ה-100 הפרש שלא היה (הדרבי הגיע!)

איך הלוזריות של הפועל ת"א מנעה מפגש שייזכר לדורות

בימים האחרונים אנחנו עדים להרבה פרויקטים המציגים משחקי דרבי גדולים מהעבר, שגם אני החלטתי להצטרף (באיחור אופנתי) לטרנד. רק עם שינוי אחד קטן. אני שמח להציג כאן את הדרבי הגדול ביותר מבחינתי שמעולם לא שוחק. הטור מוקדש לכל מכביסט באשר הוא.

לעולם לא אשכח את המשחק הזה. במיוחד לאור העובדה שהוא לא התקיים כמתוכנן. הדרבי התל אביבי הראשון בכדורסל אחרי כמעט חמש שנים. כולם רצו וציפו לו, התקשורת ושני מחנות האוהדים כאחד, אבל הפועל ת"א לא הופיעה.

התאריך כבר שוריין ונראה שזה הולך לקרות, אבל אז היא הפסידה בדרך שרק "הפועל" מסוגלת להפסיד, עם המנטאליות המוכרת של הלוזרית הנצחית. הפועל ת"א כבר הובילה על "ברק נתניה" בתחילת הרבע הרביעי של חצי-גמר הגביע 2011 ב-13 נקודות. המשחק כבר היה למעשה גמור וכולם החלו בתכנונים להתנפל על הכרטיסים לקראת הדרבי שיתקיים בגמר הגביע (למרות שמכבי עדיין לא העפילה), ואז היא כמובן קרסה.

הפועל שוב שיכללה את תורת ההפסדים ומצאה דרך נוספת להתמוטט ברגע האמת. זה היה מצחיק ומבדר בעת הצפייה, כשזה העלה אצל אוהדי מכבי ניחוחות נוסטלגיים מתוקים של "זאת היריבה העירונית שלנו". אבל אחרי שאלה שקעו, נשאר רק הכעס על ההברזה.

האמת, אני בספק אם אי פעם אסלח לה. כי בדרבי הזה, היה צפוי לקרות משהו מיוחד. מכבי הייתה אמורה לנצח את הפועל ב-100 הפרש. כן, אתם קוראים נכון, לא נלחץ לי עוד אפס בטעות. 100 הפרש.

ייתכן שאחרי קצת גארבג' טיים, ואישור מיוחד מדון שמעון לקואץ' בלאט "להוריד את הרגל מהגז, רק קצת", זה היה יורד להפרש של 70-80 נקודות, אבל הסמליות של 100 היה בהישג יד. אני משוכנע עד היום שמכבי פספסה הזדמנות לדרבי של פעם בחיים.

הילדים של בלאט

זו הייתה עונת הכדורסל של 2010-2011. דיוויד בלאט חזר לקבוצה אחרי קדנציה פחות מוצלחת של פיני. אף אחד לא ממש ידע מה לצפות, אבל התברר שבלאט הרכיב קבוצת כדורסל מסעירה ומלהיבה שנעצרה רק אצל השועל הסרבי בגמר היורוליג. אבל מה שקרה במהלך אותו החורף, הוא הסיפור המעניין והרלוונטי לנו.

בלאט הנהיג משחק קולג'ים מהיר עם לחץ על הכדור והמון מתפרצות, עם זר סופר-דומיננטי באמצע. פארגו, פרקינס, אידסון ובלו, הם רק חלק מהשמות שגורמים לי להזיל ריר היום. זו הייתה קבוצה שאירופה לא הייתה מוכנה בשבילה והתוצאות והתצוגות היו ממהנים והסוחפים שידעה הקבוצה.

הנה כמה דוגמאות מייצגות. שלושה משחקי יורוליג ששוחקו בנוקיה בשלבי הבתים הסתיימו ב-40 הפרש (שמתם לב שכתבתי "יורוליג", נכון?). שני משחקי הבית בסדרת הפלייאוף מול קאחה לבוראל הסתיימו ב-21 ו-22 נקודות הפרש בהתאמה. ואת ריאל מדריד, בחצי הגמר הפיינל פור, מכבי פירקה "רק" ב-19 הפרש.

אם מכבי ניצחה קבוצות יורוליג בצורה כזו, מועדונים עם תקציבים מכובדים ומספר גבוה של זרים, אני יכול רק לתאר לעצמי מה היא הייתה עושה לקבוצה מהליגה השנייה בישראל, גם אם זו מגיעה בשיא המוטיבציה. עם כל הגאווה והכבוד של הפועל ת"א, אסור לשכוח שאותה קבוצה לא הצליחה להעפיל לליגה הראשונה בסיום אותה עונה, ועשתה זאת רק עונה אחת אחר כך.

רק תסתכלו על השמות. למעט מתן נאור (שאולי היה ב"טופ" כשהיה בשיאו) ואדריאן יוטר (שעדיין לא שיחק בליגה הראשונה עד לאותה נקודה), לא היה שם אף אחד. היחיד שעוד איכשהו מצלצל מוכר זהו גלעד שמחוני, והוא היה בן 43. השחקנים הללו היו כל כך אנונימיים שמשחק מול מכבי ת"א הגדולה היה דומה למשחקים שבו שחקני הנבחרות השונות שיחקו מול "הדרים טים" בברצלונה 1992.

אני זוכר שלפני חצי הגמר, כלל לא האמנתי שהפועל תצליח לנצח את נתניה. אבל ברגעים שנראה שהיא מובילה בבטחה, התחלתי לתאר איך השחיטה (הכשרה כמובן) תתרחש.

דמיינתי כיצד שמעון נכנס לחדר ההלבשה לפני המשחק ומאיים על השחקנים בקנסות אם ההפרש לא יהיה גבוה מספיק, אחר כך דוחק את בלאט ומשתלט לו על פסקי הזמן על הפרקט. דמיינתי את בלו נכנס לזון מטורף ומכניס צ'קה אחרי צ'קה. דמיינתי את פארגו, פרקינס ואידסון פשוט מתנפלים על הרכזים הישראלים המסכנים שלהם ומביאים אותם למצב קטטוני. דמיינתי את סופו משחק על תקן D-9 העושה ככל העולה על רוחו.

אני בטוח שחלקכם חושבים שאני מגזים, "חולם", אולי אפילו הזוי, הרי "הפרש של 100 נקודות זה מופרך". אבל תזכרו שרק חמש שנים קודם לכן, מכבי ניצחה בהיכל את הפועל ת"א בהפרש של 54 נקודות. למרות שזו הייתה מכבי של פרקר-שאראס-וויצ'יץ, אני מאמין שהפער בין שתי הקבוצות בעונה הנוכחית עם בלאט, הייתה גדולה עוד יותר מאותה התמודדות בין מכבי של פיני להפועל של בירנבוים. יחד עם המנטאליות הדורסנית שמכבי הפגינה, אני משוכנע שזה היה ריאלי.

הנה זה מגיע

אז הגיע הזמן הפסיק לדמיין על "מה היה קרה אילו" ולהתכונן לדרבי שבאמת יתקיים. בניגוד לסיטואציה של לפני שנה וחצי, להפועל אין הזדמנות להבריז מהמפגש. מזל, כי אין לי צל של ספק שהם היו מנסים גם הפעם לו זה היה אפשרי.

וואו, כמה שהתגעגעתי למפגשים האלה. הזיכרונות המתוקים מכך שהצבע האדום שלהם בנוקיה מעורר אצלי רפלקס הקאה אלים. טוב שהדרבי האמיתי שוב כאן, בשנים האחרונות היינו צריכים להסתפק בתחליף הדהוי של הפועל ירושלים, כמו לאכול גלידה שהיא פרווה. אוף אני שונא את הפועל ת"א*.

*שנאה ספורטיבית כמובן, לא מעבר לכך. בניגוד לאוהדים עם מוח בגודל של אגוז ברזילי, אני מבין את ההבדל.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

שיר חדש בלב. סיכום מחזור 11
רדינג. וגם שלוש נקודות

87 Comments

טיטו מהחפ"ק 1 בדצמבר 2012

מכבי היתה מנצחת ב-100 הפרש באותו דרבי (ד"ש מיוטר) כמו שקבוצת הכדורגל ניצחה 5:0 בדרבי האחרון.

אור 1 בדצמבר 2012

הטור הזה רק גורם לי לשנוא עוד יותר את מכבי היהירה והשחצנית. יותר מהשחקנים הגדולים, המאמן הגדול, למכבי יש אוהדים קטנים עם פה גדול.
לא משנה מה תהיה תוצאת הדרבי, היא לא כל כך מעניינת. כי הפועל ניצחה כבר. היא ניצחה את כל אלה שהשפילו אותה, הרסו אותה, הספידו אותה, לא נתנו לה סיכוי לחזור. אבל הנה היא פה. כנגד כל הסיכויים.

טל בן יהודה 1 בדצמבר 2012

אור,

לא קונה את הדברים של "תוצאת הדרבי לא מעניינת" אפילו לשנייה אחת.
אני בספק אם אתה מאמין להם…

רועי 2 בדצמבר 2012

אחחח כל המכביסטים והמדרידיסטות יוצאים…אתם גועל נפש והקבוצות שלכם גועל נפש

טימי 2 בדצמבר 2012

אור ביג לייק

Blue Jay 2 בדצמבר 2012

Wow
איזה הישג , חזרתם לליגת העל אחרי 6 שנים של משחק במתנסים ובמועצות מקומיות אי שם בעמק חפר וגזר ! ממש אימפריה !
מכבי גובה $965.000 עבור פרסומות בעיגולי האמצע ורחבות העונשין
(ציטוט מגלובס), תמשיכו להיות גאים בלפרסם את……פלאפל גבאי !
WOW !
מצד שני אני גם מבין אתכם ומודה שהייתי מתנהג כך אחרי 40 שנה של תיסכול ומה שיותר מתסכל עבורכם שזה יימשך עוד 40 שנים כי איזה קונצרן וחברה בסדרי גודל של עלית אלקטרה סאנו וכו. ייתמכו בקבוצה אוהדים לוזרית שמתגאה בהישגים משניים כאלה !
הלוואי שתמשיכו כך !

קופ"ח מכבי 1 בדצמבר 2012

טל,

אולי תכתוב קצת על הדרבי בכדורגל שם אתם מקבלים בראש על בסיס קבוע….

טל בן יהודה 1 בדצמבר 2012

קופ"ח,

אני אף פעם לא מתחמק…
גם כאשר אנחנו על הפנים:
http://debuzzer.sport5.co.il/benyehuda/archives/8322

אני מניח שאתה תהנה מהדברים.

אדום עולה 1 בדצמבר 2012

אני אישית מאמין שהיינו מפתיעים וגונבים נצחון בהארכה החמישית של המשחק.

זה היה יוצר תגובת שרשרת שהיתה מביאה להתפטרות של מזרחי ובלאט , שינוי תחוקתי ותקרת זכוכית בליגת וינר ,קבוצות היו מקבלות תיאבון והתחרות היתה מתחזקת , זה היה מוביל לביטול הבלעדיות של מכבי ביורוליג ותחושה שיש פה כדורסל ולא אוסף יהיר של בלוגרים עם מחסור בכשרון ועודף שחצנות .

אני מאמין שאז לא היינו רואים טורים כאלה , אפילו לא מכותבים עם מוח של אגוז ברזילי ואהבה לספורט בגודל אפס.
כותב שמפנטז על מונופול דורסני בתקציב של 20 מליון דולר שמנצח קבוצת אוהדים מהליגה השניה עם תקציב בפרופיל מזה.

כל מה שרע במכניזם בטור אחד .

אור 2 בדצמבר 2012

בדיוק!!!

אלכס 2 בדצמבר 2012

כל מה שרע בדמוקרטיה בתגובה אחת !

גיל 2 בדצמבר 2012

צודק בכל מילה, אדום עולה. למרות שאני אוהד שרוף של מכבי ונהנה מ"יומן האליפות" של טל בן יהודה, פה מדובר באחד הטורים המיותרים והילדותיים ביותר שקראתי.

its-sick 1 בדצמבר 2012

אני זוכר הכי טוב את הדרבי שלא התקיים בין שופט שקיבל שוחד ממכבי לשופט שלא קיבל (כמובן שהדרבי הזה לא התקיים כי כל השופטים בישראל קיבלו שוחד ממכבי).
זה היה משחק מוזר במיוחד, השופט המשוחד כל הזמן שרק שריקות מוזרות (מוזרות לעיני תיירים, בישראל זה השיפוט הרגיל), ורק חצי מהן ראה השופט הבכיר והישר (פחחחחח, מישהו כנראה סימם אותי בלי ידיעתי, מאיפה הבאתי שופט ישר?) מספיק בכדי לבטלן.
בהארכה המצב כבר היה בלתי אפשרי, השופט מהמציאות שרק כל כמה שניות לעבירות שלא היו, והשופט הדמיוני ביטל וניסה לחדש את המשחק. כל ההארכה לא נזרקה אף זריקה לסל, וחמש שניות לסיום התחרפן המשחד הסדרתי שמעון מזרחי, רץ לתוך המגרש וצרח על השופט מהאגדות. הפועל קלעה את הזריקות מהעבירה הטכנית וניצחה במשחק ששיקף יותר מכל את רמת הכדורסל בישראל.

אזי 2 בדצמבר 2012

אוי תעשה לי טובה!!
הפועל ירושלים הצליחה להביא לכך ששופט לא ישפוט אותה יותר!
הבכיינות שלכם עוברת כל גבול!
אולי די לבכות כבר!! אולי די להיות קדושים מעונים!!!
אתם כאלה נפלאים והוגנים ומתוקים וחביבים וחוקיים וחברתיים וקהליים ובא לי להקיא מכם

אנונימוס 1 בדצמבר 2012

מעבר לכל מה שקודמיי אמרו, האמת היא כמובן שאין לך מושג, ודי הוכחת את זה לאורך הפוסט.
זה היה נגמר כנראה באיזה 40 הפרש, אבל 200 בטוח לא.
זאת הייתה קבוצה לא רעה בכלל, ששכחת לציין שלא עלתה ליגה בעיקר בגלל ששברו לאדריאן יוטר את היד רגע לפני הפלייאוף.
מלבד נאור ויוטר, היה שם גם את אסברי הנהדר (שחקן של 20 נק' + 7.4 ריב' למשחק שנה אחרי זה בליגת העל), גל איתן שגם הוא מתברר כשחקן ליגת על לגיטימי, ועוד חבורת לוחמים עם עבר בליגת העל כמו רוקני, חיימוביץ', וירון להט. ובנוסף היה להם יתרון גדול שהם יחקו שנה שנייה יחד ברציפות ברובם, אותו יתרון שיש גם לקבוצה של השנה אגב.
לא במקרה הקבוצה הזאת הייתה באותו שלב רק עם הפסד אחד חסר משמעות בליגה והדיחה 2 קבוצות ליגת על אחרות בדרך לחצי הגמר.

משה 1 בדצמבר 2012

אני לא אוהד מכבי אבל בסוף הטור שלך כל מכביסט ממוצע יכול לכתוב מש"ל. "שברו לאדריאן יוטר את היד", כרגיל כל בעולם אשם ונגדנו, השופט, האיגוד, שמעון מזרחי, כנראה גם שברו לו את היד כחלק מקנוניה. מסיבת העיתונאים של הפאתטי מאתמול(אני אפילו לא יודע מה התפקיד של הטמבל הזה) משקפת : הכל מותר והרשות נתונה, אנחנו רדופים ןמותר לנו הכל.

אנונימוס 2 בדצמבר 2012

מה הקשר לרדיפה? מה אתה מקשקש לעזאזל משה? נשברה לו היד. מה לעשות. זה קורה בספורט.
ובליגה עם שני זרים, כשאתה משחק רק עם זר אחד קשה מאד לעלות ליגה. זה מה יש. כך שזאת חוכמה קטנה מאד לרדת על הקבוצה ההיא שלא הצליחה לעלות ליגה, ואני לא אופתע בכלל אם כותב הפוסט לא ידע את זה אפילו.

משה 2 בדצמבר 2012

יש הבדל עצום בין "נשברה לו היד" ל"שברו לו את היד" ועל זהבדיוק הגבתי, ללא שום קשר לאקט עצמו ?

משה 2 בדצמבר 2012

היה צריך להיגמר בסימן קריאה ולא בסימן שאלה.

ששון 1 בדצמבר 2012

אתה הכותב הכי אפס שיש באתר הזה. לא להאמין שהביאו לך פה פינה.

מנחם לס 1 בדצמבר 2012

רונן, לך ולשאר חולי הקריקט בדהבאזר, יש לי מאמר מאוסטרליה על המשחק ב-HOOPS.CO.IL

ניק דה גריק 1 בדצמבר 2012

טור מחליא.
ממש לא הבנתי את ההחלטה של אוהדי מכבי לעודד את נתניה באותו משחק, אחרי הכל רציתם דרבי, לא? אבל נעזוב את זה.
תמיד חשבתי שאוהד ספורט צריך קודם כל לרצות שהענף יהיה ברמה גבוהה, ואחרי זה בהצלחת קבוצה מסויימת – ופעם אחר פעם אני נפגש באוהדי מכבי, שאותם לא מעניין דבר חוץ מלדרוס את הענף כולו. ידע בכדורסל אין – מי זה בכלל אוסברי? – רצון בתחרותיות מינימלית גם אין, ואחרי טור כזה אני גם בספק אם יש מוח בגודל של אגוז בקודקוד. נו מילא.

אגב, אם כבר נכנסתי באוהד מכבי: מישהו יכול להסביר לי את פשר שירי השואה למכבי? אני מתכוון, מעבר לפן החולני של העניין, מתי הפך איחול שואה למישהו לצורת דיבור? (זו סקרנות נטו, אין צורך להסביר שוב שזה קומץ)

רק הפועל 1 בדצמבר 2012

אין סינון באתר הזה? איך נותנים לכותב עם מנטליות של ילד בכיתה ד' לכתוב טור כזה מביך?
מצחיק שאתה קורא לקבוצת אוהדים מהליגה הלאומית לוזרים, אחרי שהקבוצה הזאת הדיחה שתי קבוצות מליגת העל והייתה רחוקה מרחק נגיעה מלהדיח את השלישית

אזי 2 בדצמבר 2012

אם עוד פעם אני אשמע את הביטוי "קבוצת אוהדים" מתפוצץ לי וריד!

טל בן יהודה 2 בדצמבר 2012

אזי,

אל חשש…
תגובה לביטוי הקסם "קבוצת אוהדים" תגיע לאחר הדרבי.

ניישר את ההדורים אז.

אדום עולה 2 בדצמבר 2012

איזה פחד.

ד"ר ספוק 2 בדצמבר 2012

התגובה תגיע מיד כאשר טל בן יהודה יצליח לעלות לכיתה ז', איזה טקסט עלוב, איי קיו בודד שמחפש מוצא

עופר פרוסנר 2 בדצמבר 2012

קבוצה מליגת העל? נו, מכבי חיפה כדורסל, מצאת לך

ילד ירוק 1 בדצמבר 2012

מכבי של 2004 היתה אולי הקבוצה הכי טובה שלה בכל הזמנים. פרקר, שאראס, וויצ'יץ' ובאסטון קרעו את אירופה. בדרבי האחרון באותה עונה מכבי חטפה בראש 25 הפרש מהפועל. אז התיאוריה שלך נחמדה, אבל לא תמצא לה הרבה תומכים מחוץ לשער 11.

יוסי 1 בדצמבר 2012

מישהו יודע מה מאזן הדרבים בין הקבוצות?
כי פשוט גם אני ראיתי בימים האחרונים כל מיני לקטי דרבים מהעבר – ומכולם עלתה תחושה מוזרה של איזון. היו למכבי ניצחונות גדולים והיו גם להפועל נצחונות גדולים. בתור אוהד חיפה שלא ממש בקי בהיסטוריה של הדרבים זה נראה לי קצת מוזר. בכל זאת, מכבי זה אימפריה.
אז מה הקטע, מכבי כדורסל עושים במכנסיים מול הפועל כמו בכדורגל, או שזה סתם בגלל שיש יותר מדי עיתונאים אוהדי הפועל שמנפחים שניים וחצי ניצחונות?

ניר 1 בדצמבר 2012

בתקשורת ניסו למצוא את משחקי הדרבי הטובים ביותר. כמובן שכאשר מכבי מנצחת ב-20 הפרש זה לא מעניין ואף אחד לא זוכר את זה וכשהפועל מנצחת ב-20 אז זה אחד הגדולים בהיסטוריה. האמת היא שניסיתי קצת לחפש ולא מצאתי מאזן מדוייק של הדרבים, אבל מכבי מובילה בהרבה. הרבה מאוד.

ניר 1 בדצמבר 2012

אתה מוזמן לשבת ולספור :) :

http://www.maccabi.co.il/data10.asp?id=219

עידן 31 בדצמבר 2013

לא הפרש רציני
75-26 למכבי, מאוזן כזה

אורליוס 1 בדצמבר 2012

וואוו הערת את כל האדומים אוהבי האדם מתרדמתם…
גם אני קיוויתי שהם יעלו, וכן, גם אני רק חיכיתי לקרוע אותם!
אחח מזל שיש את מחר :)

צהובה 2 בדצמבר 2012

בדיוק מה שבאתי להגיד! כל האדומים התעוררו ונזכרו להתלונן ולתרץ תירוצים עוד לפני שהתחיל הדרבי…
טל – אחלה פוסט, ממש חייכתי לאורך כל הדרך. לצערי הפעם אני באה עם קצת יותר חששות (דומה קצת להרגשה בדרבי של הכדורגל) כי להגועל אין מה להפסיד והם במומנטום טוב ומכבי עדיין לא מספיק מחוברת.
טוב אולי בליגה כן, בזכות הישראלים.
בקיצור ולעניין – רק תביאו ת'דרבי!

איתי 1 בדצמבר 2012

אוי את כ"כ שחצן ומגעיל, וגם חי בסרט
שתהיה לך צואה

משה 2 בדצמבר 2012

אני בטוח שיש לו כמה פעמים ביום כמו לכל אדם בריא.

יוסי 1 בדצמבר 2012

בקיצור – אוהדי הפועל בתקשורת שוב עושים לכולם בית-ספר בתודעה כוזבת.
אתה אומר שלמכבי יש יתרון אדיר – ובכל זאת אין נתונים זמינים ואף אחד לא מדבר על מאזן כזה לפני הדרבי. תאר לעצמך מה היה קורה אם להפועל היה יתרון בנצחונות, כמו בכדורגל. כל השבוע היו מדברים רק על המאזן המז**ן הזה.

אמנון 1 בדצמבר 2012

כי בכדורגל הסיפור הוא שהפועל הצליחה "להפוך" את מאזן הדרבים לטובתה באופן די היסטורי.
אף אחד לא משלה את עצמו שלמכבי יש יתרון ענק, אין פה סיפור חדשותי. זה קצת בבחינת "איש נשך סנדוויץ'".

טל בן יהודה 1 בדצמבר 2012

בהמשך לאורליוס…

המחמאות מאוהדי הפועל כאן בתגובות מהוות מוסיקה מרגיעה לאוזני הצהובות. אחח, באמת שהתגעגעתי לכל זה…

לא יכול לחכות כבר למחר.

אלעד 1 בדצמבר 2012

לא מבין למה אתה לא מהמר על 100 הפרש גם מחר. הפועל עם אותו הרכב פחות או יותר כמו בליגה השנייה. רק שיוטר כבר לא כאן. ובדרבי גם מתן נאור לא יהיה. פעם אחרונה שנאור כמעט לא שיחק (בעיית עבירות) והפועל הייתה בחלקים גדולים של המשחק עם חבורת ילדים, הם קיבלו 40 הפרש בבית ממכבי חיפה.
אבל מה זה משנה? מכבי את האליפות לקחה עוד לפני שריקת הפתיחה של הליגה. הפועל שואפת להישאר בליגה עם תקציב והרכב של ליגה שנייה. כרגע היא בהחלט בכיוון הנכון.
אבל אם מדברים על תחזיות, קבל אחת שתתממש ב-100%: 5 דקות לסיום המשחק מחר, אוהדי הרולקסים כבר ייצאו לתפוס תור ביציאה מהחנייה. באותו זמן הקהל האדום, ולא משנה מה תהיה התוצאה (גם ב-100 הפרש) יעמוד וישיר ללא הפסק.

הגולנצ׳יק 2 בדצמבר 2012

ישיר מה ? שירי שואה או שירים לרגב פנאן ? אולי תזרקו מטוסי נייר בכדי להקניט את מאמן הכושר שאיבד את בתו ?

או יותר טוב, יש מצב שכל אוהדי הפועל פשוט יישבו בשקט עם האייפונים שלהם וימשיכו את הדיון המזעזע בפייסבוק של גילי מוסינזון (אתם מוזמנים להסתכל לאיזה תגובות זכה אחרי שציין לחיוב אוהד הפועל ת״א שהביע התנצלות פומבית בפני רגב פנאן)

אלעד 2 בדצמבר 2012

ישיר, יעודד. אתה יודע, הרוב לא מתעסקים בשירי שואה ונאצות, אלא פשטו באים מאהבת המועדון. אה, אתה לא יודע

מסכים איתך 1 בדצמבר 2012

אוי טל אתה דוחה , אני מקיא על האיפד מרוב גועל. הבת שלי בת ארבע וכותבת יותר טוב ממך. מכביסט מגעיל

אדם בן דוד 1 בדצמבר 2012

לא הזכרת שחקן שקשור היום למכבי. לעזזאל! אידסון, פארגו, פרקינס ברחו ברגע שיכלו. אני פשוט לא מצליח להבין אותך. מה ההנאה הגדולה? האם הייתי נהנה לראות את מייק טייסון, לבוש בתלבושת של הפןעל (בהנחה שהייתי מצליח לשלם לו) חובט עד זוב דם באיציק בן אדרת, אלוף מכבי בשנים 98-95 באיגרוף? איפה ההנאה בלראות קבוצה אחת שדורסת כל מה שמולה? אני לא מצליח להבין את המנגנון הפנימי שמניע את האדם להזדהות עם דבר כזה.

עידן. 2 בדצמבר 2012

לא מצליח להבין את המנגנון הפנימי?

אין בעיה אנחנו נמשיך לאהוד את מכבי, להנות מיוסיאן בולט, ולהירגע מול ברסה (ואגב, לא הכל מושלם אני אוהד גם את ליברפול..)

אתה תישאר עם הפועל (ואגב, שהפועל פירקה את כולן בליגות הנמוכות בשנים האחרונות והייתה עם תקציב גבוה בהרבה, היה לך בעיה להזדהות איתם?).

ועכשיו ברצינות, אחד הדברים הכי שנואים עלי אצל אוהדי הפועל זה העובדה שהם מרגישים צורך לדרג את האהדה או ההנאה שלי מכדורסל ולספר לי כמה אני בעצם לא נהנה מהקבוצה שלי.

אז רק לידעתכם- אני מאוד נהנה. כל ניצחון חשוב לי, כל אליפות היא מתוקה וכל הפסד כואב.

בחרתם לאהוד קבוצה גרועה- זכותכם, אבל אל תתנהגו כאילו זה הופך אותכם לאוהדים יותר טובים.

אלכס 2 בדצמבר 2012

יופי של תגובה עידן, 1+

ניר 2 בדצמבר 2012

לא יכולתי לנסח את זה טוב יותר. אין אוהד שלא רוצה שהקבוצה שלו כל הזמן תצליח וכל הזמן תנצח. פשוט לא קיים כזה. בוא נניח לצורך העניין שמהיום הפועל תל אביב בכדורגל (בכדורסל זה דמיוני מדי :) ) משתלטת על הליגה ולוקחת שנה אחרי שנה אליפות ובנוסף, משתלבת כחברת קבע בליגת האלופות. אתה רוצה להגיד לי שאתה לפתע תפסיק לאהוד אותה – "כי זה לא כיף"? אל תשכח גם שהמפעל העיקרי שנותן תתחרות למכבי זו היורוליג, והאמת, אני לא מתבייש לומר שהרבה יותר כיף לי לצפות במכבי ביורוליג מאשר בליגה, למרות שאליפות בארץ זה עדיין הדבר הכי חשוב מבחינתי לפחות.
חוץ מזה, שהמונח "אוהדי הצלחות" קצת מאבד מהטעם שלו כשאתה כל הזמן מצליח, לא? ;)

פנדלוביץ' 2 בדצמבר 2012

כשהיריבה היא הפועל, יש בזה הנאה רבה.

אדם בן דוד 2 בדצמבר 2012

זה בדיוק העיניין- ההתייחסות הזאת של "אם היית יכול היית אוהד קבוצה שמצליחה כל הזמן" היא לא ברורה. הנה- מעכשיו אני אוהד מכבי תל אביב בכדורסל! איזה כיף לי! אני המנצח! אני מקום ראשון! אני בעד ביבי. אני בעד אובמה. אני בעד פטל. תמיד אהבתי את ברסה (חוץ מבשנים של זידאן). תמיד הייתי בעד ספרד. לפני בעד איטלה ואו ברזיל. הרי אין שום דבר שמכריח אותי להיות אוהד הפועל ואתכם אוהדי מכבי.אז הטענה "לו יכולת, היית שמח שקבוצתך הייתה מנצחת כל הזמן" לא רלוונטית. ולא, לא נהנתי לראות את הפועל מנצחת כל מיני ספורטאים אמיצים בכל הליגות עד שחזרה לליגה הראשונה, בשום שלב לא שמחתי לאידם של אלה שאוהדים קבוצות קטנות יותר ובטח שלא הייתי שמח לו השחקנים היו נוהגים בזילזול. ולא משנה מה תגידו- אין סיכוי שבעולם שאליפות ישראל בכדורסל מרגשת אתכם כמו אליפות ישראל בכדורגל. גם אם אתם חובבי כדורסל. רק בגלל שכפי ששנו אביתנו "יגעת ומצאת תאמין". מה הטעם באליפות של לא כוחות? אפילו הילדים בשכונה מחליפם כוחות כשהחלוקה היא כזאת. אני באמת ובתמים לא מבין את ההתרגשות שיש מלנצח כל הזמן כשהתנאים אינם מתקרבים ללהיות שווים. המהלך של לברון עורר הרבה ביקורת, מה הייתה התגובה לו גם אנתוני והווארד היו עוברים? ואז מביאים גם את קובי, פול, ורוז- רק כדי שישבו על הספסל? אני מניח שאז הייתם אוהדים את מיאמי וזהו?

ניר 2 בדצמבר 2012

אליפות בכדורסל לא מרגשת כמו אחותה מהכדורגל, אבל כפי שציינתי קודם, ההתמודדות האמיתית של מכבי היא ביורוליג, ואליפות אירופה מתעלה על כל אליפות ארצית בכל ספורט שהוא! זו המטרה האמיתי של מכבי. אליפות בארץ זה פשוט הכרח…
ובתור אוהד ספורט, אתה בטח יודע שאתה לא "בוחר" את מי אתה אוהד. זה פשוט בא לך לבד. רק אמרתי שאם עכשיו, כשאתה כבר אוהד הפועל, לפתע הם היו משתלטים על הליגה, אני בטוח שלא היית מתנגד והיית ממשיך לאהוד אותם, וזורה קצת מלח על הפצעים של אוהדי מכבי (או הרבה מלח…)

אדם בן דוד 2 בדצמבר 2012

האליפות בארץ אינה הכרח- מכבי יכולה להמשיך לשחק ביורוליג גם אם לא תיקח את האליפות בארץ. אני די בטוח שלו הפועל תזכה בעשר נאליפויות רצופות, אני אתעניין פחות. אני באמת מקווה לקבל תשובה אמיתית לתהיה שלי לגבי מקור העונג שבלנצח שוב שוב כשיחס הכוחות לא מתקרב להיות שווה. הרי הניצחונות שזוכרים, הם אלה שהושגו בקושי, לא כאלה שלא היה בהם שום מתח- האם מישהו ממכם זוכר את האליפות שנלקחה בסדרת הגמר של 2002? של 90? אני זוכר תמונה של הנפלד מניף גביע משועמם. אני מבין את האתגר וההנאה בלזכות ביורוליג. לא מבין מה הכיף בלנצח בדרבי- זה משחק שלמכבי יש בו רק מה להפסיד ולהפועל רק מה להרוויח.

ניר 2 בדצמבר 2012

אתה מנצח רק כשיש לך מה להרוויח? קבוצה מקצוענית רוצה לקחת אליפות בלי קשר לפרסים הנלווים. כל ספורטאי רוצה לנצח, לא משנה מה מונח על הכף…

מתי 2 בדצמבר 2012

בהתחלה כתבתי שהיריבות הזאת כל כך חד צדדית שקשה לי להבין איך היא עדיין מעוררת כאלה אמוציות. אחר כך חשבתי על הדרבי של טורינו ועל כמה שרציתי ניצחון של יובה. כנראה צריך להיות בתוך העניין כדי להבין.

פנדלוביץ' 2 בדצמבר 2012

טור מטופש.
ואני מכביסט אדוק.

פנדלוביץ' 2 בדצמבר 2012

עמנואל אופיר ז"ל היה תולה טור כזה בחדר ההלבשה ועושה מזה מטעמים של בניית מוטיבציה.
כבר אמרתי שזה טור מטופש?

MG 2 בדצמבר 2012

טל, בהתחלה לא רציתי להגיב.
המשחק לא קשור אלי כל כך ותכלס הייתי מעדיף שהאדומים ינצחו (או יותר נכון שאתם תפסידו).
עם זאת, לאחר שקראתי את כל התגובות, החלטתי לכתוב שאני מאד נהנה מהטורים שלך (אף על פי שהייתי שמח אם היה לך חומר עצוב לכתוב עליו). פוסט פנטזי מידי פעם זה מאד נחמד וזה מזכיר לכולם שמדובר על בלוג שלך ולא על אתר של ניתוחים מקצועיים גרידא.
בקיצור ולסיכום, מחכה לך בפינה "לקלף לך את העור עם קולפן תפוחי אדמה" בפעם הבאה שתכתוב משהו שלא מוצא חן בעיני – תמשיך ככה.

יורם אדומיניו ז'ואאו 2 בדצמבר 2012

בתור אוהד הפועל שמתעמת רבות ויוצא רבות כנגד קריאות הזוועה והסחי
שעולות מיציעי קבוצתי האהובה, קריאות המטנפות את רוח הספורט פעם אחר פעם. בתור איש מתחום החינוך הגופני תמיד מטיף אני לרוח ספורטיבית, יריבות בריאה, כיבוד היריב, משחק הוגן וכיוצא באלה.

אחרי קריאת הטור של מר בן-יהודה, הגעתי למעין קתרזיס, רגע מזכך בו הפנמתי את מה שהקומץ בהנהגת האולטראס האדום זועק כל השנים בבוטות ובנבזות, לא, עדיין איני מסכים לקריאות השואה ועודני מתחלחל משירים המתייחסים לטרגדיות אישיות ומגנה את אלה וגם את אלה ועדיין…

ניתן להבין את הצורך העמוק שלהם לזעזע, את המקום ממנו צומחת השנאה הזו וההכרח מבחינתם לעשות את זה כואב ככל האפשר, בוטה ככל האפשר, כי הרי הם אוהדים קבוצת ספורט בסביבה שאינה ספורטיבית בעליל, כזו שאוהדי יריבתה אף מתגאים בכך ונוהגים ביהירות ושחצנות אין קץ והנהלת היריבה אף מגדילה לעשות ופועלת בכל האמצעים(והם רבים) על מנת לצבור עוד ועוד יתרונות, ממש ללא פרופורציות.

במציאות זו, בה כל ביקורת עניינית, מנונמקת ומנומסת היוצאת כנגד המציאות המעוותת, מיד מבוטלת ונרמסת וגרוע מכך אף זוכה להתעלמות, לאור זאת בהחלט ניתן להבין את רצונם של אלה להקצין עוד ועוד, הרי רק בדרך הזו הם מקבלים את הבמה לשטיחת משנתם ותסכולם ובכך הם יוצרים מאזן אימה מול הדורסנות הצהובה הממסדית שמנגד, משהו כמו אוהדי גרילה…

לכן מעתה, גם אם לא אצטרף לקריאות השואה ולאיחולים הקשים(היו בטוחים שלא אנצור לשוני עד לרף זה כמובן) לעולם לא אצא נגדם בהקשר הספציפי של הקריאות, בטח לא לנוכח היהירות הזחוחה מדושנת העונג של הצד הצהוב מנגד. אשתוק, אמתין וכשיגמר הארסנל הקשה אחזור לעודד בכל הכוח, אמליץ לשמעון מזרחי מה לעשות בנמרצות ולעולם לא אוריד את הראש מול "בני-האלים" הצהובים, גם לא ב100 או 200 הפרש.

טל בן יהודה, תודה לך, בלעדייך לא הייתי מגיע עד הלום.

טל בן יהודה 2 בדצמבר 2012

יורם,

קודם כל, בבקשה.
שמחתי לעזור.

ומעבר לכך, בניגוד לרוב התגובות כאן… ניסית לגעת במשהו אמיתי, ולכן אנסה להתייחס ברצינות ולגופו של עניין.
חשוב לי להדגיש אני מנסה שלא להתייחס כאן ישירות לקריאות של אוהדי הפועל (רבים וטובים ממני כבר עשו זאת בתקשורת, ואין לי ממש כוח או רצון להצטרף למקהלת המטיפים). אני כן רוצה להתייחס למה שאתה ספציפית כותב.

אני בכנות חושב שיש מן התממות שלך לקחת את הדברים שלי ולהצדיק עמם את הקריאות שאתה בעצמך הגדרת כ"זוועה".
אני חושב שהסיבה שאנשים (ומהמשתמע, אתה בינם) מזדעזעים מהקריאות היא שפשוט מאד, הן חוצות את הגבול של "שנאה ספורטיבית" (שאני לגמרי בעד שתתקיים כזו).

ובכן, קרא שוב את הדברים שלי ותגיד לי אם לדעתך חציתי את הגבול הזה איפה שהוא.
כפי שציינתי בסיום הטור, אני יודע להבחין בהבדל. גם 100 אליפויות אדומות רצופות לא יגרמו לי לחצות את הקו הזה או לחילופין אי פעם להצדיק אותו (הן כן עלולות לגרום לי לדקור את שני העיניים שלי כדי לא להיות עד לזוועה, אבל זה כבר סיפור אחר).

כבר ציינתי כמה אני שמח שהדרבי שוב כאן?!

ניר 2 בדצמבר 2012

וואו, לוחמת גרילה… אנשים מתייחסים כאילו מכבי גנבה את הליגה הישראלית ומשליטה טרור ודיקטטורה על כל הכדורסל בארץ.
מישהו פה למעלה כתב "יגעת ומצאת תאמין". אני חושב שהמשפט הזה מתאר יותר מהכל את מכבי. מאיפה הם הגיעו לאיפה שהם נמצאים? מישהו נתן להם מתנה? הרבה עבודה קשה ונכונה הביאו את מכבי לאיפה שהיא נמצאת וגם משאירים אותה שם. אף אחד לא נותן מתנות. זה שקבוצות אחרות (אולי חוץ מגליל) מתנהלות בצורה שכונתית, גם כאשר יש משאבים (הפועל, י-ם…), זה בטח לא אשמת מכבי. אני בטוח שכל קבוצה הייתה מביאה את השחקנים הטובים ביותר ומנסה לנצח כמה שיותר משחקים אם רק הייתה יכולה. עדיין לא פגשתי קבוצה או ספורטאי שאמר "אולי נוותר ליריב, מסכן…". תתבגרו ותודו באמת – מכבי עבדה נכון, לא במשך חודש או שנה, אלא למעלה מ-40 שנה. אולי כדאי שגם שאר הקבוצות יתחילו, ואולי עוד 10-20 שנה נתחיל לראות שינוי פה.

אדם בן דוד 2 בדצמבר 2012

אני כתבתי. ואני לא יודע האם אתה מיתמם או שאתה פשוט בור. היה חלון הזדמנויות אי שם אחרי 67- הייתה מדינה באופריה, היה דיין שהיה "ידיד המחלקה" היה טל ברודי. ומאז הפער רק נשמר- לא תמיד בהגינות- אם זה במיליונים שמועברים דרך רשות השידור, אם זה באנשי אחזקה שמונעים מקבוצות להוציא חוץ, אם זה במתן כרטיסים לשופטים ואם זה בניהול של בנק לא חוקי (אלוהים שישמור! יש מישהו במדינה שבאמנת מאמין ששימעון מזרחי, שהוא בערך האיש האנאלי ביותר בעולם- לא יהיה מודע שמתנהל לו מתחת לאף בנק שכזה? באמת?) כדי להצלעיח לצמצם פער שנוצר, יש צורך בהמשכיות. הפועל ר"ג הגדולה, שהייתה לא פחות כישרונית ממכבי באותה התקופה, לא הצליחה לשרוד. יגעת ומצאת התייחס למצב היום- האם זה קשה למכבי לקחת אליפות? האם האוהדים כוססים ציפורניים עם כל החתמה "אפיק ניסים חתם באילת…נראה לי שהלך עלינו…" הרי ההפתעה היא אם אתם לא לוקחים בהליכה.

חנן 2 בדצמבר 2012

היא עבדה נכון בעיקר כשהעסיקה את מוני פנאן.
היא עבדה נכון כשהוא אכל פיצה עם צ'ורצ'יץ'.
היא עבדה נכון כשחתמה הסכם עם הליגה לפיה הפיינל פור יתקיים רק ביד אליהו.
היא עבדה נכון כשמספר הזרים המותר השנה לקבוצה הוגדל לשישה שנייה לפני השריקה לפתיחת העונה.

אזי 2 בדצמבר 2012

אני מבין שאתה אחד מהאלפים (אם לא מיליונים) שהפגינו נגד אלי טביב גם בעונת הדאבל, נכון?
ובקשר לפיינל פור ומספר הזרים.. האם מכבי היא הקבוצה היחידה בליגה?
האם היא מקבלת החלטות על חוקים לבדה??

די כבר להתמם!! די!!

אדם בן דוד 2 בדצמבר 2012

מוזר שבחרת בעצמך בדוגמא של טביב- אחרי עונה של דאבל, והופעה בליגת אלופות- הייתה מחאה, ואני מדבר רק על שמונת אלפים אוהדים שבאו כל משחק לבלומפילד כהוכחה, שקראה "אין לנו עיניין רק בניצחונות, אנחנו רוצים משהו אחר"- אנחנו לא נסכים לקבל בעלים שפועל במינימום שקיפות, בעלים שכל העובדים מעידים כי הוא "לא ישר", בעלים שמקדש את המטרה על הדרך (ואין הכוונה לסגנון משחק, אני מעריך משחק הגנתי לא פחות מהתקפי) אלא על יחס ליריבות, לעובדים ולקהל. אני מתנגד למכבי לא בגלל שהם מנצחים, אלא בגלל העיוורון לדרך שבה הניצחונות האלה מגיעים- למען הכדורסל הישראלי, יש אינטרס שתהיה תחרותיות. לקנות שחקנים ישראלים כדי שירקבו על הספסל (לנדסברג, רוט בימנו ואינספור דוגמאות מהעבר) זה כשר אבל מאוד מאוד מאוד מסריח. אני באמת לא מצליח להבין. אני לא חושב שאני אוהד טוב יותר כי אני אוהד הפועל. אני לא חושב שאוהדי מכבי הם חלאות, אני לא שונא את פדרמן ורקאנטי באופן אישי- אני פשוט לא מצליח להבין מה מניע אותם. מה גורם לעונג בלזכות באליפות כשמראש הליגה גמורה? אין עוד בעולם תופעה כזאת.

בנג'מין הצהוב 2 בדצמבר 2012

אוי אוהדי הפועל אין לכם בכלל קשר לכאן, זה תור אהבה לאוהדים שלנו, אתם סתם חופרים עם התגובות מבטיח רק תגובה אחת קראתי בשביל להבין שדפקתם פה חפירה, בכלל מי רצה שתקראו טור על כדורסל, גם הקבוצה שלכם הגיעה לליגה בגלל שהליגה הישראלית חלשה ולא משתווה במעט ליורוליג . אז הגיע הזמן שתתבגרו תתעסקו בכדורגל כי גם שם לא תשארו הרבה שנים ! זהו סיימתי עכשיו תורכם לקלל ולגדם אותי כאן אני במילא לא אקרא את התגובות שלכם , בהבטחה בני דודי הישמעאלים

מיקי 2 בדצמבר 2012

אני אוהד הפועל בעיקר מהסיבה שאלו אוהדי מכבי.
כל אוהד ספורט אמיתי שואף לספורטיביות ולהגינות במשחק וכילד כמו כולם הייתי רואה את משחקי מכבי באירופה ורוצה בנצחונם יותר מכל דבר.

ההתפכחות הגיעה כשהתבגרתי והבנתי את הנזק העצום למה שנקרא בטעות "הכדורסל הישראלי"

גם אם נניח מכבי היו משיגים את עליונותם ביושרה ובהגינות (מה שלא קרה במציאות) – מן הראוי היה שכל אוהד ספורט היה רוצה במפלתם ולו בגלל סיבה פשוטה – אהדת הספורט.

פשוט מגעילים

ניר 2 בדצמבר 2012

פשוט בושה שזה מה שאנשים אומרים. אני חושב שמן הראוי שכל אוהד ספורט ישאף לעליית שאר הקבוצות, לא למפלת מכבי. זו פשוט לוזריות לשמה לשאוף לנפילת הקבוצה הטובה יותר במקום לשאוף לעליית הקבוצה שלך. אם מכבי תיפול, הכדורסל שלנו יהפוך להיות כמו הכדורגל שלנו, לא משהו לספר עליו. מכבי מייצגת בכבוד את מדינת ישראל בגביעי אירופה וגורמת לנבחרת ישראל להישאר בטופ האירופי, בזמן שקבוצות אחרות רק עושות בושות. היית מעדיף ליגת פח שיוויונית? אני לא… ראה ערך "הכדורגל הישראלי".

מכביסט ותיק 2 בדצמבר 2012

הטינופות באדום העלובים המסכנים חסרי כל – "הקומץ" שרק מחלל קברים שרק קורא לאנשים להתאבד שרק שולח את נמני למשרפות שרק מקלל נאצית ושואה שרק זורק בובת תינוק ללעוג לילדו של אובארוב שרק לועג לעסיין של מכבי שבתו מתה בתאונת מטוס שרק מאחל לאשקלון שיפלו להם קסאמים שרק שמח שאהובה תומר נשרפה. זה רק קומץ קטן קטן. אתם טינופות אדומות . לסרחון והעליבות שלכם משתוים רק המפלצות של ביתר שעשו לינץ לאוהד מכבי חיפה. אותו סוג של טינופת בפחדנות להתנפל 30 על אחד. תתבואו 1 על 1 יא זבלים אדומים וירושלמים

מכביסט ותיק (וכל שאר המגיבים) – אני יודע שהנושא אמוציונלי, ושמח על כך. אבל אין מקום לגזענות בבלוג הזה. כל תגובה עם נושאים גזעניים תיערך או תימחק במידת הצורך. טל בן יהודה

אפריים 2 בדצמבר 2012

טל, אין לי מושג מה הורדת מהתגובה של 'מכביסט ותיק', אבל אם כבר עשית את זה, השארת השורה האחרונה שקולה להסכמה עם צורתה ותוכנה. משפט כמו 'תבואו 1 על 1 יא זבלים אדומים וירושלמים' עובר?

מכביסט ותיק 2 בדצמבר 2012

על מה אתה מדבר? מה פסול בתגובה שכתבתי? אם אני כותב מה שהם עושים זאת גזענות?

טל בן יהודה 2 בדצמבר 2012

מכביסט ותיק,
על העניינים על "ערבים" ו"ערסיות"… אפשר להסתדר כאן בלי זה.
האמת היא שעד לאותם מילים דיי נהניתי מהתגובה הזו שלך.

אפריים,
כפי שכבר כתבתי, אני אוהב שכל הנושא הזה אמוציונלי.
אני אישית לא הייתי משתמש במילים הללו ואני גם לא מסכים איתם. אבל, אני גם לא מסכים עם המון "איחולים" אחרים שקיבלתי כאן היום… (אתה מוזמן לקרוא את כולם, לא מחקתי או ערכתי אף אחד מהם) אני עושה את המקסימום כדי לערוך מינימום.

מכביסט ותיק 2 בדצמבר 2012

או שלא הבנת אותי או שהבנת ושגית כשמחקת. כשאני הגעתי למשחק דרבי של מכבי בעונה שאלי כהן אימן ונמני שיחק- שמעתי בפעם הראשונה מבחינתי באוזניי שלי, וראיתי שלט ביציע חמש– "נמני למשרפות ושואה למכבי". הייתי בהלם טוטלי. וכן, לא האמנתי שיש יהודים ביציע שמסוגלים להשתמש בביטויים כאלה. וכן, חשבתי שזה ערבים. אבל כתבתי בתגובה שמחקת שנוכחתי לדעת במהלך החודשים שערבים לא יעזו להשתמש בביטוים כאלה נגד יהודים. מה כאן גזענות? אני משבח את הערבים ואתה מוחק את ההודעה הזאת?
בסדר

אפריים 2 בדצמבר 2012

טל,
קראתי את כולם. שוב.
לא מצאתי משהו שדומה למשפט האחרון שהשארת מהתגובה של 'מכביסט ותיק'.
אם כבר בחרת לצנזר חלק מהתגובה, ההחלטה להשאיר את החלק הזה היא (לדעתי כמובן) בחירה להסכים שזה לגיטימי. אם לא היית נוגע בכלל, זה היה סיפור אחר.

ניר לוי 2 בדצמבר 2012

בטח שיש להפועל דרך לברוח מהמשחק- ברגע שיתחילו שירי השואהמוני פנאן (ואני מניח שלכולנו ברור שהם יגיעו), מתן נאור מוריד את כל שחקני הפועל לחדר ההלבשה במחאה. גם אין תבוסה וגם הוא יוצא ענק
אני מאוד מקווה שהוא יעשה את זה, למרות שקשה לי להאמין שזה יקרה.

* הכותב הינו אוהד מכבי שמקווה ל100 הפרש היום

אפריים 2 בדצמבר 2012

ניר,
האם מקובל עלייך שהפועל תרד ברגע שישמעו שירים בעלי אופי אלים וגזעני מיציעי מכבי? (אני מניח שלכולנו ברור שהם יגיעו…)

ניר לוי 2 בדצמבר 2012

חד משמעית כן.
אני חושב שזאת הדרך היחידה להלחם בזה, הרי ראינו שעונשים לקבוצות לא עוזרים.
באותה מידה הייתי מאוד שמח אם שחקני ביתר או הפועל או שניהם היו יורדים במחאה כשהתחילו לנהום לעבר טוטו תמוז וזרקו לעברו בננהמלפפון חמוץ.

אנונימוס 2 בדצמבר 2012

אני חושב שזה רעיון נהדר.
זה יהיה יום גדול וצעד יפה קדימה לספורט הישראלי אם שתי הקבוצות (גם בכדורגל אגב!) יודיעו שהן יורדות מהמגרש בכל פעם שמושמעים שירי שואה או שירים גזעניים.
יקדם את תרבות הספורט פה בארץ יותר מ1000 קמפיינים של ההתאחדות ודו"חות של הקרן החדשה

ניר לוי 2 בדצמבר 2012

תוספת- והייתי מעדיף שזה יבוא דווקא מהצד של הקבוצה שאוהדיה שרו. זה אפקט יותר חזק, כתבתי את מתן נאור כי אחרי כל סיפור הפייסבוק שלו, ברגע שיתחילו השירים כולם יסתכלו לכיוונו, לראות מה הוא יעשה.
אבל שוב, קשה לי להאמין שזה יקרה.

אפריים 2 בדצמבר 2012

משמח אותי לדעת שמדובר בעניין עקרוני ולא משהו שנובע מתוך הזדהות עם קבוצה מסוימת.
מתן נאור מלך. עלוב בעיניי שהתלבשו על הסטטוס שלו בכדי לקרוע את אוהדי הפועל ולא בכדי להצביע על זה שאף שחקן (חוץ מגילי מוסינזון) לא נוהג כמוהו.

יונתן 2 בדצמבר 2012

אתה חייב לי ארוחת בוקר וקצת פירות מהלילה שעוד לא התעכלו.

איציק 2 בדצמבר 2012

טל,
בדרך-כלל אחרי קריאת פוסט, לפעמים בפעם השניה או השלישית אני מחליט האם להגיב או לא. הפעם זה פוסט שעד עכשיו אני לא יודע האם להגיב או לא ובאיזה צורה. על-כן ראה תגובה זו כבחירתי לא להגיב.

אנונימוס 3 בדצמבר 2012

אז מה היה לנו? קפטן שקורא לשחקן נאצי (האירוניה! האירוניה!!) ומאחל לו סרטן בראש, וזריקת כוס משקה על שחקן אחר, וקונדום.
אולי כדאי שמכבי תתעסק בבעיות שלה מבית, לפני שהיא מתעסקת כהרגלה בעיקר בלהטיף לאחרים

איתי 3 בדצמבר 2012

אין ממה להיות מופתעים
כל השבוע מכבי חיממו את האווירה רק כדי להמשיך את העליהום התקשורתי שהם עצמם יצרו על אוהדי הפועל
חבל
ואגב מה עם ה100 הפרש מכביסט שחצן שלנו?

Comments closed