הגנב שתקע אתכם

השליטה הצהובה בעיר היא רק מורשת אחת שג'ורדי מותיר אחריו

jordy

המון אוהדי כדורגל לא-צהובים אוהבים לבטל את ההצלחה של ג'ורדי קרויף ולייחס את התארים של מכבי ת"א ל… ובכן, לכל גורם אחר אפשרי, רק לא הוא. בשביל אוהדי הפועל ת"א, מדובר באובססיה קבועה נמשכת כבר קרוב לחצי עשור.

אז עכשיו ששתי הקבוצות שיחקו את הדרבי האחרון לעונה (וסביר להניח שגם לא יהיה דרבי בעונה הבאה), חשבתי שזה עיתוי טוב לסכם את החצי עשור של ג'ורדי ולהסתכל על משחקי ראש בראש של מכבי והפועל תחת האיש:

  • ב-14 משחקי דרבי בליגה, מכבי ג'ורדי ת"א השיגה מאזן של 9 ניצחונות, 3 תיקו ו-2 הפסדים.
    אם נוסיף את ארבעת הדרבים בגביע הטוטו, 18 דרבים סך הכל, המאזן יעלה ל-13 ניצחונות, כשמכבי 4 מ-4 במפעל.
  • מאזן השערים, תודה ששאלתם, הוא 26-10 צהוב.
    עם גביע הטוטו זה הופך למאזן של 33-11. כן, מכבי שילשה את השערים של הפועל במהלך התקופה.
  • הפיכת המגמה בעיר. לפני שהגיע, גם הצהובים יודו שלפחות בכדורגל, תל אביב הייתה אדומה. זה כבר לא המצב.
  • שלושה דרבים מה-14 ששוחקו בליגה נכנסים לטופ 10 דרבים בכל הזמנים של אוהדי מכבי (פאקינג 3 מ-14!). וכן, אני מרגיש בטוח לכתוב את זה:
      • הדרבי 3-2
      • הדרבי 4-0
      • הדרבי 5-0

    (אצל חלק מהאוהדים אני מניח שהם נכנסים לטופ 5. כמו כן, בשביל חלקנו, ה-3-2 הוא הגדול בכל הזמנים)

  • ג'ורדי קרויף החתים את ערן זהבי אחרי שהמנהלים הדגולים של הפועל ת"א החליטו לוותר עליו. זהבי הפך לסמל צהוב ואחד השחקנים הגדולים ששיחקו במועדון אי פעם.
  • ניצחון בדרבי גם כמאמן ראשי. סתם כבונוס.

"גונב דעת", אבל לפניכם. הרבה לפניכם.

שלא ייגמר לעולם.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

112 תגובות ל “הגנב שתקע אתכם”

  1. אלון (פורסם: 17-1-2017 בשעה 00:57)

    המאזן של אברם גרנט בדרבים בין 92 ל95 מרשים לא פחות אם לא יותר.

    • גיא זהר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 08:58)

      עזוב, מי זה גרנט? האליפות ב91/92 בזכות עמנואל אופיר ז"ל בכלל. מורשת שדמי חיה וקיימת.

    • ערן (המקורי) (פורסם: 18-1-2017 בשעה 10:46)

      רגע, ידידי:
      לגרנט היתה אחרי זה קדנציה נוספת במכבי, ארוכה, מעייפת, מחרידה ונטול הישגים.
      אז גם פיתח את יכולות הערבוב וגניבת הדעת.

  2. Miranda Vera Cruz De La Hoya Cardinal (פורסם: 17-1-2017 בשעה 02:52)

    באמת שזה נמוך לצאת במחולות ולזרות מלח על הפצעים של אוהדים של קבוצה מפורקת ועניה אחרי 0:1 מסכן, כשלקבוצה שלך יש את התקציב הגדול בליגה.
    במיוחד כשברוב ימות השנה הזו קולך נדם כי הקבוצה רואה את המקום הראשון רק במשקפת.

    • דור (פורסם: 17-1-2017 בשעה 13:45)

      אז מה? לא נרקוד על הפצעים אחרי ניצחון בדרבי? מה אנחנו אוהדי חיפה? מה כבר נשאר לנו??

  3. סמובר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 03:20)

    אפשר רק להגיד תודה שהדרבי הזה לא נגמר בפציעה חמורה. משחק כזה אלים לא ראיתי הרבה זמן

    • תני (פורסם: 17-1-2017 בשעה 06:26)

      רייכרט לכלא

      • איציק (פורסם: 17-1-2017 בשעה 14:31)

        אני רוצה להכות על חאט. של רבים מאיתנו אך אני במידה רבה (אפילו בתגובת המשך מטה).
        אנחנו יורדים כאן על בן רייכרט ולא בפעם הראשונה על צורת המשחק שלו, וצוחקים על המלחמה שהפועל עשתה עליו. אבל תחשבו שמישהו מספר לו עלינו, והוא נכנס וקורא את זה, את כל הירידות עליו, והוא בסך הכל בחור צעיר שמנסה למצוא את עצמו בליגת על. רוצה להתפרנס ממה שהוא מאד אוהב, ואין לו אבא כמו יעקוב בוזגלו שידריך אותו ויתמוך בו וילמד אותו איך להתנהג. אז הוא מלא אמביציה ורצון להצליח וללא הכוונה עושה טעויות של מוטיבצית יתר. האם אנחנו רשאים לשפוט אותו על כך שהוא רוצה? האם אנחנו צריכים לשפוט אותו על כך שהוא לא יודע איך? האשמים הם המערכת שלא מדריכה בחור צעיר להתמודד עם הלחץ ולתעל אותו למקומות נכונים. אז נכון, אדום הגיע לו אתמול, אבל מכאן ועד להאשמה של ברוטליות הכמעט מכוונת, לא צריך להגזים. צריך לחבק.

        • אמיתי (פורסם: 17-1-2017 בשעה 14:57)

          יעקב עושה קורסים ויש לו סוכנות. קוראים לה ״הילד ענק״

          • איציק (פורסם: 17-1-2017 בשעה 15:04)

            כעוון שלרייכרט אין אבא עם סוכנות כזו אז צריך להיות יותר סלחני איתו ומכיל.

            • אמיתי (פורסם: 17-1-2017 בשעה 15:17)

              אני רואה שפרשת השבוע לא חיה בזיכרונך. יעקב הוא האבא של כולנו. גם שלך

            • איציק (פורסם: 17-1-2017 בשעה 15:19)

              פרשתי השבוע.

    • Lord Anthony (פורסם: 17-1-2017 בשעה 08:55)

      כל משחק שרייכרט מסיים ללא כרטיס אדום זה שערוריית שיפוט.

    • איציק (פורסם: 17-1-2017 בשעה 10:48)

      על מה הפועל נלחמה ושילמה כל כך הרבה. הוא שום דבר פרט לשחקן מגעיל.
      לומד אצלי סטודנט מאד נחמד, שחקן הפועל רעננה (שמו שמור במערכת), אז הוא מספר שכל משחק שבו בן רייכרט משחק כל מה שמעסיק אותו זה לעשות פרובוקציות. מה שהוא עשה יכל לגמור קריירה של שחקן (אני מדבר על היריב, כי הוא לא שחקן ואין לו קריירה). מה שעצוב זה שהוא גם לא ילמד כמול מזה.

      • אמיתי (פורסם: 17-1-2017 בשעה 14:04)

        באיזה מוסד מפוקפק שמקבל אליו כדורגלנים אתה מלמד??
        איבדת נקודות איציק. הרבה נקודות

        • איציק (פורסם: 17-1-2017 בשעה 14:28)

          הוא התפלח כנראה;)
          אבל אחלה בחור. חבל שהמערכת לא תומכת בו. אימון אסור לו להפסיד אפילו בגלל מבחן.

  4. יניב פרנקו (פורסם: 17-1-2017 בשעה 06:46)

    גם לגוטמן יש מאזן הירואי בדרבים – האם אוהדי מכבי רואים בו פחו. גונב דעת ? התרשמותי הצנועה שלא.
    גם לניקולה וווציץ כמנהל מקצועי יש מאזן דרבים מעולה.

    • טל בן יהודה (פורסם: 17-1-2017 בשעה 08:34)

      נקודה טובה על גוטמן
      נקודה שפלה על וויצ'יץ'

    • אנונימוס (פורסם: 17-1-2017 בשעה 08:38)

      דווקא על וויציץ זה הרבה יותר דומה. לא חוכמה להשיג שליטה בדרבים כשמולך מועדון הרבה יותר קטן וחזק, כפי שהיה במרבית שנותיו של קרויף

      • טל בן יהודה (פורסם: 17-1-2017 בשעה 08:41)

        ישנו הבדל שבכדורסל זה פחות או יותר תמיד היה ככה.
        בכדורגל, אפשר להצביע על הגעה שלו כנקודת מפנה.

        • ארז (פורסם: 17-1-2017 בשעה 08:50)

          לא בדיוק טל.
          כי במקביל לשינוי המקצועי ולגידול התקציבי במכבי, הפועל שעטה במדרון.
          בוא תעשה את אותה השוואה מול הפועל ב"ש. אני מניח שייצא שמאזן המשחקים בתקופת ג'ורדי פחות מוצלח מאשר לפניה, ושבחלק השני של תקופתו חלה מגמה ברורה של השתלטות באר-שבעית הן על היריבות מול מכבי והן על הליגה. אז עכשיו הוא כן גנב דעת?
          הנתונים שציינת מעידים על תקופה מוצלחת במכבי ועלובה בהפועל. מפה ועד למסקנה שלך יש מרחק.

          • איציק (פורסם: 17-1-2017 בשעה 10:50)

            היתה הפועל באר-שבע לפני תקופת ג'ורדי?
            אני תכיף אאמין שהוא יצר אותה.

        • אנונימוס (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:28)

          זו מקריות אנקדוטלית לא יותר. אלא אם אתה טוען שגורדי משך בחוטים מאחורי הקלעים והביא את טביב רמון וכבירי להפועל כדי שיעלימו כספים ויהמרו על חוזים חסרי כיסוי.

          • אליובל (פורסם: 17-1-2017 בשעה 12:27)

            בום

    • אלון (פורסם: 17-1-2017 בשעה 11:25)

      ויודגש, גוטמן לא היה זקוק שפער תקציבי כל כך גדול כדי ליצור את המאזן הזה

      • אורי (פורסם: 17-1-2017 בשעה 12:15)

        הוא היה זקוק ללוני

        • אלון (פורסם: 17-1-2017 בשעה 16:53)

          אתה גונב דעת יותר מקרויף
          גוטמן הגיע להפועל בדצמבר 2008, בדיוק נתי ששניידר קנה את מכבי.

          • יואב (פורסם: 17-1-2017 בשעה 17:36)

            גוטמן הוא לגמרי גונב דעת, שקרן ואנשים פותחים החלון ןבדוק כשהוא אומר בוקר טוב.
            ולא מאמן גדול. הנה, אמרתי את זה. גרמני מתודי עלק.

  5. אמיתי (פורסם: 17-1-2017 בשעה 07:10)

    אהבתי את השימוש בסטטיסטיקות מתקדמות של גביע הטוטו. שם וביוטה בקריית שלום טמונה מורשת ג׳ורדי. אשמח לעוד עידכונים על התהליך

    • טל בן יהודה (פורסם: 17-1-2017 בשעה 08:34)

      התבלבלת. "תהליך" זה אצל הירוקים

      • אמיתי (פורסם: 17-1-2017 בשעה 08:49)

        כל מכבי והתהליך שלה. הם בדישדוש אתם בדעיכה

      • מתן גילור (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:27)

        צריך לעשות סדר בטרמינולוגיה:
        אצל מכבי זה "תהליך" בעוד שאצל ת"א מדובר על "ריצת מרתון".

    • גיא זהר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:02)

      עזוב גביע הטוטו מעיד על גדולתה של הטרבליסטית המהוללת. זה כמו שאוהדי ב"ש מסוימים עשו קולאז' של שלוש הנפות עם אלוף האלופים וגביע הטוטו.

      • אבנר משער 2 (206) (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:10)

        ולמה הם הוסיפו כוכב לסמל ? רק 3 אליפויות…

        • גיא זהר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:16)

          אין איזושהי האחדה לגבי כמות הכוכבים, עקרונית אפשרלהוסיף כוכב על כל אליפות. מכבי חיפה למיטב זכרוני הוסיפה כוכב על כל עשר. לגבי הוספת הכוכב של ב"ש – הזוי.

          • אבנר משער 2 (206) (פורסם: 17-1-2017 בשעה 10:54)

            עד כמה שזכור לי
            מכבי היו ראשונים לשים כוכב על 10 אליפויות. הפועל התקנאו ושמו 2 בטענה של אחת לכל 5 אליפויות
            מכבי החזירו עם 3. מאז זכו באליפות ה 20 ועברו ל 4 כוכבים
            מכבי חיפה כוכב אחד
            מכבי נתניה 5 כוכבים (מתחת לסמל. אחד לכל אליפות…)

          • שלו (פורסם: 17-1-2017 בשעה 11:07)

            זה תמצית ההסבר למדוע הכדורגל שלנו נחות…
            איטליה שמובילה בתחום קבע לעצמה על כל 10 תארים מותר לסמל בכוכב (זהב – אליפות, כסף – גביע).
            בגרמניה החליטו על מפתח שונה שנובע מאיחוד הליגות המזרח והמערב גרמניות.
            באנגליה (לדעתי) לא מוסיפים כלום.

            אצלנו חיפה פתחה את השער עם כוכב, הפועל אימצה את השיטה הגרמנית כדי שיהיה לה יותר כוכבים מאלו של חיפה (כזמן שהוסיפו את הכוכבים) ומכבי הגיבה כדי להראות שיש לה יותר מהפועל.
            נתניה דרך אגב מציינת כל אליפות כדי להוסיף לפארסה.

        • גיא זהר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:20)

          ועוד דבר, אמנם מחקנו את כל מה שהיה פעם וג'סטין ביבר הוא בכלל הזמר הגדול בכל הזמנים (או הטופ 5), אבל להכניס את שלושת הדרבים הללו לטופ 10 בכל הזמנים בהמעטה? בדיחה עצובה כמעט כמו לקרוא לזהבי סמל צהוב.

          • אוריה (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:45)

            ה-3-2 הוא בלי ספק בטופ 10, אם לא טופ 5.
            בשביל היות סמל לא צריך להיות 15 שנה במועדון (ד"ש לשמעון גרשון) אלא להשפיע בצורה משמעותית, גם בזמן קצר.
            אם זהבי לא סמל אז מה עם כדורגלן העונה ברדה? שיחק שם כמה דקות בגיל 12 וחזר בגיל 40, זה סמל?

            • גיא זהר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 10:01)

              ה3-2 דרבי חסר משמעות אם כבר ה4-0 בדיוק כמו זה של גרנט. זהבי סמל במכבי כמו שרוסו סמל במכבי חיפה או בוזגלו סמל אצלנו אבל אם שכיר חרב אצלכם סמל אהלן וסהלן. אם כבר אז טב"ח הבלם בהחלט סמל. להשוות את ברדה לזהבי זה הזוי לאיזו קבוצה ברדה הגיע בדיוק? נכון שרוב הקריירה שלו הייתה מאחוריו ועדיין.

            • אוריה (פורסם: 17-1-2017 בשעה 10:10)

              חסר משמעות אולי עבורך, שאל כל אוהד מכבי ותקבל תשובה שונה.
              אגב, זה גם עונה על ההשוואה בין ברדה לזהבי. עבורך כאוהד שבע אכזבות שאכל מרורים במשך 40 שנה, ברדה הוא המשיח, הוא התחיל תהליך מופלא שסופו אליפות מתוקה. אז מה אם כל קריירת הבוגרים המשמעותית שלו לא הייתה במועדון…
              מבחינתך זה סמל- מי אני שאתווכח.
              מבחינת אוהדי מכבי יש פה שחקן שבמשך 3.5 שנים הביא אותם כל פעם לשיאים חדשים. כל פעם שחשבת שהנה, עכשיו הוא ירגע כי לא היה דבר כזה, אז הוא ממשיך להתעלות על עצמו. ללא ספק זה אחד מסמלי המועדון. לא אמרתי הגדול בכל הזמנים, אבל בהחלט בשורה מכובדת מקדימה.
              ועדיין- מה ההגדרה שלך לסמל? מישהו ששיחק בנוער? שמעון גרשון סמל בהפועל? טב"ח הבלם סמל במכבי????? (תשובה- לא)

            • גיא זהר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 10:32)

              אני לא מתווכח עם הרגשות של אוהדי מכבי אבל בעיניי סמל הוא לא בהכרח מישהו שהביא להישגים גדולים (אז נשים אותו ב11 של כל הזמנים או נודה לו) או אפילו שחקן בית. אופיר חיים בעיניי סמל בהפועל ב"ש למרות שלא זכינו איתו בכלום וגדל במכבי. וואקמה גם אם יישאר עוד שנתיים אצלנו לא יהיה סמל, סוארז היה יכול להיות כזה אם לא היה מזגזג כל הזמן. לגבי הפועל וגרשון זו שאלה לא קלה אבל גם מלמליאן עזב את בית"ר לעשות לביתו – לא סמל? בעיניי גרשון סמל שהכזיב. מה נימני לא סמל?

            • גדגדון (פורסם: 17-1-2017 בשעה 10:47)

              הדוגמא הכי טובה לסמל שלא גדל במועדון: מליקסון. בנה את הקריירה שלו מחדש יחד עם סחיבת ב"ש חזרה לליגת העל ובתקופה שלו גם הייתה בפלייאוף האמצעי, כשנמכר לוויסלה התחילה ההידרדרות למאבקי הירידה. חזר לב"ש למרות שקיבל הצעות גבוהות יותר ממכבי, ופשוט סוחב את הקבוצה על הגב כשהוא לא פצוע. ועוד משהו, הייתה לו שנה מאוד קשה עם אלישע כשחזר, ובניגוד למאור השני הוא סתם את הפה כל הזמן.

            • יואב (פורסם: 17-1-2017 בשעה 13:06)

              3-2 הכי גדול אוור.
              בעשירייה בוודאי נכנסות שתי החמישיות ושתי! הרביעיות.
              תודה.

            • דור (פורסם: 17-1-2017 בשעה 13:54)

              א. ה-3-2 לא היה דרבי חסר שמעות, הוא היה במרץ לפני הפלייאוף לאחר ירידה מסוימת של הקבוצה עם התבוסה בחוץ בבאזל, הפציעה של יצחקי, העזיבה של דאבור, ל מול התחזקות מסוימת של ב"ש בליגה. אה, והפועל לא הייתה כזו מפורקת.
              ב. גול מוקדם של זהבי (של קליימן יותר נכון), הרחקה מטופשת של פריצה, הסתגרות מביכה ויעילה לאורך כל המשחק, שוויון מוצדק, יתרון דקה 89 מפנדל שלא היה, חילוף ופנדל שלא היה מהצד השני, דגני-ייני-בדש-זהבי על הבאזר, יש עוד משהו שאתה דורש ממשחק כדורגל בשביל להכתיר אותו כמשחק גדול? אה וזה גם היה בפורים.
              ג. זהבי הוא השחקן החמישי מבין הכובשים בליגה במכבי בכל הזמנים. כל-הזמנים, המועדון הוקם ב-1906, וזה כאמור ב-3 וחצי עונות בלבד. מה הוא אם לא סמל???

  6. אלון3131 (פורסם: 17-1-2017 בשעה 07:11)

    חחחחח גדול.
    צריך למצוא במילון ערך של להתעלל בגופה ולצרף את הפוסט הזה.

    נראה לי קרויף מספיק חכם לברוח מפה לפני שהמאזן קרויף ללא זהבי יראה קצת פחות יפה.

  7. מוריניו גוניור (פורסם: 17-1-2017 בשעה 08:10)

    Wtf? לא הבנתי? אין לי הרבה חברים אדומים אבל נראה לי שב2017 גורד'י הוא האחרון שמטריד אותם. נראה לי שאפילו לאוהדי מכבי ושאר הקבוצות, המורשת של גורדי זה אשכרה 2015 גג אמצע 16. עניין של טיימינג לא ברור הפוסט הזה אלא אם זה תגובה למשהו עדכני שלא ראיתי.
    ואגב למטושת של כלנו- גם אחד הדרבים המחרידים לצופה שמגיע עייף מיום עבודה ולילה nfl שרק רוצה להרגע על פיצוחים וויסקי.

  8. מוריניו גוניור (פורסם: 17-1-2017 בשעה 08:10)

    למורשת…

  9. אדם בן דוד (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:03)

    אתה מכיר את הפרק של סיינפלד שקריימר מקשקש על כמה הוא התקדם בדוג'ו ואיך הוא התחיל מכלום ועכשיו הוא נותן בראש לכולם ואז מגלים שחוץ ממנו כולם שם ילדים?
    אז כל הכבוד לג'ורדי.
    ובראבו על הניצחון אתמול.

    • השמן (פורסם: 17-1-2017 בשעה 11:17)

      +1

    • משיח (פורסם: 17-1-2017 בשעה 15:22)

      מעולה

  10. גיא זהר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:05)

    זה יפה שכל פעם עולה המיתוס כאילו בגלל הבעלים הדפוקים של הפועל (שבאמת ניתן להאשים אותו, ובצדק, בכל פשעי האנושות), זהבי הגיע למכבי, אפילו שזהבי בעצמו אמר שהפועל לא ממש הייתה רלוונטית. מזל שלא הכנסת גם את אלמוג כהן (שזהבי יכול רק לחלום על הקריירה האירופאית שעשה) למשוואה.

    • מתן גילור (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:29)

      בדיוק. מורחים את השקר הזה בכל מקום.
      היחיד שיכל לשים יד על זהבי זולת מיץ הוא יענקל'ה.

    • אוריה (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:46)

      אני בספק עם הוא חולם על קריירה כמו של אלמוג כהן….

      • גיא זהר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 10:05)

        אלמוג כהן עשה קריירה מאוד מכובדת בבונדלסיגה הראשונה (אחת מארבע הליגות הטובות בעולם) ובבונדסליגה השנייה (מעריך שבין 25 הליגות הטובות בעולם וזה בלשון המעטה). זהבי מככב בליגה הסינית והישראלית והיה שנה וחצי באיטליה. בהחלט השוואה הוגנת.

        • אוריה (פורסם: 17-1-2017 בשעה 10:12)

          לא אמרתי שהקריירה של אלמוג לא מכובדת. ללא ספק אחד הליגיונרים המוצלחים ולאורך זמן.
          לדעתי קח כל כדורגלן היום בליגת העל ותשאל אותו איזה כיוון של קריירה הוא מעדיף, בנטרול הכסף, אני מעריך שהרוב ילכו לכיוון זהבי.

          • גיא זהר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 10:37)

            ברור שקשר התקפי/חלוץ זוכה להרבה יותר תהילה. קודם כל עד לחוזה בסין לא בטוח שזהבי הרוויח הרבה יותר (אולי בשנתיים האחרונות במכבי, לפני זה בטוח לא). זו שאלה פילוסופית מה עדיף להיות זנב לאריות או ראש לשועלים. אין לי ספק שטב"ח הבלם מעדיף את הקריירה שלו שכמובן מכובדת מזו של אלמוג כהן על זו של זהבי בניכוי הכסף.

            • גיא זהר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 10:43)

              עזוב אלמוג או טב"ח הבלם קח את תומר חמד שהוא לייט בלומר כמו זהבי וחלוץ ועשה קריירה מכובדת בחו"ל אבל חוץ מעונה-שתיים בשולי הרמות הכי גבוהות (צ'מפיונשיפ מעריך בין 15 הליגות הטובות/קשות בעולם אבל עדיין לא הטופ). עובדה שכבר יכל לחזור לארץ והונחו בפניו (גם לטענתו אז זה לא לכאורה) הצעות קוסמות ועובדה שבחר להישאר בחו"ל.

          • ניר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 10:44)

            אוריה, מה שאתה אומר הוא לגנותם של שחקני הכדורגל בליגה הישראלית, לא לזכותם.

            • אוריה (פורסם: 17-1-2017 בשעה 12:00)

              למה אתה אומר את זה? זה לא שיש פה שחקן שהלך מהיום הראשון בבוגרים לשחק באיזו ליגה קיקיונית רק כדי להרוויח כסף. הבן אדם הגיע לפסגות מקצועיות פעם אחר פעם במשך 3.5 שנים. זה בכלל לא דבר קל…

            • יואב (פורסם: 17-1-2017 בשעה 13:08)

              אף אחת לא התעניינה בזהבי. זה הדבר הגדול שיורדי עשה.
              ואלמוג כהן לא רלוונטי לשום עניין. לא לוקח אותו למכבי לא אז, ולא היום.

            • יואב (פורסם: 17-1-2017 בשעה 13:15)

              ולא כזה יקר היה להביא אותו. על אנדולובו שילמו מיליון, או על דגני או על כל מיני המצאות אחרות(ורמוט, שכטר ושאר ירקות). זהבי בא במחיר רצפה עם חוזה ארוך.
              אולי יצא ליורדי במקרה ואולי לא אבל הפעולה הזאת צבועה בזהב. שח-מט!

            • דור (פורסם: 17-1-2017 בשעה 14:00)

              אתם יכולים לזלזל בזהבי כמה שתרצו. עם כל הכבוד לאלמוג כהן, ומר חמד, ואפילו מר רפאלוב – זהבי נכנס להרכב הראשון של כוכבי הליגה לעד, הראשון שהביא לליגה הבינונית שלנו את תופעת רונאלדו-מסי עם כמות כיבושים בלתי נתפסת, שבירת שיא מיתולוגי, ודומיננטיות של שחקן בליגה שלא זכורה גם לאוהדים זקנים. מישהו מהליגיונרים שאינם זהבי יכול היה להשיג חצי ממנו? כן כן בליגה הבינונית שלנו. לא חצי, ואפילו לא רבע.

            • גיא זהר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 20:59)

              בסדר, תנסו ליצור מציאות מדומה לגבי זהבי. הליגה שלנו לא רלוונטית לכלום. את העובדות לא ניתן לשנות זהבי בשיאו נכשל באירופה

            • בלייק (פורסם: 18-1-2017 בשעה 16:06)

              קצת לא בנושא, אבל איך ליגיונר אחד שכן הצליח באירופה (בטח יותר מזהבי. גם יותר ממליקסון, בוזגלו, דוידזאדה, גאדיר ושהר. אבל פחות מברדה, שהצליח פחות מטב"ח הבן. בסוף נעשה סיכום למי יש יותר גדול באירופה. משהו אחד שבניון יתרום למכבי….) מצליח לעבור קבוצה ולשרוף את עצמו ב- 4 קבוצות בו זמנית???
              במכבי הוא נשרף (אמנם לא בגלל ההעברה שהיתה המהלך המוצלח ביותר שלו בקבוצה, אבל כל עוד הוא היה נאחז הוא עוד היה יכול לשחק במכבי), בבית"ר טוענים שהוא שיקר להם, במכבי פ"ת טוענים שאין לו כבוד, ובהפועל חיפה הוא יישרף כי הרי לשם הוא עבר…..

            • יואב (פורסם: 18-1-2017 בשעה 17:06)

              זהבי לא היה בשיאו אז. הוא לייט בלומר קלאסי.
              וכאילו מזיז מה עשה באירופה או לא.
              העיקר שהוא עשה את זה בצהוב.
              לוקח אותו היום שוב בשלוש מיליון על פני אלמוג כהן בחינם. זה מה יש.

  11. יוני (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:25)

    זה הדרבי שהוציא אותך מהמחילה?
    הקטנת את התרומה של ג׳ורדי. זה הרבה יותר מזה. אבל ההיסטוריה תשפוט.
    הנטייה של ישראלים לזלזל באנשי כדורגל אירופאי שבאים לכאן לא תשתנה. זה בערך כמו שצבא גבון יזלזל בסיירת מטכ״ל. לא מרגש ולא שווה התייחסות

    • אלון (פורסם: 17-1-2017 בשעה 11:33)

      הפוך גוטה.
      הנטיה של האירופאים לזלזל בישראלים ה״ילידים״ שנמצאים כאן היא משהו שלא תשתנה.
      ואז בא איזה ״רחמים״ אחד ובחצי תקציב עושה בית ספר לחליפות ולאנגלית הרהוטה.

      • יוני (פורסם: 17-1-2017 בשעה 13:25)

        נסחפת נסחפת עם הבית ספר…
        מכבי הפסידה את האליפות שנה שעברה יותר משב״ש לקחה אותה.
        ובלי ג׳ורדי, ב״ש של היום לא היתה קיימת במתכונת הנוכחית.

        • אלון (פורסם: 17-1-2017 בשעה 16:50)

          אז קרויף הקים גם את באר שבע? כל הכבוד לו. גם הכור בדימונה רשום על שמו?

          • Ollie Williams (פורסם: 17-1-2017 בשעה 17:17)

            עוד חוכמולוג….
            זה ברור שאלונה בנתה את ב"ש. אבל גם היא תודה שבלי קרויף ומכבי מול העיניים היא לא הייתה יודעת איך להרים את ב"ש לאיפה שהיא היום. במקסימום הייתה נשארת עם אלישע לוי, המקום השני ומחמאות. מרטין ביין סיפר שאלונה ואסי רחמים באו להתייעצויות והתרשמויות אצל מכבי לא פעם ולא פעמיים, אני מניח שהוא ממציא.

          • גורביץ' (פורסם: 17-1-2017 בשעה 19:42)

            עזוב אלון, גם כשיקום האיצטדיון החדש בבלומפילד או בת ים או איפה שזה לא יהיה, והם ימכרו 15-20 אלף מנויים, הם ימצאו דרך להציג את זה כחדשנות של מיץ' / ג'ורדי, שהמציאו את הגלגל. תמיד צעד אחד אחרינו..
            ההבדל הוא שאוהדים של חיפה צועקים אליפות בלי מאמן לשלוש אליפויות רצוף כי אין תחרות והכדורגל ציני ומזלזל, ואוהדי מכבי ת"א מציגים את ג'ורדי כגאון שלקח שלוש אליפויות על ליגה של ואקום אחד גדול ומתגאים בסגנות שלהם, בשנה הראשונה שהייתה תחרות.
            חיפה באה שנה אחרי הפטיש בראש של עונת הקיזוז להוכיח ולוקחת אליפות, ומכבי ת"א בניצוחו של ג'ורדי באה להוכיח ועושה סבוטז' למאמן..
            חיפה אמנם בים, אבל נחמת העניים היא שגם השחצנים של ת"א איתנו פה בקור של ינואר, בוא נראה מי יחזור למשחק לפני

            • יואב (פורסם: 17-1-2017 בשעה 20:19)

              מולסטיין: אנחנו בתהליך.
              קינן: תהליך זאת לא מילה גסה.
              שחר: התהליך יקח זמן.
              גורביץ': מכבי(האמיתית) מקשקשת על תהליך.
              ההדיוטות: (((((:

            • גורביץ' (פורסם: 18-1-2017 בשעה 00:50)

              מה שנקרא קור ינואר-פברואר.
              תמשיכו לשכנע את עצמכם שכמה ניצחונות רצופים על קבוצות מפורקות משאיר לכם סיכוי, זה רק יהיה יותר כיף אח"כ.
              לא יודע על איזה תהליך שחר, מולנסטיין או דקל מדברים כי אני לא רואה אחד זה, אבל בוא נראה איזה קבוצה תצא קודם מהבור שהיא נמצאת בה.

            • יואב (פורסם: 18-1-2017 בשעה 01:07)

              האליפות היא של בש להפסיד. ובכבוד. היא ראויה לה. מכבי לא בכיוון ואני חי עם זה עם חיוך.
              ואני איש של חורף(((:

        • גיא זהר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 20:55)

          מכבי, סל ורגל תמיד מפסידים אליפויות שרשומות על שמם בטאבו. באר שבע לא זכו בכלל. יש את זה ביותר מתנשא?

          • יוני (פורסם: 18-1-2017 בשעה 15:16)

            לגיא –
            הגישה הזאת לא קשורה למכבי מבחינתי. מבחינתי תמיד הפייבוריט מפסיד לפני שהאנדרדוג מנצח.
            זה תקף גם לחויות הצפייה שלי במכבי סל מול פייבוריטים ספרדיות, רוסיות וכו.
            אם הפייבוריט ממקסם את היכולות שלו, הוא כנראה ינצח. האנדרדוג לרוב יהיה תלוי בחולשת בפייבוריט.

  12. רועי (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:52)

    לא יודע…
    נראה לי שאתה מנסה לפנות דווקא לאוהדים הצהובים שמאסו בג'ורדי

  13. הוגה דעות (פורסם: 17-1-2017 בשעה 09:57)

    שא תטעה !
    ג'ורדי מטריד יותר בעיקר את אוהדי "נימני " מכבי שחושבים שהשמש זורחת להם מהתחת והם הם מעמודי התווך של הקבוצה
    וללא המהפכות בסוף שנות ה 90 שלהם הקבוצה לא היתה איפה שהיא היום!

  14. גדי (פורסם: 17-1-2017 בשעה 11:04)

    זה לא אמור להיות בסגנון של אתה מראיין את עצמך?
    אפשר לקבוע פגישה ביום חמישי לילה אחרי דרבי כדורסל לפנטאון?

    יש לך סגנון מתנשא וזו זכותך אבל זה שאתה מופיע פתאום בצורות ותזמונים משונים מעיד עלייך.

    אגב מה המאזן של מיטש בדרבי כולל גביע הטוטו?

  15. שלו (פורסם: 17-1-2017 בשעה 11:20)

    הדרבי שאני ראיתי,
    מחצית ראשונה טובה מאוד שמכבי החמיצה על ימין ושמאל, מה שעיצב מחצית שנייה רעה מאוד.
    לו היה נכנס הכדור השני (הרוש לקח לפחות שלושה כדורים מצוינים) הפועל הייתה יורדת למגננה (בצדק).
    היו במשחק שלוש ארבע עברות של אדום שלא נשלף (ורטה, שיש ורייכרט) והשחקנים של מכבי פחדו על הרגלים,
    בזה הפועל ניצחה.
    במחצית השנייה הפועל נלחמה, מכבי ויתרה וגם בשלב שלאלטמן כבר לא נשאר אוויר לרוץ, ושויינפלד לא נשאר גב.
    מכבי חשבו איך לצאת מהמשחק שלמים (מה שלא עבד במקרה של גולסה…)
    והמשחקנגמר מבחינת מכבי שיוסי, ברק ואייל יצאו ונכנסו נוסא מדוניינין ודור.
    נוסא ומדו נראו כמו חייזרים / כמי שהבינו שדינם נחרץ והם "אדם מת מהלך".
    לדעתי שניהם מסיימים חוזה ועכשיו זו שאלה של מחיר.
    האם יקבלו משכורת עד סוף השנה ויצאו בברכה לתחנתם הבאה או שמכבי תחסוך קצת כסף ואולי תקבל תמורה מסוימת.
    ללא ספק מקרה סה מעיד על כך שלפעמים באמת דברים לא עובדים ועדיף לשני הצדדים להיפרד ולהמשיך הלאה.
    נראה שבסגל יישארו שלושה זרים במידה וימצאו שניים נוספים מתאימים.

    • 8 זה בדם (פורסם: 17-1-2017 בשעה 11:34)

      הפועל לא נלחמה, הפועל באה לפצוע את שחקני מכבי. ביזיון באדיבות ריינשרייבר (ביזיון שהוא שופט בליגה ועוד ברבי).
      הפועל סיימו את המשחק בלי אף שחקן מורחק – זה בושה וחרפה.

    • אורי (פורסם: 17-1-2017 בשעה 17:36)

      לאלטמן לא נשאר כח לרוץ, אבל לירוק נשאר לו ועוד איך

    • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 18-1-2017 בשעה 20:20)

      היו אולי כמה דקות טובות במחצית הראשונה וזהו, וגם הן פה ושם. זה אני אומר לצערי. אני מסכים שהשחקנים רצו רק לגמור המשחק בשלום (תרתי משמע), כי רק למכבי היה מה להפסיד בו.

  16. צהוב כחול 48 (פורסם: 17-1-2017 בשעה 11:47)

    לו רק יכולתי לשכוח את מאזן האימה של עידן נמני בדרבי………………………………
    תודה קרויף!

  17. צור שפי (פורסם: 17-1-2017 בשעה 12:36)

    ג'ורדי קרויף ראוי להרבה כבוד על ההשגים של מכבי בתקופתו כמנג'ר. אבל – מרבית הקרדיט לתוצאות הדרבים בתקופתו איננו שלו אלא של ה"ניהול" בהפועל.

  18. גיל שלי (פורסם: 17-1-2017 בשעה 12:49)

    אני אוהד מכבי, לכן אני סופר בעיקר אליפויות, המאזן בדרבי מעניין לי את התחת, אלא אם הפסדנו בו במשך כמה שנים ברציפות

  19. יואח האדום (פורסם: 17-1-2017 בשעה 14:07)

    שמוק

    • ג'נובי (פורסם: 17-1-2017 בשעה 14:22)

      -9

    • טל בן יהודה (פורסם: 17-1-2017 בשעה 14:40)

      התגובה הכי טובה שקיבלתי.

      • ארז (פורסם: 17-1-2017 בשעה 16:21)

        גדול.
        כמו הסיפור על מארגן הטור דה פראנס שבקו הסיום קיבל מוכטה בפנים מהמנצח ואמר שלא יכול היה לקבל מחמאה גדולה מזאת.

  20. NEO (פורסם: 17-1-2017 בשעה 16:44)

    אוהדי מכבי ת"א מביכים עם השמחה הזאת אחרי ניצחונות על קבוצה מפורקת. תסתכלו על אוהדי מכבי חיפה אחרי ניצחונות על הפועל חיפה ותראו מה זה פאסון. לנצח את הפועל ת"א בשנים האחרונות זו לא חוכמה גדולה.
    ג'ורדי יימדד בתוצאות שלו. אם לא יסיים את העונה עם אליפות הוא יהיה עם 3 אליפויות (אחת מהן דאבל) ועלייה לצמפיונס (הקמפיין הישראלי הגרוע בכל הזמנים). שזה סך הכול סבבה לגמרי אבל נעשה בעבר. כלומר, הוא ללא ספק הצליח בתקופה שלו אבל לא עשה משהו יוצא דופן שלא נעשה בעבר (מכבי חיפה של רוני לוי וכמעט של אלישע, ביתר של גאידמק שלטו לחלוטין), במיוחד כשזה היה בעליונות תקציבית של לפחות פי 1.5 או פי 2 על שאר הקבוצות בליגה.
    2 אליפויות של ב"ש עם חצי תקציב יהיו הישג הרבה יותר גדול.

    • אחד (לא ההוא) (פורסם: 17-1-2017 בשעה 17:51)

      השמחה היא לא רק על הניצחון הזה, אלא על המאזן הכולל בדרבים. בכל מקרה, אף אחד לא יצא מגדרו, ואף אוהד של מכבי חושב שזה היה דרבי גדול או שהפגנו משחק משובח במיוחד נגד יריבה חזקה. אבל הדרבי התל אביבי, אפעס, נושא עמו משמעויות קצת יותר נרחבות מאשר הדרבי החיפאי. כשמכבי היתה בקאנטים והפועל ניצחו בלי הפסקה, אף אחד לא בא אליהם בטענות על השמחה.
      ג'ורדי אכן ימדד בתוצאות שלו, והישגים שיש לו כבר עכשיו עם מכבי ת"א הם בהחלט מרשימים (כפי שהיו מרשימים גם עם קבוצות אחרות). התקציב הגדול בהחלט לא מבטיח שום דבר, ותעיד מכבי ת"א עצמה בגלגולים משנים קודמות, או מכבי חיפה של השנים האחרונות. לא אכנס פה לדיוני הטרבל/דאבל. חשוב לזכור גם שבניגוד לאותן קבוצות שהזכרת שרצו ל-3 אליפויות, מכבי היתה חזק בתמונה גם בשנה הרביעית, והעונה הנוכחית טרם הסתיימה. כך או כך, לאוהדי מכבי הוא בהחלט הביא שינוי משמעותי.
      חשוב לציין גם שההשקעה התקציבית היתה לא רק בסגל הקבוצה, אלא גם במעטפת, שזה דבר שלא כ"כ נעשה בבאר שבע, כך שההפרש התקציבי הוא פחות גדול. מעניין גם אם הפקטור הזו נכנס במשוואות שלך גם בדיון לגבי שאר הקבוצות שציינת.
      קמפיין ליגת האלופות הישראלי הגרוע בהסטוריה הוא של מכבי חיפה, אבל באמת שזה לא דבר קריטי, ומדובר בהשקפות אישיות. כן חשוב לזכור גם את הדרך לקמפיין הזה, והעובדה שעצם ההגעה לשלב הזה היא לא עניין של מה בכך לאף קבוצה ישראלית. והיה גם קמפיין ליגה אירופית לא רע.
      אתה מוזמן לא להיות שמח אחרי נצחונות אם זה גורם לך מבוכה.

      • NEO (פורסם: 18-1-2017 בשעה 10:55)

        אחד (לא ההוא) – מקבל את כל מה שרשמת חוץ מדבר אחד – הקמפיין ליגת האלופות הגרוע הישראלי בהיסטוריה הוא לא עניין של השקפות אישיות אלא של מספרים ועובדות. ומה לעשות שלסיים -15 הוא כמעט פי 2 יותר גרוע מלסיים -8 ? השקפות אישיות הם אולי על המשחקים עצמם, וגם בזה אני לא חושב שיש מחלוקת שמכבי חיפה הייתה הרבה טובה, בכל מה שקשור ללהיות במשחק ולא לשחק בגרבג' טיים או בפיגור כמעט כל הדקות במפעל.
        ועוד פעם – אין ספק שג'ורדי הצליח במכבי ת"א ושינה המון. ההישגים ללא ספק מרשימים. הנקודה שלי הייתה שהוא לא עשה משהו שלא עשו לפניו קבוצות ולכן ג'ורדי ייזכר כהצלחה, אבל לא יוצאת דופן.

    • בלייק (פורסם: 17-1-2017 בשעה 18:14)

      לנצח את הפועל בשנים האחרונות זו לא חכמה גדולה? למה? רק בדרבי האחרון הפועל עלתה כמו שהיא עלתה, כלומר מפורקת?
      רובה שנים בתקופת קרויף הפועל השתוללה עם התקציבים והחזיקה סגלים יקרים מאוד, שהיו הרבה מעל למידותיה הכלכליות אבל בגלל זה הגענו ככה לדרבי האחרון, לא? אין שום בושה בניצחונות האלה, להפך.
      לא זוכר שאוהדי הפועל "שמרו על פאסון" בשנים שהפועל ניצחה את הקבוצה המפורקת והמסוכסכת של מכבי. למעשה, ברגע שהגיע ההפסד הראשון קיבלנו את דרבי המוטות. כשהתחילו ההשפלות כבר קיבלנו פואד. פאסון או אסון?

      ג'ורדי נמדד על הרבה דברים, אבל כמובן שקודם כל בשורת התוצאות. סיכום הביניים? הצלחה אדירה ב- 3 (או 3 וחצי עם הצ'מפיונס) השנים הראשונות וסגנות בשנתיים (נניח שב"ש תסיים ראשונה ומכבי שניה, שני המצבים אלה כמובן לא בטוחים) שאחרי.
      לגבי "לא עשה משהו יוצא דופן", אז ציינת את המקרה היחיד מאז הפועל פ"ת ההיא שזה קרה – חיפה של רוני לוי (אלישע לוי היה מאוד קרוב עם הקיזוז), שלא העפילה איתו לצ'מפיונס, אבל היו לו רק 3 שנים וג'ורדי לקח 3 אליפויות והעפלה לצ'מפיונס ב- 4 עונות.
      בית"ר של גאידמק (2005-2013) לקחה שתי אליפויות (אחת מהן דאבל). כלומר שתי אליפויות בשמונה עונות שקולות בעיניך ל- 3 אליפויות בחמש עונות? העפלה משלב בתים של הליגה האירופית והעפלה לצ'מפיונס שווה לתחושות טובות אחרי הגרלה עם ויסלה קראקוב? ברור שיש הבדלים, ובכלל, לשים את גאידמק מול קרויף זה בעייתי כי אחד מביא את הכסף והשני מנהל מקצועי שמשחק בכסף של מישהו אחר.
      עליונות תקציבית של פי 1.5 או 2 משאר הליגה? תודה לאל על שחר, שהשאיר את מכבי רק ב- 25% תקציב גבוה יותר מ"שאר הליגה". חוץ מעונת הצ'מפיונס (שתמיד מאופיינת בהוצאות גדולות כי יש לא מעט הוצאות בארגון וההשתתפות במפעל ומחלקים בונוסים שמנים לשחקנים. היא גם מאופיינת בהכנסות גדולות) זה היה המצב פחות או יותר.
      2 אליפויות של ב"ש עם חצי תקציב? חצי ממה?? כמו שציינתי, להשוות את התקציב של מכבי בעונת הצ'מפיונס לתקציב של ב"ש זה מצחיק, כי התקציב מתנפח מסיבות שאינן חיזוק הקבוצה. והעונה לב"ש חצי תקציב משל מכבי? אולי חצי מההכנסות (ותודה לסינים), קשה לי להאמין למספר הזה. מעניין איך חישבת את זה. מה התקציב של מכבי העונה ומה התקציב של ב"ש?

      • גיא זהר (פורסם: 17-1-2017 בשעה 20:51)

        התקציב של בש לפי הערכות כ60 מליון. של מכבי מעל 100 מליון. בערך חצי.

        • בלייק (פורסם: 17-1-2017 בשעה 21:08)

          אני ראיתי הערכות אחרות. דיברו על 60 מיליון לפני ההחתמות של אוחנה וזריהן.

          • גיא זהר (פורסם: 18-1-2017 בשעה 09:49)

            אני חושב ש60 אחרי ההחתמה של אוחנה אבל גם אם נגדיל אחרי ההוצאות באירופה וההחתמה (שבעדינות תמוהה) של זריהן ל70 ונמעיט את התקציב של מכבי ל100 (הקטע של מחלקת הנוער טיפה דמגוגי – מכבי משקיעה הרבה יותר מהמינימום של ב"ש, אבל גם מרוויחה הרבה יותר) עדיין התקציב גדול בלפחות שליש וגם שכר השחקנים גדול בהרבה.

            • בלייק (פורסם: 18-1-2017 בשעה 11:39)

              כן, כנראה שלמכבי תקציב גדול יותר, אבל כפול? אני מאמין שלב"ש יש העונה באזור 75%-80% מהתקציב של מכבי (ולא נכנסתי לענייני ההשקעה של מכבי בדברים "שמסביב" לסגל הקבוצה כמו נוער ותשתיות, אז לא ברור לי מאיפה הבאת את הדמגוגיה). זה עדיין לזכותה של ב"ש שבתקציב כזה היא מעמידה סגל טוב יותר משל מכבי (לטעמי טוב בהרבה, אבל לא ניכנס לזה שוב).
              אפשר גם לציין את "מס מכבי". כמו שבעבר ברקת התלוננה שהיא צריכה לשלם מס ב"ש כדי להביא שחקנים טובים, אז זה די ברור שכשמכבי רוצה שחקן היא צריכה לשלם "מס מכבי", שזאת הפרמיה שמשלם המועדון עם הכיסים הכי עמוקים (because they can) על העברות ועל משכורות (למשל, אם דסה ואזולאי היו עוברים לחיפה, ב"ש או הפועל כנראה שהמחיר שלהם היה נמוך יותר כי אחרת לא היתה עסקה וטביב היה מעדיף את הכסף, גם אם פחות).

      • NEO (פורסם: 18-1-2017 בשעה 11:02)

        שחר התחיל להשקיע הרבה כסף רק בשנתיים האחרונות. מכבי חיפה הייתה שנים עם תקציבים נמוכים של 30-50 מיליון שקל, במיוחד בעונות עם אלישע. רק בשנתיים האחרונות התקציב עלה ל70 ו-90, בהתאמה.
        ג'ורדי זכה ב-3 אליפויות עם התקציב הכי גדול בליגה, בדרך כלל בפער של פי 2 מהיריבה אחריו (אולי פי 1.5). עלה פעם אחת בליגת האלופות (די בפוקס אם נגיד תאמת) והעמיד את הקבוצה הישראלית הגרועה ביותר בליגת האלופות בכל הזמנים, כשיש לו את התקציב הגבוה ביותר של קבוצה ישראלית בליגת האלופות.
        השנה על פי פרסומים התקציב הוא בערך 120 מיליון ככה שגם השנה זה כמעט פי 2 מב"ש.

        • בלייק (פורסם: 18-1-2017 בשעה 11:56)

          שחר התחיל להשקיע הרבה כסף בשנות השמונים.
          אתה משווה את התקציב של חיפה מתקופת שום לתקציב של מכבי היום?
          כי אתה יודע, הפועל פ"ת לקחה 5 אליפויות רצופות עם תקציב של 250 לירות…. אז גם מכבי כוסילמלם יכולה.

          כבר בשנת בנאדו התקציב האמיר לכיוון ה- 80 מיליון שקלים (ואף חצה אותו אחרי שבכל ינואר נוספו החתמות ונבנתה קבוצה חדשה).
          אז אתה יכול לחזור על המשפט הזה שוב ושוב ("ג'ורדי זכה ב-3 אליפויות עם התקציב הכי גדול בליגה, בדרך כלל בפער של פי 2 מהיריבה אחריו (אולי פי 1.5)."), אבל הוא לא מבוסס על כלום.

          "השנה על פי פרסומים…" – אשמח לראות את הפרסומים שהתקציב של מכבי השנה הוא 120 מיליון ש"ח. יש לך לינקים במקרה?
          אשמח גם לראות את הפרסומים שהתקציב של ב"ש הוא כ- 60 מיליון ש"ח היום (אחרי ההעברות של אחרי פתיחת העונה וההשתתפות בליגה האירופית).

          • NEO (פורסם: 18-1-2017 בשעה 14:54)

            לא השוויתי בין תקציב שום, השוויתי בין תקציב אלישע – כ40 מיליון שקלים לעונה לתקציב ג'ורדי בליגת אלופות 130-140, שבמונחים ריאליים ברור שזה לא שווה.
            ההבדלים בתקציבים הם עצומים, והם מצטברים לאורך השניםL
            2011-2012: מכבי ת"א 88; מכבי חיפה 63 מיליון
            2012-2013: מכבי ת"א 95, מכבי חיפה 58: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000794898
            2013-2014: מכבי ת"א 90, מכבי חיפה של בנאדו – 55 http://www.one.co.il/Article/221773.html
            2014-2015: תא 130, חיפה 85 http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001008991
            2016-2015: 125 ת"א, 84 חיפה http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001061788; לפי one, ת"א 135, חיפה 75. לפי ynet תקציב מכבי ת"א 140 מיליון http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4769632,00.html
            אני מקווה שהלינקים מספקים אותך.

          • NEO (פורסם: 18-1-2017 בשעה 15:34)

            לא השוויתי בין תקציב שום, השוויתי בין תקציב אלישע – כ40 מיליון שקלים לעונה לתקציב ג'ורדי בליגת אלופות 130-140, שבמונחים ריאליים ברור שזה לא שווה.
            ההבדלים בתקציבים הם עצומים, והם מצטברים לאורך השניםL
            2011-2012: מכבי ת"א 88; מכבי חיפה 63 מיליון
            2012-2013: מכבי ת"א 95, מכבי חיפה 58: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000794898
            2013-2014: מכבי ת"א 90, מכבי חיפה של בנאדו – 55 http://www.one.co.il/Article/221773.html
            2014-2015: תא 130, חיפה 85 http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001008991
            2016-2015: 125 ת"א, 84 חיפה http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001061788; לפי one, ת"א 135, חיפה 75. לפי ynet תקציב מכבי ת"א 140 מיליון http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4769632,00.html
            אני מקווה שהלינקים מספקים אותך.

            • בלייק (פורסם: 18-1-2017 בשעה 18:13)

              קודם כל – הבאת הרבה לינקים, אז תודה
              (וצ'ופר קטן – http://www.20il.co.il/%D7%9B%D7%9E%D7%94-%D7%9B%D7%A1%D7%A3-%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%99%D7%A2%D7%95-%D7%91%D7%A2%D7%9C%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D/ כמה כל בעלים השקיע מכספו בקבוצה).

              יש כמה בעיות עם הלינקים, שאולי מספקים תמונה סבירה של המציאות, אבל לא את כולה.
              כמובן שהרוב מבוסס על הערכות לא מאוד מבוססות.
              הנה, למשל, כתבה שעוסקת בתקציבי הקבוצות, המבוססת על דוחות אותם הגישו ב- 2015 לגבי עונת 2014-15:
              http://www.20il.co.il/%D7%9B%D7%9E%D7%94-%D7%9B%D7%A1%D7%A3-%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%99%D7%A2%D7%95-%D7%91%D7%A2%D7%9C%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D/
              בקישור שצרפת מגלובס כתוב שבאותה עונה תקציב מכבי הוא הגבוה בתולדותיה (והגבוה בהיסטוריה אחרי שתי עונות השיא של גאידמק) – 130 מיליון ש"ח. באותו גלובס כתבו שהתקציב ירד בעונה שאחרי, וזה כבר קצת נוגד ההיגיון, שכן אז מכבי השתתפה בליגת האלופות וניפחה את התקציב על בסיס ההכנסות מההשתתפות במפעל.
              והנה, על פי הדוחות, דסקל כותב שהתקציב של מכבי נמוך משמעותית: מכבי ת"א – 92 מיליון, מכבי חיפה – 85 מיליון.

              באופן כללי, הערכות התקציב בתחילת העונה לא משקפות את ההוצאות העונתיות באופן מדויק (כמו על ארגון משחקים, שיטור ואבטחה, נסיעות). מכבי חיפה של העונות האחרונות עושה מהפכה כל ינואר למשל, איפה זה בהערכות התקציב?

              אגב, גם בתקציבים שאתה הבאת אין עונה אחת בה למכבי יש כפול מתקציבה של חיפה, אפילו לא קרוב (למעט הלינק האחרון מהעונה של Ynet שאין שם שום פירוט, אלא שני משפטים ומספר. המשפטים לא נכונים, זה לא תקציב השיא של קבוצה ישראלית, גם לפי לינקים אחרים שאתה הבאת). לרוב, זה אפילו לא 1.5. בעיני, ההפרש אפילו קטן יותר אם מסתכלים על כל העונה (כמו בלינק של דסקל שהבאתי, שם מדובר על הפרש של פחות מ- 10%).

              ושלא תבין לא נכון, ברור שלקרויף היו תקציבי עתק בכדורגל שלנו, ולפעמים הוא עשה איתם יותר טוב ולפעמים פחות. לא חולק על המסקנות באופן כללי.

  21. מיכאל (פורסם: 17-1-2017 בשעה 19:40)

    טלבי גאון.
    בעונה קטסטרופה של מכבי תא גם סל וגם רגל כותב פוסט מופרך וכולם קופצים להתמודד עם הטיעונים שלו.
    One trick pony אבל עובד תמיד.

    • יואב (פורסם: 17-1-2017 בשעה 20:14)

      רק ללמדך על הסטנדרטים שבהם מכבי נשפטת.
      סל- מקום ראשון, רגל- מקום שני. וכן, זאת עונה סופר מבאסת ובינונית.

      • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 18-1-2017 בשעה 20:28)

        יואב++++

  22. אוהב ספורט (פורסם: 18-1-2017 בשעה 04:18)

    ג'ורדי הוא מנהל מקצועי הרבה פחות טוב ממה שזהבי הראה שהוא.
    – עם התקציב הכי גבוה בפער משמעותי בליגה אתה הפייבוריט לזכות באליפות, והסיכויים שלך לזכות גבוה משמעותית.
    – מכבי סיימה את שלב הבתים שלה במאזן שלילי של 1-16 מביש, כשהגול היחיד שלה שהובקע היה מפנדל גבולי.
    אחד מהקמפיינים הכי גרועים בתולדות ליגת האלופות.
    -מי שהעלה את מכבי לליגת האלופות הוא זהבי ולא ג'ורדי. עם הנגיחה המטורפת ההיא מול באזל, עם כיבושים מול פלזן, ועם הכתרתו
    כמלך שערי מוקדמות ליגת האלופות.
    – בכל חמשת שנות כהונתו של ג'ורדי היא לא הציגה אפילו עונה אחת מרשימה כמו זו שבאר שבע מציגה השנה, למשל.
    תחת ג'ורדי מכבי היתה קבוצה אפורה, חסרת השראה ש"הסמלים" שלה היו שחקנים דוגמאת שרן ייני, שחקן בינוני עם נטייה לא ברורה לפנדלים במשחקים קריטים.
    – את כהונתו של ג'ורדי אפשר להגדיר כך: פתח חזק, ולאט לאט נחלש. שיא היכולת הגיעה כבר בסוף העונה הראשונה תחת אוסקר, כשלאחר מכן
    מכבי היתה בתהליך הידרדרות איטי עד להיכן שהיא כיום.

    • גיא זהר (פורסם: 18-1-2017 בשעה 09:45)

      למען ההגינות ובלי קשר לג'ורדי בחלקים רבים מהעונה של סוזה ובטח בשלב הבתים שהיה לא פחות קשה מזה של ב"ש (נכון שבורדו ופרנקפורט שמות פחות סקסיים מסאותהמפטון ואינטר) מכבי שיחקה טוב עד טוב מאוד.

    • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 18-1-2017 בשעה 20:31)

      "אוהב ספורט", אולי אתה אוהב ספורט אבל הזיכרון שלך לא משהו

  23. ערן (המקורי) (פורסם: 18-1-2017 בשעה 11:06)

    גדול. ועם כל הסימפטיה לדרבים בשנים האחרונות, אשמח מאד אם הפועל תרד ליגה (אצוי ליותר מעונה אחת).
    בדרבי האחרון – והאחרים בשנים האחרונות – שיחקו מלוכלך, אלים, לא ספורטיבי כדי לפגוע ברגליים (או ראשׂ) של שחקני מכבי ולזכות בהערכה של פנאטים ביציע. ספורט, זה לא. גועל.

לא ניתן להגיב.