הו מאמא, זה הולך להיות אדום וכואב

פוסט מאת טל בן יהודה

זה היה טוב, וטוב שהיה. אבל זה נגמר, כמו שכל דבר חייב להסתיים מתישהו. זה לא שהופתענו, הרי אנחנו רגילים לזה, מדובר באותו המסלול שאנחנו עוברים כבר שנים. אותה אשליה שאוהדי מכבי ת"א נמצאים בתוכה שנה אחר שנה, ש״העונה זו העונה שלנו״. אתמול היא התנפצה באופן סופי. קבוצה שלא מפרקת את בית"ר ירושלים, הנמצאת במצב כל כך עלוב, לא יכולה לטעון שהיא מועמדת לאליפות.

השנה באמת הייתה הרגשה קצת אחרת, שהפעם זה שונה. אבי נמני לא במערכת, גולדהאר משדר שפיות, שחקני בית נותנים תפוקה, הכדור נע מרגל לרגל בצורה יוצאת מן הכלל והניצחונות מגיעים בצורה משכנעת. עד שזה עבר. ככה. פוף.

כאן הפסד לרמת השרון, שם הפסד לקריית שמונה. וכמו כל שנה, אוהדי מכבי נשלחים לחוף הים כשעוד לא הספיק בכלל להתקרר (כדי שיתחמם). אתם אולי חושבים שאני מגזים, ש"הפער הוא רק שלוש נקודות ממקום ראשון", אבל אוהד מכבי למוד תסכולים כמוני, יודע שאין מה לראות כאן. נא להתפזר. אפשר לחזור להתמקד רק באחות הגדולה המצליחנית מהכדורסל.

וזה אפילו לא הדבר העצוב ביותר בשבילנו. תסתכלו מי במקום הראשון, זו הנקודה הנוראית כאן. אין מי שיעצור את הפועל מלקחת אליפות (והפעם היא תהיה מוצדקת, ללא שום קיזוזים). המשימה הייתה עלינו, הצהובים. כעת הקבוצה של קשטן את טביב נמצאת בדרך לתואר בשביל ללא מהמורות.

אם בשנים עברו הייתה לנו מכבי חיפה שתעצור אותם, השנה הקבוצה היא גרועה יותר מאיתנו. אוהדי חיפה יכולים לשנוא את מכבי ת"א עד מחר, אבל מכבי חיפה בשבילנו הפכה למושיעה, הקבוצה שבלמה פעם אחר פעם חגיגות אליפות אדומות.

כשמכבי ת"א סיימה את העונה לפני בוא האביב, תמיד היתה לי הזכות לעודד את הירוקים מהצפון, שהרי האויב של האויב שלך הוא חברך.העונה, גם האוהדים שלהם כבר ויתרו, הם עסוקים בינם לבין עצמם בתחרות "מי יוכל להאשים בדרך מקורית יותר את אלישע" (הזוכה יתקשר לראובן עטר ויציע לו את המשרה).

וקריית שמונה, נתניה, עכו, בני יהודה? אל תצחיקו אותי. אתרי האינטרנט יכולים לפמפם פרויקטים מיוחדים של "קבוצה קטנה יכולה לגנוב אליפות" עד מחר, אבל הקבוצות האלה משתינות במכנסיים בכל פעם שהן יכולות לראות את המקום הראשון באופק. קבוצות שמתפקדות בליגה על תקן מיראז', ומקפלות את הזנב ברגע שיש שמץ סיכוי להיצמד לפסגה ברצינות. אני לא חושב שזה מוגזם להצהיר שלא תיתכן כאן אלופה אחרת מלבד מכבי, הפועל, חיפה ובית"ר בעשור הקרוב.

אז תודה רבה לך איווניר על כך שזה באמת נראה אחרת בהתחלה, אבל אפילו אתה לא מסוגל לשנות אותנו כל כך מהר. המועדון צריך תהליך ארוך ויסודי של גירוש שדים. שלב הבתים בליגה האירופאית היה טוויסט נחמד, נקודת פתיחה טובה, אבל יש עוד כביש ארוך לנסוע בו עד היעד. ככל הנראה, עוד נראה הרבה אדום בצדי הדרך.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

טל בן יהודה ב"דה באזר" 

ובכן, מי יודע מהי השיטה של אלכס פרגוסון? / יואב בורוביץ'
אמרתי ליוהאנס שייגמר 1:2

30 Comments

תולעת 8 בנובמבר 2011

איזה עוד שדים צריך לגרש לדעתך?

אני מתחילה לפקפק ביכולת של איווניר, האישית והמקצועית, להוביל את מכבי למקום טוב יותר. מכבי מתנהלת מאז בואו כקבוצה שחצנית ביותר. כל עוד שיחקנו בהתאם לדימוי שלנו על עצמנו זה היה בסדר, אבל כשנוצרת חוסר התאמה כל כך בולטת (למשל חוסר ההתאמה בין "קבוצה רעבה" לבין מה שראינו אתמול) זה סתם מביך.

חוץ מזה שאין לנו מנהיג וזה בולט במשחקים שלא הולך לנו כלום. לא על המגרש ולא מחוצה לו. אלירן אנוכי מדי (למרות השיפור המשמעותי מאז סטוק שכמעט ואינו מדובר), מדו חייזר (גם בפן החיובי, פשוט נראה שכלום לא מעניין אותו), שרן (לב לב לב) לא מספיק דומיננטי, רפי, מושיקו ודור חדשים מדי בקבוצה.

קונדופוני 8 בנובמבר 2011

נוטה להסכים עם התולעת. עם זאת אני חושב שבהתאמות קלות ניתן לקחת אליפות.
ברמה הטקטית יש שחקנים שצריכים לשחק (אלברמן), שלא צריכים לשחק (זיזוב), שצריכים לשחק יותר (קונאטה, דבור, מיכה) ושצריכים לשחק פחות (עטר).
הפציעות מאד פגעו בנו (לוגסי ודהן שפתחו נהדר נראים גרוע מאד עכשיו) והרוטציות מוגזמות. מה יש? שחקנים בני 20 לא יכולים לשחק פעמיים בשבוע?
אם איוניר יצליח להחזיר את הרעב ואת הרגליים של כל הילדים לקרקע, ויצליח לגרום לקבוצה לשחק טוב כמו ששיחקו מול היוונים או האוקראינים הכל יהיה בסדר. אם לא – שוב נראה דרבים אדומים ונסיים במקום שלישי.

Cabrio 8 בנובמבר 2011

נקודה שחשוב להעלות – לעצמנו ולגולדהאר. בית״ר לקחה אליפות עם גאידמק רק לאחר שהוא הביא זרים ברמה גבוהה מאוד שעלו מיליוני יורו – בואטנג, לרואה, אלבארס, פרננדז. אני מאמין בצורה מלאה שגם הסגל הנוכחי של מכבי יכול לקחת אליפות בליגה של השנה, אבל זה יבוא רק עם מהפך פסיכולוגי אדיר… אבל זה יהיה רק אקסטרה, כי בתכלס – עד שאתה לא מביא חיזוק משמעותי מאוד מחו״ל לצד שלד ישראלי מוכשר ויציב – אין לך אופציה לקחת פה אליפות.. ווהעניין הזה הוכח על ידי כל אחת מהאלופות האחרונות – בית״ר, הפועל, חיפה.

רועי 8 בנובמבר 2011

לרואה לא היה בעונות האליפות של בית"ר.
הוא הגיע למספר חודשים בחלון ההעברות כשפרננדז הגיע.
אאל"ט בית"ר סיימה במקום 3-4 באותה עונה, ובסיומה לרואה חזר לצרפת.

Cabrio 9 בנובמבר 2011

מדובר על עיקרון – לא על מקרה ספציפי של שחקן לכאן או לכאן.

חננאל 8 בנובמבר 2011

אני לא מבין על מה המהומה הגדולה.
אתם הם השחצנים שחושבים שאחרי כמה מחזורים טובים בליגה וכמה משחקים טובים באירופה הקבוצה מסוגלת להשאיר אבק לשאר הליגה.
אותי אישית לא מפתיע שקבוצה צעירה ודי חדשה ביחד לפעמים מציגה חוסר יציבות ומאבדת נקודות.
כולם נוטים לשכוח שלקבוצה הבוגרת עלו רק לפני כמה חודשים 6 (!) שחקנים נהדרים ממחלקת הנוער, וצורפו עוד 5 שחקנים צעירים ומבטיחים מבחוץ (קונאטה, זיזוב, דהן, חיימוב ועומר ורד שחזר מהשאלה).
אם לפני שנה וקצת, בתקופת נמני, היו אומרים לי שאנחנו משחקים כדורגל חיובי שמתבסס על החזקת והנעת כדור, תוך שילוב של כל-כך הרבה כישרונות צעירים, ובמצב הזה נהיה מקום שני בטבלה במרחק 3 נק' מהמובילה – הייתי חושב שעובדים עליי.
אל תחשבו בטעות שהפועל לא ייאבדו נקודות שטותיות בהמשך העונה, ואנחנו לא ננצח משחקים ביכולת משכנעת. לכל קבוצה יש עליות וירידות, מה גם שמי שראה את הפועל בשבת נגד סכנין לא בדיוק ראה את ברצלונה בשיאה… גם חיפה יחזרו לצמרת וייתחרו על האליפות בסוף העונה. מספיק עם המסקנות החותכות אחרי 10 מחזורים.

לגבי אלי זיזוב – מהדקה הראשונה שראיתי אותו במכבי הוא נראה שחקן מאוד טכני, עם דריבל ויכולת מסירה טובים, אבל הבעיה שלו הייתה שהוא שיחק בעמידה או בהליכה. במשחק מול סטוק ביום חמישי הוא היה המצטיין במכבי, כאשר סוף-סוף הוא התחיל לרוץ ולעומק. גם אתמול במחצית הראשונה הוא היה בין הטובים שלנו, ובמחצית השנייה נחלש והגיע לו לרדת לספסל. אני חושב שהוא עומד להיות שחקן מוביל בחודשים הקרובים.

לגבי סוגיית המנהיג – אלירן עטר הוא השפעה שלילית על הקבוצה. שחקן שבכל פעם שמאבד את הכדור, ובמקום לרדוף אחרי הכדור, רודף אחרי השופט – לא מגיע לו להיות מנהיג. מגיע לו להיות מוחלף.
שרן ייני ורוברטו קולאוטי הם כיום המנהיגים של הקבוצה כאשר המנהיגים ה"טבעיים" לא כשירים – פאביצ'ביץ', ניבאלדו ואפילו יצחקי.

תולעת 8 בנובמבר 2011

בעונה שעברה היינו בשלב הזה של העונה עם 19 נקודות (ואחרי דרבי). לחיפה היו 22 ולהפועל 23. הבקענו פחות וספגנו פחות, עשינו ניצחונות יפים על אולימפיאקוס ועל הצרפתים.
אני מסכימה שהנתונים האלה לא מדייקים את התמונה המלאה אבל גם להגיד שאנחנו משחקים כדורגל חיובי שמתבסס על לחץ והחזקת כדור זה לא בדיוק התמונה המלאה, בעיקר כשאני לא מצליחה להיזכר במשחק שבו עשינו את זה בצורה עקבית בליגה.

לא חושבת שאיבדנו את הסיכוי ו/או את האליפות אתמול, אבל כשהכדורגל פה כל כך בינוני ואפור, מה שיקבע בסופו של דבר יהיה אופי ומומנטום. למכבי כרגע אין אף אחד מהשניים.

חננאל 8 בנובמבר 2011

נובמבר זה לא הזמן להיכנס לשיא המומנטום של העונה. זוכרת את חיפה של לפני שנתיים עם 10 ניצחונות רצופים בתחילת השנה?

זה נכון שליגת העל זו לא הפרמייר ליג או הלה-ליגה מבחינת רמת הכדורגל, אבל להגיד שרק אופי ומומנטום יכריעו את האליפות זו שטות. יש במכבי שחקנים איכותיים מאשר ברוב קבוצות הליגה, וכרגע זה גם משתקף בטבלה. אם נמשיך בקו הזה עד סוף העונה (אפילו עם הפסדים טיפשיים פה ושם) – נהיה במקום טוב במאי.

גיל שלי 8 בנובמבר 2011

מוקדם מאוד להתייאש לדעתי. עוברים תקופה קשה, ובשבועות הקרובים נדע אם הפעם זה שונה. כרגע ניתן להתבסס רק על תחושות. אני עדין רואה הפועל שמתפוררת מבפנים, ומכבי שבנויה אחרת משנים קודמות

איברהים דורו 8 בנובמבר 2011

אם תמשיכו ככה אתם בדרך לאליפות. בעצם ליותר מאחת. אולי לא השנה אבל בשנים הקרובות בטוח. הבעיה של מכבי תל-אביב היא שסביר מאוד להניח שהיא תפנה לקו המאפיין אותה ב-15 שנה האחרונות והוא חוסר הסבלנות, ופתאום תתחיל להשתגע.
הרי מדובר כאן על קבוצה עם קהל האוהדים ככל הנראה הגדול בארץ, מחלקת נוער מפוארת, בעלים שמוכן להשקיע כסף, איצטדיון ביתי ובכל זאת כמעט תמיד זה נגמר בבכי.
אני לא תל-אביבי ואני לא מכיר מספיק מקרוב את הקבוצה, התחושה שלי שפשוט יש שם איזה משהו רקוב במערכת שדופק להם את הכל ברגע שהדברים קצת משתבשים.

יונתן 8 בנובמבר 2011

תמשיכו לשרוק בוז בחצי ולקלל שחקנים בני 19 שרק עלו לבוגרים (ןכמובן להעלב מאוד כשהם מעיזים להגיב)

לא מגיע אליפות לקהל מחורבן שכזה.

תולעת 8 בנובמבר 2011

לפי הקריטריון הזה אין אף קהל בליגה שמגיעה לו אליפות.

יונתן 8 בנובמבר 2011

תתפלאי.

סמואל ספייד 8 בנובמבר 2011

אני חושב שגדי כרמלי ומוטי עושים עבודה מעולה במכבי,
אל תשכחו שמכבי משלבת העונה הרבה צעירים שזה מכבר פשטו את מדי קבוצת הנוער.
צריך קצת סבלנות וזה יגיע
בתור חיפאי אני לא רואה שום סצנריו שהירוקים יקחו אליפות השנה,
הדרבי הקרוב בתל אביב יקבע הרבה השנה.

בהנחה שהפועל לא ינצחו אני בהחלט רואה את מכבי רצה ראש בראש עד לקו-הסיום.

אם האליפות לא תגיע הפעם אז ..בשנה הבאה
מכבי חייבת חיזוק בינואר , יצחקי מסתמן כסובל מתסמונת "הפצוע האנגלי,( יוסי בניון)
הוא לא שם כשצריך אותו ומלווה את המשחקים מהיציע

יואב 8 בנובמבר 2011

טל,
מוקדם מידי, מרים ידיים מידי ופלקטי מידי.

זאת לא מכבי של העונות האחרונות.
צריך להסתכל על הניואנסים.
גם אתמול, במשחק בינוני/חלש וללא כמה שחקני הרכב, מכבי החמיצה כמות שמספיקה לארבעה משחקים.
גם אתמול, הכדור לא עף בפאניקה מהבלם לחלוץ אלא היה ניסיון(לא מוצלח כל כך) להניע כדור בסבלנות.
גם חוויה שלילית זאת חוויה מעצבת לחברה הצעירים ששיחקו אתמול ויהוו את השלד.מושיקו,ורד,דאבור, מיכה יהיו שחקנים מרכזיים בליגה הזאת, אני בטוח.
אם זה יספיק השנה, אני לא יודע אבל גירוש השדים כבר החל ובוא נבחן איך מכבי תתמודד עם המשבר הזה ולא נקדים את המאוחר.יש לי תחושה שהפוסט הזה נרשם כבר מזמן.מקווה שיש לך פוסט מוכן גם לתרחיש ההפוך.
לראשונה מזה זמן רב אני כן מחכה לדרבי. לא כי אני בטוח שהוא יהיה צהוב אלא כי אני סקרן לראות איך היא תתמודד ואיזה צבעים וכוחות הוא יחשוף ממנה.לתחושתי, עוד לא ראינו הכל השנה.

טל בן יהודה 8 בנובמבר 2011

היי יואב,

אני מצטער, עברתי כבר יותר מדי עונות כאלה שאני יודע לזהות את הנקודה הזאת. כפי שכבר אמרתי לחבר קרוב, גם כן אוהד מכבי, עדיף להכיר במציאות עכשיו ולמנוע שברון לב כואב יותר בחודש מאי.

ולא… הפוסט לא נרשם ממזמן – למרות שאתה צודק. טכנית, ניתן היה לפרסם את אותו הטור כמעט כל שנה בסביבות התקופה הזאת של השנה (למעט הקטע על מכבי חיפה, היא בדרך כלל קבוצה חזקה). אין לי פוסט מוכן לתרחיש ההפוך – אין אחד שישמח לכתוב אחד יותר ממני.

אני דווקא מסכים שלמרות השער הכדור עדיין עבר בסבלנות, אבל מצד שני – לא הייתה לי ציפייה לגול. מכבי היו חלשים מאד (אני מזכיר שעד אתמול בית"ר הייתה כמעט מפורקת מכל בחינה).

תולעת 8 בנובמבר 2011

הדיבורים על "שלד" לא מציאותיים. אם הילדים האלה יהיו טובים, הם ילכו להיות שלד ספסלי של קבוצה אנגלית/ספרדית במקרה הטוב, ושלד של קבוצה גלותית מפולין או בלגיה במקרה הפחות טוב. כל זה בשנתיים-שלוש הקרובות. ורד ודאבור כבר כעת לא מחויבים לצבא ויכולים לצאת מכאן בהצעה הסבירה הראשונה.

אגב אחד מכותבי הטורים באתר ציין שמושיקו לוגאסי יהיה במידה רבה הברומטר של מכבי העונה. עכשיו לצערנו זה יהיה נכון לא רק בפן המקצועי, אלא גם במערכת היחסים השברירית של הקבוצה עם הקהל.

יואב 8 בנובמבר 2011

תולעת,
עוד לא ראיתי ששחקנים בגילאיים האלה נמכרים ליבשת בתדירות שאת מדברת עליה.שנתיים שלוש כאן יעשו להם רק טוב.
ופס היצור במכבי לא מתכוון להפסיק לעבוד.

יואב 8 בנובמבר 2011

טל,
גם אני עברתי(35 עונות ליתר דיוק)ואני עדיין לא מזהה אותה.
אני לא מזהה חוסר בכישרון.
אני לא מזהה אפאטיות.
אני מזהה מינון נכון בין צעירים מוכשרים לותיקים משמעותיים(הפציעות למנוסים יותר פוגעות בנו).
אני מזהה רצון לשחק מרגל לרגל וגם סבלנות.
המשחק אתמול? יש ויהיו כאלה.הפער המיקצועי בין ביתר למכבי גדול הרבה יותר מפערים שיש למכבי מול יריבות אחרות.מכבי ייצרה מספיק מצבים אתמול כדי לנצח(הייתי מודאג אם לא).
שברון לב? אם יגיע, יגיע.הוא יהיה בלתי נמנע בכל מקרה.

לכן התבוסתנות הזאת מוקדמת.עכו והפועל מגיעות עכשיו ויספרו עוד פרק בסיפור.הסיפור הזה ילך למקום טוב בסופו של דבר(גם בטווח של כמה עונות)אם נדע להתמודד עם הנפילות שבדרך. האתגר יהיה להתמודד איתן נכון ולנתח אותן נכון ולא להיכנס לפאניקה(כמו ששלי ודורו כתבו) ומרה שחורה.
סלח לי ידידי, אבל הפוסט הזה הוא רק פאניקה.

תורג'י 9 בנובמבר 2011

יואב היקר,
לא רואה איך אנחנו יוצאים עם שש נקודות מהשניים הבאים.
יותר מזה, יש לי תחושה שהמשחק בעכו יכניס את המועדון המסכן הזה למערבולת שלא תצא ממנה.
האמת, לי נמאס. רק אצלנו זה או סקנדל או פסטיבל. אין באמצע.
עצם זה שמוטי לא מדבר ושולח את גדי כרמלי מראה על זה שיש שם משהו.
העונה הזאת הולכת ונהיית דומה יותר יותר לעונה שעברה.
לפני הבאלגן בזמנו, יוסי מזרחי נשלח לגמגם ולהזיע מול המצלמות.

טל בן יהודה 9 בנובמבר 2011

תורג'י,

התייחסתי לא פעם לעובדה של "רק אצלנו זה או סקנדל או פסטיבל". מכבי ת"א (כדורגל וכדורסל) הוא המועדון הסקסי ביותר במדינה וזוכה לסיקור המסיבי ביותר בתחום הספורט בארץ. למרות שהמועדונים צריכים ללמוד לחיות עם זה, לא נראה שהם מצליחים בכך כל כך (באף ענף).

אין אף קבוצה (לא בית"ר, הפועל או חיפה) שכל ניצחון או הפסד שלהם מקבל את הנימה וכותרות של "חיים או מוות" כמו מכבי.

לי כמוך, מאד מאד נמאס מזה. אבל זה לא הולך להסתיים או לחלוף מהעולם בקרוב. אם אני הצלחתי לסנן את "כותרות הרייטינג הללו" – הייתי רוצה להאמין שגם השחקנים והקבוצות שלנו יוכלו לעשות זאת. אבל נראה שאני אופטימי מדי בנושא הזה.

יאיר 8 בנובמבר 2011

לשיטתך גם חיפה יכולה לסגור הבסטה. תחי האלופה הפועל ת"א. אממה, באמת כולה 3 נקודות , הדרבי לא שוחק בינתיים ( הפסד שם ואתה מוזמן להעתיק את הטור ….. ) , ינואר ( והכיס של מיץ' ) טרם נתדפקו על דלתותינו. ובית"ר נלחמה כמו האצ"ל בבריטים . להרגיע .

יאיר

http://allsportil.co.il

א.ק 8 בנובמבר 2011

לכל מי ששכח ("יונתן"- אני מהמר שאתה אוהד הפועל….) הקהל של הפועל תל אביב עשה את המוות לשחקן הנוער הטוב ביותר שצמח להם בשנים האחרונות ביברס נאתכו. אלי גוטמן היה חייב להגן עליו כמה מחזורים מהם. זה מזכיר לי במדוייק את מקרה לוגסי שברור שחזר עם משקולות על הרגליים מהפציעה. דרך אגב התקרית של ביברס הקלה עליו לברוח ברגע שיכול היה(ובצדק). לצערי אם נמשיך ככה דור מיכה ושאר המוכשרים לא ירגישו קרובים לסמל ויברחו לנו גם…..לגבי אליפות- עם 7 ילדים אין אליפות לעולם….אליפויות יכולות לקרות עם ילדים ששנתיים- שלוש רצים ביחד בהרכב. אני מאחל לנו שמיץ ישאר בתפקיד, לגבי מוטי אני יותר סקפטי משהייתי לפני חודשיים ולא בהכרח בגלל התוצאות אלא כי אנחנו לא משתפרים כמעט בשום פרמטר חשוב….ואי אפשר לסיום בלי הבלם הטוב בארץ(ואני לא מגזים כולל כל הזרים) שרן ייני.מציל אותנו כל משחק.

B. Goren 8 בנובמבר 2011

אחי ואחיותי הצהובים,
יש לנו את כל הסיבות שבעולם להיות פסימיים. לא מאשים אותך טלב"י, באמת שלא. אבל מחשבות חיוביות יכולות לעזור. עדיף שהמשבר יכה בשלב זה של העונה ולא בסביבות המחזור ה-25. זה כמובן לא מבטיח שגם במחזור ה-25 לא נאכל מרורים, אבל תסתכלו סביב ותראו מה מצב היריבות ותקבלו כמה סיבות לאופטימיות.

קסיוס קליי 8 בנובמבר 2011

אני חושב שעכשיו מובן שכל המאמנים בארץ הם אובר רייטד.
הרי ברור שאלישע לוי, רן בן שמעון, עטר וכו לא היו מוציאים תוצאות פחות טובות במכבי.

כולם באותה רמה פחות או יותר. לכאן או לכאן.

המאמן הישראלי הוא בלוף.
אין משהו שהוא יכול לחדש והגישה של כולם היא כמעט זהה.

לדעתי בחירת המאמן על פי השוק כיום היא החלטה מאוד לא קריטית.

טל בן יהודה 9 בנובמבר 2011

קסיוס,

התגובה שלך מאד מסקרנת אותי. אני נמנה עם האסכולה ההפוכה ממך שאומרת "המאמן כן משנה". אני מבין שאתה לא חושב שהמאמן כל כך חשוב.

אבל לא כל כך מובן לי מדוע אתה עושה רצח אופי למאמנים ישראלים בלבד, כשאתה אומר "מאמנים בארץ הם אובר-רייטד", האם זה אומר שמאמן מחו"ל אוטומטית היה עושה משהו שונה עם מכבי ת"א של השנה?

מעבר לכך, כתבת "בחירת המאמן על פי השוק כיום", כלומר פעם המאמן היה משמעותי יותר? ואם כן, אשמח לשמוע כיצד הוא משמעותי פחות היום.

אני אגב, לא חושב שהבעיה היא איווניר.

חאג' 9 בנובמבר 2011

התחושה בהחלט מעורבת.

אין ספק שמגמת שיתןף הצעירים וניסיון הטוויית הדרך החדשה כאמירה של הבעלים מקדשת את האמצעים, כלומר, צריך לגלות יתר סבלנות לגבי היכולת של מכבי העונה – אין פתרונות קסם.

מצד שני, עושה רושם שאיווניר בהחלט לא תורם לקבוצה, לא בקאדר הרחב אותו משתף ולא בשיטת הרוטציה המוזרה שגורמת לשחקנים רבים לשחק מחוץ לתפקידם המקורי.

בסוף, עם קצת סבלנות ובעיקר עם קשר התקפי תותח (רצוי זר שיש לו לאן לשאוף) הכל יכול להיות, אפילו העונה.

דורפן 9 בנובמבר 2011

אני חושב שכל ההבדל בין להיות מכבי חיפה או הפועל תל אביב ללהיות מכבי תל אביב (בכדורגל ורק בשנים האחרונות) הוא לא לסכם כלום בנובמבר.

ניב שטנדל 10 בנובמבר 2011

אתם לא צריכים גירוש שדים. אתם צריכים סבלנות. לא לפנטז אפילו על אליפות פעם אחת. יש יופי של שלד. קבוצת הנוער היתה מצוינת, צריך לתת לה להתרגל לבוגרים. להעיף כמה משאריות נמני היקרות והמיותרות, ולתת לאיווניר לעבוד עם הצעירים. הוא עשה את זה יפה בנבחרת, זה יכול להצליח גם כאן תוך שנה-שנתיים. תנמיכו ציפיות, תחשקו שפתיים עוד קצת, אולי תקחו איזה גביע על הדרך, אולי לא. אבל תהיה לכם, בקרוב מאוד ועם פגיעות נכונות בזרים, קונטנדרית שגם תהיו גאים בה, עם צעירים ושחקני בית.
ותפסיקו להגיד מסי וזיזוב באותו משפט. זה גם יעזור. בעיקר לזיזוב.

יואב 10 בנובמבר 2011

ניב,
יפה לקרוא פרספטיבה מבחוץ. אני מסכים איתך.

Comments closed