גיבורי הסופ"ש

שוב פעם הוכח שבספורט הישראלי יש את מכבי ת"א ואת כל השאר

צילום: אלן שיבר (ספורט5)

358928

 

עכשיו שהכל שקע, אפשר לחזור אחורה לערב בלתי נשכח ולסכם אותו מנקודת מבט פרופורציונאלית ושפויה.

אז בהתחלה רציתי לכתוב כאן את המילה "וואו" שתסכם את הכל, אבל איך אפשר לצפות שארבעת האותיות האלה יתארו את כל הערב, כשהן בקושי מספיקות לתאר את התחושה מאותה שלשה של דווין סמית'.

אחר כך חשבתי שאולי אכתוב כאן את המילה "מדהים". אבל אחרי עוד כמה שניות, מבינים שהמילה הזו לא מספיקה כדי לתאר את המחצית הראשונה של דיוויד לוגאן. ואז יש לנו גם את המשחק של אוחיון, והיקמן, וג'יימס, ואפילו את השתי דקות וחצי היקרות מפז של מורן רוט. אז גם המילה הזו ירדה מהפרק.

אפילו הביטוי "לא יאומן" לא מתאים כאן, שכן כל השבוע אנחנו האמנו. מהשנייה שהמשחק ההרואי בהיכל מול חימקי הסתיים, האוהדים האמינו שמכבי נוסעת ליוון כדי להמשיך במסע הניצחונות המיוחד שלהם. אז גם מבוטל.

כנראה שהקלישאה של "אין מילים" מתארת את המשחק בצורה הכי טובה, כי באמת אין מילים. ואם בדרך נס תמצאו את אלה שיתארו חמישה ניצחונות רצופים אדירים ותחייה מחדש של גוויה ספורטיבית, אתם מוזמנים להשאיר אותם כאן בתגובות. בהצלחה.

כן, ההשוואה הכרחית

כן אני יודע, זה קל וקצת זול, אבל הכרחי. שתי קבוצות מישראל הגיעו למשחק שהיו חייבות לנצח אותו כדי לשמור לעצמן סיכוי לעלות לשלב הבא.

אני בהחלט לא בא להתחיל עוד ויכוח אדיוטי של "מה יותר מצליח בישראל, כדורסל או כדורגל". כמו כן, ההשוואה של הנבחרת הלאומית ומכבי ת"א אינה באה לגמד את הראשונה בשום צורה. ההפך הוא הנכון, אני רוצה שהנבחרת הזו, כמו שאר הקבוצות בישראל, תשתפר ותצליח. מעבר לכך, בניגוד לקבוצה, נבחרת אינה יכולה להביא אליה כישרון (משהו שגם מכבי חטאה בו העונה) אלא רק לקחת את מה שכבר יש ממבחר מוגבל.

אבל ביום שישי הנבחרת שלנו לא הייתה צריכה כישרון, היא הייתה צריכה לשמור על השער שלה למשך 20 דקות וראינו כיצד זה הסתיים. וחבל.

*

ההשוואה הזו אם כן, ממחישה לאוהדי הספורט בישראל כמה גדול הפער בין מכבי ת"א לכל דבר אחר בספורט הישראלי.

עד כמה שזה חורה לאנשים מסוימים לשמוע, נבחרת הכדורגל שלנו, כמו כל קבוצת ספורט אחרת בישראל, צריכה להסתכל על רוח המועדון הצהוב ולרצות להידמות לו, לשאוף אליו. ביום שישי קיבלנו הדגמה ישירה כמה שונה היא המנטאליות הצהובה המכביסטית אל מול המנטאליות הישראלית הספורטיבית הטיפוסית של "בואו פשוט נבעט בדלי".

שתי הקבוצות שיחקו מול קבוצות עדיפות, רק אחת ניצחה (זו ששיחקה בחוץ אגב). לא היה מדובר בהפתעות גדולות, נבחרת ישראל עושה את מה שהיא עשתה ביום שישי במשך שנים, גם מכבי ת"א.

אפשר רק לקוות שיום אחד אנשים יוכלו להגיע לאצטדיון רמת גן ולצפות בנבחרת ישראל באותה הדרך שאוהדי מכבי מגיעים להיכל נוקיה, חדורי אמונה וביטחון גם כשזה נראה בלתי אפשרי. בעצם, יהיה נכון יותר לומר: "בעיקר כשזה נראה בלתי אפשרי".

שחזור הסופ"ש

ואם נחזור להתייחס אך ורק למכבי ת"א, נדמה לי שמאז יום שישי בלילה אני מרחף כששום דבר לא מסוגל להוריד אותי מה"היי" שבו אני נמצא. אפילו לא ההפסד המביך של הלייקרס לוושינגטון (בלוס אנג'לס. לעזאזל, בלוס אנג'לס!).

ולמרות זאת, אני מניח שעד ליל הסדר מחר, הסופ"ש האחרון יראה כמו היסטוריה צהובה רחוקה. אז כדי שלא לשכוח את הניצחון המתוק הזה כל כך מהר, תיעדתי את הנקודות החשובות ממנו במחברת שלי. הנה מה שנרשם בו.

יום חמישי 21:00
אני פשוט לא מבין. יש אנשים שאשכרה חיים ככה?! אם אפשר בכלל לקרוא לימי חמישי בלי מכבי "חיים". אני מטפס על הקירות. לעולם לא אבין איך אנשים חיים בלי ספורט. לעולם.

יום שישי, 16:30
אוי אוואט. אוי אוואט. אוייייי אוואאאאאאאאאאאאאאט!

יום שישי 21:00
סופסוף. מזל שהיה לי את ארוחת שישי שתלווה ותעסיק אותי עד לפתיחת המשחק, אחרת הייתי מתהלך בבית בעצבנות וסופר את הדקות עד לפתיחה במהלך כל הערב. היה משהו נחמד בלקום מהשולחן באמצע השיחה (נדל"ו, דת, פוליטיקה…. כל הדברים המשעממים הרגילים) ולעבור לסלון לראות מכבי, אולי בכל זאת מצאתי יתרון לכך שמכבי ואולימפיאקוס שיחקו ביום שישי.

פתיחת רבע ראשון – סמית' פותח את המשחק בסל עם הבאזר של שעון ה-24 והמצלמה עוברת למאמן היווני ברצוקאס. אני לא יכול שלא לשים לב שהוא עצבני בצורה יוצאת דופן יחסית לסל שפתח את המשחק. איני יודע אם הוא הקרין את הלחץ הזה על קבוצתו או פשוט נתן במה להלך הרוח של השחקנים, אבל אולימפיאקוס הייתה לחוצה ככה כל המחצית הראשונה.

רבע ראשון, שלוש דקות לתוך המשחק – קיינר-Deadלי מבצע "קרוס אובר" של שחקן כדורסל ומטביע את הכדור הזה. הוא מספיק גם להגניב מבט לכיוון הקהל. זה מריח טוב יחסית להתחלה. בשלב זה נשקלה מימוש הבטחתי של שינוי שמו בחזרה באופן רשמי. כמה חבל שאלה היו שתי הנקודות היחידות שלו במשחק ואליהם הוסיף רק שני ריבאונדים. אולי ההבטחה תמומש בשבוע הבא.

פתיחת רבע שני – דורון פרקינס נכנס למגרש כשמכבי כבר בפער של 8 נקודות.

אתם מכירים את זה ששאראס נותן משחק טוב נגד מכבי ת"א וכולם שואלים מיד אחר כך "למה מכבי לא החתימה אותו"?  אז דורון פרקינס הוא ההפך הגמור מכך.

מאז אותה פציעה נוראית של פרקינס, מצאתי את עצמי כמה פעמים חושב שאם מכבי לא מעוניינת בו, כנראה שיש סיבה טובה לכך. היה עצוב לראות את הלוגיקה הזו מוכחת לנגד עיניי. הכלי המרכזי של דיוויד בלאט מאותה קבוצה מלהיבה של לפני שנתיים הוא כיום, בינתיים, צל של עצמו.

שני איבודי כדור, שתי החטאות ורושם של בלגן. זה מה שפרקינס תרם לאולימפיאקוס בארבע דקות משחק. מבאס מאד, גם אם הוא משחק נגדנו באדום.

כל המחצית ראשונה – אני חושב שההודעה שקיבלתי מאבא שלי בהפסקת המחצית דיי ממצה: "האם זה אמיתי?". אני עונה לו שאני עדיין לא בטוח, כי בשלב זה קצת קשה לי להאמין שלא נמנמתי על הספה וחלמתי את שני הרבעים האלה. אני עונה לאבא שלי שזה בהחלט מציאות כשאני מבין שמוחי בכלל מסוגל להגות כאלה חלומות מופרכים של להוביל על אולימפיאקוס ב-18 הפרש במחצית בבית שלה.

אוחיון תקף חדור ביטחון, ג'יימס כרגיל תפקד כמטריה בהגנה, סמית' כמו כל העונה – יציב, ומעל כולם, תצוגת התקפה ייחודית של איש אחד, דיוויד לוגאן. אם לא השלשות שלו, ההפרש לא צומח ל-18 נקודות ומי יודע אם זה היה מספיק לחצי השני.

המחצית השנייה – כמו עם הגול השלישי של פורטוגל, קשה לי להאמין שהיו אוהדים שלא ציפו לחזרה של אולימפיאקוס למשחק וצמצום ההפרש, כל מה שנותר לנו הוא לקוות שמכבי תעמוד בפרץ. מה שכן, היוונים יכולים לגרום לשלשות שלהם להראות לפעמים כמו ליי-אפים.

אמצע רבע שלישי – הטבעה גדולה של שרמדיני על סמית'. אני לא יכול לומר שאיבדתי את הסימפטיה שלי כלפי הגאורגי, בעיקר כי לא היה לי כזה מלכתחילה, הוא לא היה כאן מספיק זמן בשביל זה. ההטבעה שלו על סמית' היה אחד הרגעים המרגיזים מבחינתי במשחק, שכן אם הוא היה משחק באותה האגרסיביות בנוקיה, אולי הוא עדיין היה עמנו.

אבל דווקא ההטבעה המעצבנת הזו הביאה לאחד המהלכים הכי כיפים לקראת סיום המשחק. איבוד הכדור הקריטי של שרמדיני (צעדים מתחת לסל) עם דקה ועשרים שניות על השעון כשמכבי ביתרון של שש נקודות היה מתוק ומהנה, כמעט כמו השלשה המטורפת של סמית'. כן, עד כדי כך.

דקה ו-40 לסיום המשחק – השלשה המטורפת של סמית', מה עוד נותר לומר. אני חושב שמאז שהזריקה הזו נכנסה, ראיתי אותה 876 פעמים. מהנה יותר בכל צפייה. (רק אני חושב ש"ווינר שוט" של רסקה הרבה יותר מוצלח מ"ה-ל-לו-יה" של ארבל?).

קצת אחרי סיום המשחקזמן אכילת הכובע על ידי כולם, ללא יוצאים מן הכלל. אם לא אכלתם, זה הזמן.

יום שבת, 17:00
אם המשחק עצמו היה ארוחה טובה ומלאה, אז הידיעה של ספורט5 על רצונו של קית׳ לנגפורד לחזור למכבי הייתה הסוכריות שמגיעות עם החשבון (במסעדות מסוימות).

מסתבר שהשחקן פנה לגורם במכבי ת"א והביע את רצונו לחזור, גם במחיר של קיצוץ בשכרו, כי לא כל כך טוב לו בארמאני מילאנו. ואל תשכחו להוסיף לפנינה הזו גם את העונה המופלאה שעוברת על ריצ'ארד הנדריקס שעזב עם לנגפורד למילאנו ובינתיים כבר נמצא בקובאן.

אם רק היה מישהו שיכל לצפות את הדברים הללו. אם זה רק היה ברור כשמש לכל מי שמבין קצת כדורסל. אם רק היו אנשים שידעו מראש שישנם סיטואציות שמוטב לא לעזוב אותם. אם רק היו כ-11 אלף צופים שידעו מראש שלעזוב את מכבי ת"א בשביל ארמאני מילאנו זה כמו להשתדרג מאייר-פורס-1 למטוס פייפר.

יום שבת, 21:00
אני חושב שאין טוב יותר מעודד קטש כדי לסכם את הכל במשפט אחד, לכן נצטט כאן את הסטאטוס שלו בפייסבוק: "סדרת הניצחונות האחרונה של מכבי ת"א ביורוליג מוכיחה שניסיון, מסורת ורוח המועדון חזקים יותר מאיכויותיו של שחקן כזה או אחר. כל הכבוד."

כל מילה נוספת מיותרת.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ראש של שועלים בגוב האריות (ההפסד של גונזגה)
משחק קבוצתי, ממתי..?

63 Comments

משה 24 במרץ 2013

ונאמר אמן.

קיש 24 במרץ 2013

המסקנה היחידה היא שהיורוליג הוא טורניר שהפך ללא רלוונטי, ולצערי, רק הפרובינציה העלובה והפתטית (=ישראל) עושה רעש ממנו.
לעלות ממקום שני (כנראה) עם מאזן של 50% זה כמעט כמו לגמור סיבוב ראשון בליגה במקום האחד לפני אחרון ואת הסיבוב השני במקום השני.
בקיצור – עם כל הכבוד לגרמנים הצהובים, היורוליג הוא פשוט בדיחה, עצובה אמנם, אבל בדיחה, ופשוט טורניר לא מעניין בעליל.
חוץ משלוש-ארבע קבוצות (שמכבי לא ביניהן), הרמה כל כך נמוכה שזה לפעמים מביך. בארסה, ריאל, צסק"א ואולי אנאדולו-אפס הן היחידות ששוות משהו, וחוץ מהן אין פשוט כלום שם. מכבי לא הפכה להיות גדולה פתאום, ולא עשתה איזה שהוא משהו מיוחד, ועדיין היא בלי הפסד בסיבוב השני.
תהיו בריאים, ותשמחו כמה שאתם רוצים, זה לא משנה את זה שמדובר בטורניר פשוט עלוב.

משה 25 במרץ 2013

גרמני אביך ובהמה גסה אמך.
היורוליג מוצא חן בעיני טינופות אדומות מסוגך רק כשמכבי מפסידה.
כשהיא מנצחת היוולג לא רמה.
בעברית תקנית אני אומר לך תתקעווד.

h.r 24 במרץ 2013

טור יפה מאוד, אני מאוד מזדהה עם ההתרגשות הכמעט ילדותית מכל משחק של מכבי וכל שכן ממשחק כזה חשוב.
חבל רק שכאוהדי מכבי אנחנו חוזרים לאמצע שנות ה-90 שההתרגשות שלנו "מתבזבזת" על עלייה בקושי לרבע הגמר ולא על נצחונות חוץ בבולוניה או ויטוריה שמעלים את מכבי לפיינל פור.

ירושלמי 24 במרץ 2013

אתה מדבר כאילו כשמכבי לא מגיעה לפיינל פור זה היוצא דופן.
המקום הטבעי של מכבי זה מאבק מכובד על עלייה לפיינל פור כשמידיי כמה שנים (תלוי בדור סגל מסויים) ניתן להתעלות ולהגיע לכמה פיינל פורים ואולי לזכור פעם פעמיים בעשור באיזה גביע.

אל תהיה מפונק.

h.r 24 במרץ 2013

אני לא מדבר על הישגים, כלומר זכייה או עלייה לפיינל פור. אני מדבר על זה שחבל שמכבי כבר לא בדרג הראשון באירופה אלא היא בדרג השני-שלישי בעיקר בגלל מגבלות תקציב. והיא אפילו לא מוגדרת כמועמדת להגיע לפיינל פור ולכן עונה מוצלחת זה להגיע לרבע הגמר ולדיוויד פדרמן אין בעייה להתבטא עוד לפני שמתחיל הטופ-16 שזה לא יהיה אסון אם מכבי לא יעלו. אז האכזבה שלי היא שמכבי אפילו לא נאבקבת על הפיינל פור, השלב הזה הוא בגדר חלום והקבוצה יודעת את זה מתחילת העונה. זה לא עושה את העונה שלה לפחות גדולה מעונות שבהן היא הגיעה עד הסוף והלוואי שגם השנה היא תגיע.
ואתה גם צודק, אולי אני מפונק. אבל אני מתרגש גם מנצחונות גדולים בשלב הבתים, ואני מסכים שכל עונה שהיא בגדר מיצוי כל היכולות של הקבוצה היא עונה מוצלחת.

ירוק 24 במרץ 2013

כמו שרשמת, מכבי ת"א יכולה לייבא כישרון מה שהנבחרת לא יכולה לעשות.
מכבי ת"א כמו שאר קבוצות הליגה היא לא קבוצה ישראלית, הדבר היחיד שישראלי בה הוא המיקום הגיאוגרפי. 4 המובילים בטור הסטטיסטיקה מול אולימפיאקוס הם אמריקאים.
אתה בעצמך רושם שההשוואה לא במקום ועדיין משווה, זה טיפשי.

טל בן יהודה 24 במרץ 2013

חבל שאתה מביא לכאן טענה ישנה ושחוקה שלא בהכרח קשורה לדיון הספציפי הזה. אני מדבר על "מכבי ת"א היא לא קבוצה ישראלית".

אם אתה רוצה להעלות כאן דיון של "למה לאהוד קבוצה של אמריקאים" זו זכותך. אבל לצורך הדיון הזה של קבוצות מישראל צריכות לקחת ממכבי דוגמא, היא ישראלית לגמרי.

הרי השחקנים הם חלק אחד בלבד מההצלחה הזו. אתה מתעלם מההנהלה ישראלית, מצוות המאמנים (והסקאוטים והמאמני כושר וכו') הישראלי, מהרוח הגבית הישראלית…

*
בהתייחס לטענה שלך, אם טור הסטטיסטיקה הוא מה שקובע, אז גם סן אנטוניו ספרס הם לא קבוצה אמריקאית. שכן דאנקן, פרקר, ג'ינובילי (ועוד 6 שחקנים מתוך 15 שבסגל סה"כ) לא נולדו בארה"ב (טים דאנקן גדל באיים שהקשר בינם לבין ארה"ב הוא טכני בלבד).

קשה לי להאמין שתמצא מישהו שיסכים לקביעה הזו שקבוצה כמו סן אנטוניו היא לא אמריקאית.

מתן גילור 24 במרץ 2013

יש הטוענים שגם הקשר בין ישראל לת"א הוא טכני בלבד :)
טל, חג שמח לך ולמשפחה.

טל בן יהודה 24 במרץ 2013

ספר לי על זה, אני אחד מהטוענים.

וגם לך אח שלו.
תתחדש על השםכינוי כאן… אני כבר מתגעגע לראות ״MG״ שהפך כאן למותג.

איציק 24 במרץ 2013

חולצה עם האותיות MG תיתלה בהמשך בראש האתר :-)

ירוק 24 במרץ 2013

אז בוא ניגע בעניין הוינריות.
מכבי ת"א מתמודדת בבית החלש מבין שני הבתים, ניצחה קבוצות ברמתה, לא קבוצות ברמה מעליה, לא משהו יוצא דופן. אותן קבוצות נאבקות פעמיים בשבוע בזמן שלמכבי ת"א יש את האפשרות לנוח בתחילת שבוע. לא נעשה כאן משהו מדהים, יוצא דופן שמצריך התלהבות כמו קריאות הסנסציה של ניב רסקין.
מאז שהחלו להיות פערי תקציב בין הטופ האירופי למכבי ת"א אז מכבי ת"א לא מצליחה לזכות ביורוליג למרות ה"מכביזם".
מכבי ת"א עשתה את שלה מול קבוצות ברמתה בטורניר שרחוק שנות אור מהטופ העולמי בזמן שישראל מתמודדת באירופה על העלייה מול נבחרות שהוכיחו שהן חלק מהטופ העולמי בטורנירים הגדולים האחרונים.
שיעברו רבע גמר מול קבוצה עדיפה מהם תכתוב טור על מכביזם ועל איך האמריקאים ספגו את הווינריות מהמועדון.

איציק 24 במרץ 2013

ירוק,
אם זה עושה לך טוב לקראת הסדר, אז סבבה :-)
שנינו יודעים שהשנה מכבי עם סגל ממש לא ברמה של אחרות (לא רק בגלל התקציב כי אם ביגלל שיקול דעת מוטע/חוסר מזל/שאר ירקות). אם בכול זאת היא הגיע לאן שהגיע, ובטח אחרי הנפילה בסיבוב הראשון, אז יש איזה באג בניתוח שלך.
חג שמח

ניר 24 במרץ 2013

פשוט מדהים שלא משנה באיזה שלב ולא משנה נגד מי, מכבי תמיד תהיה ב"בית הקל". לי זכור שירדו על הבית של מכבי במוקדמות ואז כאשר היא עלתה בקלות, וקיבלה את הבית המטורף שבו היא נמצאת, כ-ו-ל-ם אמרו שעכשיו מכבי תקבל בראש וכל חולשותיה יתגלו. פתאום היא מתחילה לנצח, אז הבית שלה הופך להיות החלש מבין השניים. נחמד… תזכורת: אולימפיאקוס היא אלופת אירופה. עם אותו סגל!

מבט קליל על טבלאות הבתים יוכיח לך כמה אתה טועה. הבית של מכבי הוא קשה ביותר ומגיע כל הכבוד שהיא מצליחה להילחם בצורה שווה על המקום השני (ברצלונה בליגה אחרת כרגע, אין מה לעשות…).

אדום עולה 25 במרץ 2013

כי תמיד שימון טוען שהבית של מכבי זה בית המוות .

ירושלמי 24 במרץ 2013

"בחרת הכדורגל שלנו, כמו כל קבוצת ספורט אחרת בישראל, צריכה להסתכל על רוח המועדון הצהוב ולרצות להידמות לו, לשאוף אליו".

גם אם אני מסכים עם הרעיון הכללי של הווינריות, לא היית צריך להגיד את זה.
בגלל זה אגב אני חושב שיש מקום לבנאדם כמו ברקוביץ בשורת מקבלי ההחלטות והמשפיעים בהתאחדות.
לא הייתי שם אותו מאמן כי אין לו ניסיון מוכח והוא גם בעייתי קצת מבחינת מודל לחיקוי, אבל הוא מייצג את הרוח הנכונה מבחינת הגישה שבה צריך לבוא למשחק.
צריך לבוא תמיד במטרה לנצח. גם אם זה פורטוגל.
אני זוכר את הקמפיינים הקודמים, איך עמדו ראש בראש מול צרפת אירלנד שוויץ אנגליה וספרד. אפילו בהפסדים לקרואטיה. הרגשת שיש שתי נבחרות שמשחקות על המגרש, ראש בראש, יריבות שוות, גם אם במשחק מכוער וטקטי לא נתת להם ליריבה להרגיש עליונות.
לעומת מצב בו נבחרת אחת שולטת לחלוטין ולשניה רועדות הביצים וכל כדור עף ליציע.
(יוצאי דופן אלה משחקי החוץ שם לגיטימי שהנבחרת האורחת מתגוננת).
יסלחו לי כולם, אבל זה תיקו שכולו הפסד.
אמנם במבחן התוצאה אפשר לסמן וי, אבל הדרך?!
ועד שזה לא ישתנה, הווינריות המכבית לא תדבק בנבחרת.

גיסנו 24 במרץ 2013

מול קרואטיה היינו שווים?

ב 2-1 האחרון בבית הנבחרת שיחקה נורא, ורק הברקה חד פעמית של שכטר (שמאז שכח כבר מה זה לכבוש) נתנה אשליה שהתקרבנו למשהו. ב 4-3 מלפני כמה שנים זו הייתה שחיטה של הקרואטים, שבגלל שאננות חטפו גולים אחרי ששמו כבר רביעיה, אבל בכל רגע שהתחשק להם אדוארדו דה סילבה (רחוק מלהיות חלוץ מוביל באירופה, אגב) פרפר את ההגנה שלנו והגיע בקלילות למצבי הבקעה.

מלבד ספרד בימי שלמה שרף, שאז אגב הייתה עוד פחות טובה ממה שפורטוגל כיום, לא באמת עמדנו כשווים. גם מול אירלנד צרפת ושוויץ, הנבחרת התחילה קצת לשחק רק אחרי שחטפה גול. בימי גרנט היה מספיק תחת כדי להשוות. בימים אחרים לא ממש.

פתאום כולם שוכחים שנגד אנגליה נתנו בונקר מהסרטים, בקושי בעטנו פעם אחת לשער, וכמה כולם זלזלו ונגעלו כשקשטן הרים את האגרופים וצעק יש בגלל שסחטנו 0-0 בבית.

אז כל הברקוביצ'ים יכולים להמשיך לחפור עד מחר כאילו בגלל שהם "דוגרים" ואמיתיים ואין להם בכלל אינטרסים או התחשבנות אישית עם אף אחד, ולספר כמה שאנחנו פראיירים ופחדנים. מי שיש לו קצת שכל מבין שנבחרת כמונו צריכה לבוא קטנה ולשחק כמו קטנה. אף אחד לא יצפה הרי שקבוצה כמו בני סכנין למשל תבוא כדי לתקוף גלים גלים את מכבי ת"א בנסיון לנצח. אף אחד לא כעס על רמת השרון שפעמיים נגד מכבי בזבזה זמן החל מהדקה ה 5 וניסתה לגנוב פה ושם גול במתפרצת.

אנחנו לא טובים נקודה. מי שמתקשה לראות את זה – את ההבדל בדברים הכי פשוטים כמו מסירה בנגיעה, להרים את הראש, לעצור את הכדור ולתת פאס בשתי נגיעות גג, מה שכל שחקן בינוני בפורטוגל עושה בלי למצמץ אבל דורש מאמץ עילאי ממרביתם של מיטב שחקנינו – ימשיך לחיות בסרט שאנחנו יכולים לדפוק משחק א-לה ברצלונה נגד כל יריבה ולתפור שלישיות גם אם ספרד ואיטליה יבואו לר"ג.

זו בדיוק הגישה שתוקעת את הכדורגל שלנו מאחור – האמונה חסרת הבסיס שאנחנו שייכים לטופ של אירופה ושאין לנו לאן להתקדם, ששחקנים מפה משתלבים בהרכב של קבוצת צמרת בבלגיה אז התחנה הבאה צריכה להיות מינימום מנצ'סטר סיטי, כאשר בפועל יש כ"כ הרבה מה לעשות שזה מפחיד לפעמים. אלה אנשים מאותו סוג שמאמין שזידאן הגיע לריאל ולא ברקוביץ' רק כי כתוב לאחרון "ישראל" בדרכון.

זה שהשחקנים נכנסו ללחץ היסטרי ויצאו תבנית ההגנה שעבדה להם רוב הזמן זו בעיה אחרת. אפשר לעמוד מבוקר בהגנה ולא להלחץ, ע"ע אינטר, מילאן, צ'לסי, צפון אירלנד, יוון 2004, ועוד ועוד.

סורי על ההשתפכות הארוכה שלא קשורה אפילו לנושא האמיתי של הטור, אני פשוט חושב שביום שברקוביץ' יקבל תפקיד זה יהיה אסון לכדורגל.

איך אמר אלישע לוי פעם בראיון לברקוביץ' ושלמה שרף? "כשאתם הפרשנים, אז מבחינתכם אני צריך לעלות כל משחק עם שוער ו 10 חלוצים, ולא משנה הגנה וטקטיקה, רק התקפה. שלמה, אתה עלית בהרכב כזה בנבחרת?"

משיח 25 במרץ 2013

ובכל זאת אסור 20 דקות לסוף להפסיק לשחק ולמרות שאני מאד לא אוהב את ההשוואה בין נבחרת לקבוצה, במכבי זה לא קורה

גיסנו 25 במרץ 2013

ועל זה אמרתי "זה שהשחקנים נכנסו ללחץ היסטרי ויצאו תבנית ההגנה שעבדה להם רוב הזמן זו בעיה אחרת. אפשר לעמוד מבוקר בהגנה ולא להלחץ, ע"ע אינטר, מילאן, צ'לסי, צפון אירלנד, יוון 2004"

וכן, כנראה שלמכבי זהלא היה קורה.

אין 25 במרץ 2013

גיסנו – מסכים איתך בכל מילה.

עופר 24 במרץ 2013

טור יפה! גם אותי מאוד הרגיז הדאנק של שרמדיני, אם הייתי שם הייתי זורק עליו כיסא!

ירוק גאה 24 במרץ 2013

ועדיין אנחנו לא אוהבים אתכם…. ;-)
חג שמח וניפגש בשבת..

איציק 24 במרץ 2013

איך אתה רוצה שארבל יצעק אחרי שער יפה "ווינר שאט"?
מצד שני, אצל ארבל הכל אפשרי :-)

אסף רביץ 24 במרץ 2013

לא שאני לא מסכים עם זה שמכבי כדורסל נמצאת בליגה משלה בספורט הישראלי, אבל כדאי לזכור גם את הפרופורציה שלפעמים שוכחים:
נבחרת הכדורגל שיחקה לפני יומיים נגד שחקן הכדורגל השני הכי טוב בעולם, מכבי לא שיחקה נגד קווין דוראנט ולא נעים לדמיין מה יקרה אם כן תשחק.

פרקינס עצר במו ידיו את הקאם-באק של אולימפיאקוס ברבע השלישי. לא החלטתי אם זה היה יותר עצוב או יותר שמח.

טל בן יהודה 24 במרץ 2013

אם ניכנס עוד יותר לדברים האלה, ההשפעה של שחקן אחד בכדורגל פחותה משמעותית משחקן אחד בכדורסל (11 שחקנים מול 5, מגרש גדול בהרבה, אופי המשחק).

אבל זו בהחלט נקודה מעניינת…

אם אנחנו באמת רוצים להתקדם במסלול הזה, יהיה מעניין לבדוק את זה מהכיוון הכי מדעי שיש: הימורים.
מחבר שהימר על המשחק בווינר (נשבע שזה חבר ולא אני :) ), אני יודע שישראל קיבלה יחס של פי 6 אם היא מנצחת.
מישהו יודע כמה היה היחס של ניצחון של מכבי ביום שישי ביוון – מאניליין, או לפחות יודע איפה אפשר לבדוק כזה דבר?

ניר 24 במרץ 2013

ההשוואה פשוט לא נכונה. מכבי לא מתמודדת בקטגוריה של קווין דוראנט. בוא נניח שמכבי מצמיחה את השחקן הטוב בעולם, האם הוא ישחק בה? כמובן שלא. ואם נבחרת ישראל תצמיח את השחקן הכי טוב בעולם?הנקודה ברורה.
בקטגוריה שמכבי משחקת בה, היא שיחקה ככל הנראה נגד הרכז הטוב ביותר, שזה מקביל לחלוץ הטוב בעולם. אז דומה או לא?

קשקשן בקומקום 26 במרץ 2013

ניר – הקטגוריה בה מכבי משחקת נקראת כדורסל. והיורוליג נעשה ליגה מאוד מאוד חלשה, ואפילו בה קבוצות לא מצליחות בלי חיזוקים זרים רבים. אני אוהד מכבי אבל צריכים להיות אמיתיים – הקמבק הוא מדהים, מעבר לזה מכבי מגיעה בדיוק למקום הטבעי שלה שהוא בין שמונה הטובות באירופה, מה שמעיד על חולשת הליגה הזאת.

הקטגוריה בה הנבחרת משחקת נקראת פורטוגל שאם נשווה לכדורגל היא במינימום של המינימום קבוצת פלייאוף, שממנה מכבי היו מקבלים בראש.

להשוות משחק של מכבי מול אולימפיקוס בכדורסל למשחק של ישראל מול פורטוגל בכדורגל זה עלבון לאינטיליגנציה.

הדבר היחידי שנכון זה משכבי הראו ווירנריות והתמדה שמשקפים בעיני הרבה יותר את דיוויד בלאט מאשר את רוח המועדון (כל מאמן עם פחות ברזומה ואז עם כל רוח המועדון היו מעיפים אותו הביתה במשבר שכזה, וההיסטוריה מלאה במקרים כאלה – קטש, אפי, וכו).

בכדורגל אכן יצאו פראיירים.

קשקשן בקומקום 27 במרץ 2013

הקטגוריה נקראת כדורגל…כמובן

תומאס נוימן 24 במרץ 2013

צריך לשים את הדברים על השולחן – הגיבור הגדול ביותר ברצף הנצחונות, ובכלל העונה, הוא שון ג'יימס. הפתעת העונה, שדרוג העונה, מסתבר שהוא underpayed. רק שלא יאבדו אותו לאיזו קבוצה רוסית עשירה.

איציק 24 במרץ 2013

צריך לשים את הדברים על השולחן – הגיבור הגדול ביותר ברצף הניצחונות (הגיבור הטראגי) הוא ליאור אליהו. הוא יהלום לא מלוטש, אך הוא ממאן ממטש את עצמו. עם כל הוירטואזיות והגויבות הוא יוצר חורים בהגנה וגם בהתקפה כי מ-3 מטר ומלע אין צורך לשמור עליו ואפשר לצופף את ההגנה. מרגע שיצא מהרוטציה, אם בגלל פציעה ואם בגלל מחלה, התייצבו המון דברים. לצערי הוא חייב להישאר על הספסל ולשמש על תקן מורן רוט בעמדה 4. אולי לאחר מכן הוא גם חתחיל ללטש את עצמו.

פאקו 24 במרץ 2013

זה היה כואב (אם כי נכון).

תומאס נוימן 24 במרץ 2013

מסכים מאוד. ההגנה טובה פי 2 כשליאור בחוץ.

רועי 24 במרץ 2013

יש מצב שלנגפורד צפה במשחק נגד אולימפיאקוס בשישי ואמר לעצמו: "אני לא רוצה לגמור כמו פרקינס" ?

מכביסט ותיק 25 במרץ 2013

ההיפך ידידי ההיפך. אם הוא צפה בפרקינס הוא היה נשאר במילאנו ומעריך ומאריך את החוזה העתק שלו.
פרקינס לא עשה טעות. הוא עשה מה שכל שחקן שעד גיל 26 לא הרויח כמעט. הוא פשוט רצה לדאוג להמשך חייו. הוא בשקט היה מקבל מליון דולר לעונה במקום אחר וסוגר ל-3 שנים. פשוט יש שחקנים בלי מזל ויש כאלו כמו ליאור אליהו שגוזרים קופה בכל מקום

איציק 24 במרץ 2013

משהו לא קשור לחלוטין.
השבוע ניפטר פיטרו מינאה. היה רץ אירופאי (איטלקי – אירופאי אפילו לפי ההגדרה של אלון מיזרחי) גדול שהתמודד מול כל האמריקאים (אז ג'מיקה עד לא היתה אימפריה), החזיק 16 שנה בשיא עולם ב-200 עם תוצאה מדהימה, למרות שלעולם לא ירד את ה-10 במאה. חשבתי שמישהו ירים כפפה ויכתוב פוסט עליו. חבל שלא.

אלכס 24 במרץ 2013

איציק, אתה צודק בהחלט ; פייטרו מנאה היה בהחלט אצן גדול, היית צריך לשים את התגובה הזו אצל בורוביץ', שיקבל קצת פרופורציות.
ירוק – הדבר היחיד בו הטורניר שמכבי מתחרה בו רחוק מה"טופ העולמי" (כהגדרתך), הוא רמת השכונתיות.
חוצמזה, הבית הזה לא חלש יותר מהשני, ברצלונה מקבילה או טובה יותר מריאל מדריד(למרות שהכדורסל של האחרונה יפה הרבה יותר), חימקי וצסק"א הן שני קבוצות מצויינות ושוות ברמתן פחות או יותר.
פאו לאחר עזיבת אוברדוביץ' היא קבוצה באותה רמה של אולימפיאקוס, ומלאגה ללא ספק לא יותר טובה מקאחה לאבורל.
מול ז'לגיריס, שנתנה השנה כמה משחקים מרהיבים, אפשר ללא ספק לשים את מכבי (וגם את סיינה), לפיכך הטענה שלך מתבטלת.

רועי מ 24 במרץ 2013

ה8וא עשה את זה במכסיקו לא? אוויר דליל וכל זה.
בכל מקרה רץ אגדי היה.

איציק 24 במרץ 2013

נכון ב-1979. הוא הרץ התשעי בכול הזמנים במרחק זה. כל השאר משנות ה-90 ומלע. רק לחשוב באיזה פער הוא היה מכל השאר.

גבריאל 24 במרץ 2013

מזדהה עם כל מילה טור ממש יפה ואמביציוני! מסכים איתך לגמרי שחמישי בלי מכבי זה לא חמישי ואני מזמין אותך לנסות בפעם הבאה שיש משחק בשבת לחכות למוצ"ש כדי לדעת את התוצאה כי זה מה שהמון אוהדים שומרי שבת כמוני נאלצים לעשות בגלל ההחלטה הזאת של היורוליג. והלוואי ששנה הבאה יבטלו את ההחלטה הטיפשית הזאת.

דטלף שרמפ 24 במרץ 2013

אחי אני לא בא לזלזל באמונה שלך בשום צורה אבל הסיבה שאתה נאלץ לדעת מה התוצאה רק במוצ"ש זה בגלל החלטה שלך ולא של היורוליג. אצל היורוליג זה אילוץ עקב הגדלת לו"ז המשחקים (אם זה לא היה אילוץ אין לי שמץ של ספק ששימון היה מונע את זה).

ניצן 24 במרץ 2013

לדעתי זה עצוב יותר משמח כול הכבוד למכבי וכול הזה אבל צריך להבין שזה שיש רק מכבי עם כסף וכול זה זה הורס את היצר התחרותי קבוצות ושחקנים טובים לא יכולים לפרוח ולהיות טובים כמו הפוטנציאל שלהם וכול שחקן טוב מאוד בליגה מכבי מיד "חוטפת" אותו וזה הורס כול יצר תחרותי כול שהו

משה 24 במרץ 2013

קשקוש בלבוש . בדוק את תקציבי הקבוצות ביורליג ותראה שמכבי רחוקה מאד מהטופ. בוא נאמר שמכבי נמצאת בקבוצה השניה או השלישית
של רמות התקציב.
לדוגמא 3 הקבוצות הטורקיות משקיעות פי 1.5 ממכבי. גם מילנו וסיינה. שלא לדבר על צסק"א וחימקי ושוב , לא לדבר על בארסה וריאל .
עוד הוכחה לשטות שהתקציב קובע הכל (והוא קובע ללא ספק משהו)
שאלופת אירופה אולימפיאקוס לקחה אליפות דווקא בעונה שבה תקציב הקבוצה קוצץ מאד והיא ממש לא היתה הקבוצה העשירה באירופה.

אבל הניר או לוח האינטרנט סובל הכל ואתה יכול להמשיך לקשקש את דעותיך כרצונך. למה עניתי?? שתדע שאתה חי בשקר עם עצמך -חוץ מזה אתה יכול להמשיך לחיות בשקר העצמי.

נ.ב. גם כשמכבי לקחה אליפויות אירופה היא לא היתה הקבוצה העשירה ביבשת. תמשיכו לחיות בתירוצים.
נ.ב. 2 גם בכדורגל אותו דבר. מנ. סיטי בעלת תקציב גבוה יותר משל היונייטד וגם צ'לסי עשירה יותר מהיונייטד . לצערי היוניטד אלופה.
ריאל מדריד עשירה יותר מבארסה. בשנים האחרונות זה לא עזר לה במיוחד חוץ מהעונה שעברה.
גם בארץ מכבי ת"א עשירה עכשיו יותר מכל הקבוצות כבר שנתיים שלוש. רק העונה זה התחיל להסתדר .
תכניסו טוב טוב לראש לא רק הכסף קובע.

ירוק 24 במרץ 2013

ברור שלניהול, מסורת יש חשיבות.
מכבי ת"א מעמידה תקציבים סביב ה 15-16 מיליון יורו, שזה תקציב מכובד ובטופ 10 של היורוליג, קרוב לטופ. לעומת קבוצות אחרות היא צריכה לבנות קבוצה עבור מפעל אחד אז אותן קבוצות זקוקות ל 13-14 שחקנים מהטופ ולכן גם זקוקות לתקציבים גבוהים יותר, בנוסף לקבוצות אחרות יש מאבק על השחקנים המקומיים, מה שלמכבי ת"א אין.
זה שאולימפיאקוס זכתה זה רק בגלל שיטת הפיינל פור, ראינו גם בארץ את חולון וגלבוע זוכות באליפות. הקושי הוא להגיע לפיינל פור בגלל הסדרות ושם המבחן האמיתי.

משה 25 במרץ 2013

1.באיזה "מפעל" נוסף משתתפות בשיקטש, מילנו וסיינה??
הליגה האיטלקית לא טובה יותר מהליגה הישראלית.
2.כבר ראינו בעבר קבוצות טובות ממכבי ת"א למרות שהתקציבים שלהן
נמוכים יותר בעיקר ממינות יוגוסלביה לשעבר.
3 המאבק על שחקנים יש למכבי מול כל האחרות ביבשת והוא
לא פחות קשה.

עודד 24 במרץ 2013

הי טל, אני הגעתי למסקנה שאין מצב שאתה אדם אמיתי..זה פשוט לא ייתכן שאדם יתמסטל בצורה כל כך חריפה מהריח של הנאד שלו…"ההשוואה הזו אם כן, ממחישה לאוהדי הספורט בישראל כמה גדול הפער בין מכבי ת"א לכל דבר אחר בספורט הישראלי." תגיד לי, אתה מקשיב לעצמך? אתם הקבוצה שחצי יציע שלה הפסיק לעודד והתחיל ללבוש שחור כשאחד השחקנים שלה עזב כן? קבוצה שבעשור האחרון לא הייתה גורם משמעותי במאבק על האליפות באף עונה. מילא תדבר על מכבי ת"א בכדורסל, אני אבין אבל לדבר על "רוח המועדון" שלכם זה פשוט פאתטי..נתראה ביום שבת, חג שמח..

גיסנו 24 במרץ 2013

אני חושב שאתה יכול לזכות בפרס התגובה המיותרת.

עודד 24 במרץ 2013

לא, את

גיסנו 24 במרץ 2013

לכתוב ביקורות על הקהל של מכבי ת"א כדורגל (לא נכנס לדיון הזה עכשיו) ולציין "מילא היית מדבר על מכבי ת"א כדורסל", בטור שכולו מוקדש לנצחון של מכבי ת"א בכדורסל בשישי האחרון (כולל תמונות אך ורק של שחקני הכדורסל), כן זה בהחלט מיותר ואפילו די מטופש.

מכביסט ותיק 25 במרץ 2013

לטינופת האדומה/ירוקה עודד. ראשית הלעג שלך לאותם בבונים שלבשו שחור בגלל הקיסר ירום הודו נמני- ביקורת נכונה לעג נכון. נמני סולק 10 שנים מאוחר מידי אבל אנחנו במאבק ומסע להשיב את התארים האבודים. וזה יקרה מהר משאתם חושבים.
אם אתה מייצג את הרקבון האדום אז אתה כנראה צעיר ולא רק טיפש. תשאל את הותיקים מה הם עשו במשך שנים ארוכות לסלק את משה סיני. תשאל אותם. היו קטעים אז.
אם אתה אתה מייצג את השימפנזות הירוקות ובכן- קהל שמקלל מאמן שהביא 3 אליפויות רצוף (רוני לוי) או מאמן שהביא 2 אליפויות וחצי (אלישע לוי) זקוק לטיפות בביח לחולי נפש.

בהתחשב באמור לעיל הקהל של מכבי הוא הטוב ביותר. ולאחר שסלקנו את נמני והבבונים הפער רק גדל וגדל

ירוק 25 במרץ 2013

אי אפשר להשיב את התארים האבודים, הם אבודים.
קלינגר מאמן שהביא אליפות וצ'מפיונס ליג ומה שאלישע ורוני לוי עברו זה גן ילדים לעומת מה שקלינגר עבר.
גרנט זכה אצלכם בשתי אליפויות, גביע, הוא החזיר אתכם לצמרת אחרי13 שנים שלא הייתם רלוונטיים והוא יצא כמעט כל שבת בליווי שוטרים.
אתם מהר מאוד תחזרו לאהוד את עצמכם, את הקהל ותחפשו סיבות לקלל וללבוש שחור כדי לקבל את מנת תשומת הלב שלכם.

אורן 24 במרץ 2013

טל,
האם באופן אובייקטיבי(ומובן לי שאתה לא כזה),מכבי ומה שהיא מסמלת זה הדוגמא הכי טובה ליופי בספורט?
גם אני לא ובייקטיבי,ומה שאני רואה זה קבוצה הכי ווינרית שראיתי,מאומנת לגמרי ,ואם כל הדברים הנפלאים האלה,היא בעלת תקציב כפול 5 מהקבוצה שנייה בליגה,היא קבוצה שרוב הכספים שלה הגיעו מכסף ציבורי,היא קבוצה שיש לה ערוץ טלוויזיה שמשדר אותה בצורה "מאד אובייקטיבית",והיא גם קבוצה שנהנתה מזה שכולם מפחדים לחקור את הבנק של המנהל המיתולוגי שלה.עכשיו ,ברור לי שבתור אוהד זה לא אמור לעניין אותך.אבל איכשהוא יש משהו בקבוצה המופלאה הזו(בלי ציניות)שמעורר אנטגוניזם.

רועי מ 24 במרץ 2013

כמה שטויות בקטע אחד.
ספורט זה לא בשביל לוזרים(בתור אוהד ליברפול).
ומה הקשר ליורוליג בדיוק? שם התקציב של מכבי לא בטופ5 5 או 10 כנראה.
רוב הכספים לא מכספי משלם המיסים. דרך אגב אם כבר נכנסים לזה. מה אם ההסתדרות שריפדה את מועדוני הפועל? ומה הקשר לערוץ שמשדר אותה בצורה אוביקטיבית? מה אתה רוצה שערוץ ישראלי יעדיף קבוצה יוונית או טורקית? זה עדין לא הערוץ של הפועל תל אביב אלא עקוץ ישראלי.

והאם אתה מאשים את מכבי בבנק שמוני ניהל? כי הם הטענה שלך שלמכבי היה יד בזה אז תביא הוכחות. זאת הוצאת דיבה. אנשים בוגרים השקיעו בתרמית פונזי ואכלו אותה בגדול. זה הכל.

דון נאפולי 24 במרץ 2013

אבל כל ה"ווינרים" של מכבי אינם ישראלים ובנבחרת ישראל אי אפשר להביא זרים.
מה גם, שבכדורסל אין בונקר אז אי אפשר להשוות בין המצבים.

רועי מ 24 במרץ 2013

הייתי שמח שתסביר לי למה דודו?
מה אם שאר השחקנים?
האחד שלא שמר את א]פשרות המסירה הראשונה להגבהת הכדור, אח"כ זה או אחר שלא הרחקיו נכון. בקיצור ואז האחר שלא שמר כרגיל או לא הגיע בזמן, ורק בסוף התהליך דודו פספס.
תמיד מאשימם מישהו אחד, כמו באנגליה.
אבל זה כל המערכת דפוקה.
ומכבי זה באמת משהו מיוחד. תמיד אופטימים. כנראה בגלל שפספספתי את המשחק הם ניצחו.

י. בז'ז'ק 25 במרץ 2013

א. כל הכבוד למכבי כדורסל. באמת. ב. נבחרת ישראל היא בושה.

ובכל זאת צריך לזכור, שכדורסל אירופי זה דרג ב' (במקרה הטוב).
הכדורגל הישראלי לעומת זאת מתמודד מול הטופ העולמי. רק שלשום הסתובבו על הדשא ברמת גן שלושה שחקני הרכב של ראל מדריד. מכבי ת"א כדורסל רואה שחקנים מהרמה הזו רק בטלוויזיה.
כשמכבי תצטרך להתמודד עם קובי או לברון, נוכל באמת להשוות.

בני תבורי 25 במרץ 2013

נהדר! ואני בהחלט מסכים שמכביסל ת"א צריכה להוות מודל לניהול נכון ומקצועני.
פותח דיון: אני טוען שאם מישהו ילמד את לוגן הגנה, וכמובן יחתים אותו לעוד כמה שנים, יש פוטנציאל פארקר. אחי לא חושב כמוני.

טל בן יהודה 25 במרץ 2013

אני אגיד לך מה…

כשאני חושב על פארקר, אני חושב על "שחקן שמייצר לעצמו מצב קליעה". כלומר, הכל תקוע, 4 שניות על שעון ההתקפה, הוא לוקח את הכדור ומייצר זריקה נוחה. אני יכול לראות בראשי את התנועה של פארקר כשהוא מקבל את הכדור במצב כזה.
לעומת זאת, אני חושב שלוגאן תלוי בעיקר באחרים, או פשוט עולה לזריקה מהמקום. למרות הסל שלו עם סוף שעון ה-24 ביום חמישי האחרון (אני חושב שבסיום רבע 1), זה בדרך כלל לא המשחק שלו ואני לא יודע כמה הוא אפקטיבי ככזה.

דוקא בצד ההגנתי, אני חושב שהוא לא רע בכלל, ובלאט מאד אוהב ללחוץ כשלוגאן על המגרש.

בכל מקרה, פוטנציאל פארקר אולי אולי יש… אבל אני לא חושב שלרמה של פארקר הוא יוכל להגיע. :)

PickTheDick 25 במרץ 2013

אני לא מבין בכלל איך אפשר להשוות בין פארקר האגדי לדיוויד לוגאן. 1. לוגאן לא יציב בשיט.
2. ללוגאן יש רק את היכולת לזרוק משלוש ולגמור מתפרצת בדאנק. זהו. איך אפשר להשוות את זה ליכולת הפנומלית של פארקר, של קאצ' אנד שוט מטורפים.
3. ללוגאן יש צד הגנתי?
4. ללוגאן יש צד הגנתי??
5. ללוגאן יש צד הגנתי???
6. לוגאן עשוי מקיסמים, אין לו שום צד הגנתי.
7. פארקר התחיל וסיים את קריירת היורוליג שלו במכבי, כאגדה צהובה.
8. לוגאן לא מתקרב ליכולת של פארקר.

Yavor 25 במרץ 2013

And Logan is already 31 years old. Too old and too skinny to be a "Parker" pen

אייל הצפון 25 במרץ 2013

מכבי תל אביב (כדורסל), היא דוגמא לניהול נכון של עסק. כל עסק שמנוהל נכון פועל כמיטב יכולתתו כדי למנוע הצלחה של המתחרים, אם כי במקרה של הפועל ירושלים אפשר לסמוך עליהם שהם יצליחו להכשל בעצמם . כבר כתבתי לא פעם שמבחינת ניהול הפועל מגדל היא המקבילה הישראלית של הניקס, ומכבי, שוב מבחינת הניהול בלבד, מקבילה ללייקרס, ואיני אוהד של אף אחת מהקבוצות.
עדיין, כשמשווים בין מכבי אלקטרה תל אביב לנבחרת ישראל בכדורגל, צריך לרקחת בחשבון את שיטת קבוצות הדירוג. מכבי תל אביב נמצאת בדרג השני באירופה. לכן היא "צריכה" להגיע כל שנה לשמונה האחרונות, וכל פעם שהיא מצליחה להגיע לפיינל פור היא מצליחה מעבר ליכולות שלה על הנייר. ההוכחה לאיכות הניהול שלה היא שבמשך שנים היא שומרת על המעמד שלה, ומפתיעה רק לטובה. נבחרת ישראל בכדורגל מדורגת בקבוצת האיכות השלישית או הרביעית באירופה, ותמיד צריכה להתמודד עם שתיים או שלוש נבחרות שמדורגות בדרגים גבוהים יותר. אמנם רק פעם אחת הצליחה נבחרת ישראל לסיים מעל הדרוג שלה, וזה קרה כי אוסטריה הייתה בשפל חסר תקדים, ובהתמודדות עם קבוצה מהדרג השני באירופה הנבחרת הפסידה 5-0 בר"ג ו8-0 במצטבר. אבל צריך לזכור שבכל שיטה שהיא הקושי לעלות בדירוג גדל באופן מעריכי ככל שהדרוג גבוה יותר. ככה זה בחיים. לבעלי הכח יש השפעה גדולה יותר בקביעת החוקים והם רוצים לשמר את מעמדם.

אלון רייכמן 25 במרץ 2013

מישהו יכול להסביר לי, איך עדיין לא יצאה הצהרה שדווין סמית חתם במכבי לשנתיים נוספות? מחכים שקבוצה אחרת תחטוף אותו?

ילדיסקו 25 במרץ 2013

בהקשר של חמשת משחקי הקאמבק….

מישהו שם לב שהשחקן הכי יקר במכבי יושב בחוץ שלושה מתוך החמישה משחקים ובשניים מביניהם משחק 6 ו-9 דקות בהתאמה..

האם תנחשו מיהו השחקן ?

האם יש סיכוי שמישהו יחליט במכבי לחתוך את החוזה הכי גרוע עלי אדמות עם שחקן 4 הכי גרוע שיש ביבשת בשנתיים האחרונות ?

האם יש סיכוי שלא נשמע יותר את המילה גויאבה בקונטקסט של סל כשברור שמה שהכי גויאבה פה, זה הריח של עוד סל מסריח, אנטי כדורסל.. ?

האם לא ברור שעמדה 4 היא החור הכי גדול של מכבי בשנים האחרונות ?

כן נמאס לי ממנו, אני שקוף

קובי 25 במרץ 2013

אני לא מבין בכלל את העניין של "מכבי לא קבוצה ישראלית כי כולם אמריקאים"??? מכבי זה קבוצה לא נבחרת וקבוצה לא אמורה לשחק לפי דרכון!!

והדוגמא הכי בולטת זה- ריאל מדריד כדורגל שלושה ספרדים בלבד [ראמוס אלונסו קאסיאס] הם שחקני הרכב!! וכל השאר הם שכירי חרב. זה איכפת למישהו?? לאאא!! מה שהכי חשוב זה הרמה ותוארים . ככל שהיא יותר גבוהה והתוארים יותר גדולים. זה נותן יותר כבוד למועדון. בלי קשר לזהות שלהם!!!

ויותר מזה הגרמנים שהם עם הרבה יותר שמרני מאיתנו משחקים "בנבחרת הכדורגל" עם 6-7 מתאזרחים בהרכב [חדירה. אוזיל. קלוזה. פודולסקי וכו']. וזה בסדר גמור מבחינתם למרות שנבחרת כל מטרתה זה לייצג את העם שלה!!!

כי הדבר הכי חשוב זה לזכות בגביעים ותוארים. ובסופו של דבר כל קבוצה או נבחרת. נמדדת אך ורק בדבר הזה. אז לכל הבכיינים תמשיכו לבכות ואנחנו נמשיך לספור גביעים!!!!!!!!!!!!!

Comments closed