יומן אליפות צהוב-כחול (24): שלוש חתיכות בבקשה

אחרי ש"הרגע" יעבור, צריך להראות מי האלופה המיועדת

Uga

ישנו רגע מאד מסוים ומיוחד שאני חושב שרק אוהדי ספורט זוכים לעבור אותו. גם כשאני מנסה, קשה לי לחשוב על סיטואציה מקבילה מתחום אחר. האמת היא שגם בספורט הוא לא כל כך שכיח ומצריך מספר נסיבות. וגם אז, אני מניח שלא כל חובב ספורט יידע על מה אני מדבר.

הרגע הזה קורה בפתיחה של משחקים גדולים, כאלה שהם בעלי משמעות רחבה יותר מסתם יריבות של שני מחנות אוהדים. זה קורה כשאנחנו מחכים למשחק הגדול למה שנראה כמו נצח, כשה"נצח" הזה יכול להיות תקופה של חמישה ימים בין מחזורים, שבועיים של פגרה או שלושה חודשים שבין משחקי נבחרת.

הרגע הזה מגיע אחרי שנדמה שהכל כבר נכתב ועל הכל כבר דובר. כשכבר קראתם על כיצד מכבי ת"א צריכה לשחק, על השוואת השיטות של המאמנים, כמו גם אינספור ראיונות עם דמויות שונות הקשורות למשחק (פרויקט מיוחד על בית משפחה שמחולק לשני מחנות אוהדים כבר קראתם?!). שמעתם פרשנים נותנים את ההימורים שלהם, שמעתם פרשנים מסבירים מה עומד על הכף ושמעתם פרשנים שסתם מברברים. ראיתם סרטונים ביוטיוב ממשחקי עבר וכמובן שגם טחנתם את המשחק הזה עם עם חברים ואוהדים אחרים.

וכל הזמן הזה, כל הדיבורים הללו, כל ההתעסקויות הללו, מסתיימות ברגע האחד הזה, של פתיחת המשחק. בשנייה וחצי הזו כשהשחקן שעומד על עיגול האמצע מעביר "קטנה" לשחקן שלידו עם שריקת השופט, וזה מעביר מסירה ארוכה יותר לשחקן שנמצא מאחוריהם. וזהו, הרגע המיוחד הזה נגמר.

זה הרגע בו אתם קולטים שכל מה שראיתם, שמעתם, בלעתם, גמעתם, הרגשתם, חששתם, דאגתם, דיברתם, התרברבתם וגם קיוויתם, עבר וחלף לו. כל הררי הדברים הלא חשובים האלה (כולל גם הטור הזה לצערי) הפכו בין רגע לזניחים ולא משמעותיים, כי המשחק הזה, שעד לרגע הזה יכולת רק לחשוב עליו, התחיל.

ובשנייה וחצי האלה יש פתאום ירידת מתח, מעין ריקנות. אולי אפילו קצת פחד. כי זהו, לא ניתן יותר לתת עצות, לבדוק מה השני חושב על המערך הצפוי, לקרוא רק עוד "פרויקט משחק עונה" אחד ודי או לקוות שהשחקנים אכן מבינים את חשיבות המעמד. כל זה כבר לא משנה. מוכנים או לא, המשחק כבר מתנהל מולך על הדשא.

*

משחק הכדורגל שיתקיים במוצאי שבת בין מכבי תל אביב למכבי חיפה הוא משחק כזה. ובשנייה הראשונה שלו, כששני שחקנים באחת הקבוצות יעבירו אחד לשני את כדור הפתיחה, אני אחוש את כל מה שהשנייה וחצי והעוצמתיות האלה יכולות להכיל. שבועיים שלמים של "רעש" יחלפו לי בהבזק מהיר מול העיניים ומיד ייעלמו, כשהשעון שבפינה העליונה של המסך יתחיל לפעול.

ומיד אחר כך הריקנות המוזרה הזו תתחלף במתח, אימה, התרגשות, עצבים ואדרנלין. מי אמר שצפייה במשחק כדורגל זו לא עבודה מייגעת.

10

ובין כל ההתעסקויות הללו אני חושב שיש דבר אחד שקצת נדחק הצידה ונשכח, וזה הפער הקיים בין שתי הקבוצות. אם לא שמתם לב, עדיין יש פער של עשר נקודות בין הקבוצות. כן, עשר. 10. TEN, אחד-אפס. X (ספרה רומית למתקשים). אני בספק אם משחק עונה עם כזה פער משמעותי בין הקבוצות הוצג בצורה כזו בעבר.

עזבו רגע מיקוד, הקבוצות הללו אפילו לא באותו אזור חיוג. כמה נקודות הפרש בין קבוצות צריך כדי שהתקשורת תפסיק להציג את הקבוצות הללו כקרובות ברמתן, ככמעט שוות. 12? אולי 14? אני מניח שגם אז הסיקור לא היה שונה בהרבה.

תלכו לטבלה ותבדקו איפה עוד קיים פער של עשר נקודות בין שתי קבוצות במקומות עוקבים בטבלה של ליגת העל. אני אחסוך לכם את הבדיקה, אין עוד פער כזה. יותר מכך, בכל הפלייאוף התחתון אין פער של 10 נקודות בין הראשונה (מ.ס. אשדוד עם 35 נק') לאחרונה (הפועל עכו עם 27 נק').

למכבי חיפה שבמקום השני יש פער של 10 נקודות רק על בני יהודה שבמקום החמישי. להפועל ת"א שאחריה יש פער של 10 נקודות רק על מ.ס. אשדוד שנמצאת בכלל בפלייאוף התחתון. מכבי ת"א היא עד כדי כך רחוקה מסגניתה, הכדורגל שלה העונה היה עד כדי כך מרשים.

*

בסרט בייסבול שאהוב עלי במיוחד, Bad news Bears, המאמן של "הרעים" נואם בפני קבוצת הילדים שלו לפני המשחק הגדול על האליפות, ופותח במשפט "אני לא רוצה לדבר אתכם על מה קורה אם אתם מנצחים היום, אני רוצה לדבר אתכם על מה קורה אם אתם מפסידים" (כשהוא מנסה לחנך את הילדים שצריך לדעת "להפסיד בכבוד").

אני לא מאמן ולא מוטיבטור מקצועי, אבל לטעמי קריטי שיהיה לשחקני מכבי ת"א קצת פרופורציות במקרה של הפסד.

"מה יקרה אם מכבי תפסיד?", התשובה היא לא הרבה. הפער בין הקבוצות עדיין יהיה שבע נקודות ומכבי ת"א עדיין תצטרך להפסיד שלושה משחקים יותר ממכבי חיפה בשמונת המחזורים שנותרו כדי שמשהו יקרה בצמרת. בכנות, די קלוש.

לחץ מישהו?

הדבר היחיד שאני כן יכול לקנא בו אצל הירוקים הוא הנחת שהם חשים כרגע לפני המשחק. הלחץ (החיובי?) שחלק מהאוהדים שרויים בו הוא פיקטיבי לחלוטין, ככה זה אצל מישהו שיש לו רק מה להרוויח. את הקאמבק שלהם הם כבר עשו ואין להם מה להפסיד כאן, שהרי המקום הראשון היה כבר אבוד מבחינתם בתחילת החורף.

ממולם תעמוד קבוצה שלא לקחה אליפות כבר עשור וזה מרגיש קרוב. כל כך קרוב שאני יכול להריח את זה, כאילו מדובר בעוגה שנאפית בזמן שאני יושב בסלון.

ובכן, נמאס לי כבר מהריחות הנפלאים הללו. אני רוצה שאשתי תוציא כבר את העוגה מהתנור כדי שאוכל לעבור במטבח ולגנוב חתיכה. בעצם, אני לא רוצה חתיכה אחת, אני כל כך רעב שאני רוצה שלוש.

הגיע הזמן שהפער המוצדק בטבלה ממכבי חיפה יתבטא גם על המגרשה, כפי שקרה מול הפועל ת"א, בית"ר י"ם ואחרות. אני חושב ששלוש חתיכות יספיקו.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

"וסטלמך משווה את התוצאות..."
מה לעשות, אין מספיק ישראלים טובים / אלון רייכמן

34 Comments

AlonG 29 במרץ 2013

הזחיחות והשחצנות שלך הורגת אותי בכל פעם מחדש.
בוא ונקבע עיקרון אחד פשוט – כדורגל זה לא מתמטיקה. זה שיש למכבי ת"א 10 נקודות יותר בטבלה לא אומר שהיא קבוצה יותר טובה ממכבי חיפה. הדבר היחיד שזה אומר זה שהיא הפסידה פחות / ניצחה יותר. פער נקודות =! פער רמות. אני רוצה לקוות שאפילו אתה תסכים איתי שהפער ברמת הכדורגל בין ברצלונה לבין ריאל מדריד הוא לא כזה גדול למרות הפער בטבלה.
אם אנחנו רוצים לדקדק אפילו יותר, אז רק נזכיר שמהרגע שבנאדו לקח את הקבוצה(ואני חושב שכולם יכולים להסכים שמאז זו קבוצה שונה לחלוטין) מכבי חיפה צברה יותר נקודות ממכבי ת"א. כלומר לשיטתך, מכבי חיפה של בנאדו יותר טובה ממכבי ת"א.

אגב, אני בהחלט חושב שתזכה לקבל את השלוש חתיכות שלך. ברשת של אניימה.

עופר 30 במרץ 2013

אם כך אז אין קשר בים תקציב הקבוצה ליכולת על המגרש.אלא אם אתה מוכן לסתור את עצמך

AlonG 30 במרץ 2013

קשר ישיר? בוודאי שאין. תקציב גדול יכול להביא לך שחקנים טובים יותר שבתמורה יביאו יכולת משופרת למגרש זה נכון, אבל זה לא תנאי הכרחי. לראיה ה100 מיליון שמכבי ת"א זרקה לפח בתקופת נימני, אתה באמת רוצה להגיד לי שהקבוצה הזו עם התקציב הגבוה הזה היתה הקבוצה בעלת היכולת הכי טובה על המגרש באותה עונה?
לקחת שתי דברים שקורים במקביל וליצור ביניהם קשר זה מאוד קל.
לדוגמא:
http://www.forbes.com/sites/erikaandersen/2012/03/23/true-fact-the-lack-of-pirates-is-causing-global-warming/

מתן גילור 29 במרץ 2013

טל, יופי של פוסט.
אני ממש מסכים עם רוח הדברים. אין פה באמת משחק עונה. האליפות כבר סגורה והיא הולכת לקבוצה הכי טובה בליגה, למרות שלדעתי הפער הריאלי הוא פחות מ-10 נקודות (גם אם יגמר מחר 0-3). כפי שנזכר לעיל, בתגובה של אלון, מכבי חיפה בעידן בנאדו השיגה יותר נקודות ממכבי ת"א. זה לא אומר שהיא יותר טובה. ממש לא. זה פשוט אומר שהפער הריאלי הוא פחות מ-10 נקודות (אין לי מספר מדויק).
*
המשחק הזה הרבה פחות מרגש אותי משני המשחקים הקודמים בין הקבוצות. אולי כשמישהו יעשן עלי, תוך כדי שהחבר המזיע שלו יתחכך בי ללוא חולצה, ההרגשה תשתנה – מי יודע…
*
המשחק הרבה יותר חשוב למכבי חיפה. התוצאה לא תשנה את גורל האלופה, אך היא בהחלט עלולה לשנות את זהות הסגנית. אם הפער יצטמצם לכדי 4 נקודות מהמקום השלישי ולמכבי ת"א לא ישאר על מה לשחק, הסגנות בסכנה.
*
עצה/בקשה – בשם ההגינות, אני חושב שראוי שתתייחס בפוסט הבא של על קבוצת הכדורסל לכל נושא הפרת השביתה. אני לא טוען שזה שגוי, אלא שראוי לציין זאת ולפרט מדוע אכן ישנה הצדקה להפרת שביתה.
*
וזה קישור לתגובה של תמיר אלחיאני לפז חסידאי – מומלץ!
http://www.mhfc.co.il/mh683.asp

פראליה 29 במרץ 2013

אתה יודע מה הכי מדאיג בטור של החסידאי הזה (עוד כמה חסידים כאלו ולסגור הכל) ? שמישהו עשה לו קופי-פייסט לגלובס, עיתון שלרב מתייחס לעצמו ברצינות, כולל הספורט.

מתן גילור 29 במרץ 2013

עזוב שטויות – מתי אתה משחרר לי ת'ספר של מתי?

פראליה 30 במרץ 2013

תן קודם לקבל מפרלה

גיסנו 29 במרץ 2013

וואו טל, תפסת את הרגע הזה כ"כ נכון. השניה שמתחיל המשחק….אפי! (יעני epic)

וגם אני מרגיש שאתה ממש צודק בקטע שכולם פתאום שכחו שהפער בין הקבוצות עצום בכל קנה מידה. ושרק בגלל שכאן יש פלייאוף יש איזה אשליה שהפער יכול להסגר בעצם במשחק אחד. הכותרות הזועקות ש"חיפה חזרה למירוץ האליפות" אחרי שניצחה בדקה ה 95 את בני יהודה (כאשר תיקו במשחק הזה היה משאיר פער מאוד דומה מבחינת מס' המשחקים הנחוצים לסגירתו)

אני לא חושב שהפער מעיד על הבדלי הרמות האמיתיים. כן, מכבי עדיין יותר טובה, במיוחד בשבועות האחרונים (זוכרים שהיה הפרש 5 עד לא כ"כ מזמן? אז עכשיו זה 10) אבל פער הרמות לא מתבטא בהפרש. אין ספק שההפרש הזה הוא בחלקו בשל תקופת ראובן עטר בחיפה, אבל הקביעה שאם בנאדו היה מתחיל את העונה חיפה בכלל היו בפור של 10 נקודות גם כן מטופשת. אני מאמין שאם חיפה מתחילה את העונה נורמלי, המצב בטבלה היה זהה אבל בפער קטן יותר.

בסופו של דבר, קל לומר שחיפה באה בלי דאגות כי אין לה מה להפסיד, ופה לדעתי הטעות. בנאדו ניסה להמנע מהכרזות מיותרות והתקשורת גררה אותו לזה. הוא כבר הכריז שהמטרה היא אליפות ושהם יעשו הכל. עכשיו – אם חיפה לא מנצחת את המשחק מחר, הפער נשאר על כנו (קרי 10 נק' עם 8 משחקים לסיום העונה) או אפילו גדל. כלומר משימת האליפות של חיפה הופכת לעוד יותר קשה. כך שאם חיפה באמת רוצה לזכות באליפות, היא חייבת לנצח מחר. אבל גם נצחון ישאיר את הפער על 7 נק', עדיין פער לא קטן בכלל. והמחשבה שאם מכבי מפסידה מחר והפער מצטמק, אז בהכרח מכבי גם תפסיד נקדות מול קרית שמונה ובדרבי, היא די מגוחכת. מכבי הפסידה השנה, ומלבד ההפסד לבני יהודה תחת אזעקה, מכבי חזרה לנצח אחרי כל הפסד. וגם מכבי חיפה כפי שכבר נוכחנו העונה גם בתקופת בנאדו, ממש לא חסינה מאובדן נקודות.
אז בעצם בסופו של דבר, נראה לי שלחיפה יש הרבה יותר מה להפסיד מאשר מכבי. כמובן שבנאדו לא ייחשב לכשלון אם חיפה לא תזכה באליפות, ובצדק כי הוא עשה עבודה נהדרת, אבל עדיין – המשחק הזה הוא "להיות או לחדול" הרבה יותר עבור חיפה מאשר עבור מכבי.

מכאן ועד שלוש חתיכות? לא יודע. אני רק מת שננצח :)

ג'וני 29 במרץ 2013

מכבי ת"א בכדורגל היא לא אימפרייה כמו המקבילה בכדורסל
אפילו לא ברמה של הראשל"ציות בכדוריד .

בעונה שהליגה כ"כ חלשה ועלובה שאף קבוצה לא רצה לאליפות
לא הפועל ת"א ולא בית"ר ירושלים ולא קריית שמונה ואפילו לא מכבי חיפה שנזכרה מאוחר לשחק אין ספק שעם הכסף הגדול של גולדהאר מכבי ת"א הייתה מזמן צריכה לזכות באליפות אבל בפועל מכבי ת"א כבר הודחה מהגביע ככה שדאבל לא יהיה ויש לה כבר 5 הפסדים בליגה והיא עדיין לא הבטיחה את האליפות ואין ספק שאם מכבי ת"א תזכה באליפות זאת תהיה אולי אחת האלופות הכי משעממות בהיסטוריה.

מי שמבין בכדורגל יודע שגולדהאר לא הביא את ג'ורדי ואוסקר רק בשביל לזכות באליפות כי אפשר להביא היה את קשטן שהיה עושה את זה כמו בעבר.

מכבי ת"א צוות זר רק בשביל להתקדם ולבנות מסורת באירופה.

המבחן האמיתי של גורדי (ואוסקר אם ישאר) יהיה הקיץ במשחקי מוקדמות שלה הבתים בצ'מפיונס ליג .אם לא יעפילו לשלב הבתים אז האליפות לא שווה כלום והצוות הזר הזה יצטרך ללכת הבייתה ולהביא צוות זר יותר איכותי אבל לא כזה כזה שהגיע מהנוער של ברצלונה או מאיזה קבוצת דייגים מקפריסין שחושב שיכול לעשות עלינו פוזות.זה אולי יכול לעבוד בכדורגל שאין פה אבל לא בענפי ספורט גדולים עם הצלחות.
הרי תכלס אף אחד באירופה לא סופר את ג'ורדי ולכן הוא מוצא את עצמו בליגות החלשות של קפריסין וישראל שעליהם הוא עושה פוזות כאילו שהוא בא מהטופ וזה עובד כי בארץ ובקפריסין לא מבינים בכדורגל.

מנטוס 29 במרץ 2013

מסכים שהאתגר של גורדי זה באמת לעשות מה שאף קבוצה עד היום לא הצליחה
שזה לקחת אליפות שניה ברצף + לשחק במקביל בצימפיונס בלי לשבור את שיאי הביזיון של חיפה כמובן

אליפות היתה צריכה לבוא מזמן. על זה אין ויכוח. זה מכבי. אנחנו לא ענד קבוצה מהפריפריה שיש לה איזה עשור טוב וזהו כמו פ״ת , נתניה ואתה יודע מי ….

ירוק גאה 29 במרץ 2013

הנה היא השחצנות הצהובה המבחילה במלוא הדרה!
3:0 לא פחות אדוני דורש ואדוני כנראה לא יקבל…
לא מסכים עם מתן, אני חושב שזה משחק מאוד גדול וכן כל השבוע הקרוב על שלושת משחקיו יכריע לאן האליפות הולכת.
בכל מקרה, גם אם יש מישהו מאוהדינו שהשלים עם העובדה שהאליפות השנה לא תחזור הביתה אלא תעשה את סיבוב העשור שלה בקרית שלום.
אסור אבל אסור לנו לתת לכם לחגוג מחר, לא על חשבוננו.
תחגגו מול קבוצות עלובות כמו אשדוד, בני יהודה מכבי פ"ת או הפועל ת"א אבל לא בבית ספרנו…
נתראה מחר ונקווה שגם מחר יהיה עוד משחק לפנתיאון הירוק נגדכם כמו ה-10:0 או ה- 5:0 למרות שאני אסתפק ב1:0 קטן קטן…

מתי 29 במרץ 2013

זה באמת מדוייק השניה וחצי הזו. הריקנות היא בגלל שמרוב הציפייה למשחק מגיע הרגע הכי בנאלי והכי פחות חשוב במשך 90 הדקות-שריקת הפתיחה.

GA'02 29 במרץ 2013

מכובד ביותר יא ג'ונסון שכמותך,אחלה של טור.באמת,בלי שמץ של ציניות.כל אוהד צריך לחוש את שחשת.באמת!

הכל טוב ויפה אבל ה 5 מילים האחרונות שרשמת יחזרו לרדוף אותך קצת לפני חצות.יהיה חזק.הקופים,כמו גם בני האדם, הם עם נקמן.איך אמר פעם סיני זקן עתיק חכם וקצת מכוער…..

IT AIN'T OVER 'TIL D FAT LADY GET FUCKED

שלוש אתה רוצה? סגור

GA,02 29 במרץ 2013

אין בחיפה חיים

עופר פרוסנר 29 במרץ 2013

אתה מעולם לא חיכית שעוגה תצא כדי לאכול אותה. מעולם!

עופר פרוסנר 29 במרץ 2013

וברצינות – פוסט מצוין. כל מה שכתבת נכון, ואין לי מה להוסיף. אני חושב, מה שכן, שמעניין לראות את אוהדי מכבי תל אביב בתקופה הזו. זה משהו שאני לא זוכר כל כך, לראות אותם נעים ככה בין ביטחון לפחד.

GA'02 29 במרץ 2013

נכון שזה יהיה מצחיק אם אחרי השבת הבאה הפער בין שתי הקבוצות יהיה רק נק' 1?

וואי וואי וואי מעניין במצב כזה איך יפמפמו את המשחק "הכאילו" עונה בסיבוב השני,בקריה.מעניין אם גם אז טל בן מה שמו ידרוש 3 חתיכות.ניחוש שלי—–הוא יעלה פוסט ובו דרישה מאוסקר לחזור למקורות,בונקר מצוחצח ומשופצר——ואז תבוא השבת (או יום שני) ותביא איתה את מיסטר וויאם ואז פוף….קסם…עוד 120M שהלכו….ואין אליפות,ואין שושלת,ואין איתי שכטר (בעצם זה אולי כן)….יכול להיות נחמד

ואח"כ עוד שואלים אותי איך גם בשנים שהגרמנים האלה לא היו רלוונטיים הם היו ונשארו היחידים שאני באמת שונא

GA,02 29 במרץ 2013

אם כבר יש לך תסריט שנפסיד בשבוע 3 משחקים ברציפות ואתם תנצחו בלי סוף ותיקחו אליפות אז למה לעצור פה ? תעלו לליגת האלופות גם , תודחו רק ברבע הגמר מול מילאן , מיץ יעזוב את מכבי , ביבי יאיר לפיד ובני יודיעו שמהיום מכבי יש רק בחיפה ופיקוד העורף יחלק בעיר שלכם כדורים נגד רגשי נחיתות ותוך חצי שנה כל הצרות יהיו מאחוריכם.

תחשוב בגדול.

DeVito 29 במרץ 2013

מילאן חלשה אחינו . אין לה את המנטליות הדרושה.
רק בארסה תעצור את חיפה!

איציק 29 במרץ 2013

טל,
ממך לא ציפיתי לניתוח כזה. אוהד מכבי בכדורסל לא יכתוב דבר כזה על כדורגל. רק תזכר במצב של מכבי ביורוליג לפני שישה מחזורים ובמצב היריבות. עדיין לא בטוח שמכבי עולה, אך יתכן ותעלה עם יתרון ביתיות. ולו בגלל זה הפוסט שגוי מיסודו :-)
כמובן אני לא מדבר על יסוד השניה וחצי כי על יסוד האליפות הסגורה.

Xxx 30 במרץ 2013

לייק

אדום עולה 29 במרץ 2013

זה ממש לא משלק על ניקוד והפרשים כי האליפות סגורה בקרית שלום , חיפה לא יכולים לנצח 9 מ9 וזה מה שצריך .
מכבי תל אביב טובה בהרבה בבלומפילד ממשחקי חוץ ואם לתת הצהרה אז זה הרגע וזו השעה .
אוסקר של תחילת העונה היה עולה עם 4 קשרים אחוריים ומשחק על תיקו אלא שהוא הפנים שזה לא עובד ולא מה שהמועדון זקוק לו , מכבי תל אביב צריכה את הניצחון הרבה יותר מחיפה , היא צריכה את זה כדי לסגור תודעתית שהעונה היא היתה הקבוצה הטובה בליגה בכל חלק של העונה . והאמת היא היתה כזו .
בדיוק כמו בדרבי כדי למחוק תקופה ארוכה ורעה צריך משחק גדול ואם הצהובים יתנו משחק כזה הם ילכו קדימה בידיעה שהאליפות סגורה , ושהיריב הגדול הולך לחשבון נפש. ובגלל זה טל צודק וזה קשה להגיד , מכבי חייבת נצחון גדול , כל השאר ישאיר תחושה שהסיפור הגדול השנה היה ניהולי ותכנוני ומקצוענות של כושר גופני ולא של אלופה גדולה .
ניהולי ומקצועי וכושר גופני ושקט תעשייתי גם בתקציבים נמוכים יותר ניתן ליצר ולכן הסיפור של מחר הוא כבר הקרב על העונה הבאה .
זה או שלוש אפס או כלום .
ואחרי שאמרתי את כל זה – גו בנאדו , תרים את הראש ותן להם בראש.

XXX 30 במרץ 2013

1. האליפות לא סגורה.
2. חיפה לא צריכה 9 מ 9. הפער הוא 10, יש 27 בקופה היא צריכה "רק" 11 יותר ממכבי.
3. מכבי טובה יותר בבית אבל היכולת בבית לא אחת היא בינונית. ע"ע רמת השרון פעמיים, בני יהודה ועוד.
4. זה לא משחק על תודעה זה משחק על נקודות.
5. מכבי צריכה ניצחון, קטן או גדול. כל משחקי הרושם וה"מורשת" עאלק לא מעניינים.

קובי 29 במרץ 2013

ענק, אחת הכתבות היותר נכונות שקראתי בזמן האחרון

XXX 30 במרץ 2013

אני אוהד מכבי איזה 40 שנה, ומסמיק מבושה בכל טור שחצנות מהסוג הזה שלך טל, וגם בקריאת טורים דומים של גיל שלי ועוד.
הסיומת של הטור הזה היא חומר מהסוג שעמנואל אופיר היה תולה בחדר ההלבשה לפני משחקים, בעיקר משחקי דרבי, כשהיריב היה משתחתצן ועמנואל היה מחפש דרך להדליק את הקבוצה.
מכבי ת"א כדורגל זה לא הכדורסל. זו קבוצה עם ביטחון שברירי ועם מסורת מפוארת של כשלונות. במצב כזה, וכשמצפים לנו 2 משחקים מול חיפה, 2 דרבים ועוד משחקים קשים נגד 3 קבוצות נוספות, 10 נקודות רחוקות מלאפשר שאננות וזחיחות.
השחצנות הזו שאתה מציג פה כמעט כל שבוע מתאימה אולי לכדורסל, לא לכדורגל. ואני לא חושב שמכביסטים כמו מזרחי וברקוביץ אי פעם התבטאו ברהב שכזה.
אני פשוט מסמיק מבושה מקריאת הטורים שלך על הכדורגל, כמו גם מטורים בסגנון "100 הפרש בדרבי".

מכביסט טרי 30 במרץ 2013

מספיק לחשוב שטלב"י או גיל שלי רציניים בכל מילה ומילה שלהם.
קצת הומור, מודעות עצמית ועקיצות לא הרגו אף אחד… (או שכן?)
אני מכביסט גאה, ואני לא מתבייש לדרוש שלוש חתיכות בשער הירוק. האם זה מה שיקרה? סביר להניח שלא, ואני יותר מאשמח לנצח 1-0 גדול. אבל בספורט אני תמיד אשאף ליותר, לא אוותר אף פעם ואלחם בכל מצב. זה גם מה שאני דורש מהקבוצה. זו ממש לא שחצנות או יהירות. זה מכביזם אמיתי.

מכביסט טרי 30 במרץ 2013

וכמובן, טל, טור ענק.
רק לגבי נקודה אחת אני לא מסכים. הפסד בבלומפילד יכול ליצור כדור שלג ענק ולחץ מיותר על המועדון שגם ככה שרוי בלחץ. (אם כי מתמודד איתו בצורה יותר מנפלאה עד כה העונה). כל תוצאה אחרת תבטיח כמעט בוודאות את האליפות.

אריק 30 במרץ 2013

אכן מכביזם היא מחלה חשוכת מרפא.

מכבי זה אצלי בלב 30 במרץ 2013

למה כולם מדברים על קאמבק של חיפה?
קאמבק זה לחזור מאחורה ולהגיע ראשון
האם מכבי חיפה במקום הראשון? לא!
אז זה לא קאמבק!!!
תקשורת הספורט בארץ ירוקה ובעיקר שונאת מכבי תל אביב אבל לא נורא
מקווה מאוד שננצח היום וכל הירוקים יאכלו את הלב

Xxx 30 במרץ 2013

מה בוער כל כך לקבוע שהפער גדול מדי לסגירה? האם לא למדנו כלום מזכיית ליברפול ב 2005, הזכייה של מכבי חיפה באליפוות ב 84 אחרי פיגור של 13 נקודות, זכייה של מנצ׳סטר יונייטד אחרי פיגור דו סיפרתי מניוקאסל ועוד מאות ואלפי דוגמאות בספורט?
אתה אפילו מתעלם מדוגמא המאוד קרובה לליבך של מכבי ת״א כדורסל השנה שכבר הייתה בקבר והצליחה דרך שרשרת ניצחונות להגיע למצב שיש לה סיכוי (לא הבטיחה, שוב הרבה אנשים ספרו את הכסף לפני היציאה למדרגות) לעלות. היית צריך להקביל זאת לכדורגל ולדעת ש 10 נקודות כשיש 27 בקופה , שני מפגשים ישירים ויריבה במומנטום גדול הן לא מספיק כדי להתפאר.

אלון רייכמן 30 במרץ 2013

יאללה, עזוב אותך משטויות, האליפות צהובה.

עירן 30 במרץ 2013

טל,

אני קורא באופן די קבוע את הפוסטים שלך בעיקר מסקרנות אנתרפולוגית. אני לא אוהד את מכבי ת"א אך גם לא שונא אותם (בעיניי בלאט הוא המאמן הכי טוב שהיה כאן ואני מת אל היקמן וסמית). הסקרנות האמורה היא להווכח ולנסות אחת ולתמיד להבין כיצד עובד ראש של מכביסט אמיתי.

כל פעם אני מקבל שיעור קטן נוסף ועוד לא לגמרי הבנתי. אולי, כמו שאריק הגיב כאן למעלה, לא אצליח גם אף להבין עד הסוף…

עירן 30 במרץ 2013

על

Comments closed