נו, מה יהיה? (עם מארק בלינדר)

קובי + גאסול + נאש + האוורד, וזה מה שיוצא?

הארוע הקודם שגרר תכתובת מיילים ביני לבין מארק בלינדר, שני אוהדים מושבעים של הלוס אנג'לס לייקרס, היה ההחתמה של סטיב נאש בקיץ. מאז, דוויט האוורד הגיע, מייק בראון פוטר, פיל יובש, מייק ד'אנטוני הצטרף, והלייקרס כמעט והתמוטטו כמו מגדל הקלפים שבנה קובי, כשהגיעו לרקורד של 9 ניצחונות ו-14 הפסדים.

מאז הם אמנם ניצחו שלושה משחקים, וכולם אוהבים לציין ש"ניצחון זה ניצחון", אבל המציאות היא שהם עשו זאת מול שלוש קבוצות שהרקורד המצטבר שלהן הוא 22 ניצחונות ו-52 הפסדים (וושינגטון, פילדלפיה ושארלוט).

חשבתי שזה הזמן הנכון לפנות למארק, שאולי ירצה להרגיע אותי ולהסביר שהכל יהיה בסדר. אז הצעתי לו השבוע להתכתב לגבי קבוצתנו מעיר המלאכים בתקווה שייצא משהו נחמד בשביל כולכם.

מארק:

אחלה רעיון ותודה על ההזמנה לדבר קצת כדורסל למרות שמה שקורה בלייקרס כרגע לא ממש דומה ל"בסקטבול". ביננו, המצב אמור להפתיע מישהו? הרבה פרצופים טריים, שיטה חדשה שהתחלפה בשיטה חדשה עוד יותר עם ההגעה של ד'אנטוני, שני המוסרים החשובים ביותר בחמישיה מושבתים והרכז הפותח היה אמור להיות בכלל המחליף השלישי בעמדה. קשה למצוא מישהו להאשים במצב הקבוצה. השאלה היא, כמן זמן הלייקרס יכולים לשבת בחיבוק ידיים ובעצם, מה כבר נשאר לעשות אחרי חילופי המאמנים?

טל:

טוב, אין ברירה אלא להתחיל עם השאלה איתה סיימת. "מה כבר נשאר לעשות…". הנה כמה פתרונות שהעלתי אחרי מחשבה מאומצת:

  • לבקש מדיוויד סטרן לשנות את החוקים כך שהחל מהשנה, 24 קבוצות יגיעו לפלייאוף, 12 מהמזרח ו-12 מהמערב. גם ככה הקומישינר איבד כל פיסת כבוד שמישהו רוחש לו בספורט הזה, עוד צעד הזוי ומופרך אחד כבר לא ישנה את המורשת שלו בהרבה.
  • לגרום למייק דאנטוני לעבור "תאונה מצערת" שתשבית אותו מאימון הקבוצה. זה אמנם ייצור מצב טרגי, אבל לא יהיה מנוס מלהחזיר את פיל ג'קסון (ג'יני באס תצטרך לקחת חלק בתוכנית הזו כשתמנע ממנו סקס עד שיסכים לקחת את משרת האימון).
  • להחזיר מפרישה את מג'יק… אם הניקס החזירו מפרישה את ראשיד וואלס והחיו גוויית כדורסל כמו ג'ייסון קיד, אני מרגיש שמג'יק יכול להריץ את הקבוצה הזו בהצלחה. לפחות עד שנאש יחזור לכושר מלא.
  • ג'ים באס יפנה לדולנלד סטרלינג בבקשה להחליף קבוצות. הרבה יותר הגיוני כרגע שכריס פול-בלייק גריפין-דיאנדרה ג'ורדן, שכרגע עומדים על מאזן של 19-6, ישחקו עם הגופיות הזהובות-סגולות מאשר קובי-גאסול-האוורד (מדובר בדונלד סטרלינג, מישהו בטוח שהוא יסרב?).
  • ואחרון חביב, להזמין את שמעון מזרחי להצטרף לצוות ההנהלה בלייקרס, הוא כבר ימצא דרך להחזיר אותם למסלול הניצחונות (זה הדבר היחיד שהוא יודע לעשות).

אבל מכיוון שאף אחד מהצעדים האלה לא הולך לקרות בקרוב, לפחות לא עד הפסקת האול-סטאר, בוא ננסה להיות ריאליים ולענות על השאלה הראשונה שלך, האם "זה אמור להפתיע מישהו".

אני חייב לציין שאני אכן מופתע, בעיקר מגודל ה"משבר". לא צריך להסתכל יותר משנתיים אחורה כדי להיזכר שמיאמי היט החדשה, עם לברון ובוש, פתחה את העונה עם רקורד של תשעה ניצחונות ושמונה הפסדים. לכן, כשהלייקרס פתחו ברקורד של 8-8 אחרי 16 משחקים, זה לא ממש הפתיע או הלחיץ אותי. אבל ניצחון אחד בשבעת המשחקים הבאים כבר שחרר את אדי הפאניקה הראשונים.

אני מבין את כל התירוצים: שחקנים חדשים, שיטה חדשה, חילופי מאמנים, אבל רבאק קובי בראיינט ודוויט האווראד לבדם לא שווים יותר מפתיחה של 9-14?

גרוע מכך, נדמה שכל התקוות שלנו כרגע נשענות על רכז בן 38. אני יודע שהוא קנדי, אנשים איכותיים במיוחד, אבל האם זה נורמאלי שכל הביצים שלנו נמצאים כרגע בסל שלו? אתה נשמע דיי רגוע למרות המצב, אז תרגיע אותי גם. תגיד לי שד'אנטוני הולך להשתלט על כל העסק ממש בקרוב, שעם נאש יהיה הרבה יותר טוב ושהאוורד יתחיל לקלוע עונשין.

מארק:

אתה מכיר שאתה צופה במשחק של מכבי מול קבוצה ממדינה יוגוסלבית ומקבל על הראש גשם של שלשות במחצית הראשונה, מה אומרים במצב כזה בהפסקה? "הסטטיסטיקה תמיד מתיישרת". תעיף מבט על טבלת הליגה. אתה רואה שהניקס במקום הראשון במזרח? שהקליפרס מקום שני במערב? שגולדן סטייט נלחמת על ביתיות בפלייאוף עם הספרס. אנחנו בביזארו ליג. אם עדיין נהיה מחוץ ל-8 הראשונות במערב גם אחרי 50 משחקים, אני אתחיל לדאוג.

דווייט לא הולך לקלוע עונשין בקרוב. יותר מידי פעמים פמפמו לו בראש שקשה לקלוע מחצי מרחק עם כפות ידיים גדולות, אבל זה גם לא מדאיג אותי במיוחד. מדאיג אותי שהלייקרס מאבדים את הכדור באותה תדירות שבה אנשים בגיל של ג'ק ניקולסון צריכים ללכת להשתין. בתיאוריה, ברגע שהשחקנים יפנימו את השיטה של ד'אנטוני ויחזור הרכז שכבר הריץ אותה בעבר יותר טוב מכל שחקן אחר, כמות האיבודים תרד.

לדעתי, סטיב נאש חשוב ללייקרס בצורה שונה ממה שאנשים משערים ואני לא בטוח שהקבוצה הביאה אותו דווקא בגלל מה שהוא יודע לעשות כשהכדור ביד שלו. נאש אמור להיכנס לחור העצום שהשאיר דרק פישר מבחינת מנהיגות וכריזמה בחדר ההלבשה. קובי ברייאנט הוא אולי הפנים של המועדון מאז שנות ה-90, אבל הוא מעולם לא היה המנהיג שידע ללכד את הקבוצה מאחורי הקלעים.

בעניין הזה הוא נמצא בחברה טובה עם ווילט צ'מברליין וקארים – גאונים על רצפת עץ, בעלי תפקוד נמוך בכל הנוגע ליחסי אנוש. כשהיה מי שיאזן את קובי, ייתן לו את השקט להתרכז בענייני כדורסל בלבד, זה נגמר בגביעים ובמדליות. אם נאש יצליח להיכנס לתפקיד הזה, הלייקרס יתחילו לשחק כדורסל חיובי מאד.

טל:

הרחשים סביב הקבוצה מבשרים שסטיב נאש עלול לחזור להרכב כבר במוצאי שבת הקרובה, בחוץ מול גולדן-סטייט (תרשום הפסד, לא?). מדובר כמובן בחדשות משמחות, מכיוון שנוכל סופסוף להתחיל בתהליך ההחלמה של הקבוצה. יחד עם זאת אני מרגיש שאם חיכינו עד עכשיו, למה לשתף אותו במשחק האחרון של הלייקרס לפני חג המולד. לא הגיוני אולי לתת לו עוד כמה ימים של מנוחה שיחזור למשחק הבית מול הניקס ביום שלישי?

לגבי קובי, גרייזס היטיב לציין שמדובר באיש "בעל אלף פרצופים", אז למה לא לאמץ את הפרצוף שמתחיל להבין שהוא נמצא בירידה. המחשבה הראשונה שלי לגבי קובי העונה היא שבאופן טבעי, התפוקה שלו צריכה לרדת כדי שהקבוצה הזו תצליח. בעונה שעברה הוא קלע 28 נקודות למשחק, עם סנטר פחות דומיננטי (על המגרש ומחוצה לו) ורכז פחות דומיננטי. השנה, הוא קולע 29.5 נקודות, כשהוא (שוב) מוביל את הליגה.

אני לא יודע אם הוא לא צריך לרדת לסביבה של 22-24 נקודות למשחק ולתת להאוורד, הכוכב העתידי שאמור לחתום בקיץ על חוזה ארוך טווח, לקחת קצת יותר על עצמו. אני מבין שקובי הוא "Big Dog שחייב לאכול קודם", אבל אולי הגיע הזמן שדברים ילכו לכיוון קצת שונה. התקווה שלי היא שנאש כבר ינווט את הדברים לשם, ללא התנגדות יתרה מצידו של מספר 8. כפי ששאק פינה את מקומו בשביל שקובי יזרח, הוא צריך להבין שאנחנו מגיעים לנקודה שהוא יצטרך לעשות דבר דומה.

ובנקודה פחות רלוונטית, האזכור של ווילט וקארים גרם לי להתחיל ולחשוב על חמישיית הכדורסל הגדולה ביותר של "שמוקים". אין ספק שקובי ומייקל (בעיקר בין השנים 1984-1991) נמצאים שם. נראה לי שווילט מקבל את הסנטר לפני קארים שיהיה המחליף הראשון. לגבי פורוורדים, אפשר בקלות לשבץ שם את ריק בארי, שאפילו אמא שלו לא אהבה אותו. אני מתקשה לגבי החמישי, שמעתי שאוסקר רוברטסון אף פעם לא היה יותר מדי חביב על עמיתיו, אולי הוא יוכל לשחק בעמדה 3. יש לך השגות לגבי החמישייה הנחמדה הזו?

בכל מקרה, ישנה סוגיה אחת אחרונה שלא דנו בה, חרושת השמועות לגבי טרייד של גאסול בעבור מישהו יותר "מתאים" לקבוצה. אתה חושב שזה יקרה? ואם כן, מי צריך להגיע?

מארק:

לגבי חמישיית "השמוקים" – יש לא מעט שחקנים שהייתי מעדיף לראות אותם כמה שיותר רחוק מהקבוצה שלי. להוסיף לשמות שכבר ציינת, הנה רשימה מצומצמת שכוללת כמובן גם שחקני עבר: לטרל ספריוול, קארל מלון, דמרכוס קאזינס, וינס קארטר, דוייט האוורד, ראסל ווסטברוק, כרמלו אנתוני, כריסטיאן לייטנר, אייזיאה תומאס, אנטואן ווקר, טרייסי מקגריידי וכמובן אלן אייברסון. אם אני צריך להרכיב סגל של סוציופתים (החמישייה הראשונה נבחרה לפי יכולת) הוא יראה פחות או יותר כך:

סנטר: קארים עבדול ג'אבר
פאוור: קארל מלון
סמול: כרמלו אנתוני
שוטינג: מייקל ג'ורדן
פוינט: אייזיאה תומאס

ספסל: ווילט, קובי, רוברטסון, שאקיל, ריק בארי ואלן אייברסון.
וכן, אני יודע שאין סיכוי שג'ורדן יסכים ללבוש את אותם המדים כמו של אייזיאה.

עכשיו, לגבי קובי. בשביל שהוא יקלע פחות נקודות שחקנים אחרים צריכים לקלוע יותר ולעשות זאת באופן עקבי. היחיד שמשחק כך כרגע הוא מטא וורלד פיס שכמובן לעולם לא יקבל קרדיט כשהוא משחק טוב. אני לא מאוהדיו הגדולים ביותר של הממבה, אבל אני חושב שהוא משחק יוצא מן הכלל העונה יחסית לקילומטראז' שהגוף שלו עבר. המספרים שלו מבשרים לנו שהוא נותן את העונה הכי טובה שלו מזה שנים והאחוז שלו מהשדה, כולל מאחורי הקשת, הוא הגבוה ביותר בקריירה.

אני חושב שגאסול יישאר, בעיקר מכיוון שכמעט בלתי אפשרי לעשות עליו טרייד שלא יוציא את הלייקרס מופסדים. אם ממפיס לא מצאה לנכון להשאיר אצלה את גאסול (פאו כמובן) כשהיה בשיאו, למה שקבוצות לוטרי יעשו זאת עכשיו, כשהברכיים שלו מתמוססות. אני חושב שהמיטב שאתה יכול להוציא כרגע עליו זה את היידו טורקוגולו ואל הארינגטון מאורלנדו או לואיס סקולה בתוספת ווסלי ג’ונסון מפיניקס. תודה, אבל לא תודה, נסתדר עם מה שיש. אני מאמין שגאסול שחקן מגוון מספיק בשביל למצוא את הנישה שלו גם בשיטה של ד'אנטוני.

אם אני מסתכל חודש קדימה, אני רואה שעד ה-20 בינואר הלייקרס משחקים מול כל "מועמדת" אפשרית כשהם מול הניקס, אוקלהומה ומיאמי בבית, מול הספרס בחוץ, ויש גם דרבי. גם שאר המשחקים הם מול קבוצות פלייאוף או כאלה שמנסות להפוך לכאלה כך שלמעט המשחקים מול טורונטו וקליבלנד, הלייקרס יצטרכו להזיע קשה בשביל לשפר את המאזן של הקבוצה. בטווח הרחוק, זה יכול לעבוד לטובת הקבוצה. בטווח הקצר, צריך לגלות עוד קצת סבלנות לשינויים היומיומיים ברוטציה.

טל:

למרות שלדעתי אין ממש מועמדת אמיתית לאליפות חוץ ממיאמי, הבנתי את הנקודה שלך. אין מה לצפות לשינוי משמעותי לפחות לעוד חודש. אז אני מפסיק לקוות שהלייקרס ינצחו במוצאי שבת בפעם הרביעית ברציפות, אני לא מחכה לניצחון ביתי על הניקס במשחק הקריסמס ואני מוותר על המשחק מול מיאמי באמצע ינואר כבר מעכשיו.

נהדר, כמו מנטאליות של קבוצה קטנה, אני מעביר את התקוות שלי לעתיד, לסוף חודש ינואר. תודה רבה על הטיפ. עד אז, אני פשוט לא הולך לצפות לכלום.

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

יומן האליפות של גולסטאר
התמסרות (פוסט אורח מאת מיכאל בבלי)

27 Comments

אוהד מכבי 21 בדצמבר 2012

לא קשור לבלוג, אבל משהו בקשר למכבי תל אביב שכדי שתתן עליו את הדעת. קצת משהו שבכדורגל הישראלי לא שמים עליו וזה יוצר את ההבדל הענק בין הכדורגל בישראל לאירופה – סטטיסטיקת משחק.

באתר הבא יש הסבר על המשחקים של מכבי נגד סכנין וחיפה. לתשומת לבך:
http://maccabiball.blogspot.co.il/

טל בן יהודה 21 בדצמבר 2012

לא קשור, אבל במקרה מישהו הפנה את תשומת ליבי לבלוג הזה לפני כמה שעות.
עוד לא יצא לי לקרוא, אבל זה נראה מרתק.

אגיע לזה ואם יידרש, אכן אתן עליו את הדעת :)

עופר פרוסנר 23 בדצמבר 2012

מחרה מחזיק – מדובר בניתוח הכדורגל המקצועי והטוב ביותר שאני ראיתי בישראל.

חיאל 21 בדצמבר 2012

מכיוון שאריק גורדון כרגע בNOH אני מניח שהתכוונת לדיאנדרה ג'ורדן =)

חיאל 21 בדצמבר 2012

ולמה מגריידי בשמוקים? הבנדם לוזר מהלך ופצוע די כרוני, אבל לא זכור לי שהוא היה שחקן בעייתי בחדר ההלבשה…

אלעד 21 בדצמבר 2012

מיאמי לא לוקחים השנה. תזכור שאמרתי לך. לצערך, גם לא הלייקרס.

טל בן יהודה 21 בדצמבר 2012

חיאל, כמובן. תוקן.
אלעד, כדי שנעריך אותך קצת יותר :) תן את מי שכן.
כי כרגע בחרת 28 מתוך 30 קבוצות.

גילעד 21 בדצמבר 2012

יש לי תחושה שזו העונה של סאן אנטוניו, לא יודע למה לא מיאמי אבל נראה לי שטים דאנקן יביא אליפות אחת אחרונה

אל ניניו 22 בדצמבר 2012

עם כל האהבה שלי ללייקרס (בכל זאת אוהד), זאת לא השנה, הפסד בגמר המערב לאוקלהומה. (שינצחו בגמר את מיאמי (שתנצח בגמר המזרח את ניו יורק)). (אם הלייקרס לוקחים השנה, זאת תהיה ה-אליפות של קובי, בה' הידיעה).

קובי יעמיד ממוצעים יפים, גאסול ישאר עד סוף העונה והווארד כבר מתחיל להכנס לקצב שלו (גם מבחינת ממוצע קליעות עונשין).

לסיום, אחלה התכתבות, מזכיר לי את שלי עם החברים הרלוונטים.

אל ניניו 22 בדצמבר 2012

ושכחתי את הקנדי המופלא, יחזור מפציעה ויעשה הרבה סדר בבלאגן

מוטי בננה 22 בדצמבר 2012

מישהוא יכול לתת לי דוגמאות על כרים כשמוק פשוט לא ראיתי אותו כשהוא שיחק אך ראיתי סרט עליו והוא נראה בחור נחמד

sprewell 22 בדצמבר 2012

תודה שהזכרתם את ספריוול
שחקן אגדה מבחינתי
שטימטום שלו ושל שאר הליגה גרם לנו להיפרד ממנו
לפני זמנו
דקה דומייה…
שנה שעברה מאימי נתנו בראש לניקס במשך העונה
וגם בפלייאוף..ובנתיים ניו יורק עושים רעש
שהם על באמת..ועם הגנה(שזו ההתקפה הכי טובה) יציבה
והתקפה טובה
נראה לי שאם הם ישארו בריאים הם יקחו את המזרח.
אוקלהומה בלי הארדן זה לא אותו דבר ולקראת סוף העונה
הם לא יצליחיו כמו באותה רמה
הארדן הוא סטאר אמיתי וממפיס וקליפרס חזקות..
עוד לא ראינו את הפוטנציאל האמיתי של דאלאס כי נוביצקי עדיין פצוע
המערב נורא קשה, ככה שיכול להיות שהלייקרס ימצאו את עצמם מחוץ לפלייאוף…יוסטון, מינסוטה(קבוצה לבנה ומגניבה), פיניקס(קבוצה סבבה),יוטה,דאלאס, פורטלנד, דנבר וגולדן סטייט אלה הקבוצות שהלייקרס
ייצטרכו להיאבק איתן על המקום השמיני !
אז תתחילו להתפלל כי כל הקבוצות האלה נראות כרגע לא פחות טובות מהלייקרס, שחוץ מקובי(שאני לא סובל אותו אבל הוא מדהים) שטורף כל כדור על המגרש כל השאר כולל הווארד נראים כאילו הם עדיין בחופשת קיץ..אני, ת'אמת , מבסוט מזה..
ולשחק סטייל דאנטוני זה סבבה וביןם טוב קולעים הרבה
אבל זה לא יציב וזה בטח לא מביא תארים
ואם גאסול לא אוהב את זה אז זה אומר משהו
ואין על ספריוול

laker 22 בדצמבר 2012

מאכזב לראות לייקרים שלא אוהבים או 'אוהדים' של קובי לו מניות רבות בחזרת הלייקרס לגדולה אחרי עידן מג'יק. במשך יותר מעשור היינו הבדיחה של הליגה, עד שקובי הגיע מהטרייד ההוא ויחד עם שאק החזירו את הלייקרס לקידמת הבמה. ואת ההמשך אין צורך לציין.

קובי הוא לייקרס ולייקרס היא קובי. לטוב ולרע. הביא 5 אליפויות ו-7 גמרים בתקופה שלו. אני חושב שגם האופי הווינרי שלו והבלתי מתפשר, אמור לגרום לכל לייקר באשר הוא, להעריץ את הבחור הזה.

כלייקר הכתבה הזו קצת מאכזבת.

קסיוס קליי 22 בדצמבר 2012

מסכים איתך. במיוחד כשמי שרואה את הלייקרס מבין את האפאטיות של שאר השחקנים ושהם פשוט לא מסוגלים לשים את הכדור בסל בעקביות. ואגב קובי הוא מס 24 ולא 8…

amitpros 22 בדצמבר 2012

עד כמה שהמצב של הלייקרס מאוד משמח אותי-והוא מאוד משמח…,אני חושב שאי אפשר באמת לדעת איך הלייקרס תיראה ומה היא שווה,כי בתכלס הם עוד לא שיחקו בכלל בהרכב החזק ביותר שלהם.
אני חושב שניאלץ לחכות שכולם יחזרו,ואז חודש לתת קצת זמן להידבק ואז נדע קצת יותר טוב.
אני מאוד מקווה שגם אחר כך עדיין הם יראו כמו עכשיו,אבל צריך לזכור שגם אם הדבק יגיע לקראת הפליאוף זה לא ממש נורא.קבוצה עם כל הרבה שחקנים טובים לא ממש צריכה ביתיות

שניר 22 בדצמבר 2012

אני רואה עונה אבודה , הלייקרס הרי לא יסיימו בין הארבע הראשונות , מה שאומר שבכדי להגיע לגמר הם יהיו צריכים לעבור שלוש מתוך
אוקס"אקליפרסממפיס בלי ביתיות.
מי האחרונה שעשתה זאת ? יוסטון של 95 ?

שניר 22 בדצמבר 2012

הבעיה היא ד'אנטוני , הוא לא מאמן כדורסל אלא מאמן התקפה , התקפה של טריק אחד – התקפת שבע השניות.
כפי שראינו בניקס וכעת בלייקרס , זוהי שיטה שעובדת רק כאשר שחקן אחד ויחיד מנצח עליה – והשחקן הזה בן 38 הסובל בעיות בריאות עם יכולות הגנתיות פחות או יותר כמו שלכם , טל ומארק.
ד'אנטוני הפך את פאו לג'אמפ שוטר , אולי שחקן הפנים המגוון ביותר בליגה בשנים האחרונות , ג'אמפ שוטר.
מאמנים טובים מבצעים התאמות , משנים את הפילוסופיה בהינתן סגל הנתון , הדוגמא הקלאסית היא פט ריילי עם החבר'ה הקשוחים של יואינג אחרי השואו-טיים של מג'יק.
ומתקופתנו פופוביץ' שהפך את הספרס שלו מקבוצת דיפנס-אוריינטד לאופנס-אוריינטד , בהצלחה רבה.
כבר היה עדיף להשאיר את ברני ביקרסטאף (ביקרשטאף ?) ,
הלייקרס ניצחו ארבעה והפסידו אחד תחתיו.
אם היה לבאס ג'וניור שכל הוא היה מחתים את נייט מקמילן לעוזר מאמןמאמן הגנה.

קסיוס קליי 22 בדצמבר 2012

אני מצטער הטור הזה לא מקצועי בכלל.
יש כאן כמה טעויות יסודיות מובהקות.

קשה מאוד לזכות באליפות. מאוד קשה לזכות ב 2 . ורק עלית שבעלית זוכים ב 5 .
ואל תקשקשו עכשיו על שהיה את שאק. כי אם כך בואו נוריד לוויד אליפות. כי לחלוטין הוא היה הסייד קיק בעונה האחרונה. ובואו נוריד לקרים אליפות בגלל מג'יק ובואו נוריד לדאנקן גם אליפות כי פארקר היה ה MVP .

אחרי שסגרנו את הפינה הזו נתקדם הלאה.

לא כל שחקן מבין מה באמת נדרש כדי לקחת אליפות. קובי כן יודע והוא מנסה להביא את השחקנים לשם. מי שלא עומד בקצב לא צריך לשחק בקבוצה. הוא יכול לשחק בסקרמנטו.
קובי בהחלט עושה זאת יחסית בשקט כי הבלאגן במועדון חוגג.
הוא נותן שקט תעשייתי למקבלי ההחלטות וגיבוי מלא למאמנים שברור לכולם שלא ברמה של הלייקרס.

הכול מתחיל בכך שהשליטה במועדון עברה לג'ים באס, הבן של ג'רי באס. האגו שלו מנע מכל זכר לפיל ג'קסון להישאר במועדון.
הוא רצה לעשות זאת בדרכו שלו. לכן הביא את מייק בראון כאשר אדלמן היה פנוי בשטח!
זו לא סתם טעות. זו טעות של קריירה. אולי יהיה ניתן לתקן אותה תוך 5 שנים.
כי מייק בראון לא מסתדר, צריך לבצע משהו קיצוני. הקיצוני הזה הביא את דאנטוני שגם הוא לא מתאים.
עכשיו, האם הלייקרס ייפטרו מ 2 מאמנים תוך עונה??
כנראה שלא.
כמה זמן איבדנו? שנתיים. אלה השנתיים הכי משמעותיות כי קובי נמצא פחות או יותר בסוף.

על הדרך הסגל שהיה טוב לאליפות לפני 3 שנים הפך לכבד ושבע מדי.
יחד עם זאת הליגה התקדמה לכיוון אחר.
היום הקבוצות החזקות ביותר הן אלה עם עמדות 1-2-3 ברמה גבוהה.
הניקס, מיאמי, נטס, קליפרס, אוקלהומה וגם ממפיס שיש לה צבע מאוד חזק משחקת עם שלישייה אתלטית וקשוחה מאחורה.

למעשה חוץ מקובי והווארד אף אחד לא אמור לראות חמישייה.
גם אם נאש בריא. מי מגבה אותו בלייק ?
על מי הוא ישמור? פול? ווסטברוק? פארקר? יהיה להם מיס מאץ מול כמעט כל הקבוצות.

עמדות 3-4-5 בלייקרס מאוד כבדות. מטה וורלד בכושר יחסית טוב אבל זה לא מספיק. השחקנים הכי טובים בליגה נמצאים בעמדה שלו- לברון, דוראנט וכרמלו.
בצבע הווארד לא מראה משחק של שחקן עלית וגאסול די משותק. וגם אם היה משחק היה יוצר בעיה בסגנון המשחק של הלייקרס.

נוסיף לכל בעיית הסגל את דאנטוני שאין לו מושג ואין לו שום רצון לשחק הגנה.
אין ספק שנאש יוסיף כוח לקבוצה אבל זה לא יהיה מספיק.

הדרך היחידה של הלייקרס לצאת מהמצב הזה הוא לעשות טרייד על גאסול ולהביא 2 שחקנים: שחקן אתלטי בעמדה 4 ועוד שחקן לכנף בעמדה 3 . מטה וורלד יהיה חייב לבוא מהספסל.

לקובי לא תהיה שום בעיה להחזיק פחות בכדור.
אולי אפילו כדאי לשים את קובי בסמול מדי פעם. גודי מיקס יפתח ויביאו בטרייד עוד קלע לספסל.

ולגבי מיאמי המועמדת הכמעט יחידה.
כל קבוצה שתבוא מהמערב תעשה לה צרות. והסיכויים יהיו 50-50. כולל הקליפרס שיש לה מאצ אפ מצוין מולם.

טל בן יהודה 22 בדצמבר 2012

קסיוס,

לפני שאני ניגש לתגובה המפורטת שלך, אתייחס בקמצר הלמספר 8/24.
כשראיתי את התיקון, צחקתי לעצמי מזה שאני צפיתי בעשרות משחקי לייקרס ומאות מהלכים של קובי מאז שינוי המספר, ובכל זאת זה לא "נרשם" במוחי.
ישנם דברים שנשארים חקוקים…

ועכשיו לכל השאר:
לא כל כך מובן לי המונולוג לגבי קובי. ולא רק שלך, אלא של עוד כמה מגיבים פה שחושבים שאנחנו מזלזלים בו.
זה ממש לא העניין, לטעמי קובי הוא בין עשרת השחקנים הטובים בהיסטוריה של המשחק…
האם זה שהוא "בן אדם חרא" גורעת מהיכולות שלו? ממש לא… אבל זה גם לא משנה את האמת שהוא כזה.

מעבר לכך, אני חושב שאתה קצת מזלזל בגאסול ונאש.
אני לא אומר שלא צריכים לבצע על גאסול טרייד, אבל לומר עליו שהוא "לא אמור לראות חמישייה" זה מופרך. אני לא יודע אם יש 20 שחקנים טובים ממנו בליגה הזו (כשהוא בריא כמובן).
גם על נאש אתה טיפה מפריז (שוב, כשהוא בריא). הגנתית הוא חלש, אבל תחזור אחורה לשנה שעברה ותראה שהוא היה אדיר התקפית וכמעט הוביל את פיניקס (קבוצת יורוליג בלעדיו) לפלייאוף.

ולסיום, אין כאן ממש עובדתיות, אבל לומר שלכל קבוצה מהמערב יש 50% סיכוי מול מיאמי, זה קצת כמו לבוא ולומר שלכל קבוצת מערב בשנות ה-90 היה 50% סיכויים מול הבולס של ג'ורדן.
כל עוד לברון משחק כמו מפלצת (והם יחזרו לשחק קצת הגנה, לא כפי שהם משחקים עד עתה), מיאמי היא פייבוריטית ברורה. להגדיר אחוזים? קשה… אבל זה לא 50-50.

קסיוס קליי 23 בדצמבר 2012

לא אמרתי שאתם מזלזלים בקובי כי אי אפשר באמת לזלזל בו.
אבל הוא לא מקבל את ההערכה הראויה ולכן אוהדי הלייקרס מתרעמים, כביכול.

כמובן שגאסול הוא שחקן טוב אבל כרגע הוא לא מתאים.
הוא יכול להיות נהדר להמון קבוצות בליגה אבל במבנה הנוכחי של הלייקרס זה לא יכול לקרות, וזו הכוונה.
זו קבוצה מאוד כבדה והחמישייה הנוכחית פשוט לא מתאימה לקחת המערב.

אני האחרון שמזלזל בנאש, אמרתי שהוא יתן להם דחיפה קדימה אבל שוב אנחנו חוזרים לסגל הבעייתי שלהם.
אם היה מאחוריו רכז אתלטי והגנתי זה הגיוני, אבל אם נאש הולך לנוח ומגיע סוג של נאש רק בלי יכולת הריכוז אז מה עשינו פה…

אין ללייקרס אפשרות לשנות קצב וסגנון בניגוד לכל שאר הקבוצות בליגה.

וזה שאמרתי שלכל קבוצה במערב ישנו סיכוי של 50-50 זה ממש לא דומה לשיקגו וג'ורדן.
הכוונה היא שהן חזקות בדיוק כמו מיאמי.

טל בן יהודה 23 בדצמבר 2012

ובינתיים, ניצחון חשוב ומעודד לליקרס.

נגד גולדן סטייס (קבוצה טובה השנה)
בחוץ (לגולדן סטייס אולם מאד ביתי)
בהארכה, כשהלייקרס פיגרו ב-7 עם 5 דקות לסיום.
והחמישייה הפותחת (כולל נאש) שיחקה את כל ההארכה.

מי יודע, אולי דברים כם מתחילים להשתנות.

קסיוס קליי 23 בדצמבר 2012

מטה וורד אכן ירד לספסל במשחק זה.
קובי לקח 41 זריקות אבל הלך רק פעם אחת לקו. הוא לא קיבל שריקות שבדר"כ היה מקבל.

רמי מורנל 23 בדצמבר 2012

שום דבר אישי , אבל להציע את אוסקר רוברטסון -אחד מהרכזים הגדולים בהיסטוריה – לעמדה 3 של איזושהי חמישיה שלא תהיה זה עלבון להבנה ואינטיליגנציה של כל קורא , וכן עלבון לאתר כשלעצמו .
געגועיי לדוקטור . עונת אן.בי.איי נהדרת , ולצערי אין כרגע אף כתב באתר עם הבנה מספקת בליגה הזו , ולכן כמעט שאין טורים בנושא,וגם כשכבר יש הם ברמה די נמוכה , כמו הטור של בורוביץ' אחרי הטרייד של הארדן, שהכתיר את הלייקרס לאלופת המערב .
על הטורים והתגובות משנה שעברה,אלו שקראו לניקס לוותר על כרמלו אנתוני לטובת ג'רמי לין , אני אפילו לא רוצה לחשוב .

פאןפאן 23 בדצמבר 2012

טל – אני מתחיל לחשוב שאתה כפיל אהבות הספורט שלי :)
מכבי והלייקרס, עוד מעט תגיד שגם אתה מעדיף את הבלאנקוס על המכונה הקטלאונית המושלמת..
הניצחון היום אכן חשוב ביותר אבל אני מחכה למשחק מול הניקס – אחרי מה שהם עשו לנו אצלם בבית אני מת לראות את התגובה של הממבה והחברים
מסכים עם החבר האמריקאי שלך – אין טרייד הולם לגאסול אז מאוד כדאי שהמאמן הזה יוציא ממנו צוף כי יש לו את זה בשפע!

ג'רמייקל רוג'רס 23 בדצמבר 2012

גאסול תמורת סטודמייר.

פאןפאן 23 בדצמבר 2012

מישהו אמר חתול בשק?
:)

Comments closed