להפועל ת"א, ברכות לרגל קריסתכם

.

.

.

.

.

.

.

.

***

פוסט מאת טל בן יהודה

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אני מניח שכולם כבר מכירים את המעשייה עם הצפרדע והעקרב ויודעים שהצפרדע עזר לעקרב לעבור את הכביש ובסוף שניהם נדרסו על ידי עגלת תינוק (או משהו כזה). כי העקרב זה עקרב והצפרדע זה צפרדע ואלי טביב תמיד יישאר אלי טביב.

אם אוכל ברשותכם לחזור לרגע לקיץ האחרון, אני ואחרים ממש שמחנו כשאלי טביב זכה בבמבי מול מוני הראל. לא בגלל שהיה לנו משהו נגד הראל, אלא בגלל שחשבנו בפשטות שאם יש בן אדם אחד שהיינו רוצים שיהיה המנהל והבעלים של יריבה שנואה שכזו, זה אלי טביב.

זה כלל לא משנה באיזה מצב נמצאת מכבי תל אביב, תמיד כיף לי לראות את היריבה העירונית נכנסת לסחרור מסוכן ומתרסקת באופן מפואר. אלי טביב הוא הבעלים את הפועל ת"א? הכל מוכן לקראת התרחיש המופלא הזה.

המינוי של יוסי אבוקסיס למאמן היה אמור לסמל את ההתחלה של הצניחה החופשית. לעבור מאלי גוטמן ליוסי אבוקסיס, זה קצת כמו לעבור מלנהוג על ג'יפ של לקסוס למגורים באותו בית עם אביבית בר זוהר למשך כמה חודשים (רק תשאלו את שי רגב).

אבל אז קרה משהו מוזר, אלי טביב עשה החלטה שנראתה כנכונה. אבוקסיס הפך לעוד קרבן בסכסוך של טביב והראל ובמהלך חפוז דרור קשטן מונה למאמן. אני לא אשקר, המינוי הדאיג אותי מאד, האם אנחנו רואים טביב חדש, האם העתיד הנפלא שצפיתי להפועל ת"א נמצא בסכנה?

ובכן, זה לקח כמה חודשים, אבל צפירת הרגעה נשמעה ברחבי מדינת תל אביב. אני מאלה שמאמינים שבני אדם לא משתנים, ושמחתי לראות פעם נוספת שצדקתי (כאילו יש אופציה אחרת).

דרור קשטן פוטר. אין טעם לשאול למה, זה לא משנה. חיכוכים עם הבעלים, סכסוכים עם השחקנים, הוא התלונן יותר מדי על זה שלא מפנים לו את הפח במשרד, העיקר שהעזיבו אותו. כאילו שעכשיו יש להם סיכוי לזכות באליפות. כן, כי זה כבר הוכח מדעית שחילופי
מאמנים באמצע העונה הוא המתכון המנצח לזכייה בתואר.

כל מאמן אחר כרגע יהיה ירידת מדרגה מבחינתם. זאב זלצר כבר סרב למשרה הזמנית, ורון ציבלין הוא מאמן הביניים. כבר נפוצו ידיעות חמות שמשה סיני הוא המועמד המוביל. מוסיקה לאוזניי הצהובות, רק אל תנמיכו בבקשה. אני מוכן גם שהיא תמשיך להתנגן בקולי קולות בין 2 ל-4. כאוהד מכבי ת"א לא יכולתי לחשוב על מועמד מתאים יותר להפועל מסיני. אולי אפשר לצרף אליו את גילי לנדאו כעוזר, טביב שומע? שמישהו ישלח לו סמס.

עכשיו גם יוצאים הידיעות ש"שחקני הפועל שמחים שקשטן עזב". אני מכיר את הידיעות האלה יותר מדי טוב מהקבוצה שלי ורכבת המאמנים שעברה על השחקנים מפונקים ומדושנים הללו. השחקנים של הפועל חושבים שהם הולכים לשחק משחורר ולדרוס את הליגה עכשיו שהרס"ר עזב". כי זה מה שתמיד קורה.

אז למקרה שאתם לוקים בהזיות, הנה מה שהולך להתרחש בוולפסון. הפער מקריית שמונה יגדל כבר בשבועיים הקרובים ל-11 או 13 נקודות. העונה הזו גמורה מבחינת האדומים. לשמחתנו זה לא ייעצר שם. המאמן הקבוע הבא יחזיק רק כחצי עונה עד עונה ואנחנו נראה מאמן נוסף עוד לפני סיום העונה הבאה, השלישי בתוך שנתיים. כי זה טביב. אנשים לא משתנים. תיהנו לכם אוהדי הפועל יקרים, אני יודע שאני אצפה ואעקוב בהנאה.

***

טל בן יהודה ב"דה באזר"

"דה באזר" בפייסבוק

 

קיצור תולדות הנאחס
חוסר הרלוונטיות של קשטן. סיכום המחזור ה-20

55 Comments

אנונימוס 10 בינואר 2012

מה שנקרא, הכל מכתוב.
השכונה והגועל נפש האלו באמת היו הדבר הכי צפוי בעולם

אמיר 10 בינואר 2012

אצלנו יש שכונה ידועה…
אצלכם גם עם בעלים נורמלי וגם עם כסף אין סופי הקבוצה נראית ותראה כמו שהיא עוד שנים רבות… כי כמו שאמרת הכל זה מכתוב!

שמעון שוואעי 10 בינואר 2012

נחמת עניים, שבמקרה הזה ממש לא תורמת לשיפור מצב הרוח.

יהודה 10 בינואר 2012

שיהיה טביב למכבי!

דור 10 בינואר 2012

בפעם הבאה שהחברים בצהוב יבכו ש"אוהדי הפועל מתעסקים רק במכבי", אשלח להם חגיגית את הטור הזה.

בהצלחה עם כל הקטע הזה של לנצח בדרבי אחרי שלוש שנים וחצי.

michels 10 בינואר 2012

לא אוהד את מכבי , אבל גדול.

יש לי הרגשה שההתפרקדות של הפועל לא תהיה רק בכיוון מקצועי ..

בכלל, למישהו יש דמיון מספיק מפותח כדי לראות את הפועל של טביב נהיית מועדון מסודר, נקי ורציני ??

הנפילה הולכת להיות כואבת, רק חבל שלראות את מכבי מפסידים זה הרבה יותר כיף..

יונתן 10 בינואר 2012

ויקום העיוור ויצחק על הפוזל

Sooner 10 בינואר 2012

אז מה טל, אתה שומר לנו מקום שם למטה? אתה מחכה שם לבד כבר 15 שנה. שלא תסתנוור כשנפתח את הדלת

Sooner 10 בינואר 2012

עד אז תן בראש לנובו מסטו ושירוקי ובוא לקבל בראש בדרבי כדורגל הבא

יואב 10 בינואר 2012

עדיף לבאר יעקב. אחלה מתנס יש שם.

Cabrio 10 בינואר 2012

א. למכבי כדורסל יש הרגל מגונה לתת בראש גם לפנאתנייקוס, ברצלונה וריאל מדריד. העובדה שהיא באחד מ 4 המקומות באירופה כמעט מדי שנה היא סתם פועל יוצא מכך…
ב. ב 15 שנה שאנחנו ״למטה״, גם הפועל לא בדיוק שלטה בליגה ללא עוררין……. הלו, תתעוררו, שנתיים טובות עם אליפות אחת של פחות נקודות מהשניה בטבלה (…) לא עשו אתכם אימפריה. בהצלחה בדרך לליגה השניה.. אייזנברג בכדורסל, טביב בכדורגל ! תענוג.

יואב 10 בינואר 2012

סונר,
15 שנה-אליפות אחת מול שתיים ושלושה גביעים מול חמישה. מקום טוב באמצע אני אומר. גם ביתר משקיפה מלמעלה.
טל,
פזיז מידי, מוקדם מידי, מתלהב מידי פלוס מתן תשומת לב מוגזמת להם…

יוני 10 בינואר 2012

ביתר משקיפה מלמעלה גם בלי ארקדי. זה היופי פה. עד שלא תהיה רעידת אדמה, שאולי אנחנו עדים לה ולא מבינים עדיין (הנדידה לאירופה, לא חקירת לוזון), יש את חיפה והשאר חיות על שאריות. 4 הגדולות זו פונקציה של קהל ורעש תקשורתי, לא שום דבר אחר. השאלה היא האם ומתי קבוצות הגל השני ירימו את האף ויפסיקו למכור שחקנים לקבוצות ה"גדולות".

אסף THE KOP 10 בינואר 2012

אוהדי הפועל ת"א עוד לא השלימו עם המהפך של 77.

תתכוננו למופע שלהם.

אזי 10 בינואר 2012

מצטער טל,
אין לי קשב או עניין במה שקורה בהפועל כל עוד הקבוצה שלי מפורקת לגורמים, שאף אחד לא יודע איך לחבר אותה מחדש…

הפועל יכולים להתפרק או לקחת את הצ'מפיונס מבחינתי..
כל עוד אנחנו לא באותה ליגה שלהם.. זה לא משנה..

matipool 10 בינואר 2012

השיר שצירפת הוא שיר ענק שלא זוכה לכבוד הראוי לו .

עופר פרוסנר 10 בינואר 2012

לא חושב שהפועל תל אביב מתפרקת, אבל משהו יותר חשוב – אני מאוד מרוצה שהכותב הפנים את הסדר החדש וקרא לקבוצה שהוא אוהד מכבי תל אביב או מכבי ת"א. זו הדרך הנכונה לקרוא לקבוצה המדוברת.

Sooner 10 בינואר 2012

מכבי זה רק בתל אביב

טל בן יהודה 10 בינואר 2012

ייתכן שהכותב הפנים זאת… או לחילופין, ייתכן שהכותר פשוט אינו בחור יומרני שמתייחס לקבוצה שלו בדרך פריפריאלית. אבך זה בטוח אחד מהשניים…

amitpros 11 בינואר 2012

זה דווקא נראה כאילו הוא הפנים.וברכות להפועל על סיני.כבר עדיף תומר.

S&M 10 בינואר 2012

אין עלובה כמו שמחה לאיד.
על אחת כמה וכמה כאשר השמחה הזו היא התפרצות לדלת פתוחה של סיפור ידוע מראש, שלא מפתיע אף אחד באמת.
מה גם שזה בא מאוהדי קבוצה עלובה באמת כמו מכבי ת"א, שלא ברור מה עלוב בה יותר – הניהול החובבני או האוהדים שמבולבלים כבר שנים בין אהדת הקבוצה לאהדת האליל.

יואב 10 בינואר 2012

אתה אולי מבולבל/מתבלבל, לא אני.

שמחה לאיד היא נחמדה כשהיא באה במנות קטנות וקצובות ובעיתוי הנכון.וזה בטח לא מתקיים כאן.
טל, כתבת בעצם טור אדום קלאסי.

טל בן יהודה 10 בינואר 2012

אני רואה שאני אצטרך להתייחס לכל העניין של "התייחסות לקבוצה אחרת בעוד הקבוצה שלך נמצאת בשפל". אעשה זאת ב-2 חלקים ותוך כדי גם אוכיח שאוהדי הקבוצות האחרון מתנהגים באותה הדרך.

לפני כן, אציין שאני מדבר רק על היחס בין מכבי ת"א להפועל ת"א, נושא שקרוב לליבי ואני מכיר, איני יודע לגבי אוהדי קבוצות אחרות.

הפרדת רשויות
כל מי שטוען (בצורה כזו או אחרת) ש"לא צריך להתעסק בקבוצה אחרת כשהקבוצה שלך נמצאת במצב שהיא נמצאת בו", כנראה שאינו מבין את המהות היחסים בין מכבי והפועל בתל אביב. הקשר ביני לבין קבוצתי מכבי ת"א והקשר ביני לבין הפועל ת"א הם שני דברים בלתי תלויים ונפרדים לחלוטין. יש את האהדה האדירה למכבי, ויש את השנאה העזה (אך ספורטיבית) להפועל.

בכל שבוע, לא משנה המיקום של כל קבוצה בטבלה, אני בודק את התוצאה של מכבי ואת התוצאה של הפועל. השמחה שאני מרגיש מניצחון של מכבי שווה לשמחה שאני מרגיש מהפסד של הפועל. לא יותר ולא פחות. זה זהה. למעשה בכל סופשבוע אני עוקב אחרי שתי קבוצות באותה האדיקות. אם מכבי ניצחה, הסופ"ש אינו שלם אם הפועל לא הפסידה.

תאמינו לי שיש בליבי מקום לשניהם. הם מתקיימים זה לצד זה בשלום במשך עשורים ויש מקום לכולם. אין למשפט הידוע "בנפול אויבך אל תשמח" מקום בעולם הספורט, "בנפול אויבך תצחק ותלעג". מעבר לכך, אין שמחה כמו שמחה לאיד, מצטער, זו המציאות!

ומה בכדורסל?
וזה מעביר אותי היישר לעולם הכדורסל הקטן שלנו בארץ. אם יורשה לי לצוטט תגובה מייצגת כאן: "ויקום העיוור ויצחק על הפוזל". אהההמממ, האין גבול לצביעות.

בכל פעם שמכבי ת"א בכדורסל פוגשת בגורל שלילי (אם זה בהפסד בגמר היורוליג, הפסד בארץ או רענן כץ), כל שונאיה מתמוגגים מהרגע ולא מתביישים בכך. אותם שונאים שייכים כמובן למחנות אוהדים מוכרים כמו הפועל ת"א, הפועל ירושלים ואפילו מכבי חיפה.

אם כל אותם מגיבים מתנפלים עלי כשאני מתמוגג מהפועל ת"א כדורגל בעוד קבוצתי נמצאת במצב שנמצאת, מה אגיד על כל אותם מתמוגגים מעולם הכדורסל. הפועל ירושלים היא קריקטורה של עצמה ולהפועל ת"א בכלל לא הייתה קבוצה בחצי העשור האחרון, גם לא למכבי חיפה. האם זה מונע מכל אותם שונאים להתאסף בימי חמישי מול הטלוויזיה ולעודד את היריבות של מכבי מחו"ל, ולשמוח "בנפול אויבם"? כמובן שלא. הם לא נותנים לפרטים הקטנים האלה להפריע להם, גם להם יש מספיק מקום בלב לתיעוב של מכבי ת"א ושמעון מזרחי, אפילו אם קבוצתם היא בדיחה.

מאשקה 10 בינואר 2012

אני לא הופתעתי מפיטוריו של קשטן.
מאמן שמתמנה בשיחת טלפון בת 7 דקות בעת חופשתו, ויודע אותו מאמן מעוטר שיש מועמד אחר לאמן את הקבוצה, אין שום הפתעה שהוא פוטר בשיחת טלפון שנייה בת 5 דקות.מי שמינה אותו לא ספר אותו.
איך שמתנהלת הנהלת הפועל ת"א בשנים האחרונות, מגיע לה הבאלגאן הזה. טיפוס כזה כמו טביב קונה את הקבוצה מכספו שנעשה בחו"ל, אחרי שפירק את הפועל כפר סבא לחתיכות עם הבאת השחקנים הכי טובים שלהם להפועל ת"א, מגיע למועדון הזה שיראה איך שהוא נראה, עם כל הכבוד שיש לי לדרור קשטן ולי יש כבוד, טביב לא סופר אותו ממטר. כמו שגלודאהר פיטר את בשיחת טלפון את נימני ואחריו את איווניר שהביא "מכביזים" למכבי ת"א בשיחת טלפון, ככה נראת הביצה של הכדורגל התל אביבי.
טוב שיש לנו שני ישראלים רציניים כמו יענקל'ה שחר ואיזי שירצקי.
הגעיל אותו הקרבות של מנהלי הפועל ת"א על השליטה שבמבי משחק בינהם. כמעט התגעגעתי לימי ההסתדרות ששלטה בפועל ת"א.
כל הכדורגל הישראלי הוא ביצה אחת גדולה, מניהול הקבוצות התל אביביות, דרך פתח תקווה עד פרוספר איזאגי שכני מאשקלון.
לא שהכדורסל זה משהו, לכן מתנחמת בלי קורזיץ.

יואב 10 בינואר 2012

טל,
אם החלק השני אני מסכים לגמרי. הם(כל מי שציינת) האחרונים שיכולים לבקר שמחה לאיד כי הם אלה שהמציאו אותה והיו חולמים שמצב קבוצתם בכדורסל (ועוד החמאת למצבם האמיתי) את מצב מכבי רגל. זאת הרי צביעות לשמה. או שאתה מקבל שמחה לאיד על כל כיווניה או שלא. זאת לא תוכנית כבקשתך.

ממש לא איתך בחלק הראשון. אני אוהד מכבי, כל השאר הוא משני עד לא קיים. אם מכבי מנצחת-זהו יום טוב נקודה.הפסד של הפועל הוא לא יותר מבונוס. לא יכולה להיות להפועל עוצמה ריגשית עלי שמתקרבת בכלל למכבי. גם לא ביקומים מקבילים.

יואב 10 בינואר 2012

והיו חולמים שמצב קבוצתם בכדורסל ידגדג את מצב מכבי רגל.

ירח אדום 10 בינואר 2012

כמו שנאמר:"אין שמחה כמו שמחה לאיד" .אבל רגע רגע על מה בדיוק יש לך לשמוח? אני כבר לא שונא את הקבוצה שלך.היא כל כך פאתטית שאני כמעט מרחם עליכם…

Cabrio 10 בינואר 2012

אני חייב לומר משהו שיושב לי על הלב –
למרות כל הראיות, הסיבות וההיגיון – עדיין מקונן בי החשש שהפועל תזכה באליפות. הליגה עדיין על קו האמצע, יש המון נקודות בקופה. אבל החשש הזה מונע בעיקר מדבר אחד – המתחרה של הפועל היא קרית שמונה. לא חיפה.. לא מכבי.. גם לא בית״ר. קרית שמונה יכולה להמשיך לאליפות מדהימה אך באותה מידה גם להחנק וליפול כמו (כל?) קבוצה קטנה שעלתה לגדולה. אם הייתה עומדת שם איזו חיפה או בית״ר הייתי רגוע.. אבל הבנתם אותי. יכול לקרות מצב שבו גם יכולת בינונית להחריד תביא את הפועל לאליפות. עצוב, מדאיג, אך ריאלי.

אופיר 10 בינואר 2012

סיני???

סאבוטאז' מכוון של הבעלים בקבוצה שלו זה כבר משהו מיוחד באמת…

אלקו 10 בינואר 2012

טל, אני שונא אותך (שנאה ספורטיבית).
הייתי שמח לכתוב שהשמחה שלך מוקדמת אבל לצערי הרב אתה צודק. מה שמשגע אותי זה שכשהתחילה המחאה נגד טביב הואשמנו בגזענות ואנרכיזם על ידי אותם אנשים שיגידו עכשיו שהכתובת הייתה על הקיר.
תשמחו כי שלוש וחצי השנים שלנו הגיעו לקיצן.
תשמחו כי עוד מעט הבלגאן במכבי לא יהיה בכותרות כי ייגמר המקום לכותררות.

אני לא מתלונן על השמחה לאיד שלך, להיפך. הייתי נעלב אם היא לא הייתה קיימת. אני מעדיף אוהדי מכבי שיודעים לשנוא אותי באמת על פני הגישה המתנשאת של אלא שבעד הפועל באירופה (למרות שהיא לא מייצגת את המדינה!).
טביב סגר את שער 5, סיני סגר את שער 7. אם הם יאחדו כוחות סביר להניח שעד סוף העונה ייסגרו גם 2 ו- 13.

גלעד בלום 11 בינואר 2012

מה יש לכם בדיוק לשמוח? ניצחנו היום,לא? ועוד עם מאמן כושר על הקווים.. אני לוקח מהיום את ההעפלה לגמר גביע הטוטו,זה מצב לתואר,לא? במצב של הכדורגל הישראלי אין מה להתעסק עם מה שמסביב כי כל ההנהלות כמעט ללא יוצא מהכלל או שמורכבות מזבלי אדם או ממנהלים גרועים שלא מבינים,הדבר היחיד שאותי מעניין זה ש-11 שחקנים עם חולצות אדומות יילחמו וישיגו תוצאות סבירות ואת זה הפועל עושה כבר כמה שנים,אפילו העונה הם לא כל כך גרועים(אם כי לא ממש טובים).

כבר היו לנו מנהלים ממש גרועים-ניסנוב,עגיב,פלדה,אייזנברג,מוני ושרדנו אותם,גם את טביב נשרוד.

השחקנים על המגרש הם אלה שמספקים את הריגושים ולמרות מה שנכתב כאן יש להפועל סיכוי לא רע לצאת עם משהו בעונה הזאת,העיקר בשבילי זה שאין כבר שירי שואה בשער 5.

השמחה לאיד היא כמובן טבעית אבל די ילדותית,כלומר גם אני כמובן שמח כשמכבי מפסידים(בייחוד כשזה לקבוצה מעיר הולדתי) אבל לדבר על זה בפומבי זה לא רציני ואני מאמין שזה מביא נאחס,תאר לך איזה מגוחך אתה תצא,מר בן יהודה אם הפועל תזכה בכל שלושת התארים העונה אחרי הכותרת שלך-ברכות לקריסתה של הפועל,לדעתי הנאחס כבר עובד,נראינו לא רע היום נגד מכבי פ'ת.

במציאות הישראלית יש מצב שהפועל תנוהל באופן קטסטרופלי ועדיין תצליח כמו שמכבי חיפה שמנוהלת באופן מקצועני אבל נראית קטסטרופה,הרי הסגל של הפועל בכלל לא רע וקשטן השאיר קבוצה די מאורגנת(אם כי די כבויה) עם מצב טבלאי לא רע,המאמן שיבוא יכול להצליח,הרי אצלנו מקום שני וגביע זו עונה מוצלחת,להכריז על קריסה בגלל שקשטן הלך הביתה זה קצת מוגזם, לא?

שלא תבינו אותי לא נכון,אני לא מרוצה מההתנהלות של טביב אבל זכותו לפטר מאמן אפילו אם זה קשטן,את התוצאות נבדוק בסוף העונה,מה שקורה בהפועל מוכיח שמה שחשוב זה חומר השחקנים והגאווה שלהם ולא ממש המאמן או ההנהלה,לשחקנים של הפועל אין לי בכלל טענות ואני מצפה לכל משחק בהרגשה שהם הולכים לנצח,כל השאר זה בולשיט של טוקבקים כמו הטור הזה וכמו התגובה שלי,אני לא טוען שאין כדורגל בישראל,אני טוען שהדבר היחיד שמעניין זה כשהמשחק מתחיל והשחקנים רצים ונלחמים,מעבר לזה זה אנשים כמו אזגי,טביב,לוזון,שופטים באדום,חקירות,התפרעויות,קללות,כתבות אינטרסנטיות בעיתונים ואוהדים שמתלהמים בתקשורת,אותי מעניין מה שקורה על המגרש ולכן ההכרזה על הקריסה של הקבוצה שלי לא ממש ברורה,אייזנברג הרס את הכדורסל אבל עד כמה שאני יודע יש הפועל ת'א בכדורסל ואין לי ממש בעיה שהם לא בליגת העל,אז מה?אהדה לקבוצה היא משהו ילדותי גם כך,השמחה מנצחון על באר יעקוב היא שמחה אבל אוהדי מכבי לעולם לא יבינו.

צור שפי 11 בינואר 2012

גלעד – מהראש אני מסכים אתך. הבעיה היא תחושת הבטן. גועל נפש.

טל בן יהודה 11 בינואר 2012

היי גלעד,
כמה דברים לתגובה המצוינת והמפורטת שלך:

– הקריסה שצפויה לדעתי היא כמובן לא בגלל שקשטן הלך, הקריסה תגיע בגלל שטביב יישאר. פיטורי קשטן הוא סמפטום, לא המחלה.

– קצת מפתיע אותי האמון שלך בשחקנים שלכם. כלומר, לא שזה רע אלא פשוט מפתיע במציאות של היום שהאמון בכדורגלן הישראלי נמצא בשפל. מעבר לכך, לפי מה שאני ראיתי השחקנים של הפועל לא ממש תמכו במאמן שלהם (ע"ע הציטוטים והידיעות לאחר הפיטורים). אני רואה את השחקנים של הפועל כפי שאני רואה את השחקנים בכל הקבוצות: מפונקים, חושבים את עצמם יותר מדי וכאלה שאף פעם לא יאשימו את עצמם – אלא תמיד יעבירו את האחריות למאמן.

– עזוב אותך "שמחה לאיד בפומבי או לא פומבי" מנחוס ונאחסים כאלה. אכן, אני אצא מגוחך אם הפועל תצליח העונה – אבל כמו בכ לדבר בחיים, אתה שוקל את הפקטורים שלפניך ומוציא מסקנה. זאת המשקנה שלי… מקווה שאכן לא אצא מגוחך (אם כן, אתה מוזמן לעשות לי קופי פייסט לטור הזה בסוף העונה).

– "השמחה מנצחון על באר יעקוב היא שמחה אבל אוהדי מכבי לעולם לא יבינו". שוב פעם אוהדי הפועל (מכל המינים והסוגים) חושבים שהם מכירים את עולם האהדה של אוהדי מכבי. על אותו משקל אני יכול לומר ש"השמחה מזכייה בגיע אירופה היא שמחה שאוהדי הפועל לעולם לא יבינו", אבל אני לא מתיימר לחשוב שאני יודע איך אחרים חווים ניצחונות של קבוצות שלהם. תאמין או לא, השמחה שאנחנו חווים היא טהורה בדיוק כמו שלכם.

אנונימוס 11 בינואר 2012

"אייזנברג הרס את הכדורסל אבל עד כמה שאני יודע יש הפועל ת'א בכדורסל". אין לי מילים לאמר כמה ניתוק ואטימות מביע המשפט הזה.
אולי כשיושבים בניו יורק, ולא חווים ביום יום את הכאב על מה שעבר על המועדון הזה תחת אייזנברג אפשר לפלוט קשקוש שכזה.

אם להקצין קצת, זה כמו לאמר "הרומאים הגלו אתכם, אבל עד כמה שאני יודע יש היום מדינה יהודית", תוך התעלמות מאיזה 2000 שנים של סבל גלות ומאבק לעצמאות שהיו באמצע.

נמרוד 11 בינואר 2012

מצד אחד אתה צודק, מצד שני לולא אייזנברג לא היה קם הפרוייקט הנפלא של הפועל אוסישקין, שמהצד נראה שהאהדה אליה גדולה יותר מהאהדה להפועל של אייזנברג ופלדה.

יואב 11 בינואר 2012

גם לחגוג בכיכר הפסד של היריבה זה משהו שאוהדי מכבי לא יבינו.

גלעד בלום 11 בינואר 2012

אנונימוס,למה אתה חושב שאני אטום? מה מניו יורק אי אפשר לסבול נפילה של קבוצה?הרי הלכתי לראות את הפועל של אייזנברג כל משחק כולל משחקי חוץ במשך 30 שנה עש שנת 2000,כל מה שאני אומר זה שקבוצה לא קורסת בגלל שיש מנהל גרוע במשך כמה שנים,הרי היו לנו שנים איומות בתחתית בשנות השבעים בכדורגל וגם היתה תקופת סיני כמאמן ושרדנו,כנ'ל מכבי שרדה את תקופת נמני,וגם בית'ר תשרוד נראה את התקופה הזאת,הכותרת שמכריזה על קריסה קצת מגוחכת בעיני,מוגזמת,מתלהמת וצהובה,אפשר לחשוב שאם הפועל תחזור להיות קבוצת מרכז טבלה עם ניהול גרוע לכמה שנים המועדון יקרוס,גם מניו יורק אפשר לחוות כאב,נכון הכאב על נפילת הפועל כדורסל הוא גדול אבל העולם נמשך וכמו שהליגה נראית אני לא מתגעגע לקבל 40 הפרש בדרבי ולחגוג אליפות של מקום שני.

טל,אתה צודק,אני לעולם לא אחווה את השמחה של זכיה בגביע אירופה ואתם לא תחוו את השמחה של נצחון על באר יעקב,אז מה? אז אני לוזר? לגבי השחקנים-מי יודע מה היה שם באימונים,אני בטוח ששחקנים מסוימים שמחים שהוא הלך ואחרים לא,ברור שחלק מהשחקנים לא תמימים,זה חלק מהמשחק,כנ'ל אי אפשר לדעת מה הלך בין טביב לקשטן,אולי קשטן היה לא בסדר,אני לא שופט,אפשר לבוא ולומר שעם חומר השחקנים שיש לקשטן הוא היה צריך להוביל את הליגה בקלות,הקבוצה לא נראתה מגובשת והוא איבד את אמון חלק מהשחקנים,יכול להיות שהמהלך להיפרד מקשטן יתברר כנכון,אי אפשר לדעת,הרי שונאי הפועל ניבאו נפילה אחרי שגוטמן/וורמוט/שכטר/דה סילבה יעזבו.

יואב,מה ההבדל בין לחגוג בכיכר לבין הכתבה הזאת שהיא חגיגה(מוקדמת בעיני) בפני עצמה של שמחה לאיד? דווקא בשמחה לאיד שני המועדונים די שווים,בשנים האחרונות בעקבות ה"הצלחות" של הפועל לנצח כמויות גדולות של משחקי דרבי הפכה שנאת הפועל לאובססיה אצל אוהדי מכבי כשאפילו בגוויה של הכדורסל מתעללים יום יום(כמה טוקבקים ציניים כבר אפשר לקרוא על מגרש החנייה או גן הפרחים שעומד על חורבות מגרש אוסישקין),אין לי בעיה עם זה אבל אני לא אוהב שעושים דמוניזציה של קהל מסוים,כל הקהלים פחות או יותר באותה רמה(נמוכה) ואם הפועל בכדורסל היתה לוקחת 400 אליפויות רצופות אז גם הקהל שלנו היה הופך לכוחני,תובעני,יהיר ומפונק,אבל מה לעשות שהפכנו ללוזרים גם על המגרש וגם בגלל מנהל שפל וכל מה שנשאר לנו זה לעשות רומנטיזציה של הלוזריות,להיות פרובוקטיביים ולשאוף שמכבי תפסיד,זו המציאות.

ראו מה קרה לקהל של מכבי בכדורגל,מהאוהדים הכי טובים בארץ הפכתם לחבורה של אוהדים מתוסבכים ומסוכסכים שמקללים אחרי כל הפסד,מרירים,ציניים,למי שגדל על דומיננטיות צהובה זה די מוזר לראות(שלא לומר מחמם את הלב)

טל בן יהודה 11 בינואר 2012

רק חשוב לי להבהיר משהו.

כל הסוגיה שלעולם לא נחווה דברים שונים: לא רמזתי או אמרתי שאתה לוזר. פשוט נתתי את הדוגמא הזו כהקבלה לאמרה שלך ש"לעולם לא אדע את שמחת הניצחון על באר יעקב", ולהמחיש את העובדה שאיני מבין את האמרה הזו או את היומרה של אוהדי הפועל להבין כיצד אוהדי מכבי מרגישים אחרי ניצחונות.

כפי שציינתי בתגובה, אינך היחיד שמעלה את הטענה הזו בתגובות דה באזר. משום מה המון אוהדים של קבוצות אחרות חושבים שאוהדי מכבי "נהנים פחות" מהניצחונות של הקבוצה שלהם… טענה פשוט מופרכת.

אנונימוס 11 בינואר 2012

אני בכלל לא מתייחס לנושא הפוסט. התייחסתי אך ורק למה שכתבת.
מה שעבר על הפועל כדורסל זה לא "כמה שנים במרכז הטבלה".
אולי זה לא היה חסר לך. לי ולרבים אחרים זה היה מאד חסר, ויש הרבה אנשים שעבדו ועובדים מאד קשה כדי שלמרות הכל תהיה הפועל כדורסל.
זאת מלחמת הישרדות יומיומית, במלוא מובן המילה, שמשפט כמו "אייזנברג הרס את הכדורסל אבל עד כמה שאני יודע יש הפועל ת'א בכדורסל" מגמד אותה לכלום.
אני מציע לך שתרים טלפון לאחד ממנהלי העמותה, הם ישמחו לדבר איתך (באמת, אפרכסתם פתוחה לכל) ולהסביר לך כמה הם נאבקים על כל שקל כל יום כדי שתהיה הפועל כדורסל.

גלעד בלום 11 בינואר 2012

טל,

אין בעולם קבוצה יותר מצליחה ממכבי כדורסל בשום ענף ספורט,לא היאנקיס,לא ריאל ולא אף קבוצה אחרת מתקרבת לאחוזי ההצלחה שלכם,לא מתיימר להרגיש מה שאתם מרגישים אבל אל תחשוב שאתם אוהדים נורמלים,אוהד של קבוצה נורמלית רואה אליפות פעם בכמה שנים אם יש לו מזל,הרוב רק חולמים,עכשיו תזכיר לי בבקשה כמה אליפויות וגביעים ראית בחייך? אתם תופעה,אני לא שופט לכאן או לכאן אבל זו תופעה ייחודית,מותר לתהות איך אפשר לשמוח אחרי האליפות ה-50 כשהקבוצה שבמקום השני עם תקציב שהוא 30 אחוזים ממכבי והקבוצה במקום השמיני כל התקציב שלה הוא כמו השכר של שני שחקנים במכבי.

יואב 11 בינואר 2012

גלעד,
רק ציינתי מה עוד אוהדי מכבי לא יחוו. הרי התגובות הנרגזות(של חלק) לשמחה לאיד של הפוסט הן הגדרה מדוייקת לגמל והדבשת. ואני חושב שיש הבדל גדול בין לעשות מאמץ ולהגיע לכיכר ואשכרה לחגוג ! בהפגנתיות(ונסתפק בהגדרה הזאת) לבין לכתוב פוסט בנושא. וכבר ציינתי קודם שהפוסט מקדים את המאוחר(אם בכלל) ואפילו קצת אדמדם.

יבור 11 בינואר 2012

זה לחלוטין מוקדם מדי.
תגידו – בשנתיים שלוש האחרונות לא היה סיפור עד כמה ההנהלה של הפועל "מפולגת, מפוצלת" ו"אי אפשר להמשיך ככה כשכל אחד מושך לכיוונו"?

אז אמרו. ועל הדשא – לשחקנים לא ממש היה אכפת והם שיחקו מצויין וזללו תארים והופעות באירופה.
אני לגמרי עם גלעד בעניין הזה – מה אכפת לשחקן שנותן פאס מי המנהל. אותו מעניין שהכדור יגיע לחבר אליו מסר.
כמו שלפני כמה שנים לא עניין (על המגרש) את ורמוט, שכטר וגוטמן הריב המוזר בין הבעלים, כך גם השנה זה לא משנה לטועמה, ידין וכו'.
ולהגיד שזה אותו דבר בכל הקבוצות זה לרוב נכון. ואז, מה שקובע זה הכישרון של השחקנים, שבהפועל (בזכות כספו של טביב) הוא רב יותר מרוב הליגה.

אז זה בהחלט מוקדם מדי, בעיקר על רקע היריבות של הפועל בצמרת, שממש רחוקות מלהרשים.

גלעד בלום 11 בינואר 2012

יואב,

אני לא מבין למה אתה חותר,אתה רומז שאוהדי הפועל יותר שפלים,נמוכים,רעים,לא מוסריים,צבועים מאוהדי מכבי,גם את הדרבי הזה אנחנו מנצחים? :) זו בסך הכל שנאה ספורטיבית,כל עוד אין אלימות אז הכל מקובל עלי,אני אישית כבר עברתי את הגיל,עכשיו אני מוכן לתגובה הבאה שתזכיר את הבובה של אוברוב ואת הרימון וכו',את שער היד של דרור בר נור מישהו פה זוכר?זה היה שנים לפני היד של גילי לנדאו

יואב 11 בינואר 2012

היד של בר נור לא היתה מולכם(:
זה ממש לא מה שטענתי. אני אישית לא נדלק משמחה לאיד(אם נצחתי דרבי, אניח לחברי האדומים הרבים במנוחה לכמה ימים וזה הדדי אגב). אבל לשמחה לאיד יש גם את הכיוון השני. לקרוא למכבי פתטית(לא אתה) בגלל הפוסט הזה ולהתעלם מהחגיגות בכיכר כאשר קבוצת הכדורסל שלך משחקת במתנסים זה מצחיק ממש וחסר מודעות בסיסית.
אין אלימות וזה הכי חשוב. זאת שנאה ספורטיבית טהורה שמתקיימת גם בין החברים הכי טובים(אשתי אדומה).
שכחת להוסיף לרשימה את ההסתדרות(:

גלעד בלום 12 בינואר 2012

היד של ברנור היתה מול רמת עמידר או משהו כזה,זה סתם כדי להזכיר את הצביעות וצרות העין של שונאי הפועל שמזכירים בכל הזדמנות שהפועל קבוצה שלוקחת אליפויות וגביעים ביד,באופסייד,עם קיזוז ועם עזרה של שופטים,של לוזון,ההסתדרות,מפאי,טביב שהביא שחקנים בחינם מכפ'ס וכו',תעדכנו אותי אם שכחתי משהו…לא ראיתי אוהדי מכבי יוצאים נגד אליפות השרוכים למשל…

יואב 12 בינואר 2012

היד של בר נור לא הביאה תואר. אולי לבאר שבע(זה קרה מול נתניה).
שונאי הפועל יזכירו את מה שבא להם בדיוק כמו שונאי מכבי שלא מפסיקים להזכיר ולפעמים גם משלבים את זה בחגיגות הפסדים צהובים בכיכר.הכל בסדר…
בוא לא ניתמם גלעד,למה שנצא נגד אליפות השרוכים כאשר החזרתם את אחד מסימלי המשחק ההוא כבן האובד?זה שסיני(הבן של אלוהים שהוא כבר פרסונה נננה) גירש?זה שנשאר בביתר(לאחר חתימה במכבי) כי איימו להתאבד ולתרום כליות? אתה באמת דורש יותר מידי מהיריבים שלך.יש לנו את הצרות שלנו…
הבא בתור הוא אלישע(:

יואב 12 בינואר 2012

נ.ב
היה מסריח אבל כנראה חוקי שם הסיבוביות עם כפר סבא(שמתרחשת שוב עם העיסקאות המופרכות מול הלוזונים).
אליפות הקיזוז כנראה שווה את זה שטביב הוא הבעלים שלך.בתיאבון.

7even 12 בינואר 2012

ומה בדיוק כותב הפוסט הזה שונה בהתנהלותו מכל החולי שהוא זורק על הפועל ת"א או על הכדורגל בישראל?
פניו כפני הכדורגל, העסקנות, והתקשורת בישראל – ממהר לקבוע, ממהר לשפוט, וממהר לחרוץ גורלות.
נשמע כמו עוד אוהד מכבי – אנחנו אוהדי נמני לא מכבי – ת"א.

באמת נו, חשבתי שהאתר הזה מראה יחס או גישה קצת יותר שקולה.
כותב הפוסט מוזמן להגיש קו"ח ל ONE.

אלקו 13 בינואר 2012

גלעד,
חשוב להבין שהעניין עם טביב הוא לא פיטורי מאמן כזה או אחר.
מוזר לי להסכים כל כך עם מכביסט, אבל טל צודק, קשטן הוא סימפטום בלבד להתנהלות ההרסנית של ההנהלה שלנו.
אסור להגיד שזה לא נורא כי כולם חרא כאשר הבעלים שלך מתנהג ככה לשחקני בית (סלים, אבוטבול) ועובדי מועדון ותיקים (כמו אלי בואנו), מסתכסך עם כל המועדונים בליגה בגלל מוסר תשלומים (חוץ מהלוזוניה כמובן, אסור לפגוע בעסקאות סיבוביות עתידיות) ויוצא למלחמת חורמה נגד הקהל. שירי שואה כבר אין, כאילו זה מה שחשוב, אז עכשיו את מרצו הוא משקיע את מרצו בצנזור שלטי אוהדים כאחרון הדיקטטורים.
פחות מהפיטורים של קשטן מטרידה אותי הכוונה שהיתה לו למנות את סיני, איווניר או אוחנה למאמן, בין יתר השמות, כאשר ברור לכל מי שקשוב טיפה לקהל עד כמה הם לא רצויים אצלנו, ללא קשר לפן המקצועי. ומועדון כדורגל הוא הרבה יותר מאשר הפן המקצועי.
התנהלות כזאת היא ראיה די ברורה שטביב רואה בהפועל מפעל עסקי נטו ולאור ההסטוריה שלו אתה יכול להסיק די בוודאות מה יקרה אחרי שהוא ידפוק את האקזיט שלו.
יש הבדל גדול בין ניהול גרוע לניהול ההרסני הנוכחי.

גלעד בלום 13 בינואר 2012

אלקו,

גם אני לא אוהב את ההתנהלות של טביב אבל מפה ועד הרס,קריסה וכו' הדרך עוד ארוכה,אם הוא באמת כזה גרוע אז בסוף הוא יילד הביתה,בכל מקרה אי אפשר לדעת מה יקרה כי בכדורגל הישראלי לרשעים טוב

טל בן יהודה 15 בינואר 2012

אני לא יודע אם מישהו עדיין נכנס כאן לתגובות…

אבל אחרי ההתפטרות הקולקטיבית של כל הנהלת הפועל, אני מחייך מסיפוק ורוצה לצעוק בהנאה:
טביייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייב!!!!!!!!!

איתן מקטמון 15 בינואר 2012

בדיוק נכנסתי כדי להגיד שזה טור נבואי…
מה השלב הבא?

אלקו 15 בינואר 2012

נו, מרוצה? כלב מכביסט (שנאה ספורטיבית בלבד, כן?)

טל בן יהודה 16 בינואר 2012

האמת, אני חושב שכן…
:)

והשנאה הספרטיבית מקובלת לגמרי.

Comments closed