היה טוב וטוב שהיה

לפחות נבחרת אחת שלנו תהיה באליפות אירופה

צילום: אלן שיבר (ספורט5)

 

אז סרביה לא ניצחה את ישראל בהפרש של 90 נקודות (למרות שלפרקים היה נראה שייתכן ויגיעו להפרש הזה), יכולנו להפסיד עד 18 נקודות הפרש ולסיים במקום השני ונגמר 16, המינימום של המינימום. לפני המשחק שחקני הנבחרת נידבו לעיתונאים ציטוטים לוחמניים כמו "אנחנו לא מגיעים לטיול", אז אמרו. גם אני אומר בכל יום ראשון "זהו, היום מתחילים דיאטה".

אם ננסה לשכוח מהטעם החמצמץ שנותר בפה, מה שחשוב זה שקמפיין נוסף הסתיים בעלייה לאליפות אירופה. נכון שהפסדנו לאסטוניה בבית ופעמיים למונטנגרו, אבל החכמה היא לסיים במקום שמוביל לאליפות אירופה. והמטרה הזו הושגה בהצלחה, ומבחן התוצאה הוא שקובע. אז אם במהלך רוב הקמפיין שלטה כאן המרירות של בורוביץ', אולי תרצו לקבל הפעם משהו קצת שונה.

הנה כמה מחשבות חיוביות על נבחרת הכדורסל לסיכום הקמפיין המוצלח.

"זאב זאב…"

כל הקמפיין הזה היה מעט מחשיד. הוא נתן הרגשה מוכרת, כאילו כבר עברנו אותו. נדמה שבעשור האחרון הנבחרת פעם אחר פעם חופרת לעצמה בורות, ופעם אחר פעם מצליחה להיחלץ מהן בציפורניים בדיוק בזמן הנכון (וסליחה על כל הקלישאות).

עולים לי זיכרונות מקמפיין שהגענו למשחק אחרון בבית מול צ'כיה, זקוקים לשני ניסים להעפיל ושניהם התקיימו (ניצחון ענק שלנו על צ'כיה, והפסד של צרפת לטורקיה). אחר כך עולים גם זיכרונות מהעפלות שונות מהטורניר ההזוי של פיב"א, "ההזדמנות האחרונה".

בכנות, גם לאחר ההפסד לאסטוניה, מישהו חשב שהפעם זה יסתיים אחרת? נראה שהנבחרת הבוגרת אוהבת את המסלול הזה. לעשות קולות של "הפעם באמת פישלנו", רק כדי להעפיל מחדש לטורניר. ייתכן שמדובר בקנוניה של איגוד הכדורסל שחושב שפתיחה רעועה וכמה תצוגות רעות יעזרו לקבל תשומת לב מהתקשורת. הרי אם הנבחרת תנצח ותעפיל באופן חלק, מי ישים לב אליה?!

על האיגוד והנבחרת לדעת שבאחת הפעמים האלו, אנחנו באמת נפסיק לשים לב לבהלה השקרית שהם יוצרים. אנחנו הרי יודעים שהיא בסוף תעפיל. בואו נסכם שעד שלא יודיעו לנו חד משמעית ש"ישראל בחוץ", אנחנו לא מתרגשים מהם יותר.

אנחנו מתנצלים. מאת אוהדי מכבי ת"א

ברשותכם, ניקח הפסקה קצרה מהטור כדי להעניק התנצלות פומבית.

אנחנו מתנצלים בפני כל אלה שהשחיזו את הסכינים והכינו נאומים חוצבי להבות על כך ש"הנבחרת לא העפילה לאליפות אירופה כי יש כאן קבוצת כדורסל שהורסת את הענף". אולי בעוד שנתיים תוכלו לשלוף את המונולוגים מהבוידם ולהשתמש בהם כדי לנגח את הצהובים.

עד אז, אולי תרצו להרהר בעובדה שהנבחרת לא פספסה אליפות אירופה מזה 20 שנה, שני עשורים בהן הדומיננטיות של מכבי ת"א הגיעה לשיא.

בואו נחזור לפוסט.

סופסוף כספי

מאז הקיץ הקודם, בו כספי דילג על הקמפיין של הנבחרת עקב פציעות, עסקתי בהשוואות בינו לבין יוסי בניון כששניהם ממלאים את תקן "השחקן המוביל שלא זמין כשצריכים אותו". זה נמשך לתוך הקיץ הזה כשכספי העדיף לבלות בלאס וגאס מאשר להגיע לפתיחת האימונים (פייר, לא נראה לי שהייתי נוהג אחרת במקרה הזה). אבל כשמגיעה מילה טובה, אני נותן אותה.

מהרגע שנחת כאן לאימונים, כספי העמיס את הנבחרת על הגב שלו, על המגרש ומחוצה לו. גם אם הוא לא תמיד היה המצטיין, כשאליהו היה לפרקים דומיננטי יותר ואוחיון לקח את המושכות כרכז העתיד, כספי ידע שאם הקמפיין הזה יסתיים ללא העפלה, הוא יהיה הראשון שיפנו אליו אצבע מאשימה. הוא לא נרתע מהמעמד, הראה מנהיגות והוביל את החבורה לאליפות אירופה מהמקום השני. ועל כך, שאפו!

לצערו של עמרי, בעולם הספורט כמו גם בחיי הנישואין, "אתה טוב כמו הפעולה האחרונה שלך". ההעפלה של הנבחרת תיזכר לו רק עד הפעם הבאה שלא יצטרף לנבחרת מסיבה כלשהיא (מצטער עמרי, אלה החוקים).

לפיב"א שלום. מאת אוהדי מכבי ת"א

ברשותכם, ניקח עוד הפסקה קצרה מהטור בשביל פנייה פומבית.

 שלום לבוררים מפיב"א. אין ליוגב אוחיון מה להתבזבז בליגה אירופאית נחותה כמו היורוקאפ, מקומו ביורוליג. לטובתו ולטובת מכבי ת"א, אנא תפסקו לטובת המועדון הישראלי. הם כבר יסתדרו לאחר מכן. תודה.

בואו נחזור לפוסט.

בשנה הבאה

עכשיו אנחנו מאפסנים את המחשבות שלנו על הנבחרת הזו לעוד שנה, עד לאליפות אירופה בסלובניה בקיץ הבא. אפשר להתחיל ולהדחיק כיצד נראינו במשחקים מסוימים בקמפיין הזה ולפנטז על הפתעה באליפות עצמה.

כדי שזה יקרה, הנבחרת צריכה למצוא עוד רכז שישחק ברמה של אוחיון, שיבק צריך לגרום לשחקנים לחשוב שהם עם הגב לקיר מהרגע הראשון, טיוס צריך להתחיל לפגוע בטבעת בזריקות עונשין, פניני צריך להתחיל לפגוע בטבעת בזריקות משלוש וכספי צריך פשוט להגיע.

אני כבר לא יכול לחכות. זה לא שיש לנו עוד נבחרת שתעפיל לאליפות אירופה בזמן הקרוב. אהמ אהמ…

נ"ב. מאת אוהדי מכבי ת"א

ברשותכם, עוד איגרת לסיום.

 שלום לרשות המיסים. תודה רבה על יותם הלפרין.

מי היה מאמין (כולם)
התקשורת אשמה

42 Comments

גל 12 בספטמבר 2012

עלינו. ווופטידו!!!!

אבל:
כספי לא שומר. הוא "מצלם" שחקנים בדרך לסל.
אם כספי היה מתפקד כמו ארבע אמיתי ולוקח 10 ריבאונדים למשחק
ונותן 2-3 גגות אולי ההגנה הייתה נראית אחרת. אליהו שמר טוב ממנו בהרבה בקמפיין. כל הכבוד לו על ההתקפה, כשיש לו ביטחון הוא שחקן התקפה טוב. הוא נראה בהגנה כאילו הוא מפחד להיפצע. למעשה כך הוא נראה כל השנה שעברה. וכן, אני יודע, אולי הוא שיחק שלוש הרבה פעמים, אבל הוא לא שלוש טבעי, מה לעשות. שיבק מאמן מקובע.
לא הפיק כמעט כלום מהספסל, לאליפות חייבים את קוקיה בכושר.

MG 12 בספטמבר 2012

מז"א כספי לא שלוש טבעי? מרבית הקרירה שלו (כולל מכבי ת"א ונ.ב.א.) הוא משחק בעמדה זו.
אי לכך, יש לצפות ממנו לתפוקה של שלוש ולא לתפוקה של ארבע, על כל המשתמע מכך.

רועי 12 בספטמבר 2012

אחלה פוסט, אתעכב רק ה "נ.ב", כל כך נכון, כל פעם שאני רואה את הלפרין משחק אחרי שלא יצא לי לראות הרבה זמן (מה לעשות שלא משדרים את ה VTB), אני תוהה מה לעזאזל רואים בשחקן הזה, איך עדיין יש ציפייה שיעשה משהו, והתחושה הזו רק מחמירה עם הזמן.
מפליא שמכבי/פדרמן היו מוכנים להביא אותו ב 500-600K דולרים ועם יוגב התחשבנו על כמה עשרות אלפים (בהנחה שכל הפרסומים בנושא נכונים, לא באמת יודע מה הלך שם).

MG 12 בספטמבר 2012

טל, פוסט יפה, רק 2 דברים:
1. אתה באמת חושב שככל שהליגה קוטבית יותר הנבחרת יותר מוצלחת?
2. האמת שאתה צריך להודות למחוקק. רשות המיסים היא עושה דברו בלבד.

טל בן יהודה 12 בספטמבר 2012

היי MG,

1. אני כמובן שלא חושב את זה, אלא פשוט לא אוהב שאנשים משתמשים בעובדות מסוימות כדי לנגח את מכבי ת"א. אם הנבחרת לא הייתה עולה, אין ספק שהיא הייתה אחד הגורמים שהיו מפנים אליהם אצבע מאשימה (אחרי כספי כמובן :) ).

אבל הנבחרת עלתה, שוב.
מסתבר שיש דברים שאנחנו עושים גם נכון.

2. אז תודה למחוקק.

אריאל גרייזס 12 בספטמבר 2012

בוא לא נשכח שהגדילו את אליפות אירופה ל-24 קבוצות. לא בטוח בכלל שהיינו עולים אם היו רק 16 קבוצות.

פולדש 12 בספטמבר 2012

אריאל, באמת, אל תתן לעובדות לבלבל אותנו!

איציק 12 בספטמבר 2012

מה לעשות, אלו החוקים וצריך לשחק לפי החוקים.
הבני זונות שינו את החוקים, אבל הפעם הודיעו לנו. לכן, יכולנו להתכונן כראוי ולהוריד את הרמה למינימום הדרוש :-)

אלעד 12 בספטמבר 2012

אריאל, אתה מתעסק בספקולציות! הנבחרת עלתה לכל אליפות בשני העשורים האחרונים, גם כשלא היו 24 קבוצות. הפעם היא פשוט עשתה מה שצריך לעשות כדי להעפיל. אם היו רק 16 עולות, גם הגרלת המשחקים הייתה שונה, ולא היו 8 קבוצות עם כרטיס אוטומטי. אין שום סיבה לפקפק בשייכות של הנבחרת לדרג הזה של אירופה.

Zzanti 22 בנובמבר 2014

This is a neat suryamm. Thanks for sharing!

Hubertine 24 בנובמבר 2014

We defetinily need more smart people like you around.

תומר חרוב 12 בספטמבר 2012

הייתי במשחק מול מונטנגרו, יוגב אוחיון הוא היחיד בנבחרת הזו שמשחק כדורסל.

עומר ה 12 בספטמבר 2012

מסכים לגמרי בקשר להלפרין. הוא חייב לרדת לספסל. מקללימונד חייבים להיות בקו האחורי יחד עם אוחיון.
חוץ מזה, הייתי שם את יבזורי הרבה יותר על המגרש. לדעתי הוא צריך להיות המחליף של כספי

יוסי 12 בספטמבר 2012

אחלה פוסט.
באמת שאפו לעומרי על הצד ההתקפי וההקרבה, אבל השאפו הכי גדול צריך להיות ליוגב – סוף סוף יש לנו שחקן שיש לו את כל מה שאני מחפש בשחקן ישראלי: חוסר פחד ומלחמה בשני הצדדים.
עוד שאפון קטן לקוז'יקרו שכל דקה שהוא על המגרש אני יותר מעריך אותו.
ולסיום – יותם זה באמת בדיחה. שנאתי כשאוהדי מכבי קיללו אותו, אבל במשחק מול מונטנגרו בבית מצאתי את עצמי צועק לו שירד מהמגרש ביחד עם המעודדות. עצוב ששחקן עם פוטנציאל כזה לא מעז לזרוק. הבעיה איתו היא שהוא בן טיפוחיו של שיבק כי כל מאמן אחר היה משחק עם לימונדחנוכיפניני הקמע של מכבי בתור 2 פותח לפני יותם.

דובראש 12 בספטמבר 2012

שתי הערות –
לגבי הלפרין, צודק ב100% אחוז. היה אפשר לראות אתמול בערך עשרים שניות לסיום איך פניני אסף את שאר השחקנים שהיו על הפרקט לקראת המהלכים הבאים והתאספו רק 4 שחקנים שגם הם לא חשבו שהלפרין צריך להצטרף (הוא הגיע בסוף אחרי שהלך לקחת מגבת מהספסל..) – מראה שגם השחקנים יודעים שבדקות הסיום הוא מתחבא.

כתבת: "… עד אז, אולי תרצו להרהר בעובדה שהנבחרת לא פספסה אליפות אירופה מזה 20 שנה, שני עשורים בהן הדומיננטיות של מכבי ת"א הגיעה לשיא….". ב20 שנה האלו ראינו את האליפות של גליל, את הגביעים של ירושלים וכמובן את האליפויות של חולון ושל גליל (שוב). אז אתה יכול להגיד שאלו אליפויות עם כוכבים ושאר ההערות והתירוצים של אוהדי מכבי. וכן, מכבי הורסת את הכדורסל בישראל.

רועי 12 בספטמבר 2012

למה מכבי הורסת את הכדורסל בישראל אם היא לא דומיננטית כפי שציינת ?

אזי 12 בספטמבר 2012

מסכים על הכל, מהכל על הכל.
ובפוסט כזה חיובי, אני אתן את נקודת האור השלילית.
איגוד הכדורסל – עם מי שלא עומד בראשו, שיווק פשוט נוראי של הנבחרת!
על אף אחד מהמשחקים לא ידעתי אם הוא בית או חוץ, ואם הוא בית, לא ידעתי באיזה בית. בטח שלא הרגשתי בשום שלב שרצים שאבוא לראות את המשחק…
מישהו צריך להתאפס שם על עצמו

טל בן יהודה 12 בספטמבר 2012

כמה הערות להערות:

אני רואה שיותם הלפרין מהווה נקודה טעונה כאן.
בסופ"ש האחרון בן קפלן התייחס במקומון של ידיעות לעובדה שלמרות העבר הלא מרשים של הלפרין, אין מאמן נבחרת שמעז לא להזמין אותו ומעבר לכך, לא להציב אותו בפרונט של הנבחרת.

נקודה יפה לטעמי, הרי אם לכולם ברור ש"זה לא זה", למה ממשיכים להציג לנו אותו כאחד השחקנים המובילים בנבחרת?

מה שכן, איני יכול להאשים את המאמנים אם גם אני חוטא באותו העניין. בכל פעם מחדש אני מצליח לשכנע את עצמי שעכשיו זה יהיה שונה. אולי הפעם, הפוטנציאל הגדול של יותם יתחבר ויתממש ונראה אותו מוביל נבחרת על המגרש, באותה הצורה שראינו את אוחיון בקמפיין האחרון. רק כדי להתאכזב.

גרייזס,
יש משהו בעובדה שהפעם עלו 24 נבחרות ולא 16, כפי שהיה בעבר. אבל לעולם לא נדע "מה היה קורה אילו". אפשר רק לשער.

דובראש (אחחח רדנקו דובראש, איזה שם מין העבר),
נכון שמכבי הפסידה תארים פה ושם (גם בעקבות הפיינל פור), אבל אני חושב שב-20 שנה האחרונות, בעיקר מאז שפיני הגיע להיכל בסוף שנות ה-90, ראינו דומיננטיות חדשה של מכבי, בייחוד עם שני הסגלים השונים שזכו באליפויות אירופה.

גם ב-20 שנה שלפני כן, מכבי הפסידה גביעים מדי פעם.

אזי,
אין לי מה להוסיף על השיווק של הנבחרת. נראה שמציינים את זה בכל קמפיין של הנבחרת. אם זה לא הפיינל פור של קופל, כנראה שאין תקציב לשיווק.

רועי 12 בספטמבר 2012

יותם הלפרין זה יותר מנקודה טעונה, אני לא יכול להתחיל להסביר את הסלידה שלי מהשחקן הזה.
הזיכרון של משחק גמר גביע האליפות נגד הפועל חולון עדיין טבוע בי חזק, כ 2 וחצי דקות לסוף המשחק, המשחק צמוד, הלפרין מבצע שתי עבירות זולות של תפיסת חולצה באמצע המגרש, לא קשור כלום, ומוציא את עצמו, כן, מוציא את עצמו בחמש עבירות על מנת לא להיות בדקות הסיום המכריעות על הפרקט.
זה חקוק בי יותר מהשלשה שלו נגד ריאל במדריד שכפתה הארכה ובסופה מכבי עלתה לפיינל פור במדריד. מה זה אומר ?

גל דגון 12 בספטמבר 2012

העבירות האלו היו עבירות שעצרו מתפרצות (אחרי שלשות רעות של גארסיה ואאל"ט ביינום שקפצו מהצד החיצוני של הטבעת.) יש הרבה מה לבוא בטענות להלפרין, אבל באותה עונה הוא היה השחקן הכי טוב של מכבי (אומר דרשני בפני עצמו.)

אלעד 12 בספטמבר 2012

הלפרין התחיל את הקריירה בבוגרים בתור "הילד" בקבוצות של שאראס ופארקר. ככזה הוא קיבל אינספור מחמאות כשהוא הקריב עבירות בשביל למנוע מתפרצות. אבל הוא מעולם לא עשה את הסוויץ' בראש, שכשאתה שחקן מוביל כביכול, תיתן לאחרים להקריב את העבירות

Maryann 22 בנובמבר 2014

Thinking like that is really imrsvspiee

Imy 23 בנובמבר 2014

Great ingihst. Relieved I'm on the same side as you.

איציק 12 בספטמבר 2012

יותם הלפרין לא יכול להיות נקודה טעונה. טענה זו מניחה שיש לו פוטנציאל (כיוון שיש לו מטען), וזו שגיאה חמורה. יותם חסר פוטנציאל!!!
יכולות מסוימות שיש לו מתרוקנות מתוכן כאשר לוקחים בחשבון את האנמיות שלו, חוסר יכולת לקחת אחריות מינימאלית, חוסר האתלטיות, ועוד הרבה דברים שעושים שחקן כדורסל סביר למישהו טעון.
דרך-אגב, סתם שאלה, האם משהו ראה את הלפרין מסיים צעד וחצי משמאל עם יד שמאל? א', ב' בשליטה בכדור בשתי ידים והוא עוד מספר 2 במגרש. ראיתם את אוחיון ונעימי איך נכנסים משני הצדדים. לא משהו עקרוני, אבל מצביע על יסודות. מה שהוא עושה מתאים לתרופת ארואסטי, מקסימום חן ליפין. הם דרך-אגב סימו צעד וחצי משמאל כמו שצריך :-)

MG 12 בספטמבר 2012

טל, דרך הפוסטים שלך אין קישור לדף להבית, בפינה הימנית העליונה, כמו בשאר הבלוגים.
אולי כדאי שתעלה את הנקודה בפני רונן.

קורא 12 בספטמבר 2012

יש את הפינה השמאלית העליונה עם שם האתר – אותה פונקציה

הצד התכלת של העיר 12 בספטמבר 2012

קודם כל לפני הויכוחים – יופי של טור/בלוג/פוסט איך שתגדירו את זה.
לגבי האיגוד – לא הכל מושלם (בלשון המעטה כן…) אבל דווקא היה שיווק וכניסה פשוטה לאתר של לאן והיו כרטיסים.גם במשחקים עצמם קופל דאג לארגן טקסים של ברית המועצות אבל הכל היה יחסית ברוח טובה.
היו גם מבצעים מסוימים ולי יצא לדוגמא לשלם על שני משחקים (נגד סרביה ומונטנגרו) ביחד משהו בסביבות 120 ש"ח (בעוד בכדורגל רצו 100 שקל למקום נורמלי.. איכס, ואיזה מזל שלא הלכתי).
אני בכלל אוהד הפועל ירושלים אבל אני לא אשכח את התצוגה של יוגב אוחיון נגד סרביה הרבה זמן… מה שהוא עשה שם לתיאודוסיץ' היה מדהים.
עם אוחיון בכושר + רכז נוסף (כמו שנאמר), כספי ואליהו וקצת מזל באליפות בעוד שנה לא רק נהיה ב-12/16 האחרונות אלא אפילו ב-8 הגדולות…
כן אני מאוד אופטימי ! זאת נבחרת עם המון כישרון והלוואי ויצליחו להביא אותו לידי ביטוי בזמן בו נבחרת הכדורגל תיאבק בהירואיות נגד צפון אירלנד על המקום ה-3…

יוסי 12 בספטמבר 2012

עוד אוהד הפועל ירושלים שהתמוגג מיוגב כמוני…
עכשיו זה הזמן לשני דברים:
1. להתחיל לפמפם לטיוס שהופעה טובה שלו באליפות שנה הבאה והוא הולך לשחק בצסקא. אה, ושיעבוד כל השנה על עוד 10 ס"מ.
2. להתחיל לפמפם ליותם שיותר חשוב לנו שיהיה עוזר מאמן מאשר שחקן. השילוב קטש-הלפרין יכול להיות מעולה לנו.

איציק 12 בספטמבר 2012

10 ס"מ באיזה מקום???
:-)

יוסי 12 בספטמבר 2012

:D
כמה הבדיחה על מיקי ברקוביץ ואולסי פרי – הצבע כבר בסדר, עכשיו מחכים לאורך

pendelovitz 12 בספטמבר 2012

Best writer on DeBuzzer.

המאמן 12 בספטמבר 2012

כבר אמרתי כמה אני שמח שיש כותב כדורסל בדה באזר?
לגבי הנבחרת:
1. נבחרת כישרונית אך חסרת גובה ומסה (יהווה מכשול רציני באליפות עצמה). בין היתר ניתן להתגבר על חיסרון זה באמצעות הגנה אזורית. אופס, יצאה לי מילה גסה…
2. משחקים לפרקים ארוכים מדי משחק מקרי ולא מתוכנן. אין לי בעיה עם מה שנקרא "כדורסל חופשי", במיוחד בהתקפות מעבר, אבל גם לסוג זה של כדורסל יש כללים. לפרקים היה משחק מפוזר והרבה איבודים שטותיים. קבוצות טובות מענישות אותך על איבודים כאלה. שחקנים צריכים לשחק באחריות, כי בכדורסל כל מהלך יכול להיות זה שיקבע בסוף אם תנצח או תפסיד.
3. לא יודעים איך להתקיףלשמור בדקות האחרונות (לראייה, שני המשחקים נגד מונטנגרו שהובלנו ברבע הרביעי והפסדנו. מחדל.)
4. הפסדנו פעמיים למונטנגרו. נורת אזהרה באדום-מהבהב.
5. כספי – השחקן המצטיין. לטעמי השחקן הטוב ביותר בבית של ישראל.
6. הלפרין – כדורסל יש לו. בטורניר המוקדמות לפני שנתיים, הלפרין היה מצוין. הוא שיחק בעמדת הרכז ושם באה לידי ביטוי יכולת המסירה הטובה שלו. הבעיה אצלו היא מנטאלית. מעניין אם מישהו מדבר עמו על זה… לדעתי הוא סובל מהבעיה שהייתה ללברון ג'יימס. כן כן, ההוא ממיאמי. השנה ג'יימס עשה את הפריצה הגדולה שלו, ולמה? כי הוא החליט שהוא משיל מעצמו את הפוזה, התדמית והצל של ג'ורדן – והתחיל להתרכז בעצמו, להסתכל פנימה ולהיות יותר אמיתי, אם תרצו. אם הלפרין יפסיק להתייחס לעצמו כ"נסיך" של הכדורסל הישראלי, אז אולי הוא יוכל להיוולד מחדש, כמו לברון. הלפרין ביקורתי מדי עם עצמו ומפחד לטעות. אני הייתי מציע לו למדוד את עצמו לא לפי הצלחות, אלא לפי ביצוע של הפעולות הנכונות, בלי קשר לתוצאה. למשל, כשהוא פנוי הוא צריך לזרוק ולא למסור. גם אם הכדור לא ייכנס, לפחות הוא ביצע את הפעולה הנכונה – וזו התחלה טובה. ברגע שהוא יאסוף לעצמו כמות גדולה של פעולות נכונות גם התוצאות יגיעו.

איציק 12 בספטמבר 2012

כפי שכתבתי קודם, להלפרין יש המון בעיות ביסודות כדי להיות שחקן אירופי טוב:
1. יכולת פיזית חלשה (מהירות, זריזות, ניתור, כח פיזי),
2. שליטה חלקית ביותר ביד שמאל אשר פוגע במשחק התקפה.
3. בעיות מנטאליות אשר אינן קשורות למיקל ג'ורדן (אפילו לא למיקל ג'ורדן של ה-Machine Learning and Pattern Recognition, כן יש גם שם אחד הגדולים בתחום).
4. אנמיות אשר נגרמת כנראה לא בגלל בעיה בכלי דם, כי אם קשורה לאופיו.
הבעייה הכי חמורה הינה שאין לנו משהו יותר טוב.
בבעית הגבוהים אפשר לטפל חלקית גם באישית וגם באיזורית, אך לא כאשר עושים חילוף על כל חסימה או במץ'-אפ-זון. 1-3-1 יכולה להיות סבירה מול גבוהים כבדים אשר לא קולעים מחצי מרחק ואין להם מסירה טובה. אתה גם יוצא לקלעים וגם סוגר את הגבוה. הבעייה מתחילה כאשר מגיעים לקבוצות בינוניות ומעלה, להם תמיד יש לפחות אחד שיסתדר עם זה, ומול הקטנות אנחנו מסתדרים גם בלי 1-3-1 שהיא הגנה די קשה ומצריכה תאום ואתלטיות, במיחד של הוישרים.

המאמן 12 בספטמבר 2012

כשאתה בא להכין קבוצה, צריך להשריש בה כמה כלים הגנתיים: שמירת לחץ, דאבל-אפ, איזוריות. אוברדוביץ' שמר 1-4 (אחד אישית ארבע איזורית!!!) נגד ברצלונה של נבארו וניצח אותה בסדרה בלי יתרון ביתיות. כן כן, עם הגנה "מיושנת" שכזו. לזה קוראים יצירתיות, חשיבה לא מקובעת.

על תיאום עובדים באימונים.

להלפרין כנראה אין חוצפה חיובית בכמויות שיש לכספי, אוחיון, אליהו או לימונד.
לדעתי הלפרין צריך לשחק רכז ולא קלעי. קלעי צריך להיות קצת אנוכי, לחשוב על הזריקות שלו. הלפרין אינו כזה באופיו. הוא שחקן יותר קבוצתי, שחושב על מסירה לפני קליעה. מלבד האופי האנמי, יש לו גם צדדים אחרים באופי: הוא אחראי, מחושב, אינטליגנט ושחקן של מאמן (וככזה יכול להיות "מאמן" על המגרש, ולהוציא לפועל את תוכנית המשחק של המאמן על הקווים).

אתלטיות היא לא הדבר ביחיד בכדורסל, תשאל את לארי בירד.

איציק 12 בספטמבר 2012

לגבי התאום אני מסכים. כמו הרבה דברים בחיים חשוב המה פחות מאשר האיך. גומלסקי ניצח עם סבוניס חומיצ'וס וקורטינאיטיס כמעט את כולם עם התקפה משנות ה-60. לא ידעו איך לאכול את השמיניות שלו. הגנה/התקפה ישנה אשר מפתיעה זה כמו שאומרים על בדיחות, בדיחה חדשה זו בדיחה טובה שנשכחה מזמן. ברגע שזה נשכח, זה עובד.
לגבי התאום, זו שאלה של זמן, בקבוצות יש יותר זמן לעבוד על תאום מאשר בנבחרת, לכן הרבה מאמני נבחרת נוטים לשים באותו פרק זמן מספר שחקנים מאותה קבוצה, כדי לפתור חלקית בעייה זו.
לגבי הלפרין, לא מסכים. אין לא את השליטה המספקת בכדור, במיוחד ביד שמאל כדי שיוכל לתפקד מול שומר לוחץ. במצב כזה הוא צריך ליצור לאחרים ולקחת אחריות וליצור לעצמו (אוחיון עושה זאת).
אתלטיות זה לא הכל כמובן אבל עדיין בספורט היא לא הזיקה לאף אחד. כמה לארי בירדים אתה מכיר שהצליחו בלי אתלטיות יחסית (ובכול זאת היו לו כמה סנטימטרים ברזרבה וקליעה מכל הטווחים), לכן טענה זו יפה אך לא מחזיקה מים, בטח לא במקרה הלפרין. באותו אופן אתה יכול לומר שלא צריך גובה בשביל ריבאונד ולהביא את ברקלי כדוגמא. נכון שגובה לבד לא מספיק אך ברקלי יוצא דופן בו נמוך אחד הטובים בריבאונד.

המאמן 12 בספטמבר 2012

ליטא ביצעו את השמיניות בצורה מושלמת. בשמינייה אפשר לעלות לזריקה מרחוק, לחדור או למסור לשחקן שמסתובב פנימה. מסירת ההגשה מתפקדת כמעין חסימה, אבל מפתיעה יותר ובאה בשטף המשחק וצריך להתכונן אליה מבחינת ההגנה.
לדעתי עמדת הרכז היא זו שהכי מתאימה להלפרין. יש לו גובה ומסה שיכולות לחפות על השמאלית החלשה יחסית שלו. וכאמור משם הוא יכול לבטא את יכולות ניהול המשחק וראיית המשחק המוכחות שלו, שחשובות לרכז יותר מקליעה (באות לפניה). אני מאמין כי כאשר ירד ממנו הלחץ לקלוע, הוא יקלע גם טוב יותר.
הלפרין לא מוכשר כמו בירד, וגם יוגב לא מוכשר כמו בארקלי, ועדיין לוקח כמות יפה של ריבאונד (עניין של מיקום, כלומר לצפות לאן הכדור ייפול). אבל זה רק מוכיח שיש תכונות נוספות מלבד אתלטיות.

יש לי תחושה שהלפרין מאוד טוב באימונים, אבל במשחקים פשוט לא הולך לו.

איציק 12 בספטמבר 2012

עד כמה שאני זוכר זו היתה הנבחרת האחרונה של ברה"מ עם גרעין ליטאי ואימון של גומלסקי. לגבי הביצוע המושלם אני מסכים בהחלט וזו היתה הכוונה בדוגמא.
לגבי תכונות חשובות נוספות חוץ מאתלטיות אני מסכים, אך זה לא במקום ותמיד טוב שיהיה בנוסף. בגלל זה אני חושב שלציין יחידי סגולה כמו בירד חוטא למטרה.
לגבי הלפרין, אני בספק, אך אתן לך להינות מהספק. אם זה יצליח זה רק לטובה.

גל דגון 12 בספטמבר 2012

יותם אלרגי לצבע. בלי לתקוף את הצבע ולגרום להגנה להגיב גם רכז הוא בחיים לא יהיה. דווקא כשהוא משחק ליד רכז שכן גורם להגנה להתכווץ יכולת המסירה שלו באה יותר לידי ביטוי. רכז בלי תעוזה לעולם לא יהיה יותר מבינוני.

ברק 13 בספטמבר 2012

אחרי שהיינו בכל משחקי הבית (מלבד אסטוניה), קשה לי להתרשם על יתר המידה. אכן הניצחון על סרביה היה מרשים, אבל הרגיש כמו תצוגת נפל שלהם ופחות התעלות של הנבחרת.

ובעיקר, התחושה שאין תרגילים מסודרים, אין הגנה ראויה, ואין קילר אינסטקנט ולפחות על שניים מהנ"ל אני הייתי מאשים את צוות האימון. עם דיויד בלאט זה לא היה נראה ככה.

וגם אני כמו אריאל חושב שאם היו עולות רק 16 נבחרות היינו משווים לכדורגל.

חמוס 13 בספטמבר 2012

אני דווקא אוהב את יותם הלפרין, לא כל אחד צריך להיות אלפא מייל ויותם לא מיצב את עצמו כהבטחה או אני לא יודע מה, הוא פשוא שחקן וזהו. נגד כל ה'אלרגיים' שצצו כאן, עומדים מגוון מאמנים ומנג'רים במגוון ארצות שכולם רצו את יותם והיו מוכנים לשלם לו די הרבה כסף. דיוויד בלאט יקיר המדור במפורש רוצה אותו לעומת זאת את מורן רוט שהוא ההיפך המוחלט בענייני אישיות (לפחות לפי מה שמצטייר כאן) דיוויד לא רצה. כנראה שיש עוד משהו קטן שנקרא כישורי כדורסל שיש לו השפעה על בעלי המקצוע.

אלעד 13 בספטמבר 2012

מסכים. יותם לא היה ולא יהיה סוג השחקן שכנראה ציפו ממנו – לקחת את הכדור, להגיד "עליי" וללכת לסל – אבל כשאני מסתכל עליו משחק הרבה פעמים אני נהנה. הוא עושה דברים קטנים שלא שמים לב אליהם – מארגן ומרגיע את ההתקפה, עושה מסירות חכמות (שלאו דווקא נגמרות באסיסט אלא מתחילות מהלך שנגמר בסל), נמצא איפה שצריך בהגנה. יש לו יסודות כדורסל מצויינים והוא משחק עם הראש.

לינטון טאונס 14 בספטמבר 2012

מישהו פה צריך להגיד כמה דברים שלא נאמרו.
1. הנבחרת הזאת שיחקה רוב הזמן כדורסל משעמם ולא טוב.
2. זה היה בית קל, מה זה קל? קל כמו נוצע. סרביה הייתה מעוכה וסיימה במקום השלישי?
3.המשחק מול אסטוניה היה בושה וחרפה.
4.השיטה הזאת מאפשרת למלא קבוצות לעלות, זה עדיין לא אומר שהנבחרת הזאת שיחקה כדורסל טוב. היא לא שיחקה כזה.
5.הימור שלי, אריק שיבק לא מאמן. גג פוליטיקאי עם בנקרים שמשחקים כל הזמן ואחרים שמקבלים קליפות.
6.כל המחלות של הכדורסלן הישראלי נראו בבירור בטורניר בשקל הזה. שחקנים מוגבלים ברמה הטכנית עצלנים ועייפים שהצליחו לעלות עם הרבה מזל.
7.מה זה הדבר הזה שנקרא ליאור אליהו? איך קוראים למשחק שהוא משחק? מה זה געגע?
8.מכבי תל אביב החריבה את היסודות של הכדורסל הישראלי ויותר מיזה הליגה המשמימה הזאת שיש עכשיו. זה עוד איך שהוא דור אחרון סביר, אחורי זה מדבר ושממה.
9.מה שכן למרות המוגבלות שלהם, הם מסוגלים גם להפתיע והם לא פראיירים. עובדה ניצחו את סרביה ככה יצא.

זה היה טורניר שעבר איך שהוא בבקשה אח תתנעגו על זה כאילו זאת הצלחה- כי זה ממש ממש לא.

Comments closed