יומן אליפות צהוב-כחול (4) – מכבי שירותי בריאות

מכבי ת״א בדרך הנכונה. מוקדם מדי בשביל שמפניות?

צילום: ניר בוקסנבוים (ספורט5)

תגידו לי את האמת, מוקדם מדי בשביל שמפניות? כי יש לי בקבוק של פנטזיה אפרסק במקרר שמתחנן בפני שאשתה אותו בכל פעם שאני פותח את הדלת ונדלק האור הקטן. לא?  אז ייתכן שהגזמתי קצת גם עם ה"צפירות אליפות" באוטו כשנסעתי הביתה אחרי צפייה במשחק בבר השכונתי.

אז בואו נשים את החגיגה מול קריית שמונה בצד ונחזור אליו עוד מעט. כדי להעריך נכון את הקינוח שקיבלנו אמש בבלומפילד, צריך לנתח את ארוחת המנות המשובחת שאנחנו האוהדים נהנינו ממנה בשבוע שעבר.

זה התחיל בסיום חלון העברות שנראה כמוצלח ושפוי. זה המשיך בראיון נהדר שמיץ' גולדהאר נתן למוסף "עסקים" של מעריב ונגמר ברביעייה בבלומפילד. בואו נעזר בכמה ציטוטים נבחרים של מיץ' מאותו ראיון כדי לעקוב אחר התנהלות הקבוצה השבוע.

"אנשים חולמים על צעדי ענק ועל החלטות גדולות, אבל הדברים לא עובדים כך. התהליך מורכב מסדרה של החלטות נכונות"

כשאני שואל את עצמי מה כל כך אהבתי בסיום של חלון ההעברות ומנסה להגיע לנקודה המדויקת, זו העובדה שלא הכרתי את שמות שני השחקנים שהוחתמו. זה אולי נשמע לכם קצת מוזר, אבל הלוגיקה שלי פשוטה.

בכל שנה אני משתוקק לשמות גדולים שיחתמו ויבואו לשחק בצהוב. הבעיה תמיד הייתה שאו הם לא הוחתמו (אכזבה) או שהם כן הוחתמו ונתנו תפוקה דלה ביותר, אם בכלל (אכזבה כפולה). לכן, למרות שרציתי אותם במכבי, בניגוד לשנים עברו, הפעם לא הנדתי עפעף כשיצאה הבשורה שידין סגר בחיפה ותמוז נשאר בהפועל.

ראשון היה חסן אבו זייד שלא שמעתי עליו מעולם. שאלתי את "הצהוב מאור יהודה" עליו והוא ענה שאבו זייד "אמור להיות פוטנציאל גדול". אוקיי נהדר, מדובר בהחתמה שנועדה בעיקר כדי לחזק את העתיד הקרוב של המועדון מאשר את ההווה.

אחריו, ממש לפני סיום חלון ההחתמות, קרויף החתים שחקן שאמור להיות מוכר בחוגי כדורגל, רוברט ארנשואו מנבחרת ווילס. באופן מפתיע, גם עליו לא שמעתי מעולם, אבל קרויף הגדיר אותו באתר הרשמי של מכבי כ"הפתעה נחמדה". אני דווקא מאד אוהב הפתעות מן הסוג הזה.

לגולדהאר היה מספיק כסף להביא את ידין ותמוז יחד ונראה שלקרויף הייתה את החותמת הרשמית לכך, והאוהדים היו מתמוגגים משני השמות הללו (אחרי ההלם שמדובר בעוד החתמה של שחקני הפועל). אבל המערכת עובדת הפעם בצורה שפויה יותר, כפי שגולדהאר בעצמו מאמין, בצעדים קטנים יותר.

"אני משלם את החשבונות ולכן אני מקבל את ההחלטות, אלה החיים".

הראיון בסופ"ש האחרון היה בדיוק מה שכל אוהד שפוי כמוני רוצה לשמוע ולקרוא, כשהתמוגגתי מכל מילה שגולדהאר אמר למראיין, גידי ליפקין. אחרי שנים של שוטטות בארץ התקוות הגנוזות, נראה שאוהדי מכבי סופסוף הגיעו לנחלה עם הבעלים הקנדי.

בראיון שהתחלק לשני חלקים: הראשון על עסקיו והפן הכלכלי והשני על מכבי ת"א (הראיון המלא נמצא כאן), מיץ' גולדהאר פרש (שוב) את משנתו על שלל נושאים מעניינים.

צריך להבין שכל קשר ביני לבין כלכלה מסתכם בידיעה שהדולר שווה כ-4₪ ושהכלכלה של אירופה בצרות (ותודה לגיל שלי), אבל אם הבן אדם הזה ינהל גם את מכבי ת"א בישראל כפי שהוא מנהל את עסקיו שבקנדה, אני חושב שצפוי לנו עתיד צהוב (יעני ורוד).

מיץ' הוא איש של "הפרטים הקטנים", הוא שונא קיצורי דרך, הוא מבין שדור העתיד של האוהדים זה חלק חשוב ממועדון, הוא לא מתכוון לשלם יותר משכורות מנופחות ומכבי נמצאת בראש סדר העדיפויות שלו בישראל. לא יכולתי להרכיב בעלים טובים יותר למכבי ת"א בעצמי. אנחנו בידיים טובות.

"אני מצדיע לקריית שמונה, הייתה לה עונה מדהימה והיא ראויה לתואר."

אני מסכים עם כל מילה של מיץ' בעניין הזה. הייתה לקריית שמונה עונה מדהימה והיא אכן הייתה ראויה לתואר האליפות, אבל עכשיו יש שריף חדש בעיר, ולשריף הזה קוראים אוסקר גרסיה (ג'ורדי קרויף הוא מושל המחוז).

יצא לי לראות את המשחק ללא סאונד (יתרון לכל הדעות) כשאני גם מנסה לנהל עם חבר שיחת חולין תרבותית, לכן לא ממש יכולתי להבין את הלך הרוחות באצטדיון. אבל נראה שמכבי שלטה לחלוטין במשחק וקריית שמונה לא היוותה איום ממשי באף שלב. למרות כל הדיבורים על השיפוט, מכבי ניצחה כי היא הייתה טובה יותר. זה לא קל לשחק שני משחקים בשבוע ושחקני קריית שמונה הרגישו זאת אתמול.

אם יותר לי לרגע להתייחס לשיפוט השנוי המחלוקת. החלוקה בין המצדדים בפנדל לבין אלה שמפקפקים בשריקה היא דיי פשוטה: כל מי שאוהד את מכבי ת"א טוען שהיה פנדל, כל האחרים טוענים שלא. כשראיתי בטלוויזיה את ההילוך החוזר (שוב, ללא סאונד), בכלל לא העליתי על דעתי שיהיו מחלוקות בעניין, הדחיפה הייתה לי עד כדי כך ברורה. הכרטיס האדום שניתן מיד אחר כך על "המרפק" כבר נתון לפרשנויות שונות.

מכבי ניצחה 4-0 וכולם מסכימים שזו לא הייתה תצוגה ענקית. בסיום המשחק, כלי התקשורת כרגיל היו עסוקים בלשחק את המשחק החביב עליהם "תגרמו למישהו ממכבי ת"א להצהיר על אליפות" (מומלץ לגילאים 16-116). אבל מכבי ת"א בשלה, כפי ששירן ייני אמר לאחר המשחק, "מתקדמים צעד צעד". לו היה יודע לקרוא עברית, גולדהאר היה גאה לשמוע זאת.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

(ובנושא אחר לגמרי, אני לא מאמין שפעם הייתה לי את הקסטה של האלבום הזה בבית)

להתראות לך, לאס וגאס / דניאל פורת
שאלון חשבון נפש (המסורתי) ליום כיפור

63 Comments

אזי 25 בספטמבר 2012

שמח בתל אביב…
מה שיפה במכבי, זה שהתקפה היא שיחקה רק ב20 דק הראשונות של המשחק וב10 הדקות האחרונות.
כל מי שתשאל שהוא קצת אובייקטיבי יגיד לך שנשארה שעה באמצע המשחק שמכבי לא שיחקו בה טוב. מצד שני, אם תשאל את אניימה, הוא יגיד לך שהוא נגע בכדור ביד רק פעם אחת.
גם כשמכבי "לא טובה" הקבוצה היריבה לא במשחק. מכבי שולטת במשחק מתחילתו ועד סופו.
אני כותב "לא טובה" במרכאות כי זה לא שהיא לא טובה, היא פשוט פחות מלהיבה. היא עדיין טובה בדיוק באותה מידה.
לאוסקר גרסיה על הקווים יש שלט קטן ביד, כמו של מכונית. כשהוא לוחץ ON הקבוצה עושה לחץ על כל המגרש ולא נותנת ליריבה להגיע אפילו לקו האמצע. כשהוא לוחץ OFF אז הלחץ הוא רק בחצי המגרש שלנו. לרחבה, היריבה כבר לא תגיע היום.

בקשר לפנדלים – הראשון אכן נראה לי ברור, את השני לא רואים טוב בתקציר (ולא שמתי לב במגרש). אבל אריק חיימוביץ בטור בוואן טוען שהיו שני אדומים ברורים… למי שזה עוזר לישון בלילה…

השילוש הקדוש – אניימה, גארסייה, טיבי – סוגרים את ההגנה בצורה מושלמת. ועם כל הכבוד לאדומים, גם אנחנו עלינו אתמול עם 9 שחקנים (מזיו אני לא מצפה לכלום, אבל מה ההגיון לשים את ייני מגן ימני?!)

שנה טובה, חתימה טובה וצום קל לכולם.

kooshtar 25 בספטמבר 2012

הגיוני מאוד פשוט, שחקנ שמתאימ לפילוספיית המשחק של הקבוצה כלומר הנעת כדור ואינטלגנציית משחק.

יותר מכל שחקנ אחר בעמדה הזאת, עיין ערך ורד וזיו..

ואם במקרה הייתה לו גם רגל שמאל אז הוא היה משחק במקום שניהמ בו זמנית..

תולעת 25 בספטמבר 2012

אולי בנוסף למה שכתבת (ייני שחקן של מאמן, וזה נכון לגבי כל אלה שעברו במכבי מרב"ש ועד אוסקר) זה ניסיון של אוסקר לקבל מזיו את החלקים הטובים יותר (התקפה) ולחפות על החלקים הטובים פחות (הגנה). כשייני משחק אז זיו יכול לעלות חופשי יותר והוא והבלמים עוברים קצת שמאלה.

אזי 25 בספטמבר 2012

דווקא במחצית הראשונה זיו לא עלה להתקפה בכלל
אני רק לא יודע אם הוא התחיל לתקוף כשגורי נכנס בתור מגן ימני במקום ייני, או אחרי שק"ש קיבלו את שני האדומים.

אגב, ייני הוא אכן שחקן של מאמן, אבל אני מעדיף אותו בלם או קשר אחורי.

DeVito 25 בספטמבר 2012

אתה מנוקיה או משהו?
למה אין לך אותיות סופיות?
אם אתה לא מאמין בהן אז סליחה.

תולעת 25 בספטמבר 2012

מה יש לך מזיו, נתן משחק סביר כמו כל הקבוצה- לא מלהיב ולא מבריק אבל עם הרבה עבודה, סבלנות ופרטים קטנים. וכמובן יכולות תיאטרליות משמעותיות (שים לב שהתסרוקת שלו באה להעצים את האפקט הדרמטי של הנפילות שלו).

גוהרי לעומת זאת נראה גמלוני וסהרורי וכאילו המשחק אתמול היה הפעם הראשונה שהוא נפגש עם אלירן.

אזי 25 בספטמבר 2012

מעבר לזה שכל המחצית הראשונה זיו בקושי עבר את קו האמצע (אני מניח שזאת הוראה של המאמן), כל ההתקפות באו מהצד שלו. שחקנים עברו אותו מבלי לדעת שהוא שם.

אין לי שום דבר נגדו, הכוונה שאני לא חושב שהוא לא מתאמץ, להפך, אני מאוד אוהב את ההשקעה שלו. אבל ברגע שהוא לא מנצל את היכולות ההתקפיות שלו, הוא דיי מבוזבז.

אזי 27 בספטמבר 2012

אגב תולעת,
לפעמים אנחנו קצת חלוקים
אז אני ארשום לך את זה שחור על גבי אפור, גזור ושמור.

אלירן עטר KICKS ASS!!
הוא הפך למפלצת שתמיד קיוויתי שהוא יהפוך.

תולעת 27 בספטמבר 2012

נרשם :)

שלו 25 בספטמבר 2012

ייני שחקן ליגיטימי, זיו לא מסוגל לעבור עמוד תת-קרקעי.

מאור 25 בספטמבר 2012

אם שחקן לא נוגע בכדור כל המשחק זה אומר שהוא לא שיחק? אם כך אנחנו שיחקנו ללא שוער.

ג׳נובי 25 בספטמבר 2012

טל, יופי של פוסט. גם אני התמוגגתי מהראיטן של גולדהאר. שלא ייגמר לעולם.

רשמים שלי מהמשחק אתמול (אני יושב ב-11 וטרם ראיתי שידור חוזר אז מדובר בעיקר בתחושות) –

מכבי מחזיקה את הכדור באופן הכי טוב בליגה היום. אלבראדי זה שילוב מהחלומות שמחפה אפילו על יום חלש של רפי דהן. השליטה בקצב המשחק גם לפני ההרחקות היא בעיניי החוזק הכי משמעותי של הקבוצה. בנוסף יש ביטחון בולט של השחקנים ביכולת להבקיע ולא לספוג.

יש יישום של העבודה באימונים במהלך המשחק- הקרנות, התנועה ללא כדור והתרגיל של אלירן שנכנס לאמצע ומוסר אחורה לראדי לבעיטה. אגב עטר, יותר מפעם אחת אתמול הוא ירד לסייע בהגנה לזיו. עטר. בהגנה. שהחיינו.

ואזי- ייני אמנם לא מגן וכנראה לא יהיה אבל הוא ממעט לאבד כדורים ומפעיל לחץ על השחקן היריב כל הזמן. דרישה מהותית בשיטה של מכבי.

ניתאי 25 בספטמבר 2012

באמת צריך להזכיר שגם שנה שעברה מכבי פתחה בארבעה נצחונות רצופים?
מכבי תמיד תותחים בסיום העונה ובפתיחת העונה.

ניתאי 25 בספטמבר 2012

עוד ניתאי? איך זה קרה?
לעניין – אני מסכים (ומרוצה) שהחגיגות מתחילות כבר עכשיו וזה מוקדם מדי. כרגיל במועדון הטמפון, כשיהיו סדקים ראשונים במכונה וסיבות להיכנס ללחץ הם כבר ידעו מה לעשות. מצד שני, רב הליגה עושה הכל כדי לדאוג שלא יהיו להם סיבות להילחץ.
אבל, זה מרגיש קצת שונה. לא בגלל הצניעות כביכול בתקשורת, אלא בכלל בניחוחות ובאווירה. אמרתי את זה כשגולהאר העיף את איווניר: הוא מנסה כל מיני דברים, ועם מחשבה, ולא מתייאש. בסוף הוא ייפגע.

שלו 25 בספטמבר 2012

גילי לנדאו שבשיא הרמאות כבש גול ביד בגמר הגביע מדבר על טעויות שופטים.

אפשר לחשוב שק"ש היו קרובים למשהו.

כאילו הפנדל שינה משהו במשחק, ושחקן שנוגע בחלוץ בדרך לשער לוקח בחשבון שהשחקן ייפול והשופט יישרוק.

האם קולואטי היה נופל מאותו מגע ברחוב, כנראה לא.

אבל היה מגע, היה פנדל וצהוב שני.

בקשר לאדום השני אני לא מבין מה הבעיה, אני לא זוכר שמותר לשחק עם מרפקים, לק"ש היה מזל שגם גזל לא קיבל אדום שתי דקות אחר-כך.

ושב 0-2 מכבי ירדה לשביתה, אחרי מה שאיזי פלט על מכבי כל העונה, מכביסטים אמיתיים היו נותנים גם חמש ושש.

די לי בזה שראיתי שחקנים שרוצים, המבחן האימיתי הוא איך עוברים את המחזור ה-7.

אם עד אז יש קבוצה וכדורגל, תהיה עונה מעניינת.

אם הערסיאדה תחגוג, עוד עונה הולכת לפח.

מזל שרוב השחקנים לא מגיעים לחגוג את הערסיאדה אלא כדי לשחק.

תומר חרוב 25 בספטמבר 2012

האמת שפנדל עוד מילא, אתה יכול להגיד שהיה מגע ולכן צריך לשרוק(למרות שלדעתי לא). אבל בשביל מה האדום? שופטים בישראל כמעט ולא שורקים פנדל מבלי להוציא כרטיס וזה שטות כי גם אם הייתה עבירה, אם היה הייתה מחוץ לרחבה אף אחד לא היה מוציא לו צהוב ובטח לא צהוב שני. היה פה שיקול דעת לקוי של השופט.

שלו 26 בספטמבר 2012

אני מסכים, אבל להפוך את המשחק הזה כאילו גזלו משהו מק״ ש זו גנבת דעת.
וכשגילי לנדאו האיש שבנה קריירה מטעויות שיפוט וגולים ביד טוען טענות מגוחכות לטעויות שיפוט זה הגבול.
האיש לא שם גול חוקי בחייו.
ומגיע לו לסבול מטעויות שיפוט, מה גם שלקרוא לכזה דבר טעות שיפוט זו הגזמה.
חוסר שיקול דעת (באדום הראשון ואפילו בקביעת הפנדל) בסדר.
חוסר אחידות, בסדר.
אבל טעות שיפוט, זה מוגזם ואינטרסנטי.

תומר חרוב 26 בספטמבר 2012

נראה לי שזה היה יותר שירצקי שעשה על זה רעש מאשר גילי.

תולעת 26 בספטמבר 2012

קרלוס גרסיה קיבל צהוב במחצית הראשונה על עבירה זהה כמו זו שביצע צדק.

איציק 25 בספטמבר 2012

טוב, אז אחד שלא ראה אף משחק אבל שמע פרשנויות מצטער להרוס את החגיגה. אתמול הסבירו לי בטלויזיה שמכבי חיפה היא הקבוצה שמגיעה להכי הרבה הזדמנויות אך בגלל חוסר מזל לא מבקיעה, אבל זה יגמר בקרוב. וכשחוסר המזל יגמר אז ישאר אבק לכל השאר. לא יודע מה נכון ומה לא, אבל משהו יצטרך לנקות את האבק. אצלנו בנגב, נושא האבק הוא בעיתי ביותר.
גמר חתימה טובה לכולם

אזי 25 בספטמבר 2012

תעשה טובה,
תחפש מקום שיש בו סטטיסטיקות משנה שעברה.
תגלה שהקבוצה שסיימה במקום השישי בעטה הכי הרבה לשער ולמסגרת.

MG 25 בספטמבר 2012

שלילי. גם שנה שעברה מכבי חיפה בעתה הכי הרבה לשער. גם אז וגם עכשיו זה לא מעיד על כלום. הסטטיסטיקה הזו אינה נותנת איכות לבעיטות. דין בעיטה מחצי מגרש כדי נגיחה מקו ה-5. זו סתם סטטיסטיקה מיותרת.

אחד 25 בספטמבר 2012

יש!! מצאתי.
בעטה MG…בעטה

MG 25 בספטמבר 2012

לא הבנתי…
יש לי בין מיליון למיליארד טעויות כתיב, הנובעות מחוסר הגהות והקלדה מהירה ללא תשומת לב, כל יום באתר.
למה דווקא את זו בחרת לציין?

אחד 25 בספטמבר 2012

קח את זה בתור מחמאה,
באמת הרבה זמן ניסיתי למצוא טעות שלך.
חתימה טובה.

MG 26 בספטמבר 2012

אני שמח לראות שיש לי סטוקר :)

איציק 25 בספטמבר 2012

אזי, אשמח לעשות טובה, אבל רק תגיד איזה :-)
אני רק חוזר על דיברי פרשן שטען שלמכבי חיפה יש את ההתקפה הכי טובה אם מזל הכי נאחס וברגע שהנאחס יגמר…
אין לי מושג אם זה נכון או לא, כיוון שלא ראיתי.
בסטטיסטיקה אני עושק הרבה מאוד, לכן לא צריך לחפש אותה, אבל שלי לא קשורה לכדורגל. אני לא חושב שדרדלה מ-40 מטר מגדיר קבוצת התקפה טובה, לכן לא חושב שזה כיוון הפרשן.
נווו, מתי יתחיל הכדורסל ונתחיל קצת להינות…

הופמן 25 בספטמבר 2012

כן, נראה שסוף סוף הצלחתם להשיג את היעקב שחר שלכם. ברכות מהולות בעצב קל.
בקרוב אצל יותר קבוצות, ואז אולי סוף סוף תחזור להיות לנו ליגה.

הופמן 25 בספטמבר 2012

אגב טב"י, אני לא יודע אם זה רק אצלי או אצל כולם, אבל מניסיון עדיף לבטל את הצורך הזה באישור ידני ולמחוק רטרואקטיבית תגובות לא רצויות. חבל על העבודה שאתה משקיע בזה.

טל בן יהודה 25 בספטמבר 2012

הופ (וכולם),

מדובר בסוגייה טכנית.

תאמין לי שאיני רוצה לאשר ידנית תגובות. ולרקורד, לא מחקתי אף תגובה לא רצויה שהושארה לי… (והיו כמה "מברכים" בדרך :) )

מאמין שזה ייפתר בקרוב.

מכביסט מצוי 25 בספטמבר 2012

כאוהד מכבי מזה שנים סוף סוף קצת נחת מחוסר האינטריגות במועדון
כמובן מצב זה עוזר לשחק בראש שקט לגבי הראיון של הבעלים ( רואים
אדם שקול אמין וזה חשוב ) מכבי עדין משחקים יותר מדי לרוחב ולדעתי שחקן כמו דור מיכה במרכז מאחורי החלוצים יכול לדחוף יותר קדימה
עטר משחק השנה הרבה יותר קבוצתי אבל עדין לא מספיק ובמיוחד נמנע מלחלק כדורים לצעירים. בקשר למשחק נכון מכביסטים אומרים השופט צדק ואילו קרית שמונה השופט טעה אבל יש איגוד שופטים שהוא ניטרלי ועובדה שנתנו גיבוי למשיח. הפנדל היה פנדל מה רוצים שהדחיפה תוציא לשחקן את הכתף מהמקום. באדום בהילוכים חוזרים רואים בבירור מרפק אחורה ורק לאחר מכן פעולה של שחקן ק"ש הרחקה מוצדקת
אני תקוה שנמשיך בדרך זו ושמיץ ישאר לאורך זמן

איציק 25 בספטמבר 2012

איגוד השופטים אינו נטרלי, לפחות לא כלפי חוץ. קודם כל הוא יתן גיבוי לשופט המשחק, אם זה לא משהו מאוד חריג, ואת הסדר, אם יעשו, יעשו בדלתים סגורות, עד אשר זה יודלף.

מכביסט ותיק 25 בספטמבר 2012

כל המחאה נגד השיפוט במשחק הזה זה בסך הכל קומבינת שרצקי. והוא בסך הכל אחלה אדם. אם היה מתלונן על שיפוט במשחק נגד ביתר מי היה שומע אותו בתקשורת. אבל כשאתה צועק על קפוח מול מכבי זה ישאר בכותרות חצי שבוע לפחות. עכשיו הוא יודע שהשופטים יזהרו.

מכל התלונות נגד משיח – היה אפשר לוותר על הצהוב שנתן לשחקן שהכשיל ברחבה שהביא לאדום. פנדל ברור היה. למרות שלכאורה חייב להוציא כרטיס יש כאן חוק ההגיון. לדעתי הוא הוציא צהוב ואז קלט שיש לו כבר צהוב ולכן היה מאוחר מידיי.

אוהד 25 בספטמבר 2012

בהתמוגגות שלך על הקבוצה הצנועה והענווה הזאת אתה שוכח שזו קבוצה עם תקציב של 70 מיליון ש"ח ,כמעט כפול מהפועל ת"א וחיפה..סתם בשביל להרוס את האווירה-אשליה הרומנטית

אדום עולה 25 בספטמבר 2012

יותר מ70.
מכבי מנחיתה פה זרים מוכחים בשכר גבוה.מחזיקה סגל רחב ביותר ואת הצוות המקצועי הגדול והיקר בארץ.
בתור אוהד אדום אני באמת מתרשם מהדרך ומהמקצוענות.
אבל צריך להבין את גודל ההשקעה שיש פה.

Brandon Roy 25 בספטמבר 2012

לא אולי מכבי חיפה והפועל ת"א הן בכלל עמותות סעד לרווחת הציבור.
70 מיליון זה כפול ממה שמכבי חיפה והפועל? הרשה לי לגחך.
רק הרכישה של טב"ח הייתה 5 מיליון שקלים. החזרת ורמוט גם היא לא זולה במיוחד. הגיע דג'מבה דג'מבה בשכר יפה מאוד לזר בליגה. אדל הוא זר יקר.
מכבי חיפה? אם אני אפרט את רשימת הרכש שלהם לא יהיה מספיק מקום אינטרנטי.

אדום עולה 26 בספטמבר 2012

התקציב של הפועל 40 ושל מכבי מעל 70 אלה בגדול העובדות.
צריך לקחת את זה בחשבון

אזי 27 בספטמבר 2012

(שאלת תם)
אתה יודע כמה מתוך זה מושקע בתקציב שחקנים, כמו בתקציב אימון וכמה בנוער וכו'?

אדום עולה 27 בספטמבר 2012

ראשית כל , אני כבר ציינתי שהתהליך מרשים.
רואים דרך והשקעה וזה נראה כאילו מישהו ישב וניתח את כל הבעיות ושם פתרון מולם.
בהינתן כל זאת ולאחר בדיקה נוספת הבנתי שהתקציב של מכבי נושק ל80 , אם ננקה כל מיני לוקשים מתקופת נמני (יצחקי, מדוניאנין וחבירהם) נניח שמכבי מעמידה קבוצה בתקציב של 60 .
זה עדיין גבוה משמעותית מהמתחרות הבולטות.
מה עוד שהפועל השנה היא הקבוצה שגייסה הכי הרבה כסף ממכירת מנויים והצלחה באירופה.
השקעת הבעלים השנה היא משמעותית והיא מגיעה אחרי שנתיים של השקעה עצומה , חלקה בא לידי ביטוי בדמות שחקנים כמו קולאוטי, אלירן עטר ואלברמן.
כל הזרים של מכבי השנה מרוויחים סכומים משמעותיים ביורו .
אין ספק שלחלק מהקבוצות זה יעשה חשק להביא מנהל מקצועי ומאמן זר.
אבל מנהל רציני ירצה תקציב ויכולת לעשות מהלכים (כמו להוציא את יצחקי מהסגל ולהביא במקומו חלוץ זר ב300,000 יורו לשנה).
מצד שני ואמרתי כבר שהתהליך ראוי ומרשים- אבל אי אפשר לשכוח את היסודות, סגל מלא בכל טוב שנקנה בהשקעה מטורפת (אלברמן, עטר , קולאוטי , זיו , כולם שחקני נבחרת שמשתכרים סכומי עתק ) ומחלקת נוער מפוארת .
אז כשיש כזו תשתית + יכולת להשקיע בזרים יקרים + יכולת לקנות
את הישראלים הנכונים +יכולת לגייס צוות מקצועי של 9 אנשי מקצוע – יש לשפוט את הפרויקט מהמקום הנכון שבו.

תולעת 27 בספטמבר 2012

לפי הפרסומים עלות תקציב צוות האימון כ-7 מיליון ש"ח ותקציב מחלקת הנוער בערך 6 מיליון – אין לי מושג אם זה מחושב בנפרד מהתקציב או כלול בו (מכיוון שלנוער יש גם הרבה הכנסות מבתי הספר לכדורגל, ובניגוד לבוגרים יכול לרשום רווחים).

אגב, המספרים שאדום עולה הביא לא כוללים אצל מכבי את החתמת ארנשאו (מושאל) ואבו זייד (גם לא את מכירת קונאטה והשאלת מדוניאנין ויצחקי), ואצל הפועל לא כוללים את החתמת ורמוט, בן יוסף ופטקוביץ' (וגם לא את מכירת איגייבור וידין).

מכביסט ותיק 25 בספטמבר 2012

תסלח לי . גולדהר אדם טוב, ישר, איש עסקים עם חזון אבל בנוגע למכבי הוא כשלון גדול, כשלון גדול מצד אחד אבל פעולה אחת שלו הצילה את מכבי לעשרות שנים הבאות.
רק עוור נותן בידיים של אבי נמני 120 מליון שח כפול 3 שנים(החוזים המטורפים שהחתים אותם). עם כל הצניעות, כשהיו כותרות שהוא ממנה את נמני למאמן הפצצתי אותו בכל דרך כתובה שיכולתי והזהרתי אותו. אני מניח שזה לא הגיע לשום מקום, אבל ניסיתי. מילא היה נותן 360 מליון לרב"ש או איוניר אבל לנמני? ואל תאמר לי שהוא לא שמע על נמני משניידר או מאחרים. כבר אז תרגמו לו וכבר אז הוא ראה ושמע על תחקיר עובדה. וכבר אז הוא ראה סגידה עוורת למלך מלכי המלכים. ואם כבר מינית אותו למאמן מה אתה נותן לו פנקס פתוח עם התחייבויות ל-3 שנים.
מצד שני – הבעיטה שנתן לנמני הייתה משפילה חדה ומדוייקת. ובפעולה זאת סימן למועדון ולבבונים של נמני ביציע ובאולמות החתונות – שאין אחד שחשוב יותר ממכבי. וזה מסר שיושב טוב טוב בראש של המטומטמים ביציעים. זה המסר הכי חשוב שקיים באגודת ספורט והמסר הזה קיים בליברפול ובמכבי של שמעון מזרחי.
בהערת אגב אציין- שבבונים שאיבדו מלך בדרך כלל מחפשים תחליף ואני כבר רואה את אלירן עטר נכנס לנעליים. יש לו את כל התכונות הנדרשות בדיוק כמו לסוכן שלו-נמני – הוא דואג רק לעצמו במגרש ולסטטיסטיקה שלו, לאחר שהוא כובש הוא לא מודה למבשל ששם אותו מול שער ריק, הוא צועק על כל מי שמנסה לבעוט לשער במקום למסור לו (ראה ראדי במשחק האחרון)–הוא חצי ערס. בקיצור עטר=נמני עם פחות כשרון. יש לציין שהעונה יש שיפור בהתנהגות שלו בכל הפרמטרים שצויינו- אין ספק שגרסיה העיר לו.
לסיכום- גולדהר לא ישאר לנצח במכבי זה ברור. ולנצח משמע- גם לא 10 שנים מהיום. גם מליארדר כזה יש גבול- לא לזרוק כל שנה להפסיד 40-70-90 מליון שח נטו. הוא יביא אליפות ואם האליפות תגיע העונה או בעונה הבאה הוא ילך בכל הכח להכנס לשלב הבתים בליגת האלופות. ואז אוהדי מכבי צריכים להיות בכוננות. הוא בטוח לא יברח וישאיר בלגן אבל לתוך נעליו תמיד יכול לחזור איזה איש עסקים רוסי שיקח לו מנג'ר-סוכן … אבל קודם נקח אליפות מסריחה

תולעת 26 בספטמבר 2012

יש לך הפרעה של ממש (אתה בחברה טובה, יש כמה כותבים כאן באתר שיכולים לעזור לך בעניין הזה).
חפש תמונות של עטר וקולאוטי משבוע שעבר.

MG 25 בספטמבר 2012

כמה דברים קטנים:
1. חבל ששוב חלק גדול המתגובות מתעסק בשיפוט.
2. למכבי ת"א חסרים שחקן-שניים מהירים. אלבראדי מרוויחים המון כדורים שהופכים להתקופת מסודרות. אין מתפרצות!
3. כל מי שבונה על מאבק מצד מכבי חיפה בהמשך משלה את עצמו.
4. יש אולי בין המגיבים רב שיכול להוציא פד"נ לכרוז בבלומפילד?

ROBERT 26 בספטמבר 2012

MG, למה אתה לא בהופס? לא צריכים אותך כאן

MG 26 בספטמבר 2012

אני מבין שאחרי שסיימת להתעסק בשכר של הבלוגרים התחלת לחלק פסים למגיבים.
ישר כח.
אגב, יש לך ד"ש מטובטוב הגמד.

נ.ב. למה דווקא הופס?

תומר חרוב 25 בספטמבר 2012

מהרן ראדי שחקן. פשוט הייתי חייב להגיד את זה.

צהוב בלב 25 בספטמבר 2012

לא מסכים איתך שמכבי שעה לא שיחקו התקפה כי זה לא נכון הכדור היה רוב הזמן ברגליים שלנו והנענו אותו יפה וגם הגענו לכמה מצבים נחמדים. פשוט אחריי ה-2-0 והם נשארו ב-9 שחקנים הם הורידו רגל מהגז ואפשר להגיד שהם נחו על המגרש. בקשר לפנדל והאדומים הם היו בהחלט מוצדקים אבל זה לא משנה גם אם הם לא היו היינו מנצחים מכבי שלטה לגמרי במשחק. מילה על הזרים החדשים שנכנסו: גורי כל הזמן מי שהיה במשחק אמר להרגיע להרגיע עם הידיים ומסר כל כדור שהגיע אליו בפס פשוט..עכשיו נכון שאם אתה חדש קודם כל תעשה פעולות פשוטות אבל הוא מגזים נראה כאילו אין לו מחשבה של מגן. למסור צריכים הקשרים מגנים צריכים לרוץ להגביה ולהיות באנרגיות ואין לו את זה במיוחד לפחות עד עכשיו ומה להרגיע? הם ב-9 שחקנים מה להרגיע? מה אתה לא יכול לעמוד בקצב? אז מה אתה עושה פה? בקיצור לא אהבתי במיוחד. וארנשאו נראה כאילו הוא חושב רק על עצמו והוא מתעצבן שלא מוסרים לו יותר מדי וחושב לאט. גם אותו לא אהבתי. גרסה קיצונית של אלירן עטר של פעם. אבל מוקדם לקבוע אז לכו תדעו נקווה לטוב. בקיצור לא אכפת לי מה כולם אומרים שכולם יאמרו מה שבא להם 12 מ-12 מקום ראשון זה כל מה שמשנה רק שימשיך ככה אמן. גמר חתימה טובה P:

אזי 27 בספטמבר 2012

אתה גם אומר שזה לא נכון שהם לא שיחקו התקפה וגם אומר שהם נחו על המגרש… אתה רואה את הסתירה?

צור שפי 25 בספטמבר 2012

עולה לי בבריאות האדומה והמעורערת שלי לפרגן לכם אבל אין ברירה.

אני מתנחם במחשבה שאם תיקחו אליפות השנה יהיו לזה שני ערכים מוספים ענקיים לכדורגל המסמורטט שלנו:
1. הצלחה היא תוצאה של עבודה קשה ושיטתית.
2. קבורת חמור לטיעון הפרמיטיבי/קסנופובי/גזעני (לא למחוק, אין מיותר) לפיו מאמנים זרים נכשלים כאן בגלל "המנטליות".

אזי 26 בספטמבר 2012

תשמע, בקשר למנטאליות.
אני כן חושב שיש בעיה מנטאלית, רק שהיא כמובן בעיה של הישראלים ושלא של המאמנים הזרים.
אם מאמן זר ינסה לתפעל קבוצה של 30 בבונים, זה יהיה לו די קשה.
מה שקרה במחנה האימונים, זה שגרסיה חילק את הקבוצה ל3 קבוצות של 8 שחקנים, והגיע לכל אימון עם 9 אנשי צוות.
9 אנשים צוות באימון של 8 שחקנים!

כנראה שהמנטליות של הרוב קובעת :)

אבנר 26 בספטמבר 2012

הצוות הספרדי של ג'ורדי קרויף לא נכשל כי כל הצוות זר. כשהבעלים זר, המנכ"ל זר, המאמן זר וכל הצוות המקצועי שלו חוץ מעוזר מאמן אחד זר- ובנוסף אליו רק האפסנאי ישראלי, עם זרים שיש להם מנטליות די גבוהה (אניימה, שני הגארסיות שגם מכירים את הצוות מקודם, מלרנקה/ הליגה הספרדית)- אז הטיעון של המנטליות לא רלוונטי, כי כל המנטליות של המועדון זרה.

בנוסף- ייני (הקפטן והמנהיג), ראדי, אלברמן (המנהיג הנוסף) ועומר ורד הם שחקנים שעוד קודם הייתה להם מנטליות "זרה". איתן טיבי בא מעוד מערכת די "זרה"- קריית שמונה. כל האחרים משתלבים יפה.

תולעת 27 בספטמבר 2012

מה הופך את עומר ורד לבעל מנטליות "זרה"?

אלון 26 בספטמבר 2012

חשוב שהקבוצה מחזיקה מאזן ראוי של שחקנים מהמיגזר שמשדרג אותה משמעותית. עד עתה נהנו מכך הפועל וחיפה, ומכבי התנהגה קצת כמו בית"ר: גם בבוניאדה ביציע וגם הרכב נטול ערבים. זה נגמר, וטוב שכך; עד לגמילה מוחלטת צריכים לעבור עוד שני שלבים: להפסיק את השיר הגזעני על טועמה ולהיפטר מהבבונים. שירי שואה וחילול קברים זו התמחות של קבוצה אחרת מהעיר.

פאןפאן 26 בספטמבר 2012

תפסיקו להתלהב יתר על המידה. מכבי משחקת כדורגל פשוט ומסודר. זהו.
יש הרבה מה לשפר
נכון שמשחק ההגנה שופר דרמטית למה שהתרגלנו אבל להזכירכם גם ניבאלדו וסאבו נראו לעיתים בלתי עבירים וכולנו ראינו מה קרה
עדיין אין לנו משחק אגפים מינימלי
גונזאלו למרות הטאץ והטכניקה הוא איטי יותר ממדוניאני וגם הוא ניחן בחיבה יתרה לכדור
מה שכן מרכז המגרש כבר שנים לא נראה כך וכל עוד לא יהיו פציעות ועייפות זה ישדרג אותנו משמעותית
אני רואה סיבה לאופטימיות במיוחד מהשינוי המסתמן אצל הערס של נימני – הוא העונה מודע יותר לעצמו ונשבע לכם שראיתי לפחות פעמיים שהוא לא סינן קללה מתחת לשפם כשלא מסרו לו אפילו שהיה צריך :)
לא יודע מה איתכם אבל אני רוצה מאוד לראות את גורי משחק באגף…

איתן 26 בספטמבר 2012

כשראיתי לפני כמה חודשים בפעם הראשונה את אנגלידיס "מתראיין" אצל קופמן הבהמה, (אחרי שבמשך חודשים קראתי עליו רק השמצות) הייתה לי הרגשה שמכבי בידיים טובות ובדרך הנכונה.
כל זמן שבתקשורת ימשיכו לככב פיגורות כמו קופמן, שלמה שרף, אוחנה ונוימן אין סיכוי שתתפתח בארץ תרבות ספורטיבית.
אני לא מכליל ביניהם את שגיא כהן שמייצג תופעה מקוממת מזן אחר.

חיים 27 בספטמבר 2012

ופרימו? איזה תופעה מייצג פרימו?

מיכה 26 בספטמבר 2012

אוהב את הטור שלך ניר אבל לדעתי שכחתה את האחראי מספר אחד לשינוי שאנו רואים אצל יקירתנו מכבי תל אביב,הלא הוא ג'ורדי הגדול,כאשר ג'ורדי קיבל את התפקיד הוא התיישב במשך כ 3 שבועות ב….ספרד רחוק מההשפעות של כל האינטרסנתים ויש מסביב לקבוצה הרבה כאלה די אם אזכיר את צבי רוזן שהיה אויב גדול שלנו בזמן שנשא בתפקיד יו"ר איגוד השופטים ועוד רבים אחרים מהעדר של נימני.ישב בספרד למד את הקבוצה והחל בעבודתו ללאט לאט ללא חיפזון,בראיון הראשון שנתן לכלי התקשורת בארץ הוא נשמע אדיב מנומס ואחד שיודע מה הוא רוצה,הוא רוצה שחקנים בעלי תשוקה ומחוייבות זוכרים?ואמנם כל הרכישות שלו היו כאלה,6 שחקנים מתוך 8 שקנה הם שחקני הגנה או 50-50 אני לא יודע אם ניקח אליפות ניר אבל דבר אחד כבר ברור לי היום שאנחנו נקבל החי מעט גולים השנה!!! קבוצות יצטרכו להתאמץ מאד מאד כדי לכבוש נגדנו,זה רבותי קו מחשבה של מקצוען שהבין שהוא הגיע לקבוצה בהדרדרות וקבוצה בהדרדרות צריכה ברקסים חזקים וברקסים זה הגנה,שלא כמו הפרשן המהולל נימני שקנה כל מה שזז בחוזים על חשבון הברון.אז ניר גם ג'ורדי שלנו שווה אזכור בהצלחה של מכבי היום לדעתי מדובר באיש מקצוע ממדרגה ראשונה ואני בטוח שהוא עוד יגיע למועדונים הגדולים בתפקיד המנהל הספורטיבי.לסיום ברצוני להזכיר עוד 2 שעשו שיפור גדול האחד זה אלירן עטר שעשה סוויטש גדול בראש לאחר שהפרידו אותו מחברו,והשני זה יואב זיו אנחנו האוהדים לא אהבנו את זיו כי הוא לא פגע בשנתיים האחרונות ועברנו איתו הרבה פלופים אבל אנחנו חייבים להודות הבחור בכושר וכתוצאה מכך משחקו השתפר ללא הכר,וזה כמובן גם בזכות אוסקר והצוות המקצועי.

MG 26 בספטמבר 2012

מי זה ניר?

The Nard Dawg 26 בספטמבר 2012

קיצור של טל

The Nard Dawg 26 בספטמבר 2012

שלא יתפרש מתגובתי כאילו שאני מקבל את יומן האליפות הנאחסי הזה, אבל נהנתי לקרוא.

מיכה 26 בספטמבר 2012

טעות טועים טעיתי, התכוונתי לטל כמובן

silver account 27 בספטמבר 2012

דרבי תל אביבי במשחק הראשון של פלייאוף עליון הפועל תל אביב נגד מכבי תל אביב. אומנם הפועל ת"א נמצאת במקום השני בטבלה, אבל היא עדיין לא הבטיחה מקום באירופה. ניצחון במשחק דרבי הזה יכול לסייע לה מאוד כדי להשיג מטרה זו. מצד שני בדרבי האחרון, דווקא ידה של מכבי תל אביב הייתה על העליונה ואם זה יקרה גם הערב, קרית שמונה תוכל לחגוג אליפות היסטורית כבר ביום שני הקרוב. הדבר העצוב יותר, זאת העובדה שמשחק כה מסקרן יערך ללא קהל. אז מה יקרה בדרבי של הפועל נגד מכבי ת"א? נראה הערב.

Comments closed