יותר רציונלית, פחות מכביסטית

להנהלה הנוכחית של מכבי סל כבר לא אכפת מהעונה

בתקופה האחרונה, כשאני נודד עם תרמיל ומקל בין הישובים השונים באומה הצהובה, אני נתקל באוהדי מכבי שעדיין תוהים "מה לעזאזל קורה כאן" וממשיכים לשאול מדוע הקבוצה לא מתחזקת באופן משמעותי (יותר) לקראת הדבר היחיד והאחרון שנותר העונה, הפיינל פור הישראלי, שם מכבי ת"א אמורה לפגוש את הפועל ירושלים למשחק על תואר האליפות.

מאיק צירבס וסוני ווימס, שני שחקני חמישייה שהיו אמורים להוביל את הקבוצה, שוחררו. גם יבזורי. קווינסי מילר לא פקטור מפתיחת העונה עקב הפציעה, ועכשיו גם סמית' וגאודלוק מקרטעים.

דיימון סימפסון, שחקן בעל עבר מפואר באשדוד, בכלל לא מתקרב ל״חיזוק״ שהיינו רוצים לראות, ואפשר להוסיף עוד ועוד מרכאות לחיזוק אם אתם רוצים. אבל, צריך להודות שמדובר בסוג של נס שההנהלה בכלל הביאה מישהו, במקום להשאיר את הקבוצה כפי שהיא, חצי מפורקת.

הזכייה של מכבי ת"א בגביע המדינה הייתה כיפית, אבל היא גם סיפקה את החותמת הסופית שקברניטי מכבי חיכו וקיוו לה. לא שדברים היו מתנהלים אחרת לולא מכבי הייתה מפסידה, אבל הגביע חיסל סופית את הסיכויים שמכבי תתחזק באופן רציני לקראת המאבקים על התואר האחרון שנותר העונה.

האמת המרה היא שאין להנהלה הזו סיבה רציונלית להתחמש. מי היה מאמין, מנהלת הליגה למעשה יצרה מצב שעובד לטובתה של הנהלת מכבי סל. כל מה שמכבי ת"א צריכה לעשות כדי לקחת אליפות זה לנצח במשחק אחד, כולה 40 דקות. וכפי שזה נראה כרגע, המשחק המדובר ייערך אצלה בבית בהיכל מנורה.

לשפוך הרים של כסף כדי לנסות ולהביא שחקנים טובים וחזקים בשביל משחק בית אחד זה לא ״גוד ביזנס״. כל מה שצריך לעשות זה להגיע מוכן, כמה שיותר בריא, לקוות לטוב, ויש לך סיכוי סביר. בדיוק ראינו את זה בגמר גביע המדינה. משחק אחד, ציפינו לרע, קיווינו לטוב, מכבי ניצחה. עכשיו בואו נשחזר את זה בפיינל פור במינימום עלות נוספת.

ואם מכבי לא תשחזר את הזכייה? אז מה. ביג דיל. הרי הקבוצה משוריינת ליורוליג. גמר הפיינל פור מעניק צלחת אליפות ושום דבר מעבר לכך. כלום. ולמכבי יש 51 כאלה. בין אם זה יעלה ל-52 או לא, פחות משנה כרגע להנהלה הזו. מה שמעניין וחשוב זה שכל המנויים כבר נמכרו. שנה שלישית בלי אליפות? הפרחים לג׳ורדי ברתומיאו, בזכותו אפשר גם להמשיך למכור את המנויים להיכל וגם להפסיד תארים ולאבד את הזהות שבנית במשך חמישים שנה.

חברי הצהובים, עצוב לי להיות זה שמבשר רעות, אבל אין ולו סיבה אחת טובה לחזק את הקבוצה באופן רציני ו"לשפוך כספים". כל מי שחושב אחרת הוא נאיבי. כפי שנכתב למעלה, זה פשוט לא רציונלי. וכאן נעוץ ההבדל הגדול והמדכא מבחינת האוהדים, מכבי ת"א של פעם הייתה הרבה פחות רציונלית והרבה יותר מכביסטית.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

88 תגובות ל “יותר רציונלית, פחות מכביסטית”

  1. יואב דובינסקי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 08:52)

    ולחשוב שמחכים לנו 10 שנים מהטוב הזה…

    להגיב
    • 49ers (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:07)

      אין כמו שמחה לאיד…
      אגב, מחכות.

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:16)

        דובינסקי מכביסט, לדעתי זה מכאב.

        להגיב
        • יואב דובינסקי (פורסם: 6-3-2017 בשעה 03:05)

          לחלוטין.
          וכמובן מחכות.

          להגיב
  2. רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 08:55)

    נכון שמכרו את כל המנויים, אבל אני במקום פדרמן הייתי מתחיל לדאוג למנויים של העונה הבאה.
    לא רואה איזו מסיבת עיתונאים הוא יכול להרים הפעם שתשפיע על המשבר אצל האוהדים.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:02)

      רועי, לא כל כך מהר. ייקח עוד כמה שנים טובות להרוס את המותג (ע"ע מכבי חיפה שרק מעלה את כמות המנויים שלה) אם כי ההנהלה של מכבי עושה את כל המאמצים. וסמוך על אנשי השיווק שם – הם עושים עבודה לא רעה.

      להגיב
      • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:03)

        גם בשנות ה 90 מכבי היתה מותג, אבל ביד אליהו במשחקים באירופה היו 5000 איש.
        באמת שאני לא רואה איזה קסמים פדרמן, דריקס ושות' יכולים לעשות הפעם כדי למכור עשרת אלפים.

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:13)

          אל תשכח ש5000 איש הגיעו אחרי ששבע שנים לא התקרבת לכלום כולל שנה ששיחקת בגביע קוראץ'. זכית ביורוליג רק לפני פחות משלוש שנים. עוד שנתיים כאלו ואז באמת תחל הדאגה האמיתית (מעבר לזה שהכספים מהטלווזיה ירדו באופן משמעותי).

          להגיב
          • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:22)

            אני חושב שהאנשים שלא מגיעים למשחקי הבית האחרונים ביורוליג לא יחדשו את המנוי, והמספר הזה הרבה יותר גבוה ממה שחושבים.
            השאלה היא אם יהיו מצטרפים חדשים, אני לא רואה את זה קורה.

            להגיב
    • yaron (פורסם: 5-3-2017 בשעה 11:19)

      שאלה למבינים:
      מה ההשפעה של אי העפלה לסיבוב השני על בעלי המנויים?
      הם קונים מנוי רק לסיבוב הראשון עם זכות ראשונים לשני או שמדובר בעסקת חבילה?

      להגיב
      • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 11:20)

        מה זה הסיבוב השני ? אתה מתכוון לסדרת רבע הגמר ?
        כלול במנוי.

        להגיב
      • yaron (פורסם: 5-3-2017 בשעה 11:23)

        מתכוון ליורוליג, המנוי הוא ל-30 משחקים או עסקת חבילה לכל השלבים במפעל?

        להגיב
        • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 11:26)

          כל השלבים – 30 משחקים + המשחקים בסדרת רבע הגמר.

          להגיב
          • yaron (פורסם: 5-3-2017 בשעה 11:29)

            תודה.
            מסכים איתך שהם כן צריכים לדאוג בעונה הבאה. נכון שלכאורה אין קשר בין אליפות והיורוליג אבל השילוב (במידה ולא יזכו באליפות) הזה כן תורם לחוסר עניין / חשק.

            להגיב
            • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 11:35)

              זה כבר לא קשור ליקחו אליפות, אני חושב שהם כבר עמוק בבוץ בקטע הזה של המנויים לקראת העונה הבאה.

  3. אריאל גרייזס (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:01)

    המכביזם מת, נקבר קבורת חמור

    להגיב
    • יואב בורוביץ' (פורסם: 5-3-2017 בשעה 14:36)

      מה היה המכביזם? יתרון כלכלי. ברגע שאורי אלון מצמצם למינמום את היתרון הכלכלי- מת המכביזם.

      להגיב
      • יואב (פורסם: 5-3-2017 בשעה 15:44)

        לא ציצמם למינימום. רחוק מזה. ועדיין מפסיד כל משחק ישיר על תואר למכבי.
        מכביזם חי או מת זה בעיני המתבוננים מהצד שחייבים הגדרות.
        אגב, ארבעה גביעים אפשריים בענפי הכדור המובילים זה חי או מת?

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 6-3-2017 בשעה 22:29)

          מכביזם אף פעם לא היה כסף. מי שמצמצם את מכבי לכסף לא מבין בכלל מה זה המועדון הזה. מכביזם זה לרצות להשיג כל תואר אפשרי, לא להפסיד אף משחק, כל הפסד הוא אסון, לעשות הכל בשביל להשיג את זה.
          מכבי כדורגל אף פעם בימי חיי לא היתה "מכביסטית". היא היתה מועדון כדורגל מהאהודים בארץ עם הצלחות יותר או פחות.

          להגיב
          • יואב (פורסם: 7-3-2017 בשעה 00:24)

            הוורסיה שלה בשנות התשעים המוקדמות היתה מהמחוברות והמחוייבות(מכביסטיות כמו שמבינים אותו) ביותר שהמועדון הזה ידע על שלל ענפיו וקבוצותיו.
            שורה, דריקס, ברומר, שוהם, נמני, זוהר, קלינגר, שמעון קורק ז"ל מנהל קבוצה. מכביסטית בהגדרה המילונית.

            להגיב
          • יואב בורוביץ' (פורסם: 8-3-2017 בשעה 02:48)

            אין להשוות בין מכבי סל לרגל. למכבי סל כבר ארבעים שנה יש יתרון כלכלי עצום על יריבותיה. למכבי רגל רק בשנות גולדהאר יש יתרון כלכלי משמעותי (וגם הוא לא חריג כמו זה בכדורסל). המכביזם הזה שכולם מקדשים, חלק עצום ממנו הוא כסף. יותר כסף.

            להגיב
    • איציק (פורסם: 5-3-2017 בשעה 15:06)

      במצב הנוכחי קבורת חמור זה לוקסוס.

      להגיב
  4. גיא זהר (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:09)

    מכבי מצמצמת עלויות, זה ברור. עם זאת, וכמה שלאליפות (ובטח לגביע) יש משמעות סמלית בלבד, מותג כמו מכבי לא יכול לאורך זמן לא לזכות בה, במיוחד שהסיכוי לזכות ביורוליג במבנה החדש שלו (שמכריח את הקבוצות להחזיק סגלים ארוכים) קטן. העניין הוא שבמכבי לא בדיוק החליטו מה הם רוצים אחרת לא ברורה הסיבה ששחקו את דווין סמית במשחקי הליגה (להבדיל מגמר הגביע). מעבר לזה שכמה הפסדים רצופים בליגה והדברים לא יעברו בשקט, למרות הפאסון שמציגים שם.

    להגיב
    • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:11)

      מה זה אומר לא יעברו בשקט ? יעיפו עוד מאמן (אם לא היו מעיפים כבר שניים השנה, הוא כבר לא היה מאמן אותנו בשלב הזה) ? יחתכו עוד שחקנים (לא נשאר את מי) ?

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:14)

        כן, יעיפו עוד אחד (צביק כבר מתחמם). זה יפתיע אותך?

        להגיב
        • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:20)

          כן, מהסיבה שטל כתב בפוסט, ויתרו על העונה, מצמצמים עלויות.

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:27)

            צביק יבוא כמעט בחינם (והוא לא היחיד). אני חושב שאיבוד אליפות שלישי ברציפות ייכאב מאוד לאנשי מכבי (ע"ע החגיגות אחרי הזכייה בגביע). ברור שישנו אלמנט של מזעור נזקים, אבל לא נאמרה המילה האחרונה (תלוי תוצאות כמובן) לא בנושא המאמן ולא בנושא החיזוק (לדעתי יש עוד חודש עד לרישום זרים לליגה).

            להגיב
            • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:31)

              לא רואה את מכבי מביאים חיזוק נוסף.
              יתנו לפצועים לנוח בסיבוב השלישי בתקווה שכולם יחזרו לכשירות לקראת הפלייאוף.

  5. 49ers (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:12)

    ובקצב הזה, גם הפיינל פור לא יהיה בהיכל..
    מכבי נמצאת במרחק שלושה נצחונות מהפועל ירושלים (אחרי ההפסד אמש לגלבוע).
    אם נקח בחשבון שמצב של שוויון בנקודות מקנה לי"ם יתרון (יתרון פנימי בין השתיים), הרי שזאלו בסה"כ שני נצחונות.
    נמשיך… עוד הפסד (סביר) לירושלים בסיבוב השלישי והיתרון מצטמצם למשחק אחד.
    במצבה הנוכחי, ללא גאודולוק (ומי יודע כמה זמן ללא סמית), מכבי היא קבוצת מרכז טבלה עליון.
    מה שאולי יעזור לה, זה המשך ההצלחה של ירושלים באירופה.
    או לחילופין, קונספירציה שבה ההנהלה מעדיפה לשח בארנה, בבחינת אותה סיטואציה כפי שהיתה לפני גמר הגביע.
    אבל ניסים מתרחשים אחת ל…

    להגיב
    • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:15)

      ירושלים של הליגה והחוק הרוסי זו לא ירושלים של אירופה.
      השאלה היא אם קבוצה כמו הרצליה נניח מסיימת במקום הראשון, איפה היא תחליט לקיים את הפיינלפור, ביד אליהו או בארנה.

      להגיב
      • 49ers (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:17)

        שאלה טובה… אולי בכל זאת מי שסיימה גבוה יותר מבין השתיים, או כל רעיון מגוחך אחר.
        מעניין מה אומר התקנון.

        להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:18)

        בהיובל. בארנה יש עוד 500 מקומות כך שמדובר בעוד הכנסה אם כי סכום זניח. מצד שני למנוריהו יגיעו יותר אוהדים של הרצליה. מעריך שיעדיפו את מנוריהו.

        להגיב
        • 49ers (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:24)

          גם אם זה יקרה, עדיין לא בטוח שהם יהיו בפיינל פור.. אבלל ההגיון שלך הגיוני :)
          נכנסתי לאתר של המנהלת, יש שם לוח משחקים ותאריכים.
          וגם זשם לא מפרט היכן יתרחש המאורע המדובר.
          נראה לי שהם לא חשבו על זה…

          להגיב
          • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:25)

            אם אני לא טועה, הקבוצה שמסיימת ראשונה צריכה לבחור בין הארנה ליד אליהו.

            להגיב
            • מתן גילור (פורסם: 5-3-2017 בשעה 10:12)

              אאל"ט, היא יכולה לבחור בכל היכל המכיל למעלה מ-5,000 מקומות. :)

        • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:24)

          אין סיכוי שאקוניס יתן למכבי את התענוג הזה של לארח את הפיינלפור.

          להגיב
          • 49ers (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:27)

            נכון, אלא אם הוא יאמין שיש להרצליה סיכוי לפיינל פור, ואז בהחלט עדיף לו בת"א.

            להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:28)

            לדעתי ההחלטה לא בכלל של אקוניס אלא של רקאנטי (התחושה שלי שגם השחרור של זליקוביץ לא ממש שימח את אקוניס)

            להגיב
    • בלייק (פורסם: 5-3-2017 בשעה 12:17)

      "אם נקח בחשבון שמצב של שוויון בנקודות מקנה לי"ם יתרון (יתרון פנימי בין השתיים), הרי שזאלו בסה"כ שני נצחונות."
      זה לא עובד ככה בכיוון הזה. הפוך היה עובר – אם לקבוצה עם היתרון בנקודות יש גם יתרון פנימי (כמו ב"ש בכדורגל למשל) אז זה כמו עוד נקודה יתרון. אם לירושלים יש יתרון פנימי היא עדיין תצטרך לנצח 3 משחקים יותר כדי לעבור את מכבי.

      להגיב
  6. איציק (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:20)

    יש לי חדשות בשבילך, במצבה מכבי לא עולה לפינל פור, לא תשחק משחק אחד על תואר. אני לא רואה אותה עוברת סיבוב פלאי אוף. מישהו אמר אילת?

    להגיב
    • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:24)

      ברור שעם הסגל הנוכחי, עם שלושה זרים אין סיכוי, יש לכל הפצועים סיבוב שלם לחזור עד הפלייאוף.

      להגיב
      • איציק (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:40)

        רק רנדל יותר פציע מקבוצה זו. אתה באמת מאמין שהיא תגיעה בריאה עם כזה עומס ועם כל כך מעט שחקנים? ועוד בכושר…

        להגיב
        • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:50)

          אני לא יודע כלום, אף אחד לא באמת יודע מי פצוע ולכמה זמן, לא מספרים לנו כלום.
          אני מקווה שבשבועיים שלושה הקרובים לפחות סמית ואלכסנדר יחזרו, להוריד קצת לחץ משאר השחקנים, ובהמשך גאודלוק ומילר.

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:55)

            מילר לא רשום לליגה

            להגיב
            • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:57)

              נכון לעכשיו, יש מקום לרשום עוד זר אחד, אני מניח שמחכים לראות איך סימפסון יהיה בחודש הקרוב ביורוליג וקצב ההחלמה של מילר ובהתאם לזה יחליטו.

            • איציק (פורסם: 5-3-2017 בשעה 10:06)

              העיניין הוא, שבגלל העומס, עד שהאחרים יבריאו, יש סבירות גבוהה שאחרים יפצעו. ולסמוך על סמית שיותר לא יפצע…

            • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 10:14)

              צריך את סמית ל 4 משחקי פלייאוף בוא נגיד, ועוד שני משחקים בפיינלפור, כשכבר אין יורוליג זה לא כזה בשמיים שהוא יוכל להחזיק את זה.

            • גיא זהר (פורסם: 5-3-2017 בשעה 10:15)

              נכון מאוד. אייברסון לדעתי שיחק העונה כמות דקות פסיכית. שגב רק חזר מפציעה. מכבי שיחקו עד עכשיו בערך 50 משחקים ונותרו להם לפחות 20. לא צחוק.

  7. חן הצהוב (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:30)

    בקיצור – יותר פדרמן ופחות שימון

    להגיב
  8. גדי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:38)

    הכל מתנהל בכובד ראש ובאופן רציונלי. אין פה שום שליפה מהמותן.
    לפחות ההנהלה מתפקדת ורואה עתיד.
    יאללה מכבי.

    להגיב
  9. היסטוריון של ספורט (פורסם: 5-3-2017 בשעה 09:57)

    האוהדים צריכים להתפלל שירושלים תגיע ליורוליג.
    אם זה יקרה (ואם זה יצליח ליותר מעונת אורח).
    הרי שהמציאות תשתנה והמאבק הדו ראשי הזה יגרום להנהלה להיות יותר מכביסטית כפי שנכתב.
    יחד עם זאת אני כאוהד לא הייתי מביא אף אחד.
    לליגה המקומית יש סגל מספיק טוב ורחב וכל מי שתביא יפגע יותר משיועיל .
    באירופה העונה כישלון מהדהד וזה לא ישנה גם אם תביא עכשיו את לברון וקרי ביחד.

    להגיב
  10. דובי יעקובוביץ' (פורסם: 5-3-2017 בשעה 10:08)

    כמה הערות:
    1. אתה צודק כמו תמיד, אבל אתה צודק לנקודת הזמן הזו. חשוב לציין שכשמכבי שחררה את צירבס היא עדיין היתה במצב לא רע להגיע לטופ 8, היו עוד ים משחקים והמצב לא היה כמו היום. יודע מה? גם אחרי שחרור ווימס עדיין היה צ'אנס יותר ריאלי מהיום. אם אנחנו יודעים שכל ניצחון יורוליג שווה מענק של 40 אלף יורו מיול"ב, מספיק שהשחקנים שהיית מביא היו מנצחים לך עוד 4-5 משחקים וכבר כיסית את רוב העלות של השחקן החדש שהבאת (לחצי שנה).
    2. ברמה הפיננסית, דווקא השנה למכבי כן היה את הכסף להביא משהו טוב יותר, כי אני מזכיר לך ששחרור ווימס + שחרור צירבס + הפציעה של מילר = חסכון אדיר של מעל 2 מליון דולר. מדובר על כסף שתוכנן להיות מבוזבז ובסופו של דבר נשאר בקופת המועדון. אז נכון שיש הפסדים העונה אבל ממש ממש לא מתקרבים לסכומים האלה ונכון שראוי לחסוך כמה שאפשר לקראת עונת הבלהות הפיננסים שתהיה בשנה הבאה. ועדיין. כסף יש, זמן היה. בחרו לא להביא שחקן ואז הגיעו לנקודת הזמן הזו, שבה כאמור… אתה צודק. או בקיצור – טיימינג זה הכל בחיים.

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 10:17)

      אתה מניח שלא שילמו לווימס את מה שמגיע לו עד סוף העונה, מהערכה או מידיעה? גלדסטון טען במפורש שמכבי שילמו לווימס כדי שישתוק וילך

      להגיב
      • דובי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 10:46)

        ווימס לא קיבל את כל החוזה שלו. החוזה שלו היה בערך 1.5 מליון דולר, הוא קיבל 750 עד הרגע ששוחרר ועוד אולי קצת עודף קטן. לפחות חצי מליון דולר נחסך על ווימס, אם לא יותר

        להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 5-3-2017 בשעה 10:50)

        לא הייתי בונה על הדיווח של גלדסטון יותר מדי. מכבי בעבר לא היססה ללכת לבתי משפט עם שחקנים (אוחיון, פארגו) ולכן עניין השתיקה לא רלוונטי. מכיוון שבכל מקרה וימס היה מקבל השעייה עד סוף העונה פלוס מינוס ושהוא הפר חוזה הקייס לגמרי בצד של מכבי ולכן מעריך ששילמו לו על חודשיים נגיד ולא על חמישה. אפרופו, מוזר מאוד שעדיין לא הגיעו מצד אחד תוצאות ומצד שני אין התייחסות של הגוף הבודק לעניין. במקרה של אולגה לנסקי מהר מאוד ירו לכל הכיוונים.

        להגיב
      • מאשקה (פורסם: 5-3-2017 בשעה 11:17)

        300.000 $

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 6-3-2017 בשעה 11:27)

          אפרופו, מה קורה עם תוצאות בדיקת הסמים של מקל וראד? ולמה הרשות למניעת סימום או שקר כלשהו לא מצהירה רשמית שוימס סירב להיבדק כמו שעשו בזמנו עם אולגה לנסקי? מוזר מאוד כל העניין.

          להגיב
  11. אריאל (פורסם: 5-3-2017 בשעה 10:25)

    המקום של מכבי בגמר ממש לא מובטח. אז לא משחק אחד, יותר כמו 4-5 משחקים שמכבי צריכה לצלוח.
    בעונה כזאת מה הסיכויים של מכבי לצלוח 4 משחקים (עוד לפני הגמר) ללא מבוכה ? אם מכבי תופיע למשחק הגמר שתגיד תודה. אם היא תיקח תגמר זה בכלל נס.

    להגיב
  12. אנונימוס (פורסם: 5-3-2017 בשעה 10:25)

    מדובר בעצם בסוג של צייטגייסט. קראתי עכשיו ראיון עם אורי אלון שהסביר שהצלחה באירופה יותר חשובה כי היא "מקדמת יותר את המוצר". איזה מוצר בראש שלך תגיד לי? אתה אוהד ספורט, לא בעלים של מפעל למכוניות.
    אני מבין מן הסתם למה הוא מתכוון. צורת האהדה והניהול החדשה הזאת לפיה בעצם שום דבר לא חשוב, רק "המוצר" כ"כ משונה. אתה לא רוצה לזכות בתארים, אז מה אתה עושה פה? כשתזכה ביורוליג מה תגיד? "אני שמח, קידמנו את המוצר מאד היום"? לא מצליח להבין את זה.

    להגיב
    • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 10:28)

      הוא צודק במאה אחוז.
      הצלחה בליגה הישראלית במתכונת הנוכחית לא מקדמת דבר, ראה הפועל חולון, גלבוע גליל, מכבי חיפה, ראשון לציון.

      להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 10:29)

      אתה יודע שאורי אלון כבר לא אוהד, הוא בעלים של הקבוצה. בעלים אמור לחשוב כך, קבוצה היא עסק, אין לו את הפרביליגיה של אוהדים להתעסק ברגשות וכאלה

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 5-3-2017 בשעה 10:40)

        זו בדיוק חשיבה ארוכת טווח. זכייה באליפות/יות בארץ מעניקה פריבליגיות מסוימות, אבל השתתפות ביורוליג הרבה יותר חשובה (מכיוון שמדובר במפעל פרטי ירושלים יכול להגיע אליו גם אם לא תזכה ביורוקאפ ע"ע דרושפקא) מכל הבחינות ולכן המחשבה של אורי אלון נכונה (ועדיין אני בטוח שההפסד בגמר הגביע, והוא רומז לכך, כאב לו מאוד מאוד).

        להגיב
      • אנונימוס (פורסם: 5-3-2017 בשעה 11:28)

        אז אם הוא הבעלים אז זה הגיוני שלא ירצה לזכות בתארים?! אז בשביל מה התכנסנו כאן? מה המטרה? למכור יותר חולצות? איפשהו בדרך ל"הצלחת המוצר", "קידום המותג", וה"חשיבה העסקית" נראה לי שקצת נשכח שבסופו של דבר המטרה בספורט היא לסיים במקום הראשון לפני כולם כדי שהאוהדים יהיו מבסוטים והשחקנים יוכלו וללכת לחגוג עם הצלחת במסעדה טובה.

        להגיב
        • גיל שלי (פורסם: 6-3-2017 בשעה 13:26)

          למה לא רוצה? אבל כמו כל מנהל טוב, הוא צריך לקבוע סדרי עדיפויות ולתעדף את המטרות החשובות יותר, הוא החליט שלזכות ביורו קאפ מתועדף גבוה יותר, הגיוני מאוד

          להגיב
  13. מאשקה (פורסם: 5-3-2017 בשעה 11:35)

    אני כאוהדת כדורסל עשרות בשנים, ומרומי גילי כגיל המדינה, אתן מעט עצות למועדון מכבי ת"א.
    ראיתי דבר או שניים בכדורסל הישראלי.
    אמש בניצחון של גליל/גלבוע על מכבי ת"א, לא ראיתי את שחקני גליל/גלבוע מתחבקים וצוהלים אחרי הניצחון שלהם על מכבי. מה זה אומר ?
    פעם, ניצחון על מכבי ת"א או יותר נכון "גניבת" ניצחון על מכבי ת"א פעם בעונה, הייתה חגיגה למשך שבוע ימים,
    משהו השתנה בשלולית של הכדורסל הישראלי, מכבי ת"א כבר לא מהווה איום על קבוצות, ומתייחסים אליה כעוד קבוצת ליגה.
    היא יכולה להמשיך לפרסם עצמה בתקשורת כמה שהיא רוצה, אבל, מאיפה שהוא צריך גם להחזיר את 100,000,000 ש"ח שהושקעו השנה.
    ובשנה הבאה, שוב מאמן חדש, שוב שחקני יורוליג זרים חדשים, שוב יחסי ציבור למכירת מנויים, ושוב השקעה של מאות מילונים של כסף.
    מתי שהוא זה יגמר, וזה יגמר אחרי חריש עמוק וכואב, שכל הנהלת מכבי ת"א ההיסטורית ובניהם ילכו הביתה, וישבו אחר כבוד בשורה הראשונה ביציע. ולא ישבו במשחקים בכיסאות מאחורי המאמן, וילחשו לו כל בעת בזמן משחק עצות מה לעשות.
    הבעיה של מכבי ת"א זה לא השחקנים ובטח לא האוהדים הנאמנים, הבעיה היא ההנהלה הנוכחית שלה.
    טל בן יהודה, כאוהדת כדורסל כמוך, אכפת לי ממך כאוהד נאמן, והכאב שלך על הנעשה במועדון שאתה אוהד. אין בי שמחה לאיד.
    מאושרת שאחרי כל כך הרבה שנים של ניהול כושל בהפועל ירושלים, יש לי ניהול חדש ודרך חדשה בראשות ד"ר אורי אלון. התברכתי לעת זקנה :)

    להגיב
    • יובל (פורסם: 5-3-2017 בשעה 15:52)

      משהו השתנה גם בגזרת היורוליג. תחת הפורמט החדש של היורוליג, כשמכבי משחקת 3 פעמים ב-4 ימים או פעמיים ב-3 ימים מול יריבות שמשחקות פעם אחת בשבוע, הסיכוי שיחזרו מקרים של עונות שלמות בליגה מקומית עם אפס הפסדים או הפסד אחד שואף לאפס מוחלט.
      הימים האלה חלפו ולא ישובו עוד. מכך נגזר שהפסדים של מכבי נדירים פחות ופחות.

      להגיב
    • יואב (פורסם: 5-3-2017 בשעה 15:54)

      כסף זאת לא הבעיה. יש ממנו והרבה ואם יאלצו למכור, יהיה תור ארוך מאד.
      הבעיה היא ניהולית שמשפיעה על המקצועית.
      כל מועדון, בכל ענף, בכל ליגה, חווה משבר כזה.

      להגיב
      • רועי (פורסם: 5-3-2017 בשעה 15:58)

        מילא שיש בעיה ניהולית שמשפיעה על המקצועית,
        הבעיה היותר חמורה היא שלא מכירים בזה שיש בעיה.

        להגיב
        • יואב (פורסם: 5-3-2017 בשעה 16:34)

          רועי,
          הם יודעים ולא משנים. זה הכי גרוע.

          להגיב
    • איציק (פורסם: 5-3-2017 בשעה 18:01)

      מאשקה, לפי התיאור שלך שנראה נכון, מכבי פוקס קרובה יותר להפועל תל-אביב כדורגל מעליית הבוסים ליציע.

      להגיב
  14. אנונימוס (פורסם: 5-3-2017 בשעה 11:57)

    אל תתבאס טל. הזכיה בתארים היא כבר לא מטרה. היא אמצעי, שבסה"כ עוזר להגדיל את התקציב לשנה הבאה כדי ששוב אפשר יהיה לזכות בתואר, שיאפשר שוב להגדיל את התקציב, וחוזר חלילה.
    למעשה אתה צריך לשמוח שהוציאו אותך מהמטריקס השקרי הזה של זכיה בתארים. תתחיל להתעניין במה שבאמת חשוב, ובמקום להסתכל על הטבלה בסוף השנה תתחיל לעיין בשום לב בדו"ח רואה החשבון כדי לראות כמה רווח עשיתם השנה. ובא לציון גואל.

    להגיב
  15. זינק (פורסם: 5-3-2017 בשעה 13:59)

    דווקא התובנות החדשות של אורי אלון צריכות ללמד טוב על הגישה של הנהלת מכבי.
    החוק הרוסי בעצם גורם לקבוצות שרוצות לרוץ באירופה, לנהל שתי קבוצות נפרדות לחלוטין.
    האחת שמתאימה ויכולה להתמודד ברמות הגבוהות באירופה. השנייה שפשוט יכולה לעמוד בחוק הרוסי.
    כל קבוצה מובילה באירופה מריצה לעצמה הרכב ראשי והרכב משני. בכל קבוצה כזאת ישנה היררכיה ברורה ורמת האימון והתרגול של ההרכבים בזמן משחק מאוד גבוה, ביחס למי שמכבי וים יכולות להציג.
    בעבר מכבי הייתה מתרגלת בליגה את ההרכבים לקראת יום חמישי (היו שנים שדיברו על היתרון הזה שלה מול קבוצות שמגיעות מליגות חזקות כמו ספרד). היום בפועל היא רצה בליגה פשוט עם מי שיש לו מספיק כחול בת.ז.
    בשיטת הפיינלפור והחוק הרוסי, אפשר לג'עג'ע כל העונה (כמה גרועות יכולות להיות הקבוצות האלו ולא לסיים במקומות 1-6 נניח…) להתעורר לקראת מרץ אפריל עם החתמת ישראלי אחד או שניים (ככה גם חוסכים לא מעט כסף) ולזרוק קוביה שתקווה שתיפול על המספר שלך בפיינלפור.

    למרות שאני פשוט סובל לראות את משחקי יום חמישי בשבועות האחרונים, אני יכול להבין למה לא התאבדו כלכלית על הבאת עוד שחקן. מה זה כבר משנה לסיים מקום 10,12 או 14?…
    צריך להיות ריאלי ולהבין שהשיטה ביורוליג השנה אחרת, כשפעם רוב הנצחונות נצברו בשלבים המוקדמים ולא מול אריות היבשת (בפועל היו בעונה לפני ההצלבה בין שניים לארבעה משחקים כאלו), כך שצריך לצפות למאזן אחר.
    בינתיים להוריד את הראש ולקוות שגם זה יעבור….

    להגיב
    • 49ers (פורסם: 5-3-2017 בשעה 15:43)

      זה משנה בראיה עתידית.
      לפי חוקי היורוליג, הקבוצות שתסיימנה בשלושת המקומות האחרונים, במשך שלוש שנים, עלולות לאבד את המקום האוטומטי שלהן…
      מופרך? יתכן, אבל עלול לקרות.
      וזאת מבלי להזכיר שכל ניצחון שווה כמה עשרות אלפי יורו.
      אתה יודע מה, עזוב את זה… מתוך כבוד לרוכשי הכרטיסים ואלו שעוד טורחים להגיע (ואף לעודד).
      יש הרבה סיבות מדוע ספורטאי ישאף תמיד לנצח.

      להגיב
      • יובל (פורסם: 5-3-2017 בשעה 15:55)

        אני מוכן להתערב על הבית שגם אם יקרה המקרה ומכבי תסיים ב-3 המקומות האחרונים במשך שלוש שנים, היורוליג לא יבטלו את החוזה שלה.
        אין שום קבוצה באירופה שיכולה להביא מאסה כזו של קהל באופן עקבי, במיוחד בכל האמורים לפיינל-פורים.

        להגיב
        • איציק (פורסם: 5-3-2017 בשעה 18:05)

          קבוצה שמגיעה 3 שנים לשלושת המקומות האחרונים לא תביא אף אחד לפיינל פור וגם במשך העונה האוהדים יעזבו אותה. לא תהייה שום סיבה להשאיר את מכבי במצב זה.

          להגיב
          • זינק (פורסם: 5-3-2017 בשעה 18:30)

            זה לא יקרה לאף אחד מהמועדונים הגדולים ביבשת.
            אני מעריך שהנהלת היורוליג, יצרה את הכלל הזה כדי לענות על חלק מהטענות בנוגע לשריון ולמנוע מקרה של התפרקות כלכלית של קבוצה עם שיריון.

            להגיב
            • איציק (פורסם: 5-3-2017 בשעה 18:44)

              זה סיפור אחר. דובר אם יקרה, אז…

          • יובל (פורסם: 6-3-2017 בשעה 09:01)

            מכבי בשנות ה-90 , לאחר הפיינל-פור האומלל של אחרי מלחמת המפרץ, לא התקרבה לפיינל פור ולא ראתה אותו אפילו עם משקפת.
            הגיעה עונת 2000 ואחרי חצי עונה טובה עם האפמן ומקדונלד אנשים דרסו איש את רעהו בשביל כרטיסים, במובן הכי מוחשי של המילה.
            שנה לאחר מכן מכבי הביאו יותר מ-10,000 צופים לפיינל-פור בפריז.
            לא, אין שום מצב שהיורוליג יוותרו על הפוטנציאל הזה, גם אם יהיו 3 שנים רעות.

            להגיב
          • Ollie Williams (פורסם: 6-3-2017 בשעה 09:32)

            תראה, יש קבוצות כדורגל למשל, ש 40 שנה לא עשו יותר מדי, התנדנדו בין ליגה ראשונה לשניה, הביאו ממוצעים נמוכים מאוד של קהל שאפילו נחשב לאחד הגרועים וכמעט הבריח את הבעלים…ואחרי שתי עונות עם קולות של צמרת ואצטדיון חדש ומפואר פתאום באים 16000 צופים כל משחק והם אפילו זכו באליפות….
            אז אל תזלזל ביכולת של קהל לחזור כשדברים נראים טוב.
            כל קהל.

            חוצמזה כמו שאמרו כבר, גם ככה השריונים ליורוליג לא קשורים בכלל להישגים אלא רק לפוטנציאל קהל וכסף.

            להגיב
            • גיא זהר (פורסם: 6-3-2017 בשעה 09:40)

              אף אחד לא מחזיק את מכבי בשביל הפיינל פור. הפיינל פור תמיד יביא קהל. מחזיקים את מכבי בגלל מסורת, זכויות שידור וקהל בעונה הרגילה.

            • Ollie Williams (פורסם: 6-3-2017 בשעה 10:59)

              גם בשביל הפיינל פור, בשביל כל שלב שהם עשויים להגיע אליו.
              זכור לי פיינל פור לפני כמה שנים, בברצלונה אאל"ט. לא ברצלונה ולא מכבי העפילו, אולי פנתינייקוס, והיציעים היו חצי ריקים אם לא פחות מזה.
              זה אגב גם יהיה הקלף הכי חזק של ירושלים שכנראה תקבל שריון בשנים הקרובות אם תמשיך להציג יכולת טובה ביורוקאפ ולהביא שמות נוצצים מארה"ב.

  16. 49ers (פורסם: 5-3-2017 בשעה 18:05)

    יתכן, אבל ברתומיאו לא יישב שם לנצח, וגם שימון לא…
    הקהל של מכבי אמנם פרווה בכל הנוגע לעידוד (מקום טוב באמצע, לכל היותר.. אבל זה לדיון אחר), אבל אתה בהחלט צודק לגבי המאסה והיכולת למלא את ההיכל שבוע אחר שבוע.

    להגיב
    • 49ers (פורסם: 5-3-2017 בשעה 18:05)

      זאת היתה תגובה ליובל…

      להגיב
      • יובל (פורסם: 6-3-2017 בשעה 08:55)

        שימון כבר לא יושב שם. אולי הגוף שם אבל הנשמה והרוח שלו עזבו את מכבי מזמן.

        להגיב
  17. Miranda Veracrus De La Hoya Cardinal (פורסם: 5-3-2017 בשעה 23:49)

    חרב הפיפיות של מקום משוריין – מצד אחד יש ביטחון, מצד שני לא צריך להתאמץ כדי להגיע לשם.
    ואם לא צריך להתאמץ.. אז מתנוונים.
    אבולוציה, ביץ'

    להגיב
  18. ניר (פורסם: 6-3-2017 בשעה 03:08)

    מכבי תל אביב לא רציונלית ולא מכביסטית, היא פשוט קבוצה שמנוהלת רע הרבה מאד שנים, למעשה כמעט עשר שנים שהקבוצה בקושי מצליחה לזכות באליפות הליגה וכושלת באופן שיטתי ביורוליג למעט העונות שבהן עלה התאנה בשם דייויד בלאט אימן את הקבוצה וגם אז ההנהלה התרכזה בלעשות לו את המוות ולנסות לקבל קרדיטים.

    איזו סיבה הגיונית ישנה כדי שנאמין שבשנה הבאה משהו ישתנה? הרי יביאו את אותם פלופים מוכחים יותר או פחות, יהיו חסרי סבלנות כך שגם אם ימצאו משהו טוב הוא לא יוכל לצמוח והברדק ימשיך לחגוג.

    אם פעם שחקנים ידעו שהם מגיעים למכבי כדי לזכות בתארים וכדי לשדרג את החוזה שלהם בהמשך, הרי שהיום שחקנים כבר יודעים שלמכבי באים להפסיד ולשדרדר את החוזה.

    להגיב
  19. דורפן (פורסם: 6-3-2017 בשעה 11:37)

    טל ידידי… חתיכת ספין דפקת פה בהאשמת מנהלת הליגה. שמעון מזרחי הוא מי שחתם עם היורוליג. הוא זה שהביא למצב שזה לא גוד ביזנס להתחזק.

    להגיב
    • אלכס(אחר) (פורסם: 6-3-2017 בשעה 23:41)

      הוא ממש לא זה שהביא למצב הזה, פדרמן ושות' (גם המבוגרים וגם הדור הצעיר והרקוב) הם אלו שאחראים ל-"מדיניות הפיננסית" הזו, שבה לכאורה אין צורך להתחזק כי 'הביזנס' (כהגדרתך) חשוב יותר מההצלחה הספורטיבית. באופן לא מפתיע, הם גם אלו שגירשו את רענן כץ שחשב אחרת…

      להגיב

מה דעתך?