נאום המוקה – סרט המשך

הצעד הטבעי והצפוי הבא של פרשת פניני-שולדבראנד

אחד הדברים שעיתונאי הספורט-תרבות פופ ביל סימנס אוהב לעשות מדי פעם בטוריו, הוא לתהות מה היו אירועי הספורט שהיו "גורמים לאינטרנט להתפוצץ", לו היו מתרחשים לאחר בריאתו. דוגמאות טובות לכך יכולות להיות פרישתו הראשונה של ג'ורדן (כולל חרושת השמועות לגבי הסיבה האמיתית), מסיבת העיתונאים של מג'יק בעקבות גילוי נגיף ה-HIV וכל סיפור של מייק טייסון שקדם לעליית הרשת.

אם היינו רוצים להמשיך את ה"מה אם" של סימנס גם בישראל, אז אינסטינקטיבית הייתי מזכיר את איבוד האליפות של מכבי ת"א לגליל עליון, הגילוי שאולסי פרי לא "חלה בשפעת", הפועל ת"א כדורגל יורדת ליגה בסוף שנות ה-80 והניצחון בפארק דה פראנס (אני יכול רק לדמיין את הממים השונים שהיו מועלים לפייסבוק לכבוד איינשטיין ורצון).

פרשת פניני-שולדבראנד הייתה ללא ספק אחת כזו וכולנו ראינו מקרוב את השיגעון שמתרחש ברשת בעקבות הארוע. זה מתחיל בטפטוף, כותרת שמביעה "חשד" שמשהו קרה. אחר כך העניין מאומת ומתפשט באתרי החדשות והספורט במהירות של וירוס-קיבה אצל ילדים בפעוטון. כל שנייה יש "עדכון" או "ידיעה בלעדית" אחרת בנושא, כשכל אחד מנסה לתקוף מזווית אחרת, להביא ציטוטים חדשים ולנבא מה עוד הולך לקרות. וכמובן אסור לשכוח את הסטאטוסים, התגובות, הטוקבקים, הממים, הלייקים והציוצים. שהרי כולם סבורים שיש לשמוע את דעתם בנושא.

כבר התמכרנו לקצב ולכמות, "מרפרשים" את עמודי הבית של אתרי הספורט המרכזיים, גומעים כל דעה ומנסים להעלות את רף הענישה בעצמנו. הרי זו לא "שערורייה ישראלית" אם לא עושים הכל למעט להוציא את האשם להורג. אנחנו מיומנים בלשחוט ללא רחמים, עד שנדמה שזה מגיע לנקודה שבה כולם מסכימים "דיי, מספיק".

עומס יתר

אבל גם אחר כך זה לא ממש מפסיק. אחד הדברים שהכי הצחיקו אותי בכל הסיפור הזה של גיא פניני הייתה אותה המנטרה שחזרה על עצמה, "לא אוסיף כי פניני חטף מספיק, אבל" כשאז נכנסו לאיזה דרשה של 500-1000 מילים לגנותו של קפטן מכבי ת"א לשעבר.

הסיבה העיקרית שאני עצמי לא כתבתי משהו רשמי כאן בבלוג, מעבר לעבודה שהיה עומס יתר לגבי הנושא באינטרנט, היא שפרשת פניני-שולדבראנד קודם כל עוררה אמוציות ורק אחר כך מחשבה. לא משנה מה היה נכתב, אוהדי הפועלשונאי מכבי היו משייכים את הטקסט כ"כתב הגנה צהוב" שמסנגר על פניני, בעוד שאוהדי מכבי היו כנראה חושבים שהגזמתי ואני לא "מגן עליו מספיק".

הייתי יכול לכתוב מדוע חשבתי שנישולו של פניני מתפקיד הקפטן הוא מוגזם, ושהקריאות להדחתו מנבחרת ישראל הן תוצר לוואי של המציאות שלנו שבה הכל שחור-לבן, אבל לא היה טעם. גם עכשיו אין טעם, ולכן לא אעשה זאת. הבנתם את השורה האחרונה? אני לא עושה זאת!!!!

מה שכן אעשה, זה להסביר את הצעד הטבעי הבא של הפרשה, כשבאופן לא מפתיע, הוא כבר החל למעשה בסוף השבוע האחרון.

"פרשת המוקה – 2"

כדי לצפות לצעד הבא ולהבין כיצד הסאגה עם גיא פניני תתויק בקלסר של דעת הקהל בספורט הישראלי, צריך רק להסתכל על אופן התיוק של "נאום המוקה" של פיני גרשון משנת 2001 .

ייתכן שמיד אחרי שהסרטון של פיני דלף, הביקורות כנגד המאמן היו ענייניות ונוקבות ונגעו לתוכן הדברים כמו גם לבן אדם שאמר אותם. אך לאחר זמן מה, הקולות האלה דעכו וכל מה שנותר לעשות עם "נאום המוקה" הוא להשחיז ולשייף אותו, לעגל טיפה את הפינות ולהתחיל להשתמש בו מחדש כ"כלי לניגוח מכבי ת"א". אחד מכלי העבודה השכיחים ביותר בקרב תקשורת הספורט הישראלית, כמו גם אצל האוהדים.

במקרה של פניני, נראה שהעיצוב מחדש החל בתוך שבוע מתחילת הפרשה. בסוף השבוע האחרון כבר הופיע טור דעה המנתח את הראיון שהעניק פניני ל"ידיעות אחרונות", ובין הביקורות כלפי השחקן, ניתן למצוא עקיצות מתוזמנות לכיוון המועדון. ידיעה אחרת כבר הספיקה לבשר לנו בנימה ביקורתית שסכום הקנס שניתן לפניני הוא "רק" 54,000₪ ולא ה-100,000₪ שדיברו עליו בהתחלה (משהו שקשור לברוטו ונטו במשכורת).

וזה רק מהקולות הרשמיים בתקשורת. אני בכלל לא מתייחס לקול ההמונים שקישר את הפרשה מהרגע הראשון לפרשת פנאן, לפיני גרשון והנאום שלו, לצ'ורצ'יץ והפיצות ושאר הכלים בארסנל הארוך של התוקפים הקלישאתיים. העיקרון פשוט, כל פעם שרוצים לתקוף את המועדון הצהוב, כל מה שעליכם לעשות הוא לשלוף את הכלי המתאים.

זה בכלל לא משנה לאף אחד שמכבי ת"א פעלה לבד ולא חיכתה להעמדה לדין של גורם חיצוני. זה גם לא משנה שמכבי ת"א הענישה את פניני בנחרצות, בעוד שמועדון אחר שקריאות כאלו נשמעים בסביבתו על בסיס קבוע במשך שנים, מעולם לא הניף אצבע לעצור את התופעה.

אחרי שפניני יחזור למגרשים, והעונש האחרון יינתן ויעבור, נוכל להסתכל מקרוב ולראות חיוך גדול על פניהם של המבקרים. מכיוון שלמרות הזעזוע העמוק שהפגינו והגינויים הגורפים שהשמיעו, הם קיבלו צעצוע חדש ומבריק להשתמש בו.

ואם עוד לא עברו להם 10 ימים והקולות האלה כבר נשמעים, תארו לכם איך זה יישמע בעוד שנה, שנתיים או עשור. "פרשת פניני" נוספה להם לתיבת הכלים באופן רשמי, תהיו בטוחים שהם ישתמשו בה מעתה והלאה. אני אישית כבר לא יכול לחכות.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

כריסי ואני (נפל דבר בטריאתלון העולמי!)
ליגת שוקי ההון: סיכום שנה ראשון (אצל הגרמנים די סבבה)

44 Comments

איתן בקרמן 11 בדצמבר 2012

טלב"י, יש ספירה אינסופית, ברור שמכבי הפעם דפקה גול עצמי, אבל הוויכוח הוא אם זה 1:0 להפועל או שהם רק צימקו ל6000000:1.

רועי 11 בדצמבר 2012

חחחחחחחחחחחחחחחחחח הרגת

אזי 11 בדצמבר 2012

הו הו
נראה שיקנסו אותך ב100,000 שקל מתוך המשכורת שלך בדה באזר, כמה זה יותר בנטו…

טל בן יהודה 11 בדצמבר 2012

בקר,

לוקח על עצמי לערוך את החישוב הרשמי…
אצא עם הנתונים בקרוב.

יואב 11 בדצמבר 2012

6000000? בהחלט מספר מיתולוגי.

עירן 11 בדצמבר 2012

טל,

נסה קצת יותר ברצינות. הרי את הידיעה על ה – 54,000 ולא 100,000 כתב עיתונאי החצר החדש של מכבי, גלדסטון מספורט 5. אז אולי לא הכל באמת כדי לנגח את מכבי (למרות שחלק זה באמת כך) ?

B. Goren 11 בדצמבר 2012

יפה כתבת טל.

איתן 11 בדצמבר 2012

אני מבסוט ממך בן יהודה

שי 11 בדצמבר 2012

נו, מלבד לציין ש"הן תוצר לוואי של המציאות שלנו שבה הכל שחור-לבן" הייתי מוסיף גם שתוצר לוואי נוסף של המציאות שלנו הוא "ההתקרבנות" (יכולת להפוך את עצמנו לקורבן בכל סיטואציה). זה אולי היה חוסך לנו עוד תיאור ארוך של הסבל שיגרם למכבי.

נביא בעירו 11 בדצמבר 2012

חלש.

ואתה לא משתמש בעמדה של הפועל ת"א כלפי שימוש בשואה "ככלי ניגוח" קלישאתי כלפי הצביעות של הל הפועל ת"א? כמובן שאתה כן…

המהלך שלך הוא דמגוגי מכיוון שהוא קובע, לא ברור על סמך מה, שתקיפת מכבי ת"א כמועדון דורסני ומושחת שבאופן צבוע טוען לאורך שנים לערכים שבהם הוא כביכול דוגל (טובת המדינה, מקצוענות ספורטיבית מעל לכל וכו'), היא מעשה נדוש וריק מתוכן.

מעכשיו, העבודה שלך קלה – יש ראיות חדשות נגד מכבי (המאמן שלה מציע תורת גזע מפורטת ולא נענש על ידי המועדון, הקפטן שלה קורא לשחקן אחר נאצי 48 שעות אחרי שהיו"ר קורא להעמדה לדין פלילי של אוהדים שיקללו אותו, ההודעה הרשמית של המועדון וההתנצלות של השחקן כוללות יותר האשמות כנגד שולדברנד מאשר כנגד פניני "שמעד והגזים בתגובה שלו להתגרויות וכמובן שלא התכוון למה שאמר")? מצויין! זה רק מחזק את הטענה שלך שכל הפרשיות משמשות ככלי ניגוח של מכבי…

עידן. 12 בדצמבר 2012

נביא- באמת שלא הבנתי את הטענה שלך.

מה הראיות החדשות שמצאת נגד מכבי. הרי שחקן שלה קרא לשחקן אחר נאצי ובתגובה הוענש בחומרה שקשה לי להאמין שהייתה מתרחשת במועדונים אחרים.

אני מבין אם תרצה לנגח את השחקן (למרות שכמו שטל אמר, כרגע זה כבר כמו ניסיון לנגח גופה), אבל מה בדיוק קרה כאן שיצדיק את ניגוח המועדון שהתנהל כראוי?

האם למשל, יש אנשים שמוצאים את מנצסטר יוניטד כמועדון צבוע ומושחת המעודד אלימות משום שאריק קאנטונה תקף אוהד בברוטליות?

אדום עולה 11 בדצמבר 2012

הבנתי את הטענה . פעם בכמה שנים מכבי מייצרת שערורייה גזענית , המדיה רועשת והשיירה עוברת .

אני מסכים איתך הפעם .

לא משנה מה העבירה /שערורייה .
שימוש בסמים , גניבת כספים , קריאות גזעניות או סתם עבירה על תקנוני המנהלת , המדיה יכולה לצעוק , שמעון יטפל בזה בתוך הבית , האדומים יצעקו ועולם כמנהגו נוהג.

מאשקה 11 בדצמבר 2012

+ 1 !!

טל בן יהודה 11 בדצמבר 2012

זו בדיוק הנקודה שניסיתי להעביר.
יפה שהבנת את זה…

אדום עולה 11 בדצמבר 2012

ואתה גאה בזה?
אני חייב להגיד שוב כי כבר אמרתי את זה בתגובה לטור אחר שלך – הטורים שלך זה כל מה שמכוער ורע במכביזם .

טל בן יהודה 11 בדצמבר 2012

הייתי ציני בתגובה שלי.

חשבתי שזה היה ברור.

התנצלותי

אנונימוס 11 בדצמבר 2012

שלא לדבר על ה"סטנדרט" שהם קבעו בטיפול לעומת מועדונים אחרים שכבר כבר שנים במשחקים שלהם יש קריאות מזעזעות מהקהל בלי שננקפת אצבע. כמו נגיד "טועמה מחבל" ו"הפועל חיזבאללה". אה אופס

אזי 11 בדצמבר 2012

בלי קשר לדעתי על תוכן הפוסט

אני מתחנן אליכם שתרדו כבר מהנושא הזה!

רוקט 88 11 בדצמבר 2012

רבות כבר דובר וסופר על טיפשותו של פניני שבחר "להיות פניני" דווקא בשבוע שבו דיברו כל כך הרבה על קריאות מהסוג הזה. טיפשותו של פניני היא בעייה שלו ושל משפחתו (ועכשיו גם קצת של המועדון שלו) אבל זה באמת לא חשוב.
לא אוסיף כי פניני חטף מספיק, אבל…(אל תדאג, זה יהיה קצר מאלף מילים) אני חושב שבתור אוהד הפועל שאולי לוקה בכל הסימטופמים שתיארת, הדבר שהכי הרגיז אותי בתגובת המעודון והשחקן למעשה, מעבר למעשה עצמו, הוא דרך ההתנסחות שהם בחרו בערב האירוע. דרך קצת שקופה להתחיל את המסע לשינוי דעת הקהל והחזרת מכבי להיות המועדון שיש לו מדינה. פניני עצמו אמר "נגררתי" הווה אומר, היה מי שיגרור אותו. ושמעון מזרחי אמר "התגובה של השחקן" כלומר, מס' שניות לפני הצילום המרשיע, שולדברנד אמר לפניני משהו חזק בעוצמתו או מתקרב בעוצמתו לדברים הנוראיים שפניני אמר ולכן הוא הגיב. לא יזם אלא מגיב.
ואתה יודע מה, קשה לי להאמין שזה תמים. אני לא אתפלא אם בשלוש שעות הישיבה שנערכה ביום שאחרי, ישבו בכירי מכבי וגיבשו את הנוסחה שלהם לפוסטינור התקשורתי. אני מניח שחלק קטן של הישיבה הוקדש לעונש. חלק נוסף הוקדש לחישובי הברוטו/נטו של העונש (את מי זה מעניין באמת ?) ושאר הזמן עסק בשינון התגובה לעיתונות. וכן, אני מאמין שמכבי הוא מועדון עד כדי כך זדוני. זה חלק מההצלחה שלו. ניצחון בכל מחיר ועירבול התקשורת עבור הניצחון. ובשבילו, הרי, אתם מוכנים לשלם כל מחיר.

טל בן יהודה 11 בדצמבר 2012

רוקט,

מבין ומקבל לגמרי את הדברים שלך.

אזי 12 בדצמבר 2012

רוקט,
קרא את התגובה של גיסנו למטה.
תוסיף לה את המקרה האחרון של אבוקסיס שירד על השופטים שדפקו את עכו הרבה יותר מאת הפועל, ועכשיו הוא כועס שמבקרים אותו
ותראה, שאחרי כל העונשים שפניני חטף, התגובה של מכבי על מי התחיל ומה עשה היא שולית וקטנונית מאוד

אלי הירוק 11 בדצמבר 2012

הדבר המצחיק בכל העסק הזה הוא שפניני עשוי בדיוק מהחומרים שהיו הופכים אותו לאליל בהפועל.
ברור לכולם שאם הוא היה לובש אדום ומקלל ככה למשל את דרק שארפ, הוא היה הופך מיד לגיבור תרבות במקומונים תל-אביבים.
זה הדין גם לגבי פרשת המוקה. כזכור, פיני היה המלך הבלתי מעורער של האנטי-מכבי בשנות התשעים העליזות. וגם אז היה לו פה מלולכך, מח קטן ואגו גדול מדי. אבל בשנים האלו, בגלל שהוא היה אופוזיציה למכבי כל התכונות הרעות שלו הפכו אותו למושא להערצה.

אלעד 11 בדצמבר 2012

זה לא מחזיק מים הטיעון שלך. פיני בימיו כמאמן מכבי הגיע לכמעט דרגת אל, הן בעיני עצמו, הן בעיני התקשורת והן בעיני הציבור. עובדה שמהר מאוד שכחו לו את נאום המוקה, ועוד שלל גסויות שהתגמדו לידו

נביא בעירו 11 בדצמבר 2012

מסכים לגבי פניני – מבחינת הקלות והמהירות שבה הוא מתחבר למקומות הקטנים והמכוערים בנפש שלו הוא באמת מזכיר חלק לא קטן מאוהדי הפועל ת"א (בעיניי, לפחות, זו הסיבה לכך שהכינוי המלבב "החולדות", שהוצמד בירושלים לאוהדים האלה, הוא כל כך הולם).

לעומת זאת, אני לא מסכים עם זה שמדובר בצביעות, בטח לא כשמדובר על פיני גרשון. מה לעשות – זה הרבה יותר חינני להיות אנדרדוג מוחלט עם פה גדול ולעיתים קצת מלוכלך מאשר להיות אותו בנאדם כשאתה בצד שזוכה ב-48 אליפויות ב-41 שנים ומזלזל בכל מי שמנסה בכל זאת לייצר איזשהי אלטרנטיבה ("מה זה יול"ב קאפ?")… אחד הדברים המכוערים בעיניי במה שעשה פניני (ואני לא מתרגש מהקללות עצמן, כבר הבעתי את דעתי שלדעתי לבחור יש תסמונת טורט) הוא העובדה שזה הגיע בסוף ריצה של מכבי, כשהמשחק למעשה כבר הוכרע.
באופן דומה, אפשר להשוות בין שתי ירידות מפורסמות מהמגרש. אחת – של הפועל ירושלים, שהגיבה בלוזריות מוחלטת לשנים של שיפוט עויין, בין היתר על ידי שופט ספציפי. והשנייה – זו של מכבי ת"א, שלא נשארה לטקס הענקת הגביע (בנוכחות הנשיא!) בגלל שהשופטים, בתוך הקשר של עשרות שנים של שיפוט אוהד, שרקו להם יותר מדי עבירות לדעתם (וכנראה גם שאבו מהמוח של צביקה שרף את כל הידע לגבי איך שוברים לחץ פשוט על כל המגרש…).

ובקיצור: השדה של הכדורסל הישראלי הוא כל כך לא שיוויוני וכל כך מונופוליסטי, שכל טענה על "צביעות" של מועדונים קיקיוניים כמו הפועל ת"א או ירושלים מניחה איזשהי מציאות סימטרית שפשוט לא קיימת…

רועי 11 בדצמבר 2012

תסמונת טורט היא הפרעה שיש לרבים בדרגות שונות של חומרה, ולעיתים בדרגה שמקשה מאוד על חייהם. רק אחוז קטן של מקרי קצה מקלל באופן בלתי נשלט. קישור הבהמיות של גיא פניני עם התופעה הנ"ל (אפילו בצחוק) אינו מכבד את הסובלים ממנה.

נביא בעירו 11 בדצמבר 2012

זה ממש לא היה בצחוק.

אני מכיר מקרוב כמה אנשים שלוקים בתסמונת (לא בקטע של קללות) ובטח שאני מכבד אותם. אני חושב, בשיא הרצינות, שהאופן שבו פניני השתמש, מכל הקללות בעולם, דווקא ב"גרמני נאצי", אחרי שבוע העלאת המודעות כנגד קללות שואה שהפיק שמעון מזרחי, באמת אופייני לתסמונת טורט, שבה, בין היתר, יש נטייה להגיד בקול רם דווקא את הטאבו, את מה שידוע שאסור להגיד (למשל, יש כאלה שנוהגים לפלוט בקול רם סודות שסופרו להם…).

אלעד 11 בדצמבר 2012

טל, אם כבר הזכרת את ביל סימונס, אז לקרוא אותך כותב על מכבי תל אביב, זה כמו לקרוא את הטורים שלו על הקבוצות של בוסטון (או על היריבים של בוסטון). הוא לפחות גם כותב לפעמים על נושאים אחרים. אבל קצת קשה לקרוא את הטיעונים הלא-אובייקטיביים שלך ולהתייחס אליהם ברצינות. הרי אם הסיטואציה הייתה הפוכה(ופניני היה הנעלב ולא המעליב) היית כותב דברים אחרים לגמרי…

גיסנו 11 בדצמבר 2012

אני רוצה לציין פה משהו שלא קשור לפניני אלא לטענות אוהדי הפועל. וזה אפילו לא קשור לקהל, על זה אפשר לכתוב מגילות. אבל שימו לב:

אביחי ידין מתנפל על השופט מנחם משיח וברגע האחרון נעצר לפני שמרים עליו יד, טועמה מקלל אותו בפניו ושלא בפניו (אפשר לעשות משחק לספור כמה פעמים אפשר לקרוא על השפתיים של טועמה "בן שרמוטה" במהלך התקציר). שניהם מלהיטים את הקהל לאחד ההתפרצויות היותר אלימות מהיציעים בשנים האחרונות ותחרות הטלת כידון מתועדת היטב. בתגובה אמר ידין "רציתי לשאול את השופט למה הוא שרק כך וכך, רק רציתי לנהל דיון". טועמה רק אמר ש"אני אף פעם לא מדבר על שופטים, אבל…"ואז פתח בנאום 500 מילה למה השופט הרס להם את המשחק, ושהוא אף פעם לא ראה שופט שבא ככה להכריע משחק. בתוך ההתקרבנות לא הייתה אפילו שמץ של ביקורת עצמית או התנצלות מצד אף אחד מהשחקנים.

טוטו תמוז משתיק את הקהל של בית"ר ומורחק. בדרך החוצה הוא צועק על השופט שאין לו מושג. ככל הנראה תגובה מוגזמת של השופט. בכל מקרה, תגובת המועדון והשחקן: "לאחר השער סימנתי שקט לעצמי כדי שלא להגיב בצורה מוגזמת. השופט חשב שסימנתי לקהל והרחיק אותי. אמרתי לו שאין לו מושג, כי התכוונתי שאין לו מושג מה עבר עלי ב 60 הדקות האחרונות עם כל הקריאות הגזעניות האלו". אני לא מצדיק גזענות, אבל אני חושב שהעניין הזה נופח מעבר לכל פרופורציה, ובכל מקרה תמוז כבר שנים עושה מה שבא לו ומתנהג בצורה מבישה, ותמיד איכשהו זה קשור לזה שכולם גזענים והוא הקרבן.

אפולה אדל פותח בנאום אחרי הפסד ומתלונן שכולם חרא. השופטים חרא, הכדורגל חרא, המדינה חרא. ומה יהיה אם ימשיכו להיות לנו שופטים חרא. המילה shit חזרה שם הרבה. תגובת המועדון:"הוא בסה"כ אמר את האמת ואת מה שהוא הרגיש, ומעבר לזה למילה shit פירושים רבים באנגלית שאחד מהם הוא 'לא איכותי' ולזה התכוון אדל".

דרך אגב, בדיון באופ"א לגבי שלטים מסיתים בקהל של הפועל ת"א נטען ע"י המועדון שהשלט "מייצגים את הפועל ולא את ישראל" בכלל מתייחס לזה שהמועדון הוקם לפני קום המדינה.

אז בבקשה, כשאתם באים לשפוט קבוצה אחרת תסתכלו קצת במראה.

חוץ מזה, הרי כולם ציפו שמכבי תגן על פניני בחירוף נפש, תטאטא את הפרשה מתחת לשטיח ותתייחס אל פניני כצדיק. כשהקבוצה פתאום יצאה בקנס כבד (ברוטו או נטו, אחרי ביטוח לאומי ודלקן או לפני זה לא משנה) והרחקה כרגע לזמן לא ידוע (נכון לעכשיו שני משחקים ואני בטוח שזה יימשך עוד, מה גם שהשחקן מושעה גם מאימוני הקבוצה לזמן הזה. הפעילות היחידה שעשה עם הקבוצה מאז המקרה היא ביקור בבי"ח שניידר) – נותרתם בלי מילים, התיאוריה שלכם קרסה, והתחלתם לחפש סיבות אחרות להסביר איך מכבי היא עדיין אויב האנושות.

הקורא בפוסטים 11 בדצמבר 2012

בראבו .
פניני חרא והרבה ממכבי הוא חרא.
מה שמטריף שהפועל לא רואים(או לא רוצים לראות) שיש להם לא יותר קטן.
סליחה לא חרא – shit.

הקורא בפוסטים 11 בדצמבר 2012

התכוונתי לומר – שיש להם חרא לא יותר קטן ..

יואב 11 בדצמבר 2012

אלי הירוק,
ממש!

איציק 11 בדצמבר 2012

כמו הפוסט של ברקמן מלפני יומים, כך גם הפוסט הזה, אין בו כלום, שום דבר שמחכים. זהו פוסט של הוצעת קיטור תחת מעטפת שקופה. היא לא נותנת שום תובנות רק התפרצות מיותרת של דגובות זעם מכל הצדדים. יש בדיחה שבה איש קונה מרק במסעדה ואז בה לו לשירותים. כדי שלא יוכלו לו את המרק הוא משאיר פתק "אני ירקתי" וכשחוזר רואה שיש תוספת "גם אני." כך גם פוסט זה, מטסיף יריקה משלו לעיסה של פלאי פניני וגרוגותיו. יש להפסיק אם הפוסטים הללו. אף אחד לא מסתכל לצלחת שלו רק מחפשים איך לירוק למרק של האחר.
יש המספרים שכשבאים לגיהנום ומה שרואים זה שולחנות עמובים כול טוב וביד של כל אחד קילשון ענקית כמו של נפטון. אף אחד לא מצליח לאכול עם קלשון כזה גדול. כשבאים לגן עדן רואים את אותו הדבר רק שם במקום לאכול עם קילשונים כל אחד מאכיל את האחר במה שהאחר חושק וכולם שמחים.
מה שאני בא לומר שאם ניקח את כל ה"פשעים" מול הקבוצות ובמקום לנקר עינים אחד לשני ננסה להחביא אותם, כל אחד את שלו עד שיעלימו את הבעיות (לא לעצום עין כי אם לעבוד על חיסול הבעיה רק אצלו בבית), והצד השני יהיה סובלני יותר ל"רפש" של הצד השני, אני בטוח שתוך זמן קצר כל אחד יוכל למגר את הבעיות מבית. ליבוי היצרים מהצד השני רק מעודד את הפורעים להמשיך, זה הדלק שלהם. כמובן שגם האיגודים צריכים לפעול, אך די עם הנסיון של קבוצה אחת לחנך ולהטיף לצד האחר.

MG 11 בדצמבר 2012

איציק, שמגיעים לאי של רובינזון קורזו אחרי 20 שנים, רואים רק 2 מבנים.
"מה פשר המבנים הללו?" הם שואלים אותו.
"בתי כנסת" הוא משיב.
"בשביל מה אתה צריך 2?"
"האחד – שיהיה לי היכן להתפלל."
"והשני?"
"השני – כף רגלי לא תדרוך בו!"

בקיצור, יש אנשים (מישהו אמר יהודים? :) ) שצריכים את זה.

איציק 11 בדצמבר 2012

MG,
הבעיה עם הסיפור עתיק היומין שסיפרת, שזו לא בדיחה, זו אמת גדולה :-(

רפאל 11 בדצמבר 2012

לא הייתי צריך אף אחד בתקשורת בשביל להבין שמכבי ת"א משחקת בפארסה של ליגה ושאין סיבה ראציונלית אחת שאחשוב שהמועדון הזה באמת מייצג איזה אינטרס שלי ביורוליג.

להיות אוהד מכבי ת"א כדורסל בכזו קנאות זה משהו שלא נראה לי אבין לעולם, בטח לא להזדהות איתו.
אבל אם להיות הוגן וכדאי שאהיה, להיות אוהד של קבוצה אחרת זה עוד יותר מוזר בהתחשב לנסיבות ודרך העידוד הילדותית המושפעת מהכדורגל ללא ספק.

תומר חרוב 12 בדצמבר 2012

פיני גרשון אחראי על הציטוט שמסמל בדיוק ממה אני סולד במכבי תל אביב(ובפיני גרשון כמובן) וזה לא נאום המוקה. בזכיה בסופרוליג, כשאריק שרון התקשר לברך אותו("פיני!!פיני!!), פיני אמר לו משהו בסגנון: "ניצחנו את המלחמה הזו וננצח את כל המלחמות".

MG 12 בדצמבר 2012

תומר, אם אינני טועה זה היה בעיצומה של אינטיפדה ופיגועי התאבדות בלב ישראל. לא הייתי מייחס לזה חשיבות מילטנטית, כפי שלא הייתי מייחס לקריאה של טל ברודי לגבי המפה את רצונו לארץ ישראל השלמה.

יונתן 12 בדצמבר 2012

הכי כיף היה לקרוא את הראיון של כתבלב החצר, רפי נאה, עם פניני המסכן שרק הגיב להתגרות של שולדנברנד הרשע.
המציאות על פי שמעון.

תומאס נוימן 12 בדצמבר 2012

ושוב אני אומר – התגובה של מכבי היתה רק בגלל שהם ניפחו במשך שבוע לפני המשחק את קמפיין ה – "לא לשירי שואה". הם "נאנסו" להעניש אותו, אחרת היה פיאסקו תקשורתי.

לולא הקמפיין המיותר הזה, פניני לא היה נענש. ובצדק.

לא צריך להעניש שחקן על טראש-טוק, מגעיל ומטומטם ככל שיהיה, ובלבד שאיננו גולש לאמירות גזעניות. זה מה שמקובל בעולם.
ואנחנו נמשיך לצקצק בלשון…

אריאל גרייזס 12 בדצמבר 2012

כבר אמרתי כמה פעמים שאם יש דבר שאוהדי מכבי רוצים יותר מאשר לנצח משחקים, זה שיאהבו אותם.
מכבי תל אביב כדורסל זה מועדון הספורט הגדול היחיד שאני מכיר, שלא מסתפק בלנצח כל משחק אלא גם לא רוצה שישנאו אותו.
בכל העולם, אוהדים של מועדונים דורסניים – היאנקיז, דאלאס בשנות התשעים, מנצ'סטר יונייטד – יודעים שהם כאלו ולוקחים בחשבון שכולם שונאים אותם. וזה בסדר מבחינתם.
רק אצל אוהדי מכבי, להיות הכי טוב זה לא מספיק, הם גם צריכים להיות אהובים.
יאללה, תפנימו את זה – אתם מועדון דורסני, שהניצחון אצלו זה חזות הכל ובגלל זה כולם – חוץ מהאוהדים שלכם, כמובן – שונאים אתכם ויימצאו כל סיבה להכנס בכם. נכון, אם זה היה קורה בהפועל, היו מגיבים ביותר סלחנות, וזה לא קשור לתקשורת אדומה ושום דבר כזה, זה קשור לזה שלמכבי יש צלב על הגב. זה חלק מהנטל שאתם לוקחים עליכם ברגע שאתם רוצים כל כך לנצח. כמו שאומרים בסמויה – it's all in the game

ירושלמיקס 12 בדצמבר 2012

איזה בדרן אתה טל-כשתגדל תהיה דובי גל

צור שפי 14 בדצמבר 2012

ברור שהמסקנה האפשרית היחידה מהנפיחה של פניני היא ״הפועל חארות״. מכביזם.

Comments closed