Set Your Bet \ מתן גילור

טור תגובה ל"נרקסיסטים זה אנחנו"

Ruletka - Kasyno - Hazard

הטור הבא של מתן גילור הינו טור תגובה לטור האחרון שלי על שחקני הנבחרת שיצאו לקזינו אחרי סיום הקמפיין בבלגיה: נרקסיסטים זה אנחנו. קריאה נעימה

*

אתמול, כתב ידידי היקר טל "למרות שהייתי בקנדה שתיים וחצי דקות אני אשחק אותה כאילו אני אוהד את כל הלוזריות מקנדה כדי שלא יחשבו שאני אוהד ניצחונות" בן יהודה (להלן: טב"י) את הטור הבא – http://debuzzer.com/benyehuda/61220/

אמנם לא יותר מדי אכפת לי מהעניין (חכו, עוד מעט יבואו אלה שיחליטו בשבילי ויגידו שאם כתבתי, אז בטוח שאכפת לי – להם רבותי, קוראים פסיכולוגים בגרוש וחצי), אבל אם כבר התחלנו עם הקטע של טענות דמגוגיות, אז ודאי שגם אני מעוניין לתת את הדרש שלי ולהפוך בדבר.

עוד לפני שניגש לטענות עצמן, ראוי לציין את הטכניקה המאד מתוחכמת של טב"י. מה טב"י בעצם עושה כאן (ולא בפעם הראשונה)? הוא אומר "זכותך לחשוב מה שאתה רוצה, כי בכל זאת אנו חיים תחת משטר דמוקרטי, אך דע לך שאם תחשוב שונה ממני אתה צנון." והוא אפילו אינו מסתיר את דעתו על מתנגדיו ואינו מנסה להיות עדין או פוליטיקלי קורקט איתם. כבר מהכותרת הוא מביע את דעתו עליהם.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה היא פשוט להגיד לו "נכון אני צנון". ברגע זה שמטתם את הקרקע מתחת לרטוריקה של טב"י. טב"י מחכה להסיט את הדיון מלגיטימיות הטענות שלכם על עבר ניתוח האישיות שלכם. פעם שתודו בזה מראש, אפילו אם לדעתכם אין בכך שמץ של אמת, תגרמו לו להביט כלפי מטה בעלבון ולומר לכם בטון של אדיר מילר מחקה את…בעצם…כל החיקויים של אדיר מילר נשמעים בדיוק אותו הדבר…טוב נו, אז בטון של חיקוי אדיר מילרי "אז בגלל זה אתה אומר ככה. הנה גם אתה מודה בזה."

בנוסף, טוען טב"י "הייתי חושב וכותב את אותם הדברים אם כל השחקנים ש״נתפסו״ מבקרים בקזינו, היו מקבוצות אחרות." אני מאמין לחלוטין לטב"י שהוא מאמין במה שהוא כותב, אבל שלא תתבלבלו – בדיוק כפי שאני רק הייתי חושב שאייל גולסה טמבל אם היה שוגל קבוצה אחרת ולא כותב על כך, כך, לדעתי, גם טב"י היה אולי חושב כך, אך בטח שלא מבזבז את הזמן הדרוש על מנת לכתוב מספר ארבע ספרתי של מילים על הסוגיה.

*

חשוב להבדיל בין מצב בו שחקן מייצג קבוצה לבין מצב שהוא מייצג נבחרת לאומית. כששחקן לובש את המדים של מכבי/הפועל/בית"ר, הוא בעצם מייצג את הקבוצה שלו, כלומר הוא בעבודה. כשהוא לובש את מדי הנבחרת, הוא מייצג את מדינת ישראל, כלומר הוא במילואים. כשאני נוסע/חוזר מהמילואים, אני מבין את הנטל הרובץ על כתפי. אני מודע לכך שבאותם רגעים בהם אני לובש את המדים, הגם שאינני בפעילות צבאית בזה הרגע, אני לחלוטין מייצג את צה"ל. כל התנהגות שאינה הולמת לא תכתים רק אותי ואפילו לא את "הישראלי המכוער", אלא תעשה נזק תדמיתי לכל צה"ל. באותה המידה, כששחקני נבחרת ישראל תחת משלחת של הנבחרת, גם אם באותו הזמן אינם עוסקים בפעילות "אופרטיבית", ובשל היותם ידוענים גם אם אינם לובשים מדים המזהים אותם עם נבחרת ישראל, הם מייצגים את מדינת ישראל, ולכן ההתנהגות המצופה מהם אינה דומה לשחקן שזה עתה סיים משחק של קבוצתו. מזכיר לכם את סוגיית המעילים (באוקראינה?) וכמה זה בייש את אוקראינה, אם להאמין לתרגומים שפורסמו בתקשורת הישראלית.

*

בנוסף קיים העניין הכלכלי – ראשית, שלא יספרו לי שהם מהמרים מהכסף שלהם. הם מהמרים מהכסף שאנחנו, משלמי המסים, נותנים להם עבור אש"ל. כמובן שמוצדק לחלוטין לתת להם סכום עבור החזר הוצאות זה, שכן אם לא היה ניתן, היו נאלצים לגווע ברעב ולישון בקרן רחוב. ברם, חשוב לציין שידוע הוא שהכסף הזה לא פעם משמש להימורים (ונניח לרגע שאנחנו מדברים על הימורים חוקיים באותה המדינה, ולכן אין חשד לפלילים). שנית, אם ייגרם נזק כלשהו לשחקן כשהוא במסגרת פעילות של הנבחרת מי שיאלץ לשפותו, בנוסף לחברת הביטוח, אלה אתם ואני. האם זה אומר שהם חייבים להיות ספונים בחדרם בשל כך ולהתרחץ עם שקפקפים מחשש להחלקה? ברור שלא. יש דבר שנקרא סבירות וניהול סיכונים. אז אני לא אומר שיציאה לקזינו בהכרח חורגת מהגבול, אבל ברור גם שמועדוני לילה או ביתי הימורים טומנים בחובם סיכון גבוה יותר מאשר בית קפה. שוב, זה לא אומר בהכרח שזה שגוי, אבל זה כן מגדיל את החשיפה הכלכלית של משלם המסים. ושוב אדגיש, כי יש לי הרגשה שהמסר לא בטוח עבר – לא יודע מה הגבול לעניין החשיפה לנזק הכספי, אבל חושב שיש אחד כזה.

ולא, זה שיש בזבוז בעוד 1,001 מקומות בדרך לא אומר שצריך בהכרח להתעלם גם מה-1,002 או לתת לו יחס רק לאחר שכל הבעיות האחרות כבר טופלו. בדיוק כפי שיש לנו ציפיה שהמשטרה תטפל בגנבות, אף על פי שיש מקרי רצח ואונס.

*

בתור מי שמתיימר להיות אזרח שומר חוק, אני טוען שיש חוקים שלא צריך לקיים. חוקים דרקוניים שאינם עולים בקנה אחד עם ערכים אוניברסליים של דמוקרטיה, ובהתאם לזאת אינם נאכפים, אפשר גם לא לקיים. לדוגמא, עד ביטולו בשנת 1988, הופיע בחוק העונשין סעיף האוסר על משכב זכר. אני מאמין שרוב הקוראים מסכימים שמדובר על חוק בלתי סביר בעליל. חוק שבני אנוש עם נטיות מינית מסוימות אינם צריכים לנהוג לפיו. התומכים בחוק זה, ייתכן והיו שמחים לו מדינת ישראל היתה דומה יותר לשכנותיה, אבל בואו נחדל לתת להם במה.

נשאלת השאלה האם תקנון ההתאחדות או הקוד האתי או איך שלא יקראו למסמך הזה לגבי כללי ההתנהגות של שחקני נבחרת ישראל במהלך משלחת רשמית דומים לחוק שנזכר לעיל? האם ישנה פגיעה מהותית בזכויות הדמוקרטיות הבסיסיות של שחקני הנבחרת לאורך זמן וברמת החיים שלהם בעקבות האיסורים במופיעים במסמך, לרבות האיסור על הימורים? סבור אני שהתשובה שלילית.

כשסיימתי את יום הסיירות, במהלכו סיימתי שני כמעט בכל ה"סטים" שביצענו בקבוצה, התכנסו כל המלש"בים בסוג של שטח כינוס. בעודנו ממתינים (יפה שכבר מרגילים אותך לצבא), מסתבר שעשיתי קצר יותר מדי רעש. בחור במדים קרא אותי אליו ואמר: "קח את הדברים ולך הביתה." שלא כהרגלי, כלומר מבלי להתווכח, אספתי את כבודתי והתחלתי פוסע לעבר האוטובוס. "עצור" הוא קרא, "לאן רצית להתקבל?" "ליחידה" עניתי. "ולא חבל?" הוא שאל. "חבל" עניתי, "אבל טעיתי ואני מוכן לשלם על הטעות שלי." הבחור התרצה מההסבר. מה רבה היתה הפתעתם של הנוכחים בבוקר שאחרי בתור למבדק הפסיכולוגי, כשלעיניהם נגלה עלם החמודות בעל שיער הבקבוקים הבלונדיני (לא, אין טעם שתחפשו בפייסבוק. לטענת טב"י, היום אני הרבה יותר דומה לאדם שחלק מהרזומה שלו כולל אימון אלופת ליטא בכדורסל).

הדבר תקף גם לגבי שחקני הנבחרת. לא זו בלבד שהם היו צריכים לציית לקוד האתי ואם הוא אינו ראוי בעיניהם, היו צריכים לנסות לשנותו, אלא פעם שעמדו על טעותם, היו צריכים, לכל הפחות, להודות שטעו. מעבר לזה שזה היה משפר במעט את התדמית שלהם, יש גם סיכוי לא רע שכמו במקרה יום הסיירות זה היה מרכך את הסנקציה, בשלב הטיעונים לעונש.

ושלא יהיה לכם ספק – השחקנים ידעו יפה מאד שהם עושים מעשה אסור. הן משום שאילולא כן לא היו מתחמקים כמו נחש מתחת לקש והן משום שנאמר להם במפורש שאסור להם לצאת מכותלי בית המלון (על פי פרסומים זרים – וב"זרים" אני מתכוון זרים לעיתונות). האם אתם מבינים? הם פשוט צפצפו על ההנחיות המפורשות שניתנו להם רק שעה קלה לפני כן. למישהו יש ספק ששחקנים שהיו עושים זאת במדי קבוצתם הו נענשים בחומרה? האם גם אז הם היו תוקפים את חושפי הפרשה או שמא מנסים בכל כוחם להשתיקה כמה שיותר מהר?

*

אבל כל הטיעונים לעיל מתגמדים מול הטיעון הרלוונטי והאקטואלי ביותר – אנחנו בעיצומו של גל טרור נגד אזרחיה היהודים של מדינת ישראל (שלעולם אינו חדל, אך כעת מרים את ראשו הרבה יותר גבוה). במצב זה, ייטב לו כל משלחת ישראלית ספורטיבית רשמית תדע להוריד פרופיל. שוב, בתור ישראלי פרטי לך ברחוב עם קריקטורה של מוחמד משתעשע עם עז מבחינתי – זו זכותך המלאה, אבל ברגע שאתה חלק ממשלחת ישראלית, המדינה אחראית לביטחונך וראוי שתתנהג בהתאם. בדיוק כפי שכל אחד מאיתנו מבין את האחריות העודפת שיש לו על בריאותו בעת שירות מילואים.

*

טב"י צודק לחלוטין כשהוא אומר שלשחקנים לא חייב לכאוב אחרי הפסד כפי שכואב לנו. ואין שוב סיבה שנצפה זאת מהם. אני מגחך על כל הדורשים משחקני קבוצות להישאר בד' אמותיהם לאחר הפסד. מי מאיתנו לא יוצא מדי פעם גם אחרי יום חלש בעבודה? (אני, כיוון שלאריק ולי יש משהו משותף ולא מדובר על תואר אלוף ישראל בקפיצה לגובה או על הצבע החולצה הלא נכונה, אבל זה לא ממש שייך לעניין.) רק עשו לי טובה והודו באמת – זו אך ורק עבודה. אל תספרו לי כל מיני קשקושים על כך שלשחקנים יותר אכפת מאיתנו והם יותר רוצים לנצח. וזה בסדר, אנחנו אוהדים את הקבוצה לפני היום המוקדם ביותר אותו אנחנו מסוגלים לזכור ולפעמים גם אחרי היום בו הפסקנו לשכוח. אין שום סיבה שמבקר לרגע ייחס את אותה החשיבות לעניין. אבל נא להיות גלויים לגבי הדבר ולא לבלבל בשכל עם קלישאות ושקרים. וזה תקף גם לבעלי קבוצות. הרי ברור שלי יותר אכפת ממכבי מאשר ליענקל'ה שחר, שכן אני לא הייתי מעלה על דעתי לטוס לחו"ל כדי לראות קבוצה אחרת, בזמן שקבוצתי האהודה במשחק אליפות. אז אולי יש יחידי סגולה כמו אבי לוזון או אמיר כבירי שהם אוהדים שרופים של הקבוצה. או יניב קטן שלא יצא שבועיים מהבית, אחרי אותו יום מקולל במאי 2010. אבל הם היוצא מהכלל שאינו מעיד על הכלל. ולכן אני מעוניין להבהיר שוב – לצאת? ברור. לספר שהקבוצה הכי חשובה לכם בעולם? פחחחח. דרך אגב, יש הבדל בעיני בין מי שיוצא להטביע יגונו בטיפה המרה לבין מי שיוצא לקרוע את רחבת הריקודים.

*

וכמו סיפור הילדים בחג הקרוב בלוח השנה העברי – הזמן קצר והמלאכה מרובה, ולכן, למרות שישנם עוד טיעונים, נחדל כאן.

וכיוון שמדובר על טור תגובה לבלוג צהוב, אין לי אלא לסיים בברכבת ההפך מי.ח.י.ד.

מה אוהד כדורגל רוצה ?
מטס 2 קאבס 0

50 Comments

היסטוריון של ספורט 19 באוקטובר 2015

מאד מתחבר לכתיבתך…אבל לא בטוח שאתה צודק יותר מ ט.ב.י לדעתי יש כאן סוג של תיקו .
אני אישית נגד כל ההימורים בקזינו בטח ובטח שאתה מייצג משלחת רשמית.
מצד שני ברור לי לחלוטין שבמידה והיינו מנצחים אף אחד לא היה מתייחס לכך .
לכן בעיני מה שמותר בניצחון מותר בהפסד.
אני אישית חושב שאם הייתי שחקן נבחרת לא הייתי יוצא מהבית מהאכזבה ….אבל כמו שטל כתב לא כולם חייבים לנהוג כמוני .
בשורה התחתונה יש דברים שלא חוקים ולא קודים יעזרו …ישנם דברים והתנהגוית שתלויות בחומר האנושי …ובכדורגל לצערנו הוא לא תמיד גבוה ( אם כי להתרשמותי גם בזאת יש שיפור ).

Freddy Wr.Up 19 באוקטובר 2015

אייל גולסה שגל קבוצה שלמה?

מתן גילור 19 באוקטובר 2015

ועוד אחרי הפסד!

Ljos 19 באוקטובר 2015

זה מה שקרה שם? זה לא היה כשיעקב שחר סרסר את גולסה עבור הצבא?

איציק 19 באוקטובר 2015

היי מתן,
נראה שיש מספר דברים הראוים לתגובה (או שלא, אני בכל מקרה משתייך לצנונים/מצוננים/מצנינים/…):
1. מסכים עם ההבדלים בין קבוצה לנבחרת…
2. "ובשל היותם ידוענים גם אם אינם לובשים מדים המזהים …" לא מסכים. הם כאלו ידוענים שאפילו המאבטחים לא זיהו אותם כשהתפלחו. הם לא כאלו ידוענים. הם יותר ידועניים בעיניי עצמם, ומנופחים מחשיבות.
3. למרות שהחוק שבוטל בשנת 1988 אינו הגיוני, חשוב לציין שרוב אזרחי המדינה קיימו אותו (גם ללא ידיעת החוק).
4. הסיפור שלך לסיירת אינו רלונטי (אסייג בכנראה), כיוון שאתה היתה מוכן לשאת בעונש על הטעות, והיה סיכוי רב שאכן תשא בעונש. במקרה שלהם לא מאמין שיהיה עונש כלשהו. הם גם לא מבינים שהם עשו משהו לא תקין ויצאים על כל אחד שבכלל מנסה לבקר את הקדושים הללו (רק מוזר שלא שמתי אף אחד שאומר שהוא היה בקזינו כי אם מגן על אחרים – בעיות שמיעה חמורות מצידי).
5. עיניין הקזינו והכסף הציבורי לא קשור לעיניין. האם דעתך על המעשה היתה שונה אם לא היו מקבלים גרוש על הנסיעה או אם היה מפורסם שבזבזו פי 10 ממה שקיבלו דמי כיס (הלואי עלי דמי כיס כאלו)? זה עיניין עקרוני של ייצוג המדינה ושל נראות עליו כתבת ולא של מקור הכסף.

מתן גילור 19 באוקטובר 2015

זו היתה התייחסות של מי שכתב "זה לא שהם הימרו בכסף שלכם, אלא בכסף שלהם" (לא ציטוט מדויק).

איציק 19 באוקטובר 2015

אמנם זה מתאים לי אך לא זכור לי היכן כתבתי זאת (אפשר הפנייה למקור?).
האם התגובה לכל הסעיפים, או לסעיפים ספציפיים (נא למקד אם אפשר).

איציק 19 באוקטובר 2015

נא לא להתייחס לתגבתי זו, מקורה בטעות!!!

מתן גילור 19 באוקטובר 2015

ל-5

איציק 19 באוקטובר 2015

אבקש להתייחס לתגובה זו בלבד.
אני מניח שתגובתך הינה לסעיף 5, ואכן זה כך. נראה מהפוסט שמפריע לך שהם הימרו על כספים שלי ושלך. אולי זה היה חמור במקרים אחרים (כמו שמנהל הכספים של אוניברסיטה כלשהי ישים את כל כספה בבורסה למשל), אך במקרה זה זה מתגמד יחסית למעשה עצמו. אם מקבלים שהמעשה עצמו חמור (וזה נתון לויכוח) אז הוא חמור לא משנה מנין הכסף. אם המעשה תקין (וזה נתון לויכוח) אז כל עובד מדינה מקבל כסף מהקופה הציבורית (הכסף שלנו) ורשאי להמר עליהם. כך שמקור הכסף ששימש להימורים אינו חשוב מבחינתי, כי אם רק המעשה עצמו.

מתן גילור 19 באוקטובר 2015

איציק, כל הסיפור הזה לא מפריע לי בכלל. פשוט היו לי 2 פסקאות לכתוב על טל והייתי צריך תירוץ שהוא יסכים לפרסם אצלו בבלוג עקיצות נגדו.
הצליח או לא? ;)

איציק 19 באוקטובר 2015

נראה לי שטל בלתי חדיר, או לפחות מנסה להראות ככה, ומתחת ל"שיריון" כל עקיצה כואבת כעקיצת עקרב… אתה חבר שלו, אתה בטח יודע :-)

Lord Anthony 19 באוקטובר 2015

יש לי שאלה שנורא מטרידה אותי, מאלו כספי ציבור ממומנת ההתאחדות? האם מדובר בכספי ציבור רק בגלל שהם של ההתאחדות, או האם מדובר במימון כלשהו מהמדינה?

איציק 19 באוקטובר 2015

אפילו ווינר וטוטו זה כספי ציבור. כספי ציבור המהמרים כמובן, וככאלה כנראה שזה בסדר להמר עליהם שנית ;)
אני מניח שגם מתקציב המדינה הם מקבלים סכום לא קטן.

מתן גילור 19 באוקטובר 2015

קשה באמת לדעת פרטים על ההתאחדות, כי – כידוע – הם בישלו דוחות כספיים במשך שנים רבות.
למיטב ידיעתי, יש 4 מקורות הכנסה עיקריים להתאחדות:
1. משרד הספורט (כספי ציבור פר אקסלנס).
2. מועצת ההימורים בספורט (כספי ציבור במהותם).
3. זכויות שידור.
4. מכירת כרטיסים (ישירות בנבחרת וכסוג של מס בקבוצות).

Oded 19 באוקטובר 2015

גם 3 ו4 הם כספי ציבור – הם נובעים ממוצר ציבורי

Ljos 19 באוקטובר 2015

כשאני רואה אדם במדים של צה"ל מסתובב ברחוב אני לא חושב "הנה חייל של צה"ל מסתובב. בואו נראה מה הוא עושה ואיך זה מייצג את צבא המדינה שלנו". אני רואה בן אדם לבוש בבגדים של הצבא מסתובב ברחוב ועושה דברים שמייצגים אך ורק את עצמו ואת מה שהוא רוצה לעשות. אלא אם כן הוא בפעילות\שליחות צבאית בדיוק באותו רגע, ורק אז מבחינתי הוא מייצג את הצבא והמדינה. אז מבחינתי הם אנשים פרטיים שעשו מעשה פרטי בחו"ל.
ואחזור לדעה שלי לגבי חוקים – לא צריך לבדוק אם עצם זה שהחוק קיים הוא פוגע באיזו זכות בסיסית של מישהו (למרות שכדאי). צריך לבדוק איזו זכות בסיסית המצב בלי החוק היה פוגע. הרעיון בחוקים הוא לא – "יש חוק. הוא קיים, אין מה לעשות. אכלנו קצת יותר מדי בורקסים בפגישה והוא עבר. בשביל לבטל אותו צריך להוכיח פגיעה". אלא – "יש מצב קיים. אם הוא פוגע, צריך לחוקק חוק". לדעתי בלי החוק לא היה הבדל אמיתי, ולכן הוא מיותר.
חוץ מזה, לא הבנתי כל כך לגבי הסיירת. עשית קצת רעש כשחיכית אז רצו להעיף אותך משם? נשמע… רע. עבור הצבא.

מתן גילור 19 באוקטובר 2015

מניח שהדרך היעילה ביותר להשתיק את כולם היתה פשוט למצוא שעיר לעזאזל ולעורר פחד אצל השאר.
יש לציין שזה עבד לו מצוין.
ד"א, לפחות בזמני, אלה היו מילואימניקים יוצאי סיירות שהיו מעבירים את הימים האלה.

קפטן קוקי 19 באוקטובר 2015

לגבי סוגיית המילואים – חייל במילואים נדרש להרבה פחות ייצוג מאשר חייל בסדיר. וזה למה? כי חייל במילואים הוא בנאדם בוגר, שנמצא שם כי הוא מבין את המחויבות שהוא לוקח על עצמו, מבין את הצורך והמשמעות בכך, ומקבל בהסכמה את המסגרת לתקופה קצובה ומוגדרת.
חייל בסדיר הוא אחד שהמשמעת הצבאית דורשת לחנך. היא תקבע לו מה ללבוש, מה לשים בשיער, תבדוק כל בוקר את הגילוח שלו ותקבע לו אם מותר לו לנסוע לחו"ל בחופשה הבאה שלו.
האנלוגיה ברורה. הבאת שחקנים למשימת נבחרת – רד להם מהנשמה ותדרוש מהם לייצג אותך בכבוד במשימה האמיתית. אין טעם להתעסק במסביב.

איציק 19 באוקטובר 2015

האנלוגיה ברורה, רק שהחברה בנבחרת הם סדירים שעושים צבא בחלקים עם דחיות שרות רבות. הם ממש לא חיילי מילואים, כלומר בוגרים המבינים את המשמעות של מה שהם עושים. הם חברה שזקוקים דחוף להקניית ערכים, להרגלי התנהגות נאותים, ומשמעת מינימאלית.

טל בן יהודה 19 באוקטובר 2015

איציק, ההתנשאות שלך על שחקני כדורגל היא מפעימה בעיני.
אתה צעד אחד מלשים אותם במוסדות לעבריינים לחינוך מחדש.

קפטן קוקי 19 באוקטובר 2015

מצטרף לטב"י. ואגב, אפשר לשלוף כמה דוגמאות לכדורגלנים שידועים כ"ערסים חסרי תקנה" שהוכיחו הרבה בגרות ומקצוענות. כמי שהתעסק לא מעט בחינוך, הניסיון שלי הראה שכשמתייחסים לאנשים כבוגרים ומכבדים אותם, הם נוטים להחזיר את אותו יחס.

איציק 19 באוקטובר 2015

אני לא מתנשא, אני כמוהם ולכן מבין אותם. לדעתי הם לא "ערסים חסרי תקנה" כי אם שתי קבוצות נפרדות "ערסים" ו"חסרי תקנה".
אני מכיר (הכרתי) כמה שחקני כדורגל. את רובם לא היתי רוצה להכיר. כמה מהם ממש בסדר, אבל הם המיעוט. רובם לא אנשים רעים מטבעם, אבל באמת יש להם חוסרים אם להתבטא בפוליטקלי קורקט. אני גם שומע את ההתנשאות שלהם, וקבלת ההחלטות שלהם על המגרש ומחוצה לו, וחושב שיש הרבה אמת במה שאני אומר. אני לא צוחק עליהם, אני בהחלט מקצין, אך זה מתוך צער וכאב ולא מתוך רצון לגכיח אותם רק בגלל היותם כדורגלנים.

תומאס נוימן 19 באוקטובר 2015

סערה בכוס תה. אם היו יוצאים למסעדה, אף אחד לא היה שומע מזה, ולא מדברים על "סיכון בטחוני" שמוביל ל-"סיכון כספי" כביכול. המילה "קזינו" (שומו שמיים) ישר מעוררת קונוטציות שליליות במדינה שלנו. זה מצלצל יפה בכותרת. קזינו בבלגיה זה בדיוק כמו מסעדה. סוג של מקום לבלות בו את שעות הפנאי.

איציק 19 באוקטובר 2015

הקזינו לא מפריע לי כהימורים, גם מסיבה פרועה היתה מפריעה לי בגלל מראית העיין שיש אחרי משחק נפל וקמפיין נפל שבו לא הראו לא רצון ולא יכולת. מסעדה או בית קפה היה מתקבל בהרבה יותר הבנה. לא מצפים שישבו שבעה אך לפחות להראות קצת ענווה אחרי הבושות שעשו.

בלייק 19 באוקטובר 2015

שלא לדבר על זה ששעתיים לפני טיסה ו- 3 וחצי ימים לפני משחק ליגה, השחקנים המקצוענים מבלים עד 4 בבוקר.

דניאל 19 באוקטובר 2015

למה לא נותנים לך טור קבוע פה?

ירושלמי 19 באוקטובר 2015

מתן, לא הייתי מנסח את זה טוב יותר.

ועכשיו זו ההזדמנות לבצע ניקוי אורוות לקראת הקמפיין הבא.

טל בן יהודה 19 באוקטובר 2015

לפי הדיווחים, כולם חוץ מ-4 שחקנים היו בקזינו. אתה בעד להרחיק את כולם לצמיתות?
(אני כן אגב, טוב לי כאוהד מכבי ת"א ששחקניה לא ישחקו בנבחרת ישראל)

איציק 19 באוקטובר 2015

למה המניאקים נידו ארבעה שחקנים? לא מגיע להם קזינו?

א. ח 19 באוקטובר 2015

התשובה בשאלה….
מניאקים!

matipool 19 באוקטובר 2015

הם לא נידו אותם . זה היה תורם לשמור ואחד היה בחמ"ל ודאג לקפה שחור לכל השומרים בעמדות .

ירושלמי 19 באוקטובר 2015

כן.
מקרים מיוחדים של שחקנים שיש סיבה להאמין שהיו "מושפעים" ולא היוזמים, את אלה הייתי שוקל להשאיר.
ואני מתכוון בעיקר לשחקנים צעירים כדוגמת דאבור, קהת, דור פרץ (ייתכן אפילו שהם לא היו מאלה שיצאו).
וגם ככה השחקן היחיד שהייתי משאיר ובונה עליו כעוגן של הנבחרת (ביטון) לא היה שם.
על כל הגילי ורמוטים, טל בן חיימים למיניהם, ואפילו זהבים הייתי מוותר.

עידן. 19 באוקטובר 2015

אני בכלל לא מבין את הדיון הארוך והמפולפל שהתפתח כאן. מבחינתי יש רק כמה שאלות שהן באמת חשובות- יש תקנון? התקנון אוסר על השחקנים באופן ספציפי לבקר בקזינו בזמן נסיעות בחסות הנבחרת? השחקנים ידעו על קיומו של תקנון זה?

אם התשובה לכל השאלות ביא חיובית (וזה אכן נראה כך), אז כל השחקנים שהיו בקזינו עברו עבירת משמעת וצריכים להיענש (בחומרה או שלא בחומרה שיחליטו בהתאחדות).

בכלל לא מעניין אותי אם התקנון "צודק או לא" (כאילו איסור לבלות בקזינו במהלך נסיעה של מספר ימים הוא גזירה שהשחקנים לא יכולים לעמוד בה"). אנחנו לא ילדים בגן. זה שהשחקנים עשו את זה למרות שידעו על האיסור רק מלמד על עליבות השחקנים המרכיבים את הנבחרת.

Ljos 19 באוקטובר 2015

אפשר להתפלפל בשאלה אם יש בכלל טעם בתקנון הזה והאם הוא צודק. אם כבר, מעניין אותי לדעת אם יש דבר בסגנון Legal Purpose בחוק הישראלי.

צור שפי 19 באוקטובר 2015

אחרי פחות מעשרה מחזורים נסגרה האליפות הצהובה הרביעית ברציפות (ברכותי) וזה מפנה ימבה גארבג'טיים לדיונים מהסוג שהתפתח פה.

ארז 19 באוקטובר 2015

מתן,
מסכים עם כל מילה, למעט הטעות שנפלה בפסקה הלפני האחרונה ("מקולל" במקום "מאושר").
שא ברכה.

אהד 19 באוקטובר 2015

לא ביטחון, לא בזבוז כספי ציבור ולא קוד אתי. אני רוצה לדעת מי הימר כי זה חשוב לי לדעת בתור אוהד. אז אולי אתם בוגרים ומפוכחים ויודעים שלשחקנים לא באמת אכפת מהקבוצה/נבחרת, אבל אני רוצה לדעת למי מהמפונקים האלו לא אכפת. ואם כל המגיבים פה מבינים שזה רק עסק, למה אנחנו מתעקשים על שחקני בית ועל חוק רוסי?
אני פשוט לא קונה את זה. אם מכבי תא הייתה מפסידה את האליםות במחזור האחרון ובאותו ערב היו רואים את טיבי במועדון, האוהדים היו הורגים אותו. אם בוזגלו היה מפסיד את הגהיע ובאותו היום היה קופץ לקזינו, בבש היו לפחות משעים אותו. מישהו רואה מצב שמשומר קופץ לאלנבי 40 כמה שעות אחרי שחיפה הייתה יורדת ליגה?
וכן, הם היו 18 איש. זה אומר שאי אפשד להשעות אותם? למה? כי בלעדיהם הנבחרת לא תעפיל? כי בלי זהבי נפסיד לקפריסין? כי יש הבדל כזה גדול בין טיבי לשיר צדק?
ראיתי את התשובה של טבח לשאלה של שירלי בר דיין.. לפחות הם מספיק חכמים לבנות חומת שתיקה לגבי זה. חבל שהתיאום שלהם בהגנה הוא לא חצי מהתיאום שלהם בקזינו..
ואגב, הגיבורים הגדולים הוסיפו חטא על פשע וביקשו מהחברים שלהם שלא התגנבו מהמלון לקחת אחריות קולקטיבית.. מאוד חברי מצידם.

MOBY 19 באוקטובר 2015

כרגיל אצלנו הכל במחשכים.
עד היום כולם "יודעים" מה היה ומי היה עם נערות הליווי, אבל בכל דיון עולים יותר שמות ממי שהיו שם באמת. (והאמת זה משחיר את כל הנבחרת כולל המאמנים – נקודת הניתוק שלי מהכדורגל). גם עכשיו זה חוזר על עצמו.
תעיפו את כולם תביאו שחקנים עד גיל 25 (ועל מנת שטל יסבול שרובם יהיו מהצהבת) ולחשוב 2 קמפיינים קדימה.
את הקרח המתחזה והמתחבק עם זהבי להטיס, את זהבי לשחרר מעולו של זה ואת משומר ….. משומר….. מה עושה שם משומר….
לבנות על טווטחה, אסולין ודומיהם.

אילן 20 באוקטובר 2015

אבל להביא שחקנים צעירים מראה על חשיבה לטווח רחוק. איך בכלל אתה מעז להציע דברים כאלה?

אייל הצפון 19 באוקטובר 2015

כל ההתיחסות לנושא ההימורים בארץ היא צביעות. לא ההימורים עצמם מעניינים אותם אלא עצם זה שכדורגלני נבחרת, שהם (סוג של) דמויות לחיקוי מהמרים בקזינו.
מדינת ישראל מעודדת הימורים.
מדינת ישראל מחזיקה במונופול על ההימורים החוקיים בארץ, ועושה כל שיכולתה כדי לשמור על המונופול, כדי להמשיך לעשוק את השכבות החלשות ביותר, וכדי לספר ג'ובים לפוליטקאים לשעבר שלא רוצים שישבו במוסדות המדינה, כי הם מזיקים לשלטון.
אילו אזרחי ישראל היו רואים שכדורגלני נבחרת מהמרים, יכול להיות שגם הם היו בודקים ורואים שהסיכויים (כלומר האחוז מההכנסות שהולך לפרסים) בהימורים החוקיים לישראל נמוך מאשר בכל ההימורים שאינם חוקיים. (כי זה כולל עשרות מיליונים בשנה שהולכים למשכורולת ולפרסומות שמעודדות התמכרות להימורים.
ושיעזבו את הספורטאים בשקט.

פראליה 19 באוקטובר 2015

קצת אמת וקצת פרופורציות –

1.אין תקנון ואין קוד אתי, ואף אחד לא חתם עליו.

2.לשחקנים הותר לצאת בסיום המשחק.
מרגע שהותר, לא מעניין איפה היו – קזינו, ספריה או בית-זונות, טיפה שונה ממקרה נערות הליווי אחרי דנמרק.

3. גוטמן.

7even 19 באוקטובר 2015

או בקיצור, משפט המפתח : טל בן יהודה לא היה מעלה טור שחופר וחופר בניסיון להצדיק את העניין אם חצי מהנבחרת לא היתה מהמועדון הצהבהב.
הוא אולי היה חושב ככה אבל מן הסתם לא משתף אותנו ב"תחושותיו".

כ"כ שקוף, אבל תודה שהארת למי שלא שם לב לכך.

שי אבן צור 20 באוקטובר 2015

אני לגמרי עם טב"י:
אם יקרה משהו לשחקן, איזה שיפוי בנוסף לחברת הביטוח יפול עלינו?
לעניין טיעון המדים – אם אני בתור חייל מילואים אעשה מעשה מגונה, האם אני אכתים את כ-ל צה"ל? באמת? הקלון יהיה עלי! נקודה!
מה אכפת לי מה השחקן עושה עם דמי הכיס שלו ואיך הוא בוחר לבזבז אותם? אם היה קונה פלייסטיישן עם הכסף הזה זה היה יותר לגיטימי?
מה קשור גל הטרור הנוכחי? האם בילוי בקזינו בבלגיה מסוכן יותר מבילוי במסעדה? לא נראה לי.

אם היה איסור גורף לצאת מהמלון והיית תוקף את זה שהם עברו על האיסור הזה אז מילא(למרות שגם האיסור הזה הוא דבילי בעיני) אבל לתקוף את היעד אליו הם יצאו זה סתם קטנוניות.

בכלל, בכל הטיעונים האלה ישנה שמרנות רובוטית שקשה לי לעכל.

מסכים עם זה שהיו צריכים לקחת אחריות ולומר משהו כמו "כן, יצאנו לקזינו. אם יש להתאחדות בעיה שתעשה מה שהיא מוצאת לנכון. אנחנו לא חושבים שעשינו משהו לא בסדר". זה היה מראה על אופי אבל זה לא ממש קשור

ואחרי כל זה אם הנבחרת היתה מנצחת אז זה לא היה מזיז לאף אחד כך שישנה כאן המון צביעות והתחסדות.

7even 20 באוקטובר 2015

היה בהחלט מזיז. כי ממילא לא היו עולים. וכשלא עולים השדים מתחילים לצאת.

מתן גילור 20 באוקטובר 2015

כתבת: "אם היה איסור גורף לצאת מהמלון והיית תוקף את זה שהם עברו על האיסור הזה אז מילא"
בטור נכתב: "והן משום שנאמר להם במפורש שאסור להם לצאת מכותלי בית המלון"
ממליץ לקרוא בעיון לפני שתוקפים.

שי אבן צור 20 באוקטובר 2015

ראיתי את זה מתן אבל בוא נסכים שזה לא היה הנושא ולא על זה יצא הקצף

מתן גילור 20 באוקטובר 2015

באמת שעל כלום לא יצא קצפי. טל אמר את דעתו ורציתי להגיב באריכות. הואיל ומעל 1,000 מילים זה ארוך מדי לתגובה, זה פורסם כטור נפרד. אני מחזיק דעה בנושא, אבל כפי שכתבתי בטור, לא עד כדי כך אכפת לי כדי שזה אשכרה יכעיס אותי.

איציק 20 באוקטובר 2015

אז הנאורות הרובוטית שלך איכותית בהרבה יותר… ממש לא נראה לי. ניראה לי שדפוס ההתנהגות המצופה אחרי נצחון ואחרי הפסד ראוי שיהיו שונים, ולו בשביל הנראות. ההתנהגות כמייצג מדינה צריכה להיות שונה, ולו בשביל הנראות. אם זו "שמרנות רובוטית", אני מעדיף להיות שמרן רובוטי!!!

קשקשן בקומקום 20 באוקטובר 2015

אם היו הולכים לנערות ליווי, אם היו עושים מהומות, אם היו שוברים את החדר, הכל הייתי מבין.
כולה הלכו לקזינו, ובואו לא נשכח – אחרי שנגמר הקמפיין. מקצועית, זה לא משנה.

נשמע לי קצת צדקני כל הסיפור, חייב לומר.

Comments closed