יומן דאבל פרק י"ג – תתפטר!

מתי הפכנו לאוהדי בית"ר ירושלים?

ayestaran

יום ראשון, גם ככה רובנו נמצאים בעיצומה של שביזות יום א', אף אחד לא באמת רוצה לעבוד, אז בואו ותזרמו איתי לכמה רגעים ותדמיינו את התסריטים הבאים, שהתרחשו או שלא, מתי שהוא בשבוע שעבר.

תסריט "פגישת קודקודים קרחים"

ג'ורדי: היי פאקו, מה קורה.

פאקו: יו נואו, קצת קר בראש… אבל כובע גרב בדרך כלל מסדר אותי.

ג'ורדי: תל מי אבאווט איט. אחרי ה"צעיף פאקו" שהוצאנו למכירה בחנות, אולי אנחנו צריכים איזה "כובע ג'ורדי". בכל מקרה, אתה יודע נגד מי אנחנו בשבת נכון?

פאקו: מה אני חובבן? מ.ס. אשדוד, עם המאמן ההוא שהיה עושה הרבה יותר עם 100 מיליון שקל. הם מקום שני בליגה השנייה.

ג'ורדי: מקום שני בליגה השנייה או לא, הם תמיד עושים לנו בעיות. למעשה, אני עוד לא ראיתי את מכבי מנצחת שם במסגרת תפקידי כג'נרל מנג'ר של הקבוצה וכמלך של האוהדים. שלושה משחקים סך הכל, שני הפסדים ותוצאות תיקו. לא אוסקר ולא פאולו סוזה, ההוא משמינית גמר הצ'מפיונס ליג, הצליחו לנצח במגרש הרקוב הזה.

פאקו: המממ, וואו. אז זה ממש אתגר. אוקיי, אני לא מתכוון לזלזל, אנחנו נעשה את הכל כדי לצאת משם עם שלוש נקודות. זו המטרה…

ג'ורדי: יופי. רוצה קרמבו?

*

עד כאן השיחה הפנימית שאולי, ואולי לא, נערכה בשבוע שעבר. אתם תצטרכו להישאר במתח ולתהות האם פאקו לקח את הקרמבו או לא. בואו נעבור לתסריט הבא.

תסריט "צופה בקלטות, ולא של פורנו"

איש משק של מכבי ת"א: היי קאוץ', הבאתי לך את מה שביקשת.

פאקו: ט'נק יו. זה כל המשחקים?

איש משק: יס. גוד לאק.

בשלב זה, פאקו הסתגר בחדרו והחל לצפות במשחקים שביקש. הנה הם:

  • מחזור 17 עונת 11/12 מ.ס. אשדוד – מכבי ת"א 1-2
  • מחזור 33 עונת 11/12 מ.ס. אשדוד – מכבי ת"א 1-1
  • מחזור 19 עונת 12/13 מ.ס. אשדוד – מכבי ת"א 0-1
  • מחזור 5, עונת 13/14, מ.ס. אשדוד – מכבי ת"א 0-0
  • סיבוב ח' גביע המדינה, עונת 13/14, מ.ס. אשדוד – מכבי ת"א 1-2

אחרי שמונה שעות צפייה רצופות, פאקו סופסוף יצא מהחדר החשוך אל האור. הוא ידע מה צריך לעשות. חייבים לשבור את הנאחס, לא משנה הדרך, ההרכב, הסגנון או היופי של ההתמודדות. העיקר הניצחון.

*

נסו לדמיין את הדבר המכוער ביותר שאתם יכולים. יופי, עכשיו התחלתם רק לגרד את תחתית החבית שהיא המשחק שראינו באשדוד. וואו, לי אישית זה הזכיר את המשחקים של מכבי ת"א מול הפועל רעננה מהשנתיים האחרונות, התמודדויות ששואבות ממך את החשק לחיות.

אבל, בכל זאת היה בו משהו יפה. אוקיי, שני דברים יפים. הראשון היה השער של מיטרו, השני היה הניצחון. ניצחון זה ניצחון זה ניצחון. "ניצחתי באשדוד" זה משהו שפאקו יכול לומר לעצמו ולנו, וקודמיו לא (ואני בטוח שזה עדיין אוכל את סוזה בדרכו לצמרת האירופאית). אני מעולם לא נכחתי במגרש הי"א באשדוד, אבל כנראה שיש משהו במגרש הזה שמקשה על מכבי ת"א לפתח את המשחק שלה. אין לדעת מה וכמה באמת ידע פאקו על העבר של הקבוצה שלו שם, אבל העובדה היא שמדובר בניצחון לא קל. לכן אפשר לשמוח שאחד כזה הושג.

נכון שמכבי לא נראו טוב, נכון שזהבי קצת אבוד בזמן האחרון כחלוץ המרכזי ונראה שאנחנו מפספסים במקרים האלה את אחד משחקני הכדורגל הגדולים שהיו לנו כאן, ואין שום ספק שתצוגות כאלה חייבות להיעלם, אבל מכאן ועד לשבור את הכלים לגבי הקבוצה והמאמן, הדרך מאד רחוקה. רק תסתכלו על מי שהייתה עד לא מזמן צמודה אלינו בטבלה של הליגה הראשונה, הפועל באר שבע. היא (שוב) נראתה לא טוב אתמול והפסידה. יחי ההבדל הקטן הזה.

ישנה בדיחה קצת גסה על נשים, שהפאנץ' שלה כולל שלט ניאון גדול שכתוב עליו באותיות בוהקות "הקומה הזו כאן רק כדי להראות שזה בלתי אפשרי לספק אישה". אני מרגיש שחלק גדול מאוהדי מכבי ת"א, גברים ונשים כאחד, הם קצת כמו הנשים באותה הבדיחה. לא משנה מה, קשה עד בלתי אפשרי לספק אותם. ובמובן הזה, אין הם שונים משאר אוהדי הכדורגל.

הסיפור של מכבי בסיבוב הראשון של הליגה, חוץ מפואד והרוח הגבית שקיבל ממוסדות ההתאחדות לכדורגל, הייתה ספיגת השערים של מכבי ת"א, ולא רק בדקות הראשונות של משחקים. הפועל עכו (הפועל עכו!), מכבי נתניה, אשדוד (2!), הפועל פ"ת ואפילו, שומו שמיים, מכבי חיפה והפועל ת"א. קבוצות בינוניות מינוס, חלקן מועמדות לירידה, כבשו מולנו.

אז זה נעלם. אבל לא סתם נעלם, אלא בסטייל. מאז אותו שער אומלל (בגלל פציעה?) של חואן-פבלו מול הפועל פ"ת, מכבי ת"א עדיין לא ספגה שער ליגה. הסיבוב השני כולל אפס שערי חובה ומכבי קבעה אתמול מול אשדוד שיא מועדון לשמירה על רשת נקייה. שיא מועדון. לא מדובר כאן במועדון עם חמש וחצי אוהדים שנוסד ב-1982, הלו, זה המועדון המעוטר ביותר בארץ. ואוהדי מכבי? עכשיו הם פורקים עצבים על ההתקפה. זה מובן, וזה בסדר, כי אנחנו בינתיים מדרדרים בטבלה למקום ה… אה, אנחנו במקום הראשון (זמנית כמובן).

כולנו רוצים לראות את מכבי משחקת כדורגל אטרקטיבי (ואני מאמין שזה יחזור בקרוב, ממש בקרוב. ביום שלישי ואז בדרבי בשבוע הבא), אבל בינתיים תנסו לתת קרדיט היכן שמגיע. אנחנו מתחילים להזכיר את אוהדי הקבוצה הגזענית של המדינה. פשוט אי אפשר לשכוח את הרדיפה שלהם אחרי אלי גוטמן כשהקבוצה שלהם הייתה במקום הראשון כשבסופו של דבר הוא עזב את הקבוצה כשהיא במקום השני. האם זה המודל לחיקוי שלנו? האם אנחנו רוצים להראות כמוהם?

נכון, אנחנו לא מתקרבים למה שהיה אז, קללות ושריקות בוז ביציעים, אבל אין ספק שהתפנקנו. אם לפני חמש שנים הייתי מספר לכם שאנחנו נתלונן על מקום ראשון, אחרי שתי אליפויות, כולם היו קונים את זה בשתי ידיים, מיד אחרי שהיו מסיימים לצחוק עלי. אין ספק שמכבי נראתה לא טוב באשדוד, אבל… שלוש נקודות קשות בכיס, התרחקנו מבאר שבע, הלחץ על קריית שמונה ועשינו דאבל על ג'קי בן זקן. 0 נקודות ופגיעה בהכנסות. אני בוחר להתמקד בחיובי ולעבור הלאה.

*

תהייה אחת אישית שלי לסיום. אני לא טוען כאן לרגע שהריצה של פאקו אל עבר הקוון היא דבר מקובל או מוצדק, אבל אודה שקצת מוזר לי שמרחיקים כאן מאמן בצורה כל כך מהירה ופזיזה. כדי להרחיק שחקן או מאמן בכדורסל יש צורך בשתי עבירות טכניות. בכדורגל לשחקנים יש (גם) כרטיסים צהובים שמהווים אזהרה. אני לא מבין מדוע פאקו לא קיבל גם כן איזו שהיא אזהרה לפני ההרחקה.

אני באופן אישי לא ראיתי משהו חריג בהתנהלותו לפני המקרה המדובר. האם התפרצות אחת, שבואו נודה בזה, לא הייתה עד כדי כך חמורה (לטעמי), מצדיקה הרחקה מידית שכזו? נראה שמדובר בהחלטה מהירה מדי של השופט, בטח כשהרחקה שכזו גוררת הרחקה אוטומטית מהמשחק הבא (ופאקו לא יהיה על הקווים מול אשקלון). מדובר בעוד מקרה שלשופטים יש יותר מדי כוח וסמכות. בדיוק כפי שראינו בסיום המשחק של הפועל חיפה מול מכבי פ"ת במושבה.

*

אם פספסתם את פרק 25 של הפודקאסט של מכביבול, אתם מוזמנים ללחוץ על הלינק שנמצא ממש מתחת לשורה זו, בצד ימין. בהצלחה.

שלום אדוני השריף - איפה היית ומה עשית?
ליגת שוקי ההון - ממה באמת צריכים הגרמנים לפחד ביוון

80 Comments

ערן (המקורי) 25 בינואר 2015

מעולה

קפטן קוקי 25 בינואר 2015

טור נהדר כרגיל. מתחיל להפחיד אותי שאוהדים של מכבי (במיוחד אחרי פוסט הנאצה של ההוא בפייסבוק) יהיו אלה שיכרסמו את המועדון מבפנים, את ההצלחה הנהדרת והמשמחת שממלאת אותנו בגאווה.

לגבי פאקו – אני משוכנע שמאמן ישראלי לא היה מורחק על אותו דבר. זה בעייתי, כי השופט לא טעה בהרחקה. זכותו להרחיק את המאמן כשזה יצא מהשטח הטכני. החוק לצידו. אבל ניתוח תרבותי של כל העניין גורם לעניין הזה להריח לא נעים.

גיל שלי 25 בינואר 2015

זה דווקא הגיוני שהרכב המחליפים שיעלה מול אשקלון יאומן על ידי מאמן מחליף. מעניין כמובן שמאמנים ישראלים לא מורחקים באותה מהירות על התנהגות פרועה בהרבה.
כתבת מעולה, רק רציתי להוסיף עוד דבר קטן. קודם הפריע לכולם שבלי זהבי אנחנו לא קבוצה ואין לנו סיכוי. כבר כמה שבועות שאנחנו משחקים למעשה בלי זהבי, ממשיכים לנצח, לא סופגים (וגם אין ממש מצבי כיבוש מעולים נגדנו), ועדין אני שומע תלונות מהאוהדים שלנו, בול כמו התלונות שהיו שנה שעברה נגד סוזה. השנה אגב אנחנו ניקח דאבל, גם את זה עוד לא עשינו בעידן ג'ורדי.
באר שבע שבקו חיים, קריית שמונה יצטרפו אליהם, טוב שיש לאוהדים על מה להתלונן.

נץים 25 בינואר 2015

אין לי בעיה עם ההרחקה של פאקו בתנאי שתהיה אחידות.
המקום היחיד שקלינגר לא היה בו במהלך המשחק זה האזור הטכני שלו וגם הוא לא הפסיק להתלונן לשופטים… למה הוא לא הורחק?
(תשובה: כי הוא ישראלי?)

אריאל גרייזס 25 בינואר 2015

אני רק תוהה, אם גם ב-2022, אחרי האליפות העשירית ברצף, עדיין נמשיך לשמוע על איך נגזלתם על ידי פואד

טל בן יהודה 25 בינואר 2015

אתה מכיר אותי… כלומר, את מי שאני כאן.
אז למקרה שיש לך ספק… הרשה לי להסיר דאגה מלבך.

ברור!
Again and again and again.

אריאל גרייזס 25 בינואר 2015

זאת היתה שאלה רטורית, זה בסדר. לא חשבתי אחרת..

אזי 25 בינואר 2015

מיציתי את המשפט "בלי פואד היינו מקום ראשון" בערך שבוע אחרי הדרבי.
מביך אותי כל פעם שאני שומע אוהד מכבי אומר את זה

טל בן יהודה 25 בינואר 2015

בלי פואד היינו היום במקום הראשון בפער אפילו יותר גדול.

מתאים?

אזי 25 בינואר 2015

פואד הוא טעות שיפוט.
טעויות שיפוט הן חלק מהמשחק.
פעם זה פנדל שלא היה ופעם זה שופט שמוציא אדום לשחקן שחוטף מכות מאוהד ואז השופט מחליט לפוצץ את המשחק ואנחנו נענשים בגלל זה.
סופו של דבר – טעות שיפוט.

רפאל 25 בינואר 2015

במקרה הזה של פואד ובזיון השיפוט בדרבי, ההגיון הספורטיבי מכריח אותי לצדד ב'בכיינות' של אוהדי מכבי ת"א. זה לא יכול להיחשב כטעות שיפוט רגילה.
לא רוצה לחשוב מה יהיה אם קרית שמונה לוקחת את הליגה בפער של נקודה או שתיים.

ניב 25 בינואר 2015

גם מצב היפותטי של ברק שפוגע ביציע והורג אנשים והשופט מאפשר את המשך המשחק זאת טעות שיפוט.
כן אין ספק שבהגדרה המילונית זה "רק טעות שיפוט" אבל זה הרבה יותר מזה. פואד הוא גורם חיצוני למשחק (ולחיים התרבותיים בכללם אגב), השופט במקרה הזה שגה בגלל שהוא בא לשפוט משחק כדורגל והתרגש עליו (ובעזרה פעילה מצידו) תאטרון אבסורד.

אחד שקורא 26 בינואר 2015

לא לא, פואד הוא ממש לא טעות שיפוט. פואד הוא מחדל מתמשך שהתחיל בחברת אבטחה, המשיך בשופט והשיא היה בבתי הדין השונים של ההתאחדות, שבחרו בחוצפתם להוריד נקודות. טעות שיפוט בהקשר הזה הייתה האדום לזהבי, אם כבר.

צהוב76 25 בינואר 2015

פאקו בונה את הקבוצה לאירופה בשנה הבאה לשם כך ההרכב ההגנתי.
אז נכון זה לא יפה לצפיה אבל מתי יבוצעו האימונים על הרכב כזה בשלב ההצלבה ?
הוא וגורדי לוקחים בחשבון שאת האליפות הזאת אפשר גם לקחת ב 0-1 כול משחק, ואגב עדיין ההתקפה הפוריה בליגה והפרש שערים של פלוס 12 יחסית לק. שמונה ובאר-שבע.
כך שכרגע עומדים במשימות כלומר כנראה דאבל + הכנה לאירופה בשנה הבאה.

אד הורטון 25 בינואר 2015

לתחושתי זו גם הסיבה להתעקשות על מבנה שלושת הקשרים. פאקו רואה את אירופה לעונה הבאה, יש לו סגנון שהוא מאמין שמתאים לקבוצת דרג נמוך באירופה וכרגע הוא מתעקש כדי ששנה הבאה הקבוצה תהיה בעלת טקטיקה מגובשת ומתורגלת.
ואולי אני טועה וזה סתם כדורגל שמבאס תתחת…

צהוב76 25 בינואר 2015

אד זה בדיוק מה שהתכוונתי, ואתה לא טועה זה עדיין כדורגל שמבאס תתחת….
אבל נראה לי שבתמונה הגדולה המשכיות והתקדמות זה המוטו.

הרצל 25 בינואר 2015

הדיבורים על דאבל מסוכנים, יהירים ומרגיזים.
בינתיים קרית שמונה לפנינו, וזה כבר מחזור 19, לא 9.
תביאו אליפות. הגביע ואירופה מעניינים תתחת.
גם היכולת, וגם המבקרים.

ran 26 בינואר 2015

טוב מחזור 19 וק"ש חוזרים למקומם הטבעי :)

אזי 25 בינואר 2015

מה שאתה אומר היה נכון, אם זה היה המשחק היחידי של מכבי שנראה ככה.
אבל מכבי הולכת ומדשדשת ממשחק למשחק.
אני זוכר שבתחילת העונה אמרתי שפאקו הוא המאמן הכי התקפי שראיתי בחיים.
קצת אחרי זה פאקו אמר שהוא מוכן לספוג 2 בשביל לכבוש 4.
איפה אנחנו, איפה התקפי ואיפה 4?

מכבי שיחקה אתמול 80 דקות בלי חלוץ.
נזכיר שמכבי מחזיקה ב4 חלוצים בסגל (אחד מה פצוע), אלב 80 דקות מכבי שיחקה עם הקשר הכי טוב בליגה בתור חלוץ.
אני חוזר על מה שאמרתי שבוע שעבר, אם גוטמן היה מתפקד את זהבי בנבחרת בתור חלוץ, למחרת הוא היה מתעורר עם ראש של סוס במיטה.

טל, אתה אומר שהקהל של מכבי לא צריך להתלונן כשהקבוצה רצה לאליפות
אבל דווקא בגלל שהתחנכת על ספורט אמריקאי, הייתי מצפה שתעריך יותר את העובדה שספורט צריך קודם כל לבדר, לא להוציא להאוהדים את הנשמה.

אריק 25 בינואר 2015

המחשבה של פאקו בזהבי חלוץ (והוא גם אמר את זה) היא שהתנועה שזהבי מבצע מפנה את מרכז הרחבה ךאחד הקשרים האחרים. מאחר ופאקו כבר שיחק השנה עם חלוץ אמיתי, אני חושב שהבעיה היא לא זהבי חלוץ, אלא כל מי שנכנס למקום הריק ברחבה שהוא משאיר. חוץ מטב"ח, אין שם אף אחד שמסוגל לשים את הכדור ברשת (מיכה, איינבינדר, איגייבור, אלברמן).

רועי 25 בינואר 2015

יפה, אז אם אין לך את השחקנים שיתאימו לשיטה, למה להמשיך לשחק בשיטה הזו ?

אזי 25 בינואר 2015

אתה בעצם אומר שזהבי צריך לשחק חלוץ ומאחריו צריך לשחק זהבי?
כי לדעתי הוא הקשר שיודע להכנס למקום הריק ברחבה…

אזי 25 בינואר 2015

ואחרי התגובה הצינית שלי, אני אגיב שמה שפאקו אמר זה קישקוש. לא פחות.
ערן זהבי השחקן הכי טוב בארץ ומלך השערים.
אתה לא מבזבז אותו בלפנות שטח לשחקנים אחרים שיכבשו!
שים אותו בעמדה שלו.
שים חלוץ בעמדה של חלוץ.
שים שחקני אגף באגפים.

די עם קשר בתור חלוץ, קשר אחורי בתור קיצוני שמאלי וחלוץ בתור שופט רחבה!
היה אתמול רגע שזהבי ירד לקבל את הכדור איפה שזהבי יודע לקבל את הכדור
אז נוסא נכנס לרחבה לכפות על זה שאין שם חלוץ.
נוסא! חלוץ!!
מה? למה!? באיזה היגיון!?
מה נוסא יודע לעשות בתור חלוץ? מה יש לו לחפש בתוך הרחבה?
הבנאדם לא מסוגל לכבוש שער אם הוא בועט פנדל בלי שוער.
מה ההתעקשות הזאת לשחק עם שחקן פחות מהיריבה, אני לא מבין את זה!

אריק 25 בינואר 2015

אזי – זה ההסבר לצורה שפאקו עולה. הסיבה שזה לא חלוץ היא העובדה שחלוץ מטבעו נמשך לאמצע ולא מפנה. לזהבי יש תנועה טובה יותר מכל שחקן אחר וזה לא אמור למנוע ממנו להבקיע. מעבר לכך, אני מסכים איתך שזה משעמם ובינתיים לא מביא לתוצאה המבוקשת.

גיל שלי 25 בינואר 2015

דרך אגב, בתחילת השנה זהבי הבקיע הרבה כחלוץ, אני לא בטוח שאתה צודק שזה הגורם לכך שזהבי נחלש בזמן האחרון

אזי 26 בינואר 2015

בתחילת השנה כל הקבוצה שיחקה הרבה יותר התקפי
גם כששיחקנו את ההרכב המצחיק עם שלושת הקשרים, אז בן הרוש היה משחק המון בתור שחקן הכנף בצד שמאל מה שהיה מאפשר לזהבי לחזור לעמדה שלו
אני לא זוכר שזהבי כבש הרבה מעמדת החלוץ, אני זוכר שראיתי לא מזמן אחרי איזה משחק, כתבה שאומרת שזהבי כובש פעם ראשונה מעמדת החלוץ. אבל הזיכרון שלי לא מספיק חזק או מדוייק כדי להתווכח על הנקודה הזאת.

טל בן יהודה 25 בינואר 2015

"ספורט אמור לבדר" זה אבן היסוד שלי כאוהד ספורט.
אבל האהדה שלי למכבי ת"א אינה רציונלית… אני מודה בזה. ולפעמים אמיתות כאלה נזרקות לפח.

כשזה מגיע למכבי ת"א, הדבר שהכי מבדר אותי זה ניצחון.

אזי 25 בינואר 2015

אבל מ-ש-ע-מ-ם לי!!!!

טל בן יהודה 25 בינואר 2015

נו… התייחסתי בדיוק אליך בפרק הזה.
הנה זה במילה כאן:
"התפנקנו"

אזי 25 בינואר 2015

אבל ברור שהתפנקנו.
אנחנו אחרי שנתיים, שנכון שהיו הרבה תלונות בשנתיים האלה (בוודאי שלי היו, כי אני נודניק), אבל היו רגעים שהתסכלנו על הקבוצה ואמרנו "וואו".
השליטה המוחלטת של מכבי של אוסקר בכדור היתה משעממת לפרקים, אבל זאת היתה שליטה שלא הכרנו בארץ ובטח שלא במכבי.
ההרכבים המוזרים של סוזה הוציאו אותי לא פעם מדעתי, אבל גם לא פעם הורדתי את הכובע, הודעתי שטעיתי ואמרתי "וואו".
אני חושב שהפעם האחרונה שהתפעלתי ממכבי תל אביב העונה היתה במחזור 3.
ראינו שאפשר יותר. אנחנו יודעים שאפשר יותר.
אני רוצה יותר.

טל בן יהודה 25 בינואר 2015

טוב, אדבר עם המאמן.

גיל שלי 25 בינואר 2015

השנה תגיד וואו כשנזכה בגביע, בליגה נזכה בסוף סיבוב הפליאוף הראשון

בלייק 25 בינואר 2015

אזי – אין לחם, תאכל עוגות. ובטח שאל תתלונן, זה אסור במכבי של היום.

אזי 26 בינואר 2015

לפי איך שאתם מתארים את זה, אני אפסיק לצפות במשחקים של מכבי ואתחיל לצפות באתרים שמציגים לייב סקור.
ההנאה אותה הנאה, לראות מספר שמתחלף.

מתן גילור 25 בינואר 2015

האם גם העונש על הכאת זהבי היה פחות משל הכאת קאדייב כי האחרון זר? ;)

מתן גילור 25 בינואר 2015

כמובן היה חמור…וכן, יצאתי חמור…

רועי 25 בינואר 2015

אחרי ההנחות המוזרות שקבוצתך קיבלה מבית הדין בשבוע החולף, הייתי מציע שלא תדבר על העניינים האלה, אפילו לא בצחוק…

אודי 25 בינואר 2015

סה"כ יש חלוקה יפה. חיפה נדפקת ע"י שופטים בתוך המגרש ומקבלת עזרה מחוצה לו, מכבי ת"א נהנית מהשיפוט בתוך המגרש. לכולם יש על מה להתלונן.

מתן גילור 25 בינואר 2015

אין, לא היה, ולא יהיה עונש קל יותר מקנס על הכאת שחקן.
לדעתי, הקבוצה כלל לא היתה צריכה להיענש, אבל אחרי זה יש לפחות 10 שנים שצריך להקל עם שאר הליגה רק כדי להתקרב לשוויון כלשהו.
ד"א, עם כל צעקות ה"פואד, פואד" כמעט שכחתי שהתקיפה החמורה באותו אירוע היתה אבדן הכרה של איש אבטחה.

מתן גילור 25 בינואר 2015

ורועי, אין הנחות בענישה קולקטיבית. היא בזיונית תמיד. אמרתי אז זה כשאתם קיבלתם רדיוס/סגירת יציעים/הפחתת נקודות/כיו"ב ואני אומר זאת עכשיו.

רועי 25 בינואר 2015

אז על שום מה האיפה ואיפה ? למה חיפה מקבלת הנחות, או מהצד השני, מכבי נשפטת לחומרה תמיד ?

מתן גילור 25 בינואר 2015

אז שוב אני שואל אותך, איך על הכאת שחקן קבוצה אחת קיבלה רק קנס וקבוצה שניה קיבלה עונש רדיוס?
האם אתה חושב שמכבי ת"א נשפטת בחומרת לעומת הפועל ת"א?
ועוד דוגמא – במשחק בין בית"ר י-ם למכבי חיפה בטדי נזרקה מצית על הקוון ובית"ר י-ם קיבלה קנס בלבד בעוד שאשדוד (או ב"ש?) ספגה הפסד טכני ולמכבי חיפה סגרו יציע.
יש גם דוגמאות הפוכות.
כן, חד משמעית אין אחידות במרמה שאתה יכול לראות עבירה ולנחש את העונש. העונה קיבלנו על זריקת עשרות דגלים סגירת יציע ועכו על שקית גרעינים אחת קיבלו רדיוס, כלומר איתם החמירו ואיתנו פחות.
לעומת זאת, את העונה פתחנו ברדיוס אחרי הדלקת אבוקות ללא פגיעה באיש, כשקבוצות פעמים רבות בשנים האחרונות לא הוענשו על כך ברדיוס.

בלייק 25 בינואר 2015

מתן – אני מבין שאפשר לזרוק כל החלטה משונה יותר או פחות של בית הדין כדי להמחיש טיעון של בלגן כללי וחוסר אחידות. מצד אחד זה נכון – אין אחידות, מצד שני – כן, הקלו עם חיפה ובגדול. וואוו, ממש נתנו לכם רדיוסים בגביע הטוטו?!? אכן, סבל רב. על כמות הפעמים שהמשחק נגד מכבי נעצר, על פגיעה עם חפצים בשני עוזרי שופט, על פריצה למגרש וכאשר יש ע"ת של שני רדיוסים – על כל זה עונש של הזזת 2,000 איש ליציע אחר זה עונש ביזיוני.
אני גם רואה שמאוד חשוב לך להזכיר את הפגיעה בקדאייב, נזרום איתך… איזה עונש קיבל קדאייב על התקיפה הזאת? כי זהבי נענש, ובגדול. גם מכבי נענשה (כן, פרצו 3 אוהדים לדשא. בחיפה לפרוץ לדשא הופך לנגד לעינינו למסורת).

מתן גילור 25 בינואר 2015

כל עונש קולקטיבי בתחום הספורט הוא עונש ביזיוני.

בלייק 25 בינואר 2015

עם זה אני מסכים. אבל את הצעקה הקולקטיבית (של המועדונים או של הקהל) היה צריך להרים אחרי הדרבי. שם הומחשו שיאים של אבסורד. היום לותר על ענישה קולקטיבית כבר הופך להעדפה מתקנת לטובת חיפה. הייתי שמח אם התקדים הראשון לויתור על הענישה הקולקטיבית היה מגיע לקהל של בית"ר.

מתן גילור 25 בינואר 2015

בלייק, אני מקווה שטב"י או גיל שחברים שלי בפייס יראו את התגובה הזו – הם יוכלו לאשר שיצאתי נגד הענישה הקולקטיבית אחרי הדרבי הן לפני מתן העונשים והן לאחריהם.

בלייק 25 בינואר 2015

אין לי בעיה עם זה (ומן הסתם גם אין לי בעיה איתך, אם זה מה שמובן מהפוסטים שלי). רק רציתי למקד את הדיון הנוכחי (שהוא אכן חלק מהדיון הגדול לגבי בתי הדין ודרכי הענישה), שהוא האפליה (הקיימת או לא קיימת) בענישה כלפי מכבי חיפה.

קפטן קוקי 25 בינואר 2015

מתן, מדובר על נסיבות אחרות לחלוטין.
האדם המכונה פואד פרץ למגרש וניסה לתקוף שחקן כדורגל.
במקרה השני, מדובר על אוהד שקילל את השחקן והוא הגיב וזרק עליו משהו, ואז האוהד התקרב אליו (מתוך היציע, ככל הידוע לי) כדי לתקוף אותו.
זה קרה אחרי שסדאייב (או שמא קדאייב?) *שלא היה חלק מהמשחק* התגרה בקהל של מכבי אחרי שהקבוצה שלו כבשה גול בדקה ה90. לא כחלק מהחגיגות של הקבוצה על הדשא (נו, מי יגיד פיו פיו) אלא פשוט ככה, כהתרסה מול הקהל הביתי.
לא שאני מצדיק את המעשים של האוהד, אבל זה לא היה חלק מהמשחק, בוודאי שלא פגע במשחק, קרה לאחר התגרות והאוהד הזה הורחק על ידי הקבוצה. זה מצדיק עונש פחות לקבוצה בעיני.
שלא כמו פואד, שבסופו של דבר קבע את תוצאת המשחק.

פעם ראשונה 25 בינואר 2015

אולי תספר לנו איך הגיע האוהד לאותו שחקן?

מתן גילור 25 בינואר 2015

בטח שלא ככה:
https://www.youtube.com/watch?v=P6PlIKGH7dc

פעם ראדונה 25 בינואר 2015

נראה לי שקפטן קוקי נתן תשובה הרבה יותר טובה משלך.

גיל ז. 25 בינואר 2015

טל טור נהדר
אבל אחד הדברים שגורמים לי יותר הנאה גדולה כמעט ברמה שווה למעקב אחרי הטור, זה ההתבכיינות החוזרת ונשנית של אוהדי חיפה
על החלטות שיפוט/בתי הדין.
כנראה שמנטליות של קבוצה קטנה קשה לשחרר מהראש.
אז אחרי שעברנו את הציטוטים הבאים "חבל שבנאדו לא פתח את העונה" , "מה היה קורה אם משומר לא היה מורחק" וכיוצ"ב, אז עכשיו הגענו לשלב ב' מתוך תסכול.

מתן גילור 25 בינואר 2015

ואת זה אתה רושם אחרי הסטטוסים של טל בשבוע האחרון? בטור בו הוא מתלונן על השופט???
נראה לי שהמצאת חיה חדשה – גמל תלת דבשתי.

טל בן יהודה 25 בינואר 2015

התלוננתי על השופט?
אתה מתייחס לתהייה בסוף?

זה באמת נושא שהטריד אותי באופן אובייקטיבי, כמו השריקה אחרי הפנדל במושבה.
אני חושב שמותר לי להזכיר שופטים ולתהות לגבם מבלי שזה ייחשב כ"תלונה".

מכבי תנצח את אשקלון ואת הפועל ת"א עם פאקו על הספסל או בבית.

מתן גילור 25 בינואר 2015

אז אני חוזר בי. הירוקים מתלוננים והצהובים תוהים :)

טל בן יהודה 25 בינואר 2015

Common…

לפחות חזרת בך

גיל ז. 25 בינואר 2015

מהבנת הנקרא שלי, טל פרסם סטטוס ציני על החלטת בית הדין ובמיוחד על תיקון טעות הקולמוס בעניינכם. כנראה שזה לוחץ לכם על פצע אחרת קשה להבין את התגובות.
מאידך, אתה ממשיך עם הקו של מקרה קדאייב, טשיירה כדי להוכיח את צדקתך או את צדקת בית הדין.
העניין הוא שככל שהדברים נוגעים לבית הדין כבר למדנו שאי אפשר ללמוד ממקרה למקרה, ועולם כמנהגו נוהג, עד שהמוסד הבזוי הזה יעלם.
גם בנוגע להחלטות שיפוט זכור לי יותר מפעם אחת ששופטים טעו לטובתכם בלא מעט מקרים, אבל אין טעם לדעתי לבוא ולנתח מקרה מקרה לעבר כי גם איגוד השופטים לא מנתח באמת ולומד מזה.
אני גם לא מסכים שעל אותה עבירה קבוצה תקבל קנס של 3000 ש"ח והשנייה 30,000 ש"ח, אבל שכל אחד מהדיינים עושה מה שבא לו, אין טעם להתווכח על זה ובטח שלא לבכות על זה, אלא להתייחס לזה בציניות כמו שטל התייחס בפוסטים שלו.

תולעת 25 בינואר 2015

מכבי והפועל נענשו בחומרה על אירועי הדרבי כיוון שהם השפיעו באופן ישיר על ניהול המשחק וגרמו להפסקתו ואח"כ לסיומו. מה הקשר של האירוע עם קדאייב – אירוע נקודתי שלא כלל התפרעות של יציעים שלמים וזריקת חפצים למגרש ולא הפריע למשחק בשום שלב – לבין האירועים המתמשכים והחוזרים בחיפה של קהל שמרגיש שמותר לו לעשות הכל, כולל לפרוץ פעמיים לדשא בשני משחקים שונים ולזרוק חפצים על שחקני יריב וקוונים בשלושה משחקים רצופים

מתן גילור 25 בינואר 2015

הנה, שוב השקרים הלאה. זה היה בכלל שופט הרחבה :)

בלייק 25 בינואר 2015

מכבי לא מובילה את הטבלה עדיין, ותודה לפואד (אחרי שניקח 10 אליפויות רצוף, עזבו 10, אחרי שניקח את האליפות הזאת לא נזכיר את פואד יותר. טוב, רק קצת, כדי לחבוט בקהל של הפועל). למכבי סיכוי מצוין לקחת אליפות גם העונה. הקבוצה היחידה עם תקציב קרוב לתקציב שלה (ועכשיו, אחרי השינויים יכול להיות שכבר מעל התקציב שלה).
למכבי יש המון כלים (ביחס לכדורגל הישראלי), במיוחד בחלק הקדמי. בחלק האחורי יש מגן מחליף אחד פצוע (או אולי כבר פרש לא רשמית) ואחד שהיה צריך לפרוש מזמן. תחליפים בעמדת הבלם יש, רק שהם המגנים שפותחים בהרכב. כבר התחילו להשתמש במגינים מהנוער, וכבלם מחליף לקחו שחקן קישור מהנוער. החולשה העיקרית: מגנים שלא תורמים להתקפה.
בקישור יש למכבי 6 אופציות בכירות (מיטרו, אייגיבור, אלברמן, איינבינדר ראדי וזהבי), שתיים מהן מצטרפות להתקפה ויודעות מה לעשות שם – ראדי וזהבי. אחת מספקת אופציה של בישול במסירות עומק – מיטרוביץ'.
שחקני אגף – 3 בכירים – מיכה וטב"ח.
התקפה – פריצה, יצחקי, בן בסט, בדש. בדרך כלל פותח – זהבי. לעיתים חלוץ פותח כשחקן אגף על חשבון מיכה/בן חיים.
כלומר, בדרך כלל למכבי יש על המגרש 2 שחקנים שיכולים לתת גול ועוד שניים שיכולים לבשל. בדרך כלל, לפחות שניים מהם משחקים לא בעמדה שלהם. נוסיף לזה את העובדה שמכבי היא גם לא קבוצה שמבקיעה הרבה שערים בנגיחות מקרנות או כדורים חופשיים (כמו שהפועל היתה בתקופת דה-סילבה ובאדיר, למשל).
אם מישהו חושב שמכבי יכולה לעלות עם הרכב כזה באירופה ולא לשחק שם בונקר – הוא משלה את עצמו. ובכלל, איזו קבוצה אירופאית סבירה תשחק נגד מכבי בונקר כמו שמכבי משחקת מולו מול כל קבוצה בליגה המקומית??הכנה לאירופה? אתם רציניים? או שאולי אתם מתכוונים לקבוצות בסיבוב הראשון…..
אגב, זה לא קשור לפאקו. גם כשהשריף אימן את מכבי והיינו צמודים לבית"ר של גאידמאק (כשקאלה שיחק במכבי, ואפילו נרשם רצף של 20 משחקים ללא הפסד), או בעונת ליגת האלופות של קלינגר, הקבוצה שיחקה הגנתי ודי משעמם. כן, זה היה סוג של סבל שבסופו הגיעה בשורה בדמות נקודות. קבוצה כמו מכבי, עם תקציב כזה, עם סגל כזה, צריכה ויכולה לשחק הרבה יותר טוב. אם מכבי חטפה שערים קלים אז הפיתרון היחיד זה לשים עוד שני שחקנים דפנסיביים ולהתמסר עם הכדור במרכז המגרש למוות? כי זכור לי שסוזה, למשל, שהיה יצירתי מאוד, לעיתים התמודד עם זה על ידי מעבר למשחק עם 3 בחוליה האחורית.
כל אוהד מכבי שיביע תסכול מדרך המשחק הוא בבונמני בפוטנציה? לא מתכוון לקלל, לזרוק, לשרוף או לאחל איומי מוות. אחרי שנתיים וחצי של עליונות עצומה על הליגה המקומית, מותר לצפות ליכולת מעט גבוהה יותר. לא כל מי שחושק גם בכדורגל יפה יותר לעין רוצה ישר להחזיר את המועדון ל"תקופה השחורה". למה ללכת רק לאחד משני הקצוות האלה? למה אי אפשר כדורגל שמח, יצירת מצבים והתמודדות על תארים?? למה לפתוח עם זהבי כחלוץ אם הוא לא פוגע כבר יותר מחודש בעמדה הזאת? למה להתעקש על 3 שחקנים באמצע שכולם דומים זה לזה באופי המשחק, אבל לאף אחד מהם אין מהירות או יכולת לשים כדור ברשת (ואני אחזור על זה גם אחרי שער ניצחון של מיטרו)? ראדי היה מצוין לפני שנתיים, וטוב לפני שנה. למה הוא לא משחק?? ואם הוא כל כך ירד ביכולתו למה לא להשתמש במחליף (במקום במחליף של אלברמן)? ואם אין מחליף, אין בנוער המצוין שחקן שיכול להתחיל להשתפשף בהרכב כשראדי לא בכושר וזהבי לא חלוץ?

בלייק 25 בינואר 2015

שכחתי את שחקן האגף הבכיר השלישי – מרגוליס….

בוטנימסקי 26 בינואר 2015

מסכימה עם הטענות שלך ושותפה לתסכול שלך, בייחוד שכבר הראנו יכולת מחץ טובה (כבר עם השישייה שהבקענו נגד הפועל פ"ת עוד בטרם שהתחילה הליגה ואח"כ במחזורים הראשונים).
אבל לדעתי החשש מכך ש"התפנקנו" פונה דווקא לנק' הקיצון ופוסח על איזור הביניים המתון, כי לרבים מהאוהדים (גם אם הרוב כן מתונים) נראה שיש בעיקר מוד קיצוני – או להלל או להכפיש – ותגובות כוחניות ורומסות בנוסח "תתפטר", "תמות יא כלב" וכד' שמהוות כותרות מעניינות יותר מאשר "הרוב השפוי חושב שבסה"כ אתם עושים עבודה די טובה, אבל נשמח לשינויים כאלה ואחרים, לשיפור חוויית המשחק ואף התוצאות"… והעניין שזה ויראלי, כשצעירים טעונים זועמים על מהלך לא מוצלח כלשהו וכל הזמן רק שומעים את הטינופת שהתקשורת מטפטפת (ולא חסר מזה בכל סוגי תקשורת הספורט) ושומעים סביב גם את כל ה"מאמנים" בגרוש שביציע, קיים פחד שזה עלול להתפשט למימדים יותר מדאיגים בעתיד…
ולגבי היצירתיות של סוזה עם השלישייה בחוליית ההגנה, זה בהחלט משהו שחסר עכשיו… זכור לי שפאקו ניסה אותה בשני משחקים בסיבוב הראשון של הליגה, כשהוציא את גרסיה ושניה לאחר מכן חטפנו גול…

נולי 25 בינואר 2015

איך זה יכול להיות שכולם – אבל כולם – מבינים כדורגל יותר טוב מהמנהל המקצועי ומהמאמן של מכבי?

בלייק 25 בינואר 2015

מי אמר לך שקרויף מרוצה מאיך שהקבוצה שלו נראית ומאיך המאמן שלו משתמש בסגל שלו?

אזי 26 בינואר 2015

אני לא צריך להבין בכדורגל כדי להגיד שמשעמם לי לראות משחקים של מכבי.

נכון שאני גם מציע פתרונות, אבל אין לי בעיה שפאקו ישפיל אותי עד אפר ויראה לי שאפשר לשחק כדורגל מהנה בכל הדרכים שאני חושב שאי אפשר.
בנתיים הוא לא מראה את זה.
כן, מנצחים. כן, מקום ראשון. כן, אנחנו ניקח את האליפות הזאת!

זה לא משנה את העובדה שאני לא אוהב את איך שהקבוצה משחקת.

בלייק 26 בינואר 2015

אני איתך, הלוואי ומכבי היתה נותנת הצגות גם בהרכב הזה ופאקו יצא גאון כדורגל, טקטיקן בחסד ומאמן מעולה. כרגע, אחרי 19 מחזורים זה לא המקרה.
בכלל, מפתיע שיש אנשים שחושבים שזה או כדורגל "טוב" או נקודות. אין גם וגם. כאילו לא ראינו פה אלופות משחקות כדורגל התקפי, מהיר ומהנה.
בנוסף לזה יש מין תחושה מיסטית של לא מעט אוהדים חיוביים שכל החלטה שלוקח הצוות הזר היא טובה, מקצועית וראויה. נכון, שאף אחד (טוב, יש כמה שכן) לא רוצה לחזור למצב הישן. זה עדיין לא אומר שאנשי צוות זרים אף פעם לא מונעים מאגו, כבוד או פרינציפים. זה שמור רק למאמנים ישראלים. וכל זאת, למרות שכל מי שנחשף לכדורגל אירופאי נחשף כל הזמן להחלטות גרועות, סכסוכי אגו ופרינציפים של מאמנים, מנהלים, יושבי ראש.
אני לא יודע על שום שיקול זר אצל פאקו (זה גם לא תמיד נשקל באופן מודע), אבל למה יש אנשים שפשוט לא מוכנים לחשוב שיש סיכוי שלהציב את זהבי כחלוץ היא החלטה בעייתית, שטף המשחק והתפוקה של מכבי מראה שהיא גם לא בהכרח נכונה. אולי פאקו מתעקש כי הוא כבר נכנס לפינה? למה לפתוח תמיד (או כמעט תמיד) עם 3 דפנסיביים בקישור ו- 3 שחקנים בלבד שתומכים בהתקפה באופן קבוע? מי אמר שהשיקול המקצועי גובר כאן על שיקול אישי? וגם אם המקצועי הוא השיקול המנחה, מי אמר שפאקו לקח את ההחלטה הטובה ביותר?
למה בדיונים על כדורגל אירופאי אין לאף אחד בעיה לבקר את מוריניו, גווארדיולה או לואיס אנריקה אבל כשמדברים על פאקו (או בכלל הצוות הזר של מכבי) הוא חסין מכל ביקורת? וגם אם מותר לבקר, אסור להתלונן…

נולי 25 בינואר 2015

אני מניחה שאם קרויף לא מרוצה הוא מדבר על כך עם המאמן ושנעשית חשיבה משותפת. לא בשביל זה, בין היתר, מעסיק גולדהאר את קרויף?

בלייק 25 בינואר 2015

יכול להיות שההנחה שלך נכונה. יכול להיות גם שקרויף דיבר עם פאקו על הנושא, אבל מי יודע מה הוא אמר לו…. לפי דבריו בתקשורת קרויף לא יגיד לפאקו תפתח עם בן בסט או תשים את זהבי קשר. יכול להיות שהוא אמר שלו שהקבוצה צריכה לשחק טוב יותר, ופאקו חושב שככה הקבוצה תשחק טוב יותר. הכל ספקולציות, ולכן קשה להתבסס עליהן בדיון כזה.

מאיר 25 בינואר 2015

נהדר. כל מילה. רק לפני שלוש עונות היינו בסוף תקופה שלא האמנו שתיגמר פעם. תקופה שבה כל שנה פיתחנו ציפיות וחטפנו סטירות אחרי מספר מחזורים. אז עכשיו מקטרים על הכדורגל? גם אני לא נהניתי אתמול ובעוד כמה משחקים השנה. ונכון, רוב המשחקים הם פרגמטיים כאלה שבאים, ״עושים את העבודה״ וממשיכים הלאה, אבל עדיף המצב הקודם? יש פה עסקת חבילה המכונה מכבי בעידן ג׳ורדי ולפיה המערכת לא מושפעת מבחוץ כלל ומייצרת תוצאות אפ אם לפעמים זה על חשבון כדורגל יפה וקולח. בינתיים אנחנו רואים ממוצע של כמעט 65% אחזקת כדור, שיטתיות במשחק, ובונקרים נגדנו. כדי לבנות מועדון/מסורת וכו׳ צריך להקריב לפעמים יופי כדי לקבל תוצאות ( ויש להניח שפאקו מאמין בשיטה שתביא לו תוצאות). חטאתי היום וקראתי תגובות עילגות של אוהדים באתר של אופירע ומצאתי רוב מגיבים ששולחים את פאקו הביתה. מה שהשכחה עושה לאנשים….אתם יודעים מה זה אליפות שלישית ברצף?! אם נשיג, ולא משנה איך, זה יהיה נדיר.

שגיא 26 בינואר 2015

טור מצוין וקולע בול.
אני לא זוכר בשנים האחרונות קבוצת צמרת שהגיעה למגרש באשדוד ונתנה שם הצגת כדורגל.
מכבי משחקת בסדר גמור. כמעט כל משחק נגמר ב-3 שערים לזכות ו-0 לחובה. גם בחיפה וגם נגד ב"ש, היה צריך להיגמר לפחות עם 2-3 שערים לטובת מכבי אם לא החמצות ממטר והרחקות מהקו.
אנשים שוכחים, אבל עם סוזה, מכבי היתה כובשת בתחילת המשחק ואז נעלמת בהמשך.
בעונה כזאת, כשהכל עוד צמוד בצמרת, צריך קודם כל לנצח ואחר כך לדאוג לכדורגל יפה. הכדורגל היפה יגיע כשמכבי יהיו בפור של 4-5 נק' ותשחק במגרשים נורמלים ולא כמו במגרש באשדוד…

יוסי 26 בינואר 2015

לא מבין מדוע באים בטענות למשחק של מכבי (וזה לא משנה אם מדברים על המערך, האסתטיקה או כל דבר אחר)…
האם יש קבוצה אחרת בארץ שהמשחק שלה עדיף על זה שמכבי מציגה ? (כנ"ל, מכל בחינה: אסתטיקה, כיבושים, ספיגות, קצב)
מסכים שמכבי יכולים לשחק יותר טוב/יפה אבל בסה"כ כובשים הכי הרבה וסופגים הכי פחות !
אחרי שתי אליפויות ובדרך לשלישית – אני מבסוט !

בלייק 26 בינואר 2015

כן, יש קבוצה אחרת בארץ שהמשחק שלה עדיף על זה שמכבי מציגה – מכבי של תחילת העונה.
ברור שמכבי עדיפה על יריבותיה, היא גם עולה עליהן תקציבית בגדול (חוץ ממכבי חיפה). המצב הטבעי הוא שהקבוצה העשירה תוביל ותהיה בצמרת (בניגוד לשנות לונימני). זה החלק המתסכל – היא יכולה לשחק הרבה יותר טוב והיא כבר עשתה את זה.
במיוחד בשבילך:
ב- 6 המחזורים הראשונים מכבי לא פתחה אף פעם בהרכב כל כך אנטי-התקפה. או שראדי היה אחד משלושת הקשרים באמצע (כולל המשחק נגד רעננה אז פריצה החליף אותו אחרי קצת יותר מחצי שעה) או ששיחק חלוץ בהרכב. לעיתים, אגב, זהבי שיחק בשפיץ אבל תמיד עם עוד חלוץ שיעשה תנועה למרכז לשטחים שזהבי יפנה. זהבי למעשה משחק יותר כאיש החופשי, רש שכשאין חלוץ זה לא מספיק אפקטיבי (הוא צריך להרים ולרוץ לנגוח).
סטטיסטיקה:
5 ניצחונות, 1 הפסד. הפרש שערים: 19:7

ב- 6 המחזורים המקבילים בסיבוב השני הוא פתח 3 פעמים עם בן בסט, מתוכם רק פעם אחת גם עם ראדי בשלישיית הקישור (נגד רעננה), כלומר 5 פעמים 3 הקשרים היו אלברמן, מיטרוביץ', אייגיבור או אייבינדר.
סטטיסטיקה:
5 ניצחונות, 1 תיקו. הפרש שערים: 10:0.

מכבי הפסיקה לספוג שערים, זה כן. מצד שני מכבי כבשה חצי מכמות השערים בסיבוב השני. האם כדי לשפר את ההגנה של מכבי חייבים להפסיק לכבוש שערים? תרשה לי לפקפק בכך, במיוחד בהתחשב ברמת הליגה, ביתרון האיכותי של מכבי וביכולת של אותה קבוצה פחות או יותר בעבר.

שגיא 26 בינואר 2015

די ברור שאתה לא מבסוט ממכבי העונה. מה אתה מציע? לפטר את המאמן? להחליף את השחקנים?
או שאתה סתם מוציא קיטור? (שזה בסדר גמור אגב…)

בלייק 26 בינואר 2015

לא הייתי אומר "לא מבסוט". יש דברים טובים (חלקם מעולים) ויש דברים לא טובים.
כשהדברים הלא טובים הולכים ונהיים שיטה זה קצת מדאיג.

ולשאלתך…. סתם מוציא קיטור. ההצעה שלי היא לפתוח עם זהבי באמצע מתחת לחלוצים ולשים שבפיץ חלוץ רחבה טוב (פריצה, יצחקי, בדש, בן בסט…. כל אחד מהם הוא אופציה שונה ולא רעה בפני עצמו). אבל אני לא אאיים על אף אחד או אקלל או משהו כזה…. רק אעמוד על דעתי.

מאמן כושר 26 בינואר 2015

קשה לצפות מקבוצה לשמור על אותו קצב משחק וסגנון במשך עונה שלמה. מה גם שקבוצות, עם הזמן, למדו את הסגנון והסתגלו בהתאם. כרגע פריצה ויצחקי פצועים ובדש כנראה לא מספיק טוב. אני רוצה להאמין שפאקו מקבל החלטות על בסיס היכולות ולא על סמך עיתונות הספורט.
המגרש באשדוד כנראה מתאים יותר לקטרגל אז אולי מכבי יעלו קבוצות ילדים ויצליחו שם יותר

funfun 26 בינואר 2015

טור נהדר טל, לא פחות
גם אני נהניתי מאוד מהנצחון המגעיל הזה באשדוד. בתור אחד שביקר שם פעמיים – אי אפשר לשחק שם פתוח. המגרש נגמר לאן שלא רצים.
יחד עם זאת , אפשר לציין ואפילו להתגעגע לכדורגל הסוחף שהשושלת (כן שושלת) הזו נתנה ועוד תיתן גם תחת פאקו.
מזל שזה מתועד אבל רוב הכותבים כאן התבכיינו לעייפה על המתנות שחילקנו בתקופה "הפרועה" של פאקו – יש לו מתורגמן לאתר הזה והוא החליט לעשות לזה סוף :)
אלו השיטות שהוא מכיר כנראה (חלוץ מדומה, 3 בולדוזרים בקישור, רק מגן אחד עולה וכו') אז תשתקו ותספרו דקות ללא ספיגה כל הדרך למקום הראשון
אני חושב שערן זהבי בחוד זה אילוץ! פאקו לא מחזיק מבן בסט, פריצה פצוע ועל בדש לבדו לא נגיע רחוק. בן חיים ויצחקי הם בטח לא חלוצי 9 כך שנראה לי שמבחינת פאקו זהבי בחוד עם תנועה בלתי פוסקת זה הרע במיעוטו.
אני גם מאמין שברגע שיהיה לנו קצת יתרון על המקום השני ושיצחקי כבר יחמם מנועים ושאולי סן ג'ורדי יביא לנו מתנה לחלון של פברואר, פאקו יתרגל מערך יותר התקפי שאפילו פרימו וחבריו יסתמו סוף סוף את הג'ורה שלהם ויפגינו קצת צניעות. טוב הגזמתי עם החלק של פרימו ושות'
יאללה פאקו (ראבאן) תביא לנו את הדרבי ותנצח את הפלישתים מאשקלון :-))))

נולי 26 בינואר 2015

מישהו כבר אמר – ניצחון זה לא הדבר הכי חשוב. ניצחון זה הדבר היחיד שחשוב.
אני מניחה שכשהקבוצה תהיה בטוחה בעצמה במקום הראשון, היא גם תשחק יותר יפה ומשוחרר. כבר עכשיו היא משחקת כנראה את הכדורגל הכי יפה והכי משכנע בליגה שלנו. הגול של טב"ח נגד עכו, מבישול גאוני של אלברמן, היה יפהפה וגם לגול של מיטרוביץ מבישול של טב"ח לא חסר כלום. שימשיכו ככה והכל יהיה בסדר.

צהוב בלב 26 בינואר 2015

וואלה לא מסכים עם הכתבה..אני לא כועס ומבקרו מתבאס על הכדורגל שעכשיו אני ואלה שמתלוננים פוחדים על העתיד..אני כבר חושב על אירופה על מוקדמות האלופות אם בעזרת השם נהיה שם אתם יודעים מה יעשו לנו שמה אם נשחק שמה ככה? זה יהיה סנטה קולומה 2 גם אם נגיד מתרגלים הרכב לאירופה למרות שממש לא נראה לי אש זה לא נראה טוב בכלל התרגול הזה וזה מדאיג. ובוא לא נלך כל כך רחוק אשקלון והפועל יעלו בטירוף באשדוד עוד שנייה ישנו על המגרש ככה שעזבו את העתיד הרחוק אני פוחד על העתיד הקרוב ועל זה אני מתלונן כי אנחנו מנצחים והכל טוב אבל מהר מאוד ביכולת כזו הבלון יתפוצץ אם זה לא ישתנה ואז מה נגיד? שלא ראינו את זה מגיע? שקר כי ראינו את זה מגיע ראינו תיכולת וידענו. איגיבור חייב לעוף זהבי חייב להפסיק להיות חלוץ ודי עם השיטה המפגרת הזו. יכול להיות לנו הרכב יצחקי זהבי בן חיים ומיכה אלברמן וראדי באמצע ואנחנו מפרקים תליגה אבל זה כאילו הוא עושה דווקא ולא מוכן להקשיב. איגיבור ואייבינדר?? בכל מקרה הליגה הזו כל כך חלשה לא זוכר דבר כזה שנים פרימו לצערי צודק בליגה של שנות ה90 עם הקבוצות של ברקוביץ ונמני לא היינו מסיימים מקום 7 אבל כנראה בליגת הפח שלנו אנחנו אלה שהכי פחות חלשים. וכן מותר לנו לצפות להצגות למה בארסה שמה 6 לאלצה? אני לא מבקש 6 רק כדורגל יפה מצידי לנצח 1-0 ולשחק יפה אבל מול אשדוד היה לנו מזל שלא הפסדנו ומי שאומר אחרת עיוור. אחריי שנתיים מדהימות יש לי את הזכות המלאה הזו לבקש את זה. זה צריך להיות הזמן שלנו לליגה

צהוב בלב 26 בינואר 2015

וואלה לא מסכים עם הכתבה..אני לא כועס ומבקרו מתבאס על הכדורגל שעכשיו אני ואלה שמתלוננים פוחדים על העתיד..אני כבר חושב על אירופה על מוקדמות האלופות אם בעזרת השם נהיה שם אתם יודעים מה יעשו לנו שמה אם נשחק שמה ככה? זה יהיה סנטה קולומה 2 גם אם נגיד מתרגלים הרכב לאירופה למרות שממש לא נראה לי אש זה לא נראה טוב בכלל התרגול הזה וזה מדאיג. ובוא לא נלך כל כך רחוק אשקלון והפועל יעלו בטירוף באשדוד עוד שנייה ישנו על המגרש ככה שעזבו את העתיד הרחוק אני פוחד על העתיד הקרוב ועל זה אני מתלונן כי אנחנו מנצחים והכל טוב אבל מהר מאוד ביכולת כזו הבלון יתפוצץ אם זה לא ישתנה ואז מה נגיד? שלא ראינו את זה מגיע? שקר כי ראינו את זה מגיע ראינו תיכולת וידענו. איגיבור חייב לעוף זהבי חייב להפסיק להיות חלוץ ודי עם השיטה המפגרת הזו. יכול להיות לנו הרכב יצחקי זהבי בן חיים ומיכה אלברמן וראדי באמצע ואנחנו מפרקים תליגה אבל זה כאילו הוא עושה דווקא ולא מוכן להקשיב. איגיבור ואייבינדר?? בכל מקרה הליגה הזו כל כך חלשה לא זוכר דבר כזה שנים פרימו לצערי צודק בליגה של שנות ה90 עם הקבוצות של ברקוביץ ונמני לא היינו מסיימים מקום 7 אבל כנראה בליגת הפח שלנו אנחנו אלה שהכי פחות חלשים. וכן מותר לנו לצפות להצגות למה בארסה שמה 6 לאלצה? אני לא מבקש 6 רק כדורגל יפה מצידי לנצח 1-0 ולשחק יפה אבל מול אשדוד היה לנו מזל שלא הפסדנו ומי שאומר אחרת עיוור. אחריי שנתיים מדהימות יש לי את הזכות המלאה הזו לבקש את זה. זה צריך להיות הזמן שלנו להוכיח לליגה שאנחנו כאן ובגדול. זו לא עונת אליפות ראשונה אם זה היה הייתי מבין צועניות אבל זה לא הגיע הזמן שניתן הצגות. ועדיף להתחיל עם אשקלון והדרבי. וכן גם סוזה ואוסקר היו עם השיטה של ה3 קשרים ואז היה את הדרבי של ה4-0 והוא שינה ואז לסוזה היה את ה3-1 על בש וה2-0 עם היד של בדש. אז כנראה שזה כן עובד השיטה ההתקפית אז למה לא ? קבוצות תחתית מדברות כמונו: לא חשוב הדרך חשוב הניצחון. מבזבזים זמן? סליחה. זו לא מכבי תל אביב שאני מכיר. מקווה שהיכולת תשתנה בקרוב. אחרת זה לא ייגמר טוב. כמה מזל יכול להיות לך? תשאלו את קש ובש..מתישהו הוא נגמר.

Comments closed