יומן אליפות צהוב-כחול (5) – פחד ותיעוב לקראת אשדוד

זה רשמי, עברנו את השבוע הקשה הראשון העונה. וכן, אני מכליל את עצמי בעניין כי זה לא היה קל. אז בואו נחזור אחורה לבאר שבע ונתקדם באיטיות לכיוון המשחק מול מ.ס. אשדוד במוצאי שבת.

הכל חוזר חביבי 

אחרי הגול הראשון של באר שבע הרגשתי כמו שג'ורג' קוסטנזה הרגיש אחרי שאיליין זרקה לו את הפאה החדשה מהחלון (יחד עם הביטחון העצמי שלו). הוא סיפר לג'רי שהוא מרגיש כמו ג'ורג' הישן והטוב שוב:

איך זה לעזאזל קשור אלי? ובכן, גול אחד של היריבה והכל חזר. הרגשתי כמו הצהוב "הישן והטוב" שוב. אוהד עם קבוצה בלתי כשירה לחלוטין, חסר ביטחון, פרנואיד ונוירוטי שחושש ש"הנה זה מתחיל שוב". זה באמת הרגיש נהדר לכמה רגעים, חזרתי למשהו מוכר.

בפסיכולוגיה קוראים למצב הזה רגרסיה, באנגלית ישנה גם את המילה המוכרת של Relapse שאומרת "חזרה למצב שהיה קיים בעבר". לא משנה איך תרצו לקרוא לזה בעברית, הגול הזה החזיר אותי אחורה לעשור של כישלונות בעודי יושב על הספה. תחושות של תסכול ופסימיות מעורבבות עם מחשבות של "לעזאזל עם הקבוצה המסריחה הזו", "לוזרים" וכמובן ה"מה ציפיתי?".

פרופורציות? אל תצפו למשהו כזה מאוהד מכבי שעבר את מה הוא עבר. הדבר היחיד שהתחלתי להיכנס אליו אחרי הגול הראשון, זה דיכאון מעורבב בפאניקה. מזל שאשתי הייתה לידי כדי להרגיע אותי ולומר לי ש"זה רק ספורט"… סתם, אני כמובן מתלוצץ, המשפט הזה מעולם לא עזר לאף אוהד.

דווקא גול השוויון והזמן שעבר מאז המשחק הם שעזרו לי לשכנע את עצמי שבסך הכל מדובר במשחק אחד. ההפסד היווה תזכורת שלמרות שמכבי ת"א נראתה טוב עד עכשיו, לגרסיה יש עוד המון עבודה ובינתיים עדיף לשמור את הפנטזיה אפרסק במקרר. גם ככה לא ציפיתי לסיים את הליגה ללא הפסדים (אני חושב).

מעבר לכך, דיי מדהים לפעמים עד כמה התחושות שלנו כאוהדי ספורט יכולים להיות כוזבות. בכל פעם שמכבי יורדת דרומה, יש לי את ההרגשה ש"באר שבע בחוץ" זה משחק קשה וגם תיקו זו תוצאה סבירה. הופתעתי לקרוא יום אחרי ההפסד שזו הפעם הראשונה שמכבי הפסידה בבאר שבע מאז 2002.

פלופ פלופ פלופ

אבל לא רק ההפסד עצמו הוא שהרגיז אותי, אלא גם הדברים שקרו על המגרש החל מהגול השני של באר שבע. כולנו כבר מכירים את הקלישאה ש"הפסדים מציפים את הבעיות שהניצחונות החביאו", וההפסד בוסרמיל לא היה יוצא דופן. אני לא מדבר על בעיות בתוך מכבי ת"א, אני מדבר על הבעיות האישיות שלי עם משחק הכדורגל, שהוסתרו בצורה יעילה תחת ארבעה מחזורים של ניצחונות.

אחרי שבאר שבע עלתה שוב ליתרון, למכבי נותרו כ-25 דקות להשוות ולי נותרו כ-25 דקות כדי להתעצבן על כל הניואנסים הקטנים שמהווים חלק בלתי נפרד מהמשחק.

בזבוזי זמן של שוער (עד לכרטיס הצהוב הצפוי), נפילות של שחקנים והשתטחויות מזויפות (כאילו נורו על ידי צלף צבאי), ביום פציעות (כי ידוע שמחלקים פרסי אוסקר בסיום) והעפת כדורים ליציעים (בדרך "אגבית" לחלוטין). אתם כבר יודעים, כל מה שמותר במסגרת החוקים.

רק בכדורגל, תהיו בטוחים בכך. כי אם משהו מהדברים האלה מתחיל לבצבץ והופך לבעיה פוטנציאלית במקום אחר, ינסו לגדוע אותו באיבו עם חקיקה מתאימה. כי בכל ספורט אחר, התנהגות של Flopping נתפסת כאי ספורטיביות, ורק בכדורגל היא מקודשת ומהווה חלק בלתי נפרד מהתרבות של הענף.

בגיל צעיר למדתי שאם משהו שבור אז צריך לתקן אותו. אבל אני לא יודע כמה הכדורגל שבור אם הוא עדיין נחשב למשחק הפופולארי ביותר בעולם. אז כשמנצחים, פוטרים את כל זה כ"חלק מהמשחק" (ברור, הם ניצחו). וכשמפסידים, אנשים טובים טוענים שכדורגל זה כמו החיים ו"החיים לא מושלמים".

גם לכם זה לא נשמע הגיוני?

האם להאמין לאשדוד?

אז לקראת אשדוד, הרשו לי קודם כל להתעלם מהדיווחים על "דחיפות באימון" בין סטרול לבין גונסאלו. הסיבה שזו בכלל "ידיעה חדשותית" היא שהמדווחים צריכים שהיא תהיה כזו. על בסיס מה שקרויף כבר אמר, אני אציין שאני לא חושב שיש מועדון ספורט שדברים כאלה לא קורים בו.

והלאה למשחק המרכזי האמיתי של המחזור הבא שישוחק במוצ"ש. "אמיתי" כי המשחק שנבחר ליום שני הקרוב אינו עומד בקריטריון. מקבלי ההחלטות העדיפו לשדר שתי קבוצות – האחת במקום ה-3 והשנייה במקום ה-11 ועדיין ללא ניצחון – עם איזו יריבות פוליטית מקושקשת בינם. ואז תוהים למה תושבי הפריפריה מרגישים מקופחים.

האמת היא שאני עדיין לא יודע כיצד להתייחס למ.ס. אשדוד. בשנה שעברה זלזלתי בהפועל קריית שמונה וטענתי שהיא תתקפל מול הגדולות. המשכתי לטעון זאת עד שהיא זכתה באליפות. אז העונה אני לא אחזור על הטעות הזו ואעמיד פנים שאשדוד היא מתמודדת רצינית על התואר עד שיוכח אחרת.

על מי אני עובד… אני לחלוטין לא קונה אותם. נדמה שאשדוד עושה קולות של צמרת כל שנה. וזה לא מקרי, יוסי מזרחי הוא מאמן מצוין. אבל אני אהמר כאן שהקהל הביתי בבלומפילד בשילוב של ההפסד הראשון העונה יביאו לכך שהתוצאה תהיה קרובה יותר למשחק של מכבי ת"א מול קריית שמונה מאשר למשחק מול באר שבע.

ואם אני טועה… תמיד יש את החזרה להרגשה הנפלאה והמוכרת של מכבי מרסקת לנו את התקוות.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

גבירותיי ורבותיי - אירופה
גבירותי ורבותי, אלוף אירופה

40 Comments

צור שפי 5 באוקטובר 2012

אין אצלך אמצע, בין התוצאה מול ק״ש לזו מול ד״ש יש הפרש של ששה גולים, איכשהו נראה לי שהמשחק מול אשדוד יהיה צמוד.

צור שפי 5 באוקטובר 2012

לא ד״ש, ב״ש.

איציק 5 באוקטובר 2012

אם יש ק"ש ויש ב"ש לא לא ניתן למצא ד"ש?
בפוליטיקה ד"ש כבר היתה. קצת ערבבו ספורט עם פוליטיקה וזה לא בפעם הראשונה :-)

אזי 5 באוקטובר 2012

אמצע??
אתה אוהד ספורט או מעצב גרפי?

מה יש לעשות עם אמצע?

צור שפי 5 באוקטובר 2012

0-1 קטן, התוצאה רשומה על שמנו בטאבו.

תומר חרוב 5 באוקטובר 2012

מה כבר עברתם בעשור האחרון יא חבורה של בכיינים? נהייתם גרועים יותר מאוהדי הפועל עם הנטייה לבכיינות וההתפרקות על הלוזריות.

ההבדל בין אשדוד לקרית שמונה הוא שבאשדוד לא יהססו למכור בינואר את ניר ביטון או כל שחקן אחר ולזרוק את העונה הזו לפח. אבל בינתיים מדובר בקבוצה הכי טובה שראיתי בליגה.

אדום עולה 5 באוקטובר 2012

בינואר ניר ביטון הולך . הבעיה שלי זה שהוא הולך להימכר בהמון כסף , בטח למועדון כזה .
המגן שמאלי שהם הביאו זה אחד השחקנים עם הכי פוטנציאל כרגע בליגה , זה שחקן נבחרת ניגריה שהגיע למועדון כזה בעמדה שהיא הכי בעייתית בליגה .
מה שאני מנסה להגיד זה שהם יודעים כנראה גם לקנות ולא רק למכור.
כרגע ההגרלה עזרה להם ובוא נגיד את האמת את חיפה הם ניצחו בטעות .
אבל אם הם מגיעים לינואר בראש הטבלה או צמוד אליה הם מסוגלים לעשות משהו מיוחד.
לגביי מכבי אני טוען שהיתרון שלהם השנה זה סגל מאוזן והכנה מצוינת לעונה , עד ינואר 2 היתרונות האלה עשויים להתבטל, קבוצות יתקנו בעיות בסגלים וייכנסו לכושר משחק גבוה יותר.
אם עד אז מכבי לא מפתחת משחק אגפים ומכניסה עוד חלוץ לכושר הם בבעיה. יש גם אליפות אפריקה וממה שהבנתי אניימה צפוי להיעדר כמה מחזורים .

תומר חרוב 5 באוקטובר 2012

המגן השמאלי שלהם באמת שחקן שחקן, הוא חרך לנו את האגף בשבת ושני שערים הגיעו מהצד שלו. ברור שהם יודעים לקנות. העניין הוא שהאינטרס הראשוני שלהם הוא מכירה וקנייה ולא הישגים.

משה 5 באוקטובר 2012

בתור אוהד אשדוד(אנחנו תא רדום שכזה) אני לא מאמין שנהיה שם בינואר אבל לקוות תמיד אפשר. חוץ מזה יש לי מס' הערות:
1. לדוד רביבו אין כושר למשוך בצורה הזו עונה שלמה, הוא יתפוגג לקראת סוף נובמבר תחילת דצמבר ויעשה קולות של נעלב כשכולם חוץ ממנו יראו את זה.
2. אני לא מאמין שביטון יעבור בינואר, הקומבינה של הלוזונים עם גוטמן להשאיר אותו בצעירה לא יפתרו לו את בעיות רישיון העבודה ובתור השחקן הכי טוב בליגה הישראלית(כמו שהליגיונרים נראים הוא גם הרבה יותר מזה) אני חושב שהוא יודע שאין לו מה לחפש בבלגיה(אלא אם הוא חובב שוקולד).
3. האליפות של ק"ש הייתה חד פעמית, הכל התחבר לה בסגל מאוזן(אם כי בינוני) ומאמן חכם שלא מפחד לשחק כדורגל ציני(בניגוד ליוסי מזרחי ולמרות המשחק בחיפה). כנראה שכולם מבינים את זה חוץ מאיש הזוי אחד שקוראים לו שירצקי שחושב שהקים את ברסה של המזרח התיכון.
4. למרות שאני נגד מדיניות השחרור הקלה אני לא חושב שאי פעם שיחררנו שחקן באמצע עונה ללא תחליף ראוי. לניר ביטון אין תחליף ראוי בארץ.
5. אחת הסיבות שאני חושב שיש לנו סיכוי לעשות משהו השנה היא שיש לנו הגנה טובה מאוד שרובה משחקת יחד כבר עונה שניה. אני עדיין לא בטוח לגבי היכולת של מרציאנו לקפוץ מדרגה ולהוביל את הקבוצה אבל אם הוא יעשה זאת יש לנו רביעיית הגנה מצויינת עם אחד השחקנים הכי לא מוערכים בכדורגל שלנו, יאיא פטי.
6. גם אם לא נגיע להישגים אני מקווה שבניגוד לשנים קודמות נצליח לפחות לשמר את ההנאה עוד כמה חודשים. בדרך כלל באיזור פברואר מכבים אצלנו את האור ועוברים למעמד של משקיפים.

yaron 6 באוקטובר 2012

אין לי בעיה עם מכירת שחקנים. עדיף לבנות קבוצת פלייאוף עליון יציבה, עם סיכוי לגביע ואירופה מאשר רכבת הרים שאף אחד לא יודע לאיפה היא נוסעת.
אם שירצקי רוצה לבנות אימפריה בק"ש הוא צריך לארגן תקציב של 30 מיליון בשנה, כ ל ש נ ה.
אז הוא עושה המון רעש וגם לקח אליפות (הישג מדהים, אני מסיר בפניו את הכובע) אבל הוא לא החליט מה בדיוק הוא רוצה.
אשדוד נראית כמו קבוצה הרבה יותר יציבה. והדרך היחידה שלה להצלחה זה מחלקת נוער מצויינת ויכולת השבחת שחקנים בבוגרים.

אדום עולה 5 באוקטובר 2012

אני מסכים שזה לא מועדון הישגי, אבל משהו השתנה בדיסקט של כולם לאחר סיפור קרית שמונה . אליפות שווה לגקי המון כסף, זה כמעט בוודאות מבטיח מקום בליגה אירופאית , על מקום שכזה מקבלים יותר ממה שהם יכולים לקבל היום על ביטון .
גם מקום לאירופה זה הרבה בשבילם והסגל של אשדוד בהגרלה נורמלית יכול להיכנס לליגה האירופאית
כרגע זה מחזור חמישי , אם זה ימשיך בקצב טוב בינואר הם יצטרכו לקבל החלטות כלכליות , מכוונים לאירופה או מסתפקים במקום טוב בצמרת .
כלכלית אם אני מחזיק בקלפים שלהם אני מנסה להתחזק בינואר . במכסימום ימכרו את ביטון בקיץ .

 

yaron 6 באוקטובר 2012

אתה צודק, כניסה לאירופה שווה לא מעט כסף. השאלה היא מה הדרך הנכונה להגיע לשם. הימור כלכלי ונסיון ריצה לאליפות (שאף אחד לא מבטיח לך) או המשך התנהלות יציבה מבחינה כלכלית ונסיון להתברג באחד משלושת המקומות הראשונים ואולי לקחת גביע.
בסופו של יום, אשדוד וק"ש מוגבלות ע"י מספר האוהדים שלהם ולעולם לא יוכלו לבנות קבוצה עם תקציב של 50 מיליון ש"ח בשנה באופן עקבי.
אני הרבה יותר מתרשם מהיציבות של אשדוד מהשגעון של ק"ש. אני מפרגן לק"ש עד הגג על ההישגים היפים, אבל המערכת לא תוכל להמשיך להתנהל בצורה הזאת לאורך שנים.

יורם 5 באוקטובר 2012

מדהים לראות איך אוהדי כדורגל מצליחים ליצור יקום אלטרנטיבי עם הנמקות רציונאליות כביכול לראיית מציאות מעוותת.

המשחק בין הפועל תל אביב לביתר ירושלים ללא ספק מעניין הרבה יותר אנשים מהמאבק שיהיה למכבי תל אביב עם הבונקר של אשדוד (יוסי מזרחי הוא מאמן שהבונקר הוא לא חלק מהשקפת עולמו אלא כל השקפת עולמו. אבל המשחק הזה בכלל נדחה לסוף החודש בגלל פגרת הנבחרת. אף משחק לא ישוחק ביום שני, אבל זה לא מפריע לאוהד הכדורגל להרגיש מקופח.

עוד יותר מצחיקה ההעלבות בשם הפריפריה. במחזור השני ארח מועדון הכדרוגל המצליח ביותר בישראל בשלושים השנה האחרונות את האלופה. הטלוויזיה בחרה לשדר את המשחק בין המועדון הכושל של העשור האחרון עם קבוצת מרכז טבלה שהתחילה את העונה חלש מאוד, ונאלצה לארח את המשחק במגרש שמזוהה הרבה יותר עם יריבתה. מעניין שאז לא נעלבת בשם הפריפריה.

משה 5 באוקטובר 2012

התגובה שלך מופרכת מהרגע שטענת שמזרחי מאמן שבונקר הוא השקפת עולמו. חוץ מהמשחק בחיפה אני לא זוכר את אשדוד משחקת בונקר כמעט מעולם. אם תטרח ותקשיב לשחקני כדורגל שהתאמנו אצלו(ברקוביץ' ואפק למשל) הם תמיד טוענים שהוא מאמן שנותן להנות מכדורגל.
אוהד הכדורגל הממוצע מעדיף לראות אסופה של שחקנים שזרים לכדורגל עם עשרות אוהדים גזענים נגד קבוצה עשירה ומקושרת שאוהבת להתלונן על קיפוח למרות שהם באים ממעמד סוציואקונומי גבוה וקשרי ההון שלטון שלה צריכים להיבדק ע"י המשטרה ואוהדים אלימים מילולית שמפרסמים את עצמם כ"איכותיים" כששתיהן מציגות כדורגל בינוני עד גרוע ? לק"ש פחות אוהדים מאשדוד(נתון סטטיסטי) גם בעונת אליפות אבל לך נראה הגיוני שישדרו אותה נגד מכבי חיפה ולא את הקבוצה במקום הראשון נגד הקבוצה במקום השני(שיש לה את מס' האוהדים הגבוה בארץ).

MG 5 באוקטובר 2012

מתי ברקוביץ' התאמן אצל מזרחי?
על סמך מה אתה קובע את הנתון לגבי מספר האוהדים? אני מפנה אותך לסקר הספורט הגדול, מעריב, ידיעות אחרנות וכל סקר גדול אחר שתצליח למצוא משלוש השנים האחרונות. כולם יצביעו על קבוצה אחרת!

משה 5 באוקטובר 2012

הוא אמר את זה לפחות ב-2 תכניות של שער השבת וזכה לתמיכה של אפק בדבריו. המקום שהוא התאמן איתו הוא מקום שולי שנקרא נבחרת ישראל כעוזר של אברם.
לגבי הויכוח בין ארבע הגדולות לגבי מס' האוהדים אני מכיר את הנתון הזה מימים ימימה. יכול להיות שבשלוש השנים האחרונות לחיפה יש עכשיו 4 אוהדים יותר או לת"א יש 7 פחות, זה באמת לא מעניין אותי, לידיעתי לשתיהן יש יותר מבית"ר שהצליחה לגייס תרומות מאלף איש בלבד או מהפועל שהצליחה להכניס לכיסו של חיים רמון כסף מ-2000 איש.

טיטו מהחפק 6 באוקטובר 2012

מי זאת בכלל אשדוד? מי זה בכלל אייל ברקוביץ? האורים והתומים של העולם? כל משחק של אשדוד ויוסי מזרחי מול מכבי/הפועל/חיפה הוא בונקר אחד גדול. אם אתה וברקוביץ לא זוכרים בונקרים של אשדוד של יוסי מזרחי כנראה שלא ראיתם יותר מדי משחקים שלה. במשחקי החוץ של אשדוד מול הגדולות זה אחד מהשניים:
או שהבונקר נפרץ מוקדם, ומשם זה מתכון לרביעייה קלילה.
או שהבונקר מחזיק מעמד, ומשם כל האמצעים כשרים מבחינת אשדוד, והכוונה היא כמובן לכל תרבות הפלופ שבן יהודה מדבר עליה.

אשדוד הרי רשמה פטנט על תרבות הפלופ. השוער שמבזבז זמן, השחקנים ששוכבים על הדשא וקמים שניה לפני שאנשי האלונקה מגיעים אליהם. צא מהסרט.

שנדבר מקצועית? מרציאנו החלש שווה שני שערי ספיגה בבלומפילד. אם עטר יתפוס יום זה עלול להיגמר ברביעייה קלילה כפי שבן יהודה חוזה. אשדוד, בדרך כלל, היא המזרון של מכבי. שלוש נקודות בטוחות בבלומפילד. תסריט שיחזור על עצמו היום. מה שנקרא, תבואו כל שבוע. תקן אותי אם אני טועה, ניצחון החוץ האחרון של אשדוד על מכבי היה בעונת 99/00, באיצטדיון ר"ג, כאשר חזן ודגו כיכבו במדי מ.ס אשדוד. אני טועה?

קצת סדר עם המספרים וכמויות אוהדים. בית"ר ירושלים גייסה כסף מ-2,000 איש והפועל ת"א גייסה כסף מ-3,000 איש. מלבד זאת, הפועל ת"א מכרה יותר מ-8,000 מנויים, הכי הרבה בליגה זו עונה שלישית ברציפות. אני מציע לך לא לזלזל במספרים האלה. קצת מוזר שאתה עושה כן ומנגד מתפאר בכך שיש לקבוצתך יותר אוהדים מק"ש, שבאה מעיר של 20 אלף תושבים. אוכלוסיית אשדוד עברה מזמן את ה-200 אלף תושבים. באמת, הישג גדול. כך או כך, ממוצע הקהל במשחקי ק"ש ואשדוד לא עולה על 2,500 אוהדים. ואני עושה איתך ועימן חסד גדול כאשר אני מציין את המספר 2,500. שנינו יודעים שברוב המקרים, כאשר קבוצה גדולה לא מתארחת באיצטדיון המודרני שלכם, אתם לא מדגדגים את ה-1,500.

משחק בין בית"ר ירושלים להפועל ת"א יביא 22 אלף צופים לטדי ויהיה הרבה יותר צמוד ומעניין מאשר מכבי-אשדוד. אם נלך לפי הראש שלך, המשחק המרכזי של המחזור השביעי הוא בכלל אשדוד-ק"ש ולא הפועל ת"א-מכבי חיפה. הרי משחק בין המובילה לאלופה היוצאת יותר מעניין מאשר משחק בין קבוצה במקום השלישי לבין קבוצה שטרם השיגה את ניצחונה הראשון העונה.

שהשתן לא יעלה לראש יותר מדי.

yaron 5 באוקטובר 2012

אומרים שלגרסיה יש שלט רחוק שמעביר את הקבוצה מלחץ על כל המגרש ללחץ רק על חצי מגרש. אני חושב שב"ש הוא ראה שחסר לו כפתור בשלט למצבי לחץ שהיריבה מובילה בשער אחד חס וחלילה…
מבחינה טקטית אין לי ספק שיש לו פתרונות, הבעיה היתה שהפעם כמה שחקנים פשוט לא הופיעו למשחק. קודם כל יואב זיו (שפתח את העונה יפה למרות כל ההשמצות) וגרסיה גונזלו שהתאקלם היטב בארץ, ואחרי משחק אחד טוב עלה לו השתן לראש. דווקא עטר שמרבים לבקר, טורף את הדשא בעקביות. מצחיק, אבל ראיתי השבוע את ברצלונה והדבר היחיד שבלט לי זה המלחמה המטורפת שלהם על כל כדור.
אז ברוכים הבאים לארץ קרויף וגרסיה. את מה שעשיתם עד ההפסד יש מאמנים ישראלים שיודעים לעשות (איווניר). אנחנו צריכים צוות שיודע להמשיך מכאן קדימה.
יוסי מזרחי בדיוק כמו אלישע הוא קודם כל שועל קרבות וותיק וכל משחק נגדו מעלה חששות ובצדק. בשנה שעברה ק"ש לקחה אליפות כי שלושת הגדולות קרסו, וכדי שאשדוד תעשה זאת השנה הם צריכות לקרוס שוב.מכבי חיפה והפועל ת"א מראות פוטנציאל קריסה, ואני מאוד מקווה שלא נצטרף אליהן במחזור הקרוב.

ירושלמי 5 באוקטובר 2012

גונזאלו גארסיה הוא אחד מגונבי הדעת הגדולים שדרכו פה.
מדובר בשחקן שעל כל פעולה אחת טובה שהוא עושה קדמו 4 פעמים שהוא עשה שטויות.
הוא מחזיק בכדור יותר מידיי, לא מוסר מספיק מהר, מנסה לעשות קודם את הפעולה המסובכת במקום לשחק פשוט, והוא ממש לא רץ ולא מתאמץ מספיק.
העיקר מיהרו שם לזרוק את מדוניאנין, למרות שהמשחק שלהם שונה אני הייתי מעדיף את האחרון ללא ספק.
המזל של מכבי עד עכשיו ששאר השחקים שיחקו טוב והיה נוח להתעלם מחוסר התרומה של גארסיה (אפילו הגול שלו היה דרדלה כזה שבא מטעות של ההגנה והשוער, כך שהקרדיט עליו מוגבל).
במשחקים הקשים וברגעים שמכבי יחפשו שחקן שיוציא אותם מהבוץ גארסיה הוא לא הבחור שיעשה את זה.

תולעת 6 באוקטובר 2012

וואלה.

איציק 5 באוקטובר 2012

מה שצריך להדאיג את אוהדי מכבי תל-אביב זו לא עובדת ההפסד כי אם העובדה שהקבוצה שניצחה אותם שיחקה ממש לא טוב (לפחות ב-20 הדקות האחרונות שאותם ראיתי) ועדיין היתה טובה ממכבי תל-אביב.
לגבי ה-Flopping, או כמה שאתה צודק. צודק עד כאב. ב-NBA השנה כל המתחזים למינהם נאנשים אחרי המשחק. זהו, גומרים להם את החוג לתאטרון ומחזירים אותם לאימוני הכדורסל פרופר. התחזות חמישית בעונה (לא במשחק) ואתה על הקרשים (גם 4 התחזויות ראשונות נענשים בדרגות ענישה עולות), בפלאי-אוף נענשים מהר בהרבה. אם זה יאומץ גם פכדורגל, יהיה מעניין לשמוע ממי זה יבוא. אני לא בטוח שפלאטיני הוא האיש אשר ירים את הדגל.

yaron 5 באוקטובר 2012

לגבי ה- Flopping
השופט הוציא לשוער ב"ש צהוב על בזבוז זמן והזהיר אותו שבפעם הבאה הוא יקבל אדום.
באה הפעם הבאה, והפעם שאחריה, וה"פציעה" ומחזירי הכדורים, והשופט? העדיף להימנע מבלגאן בלע את המשרוקית ואיבד את הכרטיסים…
ולא, אין קשר בין העובדה הזאת לזה שמכבי הפסידה.

איציק 5 באוקטובר 2012

זה ה-Flopping הקל ולפי תאורך השופט נכשל בתפקידו.
אני מדבר על צלילה ברחבה שהכשילה שופט או הצגה של נגחו בי, כואב לי, והשחקן היריב מקבל אדום על לא כלום. שחנים כאלו צריכים לעוף אחרי הצפיה בוידאו, מבחינתי גם רצוי לבטל את האדום לשחקן שנענש; חבל שלא לא ניתן להחזיר את הפנדל, אבל זה כבר סיפור אחר.

MG 5 באוקטובר 2012

קרו כבר מקרים בהם האדום בוטל בדיעבד, כלומר לא היתה הרחקה גם ממשחקים נוספים (לא עבירה של שחקן אחרון או צהוב שני, אלא עבירה בלתי ספורטיבית מחוץ למהלך התקין של המשחק שבעצם לא בוצעה).

איציק 5 באוקטובר 2012

האם היו מקרים בו המתחזה נענש בדיעבד? הרחקה, כנס?

MG 5 באוקטובר 2012

אנדי מולר הורחק לחודש וחצי מהליגה הגרמנית בשנות ה-90', כאשר התחזה ברחבה וכבש את הפנדל שנשרק.

איציק 5 באוקטובר 2012

בזה הוכחתי את טענתי, אם אפילו אתה זוכר מקרה אחד הרחק בשנות ה-90, אז מישהו לא עושה את עבודתו כמו שצריך.

yaron 6 באוקטובר 2012

הבעיה היא ששופטים מעדיפים להימנע מסקנדלים גם במחיר שיפוט לא מקצועי. אם נתת לשחקן צהוב על התנהגות מסויימת אתה אמור להחמיר איתו ברגע שאותה התנהגות חוזרת. אצלנו נראה שלפעמים כרטיס צהוב מקנה חסינות לשחקן מכיוון שלשופט לא מתאים להשתמש באדום.

MG 5 באוקטובר 2012

מספר דברים:
1. אם מכבי ת"א תמשיך עם שיעורי הצלחה של 80% היא תיקח אליפות בהפרש גבוה, אז אין מה להתרגש (אפילו את עצמי אני לא משכנע…)
2. בית"ר י-ם – הפועל ת"א זה משחק עם פוטנציאל רייטינג הרבה יותר גבוה. לפני מספר ימים יצאת נגד ההחלטות הלא מקצועיות של ערוץ 1. אז הנה, הפעם הם באו לקראת הצופים (או הכי הרבה צוםפים שניתן להשיג). חוץ מזה שהפועל ת"א לא יכולה לשחק בשבת (אירופה) ובראשון (ערב שמחת תורה). לשבץ את שני המשחקנים באותה שעה (אני לא רואה אפשרות אחרת באמצע השבוע) יפגע בשני הערוצים שישדרו את שני המשחקים.
3. מה אכפת לך אם הכדור פוגע בשלטי הפרסום, עף ליציע או מחוץ לאטצדיון? כל עוד יש מביאי כדורים שעושים את מלאכתם נאמנה, לא ממש לא משנה. אם יש לך תלונה היא צריכה להיות לאחראי על מביאי הכדורים ולא על השחקן שמעיף את הכדור ליציע (אלא אם תתחיל לסקר את הליגות הנמוכות).
4. אשדוד לא יקחו אליפות, כיוון שבניגוד לק"ש הם לא לוקחים מספיק יוזמה במגרש. זה יכול לאפשר להם ניצחון בבלומפילד, אבל אני לא רואה אותם פורצים בונקרים.

ירושלמי 5 באוקטובר 2012

לגבי נקודה מספר 3.
אל תעמיד פנים כאילו אנשי המועדון לא נותנים הוראה למביאי הכדורים לקחת את הזמן כשהקבוצה המארחת ביתרון וצריך לבזבז זמן.
וזה עוד במקרה הטוב שעוד נשארו כמה ילדים להביא את הכדורים. ראינו כבר מספיק משחקים שמשוחקים בשעות מאוחרות ו"פתאום" במחצית השניה נעלמו כל הילדים אחרי שחזרו הבית ב-10 בלילה כי מחר יש בית ספר.

הגיע הזמן שהקבוצות המארחות יתחילו לחטוף קנסות גבוהים על כל הטעויות הקטנות האלה שהן ממש לא באות מחוסר תשומת לב.

MG 5 באוקטובר 2012

איך הצלחת להבין את ממה שכתבתי?
אני אומר בדיוק מה שאתה אומר – האחריות היא על הקבוצה ולא על השחקן שהעיף את הכדור.

ירושלמי 5 באוקטובר 2012

האחריות היא על המועדון כישות כוללת, השחקן ומביא הכדורים הם חלק מהמועדון.
מדובר בשיטה משומנת שעובדת כבר שנים.
שחקן מעיף את הכדור בידיעה שלא יביאו אותו, הוא לא תמים במקרה הזה, אחרת הוא היה מעדיף להעיף את הכדור לחלק מת בתוך תחומי המגרש.
אני טוען כמוך שהאחריות המעשית (והעונש התקנוני) הוא בצד של המועדון ומביא הכדורים, והאחריות המוסרית היא של השחקן כל עוד הוא מנצל את הפרצה.

ג׳נובי 5 באוקטובר 2012

טל, תיארת במדויק את התחושה שלי אחרי הגול של ב״ש. משהו כמו- ״זאת הקבוצה שלי! באמת תהיתי איפה היית…״.
אבל ברמה המקצועית באמת שלא היה משחק כ״כ רע של מכבי. יש הרבה מה לשפר אבל לא דברים שלא ידענו קודם. אגב, אני מעדיף את ההפסד הראשון שבוע לפני אשדוד ולא שבוע לפני הדרבי.
ועוד דבר- אם אשדוד יבואו לשחק פתוח נגדנו בשבת כמו שהם אומרים אני מאמין שננצח.

אזי 5 באוקטובר 2012

כתבו פה הרבה דברים, אבל מתי זה אי פעם עצר אותי מלכתוב גם את שלי?

במשחק נגד באר שבע, כלום לא עבד. וכשאני אומר כלום, אני מתכוון לאלברמן וראדי. אני לא חושב שזה בגלל משהו שבאר שבע עשו, פעולות פשוטות פשוט לא הצליחו להם. מסרו ליריב, פספסו גליצ'ים, לא מרוכזים (בעיקר אלברמן, אבל ראדי גם לא היה עצמו).
כרגע נראה שכשהם תופסים משחק כזה זה יכול לפרק אותנו מבפנים. אני מניח שבהמשך אבו זייד וייני יוכלו להחליף אחד מהם ולחפות עליהם.

רפי דהן לא מוצא את עצמו. נכון שהוא בישל את הגול, אותו בישול כמו מול חיפה. אבל הוא לא יודע מה התפקיד שלו. הוא קשר אחורי? הוא קשר התקפי? בגדול, הוא בעיקר מחפש את עצמו.

המגינים לא עולים הרבה, בעיקר לא במחצית הראשונה. אני לא יודע למה זה. בשלב זה אני מקווה שגרסיה עולה עם מערך/שיטה ומתעקש גם כשזה לא עובד כדי שהשחקנים ילמדו לבצע אותה אותה נכון. אני מקווה שבהמשך הוא יתקן וישנה כשיצטרך.

לטעמי באר שבע לא היתה יותר טובה. אולי שווה. לא צריך להיות יותר טובים בשביל לנצח, מספיק להגיע ל-3 מצבים ולנצל 100% מהם. בחלק מהמצבים השופט נתן את חלקו. עד השער השלישי השיפוט היה מוטה משהו. השער הראשון נכבש מקרן שהושגה אחרי פאול שלא היה.
בשני הסיפור היה דומה. הפאול הושג אחרי פאול לפני זה שלא היה.
זה לא משנה את העובדה שעמדנו זוועה במצבים הנייחים והפועל יעשו מזה מטעמים בתורם.

גונסאלו גרסיה – אם הוא לא מתכוון להעמיד ממוצעים של 1.7 שערים במשחק ו 0.8 בישולים, שיוריד את האף ויתעורר מהר על הסרט שהוא חי בו. בשביל זה העיפו את מדוניאנין? הבנאדם מאוהב בעצמו ברמות אחרות, עטר מזמן לא היה רואה מגרש אם הוא היה מתנהג כמוהו.
כרגע נראה לי שהוא משחק כי הוא שחקן של קרויף. הנקודה הלא מקצועית היחידה שראיתי במכבי עד עכשיו.

בקשר לפלופים – אני מעדיף את זה עשרות מונים על כל ספורט אמריקאי כלשהו שבו יותר עוצרים מאשר משחקים. אני רוצה שהמשחק יזרום. אני לא רוצה ששחקן יצא באלונקה מהמגרש במשך 5 דקות ואז יחזירו לי אותם והוא יקבל קנס. אני רוצה שהוא יקום אחרי 2 ולא איכפת לי שלא יחזירו אותם.

ומתי יתנו כבר לשוער צהוב שני על בזבוז זמן??

טל בן יהודה 5 באוקטובר 2012

התייחסות לכמה אנשים (בראשם יורם) שהתייחסו לעניין השידור

זה שלא נעלבתי במחזור השני "בשם הפריפריה" לא אומר שגם אז הייתה החלטה שגויה. אתה צודק לחלוטין. אני חושב שהמשחק של האלופה מול מכבי חיפה היה חייב להיות משודר.

ואני עדיין חושב שמדובר בהחלטה שגויה של רשות השידור.

כמה אנשים העלו כאן את העניין של רייטינג. אבל אני לא יודע כמה "רייטינג" צריך להוות שיקול של גוף שיקבל את הכסף שלו בכל מקרה (מהמדינה).

איציק 5 באוקטובר 2012

טל,
בפסקה האחרונה אתה מעביר את הדיון לשאלה איך מגדירים איכות, כיוון שברור שריטינג אינו מדד לאיכות, ובדרך כלל ההיפך ממנו. האם הטלויזיה צריכה בכלל לעסוק ביאכות או לרצות את ההמונים (בידור להמונים). האם יש הבדל בין מה איכותי לשדר ולמה נכון לשדר. לדעתי, להבדיל מהטלויזיה בתשלום, אשר תפקידה למקסם רוחים, תחת אילוצי רגולציה למינהם, התלויזיה הציבורית צריכה לשרת את כל שכבות האוכלוסיה, כולל תוכניות איכות ותוכניות נישה. מבחינה זו, היתה מלחמה די גדולה עם רשות השידור שרצו לסגור את כל המוזיקה כיוון שרק 3% מהמאזינים האזינו לרשת זו וזה לא היה רוחי.
אותו דבר צריך להיות דינם של שידורי ספורט מליגת העל. לא כל השידורים צריכים להיות של הקבוצות הגדולות. לעכו, אשדוד, ורמת-גן יש צופים ומשלמי האגרה ולכן זכאים להיות משודרים מידי פעם (במינון נמוך יותר מהגדולות). לכן בעיני הויכוח על איזה משחק לשדר, היה נכון יותר אם היה משודר בערוצים בתשלום. בערוץ הראשון יכולים מידי פעם להופיע גם משחקים פחות מעניינים את הכהל הרחב של הצופים כי מחובתם להתחשב גם במיעוט.
אני יודע שזה לא פופולרי מה שאני כתבתי, אבל כך לדעתי אמור להיות השידור הציבורי, והם צריכים לנסות להרים את השידור הזה הכי טוב שהם יכולים (יחד עם דני נוימן). בינינו, הסיכוי שיהיה משחק טוב, הוא נמוך בכול מקרה, השאלה הנשארת, כמה צופים ירצו לראות משחק לא טוב.

MG 5 באוקטובר 2012

איציק – סתם אנקדוטה בנושא:
טרום תקופה שידורי ליגת העל בערוצים בתשלום, הערוץ שרכש את זכויות השידור של המשחק המרכזי חוייב לשדר לפחות פעם אחת כל קבוצה במהלך העונה.
זה גרם להם לפעמים לשדר את המשחק הכי לא מעניין במחזור מסויים רק על מנת "לשרוף" את שתי הקבוצות וכך לא יצטרכו לשדר אותן פעם נוספת במהלך העונה.

חוץ מזה שבמשחקים נגד הפועל ת"א יוצאים לאוהדי בית"ר י-ם השירים האיכותיים ביותר…

איציק 6 באוקטובר 2012

מה שאתה מספר זה את הסיפור הבא: אפשר לקית מצב מעוות ולעוות אותו עוד יותר. לא מגיע על זה איזה פרס לערוץ הראשון.
עם שירי בית"ר ירושלים אין לי בעייה במוזיקה שלהם. המילים לפעמים, איך נומר…
לא כולם עלי מוהר ז"ל… למרות שלדעתי לא אהד את הקבוצה הנכונה

איציק 6 באוקטובר 2012

*לקחת ולא לקית

אזי 7 באוקטובר 2012

המחציות נראו כאילו עלו שתי קבוצות שונות.
בראשונה, גרסיה העלה את הקבוצה עם מטרה אחת. 100% שליטה בכדור. הוא לא מתעסק בזוטות כמו הגנה, התקפה, גולים, קרנות ושאר ירקות. הוא רוצה להחזיק בכדור 100% מהזמן, והוא מניח שאם נעשה את זה, גם לא נספוג וגם סיכוי סביר שנכבוש. זה עבד. זה מוציא אנשים מסויימים מדעתם לפרקים, אבל זה עבד. 1-0.

למחצית השניה, עלתה קבוצה אחרת. מכבי תל אביב הרגילה של שנים קודמות. תעיפו כדורים קדימה לחלוצים ונסתדר כבר. אני לא מצליח להבין מה גורם לשינוי ואם הוא מכוון. הוא נראה לי מכוון, כי ברגע אחד כל הקבוצה הפסיקה להתמסר, רק להעיף כדורים. זה פחות עבד. 1-1.

ביחד זה 2-1 לטובים, אז אחלה.

אנקדוטות:
* מה הקטע עם הקרן הקצרה? גרסיה קרא את הפוסט של שדמי והוא לא רוצה גולים בחאווה?
* אני חושב שברק לוי צריך לעלות שוער מעכשיו. לא כי אניימה לא טוב, אלא כי הוא צריך לשחק פלימייקר.
* טיבי פשוט בלם מדהים. רכש ענק.
* נפתחו ההימורים באיזה מחזור ארנשאו יעשה סלטה וישבור את הרגל.

Comments closed