נרקסיסטים זה אנחנו

לא ענייננו מה שחקנים עושים אחרי שהמשחק מסתיים

time_millennials

שנתחיל במובן מאליו? יאללה בסדר. אני אוהד מכבי ת״א, ואני כמעט בטוח שכולכם כבר יודעים זאת. ומכיוון שזו הקבוצה שאני אוהד, אני גם מניח שחלקכם תסיקו בצורה אוטומטית שאני כותב את הטור הזה בגלל שהשחקנים המדוברים הם כנראה, לכאורה, שחקני מכבי ת״א. האמת המבאסת (בשבילי) היא שאין לי מה לעשות בנידון, שכן לא אתחיל לפרסם כאן טורים תחת שם בדוי.

בניגוד להמון פרשני, כתבי ועיתונאי ספורט אחרים, איני מחביא את מי שאני אוהד, ואין לי שום בעיה עם אלה שכן עושים זאת. לפעמים, כשארצה לכתוב על נושאים שהם כביכול נייטראליים, זה כנראה, לכאורה, קצת יפגע בי. אז אם תרצו להאמין לי או לא, להחלטתכם ושיקולכם, הייתי חושב וכותב את אותם הדברים אם כל השחקנים ש״נתפסו״ מבקרים בקזינו, היו מקבוצות אחרות.

*

אז ביום חמישי האחרון, נדב צנציפר פרסם ששחקני הנבחרת בילו בקזינו אחרי ההפסד במשחק החוץ בבלגיה, וכנראה, לכאורה, עברו על איזה שהוא קוד אתי או תקנון של ההתאחדות לכדורגל. מעבר לערך העיתונאי שיש (או אין?) בידיעה כזו, ואני חושב שיש, ההנחה שלי היא שמאחורי הפרסום הזה, איפה שהוא, מתחבאת גם המטרה שאנחנו הקוראים\צופים\מאזינים\אוהדים נזדעזע מהידיעה ונחוש כעס כלפי השחקנים (ואז, נמשיך לדון בזה בימים הקרובים ונמשיך לתת בקליקים).

בין אם אתם שייכים למגזר הזועמים או לא, הסברה הקיימת שפעילות הספורטאים מחוץ למגרשים נוגעת לנו, נובעת מהמחשבה שהספורטאים האלה חייבים לנו האוהדים משהו מעבר ליכולות שלהם על המגרשים. הנחה נרקסיסטית משהו השייכת לאנשים שחיים כאילו העולם סובב סביבם, אנשים שלא לגמרי מבינים את מקומם בכל העולם במשוגע הזה של ספורט מקצועני.

בשנים האחרונות, יחד עם ההתפתחות של הטכנולוגיה, הגיחה בסערה גם כל התופעה של ״ספורט פאפארצי״. הדוגמא הבולטת בארץ היא כמובן גליצ׳ים, בארצות הברית למשל יש את TMZ Sport. הבילויים של ספורטאים לא מפריעים לנו לרוב ובצדק מוחלט, הם לא אמורים להפריע לנו שכן זה לא ענייננו. אבל ישנן סיטואציות מסוימות בהן פעילויות של ספורטאים מתחילות קצת לעלות לנו על העצבים, כשאתם בטח כבר יודעים לאן אני מכוון, אחרי הפסדים.

ישנם לא מעט אוהדים שחושבים שהפסדים אמורים לכאוב לשחקנים בדיוק כמו לנו ועליהם לנהוג אחריהם בדיוק כמונו, אם לא יותר גרוע. אם תוצאה של משחק שברה אותנו, גם השחקנים צריכים להיות שבורים. אם סיומה של עונה הכניסה אותנו לדיכאון, גם השחקנים צריכים להיות מדוכאים. אם הפסד קשה ביאס אותנו, אז השחקנים צריכים להיות שותפים לבאסה הזו. אוי ואבוי להם אם לא, אוי ואבוי אם נראה אותם מחייכים, שמחים או חס וחלילה, מבלים לאחר משחק.

בואו ניגש היישר לדוגמא האולטימטיבית. אחרי סופרבול 46, רוב גרונקאוסקי, הטייט אנד של הניו אינגלנד פטריוטס, הקבוצה המפסידה באותו סופרבול, משחק שמהווה את פסגת השאיפות של כל שחקן פוטבול, ״נתפס״ מבלה במועדון לילה. כאמור, אוהדי ניו אינגלנד זעמו שהכוכב שלהם לא שבור כמוהם אחרי הפסד במשחק כזה, למעשה ״המשחק״. שאר אוהדי הספורט בארה״ב תהו מאיפה החוצפה הזו לצאת אחרי הפסד כדי לפרוק מתחים. הרי על השחקן להישאר בחדר המלון שלו ולהיות עצוב. ספורט זה עצוב!! תהיה עצוב!!!!!!!!

איני סוציולוג, אבל אני לא חושב שאני שוגה שאני אומר שהמחשבה הזו של ״ספורטאים אמורים להיות עצובים כמונו״ היא עוד סימפטום של מחלת ה-כולם חייבים לי, שאנחנו רואים את שיאו בדור הנוכחי. אני במרכז, אני החשוב, תסכלו עלי, זה העולם שלי, אני מיוחד. אני ואני ואני, זה חייב להיות עלי ועלי ועלי והכל שלי שלי שלי, דור הסלפי במיטבו. לא מדובר רק בילדים שלנו, זה גם אנחנו.

ובכן, לעבדכם הצהוב הנאמן יש חדשות עבורכם. הן לא קלות לעיכול, אבל מדובר באמת. לא הכל סובב סביבכם. כן כן, אתם לא תמיד הנושא המרכזי ואין לכם את הזכות לכעוס ולהתפוצץ מכל דבר (הבנתם? אין לכם!). מעבר לכך, זה לא עניינכם מה השחקנים עושים בזמנם החופשי. אתם תתעסקו בחיים הקטנים שלכם, והם יתעסקו בשלהם. לא אמור להיות אכפת לכם מה השחקנים עושים מהרגע שירדו מהאוטובוס שלקח אותם חזרה למלון מהאצטדיון, כי מעבר לתפוקה שלהם על הדשא, הם לא חייבים לנו שום דבר.

אנחנו מבזבזים עליהם (המון) כסף, קונים מרצ׳נדייס, מנויים וכרטיסים, משקיעים מזמננו לראות אותם בטלוויזיה או באצטדיון, ואז מצפים למשהו חזרה, ובצדק. אבל המשהו הזה מגיע במסגרת ה-90 דקות על הדשא (או ה-40 דקות על פרקט או כל דוגמא אחרת שתרצו להשתמש בה). אנחנו מחפשים משהו למלא איתו את הזמן הפנוי שלנו, והם מספקים לנו את האסקפיזם כשהם משחקים (את כל שאר הזמן, ממלאת לנו תקשורת הספורט).

נכון, מדובר בנבחרת ישראל, וזה קצת שונה ממועדונים כי הפעם אנחנו אלה שבסופו של דבר מממנים את המשלחת לחו"ל. אני מודה שזו טענה לא רעה, אבל כזו שבסופו של דבר לא ממש מחזיקה מים. ראשית, אם המימון של הנסיעות האלה באמת הייתה סוגיה שמפריעה לנו, היינו כועסים הרבה יותר על כל העלוקות והעסקנים שנוסעים עם הנבחרת למשחקים האלה על חשבוננו ולא ממש צריכים להיות שם. אבל האמת היא שאני לא זוכר שראיתי סיקור מסיבי של התקשורת או הבעת כעסים מהקהל בנוגע לסוגיה הזו. שנית, השחקנים האלה לא ילדים ואתם לא ההורים שלהם. אל תתיימרו לחשוב שאתם יכולים לקבע מציאות שבה ״אתם נוסעים לשחק ואנחנו גם נקבע מה תעשו בשאר הזמן״.

אנחנו ״משלמים״ על ולשחקנים כדי שיסעו וישחקו בבלגיה, ואת זה הם עשו (ועזבו את הוויכוחים לגבי היכולת על המגרש). כל עוד הם לא נעצרים בחו״ל, מביישים אותנו או גורמים לאיזו שהיא תקרית בינלאומית, אין זה מענייננו מה הם עושים שם. נכון להיום, בילוי בקזינו אינו עומד בקריטריונים האלה (אגב, סיפור של נערות ליווי, מתקרב לאזור האפור הזה). העניין הזה של להשגיח מה שחקנים עושים מחוץ לשעות הפעילות על המגרש מזכיר לי את הדרך שבה התייחסו אליי בטיול המחנות לפולין בתיכון. ובצדק רב, הרי היינו ילדים, בתיכון.

וזה מביא אותנו לעניין התקנון והקוד האתי. כי הרי ידוע שהמון אנשים כועסים על כך ששחקני הנבחרת שלנו עברו, שומו שמיים, על התקנון של ההתאחדות, וזה ממש מפריע להם לישון בלילה. אז אם איכשהו הצלחתם לשקר לעצמכם שהסוגיה הזו אכן מטרידה אתכם, מזל טוב, אתם שקרנים מצוינים. תעשו לי טובה, ראינו את אותם הכעסים כששחקני מכבי ת"א עלו על טיסה ללאס וגאס אחרי ההפסד בבוסניה ופרסמו תמונה שלהם מחייכים. מחייכים! לא קזינו, לא בילוי, חיוך! חיוך!!!!!!!!!!!!!!11111

האם גם חיוך מהווה עבירה על תקנון ההתאחדות? מי יודע, מה שבטוח זה שאחרי ניצחונות הכל קצת יותר נסלח ואחרי הפסדים אסור לחייך, עליך להיות עצוב. ספורט זה עצוב!! תהיה עצוב!!!!!!!!

מי שעבר על תקנון ההתאחדות המטומטם הזה, כנראה שצריך להיענש. דעתי היא שתקנון זה טוב לבית ספר יסודי, כזה שנקבע על ידי ועד כיתה. תקנונים או קודים אתיים לא צריכים להיות מוחלים על שחקנים בוגרים, בטח שלא בנושאים כאלה. תקנון זה אולי דבר חיובי ונדרש לנבחרות נוער, אבל חסר כל היגיון כשמדובר בשחקנים בני 30 (ומעלה!). עצם קיומו של תקנון אומר לנו שההתאחדות מתייחסת לשחקנים האלה כמו ילדים. ובכן, אם זו הדרך שבה הם מתייחסים לשחקנים, שלא יצפו אחר כך שהיחס שהם מקבלים חזרה יהיה שונה. בכל מקרה, אחרי שההתאחדות תעמיד את השחקנים המדוברים לדין, היא צריכה לבטל את החוקים האלה שמתגלים כלא ממש יעילים.

בפעם הבאה שבא לכם לכעוס על משהו, בבקשה תפנו לעמודי החדשות ולתחום הפוליטיקה. בניגוד לשחקני הכדורגל שלנו, חברי הכנסת למשל הם נבחרי ציבור שאנחנו ממנים בצורה הרבה יותר משמעותית. ספורטאים? הם סתם ברי מזל שזכו להמשיך לעסוק במשחק שבו הם הצטיינו במהלך כל חייהם. (כמעט) כל אחד מאיתנו היה מתחלף איתם בשנייה, וכשהיינו עושים זאת, לא היינו רוצים שאף אחד אחר יאמר לנו מתי מותר לנו לשמוח ומתי אנחנו צריכים להישאר בחדר שלנו ולהיות עצובים.

קצת על התבוסה לסכנין וקצת על גוטמן
ליגת שוקי ההון - גרמניה כנראה לא כל כך אחרת (משאר המדינות)

110 Comments

אזי 18 באוקטובר 2015

אני כמעט מסכים איתך.
רוב הזמן השחקנים לא חייבים לנו כלום (ע"ע התגובה שלי לפרנקו בנושא מאיה דמאיו).
אנשי ספורט הם גם אנשים פרטיים וזכאים לדעות, לתחביבים ולדרך משלהם לפרוק מתחים.

את ה"כמעט" הכנסתי במשפט הראשון כי ההבדל בינינו הוא בפרק הזמן שבו אנחנו חושבים שהשחקן חייב לנו משהו.
אתה חושב ב90 דקות על הדשא (או 40 דקות על פרקט או 5 שעות במגרש המוזר הזה של הבייסבול), אני חושב שכל עוד השחקן נמצא במסגרת הקבוצה, הוא מייצג אותה.
כשקבוצה טסה למשחק בחו"ל, היא טסה בשביל המשחק וכל אותו פרק הזמן (נניח יום לפני ויום אחרי) השחקן נמצא תחת האחריות של הקבוצה ומייצג את הקבוצה. כי בלי הקבוצה הוא לא היה שם.

לעניין הקזינו עצמו, יש רק נתון אחד שמשנה כאן. האם הם עברו על תקנון כלשהו.
אם כן, ההתאחדות צריכה להעניש אותם לפי חומרת התקנון שהם עברו.
זה מאוד פשוט.
זה לא משנה אם בתקנון כתוב שאסור לשחקנים לגרד בעין שמאל עם אגודל ימין. אם אסור אז אסור.
אם ההתאחדות לכדורגל (שמייצגת את מדינת ישראל) החליטה שאסור לשחקנים במסגרת הנבחרת הלאומית להמר בקזינו כי זה מעביר מסר לא טוב (וכי זה לא חוקי בארץ), אז אסור לשחקנים להמר בקזינו. נקודה.

זה לא כי הם חייבים לי משהו, זה כי הם חייבים לנבחרת אותה הם מייצגים.
כל הרעיון בנבחרת הוא ייצוג. השחקנים האלה מייצגים את הנבחרת.
והנבחרת היא זו שקובעת כללים כדי שהשחקנים ייצגו אותה נאמנה

ארז 18 באוקטובר 2015

+1.
לצד הגיחוך שב"חשיפה המסעירה", צריך לזכור שבשביל זה נכתב הקוד האתי, עליו (אמור להיות) חתום כל שחקן.
הקו בין מותר לאסור צריך לעבור היכן שמניחים אותו מלכתחילה, ולא לפי מצב הרוח התקשורתי והציבורי.
אז זה נכון שה"חשיפה" מריחה מהסתה והתלהמות, אבל לגופו של פיתרון אני מסכים ב-100% עם הגישה של אזי.

גיא זהר 18 באוקטובר 2015

+1. רק על עניין העבירה החוק. מי שעובר על החוק ונתפס נענש, ככה זה בחיים.

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

זה לא כל כך חד וחלק, כי לפעמים האחראיים על החוקים משתמשים בכוח שלהם בצורה לא אחראיות ושקולה ומחילים חוקים לא ריאליים או הגיוניים או הוגנים.

ברגע שזה קורה, לא משנה המסגרת המדוברת, אני בעד שהנתינים יעברו על החוקים האלה כדי להראות עד כמה הם מגוחכים. ואני יודע שיש לא מעט אנשים שיחלקו עלי כאן.

ארז 18 באוקטובר 2015

מי שרוצה לשחק בנבחרת כפוף לקוד האתי, שנכתב בעקבות כמה וכמה מעשים מבישים שקרו. קוד אתי הוא דבר מקובל ונפוץ מאוד בקרב הרבה מאוד גופים שמכבדים את עצמם, בדגש על מסגרות ייצוגיות.
ואם שחקן לא רוצה להיות כפוף לקוד האתי, שלא ישחק בנבחרת.
אז נכון, לא ללכת לקזינו כשאתה במסגרת הנבחרת זה איסור כמעט לא אנושי, אבל בכל זאת.
יפה שאתה מצפה למעשי גבורה של מרי אזרחי מצד בחורינו המצוינים, אבל ז'אן דארק זה לא אצלנו. מקסימום מארי אנטואנט.

את ההצעות האלה הייתי שומר לגזרות לא סבירות שהציבור לא יכול לעמוד בהן, לא לתקנות וחוקים הגיוניים וסבירים שיותר מלגיטימי לדרוש משחקנים במסגרת הנבחרת.

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

חחחחחחחחחחחחח גדול.
"ואם שחקן לא רוצה להיות כפוף לקוד האתי, שלא ישחק בנבחרת"

אני כבר מתאר לעצמי את התגובה של התקשורת והקהל בארץ אם שחקן באמת יחליט שלא מתאים לו והוא לא ישחק בנברחת. ענק!
אני תוהה האם תהיה תלייה בכיכר העיר או שפשוט נסקול את השחקן באבנים בדרך לשם.

המציאות היא שאין לשחקנים האלה ברירה. ברגע שתציב להם ברירה אמיתית, אשקול ת'דברים האחרים שאתה ואמר.

ארז 18 באוקטובר 2015

מקסים, תודה על התגובה.

לשחקנים יש ברירה.
אלברמן מצא דרך מכובדת להגיד שהוא (בעצם) לא רוצה לשחק יותר בנבחרת (כרגע אני לא נכנס לסיבה המדויקת, העיקרון הוא שיש דרך להימנע מהנבחרת מסיבה כזאת או אחרת ולכבס את זה).
וקדמו לו עוד כמה.

אז בעיניך הקוד האתי הוא חסר חשיבות, אין חשיבות להפקת לקחים מפדיחת העבר ויש לשחקנים 0 חובות.
היית צריך להתחיל מזה.

ירושלמי 18 באוקטובר 2015

וכשאני עושה מילואים אומרים לי שאסור לעשן ירוק ולשתות אלכוהול.
האם יש לי ברירה?
האם מותר לי לצאת משטח הבסיס ולעשות מה שאני רוצה?

ותפסיק להתנהג אליהם כמו ילדים קטנים שלא ידעו מה הם עושים או שאין להם אחריות. הם ידעו שהם עושים משהו שאסור להם לעשות והם הפעילו שיקול דעת מוטעה בידיעה.
הם בכוונה התפלחו מ3 יציאות שונות של בית המלון והתחלקו ל2 קבוצות והכל כדי שראשי המשלחת ואנשי האבטחה לא ישימו לב שהם נעלמו.
אם לא היה צדיק אחד שרצה לדפוק את החברים שלו לא היינו שומעים על זה.
יכול להיות שאם הם היו מבקשים יפה ומסבירים בצורה הגיונית לאחראים שהם רוצים לצאת באותו ערב כי נגמר הקמפיין וכו', ייתכן והיו מאשרים להם. ייתכן גם שלא.
העניין הוא שעל חוסר הבגרות וזריקת הזין בידיעה גמורה שזה מה שהם עושים מגיע להם לקבל בראש.

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

הסיבה היחידה שאתה רוצה שיקבלו בראש היא שהם הפסידו.
אם הם היו מנצחים באותו הערב לא היה אכפת לך

ירושלמי 18 באוקטובר 2015

אם היו מנצחים באותו ערב ייתכן והיו מוציאים אותם לחגוג ביוזמתם של מנהלי המשלחת.
כמו בעבודה שלי, כשנוסעים ללקוח וחותמים על חוזה חדש או על יישום של פרוייקט, יוצאים בערב לחגוג ולהשתכר בעידוד המנהלים.
לעומת זאת כשיש חוסר הצלחה ומאבדים לקוח או כשבנסיעה לפרוייקט נתקלים בקשיים, לא מתפלחים מהמלון ויוצאים לבית זונות ועושים קוק.
זה קומון סנס.

אילן 19 באוקטובר 2015

ואם היו מוציאים אותם לקזינו ביוזמתם של מנהלי המשלחת אחרי נצחון, זה כבר לא היה בניגוד לתקנון?

אורן השני 18 באוקטובר 2015

+1

austaldo 18 באוקטובר 2015

מי בדיוק כעס על גרונק? כמה טמבלים?
הבעייה היחידה של רוב גרונקובסקי באותו מישחק היתה שהוא שיחק עם קרסול שבור. מי שסיכן את הבריאות שלו ועלה לשחק עם פציעה לא פשוטה בטח יכול לצאת לבלות אפילו אחרי הפסד.
נקודה נכונה, דוגמא גרועה.

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

זה תמיד כמה טמבלים… לא?

ערן (המקורי) 18 באוקטובר 2015

מסכים.
ואני זוכר את התגובה הספורטיבית של מייקל – התפוצצות מטורפת במגרש. לא לגמרי נדיר אצלו, אבל הופעה חזקה – אחרי שנתפס מהר של סכומים גדולים באטלנטיק סיטי יום לפני משחק. אני אישית לא סובל הימורין ולא מתקרב לקזינו, אבל קוד אתי המתיחס לקזינו בארץ בה הדבר חוקי הינו מטופש.
כמו כן, צנציפר זה באמת תופעה מיוחדת. כתבו ב"עין השביעית" אתמול על כך שהסקופ הגדול שלו בנוגע לקיזנו הינו בכלל גניבה של סקופ מוואללה, וכאשר זה מגיע למכבי ושחקניה, צנציפר מתגלה במלוא "תפארתו".

Leon 18 באוקטובר 2015

האם שחקני נבחרת לאומית אוהדים פחות את הנבחרת שלהם מהאוהד הממוצע (נשמע לי כמו פרדוקס… או שזה נורמלי בעולם של הכותב)? אולי המתאזרחים יכולים להרשות לעצמם לזלזל בהשלכות של הפסד הנבחרת שהם משחקים עבורה (ואז עדיף שלא ישחקו).
ולהגיד שקוד אתי ו/או תקנון מיותרים רק כדי להצדיק התנהגות של שחקנים שהכותב חפץ בעיקרם, זה כבר מצחיק…

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

אם לא קנית ת'שתי פסקאות הראשונות, ולפי התגובה שלך, זה אכן המקרה, חבל שהמשכת לקרוא ולא סגרת ת'פוסט.

Leon 18 באוקטובר 2015

אני מודע לזה שאתה אוהד מכבי, וכמובן שלא קניתי את 2 הפסקאות הראשונות.
למרות זאת, אני חושב שהרעיון של המאמר הזה פסול מהיסוד.
נראה שאתה קראת רק את השורה האחרונה של התגובה שלי, ועיקרה היה 'האם שחקן נבחרת הוא פחות אוהד משאר אוהדי הנבחרת?'

יניב פרנקו 18 באוקטובר 2015

בלי קשר לכן קזינו לא קזינו.
התחשוה שלי שכוכבי הנבחרת וליגת העל לא מבינים לגמרי את העולם התקשורתי בעידן הרשתות החברתיות.
גם לא "פרנסי ההתאחדות".

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

לגמרי איתך. זה תופס גם לגבי המון ספורטאים מחו"ל (אני עוקב אחרי ארה"ב בעיקר).

ארז 18 באוקטובר 2015

חלק גדול מהשחקנים מבינים היטב פרנקו.
נהנים ממנו כשמתאים להם, כולל פרסום מרצ'נדייז.
פחות נהנים כשהסיטואציה פחות מחמיאה.
לכן לדעתי המיקוד צריך להיות בכללים שנקבעו ולא בהלך הרוח.

יניב פרנקו 18 באוקטובר 2015

למדו להוציא מזה עוד טובין . זה ברור.
אבל כוונתי לזה שבסוף מדובר בניהול תדמיות – ולדעתי היד קלה על ההדק ומשחררת פוסטים בלי להבין לגמרי בניהול דעת קהל.
כן, זכותם המלאה לעשות מה שהם רוצים לאחר המגרש – אבל בעיני האוהד בן ה15 שחקן נבחרת או מכבי הוא משהו גדול יותר .
9 מתוך 10 יועצי תקשורת לא היו מאשרים פרסום תמונה מחויכת במטוס לוגאס – לא כי זה לא חוקי, כי זה לא חכם.

ארז 18 באוקטובר 2015

כשאתה רואה שהם תוקפים את הביקורות, אתה יכול הבין שזה לא שהם מבינים את ההשלכות התקשורתיות.
הם פשוט חושבים שזה בסדר.
ומי שנכווה מהצילומים באותה טיסה היה אמור לדעת לא ללכת לקזינו במקרה הנוכחי.

העובדה שזה קורה שוב מעידה שבתפיסה של ה"נתפסים" אין כאן שום בעיה. אין מה להסתיר ואין על מה להתנצל.
וראה את תגובתו האינטליגנטית והרגישה של טב"ח 2/3 בעניין הזה (רק שיהיה ברור, הזהות הצהובה/אדומה של השחקן מעניינת לי בהקשר הזה את קצה הביצה. משתמש בדוגמה שלו כי הוא הגיב, ועוד תקף. ולגבי הטאלנט הספציפי הזה, עוד בהפועל הוא היה מאור הגולה).

אזי 18 באוקטובר 2015

צודק לגמרי.
לא כתבתי בתגובה המקורית שלי, כדי שלא תהיה ארוכה מדי, אבל התמונה של שחקני מכבי אחרי ההפסד ההוא היתה מטופשת.
אנשי מפורסמים מחזיקים חשבון אינסטגרם בשביל המעריצים שלהם. אתה רוצה אינסטרגם פרטי? תנעל אותו.
אבל אם אתה מחזיק חשבון מדיה חברתית בשביל המעריצים שלך, תעלה פוסטים שהמעריצים שלך יאהבו. אל תדרך להם על הפצעים בכח.

אריאל גרייזס 18 באוקטובר 2015

כשחיכיתי שצרלטון יתחילו לשדר את משחק הרוגבי אתמול (באיחור של רבע שעה! כי הרי הרבה יותר חשוב עוד ראיון עם רן בן שמעון) יצא לי ליפוך על רמי וויץ מקונן על התשובה של טב"ח 2 לשאלה על הנבחרת (מה שמחוץ למגרש לא אכפת לי ממנו או משהו בסגנון), ואולי זאת הבעיה, הוא אומר המקונן הלאומי – שלא אכפת להם. כאילו יש קשר בין איך הם מבלים לביצועים שלהם על המגרש. כמה התעסקות מטופשת.

אזי 18 באוקטובר 2015

רמי וויץ בכלל איבד שליטה וחושב שהוא מורה מחנכת בעירוני א'.

בדקה 93 כשמכבי בעשרה שחקנים עם חלוץ בשער, ערן זהבי משך זמן על ידי התעסקות בכדור חופשי שפ"ת קיבלה בערך 300 מטר מהשער של מכבי.
רמי וויץ פשוט השתולל שם "איך אני שונא כשמתעסקים בשטויות האלה!!!!"

אין לי בעיה שיבקר, אני בתור אוהד היריבה הייתי משתגע, אבל אתה לא פה כדי לחנך אף אחד. תירגע.

אחד 18 באוקטובר 2015

אני בספק אם מייקל ג'ורדן או ליאו מסי היו יוצאים לבלות אחרי שהפסידו משחק.
שחקנים שלוקחים הפסדים בכזו קלות לעולם לא יגיעו לשום דבר, ואני חושב שזה מה שמטריד את רוב האנשים.

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

הדוגמא שנתתי על השחקן פוטבול, שיצא לחגוג אחרי הפסד בסופרבול? הוא הטייט-אנד הטוב בליגה כיום (בלי תחרות) והיה פקטור עיקרי בזכייה בסופרבול בשנה שעברה. ולגבי מייקל ג'ורדן, הוא פשוט יצא להמר בקזינו לפני משחקים. וגם אחרי משחקים, כי זה היה במהלך סדרות פלייאוף.

אולי כדאי להחליף את הספק הזה

רוג'רס אהרון 18 באוקטובר 2015

מייקל היה מהמר גם בזמן משחקים,
היה מהמר עם הטייסים במטוס על סדר הנחיתות מול מגדל הפיקוח
ומהמר על סדר יציאת המזוודות .
ערן זהבי הוא לא מייקל ג'ורדן.

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

אז התשובה לשאלה "האם מותר לך להמר כספורטאי" היא: תלוי עד כמה אתה טוב?

אילן 19 באוקטובר 2015

זה חדש לך?
למי שטוב מותר יותר. אם למשל הנבחרת היתה מעפילה ליורו והמשחק הזה היה לפרוטוקול בלבד, האם למישהו היה מפריע עניין הקזינו?

רועי 18 באוקטובר 2015

מה זה לוקחים הפסדים בכזו קלות ? הוא צריך להיות באבל ?
לא יצא לך לצאת לבלות, לנקות את הראש אחרי יום מחורבן במשרד ?

תומאס נוימן 18 באוקטובר 2015

מייקל היה יוצא להמר גם אחרי הפסדים, ומדובר באדם שהכי שנא להפסיד עלי האדמות. מה לעשות, יש ספורטאים שזו הדרך שלהם לנקות את הראש. אפשר כמובן גם ללכת לשחק מיני-גולף, או להישאר במלון ולבכות לתוך הכרית.

D! פה ועכשיו 18 באוקטובר 2015

או לשחק מיני גולף בסוויטה במלון לתוך כוסות קוניאק
או לבכות לתוך השודד בעל הזרוע באחת

ניק 18 באוקטובר 2015

אסכם את דעתי בכמה נקודות קצרות:
* כל דבר שקורה אחרי המשחק (והוא חוקי כמובן) לא אמור לעניין אף אחד ברמה הספורטיבית. המשחק נגמר ואין שום סיבה ששחקן לא יעשה מה שהוא שרוצה, בדיוק כמו שלנו מותר לעשות מה שאנחנו רוצים אחרי יום עבודה.
לפני משחק זה סיפור אחר, כי זה יכול להפריע להכנה למשחק (כמו הזונות לפני דנמרק).
* הנושא של המימון לא אמור להיות קשור, כי זה לא שהשחקנים הימרו בכסף של ההתאחדות אלא בכספם הפרטי.
על הטיסה והמלון כבר שילמנו. אז מה זה משנה עם השחקנים הלכו לישון או הלכו לקזינו.
* בסופו של דבר הרבה מהתגובות האלה זה צרות עין עלובה של הישראלי הממוצע (ואפשר לראות את זה הכי טוב בתגובות של כל ה"טייסים" לפני החתונה של בר רפאלי).
* תקנון ההתאחדות – אני אף פעם לא הבנתי איך למוסד הזה יש יכולת להעמיד שחקנים לדין בגין מה שהם עשו בנבחרת. בסופו של יום לשחק בנבחרת זה בחירה של השחקן. זה ממש לא חובה. על כן אני לא רואה איך זה הגיוני ששחקן יכול לספוג עונש גדול מזה שפשוט ישעו אותו מהנבחרת. כל עיצום כספי הוא פשוט לא חוקי. השחקן לא חתום על חוזה בנבחרת והוא ברמה העקרונית לא חייב לה שום דבר.

shohat 18 באוקטובר 2015

נרקיסיסטים? טוב. זה נשמע בערך כך. אני סופרסטאר, יש לי זכויות-יתר, המעמד שלי מובן מאליו, אני יכול להתנהג איך שאני רוצה, אם נסעתי על חשבון הציבור כחלק מנבחרת ייצוגית, הפסדנו ואכזבנו (ונראה שלא הצטיינו במיוחד בסעיף המאמץ), אין בעיה שאתגנב מהמלון בלילה כדי לבלות. כי מגיע לי ולמי אני בכלל צריך לתת דין וחשבון. אה, זה פורסם בתקשורת? זה מפריע לאוהדים? בואנה אלה נרקיסיסטים חוצפנים…

השאלה היא הפוכה. לא מה השחקנים "חייבים" לאוהדים, אלא לאיזה יחס הם ראויים, לאור הגישה וההתנהגות שלהם.
מחויבות, רצינות, חוסר זילזול, מידה מינימלית של משמעת, בגרות, דחיית סיפוקים, אכפתיות ולו למראית עין, כבוד (קודם כל כבוד עצמי) – כשאלו לא מתקיימים אז אדם רציונאלי צריך לשאול את עצמו "אז למה שבכלל יהיה אכפת לי?". ולא, (לי) מזמן לא אכפת.

לא היתה כאן עבירה פלילית (זה לא קובלנץ…) אבל עוד פרשה מטופשת והמחשה נוספת לסיבות להתעלם מגניבת הדעת שהוא הכדורגל הישראלי. (או שאפשר פשוט להחליף מאמן ולחזור להתחלה של התקליט ולפזמון השחקנים הנהדרים היקרים המוכשרים שבהם נתלה תקוותנו).

כן, מייקל ג'ורדן וכל זה. שיהיו ג'ורדן ב-99 אחוז האחרים של היחס למקצוע שלהם ואז נדבר על הפגם היחידי שבסוגריים.

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

זכויות יתר? אז לצאת מהמלון בלילה לבלות זו זכות יתר?
טוב לדעת, אני בחיים לא רוצה להיות ספורטאי אם זה אומר להיות מרותק לחדר מלון. גם אמליץ לילד שלי להתרחק מפעילות גופנית שחס וחלילה לא יגיע לתעשייה שבה אנשים חושבים שחופש תנועה היא זכות מוגזמת.

מעבר לכך, הפסד ואכזבה הוא חלק מהספורט. אם אתה לא מוכן לקבל את זה, אז בוא נעשה משאל עם שבודק האם אנחנו רוצים להמשיך ולממן את הנבחרות הלאומיות שלנו גם במחיר של הפסדים. כי אולי כדאי להתחיל להחיל חוק שאומר "הציבור ישלם על המשלחות הללו רק במקרה שהנבחרות מנצחות, במקרה של הפסדים, השחקנים יממנו את המשלחת".

ולא הבנתי מה הקשר בין כבוד ליציאה הזו לקזינו אחרי סיום הקמפיין. אתה מדגיש את היחס שאתה ראוי לו וזה מחזיר אותנו לדור הסלפי. אתה ראוי למאמץ על המגרש ולא מעבר לזה. הסיפור הוא לא אתה. צאו מזה.

ואתה כתבת "מזמן לא אכפת לך", מהתגובה הזו נראה שזה ממש לא המקרה.

shohat 18 באוקטובר 2015

אני אישית לא "ראוי" ולא מצפה לשום דבר. אני גם לא "אוהד". אני כספורטאי חובב לא מצליח להבין את דפוס ההתנהגות הזה, החוזר על עצמו (הפעם זה אחרי המשחק, לפחות) ואני לא חושב שאפשר לבודד ולנתק אותו מליקויים יסודיים במוכנות למשחק (שנבנית בדיוק במקומות של המשמעת וההקרבה האישית, בטריידאוף מול "הבילויים"). הנסיעה הזו לא היתה נסיעה לשם בילוי. ניתנו הנחיות (אפשר להתווכח אם הן דרושות). התגנבו החוצה באישון לילה כמו טינאייג'רס מורדים. אז זה היחס שלי כלפיהם, אדישות, תיסלם תסעו לבלות שיהיה לכם בכיף. זה לגיטימי בדיוק כמו הצורך שלך להצדיק. ענישה והשעיות – מעניין אותי כשלג דאשתקד.

זה היחס האישי שלי, שאין לו ערך מיוחד. זה הרי לא ויכוח על צדק שאפשר "לנצח". לחיים שלי זה לא משנה דבר.

ניק 18 באוקטובר 2015

הם נסעו לשחק על חשבון הציבור.
שיחקו.
פה נושא הכיס שלנו נגמר. אם הם הלכו לישון או הלכו לקזינו, החשבון הוא אותו דבר. הם לא הימרו על הכסף שלך.

ולשאלתך, השחקנים ראויים ליחס של בני אדם ולא של מכונות. אני מניח שלשגריר ישראל בארה"ב מותר ללכת לשתות בירה בערב, אז גם לשחקן כדורגל מותר ללכת להמר בקזינו, כשזה חוקי במקום שבו הוא נמצא, גם אם הוא חלילה הפסיד במשחק.

סער 18 באוקטובר 2015

מסכים עם כל מילה. מעניין שהדברים האלו קורים רק ב משלחות הכדורגל. לא בג'ודו,שייט וכ"ו.

ניק 18 באוקטובר 2015

סער,
זה כי לשייטים אין כסף לקזינו :)

סער 18 באוקטובר 2015

התגובה שלי הייתה לשוחט.

7even 18 באוקטובר 2015

ערוץ הספורט לקחו את משה פרימו וחליפו אותו בנדב צנציפר…עאלק עיתונאי שמתעסק רק בצהוב, והכי רחוק שאפשר ממה שעיתונאי צריך להיות.
פשוט צהוב נטו. לא מביא שום דבר מעניין…וכל הזמן באותה מנטרה
"דיברתי עם השחקנים והם אמרו לי…"
"משיחות סגורות עם השחקנים…"
"מקורבים טוענים…"

אולי די? אולי אפשר כבר להעיף את הדבר הזה מהטלוויזיה שלנו שעוד מבקשים עליה אקסטרא מאני כדי שנוכל לראות את זה ב HD?

ש.ד 18 באוקטובר 2015

האם שחקנים של נבחרות אחרות מיהרו לקזינו אחרי המשחק שלהן? לא, כי הם ספורטאים באמת
מדוע לא ביקשו רשות לצאת לקזינו אם מבחינתם זה לא מעשה פסול? אה, נכון, כי הם ידעו שהם עוברים על התקנון.
לא ספורטאים אמיתיים אלא חבורת ערסוותים שחיים חיי מותרות.

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

היי ש.ד.

הנה לינק לידיעה על ביקור שחקני נבחרת הכדורסל בקזינו, לפני משחק:
https://pbs.twimg.com/media/CRWLfVzWUAELglm.png:large

אבל אל תתן לסרט שאתה חי בו להפריע למציאות.

א. ח 18 באוקטובר 2015

מה היה קורה אם היינו מנצחים בבלגיה?
קפריסין מדהימה את בוסניה…

זה היה תופס כותרת???

ניינר / ווריור 18 באוקטובר 2015

אוי ואבוי הלכו לקזינו! מייד כל המצקצקים, הפוריטנים ושאר נודניקים נכנסים לפעולה. שישחקו לבריאות וגם שירויחו, מה זה עניינו של מישהו בכלל?

אילן 19 באוקטובר 2015

מה זאת אומרת, מה זה עניינו של מישהו? זהו חזון המדינה היהודית.

איציק 18 באוקטובר 2015

צריך להבדיל בין שחקן קבוצה שהוא שכיר חרב לשחקן נבחרת שהוא מייצג את המדינה וממומן על-ידי המדינה. הזכויות והחובות לא זהים בשני המקרים. כשהוא שכיר חרב הוא צריך למלא אחרי החוזה שלו עם הבעלים, כאשר הוא מייצג את המדינה היתי מצפה שיתנהג מעבר לבסיס של ההגדרות היבשות מה כן ומה לא. אני מניח שזה נשמע לך (ולעוד כמה) פלצני, אבל ככה אני מרגיש בייחס לייצוג המדינה. מבחינתי זה הרבה יותר זכות מחובה. אני מצפה מהשחקן שיהיה קודם כל אוהד הנבחרת לפני היותו שחקן הנבחרת. היום אתה משחק בה ומחר לא, אבל לאהוד אותה אתה צריך כל הזמן (כמובן אם אתה לא אייל ברקוביץ'). וכאוהד היתה מצפה שייצגו אותך בצורה מכובדת.
עכשיו בא נחשוב על עוד פן בכתבה. מה שמחוץ ל-90 דקות (40 דקות או כל דבר אחר). מחוץ למגרש יש גם לפני. איך היתה מרגיש ששחקנים בבוקר המשחק היו מתלבשים על חומוסים, גלידות וקצת אלכוהול? מה זה עינייני, הרי הם לא ב-90 דקות שלהם. אולי גם במקום שנת צהורים לפני משחק עשו איזו פעילות במאוזן. גם זה לא בתחום 90 הדקות. אולי אפילו נגד אנדורה זה היה נגמר בניצחון חד וחלק של 1-0. האם עדיין זה בסדר? אז אל תספר לי על 90 דקות. לספורטאי יש חובות ליפני ואחרי המשחק והוא כולל חיים ספורטיביים יצוג הקבוצה בצורה מכובדת (ובמיוחד של הנבחרת). וכן, הוא יכול לצאת לפני ואחרי המשחק, ואני לא בטוח שדווקא קזינו זו הנקודה להיתפס אליה, אבל השחקנים שלנו מוכיחים פעם אחר פעם שהם לא ירשו לאף אחד להיכנס לחיים הפרטיים שלהם, כי אלו החיים שלהם ורק שלהם, אבל הם עדיין מצפים שנבין אותם ונזדהה איתם כשהם מחרבנים כל חלקה טובה וטובה פחות (והם אומרים זאת לא פעם לכל מיקרופון). אז אם יש להם ציפיות ממני כאוהד, לי בטח יש זכות לציפיות ממנו כשחקן!!!

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

איציק, לא כולם אוהדים את כל הנבחרות שלנו.
ואם זה לא נכון לגבי האוהדים, זה לא בהכרח נכון לגבי השחקנים.

ואני חושב שהציפיות שלהם ממך כאוהד מתחילים ונגמרים במגרש ויציע. שם גם הציפיות שלנו צריכות להיות

איציק 18 באוקטובר 2015

מה המסכנה שלך מהמשפט הראשון שלך בתגובה? גם לא כל שחקן צריך להיות אוהד הנבחרת והוא רק שכיר חרב, וככזה הוא לא מחוייב כלפיה. לא רוצה אחד כזה בנבחרת, שיילך לקזינו לא רק אחרי המשחק, כי אם גם במקום המשחק.
ולא, האהדה לא נגמרת ב-90 דקות. השחקנים רוצים שהאוהדים יתמכו בהם באימונים, שיכינו דגלים ויגיעו שעות לפני המשחק, ויבינו אותם אחרי גם אחרי משחקי נפל. הם מצפים להמון לייקים בפייסבוק ולחיבוק 24/7 (כמעט). אז אל תנסה למכור לנו את האהדה ל-90 דקות בלבד.

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

שחקן לא צריך להיות אוהד של הקבוצה בה הוא משחק כדי להצליח בה, וזה כולל נבחרות.

ואני לא יודע כמה את צודק לגבי זה שהם ירצו חיבוקים אחרי משחקי נפל. אני הייתי חושב שהם יעדיפו שנעזוב אותם לנפשם.
אני דוגל ותיק במנטרה של "ספורטאים הם אינם מודלים לחיקוי". אני אהיה המודל לחיקוי של הילדים שלי, ואני לא צריך בשביל זה את ערן זהבי. לא מעניין אותי מה הם עושים בזמנם אלא רק במגרש.

איציק 18 באוקטובר 2015

אני לא רוצה שיהיו מודל לחיקוי… חס וחלילה… אבל אני מצפה שיעשו את העבודה שלהם כמו שמצפים ממני או ממך. אם אני כמרצה אתפס בערב באלמבי מב שמו, וסטודנטים יראו אותי שם, לא אתפלא אם אגיע לזימון דחוף לנשיא (לא כל שמותר לסטודנט מותר למרצה).
ולגבי החיבוק, זה לא פיזי, כי אם השירה כמו של ליברפול. זה החיבק האולטימטיבי, ולא את הקללות שהם מקבלים בכול מיני מקומות.

ניק 18 באוקטובר 2015

איציק,
אני לא מבין מה אתה רוצה מהשחקנים . הם עשו את העבודה שלהם. רמת הביצוע אמנם נמוכה ונוראית אבל זה כמו שיש מרצה בהארוורד ומרצה בתל חי. כנראה שהם לא באותה רמה מקצועית.
אם יתפסו אותך באלנבי, ערום על הבר, אז תקבל זימון לנשיא. אבל אם יתפסו אותך שותה בירה בכיף בפאב רגיל, למה שמשהוא יגיד לך משהוא?
קזינו בחו"ל נכנס לקטגוריה השנייה, לפי ההבנה הלוגית שלי.

איציק 18 באוקטובר 2015

אם בחוזה שלי כתוב שאסור לי להיות בפאב, אז כנראה שאגיע לנשיא בכול מקרה. זכותי לא ללכת לעבוד שם בתנאים אלו, אך מרגע שהסכמתי…
נ.ב.: לא היתי כל-כך בטוח שהמרצה מתל-חי פחות טוב מזה בהארוורד. הסיכוי שהחוקר בתל-חי פחות טוב מזה של הארוורד מובנת בהרבה, אך כמרצה, ממש לא.

ניק 18 באוקטובר 2015

אבל זה העיניין, שהשחקנים לא עובדים בנבחרת, אלא מתנדבים שם.
בקבוצות אני מצדיק כל איסור שנותנים עליהם, כי הם חותמים על זה ביודעין ומקבלים שכר מהמועדון. לעומת זאת בנבחרת, לטעמי הם צריכים לקבל חופש מוחלט לעשות מה שהם רוצים ואני לא יודע כמה משפטית ההתאחדות באמת יכולה לכפות עליהם משהוא (חוץ מלהשעות אותם מהנבחרת).

נ.ב.
בתור מי שלמד בתל חי, סמוך עליי שהמרצה בהארוורד טוב מהמרצה בתל חי!

איציק 18 באוקטובר 2015

על זה אומר כך: נבחרת זה כבוד, ומי שלא רוצה את זה, לא צריך לחייב אותו, הוא לא עושה טובה. מצד שני, מי שבא, שיקח את זה עם כל המשתמע מכך. אני מסכים שהאחראים מההתאחדות לא הכי חכמים, ולא כל התנאים שלהם הגיוניים, אך גם הכדורגלנים לא כל-כך חכמים ולא יודעים להפריד מה מתוך התנאים של ההתאחדות הוא חכם ומה לא. זה יוצר הרבה בעייות.
נ.ב.: אני מלמד ולימדתי במכללות שונות (לא בתל-חי). אולי תל-חי יוצא מין הכלל במובן זה ;)

ניק 18 באוקטובר 2015

נו פה אנחנו חלוקים. אני לא חושב שיש איזשהיא בעיה מוסרית לצאת אחרי משחק לקזינו במדינה שבה הוא חוקי.
גם לא חושב שזה פוגע בכבוד הנבחרת מהסיבה הפשוטה שזה לא קשור לנבחרת גם אם כביכול זה נעשה בזמן המשלחת, אלא קשור לכל אחד מהם נקודתית כבני אדם.
אם זה היה קורה לפני המשחק (מפריע להכנה), או היו הולכים לקזינו בארץ (לא חוקי) או הולכים ועושים מסיבת חשק במלון (חוקי אבל לא מוסרי) הייתי מסכים איתך בהחלט.

נ.ב.
דיברתי ספציפית על תל חי, לא התכוונתי להעליב את יתר המכללות בארץ.

איציק 18 באוקטובר 2015

אם סמת לב, כתבתי שהחברה מההתאחדות לא כל-כך חכמים, ואולי עיניין הקזינו לא שייך (אחרי המשחק). אולי גם אני לא היתי מכניס אותו לאתי, אבל זה שם. אם רוצים, שידרשו לשנות (לשחקנים יש מספיק כח), אבל כל עוד שם, שיכבדו. אני גם חושב שיש עיניין של ניראות. אחרי קמפיין נפל, הפסד ללא תנאי לבלגים כשהם נראו כמו גמדים מול גיבורי-על, ראוי היה שלא ינהגו אחרת. מראית עיין, זה חלק מהיותך חבר בקבוצה ייצוגית, ונבחרת ישראל זו אחר קבוצה ייצוגית של המדינה.
נ.ב.: ;)

איציק 18 באוקטובר 2015

שמת לב…

בלייק 18 באוקטובר 2015

כנראה שאם זה כתוב החוזה שלך (איסור יציאה לפאבים) אז החוזה אינו חוקי מלכתחילה.
לאדם אסור לוותר על כמה זכויות בסיסיות, אפילו אם הוא חתם על חוזה שכביכול מחייב אותו (כמו אריאל שיימן שחתם עם איבגי על חוזה בו איבגי מסכים לשחק בשבת).

איציק 18 באוקטובר 2015

אני מסכים, אך זה כבר נתון לפרשנות משפטית. אם הפעילות שלך מבזה אותך, היא כנראה בעקיפין מבזה את המוסד. אתן דוגמא יותר קיצונית. מורה בבית-ספר יסודי בארה"ב ש"בזמנה החופשי" מככבת בסרטי פורנו. אין פה עבירה על שום חוק, אך ההורים דרשו שלא תלמד בבית-ספר בו לומדים ילדיהם. עזוב את השאלה איך גילו זאת, וזה שילדים בגיל יסודי לא צריכים לראות סרטי פורנו. כל זה לא קשור. יש פה בעיה עם הערכים של המורה, ואיך היא תעביר אותם לילדים גם אם לא תתערטל בפניהם. לא יודע מה קבע בית המשפט בסוגיה, אך אני לא היתי רוצה שהיא תלמד במוסד בו למדו ילדי. אז פאב/קזינו זה לא כוכבת פורנו וזו דוגמא מקצינה, אך בכול מקום יש מגבלות (שאמורות להיות הגיוניות) שכל אחד ראוי שיקח על עצמו, בטח אם זה נמצא בקוד אתי שהם חתומים עליו. לחתום כדי שאחר-כך לומר שהוא לא חוקתי במסגרת נבחרת ייצוגית נראה לי לא לעיניין.

בלייק 18 באוקטובר 2015

על זה אין לי ויכוח איתך. אני גם לא קובע שחתימה על הקוד האתי היא לא חוקית, התיחסתי יותר לעיקרון.
מבחינת הנבחרת, כשקבוצה של אנשים יוצאת כחלק ממסגרת כלשהיא, אז חוק אתי או לא, אני מצפה מאותם אנשים לכבד את המסגרת. כאשר המסגרת היא נבחרת ישראל, וחוסר הכבוד בולט כל כך, לא יהיה כל כך נורא אם יענישו את השחקנים.

גילי פלג 18 באוקטובר 2015

תקנון ההתאחדות אינו מטומטם ויש בו ממש. קו גבול מסוים יש למתוח בכל מקום בחיים- בבית, בעבודה, אצל ילדים, אצל מבוגרים ( אגב, ההנחה שכולםבנבחרת מבוגרים מוטלת בספק, עיין ערך טב"ח החלוץ, שכמה מתלמידיי בוגרים ממנו שנות דור ) והשאלה היא תמיד היכן מחליטים למתוח אותו. כך לגבי כל חוק ולגבי כל ערך.
במועדונים עצמם, לא בנבחרת שאז הדברים מקבלים משנה תוקף, יש מאמנים שלא מרשים פלאפונים בחדר ההלבשה, יש מאמנים שלא מרשים כפכפים במתחם האימונים, יש מועדונים שדורשים שהשחקן יידע אותם אם הוא טס ( לא בזמן המשחק.. ) וכן הלאה. מדוע כל כך ? הרי הם שחקנים מבוגרים ? מה איכפת למאמן אם מישהו מסמס לפני/אחרי המשחק מחדר ההלבשה או טס לבית בושת בבנקוק ללילה ? אלכס פרגוסון, למשל, אסר על שחקניו מתחת לגיל 23 לרכוש מכונית פאר.
קל וחומר בן בנו של קל וחומר בנבחרת : אני בהחלט מצפה ( לא אובחנתי כנרקיסיסט במהלך חיי ) שבמהלך מספר הימים שהשחקנים נמצאים במסגרת הנבחרת, חזקה עליהם שיתאפקו מללכת לקזינו עד לפנות בוקר. לא דרשתי שיתייפחו אל תוך הכר וילטפו האחד את ראשו של רעהו, אבל, תודה לאל, החיים מזמנים עוד כמה אפשרויות תגובה בין שק על הראש לבין רולטה וג'יטונים.
יש עניין של ניראות בחיים, ניראות היא קו גבול, עדין ונתון להזזה, אבל היא קיימת, לא כל נראות ולא כל קו גבול הם שדידת החיים הפרטיים הקדושים.

ארז 18 באוקטובר 2015

מה שרציתי להגיד, רק הרבה יותר רהוט ומדויק…
תודה :)

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

לרוב החוקים המיוחלים ברמת המועדון יש היגיון מסוים שעומד מאחוריהם (פלאפונים הם כלי הדלפה, הודעות על טיסות מקובלים בכל מקום עבודה וכך הלאה).

ההבדל הוא שאני בכלל יוצא כנגד ההיגיון של חוק שאומר לשחקנים לא לבלות אחרי משחק\הפסד, נגד ההיגיון של הנראות הזה שאתה מדבר עליה. זו בדיוק הנקודה, לא-אכפת-לי מה הם עושים אחרי משחקים. לא כל כך מובן לי מה זה אכפת\משנה לך אם שחקנים יוצאים לקזינו אחרי משחק.

גילי פלג 18 באוקטובר 2015

טל, ברמת המועדונים לא איכפת לי כל עוד זה לא פוגע ביכולת שלהם, במסגרת הנבחרות, בהחלט איכפת לי. עם כל הגועל/שמאלץ שבדבר- נבחרת היא מסגרת ייצוגית שעל פי תפיסתי חלים עליה קודים מעט אחרים של התנהגות.

קפטן קוקי 18 באוקטובר 2015

גילי, לא מקבל את זה.
אני לא מזלזל בנראות, אבל לא בנראות מדובר. אם שחקן ילך לבאר של עצובים ויטביע את יגונו בכמה דרינקים, זה נראה טוב או רע? הרי צנציפר יכול לדווח שמדובר בבילוי, כי הוא יצא מהמלון, אבל אני לא בטוח שזה המחזה הכי שמח בעולם. אולי אפילו יצאו שניים שלושה שחקנים, והם ינסו לשחזר את הטעויות מהמשחק עם מלחיות וצ'ייסרים ריקים. יש כאלה שיגדירו את זה מקצועני.
מדובר במשפט פומבי, כשהתובע הוא העיתונאי והשופטים הם הציבור. וכמו שאפשר לראות מהתגובות פה, אמרו לנו שזה עניין חמור, אבל אנחנו לא בדיוק יודעים להגדיר למה. אז אומרים "כי זה לא נראה טוב".

גילי פלג 18 באוקטובר 2015

קפטן, זה נכון שקשה לנו להגדיר בדיוק למה, אבל זה עדיין לא אומר שזה ראוי. ערכים הם עניין שקשה להגדירם והם נתונים לפרשנויות שונות. אני מתעלם רגע מעניין התקנון, הואיל ואם יש תקנון- חובה לכבדו, ומתייחס לעניין משל לא היה תקנון. נכנסתי פעם לכיתה ללמד, לפני הרבה שנים, וישב תלמיד מולי חמוש במשקפי שמש. אמרתי לו להוריד אותם מיד ( למעשה די נבחתי עליו.. ) והוא ענה לי באדישות- "למה, אם יש לי משקפי שמש אז אני אלמד פחות טוב ?" התעקשתי על העניין כולל צעקות ואיומים והמשקפיים הוסרו. לאחר זמן מה הסוגיה הזו שבה וניקרה במוחי ללא הרף- אולי הוא צודק, מה, הוא ילמד פחות טוב עם המשקפיים ? ברור שלא! לא שאולי הוא צודק, ברור שהוא צודק ועדיין זה לא משנה- לא יושבים בכיתה עם משקפי שמש. ברור ששחקני הנבחרת אינם תלמידי תיכון והם אנשים מבוגרים, אבל בכל זאת, לנראות יש ממשות בחיים, יש לה תוקף ויש לה ערכים- כל אחד שם את הקו בהתאם לעולם הערכים שלו ולאתוס בו הוא מאמין. אני מותח את הקו הזה בין שחקן שמשחק בקבוצה לבין שחקן שמשחק בנבחרת. נניח שערן זהבי יצא לקזינו, ועושה כך במדי מכבי ת"א, דיינו, הרי הוא "עובד" במסגרתה רוב ימות השנה ואי אפשר באמת למנוע ממנו הנאות ובילויים וחייו הפרטיים ברשותו. אולם, אם הוא במדי הנבחרת, שאותה הוא מייצג ימים בודדים במהלך השנה, וגם המשמעות הציבורית טעונה בערכים שונים, הרי ששם אני מצפה שלא ינהג כך.

Ljos 18 באוקטובר 2015

חייבים לשאול תמיד – למה? למה הפריע לך שהוא חובש משקפי שמש? לדעתי, אם התשובה היא "כי זה כתוב בתקנון" ואין שום סיבה מעבר, התקנון לא שווה את הדף הוירטואלי עליו הוא כתוב. בערך כמו כל חוק אחר.
יש תקנונים שמונעים מאנשים לעשות דברים בחייהם הפרטיים (תקנון מלכות היופי למשל, שמונע מהן הרבה יותר מדי בשם איזה ערך מיושן), אז אם כך, מה בעצם ההבדל בין קבוצה לנבחרת? נראה לי הגיוני יותר שהשחקן מייצג את הקבוצה\נבחרת במהלך המשחק והאימונים, ובעצם בכל דבר משותף שהקבוצה\נבחרת מארגנת ביחד (כמו הטיסה וכו'), ובשאר הזמן הוא מייצג אך ורק את עצמו.

גילי פלג 18 באוקטובר 2015

למה ? מכיוון ששבוע אחרי משקפי השמש הוא יבוא עם כובע, יומיים אחר כך ישים רגליים על הכיסא ולמחרת כבר יפתח עליך פה אם תעז להעיר לו. קו, חייבים למתוח כבר, פשוט מאד. ואם אתה חושב שאני בודה דברים מלבי, בוא תהיה מורה לכמה שבועות ותראה שתשובתי פה עדינה ומרוככת.

גילי פלג 18 באוקטובר 2015

כבר = קו

Ljos 18 באוקטובר 2015

יש לי איזו הכרה עם מקצוע המורות. הרבה מהמשפחה שלי בחרו במקצוע הזה, ואפילו אני העברתי כסטודנט חצי שנה בתור מורה לכיתת תגבור (אמנם רק פעם בשבוע). תקנונים שנועדו לשמור על ערכים מיושנים או סתם לא מתאימים יכולים לגרום נזק לאנשים מסוימים. הקו שאני חושב שצריך לעבור הוא במקום שבו זה כבר אמור להפריע לך ללמד. יש פער גדול בין לחבוש כובע או משקפי שמש לבין לשים רגליים על כסא ולפתוח פה. אפשר לקחת את שיטת המדרון החלקלק הזה גם לכיוון השני ותוכל לומר ששיער ארוך מדי (כל דבר מעל למינימום הנדרש כדי לא להקרא קרחת), או גרב בצבע בוהק מדי, יכול להוביל להתפרצויות בכיתה. אם זה לא מפריע לך ללמד או לו ללמוד, והכרתי כבר אנשים שדברים מוזרים ביותר גרמו להם להיות הרבה יותר מרוכזים בכיתה, אז למה?

איציק 18 באוקטובר 2015

איכשהו כשאומרים ערכים מיושנים אני תמיד חושב על ערכים ישנים וטובים שחבל שלא נשמרו. לא גורף, אך לרוב. משקפי שמש וקובע, זו תשומת לב שמושכת אחרים לכיתה וכן גורמות לירידת קשב. יש בזה רצון להראות קול, והוא מוזמן לעשות זאת בהפסקות. פעם גם נהוג היה להצביע ולפנות למורה כ"המורה" ולא לפי שם פרטי משהו כמו שנינו באותה מדרגה. אני אדבר כשבא לי ולא כשאקבל רשות כי אנחנו שווים. משקפי שמש וראה תופעה לא בריאה (אלה אם יש לו בעיה רפואית ואז זה סיפור אחר). הזמנים המודרניים נראים לי הרבה יותר כהתדרדרות מוסרית מאשר תיקון של ערכים מיושנים (כן, ויש גם כאלו).
כותב אבא של בן עם ראש כחול/ירוק/ועוד. הוא היה צריך להרויח ביושר את הזכות לעשות זאת (לא ממני, כי אם מהמורים שידעו שהוא יהיה בסדר גמור בכול צורה שלא יבוא).

Ljos 18 באוקטובר 2015

אוקיי, זו סיבה שגם אם אני לא מסכים איתה, היא סיבה אמיתית שיכולה להיות הגיונית בסיטואציות מסוימות (אם אני הייתי מגיע עם כובע או משקפי שמש לכיתה, זה דווקא היה כדי להסתיר משהו ולהתחבא קצת ולא כדי להשיג תשומת לב).
יש ערכים ישנים שחבל שנעלמו, ויש הרבה להפך. מעדיף אישית את הערכים שמודעים לכך שאנשים הם שונים. בקשר לפנייה למורה כ"המורה", זה היה תמיד מגוחך בעיניי. אני רוצה להתייחס למורה כאל אדם אמיתי ולא כאל בעל מקצוע או תואר. בראש שלי, אם אקרא לו בשם תואר, אוריד ממנו כבן אדם. אבל אני יכול להבין מי שחושב אחרת. וגם בנוגע ל"שוויון" בין מורה לתלמיד – אנשים אחרים לומדים יותר טוב בצורה שונה. אני אישית מעדיף חופש מסוים, ומרגיש חנוק ולא מתפקד בדרך אחרת, ויש כאלו שעדיף להם שלא.
בכל מקרה, טענתי שלכל חוק או תקנון צריכה להיות סיבה נוספת חוץ מ-"זה לא חוקי", "ככה זה", "הערכים שלי שונים" או "זה לא נראה טוב". התשובה שלך מספקת אחת.

יניב פרנקו 18 באוקטובר 2015

פלאפונים זה גם כלי לצלם אחד את השני ערומים בחדר ההלבשה כשהם מודדים לאחד החבר'ה את האיבר ולשלוח לכל העולם .
ומי אנחנו שנגיד להם שזו בעיה ומה לעשות בוואטאפ הפרטי שלהם ?

אורן 18 באוקטובר 2015

טל,
אתה מתכוון לא אכפת לי מה עושים שחקנים אחרי משחק ,כל עוד הם ממכבי?

אורן 18 באוקטובר 2015

סליחה,יצאתי פיתה.טעות

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

לא נורא, אני מחבב אותך

יוסי מהאבטיחים 18 באוקטובר 2015

קצת אופטופיק:

" נדב צנציפר פרסם ששחקני הנבחרת בילו בקזינו אחרי ההפסד במשחק החוץ בבלגיה, וכנראה, לכאורה, עברו על איזה שהוא קוד אתי ".

מספרים שגם נדב צנציפר עצמו עבר על איזה קוד אתי או שניים…
http://www.the7eye.org.il/177742

יניב 18 באוקטובר 2015

לי מפריע משהו אחר.ההרגשה שלי ששחקני הנבחרת שעשו את זה בחיים לא היו מעיזים לעשות דבר כזה במכבי.לצורך העניין אחרי משחק בליגת האלופות במידה ויש איסור של המועדון ללכת לקזינו,אף שחקן לא היה מעיז ללכת ואילו בנבחרת אין להם בעיה לעשות את זה.גם בדוגמא של התמונה מהנסיעה לחופש אחרי הפסד של הנבחרת.קשה לי מאוד לראות את אותם שחקנים מעלים תמונה כזאת נניח אחרי הפסד של מכבי בגמר גביע.
ובכלל זה נראה לי שהנבחרת היא עול על שחקני מכבי,לא באה להם טוב וסתם מפריעה להם ושרוב שחקני מכבי ויתרו על חלום חו"ל אז אין להם אפילו את המוטיבציה לשחק טוב בנבחרת כדי שאולי סקאוט כלשהו ישים עליהם עין.

בלייק 18 באוקטובר 2015

איך זה נהיה עניין של שחקני מכבי??
על פי דיווחים יצאו לקזינו 15 שחקנים. אולי גם שחקנים ממכבי חיפה או הפועל ב"ש לא היו מעזים לעשות את זה בקבוצות שלהם? על 3 שחקנים שמעתי מפורשות שלא היו חלק מהעניין – מרציאנו ויני (כל אחד נסע לביתו ולא למלון) וטב"ח הבלם, שאיתו דיברו בלילה במלון (אולי כקפטן) כשניסו לבדוק איפה השחקנים. יש כאן לפחות 7 שחקנים מקבוצות אחרות שיצאו לקזינו והתנהגו בנבחרת שונה מהתנהגותם במסגרת הקבוצות שלהן (לכאורה).

יניב 18 באוקטובר 2015

קודם כל בנקודת המוצא אתה צודק.העניין בשחקני מכבי לעומת אחרים זה שמכבי וכל הכבוד למכבי על זה הפרידו את עצמם מכל שאר הקבוצות ומכל הבחינות ולכן שחקנים במכבי הרבה יותר מודעים,קשה לי באמת לראות מישהו משחקני מכבי עושה דבר כזה שהוא יודע שמי שהוא צריך לתת לו דין וחשבון הוא קרויף.שאר השחקנים מקבוצות אחרות דווקא יותר קל לי לראות את זה עושים.וזה לא בא לגנות מכבי ת"א,
לגבי התמונה אז מן הסתם זה היה שחקני מכבי ולא שחקנים אחרים ולכן ההתייחסות היא אליהם.

בלייק 18 באוקטובר 2015

אם כבר, אז נראה לי הגיוני שההצלחה של מכבי בשנים האחרונות, במיוחד תוך כדי פמפום על התרבות השונה, המסגרת האירופאית וכל זה, יכניסו הרבה אוויר בגלגלי האגו והזחיחות. אני באמת לא יודע מי הם השחקנים, אבל אני מאוד אופתע אם זהבי וטב"ח החלוץ לא יהיו ביניהם.

רניב 18 באוקטובר 2015

בקמפיינים קודמים (לפני עידן ג'ורדי) בקושי היו שחקני מכבי בסגל ואני לא זוכר שאז הצלחנו כל כך. ככה שהטיעון גם לא מבוסס וגם לא הוגן כלפי שחקני מכבי.

יניב 18 באוקטובר 2015

הטיעון מראש לא מבוסס הוא מסתמך אך ורק על הרגשתי ויכול להיות שאני טועה
אגב גם אם היו מחוייבים במיליון אחוז ונותנים את הנשמה לא היינו עולים לשום מקום.שים לב לא טענתי שאם זה היה אחרת אז היינו עולים.
אני אנסה יותר להסביר את עצמי.
מכבי כארגון בשלוש שנים האחרנות הצליח לעשות מהפכה ואם תמיד נהגו לומר שחיפה זה כמו אירופה אז מכבי היא באמת הכי קרובה לאירופה מכל הבחינות ולצורך זה שחקן שמשחק במכבי הוא בטופ פה בארץ,הדבר היחידי שהוא יכול לשאוף אליו מעבר זה לשחק באירופה.באה הנהלת מכבי וגם את הפיתוי הזה הצליחה להוריד.שחקן ממכבי כבר לא יילך לבלגיה/הולנד/צרפת הוא מקבל פחות או יותר את אותו השכר ממכבי ומן הסתם יעדיף לשחק במכבי.
תיקח לדוגמא את טל בן חיים
ההרגשה שהוא נותן לי זה שהנבחרת מעניינת לו את הקצה של …הרבה יותר חשוב לו להצליח במכבי זאת לעומת ניקח את זהבי או טיבי שהם כן נראים לי הרבה יותר מחוייבים לנבחרת.שוב אני מציין אילו רק תחושותי והרגשה שלי אין לי כאם שום דבר מבוסס.

קפטן קוקי 18 באוקטובר 2015

פיספסת פה משהו חשוב – במכבי של ג'ורדי יש אמון בשחקנים.
אין שטויות כמו קוד אתי וכאלה. אם השחקן הולך לקזינו או לא הולך לקזינו, כנראה שאף אחד לא יתרגש מזה אלא יבדוק את המאמץ שלו במשחק ובאימון. ואם כן, אז יטפלו בזה בין ג'ורדי, מרטין והשחקן. לא באמצעות צנציפר ודעת הקהל המוסתת.

איציק 18 באוקטובר 2015

במה ג'ורדי ומרטין טובים מצנציפר??? למה הזילזול הזה באיש? לא מכובד, בטח לא באתר כדה-באזר.

קפטן קוקי 18 באוקטובר 2015

זלזול? חס וחלילה! האיש עושה את מה שנדרש ממנו ברמה הגבוהה ביותר. כמו כן, דבקות במטרה ושמירה על טוהר המידות הן מהערכים המובילים אצלו.

MOBY 18 באוקטובר 2015

מעולה!
מסכים שזה עניין לי את ה…
אבל שום דבר על ההימור שלקחה הקבוצה הצהובה שלך בערב של אותו יום? קו אחורי המורכב רק מישראלים? לא כדאי שתתחזקו באיזה מחזיק אזרחות אמריקאית סטייל פארגו? אתם הקבוצה היחידה בליגה שבנויה בקו האחורי (חוץ מעמדה 3 לעיתים) על ישראלים בלבד.
לדעתי ההימור הזה הוא בעייתי. מצד שני שמעתי שברייסי חופשי…..
מה דעתך?

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2015

:)

אני חושב שיום חמישי בערב מצריך יותר מסתם תגובה.
מקווה לפרסם משהו בקרוב.

עוד אופיר אחד 18 באוקטובר 2015

טל, מעולה.

זה מצחיק שבאתר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל יש פרסומת לווינר, ליגת העל נקראת "ליגת ווינר" והמדינה מעודדת את האזרחים להמר על הנבחרת, אבל שחקנים שמהמרים בקזינו זאת פתאום עבירה על הקוד האתי.

די מפחיד לראות כמה אנשים חושבים שחייבים לציית לכל חוק. ברגע שהשחקנים יוכלו לסרב לשחק בנבחרת ולא יאיימו עליהם בהשעייה מכדורגל, נוכל לדון בחוקים המטופשים שאנחנו דורשים מהם לציית להם.

ניק 18 באוקטובר 2015

אני די בטוח שדבר כזה לא חוקי. אם ההתאחדות המפגרת שלנו תכריח משהוא לשחק ולא הוא לא יוכל לשחק בארץ, אני מאמין שמכתב פשוט לאופא יפתור את זה.
אם כל הכבוד וההערכה לנבחרת, זאת עדיין פעילות התנדבותית.

עוד אופיר אחד 18 באוקטובר 2015

ניק, הבעיה כאן היא דווקא החוקים של פיפ"א, שמחייבים שחקנים להגיע לנבחרת אם המאמן מזמן אותם. העונש על אי הופעה למשחקי הנבחרת הוא הרחקה משלושה משחקי ליגה. למשל, אחרי שריברי הודיע על פרישה מנבחרת צרפת בשנה שעברה, פלאטיני הודיע שזה לא תלוי בריברי אלא במאמן דשאן, ושאם ריברי יזומן ולא יופיע הוא יורחק על-פי חוקי פיפ"א.

קפטן קוקי, שאלה מעניינת. אין לי תשובה.

קפטן קוקי 18 באוקטובר 2015

רגע – בעקבות מה שכתבת יש לי שאלה היפותטית שאני לא בטוח שמקבלת התייחסות בטקסט (ולא בטוח שזה משנה בכלל):
הקוד האתי פוסל הימורים כי לא מתאים שזה יקרה במסע של הנבחרת.
האם זה (א) כי זה לא חוקי בארץ וזה מסע ייצוגי של נבחרת ישראלית, או (ב) כי לא מתאים שהשחקנים יעסקו בפעילות שאינה ריכוז מוחלט במשימה הלאומית, על אחת כמה וכמה "לא מוסרית" כמו הימורים.

שמעון כסאח 18 באוקטובר 2015

הקזינו אינו העניין, חוסר המשמעת היא הבעיה.

במידה ובין היוצאים היו שחקני מכבי ת"א אני מקווה שבקבוצה הם יפרו את ההוראות של מנהליהם ומאמנם כולל ההוראות הטקטיות במגרש.

רן 18 באוקטובר 2015

כספורטאי לשעבר אני חולק מאוד
השחקנים לא חייבים לאוהדים כלום זה באמת לא רלוונטי. אבל ויש פה אבל גדול
ספורטאי אמור להיות ווינר, כזה שרוצה ניצחון בכל מחיר, וכשהוא לא מגיע אליו זה צריך לגרום לו לרצות להתאמן חזק יותר ולרצות יותר.
כשאני הייתי מפסיד קרב חשוב (ואני מדגיש חשוב כי פה תהייה הערה בהמשך) לא הייתי יכול לחשוב על כלום חוץ מלהיכנס למקלחת או למיטה ולקבור את עצמי על שהפסדתי (כמובן שיום אחרי זה התחלף בלהגיע לאימון והתאמן חזק יותר ושבוע אחרי זה כבר היה סתם זיכרון רחוק).
שחקן שמפסיד וזה לא מפריע לו, לא באמת רוצה לנצח. זה לא בוער בו, ולכן אני מסכים אם מי שכתב שספק עם מייקל ג'ורדן היה חוגג אחרי הפסד (באותה נשימה גם קובי בראיינט) ולכן אני מוצא טעם לפגם בחגיגות אחרי הפסד. טעם נוסף לפגם שגם אם היו מנצחים ללכת לקזינו להמר כאשר אתה נמצא במשלחת מטעם המדינה זה קצת מזלזל בממעמד (שקול ללכת לאלנבי 40 כאשר אתה במחנה אימונים של הנבחרת :) ).
הסיבה היחידה שאני חושב שאולי זה לא היה כזה נורא כי ביננו אף אחד לאר ציפה שנצא עם תוצאה אחרת מהמשחק שכבר היה לא רלוונטי לגבינו ולכן לא היה שום צורך באווירת נקאים.

ר.בקצה 18 באוקטובר 2015

אל תשכח שמסע המשחקים הסתיים- המשחק נגד בלגיה היה האחרון. השאלה היא, אם נניח היית מתמודד בקרב שמסיים את עונת התחרויות מבחינתך לפחות לשנה הקרובה, ושבו הסיכויים שתנצח לא ממש קיימים וממילא גם לא התממשו – האם גם אז בילוי בקזינו היה בעייתי? כצופה, לא הייתי בא אליך בטענות.

גיל שלי 18 באוקטובר 2015

אני מת לראות את עופר עיני מטפל בשחקנים שהימרו, האיש מכיר היטב את הקזינו, גם את הלא חוקיים בישראל

איציק 18 באוקטובר 2015

הוא יבדוק מי הפסיד, וכמה, מי הרויח. בהתאם לכך יעשה סדנה לשיפור ביצועים. בקמפיין הבא נוכל לראות עד כמה התקדמנו. אם לא, תהייה ועדה שתקים השרה, שתמנה מישהו שיוכל לקדם את עינייני ההימורים לרמה גבוהה יותר.

matipool 18 באוקטובר 2015

נראה לי שקראתי את כל התגובות ומשום מה , אף אחד לא העלה את נושא הביטחון של השחקנים ( סליחה מראש אם מישהו כן ציין את זה ) .
הנסיעה הספציפית הזו ( ובכלל נסיעות של נבחרות שמייצגות את ישראל בשנים האחרונות ) הייתה מלווה בהרבה חששות ובמעטפת ביטחונית רצינית . היה ליווי ביטחוני צמוד לנבחרת בכל רגע .
השחקנים היו מודעים לרגישות ולחששות . איך לעזאזל אתם יוצאים בקבוצה גדולה שכל מיני מחבל יכול לזהות אתכם לאחר שהמתין מחוץ למלון בתקווה שזה אכן מה שיקרה ולפגוע בכם .
כשל נוסף זו העובדה שהם הצליחו לצאת בלי שהמאבטחים יעצרו אותם או לפחות ישימו לב לכך .

יוסי מהאבטיחים 18 באוקטובר 2015

אין עם זה בעיה כלל.
כיוון שאין כמעט ליגיונרים בנבחרת, אין סכנה שמישהו יזהה את השחקנים שלנו.

איציק 18 באוקטובר 2015

אפילו המאבטחים לא זיהו אותם ;)

איציק 18 באוקטובר 2015

אם כבר אז צריכה להיות ועדת חקירה, אך קבוצה של אנשים לא כל כך מתוחכמים (כדורגלני נבחרת ישראל) הצליחו לחמוק מחגורת האבטחה. זה כנראה היה יכול לעבוד גם בכיון ההפוך, שכמה מחבלים (הרבה יותר מוכשרים מהכדורגלנים שלנו) יתפלחו למלון ויעשו משהו שהרבה זמן לא הינו שוכחים.

אסף the kop 18 באוקטובר 2015

מה אפשר לצפות מכדורגלנים חובבים ? אל תתנו למשכורות המופרכות שלהם לבלבל אתכם.
מה שאתם צריכים להבין זה שעבורם הקזינו הוא המקצוע והכדורגל התחביב. לא להפך.

נולי 19 באוקטובר 2015

עושה רושם שלהיות חלק מנבחרת ישראל הוא סוג של מילואים לא נעימים לשחקנים ואולי ממש עונש. הם חוטפים קיתונות של רותחין והשמצות אישיות מכוערות אחרי כל הפסד או כישלון בקמפיין, בשל אי הגשמת ציפיות שלא הם יוצרים, אלא התקשורת והפרשנים המתלהמים.
לא קל לשחקנים לתפקד בסיר לחץ היסטרי שכזה, שמן הסתם גורם להם לשחק כל משחק עם משקולות על הרגליים מפחד הכישלון ופוגע להם ברמה, שגם כך אינה גבוהה.
לא הגזמנו קצת??? כולה כדורגלנים, שעושים כמיטב יכולתם. אין לחשוד בהם שהם לא רוצים להצליח. הם עושים מה שהם יכולים.
ובעניין הקזינו – הבעיה העיקרית לדעתי היא ההתחמקות מהאבטחה ועצם הפרת ההנחיות. זו התנהגות ילדותית, שאינה הולמת שחקנים מקצוענים.

Comments closed