שובו של הדרבי (וה-20 הפרש)

עכשיו כשהפועל חטפה בדרבי, פרויקט האוהדים באמת הושלם

 

אחרי כל ההכנות, הפרויקטים וההקנטות, הגיע לבסוף הדרבי הראשון מזה שש וחצי שנים. זה הזמן לסכם את החוויה שללא ספק התגעגעתי אליה. גם אם היא הייתה מגומגמת ומלאה במהמורות, אני שמח שהיא שוב כאן. אבל לפני כן, זה הזמן להתייחס לסוגיה הבוערת של "קבוצת האוהדים".

"קבוצת האוהדים" והתרגיל הפסיכולוגי

אחד הביטויים שאוהדי הפועל ת"א נהנו לשנן בשנים האחרונות הוא "קבוצת אוהדים". בכל פעם שאנשים מזכירים את שני המילים הללו בהקשר שלה, הם מצפים שכל עולם הספורט ישתחווה ויעריך את ההישג העצום של העפלה לליגה הבכירה. יתרה מזאת, נראה שהאדומים תוהים בכנות כיצד אפשר שלא להעריך ולהעריץ אותם, כאילו מדובר בבתולה מריה בעצמה (או דמות קדושה קלישאתית כלשהי מהדת היהודית).

ובכן, זה אפשרי. לא מאמינים? בואו תערכו איתי ניסוי פסיכולוגי קצר.

דמיינו בבקשה את מכבי ת"א במתכונתה הנוכחית מתפרקת. אולי זה פרשת פנאן, אולי כל הספונסרים לפתע בורחים, אולי נופל טיל גרעיני איראני על תל אביב שמוחק את הכל. שורה תחתונה, מכבי ת"א אינה עוד.

שנה אחר כך, מתגבשת קבוצת אוהדים שמחליטה להקים את האגודה מחדש ומתחילה כמובן מלמטה. בתקציבים שפויים אך גבוהים מהקבוצות המתחרות, מכבי ת"א החדשה ששייכת לאוהדים עולה ליגה שנה אחר שנה, עד שהיא עושה את הבלתי יאומן ומצליחה להעפיל לליגת הבכירה. אין ספק, סיפור סוחט דמעות. או שלא.

אנא תחשבו מה אתם, שונאי מכבי יקרים, תרגישו כלפי אותה קבוצה. בעצם אל תטרחו, כי אני אגיד לכם. אתם תרגישו את אותה השנאה, תיעוב ובוז שאתם חשים כלפיה היום. ושום דרך אמיצה ורומנטית לא יגרמו לכם להעריך את המועדון הצהוב יותר ממה שאתה מעריכים אותה עכשיו. זו עדיין אותה מכבי ת"א, שמשחקת באותו הצהוב-כחול, עם אותו הלוגו.

השנאה בין אוהדי הפועל למכבי ת"א היא אינה רציונאלית. כפי שהייתם ממשיכים לירוק ארס אל עבר קבוצת אוהדים צהובה מתל אביב, כך גם קבוצת האוהדים האדומה לא ממש גורמת לי להרגיש משהו שלא הרגשתי כלפיה, לפני שהיא התפרקה ושבה לחיים. הבוז אותו בוז, השנאה אותה שנאה, הזלזול אותו זלזול.

העובדה שהפועל ת"א עשתה דרך חסרת תקדים אמורה לרגש רק אתכם, אם בכלל. אני אמשיך להרגיש את אותו הדבר שהרגשתי כלפיכם במשך כל חיי. והאמת? אני לא יודע אם יש מחמאה גדולה מכך.

היה מרגש.

כבחור שאינו רזה, במשך שנים רבות אכלתי רק "לחם קל", כשנמנעתי מלהעביר דרך שפתיי פרוסה של לחם רגיל. במהלך הזמן מוחי החל להשתכנע שאין הבדל בין הלחם הרגיל שלא טעמתי זמן רב, ללחם הדיאטטי. כל זאת עד ששוב יצא לי לטעום את הטעם המושחת של לחם לבן. כל השנים הללו לא ממש התגעגעתי אליו, אבל ברגע שהוא עבר בין שפתי, ורק אז, הצלחתי להבין מה החמצתי כל השנים הללו.

ועד שהגעתי לפאתי היכל נוקיה, לבוש בחולצה צהובה ומוכן לקרב, לא ממש הבנתי עד כמה התגעגעתי למפגשים האלה. אין כמו דרבי תל אביבי.

ההליכה לכיוון ההיכל לא ממש הכינה אותי למה שעומד להתרחש. הכל נראה דיי שגרתי, כאילו מדובר בעוד יום חמישי ואנחנו בדרך למשחק יורוליג. אבל העלייה במרגות הספורות לרחבה שמקיפה את נוקיה העלתה תוך שניות את הכל חזרה, כמו אגרוף עמוס בזיכרונות ספורטיביות לפרצוף.

הצבע האדום. זה נמצא בכל מקום מסביב להיכל, בולט. תסמכו עלי כשאני אומר שאי אפשר להתבלבל בין האדום הזה לאדום אחר. זה לא אדום של הפועל ירושלים או גליל גלבוע. באדום הזה יש יותר היסטוריה, אולי גם יותר רוע. רק חדי העין יבחינו בהבדל מהרגע הראשון.

למרות שהייתי באינספור דרבים בשנות ה-2000, לדרבי הזה יש הרגשה של שנות ה-90, לפני תור הזהב של מכבי ופיני גרשון. כולם מסביבנו מנסים לקנות כרטיסים כשכל רגע מישהו אחר צועק "מוכר?". אבא שלי, שחש בחילה קלה בבטן מהצבע המגעיל שמקיף אותו, אומר לי שהוא "לא מוכר את הכרטיס שלו גם ב-1000₪". זהו, עכשיו אני יודע שמדובר במשחק מיוחד.

בתוך מסדרונות ההיכל, אבי מסרב לעלות ליציע מכיוון שלא רוצה לבלות שם שנייה אחת מיותרת, הוא ״לא מסוגל לראות את האדום הזה״. אז אנחנו עולים במדרגות רק ברגע האחרון, כאשר הכרוז מבקש לפנות את המגרש בשביל הצגת השחקנים. כשמגיעים למקום, ישנה הרגשה היום שהכל יותר חשוב מבדרך כלל.

תגידו שהכדורסל הישראלי חולהפחביזיון, כנראה שהכל נכון. אבל הוא טוב יותר בעשרות מונים כשהוא מכיל בתוכו דרבי תל אביבי. על זה אין ויכוח.

היה מתיש.

כשכל ה"מסביב" נשאר מאחור ונותר רק לשחק, כל הלחץ הוא על מכבי, ויותר מכך, על אוהדיה. אם נלך לפי הלך הרוח של הפועל, רק העובדה שהם הגיעו עד לכאן מהווה הישג ומעין ניצחון מוראלי (וואט דה פאק איז "ניצחון מוראלי"?!), אז אין ממש לחץ על השחקנים האדומים. אצלנו לעומת זאת, אף אחד לא היה מוכן להסתפק בפחות מ-30 הפרש. המינימום של המינימום הוא 20, כשלפני המשחק, נדמה שכל דבר מתחת לזה משול בשבילנו להפסד. לא מספיק לנצח, חייבים לרמוס.

אז רמיסה לא הייתה, וכיאה לדרבים, כל סל היה כמו להוציא מים מן הסלע. ההפרש טיפס בצורה איטית והדרגתית לאורך כל המשחק, לא ה"זבנג וגמרנו" שמכבי רגילה אליו ממשחקי ליגה אחרים. אני יכול לומר שאפילו הייתי מתוח לכמה דקות במחצית הראשונה (ההזעה המסיבית נמשכה לצערי לאורך כל המשחק), אבל עם כל הכבוד לקבוצה של אדלשטיין, אני חושב שעיקר האחריות לכך היא על מכבי.

בעוד שבועיים כשיסתיים הסיבוב הראשון ביורוליג, יגיע הזמן לסיכומי אמצע נרחבים. אבל בינתיים נראה שמכבי זקוקה לאוברול רציני, זה פשוט לא זה. זו כנראה הקבוצה החלשה ביותר בקדנציה של בלאט. אתה מסתכל על הספסל, בודק את מי עוד הוא יכול להעלות למגרש, ומרגיש שאין לך כמעט שחקנים שאפשר לצאת איתם למלחמה. לאורך רוב המשחק נדמה שהקבוצה פורחת רק כשהמשחק מבולגן, ולרוע מזלה, כך גם יריבתה.

הפער המיוחל הגיע רק ברבע הרביעי. זה התגנב פתאום אחרי המון דם, יזע וזריקות עונשין. רגע אחד אתה במתח, שקוע בתוך המשחק שנראה לך צמוד, ורגע אחר כך מגיע רגע השיא של הערב, שירה בציבור נוסטלגית של או אה מה קרה – הפועל אכלה אותה. כילד, זה תמיד היה חלק האהוב עלי בדרבי, וכך גם היום. יש דברים שלא משתנים, כמו גם ה-20 הפרש. 

אבל אל לנו לחשוב שרק מכבי ניצחה, כי גם הפועל ואוהדיה יצאו מורווחים. עכשיו, אחרי שהם הפסידו לנו בדרבי, אפשר להגיד שהם באמת חזרו לליגה. ברוכים השבים.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אז מי ניצח? (סיכום ברזילאי מאוחר במכוון)
בלתי נתפס

114 Comments

פנדלוביץ' 3 בדצמבר 2012

כשהם נעדרו שכחתי כמה שאני שונא אותם. טוב שחזרו.
הם הניפו צלחת אליפות או גביע "מקום שני" בסיום המשחק?

אסף 3 בדצמבר 2012

כמה מפתיע שאחרי כל השבוע ששתו לנו אוהדי הפועל את הדם אין שום התייחסות מצידכם בתקשורת ליריקות והמטבעות על הספסל של הפועל, הקללות הגזעניות שאתם כה נחרדים מהם כשהם לצד ההפוך,ולא שזה בסדר משום צד אבל לפחות שהגינויים יהיו זהים, וכמובן ההתנהגות המדהימה של קפטן הקבוצה שלכם והפה המטונף שלו (מצטער אבל את מתן נאור עוד לא תפסתי מתנהג כך).
צביעות וחוסר יכולת להפסיד בכבוד אף פעם לא היו הצד החזק של הקהל של מכבי (יותר חשוב להגיע לחנייה לפני הפקקים כשמפסידים).

איציק 3 בדצמבר 2012

אסף,
קרא את תגובתי יותר למטה, ויש עוד כמה שהתייחסו לזה. חבל שאתה כותב בלי לבדוק.

קורא אדוק 3 בדצמבר 2012

פנדלוביץ' זה בעיניי פחות גרוע ומביך ממכבי שב-2008 היו"ר שלהם הורה להם לא להתייצב לטקס הענקת גביע כי הם הפסידו….

מזכיר לי את ברצלונה "הגדולה" שהדליקה ממטרות על מוריניו ואינטר בקאמפ נואו כי הם,"בחוצפתם הגדולה",הדיחו אותם מחצי גמר הצ'מפיונס

איתי 3 בדצמבר 2012

חחח שוב אתה?
אחרי הטור המביך שכתבת לפני מספר ימים על "100 הפרש" במקומך לא ממש הייתי חוזר לבמה.
וכן, קבוצת אוהדים. הדבר הזה שלכם אין באמת
אתם קבוצה חסרת משמעות עם אוהדים חסרי משמעות
אין בכם כלום
אה ויש לכם קהל גרוע

טיטו מהחפ"ק 3 בדצמבר 2012

לבן יהודה המסכן. התקציב הגבוה שלכם, ה-80 מיליון, לא בנוי על הספונסרים, ולמרבה ההפתעה גם לא על הכסף שפדרמן, רקאנטי ומזרחי מביאים מהבית (כי הם לא מביאים שקל אחד), אלא על פולחן סביב היורופח. אתם חיים על הכסף מזכויות השידור של היורופח בערוץ 10, והסיקורים של לפני ואחרי משחקים בספורט 5, הערוץ של רקאנטי, מבעלי מכבי. הספונסרים, המנויים, הכרטיסים והחסויות מיישרים קו עם הפולחן והחגיגה המוגזמת סביב היורופח השולי ומביאים (מכניסים הרבה כסף בדרך) לאיזון התקציב. זאת הסיבה מדוע מכבי לעולם לא תהיה במצב של הפועל. וזאת היתה פסקה קצרה על פערי התקציב.

מה זה יורופח? יריבות אירופיות עם תקציב של פתאל אילת ויכולת של חולוניה? רמת העניין באירופה שואפת לאפס? נדידת האירופאים ל-נבא? קבוצה אחרי קבוצה מתפרקת מנכסיה? בערך 2.5 קבוצות ראויות ביורופח? שלא נפריע למכבי, ערוץ 5, וערוץ 10 לנפח את המפעל השולי הזה למימדים מפחידים. מישהו כאן צריך לגנוב דעת כדי שאנשים בבית אשכרה ישימו את התחת על הכורסא ויזפזפו למשחק של מכבי נגד איזה נובו מסטיק, כך שהרייטינג המקרטע של משחקי מכבי ביורופח יגרדו את ה-10 אחוז. מלמטה. גונבים דעת, משקרים, עושים מהיורופח מינימום צ'מפיונס-ליג, כדי שגם בשנה הבאה יגיע סכום מופרז עבור זכויות השידור של היורופח. איזה כיף לשפוך כסף על הזבל הטהור הזה ולנפח למכבי את התקציב.

עכשיו תארו לכם כמה כסף היו מקבלות קבוצות כמו גליל/גלבוע וחולוניה עבור השתתפות במפעל השולי הזה…יותר נכון, תארו לכם מצב שמכבי ת"א – זאת הלוזרית, מהכדורגל – מקבלת עבור זכויות השידור מליגת האלופות 6-7 מיליון דולר. בעוד קבוצה אחרת – נניח, מכבי חיפה – מקבלת עבור זכויות השידור באותו מפעל סכום של 100 אלף דולר במקרה הטוב. אם כך היו מחלקים את העוגה בכדורגל, אין ספק שבן יהודה היה רואה יותר מניצחון אחד בדרבי בכמעט חמש שנים. לרוע המזל, של בן יהודה, אופ"א היא זאת שאחראית על חלוקת הכספים במפעלים האירופיים. ובכדורגל, מה לעשות, אין למכבי שיריון בליגת האלופות. לא משהו שהכסף של גולדהאר לא יכול לפתור…

טוב, בן יהודה, אני מבין את החסך שיש לך מדרבי הכדורגל. הרי שם מספיק חצי הרכב ודמארי אחד כדי לתת לכם את הצינור. זה בסדר, תתמוגג על ניצחון של קבוצה עם 80 מיליון על קבוצה עם 4 מיליון.

אגב, הבית שלנו הוא בלומפילד. איצטדיון הפועל ע"ש האחים בלומפילד. מתי גולדהאר יבנה לכם איצטדיון חדש? אם כי אני רואה שההתאחדות ממש התחשבה בכם. בכל זאת, יותר מעשור אתם משחקים בחוץ. יפה שסידרו לכם משחק בית בשבוע הבא, באיצטדיון ר"ג. הולם אותכם.

גם בכדורז"ל, מחקו לכם את המגרש בקולנוע אוריון, לפני עשרים שנה אף הניחו אבן פינה לבניית אולם חדש אבל דחו את תחילת העבודה שוב ושוב, ולבסוף השתלטתם על אולם עירוני. פרס ניחומים מהחולדה. אני מבין שגם השנה שלחו אותכם לגלות בזמן הפסטיגל. אתה ברמת רוצה לדבר על בית?

קטנה לסיום, מה הסיכוי שערוץ הספורט, זה שרקאנטי הוא אחד מבעליו, יפרסם את הטרש טוק של פניני (זה הקפטן? זה הפנים שלכם?) לשולדבראנד? אני מוכן לממן קוראת שפתיים.

איתי 3 בדצמבר 2012

כל מילה.
וד"א, גם נוקיה הוא לא הבית של מכבי
מדובר במגרש של העיריה שמכבי רובצת בו.
הוא לא נקרא "אצטדיון מכבי ע"ש שמעון מזרחי", זה בטוח. והוא גם לא נבנה מכספי האימפריה.
כמו שאמרת, כשיש פסטיבל מגלים אותם משם. עלק "זה הבית שלנו", זה מגוחך כמעט כמו התפיסה העצמית שלהם.

טיטו, אין סיכוי שערוץ מכבי של רקאנטי יתעסק עכשיו בניבולי הפה של פניני. הרקאנטים כבר ידאגו לכך שידברו על זה שאוהדי הפועל זרקו דגלי למטה (הבדים האלה כואבים, מזעזע איך הם העזו לעשות זאת)

איציק 3 בדצמבר 2012

איתי,
ממש לא מעניינת אותי השינאה שלך למכבי אך קצת דרך ארץ. משהו שבונים "על-שם" מישהו זה רק אחרי מותו. למרות קריאות השינאה שלכם, עד כמה שידוע לי, עודו בחיים, תמתין קצת. אם אתה רוצה לבוז לשימעון מיזרחי תכתוב ללא "על-שם" ועדין עמדתך תהייה ברורה.

העו"ד הצהוב 3 בדצמבר 2012

אגב איתי – אתה מדבר על הדגלים "הכואבים", אבל מתעלם משום מה מכוסות שתיה למשל שנזרקו מהיציע של אוהדי הפועל לכיוון מטה.

ובכלל – למה אתה חושב שלזרוק דגלים עם מקלות זה בסדר? למה בכלל לזרוק משהו למטה זה בסדר? תחשוב שאתה היית יושב מתחת ליציע של אוהדי קבוצה יריבה, והיית סופג גשם של שלל דברים – כואבים או נעימים למגע. מה זה משנה? זו התנהגות ברברית והציניות שלך לגבי מידת הכאב של זה, אם קיימת, רק מוכיחה עד כמה אוהדי הפועל לא מבינים מהותה של התנהגות ראויה.

תומאס נוימן 3 בדצמבר 2012

טיטו ואיתי – אם יצא לכם לראות את אתר ערוץ הספורט היום – יצאתם, אין נאמר, טיפשים…

ניר 3 בדצמבר 2012

וואו, כמה מרמור בפוסט אחד! איזה כיף שהדרבי חדר :) !!!

ניר 3 בדצמבר 2012

חזר כמובן…

אזי 3 בדצמבר 2012

אז מה שאתה אומר, זה שאין לנו בית לא לקבוצת הכדורגל ולא לקבוצת הכדורסל.

אז איך זה שאתם ידעים רק לבכות כל החיים ואנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לנצח?

אבי העיתונאי 3 בדצמבר 2012

אתה אשכרה טיפש, וגם פנטזיונר לא קטן.
ביורוליג יש בערך 10 קבוצות עם תקציב גדול ממכבי ואף כפול. למעשה הקבוצות הבכירות ביורוליג משחקות עם תקציב הגדול מכל תקציב הליגה הישראלית גם יחד (כולל מכבי). עם זאת, מכבי מגלה עליהן עליונות פעם אחר פעם, והקבוצות האלו מגיעות להתמודדות מול מכבי – בפרט ביורוליג – כאנדרדוגיות מפוחדות.

הקבוצות עם התקציב הזוטר ביותר ביורוליג, מפרקות בכל יום נתון את כל קבוצות ליגת העל. ראה לדוגמא את ירושלים, זאת הקבוצה המדהימה שאמורה להיות שנייה בליגה, מפסידה לקבוצות שלעולם לא יריחו אפילו יורוליג, לשם המחשה:

ירושלים נכנעה לפרינאי – קבוצת אמצע טבלה אלמונית מליטא – ב-13 הפרש. אלופות הליגה הליטאית, דוגמת ז'לגיריס קובנה, אוכלות את ירושלים ב-10 מ-10 ובפער מינימלי של 20, מול מכבי לעומת זאת, הקובנאים (שרושמים עונה מפתיעה) עדיין יגיעו כאנדרדוג, וניצחון שלהם בהיכל יחשב כסנסציה לכל דבר, גם אם מכבי ב'יום רע' או בתקופה בעייתית.

אני כבר לא רוצה לדמיין את קבוצת האוהדים האומללה שלך נשחטת בידי ריאל מדריד, פנאתינייקוס או צסק"א. קבוצות מולן מכבי מתמודדת שנים ארוכות כשווה בין שווים.

לסיכום, הכסף שמכבי מרוויחה במסגרת הזו מגיעה לה לחלוטין, היא ראויה לטופ האירופי וקבוצת ה'אוסישקין-שירי שואה' שלך ראויה בקושי לאולם משלה…

נ.ב. שטות נוספת שכתבת וראויה ליחס מינימלי, היא 'בריחת הכוכבים מאירופה לנ.ב.א.', כי הרי אין שום בריחה כזו, יש כל הזמן תנועה דו סיטרית, שחקנים עובדים לפי שיקולים של חוזה, דקות משחק ופטריוטיות. כך קירילנקו בעונה שעברה, כך ג'ורדן פארמר וסאשה ויצ'וויץ' העונה, כך בדרך ההפוכה ויל ביינום, ג'רמי פארגו או עומרי כספי.

טיטו מהחפ"ק 3 בדצמבר 2012

טיפש זה מי שעושה מהיורופח מינימום ליגת האלופות. פנטזיונר? לכתוב לך שמכבי זה מונופול של חמישים שנה אחורה וקדימה?

איזה עשר קבוצות? יש לך את צסק"א, בארסה וריאל. 2.5 קבוצות טורקיות – וגם כן, רק בשנתיים האחרונות, אחרי שנים של יובש – שקורסות לפני שלב הנוק-אאוט, ומי עוד? היווניות קיצצו תקציבים, מהכדורסל האיטלקי נשארו רק סיינה, שנפרדה מהבנק שמימן אותה, והג'ינסים של ארמאני במילאנו, הצרפתיות לא רלוונטיות מאז ימיה העליזים של לימוז בתחילת הניינטיז, האקס יוגוסלביות הן ספקיות שחקנים. שאני אבין, בשלב הבא מצטרפות קבוצות נוספות או מה?

איזה קבוצה עם תקציב זוטר מפרקת את הליגה בישראל? מי מהן? שאלון? גדיניה? לובליאנה? באמברג? צ'דביטה זאגרב? הן לא מנצחות בחיפה, כשגם אילת תיתן להם פייט. ירושלים, על ה-4-5 מיליון דולר שלה, כבר שנים לא הקבוצה מספר 2 בארץ מבחינה מקצועית.

בזמנו כוכבים בקליבר של קוקוץ וראדג'ה שרפו קילומטראז' באירופה לפני שנדדו לנבא. היום כוכבים בקליבר הזה מוצאים את עצמם חיש קל בדראפט ובליגה הטובה בעולם. קירילנקו ירק לכיוון של אירופה בגלל השביתה בנבא בעונה שעברה. כך לדוגמה מעצמת כדורסל בשנות השמונים כמו איטליה. מה נשאר ממנה? הכישרונות הצעירים ברחו לנבא, הבולונזיות התפרקו וחזרו בגרסה רזה יותר, הכדורסל שם הוא אפילו לא הענף השלישי בחשיבותו. אינץ' וחצי בעיתון. מדי פעם מפרגנים איזה מחצית שניה בטלוויזיה. ומה הקשר פארגו וביינום? אני מדבר על אירופאים בכירים, ואתה נותן כדוגמה שחקנים שאף אחד לא ספר בארה"ב, באו לישראל, נתנו עונה טובה, והעדיפו את הכסף הקטן (למשלימי קאדר כמוהם) והספסל של הנבא על פני כסף גדול יותר ותהילה באירופה. אם כבר, זה מיישר קו עם מה שכתבתי.

פארגו וביינום, כמו שאר האמריקאים שלא ירקו לכיוונם בגיל צעיר, באו להתגלח עליך באירופה. ברגע שהם עשו את קפיצת המדרגה והנבא הפכה לאופציה, הם אמרו לך להתראות. אפילו שחקן חלש כמו כספי מוצא את עצמו בנבא. אגב, חשבתי שערוצי הספורט נגמלו משידורי כספי, עד שבשבוע שעבר הם העדיפו לשדר את ממפיס והקאבס במקום את הדרבי של ניו יורק. גם פארמר לא הסתכל על אירופה עד השביתה בעונה שעברה. בקיץ הוא עבר בטרייד מהנטס להוקס, ונחתך על ידי האחרונה. מקרה ספציפי של שחקן שהעדיף דקות משחק באירופה במקום לחמם את הספסל בנבא. רודי פרננדז שרף שלוש שנים בנבא לפני שחזר לאירופה. כל צרפתי שמקפיץ כדור פעמיים נבחר בסיבוב הראשון של הדראפט. עכשיו לך לסוף שנות השמונים ותחילת התשעים, ימים בהם היו לך קבוצות אדירות באירופה, ואולי תבין למה אני כותב נדידת האירופאים/כישרונות לנבא. בזמנו היה לך דיבאץ' וחצי בנבא עד שהגיע הגל הקרואטי.

אז לסיכום, כי אני רואה שלא הבנת, לדעתי מנפחים את היורופח הרבה מעבר למידותיה. זהו אינטרס מובהק של ספורט 5, שאחד מבעליו הוא רקאנטי, וערוץ 10, שמשלם עבור זכויות השידור, להעצים את המפעל השולי הזה שלא מייצר באירופה אפילו עשירית מהעניין שמייצרת ליגת האלופות. בגלל זה אתה רואה סיקור נרחב לפני ואחרי משחקים. אייטם של 12 דקות בחדשות הספורט עם פרשנות של סרוסי ערב משחק מול הנגרים של גדיניה. אין ספק שבמכבי יודעים את העבודה. למדו איך למתג את העסק, להבדיל משנות התשעים השחונות במסגרת האירופית, ימים בהם ההיכל היה חצי ריק אלא אם מכבי פגשה קבוצה גדולה. וכשיוצרים עניין מכלום, הספונסרים עומדים בתור, ההיכל סולד אאוט, ויחד עם הזכויות שידור, אפשר להעמיד תקציב שמן מבלי להכניס את היד לכיס.

עכשיו, נגיד שיש הצדקה לשלם למכבי 6 מיליון דולר מדי עונה עבור זכויות השידור ביורופח. כמה לדעתך תקבל קבוצה כמו חולון או גלבוע/גליל עבור זכויות השידור באותו מפעל? אתה יודע, אם דורסמן היה מקבל כרטיס ליורוליג ושליש מהסכום אותו מקבלת מכבי עבור זכויות השידור, ייתכן שחולון לא היתה מתפרקת מנכסיה מיד אחרי הזכייה באליפות, ודורסמן היה עד היום בכדורז"ל. אבל אתה בקטע של לאכול את כל העוגה ולהשאיר פירורים לשאר. קבוצה אחת עם תקציב גבוה משאר קבוצות הליגה גם יחד. רק בישראל.

אבי העיתונאי 3 בדצמבר 2012

איש לא טען שהיורוליג זהה לליגת האלופות, מה לעשות – באירופה הכדורסל לא פופולארי כמו הכדורגל. וזה מה שקובע בסוף.

אבל, אני חולק עליך כמעט בהכול, נתחיל עם התקציב: ברצלונה, ריאל, צסקא, פנאתינייקוס, אולימפיאקוס, אפס פילזן, מילאנו, בשיקטאש, מלאגה, קאחה לבורל, סיינה, פנרבחצ'ה ועוד – אלה קבוצות עם תקציב זהה פחות או יותר או גדול ממכבי.

גם קבוצות התחתית עדיפות בהרבה מכל קבוצה ישראלית, אין סרט שחיפה או אילת מנצחות את פרוקום או שאלון, גם אם נראה לך כך – זה רק בגלל שאתה חושב שמכבי מתקשה באותה מידה מול שניהם, אם תנתח את ההבדלים תבין למה זה קורה, אבל אין סיכוי שבהתמודדות ישירה קבוצה ישראלית שאינה מכבי תסתכל להם בלבן של העיניים.

לגבי הנבא, שוב, אין חולק שהרמה שם גבוהה יותר, החוזים שמנים יותר, והתהילה בלי יחס בכלל. לכן ברור ששחקן שיכול לעבור לשם – יעבור, אגב, זה ממש כמו בכדורגל בכיוון ההפוך (דרום אמריקה לאירופה), האם יש מצב ששחקן כמו ניימאר יישאר כל הקריירה בסנטוס כמו פלה לפניו? ברור שלא. העולם נהיה קטן וגלובלי והכסף קובע בסוף.

אבל, הטיעון שלי הוכיח נקודה אחת, התחלופה בין הליגות שוטפת, בכל שנה עוברים כמה לכאן ולכאן, זה מוכיח על רמה גבוהה מאוד ביורוליג, תזכיר לי אולי כמה משחקני הפועל תל אביב בהיסטוריה הגיעו בהמשך לנבא? וכמה שחקני עבר בנבא נחתו באוסישקין? לו הייתה הפועל קבוצת ענק איכותית באירופה, היא הייתה מייצרת שחקני נבא, וגם מושכת שחקנים שעזבו את הנבא.

מכבי לעומת זאת מחזיקה שחקנים רבים ל-2 הכיוונים, וזה בהחלט סוג של הישג.

טיטו מהחפ"ק 3 בדצמבר 2012

היום לא צריך להיות קבוצת ענק איכותית באירופה כדי לייצר שחקנים לנבא. ירושלים של אדלשטיין השחילה שני אמריקאים לשם (רוג'ר מייסון ג'וניור הצליח יותר מביינום ופארגו ביחד, אשכרה שיחק דקות משמעותיות והיה רלוונטי), ואפילו מכבי חיפה של רוזן. דבר איתי עוד שנתיים-שלוש.

כמה שחקני עבר בנבא נחתו באוסישקין? שנלך לעבר הרחוק, לשמות כמו ת'רדקיל, באק ג'ונסון ופרוויס שורט?

תומאס נוימן 3 בדצמבר 2012

טיפש זה מי שכותב מה שכתבת לגבי ערוץ הספורט, נוכח הכותרת הראשית שלהם עכשיו…

טיטו מהחפ"ק 3 בדצמבר 2012

באיחור של שעתיים אחרי שאר האתרים.

ד"ש לשי.

הקורא בפוסטים 3 בדצמבר 2012

טיפש זה מי שמנסה לענות על פרצי הצדקנות שלך.
ד"ש לחיימק'ה.

האווי לאסוף 3 בדצמבר 2012

טיטו, חלק גדול מהטענות שלך ושל כמותך (שונאי מכבי, לא משהו אחר חלילה), נסובות סביב השיריון של מכבי ביורוליג, מה שמביא לה סכומי כסף גדולים.
מה לעשות שהיורוליג זה ארגון פרטי, וככזה המטרה שלו למשוך קבוצות להן יש את הדבר הנדיר ההוא, נו, אולי אתה מכיר: קהל. חולון, גליל ועוד קבוצות ישראליות ממש לא עומדות בקריטריון הזה אפילו בארץ, לא כל שכן באירופה.
אבל עזוב את זה. אם שיריון הוא כזה דבר גרוע, למה לא שמעתי אף אחד ממכם מתלונן על השיריון של הפועל י-ם ביורוקאפ? אתה הרי לא באמת חושב שהם משתתפים שם בשנים האחרונות בזכות היכולת המופלאה שלהם, בארץ או באירופה?

מכביסט ותיק 3 בדצמבר 2012

הלוזרים האלימים העלובים משתנים עם השנים אבל התירוצים לא מתחלפים (הצבע לעיתים משתנה). זה התחיל בהפועל ר"ג, הפועל ת"א הפועל חולון, הפועל ירושלים – המשותף לכולן – טינופות. המיוחד בטינופת של אתמול בערב שהיא טינופת אמיתית =אותנטית. עוד מעט, ממש עוד מעט, זה עניין של כמה חודשים גם האחיזה שלהם בכדורגל תעלם. מכבי ת"א זאת אגודה מעל לביובית ששמה הפועל ת"א. אגודת מכבי עם אלופה שולטת בכדורעף אלופה לעתיד הקרוב מאוד בכדוריד אלופה נצחית בכדורסל ואילו הם מגדירים עצמם כ"קבוצת אוהדות". אולי תקימו גם את קבוצת הכדוריד והכדורעף מליגה ז'? ביוב אנושי נבחן לא רק במגרש בקללות שואה או בשמחה שהתינוק בן השבוע של אובארוב נזרק מקומה בבנין מגורים. זה גם לא נבחן בשמחה שאהובה תומר נשרפה וגם לא בחילול קברים. ביוב אנושי נבחן גם בצורה פשוטה בתגובות בכייניות אומללות לטור כמו זה.

אנחנו רגילים לראות קבוצות מפסידות שמחות לאחר שהובסו. במשך שנים היו לנו את המחוצקנים מירושלים. איך אמרו שם ? "אהבה תנצח". להם לפחות הייתה אמרה אופטימית להסביר את הלוזריות שלהם. אתם טינופת לוזרית עבריינית.

טיטו מהחפ"ק 3 בדצמבר 2012

ואנחנו רגילים לראות אותכם חוגגים תיקו בכדורגל.

מכביסט ותיק, אתה חסר מודעות לפחות כמו דיוויד בלאט. אתה מדבר על ביוב אנושי? אוהדי מכבי שרו על אבא של שמעון גרשון, אוהדי מכבי המציאו שיר על ביברס נאתכו בעקבות מותם של בנות הדודה שלו ואביו, אוהדי מכבי ביזו דקת דומייה לזכרו של רמי ארמה ז"ל, שחקן עבר בהפועל ת"א, לפני דרבי ה-0:0 בעונת 09/10 (דרבי ה"איך חגגתם בתיקו?", כשחשבתם שהרסתם להפועל את האליפות), אוהדי מכבי שרים "טועמה מחבל" (מעניין מה חושב על זה ערבי מחמד כמו ראדי או מה שמו, דאבור. אגב, איתן טיבי כבר החליף את שם המשפחה?), חיזבאללה, נהמות לטוטו ולקאמנאן (שאחר כך שיחק אצלכם) ובאמת שקצרה היריעה מלהכיל. אז לפני שאתה מדבר על הקהל של הפועל ועל 'ביוב אנושי', תסתכל מה קורה אצלך בבית. תאמין לי, זה לא יותר טוב. ההבדל הוא בהתייחסות של התקשורת…האדומה, עאלק.

מכבי שולטת בכדורעף (ענף של 6.5 קבוצות)? עד לשם הלכתם? מה שאכזבות בכדורגל עושות לאנשים. עוד מעט תנפנף לי בהצלחות שלכם בטניס שולחן ובדוקים.

אחיזה בכדורגל? צר לי לאכזב אותך. קבוצה עם בסיס של 8 אלף מנויים וכזאת שמייצרת לפחות 10 מיליון ש"ח מאירופה מדי עונה, תהיה עוד זמן רב בצמרת. זה מצחיק שאתה מדבר על 'אחיזה' בזמן שיש איזה פראייר קנדי שמביא מהבית 50-60 מיליון ש"ח מדי עונה. עכשיו תגיד לי, כמה זמן אתה חושב שגולדהאר יממן לך תקציב גירעוני של 50-60 מיליון ש"ח (מתוך ה-95 מיליון)? עד סוף חייו? גולדהאר הוא איש עסקים. זה לא אידיאלי מבחינתו להביא 50-60 מיליון ש"ח מדי עונה לתקציב של מכבי. זאת לא המטרה שלו. הוא בונה על השתתפות בליגת האלופות מדי עונה, על בסיס קבוע – מה שלא יקרה כי בכדורגל יש הפועל, חיפה ובית"ר, כשגם הניקוד הנמוך, פועל יוצא למסורת העלובה שלכם באירופה, אמור להקשות על ההגעה לשם מדי עונה. בסופו של דבר ימאס לו כמו שנמאס לגאידמק. ואז התקציב שלכם ייחתך בחצי, והיתרון הכספי שלכם על שאר הליגה יעלם ואיתו חלומות האליפות. לא שאתם עושים עם זה משהו…הבנאדם שרף יותר מ-200 מיליון ועדיין לא הבאתם תואר. השאלה היא אם תגרדו איזה אליפות לפני שגולדהאר יעשה ויברח או סתם יסגור את הברז ויבנה על הצעירים…

אפרופו אחיזה בכדורגל, אתה מדבר לי על לוזריות בזמן שאני חוגג מדי עונה זכיה בגביע המדינה בכדורגל, בעוד שהקבוצה שלך סיגלה לעצמך מנהג כזה – לעוף בסיבוב ח' מול קבוצות ליגה לאומית. וואלה, שנה אחרי שנה גביע על הראש של חיפה, שער אליפות בדקה ה-92, לצאת מנצח כמעט מכל דרבי. צר לי, לא מרגיש לוזר. מה לעשות? עכשיו תן לי את השמות של הקבוצות שבעטו אותכם מגביע המדינה בשנים האחרונות. מה היה לנו שם? הפועל ירושלים, בית"ר/שמשון, הפועל עכו בגרסת הליגה הלאומית…טוב, נו, תמיד אפשר להתנחם בכך שמכבי שולטת בכדורעף.

מכביסט ותיק 3 בדצמבר 2012

שמחתי לקרואת תגובתך כי זה בדיוק ההבדל בין "הביוב האנושי" לבין מכבי ת"א. בהנחה ששמעת שירים כאלה מאוהדי מכבי בעבר (ואני מאמין לך) מתי שמעת לאחרונה את הקללות האלה? (אולי מלבד מידי פעם טועמה מחבל). 6 שנים לא נשמעו קללות כאלה.
שמחתי לקרוא תגובתך כי אתה אפילו לא כתבת את המשפט העלוב שכל אוהד עלוב של הפועל אומר "אני אישית מתנגד לשירי שואה". אפילו את זה לא טרחת לכתוב.
ההבדל הבסיסי בין מכבי ת"א לזוהמה כמוכם זה שאנחנו לא מודאגים שלא ישאר לנו ספונסר- למה? כי תמיד יגיע עוד אחד. בניגוד אליכם שאתם מצורעים. כל מי שמתקרב אליכם בורח. בכדורסל בכדורגל בכל ענף. ו"אתם" מבחינתי זה גם ירושלים של כדורסל וכדורגל. אתם מצורעים כולכם. למכבי מגיע מליארדר, לא נוח לו מביא מליארד אחר. לא לקחנו אליפות 10 שנים ואתם הצלחתם באירופה אבל אצלנו עומדים בתור לתת כסף ואילו אתם אוספים מטריד מינית אומלל שמלקק לציפורה לבני את העכוז והוא מתחנן בפייסבוק רמאים רמאים תביאו את הכסך שהבטחתם לי. אתם פתאטים. מאז שלוני שפך מליונים אני שומע את המשפט "שיגמר לכם הכסף".
אם אתה סופר תארים בכדורגל תספור ותודיע לי כמה לקחת אני נותן לך את ההנחה שאני נותן למכבי חיפה העלובה ותתחיל רק מ-1950 כי קודם "זה לא נחשב".
ותראה איזה קבוצה דחויה אתם בכל סקר שנערך – גם בידיעות אחרונות לפני כחצי שנה נקבע שלהפועל יש את כמות האוהדים הנמוכה ביורת מכל קבוצות הכדורגל ועוד בצורה משמעותית. מעניין למה.

דרך אגב- לא אמרתי שאתם לוזרים בכדורגל. אתם ווינרים גדולים מה שאמרתי שאתם טינופות של אוהדים האסקנים שלכם טינופות לאורך השנים. אתם ביוב אנושי.

דרך אגב מתי במשחק דרבי יצא טיל לכיוון שער 5 שכמעט הרג בחורה? למזלכם לא רק התקשורת אתכם אלא גם בתי הדין. מתי לאחרונה זרק אוהד מכבי משער 11 רימון הלם לשחקנו לשעבר ופצע שחקן קבוצה? אתם טינופת אלימה דחויה ושנואה.

העניין שזה לא רק 50 או 500 או 1000 מדובר בקומץ של 6000 איש עלובים.

אתה לא נשמע אדם אלים אבל אתה שותף לאלימות שאתה אפילו לא מתבייש בשיר שואה.

אני אומר לך שאם אני הייית שומע במגרש ספורט "אבוקסיס למשרפות" או "שואה לאמסלם שמעון" לא הייתי נשאר ביציע. אבל אצלכם זה בקריצה ובהשתתפות.

בחצי גמר גביע מדינה כדורסל לפני כמה שנים הגיעו כ-5000 אוהדי הפועל לדורותיהם – כולם אבל כולם צרחו "שתהיה שואה למכבי". גם כאלו שסבא שלהם נשרף באשוויץ.

ניוקו אריק 3 בדצמבר 2012

מכביסט ותיק,
דרבי אחד לפני הדרבי שנורה הטיל משער 5 לשער 11, קרה בדיוק ההיפך. במזל איש לא נפגע והתקשורת כמובן לא דיברה על זה. מדובר על דרבי ה2-2 כשבן שהר השווה דקה 90. פצצת תאורה נורתה מ11 ל5. חפש ביוטיוב. יצאת, איך לאמר, פטאת. וזה בלי קשר להיותך "ותיק" שמדבר בפנינים נהדרות.
מיליארדרים עומדים לכם בתור.. חוכמה גדולה לקחת ככה אליפויות! איזה כיף! יש לנו הכי הרבה כסף! תעבירו את הספורט למהדורה של דירוג מיליארדרים בדה מארקר וזהו

ניוקו אריק1 3 בדצמבר 2012

דווקא אוהדי מכבי כן ירו פצצת תאורה לשער 5, דרבי אחד לפני שאוהדי הפועל עשו את זה ונפצעה הבחורה. במזל אף אחד בשער 5 לא נפצע והתקשורת לא דיברה על זה. מדובר על דרבי ה2-2 כשבן שהר השווה דקה 90. יצאת פטאת!
אגב, בן כמה אתה? "ותיק" שאומר הגועל כאילו הוא ילד בן 15. אני מרחם עליך.
יופי, מיליארדרים עומדים לכם בתור. חוכמה גדולה לנצח ככה!

אזי 3 בדצמבר 2012

טיטו,
שמת לב שבתגובה אחת אתה מתלונן שמכבי כדורסל מביאה את הכסף שלה מאירפה ובתגובה אחרת אתה מתלונן שמכבי כדרוגל מביאה את הכסף שלה מהבעלים?

אני מבין שלשיטתך, אסור למכבי כלשהי להביא כסף משום מקום…

טיטו מהחפ"ק 3 בדצמבר 2012

אזי, אני לא מתלונן על הכסך שגולדהאר מביא למכבי רגל. אני רק אומר שיהיה לזה סוף. כל אדם בר דעת מבין שזה לא אידיאלי לממן תקציב כזה גירעוני מדי עונה, גם כשמדובר במיליארדר כמו גולדהאר. החלון הזדמנויות שלכם קצר ממה שאתם חושבים. כדאי לכם מאוד לזכות באליפות בשנה-שנתיים הקרובות.

ולגבי המכביסט הוותיק שבונה על הפראייר התורן…לא כל יום גולדהאר. הבנאדם אוטוטו עוקף את גאידמק בסיבוב. אתה שומע על "שיגמר לכם הכסף", ואני כבר שלוש שנים שומע על "מכירת החיסול בהפועל". חבל שאתם לא מבינים שכשזהבי ושכטר נמכרים לאירופה, נכנס כסף למועדון, ובכסף הזה מגיעים דמארי וטב"ח. אז מה עכשיו? בונים על מכירת החיסול הבאה? ואל תגיד שלוני שפך מיליונים במכבי כי אולטראס מכבי לא יראה את זה בעין יפה.

לגבי מכבי סל, הבאתי את הדוגמה מהכדורגל. קבוצה זוכה באליפות, מעפילה לליגת האלופות, ומקבלת מאופ"א את אותם הסכומים שקיבלה קודמתה. חיפה 2009, הפועל 2010. מה קורה בכדורז"ל? אתה רואה את חולון של דורסמן זוכה באליפות ומתפרקת מנכסיה. למה? כי היא לא משוריינת ביורופח, וגם אם היא היתה מקבלת כרטיס אוטומטי למפעל הזה – היא לא היתה רואה עשירית מהסכום שמכבי מקבלת בגין זכויות השידור.

מכביסט ותיק, לגבי שירי השואה, זה יעלם מהנוף רק על-ידי הידברות, הסברה וגינוי מצד אנשי הפועל. מראש אני מודיע שזה לא יקרה ביום אחד. אנשי הפועל מול אותו קומץ אולטראס שעושה דווקא ועוד יהרוס את הפועל. זה בטח לא יקרה בגלל אמירות פופוליסטיות של אנשים מבחוץ. אני לא צריך להתבייש ובטח שלא להתנצל בפניך על מה שעושה אותו קומץ אולטראס. מובן מאליו שאני נגד אותן קריאות. שוב, יום יבוא ואותו קומץ יהרוס את הפועל. אתה, כאוהד מכבי, דווקא אמור לשמוח שיש כאלה מטומטמים בקהל של הפועל שמכתימים מועדון שלם.

6 שנים לא נשמעו אותן קריאות במכבי? נסה שנתיים. מה שנתיים? תראה את רפרטואר הנאצות של הקפטן שלך מאתמול. שזה הרבה יותר גרוע מאיזה ילד בן טיפש עשרה ביציע. מה מזרחי עישן כשבחר אותו לקפטן לפני אליהו? לא עקבתי אחרי הקהל שלכם בשנה האחרונה. אבל אם אני אחפש, ואהיה אובססיבי כמוך, אני בטח אמצא. אגב, ההגדרה שלך לביוב אנושי וטינופות היא סובייקטיבית משהו.

וחופשי מלפני קום המדינה. זה נותן לנו 9 או 10 הפרש בניצחונות בדרבי במקום הפרש שלוש מקום המדינה.

טיטו מהחפ"ק 3 בדצמבר 2012

עריכה: כסף.

הקורא בפוסטים 3 בדצמבר 2012

ומה עישנו מנהלי הפועל כשמינו את מר אבוקסיס לקפטן?
הוא לא פרובוקטור?
מהגדולים שקמו.
בקיצור תרגיע עם הצדקנות וביום שתשפוט את מכבי באותם סטנדרטים בהם אתה שופט את הקבוצה שאתה אוהד יהיה בכלל שווה להתדיין איתך..

כוכב עליון 3 בדצמבר 2012

גם הפועל ר"ג טינופות? תשמע, גם אליצור נתניה הגיעו לגמר פעם נגד מכבי גם הם טינופות..שלא לדבר על מכבי ר"ג הפאשיסטיים האלה

מכביסט ותיק 3 בדצמבר 2012

ציינתי רק קבוצות הגועל אם לא שמת לב לכולן יש מחנה משותף -מפגש עם המשטרה

אדום עולה 3 בדצמבר 2012

פיהוק.

1000 מילה ולא הבנתי מה הבעיה שלך עם קונספט קבוצת האוהדים חוץ מזה שאתה עדיין שונא את הפועל .

טל בן יהודה 3 בדצמבר 2012

א״ע,

אין לי שום בעיה עם קבוצת אוהדים, מצידי שיהיו כמה שיותר כאלה…
אני פשוט לא מבין למה אוהדי הפועל מסיקים שכולם, כולל אוהדי מכבי, צריכים לראות את היופי שבדבר ולהעריך את ההישג. מעולם לא הצלחתי לראות משהו יפה בהפועל, ואני לא אתחיל עכשיו. באותו האופן שאתם לא הייתם שמים קצוץ על קבוצת אוהדים של מכבי שעשתה את אותו הדרך שאתם עשיתם…

ואני ממליץ על 2 כוסות קפה מיד כשאתה קם.
זה עובד בשבילי יופי בכל עניין הפיהוקים.

המשך שבוע נעים.

S&M 3 בדצמבר 2012

זה לא תרגיל בפסיכולוגיה אלא תרגיל באוטוסוגסציה. אני ממש אוהב את מיזם קבוצת האוהדים. לא סבלתי הפועל לפני כן. אני אוהד מכבי ר"ג במקור.

ההבדל בין הפועל למכבי, שקבוצת האוהדים של הפועל הגדילה את מעגלי התמיכה בה. קבוצת אוהדים של מכבי, תשאיר אולי אלפיים אוהדים, שגם הם יעזבו אחרי עשר שנים ללא אליפויות אוטומטיות.

למכבי, עד שלא יוכח אחרת, אין אוהדים אלא רק מסתפחים. אוהדים צריכים להתחשל באש הגיהנום של ירידות ליגה, לעמוד ולשיר כמו ששרו אוהדי היונייטד, מכבי חיפה וביתר ירושלים. ולשרוד. אלה אוהדים.

עד שלא יקרה התרגיל של התפרקות ותקומה, למכבי אין אוהדים, סתם אנשים שאוהבים לחשוב שהם מוצלחים כי הם רואים רק נצחונות. אוהד צריך גם או רק לסבול. עד שלא סבל, הוא לא אוהד אמיתי.

לכן, באמת, של נעלייך כשאתה לועג לקבוצת האוהדים של הפועל תל אביב. הם ניצחו את המערכת, סבלו, גילו יושרה כשלא עלו ליגה בתחמנות. גם אם הם חארות של אנשים ששרים שירי שואה, המיזם שלהם הוא פרק מפואר בספורט הישראלי.

מכביסט ותיק 3 בדצמבר 2012

מכבי בכדורגל המועדון עם הכי מעט תארים מבין 4 "הגדולות" ב-15 שנים האחרונות. כמות הכרטיסים שמכבי מוכרת היא הראשונה או שניה לאורך כל התקופה. של נעלייך מעל רגלייך שאתה דובר שקרים ודברי רהב.
"אוהד צריך לסבול" זה נכון. ואתם תסבלו עוד שנים על גבי שנים. מנטאליות של לוזר.
בניגוד לחלק מאוהדי מכבי אני אוהב את המנטליות המכביסטית של האוהדים. אנחנו באים רק לנצח ולקחת תארים. אנחנו לא באים בשביל האהבה ולא חיבים לעודד קבוצה נכשלת. זה ההבדל בין הפועל למכבי. לכן גם הנכדים שלך לא יראו אליפות בכדורסל וזה בקרוב מאוד בכדורגל. את שליחת נמני למשרפות אני משאיר לך ולהיטלר חברכם לשירה.

ניר 3 בדצמבר 2012

תסלח לי, אבל ישנת ב-10 שנים האחרונות?!?! אוהדי מכבי בכדורגל שדרגו את המונח "סבל" לרמות חדשות. מפח נפש אחד אחרי השני, כשלון אחרי כשלון. ההבדל בין אוהדי מכבי בכדורגל לבין אוהדי הפועל בכדורסל, הוא שאוהדי מכבי בכדורגל סבלו בגלל הרצון לנצח ולקחת אליפות.
אוהדי הפועל בכדורסל סבלו? איזה סבל? אני רואה אותם רק נהנים לנפנף ב"קבוצת האוהדים" שלהם. לדעתי הם נהנו מלדרוס ליגות נמוכות, ועכשיו מרגיש לי שהם קצת הפסיקו ליהנות. אוהדי הפועל מתים על הקטע המסכן הזה "נטשו אותנו, הרסו לנו את המגרש, בואו נהנה קצת בליגות נמוכות". פתאום הם השיגו את המטרה שלהם לעלות לליגת העל, מטרה בינונית בפני עצמה, וכבר לא כזה כיף, כי הם פשוט עוד קבוצה בליגה שחוטפת 20 הפרש ממכבי, וברור להם שהקבוצה לעולם לא תעשה את השדרוג הדרוש כדי להפוך לגורם משמעותי בליגה. מעכשיו הם ידשדשו בבינוניות שלהם. וזו לדעתי הבעיה הגדולה, כי לא נראה לי שהם רוצים להביא אותה לרמות הגבוהות באמת.
וזה בעצם כל ההבדל בין מכבי להפועל – שאיפה למצויינות מול שאיפה לבינוניות ולרחמים עצמיים. אז כל הכבוד על מיזם האוהדים (באמת, אני לא ציני…), אבל אם אתם באמת רוצים הערכה, בואו נראה אתכם מביאים את הפועל חזרה לשנות ה-60 שלה. אני לא רואה סיכוי שזה קורה, והאמת, אני גם לא רואה שום רצון שזה יקרה.

פנדלוביץ' 3 בדצמבר 2012

אני חולק על המשפט "שאיפה לבינוניות".

לכל קבוצות האוהדים הללו, אדומות צהובות ירוקות או וורודות, קופים ירוקים, שחקן 12, פסיכופאטים באדום, יש מטרה אחת: כוח. להרגיש שהם בשליטה, להשתגע, לקבל כותרת בעיתון. הם כמו המפלגה בספר 1984 שכל מה שהיא רוצה זה עוד ועוד כוח.

זיו 3 בדצמבר 2012

מצוין טל. ושהפועל ילכו לשתות מהים של גורדון ביום שסוגרים אותו לרחצה. משנאה לא יצא ולא ייצא לכם כלום, וכל עוד מכבי כאן – גם לא מאהבה. צהוב עולה!

איציק 3 בדצמבר 2012

ראיתי את המשחק מהספה בבאר-שבע ורציתי שמכבי ינצחו בהפרש כמה שיותר גדול, ובכול זאת בלי מספר הערות ובראשן אשר אינן קשורות ליכולת במיגרש אי-אפשר:
1. האוירה ברוב הזמן היתה נפלאה מצד שני הצדדים. רוב הזמן העידוד היה הוגן ומספר התפרצויות הנאצה היה מינימאלי. גם את מה שנשאר צריך להוקיע משני הצדדים.
2. סיפור השקל של שלף. אני לא יודע האם באמת נזרק השקל ואם לא, כל עוד לא היתה פגיעה חמורה במישהו זה לא כל-כך חשוב. לפני שכל אוהדי הפועל תל-אביב קופצים, אומר, שאם היה צריך לטפוס את הפושע ולהרחיק אותו לפחות כמו את זורק המצת, ועדיין זה לא כל-כך חשוב. מה שהרבה יותר חשוב זו קבוצת היורקים. שקל פוגע, ואם לא פוצע אולי כואב קצת ועובר. יריקה זו השפלה הרבה יותר בזויה. היורקים הם לא אוהדים ולא שום דבר, הם חבורה פחדנית של יצורים בזוים אותם מכבי, עוד לפני המשטרה, ביחד עם אוהדיה האמיתים צריכה לטפוס ולהרחיק לצמיתות. הם לא נערים/נוער/פרחחים/קומץ. הם יצורים בזוים שמקומם לא עם אוהדי מכבי, ולא עם אוהדים של קבוצות אחרות.
3. כשפניני שיחק, כמדומני, בשרון או הרצליה ושיחק בצורה פרובוקטיבית, שמעתי מפרשנים שזו חוצפה חיובית של נער המפש הכרה. לא אהבתי את הדרך אז. בהפועל ירושלים הוא היה שחקן צעיר עם אופי מגעיל ושנאתי את זה אז. בשנתו הראשונה במכבי הפרובוקציות היו מגעילות לא פחות ממה שהיה בקבוצות הקודמות, אך בשנה שעברה נראה שהוא התחיל ללמוד ואף בעצמו העיד על כך. לדעתי אחרי הבושה של אתמול הוא אמור לעוף מתפקיד הקפטן. טראש-טוק ופרובוקציות הם לא המצאה שלו אך גם שם יש איזה קוד אתי בלתי כתוב. אני לא חושב שיש סיבה אחת שקפטן של קבוצה יתנהג כך. כולם ראו את התנהגותו ורבים גם קראו את השפתים. לצערי, אף אחד במכבי לא יעשה כלום עם זה.
4. רמת המשחק היתה מחרידה. מכבי שיחקה גרוע לאורך רוב המשחק, היא פשוט גדולה על הפועל בחמש רמות ובגלל זה ניצחה בקושי ב-20 הפרש. הפועל הוציאה מהחמישיה הרבה יותר ממה שהיא מסוגלת בדרך-כלל, אך ללא מתן נאור, וללא ספסל שתורם ולו קצת, לא ניתן לעשות יותר מהנעשה.
5. טוב שהדרבי חזר, חבל שהרמה מימי זלוטיקמן, לארגי, מרסר, ושימו כל מה שתרצו מהצד של מכבי, לא חזרה. אולי בדרבי הבא…

Shai 3 בדצמבר 2012

לטפוס=לתפוס(X2)

איציק 3 בדצמבר 2012

גדול, טפסת אותי.
קבל 100 נקודות חיים.

אלכס 3 בדצמבר 2012

איציק, המשחק בהחלט לא היה ברמה גבוהה, אבל אל תגיד 'מחרידה' וכ', זה לא לרמתך הגבוהה. תשאיר את זה לבורוביץ' ודומיו.

איציק 3 בדצמבר 2012

אלכס, המשחק היה רע ומטה. תראה שוב את המשחק. אולי הלחץ, אולי החילופים של בלאט, ואולי אלו לא השחקנים של פעם, אבל מכבי לא שיחקה טוב לא בהגנה ולא בהתקפה. הפועל לא יכלה לצפות ליותר מהחמישיה, אך הספסל לא הגיע למשחק, אפילו לא לספסל. חבל, היתה במה ראויה (להוציא כמה דברים של אוהדים ופניני) והשחקנים לא התעלו.

אדם בן דוד 3 בדצמבר 2012

טור מצוין. אתה צודק בהחלט- אני די בטוח שגם קבוצת אוהדים של מכבי הייתה מגעילה אותי. אני גם התגעגעתי לדרבי- אין משחק ספורט שמוערר בי אותן אמוציות כמו הדרבי בכדורסל. אוהדים דוחים יש בשני הצדדים (קונדומים? באמת? מה הסימליות שבזה? לא הבנתי) אבל הרב הוכיח שהוא בא להינות. אז שתהיה תבוסה למכבי, ששימון ימשיך להתעורר ולראות במראה את הפרצוף מלפפון חמוץ הצדקני שלו, ושנמשיך לחיות איש איש בדרכו.

אזי 3 בדצמבר 2012

הרגע שאני לוקח מהמשחק:

הקהל של מכבי התחיל לשיר שיר בגנות הפועל שמכיל בתוכו הערה גזענית על המקצוע של אחד משחקני הכדורגל של הפועל.

הבעלים של מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, תופס את המיקרופון של הכרוז ודורש מהקהל הצהוב להפסיק לקלל.

הקהל של מכבי משתתק, ומנסה להחליט מה יהיה השיר הבא.

הבעלים של הפועל, כ1500 אנשים ביציע, קופצים על ההזדמנות ומציעים לבעלים של מכבי לשים קץ לנפשו.

באים מאהבה.

פנדלוביץ' 3 בדצמבר 2012

:-)

דניאל 3 בדצמבר 2012

לא חביבי. זה היה הרגע שבו אוהד מכבי ירק עליי ועל אחותי, ואוהד אחר הרביץ לי ליד הבן שלו בן השמונה.

העו"ד הצהוב 3 בדצמבר 2012

דניאל, אם ישבת בשער 8 במקרה, ישבתי שם גם.
אני לא מצדיק התנהגות אלימה של אף אחד. אבל אל תיתמם. הרי באת בכוונה להתסיס. כשכל האזור סביבך שקט, ואתה נעמד וצועק "שמעון מזרחי תתאבד כבר", אתה יודע שזה עלול ליצור תגובות נזעמות מהסביבה.

שוב – אני לא מצדיק שום צעד אלים. לא מכות, לא קללות ולא שום דבר דומה לזה. אבל אל תיתמם ותספר את הסיפור באופן חלקי…

אדום 3 בדצמבר 2012

מעניין למה הוא לא דרש את זה ב1000 פעמים האחרות שהוא שמע את זה?
יכול להיות ששמעון צבוע? לא, אני בטח טועה, שמעון הוא צדיק וככזה אני מאחל לו מפגש קרוב עם חברו הקרוב(מוני)

אזי 3 בדצמבר 2012

תזכיר לי מי דורש מאוהדי הפועל להפסיק את השירים שלהם?

עידן. 3 בדצמבר 2012

אדום- איזה אדם מגניב וחתרני אתה, אתה מאחל לשמעון מזרחי לפגוש את מוני בקרוב- אה, עכשיו הבנתי, אתה מאחל שימות בקרוב (איזה מצחיק אתה).

אתה יודע מה, כאוהד אני יכול להבין, גם אם לא להצדיק, אנשים שבלהט משחק מצטרפים לקריאה קבוצתית בלי לחשוב יותר מידי מה הם אומרים (בין אם שואה או מחבל). הם אולי טמבלים אבל לא בהכרח אנשים רעים.

אתה לעומת זאת שיושב בבית מול המחשב וכותב בלי להתבייש שאתה מאחל מוות לאדם מסוים שאותו אתה לא מכיר בכלל, מייצג את חלאת המין האנושי.
(ומה באמת אתה יודע על שמעון מחוץ לכדורסל? אתה יודע משהו על התרומות שהוא נותן או על ההתנדבות שלו במחלקת איתור נעדרים?)

כוכב עליון 3 בדצמבר 2012

לא התבלבלת קצת באדום? זה לא אלה מירושלים שבאו פעם מאהבה? אגב, אני זוכר שהייתי ילד והייתי הולך למשחקי כדורגל הייתי פשוט מתחלחל איך כל קבוצת אוהדים הייתה שרה לסתם שחקן שנפל על הדשא :"הוא מת, הוא מת", ככה לאחל מוות ליריב ספורטיבי? או שזה רק נדמה לי וסף הרגישות של מכבי בכדורסל שונה מסף הרגישות של זו בכדורגל?

אזי 3 בדצמבר 2012

לא לא..
אלו אוהדי הפועל תל אביב.
האוהדים הנפלאים בעולם.
אלו שמעודדים בכל מצב. באש ובמים, בשואה ובסרטן.
אלו שמתמודדים עם אמפריות הרשע הגדולות בצהוב שעובדות על כסף ודם של ילדים נוצרים לעומת הפועל שעובדים על לחם ואהבה.

כוכב עליון 3 בדצמבר 2012

אז בכלל פניני צריך לשחק בהפועל (סרטן כבר יש לו ברזומה הטראש טוק, חלק אומרים שגם מוטיבים מהשואה כלולים בטראש טוק). אגב, אם אוהדי הפועל יגידו ששירי השואה הוא טראש טוק עם אוהדי מכבי אז זה יהיה בסדר?

אזי 3 בדצמבר 2012

דניאל ואדום (וכל אוהד הפועל אחד שחשב כמוכם כשקרא את התגובה שלי),

לרגע לא באתי להצטדק ולהגיד שאוהדי מכבי הם (אנחנו) היפים באדם, ואצילי נפש.
חלילה ופחות מכך.

מה שכן התכוונתי להגיד, זה שתפסיקו לחשוב שהשמש זורחת לכם מהתחת ותפסיקו להתיפיף.
תפסיקו לבכות שאוהדי בית"ר נהמו לטוטו ואז תציעו לי להשרף בשואה.
תפסיקו לבכות שאתם קבוצת אוהדים נפלאה ורומנטית ואז תציעו לבעלים של מכבי להתאבד.
תפסיקו להגיד שאנחנו מחממים את האוירה במסיבת עיתונאים מתריסה.
תפסיקו להתלונן שאתם חוטפים מכות בכל מקום כשאני מכיר מספיק אנשים שחטפו מכות מאוהדי הפועל.

אני מנוי למכבי בכדורגל. ומתחילת העונה (האמת שכבר מתחילת העונה שעברה) אנשים לא שרים יותר לסלים טועמה מחבל. נכון, יש את ה30 המטומטמים שכן, אבל כל שאר האיצטדיון משתתק בחלק הזה של השיר.
מצד שני בא אריאל גרייזס וכותב שני פוסטים על זה שגזענות זה אסור ושירי שואה זה מותר.

בקיצור, חארות יש בכל קבוצה.
איכשהו, כולם מודים שהם חראות, ורק לכם תמיד יש לגיטימציה…

יונתן 3 בדצמבר 2012

ושום מילה על הקפטן הצהוב? ההתנהגות שלו הבחילה כמעט כמו פוסט ה 100 הפרש שלך.
במחשבה שניה, אין יותר מתאים מפניני להיות הפרצוף של מכבי.

כוכב עליון 3 בדצמבר 2012

ביכולות שלו הנוכחית, הישבן שלו מתאים מאד לספסל המרופד בנוקיה

אזי 3 בדצמבר 2012

יונתן, תהיה אמיתי עם עצמך רגע…
הרגשת ככה גם כשהוא שיחק בהפועל ירושלים?

מכביסט ותיק 3 בדצמבר 2012

רימון הלם על שמעון גרשון שפגע באבוקסיס אומר הכל לגבי הזוהמה הזאת

איציק 3 בדצמבר 2012

כן, מאוד, וגם לפני זה.
הוא לא ראוי להיות קפטן מכבי. אני אומר זאת כאוהד מכבי. חבל שהוא הפנים של הקבוצה אותה אני אוהד.

יונתן 3 בדצמבר 2012

אזי – לגמרי.
מדובר בחלאה אמיתית בלי קשר לצבע החולצה שהוא לבש.
אפשר עכשיו להתייחס ענינית להתנהגות שלו אמש?

אזי 3 בדצמבר 2012

אפשר –
אני לא אוהב את ההתנהגות הזאת.

אגב המון שחקנים עושים את זה, הוא לוקח את זה שלב אחד קדימה.
מה שכן, הוא לא משחק מלוכלך (או לפחות פחות מפעם), ולשחק מלוכלך זה דבר הרבה יותר גרוע בעיני.

GIL 3 בדצמבר 2012

אזי – אתה משכלל כאן את פרקטיקת "כן אבל" לדרגה גבוהה מאוד.

אנונימוס 3 בדצמבר 2012

רק רציתי להוסיף על כל קודמיי שאני מאד נהנה מהתגובות המלומדות והשקולות של מכביסט ותיק

כוכב עליון 3 בדצמבר 2012

ובעיקר מהתגובות הנאורות והאינטילגנטיות שלו..לא יודע למה אבל המילה טינופת ישר קופצת לי לראש..

איתי 3 בדצמבר 2012

חבל להתאמץ. אוהדי מכבי בחיים לא יבינו. גדול עליהם. אלו אוהדים מזן אחר. חד מימדיים.

אזי 3 בדצמבר 2012

ולא שלמים ועגולים ונפלאים כמוכם.

מכביסט ותיק 3 בדצמבר 2012

אנחנו אכן במישור אחר של אליפויות גביעים תארים והישגים. אתם במישור של כושר גופני. זה בסדר כל אחד מפרש ספורט תחרותי בצורה אחרת.

העו"ד הצהוב 3 בדצמבר 2012

וואו – כמה אמוציות בטור אחד. ללא קשר לאיזה צד אתה שייך, עוצמה כזו של רגשות קיימת רק בדרבי. התגעגעתי.

לגופו של עניין:
קודם כל – הטור נכתב על הדרבי בכדורסל ועל קבוצות הכדורסל. לכן כל הקשקושים בקשר לענפים אחרים לא רלוונטיים כאן. האמת – גם לא מעניינים אותי.

קבוצת אוהדים: אני, בניגוד לכותב הטור ובניגוד להרבה מחבריי הצהובים, דווקא כן יודע להעריך את הפרויקט הזה. מסיבה אחת פשוטה: לקחת אחריות ולעשות מעשה. כאן בערך נגמרת הסימפטיה אל הקבוצה האדומה. הסימפטיה לרוב אוהדיה – אינה קיימת. אוהדי הפועל תמיד מתגאים כמה הם "באים מאהבה" ועוד כל מיני ביטויים רומנטיים כאלה ואחרים – מעניין למשל – כמה פעמים כשהפועל שיחקה בליגות נמוכות נשמעו שירי נאצה נגד מכבי, חלקם כוללים המלצות ליו"ר הקבוצה בדבר פעולות אותן עליו לנקוט לדעתם?

יורופח ושאר דברי ביקורת על הכדורסל האירופי: קודם כל, נכון – כדורסל אינו הספורט הפופולרי ביותר בעולם או באירופה. אבל כנראה שכל מי שקורא את הטור הזה אוהב כדורסל. ואוהבי כדורסל באירופה לא חסר. נכון – חלק גדול מהתקציב של מכבי הוא בעקבות השתתפות ביורוליג (קרא לו יורופח או כל דבר אחר). מה לעשות – זהו המפעל הבכיר בכדורסל האירופי. המפעל היוקרתי. נכון, מדובר בגוף מסחרי ומכבי חתומה על חוזה מולו. אבל מכבי הגיעה למעמד הזה בזכות. שנים של אליפויות שהובילו להשתתפות במפעל. צעד אחר צעד. אליפויות אירופה. בניית מסורת. במקום לרדוף אחרי קבוצות מכבי תמיד הגדירה מטרה. תמיד הכתיבה את הקצב מבחינתה. מזכיר לכולם, שבשנה שאחרי איבוד האליפות ההיא (אני לא מדבר על גניבת האליפויות במפעל הפיינל 4 בליגה, אלא על השנה שגליל לקחו בתחילת שנות ה 90 הנוראיות), מכבי לא שיחקה במפעל הבכיר. מזכיר גם לכולם, שהפועל סיימה את אותה העונה במקום הראשון עם אחת מקבוצות הכדורסל היותר טובות שנראו בישראל. האם הפועל לקחו אליפות באותה שנה?
מכבי היא מותג, בזכות. מכבי מעולם לא "חגגו" אליפות כשהם לא לקחו אותה. לא בארץ, לא באירופה. לא הרמנו כוסות פלסטיק אחרי הפסדים בגמר הפיינל 4 לקבוצות עם תקציב פי 4 מאיתנו. כי הפסד זה הפסד. וכשמפסידים צריך לעשות בדק בית. מהות המכביזם זה ניצחון. זה מה שאנחנו.

לא אמשיך כי בכל זאת אני רק טוקבקיסט ויש כאן כותבי טורים, אבל אסיים עם מילה על האוהדים: אי אפשר לקחת מהאוהדים של הפועל את ההתלהבות. את השירה הבלתי נפסקת. גם ב – 20 הפרש. אבל להגיד על אוהדים שכל שיר שני שלהם הוא שיר נאצה, "אוהדים מדהימים" יהיה עלבון. מישהו כאן הזכיר את זה ששמעון מזרחי לקח את המקרופון כמה פעמים כשהאוהדים של מכבי שרו שירים בגנות הפועל והשתיק אותם. מתן נאור עשה את זה בדיעבד אחרי משחק בעמוד הפייסבוק שלו. זה ההבדל בין הקבוצות. והמעשה שהוביל את מתן נאור להביא את סלידתו היה חמור הרבה יותר מהשירים של אוהדי מכבי.

ומשפט לסיכום: אין כמו דרבי תל אביבי. התגעגענו.

מכביסט ותיק 3 בדצמבר 2012

מתן נאור? תכנס לדף הפייסבוק במידה והוא השאיר את הפוסט כפי שכתב אותו – אתה יודע כיצד הוא בחר לגנות את "קללות המוות לאבא של רגב"? הוא כתב לאוהדי הפועל – לא הייתם צריכם לקלל ככה את רגב פנאן אבל אם כבר קללתם אז לא לעשות זאת בפניו…..

אם כבר קללתם את רגב פנאן בקללות שהאוזן לא מסוגלת לשמוע אז לפחות תעשו את זה שכהוא בחדר הלבשה…..וזה מפיו של השחקן המתון בקבוצת האוהדים הנפלאה.
כלומר לשלוח את נמני למשרפות זה בסדר כל עוד נמני לא בבלומפילד. זה אכן חינוך קלאסי של טינופת.

העו"ד הצהוב 3 בדצמבר 2012

ציינתי את מתן נאור כי הוא היחיד ששמעתי ממנו איזשהי ביקורת. אני גם לא חושב שזה תפקידו. במקרה הזה – באמת מדובר במעט מדי מאוחר מדי.

קבוצה שקוראת לעצמה "קבוצת אוהדים" צריכה לקחת אחריות על "האוהדים". אם ההנהלה היא אוהדים, האחריות עליהם למרבה האירוניה היא יותר מאחריות של הנהלה "רגילה" על אוהדיה…

ניר 2 3 בדצמבר 2012

מספר הערות לי ברשותכם
1. קבוצות אוהדים הן דבר טוב אך מדינת ישראל היא לא ברצלונה
ישנן רק שתי אפשרויות או להשאר בבינוניות או להכניס משקיע גדול ולהפסיק להיות קבוצת אוהדים.
2. לגבי פניני תפסיקו להתיפייף טראש טוק הוא חלק מהכדורסל וחלק טוב ואהוב למי שפעם שיחק כדורסל!
3. למגיב פה שאמר שהבדים של הדגלים לא כואבים בדרבי בכדורגל אלו לא היו הבדים שכאבו וגם בכדורסל זה יקרה מהר מאוד.
4. הדבר שלשמו התכנסו שתי הקבוצות נקרא כדורסל ורמתו היתה זוועה!!!
5. מכבי ביורוליג היא קבוצה בעלת תקציב בינוני וניתן רק להעריך את מה שהיא עושה שם אוהבים או לא.
6. לסיום אני לא אופטימי בכלל ברגע שהדרבי יהיה בביתיות של הפועל בסיבוב הבא אין שום סיכוי!!! שהוא יגיע לסופו בגלל אלימות פיזית או מילולית של אוהדי הפועל.
7. אנשי קבוצת הפועל ת"א חייבים להפסיק לקרוא לקהל הקורא שירי שואה ציני שזה כדי לא להגיד שהם חרא של אנשים שצריך להוקיע אותם מהכדורסל ומהחברה כי הסטירה שהם יקבלו מהקהל שלהם אם לא השנה אז שנה הבאה ואם לא אז בעוד שנתיים תהיה כל כך חזקה שאני בספק אם האגודה תתאושש.

איציק 3 בדצמבר 2012

ניר 2,
שיחקתי כדורסל הרבה שנים וטראש טוק הוא חלק מהמשחק, וזה כיף. מה שפניני עושה זוהי פרובוקציה לאלימות ואלימות מילולית אשר הרבה מעבר לטראש טוק. גם בטראש טוק יש גבולות, כמו שקללות מאוהדים זה מקובל, קריאות נאצה, לא. אל תיתמם ותגיד שאין דבר כזה שנקרא גבול ועל המגרש הכול מותר כל עוד השופט לא שרק.

אזי 3 בדצמבר 2012

שאלה מתממת,
למה לאוהדי הפועל מותר לשיר שואה וסרטן אבל את פניני תובעים?
זאת לא אמירה גזענית..

איציק 3 בדצמבר 2012

ממכבי מצפים ליותר, וכנראה בצדק.
נוסיף על זה שהוא באמת מגעיל, גם אם לא אמר את מה שמיוחס לו.

אזי 3 בדצמבר 2012

סליחה?!?
ממכבי מצפים ליותר?!
על סמך מה?!

למה להנהלת הפועל תל אביב שביציע מותר לשיר על שואה וסרטן ולשחקן מכבי אסור?
בשני המקרים אלו לא קריאות גזעניות.

איציק 3 בדצמבר 2012

אזי,
אני אוהד מכבי, ואתה פספסת את הציניות בדברי.
לגבי התנהגות הקפטן של הקבוצה שלנו, היא אכן מבישה, ועכשיו זה עוד ברגוע לעומת מה שהיה קודם. כל-כך חבל.

אנונימוס 3 בדצמבר 2012

בינתיים אף אחד לא תבע אף אחד.
ובכל מקרה בלי קשר לפניני מובן מאליו שלשחקן על המגרש יש סט חוקים שונה מלאוהד ביציע.

אזי 3 בדצמבר 2012

זה לא אוהד… זה בעלים, שכחת?

ומה שאתה אומר עכשיו, זה ההתממות הכי גדולה שיש!
לתבוע שחקן על זה שהוא אומר בדיוק מה שהקהל שלך שר ביציע!?
זה המוסר הכפול הכי מלוכלך שיש..

משה 3 בדצמבר 2012

אזי,
למכבי יש עליונות מוסרית על הפועל מעבר לעליונות הספורטיבית. בניגוד ליו"ר של הפועל שאת שמו אני לא יודע והוא גם לא מעניין אותי, שמעון מזרחי ישתיק את האוהדים ולא יגבה אותם, גם אם הוא חושב שטועמה צריך לשבת בקציעות לשארית חייו. אצל הפועל קבוצת אוהדים פירושו שהיו"ר מתנהג כמו אחרון האוהדים ומקונן על הרדיפה של התקשורת אחריהם(אני יכול למנות 20-30 אנשי תקשורת אוהדי הפועל מוצהרים, אני לא מוצא אפילו 10 אוהדי מכבי).
אי לכך, כדי לחזק את העליונות המוסרית, מכבי צריכה לבדוק את הקלטות ואם תגיע למסקנה שפניני אכן אמר את הדברים המיוחסים לו(הסרטן וכדומה, לא סתם טראש טוק מקובל) מכבי צריכה להדיח אותו מתפקיד הקפטן. כך נוהגת קבוצה עם קלאסה.

אנונימוס 3 בדצמבר 2012

אזי לשחקן על הפרקט מותר להכניס מרפק לשחקן יריב בזמן משחק. אז גם לאוהד מותר להכניס מרפקים לאנשים לידו?
מה לעשות, אחד משחק אחד לא. אחד כפוף לחוקי האיגוד ואחד לא.
אם יש חוק איגוד בנושא מה שפניני עשה, ולדעתם זה מצדיק העמדה דין (כפי שלדעת האיגוד מוצדקת העמדה לדין של הפועל על השירים לרגב פנאן למרות שבכלל לא הופיעו בדוח השיפוט) אז יתכבד מר פניני ויעמוד לדין.
אני לא אתפלא אם לא יעמוד בסוף, כולנו יודעים אחרי הכל עם מי יש לנו עסק.
אבל ההיתממות הזאת כאילו באמת שחקן, ועוד קפטן קבוצה, אמור להישפט על הפרקט לפי אותו סט חוקים שנשפט כל אוהד זוטר ביציע – זה כבר קצת פתטי.

אדם 3 בדצמבר 2012

אני אסביר לך למה, זה ממש פשוט.
עשיתם קרנבל שלם, במשך שבוע שלם, שהולכים לתבועלעצורלהלעות למשפטלקנוס כל דבר עם חולצה אדומה אם יהיו קריאות שואה.
עצרו אוהד הפועל שדבר בו החשד להצדעה במוהל יד.
לצערכם הרב, אוהדי הפועל לא עשו את מה שציפו מהם לעשות והיחידי שעשה הוא הקפטן של מכבי.

אחרי כל זה, מן הסתם צריך גם לעצור את פניני. הבאתם את זה על עצמכם.

אזי 3 בדצמבר 2012

אנונימוס, לא סתם כתבתי בהתחלה שהשאלה מתממת.
כי ברור לי שצריך להעניש אותו, אבל אני לא עדיין לא מבין למה לא מענישים עד היום את הקהל של הפועל (ואם תשים לב, כל הטענות שלי תמיד נגדם זה שאתם מתחסדים. אתם אף פעם לא אשמים. והנה.. גם הפעם לא)

אדם, אתה צודק. אבל אתם החלטתם שזה לגיטימי קריאות שואה. אז לפי מה מחליטים? בית הלל או בית שמאי?

תומאס נוימן 3 בדצמבר 2012

לשיר שירי שואה וסרטן זה מגעיל. וגם מה שפניני עשה זה מגעיל. אבל גזענות היא גרועה יותר, בכל קנה מידה. אבל אתה אף פעם לא הצלחת להבין את ההבדל. חבל.

אזי 3 בדצמבר 2012

תומאס, ברגע שאתה מאשר משהו אחד על חשבון משהו אחר
קורים דברים כאלה.
אם פשוט היו מתחיסים לזה אותו דבר, אוהדי הפועל היו מפסיקים, אוהדי מכבי היו מפסיקים, ופניני אולי היה שותק.

קורא 3 בדצמבר 2012

טל, מעבר לכל ההקנטות ההדדיות, אתה צריך להבדיל – השנאה של הפועל למכבי, מורכבת ראשית משנאה ספורטיבית (שאתה מברך, וגם אני פחות או יותר) שזה מה שיש בכדורגל (ובמנות גדולות).
בכדורסל, לשנאה הספורטיבית נוסף גם תיעוב של המערכת הדורסנית היהירה והכוחנית (ופורט מספיק בפוסטים השבוע למה) וכל מה שהיא מייצגת – מה שמביא לה עוד הרבה "שונאים" (שאני מכיר, וכמו אוהד מכבי ר"ג שכתב פה) מעבר לאלה שיש להם שנאה ספורטיבית מלכתכילה למועדון הצהוב. הבעיה היא גם עם **מהות** המועדון.
לכן, אפשר לשחק רק באילו למכבי-רגל (מצטער על הדמיון המוגבל) היה מועדון אוהדים – אז הייתי מפרגן לו (כמובן מאחל שיפסיד…), בדיוק כמו שאני יודע להעריך את הדרך השפויה שבה הוא מתנהל השנה.

יהודה בן טל 3 בדצמבר 2012

טל בן יהודה איזה בדרן אתה-כשתגדל תהיה דובי גל

אוי ויי 3 בדצמבר 2012

לעורכי דה באזר שלום,
יש לכם פה סוג של גלקטיקוס מבחינת הכותבים. אז למה לכם להחזיק בחור שלא היה בולט אפילו בחוג כתיבה ממוצע?

העו"ד הצהוב 3 בדצמבר 2012

תראה את כמות התגובות והתגובות אליהן ותבין…
הכתיבה שלו מעוררת דיונים. כנראה שדווקא כותב לא רע הבחור.

ג'ון מקינטייר 3 בדצמבר 2012

ואני רק רציתי לברך את הכותב על שהטריח עצמו למשחק ליגה של יום ראשון.
תשמח לדעת שבשבוע הבא אתם מארחים (כן, גם בבית!) את אשדוד.

כוכב עליון 3 בדצמבר 2012

מסכנים, כדברי בלאט זה 3 פעמים בשבוע! או שמא המשחק המרתק עם פרוקול זה בהארום?

טל בן יהודה 3 בדצמבר 2012

שיט!

אני לא יכול להגיע למשחק מול אשדוד… אשתי מכריחה אותי לנקות את החדר מדרגות.
נשבע לכם שמאד רציתי ללכת, אבל הם כבר מאד מלוכלכות והיא אמרה לי בפירוש "אתה תעשה אותם ביום ראשון הבא, ה-9.12.12, בשעה 20:30. לא דקה לפני או דקה אחרי". אבל שתדעו שבאמת התכוונתי להגיע…

אני לא מתווכח עם האישה.

ג'ון מקינטייר 3 בדצמבר 2012

חביב…

רק תודה שהליגה זה כמו מילואים, הולכים רק אם לא מצליחים להתחמק או אם מדובר במלחמה (דרבי?).

תודה שכמו מילואים היית מת להיפטר מזה ואני מבטיח שלהבדיל מקצינת הקישור שלי, אני משחרר אותך…

טל בן יהודה 3 בדצמבר 2012

ג'ון ידידי,

אין לי שום בעיה להודות.
רק שיש בידך חצי אמת… הולכים רק "אם מדובר במלחמה".
מעבר לכך, לפני העונה שעברה אני יצאתי נגד ההשתתפות ב-3 ליגות ואמרתי שאני בעד לנטוש את הליגה הישראלית ולשחק באדריאטית (ונתקלתי בתגובות של "יופי, מי צריך אתכם בכלל". אגב, לאותם המגיבים… אל תתחילו שוב. אני רק נותן דוגמא).
היום הייתי שוקל שוב, דווקא בגלל הדרבי. כפי שאתה יכול להבין מהטור, אני מאד אוהב את הדרבים.

משוחרר?
:)

ג'ון מקינטייר 3 בדצמבר 2012

איחלתי לחייל בהצלחה.

אלעד 3 בדצמבר 2012

טל, קצת איכזב אותי ההסבר שלך לגבי קבוצת האוהדים. הבטחת אתמול שתטפל בזה וציפיתי לזווית מקורית ושנונה ולא קיבלתי. מה אתה בעצם טוען, שזכותך להמשיך ולשנוא (סליחה, "לא לאהוב") את הפועל? ברור שזכותך, אפילו חובתך. אבל איך זה מוריד מהלגיטימיות של המיזם? ועוד משהו – אתה באמת חושב שדבר כזה יכול לקרות במכבי כדורסל? אולי (אולי!) במכבי כדורגל, אבל אני לא רואה את קהל האוהדים של מכבי כדורסל הולך בדרך הזאת. עוד כמה שנים, כששמעון מזרחי יתלה את הנעליים אולי נידרש לסוגייה הזאת.
בינתיים, אתמול התנהל בדיוק כפי שציפיתי – הפועל נתנה פייט, מכבי בנתה ובצדק על זה שבחצי השני להפועל כבר לא יהיו רגליים, ובסיום ההפסד הצפוי הקהל של הפועל נשאר עוד שעה ארוכה לעודד את השחקנים שלו שנשארו על הפרקט. בהצלחה בסיבוב השני של היורוליג

טל בן יהודה 3 בדצמבר 2012

אלעד,

מעולם לא טענתי שהפרויקט אינו לגיטימי, או לחילופין שאשלול בתגובה שלי את הלגיטימיות הזו.
רק אמרתי שאתן את תשובתי לכך שאוהדי הפועל מזכירים בכל הזדמנות אפשרית את העובדה שמדובר ב"קבוצת אוהדים"… ואת זה אכן עשיתי.

לגבי מכבי כדורסל, כנראה (ואני מקווה) שלעולם לא נדע.
אבל אני כבר עייפתי מהגישה היהירה הקבועה של כולם שהם בטוחים שהם אוהדים "אמיתיים" בניגוד לאוהדי מכבי-סל ש"לעולם לא יידעו שמחה אמיתית, לא יודעים מה זה לעודד… בלה בלה בלה".
אם אתה חושב שזה לא היה יכול לקרות, לא אתווכח.

אלעד 3 בדצמבר 2012

למען האמת גם לי, כאוהד הפועל, כבר נמאס לשמוע את המראיינים שואלים כל שחקן ומאמן: "מה דעתך על האוירה?", "מה אתה אומר על הקהל של הפועל?" וכו'. זה גם מנדנד וגם גורם להמאסת העניין על הציבור.
אבל אני גאה להיות אןהד הפועל היום. אני אומר את זה למרות שבד"כ אני בנאדם ציני מאוד. ובינינו – זה מה שיש לנו על מכבי כיום. ברור שמבחינת פערי הרמות, והתקציב, אין מה להשוות בין הקבוצות. אז ניקח את המקומות שבהם אנחנו מנצחים – הלהט והקהל. אתה יכול לא להסכים, ואני לא אומר שאוהדי מכבי לא יודעים לעודד, אבל אתם לא מתקרבים אלינו לקרסוליים. ואל תגיד שעייפת מהגישה היהירה הזו, כי מי שמקניט ומתגאה בניצחון של 20 הפרש על קבוצת תחתית – זה אתה, לא אנחנו.

אורי 3 בדצמבר 2012

ביום שאני אצפה לקבל אמפתיה וסימפתיה מאוהדי מכבי כנראה שלא אהנה יותר מספורט. מי מנסה לשכנע אותך? למי חשוב שתעריך? אני רוצה שתשנא אותנו, אני רוצה לשנוא אותך. בוא נשמור את זה ככה

GIL 3 בדצמבר 2012

טוב שיש ספורט.
לחשוב שכל השנאה, האלימות והילדותיות שזורמת כאן היתה נשפכת במקום אחר. בררררררר..פחד.
מה עוד שאין שום קורלציה בין העניין הספורטיבי לעוצמות המשטמה. בין אם זה קרב ידוע מראש בין גוליית לדוד ובין אם זה שעמומון פח איטי של 90 דקות כשהעניין היחיד הוא בשאלה על מה יתקיים דיון משמעתי בבית הדין ביום ה' – חסר פרופורציה. כמו לעשות פוגו בהופעה של רמי קליינשטיין או לחתוך ווריד בהופעה של קרן פלס [מהערצה, כן? מיאוש זה לא כ"כ יוניק].

פניני על מפעל חיים 3 בדצמבר 2012

לפי בקשת אוהדי מכבי לפני המשחק
גיא פניני היה אמור להוריד את עצמו במחאה מהמגרש
ברגע שהשמיע ביטויי שואה

זה לא טראש טוק, זה שקית הקאה

איגוד הכדורסל חייב לדאוג לכך שהביב שופכין הנ"ל
לא יילבש את מדי הנבחרת הלאומית לצמיתות

פשוט מבחיל

פניני על מפעל חיים 3 בדצמבר 2012

נ"ב

מעניין מה פניני מאחל לילדים בשניידר

http://www.maccabi.co.il/News.asp?id=3310

איציק 3 בדצמבר 2012

עם כל הסלידה שלי ממה שעשה ואמר פניני ההשוואה מטומטמת. ניתן להביא דוגמאות מהפועל תל-אביב, ודאי שבכדורגל, עם אמירות מגעילות במיגרש ומחוצה לו. האם יעלה על הדעת להשליך זאת על ביקור במקום כמו בית-חולים שניידר. יש גבול גם לאן שמגיבי הפוסטים יכולים לרדת.

robert 3 בדצמבר 2012

I don't think it's a comparison.
I think he meant that it's just look ridiculous
when you visit sick children during the day
and wish that your opponent will have cancer at night

הגולנצ׳יק 3 בדצמבר 2012

מי עם איזו תגובה על השיר ״יאללה מכבי תנשמו ת׳ציקלון בי״ ?
או שלקבוצות אוהדים יש אישור חריג לשימוש בביטוי שואה ?

כמו גם לקהל של הפועל שצולם מצדיע מועל יד ? או להפרעות בעת שירת ההמנון ?

או לשחקנים שעמדו מול הקהל ומחאו כפיים לשירת ״שמעון מזרחי תתאבד כבר״ ? כי הקהל של הפועל עשה שואו לתקשורת ומיד שהמצלמות כבו חזר לשיריו הרגילים ?

;פרסום ראשון!!!!!!! 3 בדצמבר 2012

הנהלת מכבי יצאה זה עתה בהודעה לתקשורת, שלא היו דברים מעולם.
ההנהלה שכרה קוראת שפתיים מקצועית,
שקבעה חד משמעית, שלא מדובר כלל בנאצות, אלא שפניני בכלל
ציטט ליהונתן שולדברנד משמואל ב' פרק א':

"צַר לִי עָלֶיךָ אָחִי יְהוֹנָתָן נָעַמְתָּ לִּי מְאֹד נִפְלְאַתָה אַהֲבָתְךָ לִי מֵאַהֲבַת נָשִׁים"

מסכים איתך 3 בדצמבר 2012

ענק!! מי בעד להדיח את בן יהודה מדה באזר, שיחתום פה. אני בעד . חשבתי שרק אצל לס יכולים ילדים בני 12 לכתוב

MOBY 3 בדצמבר 2012

רק תשחררו את לנדסברג חבל על הבחור. הוא לא מתאים לבלאט. ובלאט כנראה לא סופר אותו. משחקן הכי טוב בליגה והישראלי הכי טוב בוא נעלם על הספסל ביד אליהו.

הדס 3 בדצמבר 2012

אם מכבי היתה מתפרקת אוהדיה היו דואגים לרכוש/להתאחד עם קבוצה בליגה הלאומית ובתוך עונה הם היו שבים לליגת העל.
אם אוהדי מכבי היו מסיימים במקום השני בליגה הלאומית,מאבדים את זכותם לעלות לליגת העל ומקבלים למרות הכל הזמנה ממנהלת הליגה לעלות לליגת העל הם היו מקבלים את ההזמנה הזו מבלי להסס.
שני הבדלים מובהקים בין אוהדי הפועל לאוהדי מכבי.

ברק 3 בדצמבר 2012

וואו, פשוט וואו.
אין לי מילים על הרמה הרדודה של אוהדי הפועל. איזו תת-רמה.
וזה עוד הצד שמתיימר להיות "נאור", צודק והגון.
רפלקס ההקאה שלי בשיאו כרגע.

אורליוס 3 בדצמבר 2012

טוב, איך מתחילים שאתה המגיב ה257 לפוסט קטן בדה באזר המשפחתי?

גילוי נאות:
1. אני מכביסט אדוק.
2. גדלתי על אהדת הכדורגל, הכדורסל שני בחשיבותו, אבל תמצאו אותי מעלה חיוך בנצחון צהוב בליגת פטנק דשא לנשים….
3. שמחתי בתיקו ואני גאה בזה.

במעגל הקרוב של חברי (6-8 איש) אדום אחד שרוף ומעצבן, במעגל השני (כ30 איש) כבר מצטרפים עוד 3 מעצבנים ושרופים שרופים באדום. אני מאוד אוהב את הארבעה האלה, אני שונא את הקבוצה שלהם.
יש אנשים בעולם שהארבעה מעריצים ושרים להם שירים, ואני פשוט לא מסוגל לחשוב דבר חיובי אחד עליהם….

האם זהו פרדוקס?

לא, זהו ספורט! זה הקסם!

יש לי בן בכור בן שנה, ואני מתכנן לקחת אותו למשחקים, הלוואי ותהיה פחות אלימות גם על המגרש וגם ביציע.

הצמא"י 4 בדצמבר 2012

טל, אחלה של פוסט. נהניתי מאוד לקרוא.
אוהדי הפועל אתם מוזמנים לשבת על קונוס

EliEzer 4 בדצמבר 2012

לא מפתיע שאתה "בחור לא רזה". אני יכול בקלות להניח שהיית ילד כאפות, ואולי אף עדיין כזה.

ולכן אימצת לעצמך גישה מכביסטית אלימה, צבועה ויהירה. אתה יודע לצאת נגד הפועל בכל הזדמנות אבל השנאה שלך גורמת לשיכחה.

בכל מדינה מתוקנת הגבוצה שלך הייתה נסגרת מזמן. רק בישראל היא הייתה ותשאר הקבוצה של המדינה.

http://debuzzer.sport5.co.il/buzz/?p=3979

תגיב עניינית על כל אחת מן ההאשמות שבקרמן מעלה ואולי תהיה לך זכות דיבור.

Comments closed