

וזה מה שיותר מעצבן אותי.

הקבוצה שמבין קבוצות הדרג הבינוני ומעלה באירופה נמצאת במקום ה1 מבחינת % התקציב שלה שמתבסס על הכנסות ממכירת כרטיסים, הקבוצה שמוכרת את המנויים היקרים ביותר באירופה מוכרת לאוהדים שלה הצהרות כאילו אנחנו עדיין באמצע העשור הקודם ושאראס את פארקר עדיין שורפים את הפרקט.
בלי יציעים ריקים בנוקיה, שום דבר לא ישתנה מבחינת ההנהלה הנוכחית.

זאת בדיוק הסיבה שבשנים האחרונות לא חידשתי את המנוי שלי (לשער 6. אין שם לא פרוות ולא רולקסים. נשבע לכם)

כח הגברה 13 בנובמבר 2014

If it's 10, make it 20.
הייתי חייב. מצטער. למעשה, הייתי רוצה לבקש שבמסגרת שדרוג האתר, יהיה פיצ'ר שמוסיף את המשפט הזה של מזרחי בתחילת כל פוסט על מכבי, לפחות עד הדרבי הבא. או שזה יותר מדי לבקש?

אריק האדום 13 בנובמבר 2014

+10
and then…
+20
and then…
+30
and then…
+40

דורון קרמר 13 בנובמבר 2014

"תזכירו לי מתי בפעם האחרונה חזרתם לוויכוח או דיון שניהלתם על קבוצת ספורט מלפני כמה חודשים?" – אלה שזוכרים שהם צדקו תמיד חוזרים לוויכוחים האלה כדי להגיד אמרתי לכם, אבל אז כבר לאף אחד לא אכפת ולא באמת זוכרים.

ומסכים מאוד לגביי פניני. שחקן שחקן.

כסיפוביץ 13 בנובמבר 2014

על הכדורסל אני לא אגיב כי זה כולה כדורסל בין 2 צבעים.

לגבי הפוטושופ…מספיק לעבוד עם magic wond ולעבור ל-pen עם edge feather blur

אני מוכן להיות הפוטושופיסט שלך אם צריך

יעשה פלאים!!!

גיסנו 13 בנובמבר 2014

אבל זה יהרוס את הקסם של הטורים של טל.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 13 בנובמבר 2014

טל, אל תדאג, עוד מעט המציאות שלך תסתדר, שימון יסדר, תחזרו לנצח, תעיפו את גודס בבושת פנים, תביאו עוד צלחת ויש גם הדרבי הבא שתבואו עם דם על השפתיים, ויש לכם גם את הכדורגל כדי לספק את תאוות הנצחונות האצילה שלכם. בינתיים זה מעניין (מבחינה אנתרופולוגית) לראות אותכם כותבים טורים בסגנון עלי מוהר (ז״ל) למרות שגם בהפסדים המכביזם הזחוח פורץ החוצה. פניני שחקן שחקן כפי שקרמר תיאר אבל יש פתגם באנגלית שאומר שכל מה שנותר לבן אדם בסוף היום זה שמו הטוב ולפניני אין את זה, לא משנה מה הוא יעשה עד סוף חייו יזכרו לו שהוא לא ספורטאי הגון (בלשון המעטה)ושאין לו טיפה קלאס, יש פה התנהגות בלתי ספוטיבית סדרתית כולל חוסר התחשבות וסיכון עמיתים למקצוע ולכן הוא בזוי בעיני (כספורטאי, אני בטוח שלשבת איתו לבירה זה בטח כיף) ואני מייחל לו שיפסיד עם כל קבוצה שבה ישחק ללא קשר למכבי (אבל לא שמח שנפצע ומאחל לו החלמה).

אגב לא הייתי ממליץ לך לחנך את הילד לאהוב שחקנים כמו פניני, הוא לא דמות חינוכית ואל תגיד לי שאתה לא רוצה שלילד שלך יהיו דמויות חינוכיות להעריץ.

גם ברקוביץ( מיקי, כן?) היה תחרותי, וג׳מצי, ונדב, ושלף וגודס ועוד לא מעט מכביסטים (שלף מכביסט כשחקן כדורסל, כאדם לא) אבל הם היו ספורטאים שנתנו בראש ולקחו אליפויות בלי טריקים מלוכלכים, רק כי היו שחקני כדורסל טובים וחזקים מנטלית ולכן יש לי רספקט כלפיהם, לפניני לא, הוא שרוף בעיני, בהצלחה היום מול מלגה :)

טל בן יהודה 13 בנובמבר 2014

כמה דברים:

1. תודה על העידוד. המציאות שתיארת בפסקה הראשונה נשמעת לי מצוין. מחכה לה שתחזור.

2. לגבי פניני… התייחסתי בעבר למשפט הזה, ואני חושב שהוא נכון גם בעניינו: ההיסטוריה נכתבת בידי המנצחים.
אני חושב שאוהדי מכבי יזכרו אותו בדרך אחת, שונאי מכבי בדרך שנייה (אין אופציה שלישית).

אם תלך ותשאל אוהדי הפועל י-ם מה דעתם על דרק שארפ… וואה וואה מה ייצא מפיהם.

ולסיום, אני לא אחנך את ילדי אחרי אף ספורטאי. אני כן רוצה שלילדי יהיו דמויות לחיקוי, אבל אני בדעה שספורטאים הם אינם כאלה. או הרוב המוחלט שבהם.

שימון 13 בנובמבר 2014

מוקדש לטבי:

כשאני שפוף ורע לי על הלב
אני הולך אל שימון ואצלו יושב
אני מריץ הילוך חוזר
לסל של לימונד
אומר לו שימון, איף איטס טן
מייק איט טוונטי אין דה יד
ואז לפתע הוא שותק ושוב רואה
את כל מה שקרה ואת מה שיקרה
פה שלשה של יונתן
והופה, הנה גייטס
אובאנון שוב, מהפינה
עושה לשימון נורמן בייטס
תמיד כשאני עומד כבר לעזוב
עדיין הוא יושב שם בפרצוף צהוב
אחר כך קם באנחה
מפטיר איזו קללה
אבל אצלי שמחה גדולה
ושיר על תאונה קלה (אה הא הא)
אני הולך אל שימון פעם בשנה
בהיכלו הקר דבר לא השתנה
תאי צפייה ורולקסים
בחורף גם פרוות
וכיסאות שמתרוקנים
שם לא בנויים לאכזבות
ואז אני אומר לו: כסף לא יכול
רק אהבה תעיר תמיד את עוף החול
וזיכרונות אוסישקין
מציפים אותי בגל
עמוק בלב, שם מחייך
איש הפטיש והמגל
תמיד כשאני שר עם מתן נאור
שימון רץ לשלטר ומכבה ת'אור
זה לא עוזר, אני נשאר
בקול ובמהומה
אצלי עכשיו שמחה גדולה,
יפה עירי ואדומה (אה הא הא!)

איציק 13 בנובמבר 2014

איך הנאות קטנות יכולות להשכיח אכזבות גדולות.
שאפו, תהנה מהרגע, הוא עלול לא לחזור ;)
נ.ב.: אחד שהקפטן שלו מתן נאור לא יכול להטיף למישהו עם קפטן גיא פניני.

אלעד 13 בנובמבר 2014

וואו, איציק. וואו.
אני חייב שתסביר את הנ.ב. שלך

איציק 13 בנובמבר 2014

קפטן שטוען שלא כל-כך מבין מה לא בסדר בקריאות השואה של האוהדים ולכן לא יודע בדיוק מה לומר זה לא משהו חינוכי.
קפטן שאין לו כל שאיפות הצלחה, וכל מה שחשוב לו זה לנצח את מכבי זה לא משהו שיכול להוות דוגמא (שינאה בהתגלמותה).
אני חושב שמתן נאור הוא טפלון (במושגי כדורסל בלבד) יותר מאהוד ברק, הוא לא דוגמא ולא נעלים אך איכשהו כלום לא נדבק אליו.
אני הרבה יותר מעריך את לימונד וחושב שהוא ראוי בהרבה, ואי אפשר לחשוד באהבתו למכבי.

אלעד 13 בנובמבר 2014

כל כל הרבה דיסאינפורמציה. אם אתה רוצה לגונן על פניני, תגונן עליו בלי להשמיץ אחרים. וכן, גם רביב לימונד ראוי להערכה. זה לא סותר.
מתן נאור יצא נגד דברים שאוהדים עשו. הוא יצא נגד המקרה עם רגב פנאן. הוא בטח לא עודד אותם לעשות כן ולא עמד איתם על הבריקדות וסימן עם הידיים צלבי קרס.
כל חטאו מבחינת שאיפות הצלחה הוא שאלו לא שאיפות הצלחה מכביסטיות. בנאדם שבשיא הקריירה החליט לפרוש קצת מהמירוץ והלך לטייל. אח"כ חזר והצטרף לפרוייקט הזה מתוך אהבה ורצון אמיתיים. בעולם הציני של היום אנשים מגלגלים עיניים. אבל יש דברים כאלו במציאות. שאיפות להצלחה לא נמדדות רק במרדף אחרי הצ'ק השמן הבא.
ואם הוא דוגמא או לא, זה לא לך לקבוע אלא לשחקנים שמשחקים איתו. אם ראית את הפועל משחקת הגנה ב-3 שנים האחרונות, ראית אוסף שחקנים שהתשוקה של הקפטן שלהם מדביקה אותם. אם זה לא קפטן, אני לא יודע מה כן.

איציק 13 בנובמבר 2014

אלעד,
אשמח אם לא תכניס לי מילים לפה.
השחקנים אכן ראוים לקפטן שלהם, אך כמו שאתה מגן עליו ויוצא נגד פניני, לי מותר לצאת נגדו.
תראה לי בתגובות היכן הגנתי על פניני. רק כתבתי שמתן נאור לא יכול להוות משהו הופכי חיובי לעומת פניני. אין זה אומר שפניני הוא ההופכי החיובי לנאור. יתכן ושניהם בצד הפחות טוב של הסקאלה.
מתן נאור אכן לא עודד אוהדים לשירי שואה או סימן צלבי קרס. אני ממש נפעם מכך (תחזיק אותי שלא אפול מרוב התרגשות). מצד שני, אני אישית (לא עדות שמיעה מצד שלישי) שמעתי אותו וראיתי אותו בראיון בו הוא לא מוכן לגנות את הצעקות ואומר שהוא לא ממש יודע מה לומר להם כי הוא לא בדיוק מבין מה לא בסדר בקריאות הנפלאות של האוהדים האדומים. אם הוא לא מבין, הוא ממש קשה הבנה. אם נשווה לפניני, הוא לפחות הבין מה לא בסדר לאחר מעשה (ולא, זה לא עושה אותו צדיק).
אני ממש מכבד את בחירתו לצאת לטיול שאנטי באמצע הקריירה ולאחריו להצטרף לפרויקט של הפועל. אני לא שופט אותו על זה לא לטוב ולא לרע. מבחינתי קפטן של קבוצה זה לא מישהו שמסתפק בניצחון על היריבה העירונית השנואה, כי אם מכוון שהקבוצה תשאף הכי גבוה שאפשר ועוד קצת. זכור לי שקרויף (ואולי זה היה גרסיה) לפני דרבי אמר שהוא מוכן להפסיד את כל הדרבים אבל לקחת אליפות. זה מסביר את הסדר הנכון. מתן נאור לטעמי לוקה בסדר שהוא מציב (וזה שהוא מאושר מהניצחון זה מובן וממש ממש בסדר, אבל למה זה אמור להגמר בכך, אין עוד מטרות). אם אותך סדר זה מספק, אשריך.

אלעד 13 בנובמבר 2014

אלו כל השאיפות שלו? הוא השיג בקריירה קצת יותר… כולל הגעה לגמר סל. זה שם אותו על מדרגה עם רבים וטובים (כמו מאיר טפירו, עדי גורדון ועוד) שלא זכו באליפות, אבל הייתה להם קריירה הישגית. אגב, בכל הקבוצות בהן שיחק הוא היה חלק משמעותי ולא שחקן ספסל זניח. הוא קפטן שמסמן דרך והשחקנים הולכים אחריו, גם כשהוא בבירור לא השחקן הכי טוב בקבוצה (אבל כנראה כן השחקן הכי חשוב בה). אז הוא לא גינה משהו באותו ראיון ששמעת. טוב שצמצמת את כל פועלו לאותה נקודה.

איציק 13 בנובמבר 2014

אני לא מצמצם ולא מרחיב. היו לא כמה התבטאויות שלא אהבתי אבל זאת היתה קיצונית. לגבי השאיפות זה בהתאם להתנהגות שלו. לגבי התרומה שלו כשחקן, אני בהחלט חושב שהוא מוציא מעצמו הרבה יותר מהיכולות האישיות שלו באמצעות יכולת קבוצתית גבוהה. אני חושב שהוא לא שחקן זניח בליגה הישראלית, כי אם ליגיטימי פלוס. דיברתי עליו כסמל למשהו שמנסים לייצר ממנו והוא לא. אני לא אוהב אותו, אבל הוא לא היחיד, יש כאלו שאני אוהב פחות. אני בטוח שתתגבר על חוסר הפירגון שלי אליו כקפטן וכדמות לחיקוי.

אלעד 13 בנובמבר 2014

" אחד שהקפטן שלו מתן נאור לא יכול להטיף למישהו עם קפטן גיא פניני."
לא משלים עם ההערה הזאת

איציק 13 בנובמבר 2014

זה יעבור, אתה תתגבר… סומך עליך…

the bird 16 בנובמבר 2014

+100 איציק

איתמר 13 בנובמבר 2014

אלה הדברים שאמר בראיון מתן נאור (סמל אמיתי בתקופה שבה המושג הזה של ״סמל״ עובר רידוד והשטחה) :
״יש הרבה דרישות מההנהלה של הפועל לשלוט באוהדים וזה לא דבר פשוט, יש הגדרות בשביל לאסור משהו, צריך להגדיר מה מותר ומה אסור. אסור שיהיו שירי שואה וגזענות, אז הנהלת הפועל עושה כל מה שהיא יכולה ועובדתית שהיא מונעת את זה. מצפים מהנהלת הפועל להתייחס לכל אלפי האוהדים. צריך להתייחס למי שמשחק, זה הרבה יותר חמור. גרם לי להתעצבן ברמה מסויימת שאוהד בא אליי ושאל אותי מה היו עושים לי אם אני הייתי נכנס לקהל של מכבי. הרתיח אותי שעוברים לדיון של האוהדים, מכבי בקושי גינתה את השחקן שלהם והאשימה את האוהדים שלנו. מבחינתי, אני לא חושב על משהו שיכולים להגיד לי שיגרום לי להתנהג ולעשות דבר כזה, כמו שסופו עשה. איך מצפים מההנהלה לדאוג לכל האנשים? איך צד שלא שולט על שחקן אחד דורש מאיתנו לשלוט על האוהדים? הגדירו לנו מה אסור וזה טופל. אין בסיפור הזה 'אבל', אי אפשר להאשים את האוהדים. זה קרה בעבר שהוציאו אנשים מהאולם ולא נתנו להם להיות כאן, ואני בטוח שיטפלו באוהד הזה. אי אפשר לקשור בין האוהדים לסופו, אין הקבלה. כשמגיעים לאלימות פיזית זה קו אחר לחלוטין. לגבי אותו אוהד והתופעה, לפעמים קשה לנהל את השיחה, כי קשה לנו להגיד "מה אסור". אנחנו מבקשים שיתמכו אבל קשה לנו".
האמירה של נאור ״אי אפשר לקשור בין האוהדים לסופו, אין הקבלה״ מהדהדת את הניסיון של שמעון מזרחי לייצר משוואה כוזבת שבה זהבי = סופו.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 13 בנובמבר 2014

כמה נוח להשמיט את החלק בדברים שהוא אמר בדיוק כפי שאיציק ניסח, ראיתי את אותו ראיון בערוץ הספורט.
ישבתי עם פה פעור מול המסך.

איציק 13 בנובמבר 2014

לא רציתי להגיב כי התגובה היתה ממש לא רלונטית, אך אם כבר עניתה, מצטרף.

אנונימוס 13 בנובמבר 2014

נו באמת, איזו היתממות. אתה באמת חשוב שמתן נאור לא יודע מה הבעיה בשירי שואה? בנאדם שבאמצע משחק בלאומית עלה ליציע כדי לנסות לשכנע אותם להפסיק לשיר את זה? בנאדם שנכנס איתם לעימות חזיתי בנושא השירים לרגב פנאן?
ברור שהוא יודע. כולם בהפועל תל אביב יודעים. הבעיה היא פשוטה מאד, וזה גם מה שנאור מתייחס אליו – כשניגשים לאיזה םואד ביציע ומנסים לשכנע אותו להפסיק לשיר שירי שואה, הסברים על אנשים בבית שנפגעים ושאר דברים שמשפיעים על בנאדם נורמלי הם לא רלבנטיים. וזה מידיעה. הדבר היחיד שקצת משפיע על אנשים כאלו זה אם יש בכך פגיעה בקבוצה. וגם זה לא יעזור לרוב, כי הם בטוחים (ונעזוב שניה בצד אם בצדק או לא) שהנזק לקבוצה נגרם רק בגלל הטיה של התקשורת ובתי הדין. וזה בעצם מה שנאור אומר, והבעיה שיש לכולנו שמתנגדים לשירים האלו – כשאנחנו באים לאנשים האלו ומבקשים להפסיק, הדבר הבא שאומרים לנו זה "למה למכבי מותר לשיר שטועמה מחבל ולנו אסור לשיר את זה". ואין לנו מה לאמר להם. באמת שאין. כי באמת לא ברור "מה אסור". למה פתאום אסור לשיר נגד שמעון מזרחי? למה נגד טועמה מותר? למה נגד אבוקסיס מותר? אין פה שום חוקים, ובאמת לא ברור מה אסור. ולא במקרה הדבר כבר הגיע לבית משפט חיצוני.

איציק 13 בנובמבר 2014

אנונימוס, אתה מציג פה יפה מאוד את הבעייה (לא רק שלכם), כשאתה אומר "אבל למה להם מותר." להם אסור, לך אסור, אבל אם כל אחד יגיד אבל למה הם, זה אף פעם לא יגמר. שכל אחד יטפל בצלחת שלו ואז הכל יסתדר.
בקשר לסיפורים שלך על מתן נאור, הכל טוב ויפה, אך זה לא מה שנאור אמר. הוא אמר (ולא מופיע בציטוט), שהוא בכלל לא בטוח מה לא בסדר בצעקות של האוהדים ולכן מאוד קשה לו לומר להם משהו. אם הוא לא בטוח מה לא בסדר, יש בעייה. יש כאלו שמשחקים לא ראיתי לא שמעתי וככך כאילו מסירים אחריות (שמעון מומחה גדול בזה). נאור אפילו לא משחק בכאילו. אצלו זה היה, שמעתי, אך אני לא בטוח מה לא בסדר. זה בדיוק מה שממש לא בסדר!!! קפטן לא מבין מה לא בסדר בקריאות נאצה (גם אם זה חוקי).

אנונימוס 14 בנובמבר 2014

אם יש לך לינק אשמח לראות. כי כאמור מתן נאור זה בנאדם שעלה פעם באמצע יציע למשחק בגלל הקריאות האלו, ויצא חזיתית נגד הקריאות לרגב פנאן. לצורך ההשוואה אני לא עדיין לא שמעתי על אף שחקן במכבי יוצא חזיתית נגד הקריאות לטועמה ושריקות הבוז לשולדבראנד. כך שלהתנפל על מתן נאור דווקא נשמע לי אפעס קצת מצחיק

איציק 14 בנובמבר 2014

אין לי לינק, אולי לאנונימוס יש. יתכן וניתן לחפש ולמצוא אך לא אשקיע בכך מאמץ. הזכרון שלך קצת סלקטיבי וביו פעמים שביד אליהו בקשו מהכרוז להשתיק את האוהדים, ואם לא עשו זאת מספיק, אני נגד. זה שאני אוהד מכבי סל לא אומר שתמצא אצלי הצדקה לחוסר פעילות כלשהי מיצידה. דרך אגב, קריאות בוז זה ממש בסדר, לעומת זאת קריאות לטועמה זו גזענות לשמה שמצריכה גם פעולה מצד מכבי וגם ענישה משיחטונות החוק.

אנונימוס 14 בנובמבר 2014

ייתכן שהיו קריאות מהכרוז, אבל לא בכל הפעמים שאני הייתי ביד אליהו או צפיתי במשחקים שם. ובטח לא שמעתי דבר מהשחקנים. ולמה קריאות בוז לשולדבראנד זה בסדר?חטאו הנורא היה שעמד והקשיב לפניני קורא לו נאצי, זה מצדיק בעיניך כזאת התנהגות מהקהל בלי שום התייחסות מחבריו השחקנים במכבי?
ואגב שמיעה סלקטיבית – לאור התנהגות העבר שלו כאמור שהראתה כמה פעמים שדעתו הפוכה, ייתכן בהחלט שדווקא אתה סובל מהבעיה :)

איציק 14 בנובמבר 2014

אני סובל מהרבה בעיות :-(
אבל לא זה הנושא, אני לא בעד קריאות בוז ספציפית לשולדבראנד, היכן כתבתי זאת. אני חושב באופן עקרוני שיש הבדל בין קריאות בוז לשחקן לבין קריאות למוות, נהמות, עינייני שואה. יש קו מפריד בין הלגיטימי ללא לגיטימי לטעמי (להבדיל לחוקי ולא חוקי). שריקות בוז נראה לי לגיטימי, טועמה מחבל ממש לא. אם אתה חושב שהלגיטימיות/חוסר לגיטימיות של שני הדברים זהה אז אנחנו חלוקים בעיניין.

Koreksi 23 בנובמבר 2014

Your post captures the issue peylrctfe!

Muhammad 24 בנובמבר 2014

This article acevihed exactly what I wanted it to achieve.

טל בן יהודה 13 בנובמבר 2014

וואו.
סחטיין על ההשקעה. שאפו גדול!

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 13 בנובמבר 2014

שכחת לתת את הקרדיט ל ipi tombi על השיר

יונתן 13 בנובמבר 2014

התגובה למעלה שלי. מברוק לדה באזר על העיצוב. מברוק לטבי על פרץ מודעות צהוב עכור ומענג עד מאוד.

מתי 13 בנובמבר 2014

אוהדים שעוזבים מוקדם הם סימן לגדולה? אם כך ב-NBA יש בוודאי 30 אימפריות.

אסף .ג. 13 בנובמבר 2014

"היא לא צריכה להניח שהמאמן הוא הבעיה (פיטורים שלו לא יפתרו כלום), היא לא צריכה להניח שהכל יסתדר כמו בשנה שעברה אם רק לא יעשו כלום, והיא ממש לא צריכה להיכנס לפאניקה" לך תסביר את זה לפדרמן או רקאנטי ג'וניור מצד שני טל תרשה לי מתוך קריאה שלך פה ושם להאמין שגם אתה יודע שעודף מזל כמו שנה שעברה לא חוזר כל שנה וזה לא בריא להתבסס עליו כשיטה …(משחק 1 בהצלבה במילאנו,חצי הגמר מול צסק"א ואתה יודע מה אפילו בהחלאה המוזרה הזו בין משחק אחד לסדרה שמכבי כמעט שוב הפסידה את האליפות לחיפה)

שגיא 13 בנובמבר 2014

אם עוד היה לי שמץ של חיבה וזיקה לקבוצה הזאת, היא נעלמה בהפסד בדרבי האחרון.
הסתכלתי על המסך וראיתי חבורה של שחקנים שחורים שזזים על המגרש. עולים להתקפה, זורקים, חוזרים להגנה, חוטפים וחוזר חלילה. חשבתי לעצמי, מה הקשר של החבורה הזאת שרצה על המסך למכבי ת"א שאהבתי מגיל 6? זאת שהייתי הולך אחריה כמעט לכל מקום?
מה הם מבינים בכלל מה זה מכבי בשבילי? בשביל המדינה? בשביל הפועל? בשביל שימון?
למה אף אחד לא מפוצץ איזה שחקן של הפועל ומקבל בלתי ספורטיבית? למה אף אחד לא צועק? למה אף אחד לא נראה עצבני? למה כל הקהל יושב ומסתכל? למה יש אווירה של משחק במתנס בהיכל?
יש בכלל מישהו שהתרגש שם לפני שריקת הפתיחה….?
אני היחיד שרואה ושואל את כל זה? מה יש בקבוצה הזאת שעדין גורמת לאנשים לאהוד אותה? זאת הרי כבר בטוח לא מכבי….

Zofo 13 בנובמבר 2014

רוצה חיבוק?

קובי (מכביסט) 13 בנובמבר 2014

מאופן הרכבת הקבוצה נראה כאילו גודס מרוב התרגשות על קבלת התפקיד הנחשק. פחד להביע את דעתו בנוגע לבניית הסגל. שמא ההנהלה תתחרט ותמנה משהו אחר במקומו או מעליו. וכך נוצר לבסוף מצב שלא פחות מ-5 גורמים "אחראים" על בניית הסגל. פדרמנ'ס – אבן ושבח – וויצ'יץ' – גודס – וגרשון (הוא "אהב" את מאריץ' שניצח אותו עם פרטין),

אם ננתח את ההחתמות נראה איך כולם פישלו חוץ מגודס. היינס ולינהארט הבלופים הגיעו ע"י אבן ושבח. כהן ואלטיט נשארו כדי לטפח את את הישראלים לפי ציווי פדרמנ'ס. המנהל המקצועי והמהולל וויצ'יץ' גיבה את כל המהלכים האלו. פארגו ורנדל הובאו לפי דרישתו של גודס. רנדל הצליח להשתלב מיד כמו שאף שחקן לא הצליח לפניו. פארגו כשהוא טוב מכבי מנצחת וכשהוא גרוע זה בגלל הכישלון עם היינס שלא תורם כלום. ואת הסיפור עם מאריץ' שגרשון אהב מיותר לספר שוב…

אז מה הלאה?
1.מביאים רכז טבעי – עם יכולת קליעה (ולא הפוך!) במקום היינס ואז פארגו עובר לשתיים. האופציות שצריך לבדוק הם לפרוביטולה מפלמנגו או יאסיקבצ'יוס מריטאס,

2.מביאים ישראלי – במקום פניני לעמדה שתיים שישמש כמחליף של פארגו. האופציות שצריך לבדוק הם יבזורי ראשון ואם לא אז דאוסן,

3.מביאים שחקן שיכול לשחק גם כסמול וגם כפאוור במקום לינהארט. בעל יכולת הגנה קליעה לשלוש ורצוי גם חדירה. זה יתן מחליף טוב לסמית' ורנדל במקרה של פציעה או עבירות. האופציות שצריך לבדוק קאלב גרין ממלאגה או ג'ון דיבלר מקרשיאקה (יותר סמול אבל שחקן ענק!) או טוני יאנגר המבוגר אבל ישראלי ונותן עונה טובה,

4.מביאים סנטר גבוה ויציב במקום מאריץ'. מקבוצת יורוליג שתינשור בסוף השלב הנוכחי,

צור שפי 13 בנובמבר 2014

ביחס לעונש בכדורגל – אני חושב שהכי טוב היה משחק חוזר וברור שהעונש מזיק יותר למכבי אבל ברור גם שזה לא יכול להיות קריטריון אלא רמת האחריות של אנשי צוות המועדון. לא חושב שיש מישהו שיכול להגיד שלמועדון הפועל ת"א (להבדיל מהחוליגן) היתה יותר אחריות למה שקרה על הדשא מאשר למכבי.

איציק 13 בנובמבר 2014

אני מכיר רק גוף אחד אשם במה שקרה בדרבי, וזה הגוף שלו הפועל שילמה 800 אלף שקל.
קודם שיחזירו את הכסף ואח-כך נראה.

Comments closed