בסוף הם כבר נראו אפאתיים (72 שעות צהובות)

פוסט מאת טל בן יהודה

הסופ"ש האחרון היה מלא בהבטחות, כשזו הייתה אמורה להיות חגיגת כדורסל צהובה (המלווה בפאוזה קטנה של הכדורגל בעכו). חודשיים לתוך העונה של מכבי תל אביב וסופסוף יכולנו לצפות בהשלכה ישירה של הליגה האדריאטית. אם עד לנקודה זו הדברים פחות או יותר "הסתדרו מעצמם", ומנהלת הליגה עזרה למכבי ת"א בדחיית המשחקים, הפעם, דווקא מול היריבה הכי גדולה שלה בישראל, זה לא קרה. שלושה משחקים בארבעה ערבים.

למרות הקושי הברור של קבוצת כדורסל לשחק שלוש פעמים בתוך 72 שעות (במיוחד כשאין כזה דבר "משחק שאפשר להפסיד בו") לא יכולתי שלא לחכות למיני מרתון הזה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

 

חיכיתי לראות כיצד בלאט יפעיל את הסגל הרחב שבידו, כיצד פארמר (שרגיל לקצב משחקים שכזה) יוביל את הקבוצה וכיצד מכבי עדיין תמצא דרך לנצח את ירושלים בלמעלה משלושים הפרש. אבל מציאות לחוד. מסופ"ש צהוב וחגיגי, זה הפך למפרך, מעייף, לעיתים מדכא ולבסוף לווה בתחושת הקלה שזה הסתיים.

ויהי ערב ויהי בוקר, 1 מ-1

במהלך המיני-מרתון הזה אמר דיוויד בלאט ש"העיקר זה הניצחון". אז אחרי יום חמישי הניצחון הראשון מבין השלושה כבר היה בכיס, אבל הדרך… אוי הדרך. שלא יספרו לכם ששרלרואה קבוצה טובה שעשתה עבודה נהדרת על המגרש, האמת היא שמכבי שיחקה כדורסל זוועתי.

זה היה פשוט מכוער ולעיתים מקרי. נראה היה שדברים פשוט קרו מעצמם, שהזריקות נכנסו רק אחרי פגיעה בקרש או כדרורים רבים על הטבעת. בתחילת המשחק ראינו שבלאט החליט לתת לסופו וסמית' מנוחה, אבל בשלב די מוקדם ראינו ששאר השחקנים החליטו להצטרף אליהם.

פארמר נראה כפי שחשבנו שיוגב אוחיון ייראה במהלך העונה, הידית של פניני איבדה כל כיוון, הנדריקס היה מבולבל, אפילו הניסיון של פאפאלוקאס נתקע בפקקים של הגשם.

רק בלו, אוחיון ואליהו הגיעו למשחק, שבסופו היינו עדים לניצחון של יזע ודמעות, בעיקר של הצופים. לא פלא שהיושבים בהיכל הלכו לפני הסוף, גם אתם הייתם יוצאים מהקולנוע אם הסרט היה גורם לכם בחילה.

יום שישי

היום היחיד ללא משחק וטוב שכך. האומה הצהובה הייתה צריכה יום חופש להתאושש מהחוויה הנוראית. ככל שהשעות עברו, התחלתי להפנים את הצפוי לנו למחרת.

ליובליאנה, שמגיעה לאחר מסע מפרך כל הדרך מחימקי, שם הובסה, מול מכבי שתמשיך לשחק באיפוק כדי לשמור כוחות למשחק של יום ראשון. ההרגשה שאנחנו צפויים למשחק דומה לזה של יום חמישי החלה לחלחל. התחלתי להתכונן לכדורסל בינוני עם המון עצבים שבסופו צפוי עוד ניצחון מינימאלי (פסקה זו נכתבה לפני המשחק).

ויהי ערב ויהי בוקר, 2 מ-2 (וגם 0 מ-1)

לפני שהגענו למשחק הכדורסל השני, קבוצת הכדורגל של המועדון שיחקה בעכו. החבורה של איווניר קיבלו את הצ'אנס לענות לנו האם מדובר בטוענת אמיתית לכתר או שהשהות שלה במקום הראשון היתה מקרית. כמה חבל שהשאלה הזו לא נותרה פתוחה.

אין הרבה מה להוסיף על קבוצת הכדורגל הזו. לאחר שכבר הספדתי אותה כאן אחרי ההפסד לבית"ר ירושלים, ההפסד מול עכו לא התקבל אצלי בהפתעה, אפילו לא התוצאה של 3-0. כפי שציינתי בפניי חבריי הצהובים, ככל שיפנימו מוקדם יותר שהעונה נגמרה, ככה זה יכאב פחות. תראו אותי, יכולתי לעבור לכדורסל מבלי להרגיש אפילו טיפת אכזבה.

לצערי, גם בהיכל לא נמצאה נחת. מה כבר אפשר לומר על המשחק של מוצ"ש שלא נאמר על המשחק של חמישי. ההתקפה נותרה על ניוטרל, כשהיא קולעת רק שתי נקודות פחות (67 מול 69 ביום חמישי) עם אחוזי קליעה דומים מהשדה (42% לעומת 38% ביום חמישי).

אוחיון, בלו ואליהו הובילו גם הפעם, הנדריקס הצטרף, כל השאר עדיין בשבתון לקראת הפועל ירושלים. התקווה הייתה שהם יתעוררו בזמן.

ויהי ערב ויהי בוקר, 2 מ-3. סוף.

לפני המשחק האחרון, חשבתי לעצמי שהדרך היחידה שמכבי יכולה לפצות אותי על עגמת הנפש של שני המשחקים הקודמים תהיה לנצח בעשרים הפרש משכנע. אני מודה ומתוודה, חשבתי שזה הגיוני שמכבי תבוא ותיתן בראש, בייחוד לקבוצה חלשה כמו ירושלים. צחקתי על אלו שניבאו שזו הזדמנות חד פעמית של האדומים לגנוב ניצחון.

כנראה אני לא באמת מבין מה זה להיות ספורטאי מקצועי אם חשבתי שהצהובים יבואו רעננים ומוכנים למרות העומס, אבל מתברר שגם לשחקנים של מכבי יש גבול. הם עוד הצליחו להסוות את העייפות בפתיחה, כשעלו ליתרון של 11 נקודות, אבל הקונספציה קרסה באמצע רבע שני, יחד איתם.

אמנם למכבי יש 14 שחקנים בסגל, אבל זה לא שווה אם כולם תשושים. ככל שהתקדם המשחק, שחקני מכבי נראו יותר ויותר עייפים, ובעיקר אפאתיים, כשלא הגיבו לפער שהולך וגדל. חלקם נותרו קפואים, חלקם חייכו בכניעה. מה כבר יעשו, יבכו על הפרקט? עייפים ולא מרוצים.

זה נגמר, וכמו שחקני מכבי, כל מה שרציתי לעשות זה להיכנס למיטה ולישון. האמת היא שאי אפשר לקחת שום דבר מובהק משלושת המשחקים שראינו. לא מהנצחונות באירופה או מההפסד לירושלים. תודות לעומס הבלתי רגיל, המשחקים האלו לא היו מדד לכלום, למעט רמת האינטליגנציה הספורטיבית של ההנהלה שהחליטה על מהלך של שלוש ליגות.

בסיום המשחק מול ירושלים, הקהל שאג ״ביזיון, ביזיון״, שכביכול כוון לשופטים. אבל נדמה לי שכל אחד מהצועקים בהיכל כיוון קצת גם לכיוון ההנהלה של מכבי שיצרה את הנסיבות הללו. פדרמן שומע?

*

קפיטל אף-אם (ליברפול, לונדון, ירושלים, ת"א)
פוסט לא אופטימי, מצטער

55 Comments

ניתאי 21 בנובמבר 2011

תגיד, בהנחה ומכבי תגיע לשלבים הגבוהים גם באירופה וגם באדריאטית, יהיה עומס כזה גם במאי (או אפריל, אין לי מושג)?

סוס מעץ 21 בנובמבר 2011

מה שינו המאמנים בעניין?

גל ד 21 בנובמבר 2011

לגבי ההנהלה, תרשה לי להוסיף שעם קצת איפוק אולי היה אפשר גם להגיע להבנה עם פארגו שתאפשר לשמור על שירותיו במידה ואיגוד השחקנים ילך לקראת פירוק. במקום זה כל המעורבים בעניין החליטו לעשות שרירים, ונשארו עם יוגב אוחיון בתור הרכז הטוב בסגל.

יואב 22 בנובמבר 2011

ניסו.פארגו היה נחרץ והחלטי.

מיכאל 21 בנובמבר 2011

החלטת ההנהלה כבר נתקבלה וזה לא משנה כבר לעונה הקרובה. עדיין לבלאט יש שתי משימות ובהן הוא כנראה נכשל: בחירת השחקנים המתאימים לכל מסגרת/משחק והעלאת המוטיבציה לפני משחק שיש לו חשיבות נראית.
הרי ברור שההפסד לירושלים לא פוגם בסיכויי האליפות של מכבי, אלא רק בבחישה העיתונאית ובריספקט שמכבי יצטרכו במשחק הבא בליגה ובמשחק הבא נגד ירושלים.
מדוע שאייר לא משחק באחת המסגרות 25 – 30 דקות ? איך הוא יסתגל ? וכנ"ל לגבי שון ג'יימס, טל בורשטיין או כל אחד שאינו מוביל כרגע.
ובכלל, צריכה הנהלת מכבי, יחד עם המאמן, לתאם ציפיות ביניהם ואח"כ גם בפני הקהל והתקשורת ולבחור מסגרת אחת שהיא פחות חשובה להשגת נצחונות או אליפות ולשמר אותה לאימונים ובניית הסגל העתידי.

שי 21 בנובמבר 2011

"לא פלא שהיושבים בהיכל הלכו לפני הסוף, גם אתם הייתם יוצאים מהקולנוע אם הסרט היה גורם לכם בחילה." מבקש אישור לצטט פעם הבאה שמישהו שואל אותי למה אני חושב שהקהל של מכבי זה הקהל הכי מגעיל בעולם.

טל בן יהודה 21 בנובמבר 2011

אז אם אתם נמצאים בסרט שגורם לכם לבחילות עזות אתם ממשיכים לראות אותו עד הסוף?

הופ 21 בנובמבר 2011

אנחנו לעומתך לא חושבים שמשחק של הקבוצה שלנו הוא סרט

גל ד 21 בנובמבר 2011

יש לי ציטוט בשבילך – "אהובה תומר עולה באש."

איתן בקרמן 21 בנובמבר 2011

בשביל מה אתה צריך את הגועל הזה, גל.

גל ד 21 בנובמבר 2011

צודק, תודה.

תורג'י 22 בנובמבר 2011

כנראה שעדיף לקלל את המאמן שהביא שתי אליפויות בשלוש שנים כשאת השנה בא הוא לא הביא אליפות הוא סתם לקח את מספר הנקודות הרב ביותר בליגה.

יואב 22 בנובמבר 2011

תורג'י,
לייק גדול.

ניתאי 22 בנובמבר 2011

ברור שעדיף. מה ההשוואה בכלל?

הופ 22 בנובמבר 2011

יואב ותורג'י – לפרוטוקול, הלייק הוא לא על "הקהל הכי מגעיל", התחרות הזאת לא מעניינת אותי ומן הסתם בכל קהל יש חלקים מגעילים.
הלייק הוא על תשומת הלב של שי למשפט הזה של טל (אני עצמי לא שמתי לב אליו תוך כדי קריאה) אשר מבטא בצורה מדויקת מאוד את התדמית של "אוהדי הפרוות והרולקסים". אוהד קבוצה יריבה לא היה יכול לנסח טוב יותר איך אותם אוהדים מתייחסים למשחק מאשר איך שעשה זאת טל בעצמו.
ולשאלתכם – כן, בהחלט עדיף אוהד שמקלל את המאמן מאשר אוהד שמתייחס למשחק כאל סרט/ אופרה/ הצגה שאמורה רק לבדר אותו. לפחות זה מראה שאכפת לו (וכמובן שיש גבולות גם להתנהגות של אוהדים).

טל בן יהודה 22 בנובמבר 2011

כמובן שיש לי תשובה (זו מחלה, יש לי תשובות להכל), אבל לצערי פסקה או שתיים לא יספיקו להבטא את דעתי בעניין "פרוות ורולקסים" ועזיבת הקהל לפני הסוף.

אני מקווה להעלות איזה שהוא טור תגובה שיפרט את הכל ממש בקרוב.

הופ 22 בנובמבר 2011

יאללה בוא נפתח את זה.
אמרתי את זה בעבר ואני אחזור, שאני דווקא מחבב את הדרך בה אתה מביע בצורה כוחנית, מתנשאת ולא מתנצלת בפוסטים שלך את מה שמקובל לכנות "מכביזם", "אנחנו ואפסנו עוד" (גם בפוסט הזה יש איזה רמז קצת מחצף לכך שהמנהלת היתה צריכה להקל עליכם את העומס, או לפחות ציפית שגם הפעם הם יעשו את זה, למרות שהבאתם את זה על עצמכם) –
אז אני מקווה שתמשיך כך ולא תיסוג בהתייחסות שלך מההקבלה המעניינת "היכל נוקיה=קולנוע", "משחק של הקבוצה שלי=סרט".

טל בן יהודה 22 בנובמבר 2011

הופ… ככה אתה מכיר אותי? אני כמובן לא אסוג ממה שכתבתי כאן. :)
אני לא עושה כאן "טיזר" אלא בכנות יש לי המון מה לכתוב וזה יגיע בצורה מסודרת (בקרוב).

מה שכן, אולי באמת יצא לי רמז מחוצף – ואכן לי המון טענות למנהלת – אבל אי דחיית המשחק הוא לא אחד מהם. לא ציפיתי זאת מהם לרגע ואני מקבל לחלוטין את הדרך שפעלו בנוגע למשחק. כל האשמה של העומס הוא על ההנהלה שלנו בלבד.

יואב 22 בנובמבר 2011

אין בעיה אני תמיד מצטט את ה2500 איש ממלחה:" שמעון מזרחי תתאבד כבר" כדי לתאר למה אני חושב שהקהל של הפועל זה הקהל הכי מגעיל בעולם.

יואב 22 בנובמבר 2011

למען הסר ספק,יואב המצוטט מעלי הוא לא אני.

יואב 22 בנובמבר 2011

אני=זה שהגיב בפוסט הזה על פארגו ונתן לייק לתורג'י.

שי 24 בנובמבר 2011

טוב האמת שהתלבטתי קשות איך לכתוב וכנירא לא הייתי צריך לכתוב הקהל הכי מגיעל כי זה אמירה דיי טיפשית, ואין ספק שלקהל של הפועל יש מנהגים איומים, כמו כמעט לכל קהל בארץ, הכוונה העיקרית שלי, לשמחתי הופ הבין זה ההייתיחסות של הקהל למשחק כמו ללכת לסרט בקולנוע. בדיוק ראיתי שטל כבר כתב פוסט חדש בנוגע לזה אז אפשר לעבור לדיון שם…

קסיוס קליי 21 בנובמבר 2011

אין פה שום בעיה. בלאט נתן לקבוצה לשחק וראינו מה היכולת ללא פארמר. לנגפורד לא יכל ולא יכול להיות ה1-2 שהם קיוו. עודף בעמדת הסמול זה לא אומר סגל רחב. מכבי הספיקה כבר להפסיד לקרית אתא ולקחת אליפות אירופה באותה שנה. מכבי לא צריכה לתאם ציפיות עם אף אחד כל תואר הוא חשוב. המאני טיים זה מרץ אפריל מאי. אפילו להיפך, ריצה חז

קסיוס קליי 21 בנובמבר 2011

אני ממשיך כי האייפון החליט שהוא מגיב בעצמו… בכל מקרה ריצה טובה מדי היה גורם לחשד ומכבי בוודאות היו נופלים בשלבים הקריטיים. לפחות עכשיו יודעים בדיוק מה הבעיות. ואולי גם יפסיקו לחשוב שכספי לא יכול לעזור למכבי.. כי עמדה 3 לא חזקה כמו שחושבים. במיוחד בריבאונד.

בר שושני 21 בנובמבר 2011

כמדומני, ואני אומר את זה רק כי הזדמן לי לראות את המשחק האחרון של מכבי, שהיתה קבוצה מהצד השני שגם שיחקה כדורסל, בניגוד לקבוצה מהצד הראשון שלא שיחקה. אז אפשר לילל עייפות (הייתה עייפות גם מול שרלועה? ומול נתניה ואשדוד בליגה? ובמשחקים של גביע ווינר מול חולון?…) ואפשר לומר שמכבי נראית מצוין לפרקים. ורע מאוד לפרקים אחרים.

עד עכשיו אין כלל, כדי שאפשר יהיה להסיק מהיוצא מהכלל עליו.

טל בן יהודה 21 בנובמבר 2011

אני לא כל כך מסכים.

בשבועות שלמכבי לא היה משחק באדריאטית או משחק בליגה הישראלית, אני חושב שראינו בדיוק למה היא מסוגלת. אלא היו השבועות בהן ניצחה את ריאל מדריד בבית, את אנדולו (אפס פילזן) בחוץ ופירקה את אשדוד בקלילות.

מצד שני, השבועות הללו שבהן היו להם רק 2 משחקים כן היו היוצא מן הכלל. אני חושב שהראיות הללו מעידות כיצד הקבוצה משחקת ללא עומס מיוחד או עם עומס רב. וחבל, כי כולם צפו זאת בקיץ.

טל בן יהודה 21 בנובמבר 2011

כשדיברתי עם חברים שלי היום לגבי המשחק, כמה מהם העלו טענות דומות למה שהועלה כאן לגבי "בחירת השחקנים שהולבשו למשחק".

ראשית, החוק הזה שמגביל את מספר הזרים שיכולים להתלבש פוגע במכבי יותר מכל חוק בעבר (אני לא מתלונן או מתבכיין, סתם מציין עובדה).

אבל מעבר לכך, אני לא יודע כמה אני יכול לבקר את בחירת הסגל על ידי המאמנים. בסופו של דבר זה מזכיר לי את הקלישאה הידועה של "השחקנים הכי טובים הם אלו שלא שיחקו". לא יודע אם ג'יימס ופאפאלוקאס היו עדיפים על הנדריקס ולנגפורד (פארמר היה פצוע). עכשיו שאנחנו אחרי הפסד, בטוח שזה נראה כך, אבל לעולם לא נדע.

לגבי שאייר, רק אלוהים יודע מה בדיוק הולך איתו באימונים שבלאט לא מאמין בו בכלל.

לגבי פארגו, רק אלוהים יודע מה עבר לו בראש בקיץ (בעצם, אולי אפילו אלוהים לא יודע). מה שכן, אם העונה של ה-NBA תתבטל, העובדה שפארגו יישב בצד שנה שלמה מהווה בונוס נחמד.

וקליי, די מסכים עם כל מה שכתבת.

קסיוס קליי 21 בנובמבר 2011

בענייני מכבי אנחנו די רואים עין בעין… לגבי שאייר, לדעתי בלאט לא רואה בו בשום צורה שהיא חלק ממכבי לכן אין מה להלביש אותו כי בוודאות הוא יתן לסופו לשחק רכז מאשר שאייר… אז הסיפור שם גמור ואין למכבי מה להסתמך על שום פעולה שלו. בלי קשר, לנגפורד לא מראה ניצוצות של כלום. ממש בזבוז כסף. 

MJ 21 בנובמבר 2011

בתחילת העונה הסכמתי אתך לגמרי לגבי זה שהאדריאטית זה טמטום רציני של ההנהלה. אבל עם הזמן שעובר, אני דווקא חושב שזה די טוב. זה מאפשר למכבי להחזיק סגל גדול מאד בלי שיהיו יותר מדי ממורמרים. לנגפורד הרי ייכנס לכושר מתישהו, פניני לא יכול להמשיך להחטיא כל העונה ואפילו בורשטיין חזר מהמתים. אז הנה פתאום יש לך סגל של 10-11 שחקנים לגיטימיים.
אי אפשר היה להגיע לזה בלי האדריאטית, עם 4 זרים בליגה – היית כבר מאבד מזמן את ג'יימס ופאפאלוקס.

לגבי שאייר, אני חושב שהוא לא משחק בגלל החלטה של ההנהלה. הם רוצים להשאיל אותו והוא לא רוצה, אז הם מייבשים אותו.

קסיוס קליי 21 בנובמבר 2011

מצד שני אם אם לא היתה את האדריאטית לא היה צורך בסגל רחב… רק חבל שהקבוצות כל כך חלשות.

Yavor 21 בנובמבר 2011

Clay
You criticize the load on the SF position, but still want to bring Caspi… ahmm

קסיוס קליי 21 בנובמבר 2011

יבור,

אז כנראה שלא הבנת אותי או שלא הסברתי את עצמי כמו שצריך.

אז שלושה דברים:

1. הסגל העמוק של מכבי הוא לא באמת עמוק כי הרוחב מתבטא בעיקר בעמדה 3, ועדיין אין רוטציה מספיק "נכונה" כדי לשחק 3 ליגות ברמה גבוהה.
הרי אומרים שהסגל של מכבי רחב, וזה נכון, אבל יש יותר מדי מספרי 3.

2. ועדיין זו עמדה שאך אחד לא ממש בולט בה. כולם מספרי 3 בינוניים. ועדיף אחד חזק ואחד פחות טוב , מאשר כמה בינוניים. סמית ופניני לא מספיק יציבים.

3. כספי הוא רמה אחרת של שחקן, ובעמדה הזו ובמיוחד במכבי שבה עמדות הפנים לא נותנות מספיק ריבאונדים, העמדה הזו כקולטת ריבאונד בנוסף למשחק קשוח היא חשובה מאוד.

ועדיין, המצב במכבי הוא יחסית טוב אבל אם אפשר יותר טוב אז למה לא.

ניר 22 בנובמבר 2011

לגבי פארגו,-אני לא מבין את הפליאה מהצעד שלו, אחרי שהוא עבד קשה להגיע למכבי ולאחר מכן עבד קשה כדי לבסס את עצמו כשחקן מוביל במכבי, תוך כדי שהוא מוביל את הקבוצה להישגים מצויינים, אחרי כל זה הוא רואה שמנחיתים לו על הראש את פארמאר ושאייר, הוא עוד לא סיים לנשוך את השפתיים ומביאים גם את פאפאלוקאס, ותוך כדי מסע הרכש הראוותני לא מוכנים לעלות לו את השכר, אז אולי הוא טעה, אבל זה לא מפתיע שהוא לא רצה להשאר במכבי.

לדעתי זה הסמן הימני של הטעות לשחק באדריאטית, בגלל ריבוי המסגרות ההנהלה הייתה לחוצה לצאת למסע חימוש חסר תקדים ותוך כדי היא פירקה את הקבוצה הנהדרת של שנה שעברה, וזה הנזק הכי גדול.

קסיוס קליי 22 בנובמבר 2011

לניר,

נראה לך באמת שאם פארגו היה מחליט להישאר מכבי היו מנחיתים את כולם????

לא ברצינות רגע, עם עובדות קשה להתווכח והרצף של הדברים הוא כך:
1. פארגו החליט שהוא לא חוזר למכבי.
2 מכבי ניסתה להשאיר אותו בכוח.
3. מכבי ניסתה להשאיר אותו עוד יותר בכוח.
4. מכבי ניסתה להשאיר אותו בהכי כוח שיש.
5. פארגו ממש לא רצה לחזור ונוצר קרע בין הצדדים.
6. מכבי החלה לחפש לו תחליפים.
7. פארמר הציע את עצמו למכבי.

אף אחד לא היה מנחית על הראש של פארגו כלום כי פארגו היה הראש.

לגבי פארגו, מכבי לא הייתה עומדת בדרכו בכל מקרה זה היה צעד מיותר. וגם אם כן, הוא היה מחכה שנה ואז עוזב ל נ.ב.א.

זה קרה המון בליגות האירופאיות ששחקן סיים חוזה ואז עבר לNBA למרות שרצו אותו קודם.

יואב 22 בנובמבר 2011

ניר,
בנוסף לעובדות הנכונות של קסיוס אוסיף-שכרו שודרג מאד.קרוב לשני מיליון לשנתיים.

ניר 22 בנובמבר 2011

אני לא יודע מאיפה אתה מביא את ה"עובדות שקשה להתווכח",כל עניין פארגו פוצץ כמה שעות אחרי ההחתמה של פאפאלוקאס – מקרי? לא נראה לי…

פארמאר הוחתם עוד לפני שהעניין פוצץ, לכן את כל הנקודות שציינת צריך להתחיל לספור לאחר ההחתמה של פאפאלוקאס.

כנראה שמכבי לא צפו את התגובה של פארגו ורק לאחר הפצצה שהטיל החלה כל הסאגה וכל הסיפורים שמכבי סיפרו לתקשורת (כנראה כחלק ממלחמה משפטית שהחלה בין הצדדים).

פארגו ידע שהנ.ב.א הולך להשבתה כמעט וודאית אבל זה היה המוצא היחיד שלו מהפגיעה הקשה בו, תן לפארגו ולסוכן שלו קצת ריספקט.

יואב 22 בנובמבר 2011

ניר,
אתה טועה. העניין עם פארגו פוצץ לפני.אין שום קשר בין ההחלטה של פארגו לבין השחקנים שהוחתמו. היה אמור להיות חוד החנית ויצר למכבי בור.
אגב, הוא חתם על חוזה משודרג. מכבי לא משלמת קרוב למיליון דולר לשחקן שלא נמצא בתוכניות שלה.

ניר 22 בנובמבר 2011

אין ספק שפארגו היה חזק בתוכניות של מכבי, אבל לאחר הפיחות שחל במעמדו הוא כבר לא היה חוד החנית אלא היה צריך להאבק על מעמדו בקבוצה מחדש.

איך תסביר את העובדה שכל העניין פוצץ רק לאחר החתמת פאפאלוקאס?

פארגו ידע כמעט בוודאות שעונת הנ.ב.א. לא תפתח כסדרה ויש ערפל כבד סביב קיומה, מה גרם לו, כל כך לא לרצות לבוא למכבי, ולהסתכן בזריקת מיליון דולר לפח?

טל בן יהודה 22 בנובמבר 2011

הסוגיה של פארגו קצת קשה לניתוח מדויק, כי אם אני מבין נכון, מכבי ניסתה להשתיק את ההודעה שלו כדי לנסות ולשכנע אותו לחזור בו. כלומר, איננו יודעים את התאריך המדויק.

אני חושב שפאפאלוקאס הוחתם לאחר (ובעקבות) שהודיע להם על עזיבתו, אך לפני שההודעה של פארגו יצאה לתקשורת. לגבי פארמר, אני חושב שהיו מחתימים אותו בכל מקרה.

לגבי הקרדיט שאתה מבקש לסוכנו… לחלוטין לא מסכים. אם פארמר ידע שהליגה הולגת להשבתה ארוכה (כי למעשה היא הייתה כבר מושבתת) אז צריך לשלול כל קרדיט מסוכנו וממנו שלא צפו תגובה כזו ממכבי (תגובה לגיטימית ביותר אגב). כעת פארגו יושב שנה בצד, ללא כל הכנסה ואולי אפילו ייאלץ לשלם למכבי כסף, בהתאם לפסיקת הבורר (ואני מקווה שכך יהיה).

היה עדיף לפארגו להשאר במכבי ולהיות שחקן מוביל (כפי שאנחנו רואים עכשיו, אין שום ספק שזה היה המקרה). על איזו פגיעה בדיוק אתה מדבר?

ניר 22 בנובמבר 2011

אני לא יודע מה קורה בחדרי חדרים במכבי ואני מניח שגם אף אחד מהמגיבים כאן לא בדיוק יודע – לכן אני נאחז בהשתשלות העניינים כפי שקרתה במציאות ולא נכנס לכל מיני הערכות מה היה קודם, לפי השתשלשלות העניינים הכרונולוגית רק לאחר ההחתמה של פאפאלוקאס העניין פוצץ ועל זה אי אפשר להתווכח (ניתן לבדוק בארכיונים).

מסתבר שגם לפארגו יש אגו ואחרי שהוא עבד כל כך קשה להשיג את מעמדו מנחיתים לו על הראש רכז נ.ב.א לגיטימי ואת אחד השחקנים המעוטרים באירופה אי פעם, בנוסף יושבים על המצבה שאייר ויוגב אוחיון, אין ספק שפארגו נפגע מכל ההחתמות האלה.

טל – אם תסתכל בידיעות שהיו לאחר הפיצוץ במיוחד בימים הראשונים תראה נוסחים מאד מעורפלים ולא הגיוניים לגבי סיבת העזיבה.
כעת תרשה גם לי לנסות ולהעריך שכל ההחתמות היו ללא ידיעת פארגו, הוא וסוכנו שמעו עליהם רק מהתקשורת ופשוט פארגו לא היה מוכן לבלוע את העלבון, כאשר המוצא היחיד שלו היה סעיף יציאה לנ.ב.א.

יואב 22 בנובמבר 2011

ניר,
אני יודע! שהבעיות עם פארגו החלו עם סיום העונה(ומכבי משכה זמן כמו שטל כתב כדי לשנות את רצונו של פארגו).לא היה שום פיחות במעמדו ותיאו לא נמצא בכלל בסטאטוס של לאיים על פארגו של העונה שעברה(הובא רק כשחקן משלים לעומס).אין שום קשר בין הדברים, באחריות. פארגו זרק מיליון דולר לפח כי בנקודת הזמן ההיא(בקיץ) הוא חשב שהמשבר בליגה יסתיים.
לאחר מכן זה כבר הגיע לנקודת אל חזור גם מבחינת מכבי-שחקן שלא רוצה לשחק אצלנו, לא ישחק.

כוכב עליון 22 בנובמבר 2011

עם כל הכבוד, כל עניין האדריאטית לא רלוונטי לסופ"ש האחרון, שחקני כדורסל, במיוחד שחקני נבחרת יכולים ורגילים לשחק כל יום, כל המשחקים היו ביד אליהו, ללא נסיעות, עם סגל שחקנים של 15-16 (נכון לשעה הזו של הלילה), בהחלט נשמע כמו תירוץ, האדריאטית תבוא לידי ביטוי כשמכבי תטוס למקומות אקזוטיים ותצטרך לחזור לליגה

ערן 22 בנובמבר 2011

קבוצת הכדורגל של מכבי ת"א הפכה להיות קבוצה מפתיעה. ולא בגלל שהיא כזו טובה. ככה זה כשבשום משחק נתון אין לאוהד הממוצע מושג אם היא תנצח, תסיים בתיקו או תפסיד. באנקר בכל משחק, ואם מסתכלים על זה מהצד הנכון זה אפילו קצת מרגש.
בכדורסל הדברים אחרת, והדרישה הזו לנצחון בכל משחק די מחליאה אותי באופן אישי (אולי מפני שאני מעדיף באופן אישי רוגע בחיים).
האוהדים? לא צריך להיות אוהד שרוף שנוסע לכל חור בארץ ובאירופה ועוקב אחרי הקבוצה שלו. אוהד אמיתי לא נמדד במספר המשחקים שהוא מגיע אליהם. אוהד אמיתי כן נמדד בנכונות שלו לעמוד בפקקים בתום המשחק, ואם הוא בוחר לצאת כמה דקות מוקדם יותר, לוותר על סיום משחק קבוצתו "האהודה" בשם ההגעה הביתה לפני שמתחילה מהדורת "מהיום למחר" – זה לא אוהד, זה אפילו לא צופה – זה סתם פלצן.

טל בן יהודה 22 בנובמבר 2011

כוכב,

אתה שוכח שכשזה קורה בנבחרות, שמשחקות לדוגמא 3 משחקים יום אחרי יום, כל היריבות שלך גם כן משחקות כך, לכן המשחקים יותר מאוזנים.

אני מציין בכנות שאיני רגיל לראות עייפות על שחקני כדורסל. אתם מכירים את המצבים האלה שבדקה ה-80 של משחק כדורגל נראה ששתי הקבוצות "מסתפקות התוצאה", גם בגלל שלשחקנים כבר אין כוחות לרוץ יותר…?

בכדורסל איננו רואים מצבים כאלה, בעיקר בגלל המגרש הקטן והחילופים של מאמן שיכול להכניס שחקנים מחליפים כאוות נפשו. נראה שכולם תמיד נמרצים ומוכנים.

ובכן, ביום ראשון ראיתי את הסיטואציה על שחקני מכבי ת"א… פשוט לא היו להם את הרגליים. אני לא יודע אם ראיתי את זה פעם על מגרש כדורסל מקצועני בצורה כל כך בולטת וגלויה לעין.

כוכב עליון 22 בנובמבר 2011

טל, אני חושב שהבעיה של שחקני מכבי בסוף היה בעיקר הראש..פתאום הם ראו שירושלים מצליחה להתמודד עם כל קלישאות מכבי הרגילות (מובילים במחצית וברבע השלישי מכבי לא חוזרת, מכבי חוזרת ל 4 וירושלים בורחת שוב ל 10 וכו'), ובעיקר מכבי גילו בדקות האחרונות בלי פארמר אין אף שחקן שמסוגל לקחת את הכדור עד הסל.. ההפסד הזה הוא חסר משמעות לחלוטין, והדיון עליו כמובן מיותר (כמו דיון על כל הליגה בכדורסל..) אבל אני חושב שזה יהיה טעות להאחז באדריאטית הפעם

יבור 22 בנובמבר 2011

קליי
הטיעון הזה לא נשמע משכנע. פניני בתקופה לא טובה, אך הוכיח כבר שיכול לשחק ברמות הגבוהות באירופה. גם האחרים שיוצרים פקק בעמדה אינם קוטלי קנים. ואם יש כזה עומס על העמדה, עומרי הוא תוספת מבורכת אבל לא הכי נחוצה. בכלל – לאירופה כספי פחות מתאים, בגלל חוסר עקביות בקליעה ואי יכולת ליצור לעצמו מצב.
מה שכן – יש לו את הניסיון (וגם היכולת) להיות שחקן טוב בקבוצה טובה.

גל ד 22 בנובמבר 2011

נקודת התורפה העיקרית של מכבי כרגע היא בריבאונד, במיוחד מעמדות הקו האחורי. כספי מהבחינה הזו הוא מפלצת, אפילו בNBA. מקצועית הוא מתאים.

הבעיה היא האגו שלו.

קסיוס קליי 22 בנובמבר 2011

פניני הוא עדיין אקס פקטור ולא פקטור.. וכמו שאמרתי כספי ישדרג את הריבאונד, במיוחד לאור זה שעמדות הפנים לא מספקות את הסחורה. אני מסתכל על איך לנצח את צסקא וברצלונה . קבוצות כמו אפס אנדולו פחות מעניינות אותי…

קסיוס קליי 22 בנובמבר 2011

הערת אגב, העומס של הטיסות מעייף יותר מכל משחק כזה או אחר אז גם אם מישהו שיחק 15 דק עדיין הטיסות הורגות את השחקנים. לדעתי צריך פשוט להשאיר כמה שחקנים בבית וזהו. ברוטציה. ואני יודע שזה כמעט בלתי אפשרי במערכת כמו מכבי. אבל אם היורוליג יגדל גם ככה מכבי תוותר על האדריאטית.

גל ד 22 בנובמבר 2011

הראש של ג'אוורסקי פשוט ענק. איפה הוא קונה כובעים?

גל ד 22 בנובמבר 2011

סליחה, הבלוג הלא נכון. נו שויין.

יואב 22 בנובמבר 2011

עוד זווית על הרולקסים והפרוות ביד אליהו מפי באזילה,

"היתה לנו הרגשה טובה לפני המשחק. הרגשנו שהלחץ על מכבי, שאנחנו נגיע כאנדרדוג ונשחק יותר חופשי. היינו במצב מנטלי מצוין ומוכנים במאה אחוז, אבל ברגע שעלינו במדרגות לכיוון הפרקט, הכל השתנה. זה היה כמו להיכנס ללוע הר געש. האמת היא שבמדרגות אמר לי פטריסיו פראטו שמפה לא נצא בחיים, אבל עניתי לו שתמיד זה ככה ואחרי כמה דקות זה עובר.
כשהגיעה הצגת השחקנים והציגו אותנו, היה מין הדף כזה של שריקות בוז. אף פעם לא שמעתי כזה דבר. הרגליים שלנו ממש רעדו. זה היה מצב בלתי ייאמן. מעולם לא חשבתי שקהל יכול כל כך להשפיע, אבל העסק נגמר עוד לפני שהוא התחיל. שם התחלתי להפנים שמה שאמר לי פראטו אולי היה נכון.

כשהתחיל המשחק, הכל התפוצץ לנו בפנים, ואם חשבתי שאנחנו נתעלם מהקהל ומהאווירה, באה מכבי וגמרה את המשחק תוך חמש דקות. בפסק הזמן הראשון רפשה כבר אמר שלא באנו להיות שטיח של מכבי, אבל גם הוא הבין את זה. זה היה פסק זמן משונה, כאילו כולנו הבנו שפה לא ננצח, אז לפחות נילחם בשביל הכבוד. במחצית כבר רצינו להיות במטוס. לעוף כמה שיותר מהר. הרגשנו כמו כלי השעשוע של מכבי והקהל שלה".

וגם קרוב לשלושים אלף איש בארבעה ימים זה לא רע(:

טל 12 23 בנובמבר 2011

לדעתי,נכון לעכשיו בלי סופו בהרכב מכבי לא יודעים לשחק סט אופנס כמו שצריך.

אם היו עולים נגד ירושלים עם שון ג'יימס אז מצד אחד סוגרים יותר טוב בצבע אבל מצד שני החשש הוא בצד ההתקפי…

אולי פפלוקס יכל לעזור נגד ירושלים.הוא וינר

Comments closed