תבגוד לפני שיבגדו בך

המסר העיקרי שכל ספורטאי חייב לקחת איתו

בשבוע האחרון שוב ראינו כמה חרא מסוגלים אוהדים להציף. לא שהופתעתי, הרי פעם אחת אלה אוהדי מכבי ת"א, פעם אחרת אוהדי הפועל ת"א, פעם אחת אוהדי בית"ר, והשבוע היה תורם של הירוקים. אם יש דבר אחד שכן מפתיע בנושאים הללו זה שישנם אוהדים שעדיין חושבים ש"אנחנו לא כמו האחרים".

לא טרחתי לעקוב מקרוב אחר הסיקור או הדיונים ברשתות החברתיות על אותם שירים כנגד יוסי בניון. שהרי פעולות של אוהדים מן הסוג הזה (בין אם זה שירי אונס, שירי שואה, שירים גזעניים או השיר נגד בניון) הן קצת כמו פעולות טרור, במובן שהן משיגות את מטרתן בעצם הסיקור וההתעסקות בהם.

ובכל זאת, שיר אחד כן הגיע אלי. אני מודה, המילים לא ממש הטרידו אותי כמו המטרה שלהן, כלומר העובדה שהמילים האלה כוונו דווקא כנגד יוסי בניון. זה לא היה רק השיר הספציפי, אלא גם ההתנהגות של אוהדי מכבי חיפה ביציע האורחים באצטדיון בנתניה במהלך כל המשחק, רפרטואר שכלל קריאות של ״יוסי מת״, ״יוסי בן זונה״ והקריאות המוכרות של ״או או או או או״.

לרקורד, אני לא חשבתי שבניון אמור לסיים את הקריירה במקום אחר מלבד מכבי חיפה, וכמה ימים אחרי המעבר של בניון למכבי ת״א, כתבתי שזה לא היה אמור לקרות. כל אוהד ספורט מבין שבניון היה צריך לסיים את הקריירה בכרמל, וקצת חבל שכל זה קרה.

אבל זה המצב שאנחנו נמצאים בו ואוהדי מכבי חיפה (עדיין) כועסים, כנראה. ואני בטוח שהם יכולים לנמק בצורה חדה ומשכנעת את ההתנהגות שלהם ולעשות לה רציונליזציה מכאן ועד העשור הבא. אבל בשורה התחתונה, יוסי בניון היה בשבילם סוג של אליל, סוג של סמל, סוג של דמות מיתית במועדון. לא סתם הם חיכו לו 12 שנה כדי שיחזור אליהם. והנה, כמה חודשים לאחר שעזב את המועדון, הוא עכשיו… סוג של שטן.

ראינו את זה כבר בעבר בצורות אחרות במועדונים שונים, הירוקים לא ממציאים שום דבר, הפעם זה פשוט תורם להתנהג כמו הסטריאוטיפ של "אוהדים" ולייצג בצורה מושלמת את ההפכפכות ואת החוסר לויאליות שהזן האנושי הנתעב הזה מפגין כלפי הספורטאים שהוא מתיימר להעריץ. רגע אחד הספורטאים הללו הם הגיבורים שלנו, שנייה אחר כך הם האויב הכי גדול שאי פעם שיחקנו נגדו.

הקלישאה מתבררת כנכונה שוב ושוב, אנחנו בסך הכל אוהדים חולצות. ננשק את האדמה של אלה שלובשים אותה, נייחל למוות למי שלא. לעזאזל דברים כמו היסטוריה, מורשת, חוויות משותפות וסרטונים של גולים ביוטיוב, כל אלה שווים לתחת. הדבר היחיד שחשוב זה העכשיו, כל השאר, נמחק כלא היה.

ועל כן, טוב עשה יוסי בניון שהמשיך לשחק כדורגל ולא פרש כאשר מכבי חיפה לא רצתה שימשיך לשחק אצלה. טוב עשה בניון שהלך להזדמנות הכי טובה שהייתה על השולחן, למרות ההשלכות והמטען שמעבר למכבי ת"א סוחב עימו.

אם אוהדים לא סופרים היסטוריה, למה לעזאזל שנצפה שהשחקנים יעשו זאת? למה ששחקנים יחשבו פעמיים האם לקבל הצעה מיריבה גדולה, מהלך שיהווה "אגרוף לבטן" של האוהדים?

האמת היא שהשחקנים לא צריכים לעשות זאת. אנחנו האוהדים לא נאמנים לשחקנים, אין סיבה שזה יהיה המצב בכיוון ההפוך. ספורטאים צריכים לדאוג לעצמם, למשפחה שלכם, לחברים שלהם, לסביבה שלהם. האחרונים בשקלול הזה, אחרי כולם, צריכים להיות אותם אנשים שלא יחשבו פעמיים לפני שיתהפכו עליהם, ״אוהדים״.

כשהשחקנים רואים התנהגות כפי שראינו בשבוע האחרון, אנחנו למעשה לא מספקים לשחקנים שום סיבה שלא לבגוד בנו האוהדים קודם. שימו עלינו זין, כי זה בדיוק מה שאנחנו האוהדים נשים עליכם כאשר תהיה לנו ההזדמנות.

במציאות הספורטיבית של 2016 זה לא שאלה של אם, אלא רק שאלה של מתי. ההיגיון אומר שמוטב שהם יהיו הראשונים שיפעלו. תבגוד או שיבגדו בך. תֹּאֲכַל או תֵּאָכֵל.

*

ומילה אחרונה על אוהדי מכבי חיפה.

אני בסך הכל מרגיש די רע בשבילם אחרי התצוגה שלהם בנתניה כלפי בניון. ברור שעכשיו אחרי הניצחון הם מרגישים מצוין, אבל בעוד עשרים ושלושים שנה, כאשר יהיו באצטדיון סמי עופר טקסים ורגעי הוקרה שונים, כפי שעורכת כל קבוצת כדורגל, גם יוסי בניון יהיה שם ויקבל את התשואות שלו מכל הקהל.

ובתוך הקהל הזה שיריע לגיבורי העבר שעל הדשא, יהיו כמובן גם ילדים שישאלו את הוריהם על יוסי בניון שעומד שם עם שיער מאפיר ו-30,000 איש שמוחאים לו כפיים. וההורים יסבירו לילדים שלהם בהתרגשות על כל הזמנים הטובים שלהם יחד.

ובמהלך ההסבר הקצר, הם גם ישמיטו חלק מהסיפור ומן הסתם ידלגו על השבועות והחודשים האחרונים. אותם מבוגרים אולי ינסו להדחיק את כל הכיעור שאנחנו עדים לו, אבל בפנים יזכרו את הכל בצורה צלולה ויצטרכו להמשיך לחיות עם זה.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

114 תגובות ל “תבגוד לפני שיבגדו בך”

  1. yaron (פורסם: 25-10-2016 בשעה 23:11)

    חזק.

  2. אדם בן דוד (פורסם: 25-10-2016 בשעה 23:24)

    עצוב אבל נכון (לא שמת שיר- אז אני מרשה לעצמי https://www.youtube.com/watch?v=WbK11LtCi9A)

  3. Uh (פורסם: 25-10-2016 בשעה 23:28)

    בתור אוהד הפועל הסכסוך הספציפי הזה לא נוגע לי באופן אישי כך שאין לי צד בין בניון לקהל של חיפה, שיריבו בשמחה.
    אבל לדעתי ברמה העקרונית התפיסה שלך מעוותת לחלוטין. בגדול אתה מצפה מהקהל להוות דוגמא אתית לשחקנים. וכשהקהל (פשוטי העם שמשלמים כסף כדי לראות את קבוצתם) התנהג בצורה לא נאותה, מותר לספורטאי (המיקצוען שמרוויח סכומי עתק) לשים עליו זין.
    לא ברור לך שזה אמור להיות הפוך?
    "שימו עלינו זין, כי זה בדיוק מה שאנחנו האוהדים נשים עליכם כאשר תהיה לנו ההזדמנות" זאת חתיכת דמגוגיה. אף אוהד לא מחכה להזדמנות הזאת, היא נוצרת כתוצאה מהחלטה של השחקן.
    זכותו של שחקן לבחור תמיד באופציה המקצועית והכלכלית שמתאימה לו וזה באמת לגיטימי, מה שלא יעשה.
    אבל שיקח תמיד בחשבון שאם הוא עוזב מועדון וקהל שהעריץ אותו בצורה לא מכובדת ומכבדת, או בוחר ביריבה מושבעת, בזה הוא כבר יורק על ההיסטוריה ועל הקהל של קבוצת האם. זכותו המלאה של אותו קהל, שלא לומר חובתו, לחרבן עליו בחזרה ושתמות ההיסטוריה. בגבולות החוק והסביר, כן? אני לא מדבר על אלימות פיזית ואל תגידו לי שזה מדרון חלקלק או קלישאות מטופשות כאלה.

    • Uh (פורסם: 26-10-2016 בשעה 00:23)

      תיקון אחד אם יורשה לי.
      זה לא שתמות ההיסטוריה, אלא שזאת ההיסטוריה. השחקן, כמה גדול שלא היה, הוא רק פסיק, או מקסימום פרק בהיסטוריה של מועדון. וזה כולל את כל הבחירות שלו וההשלכות שלהן.

    • אביטל (פורסם: 26-10-2016 בשעה 09:15)

      מה שכתבת הוא מדוייק מאד והערת נכון אבל רק בתנאי שמשמיטים את הגהנום שהסמל בניון עבר מהקהל של חיפה (חלקו כמובן)עוד בעודו לובש ירוק. כלומר הוא ירק אולי בפרצוף אבל רק אחרי שירקו עליו ללא סיבה.

      • NEO (פורסם: 26-10-2016 בשעה 10:24)

        מי שחושב שבניון עבר גיהנום מהקהל של מכבי חיפה כשהיה ירוק פשוט לא מחובר למציאות. הבנאדם עלה למגרש ושמע 28 אלף איש מעודדים אותו כל משחק. לא היה דבר כזה בליגה.

        • עירן (פורסם: 26-10-2016 בשעה 12:20)

          א. ברור שזה נכון (שהוא קיבל עידוד מהרוב המוחלט והעצום).
          ב. עצוב שהוא הקדיש כל כך הרבה להתעסק באותו חלק שלא נכלל ברוב הזה, ובעצם הרוויח בהתנהגות הטפשית הזו את הבוז שפג מהם (לא יודע בדיוק את הסיבה והמסובב, אבל להגיד ש"עבר גיהנום" זו די ציניות כאן).

  4. עמית פרוסנר (פורסם: 25-10-2016 בשעה 23:38)

    מה עם לואיס פיגו? כבר קיבל טקס הוקרה מרגש בברצלונה?
    אוקי, אז נחכה שזה יקרה.

    ואם יהיה טקס הוקרה לבניון?אשב בשקט במקום שלי ביציע ואחכה שיגמר.

    • דיזידין (פורסם: 25-10-2016 בשעה 23:59)

      אסור לך.
      הסבירו לך פה למעלה ש״חובתך לחרבן עליו״.

      • Uh (פורסם: 26-10-2016 בשעה 00:05)

        אל תגזים, זה לא אמרתי. בזמן הטקס לא חייבים

        • דיזידין (פורסם: 26-10-2016 בשעה 00:23)

          דיזי דין עבר מהקרדינלס ליריבה הכי מרה והכי שנואה, הקאבס.
          וכמו שאתה רואה, אוהדי הקרדינלס המשיכו לאהוב אותו.

    • טל בן יהודה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 00:33)

      הדוגמא של פיגו מעניינת, אבל בסופו של דבר קצת שונה, לפחות לדעתי. פיגו עבר מרצונו ליריבה המושבעת, בשיא הקריירה. שיחק אותו מספר שנים בברצלונה וריאל (ואח״כ כמעט אותו הדבר באינטר).

      יוסי עבר ליריבה המושבעת כשקצת נדחק החוצה (ונעזוב ת׳סיבות שכנראה מוצדקות), ובסוף הקריירה שלו. זה באמת שונה. בסופו של יום, השנים (שנה?) שלו במכבי יהיו פרט טריוויה שייקח זמן לאנשים להיזכר בו… ״איפה יוסי בניון סיים את הקריירה?״.

      ולגבי הטקס, חפש אותי בפייסבוק ב-2035 כשחיפה יציינו 20 שנה לגביע ותגיד לי איך נהגת. אני אמתין.

    • שלו (פורסם: 26-10-2016 בשעה 09:27)

      בעייני יותר דומה שמ.י.ק.י. סיים את הקריירה לובש אדום של הפועל.
      גם מבחינת יריבות וגם מבחינת השלב בקריירה שהגיע לשם.
      אני לא יודע מה היה בין בניון לחיפה, ולא ממש יודע בה היה בין ש.מזרחי למיקי.
      אני לא חושב שאוהדי מכבי היו שרים למיקי שירי בגידה על רקע עזיבתו את הקבוצה או בחירתו בהפועל כקבוצתו האחרונה.
      עד היו צר לי שלא ידעו להיפרד ממנו כמו שצריך.

      • גיא זהר (פורסם: 26-10-2016 בשעה 19:33)

        בניון כולה שיחק ארבע+ שתיים במכבי חיפה הוא רחוק מלהיןת ברקוביץ. ומשה סיני שהרבה יותר מזוהה עם הפועל מבניון שרף שם את הגשרים. ובצדק.

  5. ערן (המקורי) (פורסם: 26-10-2016 בשעה 00:11)

    מעולה

  6. גורביץ' (פורסם: 26-10-2016 בשעה 00:13)

    טל, בנית פה הרים וגבעות על תיאוריה שהמציאות לא כל כך מתיישרת על פיה.
    אחד – יוסי לא היה אף פעם, וברור שעכשיו גם לעולם לא יהיה כזה סמל חיפאי, ובטח לא דמות מיתית. שחקן אהוב שעשה את הפריצה הגדולה שלו בחיפה, ונשאר אהוב ומוערך גם כששיחק בחו"ל. לא פחות ולא יותר.
    החזרה שלו לארץ ולחיפה הייתה מרגשת בעיקר בגלל התקופה הקשה שעברה על הקבוצה והתחושה שאחרי ששחקנים כמו יניב קטן, בנאדו, קייסי, דוידוביץ' וכו' פרשו, התמוטט איתם החדר הלבשה, והוא הפיגורה שיכולה לעשות קצת סדר בהיררכיה. זה לא קרה. לא ממש באשמתו, כמו שהוא אמר בריאיון הנינוח שלו (טוב לראות אותו ככה) אחרי המשחק אתמול – הוא בא לארץ כדי ליהנות מעוד שנתיים-שלוש של כדורגל, לא בשביל להציל קבוצות, וזאת זכותו.
    שתיים – יש כמה וכמה מקורות, חלקם מהימנים חלקם פחות, שדבקים באותה גרסה, שיוסי היה רעל בחדר הלבשה, כנראה כתוצאה מכך שהבין שהוא לא הולך לקבל את התפקיד הניהולי שרצה אחרי הפרישה. זה הוביל לקומץ שקילל אותו, התגובות שלו לקללות גרמו לקומץ לגדול, ולכדור שלג לדהור. אוף דה טופיק, מספיק לראות את הסרטון המצולם של שדמי, של התקרית עם האוהד מכבי ת"א שנה שעברה, בשביל לדעת שכנראה יש גרעין של אמת במחאה כלפיו.
    שלוש – עד היום אני לא מבין את הגראנד פינאלה שלו, הריאיון שלו חמש דקות אחרי הגמר גביע. למה זה היה טוב ? אם זה לא חוסר כבוד לקהל אז מה כן. אם הוא היה מודיע על מעבר למכבי ת"א שבועיים-שלוש אחרי בגלל פיצוץ במו"מ או כל סיבה אחרת, זה היה מתקבל יותר לטובה ע"י רוב האוהדים.
    מה שאני בא להגיד..דוגמא לא טובה בניון, ואני גם לא מקבל את התאכל או תיאכל. מי שנותן כבוד יקבל בסוף הבנה וישאר סמל מיתי (לדוגמא ראובן עטר), שחקן כמו זהבי שעושה פיו פיו ליציע של הפועל אחרי גול בדרבי יישאר שנוא גם עוד 100 שנה.
    טוב היה עושה יוסי אם היה מקשיב לברקו ששום דבר טוב לא יכול לצאת מחזרה לארץ אחרי קריירה אגדית בחו"ל.

    • Harry hole (פורסם: 26-10-2016 בשעה 02:22)

      מסכים עם כל מילה עד החלק עם ברקוביץ. למרות שהוא פחות מוכשר בניון עשה קריירה גדולה משל ברקוביץ בגלל שידע להתנהג כמו מקצוען (או לפחות לא להתנהג כמו ברקוביץ), חשבתי לתומי שידע גם לעשות את גם כשחזר, טעיתי.
      ולא כל כך איכפת לי, טוב שעזב ושיהיה בהצלחה.

    • פרלה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 06:42)

      עטר? שעבר להפועל בתקופה היחידה בה הצליחה להיות יריבה למכבי…

      • גורביץ' (פורסם: 26-10-2016 בשעה 08:13)

        זאת בדיוק הנקודה, עטר עבר להפועל חיפה בתקופה שזה לא היה מקובל בשביל הכסף של רובי, וגם הכעס שהיה בהתחלה התחלף לאהבה (אצל הרוב) בגלל שרובן הוא סמל אמיתי שתמיד נשאר חלק מחיפה, ולא היה צריך עשרים שנה בשביל זה אלא רק שהשחקן שעשה את המהלך יעשה את זה בצורה מכובדת.
        בתקופה פחות חשופה לתקשורת בכדורגל הישראלי, אני בטוח שרובן ספג המון אש, קללות וטינופת במישורים אישיים מאוהדים, ולא שמעת ציוץ על איזשהי חזית שהוא פתח מולם כמו זהבי או יוסי.

        • אבי ערך מוסף (פורסם: 26-10-2016 בשעה 09:34)

          כל מילה על ראובן.
          בתור אוהד הפועל חיפה, אני מרגיש שהוא לגמרי סמל ירוק ועדיין אני כל כך אוהב אותו.
          אולי זה בגלל שראובן היה באמת יוצא דופן, מן נסיך של הכדורגל הישראלי שכל האוהדים אהבו לראות.

    • טלקה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 08:55)

      חותם על כל מילה פה

    • NEO (פורסם: 26-10-2016 בשעה 09:49)

      +1

    • עירן (פורסם: 26-10-2016 בשעה 12:22)

      תגובה מעולה, גורביץ, ומאד מאד מחוברת למציאות (בתור אחד שנגרר ליציעי האצטדיון בחיפה ע"י הבן בעונה שעברה, ראיתי מקרוב).

    • מאנו (פורסם: 26-10-2016 בשעה 21:28)

      +1000 גורביץ'.
      בן-יהודה כתב פה פוסט יפה, אבל די מופרך.

  7. יואב דובינסקי (פורסם: 26-10-2016 בשעה 00:14)

    רק פעם אחת אוהדי בית"ר?????

  8. אורי (פורסם: 26-10-2016 בשעה 00:32)

    מתי עושים ערב הוקרה לאבי נמני?

    • טל בן יהודה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 00:35)

      כתבתי ״עשרים שלושים שנה״? אז חכה עוד עשור. יש לך ספק שכאלו יגיעו?

      אגב, אם אני לא טועה, נמני כבר שותף בטקס מן הסוג הזה כחלק מטקס לכבוד קבוצת הדאבל. (או משהו בסגנון).

      • רן (פורסם: 26-10-2016 בשעה 00:44)

        לא טועה בכלל.
        נימני היה בבלומפילד וקיבל גביע הוקרה עלקבוצת הדאבל. ובסיום עוד קיבל.אקסטרא תשואות מהחיילים שלו ב 11

  9. childish lion (פורסם: 26-10-2016 בשעה 04:25)

    בניון היה אל מבחינתי הוא הביא לי את האליפות הראשונה שלי בחיים ואחר כך שיחק בקבוצה השנייה שאני אוהד,
    לראות את המשחק הראשון שלי באנפיליד שהוא משחק הייתה חוויה מטורפת,
    באמת שלא היה שחקן שאהבתי יותר ואני יכול להגיד שבסוף העונה שהבנתי שיוסי הולך הייתי שמח בשבילו ובשבילנו הייתי יותר שמח אם הזמן שלו היה נגמר יותר טוב אבל זה החיים ולא תמיד אתה מקבל מה שאתה רוצה.
    מה שאני לא יכול לסלוח לפחות לא בתקופה הנראית לעין זה על הגמר גביע, לא חושב שיש לזה תקדים בהיסטוריה ששחקן עוזב ככה מועדון תגידו מה זה משנה אם הוא היה מודיע על זה יומיים אחרי הגמר ולא בשנייה שנגמר אני אגיד שאין לי הסבר או הגיון אבל זה היה אחרת,
    במיוחד שהוא פגע ברגע של עושר שחיכנו לו הרבה זמן בתקופה שרגעי האושר שלנו נדירים וקצרים.
    אז כן במשחק הבא אני אשיר לו יוסי בן זונה ואני לא אשיר לו את השיר על הילדה כי אני אדם בוגר וזה נראה לי לא מתאים,
    ובעוד 20 שנה אני אגיד לילד שלי בטקס שהוא היה שחקן מדהים אבל גם ילד קקה ואנסה להסביר לו שגם אם אתה "בוגד" ועוזב מקום שאתה חושב שפגע בך עדיף לא לשרוף את הגשר בזמן שאתה הולך

    • לא אוהד (פורסם: 26-10-2016 בשעה 08:11)

      הכי אהבתי את הקטע שאתה אדם בוגר

  10. יניב פרנקו (פורסם: 26-10-2016 בשעה 05:28)

    תזכיר לי לשלוח לך את המדריך לאוהד של ידידי טל בן יהודה הצהוב המגעיל.

    • טל בן יהודה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 07:05)

      מה הוא יודע

    • כח הגברה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 09:04)

      פרנקו, מסתבר שאני חייב לך התנצלות.
      כשאתה כתבת על האוהדים של הפועל ת"א, "כעסתי" עליך שאתה מתייחס לבעיה קשה וקונקרטית בצורה קצת פילוסופית.
      אבל, אתה לפחות כתבת על האוהדים של הקבוצה שלך, ומגיעה לך הערכה על זה.
      במקרה הנוכחי, של פוסט ארוך שמנסה להסביר לאוהדים של קבוצה אחרת מה הבעיות שלהם, אני לא יודע אפילו מאיפה להתחיל.

      • טל בן יהודה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 10:10)

        האמת שדיברתי על אוהדים ככלל.
        אבל אם אתה מרגיש שזה נכתב עליכם, זה כנראה אומר משהו… לא?

  11. יואב דובינסקי (פורסם: 26-10-2016 בשעה 05:55)

    אני חושב שהמסר זה פשוט תפרשו בחו"ל. מה הוא וברקוביץ' ורביבו היו צריכים את החזרה הזאת לארץ לפרישה צורמת. דודו אוואט ורוני רוזנטל, עשו בשכל, סיימו כמו שצריך קריירה נהדרת בחו"ל, זוכרים אותם לטובה, ממשיכים בחייהם. היה מסיים את הקריירה בווטפורד או בלידס או בשיקגו פייר או בשנחאי דאבל דרגון. מה רע?

    • 7even (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:31)

      דאבל דראגון? כמו המשחק ההוא?

  12. Ljos (פורסם: 26-10-2016 בשעה 06:02)

    אני חושב שהמסקנה צריכה להיות "תפסיקו להיות חרא אחד לשני", לא "תהיו עוד יותר ותתחרו מי יהיה ראשון".

    • טל בן יהודה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 07:05)

      אבל אז על מי נתנשא?

      • Ljos (פורסם: 26-10-2016 בשעה 09:59)

        חסרים אוהדי הפועל שבוכים בפינות החדר בסביבה?

  13. איציק (פורסם: 26-10-2016 בשעה 07:11)

    1. אם יוסי היה רוצה לסיים את הקריירה בפאסון הוא היה הולך לבאר-שבע שבה בכה כמו ילד (בעצם עדיין היה ילד) ולא למכבי חיפה. אמה מה, הוא חשב שבחיפה יש לו סיכוי טוב יותר לסיים עם אליפות…
    2. אני מעריך שאלו שקיללו בנתניה את יוסי, היו אותם האוהדים שלא רצו אותו בקבוצה שנה שעברה ומיררו לו את החיים. אני איכשהו לא רואה את מתן (שם המשפחה שמור במערכת) עומד ומקלל את יוסי, אבל רואה את כל הגברדיה מהשנה שעברה עושה זאת. אז לא משנה מה יוסי היה עושה, כל עוד נשאר בליגה הישראלית, הם היו מקללים אותו.
    3. מתי ראיתה טכס לממן, סלקטר, עטר, 30 שנה אחרי הפרישה?

    • טל בן יהודה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 07:45)

      1. נכון, כתבתי על זה בטור שהפניתי עליו. הוא עדיין יכול לסיים שם.
      2. לא יודע… אולי
      3. אני לא עוקב אחרי הטקסים של מכבי חיפה… אבל רואה את המגמה בישראל. כפי שצוין באחת התגובות מעלה, מכבי ציינה השנה 20 שנה לקבוצת הדאבל של 95-96 (נמני גם היה שם). מניח שטקסים כאלה של חיפה גם כן יגיעו… לא?

      • איציק (פורסם: 26-10-2016 בשעה 07:52)

        3. לא יודע, אני לא מחיפה… אולי…

      • איציק (פורסם: 26-10-2016 בשעה 07:54)

        1. לא חושב שבבאר-שבע ירצו אותו, הוא גם לא מתאים להערכתי, וגם אחרי כל הסיבוב שעשה, לא מתאים לנו להיות הבחירה האחרונה כשאין לו לאן ללכת.

      • מתן גילור (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:26)

        2. לא אולי, בטוח שלא קיללתי אותו באצטדיון :) (או כל אחד אחר לצורך העניין)

        • Ljos (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:30)

          ובשיחה פרטית, ככה בינך לבין עצמך?

          • מתן גילור (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:37)

            באמת שאין בלבי מטען על בניון. אבל מראש לא רציתי שיחזור למכבי, אז כנראה שגם פחות כאב לי מה שקרה מאז חזרתו.

        • איציק (פורסם: 26-10-2016 בשעה 14:24)

          כתוב, שם המשפחה שמור במערכת… ומה עשית אתה… הרסת הכל ;)

    • פרלה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 07:54)

      היה טקס פרידה מכל שחקני האליפות הראשונה כולל אבא של אבי רן וגם שליימ'ה באיצטדיון קרית אליעזר

  14. Gilad (פורסם: 26-10-2016 בשעה 07:37)

    "אם יש דבר אחד שכן מפתיע בנושאים הללו זה שישנם אוהדים שעדיין חושבים ש"אנחנו לא כמו האחרים"".
    משפט המפתח. כולם [כולנו] פאתטיים, רק חושבים שיודעים להסביר למה האחרים פאתטיים יותר.

  15. קובי (פורסם: 26-10-2016 בשעה 07:57)

    יוסי בניון הוא לא סמל של מכבי חיפה-הוא סמל של הכדורגל הישראלי.
    מה שהוא עשה לא מתקבל אבל בסופו של דבר יש אולי 3-4 שחקנים שנמצאים בלבל שלו ואת זה צריך להעריך ולכבד.
    רואים את זה במיוחד בדור הנוכחי שאין שחקנים שמתקרבים לרמות שהוא שיחק

  16. S&M (פורסם: 26-10-2016 בשעה 08:12)

    מה זה קשור לתבגוד? הם קיללו אותו שנה שלמה, דחפו אותו החוצה, לא רצו אותו, וממשיכים לקלל אותו כי הוא כאילו הרס להם את המועדון/סיכויי האליפות. הם לא מקללים אותו כי בגד בהם והלך למקום אחר.

    זבל של קהל.

    • מתן גילור (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:25)

      יש לי הרגשה שאני מכיר קצת (הרבה) יותר אוהדי מכבי ממך. מעולם לא שמעתי את הטיעון הזה. אפילו לא מאוהד אחד. אהיה עדין ואכתוב שאתה לא מדייק.

      • עירן (פורסם: 26-10-2016 בשעה 12:25)

        וראה ההסבר למה שמתן כתב בתגובה למעלה של גורביץ.

  17. עובר אורח (פורסם: 26-10-2016 בשעה 08:25)

    לא שיש לי כל כך כעס כלפי יוסי בניון, למרות שאני אוהד מכבי חיפה, אבל בחייאת איזו צדקנות.
    אוי אוי אוי, אוהדים קיללו את בניון. מספיק עם זה.

    אגב, לא חשבתי שיגיע היום שאוהד צהוב יטיף איך צריך להיפרד מסמל. הנה, בכל זאת זה הגיע.

  18. עופר פרוסנר (פורסם: 26-10-2016 בשעה 08:27)

    אני חושב שהטקסט הזה מופרך כל כך עד כדי כך שאי אפשר בכלל להתחיל להגיב לו ברצינות.
    אבל אם ננסה נגיד ככה: יוסי בניון קיבל כל מה שרצה ורב עם 50 אוהדים כי הוא 'רגיש'. ואז הרס במו פיו חגיגות גביע סתם כדי לצאת מנצח באיזה כסאח אידיוטי.
    ואני מסכים איתך שיש לחלק מהקהל זיכרון יותר סלקטיבי לגבי שחקנים והמעברים שלהם (מקרה בנאדו קופץ לראש) אבל אני לא זוכר מעבר שכל כך כעסו עליו בזמן שאני אוהד כמו יוסי. יצא הכי בני פורמן.

    • בני תבורי (פורסם: 26-10-2016 בשעה 09:21)

      זהו, שגם אני חשבתי שבניון לא למד כלום בשנות אנגליה שלו, וודאי לא איך להיות ג'נטלמן.

    • NEO (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:23)

      +1

    • פרלה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:49)

      בול. פרוסנר. פשוט. חד. וחלק

  19. בלאנקו (פורסם: 26-10-2016 בשעה 08:30)

    תיאוריה נחמדה אבל לא מתאימה במקרה של בניון.
    אותו כוכב נערץ נכנס חזיתית בקהל שלו כולל להגיש תביעה נגד אוהד ולדרוש מהמועדון שיפעל נגד כמה אוהדים שקיללו אותו. הוא התנהג בצורה מגוחכת ולכן אי אפשר לצפות מהקהל להבליג. הציפייה היא בדרך כלל מהשחקן שאמור להיות בוגר יותר, מנוסה יותר וכמובן מתוגמל ביד רחבה, להיות המבוגר האחראי במצבים האלה.

    אם כבר העניין של בניון הראה לי איזו טעות הוא עשה. הייתה לו אפשרות לעשות שתי עונות נינוחות במכבי חיפה, לסיים כמו סמל ולהסתובב עכשיו 40 שנה כסמל ירוק שגם מוערך במועדונים האחרים ובמקום זה יש לו אמנם הרבה כסף אבל הוא חתיכת דמות שנואה. למה הוא צריך את זה? למה הילדים שלו צריכים את זה? בשביל לשחק עוד עשרים דקות במועדון אחר או להרוויח עוד כמה דולרים? יכל לסיים בשקט ולהישאר מלך לשארית חייו ובמקום זה האגו והילדותיות הובילו אותו.

    אגב, בתור אוהד מכבי, אני יכול להגיד שיש לי עוד הרבה מאוד אהבה לראדי, אינבינדר, בדש וכו' שהיו משמעותיים באליפויות ועזבו… (למרות שאולי זה לא אותו דבר כי הקבוצה העזיבה את כל אלה)

  20. לא שי לוגסי (פורסם: 26-10-2016 בשעה 08:36)

    אני חושב שחייב להיות כאן אזכור ללוגסי.
    חוץ מזה, אפשר לוותר על השירים והקללות, אין שאלה, אבל כששחקן מעמיד את עצמו בצורה כל כך בולטת מעל מועדון, גורם לנתק חריף ביודעין, בין הקהל לקבוצה, מייצר קליקות, מתנהג באימפולסיביות ורואה לנגד עיניו רק את צרכיו שלו, אז רגעי האושר שהעניק לי הופכים להיות רק עוד נדבך, עוד אבן בתפיסה שלי את יוסי.
    היום הוא ילד מניאק שהעניק לי ולנו רגעי אושר. ילד מניאק אנוכי

  21. הופמן (פורסם: 26-10-2016 בשעה 08:50)

    כאוהד ירוק אני דווקא די מסכים איתך, פחות או יותר (כתבתי על זה קצת בסיכום המשחק שלי https://goo.gl/H2K1xV). עם הסתייגויות:
    1. בניון (לדעתי) אכן היה סמל ירוק. ועכשיו הוא לא. זה לא כזה מוזר. אם מישהו שהוא סמל עושה משהו בפוגע במועדון, לדעת האוהדים, אז ברור שהוא כבר לא יהיה סמל. ומאותו רגע כבר לא צריך להתייחס אליו ככזה. בשנה שעברה רוב מוחלט של האוהדים תמך בו ומחא לו כפיים למרות כל השטויות שעשה. אחרי ההודעה על המעבר הרוב הצטרף למיעוט שהיה נגדו בטינה כלפיו.
    2. ובהמשך לזה – גם השנה, אני חושב שכשבניון יקבל הרבה בוז כשיגיע לאבי רן, רוב האוהדים כועס עליו – אבל מה שראית ושמעת שלשום לא מייצג. מי שהיה באצטדיון הם האוהדים השרופים, אלה שעשו הכל כדי להשיג כרטיס, והם גם באופן טבעי יותר קיצונים ושרים ומקללים באופן יותר קיצוני. הרוב ישרוק בוז וזהו סך הכל.

    וכן, אנחנו אוהדים חולצות. ברור. כי חולצות מסמלות את המועדון. זה דבר רע? אנחנו אמורים לאהוד אנשים ספציפיים? הרי כל ההאדרה של אהדה מבוססת על זה ש"קבוצה לא מחליפים". לאהוד שחקנים ספציפיים זה בטניס.

    • טל בן יהודה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 09:05)

      כבר דנתי עם חבר משותף שלנו לגבי הנקודה השנייה שלך, אני עכשיו מסוקרן לגבי המשחק בסמי עופר. נחכה לראות.

      לגבי החולצות, זה לא דבר רע, רק שאל לנו לצפות אחר כך שהאנשים שלובשים אותה יתייחסו אלינו שונה ממה שאנחנו מתייחסים אליהם.

      שוב, אני כמובן מכליל את עצמי בתוך הכל. אף אוהד לא שונה או יוצא דופן כאן.

      • הופמן (פורסם: 26-10-2016 בשעה 09:34)

        אני מצפה שאם הם מצהירים על אהבה/חיבור מיוחד למועדון (לא חייבים במילים, אפשר גם בנשיקות לסמל), אז הם יעשו את הכל כדי להיות בו, אם זה אומר לוותר לפעמים על קצת כסף להתגבר על אוהדים חארות או לוותר קצת על אגו ולשבת על הספסל בלי קשקושים. לא אומר שבניון היה צריך להישאר בכל מחיר, יכול להיות שגם לא מספיק רצו אותו. רק אומר שזה דו צדדי. אנחנו אוהדים חולצות, והם צריכים להראות שהם יעשו הכל כדי ללבוש אותן.

    • בני תבורי (פורסם: 26-10-2016 בשעה 09:21)

      הופמן,
      ה ת ג ע ג ע ת י !!!

      • הופמן (פורסם: 26-10-2016 בשעה 09:31)

        בני, גם אני! ואני חושב שגם הגיע הזמן להיפגש. פרוסנר בארץ ותיכף יש לו ולתומר חרוב יום הולדת, למה שלא תארגנו איזה מפגש דה באזרי? אני אצטרף, אולי אפילו אקפוץ מתוך עוגה

        • בני תבורי (פורסם: 26-10-2016 בשעה 10:36)

          שישי האחרון, עבדך הנאמן, דורפן ושני המוזכרים לעיל החליפו נוזלים אצל כושי במכמורת… איך לא חשבתי עליך :(

          • הופמן (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:09)

            כן, שמעתי ): בפעם הבאה

  22. NEO (פורסם: 26-10-2016 בשעה 10:00)

    כל הפוסט הזה נועד להסיט את האש מהפסד שני רצוף של מכבי ת"א למכבי חיפה, אבל גם לגופו של עניין אתה כל כך טועה – אתה טועה כי אין לך את כל המידע כי אתה לא ישבת בשנתיים האחרונות ביציעי סמי עופר, ואתה לא אוהד של מכבי חיפה לכן אתה לא מבין מי סמל אצלנו ומי לא.
    יוסי בניון הוא כוכב שהיה במכבי חיפה. הוא לא שחקן בית. הוא לא גם לא שיחק בה הרבה שנים. הוא השחקן הישראלי הכי טוב בכל הזמנים ששיחק אצלנו, כמו חיים רביבו לצורך העניין. הוא לא סמל ולא שחקן בית. הסמלים אצלנו הם קטן, בנאדו, דוידוביץ' ועטר (על אף ששיחק בהפועל כי הוא היה בנאדם).
    בכל מקרה, החויה האישית שלי מהשנתיים האחרונות משקפת את של רוב האוהדים הרציונלים של מכבי חיפה. יוסי פשוט לא חשב על טובת המועדון בשנתיים האלה אלא אך ורק על טובתו האישית. אני הייתי במשחק מול נתניה ש20 אלף איש שרים לו יהלום יהלום והבנאדם רץ לחבורה של 20 איש ורב איתם.
    אחרי כל משחק שניצחנו הסיפור היה יוסי בניון וה"ריב" עם האוהדים, שלא היה ולא נברא. יוסי יצר, בעצמו, משבר אחר משבר ופשוט פגע בקבוצה בלי טיפת כבוד לאוהדים.
    בנוסף לכל זה- הבנאדם רץ לתקשורת שניה אחרי ניצחון מתוק בגמר גביע ומוציא כביסה מלוכלכת ומודיע לכתבים שהוא עובר למכבי ת"א. זה היה מהלך שעוד פעם פגע אנושות בקבוצה ובאוהדים, לא אחראי ואגואיסטי.
    לכן – בתור בנאדם רציונלי שכמובן קצת אמוציונלי אני אומר לך באחריות שליוסי מגיעות הקללות. פשוט מגיעות (דרך אגב – גם הוא הסכים שהם היו סבירות בהתחשב בנסיבות). כי הוא התנהג בחוסר אחריות ובאנוכיות. ולא הוא לא סמל ובתור אוהד מכבי ת"א, אני מתנצל, אבל באמת שאין לך מושג (לא בקטע המגעיל, אלא אתה באמת לא יודע).
    לכן כל הפוסט הזה, לדעתי, נובע מתסכול על ההפסד שלכם. תאמין לי, הקהל שלנו יודע להעריך סמלים, אבל לא שחקנים שהמועדון לא מעניין אותם בשיט.

    • 7even (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:29)

      ' ובתור אוהד מכבי חיפה', התכוונת…?

      • NEO (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:47)

        לא. התכוונתי להגיד שבתור אוהד מכבי ת"א, באמת אין לו מושג ש(1) בניון לא סמל אצלנו ו-(2) כל הסיפור של "היחס" ליוסי מצד הקהל בשנתיים שהיה אצלנו פשוט הומצא על-ידי יוסי ולובה על-ידי התקשורת. מי שהיה במשחקים ראה פשוט אצטדיון שלם מעודד אותו, אבל זה לא הספיק לו.

        • 7even (פורסם: 26-10-2016 בשעה 12:46)

          כן זה היה באמת מביך.
          אני זוכר שפעם שמעתי במהדורת חדשות(לא חדשות הספורט) שיוסי בניון טען שהוא מקבל איומים.

          עד לשם זה הגיע.

  23. 7even (פורסם: 26-10-2016 בשעה 10:03)

    רגע רגע…אוהדי מכבי ת"א דפקו מוט בראש לאוהד חיפה שהובהל לבית חולים וכל מה שיש לך זה פוסט נגד אוהדי חיפה…?
    טל, אתה יכול יותר מזה…
    וואי וואי אם זה היה הפוך מה היה הולך כאן…הערוץ של רקנאטי בטוח לא היה מדלג מעל המקרה.

    • טל בן יהודה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 10:25)

      1. למרות שאני כבר לא ממש צורך תקשורת ספורט, אשמח לדעת איפה זה דווח (המוט).

      2. – "אנחנו למעשה לא מספקים לשחקנים שום סיבה שלא לבגוד בנו האוהדים קודם. שימו עלינו זין, כי זה בדיוק מה שאנחנו האוהדים נשים עליכם כאשר תהיה לנו ההזדמנות."

      אנחנו, בנו, עלינו, אנחנו.

      – לא שהופתעתי, הרי פעם אחת אלה אוהדי מכבי ת"א, פעם אחרת אוהדי הפועל ת"א, פעם אחת אוהדי בית"ר, והשבוע היה תורם של הירוקים

      לא יודע מה עוד יכולתי לעשות כדי שאדגיש שזה על כל האוהדי, כולל אותי.

      • 7even (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:23)

        בזה אני לחלוטין מסכים. לכל קבוצה יש את זרעי הפורענות שלה בקרוב האוהדים.
        אין יותר ואין פחות.

  24. אלון3131 (פורסם: 26-10-2016 בשעה 10:08)

    בתור אוהד כורסא של מכבי חיפה ומעריץ של יוסי מאז שאני ילד(גם הוא עוד היה ילד בעצם), אני בדרך כלל נגד שטויות של אוהדים פאנטיים וגם פה כמובן הפאנטיים הם פאנטיים כי ככה זה לצערי, אבל הרוב השפוי של החיפאים כועס לא על המעבר לצהובים אלא על הדרך.
    נרגע זכינו בגביע אחרי כמעט 20 שנה, ובניון לא יכל לחכות 48 שעות לפני הודעת המעבר וסגירת החשבונות. היה חייב להרוס ולעשות הכל עליו, ועל זה אפילו לאוהד כורסא שפוי שלוקח הכל הפרופורציות קשה לסלוח.

    • 7even (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:24)

      48 שעות?
      אפילו לא 4.8 דקות (ארבע נקודה שמונה לצורך ההבהרה).
      במיקרופון הראשון שדחפו לו ליד על המגרש הוא כבר הצהיר על העזיבה

  25. ע.נ. צפון (פורסם: 26-10-2016 בשעה 10:56)

    "אני בסך הכל מרגיש די רע בשבילם אחרי התצוגה שלהם בנתניה כלפי בניון" = אתה מכליל סידרתי. 99% מהקהל של מכבי חיפה מתנהג למופת.
    אני נמצא ב 99%.
    אתה לא יכול לצפות מ100% להתנהג למופת.
    אני אישית מרגיש מבורך שגדול כדורגלני ישראל בכל הזמנים שיחק בקבוצתי.

    • 7even (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:27)

      במשפט האחרון מעט נספחת.
      הוא לא בחמישייה אפילו. הקריירה שלו באירופה התחילה מבטיח ונעצרה.
      לא, שער נגד ריאל בברנבאו ועוד שלושער מול בשיקטאש לא הופכים את הקריירה שלו לזוהרת.
      אלו נקודות ציון יפות ונחמדות אבל לאורך זמן הוא בעיקר צפה מהספסל של ליברפול וצ'לסי.
      הבחור לא משחק באופן סדיר כבר קרוב ל 8 שנים. זה 2/3 קריירה

      • ע.נ. צפון (פורסם: 26-10-2016 בשעה 12:44)

        אם משווים אותו ללגיונרים שלפניו הוא גדול כדורגלני ישראל.
        היה בסגל של ליברפול צלסי וארסנל

        • 7even (פורסם: 26-10-2016 בשעה 12:47)

          זה לא קריטריון לדעתי.
          עם קצת קשרים וסוכן נכון גם שחקן בן 15 מניקרגואה יכול להגיע לסגל של קבוצות כאלו.

          • סחבק (פורסם: 27-10-2016 בשעה 15:45)

            גם אסולין היה בסגל של בארסה וסיטי

  26. ע.נ. צפון (פורסם: 26-10-2016 בשעה 10:59)

    אני לא חושב שבניון הוא בוגד!
    אם ברקו שיחק בת"א מדוע הוא לא?
    אם מלמיליאן שיחק בת"א מדוע הוא לא?

    • 7even (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:27)

      כמו שרשמו למעלה, לאחר הזכייה הוא רץ למיקרופון הראשון להודיע שהוא עוזב.
      לא ככה עושים.

      • ע.נ. צפון (פורסם: 26-10-2016 בשעה 12:42)

        זה לא עושה אותו בוגד!
        ברקו ערך מסיבת עיתונאים ודרש לחזור לחיפה!

  27. מתן גילור (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:33)

    בניון לא מעניין אותי. אני שמח שהוא עזב. התנהלותית ומקצועית הוא הזיק למכבי.
    מבלי להעביר ביקורת, צר לי שאני צריך לשמוע את אוהדי מכבי מתבטאים באופן הזה. לא שווה אפילו את זה שהקללות הוציאו אותו לגמרי מריכוז כששיחק ליד היציע שלנו. אבל זו זכותם.
    חבל שלא הסתפקו ב"כמה כיף שאין את יוסי" או משהו כזה.

    • NEO (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:44)

      כולה אמרו יוסי בנזונה. ת'כלס, זה ממש לא נורא (גם יוסי אמר בכנות). לא סרטן, לא נאצי ולא שואה, שרווחים ביציעים הצהובים והאדומים.

      • מתן גילור (פורסם: 26-10-2016 בשעה 11:56)

        זה לא נכון. או שלא היית ביציע, או שהיית ממש בצד, או שלא שמעת. אבל היו קריאות פחות "נחמדות" ממשלח היד של אמו (שגם זה לא הכי נחמד, אבל שוין) של עשרות אוהדים.

  28. גיא (פורסם: 26-10-2016 בשעה 12:25)

    יוסי בן זונה? *זה* לא נחמד?
    איחולי מוות לילד בן 9, בואו נדבר על זה. הפריע לי יותר מכל שיר לבניון.
    עומד בשורה אחת עם "נאנוס לכן את הבנות" מהדרבי ושלל הפנינים של הפועל על הבת של קורק, משפחת אובארוב וכיו"ב.

    מחליא. הילד הזה לא יחזור לכדורגל ואני בספק אם האבא שלו ירצה לחדש מנוי. זה הרבה יותר גרוע והרבה יותר מצלק מכל דבר אחר. נכון, האוהדים של חיפה "לא כיוונו אליו אישית אלא שרו את זה לכולם" אבל יש הבדל עצום בין יכולת הפרשנות וההכלה של אדם מבוגר לזו של ילד בן 9. גם אם הוא שומע קללות איומות ונוראות במהלך כל משחק ועד לאלימות מסוגים שונים, שום דבר מזה לא מכוון אליו אישית.
    איחולי מוות אישיים לילד (מבין שהכוונה לא היתה אליו אבל ככה הוא יפרש את זה כי הוא ילד בן 9) ועוד ביום ההולדת שלו? אני באמת מתקשה למצוא לאיפה עוד זה יכול להדרדר.

    • גיא (פורסם: 26-10-2016 בשעה 12:27)

      וחוץ מזה הקללות לבניון הן די סטנדרטיות במקרה של מעבר ליריבה. לא מתרגש מזה לרגע. לפחות השחקנים בירוק (זו תלבושת החוץ החדשה של רעננה?) לא ניסו לשבור לו את הרגליים כמו שקרה לזהבי עם אבולבול.

    • מתן גילור (פורסם: 26-10-2016 בשעה 12:33)

      היו רבים ביציע שאמרו שזה לא לעניין ושילד באמת יכול לקחת את זה מעבר ליריבות בין קהלים. היו שחדלו לשיר כשהבינו שמדובר בילד. מי ששר החל באוטומט (וחבל שכך בכל מקרה).

      • גיא (פורסם: 26-10-2016 בשעה 12:40)

        אשתי אוהדת חיפה, היא לא מבינה למה נגזר עלינו שעוד בטרם נהרו לנו עוברים נגזר על אחת מהן להדרדר לזנות :\
        יש הרבה שירים כאלו (גם אצלנו ביציע, נניח כל שירי להב"ה מול קבוצות ערביות וכאמור שיר האונס) אצל כל הקבוצות, אני עדיין לא מבין מה הטעם בהם. שיר הקונטרה (שער 5 דרש, בתחת הוא קיבל) זה הגבול שלי. אפשר הרי להתאמץ קצת יותר כדי להקניט ולהלעיג את היריבה.

        • מתן גילור (פורסם: 26-10-2016 בשעה 13:04)

          לגמרי. שירים מבחילים של אוהדי כל הקבוצות.
          נניח, בשני שרו לראשונה שיר חדש והוא בדיוק בגדול הטעם הטוב (רק הבית הזה, שאר הבתים לא) – הקנטה בלי קללות:

          הוא הקבוצה של המדינה בכל מקום שר ת'הימנון
          חתן פרס ישראל משחק ביום הזיכרון
          במהלך כמעט עשור מהחורים הוא לא יצא
          כשהגיעו משברים הוא נטש את הקבוצה
          ויום אחד בא הקנדי והצהוב פתאום החליט שהוא פנאטי
          ורק אני מכור אליך אני נשבע להילחם בכל אויבייך

  29. מתי (פורסם: 26-10-2016 בשעה 13:16)

    טל בנית תזה נכונה על האיש הלא נכון.
    עקרת שן בדיוק על פי הספר אבל על השן הלא נכונה.
    פגעת בול במטווח על בובת הקרטון של השכן.
    הבקעת שער טורקי וירטואוזי.
    סללת כביש ברמה הגבוהה ביותר בין שום מקום לאף מקום.

  30. עבד של גקלמאכר (פורסם: 26-10-2016 בשעה 13:50)

    ישנן מספר תובנות שבלטו בעקבות הסאגה המאוסה סביב בניון.

    א. בפעם האלף, בניון פשוט ילד קטן חולה תשומת לב. הוא לא יכול שלא להיות זה שהעניינים מתנהלים סביבו ואחרי חדשיים של שקט בגרמניה, הקפיץ נמתח עד קצה גבול היכולת ושוב הילד האידיוט חזר להיות אותו ילד ישן ולא כ"כ טוב (באספקט הנ"ל).

    ב. באורח פלא צצו כל מיני יפי נפש צהובים, שכל כך כואב להם על בניון. הם כל כך אובייקטיבים ואבירי מוסר שלא כואב להם על בניון עקב התרומה שלו למכבי חיפה אלא על בניון כאייקון על בכדורגל הישראלי וכאחד הגדולים שבו בכל הזמנים ולכן חובה לכבדו.
    עזבו את זה שהטענה הזו מגוחכת – מי הטמבל שהחליט שספורטאי עם קריירה יחודית הופך להיות פרה כל כך קדושה שחובה להעריצו בכל מחיר?
    מה שהכי מציק לי זה שעד לפני כמה חודשים כל אימת שאותו אייקון שחובה לכבדו היה מגיע למשחקים מול מכבי ת"א איצטדיון שלם היה מקבלו בשיר הערצה אלמותי "יוסי בן זונה".
    וקשה שלא להזכיר את אותו מקרה שבו בניון רב מכות ליטרלי עם אוהד צהוב ולא נשמע אפילו רמז עמום לגינוי מאותם צבועים שעכשיו בוחרים לגונן על בניון.

    ג. הכי מאכזב אותי בסיפור הזה שאוהדי כדורגל קונים על אוטומט את גירסת השחקן מול האוהדים ובעצם יורים לעצמם ברגל. אי פעם עצרתם לחשוב האם יתכן, אולי ורק אולי קלוש, שיש שמץ של אמת מאחרוי טענות הקומץ לבניון? האם אתם באמת חושבים לעצמכם שאנשים שקבלו את בניון בהתעלפויות עשו סיבוב של 180 מעלות רק כי לפתע הם גילו שהשיניים שלו לא כ"כ יפות?

    רוצה לומר – טל בן יהודה ודומיך (צדקנים צהובים וטרחנים) – שמרו את הביקורת לעצמכם ואם הינכם דורשי טוב עד כדי כך תתחילו מביתכם שלכם, יש שם לא מעט עבודה.

    • טל בן יהודה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 14:13)

      רגע רגע רגע עבד של גקלמאכר,
      יש אצלנו לא מעט עבודה?
      וואלה לא ידעתי את זה… אכן ביקרתי רק אתכם והתמקדתי רק במכבי חיפה ולא דיברתי על כלל האוהדים, ובטח שלא על אוהדי מכבי ת"א.

      – "הרי פעם אחת אלה אוהדי מכבי ת"א, פעם אחרת אוהדי הפועל ת"א, פעם אחת אוהדי בית"ר, והשבוע היה תורם של הירוקים"
      – "(בין אם זה שירי אונס, שירי שואה, שירים גזעניים או השיר נגד בניון)"
      – "אנחנו האוהדים לא נאמנים לשחקנים, אין סיבה שזה יהיה המצב בכיוון ההפוך"
      – "אנחנו בסך הכל אוהדים חולצות. ננשק את האדמה של אלה שלובשים אותה, נייחל למוות למי שלא"

      זהו… עייפתי מלהדביק דברים.

      • עבד של גקלמאכר (פורסם: 26-10-2016 בשעה 14:15)

        אז אני מבין ששיחקת אן דן דינו ועם המזל המחורבן שלנו נעצרת בדיוק בתור שלנו.

      • טרנטה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 19:56)

        מה אתה עונה לו? הטרמינולוגיה המגעילה שלו (שקט בגרמניה? הניק הדוחה) צריכה להיעלם מהאתר.

  31. עבד של גקלמאכר (פורסם: 26-10-2016 בשעה 14:32)

    מספר אנקדוטות משעשעות על בניון:

    1. טרום המשחק מול מכבי ת"א כמעט כל אתר ספורט שמכבד את עצמו (פחחח הצחקתי את עצמי) הוציא כתבה על בניון החדש שכבר לא עובד צמוד צמוד עם התקשורת.
    שזה משעשע כי בעצם הם מודים בפה מלא שעד העונה הוא היו הביצ'ז שלו.
    ובנוסף אם באותו תזמון עולות מספר כתבות בעלות אותו נרטיב כנראה שיוסי החמוד והמתוקי והסקי שכל הצהובים כל כך חולים לו על התחת עדיין בקשר עם התקשורת.

    2. הידעת? איצטדיון של 30 אלף איש כשלפחות 29900 עודדו את בניון המתוקי בגרון ניחר ומשום מה הוא בחר לעסוק ולהתעסק באלו שקללו אותו. האם יוסי שלנו עדיין נשאר כל כך מתוקי וריגשי שקשה לו לחיות בעולם הזה כשאין לו 100 אחוזי אהבה?

    3. הידעת 2? יוסי בניון נהג בסיום משחקים לחפון את אשכיו מול יציע השרופים. והגרוש ללירה שלי הוא – כיצד אפשר לדרוש ממני לכבד אדם שלא מכבד את עצמו ומתנהג כמו קופיקו (ובינינו? גם נראה ככה…).

    • NEO (פורסם: 26-10-2016 בשעה 14:42)

      מדויק כל כך

  32. צור שפי (פורסם: 26-10-2016 בשעה 14:44)

    החצי שקל שלי, בלי קשר למקרה בניון:
    1. התזה מופרכת: תמיד ה"בוגד" הראשון הוא השחקן. אם הוא יישאר בקבוצה או יעבור לאחת שאיננה יריבה מושבעת הוא לא ישמע מהאוהדים.
    2. גם במקרה של מעבר ליריבה מושבעת האחריות איננה רק של האוהדים: בן חיים החלוץ, אניימה, איגיבור, ורמוט (לרגע) – הגיעו למכבי ישירות מהפועל או, כמו זהבי, דרך תחנת ביניים. אף אחד לא ספג מאוהדי הפועל מה שספג זהבי וברור שיש לזה קשר להתנהגות שלו.
    3. כמו שמעבר של שחקן ליריבה מושבעת הוא לגיטימי – לגיטימית גם הבעת התחושה הקשה שמעבר כזה מעורר אצל האוהדים. הכל כמובן שאלה של מינון: שריקות בוז הן הכי במקום, קללות אני פחות אוהב, בעיקר בגלל הילדים. ועוד דבר: הבוז ששרקתי עד כלות נשימתי לשמעון גרשון על המעבר לבית"ר (לבית"ר, למען השם!) אינן סותרות את האהבה שאני רוחש לו עד היום בגלל הזכרונות הנפלאים שהוא השאיר לנו ואם או כאשר תהיה הזדמנות אספר לנכדים על גדולתו כמו גם על "הדף האפל" בשחור/צהוב – אין, כאמור שום סתירה.
    4. כמושכתבתי בסעיף הראשון, כשמדובר במעבר שאיננו ליריבה מושבעת כל העסק הזה בכלל לא קיים: מהראן לאלא, דגו ואחרים מקבלים מחיאות כפיים בכל משחק נגדנו.

    • בלייק (פורסם: 26-10-2016 בשעה 15:05)

      1. לא תמיד. במכבי למשל הקהל יצא נגד דגו כשעוד היה במכבי. כל חטאו היה שהוא היה טוב כשאבי נמני סופסל, ואפילו הוזכר כיורש. כמובן שבכל מקרה כזה להגיד "הקהל" זה מכליל ובעייתי. ויש שיגידו שמי שקילל את דגו היה אוהד של נמני, אבל לאוהדים מבחוץ זה סמנטיקה (כמו שלי כאוהד מכבי אין את כל הכלים לשפוט את מקרה בניון בחיפה).
      2. מכל השמות שהזכרת, אחד גדל בהפועל. אחד גם היה הכוכב והסמל של מכבי בעידן קרויף. גם טב"ח חטף, וההתנהגות שלו לא היתה טובה יותר משל זהבי, אבל זהבי סומן בגלל הפיכתו לכוכב על (ברמת הכדורגל שלנו כמובן) אצל היריבה המושבעת. וכן, חלקים בקהל האדום התעצבנו שהעצבים שלהם לא גורמים לו לשחק פחות טוב ולהצליח פחות. להיפך.
      3. אני בכיוון שלך. אני בכלל לא מוצא טעם בשירים שליליים בגנות קבוצות ושחקנים יריבים. לא כיף בכלל. אחד האקטים הכי זכורים לי, לטובה, מבחינת תגובות של קהלים היה בתקופה שגרשון שיחק בהפועל. כשכל/רוב אוהדי היריבה במשחקים גדולים (במיוחד מכבי ובית"ר אני מניח) היו שרים את שיר הבן *ונה ("שמעון גרשון בן *ונה" מצד אחד שנענה מהצד השני ב…. "שמעון גרשון בן *ונה". הלחן מתוך השיר הידוע "אבי נמני בן *ונה"), הקהל של הפועל פשוט מחה כפיים (ברעש גדול). תענוג. ההבדל בין זה לבין דרבי המוטות למשל מייצג לא מעט את ההתדרדרות בהתנהגות הקהלים במגרשי הכדורגל בארץ (שאולי מייצג את התדרדרות ההתנהגות במרחב הציבורי בארץ בכלל, אבל זאת כבר שאלה סוציולוגית).
      4. הרבה שחקנים שעברו קבוצות זוכים לכבוד מסוים כשהם משחקים נגד הקבוצה. גם אלירן עטר מתקבל בהרבה כבוד במשחקים נגד מכבי. אבל זאת אשליה. אם עטר היה משחק בהפועל, או בוחר בחיפה על פני מכבי (ולא מחכה להצעה שלא תגיע מקרויף) אז הוא היה "שובר את הכלים" מבחינת חלק גדול מהקהל והיחס היה משתנה. האשליה היא שכל עוד השחקנים יעשו מה שהקהל דורש מהם, לא משנה עד כמה זה לא הגיוני או פוגע בשחקן מקצועית ו/או כלכלית, הם יקבלו כבוד. ברגע שהשחקן קצת יסטה, הקהל כבר "יעניש" אותו. סתם התנהגות דוחה.

      • צור שפי (פורסם: 26-10-2016 בשעה 15:54)

        מסכים כמעט עם הכל בלייק, חוץ מטב"ח – הוא ספג הרבה פחות מזהבי לא בגלל ששיחק פחות טוב (למרות שזהבי אכן היה רמה בפני עצמה) אלא בגלל שלא התגרה באוהדים, לפחות לא בצורה כל כך בוטה. אגב, מכל אלה שהזכרתי אף אחד לא גדל בהפועל אבל זהבי ובמידה מסויימת ורמוט בנו שם את המוניטין שלהם.

      • גורביץ' (פורסם: 26-10-2016 בשעה 16:22)

        מעניין מה היה קורה אם אלירן עטר היה עושה לכם פיו פיו בפנים, במגרש שלכם, אחרי הגול שלו..
        האם השנאה והקריאות בוגד שהוא היה סופג מהאוהדים של מכבי ת"א היו בגלל שהוא סומן ככוכב של חיפה, או בגלל שהוא ירק בפנים של קהל שברובו אהב וכיבד אותו ?
        די כבר עם הסנגוריה הזאת על זהבי, ולמי שבמקרה קרא את הטור ההזוי שלו בוואלה היום, יראה שהבנאדם לא השתנה ופרובקטור נשאר פרובקטור. מדבר על חוסר כבוד לסמלים אלק.

        • בלייק (פורסם: 26-10-2016 בשעה 16:39)

          בלי קשר לטור של זהבי, שלא קראתי ממילא, ואם אתה ממש רוצה לחזור לסיפור הזה, אז ההתנגשות בין זהבי לקהל של הפועל התחיל הרבה לפני הפיו פיו הראשון. זה לא עניין של סניגוריה. זהבי רחוק מלהיות צדיק. רחוק מלהתנהג מושלם, אבל מבחינתי הלא ממש אוביקטיבית, במאזן ההתנהגות הדוחה הקהל של הפועל ניצח את זהבי בנוק אאוט.

          • צור שפי (פורסם: 26-10-2016 בשעה 21:56)

            ברור שהקהל של הפועל ״ניצח״ כשהנוקאאוט היה פואד. יחד עם זה אני לא מקבל שהבלגן התחיל עוד לפני הפיו פיו. נראה לי די סביר שאם זהבי היה מכבד את הקודים הלא כתובים של התנהגות שחקן שמבקיע מול קבוצתו לשעבר העסק היה נשמר בגבולות נורמטיביים.

  33. צור שפי (פורסם: 26-10-2016 בשעה 14:48)

    נ.ב. ולא הבנתי מה פסול ב"אנחנו בסך הכל אוהדים של חולצות". זה נכון וככה זה צריך להיות. אנחנו קודם כל אוהדים את המועדון ומפריע לנו כאשר שחקנים המוגדרים כסימלי מועדון מתגלים כשכירי כדור (זה לגיטימי, ולגיטימי גם שיכאב לנו).

    • טל בן יהודה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 15:17)

      לגמרי לגיטימי. וזו הייתה הכוונה שלי…
      אבל אם אנחנו אוהדים חולצות, אז לא צריך להרגיז אותנו מה אלה שלובשים אותם עושים אחרי שהם הורידו אותה…
      וברור שזה מרגיז וכו'.

  34. פראליה (פורסם: 26-10-2016 בשעה 19:54)

    "לקח את ההזדמנות הכי טובה שהיתה על השולחן"..

    אתה בטוח שאתה יודע למה יוסי עבר למתא ?

    • טל בן יהודה (פורסם: 27-10-2016 בשעה 05:58)

      אני לא יודע כלום.
      אני מניח שהוא רצה להמשיך לשחק כדורגל… בחן את ההצעות שנותרו לו.
      ואני מרגיש בטוח מספיק לומר שמכבי ת"א זו ההזדמנות הכי טובה בשבילו.

      יש לך משהו לחדש?

  35. מכביסט שמאלני (פורסם: 27-10-2016 בשעה 09:46)

    "עמלקים" , "גרמנים", "נאצים", אצטדיון אבי רן עלק, אוהדי חיפה הם הכי מביכים שיש, רגשי נחיתות מפה ועד ניו זילנד, מנסים לחקות את הקהל של הפועל, אני קצת עצוב בשבילם.

    • מונטי היל (פורסם: 27-10-2016 בשעה 15:26)

      וואו וואו מכביסט שמאלני חושב שאנחנו מביכים.
      והוא אפילו קצת עצוב בשבילנו.
      יאללה, לאן הדרדרנו?!?!?!?

  36. רומן (פורסם: 27-10-2016 בשעה 15:58)

    יוסי בניון הוא אפיזודה זניחה במכבי חיפה, הוא היה ילד מוכשר שנתן 2 עונות גדולות בדרך לאירופה, לא סמל ולא נעליים .
    ברקוביץ' היה סמל של מכבי חיפה והיה מוכן לשחק בשביל שכר סמלי בערוב ימיו.
    בניון בעיקר סמרטוט חמדן שכל הקשקושים שהוא מקשקש זה כדי להסתיר את תאוות הבצע שלו, הוא מגעיל אותי.

לא ניתן להגיב.