יומן אליפות צהוב-כחול (19): המכביזם חזר?

לא ממש, הוא מעולם לא עזב אותנו לגמרי

הדבר שאני הכי הייתי רוצה לעצמי אחרי המשחק מול בני יהודה, הוא סופר-כלי לאיסוף מידע. כלי מן הסוג שיהיה מסוגל לבדוק כמה פעמים מילה מסוימת נכתבה בכל אמצעי התקשורת, כמו גם בכל ההתקשרויות הפרטיות בננו המשתמשים (מיילים, הודעות מכל הסוגים ורשתות חברתיות) בפרק זמן מסוים.

אם אכן היה כלי כזה, אין לי ספק שבין יום שני בשעה 23:00 לבין יום שלישי בערך באותה השעה, יממה אחר כך, המילה שהייתה מופיעה בראש המצעד של כל חובבי הספורט בישראל היא "וואו", אוהדי ושונאי מכבי ת"א כאחד.

אז בואו ונחזור לאותם תשע דקות בתוך בלומפילד, ונקבל תיאור מפיו של אוהד שהיה שם. קבלו את שגב כהן, חבר צהוב, מתאר את הגולים מזווית הצפייה שלו בשער 7:

חייך כאוהד. יש כמה רגעים בודדים כאלה שאתה פשוט לא שוכח. רגעים נדירים שבהם אתה מקבל צריבה באזור לא ידוע במוח, שנשארת שם לנצח. צריבה שלא מאופיינת במן סרט זיכרון, אלא יותר ברצף של תמונות שצפות למעלה שוב ושוב. תמונות שמשנות את כל הפיזיולוגיה של הגוף שלך תוך כדי החוויה.

בתמונה אחת, הדקה היא הדקה ה-90 של המשחק והקבוצה שלך מקבלת גול, כזה שמבשר על הפסד. צביטה בבטן מתווספת לתמונה. והנה עוד תמונה, דקה 94 כבר, והקבוצה שלך כובשת שער נדיר ומשווה את התוצאה. הצביטה בבטן נעלמת וגל חום ונעים מתפשט בכל הגוף. והנה היא התמונה שלישית, זו שגם עושה בעצם את ההבדל. הקבוצה שלך כובשת בדקה ה-98 שער ניצחון, נדיר ביופיו. כזה שער, שצריך להמציא מילה חדשה רק כדי לתאר כמה הוא נדיר, כמה הוא יפה.

ועכשיו הגוף שלך כבר קל כמו נוצה, מרחף. לראות מהפך בדקה התשעים, ואז לראות מהפך נוסף עמוק בתוך תוספת הזמן. וואו. אומרים שכדורגל משחקים 90 דקות? אז אומרים. הדברים הנפלאים באמת בכדורגל, מתחילים מסתבר, החל מהדקה ה-91.

חזרה אלי, כשאין באמת צורך להוסיף כאן משהו. מממ, טוב, אולי משהו קטנטן בכל זאת.

*

זה שבוע שלישי שהמערכת הסולארית מסתדרת לטובת הצהובים. הפעם זה קרה לא בגול הניצחון, אלא דווקא בשער השוויון של פריצה, שלטעמי הרבה יותר מהנה לצפייה בהילוכים החוזרים מאשר הגול המדהים של לוגסי.

מהלך פשוט אך מבריק של 3 נגיעות, כשהכדור למעשה עובר מעיגול האמצע לשער כשהוא פוגש את הרשת האחורית לפני שהוא נוגע בדשא. מסירה-נגיחה-בעיטה-שער (או כמו שארבייטמן היה אומר, פאס-פאס-גול?).

הסיבה שהכוכבים שוב חייכו אלינו היא שזו הייתה הדרך היחידה בה היה נכבש שער אחרי שחזינו בשובה המפואר של ״המנטאליות של הקבוצה הקטנה״ למועדון של בני יהודה, אחרי שער השוויון שלהם. קצת עצוב לי שזו הקבוצה שנשארה למאמן דגול כמו קשטן, גול שוויון ואחריו סדרה מכובדת של פציעות מזויפות ושחקנים שנשכבים על הדשא ומזכירים לנו את כל מה שרע בכדורגל.

אם זה מה שראינו אחרי גול של 1-1, תארו לכם במה היינו חוזים כשהשוויון הפך ליתרון (עם גול שהכתומים בכלל לא התכוונו אליו), לולא מכבי הייתה מבקיעה בשלוש הנגיעות הראשונות שלה מיד אחר כך. ייתכן שהצהובים מנעו מאיתנו מחזה נדיר של 11 שחקנים כתומים נופלים לדשא בו זמנית כשהם מתלוננים בפני השופט על מיגרנות חזקות ומבקשים מהמעסה 2 אדוויל קולד-סינוס (וקצת ספריי קסם למצח). בדיעבד, אני קצת עצוב שמכבי כבשה כל כך מהר.

ה"מכביזם", מהו?

מילה נוספת שנשמעה לא פעם מאז הניצחון, הפעם בעיקר בקרב אוהדי מכבי, היא "מכביזם". האוהדים יצאו בהמוניהם וחגגו את העובדה שהוא "חזר ובגדול" (לטענתם כמובן), באותן תשע דקות. אבל מהו בדיוק אותו "מכביזם" שכולם הזכירו, והאם אני טועה כשאני טוען שבמובן מסוים המכביזם אף פעם לא עזב את המועדון?

ה"מכביזם" הוא אחד המושגים הכי טעונים והכי שנויים במחלוקת בכל עולם הספורט הישראלי. אפשר לכתוב על המושג הזה ערך שלם בוויקיפדיה, שיהיה כנראה מהערכים הארוכים ביותר שיהיו קיימים בשפה העברית (ואולי יום אחד גם אגיע למשימה הזו, כשאצא לגמלאות).

קצת בדומה למושג "אלוהים" (בלי להשוות בין משמעות המושגים כמובן), "מכביזם" אומר וגורם להרגיש משהו שונה אצל כל אחד ואחד מאיתנו. אם תתנו לעשרה אוהדי מכבי להגדיר את המילה, תקבלו עשרה פירושים שונים, בדרך כלל חיוביים. אם תתנו לעשרה שונאי מכבי להגדיר אותה, תקבלו עשרה פירושים שונים נוספים, בדרך כלל שליליים.

בשביל הטור הנוכחי, נתמקד בשני דברים עיקריים שאני מפרש במושג. הראשון הוא שמדובר בסוג של הלך רוח שאתה חי איתו. מכביזם היא המחשבה שאתה תמיד עליון על יריבך ואף פעם לא מגיע למשחק כשאתה במצב נחות. אתה טוב יותר, אתה "שווה" יותר, אתה איכותי יותר. לא משנה מה מצבך בטבלה, אתה בטוח שמגיע לך לנצח כל משחק ואתה גם מגיע אליו עם הכוונה הזו. כי זה לא משנה לאן המועדון הדרדר, הצהוב-כחול שעל המדים שלך מחייבים אותך להיות טוב יותר מיריבך.

המכביזם הזה, אף פעם לא עזב אותנו. הוא היה שם לפני 20 שנה בשנים של גרנט ואז קשטן, הוא היה שם לפני 10 שנים בעידן הרציקוביץ', הוא היה לפני שנתיים כשהיינו בשפל של השפל והוא היה שם גם ביום שני בשעות אחר הצהריים. הוא תמיד שם, גם אחרי מה שנראה כמו 50 הפסדים רצופים בדרבי וגם אחרי הדרבי האחרון שניצחנו בו 4-0.

אבל חלק אחר של המכביזם, שקצת דהה בשנים המדוכאות שלנו, הוא זה שקשור במושג "ווינריות". הווינריות של המכביזם הקימה סניף ביד אליהו לפני למעלה מ-50 שנה, והתרחבה לסניף נוסף בשנים האחרונות באולם הכדורעף של הדר יוסף. אבל בבלומפילד, החלק הזה קצת אבד לנו בשנים האחרונות, אולי מאז שניר קלינגר עזב את המועדון.

הווינריות הזו, שהדירה רגליה דווקא מהסניף של הכדורגל, סופסוף חזרה אלינו ביום שני, באותן תשע הדקות האחרונות על הדשא. כי זה דבר אחד להבקיע שער מנצח בדקה ה-90, זה דבר לגמרי אחר לספוג "שער הפסד" בדקה זו, ואז להבקיע שערים מנצחים בדקה ה-93 ו-99.

אין ספק שזה החלק במכביזם שהתגעגענו אליו הכי הרבה, ושזה גם החלק שהיריבות שלנו הכי מפחדות ממנו ולא רוצות שיחזור הביתה למקומו הטבעי. במשך השנים, הווינריות בצבצה מדי פעם בביישנות, דוחפת את ראשה חזרה במהירות וישר רצה להתחבא בסמטאותיה של יפו. ביום שני היא הפריחה נוצותיה כמו טווס מיוחם שהסתובב על הדשא ונשארה במרכז האצטדיון לעיני כולם.

על החלק השלישי של המכביזם, הדורסנות, נוכל לדבר בשנה הבאה.

מה, מה היה?

והנה הגענו לחלק ההכרחי והקשה ביותר של הטור עבורי, כי איני בורח או מתחבא מהטעויות שלי, אלא מודה בהן ועומד מול קו הירי כמו ברווז במטווח. כי מגיע לי. הסיבה שהבאתי את חברי לכתוב על אותן תשע דקות בתחילת הטור היא שיצאתי מהמגרש אחרי השער השני של בני יהודה.

גיל שלי תיאר כאן בצורה טובה כיצד הכתומים חגגו מולנו בדקה ה-90 וזה היה קשה מנשוא. שקלתי מהן האופציות שעומדות בפני, הישארות מול חגיגות כתומות במקרה של הפסד מול מקסימום גול שוויון, וקשה לי אישית לשמוח בתוצאות תיקו. הניצחון כלל לא היה אופציה באותן השניות, והחגיגה הכתומה הכניעה אותי ועוד כמה מאות אוהדים שפנו החוצה בפנים עגומות.

כמה וכמה חברים אמרו לי מאז שהם מקווים שלמדתי את הלקח. אז אתם יכולים להסיר דאגה מליבכם, כי אין צל של ספק שהלקח החשוב ביותר נלמד כאן, "לעולם אל תיתן לקבוצה יריבה לעלות מולך ליתרון בדקה ה-90". הבנתם?

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

שלום ותודה, ארסן.
חכו עם הים (עמית פרוסנר)

146 Comments

גיל שלי 20 בפברואר 2013

לא מאמין לך, לא באמת יצאת. את התגובות מהאצטדיון שמעת?

ג'וני 20 בפברואר 2013

שמכבי ת"א בכדורגל תצליח בקביעות בליגה ובאירופה רק אז היא תעניין מישהו .
בנתיים רוב הציבור בישראל לא מכיר אפילו שחקן אחד בקבוצה (הילדים של בית ספר למוזיקה כבר יותר מפורסמים ומצליחים) ומין הסתם אף אחד לא מתרגש שהמועדון כבר שנים לא זכה באליפות אפילו לא משתתף באירופה. שקבוצת הכדורסל לא מעפילה לפיינל פור היורוליג זה כמו אסון לאומי לעומת זאת אף אחד בכלל לא מתעניין שקבוצת הכדורגל אפילו לא משתתפת בשום מפעל אירופי. זה גם אחד ההבדלים בן 2 הענפים.

מכבי ת"א בכדורגל זה אפילו לא המכבי והפועל ראשל"צ בכדוריד שאמנם גם הן לא מצליחות באירופה( כי הכסף הגדול הולך לענף הכושל והמשעמם שנקרא כדורגל) אבל בכל זאת לפחות הן שולטות בכדוריד הישראלי ללא תחרות לעומת זאת מכבי ת"א בכדורגל כבר שנים לא זכתה באליפות ואפילו העונה שהיא בדרך לשם(רק בגלל שהליגה ממש חלשה) היא כבר עם כבר עם 5 הפסדים שמקבלת בדרך הרבה עזרה מהשופטים( 3-2 נגד בני יהודה) .
אין ספק בכלל שגולדהאר בזמן הקצר שהוא בארץ הבין שרק עם צוות זר אפשר לקדם את הענף אבל עם כל הכבוד זה עדיין לא יהפוך את מכבי ת"א בכדורגל למכבי ת"א של הכדורסל ולמכבי ראשל"צ בכדוריד הישראלי ששולטות שליטה מוחלטת כבר שנים בליגות שלהן מפני שבסופו של דבר יש בכדורגל הישראלי הגבלה של 5 זרים שזה אומר שרוב הסגל של הקבוצות מתבססות על שחקנים ישראלים שאין הבדל גדול בינהם וגם הזרים שמשחקים וישחקו בעתיד במכבי ת"א לא יהיו שחקנים מהטופ האירופי ככה שהקבוצות פחות או יותר שות ברמתן ולכן זה לא הפתעה שקריית שמונה היא האלופה.
חוץ מזה צריך לזכור שכדורגל זה משחק הכדור הכי פשוט ומוגבל שיש ולכן כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה וכתוצאה מכל מכבי ת"א או כל קבוצה אחרת לא יכול לשלוט בקביעות בכדורגל הישראלי.

צור שפי 20 בפברואר 2013

נודניק

תני 20 בפברואר 2013

באמת נודניק. אתה לא "פיני" מוואלה במקרה ?

אילי 20 בפברואר 2013

1) אתה באמת ממש נודניק
2) איזה עזרה מכבי קיבלה מהשופטים במשחק הזה? סבר את אוזניי

תולעת 20 בפברואר 2013

2) אם הנבדל של בני יהודה בגול השני היה נשרק לא היינו זוכים בחוויה המוטרפת הזאת.

משה 20 בפברואר 2013

ילד חפש אבא ותתפזר
חכה בסבלנות את השנים הבאות תבלה בייאוש מוחלט כשמכבי תהפוך לצפלצת תארים ומופעים באירופה

נועם 20 בפברואר 2013

נא לא להאכיל את הטרול!!!

אלי הירוק 20 בפברואר 2013

לא יאומן!!!

אתה לא מכביסט – אתה נקניקיסט.
אבל מה, עשית לי את היום. וגם הוכחת כמה אתם חלשים ורכים מבפנים.
עכשיו אני בטוח שאפשר לשבור אותכם בפלי-אוף.

נמרודי 20 בפברואר 2013

מה אתכם? מקום 2 בלי לשחק 3 דקות של כדורגל מתחילת העונה!

אילי 20 בפברואר 2013

אתה תקרא לנו חלשים ורכים מבפנים, ואנחנו נעשה מהפך בתוספת הזמן אפילו במשחק מחריד של הקבוצה. כשבני יהודה הובילה עליכם, ראינו כמה אתם חזקים ועוצמתיים ושוברים, כל כך שוברים שבעצמכם קיבלתם את השני. כשתהיו לפחות במרחק שני משחקים מאיתנו דבר איתי, בינתיים אתה תברבר בירבורים ואנחנו נשמור על הפרש 8. כי 8 זה בדם, לא? ;)

אלי הירוק 20 בפברואר 2013

אילי אהובתי, התגעגתי.
8 זה באמת מספר יפה. בעיקר כשלפני חודשיים הוא היה 15.

אילי 20 בפברואר 2013

גם אני, הכל טוב ויפה, אבל אני זכר מבטן ומלידה…
ההפרש שלנו מהפועל לפני חודשיים היה 3 במקרה הטוב. עכשיו הוא 13. כדורגל זה משחק דינאמי, וכל עוד תמשיכו להסתכל עלינו ממרחק של שלושה משחקים לפחות, הכל בסדר.
חשוב לציין: אמנם אני אוהד מכבי שרוף מאז ומתמיד, אבל בניגוד לכל מיני אוהדים אחרים, אין לי שום בעיה לפרגן. מה שבנאדו עושה בחיפה זה פשוט לא נתפס. כבר כשמינו אותו חשבתי שזה צעד חכם, לא ידעתי עד כמה. אני חושב שבלי קשר איך תסתיים העונה, מגיע לו שאפו עצום, את ההבדל בין ה"חיפות" אפשר לראות במשחקים מול הפועל ת"א (פחות נגדנו, כי שני המשחקים היו צמודים, ושניהם הוכרעו על חודו של שער, לעומת הפועל שביטלו אתכם לחלוטין בראשון והובסו על ידכם בשני). מצד שני, ההתרברבות של אוהדי חיפה על הפער שצומצם ועל זה שאוטוטו אתם עוקפים אותנו, הוא סופר מוגזם. תנו כבוד למוליכה.

amitpros 20 בפברואר 2013

אלי הירוק
אני מאוכזב ממך!!

8 הוא מספר יפה

אבל לא כמו 10!!

המלוח 20 בפברואר 2013

כן, אלי? עד עתה היית בטוח בחוסנו של מועדון הכדורגל מכבי תל אביב ועכשיו, משהתבשרת שאדון טל בן יהודה (כבודו במקומו מונח) יצא לפני סוף המשחק, רחמנא ליצלן, עכשיו אתה משוכנע שתזיינו אותנו בפלייאוף?
סחתיין עליך, ושיהיה בהצלחה!

אזי 20 בפברואר 2013

טל, מטעמי צנזורה אני אגיד לך מה אני חושב עליך (אבל זה כולל המון שמות תואר שלא דורשים שימוש במוח).
אבל מבחינה אובייקטיבית, בנית את הפוסט הזה כמו סרטי המתח הכי טובים בעולם.
הכנסת אותי להלם מוחלט ואני מתקשה להגיב לגופו של עניין.
אני עסוק בלחשוב כמה אתה מטו….

אזי 20 בפברואר 2013

איך אמר ברקוביץ'
תתפטר.

מאור 20 בפברואר 2013

הפיסקה האחרונה הרסה את הכל. פשוט מאכזב ומתסכל שאוהד לא נשאר לעודד את הקבוצה שלו עד הרגע האחרון. איך אתה מסוגל לדבר על מכביסטיות ווינריות כשאתה בורח מהמגרש כמו עכבר בגלל גול בדקה 90?
המשחק ביום שני היה ממש חלש, כנראה שכמו שיואב זיו אמר, הדרבי עדין השפיע.
ה0-0 המשעמם היה באוויר מהדקה הראשונה, אף אחת מהקבוצות לא התעלתה על היריבה.
למרות זאת (בדומה לגמר ליגת האלופות ב99), נזכור את המשחק לנצח, בתקווה שההיסטוריה תראה בו את נקודת המפנה בדרך אל התואר.

טל בן יהודה 20 בפברואר 2013

5 תגובות (איחדתי את ה-2 אזי) ואני כבר מצטער שנחשפתי.

מאוחר מדי לערוך את הטור ולמחוק את הפסקאות האחרונות ואת התגובות שמתייחסות לזה? או שמישהו כבר עשה צילום מסך…

גיל 21 בפברואר 2013

עדיין בהלם מהפסקה האחרונה. רק מילה אחת עוברת בראש: תתבייש. וקצת בהרחבה: כל הטורים שלך מעכשיו ועד סוף העונה ייקראו בבוז מהול בחוסר הערכה קצוני.

טל בן יהודה 21 בפברואר 2013

מקובל לגמרי. כמו שכבר אמרתי, מגיע לי.
שתדע שכל הטורים שלי מעכשיו ועד הסוף העונה ייכתבו בבוז עצמי מהול בחוסר הערכה עצמית קיצונית.

צור שפי 20 בפברואר 2013

טל – סימן השאלה שבכותרת מעיד שהוא עוד לא חזר. מכביזם, לפחות עבור אדום כמוני, הוא סימן קריאה.

אסף רביץ 20 בפברואר 2013

וואו

זה מסביר את שאר הטור שציפיתי שיתעמק בעיקר ברגע אחד. קצת לא נעים לכתוב עכשיו שאלה הרגעים שהופכים את כל השאר למשתלם. כאוהד הפועל חיפה לא יכולתי שלא לחשוב באותו רגע על השער של ג'ובאני רוסו בדקה 95 נגד בית"ר בעונת האליפות, גם לו קראו שער אליפות וגם אז זה היה בצדק מוחלט- אני לא חושב שהיה אוהד אחד במגרש שלא הרגיש באותו רגע שזאת העונה שלנו ומכאן כלום כבר לא יעצור אותנו.

צור שפי 20 בפברואר 2013

ועוד דבר – כשהובלתם עלינו 0-4 עמדתי ביציע ושרתי בקולי קולות עד שהמשחק נגמר. לא עוזבים את המגרש לפני השריקה, אין דבר כזה.

נמרודי 20 בפברואר 2013

מסכים שלא עוזבים לפני השריקה.

לגבי העידוד שלכם ב-0-4: זה פשוט אתם, זה יותר ציני מאשר מראה על אהבה למועדון. ברגע שהשריקה לסיום הגיעה וכיבו את האורות של הTV, גידפתם כל דבר שזז, ראיתי במו עיני.

בלייק 20 בפברואר 2013

הקהל של הפועל (לא יודע לגביך אישית) עודד ב- 4:0 בדרבי בעיקר את…. עצמו. כי יש לכם תדמית שצריך לטפח. כפי שכבר נכתב, דקה אחרי השריקה כבר כמה עשרות התגודדו מחוץ לחדר ההלבשה וקראו לאבוקסיס להתפטר ולשחקנים אין כבוד.

סנטה37 20 בפברואר 2013

ומה רע בזה?
במגרש שומרים על כבוד המועדון (בעיקר כשהשחקנים לא עושים את זה)
מחוץ למגרש עושים מה שצריך כדי לגרום לקבוצה להצליח – ואם פיטורי מאמן זה מה שיוציא את הקבוצה מהבוץ אז מנסים לגרום לזה לקרות.
אתם, בלא מעט דרבים שהפסדתם ביותר מגול הפרש, הלכתם הביתה כבר בדקה 70. תמונה כזאת לא ראית אצלנו

תולעת 20 בפברואר 2013

במשחק שלכם מול נתניה חצי משער 7 הלך הביתה במחצית (אולי פספסו את המזכר על כבוד המועדון?), וזה חבל כי הם לא הספיקו לשיר לשחקנים שאם הם לא יביאו דרבי ישרפו אותם חיים.

מאור 20 בפברואר 2013

http://www.ultrashapoel.com/gallery/albums/derby1_04-05/4_G_001.sized.jpg

מחיפוש של שנייה, תאמין לי שיש עוד הרבה, אז אל תספר סיפורים.

דניאל מדרה 20 בפברואר 2013

כי זה כל הקטע בלהיות אוהד!
התפקיד של השחקנים הוא לשחק,
התפקיד של המאמן זה לאמן,
התפקיד של ההנהלה לנהל,
והתפקיד של האוהדים זה לעודד!

אחרי שביצעת את תפקידך בתור אוהד, יש לך את כל הזכות לומר לשחקנים/מאמן/הנהלה את אשר על ליבך.

משה 20 בפברואר 2013

זה ההבדל בין אוהדי הפועל למכבי
אוהדי הפועל אוהבים ללא תנאי וזו לזרויות מוחלטת לדעתי
אוהד מכבי וזה מכביזם לא מקבל הפסדים ולא מוכן להתרפס
איך זיו אמר הם החיילים שלנו האוהדים
נשמע אכזרי?
כלל לא וזה מה שעשה את מכבי לאורך ההיסטוריה למה שהיא

עופר פרוסנר 20 בפברואר 2013

אבל ספר איך שמעת על ה2:3

קובי 21 בפברואר 2013

בדיוק מה שעיצבן בפוסט הזה… החטטנות לא באה על סיפוקה ;-)
נוווו..ספר איך שמעת!!

נמרודי 20 בפברואר 2013

בשורה מתחתיי בשער 8 ישבו אב ובנו, ילד אולי בן 7. בשער של עוז ראלי, האבא חיבק את הילד ואמר לו "לא נורא גם מותר להפסיד, נלך הביתה". הילד הסתכל עליו עם עיניים בורקות, והאבא אמר, נו טוב, נישאר.

5 דקות אחר כך האבא בכה והילד לא הבין מה קורה סביבו בכלל.

תני 20 בפברואר 2013

אני גם ישבתי עם הילד שלי וניסיתי להסביר לו איך זה יכול להיות שאחרי ניצחון גדול בדרבי אנחנו עומדים להפסיד לבני יהודה. גם הוא לא הבין כמה דקות אח"כ איך לאבא שלו יש דמעות בעיניים.

כח הגברה 20 בפברואר 2013

במחזור הקודם הלכתי עם הבן שלי למשחק של מכבי חיפה נגד רמת השרון. ישבנו בשער 13, ולידנו ישבו אבא ובן, בן 5 להערכתי, שעשה רושם שזה משחק הכדורגל הראשון שהוא רואה באיצטדיון. בסביבות הדקה ה- 70, האבא רצה ללכת כדי לא להתקע בפקקים. הבן רצה להשאר, אבל האבא שכנע אותו בהבטחות כאלה ואחרות ללכת הביתה. לא התערבתי, זה לא ענייני, אבל עד סוף המשחק (כולל שני הגולים המאוחרים), וגם כמה ימים אחר כך, צבט לי בלב על הילד שאבא שלו קלקל לו את החוויה הראשונית הזו.

פאןפאן 20 בפברואר 2013

כמו חבריי הצהובים מעליי אני לא מצליח לעכל את הפסקה האחרונה
זקנתי כבר ואני סוחב בגאווה יותר משלושים ומשהו שנים של ביקורים ב"אצטדיונים" השונים ברחבי הארץ וקרה לי רק פעמיים בחיים שנטשתי משחק לפני שריקת הסיום
פעם אחת זה היה במשחק נבחרת ישראל מול דנמרק , המשחק הידוע גם באותו הקשר מגעיל של נערות הליווי. לקחתי את חברתי דאז לאצטדיון רמת גן המזעזע והבטחתי לך חוויה של שכרון חושים. מייד אחרי האדום של רביבו היא כבר לא יכלה לעמוד בסבלתדהמהגועל נפש שעל פניי והיא שאלה אותי אם בא לי לבוא לסרט עכשיו בקניון הסמוך
לא אמרתי מילה ופשוט יצאנו בדממה חרישית כשברקע קללות הזעם של הקהל ההמום.
הפעם השניה הייתה במשחק בית של מכבי בתקופת לוני כישלוני כשהאוהדים בשער 11 החלו לשרוף ולשבור את הכסאות בבלומפילד. נעלבתי עמוקות שאלו הם אחיי הצהובים ויצאתי מהמגרש ולא חזרתי לשם לפחות עד סוף העונה
טל, אני חושב שבאת על שכרך בצורה ההולמת ביותר, כאילו אלוהי הקארמה סימן אותך באופן אישי, ואני מקווה שתסחוב את הרגע הזה המון זמן :-@
מגיע לך
ביננו, פישלת בגדול אבל תקן אותי אם אני טועה – הכתובת הייתה על הקיר. בנשמה שלך פנימה אתה חובב גדול יותר של הכדור הכתום עם הפסים השחורים וזה בולט לפעמים בפוסטים שלך.
לא שיש לי משהו נגד זה חלילה אבל נראה לי שהיום יצאת מהארון…

טל בן יהודה 20 בפברואר 2013

פאןפאן, לא שיש לי בעיה עם הביטוי שקשור ביציאה מהארון…
אבל לא, לא נחשפתי מהיום. כתבתי כאן לא פעם ולא פעמיים שהאהבה הראשונה שלי היא הכדורסל. זה מגיע מאבא.
לראיה, בעוד אני מנוי לכדורסל למעלה מעשור. לכדורגל הפסקתי לעשות מנויים אחרי הצבא.

מעבר לכך, מכבי ת"א זה משהו שורשי אצלי. זה משהו שאני מקווה להעביר לילדי.
אכן מגיע לי, אכן באתי על שכרי, אכן אסחב את זה הרגע המון זמן…

וישנם שני דברים שאני יכול להתחייב כאן:
1. ילדיי יקבלו את השיעור היקר של "לעולם לא אעזוב משחק לפני הזמן"
2. אני לעולם לא אעזוב שוב לפני הזמן (וגם אם כן, לעולם לא אחשוף זאת שוב בפומבי).

רועי 20 בפברואר 2013

זה שאתה קודם כל אוהד של הכדורסל היה צריך ללמד אותך עוד יותר שלא יוצאים ממשחק עד שהגברת השמנה שרה או עד שדריק שארפ קולע שלשה

טל בן יהודה 20 בפברואר 2013

למרות שחצי היכל התרוקן באותו ערב לפני הזריקה ההיא (ואותם האנשים יכחישו בתוקף שהם עזבו עד יומם האחרון), ואני ואחי דווקא נשארנו במקומות שלנו.

רועי 20 בפברואר 2013

מדויק.
גם אני ואחיי נשארנו.

תומר. 20 בפברואר 2013

נהנתי מאוד מהטור! אבל לצאת לפני הזמן במשחק כזה הוא מעשה בלתי נסלח, על אחת כמה וכמה שבוע בלבד לאחר הדרבי.

מאור 20 בפברואר 2013

המשחק שאתה מדבר עליו הוא ההפסד 3-0 נגד חיפה בבלומפילד כשנימני בא להרגיע את הקהל שפשוט התפרע? ימים קשים.

פאןפאן 20 בפברואר 2013

נכון!
כנראה שהדחקתי

MG 20 בפברואר 2013

1. לא ברור לי למה הקבוצה שנחשבת לזו עם הכושר הגופני הטוב בליגה (מישהו ראה מספיק משחקים של כל הקבוצות לקבוע כזה דבר?) משחקת כל כך לאט.
2. אני לא חושב שפריצה הוא חלוץ ליגת אלופות כמו שמישהו כתב, אבל הוא בהחלט יותר פניקה בהגנת היריבה.
3. שופט ראשי להחליט שהוא מוסיף גם חצי שעה (חבל שלוגסי הבקיע, כי אותי ממש עניין עם בדקה ה-105 מחליפים צדדים). השאלה היא (וזו לא תלונה, זו סתם שאלה תמימה) למה לאחר סיומן של 4 דקות תוספת זמן הוא לא הורה לשופט הרביעי (או השישי?) להניף פעם נוספת את השלט עם תוספת נוספת של 4 או 5 דקות? לפעמים שופט, ע"מ להסביר את החלטותיו מסמן יד או תפיסה (עוברים קורסים אצל חנוך רוזן?). ראוי שיסביר כמה הוא מתכוון להוסיף מעבר לתוספת.

אילי 20 בפברואר 2013

1) אין קשר לכושר הגופני. יש קשר לבונקר של קשטן (דרך אגב, ארבל ונוימן שברו שיא עולמי חדש בהגדרות למושג "בונקר" שאינן כוללות את המילה עצמה). בני יהודה שיחקה כמו קבוצה קטנה, ומכבי נגררה. לא אומר שככה זה צריך להיות, אני אומר שככה זה היה.
2) בהנחה שבאמת ראית את כל המשחקים של פריצה ואתה לא מדבר על סמך קנאה או משהו, איזו תכונה שלו נופלת מחלוץ ליגת האלופות לגיטימי? יש לו ראיית משחק מצויינת (רואים את זה במיקום המצויין שלו, במסירות הגאוניות והפרגון האינסופי כשצריך, למשל הכדור שמסר לעטר בדרבי שלא הפך בסוף לגול, המשחק עם הגב לשער, הפיזיות, משחק הראש… איפה ראית תכונה שלא מספיקה לליגת אלופות?
3) קודם כל, תוספת הזמן הייתה מוצדקת, ואפילו לא מספיקה:
http://sports.walla.co.il/?w=/156/2618004
דבר שני, אתה טועה, מכיוון שהשופט לא יכול לדעת מראש כמה יוסיף מעבר לתוספת. זה תלוי במה קורה באותה התוספת. אם היה מסמן לעוד ארבע דקות, וברק היה נפצע שוב ומקבל טיפול 3 דקות, אז גם הזמן הזה היה צריך להיות משוחק. בסופו של דבר, לא מצאתי חוק שמחייב שופט להורות על תוספת מעבר לתוספת. התקטננות לשמה.

MG 20 בפברואר 2013

אני מבין שאתה מחפש לריב, אבל אני אנסה לענות בנימה יותר נעימה משלך (החל מהמשפט הבא).
1. איפה קראת שהעברתי ביקורת על אורכה של תוספת הזמן? הרי כתבתי במפורש שהשופט יכול להוסיף גם חצי שעה – זו החלטה שלו.
2. מי אמר שהוא יכול לדעת? נניח שלאחר 4 דקות הוא חושב שצריך עוד 2, שיניף שלט של 2. אם אח"כ צריך עוד 3 שיניף שלט של 3, וכן הלאה. אין גם שום חוק שמכריח אותו לסמן שהיתה תפיסה. הוא יכול לשרוק לפנדל ולהגיד לכולם לעוף לו מהפנים ולהפנותם לדוח שיכתב לאחר המשחק. השאלה היא האם השופט הוא "אני ואפסי עוד" או שיש עוד גורמים שרצוי שיבינו את ההחלטות שלו. אני חושב שגם לנו, בתור צופים, מגיע לדעת כמה זמן נותר. (לא בשביל זה הומצא העניין הזה עם השלט?)

אילי 20 בפברואר 2013

קודם כל, מה שחברה שלי הצליחה להעביר לי בדם, יזע ודמעות: לא כל ויכוח הוא בהכרח ריב. הכל ברוח טובה. אבל מקבל את הביקורת, אשתדל להיות יותר נעים :)
1) צודק, לא דיברת על הצדקתה או חוסר הצדקתה של התוספת. פשוט רציתי לצאת מנקודת הנחה ששנינו מסכימים על כך, ואני שמח שכן. כבר שמעתי לא מעט אוהדים שטענו ש-"עד שמכבי לא הייתה מבקיעה הוא לא היה שורק", וזו פשוט טענה סתמית.
2) אני עדיין חושב שזה בעייתי. הכל פונקציה של שליטה ומשחקי שליטה בסופו של דבר. יש שופטים שאוהבים את פוזת ה"אני ואפסי עוד". כל מיני תבריזים, גם לאסף קינן יש את זה לא מעט. אלה גם אם הם יחליטו לשרוק לפנדל בגלל ששחקן חיטט באף, אוטומטית ילוו את זה בתנועת ה"תתרחקו" המסורתית, לעיתים גם די יזלזלו בשחקנים, ומבחינתם להסביר זה לא פונקציה בכלל. יש שופטים קצת יותר הגיוניים, שמבינים שהסבר קצר כמו שתיארת הוא קצת יותר ענייני. דרך אגב, גרינפלד הוא קצת מהכל, יש לו גם את זה וגם את זה.
אני זוכר כמה משחקים שהתוספת התארכה לפעמים ל-6,7 או 8 דקות, ואני לא זוכר מקרה של שלט על שלט. גם אני כאוהד מכבי רציתי לדעת כמה זמן נותר, אבל בהתחשב בזה שהשופט הוסיף 4, ובארבע האלה שיחקו דקה, ובשלוש שהוסיפו בגלל זה שוב שיחקו דקה, הנחתי שהוא יוסיף עד דקה 98-9 פחות או יותר.
או עד שלוגסי יבקיע ;)

MG 20 בפברואר 2013

תשובה לשניכם:
אילי – לא אמרתי שאנחנו כן מסכימים. זה פשוט לא רלוונטי מה אני חושב על זה – זה קרה וזהו. גם אם אני חושב ששופט טעה (ואני לא אומר האם זה המקרה כאן או לאו) לא תשמע אותי מלונן על זה, הואיל ואני חושב שזה חלק מהמשחק. בסה"כ זה די מתקזז, כאשר לאורך זמן הגדולות נהנות טיפה יותר מהקטנות.
אזי – אתה מדובר כאילו המצאתי את הגלגל. זה דבר מאד נהוג! ראיתי מספר פעמים ואף הייתי נוכח במשחקים בהם הונף שלט תוספת על התוספת. אאמן לי, אין לי את היצירתיות והאינטלגנציה להגות כזה רעיון בעצמי.

אזי 20 בפברואר 2013

באמת!?
לא ראיתי דבר כזה בחיים…

אם זה דבר קיים בכדורגל אז היה צריך לעשות את זה גם פה.
לא ידעתי שזה דבר קיים.

אזי 20 בפברואר 2013

MG,
כל עוד כדורגל משוחק ברוטו ולא נטו, לא תדע אף פעם מתי המשחק מסתיים.
להרים שלט כל רגע זה לא רציני.
בדרך כלל תוספת זמן לוקחת כמה שמחליטים מראש, גם אם יש כמה נפילות ושרירים תפוסים. כשיש שער מוסיפים עוד קצת.
במשחק הזה ההפסקות במהלך תוספת הזמן לקחו יותר זמן ממה שהחליטו להוסיף. אם אני לא טועה, אחרי 4 דקות של תוספת זמן, שיחקו בערך 30 שניות כדורגל (הזמן שלקח למכבי לכבוש את השער השני).
אז מה? השופט ירים עוד פעם שלט?

כמו שהתחלתי, כל עוד כדורגל משוחק לפי שעון ברוטו, ומקרים כמו המשחק הזה הם נקודתיים, אין טעם להתחיל לשנות חוקים ולהרים שלטים.

יויו 20 בפברואר 2013

תגובה מצוינת!

יויו 20 בפברואר 2013

"חבל שלוגסי הבקיע, כי אותי ממש עניין עם בדקה ה-105 מחליפים צדדים" – מסתבר שגם הירוקים יודעים לבכות

MG 20 בפברואר 2013

יש אנשים שמבינים צחוקים ויש נודניקים…

יויו 20 בפברואר 2013

נודניק זה מישהו שמבקש שהשופט ירים עוד שלט עם התוספת לתוספת.
לא נראה לי שיש מישהו באיצטדיון / בבית שלא הבין למה המשחק נמשך.

MG 20 בפברואר 2013

ואם הוא היה מרים שלט זה היה מסביר את הסיבה? או שזה סתם היה מראה כמה זמן הוא החליט להאריך שהסיבה ברורה.
עכשיו אני מבין שהנודניקיות היא דווקא המעלה אצלך.
יום טוב.

Kooshtar 20 בפברואר 2013

חוק תוספת הזמנ הוא זמנ המינימומ שהשופט החליט להוסיף למשחק. מה שאתה מתאר זה מימי כניסת החוק לתוקפו (קצת אחרי שהתלהמתמ על הגול של שוקאנוב) אז היה נהוג גמ להודיע על התוספת לתוספת, ימי קליטה ראשונימ של שינויימ שיפוטיימ.
במקרה הנ"ל אני לא מאשים אותך, זה פשוט תרבות השיפוט הקלוקלת שהתפתחה כאן בארץ, בחסות מאיר לוווים ואיתנ תבריזימ למינהמ שמחליטימ על תוספת הזמנ לפי כמות האוויר שנשארה בריאותהמ מאז הסיגריה האחרונה ולא לפי התנהלות המשחק.

סתמ תנ מבט באיזו שבת על תוספות הזמנ במחזור פרמייר ליג שלמ ותבינ איכ היא אמורה לעבור..

אילי 20 בפברואר 2013

מסכים לגבי ההגדרה של "מכביזם", או יותר נכון חוסר ההגדרה. מכביזם זו תחושה, זר לא יבין זאת.
אני חושב שמה שהבנתי (רגע אחרי שסיימתי לרקוד בסלון כמו מוכה אפילפסיה) זה שמכבי הגדירה בעיניי מחדש את המושג "שיא הרגש".
זה התחיל במחנה האימון. אתה פתאום שומע שמשהו אחר קורה שם, לא עוד החובבנות של מירלו, משהו חדש באוויר.
אחר כך, חיפה במשחק הראשון, ומי זוכר בכלל מתי ניצחנו את הקופים האלו. אחרי שניצחנו בדקה ה-90 את הדרבי של גביע הטוטו, ובאופטימיות זהירה של מוכה כישלונות, אתה מתחיל לחשוב שאולי הפעם… אולי הפעם.
השיא הבא הוא כבר רמה"ש. הרי אתה יודע, אחרי שני הפסדים רצופים מכבי של השנים האחרונות כבר הייתה מתפרקת, לפחות תקשורתית. כשרמה"ש עושה 3-1 אתה מתחיל להריץ הימורים מי יוזכר כ-"מועמד מוביל לתפקיד המאמן". אבל משהו אומר לך, אל תעביר ערוץ. חכה קצת. המהפך הושלם, גם ההכרה. מכבי חזרה.
חמישיות, שישיות, ניסיון של התקשורת להפוך אותנו לברצלונה, הפסד לאשדוד, התקשורת מלגלגת עלינו שאנחנו לא ברצלונה. פרימו קורא לפטר את אוסקר. זה עובר לידך, כי אתה יודע שפרימו מטומטם. פתאום אתה מבין למה הראש של בנאדו כל הזמן למעלה, זה רק כדי לראות אותנו, שם מעליו. תמיד כשאני רואה את הפרסומת של התוכי שאומר לסלב התורן והמסכן – שים גם 1000 מגה, כבל תת ימי יש לך? ומשום מה זה מזכיר לי את מכבי חיפה.
והכל כל כך מקצועי, כל כך אירופאי.
ואז הדרבי.
ואז הדרבי הקטן.
יאללה מכבי.

צהוב ותיק 20 בפברואר 2013

תיארת במדויק גם את הרגשתי. כל הכבוד.

קובי 21 בפברואר 2013

חחח הצלחת לקרוע ילד.. (ועכשיו אל תתחיל עם "אני לא ילד וכו'" קבל ת'מחמאה וסתום ;-)

אילי 21 בפברואר 2013

חחח תודה :)

אסף 20 בפברואר 2013

ועדיין אף אחד לא שם לב שהגול של ראלי הובקע אחרי שהוא היה בעמדת נבדל פאסיבי בזמן הבעיטה הראשונה.
אגב גם אני נטשתי את הטלויזיה בסלון אחרי הגול ועברתי לטלויזיה הקטנה בחדר שינה, לרגע חשבתי שהיא מקולקלת כשראיתי 2-2 בפינה…
אגב שני, הפעם היחידה שעזבתי את בלומפילד לפני השריקה היתה כשפ.ס.ז השוו ל3-3, את הגול של עטר רק שמעתי ולא ראיתי, הלקח נלמד.

תולעת 20 בפברואר 2013

זה אותו קוון הזוי שהרים דגל לנבדל של זהבי במחצית הראשונה, כשזהבי 5 מטר מאחורי ההגנה.

גיל שלי 20 בפברואר 2013

זה אותו קוון שישב מתחת ליציע 13 והושפע קשות מהלחץ הפסיכולוגי של אוהדי הכתומים

MG 20 בפברואר 2013

אם זה גרם לו לשבת זה באמת היה לחץ אגרסיבי :)

גיל שלי 20 בפברואר 2013

הוא אולי לא ישב, אולי באמת היה צריך לנוח קצת

אזי 20 בפברואר 2013

אח.. מכביזם.. איזה מונח מתעתע…

אני חושב שלראשונה באמת הבנתי את העניין הזה, היה כשנמני חזר לאמן אותנו, ואוהדי הפועל נתמלאו פחד שוב.
מכביזם זה כח ההרתעה.
והכח הזה צריך להיות קיים אצל שלושה ישויות כדי שהוא יתקיים במלואו.
אצל מכבי, אצל היריבה, ואצל האוהדים.
אצל האוהדים של מכבי הוא תמיד היה שם. תמיד האמנו שאנחנו יכולים לנצח כל אחד.
גם כשנמני דידה על המגרש, גם כששבחון חיפש את עצמו, גם כשבוזגלו בעט עוד כדור חופשי למוסכים, וגם שהילדים של איווניר לא הצליחו לסחוב את הקבוצה.
תמיד חשבנו "הנה, היום קורעים אותם"
לא משנה מי מולנו.

עכשיו זה מתחיל לחזור גם למכבי.. הקבוצה מנצחת בשיניים כשקשה ודורסת כשקל. תאווה לעניים.

נשאר רק שזה יחלחל ליריבות. לא כולם עדיין מאמינים בזה, ובצדק. כלום עוד לא הוכח, הכל נסיבתי.
בסוף העונה נדע אם הכל פה אמיתי, או שחלמנו חלום.

למשחק עצמו,
את המשחק ראיתי בבית.
ב 2-1 של בני יהודה נכנסתי לדיכאון. עמוק.
יא אללה. איזה פראיירים!! איך לא לא כבשנו עוד אחרי הראשון!?

אבל במקביל, ובזמן שמטפלים בברק לוי, תהיתי למה ייני לא עוטה על עצמו את הכפפות והכדור לא בעיגול האמצע ומתחילים ללחוץ.
לא, לא האמנתי שננצח, אפילו השיוויון נראה קלוש.
אבל המשחק לא נגמר. ועד שהוא יגמר אנחנו צריכים לנצל כל שנייה ממנו כדי להמשיך לשחק.

מדהים. מכביזם.

מכביסט ותיק 20 בפברואר 2013

איפה אתה חי? כשנמני חזר לאמן את מכבי היו חגיגות בכל הארץ, בקרב כל אוהדי שאר הקבוצות. על מה אתה מדבר בכלל אלוהים. ה-4/1/11 יום העפת נמני היה כמו יום הכרזת עצמאות המדינה. איפה אתה חי. ביום שנמני נזרק היה ברור שמשם מכבי תצא לדרך חדשה ומוצלחת. נמני שחקן ענק כשרון גדול אבל הוא לא מייצג מכביזם. נמני דאג רק לעצמו. עם כשרון כמו שלו שחקן אחר היה מביא את מכבי ל-8 אליפויות בתקופה שהוא שיחק

תולעת 20 בפברואר 2013

חוץ מתשע הדקות בגן עדן (בהנחה שגן עדן הוא רכבת הרים רגשית ומופרעת במיוחד), היו 90 דקות נוספות של משחק (54 דקות נטו…) –
קשטן בא מוכן מאד למשחק הזה. ההגנה של הכתומים שיחקה נמוך ולא אפשרה למכבי להשתמש במסירות העומק של מיכה, זהבי וראדי ובתנועה הנהדרת של עטר (אולי המקום בו הוא מראה את גרף השיפור המשמעותי ביותר). לא ברור אם זו הייתה ההוראה של אוסקר או שכך התפתח המשחק, אבל אלירן שיחק רחוק מידי מהשער במחצית הראשונה וזהבי לא דחף מספיק קדימה.
זה אמנם הביא לכך שמכבי החזיקה הרבה בכדור (66-34 במחצית הראשונה) אבל לא הביא לפעולות אפקטיביות ששמות שחקן מול שוער (לא קרה אפילו פעם אחת במשחק).
בחצי של בני יהודה לא היו שטחים פנוים לתנועה, והירידה אחורה הזמינה גם את המגנים של מכבי לעלות גבוה ולייצר עומס של שחקנים שלא הועיל במשחק ההתקפה מצד אחד וכמובן חשף את מכבי למתפרצות יעילות מאד של בני יהודה – הצירוף של הסבלנות של קוסטה (הקשר האחורי הכי טוב בליגה), הטכניקה של גלאבן והמהירות של מרינקוביץ' ועגייב (משחק מאכזב ממי שאמור להיות פרוספקט מרגש) קטלני לכל קבוצה ובפרט לקבוצות שבאות לתקוף – אין פלא שבני יהודה עשתה ניצחונות גדולים מול הגדולות ותוצאות רעות מול קבוצות הדרג השני, שלא באות במחויבות לתקוף. בטוח שמכבי, חיפה והפועל חוששות מאד מעוד שני מפגשים בפלייאוף איתם.

סיום המשחק כבר לא קשור לכדורגל ואין מה לנתח אותו. רק לומר שמושיקו מהרגע שקיבל את חולצת ההרכב (וגם במשחק הזה מרגע שעלה) בא לעבוד (או לעבודה) גם אם יש לו לא מעט בעיות במשחק – מיקום גרוע בהגנה וקצב נמוך, נראה שהוא בכיוון נכון. ואין ספק שלהחליף את זהבי שהובא בול על העמדה שלו כדי להבקיע גול ניצחון בדקה 99 זה כיוון נכון.

גיל שלי 20 בפברואר 2013

תולעת – הגיע הזמן שתכתבי באופן קבוע על המשחקים של מכבי.

תולעת 20 בפברואר 2013

נראה לי שזה מה שאני עושה… :)

ירוק 20 בפברואר 2013

מצטרף לבקשה של גיל – שמישהו ירים את הכפפה ויגייס אותה לפוסטים אורחים.

תענוג לקרוא אותך תמיד תולעת, אבל אישית – בעיקר יעניין אותי לשמוע את הניתוח שלך אחרי הפסדים..

אזי 20 בפברואר 2013

עד שזהבי הגיע, מכבי שיחקה באמצע עם שלושה קשרים אחוריים, או עם שני אחוריים ואחד קדמי.
ברגע שזהבי הגיע, היא שחקה עם אחד אחרי (אלברמן) ושניים בעמדה קדמית (זהבי וראדי)

היה נראה שלכל מקום שזהבי הולך, הוא דורך למישהו על העמדה ומקל על ההגנה.
אני חושב שהעמדה של זהבי עדיין לא פתורה אצל אוסקר, ושהוא עוד צריך לעבוד על זה באימונים.

העליה של המגנים הביאה לזה שיחסית היו הרבה הגבהות לרחבה (יותר מבדרבי בודאי), אבל הן היו מאוד לא מדוייקות.
חבל, כי נראה שמשחק כזה, מול קבוצה שעושה בונקר מאוד מאומן, הכי קל לנצח מהגבהות מהאגפים, ועובדה שככה הובקע הגול הראשון.

הניתוחים שלך באמת ברמה אחרת. כן ירבו :)

תולעת 20 בפברואר 2013

הגול הראשון היה ממהלך של קרן (אולי הפעם השלישית העונה) אבל בגדול זה נכון (גם סטטיסטית) שהמגנים של מכבי "בילו" הרבה זמן בחלק ההתקפי. הבעיה היא שבשום שלב מכבי לא יצרה יתרון מספרי בחלק כלשהו של המגרש, כולל ברחבה הצפופה מאד של בני יהודה.

זהבי באמת היה חלש ולא מספיק דינמי (בעיקר בהגנה בעיני- בקושי חילץ כדורים), אבל נדמה לי שזה בדיוק השחקן שאוסקר רצה, בזמן שהוא נאלץ לעשות רוטציה בין רפי דהאן לחסן אבו זייד.

סנטה37 20 בפברואר 2013

ציינו את זה מלא אנשים כאן אבל אני חייב שוב –
ההליכה הזאת שלך הביתה לפני הסיום – בלשון עדינה – בדיחה. עשית מעצמך ומה"יומן" שלך צחוק.

B. Goren 20 בפברואר 2013

הפעם הראשונה והאחרונה שיצאתי לפני השריקה הייתה בדרבי של גביע הטוטו לפני תחילת העונה באצטדיון רמת גן. היה משחק מזעזע ברמה שלא יכולתי לסבול והסכוי שאחת הקבוצות תבקיע נראה לי קטן יותר מהסיכוי שאזכה בפיס שבועיים ברציפות. דקה אחרי שיצאתי, עטר הבקיע וניצחנו 1-0.

לי זה לא יקרה יותר.

גיסנו 20 בפברואר 2013

אחרי המשחק ראיתי את הניתוח של שגיא כהן למשחק בחדשות הספורט, והוא קלע בול להרגשה שלי. הוא דיבר על הכדורגלן הישראלי שיודע לנוע רק בין אופוריה לדיפרסיה בלי שלבי ביניים, וככה אני הרגשתי. מדכאון טוטלי וסמסים מבואסים בדקה ה90, לקפיצות משוגעות במרפסת מול המחשב, כי החברה כבר נרדמה אז אי אפשר לצרוח (דאגתי למחוא קצת כפיים, כדי שהשכן מהבניין ליד שמחא כפיים ב 2-1 יאכל קצת את הלב).
הרגשתי שיש סיכוי להשוות, אבל לא חלמתי על נצחון. כנראה שנים למודות אכזבות הגבילו את האופטימיות שלי, חששתי הרבה יותר מתסריט בלהות בו איזה דרדלה מ 20 מטר עוקפת את ברק לוי החצי מעולף. שמח לגלות שטעיתי. והדמיון לגול שהוכרז כ"גול האליפות" של ק"ש שנה שעברה מול אותה בני יהודה בכלל צמרר אותי. אבל יש עוד זמן ורק כשיתחיל הפלייאוף נוכל באמת להריץ ספקולציות.

בפן המקצועי – המשחק הזה הוכיח לי שוב באיזשהו מקום את מה שאמרתי אחרי הדרבי לגבי ראדי – הוא היה חלש מאוד, ומכבי הייתה תקועה. לא תרם גם שזהבי לא הגיע למשחק אבל ניסה כל הזמן להכנס אליו בכוח ואיבד ה-מ-ו-ן כדורים.
אחרי הרב פעמים העונה שתהיתי מה אוסקר רואה שאני לא, שהוא עולה עם ההרכבים המוזרים האלה, סוף סוף הגענו לשלב שאין לי ולו מילה אחת על ההרכב של אוסקר, אבל יש לי רק דבר אחד שאני לא מבין אצלו – למה דור מיכה תמיד החילוף הראשון? אם כבר הכנסת את לוגסי, ועטר ביום חלש במיוחד, למה להוציא את השחקן הכי דינמי ואולי הכי מפתיע שיש לך, בשביל עוד קשר לאמצע שגם ככה כבר פקוק? חבל לי גם שאולי זה ישבור בסוף את מיכה, שכל שבוע מחדש רואה את השלט עם המספר שלו מונף ראשון.

מעבר ליכולת, מגיע לבני יהודה כבוד על הספורטיביות. לא מעט מאמנים בליגה היו עטים על השופט בסוף המשחק וזועמים על תוספת הזמן, ואחר כך יוצאים בשצף קצף מול המיקרופונים. קשטן חייך ולחץ יד ללוגסי, שחקני בני יהודה פרגנו. אלו היו מחוות יפות.

לגבי יציאה מהמגרש – אני לא חושב שאי פעם יצאתי לפני השריקה. גם במשחקים נוראיים, גם בתבוסות קשות – משהו בי תמיד עצר בעדי לפני השריקה האחרונה. ההרגשה שיכול להיות שאני אפספס משהו, גם אם זה יהיה שער "כבוד" בפיגור 3-0.

ולגבי "מכביזם" – אני מסכים לחלוטין עם אזי. אין מה להוסיף.

בלייק 20 בפברואר 2013

לגבי החילוף של אוסקר – לוגאסי במקום מיכה, מתוך הטור (המצוין בדר"כ ואחד המקצועיים והנקיין בארץ) של שלום תקווה בוואלה:
מכבי תל אביב היתה צריכה להמשיך להניע כדור באותה סבלנות. אלירן עטר ודור מיכה ניסו לחדור דרך מרכז ההגנה, ויצרו צפיפות באזורים המסוכנים. עקב כך, מכבי תל אביב כמעט ולא איימה על שערה של בני יהודה. היה נכון יותר שעטר או מיכה ירווחו את המגרש ויפנו מקום למהראן ראדי ואחרים, שיצטרפו מאחור. מכבי לא עשתה זאת ולכן נראתה לא טוב במחצית הראשונה….
….שמכבי המשיכה במשחקה הלא טוב והלא נכון, אוסקר הכניס למערכה את משה לוגסי. בניגוד לדעתם של אנשים אחרים, לדעתי זה היה מהלך נכון, ולא רק בגלל השער המדהים בתוספת הזמן. אלא בגלל שבני יהודה צופפה כל כך את המגרש ולא אפשרה לחלוצים לפרוץ.

גרסיה, בחשיבה נכונה, רצה להציב שני שחקנים – ראדי ולוגסי – שהחלק החזק שלהם הוא הבעיטה מרחוק, אחד בימין ואחד בשמאל. המאמן רצה ליצור הרתעה. לא תמיד כשאתה לא מצליח לאיים, חלוץ הוא הפיתרון. יש הרבה מקרים שמהלך התקפי הוא דווקא הכנסת מגן תוקף או קשר שיכול לאיים מרחוק. בהצבתו של לוגסי, גרסיה כמובן שלא האמין שיקבל כזה שער מדהים, אבל כנראה שזה היה רק בונוס.

גיסנו 20 בפברואר 2013

להכניס את לוגסי היה נכון ללא ספק (גם בלי קשר לגול), אני פשוט חושב שלהוציא את מיכה לא בהכרח. מה גם שכפי שציינתי, קצת מבאס אותי שדור מיכה כמעט לעולם לא מסיים 90 דקות, כי אני ממש אוהב את השחקן הזה.

אבל איך אומרים – השאר הסטוריה :)

מכביסט ותיק 20 בפברואר 2013

לכל העלובים האדומים/הירוקים/הכתומים מכביזם זה בדיוק האופי של כותב הטור הזה (וגם שלי). הוא שם על כולכם זין גדול הוא יצא לפני סוף המשחק כשמתחשק לו כי מכבי בכדורגל/כדורסל/כדורעף בפיגור, מכביסט יסגור את הטלוזיה ולא יראה את כל המשחק אם אין אליפות. מכביזם זה רק תארים זה שחצנות זה יהירות זה גסות זה לנצח בכל מחיר- שילוב של פניני וברקוביץ וארואסטי ראדי שלח איוניר (לא כולם נולדו במכבי זה עניין של אופי).

מכביזם זה לא חילול קברים ולא יריקה למאמו שהביא 3 אליפויות רצוף ואחכ יריקות לעוד דמאמן שהביא 2 אליפויות ברציפות וזה לא שלט שואה ושלט גז ולא שריפת חדר גביעים ולא טוהר הגזע (ואל תביאו דוגמא קטנה כי 98% מאוהדי מכבי הם לא כאלה).

ואוי לי אם אני אראה ב-0:4 להפועל בדרבי את הקהל לש מכבי מעודד. זה רק הלוזרים מאוסשקין ביוב חניון גינה עושים. הם מעודדים את עצמם ואחכ מאיימים ברצח בחניון וופלסון.

ושוב אם לא הדגשתי קודם – תקפצו לנו כולכם. 40 אליפויות בכדורסל ב-43 שנה. ובכדורגל התחיל עידן חדש. אתם הולכםי לשנוא אותנו בצורה שלא הייתה . משה פרימו ישמין מתסכול

עופר פרוסנר 20 בפברואר 2013

לא.

טל בן יהודה 20 בפברואר 2013

מכביסט ותיק, אני חושב שאני מאוהב.
:)

עופר פרוסנר 20 בפברואר 2013

אני רוצה לסייג את התגובה הבאה שלי – ולהגיד שאני לא נוהג לעשות דברים כאלה בדרך כלל. אבל, היות ומכביסט ותיק ומגיבים אחרים נוהגים להרוס דיונים שבדרך כלל סבבה עם איזכורים מגעילים, החלטתי על טקטיקה חדשה: כל פעם שמכביסט ותיק יזכיר את ההיסטוריה של קבוצות אחרות – אזכיר לו גם אני את ההיסטוריה.

אם צריך יש יופי של פונקציה שנקראת קופי פייסט, והטקסט הזה (אתם מוזמנים להוסיף אגב, זה היה ככה מהטופ של הראש שלי, כאמור אני לא מתעניין כל כך במכבי תל אביב, פשוט עוקב אחרי הספורט הישראלי שנים ויודע שגועל נפש יש בכל קבוצה גם אצלי במכבי חיפה.

אז ככה:

1. מכביזם זה להרביץ לעיתונאים שמעיזים להגיד משהו על אבי נמני.
2. מכביזם זה לפטר מאמן אחרי שלקח דאבל בגלל שצריך שאברם יאמן.
3. מכביזם זה להפסיד בכוונה (בכדורסל, בכדורגל).
4. מכביזם זה בנק פרטי של מוני פנאן.
5. מכביזם זה שירים נוטפי גזענות ביציע.
6. מכביזם זה כשאוהדי אותה קבוצה הולכים מכות אחד עם השני במשך כמה עונות.
7. מכביזם זה לשמוח בתיקו ולהוציא חולצות ואחר כך להפסיד אליפות.
8. מכביזם זה בעיקר להגיד "אני מכבי אני מכבי לא אתה" ולהתבכיין על זה.
9. מכביזם זה לירוק על ניר קלינגר (שהביא אליפות, כן?) ואחר כך לנהום על ברוך דגו (שהביא אליפות והבקיע בצ'מפיונז, כן?)
10. מכביזם זה לזרוק בקבוקי תבערה על הבית של לוני הרציקוביץ'.
11. מכביזם זה לפרוץ לבית של אבנר קופל, כי לא אוהבים את שיטת המשחק אז הכל מותר.

MG 20 בפברואר 2013

עופר, יש מצב שמכביזם הוא נער מתבגר?

עורב סגול (ירוק) 20 בפברואר 2013

+1

מאשקה 20 בפברואר 2013

+ 1! ויש לי עוד

תולעת 20 בפברואר 2013

אז אתה עושה איתו תחרות קשקושים ושקרים? אתה תפסיד, הוא יותר ותיק ממך.

עופר פרוסנר 20 בפברואר 2013

אין שום תחרות. פשוט נמאס לי שדיונים מגיעים לשטויות האלה. ממש ממש נמאס לי. קחי למשל את התגובות שלך – פרשנות כדורגל מצוינת ומעניינת – לא מבאס אותך שזה נבלע בים של עלבונות מכאן לכאן? זה מעצבן אותי.

תולעת 20 בפברואר 2013

במה יעזור להוסיף עוד מאותו הדבר? למה אנחנו לא יכולים להיות חברים ולשנוא את הפועל וזהו?
או ללעוג לטל בן יהודה הלוזר שפספס את הגולים של פריצה ומושיקו?

אתה הבטחת פרדי דוד ועליך לקיים – רק תזכור מה קרה לשחקני הפועל אחרי שהם לא ניצחו דרבי.

ירוק 20 בפברואר 2013

עופר, למרות שגם אני לא התאפקתי ועניתי לפני כמה ימים למכביסט התמוה וההזוי – אני נוטעה להסכים עם תולעת. אני לפחות אנסה לא לרדת לרמה שלו ולגחך לעצמי כשאני קורא את הדברים ההזויים האלו – שאני באמת חושב שהוא מאמין להם. בדיחה, בקיצור.

טוב שרוב הצהובים כאן הם שונים לגמרי.

תולעת, אני חייב סייג אחד – אני מסכים בכיף להיות חברים ולשנוא את הפועל ביחד, אבל אפשר גם לשנוא אתכם? :)

ירוק 20 בפברואר 2013

נוטעה = נוטה

עופר פרוסנר 20 בפברואר 2013

או ווה. זה איום קשה – יושב לכתוב מהר מהר

מכביסט ותיק 20 בפברואר 2013

אם ככה זה מכביזם אז באמת לא היה מכביזם כי עד ה-4/1/11 באמת שלא היה מכביזם. היה נמניזם. אבל כשנמניזם גורש רוב הסעיפים שציינת נעלמו ואינם.ואל תזכיר את חיים שדמי המלך ללא אישור מיוחד. גם אל תזכירו ברמז.
ורק לדייק קשטן לא פוטר. לא נזרק בקבוק תבערה על ביתו של לוני אלא אולי אולי רימון הלם. הבית של קופל לא נפרץ ולא קרוב לזה אפילו.

אתם מפחדים כי אתם מבינים וכבר הבנת ב-4/1/11 הנמניזם נעלם המכביזם חזר. ואתם תשארו עם העטריזם ובנאדויזם. אוי בנאדו בנאדו טוב שחתם לשנה ונקווה שיחתום ליותר. הקללות יגיעו בערך במחזור ה-10 בעונה הבאה

עופר פרוסנר 20 בפברואר 2013

נמניזם? נמניזם זה מכביזם. ומכביזם זה נמניזם. הלכתי ובדקתי להכל יש תיעוד. הזכרתי ואני אמשיך להזכיר – אוהדי מכבי תל אביב הם כמו כל האוהדים האחרים – כמו שמכבי תל אביב היא כמו כל הקבוצות האחרות. יש שם דברים טובים ויש שם גם חרא. ממך אני רק מבקש לא לכתוב את כל דברי הבלע האלה – לא משנה אם הם נכונים או לא – רק כי זה מוריד את הדיון ברמה. ואתה בן אדם מבוגר ויכול לדון, אין סיבה שתגרור את הדיון הזה כל כך נמוך.

מכביסט ותיק 20 בפברואר 2013

אתה אל תכנס לי לקבוצה ותקבע מה זה נמניזם מכביזם. וגם אל תקבע מהי רמת הדיון. כרגע אתר דה באזר משתמש בי ובאחרים לעלות את הרייטינג עם הזמן יעשה האתר כמו שאתרים אחרים עשו ויתחיל לבקש רישום ות.ז. וכ.א ואישור ביומטרי. שיסקלו אותי אלך. בנתיים תשתמשו בי

עופר פרוסנר 21 בפברואר 2013

חביבי – כשאתה לא תיכנס לי לקבוצה אני מבטיח לא להיכנס לך. דיל?

ג'וני 20 בפברואר 2013

למכביסט וותיק
קצת נסחפת ידידי

המכבי היחידה שבאמת שולטת בענף שלה ונחשבת גם לאחת הטובות באירופה היא מהכדורסל.

מכבי ת"א בכדורגל כדורעף כדוריד וכדור זיבי לא מעניינות אף אחד במדינה ובטח באירופה והתוצאות בהתאם.
עידן חדש? קודם שתזכה באליפות בליגת הפח בארץ ואני עדיין לא מדבר על לעבור סיבוב אחד מול הקבוצות הקיקיוניות באירופה.

אילי 20 בפברואר 2013

לך מפה כבר!

המלוח 20 בפברואר 2013

וואו גבר, אולי תפסיק?
זה כבר נהיה מביך…

מאור 20 בפברואר 2013

חנקת אותנו ג'וני!! חנקת!

אילי 21 בפברואר 2013

חחחחח לא יכולתי לנסח את זה טוב יותר! D:

קורא אדוק 20 בפברואר 2013

אני אוהב את הטורים שלך ואתה כותב נהדר אבל לדעתי זו פשוט בושה שלא נשארת עד סוף המשחק.

זה בכלל מגוחך לגמרי אחרי טור "הפרוות והרולקסים" המביך שרשמת אחרי הנצחון בגביע בכדורסל

אגב,לא ראיתי,אבל הבנתי שאוהדי מכבי בכדורסל גם חתכו מוקדם במשחק מול ברצלונה ורובם הגדול לא הספיק אפילו לראות את "הקאמבק" שלא הספיק לנצחון. מוזר שעל זה לא הוצאת פוסט.

פשוט מביך

וכמו שאמרתי,תם העידן של ההצלחה שלכם באירופה בכדורסל. אין לכם את הכסף (ומהשנה הבאה את המאמן) לרמות האלו

טל בן יהודה 20 בפברואר 2013

ק"א,

ראשית, גם אני חושב שזה בושה. אינני מתגאה בעובדה זו… אבל זו עובדה שלא נשארתי. חלק מהעונש הוא לתת לכולם לעלוב בי. תודה שהצטרפת אגב…

שנית, אכן לא מעט אוהדי מכבי חתכו מברצלונה… וחלק גדול מהקהל שר לו "מי שלא נשאר אדום".
לא כתבתי על זה כי אני לא חושב שזה סיפור… כתבתי כאן לא אחת שאני לא חושב ש"הישארות עד הסוף המר" הופך אותך לאוהד גדול יותר. אבל נדמה שאני בדעת מיעוט בעניין זה.
הרי איפה נדרג את אלה שיוצאים מוקדם… מעל כל האוהדים בבית? או מאחוריהם? האם אוהד שנשאר לצפות בבית הוא יותר אוהד ממי שהלך למשחק ויצא? (ואז אנחנו נכנסים גם לאוהדים שכיבו את הטלוויזיה בבית ולאוהדים שהשאירו רק ברקע לאוהדים שצפו והאמינו עד הסוף… זה לא נגמר)
גם אבא שלי אמר לי "בוא נלך בוא נלך" (אחר כך מתפלאים שיצאתי מבלומפילד…? זה החינוך שקיבלתי!!!) וסירבתי לצאת…
בדיעבד, לא היינו רחוקים מלחזות בעוד נס… רק החטאת עונשין של טומיץ' וזה היה אפשרי…

לסיום, תודה על הפתיחה החיובית מקווה שתמשיך להיות קורא אדוק.

קורא אדוק 20 בפברואר 2013

ברור שאמשיך…. אתה כותב נהדר ואני נהנה מאוד מרוב הטורים שלך (למרות שאתה מכביסט :-) )

חוץ מזה,אתה אוהד הלייקרס אם אני זוכר נכון,אז זו תמיד נקודה לזכותך

dvirtop 20 בפברואר 2013

אתה פשוט לא ראוי לכתוב את הטור הזה.
כשאוהד עוזב את המגרש במהלך, השחקנים רואים ומרגישים את זה.
פשוט מביש…

דביר 20 בפברואר 2013

איך מכביסט יכול ללכת לפני?
זה כאילו מבטל את כל מה שכתבת.

בדיוק כמו שפרוסנר רשם על מכבי חיפה לפני כמה ימים ורשם שיצא בגול השלישי מתוך 4

ג׳נובי 20 בפברואר 2013

כמה תמונות שנחרטו אצלי לנצח בראש מהמשחק הזה-

קרלוס גרסיה רץ לעיגול האמצע אחרי השיוויון של פריצה.
תומר חנצ׳ינסקי, שכנראה הבין שלא ייראה דקת דשא העונה, חוגג כמו מטורף בשער של לוגסי.
ראדה פריצה בגול, ראדה פריצה בגול, ראדה פריצה אחרי הגול השלישי מוודא הריגה רק כדי להיות בטוח. באופן כללי אני מנסה לנצור כמה שיותר ממנו, איזו קלאסה.
הדברים של מושיקו אחרי המשחק: ״לא חשבתי, יצא לי טיל״.
אה, ואיזה גול זניח בדקה ה-98.

לא יודע אם זה שובו של המכביזם אבל מה כבר אוהד יכול לבקש אם לא את הרגעים שהוא יודע שילכו איתו לנצח?

המלוח 20 בפברואר 2013

קראתי הרבה שמשווים את פריצה לקוביקה- ואני מסכים. אבל כשראיתי אותו במשחק בשני וגם בדרבי הוא הזכיר לי דוגמה לאו דווקא מעולם הכדורגל- לברון ג'יימס (וסליחה על חילול הקודש). העליונות הפיזית של שניהם מוחלטת וכל כך ברורה- 2 השערים של פריצה בשני נבעו ישירות מכך שהוא הרבה, הרבה יותר חזק מחסר המזל ששומר עליו. פשוט תענוג!

אבי 20 בפברואר 2013

אתם חיים בסרט כולכם, כל הצהובים העלובים. אתם אוהדים מביכים שמשפשפים על גביעים ואליפויות מתקופת התנ"ך. "מכביזם" ביצים שלי… אין דבר כזה ואף פעם לא היה. שנות ה70 חלפו להן לפני כמעט חצי מאה ואיתם תור הזהב שלכם. אתם גדולים ומעניינים רק בעיני עצמכם ובעיני התקשורת שאוהדת אתכם. זהו. אתם המועדון הכי נפוח וזחוח ומעורר רחמים שקיים במדינה הזאת,עם הקהל הכי מעפן שקיים במדינה הזאת שמורכב מכל השמנא וסלתא וכל הגועל נפש שקיים במדינה אשכנזים ורודי לחיים,עשירים מדושנים שחושבים שהם שווים יותר מכולם כדרך חיים ולא רק בספורט.
אז עכשיו בא מתרומם קנדי והוא משקיע המון כסף כמה שנים,וכנראה שסוף סוף תצליחו לזכות בתואר הנכסף כל הכבוד(מציע למיצי לשלוח זר פרחים ענק למושב גבע כרמל לאדון ראובן עטר שבמו ידיו נתן לכם את התואר) אתם כלום ושום דבר,סך הכל מועדון עם כסף וקהל הצלחות מהזן הנחות ביותר עם כמה עיתונאי חצר. היו פה לפניכם כאלה ויהיו גם אחריכם,אין בכם שום דבר מיוחד נקסטטטטטט

המלוח 20 בפברואר 2013

וואו, כמה רגשי נחיתות.
גבר, שתה כוס מים, תירגע.

אבי 20 בפברואר 2013

שום רגשי נחיתות פשוט ככה רואה את הדברים. זה שאתה מרגיש עליונות על כל דבר לא אומר שיש לכולם רגשי נחיתות

המלוח 20 בפברואר 2013

לא יודע איך הסקת מהמשפט וחצי שכתבתי שאני חש עליונות עליך, ובטח לא על כל דבר.
ואני לא אומר שלכולם יש רגשי נחיתות- רק לך. אתה לא באמת מצפה ליחס רציני לשטויות שכתבת, נכון?

אבי 20 בפברואר 2013

לא יודע… בתור אחד שהשווה את ראדה פריצה ללברון ג'יימס(אלוהים אדירים אין להם תקנה לצהובים האלה) לא נראה לי שאני מצפה למשהו

אבי 20 בפברואר 2013

לא יודע… מאחד אחד שהשווה את ראדה פריצה ללברון ג'יימס(אלוהים אדירים אין להם תקנה לצהובים האלה) לא נראה לי שאני מצפה למשהו

המלוח 20 בפברואר 2013

טוב אחי :)

ג׳נובי 20 בפברואר 2013

קנית אותי באשכנזים ורודי לחיים עשירים ודשנים.
אתה צריך לכתוב שירה בן אדם.

טל בן יהודה 20 בפברואר 2013

אבי,

עם כל השנאה (הספורטיבית) שקיימת בין מכבי ת"א והפועל ת"א ולהפך (וזה וואחד שנאה), אני חושב שהטוקבקים הכי הכי נוטפי שנאה (ספורטיבית או לא) מגיעים מהירוקים כלפי מכבי ת"א.
אם אני עובר בכלליות על התגובות אצלי ואצל אחרים, גם היריבות הכי גדולה בספורט – בין הפועל ומכבי לא מוציאים כאלה תגובות מהתל אביביים…

אני לא בהכרח אומר או רומז למשהו חוץ מזה שזה מאד מעניין…

מכביסט ותיק 20 בפברואר 2013

כשאתה פוגש אוהדי הפועל (שהם טינופות בפני עצמם) אתה מגלה יריבות טובה אמיתית שנאה ספורטיבית כהלכתה. כשאתה פוגש את המדוכאים עם רגשי נחיתות של מכבי חיפה אתה נתקל באחות הקטנה שתמיד תקנא באחות הגדולה המוצלחת המקובלת בחברה שההורים אוהבים אותה שהשכנים אוהבים אותה. חיפה כל מה שהיא תעשה ותצליח לא יעזור לה. היא תשאר האחות הקטנה הקטנה המתוקה שלנו. סוכריה קטנה.

ירוק 20 בפברואר 2013

הבטחתי למעלה לא להתייחס לשטויות שלך, אבל בלי משהו קטן אי אפשר:

רגשי נחיתות? אחות קטנה מול אחות גדולה ומקובלת?
אני מבין שאתה מדבר על אנשים שנולדו בשנות ה-60/70, כי אני אוהד כדורגל משנת 87 בערך, ונדמה לי שבראייה כוללת, גם אם הייתי רוצה לפתח רגשי נחיתות – לא היו לי יותר מידי הזדמנויות..

בקיצור – תתעורר.

עורב סגול (ירוק) 20 בפברואר 2013

נראה שהאוהדים התל אביביים התרגלו לנדנדה. כשמכבי למעלה הפועל למטה ולהיפך. כל פעם קבוצה אחרת נאבקת בצמרת מולנו.
לכן ההתנשאות המכביסטית נתקלת בתגובות עוינות

בלייק 20 בפברואר 2013

אבי – אופירה ביקשה שתחזור

אילי 21 בפברואר 2013

חשבתי הרבה זמן אם להגיב לך בכלל, כי מגיעה לך התעלמות, אבל נשברתי.
1) אני עיראקי שחי ממשכורת ממוצעת. אני ממש לא עשיר והלחיים שלי ורודות רק כשאני חולה. 5 שנים הייתי מנוי לשער 11. זה בסדר מבחינתך?
2) כמה נוח "לדלג" על עשורים. שנות ה-90 לא היו תור זהב?
3) זה לא אתם שביקשתם את עטר כבר 5 שנים? איך התהפכתם כמו סטייק בתוך כמה חודשים… חוץ מזה, מעניין לנו את הישבן מי מאמן אתכם ומה אתם עושים. זאת לגמרי בעיה שלכם. בניגוד אליכם, שלכם זה דווקא נראה די חשוב מה אנחנו עושים או חושבים.
4) אם אנחנו כל כך לא חשובים, כל כך "כלום ושום דבר", אם אין דבר כזה מכביזם ואנחנו לא מעניינים אף אחד, אז מה לעזאזל אתה עושה בכתבה הזאת?
5) מי היה פה לפנינו? מי יהיה פה אחרינו?? כשאתם דשדשתם בליגה שניה אנחנו כבר חגגנו אליפויות, היינו פה לפניכם ונהיה פה גם הרבה אחריכם, כואב לכם הלב שאנחנו לא סופרים אתכם ולעולם לא נספור!
6) תקרא קצת על הבנאדם, מיטש גולדהאר. עזוב רגע ספורט ואת התסכול והקנאה שלך (ירוק זה צבע של קנאה, לא? הולם אתכם), אני אפילו אתן לך לינק:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%98%D7%A9%D7%9C_%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%94%D7%90%D7%A8
במיוחד בפיסקה על התרומות. עכשיו נראה לך הגיוני לקרוא לבנאדם כזה מתרומם? או שאתה עד כדי כך אפס מתוסכל ומסכן?

המלוח 21 בפברואר 2013

אם אתה מחכה לתגובה אחרי שהוא קרא את זה-Don't hold your breath.

אילי 21 בפברואר 2013

חחח אנשים כאלה, לא מצפה מהם לכלום.
יאללה מכבי :)

דני 22 בפברואר 2013

זה בדיוק המכבים אנחנו יותר טובים מכול קבוצה ולא משנה המציאות
בטבלה או בכמות האליפויות "אנחנו מכבי"
אבל כנראה שזר לא יבין זות וימשיך לחפור על מתי כן או לא לכחנו אליפות

יואב 20 בפברואר 2013

טל,
אומרים שגם ג׳ורג׳ בסט עזב את האיצטדיון לפני המהפך של יונייטד על באיירן.
אתה בחברה טובה.

טל בן יהודה 20 בפברואר 2013

תודה על העידוד.
יצא לי לחשוב מאז יום שני על המקרה ההוא ואמרתי לעצמי שבטוח יש כמה אנשים שיצאו באותו גמר ליגת אלופות… די מעודד לדעת שבסט נכלל בחבורה זו.

אני שמתי לב שיש כאן כמה וכמה תגובות על מקרים אישיים אחרים, כשאני בטוח שיש עוד.
אני עכשיו שוקל לפתוח קבוצת תמיכה אנונימית שתתכנס פעם בשבוע במתנ"ס.

"שלום, שמי איציק, ואני יצאתי לפני הזמן מול ז'לגיריס."‬
– ‫שלום איציק‬ –
‫"אין יום שעובר מבלי שאני חושב על זה…"‬
‫- מחיאות כפיים משאר האנשים -‬

בכל פגישה יוגשו בורקסים יבשים וקפה עלית עם חלב עמיד.

יואב 20 בפברואר 2013

טל,
גדול.
מצרף לינק שמתאר את העבודה הנהדרת שמתבצעת בקריית שלום.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4347069,00.html

טרנטה 20 בפברואר 2013

משעשעים אותי אנשים שקוראים לאוהדי מכבי אוהדי הצלחות ובאותה פסקה אף קובעים שאין לנו הצלחות. מה זה אוהד הצלחות? האם אני, שגדלתי על מכבי של שנות השמונים העליזות עם כוכבים דוגמת האחים שמעונוב, ארז לולו, חי קרייס ושכמותם, נחשב אוהד הצלחות? האם אני אשכנזי ורוד לחיים עשיר ומדושן?
אני להבדיל ממך לא מתיימר לעליונות רוחנית על אוהדים אחרים. אני שונא את הפועל כי היא הפועל. הילדים שלי לא לובשים אדום כי אסור. את חיפה אני דווקא לא שונא. קצת נגעל אבל לא שונא. לעומת זאת – אוהדים כמוך אני ממש מתעב. אנשים שמונעים מקנאה, רגש נחיתות וקיפוח. לא משנה כמה אליפויות תקחו, עדיין רק תרצו שיקראו לכם מכבי ותרוצו לבדוק כמה עשתה מכבי. שתבכו על התנהגות בהמית של דון שמעון בעוד אתם מפרקים עוד מחלקת נוער מנכסיה. ניכסתם לעצמכם תכונות של כדורגל יפה והתקפי אבל בפועל אני זוכר אולי שנתיים ששיחקתם טוב. ניכסתם לעצמכם תכונות של ווינריות בעוד שבפועל, בכל פעם שהכסף היה מונח על השולחן עשיתם במכנסיים והפסדתם את האליפות לנו (ד"ש מחג'ג') לביתר או אפילו לאחותנו המכוערת.
גם עכשיו הפחד שאולי התעוררנו ולא לעונה אחת מוציא ממך את המיטב.
בברכה – מכבסיסט

יואב 20 בפברואר 2013

ניתן גם להוסיף-לוזריות בלתי נתפסת במשחקי הגביע(וארבעה הפסדי אליפות במחזור האחרון-2 לנו, 2-לאדומים).

מכביסט ותיק 20 בפברואר 2013

התקופה של האחים שמעונוב הייתה רומנטית ברובה

טרנטה 20 בפברואר 2013

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2633742,00.html

רומנטית בצורה שכזאת?

מכביסט ותיק 20 בפברואר 2013

מה אתה רוצה שישלח לה, זין?

טרנטה 20 בפברואר 2013

ואחרי שקצת שיחררתי…
אחרי הטיל של לוגסי נזכרתי דווקא בשער של אלכסנדר קומיסטי ימ"ש שהובקע לאותו השער וראיתי אותו מאותה הזוית. יש כאלה שאומרים שהכדור עדיין מתגלגל לו לאיטו אל תוך השער ואם ארוץ מהר אספיק להגיע בזמן ולהרחיק אותו מהקו!
אז מבחינתי, הגול של לוגסי העיף את הכדור הזה לכל הרוחות…
והוא גם גרם לי להפסיק לראות את התקציר של הדרבי בלופ :)

גיל 22 בפברואר 2013

תגובה מעולה. גראסהופרס ימ"ש.

תומר. 20 בפברואר 2013

אין דבר יותר מרגש מלשמוע כ"כ הרבה אוהדים ביום שלאחר הדרבי שואלים "למה לא 5?" (ביניהם שרגא שמש וצביקה שרף). וממש לשמוע את האכזבה בקול שלהם!

מתי 20 בפברואר 2013

טל , הסיומת יזם או ism באה מהשפה היוונית. באם מכבי היא ראשי תיבות של קריאת הקרב של המכבים במלחמתם נגד היוונים, מכביזם כביטוי לא פחות מגוחך מהפועל בירה מכבי תל אביב.
לפיכך, המכביזם אינו יכול להיות מכבי אמיתי , אולי מכבי מתייוון.
ולכן המכבי האמיתי היחיד שאני רואה בסביבה הינו מכבי חיפה.
מ.ש.ל

טל בן יהודה 21 בפברואר 2013

למה אתה תמיד חייב להבריק ככה?!

תורג'י 21 בפברואר 2013

הקטע הכי לא ברור לי בכל הריב הזה עם החיפאים.
יש הרגשה כאילו אנחנו צריכים להתנצל על זה שאנחנו שמחים מאיך שהמועדון שלנו סוף סוף נראה.
כמעט עשרים שנה אנחנו צועדים במדבר בלי רועה.
אוכלים חרא, כל שנה, כל שנה. הבטחות, ציפיות. ומה? חרא!
והקהל – ממשיך לבוא בממוצעים שלא היו מביישים קבוצה שמביאה שבע אליפויות בעשר שנים.

אז השנה – לשם שינוי, הקבוצה מצליחה.
מקום ראשון.
שקט תקשורתי ותעשייתי.
ניצחונות גדולים.
הפרש שערים טוב.

אבל בתקשורת, עד לפני הדרבי, קראו לפטר את אוסקר. בונקריסט קראו למאמן של הקבוצה עם הכי הרבה שערים בליגה.

בדה באזר, כל מיני אוהדים של קבוצות אחרות אומרים "אז מה? זה רק הפועל תל אביב".
כוס אמק! רק? אותנו זה משמח! זה לאנשים פה אין יריבות אמיתית כבר שנים זה חסך שלהם.

אז יודעים מה?
לא מתנצל. אני שמח, רקדתי על השולחנות שבועיים רצוף. ולא עשיתי את זה שנים!!!!!
מי שלא טוב לו, ולא יכול להגיב בצורה מתורבתת כמו בן אדם – שיעשה טובה וילך, יש פה מספיק פוסטים חיפאיים (פעם היו גם אדומים אבל כנראה שהם לא אוהבים לדבר על המועדון כשהוא הולך להימחק).
זה מכוון גם לצהובים – אנשים באים לפה בטוב, כדי לשמוח. מה אתם באים ומחרבים טורים ותגובות משובחות עם כל הזבל הזה שאתם זורקים על אחרים?
ניצחתם? תישמחו, לכו ברחוב עם חיוך.

פרוסנר ומכביסט ותיק.
גם בחיפה וגם בתל אביב יודעים לקלל מאמנים. גם במדריד וגם בלונדון.
אז דייייייייי! זה קילל את נמני וזה זרק על אלישע.
וההוא העיף את קשטן וההוא העיף את רוני לוי.

חלאס!!

מכביסט ותיק 21 בפברואר 2013

אתה טועה – אין כמו השמחה לעיד. על זה בנוי ספורט תחרותי. הם עכשיו יסבלו שנים ארוכות ממני. "הם" זה כל מי שלא מכבי ת"א. בשבילי חיפה והפועל זה אותו דבר.
הם גם חושבים שגולדהאר הגיע בשביל לקחת אליפות ולעזוב. הם לא מבינים שהוא רוצה לפחות אבל לפחות לעלות לליגת אלופות. אני חושב שהוא רוצה עוד צעד אחד אחרי זה בשלבים.

אבי 21 בפברואר 2013

חחח רק צהוב מטונף כמוך יכול לבנות על 10 שנים קדימה הרים וגבהות לפני שעוד לקחתם תואר אחד בפועל.. אופייני. לגבי הדימוי/משל שנתת אתמול לגבי האחות הקטנה והאחות הגדולה. לי זה יותר מרגיש כמו המשל על האישה המזדקנת המרירה,שימי הזוהר שלה הרבה מאחוריה.בעלה עזב אותה לטובת מישהי צעירה יפה חכמה ותוססת,והיא אוכלת את עצמה ומתמלאת קנאה בכל הצעירות. מהזקנות האלה שעושות שאיבות שומן בתחת,סיליקון בחזה ובשפתיים ומתלבשות כמו שרמוטות.מדי פעם היא תמצא איזה גבר צעיר שיעביר איתה קצת זמן אבל גבר אמיתי היא כבר לא תמצא

גיל 22 בפברואר 2013

עולם הדימויים שלך עשיר ביותר. ראית איזו טלנובלה טובה לאחרונה? יש לך איזה אתר פורנו נחמד להמליץ עליו? נראה שאתה מבין חזק בזה.

אדם בן דוד 21 בפברואר 2013

מכביזים בעניי:

http://tech.walla.co.il/?w=/4024/2569619/792789/5/@@/media

(אני יודע, אסור להכליל ואסור להשוות) אבל כששימון מזרחי מיתמם שלא ברור למה שקבוצות יוותרו על כסף כדי לחזק את הספורטיביות קשה לי שלא לייחס מכביזים ליכולת לא לראות עד כמה התנהלות דורסנית כשהמצב הוא לא שיוויוני בעליל מזיקה לכולם.

וטל- לך רק נותר לי לומר:
http://media.beta.photobucket.com/user/servaege/media/Serie%20T%20-%20The%20Simpsons/Ani27_zps92907012.gif.html?filters%5Bterm%5D=simpsons&filters%5Bprimary%5D=images&o=14&fromLegacy=true

מיטשענק פרענק 21 בפברואר 2013

מכביסט ותיק, אני מאמץ את הכינוי שלך עבור אלירן עטר.

שודד זקנות 22 בפברואר 2013

ההורים של מכביסט ותיק אחים.

Comments closed