שלום לך, מכביסט

פוסט מאת טל בן יהודה

ג'ורדן פארמר ישחק הערב את משחקו האחרון בצהוב, בינתיים, ובכך יגיע לסיום כהונתו הראשונה כשחקן מכבי תל אביב. זה היה קצר, וחבל שזה היה צריך להסתיים עכשיו, אבל אין ספק שגם היה כיף ומסעיר.

מיד לאחר הידיעות שההשבתה הסתיימה, העזיבה של פארמר הובילה מתקפה שנראתה כאילו תוכננה מבעוד מועד על החלטת ההנהלה להחתים אותו. למרות שאין תפקיד מגוחך יותר מהחכם בדיעבד, כולם נהנו לשחק אותו השבוע. במילים כאלה ואחרות הפרשנים ביקרו את מכבי על כך שהיא צריכה לצאת ממצב שקבוצה פקחית יותר כלל לא היתה נכנסת אליו.

זה היה הכרחי ומוצדק

אין מה לדוש בפן המקצועי של ההחתמה: ידוע לכל שמכבי היתה צריכה רכז אחרי שג'רמי פארגו הודיע שלא ישחק בשורותיה העונה. בנוסף, מכבי לא היתה יכולה להרשות לקבוצה ישראלית אחרת להחתים את פארמר בעוד היא יושבת בצד בחוסר מעש (ידיעות שפורסמו העידו שג'ף רוזן קרוב להחתימו בחיפה).

מאוד קל עכשיו לבוא ולומר שהחודשיים האלה לא היו יותר מהרפתקה חולפת ומיותרת, אבל העובדה היא שאף אחד לא ידע כמה זמן תימשך ההשבתה באן.בי.איי. התמונה נראתה קודרת כשהרבה מביני עניין ניבאו את ביטולה של העונה בארה"ב. בתנאים האלה, כששלוש יריבות בבית המוקדם של היורוליג התחזקו בשחקני אן.בי.איי בעצמן, היה זה טבעי שמכבי תחליט להצטרף אליהם.

ההצדקה הגדולה ביותר מבחינתי היא העובדה שספורט מקצועני כיום, אם תרצו או לא, הוא קודם כל בידור. עולם הספורט אינו עומד יותר על אידיאלים של כבוד או ריגוש הניצחון, אלא על עמודים עבים וירקרקים של ערימות דולרים. ההבאה של פארמר עקבה אחר החוקים הללו. מכבי בידרה את אוהדיה על הצד הטוב ביותר.

ארבעת החודשים האלו היו מהנים בצורה בלתי רגילה. היה כיף להגיע להיכל, מלא בציפיות לקראת המשחקים עם ג'ורדן פארמר בחמישייה. המשחק המצוין מול ריאל מדריד ייזכר אצלי כאחד הטובים שראיתי בהיכל, עם פארמר רוקד על המגרש כשהוא משתמש בכל המהירות והכישרון שלו להכריע יריבה אדירה. הרבע האחרון מול מילאנו סיפק עוד דוגמא לכדורסל הנהדר שלו, כשהוא לקח את הקבוצה על הגב לניצחון חשוב.

זה כלל לא שינה שלא ידענו כמה זמן זה יימשך, כמו שלא משנה האם יחזור אלינו בעתיד. לכמה חודשים ג'ורדן פארמר היה אחד מאיתנו, הוא היה מכביסט. ואף אחד מבחוץ לא יבין כמה ענק זה באמת היה.

העתיד. יהיה בסדר

אז מה יקרה מחר? אם נאמין לפרשניות שהתפרסמו בשבוע האחרון, יהיה רע. העדר זימר יחדיו כמו מקהלת בית ספר מאומנת ומסונכרנת ש"מכבי עכשיו בבעיה". אני מעדיף ללכת בכיוון המחשבה הנגדי.

ההצלחה של מכבי בשנה וחצי האחרונות הגיעו תודות להמון גורמים, אבל רק אחד מהם איגד את כל האחרים – דיוויד בלאט. סופו, פארגו, פרקינס, אידסון, אליהו, פניני, בלו ואחרים, כולם זרחו קודם כל תודות לשיטה ולאופי המשחק של הקבוצה של בלאט. פארמר אינו שונה מהם.

מאז הקיץ כולנו רדפנו אחרי פארגו כאילו הוא המשיח (גם אני נסחפתי) ושכחנו לחלוטין שהאם.וי.פי הבלתי מעורער של הקבוצה בעונה שעברה היה דורון פרקינס. כשהוא נפצע מול קאחה לבוראל, הקבוצה המשיכה בלי השחקן הכי טוב שלה למאזן של 12 ניצחונות מול הפסד בודד עד לסיום העונה (חבל רק שההפסד אכן היה בגמר היורוליג).

נכון, אוחיון הוא לא פארגו, אבל יש לרשותו של בלאט סגל סופר-רחב העונה, תהיו בטוחים שהוא ישתמש בו בצורה הטובה והנכונה ביותר. קצת תמוה עד כמה מעט קרדיט בלאט קיבל השבוע מתקשורת הספורט.

זה לא יהיה קל ללא התרומה העצומה של פארמר לקבוצה, אבל אני בהחלט חושב שזה אפשרי. עם רוטציות נכונות, התעלות של כלל השחקנים והנהגה של צוות המאמנים, מכבי תמשיך לדהור קדימה. שכשכולם מהמרים באופן כל כך חד צדדי, זה יכול לאותת שמשהו בחשיבה קצת עקום.

הערב עדיין נוכל לחזות בפארמר במשחק פרידה, אבל ממוצא"ש כבר נראה את מכבי החדשה. כס המנהיגות פתוח לגמרי, רק מחכה למי שיבוא לשבת עליו. הערכה שלי, גם בלי פארמר יהיה פיינל פור אירופאי. חכו תראו.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

טל בן יהודה בדה באזר 

דה באזר בפייסבוק

יומן הנרגן / יואב בורוביץ': כדורסל זה לשחורים (חלק 2)
עוד צירוף מקרים שקשור לבית"ר

36 Comments

גל ד 1 בדצמבר 2011

חסר למכבי כישרון בקו האחורי, זה ברור. ההחלטה להחתים את פארמר היתה בסדר גמור, אני מסכים. אבל מה עושים פאפאלוקאס (שעוד יכול לתרום) ולנגפורד (שלא)?

הרבה קבוצות ייפגעו מההסכם יותר ממכבי, אבל זה לא משנה את העובדה שהשנה מכבי בנויה רע. לא רואה את הסגל הזה הולך עד הסוף, אבל עם בלאט הכל אפשרי.

אזי 1 בדצמבר 2011

ברגע שנגמרה השביתה, ברצלונה לקחה את היורוליג. הקבוצה היחידה המצליחה באיררופה בלי שחקני NBA.
העונה של מכבי תגמר כשהיא תפגוש אותה.
השאלה אם זה יהיה בצלבה, בחצי או בגמר.
כל זה לא משנה את העובדה שדייוויד בלאט גאון, ולמרות שנראה שהוא לא רצה שחקן מהשביתה, הוא הפך אותו לרכש הפותח וכוכב מוחלט ואני סומך עליו שיחזיר את פאפאלוקס לעניינים ויעלה את אוחיון עוד מדרגה.
אני אפילו כבר מאמין, שאם בלאט רוצה, הוא יכול להפוך אפילו את בלו לרכז.

רק הצעה/בקשה לעתיד. אם בלאט נשאר עוד עונה, שלא ישדרו את המשחק הראשון של מכבי, סתם עושה כאב בטן…

רפאל 1 בדצמבר 2011

מכבי עושה רושם של קבוצה גדולה.
היורוליג עושה רושם של מפעל קטן.

ערן לוי 1 בדצמבר 2011

מכבי ת"א עשתה רושם של קבוצה גדולה גם במשחק גמר אליפות אירופה מול סקוויב קאנטו אי שם בשנות השמונים. קאנטו היתה היחידה במפעל באותן שנים שמכבי לא היתה מסוגלת לעמוד מולה. גם הנצחון הדחוק היחיד של מכבי על קאנטו באותה עונה היה בהפרש של נקודה. ברצלונה אכן משאירה את הרושם החיובי ביותר ביורוליג, והעונה עוד ארוכה, המפעל אכן קטן, קטנצ'יק, ויש מקום ליותר מקבוצה אחת גדולה. אפילו רצוי.

MOBY 1 בדצמבר 2011

צודק צודק וצודק
וזה עוד מירוק בנשמה.
1. בודאי שלהחתים את פארמר זה היה הדבר הנכון לעשותו (גם בלאט בדיעבד, כמו גם עם אליהו יודה בכך).מכבי מובילה בית שהיה קשה לנחש שיהיה כך לפני כן.
2. פרקינס היה השחקן המחבר הבולדוג סיצר את היסודות של מכבי שנה שעברה ויפה שהעלת זאת חבל שרוזן לא נלחם עליו.
3. בלאט באמת מאסטרו,גדול מאמני ישראל כיום עם מאבק עיקש על כל הזמנים.

MOBY 1 בדצמבר 2011

סיצר=שיצר

סלטיקס 1 בדצמבר 2011

אם אינני טועה פרקינס היה מועמד לירושלים לפני שהגיע לחיפה אלה שירושלים החליטה להחתים את מורן רוט ולקחת זר בעמדה אחרת.
אם היו לוקחים את פרקינס יכול להיות שמשהו היה זז בכדורסל שלנו

סלטיקס 1 בדצמבר 2011

אלה=אלא

Tal 1 בדצמבר 2011

מילים כדורבנות.

כשפארמר שיחק טוב, הוא היה ענק, כשלא שיחק טוב- קיבל את הביקורות הלא פורפורציונאלית בשתיקה ורק עבד קשה יותר. מכביסט אמיתי.
בניגוד לחלק מהכדורסלנים האמריקאים שהגיעו מה-NBA לאירופה (ג'י ג'י היקסון הוא דוגמה טובה), פארמר לא הרים את האף, שיחק בשביל הקבוצה, השתלב מצויין ונקלט במהירות שיא. לא בא לחלטורה, בא לשחק מכל הלב. בנאדם גדול, שנתן תקופה קסומה של כמה חודשים ואפילו הסכים להישאר עד הרגע האחרון גם כנודע שהשביתה.

כמובן שהקרדיט מגיע גם לשמעון ודיוויד שהחליטו באומץ להחתים אותו למרות שהמבקרים כבר השחיזו באוזניהם את העטים לשנייה שהשביתה תסתיים.

תודה מכל הלב ג'ורדן, מחכים לקדנציה הבאה.

כושי 1 בדצמבר 2011

וואו, קיבל את הביקורת ועבד קשה, מכביסט אמיתי, ממש סמל. מתי מעלים את החולצה לתקרה של נוקיה?
ברצינות, שחקן נהדר ונראה לי גם אחלה בנאדם ונכון לעכשיו, זהו. לא מכביסט ולא בטיח.
וטל, את הכסף סופרים במדרגות. ההתנגדות הראשונית של דויד להחתמה של שחקני NBA הייתה בגלל היום שאחרי. את הקרדיטים תחלק אחרי שהקבוצה תתאושש מהעזיבה (ואולי אפילו תצא מחוזקת-ימים יגידו). ולא לפני.

שניר 1 בדצמבר 2011

אתה קולט שבשיקטאש אשכרה עשו זאת ?

Tal 1 בדצמבר 2011

הלוגיקה שלך לא נכונה. זה שבתקרת אולם נוקיה תלויות גופיות של מכביסטים, לא אומר שצריך שיתלו את הגופיה שלך בתקרת האולם כדי להיות מכביסט. כנ"ל לגבי להיות סמל.

מכביסטיות מבחינתי זו הרוח, הגישה והאופי של השחקן. שילוב של צניעות, ענווה, עבודה קשה, עבודת צוות (בקיצור,להיות ספורטאי למופת), וכמובן- חתירה בלתי פוסקת להיות הכי טוב.

מתקופתו הנהדרת אך קצרה במכבי ניתן לראות שג'ורדן פארמר קורץ מהחומר הזה, ולפיכך הוא מכביסט.

Tal 1 בדצמבר 2011

כמובן שתנאי הסף הוא שאת כל הכישורים והתכונות האלו הספורטאי יפגין במדי מכבי :)

כושי 1 בדצמבר 2011

אני לא קונה את זה, סורי.
לדעתי זה לא עניין של לוגיקה זה עניין של תפיסת המונח מכביסט (אמיתי).
אני לא אוהד מכבי, וכמו שכתבתי בהחלט התרשמתי מפארמר, אבל אני חושב שצריך לעבוד קצת יותר קשה ובעיקר קצת יותר זמן כדי לזכות בהגדרה הזו.

Tal 1 בדצמבר 2011

אוקיי, זה כבר משהו אחר, והיות והמושג עצמו הוא מושג שכל אדם מפרש לעצמו- זו זכותך המלאה..

בעיניי גם שחקן ששיחק עונה אחת במכבי אבל נשזר באתוס של המועדון, או לפחות היה אחד ממוביליו באותה העונה תוך הפגנת האישיות והיכולת שמניתי למעלה הוא מכביסט, לפחות במונחים שלי,
אבל אני בהחלט מקבל שלך יש הגדרה שונה למושג.

קשקשן בקומקום 2 בדצמבר 2011

מכבי? צניעות, ענווה, ספורטאי למופת, זה מכביזם? נו באמת. מכביזם זה נצחון בכל מחיר, זה הכל. לטוב ולרע.

פיני – אולי גדול המכביסטים בעשור האחרון – צנוע? עניו? ספורטאי למופת? חרפת זאגרב זכורה לך? חאליק…
עבודת צוות? זה מה שמקדונלד עשה לאישתו של האפמן? עוד מכביסט אמיתי.

אגב אני חושב שפיני מאמן ענק (איש קטן), ולא מעניין אותי מה שמקדונלד עשה עם אישתו של הפמן, אבל הקומפלימנטים האלה פשוט לא ראויים.

ופארמר אכן כל מה שאמרת. רק שזה לא מכביסט.

B. Goren 1 בדצמבר 2011

הוא עוד ישוב. שיהיה לנו בהצלחה הערב.

דוב 2 בדצמבר 2011

מסכים.

לדעתי זו אחת הסיבות שדייויד התעקש להשאיר אותו אתמול על הפרקט, למרות משחק בינוני מינוס והעובדה שממחר (היום) הוא כבר לא יהיה בקבוצה.

טל בן יהודה 1 בדצמבר 2011

אזי,

אני מזכיר לך שגם שעונה שעברה ברצלונה הייתה רמה אחת מעל כולם והיא כשלה בלהגיע לפיינל פור. (אני זוכר כמה שמחתי שהם צריפו את אלן אנדרסון, כתבתי אז שבגלל זה הם לא יקחו גביע).

MOBY,
חסר לבלאט דבר אחד קטנטן כדי להעלות אותו בכלל לדיון של "גדולי מאמני ישראל", וזה גביע אירופה. עד אז, היחידים בדיון הזה הם רלף קליין ופיני גרשון. :)

B. Goren
האמת, גם לי יש הרגשה כזו…

MOBY 1 בדצמבר 2011

צודק, יש לו רק אליפות אירופה לאומות מול ספרד, וכמה הצלחות בינלאומיות שלא במדי הצהובים, מי סופר את זה?
:)

שניר 1 בדצמבר 2011

אשכרה , עם כוכב וחצי , מול המאחרת שהיא במקרה הנבחרת הכי כשרונית ביבשת.
באמת הישג עצום.

קשקשן בקומקום 2 בדצמבר 2011

חברים – אצל טל בן יהודה זה עובד ככה: אם זה לא במכבי – זה לא קרה

טל בן יהודה 3 בדצמבר 2011

קודם כל… קשקשן צודק לגבי.

מעבר לכך, לא אמרתי שבלאט לא מאמן גדול, אני פשוט לא חושב שהוא בשורה נראשונה עם ה-2 שהזכרתי. בספורט, מבחן התוצאה הוא זה שקובע והוא עדיין לא שם…

הוא יהיה – עם גביע אירופה.

מעבר לכך, לא שההישג של בלאט לא היה גדול, אבל אני באמת חושב שהישיגים בנבחרות הן פחות משמעותיות מהישגים בקבוצות. השפעת המאמן שם פחות חזקה: הסגל פחות או יותר נתון (למעט החלטות קטנות פה ושם) והזמן שהוא מבלה עם הסגל הרבה יותר קצר. והנקודה הזו נכונה לגבי נבחרות של רוב משחקי הכדור.

קשקשן בקומקום 3 בדצמבר 2011

ובדיוק מהסיבות שציינת השפעת המאמן יותר חשובה. בגלל שיש לו פחות מרווח פעולה, והוא פחות יכול להנות מעבודה של אחרים (פיני לא היה מגיע לחצי ממה שהגיע בלי דיוויד מאחוריו).

דיוויד לדעתי לא רואה את פיני ממטר. פיני אכן שועל ומנהל משחק מדהים אבל הוא לא יסודי ולבנות קבוצה הוא לא יודע….

והוא חרא בן אדם שאין דברים כאלה

אזי 1 בדצמבר 2011

נכון, אבל מאז הם התחברו עוד עונה
ואנחנו איבדנו את הרכז הפותח..

מצד שני אני ידוע כפסימי, אחרי ההפסד למילאנו כבר שלחתי את כולם לים, אין לי בייה לטעות שוב

כושי 1 בדצמבר 2011

טל, אני לא ממש מבין את הכותרת. מה עושה את פרמר מכביסט יותר מכל שחקן אחר שעצר במכבי לחצי שעה? זה שהוא נחמד? שהוא שחקן נהדר? לא הבנתי את השורה על כך "שמישהו מבחוץ לא יבין עד כמה ענק זה זה באמת היה", מה מישהו מבפנים מבין שאני לא?
אני (כמוך) אופטימי בנוגע לעתיד, מכבי הוא מועדון מספיק גדול שידע איך להתמודד עם עזיבה של שחקן כזה או אחר. יחד עם זאת, בהחלט יכול להיות שהדומיננטיות של פארמר היא היא כה גדולה ומכבי תתחיל למעשה בדצמבר תהליך של בניה מחדש. ימים יגידו.

טל בן יהודה 1 בדצמבר 2011

היי כושי,

האמת, הכותרת היא לא שלי. (אני חושב שאנחנו צריכים Disclaimer שאומר ש"הכותרות אינן פרי יצרתם של הכותבים").

לגבי המישהו מבחוץ… התכוונתי לכך שאלה שלא אוהדים את הקבוצה, לא בהכרח יבינו את ההרגשה הנהדרת שקיבלנו שפארמר, היהודי מה-NBA, שיחק אצלנו והיה חלק מאיתנו, גם אם לתקופה קצרה.

כושי 1 בדצמבר 2011

או.קיי. תודה.
אגב, אני לא אוהד מכבי אבל מאוד נהנה לקרוא את הפוסטים שלך.

הופ 1 בדצמבר 2011

ניטפוק – האמרה היא הפוכה: "חכם לא נכנס לבור שפיקח יודע איך לצאת ממנו".

קסיוס קליי 1 בדצמבר 2011

דווקא ההיפך:

פיקח לא נכנס לבור שחכם יודע לצאת ממנו.

הופ 1 בדצמבר 2011

יש מחלוקת מסוימת בנושא אבל רוב הגרסאות תואמות לשלי (לפי גוגל). גם ויקיפדיה: http://bit.ly/vdPUB0
זה גם יותר הגיוני – לפיקח יש תושיה שמאפשרת לו להיחלץ ממצבים מסובכים שחכם, שחושב מראש, כלל לא נקלע אליהם.

קסיוס קליי 1 בדצמבר 2011

הופ תחשוב רגע…

מה ההבדל בין פיקח לחכם?

פיקח זה אחד שיודע לצפות מראש אירועים, הוא יותר עירני למתרחש ויודע איך לחשב את ההתנהגות שלו לתועלתו.

חכם הוא בעל התושיה, היצירתיות ואינטלגנציה שיכולים לעזור לו לצאת ממצבים קשים.

וזה ממש להיפך, פיקח הוא אחד שיודע לא לעשות טעות שחכם יכול לעשות ולצאת ממנה.

קסיוס קליי 2 בדצמבר 2011

האמת שהסתכלתי בויקפדיה.
לא מסכים עם ההגדרה של חכם.

נגיד שאדם נתקל בבעייה בפעם הראשונה ומוצא לה פתרון מבריק.
זה בזכות החוכמה שלו ולא בשל פיקחותו.

על שלמה המלך לא היה כתוב הפיקח האדם אלא החכם באדם.
הוא פתר מצבים "בזמן אמת".

אבל זה נכון ששני הצורות מופיעות.

ניר לוי 1 בדצמבר 2011

אני חושב שיש עוד סיבה להגעה שלו, וקצת רמזת עליה כשדיברת על כהונתו הראשונה במכבי.
מדובר בשחקן יהודי שלא מקבל יותר מדי דקות באנ.בי.איי.
אני מניח שחלק מהרצון להחתים אותו היה גם במחשבה קדימה, להכין את הקרקע (בעיקר מבחינתו) לקראת הגעה שלו בשלב מאוחר יותר בקריירה שלו, כשימאס לו מהספסל באנ. בי. איי.

בני תבורי 1 בדצמבר 2011

יפה טל, כרגיל. אני רק תוהה בנוגע להגיון שבהכללתו בהרכב הלילה בסרביה. מה זה משדר לפפלוקאס ואוחיון?

Avnas 5 בדצמבר 2011

הממונים ב"שוקן" רוצים לצמצם את ספורט הארץ
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000702326
מחאה חדשה צריכה להתחיל

Comments closed