השיגו לנו עז!

כי אנחנו חייבים להאשים מישהו בכל הצרות של נבחרת ישראל

מדובר בריטואל קבוע. טוב, בעצם, הוא חייב להיות קבוע, אחרת זה לא היה ריטואל. כל בסיס אוהדים תמיד מחפש את השחקן הזה שתמיד יהיה אשם בכל. שחקן אחד שתמיד אשם בהפסד, אשם במשחק, אשם במצב הקבוצה (שימו לב לסתירה, "שחקן" שאשם במצב "קבוצה"), אשם באיבוד כדור, גם כשהוא בכלל יושב על הספסל, ובכלליות, אשם בכל צרותיהם של האוהדים.

באנגלית הביטוי הוא Scapegoat, בעברית, מדובר בסוג של "שעיר לעזאזל". מבלי להיכנס יותר מדי לסיבות שזה המצב, אני מרגיש שלרוב ה"עז" בקבוצות שלנו כאן בישראל הם השחקנים הזרים. אולי בגלל שהם בדרך כלל יקבלו משכורות גבוהות יותר משאר השחקנים, כמו גם בגלל שהם מגיעים לכאן כדי *לחזק* את הקבוצה, אז הציפיות מהם גבוהות יותר. או, לחילופין, אולי זה בגלל שהם פשוט נראים שונה מאיתנו ולא מבינים את השפה, אז זה קל יותר להתביית עליהם.

אבל מה עושים כשמדובר בנבחרת הכדורגל שלנו. הרי אין ממש משכורות, אלא אם אנחנו מתחילים לחשב אש"ל ובונוסים, וגם אז, מדובר כנראה בסכומים שמתחלקים באופן שווה בין השחקנים. כולם שם מבינים את השפה, וכמעט כולם פחות או יותר גם נראים כמונו. אז איך לעזאזל בוחרים את ה"עז" שלנו במצב כזה?

אתם לא באמת צריכים לשבור את הראש עם השאלה הזו, אין כאן איזו חידה גדולה. אם אתם אוהדי ספורט, אתם כבר יודעים את התשובה. תופעה מן הסוג הזה תתרחש כמובן רק אם הקבוצה, כל קבוצה, לא תגיע להישגים והצלחות, וזה כמובן המצב התמידי כשזה מגיע לנבחרת ישראל בכדורגל. אז מה עושים? פשוט מתבייתים על השחקן הכי טוב ו\או בעל הפרופיל הגבוה ביותר של הנבחרת.

היום זה ערן זהבי. פעם זה היה יוסי בניון (בעצמה נמוכה יותר), ולפניהם חיים רביבו.

אוהדי ספורט הם לא הזן המתוחכם ביותר של בני אנוש. למעשה, אנחנו נמצאים די בתחתית של האבולוציה האנושית. אנחנו רואים שחקן שמצטיין בקבוצה שלו, אנחנו רואים שחקן שלא מצליח לשחזר את היכולת הזו בנבחרת, אז הוא האשם. ובכלל לא מזיק שהוא משחק בחו"ל ועושה הרים של כסף.

לעזאזל עם דברים כמו שיטת משחק, מאמן, צוות תומך, סיטואציה, ודברים זוטרים אחרים. זה בכלל לא מעניין. אנחנו צריכים את העז שלנו ואנחנו נמצא אותו ונאשים אותו בכל הצרות שלנו, החל ביכולת חלשה במשחק מוקדמות בקמפיין למונדיאל ועד למחיר החשבון חשמל שקיבלנו בדואר.

אחרי הניצחון על מקדוניה נתקלתי במספר תהיות של "מדוע אלישע לוי לא החליף אותו", את העז. הרי הוא מרוויח מיליונים בסין, איך הוא מעז לא להבקיע בשבילנו חמישייה. לעזאזל עם ההיגיון הבריא של "אם מקדוניה משווים לפני הסיום, מוטב ששחקן כמו ערן זהבי יהיה על הדשא מאשר הספסל" (והמקדונים לא היו רחוקים משוויון גם לפני הפנדל שקיבלו). לעזאזל עם האמת שגם ביום הכי חלש שלו זהבי כנראה עדיף על רוב השחקנים הישראלים שיש לנו.

הכותרת הזו של "אולי עדיף לוותר על ערן זהבי בהרכב" ממחיש בצורה הטובה ביותר את החוסר פרופורציונליות ורציונליות שבהתלהמות שלנו. מה אומר, תופעת "השעיר לעזאזל" במיטבו. אין כאן שום הרהור מקצועי או מחשבה אנליטית כיצד לשפר את הנבחרת, אלא רק רצון להוציא עצבים, להביך, להשפיל. למה? כי אפשר. לפעמים זה גם נחמד לתת לכתב כזו או אחר ציטוט שפל ופחדני מן הסוג הזה, כדי שהוא יהיה חייב לך אחד בהמשך. שמור לי ואשמור לך.

ואני בכלל לא ידעתי שהכדורגל הישראלי במצב כל כך טוב. מסתבר שיש לנו 10 שחקנים שטובים יותר מערן זהבי ומוטב לפתוח איתם בהרכב של הנבחרת.

החדשות הטובות מבחינת השעיר לעזאזל התורן, הנוכחי כמו גם הבאים אחריו (ברור שיהיו כאלה), הן שאוהדי ספורט מתהפכים כמו הקיפו את הקלישאה המועדפת עליכם: סטייק, פנקייק, ביצת עין, המבורגר. כל מה שצריך כדי שכולם יהללו וישבחו אותך שוב זה להבקיע גול. כמו זה מול בוסניה בקמפיין הקודם כשהנבחרת ניצחה 3-0.

ואז יגיע עוד משחק בינוני ושוב נשמע את הקולות הפתטיים של אלה שיודעים רק לדבר ולכתוב. ואז עוד משחק טוב וכולם ישבחו, ואז עוד משחק לא טוב וכולם ידרשו את ראשו, ואז עוד משחק טוב וכולם יהללו אותך, ואז עוד משחק שפל וידרשו להדיח אותך מהסגל הרחב, ואז עוד משחק מצוין שיוביל למחמאות אינסוף. אתם כבר הבנתם את הקטע, שוב, מדובר בעניין די פשוט. ואם לא הבנתם אותו, אתם כנראה חלק מהזן הלא מתוחכם הזה שאני מדבר עליו.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

132 תגובות ל “השיגו לנו עז!”

  1. יהושע (פורסם: 8-10-2016 בשעה 20:46)

    טור חשוב ונכון.

    בנוגע לזהבי – הוא לא התאמץ אפילו קצת בזמן שבן חיים וחמד רצים כמו פסיכים ללחוץ

    אפילו מסי ורונאלדו בנבחרת מעלים את רמת המאמץ ואתה מדדה במרכז המגרש שהכדור אצל היריבה?
    לא אשם בכלום אבל היה צריך להיות מוחלף כבר במחצית

    • אבשלום חום (פורסם: 9-10-2016 בשעה 03:04)

      טוב נו זהבי הגיע למעמד סטאר בישראל, כמו אוחנה בזמנו, שברגע שהכדור היה ברגלי הבלמים זה היה יכול להחזיר את הנשימה עד ההתקפה הבאה…טוב נו אז הכדורגל היה מעט שונה.
      וגם התפקוד של שניהם במגרש שונה. למרות שלדעתי לאוחנה משחק ראש ויכולת לשחק עם הגב לשער טובה בכמה רמות מעל זהבי.

    • אלי (פורסם: 9-10-2016 בשעה 20:13)

      מסי זה אחד השחקנים שמתאמץ מעט מאוד במשחקים גם בברצלונה וגם בנבחרת.
      ורונאלדו מספיק מקצוען בשביל שהוא לא יצטרך להתאמץ יותר בנבחרת מאשר במדריד.
      אני ממש לא מבין מאיפה הבאת את זה.

      ואם אתה כותב שזה טור חשוב ונכון אז איך הגעת. למסקנה שהיה צריך להחליף אותו במחצית?

  2. חן הצהוב (פורסם: 8-10-2016 בשעה 21:23)

    המקור של המונח 'שעיר לעזאזל' היה בשליחת שעיר (=תיש, הזכר של העז) למיקום שנקרא 'עזאזל' ביום הכיפורים, ובכך לכפר על חטאי כולם.
    אז אולי זה כן 'עז'?

    • דימיטאר ברבטוב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 07:41)

      בדיוק עמדתי לכתוב את זה, הקדמתני. השבוע במחזור יום הכיפורים נקרא על השעיר לעזאזל, שהוא תיש אומלל שבבית המקדש היו מעמיסים עליו באופן סימבולי את כל חטאי העם, ואחר כך באופן לא סימבולי היו זורקים אותו מצוק במדבר יהודה ומסתכלים איך הוא מתפרק לחתיכות. כלומר שהביטוי האנגלי הוא תרגום של המונח העברי העתיק.

    • ד"ר רזי הופמן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 12:16)

      איייזה עזזזזז?
      רציתי לדבר אתך בעניין העז…

  3. צור שפי (פורסם: 8-10-2016 בשעה 22:21)

    דורפן תמצת היטב בפתיח לחידון – העדר מיומנויות בסיסיות בחוליית ההגנה וכנ״ל היעדר יכולות הגנתיות של שחקני הקישור. אלה דברים שהאחראי הבלעדי לפתור אותם הוא המאמן. זהבי היה חלש אבל אי אפשר להפיל עליו את התיק, בעיקר כשהוא משחק בעמדה שלא מתאימה לו.

    • yaron (פורסם: 9-10-2016 בשעה 09:53)

      אחד הדברים שצרמו לי במחצית השניה (בייחוד מהדקה ה-60) היה חוסר ההשתתפות במשחק ההגנה של זהבי וטב"ח. זה פגע במשחק הקבוצתי וכמעט עלה לנו בנקודות. היה מקום להחליף את שניהם.
      אלישע בזבז הזדמנות מצויינת להפגין קשיחות ומנהיגות אבל כשאתה במתקפה תמידית מצד התקשורת אתה לא פותח חזית נוספת עם הכוכבים שלך…
      אלישע זה אלישע, גם בלי התקשורת סביר להניח שלא היה נכנס לעימותים עם הכוכבים. מצד שני, נראה שהוא כן מצליח לבנות נבחרת מחוייבת ומגובשת.

  4. שוטף + (ק)שישים (פורסם: 8-10-2016 בשעה 22:51)

    אז ככה זה שנותנים בקורת על המאמי הלאומי ויקיר אוהדי מכבי תא ,במדינה כל כך פרובנציאלית…זה כאילו שפגעו לכם באגו.

    אז ככה שביכולת שזהבי מציג בנבחרת נכון היה לתת הזדמנות לשחקנים נוספים, רק שנזכיר שלא שיחקנו מול אריות היבשת במשחק האחרון.

    והטענות שהוא לא שיחק בעמדה שלו די מגוחכות, כדורגל מודרני הוא משחק דינאמי, בו יש חילופי עמדות בין שחקנים. בשאר הקמפיינים זהבי שיחק לא באגף וגם לא סיפק הסחורה.

    טענות כאלה הושמעו גם בפני מסי מה שגרם לו לפרוש בזמנו…ולא מעט פעמים כגודל הציפייה משחקן כך גודל האכזבה.

    הבעיה שבנבחרת לא משחקים עבור כסף, וכמו שיש ארנבת שרצה במרוצי כלבים, ייתכן שזהבי צריך שק כסף לנגד עיניו שייתן לו מוטיבציה,כי לפי המשחק נראה שהוא שמר כוחות ואת רגליו עבור הפטרון הסיני, ושמועות על מעבר לקבוצת פאר סינית.

    מה שאני כן מסכים עם הכותב שבתקשורת ודעת הקהל המצב מדומה לחולה מאניה, או סקנדל או קרנבל

  5. יואב (פורסם: 8-10-2016 בשעה 23:08)

    העז התמידית בנבחרת היא המאמן. ובצדק. רובם ככולם בינוניים מאד.
    מבחינת השחקנים ובגלל הכישלון המתמשך, זה תמיד יהיה השחקן הטוב והמתוקשר ביותר.
    הפעם זה תורו של זהבי. זה הדור שלו. אם היו אומרים את זה לערן לפני שלוש שנים, הוא היה קונה את זה בשתי ידיים. גם אני האמת.
    הנבחרת לא מזיזה לי שערה מהגוף. לא כשהיא סבירה(נניח) ולא שהיא רעה כהרגלה. לגמרי עץ נופל ביער…

  6. קובי (פורסם: 8-10-2016 בשעה 23:09)

    זהבי הוא לא בניון עם כל הכבוד..
    יכול להיות שזהבי אכן השחקן הישראלי הטוב ביותר(אני הייתי לא בטוח בזה אפילו שהיה בשיאו במכבי),אבל הוא ממש לא בלבל מעל כולם.
    זהבי יכול לשחק או כחלוץ מרכזי או כחלוץ שני. אם הוא משחק כחלוץ מרכזי אז הוא נלחם על המשבצת עם חמד ודאבור(חמד הוא אחד האנדרייטדים הגדולים בדורנו ודאבור הוא אולי שחקן העתיד שלנו).
    אם הוא משחק כחלוץ שני באמצע זה חייב להיות לא על חשבון מרכז השדה במיוחד שנבחרת ישראל נחותה מרוב הנבחרות שמתמודדות מולה(כשפורטוגל למשל שיחקו 4-4-2 הם לקחו את ז'ואו מריו שהוא קשר מרכזי אנרגטי מהיר ואתלט שיכול לשחק באגף ושיחקו איתו שם,גם צרפת עשו אותו דבר עם סיסוקו ככה שהם לא איבדו מהעוצמות שלהם ועדיין שיחקו 4-4-2 ויכלו לתת לגריזמן/נאני לשחק באמצע,מתחת לחלוץ).דרך נוספת היא לשחק 5-3-2 כמו ויילס ואיטליה כשזהבי משחק חלוץ שני,זו יכלה להיות אחלה שיטה לנבחרת ששיחקה בה בעבר ועשתה תוצאות טובות איתה (3-3 עם פורטוגל,0-0 עם ויילס בחוץ)אבל אלישע לא מאמין בה וחבל.

  7. Duncan (פורסם: 8-10-2016 בשעה 23:39)

    האוהדים טיפשים. רק כי הוא היה מעולה בליגה בישראל לא אומר שהוא אמור להבקיע מול איטליה ומקדוניה.

  8. איציק (פורסם: 8-10-2016 בשעה 23:39)

    אני לא מבין על מה המהומה. לא ראיתי את המשחק מול איטליה, אבל ראיתי מול מקדוניה והתרשמתי מאד מהנבחרת. לדעתי נבחרת מאד מאומנת שיודעת בדיוק מה היא רוצה בכול רגע. אם היא תשחק ככה מול איטליה במשחק השני ומול ספרד, אני בטוח שהיא יכולה לנצח גם אותן.
    זהבי, זה קישקוש, פשוט לא היה צריך אותו מול מקדוניה. כשהנבחרת באמת תצטרך אותו, היא תפעיל אותו והוא כבר ייתן את התפוקה. לא רואה צורך לשחוק כוכב במשחק שלא היה מוטל בספק מהדקה הראשונה.

    • נועם (פורסם: 9-10-2016 בשעה 00:00)

      צריך לשים על התגובות שלך שלט אזהרה. אתה יכול לגרום לבנאדם שבץ עד שהוא רואה את השם שלך…

      • איציק (פורסם: 9-10-2016 בשעה 06:57)

        טוב שהשם שלי לפחות מרגיע… אם גם הוא היה גורם לשבץ…
        בקיצר, היום כבר אי-אפשר לכתוב מה שאתה חושב, כי ישר יחשדו בך במשהו. עדיף לשתוק וזהו.

    • yaron (פורסם: 9-10-2016 בשעה 09:39)

      מהדקה הראשונה ועד האחרונה כולל זמן פציעות ;-)

      • איציק (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:26)

        ובמחצית (אולי אפילו במיוחד במחצית).

    • ד"ר רזי הופמן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 12:20)

      איציק אתה ציני או רציני לגבי ספרד ואיטליה?
      אילה שתי קבוצות שיקחו 6 נקודות כל אחת מול ישראל.

      • איציק (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:25)

        חכה ותראה, כמובן במידה וישמרו על הכושר ממקדוניה, וזה מאד לא קל.

  9. יואב דובינסקי (פורסם: 9-10-2016 בשעה 05:36)

    אין מה להאשים את ערן זהבי שהוא לא מבקיע מבישולים של דור מיכה כשדור מיכה לא מוזמן לנבחרת.

    • מתן גילור (פורסם: 9-10-2016 בשעה 06:01)

      איזה מזל שדור מיכה מבשל לו בסין.

    • dmc (פורסם: 9-10-2016 בשעה 06:50)

      בחרת את מיכה כשם גנרי או שאתה באמת מחזיק ממנו?

      • יואב דובינסקי (פורסם: 9-10-2016 בשעה 07:21)

        חס וחלילה שם גנרי. שחקן אדיר

        • dk (פורסם: 9-10-2016 בשעה 08:37)

          מאוד מעריך את מיכה ובכל זאת, אם שחקן צריך שחקן ספציפי לידו כדי לבלוט כנראה חסר לו משהו כדי להיות שחקן טוב באמת

          • dmc (פורסם: 9-10-2016 בשעה 10:02)

            לכל שחקן יש ציוות מסוים או שיטה מסוימת שיוציאו ממנו יותר

            • שוטף + (ק)שישים (פורסם: 9-10-2016 בשעה 13:13)

              לכל פקק יש בקבוק, לכל דלי יש סמרטוט מאת: ס. קונסטנצה

            • dk (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:03)

              שיטה מסויימת כן, תלות מוחלטת בשחקן שלרוב מוציא מים מן מהסלע (כיבוש מחצאי מצבים) זה כבר משהו אחר לגמרי

  10. אלון3131 (פורסם: 9-10-2016 בשעה 05:52)

    כמו בכל דבר כולם מגזימים.
    זהבי היה חייב להיות מוחלף מול מקדוניה פשוט כי הוא היה החלש ביותר מהשלישייה הקדמית,
    זה לא אומר שהוא לא צריך להמשיך להיות שחקן הרכב.
    אגב הוא גם אחראי הרבה בעצמו ל"סערה" התקשורתית. לא חושב שהוא אמור להגיד בראיון בין משחקים באמצע קמפיין שהוא לא משחק בעמדה נכונה לדעתו.

  11. היסטוריון של ספורט (פורסם: 9-10-2016 בשעה 06:31)

    זהבי היה השחקן ליגה הכי טוב שלנו ב 3 השנים האחרונות .
    יחד עם זאת בנבחרת הוא לא פוגע …הוא אגב לא הראשון ולא האחרון שהצליחו בליגה ולא הצליחו בנבחרת ( לעודד מכנס יש כמדומני 5 הופעות בנבחרת…הרבה פחות מאחיו גד מכנס….גם אלון מזרחי יורשו של מכנס בתור הכובש המצטיין בליגת העל לא היה כזה שוס בנבחרת….ולא פעם העדיפו להתעלם ממנו למרות תפוקתו הפורייה בליגה ).
    זה נכון גם לעולם .
    משלל סיבות אגב.
    ( בנזמה , ראול ).
    אני זוכר למשל שביורו 04 ברבע הגמר בין פורטוגל לאנגליה במצב של 1-0 אנגלי …סקולארי החליף את הכוכב הבלתי מעורער פיגו בקוסטה שכבש שער שוויון נפלא בדרך לניצחון בפנדלים …..

    בקיצור אם שחקן לא מתפקד לאורך זמן לגיטמי לבקר….אפילו כשמדובר בזהבי.

    דבר אחרון במכבי הרבה שחקנים לא באו לידי ביטוי .
    ייתכן שזהבי מפריע להם בליגה וייתכן שבנבחרת הם מפריעים לו….גם לראול הייתה בעיה דומה אך הפוכה בנבחרת …הוא נחתך וספרד זכתה ב3 טורנירים.
    בקיצור כל דעה לגיטימית למרות שמדובר בשחקן הליגה הכי משפיע כאן לפחות עשור.

    • גיא זהר (פורסם: 9-10-2016 בשעה 07:32)

      לפחות עשור? כל שנות הבוגרים של זהבי כולל רמת השרון ואיטליה בקושי מגיעות לעשור. זהבי נתן עונה וחצי מעולות בהפועל ועוד שלוש וחצי מעולות פלוס במכבי. סה טו

      • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 11:09)

        אוקיי, חמש שנים ועדיין לא הבנת את המשפט.
        מי השחקן הכי משפיע בליגה בעשור האחרון?
        תודה.

        • אורי (פורסם: 9-10-2016 בשעה 12:55)

          ברדה, שחקן העונה
          חבל שהוא פצוע אחרת היינו עם 6 מ6 ואיטליה רק עם 1 מ6

          • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 13:20)

            סה טו!

    • dk (פורסם: 9-10-2016 בשעה 08:26)

      ראול היה מלך השערים של נבחרת ספרד ככה שקשה להגיד שהוא לא הצליח בנבחרת.. הצלחה של נבחרת זה עניין של דור שחקנים בסופו של דבר, ראול פשוט לא זכה לתקופה שבא הדור הספרדי עדיף על כל האחרים (בלי להתייחס לשערוריות השיפוט ב2002 ו/או לקונספט שרץ כיום שהנבחרת מתבססת על קבוצה אחת דומיננטית – באיירן, ברצלונה) מה שכן ההדחה של ראול מהסגל נבעה ממחנאות (שליטה מדרידיסטית פגעה בכל שאר הנציגים מחבלי הארץ האחרים) וככה הנבחרת נגיעה מגובשת יותר ב2008

      • היסטוריון של ספורט (פורסם: 9-10-2016 בשעה 12:00)

        לעניין ראול התכוונתי לומר שלמרות היותו גדול שחקני דורו זה לא היה מופרך להוציא אותו מהסגל …..לכן גם לגבי זהבי ניתן לטעון כן !

        • dk (פורסם: 9-10-2016 בשעה 14:25)

          אם כך אז מסכים, באופן כללי אין שחקן שהוא מעל המועדון/נבחרת… אבל ההוצאה של ראול מהסגל לא הייתה מקצועית אלא כדי לייצר מרקם חברתי טוב יותר

  12. MOBY (פורסם: 9-10-2016 בשעה 07:43)

    אוי ואבוי ושוב פעם אוי,
    אני מסכים איתך….
    אבל כל אחד רואה דברים אחרים, אני לא מבין למה לחמד יש כלכך מעט משחקים בנבחרת, למה הוא הוחלף (אם הוא עייף זה משהו אחר).
    התקפה של חמד וזהבי היא ההתקפה היחידה לטעמי שלא "עושה במכנסיים" בדקות קריטיות (זה יחד עם הפיסיות של חמד והניידות של זהבי יכולים להכריע משחקים על התקפה בודדת).
    לא אוהב את הקירח שרץ לחבק את זהבי (בעבר) וכיום קורע רשתות ללא הפסקה, הוא תוקע את המשחק אם רק היה יודע לשחרר גם כדור….
    אבל זה עובד ומביא נקודות,אז נהיה כמו כל פרשן בכיר בישראל ונחכה למעידה חד פעמית על מנת להיכנס בו על המשחק ה"שכונתי" בינתיים נאדיר נהלל ונשבח (ונקלס).

    • dk (פורסם: 9-10-2016 בשעה 08:28)

      הבעיה של טל בן חיים שהוא מתאים בול לתפקיד השחקן שעולה דקה 60 ומשנה את המשחק כי הוא ממש מהיר וכל השחקנים האחרים עייפים, הוא עושה את זה כל כך טוב שהוא הפך להיות שחקן הרכב וככה האיכויות שלו פחות באות לידי ביטוי

  13. shohat (פורסם: 9-10-2016 בשעה 07:45)

    קראתי את הכותרת ואת כותרת המשנה: "השיגו לנו עז! כי אנחנו חייבים להאשים מישהו בכל הצרות של נבחרת ישראל".
    וחשבתי שזה פשוט נפלא. זה הרי הפתרון לדכאון הקבוע ולמעבר הקיצוני מצפייה לאכזבה וכעס.
    קללת הביליגואט הפכה למיתולוגיה, לסמל של ממש בשיקגו, וקבוצה שלא זכתה באליפות כמעט 100 שנים לאחת מקבוצות הספורט האהודות ביותר – ה-lovable losers. כי גם כשמפסידים, אין כעס, זה חלק מהסיפור המיוחד.
    מסתבר שכבר ערכו מחקרים שמגבים את זה.
    למשל –
    השיגו לנו עז!
    http://sabr.org/research/curse-billy-goat-adaptive-coping-strategy-cubs-fans
    The current study12 examined Cubs fans’ beliefs in the still-active Curse of the Billy Goat. In particular, this research addressed the possibility that sports curses serve a mood-enhancing function. Sports fans should be in a more positive mood if they can blame losses and poor performance on an outside force. It was hypothesized that highly identified Cubs fans presented with information about the Curse of the Billy Goat (i.e., the Curse Salience condition) would exhibit a less negative mood state than those highly identified fans who did not receive information about the Curse (i.e., No Curse condition).

    In sum, these findings on the Curse of the Billy Goat replicate past research conducted on the Curse of the Bambino18 and are consistent with the notion that sports curses are used as a coping strategy.19 These findings suggest that die-hard Cubs fans may point (either playfully or seriously) toward Billy Sianis and his goat after a heartbreaking loss instead of the club’s inconsistent pitching staff, anemic lineup, poor management, or just an untimely error. Research in the social psychology of sport reminds us that fans will not distance themselves from their beloved team for long.20 Instead, Cubs fans shift their causal attributions from the players, manager, and front office to a goat. And this strategy is adaptive.

  14. דוד (פורסם: 9-10-2016 בשעה 07:50)

    טור מגוחך. הניסיון לתייג מראש כל ביקורת כחלק מתופעת חיפוש לעזאזל עובד אולי על מי שהמוח שלו נשאר ברמה של תיכון. לגיטימי לבקר ולגיטימי להשוות את התפוקה והתרומה של זהבי אל מול שחקנים אחרים בחוד ולקבוע שהוא פחות טוב. כמובן שזכותו של בעל הטור לחשוב אחרת, אבל מכאן ועד להשתקה כזו גורפת…

    • איציק (פורסם: 9-10-2016 בשעה 08:01)

      לפי התגובה, נראה שזהו הפוסט הראשון של טל שאתה קורא.

      • דוד (פורסם: 9-10-2016 בשעה 09:01)

        דווקא קראתי את הפוסטים בהם הוא מראיין את עצמו כאוהד. זה דווקא היה נחמד

        • איציק (פורסם: 9-10-2016 בשעה 09:10)

          טוב, קראת את בן-יהודה לייט…

    • טל בן יהודה (פורסם: 9-10-2016 בשעה 10:17)

      יש הבדל בין ביקורת לגיטימית לבין קריאות להוציא אותו מההרכב.
      זה הבעיה היום, אין אמצע. או הכל או כלום.

      אולי כדאי ללכת על כלום ולהפסיק לזמן אותו.

      • אמיתי (פורסם: 9-10-2016 בשעה 11:09)

        טוב לא דרשו להגלות אותו לטיבט. לגיטימי להגיד שמקומו לא בהרכב. ביקורת שיש בכל קבוצה בכל משחק ככה שההזדעקות להגן עליו בכל מחיר מגוחכת. צבא הצייצנים לא נח גם בחגים

        • טל בן יהודה (פורסם: 9-10-2016 בשעה 12:49)

          צבא הצייצנים לא נח לעולם.
          ושוב, אם "מקומו של זהבי לא בהרכב", אז מצב הכדורגל הישראלי הכי טוב שהוא אי פעם היה.

          • אמיתי (פורסם: 9-10-2016 בשעה 13:41)

            אני דווקא חושב שמקומו בהרכב.. אבל זה מאד לגטימי לחשוב ההפך. מתגובתך עולה שלא הפנמת את המסר של עצמך. ההצלחה של קבוצתך, דוקטורינת ג׳ורדי וכמובן ההצלחה של ערנוש מסמנים ללא ספק את תור הזהב של הכדורגל שלנו. הצלחתכם הצלחתנו

          • איציק (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:18)

            נו שאמרתי!

  15. ניב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 08:09)

    מעולה טל

  16. כח הגברה (פורסם: 9-10-2016 בשעה 10:09)

    אני חושב שאתה דורש מעצמך יותר מדי – האם כאוהד מכבי ת"א אתה מרגיש מחוייב להלחם את מלחמותיו של כל שחקן עבר שלה? עד מתי? נשמע לי מעייף.
    וזה, לדעתי, גם העניין עם ערן זהבי – הוא פשוט עייף – שיחק עונה שלמה בארץ שהלכה עד הסוף (בליגה ובגביע) + ליגת אלופות, מייד בסיום העונה עבר לסין, על כל המשתמע מכך (המעבר של המשפחה וכד') והמשיך לשחק, ועכשיו משחקי הנבחרת. אני חושב שאלישע לוי היה עושה טוב לכולם (לזהבי ולנבחרת) אם היה נותן לו לנוח קצת.

  17. תומר חרוב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 11:18)

    היום הוא יכבוש שלושער

  18. נולי (פורסם: 9-10-2016 בשעה 11:48)

    בעניינו של זהבי יש לציין שהרבה יותר קל לכבוש שערים כאשר אתה שחקן המטרה של כל הקבוצה וכששחקני קישור עם יכולת מסירה מעולה (מיטרוביץ, מיכה, מדוניאנין) מחפשים רק אותך באזור הרחבה.
    אולי גם כושר המשחק שלו נפגע במעבר לליגה הסינית, שכנראה הרמה בה נמוכה אפילו מזו של הליגה הישראלית.
    באשר ליכולתה הכללית של הנבחרת –
    אחרי שנים רבות של אכזבות, רמת הציפיות שלי מהנבחרת היא אפס. כל ניצחון או תיקו "מכובד" הם בגדר נס, הבלחה, שספק רב אם תחזור. המשחק העלוב במקדוניה רק הוכיח את זה. הנבחרת גנבה ניצחון מנבחרת שהייתה עדיפה עליה בהרבה.
    יש לנו נבחרת כדורגל חלשה מאד בלי קשר לזהות המאמן או השחקנים וצריך להשלים עם זה.
    גם הערב מול ליכטנשטיין אתפלא מאד אם הנבחרת שלנו "תטייל" לניצחון כמו שחזו אוחנה וקלינגר.
    שתהיה לכולם שנה טובה.

    • רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:09)

      בין 6 ל 8 0, תרשום.

      • נולי (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:20)

        לטובת מי? :)

        • רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 16:08)

          חח, אני אחליט אחרי המשחק

  19. ד"ר רזי הופמן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 12:12)

    גם תרנגול כפרות לא יעזור פה:)

  20. ניר (פורסם: 9-10-2016 בשעה 13:16)

    דווקא לא תמיד השעיר לעזאזל הוא הזר/כוכב, אני זוכר תקופות ארוכות שבבית"ר ירושלים זה היה שמוליק לוי, ואני בטוח שגם בקבוצות אחרות ה"עזים" לא היו הכוכבים, במידה מסויימת במכבי ת"א היום מדובר בעמב"ה לפי מה שאני מתרשם.

    לגבי זהבי, אני לא חושב שהוא השעיר לעזאזל, פשוט אצלו ההבדל בתפוקה בין הקבוצה לנבחרת הוא הגדול והזועק ביותר, אז מתייחסים לעניין זה.

    • dk (פורסם: 9-10-2016 בשעה 14:33)

      אם אני לא טועה "שעיר לעזאזל" מגיע מעיוות של השם אייל משומר שלפי הסיפורים היווה מקור כל הצרות (והיו ולמעשה עדיין יש) במכבי

      • Shadow (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:54)

        +++

        אני אומר את זה שנים. סוף סוף הוא לא משחק ויש לנו את פתיחת העונה הטובה ביותר בחמש השנים האחרונות.

        חן עז-רא(רע?) עשה סימנים שהוא בדרך להחליף אותו אבל התעשתו מהר ושלחו אותו עם הקללות להפועל. נראה שזה עבד לא רע אם מסתכלים על המצב של הפועל.

  21. מתן גילור (פורסם: 9-10-2016 בשעה 13:26)

    אהלן טל,
    התלבטתי הרבה ובסוף החלטתי להגיב לך.
    תראה, ראשית, לא צריכים להיות 10 שחקנים יותר טובים מזהבי כדי שלא יפתח. אני מקווה שגם אתה תסכים שצדק בלם טוב ממנו ואלמוג כהן עדיף עליו בתור גרזן.
    בעצם, התפקידים שרלוונטיים עבור זהבי הם:
    קשר 50/50 – למיטב זיכרוני לא שיחק את התפקיד מאז שחזר מאיטליה.

    קשר באחד האגפים – לדעתי (ואני מניח שלא תסכים, אבל לפחות תסכים שזו דעה לגיטימית), יש שחקנים שעדיפים עליו כקיצוניים. קל וחמר אם רוצים שחקן שישחק על הקו ולא אחד שימשוך לאמצע.

    חלוץ מטרה – לדעתי, חמד מוכיח שהוא הישראלי הטוב ביותר בעמדה זו ובכל מקרה הוא הרבה יותר מתאים להתמודד עם בלמים פיזיים או כשחקן אליו אפשר להעיף כדור ארוך ושיחזיק בו עד הגעת הקישור. ייתכן (אני לא חושב ככה, אבל זו גישה לגיטימית) שבבית מול מקדוניה זהבי עדיף.

    מתחת לחלוץ/חלוץ שני – במצבת השחקנים הנוכחית, אני חושב שאני מתיישר עם הטענה שהוא הישראלי הטוב ביותר לעמדה.

    לפי הניתוח הנ"ל, לשיטתי, ישנן שתי אפשרויות: להניח שזהבי עד כדי כך טוב ולעלות במערך שממקם אותו מתחת לחלוץ. לאנוס את זהבי לעמדה אחרת בה יש שחקן עדיף, רק מהחשש שבהעדר ניצחון יושמע הפזמון "עם זהבי XYZ".

    זכותך לחושב שזה בא ממקום לא ענייני וזכותך לחשוב שבוחרים עז. ברם, לדעתי, כשהנבחרת במשחקים בהם היא לא יכולה לוותר על אחד משלושת קשרי האמצע והיא צריכה קיצוניים אמתיים, זהבי, ביכולתו בנבחרת, לא מצדיק את מקומו בהרכב.

    אני גם חושב שהדוגמה של בניון לא טובה. דווקא לאורך שנות השיא שיבחו אותו שלמרות שסביבו יש שחקנים ברמה נמוכה הוא נותן תפוקה יפה בנבחרת – הן מבחינת יכולת והן מבחינת שערים ובישולים.
    אבל זה לעשות עוול לזהבי להשוות אותו לשחק שסחב את הנבחרת כשהוא מגיע באמצע שלבי ההכרעה של ליגת האלופות. זהבי (או כל אחד אחר) לא צריכים להימדד בסטנדרט הזה.

    • מתן גילור (פורסם: 9-10-2016 בשעה 13:27)

      צ"ל "להניח שזהבי עד כדי כך טוב ולעלות במערך שממקם אותו מתחת לחלוץ גם כשהמאמן מעדיף מערך אחר"
      כשהוא עולה במערך עם שני קשרים אחוריים/מרכזיים בלבד, אז ודאי שזהבי צריך להיות בהרכב מתחת לחלוץ.

      • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 13:37)

        מתן,
        שיחק אצל אוסקר וסוזה (חלק מהזמן) כחלק משלישיית הקישור.

      • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 13:41)

        ומבחינתי אין מצב שהגולר והווינר הגדול של דורו לא ישחק בנבחרת(בכל עמדה בשישיה הקדמית שיבחר לנכון).

    • Lord Anthony (פורסם: 9-10-2016 בשעה 14:09)

      צריך להדגיש, בנוכע למיקום של זהבי באגפים, שזאת אולי העמדה שהכי פחות מתאימה לזהבי מבין העמדות בקישור.
      אם ממקמים אותו באגף שמאל השאלה האם יש לו מקום בהרכב היא בהחלט לגיטימית.
      זהבי צריך לשחק במרכז, מאחורי החלוץ, בין אם כחלוץ שני ובין אם כקשר, וזה צריך להיות העוגן שעל פיו מתארגן המערך של הנבחרת.

      • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 14:16)

        לורד,
        בנבחרת מעוטת כישרון כמו ישראל, ישנה פחות חשיבות לסכמת התפקידים(בעיני).
        לוקסוס גדול מידי לוותר על התנועה לעומק הגאונית שלו ועל היכולת לכבוש.
        גם אם זה לא בא לידי ביטוי נכון לעכשיו (וזה לא בא לידי ביטוי אצל אף שחקן שם כרגע), זה לא ששחקני האגף ואפילו הקישור היותר קדמי מספק איזשהיא תכונה שלא ניתנת לוויתור(אולי מלבד טבח שמצוי באיזשהוא זון).

        • Lord Anthony (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:08)

          הטענה שלך שקולה לטענה, שמכיוון שזהבי הוא שחקן כל כך טוב אפשר לנצל את האיכויות ההתקפיות שלו בעמדת המגן הימני.
          העובדה שנבחרת ישראל מעוטת כישרון לא אומרת שניתן למקם את זהבי בכל עמדה על המגרש והוא ייתן תפוקה כי גם ככה שאר החלופות לא כאלו מוצלחות.
          סט התכונות של זהבי גורם לו להיות טוב מאוד בעמדה מאוד ספציפית, לא בכל עמדה בקישור או בהתקפה. לכן נבחרת עם כישרון מוגבל כמו ישראל צריכה לבנות את המערך שלה מסביב לעוגנים שלה, ולא לאנוס את השחקנים לעמדות שפחות מתאימות להם רק כדי שאפשר יהיה להגיד שהם פתחו בהרכב.
          לא סתם ערן זהבי לא בא לידי ביטוי מול מקדוניה, הוא מוקם בעמדה שבה היכולות שלו לא באות יותר מדי לידי ביטוי, ומנגד החסרונות שלו מודגשים. אין לנבחרת ישראל את הלוקסוס למקם שחקנים בעמדות שהן לא אופטימליות עבורם.

          • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:18)

            כתבתי קודם, בכל מקום בשליישיה הקדמית או כקשר קידמי יותר.

            • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:19)

              ישראל ועוגנים? אוקסימורון.
              ואם כן, לא מכיר עוגן טוב ואמין יותר מזהבי בכדורגל הישראלי בחמש השנים האחרונות.

            • Lord Anthony (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:39)

              נבחרת ישראל זה לא זהבי והנגרים לאור מאגר הכישרון והיכולת המוגבלים של הנבחרת יש לה עוגנים, יש שחקנים שחייבים לבנות סביבם את ההרכב. ההתעלמות מהמציאות הזאת היתה אחד הגורמים היותר משמעותיים לכישלון של גוטמן בנבחרת.

            • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:18)

              מי הם אותם העוגנים?
              שואל ברצינות.

            • Lord Anthony (פורסם: 9-10-2016 בשעה 19:14)

              גרשון, ביטון, בן חיים וזהבי

    • עירן (פורסם: 10-10-2016 בשעה 13:47)

      מתן, מעולה !!!! לא מתחבר לטור הזה של טל. לא בכח מחפשים עז וזהבי היה פשוט נורא במשחקים, לא כי לא הבקיע. כי פשוט שיחק כדורגל נורא. איבד כדורים, ביצע פעולות לא נכונות ופלוס/מינוס שלו בתפוקה מול נזק היה שלילי בשני המשחקים. מותר לבקר אותו והתגובה שלו היא הבעיה, לא הביקורת.

  22. רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 13:32)

    א. חיים רביבו לעולם לא היה השחקן ההכי טוב בנבחרת מהסיבה הפשוטה שהוא שיחק בתקופה של השחקן הגדול בהיסטוריה הישראלית אייל ברקוביץ'.
    ב. ערן זהבי לא משחק כדורגל בצורה מקצוענית כבר בערך חצי שנה.
    ג. לערן זהבי אין שום קבלות בנבחרת שמקנות לו זכויות מיחדות, לצרך העניין שחקנים כמו לדוגמא פודולסקי וקלוזה(וגם גרציאנו פלה לפני שאתה קופץ לצעוק את השם שלו כשאתה עונה על סעיף ב') הוזמנו לגרמניה(איטליה) גם כשהם לא פגעו בקבוצות/פרשו מכדורגל מקצועני, כי הם הוכיחו את עצמם בנבחרת וזכו למקום של כבוד שם.
    מקצועית זהבי כרגע לא מתאים להיות שחקן הרכב בנבחרת.
    הוא היה חלש מאוד מול מקדוניה ופשוט מחפיר מול איטליה, כל פעם כשהוא קיבל את הכדור הורגשה הנחיתות הפיסית והטכנית שלו, הוא לא היה מסוגל להחזיק כדור מול האיטלקים.
    כשיש לך שחקנים כמו ניר ביטון, וביראם כיאל לידו הקונטרסט הזה נראה מאוד חד, הוא לא ברמה שלהם כרגע.

    • ר.בקצה (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:48)

      כפי שאמרו על בניון כשרק הגיע לווסטהאם- נאכיל אותו כמה עוגיות, כדי שישמין קצת.
      למען האמת, זהבי לא הסתדר עם הפיזיות של האיטלקים. כנראה רזה וחלוש מדי בשביל הרמות הללו.

      • רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 16:08)

        רזה הוא לבטח לא..
        חלש בהחלט כן.
        בטח יחסית לביראם ולביטון

        • Ljos (פורסם: 9-10-2016 בשעה 16:26)

          ביחס לקשרים אחוריים פיזיים? זו לא נקודת המבחן שלו.
          לא אומר שהוא פיזי (הוא לא), אבל צריך לתת לו השוואה הוגנת – ביחס לחלוץ בסגנון שלו.

          • רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 16:42)

            מי זה חלוץ בסגנון שלו בארץ? איזה מין סגנון זה בכלל?
            תקרא לי מיושן אבל אני מכיר 2 סגנונות
            א.גולר קטן מהיר וחמקמק (ציציריטו, פיפו,פיוחו לופז, רפי כהן, מוטי קקון )
            ב. גדול, חזק, משחק ראש, משחק גב (לוקה טוני, אנדי קארול, אלן שירר,ואן ניסטרלוי, שי הולצמן..)
            וכל קומבינציה של שניהם (זלאטאן..) אבל אתה לא יכול להיות גם איטי, גם חלש וגם חלוץ..
            על סמך מה? על סמך זה שיש לך בעיטה טובה בלבד? זה עובד מול אפרוחי שנגחאי לא מול הגנות אמיתיות.

            • Ljos (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:00)

              בעיטה טובה בלבד זה ערן לוי.
              יש הרבה יותר סגנונות. יש את הפיפו אינזאגי – אין לו כלום אבל איכשהו הכדור תמיד ברשת. יש את הרונאלדו – משחק עם הפנים לשער אבל עם כוח מתפרץ וטכניקה. יש את הכריסטיאנו רונאלדו – חותך מהצד פנימה. את הטוטי – חלוץ השלושה רבעים (משחק בין הקישור להגנת היריבה) שבעיקר מורכב ממסירות, דריבלים וסיומות. את המסי – 9 מזויף. את הפברגאס – 10 מזויף. הסטיבן נייסמית' – שחקן כמו חלוץ מטרה, אבל משתמש ביכולת טכנית במקום פיזית כדי לשמור את הכדור אצלו עד שהקבוצה עולה להתקפה. את חלוץ המטרה והגולרים המהירים אתה כבר מכיר.
              לזהבי יש יתרונות משלו, אחרת לא היה מבקיע כל כך הרבה (גם אם רק בליגה הישראלית. הוא בין המוצלחים בשנים האחרונות בנושא), אם רק כוח פיזי או מהירות היו חשובים. יש לו סיומת טובה, משחק בנגיעה, משחק ללא כדור בין הטובים והבנת משחק ברמה גבוה יותר מהשחקן הישראלי (לא מברקוביץ'. לא הלכתי לשם). אז הוא מוצא את התפקיד שלו בהתקפה.

              אבל זה לא משנה את העובדה שאמרת שהוא לא יצליח כחלוץ כי אין לו פיזיות של קשר אחורי הגנתי.

            • רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:32)

              וואללה אחלה של תגובה, נהניתי לקרוא!
              ועדיין זהבי לא חלוץ.. אם כבר להתלות באילנות גבוהים אז זהבי מזכיר לי במשחק שלו את לאמפארד עם החכמת משחק והכניסות לעומק.

            • Ljos (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:49)

              תודה :).
              ההשוואה ללמפארד הגיונית. הייתי אומר שמדובר בשילוב בין למפארד ל-10 המזויף, כי בכל זאת הוא מתחיל מעמדה יותר קדמית משהאנגלי שיחק רוב חייו.

            • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 18:11)

              ערן, אצל גוטמן, שיחק גם כקשר אחורי(בעצם נכנס להרכב לאחר מכירת נאתכו בקיץ).
              גם לדעתי ערן מושלם לקשר חמישים חמישים.
              כך שיחק אצל סוזה ואוסקר בעונות הכי טובות של מכבי מתוך הארבעה.
              פשוט המספרים שלו שינו לו את התיפקוד.

            • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 18:12)

              מכירת נאתכו בינואר

  23. עידן. (פורסם: 9-10-2016 בשעה 14:17)

    כמה שאני מנסה אני לא מצליח לזכור משחק באמת טוב של ערן זהבי במדי הנבחרת. למעשה, ברוב המשחקים הוא היה אחד החלשים במרגש. בנסיבות כאלו סביר בהחלט לחשוב על הוצאתו מההרכב, בטח במשחקים בהם הוא לא מתאים למערך שהמאמן בוחר (והרי הוא עצמו טוען שהוא לא משחק בעמדה נכונה).

    אגב, מצחיקה אותי הקפיצה להגן על זהבי כאשר שחקן כמו נאתכו, שבוודאי עולה על זהבי מבחינת הרזומה האירופאי שלו, אפילו לא מוזמן לסגל והדבר עובר בשקט יחסי. באופן אישי אני גם לא יכול להבין איך מאמן מסוגל להעדיף שחקן כמו איתן טיבי על פני רמי גרשון שמשחק בהצלחה בקבוצת צמרת בליגה הבלגית. מול כל אלו השאלה האם זהבי צריך לפתוח כבאנקר בהרכב או שהדבר תלוי במערך הספציפי היא משנית לטעמי.

    • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 14:23)

      המיומנות הכי קשה בכדורגל היא להבקיע.
      כמו נאתכו, יש עוד, בינוניים בדיוק כמוהו, פעם ביטון בתקופה טובה, פעם מישהו אחר. אין ממש הבדלים.
      אין לנו כובש סידרתי אחר…אין לנו שחקן חכם (אפילו לא קרוב) כמו ערן.
      אנחנו מעוטי כישרון ויכולת.

      • עידן. (פורסם: 9-10-2016 בשעה 14:56)

        שמע, בוא לא נהפוך את זהבי לזלאטן של שבדיה או בייל של ווילס, שחקן טוב בהחלט אבל בטח לא זה שעושה את ההבדל ברמת הנבחרת.

        יכול להיות אגב שזהבי מתאים ויעיל יותר במשחקים (המעטים למרבה הצער) בהם הנבחרת מצליחה להחזיק בכדור. בסופו של דבר כמעט בכל התקופה שלו במכבי הוא שיחק בקבוצה היותר דומיננטית על המגרש. מצד שני, במשחקים שהנבחרת נלחצת, מתגוננת ומשחקת עם קישור אחורי מעובה, לא מופרך לחלוטין לחשוב שעדיף לשחק עם שחקני קו "טבעיים" יותר או עם חלוץ מטרה קלאסי ופיזי כמו חמד.

        • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:01)

          שלא ישחק, זה גם בסדר.

        • רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:07)

          עד היום אין לי ספק שאם בן שהר היה משחק במקום האקדוחן מול ווילס בחוץ בקמפיין הקודם, היינו מגיעים לפחות לפלייאוף.

      • רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:05)

        ביטון מול זהבי? אתה רציני עם ההשוואה? ביטון זה אחד השחקנים הגדולים שהכדורגל שלנו ייצר.
        שנה הבאה הוא באנקר בפרמייר ליג..
        זהבי גולר? מול מי? מול שועלי שנגחאי? מול אפרוחי בייג'ין? מול הפועל רעננה?
        תומר חמד באופן קונסיססטנטי כובש יותר מ10 שערים בעונה בליגות הטובות של אירופה ואתה אומר שזהבי גולר הכי טוב שלנו?
        אין לו מקום בהרכב, נקודה.

        • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:15)

          מול ליון, באזל, בנפיקה, פלזן.
          ולמה כל החלוצים הנפלאים האחרים שמשחקים בארץ(כולל חמד) לא כבשו חמישית ממנו מול רעננה? אז מה הבעיה בלהעמיד את המספרים שלו? למה הסגן שלו בארץ מסיים עם עשרים שערים פחות?
          הלוואי שיהיו לי עוד כמה לא גולרים כמוהו.
          לא מחליף את זהבי בחמד בחיים למכבי.
          נחכה עם ניר ביטון והפרמיירליג, בנתיים הוא לא כזה באנקר בסלטיק(שספק אם לוקחת פה אליפות).
          וכתבתי-שלא ישחק, זה גם בסדר. לא כזה מעניין אותי.

          • רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 16:06)

            נו הנה תראה השנה טבח נותן את המספרים שלו במכבי.. כנראה שכשיש לך את איגובור לידך, ואת מיכה מדוניאנין ומיטרוביץ שמזינים אותך זה יותר קל להפציץ.. ההצלחה המסחרית של טבח(שחקן עצום) השנה שמה קצת את כל ההפצות של זהבי באור שונה

            • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:15)

              טבח לא יתן את המספרים שלו וזה לא כזה משנה.
              כשיש שחקן עם תנועה כזאת, זה תענוג למוסרים. וכן, יש במכבי מוסרים טובים.

            • רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:39)

              שמע,
              זה לא משנה את העובדה שזהבי חלש מאוד בנבחרת, ועל פניו אין שום סיבה רציונלית להמשיך להרכיב אותו.

            • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 18:13)

              רומן,
              כמעט כולם לא בשיאם בנבחרת. עדיין הייתי הולך על שחקנים שפוטינציאלית יכולים לתת מספרים. אין לנו הרבה כאלה.

        • dk (פורסם: 9-10-2016 בשעה 16:35)

          לפחות מחצית (אם לא יותר) מהגולים של חמד הם מפנדלים, רק אומר…

          • בלייק (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:11)

            ועוד מוזר שרומן, שכידוע לא סופר פנדלים בסטטיסטיקות כיבושים, מתרשם לטובה מחלוץ שחצי משעריו הם בפנדלים.

            • רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:34)

              גם החצי שנשאר זה הרבה יותר מרשים מהסטטיסטיקה של זהבי בעונה הפנומנלית שלו בסריה א.

            • dk (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:44)

              לגבי חמד, גם מבלי לכבוש בצרורות אבל כן לשחק באופן קבוע באחת הליגות האינטנסיביות באירופה שווה המון. מבלי לזלזל מנבחרות דרג ג' ו-ד' (הרי אנחנו לא טובים יותר) כנראה שמולן יותר קל לכבוש

            • בלייק (פורסם: 9-10-2016 בשעה 19:30)

              כשחמד יוביל קבוצה עלובה (לשיטתכם כמובן) מליגה קצת יותר עלובה מהליגה הסינית הרבע מקצוענית, לליגת האלופות ויבקיע הכי הרבה שערים במוקדמות, אני אעריך אותו עוד יותר. אם הוא יבקיע בליגת האלופות אז בכלל.

      • איאן ראש (פורסם: 9-10-2016 בשעה 20:54)

        דווקא נתכו נראה כמו השחקן הכי חכם שנותן את הבלאנס לנבחרת ועשה את מה שהמאמן מבקש לטובת הקבוצה ולא טובתו האישית. דווקא הוא היה "העז" המובהק עד כה עם תלונות שלא מביא את היכולת שלו מצסקא. משום מה לא ראיתי פוסט עז במקרה הזה.

        • dk (פורסם: 9-10-2016 בשעה 23:50)

          יותר קל ליפול עליו כי הוא משחק ברוסיה הרחוקה ולא יכול להגן על עצמו

  24. Amir A (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:45)

    תעלת בלאומיך קטן על הדבר הזה:

    http://sports.walla.co.il/item/3004047

  25. בלייק (פורסם: 9-10-2016 בשעה 15:49)

    מנסה להיזכר במצב שחמד בנה, בהשהיית כדור עם הגב לשער שנתנה להגנה לנשום או באיזשהו מהלך משמעותי של חמד חוץ מהשער, שהיה יותר בישול נהדר (אבל בוודאי שמגיע לו קרדיט). לא מצליח. גם בן בסט הבקיע כששיחק בנבחרת. גם בן שושן. אני בעד 3 קדמית של בן בסט-בן שושן-בן חמד.
    לא מצליח גם להיזכר במהלך משמעותי אחר חוץ מהשערים של מישהו מחוליית הקישור או ההתקפה, כולל מחליפים. אם היה מישהו טוב בנבחרת זה היה כמובן גורש, ו…לא לצחוק בבקשה… דסה וצדק. התפקיד של הקישור במשחק היה בעיקר להחזיק בכדור, לעזור להגנה ולייצר התקפות מעבר טובות. תותחינו מהבונדסליג ומליגת העל הסקוטית בקושי הצליחו להחזיק בכדור, איבדו כמעט כל כדור שהם ניסו לשחרר למעלה והפקירו את ההגנה שוב ושוב. למדוד את שחקני ההגנה במשחק כזה, בו הכדור כל הזמן טס לכיוון הרחבה כשיש כזה בור בין הקישור האחורי להגנה, זאת טעות.
    אז זהבי לא היה טוב, נכון. מי כן?
    מה שטל מתכוון, בין היתר אני מניח, זה שאת אותו דיון היה אפשר לעשות לגבי (כמעט) כל שחקן אחר, אבל בדרך כלל מתמקדים בכוכב.
    עוד דבר מעניין הוא שבכל הריאיונות עם מאמנים/כוכבים יריבים, מוזכר קודם כל שם אחד – זהבי. לפעמים מצרפים עוד שם או שניים. כן, זהבי. לפני כל הכוכבים הישראלים שמובילים את הקבוצות שלהם בליגות הבכירות באירופה. זה האיש שכולם מכירים, למרות שהוא אפס נגד קבוצות אירופאיות (כמו שרבים אוהבים לכתוב כאן), משחק כדורגל רבע מקצועני והיה כישלון חרוץ בפאלרמו. עם כל זה, ועם כל הניתוחים של המבקרים שלו, המקצוענים האמיתיים מאירופה מכירים קודם כל את זהבי ומתמקדים בו. בלי זהבי חמד יישמר חזק יותר, יהיו פחות נתיבי מסירה וגם הגנות רגועות ובטוחות יותר נגד ישראל. אם יש לישראל שני אלמנטים "אחרים" בחלק הקדמי הם זהבי, עם התנועה הבלתי פוסקת שלו ומציאת השטחים הפנויים, וטב"ח עם המהירות המסחררת והחיתוכים. נכון שחמד פיסי וגבוה, אבל זה בטל בשישים מול הגנות אירופאיות ממוצעות פלוס שם כל בלם הוא לא רק יותר פיסי וגבוה מחמד אלא גם מהיר ממנו.

    • עידן. (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:04)

      לא יודע מי שחקן יותר טוב, אבל ברמת הנבחרת לחמד יש 13 שערים ב-25 הופעות ולזהבי 5 שערים ב-33 הופעות. כך שלא מופרך לטעון שבאם רק אחד מהם יכול עולה בהרכב זה צריך להיות חמד.

      אני מסכים גם שכולם פחות או יותר היו חלשים במשחק האחרון, אבל לפחות חלק מזה נבע לטעמי מהעובדה שזהבי "התבזבז" על המגרש בעמדה שגם הוא טען שלא נכונה לו. אם זה המצב אולי עדיף שחקן שהוא פחות טוב, אבל יותר מתאים לשיטה שהמאמן מנסה להנחיל (כזה למשל שיכול לעזור יותר בשמירה על הכדור ומשחק המסירות).

      • בלייק (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:10)

        לא רוצה שיישמע שאני מזלזל בחמד, שהוא חלוץ טוב, אבל לבן בסט יש 7 שערים ב- 12 הופעות.
        זהבי שיחק לא מעט משחקים בנבחרת כמחליף. הוא קיבל את הבמה באמת רק תחת גוטמן (ועכשיו תחת אלישע לוי). אין לי מאזן מדויק של משחקים ודקות, לא שלו ולא של חמד. בלי זה, הסטטיסטיקה קצת משקרת. זהבי גם לא שיחק בנבחרת כחלוץ ברוב מוחלט של משחקים, אז להשוות לחמד שתמיד משחק כחלוץ שפיץ רק בעניין השערים זה גם לא מספק.
        לגבי הפסקה השניה שכתבת – זה טיעון לגיטימי כמובן, ואם אלישע לוי היה מוריד את זהבי כי היתה לו אסטרטגיה כלשהי, וזהבי לא מתאים לה, זה אולי היה מעט תמוה, אבל מתקבל בהבנה. על ידי. התקשורת היתה קורעת את כולם בכל מקרה.

        • רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:38)

          רגע אתה חושב שמעמדת החלוץ יותר קל לכבוש מאשר מעמדה של "אני שחקן חופשי שבא עם הפנים לשער ונהנה מהכדורים שמורידים לי"?
          חמד היה עצום מול איטליה, המצטיין ביי פאר והוא לא איים על השער פעם אחת.
          מנדז'וקיץ' בעונת הטרבל סיים לדעתי עם 17 שערים "בלבד" ונבחר לשחקן העונה בבאירן.
          אני שונא שסופרים לחלוצים רק גולים, כדורגל זה ספורט קבוצתי, רוצים לספור? תראו בייסבול..

          • בלייק (פורסם: 9-10-2016 בשעה 19:27)

            לא, זה לא כל התפקיד של חלוץ, בדיוק כמו שכתוב בתגובה שלי. במשחק נגד מקדוניה חמד לא עשה כמעט שום פעולה משמעותית חוץ מהגול.
            בכל מקרה, אני חושב שיותר קל לכבוש מעמדת החלוץ, כאשר הגנת היריב מתמקדת בשחקן אחר. לשחקן האחר קשה יותר לכבוש.
            לגבי חלוצים באופן כללי, אז כן הם בדרך כלל מבקיעים הרבה שערים, יותר מכל שחקן אחר בקבוצה. זה התפקיד העיקרי שלהם, וזאת אמורה להיות ההתמחות שלהם. זהבי שיחק מעט מאוד בתור שחקן חופשי מאחורי חלוץ (או שניים). בדרך כלל הוצב באגף (אין לו את המהירות הנדרשת לשחקן קו קלאסי) או בקישור עם הרבה משימות הגנתיות.
            אני אכתוב שוב שמבחינתי אין בעיה שאלישע לוי יחליט על טקטיקה כלשהי (הכי מהירים או אתלטיים משחקים למשל) ולא יזמן את זהבי, או לא יפתח איתו. דעה מקצועית לגיטימית. עם ההיצע הקיים לרשותו של המאמן, זה נראה לי בזבוז.

  26. אריאל (פורסם: 9-10-2016 בשעה 16:59)

    תתנתקו רגע ממכבי הפועל.
    ערן זהבי צריך לשחק בעיניי תמיד. למה ?
    כי הוא קלף משוגע, כי הוא ווינר, כי הוא השחקן היחיד שיכול להיות גרוע כל המשחק ובשניה אחת לשנות הכל ונגד כל קבוצה. הוא בקלות ההימור הכי טוב של ישראל.
    אז אני אחדד גם אם הוא היה השחקן הכי גרוע על המגרש אני עדיין מרכיב אותו למשחק הבא.

  27. dk (פורסם: 9-10-2016 בשעה 17:40)

    כשמאמן חדש מגיע לקבוצה יש לו שתי אופציות:
    1) להתאים שיטת משחק לשחקנים הקיימים בקבוצה.
    2) להחליף שחקנים כדי להתאים את הסגל לשיטת המשחק שהוא מאמין בה.

    בנבחרת זה קצת אחרת כי יותר קשה להחליף שחקנים (אפשר לזמן את מי שרוצים אבל המאגר די מוגבל בסופו של דבר, בטח בישראל), אבל עדיין לגיטימי לדרוש להתאים את השחקנים לשיטה ולא להיפך

  28. איציק (פורסם: 9-10-2016 בשעה 20:01)

    אני כתבתי מלע שאפשר לנצחא את איטליה וספרד. ליכטנשטיין זו עוד משוכה בדרך שעברנו. לכל המצחקקים, אז זו אחת הנסיכויות העשירות ביותר שבטח הנבחרת שלהם מקבלת את התנאים המיטביים, ומול נבחרת הזו סיימנו בניצחון. שאפו!

    • רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 20:06)

      מה שלום הדודה עם האופניים? הגיעה כבר לקו הסיום בריו או שהיא עוד מפדלת?

    • אמיתי (פורסם: 9-10-2016 בשעה 20:07)

      חבל שלא נתנו לערנוש לנוח כמו שבחוכמה הצעת

      • איציק (פורסם: 9-10-2016 בשעה 20:10)

        הוא לא נח?

        • אמיתי (פורסם: 9-10-2016 בשעה 20:12)

          צודק..היה לו תפקיד של קשר "חופשי"

  29. רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 20:09)

    אני חושב שזהבי הוכיח היום סופית שאין לו מקום בנבחרת כשביטון וכיאל יחזרו.
    הוא פשוט חלש

    • שוטף + (ק)שישים (פורסם: 9-10-2016 בשעה 21:31)

      אם מול ליכטנשטיין ספגנו ולא נראינו טוב, וזהבי לא הבריק בלשון המעטה מה יהיה מול אלבניה וספרד???

      בחיית ראבקום ליכטנשטיין זה אוכלוסיה כוללת של מתחת ל40000 איש, זה כמו משחק של נבחרת ישראל נגד תושבי נס ציונה- איזה בושות!

      אפילו אין להם ליגה פעילה או נציגה פוטנציאלית שתוכל להתמודד בצמפיונס באופן תאורטי.

      אם איך שזהבי הגיב היום לבקורת עליו בתקשורת"יצאתם לי מהחורים – כשהייתי במכבי ליקקתם לי"-רק מראה שהוא כדורגלן אדם קטן,חסר ממלכתיות וחסר מנהיגות- תקבל בקורת הוגנת שב בשקט ותן תוצאות על המגרש

      • holden (פורסם: 9-10-2016 בשעה 22:05)

        זו תכונה ידועה אצל זהבי שאין לו מעצורים בדיבור כשהוא חש מותקף,
        פוליטיקאי הוא כבר לא יהיה

      • רומן (פורסם: 9-10-2016 בשעה 23:26)

        הוא פשוט ערס דוחה.

  30. holden (פורסם: 9-10-2016 בשעה 22:02)

    ערן זהבי חבר במועדון נכבד ומכובד של שחקני ליגה שופרא דה שופרא שבנבחרת כשלו :
    ברוך ממן
    אורי מלמיליאן
    משה סיני
    לתומר חמד יש משחק ראש כמו לחלוצים האגדים באנגליה של שנות השבעים, כל נגיחה שלו פגז כמו בעיטה,
    למרות הנכתב אם אני מאמן לא הייתי מוותר על זהבי,
    זהבי שועל ומריח ש ערים והכי חשוב הוא ווינר ויש לו חוש התמצאות מעולה

    • יואב (פורסם: 9-10-2016 בשעה 22:15)

      הולדן,
      מוסיף גם את מכנס לרשימה(למרות שהוזמן מעט מאד).

    • גור אילני (פורסם: 9-10-2016 בשעה 22:25)

      אח, מלמיליאן ומשה סיני – זה היה סיפור שמזכיר את למפארד וג׳רארד. ואצלנו עוד היה את ניסים כהן בתור צלע שלישית בקישור הפרימדונות…

    • MOBY (פורסם: 10-10-2016 בשעה 06:24)

      ברוך ממן לא הצליח בנבחרת כי לא זומן לנבחרת (התל אביבים – סיני את מלמיליאן שלטו במרכז השדה, לאף מאמן לא היה אומץ להכניס אותו)

      • holden (פורסם: 10-10-2016 בשעה 06:38)

        אמת, אבל נראה לי שממן זומן פעם או פעמיים, במשחק ידידות של ישראל אני כמעט בטוח שראיתי אותו בהרכב הפותח,
        ממן אכן היה שחקן ברמה שווה לסיני ולאורי

        • גיא זהר (פורסם: 10-10-2016 בשעה 07:20)

          יפה שהפכתם את הנער מממילא לתל אביבי…

          • MOBY (פורסם: 10-10-2016 בשעה 07:51)

            לא, האיש מהכרמל עם העין העצלה? או הקפטן האדום במדי של צהוב או ירוק מקרית חיים? או אולי ההוא מסין ?

        • MOBY (פורסם: 10-10-2016 בשעה 07:55)

          משחקי ידידות, שם הרי היינו אלופים ,לא?
          האיש שברגליו בנה אימפריה ממרכז השדה, הסמל הירוק (שהפעיל שלישיית חוד שאני עדיין חולם עליה) יחד עם אבוקרט.
          המנוע, ועדיין אף מאמן לאומי לא חשב להכניס אותו במקום הנער הצהוב ממילא (בסדר גיא?)או האיש והעסקונה בואכה, ההסתדרות סיני.

    • ק. (פורסם: 10-10-2016 בשעה 12:48)

      רביבו

  31. ערן (המקורי) (פורסם: 9-10-2016 בשעה 22:09)

    פוסט מעולה, טל

  32. עידן. (פורסם: 9-10-2016 בשעה 22:57)

    והנה זה מתחיל להיראות לא בריא. זהבי הקפטן הופך את עצמו למרכז הסיפור ותוקף את כל העולם והמאמן מספר סיפורים שהוא נתן משחק מצוין. הבעיה האמיתית היא שאולי אלישע גם מאמין לזה, בכל זאת הוא הוציא את חמד ובן חיים כשזהבי נשאר 90 דקות.

    לא אוהב שחקנים שכל הזמן מרגישים נרדפים ומאמנים שכל הזמן מלקקים להם. כשמולר היה על הפנים היורו יוגי לב אמר את זה מול המצלמות ומולר אמר שהוא צודק.

    כשהמאמן של ארגנטינה מגן ככה על מסי זה עוד מקובל, אבל בחייאת, סך הכל זהבי.

    • אמיתי (פורסם: 9-10-2016 בשעה 23:13)

      בסין לא היו נותנים לך לכתוב ככה על הקפטן הלאומי

  33. MOBY (פורסם: 10-10-2016 בשעה 06:26)

    איפה הסטטיסטיקאים האמיתיים שיעשו השוואה בשער לדקות משחק של חמד? הוא מבקיע בלי לשחק כמעט

  34. NEO (פורסם: 10-10-2016 בשעה 11:29)

    ערן זהבי היה השחקן החלש ביותר בנבחרת בשני המשחקים האחרונים. הוא לא פוגע גם בליגה הסינית החלשה בחודש האחרון. העמדה שלו לא בהכרח נדרשת במערך איתו משחק אלישע.
    בנוסף לכל זה, הבנאדם הופך להיות אובססיבי לכבוש ולהוכיח, ולא משחק למען טובת הנבחרת אלא לטובת עצמו ברוב המקרים. בקיצור, כרגע, הוא לא רק שלא מועיל – הוא מזיק.
    הרכב למשחק חוץ מול אלבניה שיכלול אותו יהיה טעות. אלישע יהיה חייב לפתוח עם שלישיית קישור סופר חזקה והגנתית (נקווה שכיאל יחזור, ואז כיאל ביטון ואולי גולסה/אלמוג כהן), ושלישיית התקפה שתהיה חייבת לכלול את חמד הווינר, טל בןחיים ומליקסון (או קיצוני אחר, אולי קני סייף/בוזגלו).
    זהבי לא מתאים.

    • רומן (פורסם: 10-10-2016 בשעה 12:55)

      +1000

לא ניתן להגיב.