יומן אליפות צהוב-כחול (26): שוב נוח לי

התחושה המוכרת והנוחה הזו לאחר דרבים

YellowAS

 

בבוקר של יום ראשון, אחרי הדרבי, עברתי על הכתבות והפרשנויות בכל אתרי הספורט והכל הרגיש לי מאד נכון ו"מוכר". המעבר על כותרות, סטאטוסים וציוצים המדברים על כך שתל אביב צהובה אחרי ניצחון נוסף בדרבי, שהיה תחת שליטה מוחלטת של מכבי, השרה עלי אווירה רגועה והעלה לי בפה "טעם של פעם".

תודו שזה הרבה יותר נוח ככה. לכולם. לאוהדי הפועל, כמובן שלאוהדי מכבי, וגם לשאר הצופים שעוקבים אחרי הכדורגל הישראלי ויכולים לשבת וליהנות מדרבי תל אביבי, מבלי שזה ישנה להם מי תנצח.

האמינו לי שהשנים האחרונות לא היו נוחות בשביל אוהדי הפועל. כמו חילוני שנמצא בחתונה של חרדים בפעם הראשונה ותוהה מתי יגאל שילון ייצא עם המצלמה הנסתרת מהווילונות. הרי הם לא רגילים לשליטה אדומה בעיר הזו. וגם אם הם נהנו והתמוגגו מהמצב הקיים, תאמינו לי שהם לא מצאו את התנוחה שבו הם יוכלו לשבת ולהתרווח בנחת ממנו.

עכשיו הם יכולים. במוצאי שבת כולנו חזרנו סופסוף אל הכרית הנוחה שלנו על הספה. כי התוצאה הסופית לא רק שיקפה את מה שראינו על הדשא ל-90 ומשהו דקות, היא סימנה עליונות צהובה מוחלטת בכמעט כל אספקט אפשרי הקשור לקבוצות. החל בשחקנים, דרך המאמנים ושיטת המשחק, ועד לחברי ההנהלה והדרך שבה הדברים נעשים בדרגים הגבוהים במועדון כיום.

והמצב הזה שחזר לקדמותו מרגיש לפתע כמו טישרט בן שנתיים, כזה שכתמי הזיעה שלך בבית השחי כבר מובנים פנימה. כמו הנעליים האלה שיושבות לך על הרגל שלך כמו כפפה על היד. כמו הג'ינס שאתה לובש בפעם האלף שאתה אפילו לא צריך לשים עליך, נדמה שהם כבר מלבישים את עצמם לבד.

יום ראשון בבוקר היה כיף, אבל זה לא היה כיף מסוג חדש. אני מניח שלבני נוער, כאלה שנמצאים סביב גיל הבר מצווה, זה אכן מצב לא כל כך מוכר. אבל לחברה קצת יותר מבוגרים, זה כיף מסוג ישן. כזה שניצחון בדרבי, צפוי ככל שיהיה, מביא לכך שחיי שגרה שונים במעט. הדברים מסביב קצת יותר מצחיקים אותך, קצת יותר משמחים אותך, ובעיקר, קצת פחות מרגיזים אותך.

אז ברוך שובך דרבי יקר שלי, התגעגעתי אליך. בשנים האחרונות לבשת תחפושת מכוערת שסוף כל סוף הצלחת להיפטר ממנה, ואני עכשיו מצפה לשנים ארוכות של בילויים משותפים מהנים. במהלך המשחק אמרתי לחברים שלי ברגע של חולשה ש"ארבעה דרבים בליגה בשנה זה באמת קצת יותר מדי", אבל האמת היא שאני כבר לא יכול לחכות לפעם הבאה שניפגש בעוד חודש.

"חכו שיגיע הפלייאוף"

במשך החודשים האחרונים, בעיקר לאורך הסיבוב השני בליגת העל, כל אלה שפקפקו במכבי ת"א ראו בפלייאוף העליון של לוזון את תקוותם היחידה והאחרונה. "חכו לסיום העונה הרגילה", הם המשיכו לומר בכל מקום, "מכבי לא משחקת טוב מול גדולות". אז המשכנו לעקוב משבוע לשבוע, כשאותו פלייאוף עליון מבצבץ לא רחוק מאיתנו, כמו ענן גדול ואפור שמאיים באופק.

ואז, זמן מה לפני שהחל, נתבשרנו שאנחנו גם הולכים לעבור בליץ של שלושה משחקים בשמונה ימים שיכלול את המקום השני, את האלופה היוצאת ודרבי. מיותר לציין שאותו ענן אפור עשה צעד עצום לכיוון שלנו.

ואז הגיע ניצחון צנוע על רמת השרון, ופגרה קצרה, וחיכינו עוד קצת, ואכלנו את עצמנו בפנים, אבל עכשיו אפשר לומר שזה היה שווה את הכל. כי לבסוף קיבלנו את אחד השבועות המרשימים של מכבי ת"א העונה.

*

רק עכשיו שהבליץ הסתיים אפשר להעריך אותו בצורה נכונה ולראות עד כמה מרשים הוא היה. שבוע שנפתח מול המקום השני אחרי שלמאמן היה סגל מלא רק ליומיים של אימונים. שבוע שנמשך במשחק חוץ מול האלופה כאשר מכבי יודעת שאם היא לא מנצחת, הפער מצטמצם. שבוע שהסתיים בדרבי, משחק שתמיד טעון ולא משנה הנסיבות מסביב.

ב-270 הדקות הללו מכבי ת"א הפגינה עליונות כשהשער שלה לא ממש עמד תחת איום רציני כלשהו וספגה רק שער אחד מפנדל מפוקפק (בלשון המעטה). אה כן, ומכבי שיחקה את שלושת המשחקים האלה ללא אחד השחקנים החשובים והטובים ביותר שלה העונה (אם לא החשוב ביותר, תלוי את מי תשאלו).

אז ארבעה מחזורים עברו מאז תחילת הפלייאוף והפער מהמקום השני אפילו לא נסדק כשהוא עומד על אותן עשר נקודות, איתן כמו הרצף של שמעון מזרחי בהענקת ראיונות משעממים לתקשורת. אותו ענן אפור שעמד לא רחוק מאיתנו לזמן מה, נע צפונה וכעת נוכל לראות אותו רק אם נסתכל בתמונות לווין. לכן גם נערכו כמה חגיגיות ספונטניות מוקדמות אחרי הניצחון על הפועל. ניחוס או לא ניחוס, אנשים היו צריכים לפרוק קצת אנרגיות.

השבוע המטורף הזה הזה היה מבחן עצבים אחד גדול ומכבי עברה אותו בציון 9 מתוך 10. את הנקודה היקרה הזו אנחנו נמנע ממנה בגלל שתי הנקודות שהשאירה על השולחן מול מכבי חיפה. אבל זה בסדר, אף אחד לא מושלם.

"שב בשקט!"

אחת המילים שחזרה על עצמה בהקשר של ההתנהגות של זהבי אחרי הגול שלו בשבת, כמו גם בעקבות ההתנהגות של אבוטבול בהפועל ת"א, הייתה "סמל". השחקן ההוא לא יהיה סמל כי "סמל לא מתנהג בצורה הזו" והשחקן השני הוא לא יהיה סמל כי… "סמל לא מתנהג בצורה הזו".

ובכן, כל הקשקשת המיותרת והמטופשת הזו נובעת מהאמונה רומנטית שבספורט המודרני עדיין קיימים סמלים. ובכן, צר לי לבשר לכם שזו כבר לא המציאות. וכפי שכבר נזרק לאוויר, בין היתר גם לכיוונו של זהבי, הסמל היחיד שקובע כיום הוא סמל הדולר (או האירו, או השקל, או הדינר), ורצוי שאוהדים יפנימו זאת במהרה.

כמה שאני אוהב את הסגל הנוכחי שמשחק בצהוב, אני לא יכול לחשוב על שחקן אחד בקבוצה של מכבי ת"א שהייתי מוכן להמר עליו ש"לא ילך לקבוצה אחרת, בייחוד הפועל ת"א". אין כאלה שחקנים "קדושים" יותר. נמני היה האחרון. כמו שבהפועל, יוסי אבוקסיס היה אחרון. הקלישאה שפעם הייתה נאמרת בציניות צריכה להיאמר היום ברצינות: אנחנו האוהדים מעודדים חולצה ותו לו.

אז זהבי הוריד את שלו ואומת הספורט האדומה מתפחלצת. כשאוהדי הפועל חזו במתרחש הם חשו תסכול כי השחקן הוביל אותם לאליפות והם חושבים שהיה למאורע משמעות מיוחדת. אבל העובדה היא שלדברים האלה, כמו גם לעובדה שהוא "גדל" במועדון, אין משמעות בספורט המקצועני של היום. באותו האופן אגב שלתרומה של זהבי לאליפות של מכבי ת"א השנה (טפו טפו טפו) אין משמעות מיוחדת מעבר לאליפות עצמה (אוהדי מכבי, אנא תפנימו זאת).

*

מעבר לכך, כל ההשוואות לרונאלדו הם עניין של טעם. אני לגמרי מבין שרוב האוהדים אהבו והעריכו את המחווה של הפורטוגלי לעבר הקהל של מנצ'סטר יונייטד, אני מצד שני חשבתי שמדובר במחווה ריקה מתוכן, מיותרת ואף מלוקקת. אם הוא כל כך אוהב ומתגעגע לאוהדים של מנצס'טר, הוא יכול לחזור לקבוצה ולשחק בה, או לחילופין לא לעזוב אותה מלכתחילה.

החגיגה הנלהבת של זהבי אחרי השער שלו לא שימחה אותי באופן מיוחד, סתם שמחה רגילה של גול בדרבי. אבל אני יכול לומר שלו זהבי היה מציין את שערו באותו האופן של רונאלדו, זה כן היה מכעיס אותי באופן מיוחד. כי הדבר האחרון שאני רוצה לראות משחקן כדורגל שמשחק בחולצה צהובה בדרבי תל אביבי זה שהוא מתנצל בפני אוהדי הפועל ת"א על שער שהוא כובש נגדה.

לוזון, לתשומת ליבך

שתי הערות כלליות מהירות לסיום על הכדורגל הישראלי.

1. היה תענוג אמיתי שהמשחקים מול מכבי חיפה והפועל ת"א שוחקו במוצאי שבת במקום ביום שני בערב. בשניהם, חברי הצהובים התאספו בבית לצפייה משותפת של כדורגל, אוכל, אלכוהול וצחוקים. לזה אני קורא תרבות ספורט בריאה.

כמובן ש"אפשר" להיפגש גם בימי שני, אבל משום מה זה קורה הרבה פחות, כי עדיין יש משהו בהגדרה הזו של "סופשבוע". ועכשיו שראיתי "כי טוב", ולמרות שיום שני ללא המשחק המרכזי יהיה מעט מיותם לחובבי הספורט, אני הייתי רוצה לראות עוד מחזורים כאלה (ואני לא משלה את עצמי לרגע שכך באמת יהיה).

2. הכרטיס לבני יהודה במוצאי שבת כבר בכיס. ניתן רק להצדיע לבני יהודה ולקוות שיותר ויותר קבוצות בליגת העל ילכו בדרכה עם המחיר האחיד (והצנוע) של הכרטיסים לכל האצטדיון, בטח ובטח קבוצות עם מגרשי בית פחות "מזמינים" מבלומפילד.

חמישה ימים לפני ההתמודדות אני מוכן להבטיח לכל קוראי היומן דבר אחד: תהיה התוצאה אשר תהיה, אני לא אצא לפני שריקת הסיום הפעם.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אין יתרון לגודל
עונת המלפפונים 12: מכבי ברבע – "שאני אוכל את הכובע??"

104 Comments

מנטוס 8 באפריל 2013

אני באמת מסטול מאושר מכל מה שקורה במכבי , לא רק בגלל האליפות כמו בגלל העתיד הצהוב שמחכה לנו תחת הניהול והדרך של האנשים שנמצאים היום בראש המערכת . הדרבי 0-4 היה תענוג מטורף שהכל התחבר , אבל דווקא בדרבי ביום שבת היה כיף יותר כי הריח ניצחון היה באויר מההתחלה והעליונות של מכבי עם העליבות של הפועל היו עוד יותר בולטים מב 0-4 .

אבל אני גם צריך להודות שבמחצית היתה הרגשה מוזרה . תחושה כזו שכמו שהעליונות שלנו היא תוצעה של השקעה , עשייה , מאמץ , תכנון של ארגון מסודר אז העליבות של הפועל זה תוצאה של צירוף מקרים מטורף . כאילו באמת שהתחושה שלי שזה לא הפועל ( אני יודע שבזמן סיני ככה נראיתה הפועל אבל אני הייתי אז קצת אחרי בר מצווה ואני באמת לא ממש זוכר ) שאולי דברים קצת התפקששו להם והם מצאו את עצמם מבזבזים תקציב של כמעט 60 מיליון שקל על סגל של 30 שחקנים בינוניים מינוס ובגלל זה כל כך קל לנו מולם .

למזלי פרדי דוד הכניס את אנטבי וטועמה , ואבוטבול עשה משהו כדי להזכיר שהוא קיים , ואז עזבה אותי התחושה הזו – שהבנתי שזה הפועל . וזה אנחנו . וזה מה שמחכה להם . ושהלוואי והדרבי הרביעי היה מחר .

תומאס נוימן 8 באפריל 2013

הגול של זהבי, והחגיגה שאחרי, הוא לא סתם גול. יש לכך משמעות מיוחדת, בלי קשר לשאלה האם עוד קיימים סמלים או לא. המשמעות היא: "לקחנו לכם את הווינר המיתולוגי, זה שנתן לכם דאבל בדקה ה-92, כעת הוא אצלנו והוא דופק אתכם בדרבי ועוד חוגג בהתרסה כאילו הוא נולד אצלנו". ההחתמה של זהבי במכבי היתה מעשה מתריס. הגול הוא גול מתריס. החגיגה (גם אם הוא לא התכוון לכך) היא חגיגה מתריסה. וזה מטריף את אוהדי הפועל, כפי שניתן לחוש מאז, וזה הטריף גם את השחקנים הוותיקים, שעוד איכפת להם (אבוטבול, טועמה). אני בטוח שג'ורדי לא התכוון לזה כשהוא החתים אותו, אבל הבאתו של זהבי ומה שהוא עשה בשני הדרבים שהיו מאז מהווים עוד נעץ בבלון ההולך ומתרוקן של הפועל ת"א, וזה הנעץ הכואב מכולם.

אדם בן דוד 8 באפריל 2013

אני מבין את גל האופריה שעוטף אתכם (ומודה שנכון לעכשיו- התקציב, ההנהלה, הצוות והשחקנים של מכבי נראים טוב). אני רוצה להתייחס לערן זהבי (אני אוהד הפועל)- לא אהבתי את השחקן כששיחק אצלנו, בגלל הנטיה שלו לאבד המון כדורים, אבל אני תמיד הערכתי את הכנות והחוכמה שלו מחוץ למגרש. הכנות שגרמה לסכסוך שלו עם טועמה ואבוטבול (שהוא הסיבה העיקרית לנסיונות המגעילים של שניהם להוריד אותו ולא ה"חגיגה" הסופר לגיטימית שלו), והחוכמה שלו שהתבטאה בהבנה שעם תואר "סמל" לא הולכים למכולת, ובעובדה שטרם עזב את דירתו השכורה דאג לצם אותה, ואכן כשטביב עיכב לו את התשלומים המגיעים לו בתואנה ש"השאיר דירה הרוסה ויש לקזז את הסכום" הייתה לו הוכחה. האיש לא נגרר לפרובקציות והוא קלאסה מעל אבוטבול.

מנטוס 8 באפריל 2013

הוא דווקא כן נגרר לפרובוקציה. רק בדרך שלו. כל שחקן שמתקלים אותו יורד לדשא ועושה הצגה .זה אינסטינקט פשוט. ערן קלט שזה בידיוק התמונה שהמסכנים בשער 5 רוצים , אז הוא פשוט ספג את המכות , אבל נשאר על הרגליים , התרחק מהמקום בלי לדבר עם השופט , ועשה הולה בידיים לקהל של מכבי. הבנאדם רוצח .

תולעת 8 באפריל 2013

בדיוק.

אדם בן דוד 9 באפריל 2013

הלוואי שזאת הייתה התגובה אצל כל השחקנים. לא רק שהוא בעצמו לא התייחס, גם של בן חיים נכנס בו בפראות- הוא טרח להרגיע את ייני (נדמה) שנזעק להגן עליו. כאמור- אני אוהד הפועל וממש לא מחבב את זהבי ושמחתי כשהוא עזב- אבל ההתנהגות שלו הייתה יותר מקצוענית ומכובדת משל כל שחקן אחר (בטח ובטח מהקטנוניות של שחקני הפועל).

מיכה 9 באפריל 2013

אהבתי מאד את התגובה המאופקת שלו שמתוארת לעיל על ידי מנטוס ,כמו שלא אהבתי את קריאות ה אוללהה בדקות האחרונות, ואני בטוח שכמוני גם יורדי לא אהב את זה , מעבר לזה שהקריאות האלה משפילות כאשר אתה בצד הלא נכון ואתה על הקרשים , יורדי מנסה לשנות כאן גם את התרבות הארגונית במועדון לתרבות יותר אירופית ואחד הדברים שהוא ואוסקר חוזרים עליהם כמו מנטרה זה לכבד את היריב (ואני מוסיף- במיוחד כאשר הוא על הקרשים)אז בואו גם אנחנו האוהדים ונסייע ליורדי הגדול לעשות גם את השינוי הזה ונפסיק עם הקריאות האלה.

יויו 9 באפריל 2013

מיכה,
עם כל הכבוד, אתה לא יכול לצפות שבמשחק כדורגל (בעיקר בדרבי) שאוהדי שתי הקבוצות יעודדו רק את הקבוצות שלהם בלי 'לברך' את היריב (בגבולות ההיגיון).
50% (לפחות!) מהכיף של לנצח דרבי זה לראות את הצד השני יורד מהדשא (ומהיציע) עם הראש למטה.
אז כן, האוהדים שרו אוללהה, וזה היה פשוט תענוג צרוף לעצבן את האדומים ולדרוך להם על הפצעים.

נ.ב. ניצחון צהוב גם ביציעים. שים לב לתמונה המצורפת, אין ספק שמדובר בעבודת מודיעין מהטובות שנראו בשמי הכדורגל שלנו..
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483612_425942644168007_1517953253_n.jpg

עודד 8 באפריל 2013

כן…הוכחתם עליונות מול מכבי חיפה..בסדר
אני חוזר על עמדתי מלפני כמה שבועות שלא יכול להיות שאתה אדם אמיתי.

גיסנו 8 באפריל 2013

"שליטה אופטית במרכז השדה" הייתה המומחיות של מכבי במשך שנים, בהן נשארה מדי פעם עם מחמאות (לרוב גם זה לא) ובעיקר בלי נקודות.

אז חיפה "שלטה אופטית" במרכז השדה, מכבי הגיעה ליותר מצבים, לא נכבשו שערים והתיקו היה מאוד משקף. רק שמבחינת מכבי זה היה אחד המשחקים היותר חלשים לאחרונה ומבחינת חיפה זה היה אחד הטובים העונה.

להזכירכם שרבים מביניכם הבטיחו לנו פער שנע בין נקודה ל 5 בסוף השבוע הזה.

גבר 8 באפריל 2013

ואני אזכיר לך שרבים מביניכם הבטיחו לנו שנקבל 3 ושתשתיקו אותנו וכו'…

שתי הקבוצות נתנו מחצית ראשונה טובה לטעמי היינו יותר טובים אפילו אם במקצת…

למה אתה אומר שזה היה אחד המשחקים הטובים של חיפה העונה? המשחק מולכם בקרית אליעזר היה יותר טוב מהמשחק הזה, היינו טובים הגנתית אבל התקפית היינו חלשים..

בקיצור אל תקשקש..

גיסנו 8 באפריל 2013

כמות התשבוחות לבנאדו ושחקניו על ה"נוקאאוט" שהם נתנו לגארסיה ומכבי והדיבורים על הבונקר המפואר (לכאורה) של מכבי ת"א אל מול שליטה מוחלטת של חיפה בנעשה במגרש (לכאורה) גרמו לי להבין ככה.

מנטוס 8 באפריל 2013

זה בידוק כמו בנושא הלעוס / רגיש / כאוב של רגשי הנחיתות
הייתם טובים יותר במשחק. אבל טובים יותר כדי לא להפסיד. ממש לא קרובים לנצח. וזה לא סיבה למסיבה במשחק שתיקו משרת את היריבה שלכם.
במקום לאכול את הלב שהחמצתם אולי את ההזדמנות היחידה לפתוח את המאבק , במשחק בו מנעתם ממכבי את בהנעת כדור , פרצתם במחולות כאילו חילצתם תיקו מיובנטוס , או יותר נכון – חגגתם את זה שהוכחתם לעצמכם שאתם לא קבוצה פחות טובה ממכבי כי זה כל מה שמעסיק אתכם כרגע. ובינתיים זה עולה בבריאות של השחקנים שאמורים בכלל להתרכז בגביע. זה קצת מלמד על התסביך ״מכבי״ שלכם.

אגב. תודה שגם אתה מעדיף שנבטיח את האליפות עוד לפני השמח בקרית אליעזר מאשר שנבוא לשם עם פער 10 נקודות שתיקו יבטיח את האליפות. אולי יהיה תיקו ו 2 הקבוצות יעשו הקפת אליפות משותפות.

וכל זה לא משנה את העובדה שאני חושב שיש לכם במה להיות גאים , בעלים שחקנים מאמן ואחלה מערכת. מועדון מספר אחד בשנים האחרונות בלי ספק.

כלאם פאדי 8 באפריל 2013

גבר, באותה מידה שרבים מאיתנו הבטיחו לכם 3, גם רבים מכם טענו שתחשפו את הבלוף של מכבי, ושאתם קבוצה יותר טובה וכו' וכו'.
כל הסיפור במשחק הזה היה שחיפה לחצו גבוה והקשו על מכבי להעביר את הכדור להתקפה. אבל כל פעם כשזה כן קרה זה היה מאוד מסוכן ואם עטר היה יותר מרוכז הירוקים היו חוזרים עם כמה חתיכות. לעומת זאת, בצד השני ה"שליטה במרכז המגרש" של חיפה לא הניבה תוצאות התקפיות בכלל.
וזה לא שחיפה החזיקו בכדור הרבה יותר ממכבי, או שמכבי שיחקה על מתפרצות. זאת היתה דוגמה קלאסית של פול גז בניוטרל מבחינת חיפה, שהשקיעה הרבה מאמצים שלא היו מביאים אותה לשום מקום. אני משוכנע שאם תיקו לא היתה תוצאה טובה לנו אז גם היינו משיגים את השער. לעומת זאת, חיפה היתה צריכה ניצחון וזה נראה כאילו היא לא תשיג אותו גם אם המשחק יימשך שבועיים.
אה, והנסיון של טוואטחה לסחוט כרטיס אדום היה פאתטי.

גבר 8 באפריל 2013

אנסה להגיב לכל התגובות (אם עוררתי כאלה תגובות כנראה שפגעתי בנקודה רגישה)

גיסנו- בנאדו ראוי לתשבוחות כי היינו טובים הגנתית על המגרש, הייתי במשחק ומלבד שניים שלושה מצבים לא פחדתי שנחטוף שער, נהפוך הוא אני חושב שאנחנו היינו יותר קרובים לכבוש אבל אין טעם לדוש בזה כי מן הסתם שנינו לא אובייקטיבים.

מנטוס- אף אחד לא חגג לא יודע על מה אתה מדבר אם היית רואה אנשים יוצאים מהיציע בדרך לאוטו היית רואה (ואני אחד מהם) שרובם מאוכזבים כי הרגשנו שיכולנו להשיג 3 נקודות..

אני אגיד לך מה ההבדל בינינו, אם המצב היה הפוך אני אישית ואני מאמין שכך גם רוב הקהל של חיפה היה רוצה לראות אותנו דורסים את הקבוצה שמתמודדת איתנו על האליפות (קשה להגיד מתמודדת אבל נגיד) מה שקרה בפועל זה שבמשחק ביתי שיכל לסיים באופן חד משמעי את הבצורת שלכם מול הקהל שלכם, לא הראתם שאתם אלה שבאמת יותר טובים.
ושלא תבין אותי לא נכון אני מפרגן (למרות השנאה למועדון שלכם) על האליפות כי הרווחתם אותה ביושר, אני פשוט אומר שאם המצב היה הפוך אוהד טיפוסי של חיפה היה רוצה לראות את זה נעשה בסטייל (ואם אני נשמע לך כמו טיפוס מדושן אז תשאל מה אנשים חושבים על האליפות של גרנט ב-2001 ו-2002 כשהפסדנו 2 דרבים, היא בחיים לא תיזכר כמו אחרות ולו רק בגלל הסיבה הזאת) כי כשאתה לא עושה את זה בסטייל אז זה נרשם בספרים אבל אצלנו זה לא כמו אצלכם אנחנו עושים דברים בצורה אחרת ושואפים לזה…

כלאם פאדי- אל תכניס "אם" לתגובה כי זה לא רלוונטי כלום, "אם" אפשר להגיד לגבי כל דבר וזה לא משנה את המציאות או משליך לגבי מה היה באמת יכול להיות. כי "אם" אזולאי היה כובש מהמצב שלו או משומר מהמצב שהיה לו אז המצב היה שונה.
אני חושב שהתגובה למנטוס תענה על הדברים שאתה העלית…

גיסנו 9 באפריל 2013

גבר,

לא אמרתי שמכבי חיפה שיחקה רע. אמרתי כמה וכמה פעמים שהמשחק היה שקול מאוד, ושבסופו של דבר ראו שתי קבוצות קרובות מאוד ברמתן שהמאמנים שלהן ידעו לנטרל את היתרונות של היריבה. בנאדו ראוי למחמאות כפי שגארסיה ראוי, בוקולי היה ראוי למחמאות כפי שאלברמן היה ראוי. מכאן ועד לומר שקבוצה אחת בילה את השניה ושמאמן אחד עשה נוקאאוט לאחר הדרך עוד ארוכה.

אילי 9 באפריל 2013

גבר, אז אתה אומר שאחרי יומיים אימונים בלבד עם סגל מלא, בלי אחד השחקנים הטובים ביותר אם לא הטוב שבהם העונה, מול קבוצה במומנטום מצוין, לסיים בתיקו שדי מכריע את סיפור האליפות, זה ההבדל בין אליפות בסטייל שאצלכם כל כך שואפים ורוצים?
אליפות בסטייל זה לנצח את מכבי חיפה כבר במחזור הראשון, אחרי בצורת של לא מעט זמן, כדי להצהיר מי בעל הבית כבר מהפתיחה.
אליפות בסטייל זה למרות ההפסד בסיבוב הראשון ודיבורי ה"עושים במכנסיים" הידועים, לנצח 4-0 בדרבי בפעם הראשונה מאז 1994, ואז לקנח בעוד 2-0, כשהבעיטה היחידה של הפועל בשני המשחקים האלו זו הבעיטה של אבוטבול בזהבי.
אליפות בסטייל זה לנצח את האלופה היוצאת 4-0, בסיבוב הראשון, ולהעביר את השרביט עם 3-1 בחוץ בפלייאוף.
אליפות בסטייל זה להיות ההתקפה הטובה בליגה (67), וההגנה הטובה בליגה (21).
אליפות בסטייל זה לשבור כל נאחס אפשרי (חוץ מהגביע, אבל זה לא באמת קשור לאליפות) כמו עכו, ק"ש, הפועל חיפה בחוץ, מכבי חיפה, דרבי. ודי בקלות.
אליפות בסטייל זה לכבוש ב-8 משחקים 4 שערים ומעלה.
אליפות בסטייל, גבר.

יואבי 8 באפריל 2013

גבר- אענה לך בפשטות,בהתחשב במה שהיה לגרסייה ביד ( עייפות נבחרת,פצועים,אובר מוטיבציה של חיפה) מבחינתי הןא עשה בית ספר לבנאדו,בבחינת ״ אתה תעשה הכל לזכות בסימפטיה של האוהדים,ואני אקח אליפות״. הוא לא נגרר ללוחמנות המגוחכת שלכם,שלט במצב,ומנע ממכם לחזור למירוץ, כל מה שהייתי מצפה ממבוגר אחראי לעשות. אז לא השפלנו אותכם, אז מה? תמיד יש עונה הבאה.

אמיר 8 באפריל 2013

לפני כמה שבועות שמעתי עו"ד אוהד הפועל שהתראיין ביציע העיתונות שואל: "תחשבו טוב איזה שחקנים אתם רוצים לראות ? מתן נאורים או גיא פנינים". האמת בתור אוהד מכבי עלתה בי דילמה כי אכן אני מאוד מחבב את גיא פניני ואפילו למדתי איתו כמה שנים,אך מבחינת דימוי ציבורי אכן מתן נאור נתפס כבחור חיובי יותר.בנוסף אהבתי שהוא יצא כנגד "חלק" מהתופעות המכוערות של אוהדי הפועל בפומבי.באמת בחור לעניין. עצם העובדה שחשבתי לעומק על העניין גרמה לי לאי נוחות מסויימת הרי מדובר בקפטן של הפועל תל אביב.
ואז הגיע יום שבת האחרון והמשפט היחיד שחשבתי עליו היה: "תסתכלו על הקפטנים של שתי הקבוצות ותראו את כל ההבדל בינינו".
לראות את שרן ייני לא נגרר לפרובוקציות של הילד החוצפן והלא אפקטיבי (אם כי מוכשר) טל בן חיים כל המשחק. בן חיים היה הראשון מבין ארבעה שחקני הפועל שהגיע לו אדום במשחק (רק שלו לעומת האחרים הגיע שני צהובים ולא אדום ישיר).שרן היה במשחק הזה סמל למקצוענות נטו, כזאתי שמבינה שהעליונות של מכבי רק תיפגע אם מישהו יורחק במשחק הזה.שכדי לנצח פשוט צריך להישאר 11 על המגרש.
ואז התחיל מופע הבלהות של "שחקני" הבית של הפועל- ראשון היה שי אבוטבול. אני מסמל את תחילת הנפילה של הפועל ביום בו שי אבוטבול וחבריו מבת ים הגיעו למתחם חודורוב כדי "לדון" בחוזה שלו.
נשמע קטע מסרט עם אל פאצ'ינו אך זאת המציאות.
שי אבוטבול בעולם מתוקן היה מורחק מהמשחק ויוצא לחופשה עד עונה הבאה.
נמשיך בסלים טועמה שדווקא הערכתי אותו על כך שלעולם לא התרגש מגילויי הגזענות של מכבי ובית"ר והכין עם עמית בן שושן סרטון נגד אלימות. לאחר הדרבי אני כבר לא מעריך אותו בכלל. זה כבר דרבי שני שהוא מפסיד ומנסה בכוחות עצמו לפוצץ את המשחק- אחד הצליח לו שנה שעברה.
ובסוף גורדנה- הפרחח הקטן צריך ללמוד מדור מיכה איך בולטים בדרבי.
הוא וטועמה ניסו כמה פעמים לחמם את הבחור הכי נחמד במכבי קרלוס גרסיה. זה היה לא נעים לראות איך הערסים האלה מקבלים פני זרים.
ונסיים בשופט- שהיה כמעט אחראי לטרגדיה אם חס וחלילה זהבי היה נפצע. שופט שבוחר לא להוציא צהובים כדי לא לחמם משחק לא יודע את מה תפקידו שופט.

אורן 8 באפריל 2013

אמיר ,
מסכים עם החלק הראשון.אני אוהד הפועל,ומסכים איתך ששירן ייני ייצג בשבת משהו הרבה יותר טוב מאבוטבול.אבל עם נהיה הוגנים ונחליף את שניהם באותם קבוצות-לא בטוח שהם לא היו מתנהגים אחרת.
שרן ייני עדיין לקח חלק במשחק המכירה נגד חיפה לפני שלוש שנים.חוץ מזה,מעבר לזה שבאמת הלכו על הרגליים של זהבי,גם בדרבי שונים מהעבר זה היה ככה.זכורים לי דרבי שבו נמני נכנס חזק בשחקנים.דרבי אף פעם להיה נקי.

אורן 8 באפריל 2013

אם=עם

מתן גילור 8 באפריל 2013

אורן, אתה בטוח שאתה בקיא במושג מכירה?
מי קנה? מי שילם למי וכמה?
אתה כותב את זה כ"כ הרבה, שכבר די נמאס לי לא להגיב.
מעבר לזה שאותו מחזור היה צריךלהתקיים בשעה אחידה לפי תקנון ההתאדחות (וגם אתה יודע שאולי למעט המחזור האחרון עדיף לשחק ראשון), הפועל ת"א שיחקו נגד קבוצה של מי שניסה רק כמה עונות לפני לרכוש אותם וידוע כחובב גדול של הקבוצה. מעולם לא ראיתי את אשדוד (אפילו כשנתנו להם חמישיה ושישיה) כל כך נרפים. לרגע חשבתי שהם יוציאו מגבת ויעברו לבגד ים. אני די בטוח שהם רצו שהפועל ת"א תזכה באליפות (להזכירך, באותה סיטואציה היה שוויון נקודות, כך שהפרש השערים הכריע). ד"א נגמר 4-0 רק בעקבות משחק מחפיר של החלק הקדמי של הפועל ת"א.

האם יש לי הוכחות? ברור שלא, אבל אתה מוכיח שהמקדלת סובל כל זפת שזורקים עליה ולא חשוב כמה היא שחורה.

עונה אחרי: הפועל ת"א מנצחת את הפועל חיפה 0-5. אוהדי הפועל חיפה (אני שמעתי לפחות 5 כאלה) אומרים שגם השנה האליפות עלולה להיות מוכרעת על הפרש שערים, ולכן הם מאוכזבים שנגמר רק 5 ולא 8.

למען ההגינות, כל פעם שאתה מזכיר את המשחק הזה (2-0 ד"א) תהיה הוגן ותזכיר גם את אשדוד והפועל חיפה על הדרך.
ככה סתם – רק בשביל הפאנן…

אורן 8 באפריל 2013

חס וחלילה לא מכירה.זה היה בחינם ובאהבה.
הווינר הגדול שלכם בכל הזמנים והסמל שלכם,שבאותו זמן היה גם המאמן שלכם,כמעט ביקש מקטן להחליף חולצה אחרי המשחק(ברצינות,שניה אחרי המשחק תמונה ענקית של קטן ונמני ביחד).
עזוב נו,תראה את המשחק ותגיד שלא היה לו טעם לפגם.תראה את האווירה של אוהדי מכבי לפני,במהלך וסוף המשחק.
אתה יכול לאמר אותם דברים על הפועל.אולי הם נכונים.ואם זה כן-אז זה מבאס מאד באותה מידה.
ולגבי זפת,זה בסדר.כמות הזפת שנזרקה פה על הפועל היא לא ריאלית.לכתוב שהעיפו את טביב בגלל שהוא תימני-זה גם זפת.

אורן 8 באפריל 2013

וכדי להראות שלא הכל זפת.
סחטיין על מכבי(באמת).אלופה ראויה ביותר.הוכיחה עליונות גדולה בעיקר בחלק השני של העונה.לא זוכר קבוצה דומיננטית כל כך מאז הפועל בדאבל(למרות הקיזוז).אם ישאר שם כל הצוות-זה פחד אלוהים.תתפלא לשמוע אבל אני שמח שהוכח שמקצוענות אמיתית עובדת.
יש לי כל כך הרבה קרובים אוהדי מכבי,ככה שכל הימים האחרונים עוברים בבאסה עמוקה ובפרגון,שזה די מתיש.

מתן גילור 8 באפריל 2013

אורן, אתה ממשיך!!!
מילא לכתוב את כל הדברים האלה, אבל להאשים אותי שאני אוהד מכבי ת"א??? ועוד לכתוב ששסמל שלי הוא נמני??? תתבייש!!!
גם גלעד בלום כתב לי בערך אותו הדבר.
סבבה, הבנתי, אוהדי הפועל ת"א שונאים אותי, אבל אתה יכול פשוט לקלל אותי במיטב קללות העונה. אין צורך לקרוא לי צהוב.
נו טוב, לפחות לא קראת לי אוהד הפועל חיפה…
ועכשיו ברצינות – קטן ונמני חברים טובים. קטן אמר לא פעם שנמני הוא הישראלי הטוב ביותר שיצא לו לשחק איתו (שיחקו ביחד בנבחרת). בהתחלה חשבתי שבניון יכעס, אבל אז שאלו גם אותו והוא ענה תשובה זהה.
רק כדי להבהיר – אין לי משהו אישי נגד נימני, אבל התנגדתי באופן נחרץ שהוא יגיע אלינו.
לגבי ה"מכירה" – האם שחקני מכבי ת"א התאמצו ונתנו 100% מעצמם? אין ספק שהתשובה שלילית. האם הם ניסו להפסיד ופתחו רגליים? לא! גם כאן התשובה שלילית. אני לא מיתמם. כמובן שלא כאב להם על ההפסד, אבל בקצת מאמץ שהם כן השקיעו הם ניסו לשחק ולנצח.
אם אתה רוצה לדעת איך נראה משחק מכור, ראה את הפועל ב"ש מתארחת בהולנד נגד רודה.

אורן 8 באפריל 2013

מתן ,
מצטער על האשמה הקשה(פשוט אני מוקף ב75 אחוז אוהדי מכבי,אגב אשתי ירוקה).מקבל את מה שאתה אומר,ומתקשה להשלים.כבר למדת שזה חלק מהטבע שלנו.

מנטוס 8 באפריל 2013

מתן נאור ללא ספק בנאדם נדיר ואין לי בעיה להודות שאם הייתי צריך לבחור מורה בבית ספר או מדריך נוער לילדים שלי אז מתן היה שם הרבה לפני פניני.

העניין שאין קשר לזה ולקפטן קבוצה. למכבי שנה שעברה היה קפטן בשם יצחקי שאני גם זוכר אותו יורד לגליצים מטורפים מול הפועל כדי לשבור רגליים ולהרשים אוהדים . לא חושב שיש פה כזו תרבות ספורט שמועדון יכול להיות חזק מספיק כדי להקנות ערכים מסויימים ולדרוש מהשחקנים לפעול לפיהם . אז פעם לנו יהיה קפטן זבל ופעם להם. לצער כל מי שרומנטיקן זה לא מה שישנה על המגרש. סתם יצא קצת סמלי שהפועל נראו פח והקפטן שלהם התנהג כמו חוליגן. זה לא אומר כלום.

גיסנו 8 באפריל 2013

טל, יש רק שחקן אחד כזה – שרן ייני.

אורליוס 8 באפריל 2013

בשנת האליפות 91/92 שמרתי כל יום ראשון את העיתון ספורט עד לסוף העונה. הייתי בן 13, ועוצמת החוויה של ההתענגות בדיעבד על ניצחון כזה או אחר, פשוט יזכרו לעד כאחת החוויות הטובות בחיי!
היום אני תיכף בן 35 ועדיין קורא בשקיקה כל מילה אחרי ניצחון בשבת…
יש דברים שלא משתנים :)

שלו 8 באפריל 2013

1. אבוקסיס הסמל זה אותו שחקן מבית"ר שכמעט חתם במכבי ובסוף סגר את הקריירה בהפועל (שהיה במשחק השרוכים בצד הצהוב, ומול דנמרק היה שותף לכאורה לחגיגות לפני).
2. רונלדו עשה מחווה לקבוצה שגידלה אותו ושחררה אותו בלי בעיות ויכול להיות שיום אחד יחזור עליה, הוא לא שחקן בית, שבמהלך המשא ומתן הסבירו לו כמה הדרישות שלו מוגזמות ויום אחרי שחתם ביריבה הוציאו סכום דומה להביא שחקן אחר הרבה פחות טוב.
3. ההפרש עשר נשאר, ומכבי עברה שלוש משוכות שבחיפה היו בטוחים שיעניקו להם צמצום פער. כעת השאלה האם חגיגת אליפות האחרונה של קריית אליעזר כבר נחגגה או שתהיה שם חגיגה צהובה אחרונה בהחלט לאצטדיון, "סתם" בשביל לפזר קצת מלח…
4. אבוטבול – הייתה לי הרגשה תוך כדי המשחק שחלק משחקני הפועל מחפשים בכוח כרטיס אדום כדי לרצות את הקהל.
זה נראה כמו הכי פופולריות זולה שאפשר, והכי לא מקצועי.
אני גם חייב להגיד כאן שבעונת הקיזוז אני לא ראיתי את מכבי פותחת רגליים לחיפה, אני ראיתי קבוצה ממש גרועה (כמו שהייתה מול הפועל באותו זמן). שחקנים לא טובים.

אורן 8 באפריל 2013

בחיים לא ראיתי שחקנים ומאמן מאושרים כמו שמכבי ונמני נראו אחרי שריקת הסיום נגד חיפה.במיוחד שהקהל דרש(ודן מרגלית ביקש בישראל היום לא להתאמץ).זה היה משחק שהיה צריך להיגמר 10-0 ,ורק החטאות מדהימות של חיפה השאירו את זה על 2-0 סנסציוני.לא מכור,כי פשוט נתנו בחינם.

מנטוס 8 באפריל 2013

ללא ספק זה רגע השפל של המועדון
אין שום צורך להדחיק את זה. כמו שאנחנו גאים על מסורת תארים שמתחילה לפני מאה שנה לא נכחיש רגעי שפל
להוציא את מי שעמד בראש המפגן הביזיוני הזה היה תהליך לא פשוט שעבר בהצלחה .

שלו 8 באפריל 2013

אני אוהד מכבי, אני ראיתי את המשחקים מרומא ולא הייתי מחובר להוויה.
אני לא הרגשתי ככה, אולי אני טועה.
אני עקבתי אחרי מכבי והייתה פשוט קבוצה גרוע, מאוד גרוע.
אני גם חושב שבדיעבד זה לא הכריע את האליפות.
אני מקווה שאין בישראל קבוצות שיקנו או ימכרו (גם בלי כסף) משחק על רקע יריבות.
ואני מכיר את ההרגשה שקבוצה (לאציו) עולה מול קבוצה אחרת (אינטר) במטרה להפסיד כדי שהיריבה העירונית (רומא) לא תיקח אליפות…

מנטוס 8 באפריל 2013

מה גרועה. למה לא עלו אם כך לבונקר כמו מול הפועל ? אין ויכוח אני חושב
גם שנה אחרי עם איווניר הפסדנו לחיפה ולפחות היה ברור שנלחמו

ובכלל לא הייתי מאמץ שום נורמה מהליגה האיטלקית , חוסר ספורטיביות וטעויות שיפוט יכולים להוציא את כל הכיף מהכדורגל.

תולעת 8 באפריל 2013

מצחיק שאוהדים שטוענים ש"הדרבי הוא מעל הכל" ו"אם לא תביאו דרבי אתם מתים" פתאום מופתעים שמול חיפה נראנו רע ומול הפועל כל השחקנים נתנו אקסטרה. ככה זה דרבי.

תולעת 8 באפריל 2013

לא היית בדרבי הקודם?

עדי הצהוב 9 באפריל 2013

התסכול מההפסדים האחרונים בדרבי,וחגיגות האליפות הצהובות שבדרך -גורמות לך למחזר את השקרים שלכם על נתינת/מכירת המשחק מול חיפה.
זה אידיוטי ופתטי להסתמך על מאמר בעיתון של אוהד ותיק ובעל השפעה,כ"הוכחה" לכך שפתחנו רגליים בכוונה.גם הקהל של מכבי הביע את כעסו על ההופעה החלשה בשריקות בוז לכל אורך המחצית הראשונה (שבה הובקעו השערים) ובקריאות "ביזיון,ביזיון" בסוף המחצית.
היכולת החלשה שלנו במשחק הזה לא היתה שונה בהרבה מהפסדים אחרים באותה עונה-ובעיקר בהפסד בדרבי השני 2-4.שלושת השערים הראשונים של הפועל הובקעו תוך ה-30 דקות הראשונות בקלילות מעצבנת.ההגנה שלנו באותה עונה היתה גרועה בערך כמו ההגנה שלכם היום.
"משום מה" נוח לכם להתעלם מכך שבסופו של דבר תרמנו לאליפות שלכם
בכך שניצחנו את מכבי חיפה בסיבוב הראשון 0-1.אם מכבי חיפה היתה
מנצחת גם את המשחק הזה הייתם היום עם אליפות אחת ב-25 שנה וללא
השתתפות בליגת האלופות.
דרך אגב,ניתן לטעון שגם אתם פתחתם העונה רגליים מול מכבי חיפה,
כאשר קיבלתם בקלילות 0-3 על הראש.ובמקרה שתפסידו להם בשבת-אתה יכול להיות בטוח שהשחקנים שאתה אוהד יתנו את כל הנשמה שלהם ?
לסיום,שאלה נוספת: האם אתה מאמין שספורטאי מגיע עם אותה המוטיבציה ואותה הדריכות לכל משחק,או שלמשחקים גדולים כמו דרבים
ומשחקי עונה המוטיבציה גדולה יותר ? (דוגמא:האם כדורגלן ריאל
מדריד מגיע למשחק ליגה רגיל ( מול מאיורקה/לבאנטה/סראגוסה וכו')
כמו שהוא מגיע לקלאסיקו מול ברצלונה ?
אשמח לתשובה כנה.

עדי הצהוב 9 באפריל 2013

השאלה שלי מופנית כמובן לאורן,שההפסדים בדרבי הוציאו אותו כנראה
מאיזון,ולכן הוא ממחזר את השקר שהוא וחבריו חוזרים עליו מתוך מטרה
שיהפוך לאמת.

אילי 9 באפריל 2013

דן מרגלית הוא אוהד מכבי יקר, אבל אתה חושב שבגלל שהוא כתב אז זה מה שהקהל של מכבי חושב? מאיפה הבאת את העובדה הזאת שהקהל דרש? שמעת את הקהל של מכבי ביציע באותו משחק? אל תמציא המצאות כדי לסדר את ההיסטוריה לטובתך, זה פאתטי. גם אני הקהל של מכבי, וכמו רבים אחרים מאוד רציתי לנצח. אני לא סובל את חיפה כמו שאני לא סובל את הפועל, ומבחינתי אני לא רוצה לא שאלה ייקחו אליפות ולא שאלה ייקחו.
אני כועס על מכבי שלי שלא פירקה גם את חיפה וגם את הפועל ושלחה אותם להסתדר לבד.
והנה הגלגל מסתובב, ובשבת חיפה נגד הפועל, ומשום מה הקהל לא על הגדרות עם שלטי "אם לא תנצחו את חיפה אתם מתים". ולמרות שחיפה פירקה את הפועל 3-0 בסיבוב הקודם, אף אחד גם לא צועק על אש הנקמות. ההבדל היחיד הוא, שאם חיפה תנצח 7-0 בלי להתאמץ, אף אחד לא ידבר על פתיחת רגליים, כי זה פחות נוח פתאום.
בקיצור, יאללה יאללה.

bbznot 8 באפריל 2013

אפרופו התגובה של שלו, אולי מישהו יוכל לעזור לי לסגור את המעגל הזה אחת ולתמיד- מי השחקנים שיוחס להם לכאורה השתתפות בפרשיית נערות הליווי?

אדום עולה 8 באפריל 2013

ברכות . אליפות ראויה . הקבוצה שהיתה הטובה ביותר ניצחה . הקבוצה שתכננה וניהלה טוב יותר זכתה.
זו לא שנה עם כדורגל גדול , לא שנה של כדורגל מותח ובכלל היו השנה יותר טלנובלות ממשחקים באמת גדולים .
אבל זו שנה טובה למקצועניות ועובדה שיש שכר לעמל וזה מסר טוב.

כרטיס לאירופה יהיה נחמת עניים לעונה מתסכלת שבה המועדון בזבז הרבה כסף וקרדיט וכל זה כשאתם חוגגים . רק שתיגמר כבר.

ועדיין ואחרי כל זה . יש לי רק 2 מילים להגיד על ערן זהבי – ילד חרא .

וטל . היה כייף להגיב אצלך ויש פה הרבה צהובים עם יכולת התנסחות חזקה והעובדה שהקפדת להעלות פוסטים בזמן הפכה את יומן האליפות שלך לעוגן עבור הרבה אנשים , מקווה בשבילך שתכתוב יומן אליפות 2 . אין לי ספק שנהיה בשנה הבאה יריבים קשים יותר , ושאולי בשנה הבאה לא תחפש לראות משחקים בטלוויזיה אלא אשכרה תקנה מנוי .

אורן 8 באפריל 2013

מסכים.מרגיז ומהנה במקביל.
תמשיך לכתוב(ובשאיפה גם להפסיד).

טל בן יהודה 8 באפריל 2013

שמח לשמוע שגם היריבים הכי גדולים שלנו נהנים מהיומן, אולי המחמאה האוליטימטיבית.

אני גם מקווה בשבילי שאוכל לכתוב יומן אליפות 2 ;)

שיר 8 באפריל 2013

באמת תענוג מה שהיומן הזה עשה, שיחה בין כל הצדדים על הספורט ועל מה שמעבר לזה,
בתור צהוב באמת יכולי לראות מה חושבים האוהדים האדומים והירוקים האינטליגנטיים שכותבים יפה ומעריכים את מה שהאימפריה הצהובה עושה השנה..
באמת תענוג, אל תפסיק לכתוב

אזי 8 באפריל 2013

כשכותבים תגובה אחרי כל כך הרבה זמן, אז המחשבות שלי יותר מבולגנות. נתחיל מערן זהבי.
ערן זהבי לא היה סמל שלא הפועל ובטח שלא סמל של מכבי. אבל נעזוב את זה.
מהרגע שערן זהבי הגיע לארץ, אוהדי הפועל מיררו לו את החיים. עכשיו מה ציפיתם? שהוא יגיד תודה? שוב וכרגיל, נותני הטון באוהדי הפועל (ובראשם עמנואל רוזן) חייבים לבכות ולהתמם.

מכבי מוכיחה שבוע אחרי שבוע את המקצוענות בעבודה שלה. וגם עכשיו, עם שני הפצועים הראשונים העונה, ראדי ודאבור, שיש תחליפים, וגם אם הם פחות טובים, הקבוצה תדע מה לעשות איתם.

מושיקו לוגאסי הוא שחקן מעניין. יש לו הכל. מיקום, מסירה, בעיטה, ראיית משחק והגנה. אבל אף פעם לא הכל באותו במשחק.
בדרבי הוא היה פשוט נפלא בירידה להגנה ולקחת את הכדור למעלה, אבל שום פס לא מצא את הכתובת. במשחקים אחרים זה יכול להיות הפוך לגמרי. ניתן לי הנחה שזה בגלל הגיל. כמו שכתבתי כבר פעם, יש לו סיכוי להפוך להיות ראדי כשיהיה גדול.

מיכה הוא שחקן שאני מת שכבר יתאפס על עצמו ויראה יציבות. הוא שחקן פשוט מבריק. סוף סוף הוא כבר. שבועות על שבועות שאני מחכה לגול הזה.

ושוב אני חוזר להפועל. בעצם לא להפועל, לשופט. איגוד השופטים הוא היחיד במדינה, כולל כל אוהדי הפועל, שנתן לשופט ציון טוב במשחק הזה. שוב פעם מוכרים את מכבי!!
רק הפעם זה את מכבי חיפה, כי הפועל תעלה מולם בהרכב מלא, שלא בצדק :)

אדום עולה 8 באפריל 2013

מיכה ולוגסי יכולים להיות שחקנים מובילים בתוך שנתיים מהיום .
המקום הכי טוב לגדל שחקנים זה בתוך קבוצה רצה ומנצחת . כשהלחץ הוא לא עליהם והם יכולים לתת לתקופות של חוסר האיזון שמאפיינים שחקנים צעירים לעבור בלי לפגוע בקבוצה או בתהליך ההתפתחות .
אם התהליך שבמכבי עושים הוא אמיתי בשנה הבאה יהיה להם מקום לפחות כמו השנה , אני אומר אם כי להערכתי יהיה במכבי שחקן זר בעמדת הקשר האחורי , ואלברמן , ראדי , ייני , זהבי , קשר זר ולוגסי על 3 מקומות לא משאירים ללוגסי הרבה מקום . כנל למיכה שימצא מקדימה גם את יצחקי , ריקן וכנראה עוד .
הטרגדיה של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות זה שהוא מוציא לאירופה מוקדם מדי , שעוד לא ראינו מה שווים שחקנים ישראלים בגילאי 23-24 שעברו תהליכים נכונים ומקבלים במה אמיתית .
הדוגמא של נאתכו בהפועל היא מצוינת כי ביברס עזב כשהוא יהלום לא לוטש ועשה את הקפיצה בחוץ והיום הוא שווה מיליונים .
אם יש ניהול מקצועי מהמעלה הראשונה אז זה המבחן של גורדי ואוסקר , לגדל כשרונות על ישראליים בתוך מסגרת של קבוצה מובילה שעושה דברים יפים באירופה , ומאפשרת לשחקן ישראלי לצאת לחול לקבוצה בליגה מובילה במחיר גבוה .
הייתי אומר את זה גם על דאבור אלא שממה שאני מבין הוא בדרך החוצה במחיר בדיחה אחרי היורו .

תולעת 8 באפריל 2013

קודם שיחלים וישחק ביורו, אחר כך שישחק טוב. אין לו כישרון גולמי (מהירות, דריבל, כוח) והוא יצטרך נבחרת ישראל טובה סביבו כדי להצליח.

המלוח 8 באפריל 2013

זה היה פשוט תענוג. המשולשים לקראת הסיום עם קריאות ה"אולה!" מהקהל היו שווים כמו עוד גול.
כמו שכבר כתבו- לוגסי היה ענק. מיכה נתן משחק גדול והיה מסוכן כמו שלא ראינו אותו העונה.
לגבי אבוטבול- התנהג גועל נפש, אבל אני נותן לו הנחה עקב היותו שחקן בית וקפטן והדרבי בנפשו. לטל בן חיים אין את ההנחה הזו. פשוט שחקן מגעיל, וזו לא פעם ראשונה. גם גורדנה עלה במטרה לקבל אדום. נראה היה שאירועי הדרבי מהעונה שעברה יושבים לגרינפלד חזק בראש והוא ניסה בכל כוחו לא להרחיק שחקנים וכתוצאה מכך שפט גרוע.
היה לא נעים לראות את אלמוג כהן- משחקן בונדסליגה לשחקן מתוסכל שמושיקו לוגסי עושה לו בית ספר. מקווה שיתנער מהתקופה האומללה הזו ויחזור לאירופה.

ג'וני 8 באפריל 2013

לפי ההתלהבות שלך אפשר לחשוב שמכבי ת"א היא מעצמת כדורגל עולמית.
להזכירך בסה"כ מדובר ב2 קבוצות פח בליגה בינונית ומטה.
ההדחה הצפויה במוקדמות הצ'מפיונס יכניס את מכבי ת"א למציאות שהיא רגילה אליו.

המלוח 8 באפריל 2013

צודק לגמרי. מכבי חרא, הפועל חרא, ליגת העל חרא, כדורגל ישראלי חרא. בעצם, כדורגל בכלל חרא.
שיהיה לך ערב טוב!

אדום עולה 8 באפריל 2013

צמפיונס זה פח ! כולם יודעים זה יורוליג זה מפעל הספורט המוביל ביבשת .

ג'וני 9 באפריל 2013

שקבוצות נחותות כמו גלאטסראיי מאלגה ודורטומונד משחקות ברבע בגמר אי אפשר להגיד שמדובר במפעל בכיר ומוצלח. אפילו פריס סן ז'רמן סוג של בדיחה לא מוצלחת..הרי בלי זרים היא קבוצה ברמה של בני יהודה .
ביורוליג משחקות באמת 8 הגדולות של אירופה ולכם כולנו אוהבים את המשחק הזה.

גיסנו 10 באפריל 2013

הפעם באמת מעניין אותי, כמה אנשים ישבו לצפות בריאל-גאלאטסראיי ודורטמונד-מלאגה, וכמה אנשים צפו במקום במשחק בין ברצלונה לפנתינאיקוס ביורוליג.

אילי 10 באפריל 2013

יופי, בלי זרים. גם חצי מהקבוצות ביורוליג (כולל 8 הגדולות) בלי זרים אלה קבוצות ברמה של מ.כ. טבעון.
גלאטסראי (הנחותה) ניצחה אתמול 3-2 את ריאל מדריד. לקרוא לדורטמונד נחותה זה בורות, אלופת גרמניה בעונה שעברה, קבוצה שעשתה בית ספר השנה למילארדריות ריאל מדריד ומנצ'סטר סיטי, שמשחקת את הכדורגל אחד היפים השנה (ובכלל בשנים האחרונות). וחוץ מהן משחקות ברבע הגמר גם ברצלונה, ריאל מדריד, באיירן מינכן ויובנטוס. איך זה פח, אני לא יודע.

סוס זקן 8 באפריל 2013

גם בגברים וגם בנשים!

אילי 9 באפריל 2013

צודק, סליחה.
חברים, לקפל את הבלוג. ג'וני לא מרשה.

תני 9 באפריל 2013

+1
ומי אנחנו בלי ג'וני :-)

תולעת 8 באפריל 2013

1. פסטיבל היבבנות שהשווה את זהבי לרונאלדו היה מגוחך, כאילו שיש איזה שהיא יריבות אמונציונלית בין יונייטד למדריד. בפרט זה מצחיק כשזה מגיע מאלה שבשבילם "הדרבי מעל הכל" ואז פתאום הם רוצים שזהבי יחגוג כאילו זה עוד משחק.
2. לאוסקר הייתה את התשובה הטובה ביותר לאלה שטענו שהמשחק היה אלים – זה דרבי ויש אמוציות וככה זה. ואני אוסיף – בטח כשהקהל עושה אולה והשחקנים עושים משולשים. חוץ מזה אבוטבול היה כל כך פתטי שזה בעיקר מצחיק.

אדום עולה 8 באפריל 2013

בראיון אחרי המשחק הוא אמר שהוא שמח שהוא שמר על המאזן שלו ולא הפסיד דרבי .
האיש בהתקף אגו ענק , מאמין שהוא הווינר האולטימטיבי (יש לו קייס ),ובאופן כללי מחפש את הדרך לקדמת הבמה ולהיות הסיפור המרכזי .
2 שחקנים בהרבה כסף הביא גורדי בינואר -זהבי ופריצה . התרומה של פריצה עצומה , של זהבי שולית .
אנחנו מדברים הרבה על המקצוענות שהביאו הספרדים , זה גם חלק מהשיעור , תעבוד קשה ותהיי צנוע .
אוסקר ראיון אחר ראיון נתן המון כבוד לכל הפועל עכו שהיא ושינן מנטרות קלישאיות , זהבי בנוי אחרת .
מהרגע שנחת ושם צעיף צהוב הוא מחפש את הפרופורציה שלמען האמת אני לא מבין עד עכשיו איפה הקהל של הפועל עשה לו עוול , האיש היה אהוב ברמות אחרות ואת הבעיות שלו מול ההנהלה הישנה של הפועל היה צריך להשאיר מול האנשים הספציפיים .
באופן כללי הוא מזכיר לי את המועמד שבפרק הראשון בהישרדות מנסה בכוח ״להנהיג״ את הקבוצה ומוצא את עצמו מודח מהר מאוד.

תולעת 8 באפריל 2013

אולי זהבי מחוץ למגרש הוא זבל של בנאדם, אבל על המגרש בעיני זה לא מורגש והוא עובד מאד קשה והשחקנים יודעים גם להעריך את זה (ככה זה נראה). ברור שקל יותר כשמנצחים ואולי עם שני הפסדים כבר היה פיצוץ בינו ובין עטר וברור באיזה צד היו האוהדים. חוץ מזה זהבי ראה בכדורגל מקצוע עוד כשהיה בהפועל ומה שהיה חשוב לו זה להסתדר כלכלית ולהתקדם מקצועית וכל המסביב לא מרגש אותו – לא אהבה ולא שנאה.

אדום עולה 8 באפריל 2013

אני מעולם לא דיברתי איתו ככה שאין לי מושג באמת מה מרגש אותו .
אבל לתחושתי להגיע בינואר , אחרי שנה וחצי לא מוצלחות , להשתלב בקבוצה ולחכות לעונה הבאה לתפוש את המקום שלו כמנהיג זה לא מספק את מי שהתאהב במעמד הווינר האולטימטיבי , זה שכובש שערי אליפויות .
אז אם אין יכולת , בוא נחפש את הסיפור והסיפור זה אני ערן זהבי ״שם זין על הפועל תא יותר מכל אחד אחר פה״ וזה סיפור ענק .
וזה חבל . כי בשבילנו הוא באמת היה גיבור תרבות .
ובשבילכם הוא תמיד יהיה ההוא שדפק את הפועל .

תולעת 8 באפריל 2013

לא הבנתי למה כתבת "אין יכולת". זהבי עובד קשה מאד על המגרש והוסיף למכבי הרבה בעיני. זה גם היה ברור עוד לפני שהגיע שהוא מה שחסר לנו באמצע ולפי איך שזה נראה הוא ממש לא מחכה לעונה הבאה כדי לקחת מנהיגות במגרש.

לגבי איך יזכר, נדמה לי שקצת מוקדם לסיכומים. נבואות הזעם על זיכרון וגיבורי תרבות נכתבו גם על שמעון גרשון והוא היה חלק משמעותי בבית"ר שזכתה באליפות, דאבל וגביע וסידר כלכלית את הדורות הבאים. נדמה לי שגם זהבי קונה ארון תארים כזה ועתיד כלכלי מובטח לנכדים גם במחיר שאולי יזכרו אותו כ"זה שדפק את הפועל".

אורן 8 באפריל 2013

תולעת,מסכים איתך לגמרי בעניין זהבי(קורה שמסכימים).
זהבי אולי בן אדם חרא,אבל שחקן גדול ,שלא רואה אותו לא מצליח בליגה הגרועה הזו.
לגבי גרשון,הוא ייזכר בעיקר כ"פוצימוי גרשון".נתן את השנים הכי גדולות שלו בהפועל,היה שחקו מצויין ולקח חלק גדול במשחקים בארופה.בביתר הוא אולי לקח תארים,אבל לא היה אותו שחקן,לא ראה ארופה,ולא הותיר שום דבר אחריו.כמובן שהוא סידר את עצמו מצויין.

אדום עולה 9 באפריל 2013

אין יכולת שווה – לא השחקן המוביל ולא זה שעושה את השינוי , שחקן חשוב במערך הוא בהחלט , אבל גם בראיון בוואלה רואים עד כמה הוא תופש מעצמו וכרגע במכבי הוא אולי השחקן ה8-9 בחשיבותו ואפילו לא באנקר בהרכב .
לא מבין את ההערה על הכף , האם הוא מקבל אקסטרה על מגעילות ? אניימה שמכבד את הפועל והיה לא פחות חשוב ממנו לא מטנף ככה וגם הוא חטף מאוהדים שלא מבינים שיש שיקולים מעבר לרומנטיקה , אז אניימה נפגע בחשבון הבנק?
אוהדים זה דבר מורכב , יחס קהל זה דבר מורכב , החלטת ללכת למכבי , בסוף זו הקריירה שלך .
אבקסיס עזב לאשדוד וחזר גיבור, גרשון האשים את הנהלה שלא שילמה לו כמו גאידמק , כאילו שזו היתה אופציה וזהבי הוציא אגרסיות לא ברורות מהרגע שנחת .
בסוף יחס זה הכל ויש גם דרך והאמירה זה הכל חשבון הבנק שלי מזלזלת בכולנו .

אילי 9 באפריל 2013

כן, הוא היה צריך לחזור להפועל בחינם (וגם בלי ביטוח), כי מה זה משנה העתיד הכלכלי במקצוע שאתה יכול לעסוק בו רק עד אמצע שנות השלושים לחייך, העיקר להיות אייקון תרבות ביציע שאחרי חצי עונה לא טובה ישכחו בכלל איך קוראים לו.
חבר, זה ספורט מקצועני ועולם אמיתי, לא פוטבול מנג'ר. אבוקסיס הגיבור שיחק במשחק השרוכים ותאמין לי שהוא לא היה עצוב לקחת לכם אליפות. באופן כללי ליוסי אבוקסיס היה אכפת רק מיוסי אבוקסיס.
הוא תופס מעצמו בצדק. הוא שחקן גדול, הוא ווינר והוא חצוף, ואני חושב שהוא לא רק מתאים למכבי, אלא מושלם למכבי. הקהל של הפועל חשב שהוא אייקון וסמל? הוא שרק לו בוז עוד כשהוא שיחק בהפועל, טינף אותו עוד מהמשא ומתן עם מכבי, ירק עליו ארס עוד לפני שהוא לבש את החולצה, מילא את הטלפון שלו בהודעות ושיחות נאצה ואיומים עד שהוא היה צריך להחליף מספר, ואני כל כך מאושר בשבילו על הגול שהוא שם, והחגיגות שלו היו הרבה פחות מאיך שאני הייתי חוגג.

תולעת 9 באפריל 2013

ממש לא אמרתי שהכל זה חשבון בנק – יש גם עניין של התקדמות מקצועית והתמודדות על תארים. זה נכון גם לגרשון וגם לזהבי.
ולזכותו של זהבי יאמר שהוא לכלך על הניהול בהפועל ועל הקהל עוד לפני שעזב את הפועל והרבה לפני שהגיע למכבי.

אדום עולה 9 באפריל 2013

אף אחד לא מצפה שיחזור להפועל בחינם , רדו מהספין הזה .
הוא יצא לאיטליה וקיבל שם חוזה אדיר בזכות הפועל , והוא לא הצליח באיטליה לא בגלל הפועל אלא בגללו ובגלל שהסיטואציה לא היתה נכונה עבורו, פאלרמו זה לא הקבוצה הנכונה לשחקן כמוהו. הוא חיפשמקום שבו יוכל לשחק ו"להתקדם" מקצועית והכי נוח היה בצהוב. זה ברור וזה בסדר וזו לגמרי זכותו ולאף אחד אין בעיה עם זה . כלומר מלבד התסכל שליריבה הכי גדולה שלך יש יכולת כלכלית להביא את השחקן שאתה הכי אוהב ומאוד צריך.

אנחנו כולנו אנשים בוגרים ומבינים שבסוף החבר'ה האלה עם המדים יכולים למצוא את עצמם גם עם מדים אחרים.

אבל מהרגע שנחת ועד הדרבי השני , הוא עושה הכול כדי להתריס .

ערן זהבי היה אהוב בהפועל בזכות מה שנתן ונתן המון והוא חתום על הרגעים הכי יפים של המועדון , הוא זה שבחר לזרוק את הכול לפח.

וכשאני אומר בחר אני לא מתכוון לחזרה שלו לארץ למכבי אלא לאיך שהוא מתנהג .
זו לא מקצוענות, זו ילדותיות.

וכן הוא שחקן נהדר, וכשהוא יסיר את החלודה הוא יתרום לכם הרבה יותר , ואני לא מניח שיסיים את הקריירה כמו שמעון גרשון.

פאןפאן 8 באפריל 2013

טל – אחד הטובים שלך
אני הולך להעלות משמעותית את הגיל הממוצע בשער 11 בשבת ושאפו לבני יהודה על המחיר של הכרטיס!!
התגובה הראשונה שלי אחרי השער של זהבי – "אאוץ, זה כואב להם יותר" :-)
וזה עוד היה לפני החגיגות הלגיטימיות מול אוהדי קבוצתו!
אני דווקא מאוד מתחבר למדיניות "על ה_ין" שלו בהקשר של העבר.
לא משלה את עצמי לרגע שזה לא יכול להיות הפוך כמו שגם קרה עם דגו שתמיד נהנה לחורר אותנו (ובצדק!) או בן לוז או אפילו בן דיין (כן הוא היה מכביסט פעם)
השחצנות החצופה שלו מתחברת לי טוב מאוד עם שחקני כדורגל מעניינים ולאו דווקא בצהוב
קניתי ארגז שמפניה ומעכשיו כל משחק שלנו אנחנו פותחים בקבוק – "יאלללללה הביתתתתתתה"

מתן גילור 8 באפריל 2013

שאלה לעכברי הכדורגל הישראלי: האם מתישהו בעבר בלומפילד היה מלא בשני משחקים שונים באותו יום?
נראה לי שביום שבת לא מעט מהמגיבים פה הולכים להיות שותפים להיסטוריה.

גבר 8 באפריל 2013

מכבי חיפה מול הפועל ת"א עונת 9394 לפני זה מכבי ת"א שיחקו מול אני לא יודע מי…
נגמר 3-2 לנו משער של ברקוביץ'..

מתן גילור 8 באפריל 2013

זוכר היטב!
מכבי ת"א ניצחו את נתניה 1-2.
אבל זו היתה הצגה כפולה. אני זוכר את אוהדי מכבי ת"א צוהלים אחרי השוויון של יריבתם העירונית.

סטודנט 2.0 9 באפריל 2013

http://www.youtube.com/watch?v=OAHzDH9DJXA&NR=1

1. אוהדי מכבי ת"א צוהלים אחרי השיוויון השני של הפועל ת"א
2. אלון חזן מראה ליושבי שער 11 מה הוא חושב עליהם

מתן גילור 8 באפריל 2013

אם זה לא היה ברור, התכוונתי שבלומפילד יהיה יתמלא, יתרוקן ושוב פעם יתמלא.
הצגות כפולות של בלומפילד מלא כבר היו הרבה, הן בליגה והן בגביע.

מוריס 9 באפריל 2013

עונת 112010, מחזור 4, הפועל מארחים את ק"ש ב 15:00 בפני 10,000 צופים. בשעה 19:30 עלו לכר הדשא בני יהודה ומכבי חיפה, לא סגור על מספר הצופים, מניח שכמות דומה (בטח היית שם, חיפה ניצחו 3:2 עם צמד של רפאלוב)

מיכה 9 באפריל 2013

לשאלתך,בשנות השיבעים בלומפילד היה מגרש ביתי של 5 קבוצות כן כן אתה קורא נכון 5 קבוצות,מכבי,הפועל,ביתר,שמשון ובני יהודה.שבת אחד היו 2 משחקים ושבת שניה 3 משחקים,המשחק הראשון החל ב 10.30 כאשר היו 3 משחקים,בתום המשחק הראשון שכאמור היה ב 10.30 הוציאו את הקהל החוצה,ולאחר מכן התקיימו 2 המשחקים הנותרים בכרטיס אחד,בדרך כלל מכבי ושמשון היו שותפים,כמו גם ביתר והפועל.

מיכה 9 באפריל 2013

שכחתי את העיקר,אלה היו ימי הזוהר של מכבי עם שפיגל,טלבי,שיקווה,רוזן,בלו,ברנור ,ירון עוז ,סולימני ועוד וכל שבת בלומפילד היה sold out

XXX 10 באפריל 2013

אני הייתי בסוף שנות ה 80 בבלומפילד בהצגה משולשת. לא הוציאו את הקהל החוצה. אבל היו אולי פעמים שכן.

XXX 10 באפריל 2013

רק להזכיר שבבלומפילד של פעם נכנסו 21-22 אלף צופים.
כשמכבי חיפה תעבור לאיצטדיון גדול יותר, ה 13 אלף של בלומפילד הנוכחי יהוו בעיה כלכלית למכבי והפועל.

מאור 8 באפריל 2013

העונה הזאת כל כך מדהימה וכל כך מהנה שנזכור אותה לעולם, גם אם שנה הבאה נזכה שוב וגם אם נחזור למאבקי אמצע הטבלה. יש משהו מיוחד, בכל רגע בבלומפילד.
הדוגמה הכי טובה היתה במחצית של הדרבי.
כרגיל במחצית כולם התיישבו ושלחו נציגים לקיוסק ולשירותים, ברמקולים התחיל להתנגן שיר של עומר אדם, לפתע משום מקום התחילה חגיגה בצהוב, כל היציעים הצהובים נעמדו והתחילו לרקוד ולשיר.
מעולם לא חשבתי שאשיר שיר של עומר אדם.

אורן 9 באפריל 2013

וכמה יפה לראות פרשנים אובייקטיבים כמו צביקה שרף ושליימה,תומכים בזהבי וגוערים בהפועל(בניצוחו של "ברזי",העורך המהולל,כפי שפלט שליימה).הייתי מת לראות את צביקה שרף מדבר אם שרן ייני היה חוגג ככה בצד ההפוך.אבל הם ימשיכו לדבר על תרבות ספורט.

גיסנו 9 באפריל 2013

לומר על שלמה שרף שהוא בעד משהו במכבי זה כמו לומר שהשיער של פרימו טבעי או שהשיער של מאיר איינשטיין עדיין אופנתי.

אורן 9 באפריל 2013

זה ברור.אבל יותר מהכל הוא שונא את מי שפוגע בחברים שלו.במקרה הזה זה טביב.אם לא היה טביב-הוא לא היה מפתח אנטי כזה.איך מדברים על תרבות ספורט כשהוא שם?לפחות הוא לא שלט על הפה שלו בהתחלה והודה שברזילי כיוון אותם לדבר ככה.

גיסנו 9 באפריל 2013

אפשר לצערי לספור על יד אחת את הפרשנים חסרי האינטרסים ו/או מקורבים בתקשורת בארץ.

אילי 9 באפריל 2013

לקחת את "יציע העיתונות" כדוגמא לתרבות ספורט, זה כמו לקחת את בית"ר ירושלים כדוגמא לניהול תקין. בחייך.
אני דווקא לוקח את הטור המעולה של עומרי אפק בספורט5 על כל עניין זהבי. אי אפשר לחשוד בו שהוא פרו-מכבי, זה בטוח. הוא מסביר את זה בצורה מעולה.
שאלה, אחרי מה שהקהל של הפועל עשה לו, למה שזהבי לא יחגוג את השער הזה? עד עכשיו אני לא מבין.

צהובה 9 באפריל 2013

תענוג כרגיל! שוב אני אחסוך דברים שנאמרו ואציין 2 דברים –
1. אני חושבת שמקרה ערן זהבי בכלל לא בר השוואה למקרה רונאלדו, במיוחד כי רונאלדו לא סתם חצה לצד השני של העיר, הוא פאקינג חצה את הים! כשאתה משחק במדינה אחרת ובמקרה רצה הגורל ואתה נפגש עם קבוצה לשעבר, אין לך שום סיבה להפגין כל רגש שהוא. לא עוינות ולא התנצלות. אלא אם כן אתה ראול גונזאלס. ובהזדמנות זו, בנוסף לראול, אני אציין את ראיין גיגס ופרנצ'סקו טוטי (כולם שחקנים נהדרים שגם בזכותם אני אוהבת כדורגל), והם באמת סמלים בעידן המודרני (ברור שיש עוד וכולם בסביבות אותו גיל). אם מדובר בישראלים צעירים, אני מקווה שעוד כמה שנים נוכל להגיד את אותו דבר על הקפיטן האהוב עלינו (הלא הוא שרן ייני). מעבר לזה, אין לנו מה להתלונן כששחקנים הולכים אחרי הכסף. זו העבודה שלהם.
2. זה אמנם לא יפה לנצנץ, אבל כל העונה לא הייתי בבלומפילד (אלא רק בכמה משחקי חוץ), ובמהלך השבוע הזה כל מה שראיתי זה מכבי. חלק יכנו אותי "סטייק" (אוהדים שמחכים לחיפה או הפועל כדי לבוא למשחקים) אבל כן, הייתי נגד חיפה, ואז בק"ש ואז בדרבי, וזה היה תענוג שלא זכור לי כבר הרבה זמן!!! אז איזה מזל שהמשחקים היו בשבת (ויש הסעות מאורגנות מאזור הצפון למשחקים של מכבי) והחלטתי לבוא לשבוע המטורף הזה! ההתלהבות עוד לא שככה, וכבר יש עוד משחק! איזו עונה נהדרת :)

גיסנו 9 באפריל 2013

כמה קטנות נוספות:
1) בתכלס? לא חשבתי שהמשחק הזה יהיה כ"כ קל.
2) הרגע המדובר ההוא במחצית – פשוט מדהים. וואו. ובגלל בעיות הקליטה המרובות בבלומפילד הוא הגיע בערך במקביל לדיווחים על השוויון של קרית שמונה והרבה לפני הדיווחים על שער הנצחון של חיפה, ככה שזו הייתה מין אופוריה משולבת. כנראה שלא משנה כמה הטכנולוגיה תתקדם, תמיד נצטרך את ההוא עם הטרנזיסטור ביציע….

3) שי אבוטבול באמת למד המון מיוסי אבוקסיס. בהתחלה חשבתי שזה נשאר בגבולות המגרש – תיקולים מגעילים שמיד אחריהם בא הבכי לשופט, בעיטה טובה מרחוק ומסירות והגבהות מדוייקות. הפעם נחשפתי לדבר החדש שאבוטבול למד – שיטת אובקסיס לראיונות.
מי מאיתנו לא זוכר את שלל הראיונות שנפתחו במשפט "אני לא אדבר על השופטים היום" ומיד לאחריהם נשטחו שלל טענות (בערך חצי מהמקרים משוללות בסיס) על שיפוט המשחק שהסתיים זה מכבר. אז אבוטבול אמר "אני לא אגיד לערן מה לעשות ואיך להתנהג" ואז הסביר שזהבי צריך להיות צנוע ומאופק. "אני לא אדבר על שחקנים אחרים ולא אנקוב בשמות" ואז שטח את סיפורו הנוגע ללב של כריסטיאנו רונאלדו. והכי עצבן אותי במפגן הצביעות – השימוש בביטוי "כבוד למקצוע". שחקן שבילה שנתיים מחות למגרשים בגלל תיקול מכוער, פשוט מחפש רגליים, והשיא היה הבעיטה שהתפספסה לו שאפילו לא הייתה במסווה של גליץ'. פשוט בעיטה. שם באמת תהיתי מה לעזאזל עבר לגרינפלד בראש שלא שלף אדום, ואולי הגיע הזמן להכניס תקדים כמו באנגליה וספרד, שעל סמך צילומי טלויזיה ניתן להשעות שחקן גם בדיעבד וגם אם לא הורחק במשחק עצמו.
אז אולי זהבי הגזים, ואולי לא. אולי יש יותר מדי דם רע עם המועדון, אולי זה בגלל שלל האיחולים הלבביים שקיבל ברגע שהתחיל מו"מ עם מכבי (עוד הרבה לפני שחתם בכלל). ואולי (ככל הנראה) באמת אכפת לו רק מעצמו ומההישגים שלו ושל המועדון הנוכחי בו הוא משחק – אתמול הפועל, היום מכבי ומחר אלוהים יודע איפה. אבל נאה דורש נאה מקיים, מי שמסביר כיסוחים באמוציות, שלא יבקש מהצד השני לשלוט באמוציות שלו. ושיגיד תודה שהוא לא קיבל 3 אדומים במקום לומר "אף אחד לא שבר רגל נכון?"

4) אם מהשבוע הזה הוצאנו 7 מ 9, והתיקו היחידי הוא זה שגם שמר על ההפרש מהמקום השני – אז עכשיו סוף סוף אני מרשה לעצמי להירגע קצת ולחייך באמת :)

גיסנו 9 באפריל 2013

בנושא זהבי, עלתה לי תהיה – האם קרלוס טבז כבש נגד יונייטד במדי הסיטי?

גיסנו 9 באפריל 2013

אחלה. מעניין אם באנגליה כ״כ זעמו על טבז, שעזב קבוצה בה כיכב בטונים צורמים, עבר ליריבה העירונית השנואה, כבש צמד וחגג בענק.

אילי 9 באפריל 2013

מעולה!

עדי הצהוב 9 באפריל 2013

לטל !
כל הכבוד שאתה מיטיב להביע את התחושות של אוהדי מכבי הותיקים.
גם אני שייך לדור שחווה את כשלונות שנות ה-80,והרגעים המרגשים של
תחילת שנות ה-90.בעיקר בכל מה שקשור לשליטה העירונית.
נראה שאנחנו חוזרים 20 שנה אחורה,אבל במובן החיובי.שוב אנחנו חוזים
בשילוב המנצח של ניהול טוב,צוות מקצועי מצויין ושחקנים שמייצגים את
המכביזם הטהור שכולל ווינריות ולחימה.

XXX 9 באפריל 2013

כבר כמעט 40 שנה מכבי והפועל עולות ויורדות כשכמעט אף פעם אין שיוויון בינהן. אין דבר כזה מצב טבעי של שליטה של מכבי. גם המאזן בדרבים (נדמה לי 44:45 להפועל) מראה על שוויון גמור ובטח שלא שליטה של מכבי.
לא זוכר מה היה לפני שנות ה 70, אבל שנות ה 70 היו של מכבי עם איזה 7 שנים בלי הפסד. הפועל תפסה שליטה בשנות ה 80, גם לה היו 7 שנים טובות בלי הפסד. מכבי שוב השתלטה בשנות ה 90. תחילת שנות ה 2000 היו מאוזנות (ואפילו מרוץ משותף צמוד לאליפות ב 2003), ואח"כ שליטה אדומה. ועכשיו שוב המטוטלת נוטה לכיוון מכבי.
אין שליטה של מכבי או הפועל לאורך השנים בכדורגל. טל, גיל, מכביסט וותיק ועוד כמה מפנטזים על דבר כזה. לא היה מעולם, מכבי והפועל תמיד במאבק שבו היתרון עובר מצד לצד.

יואבי 9 באפריל 2013

כמו שאוהבים להגיד במחוזותינו, אתה טועה ומטעה, כמי שגדל לכדורגל של שנות השמונים, שהיו אגב של חיפה,נתניה,ובית״ר בדיוק כמו שהיו של הפועל, הפועל לא שלטה בדרבים אבסולוטית, אפילו לא קרוב לזה. את הפער המטורף בדרבים פתחתם בעידן אלי כהן (1-0,דרסליה), וסיימתם בסטייל בעונת הדאבל האחרונה. מכבי ניצחה כמה דרבים בעידן הזה,אבל השליטה בגדול הייתה של הפועל. וראה זה פלא, עוד ניצחון קטן ושוב אנו בשווין.

XXX 10 באפריל 2013

"פתחתם, סיימתם"… אני אוהד מכבי בכלל.
היינו הולכים לדרבים בשנות ה 80 נגד סיני ומוריס ז'אנו בתקווה לניצחון ובידיעה שכמעט אין סיכוי. מ 78 עד 83 לא ניצחנו, ובכל שנות ה 80 ניצחנו רק פעמיים (!!!) בליגה לעומת 7 נצחונות להפועל.

בדוק פה:
http://wiki.red-fans.com/index.php?title=%D7%9C%D7%95%D7%97_%D7%9E%D7%A9%D7%97%D7%A7%D7%99_%D7%93%D7%A8%D7%91%D7%99_(%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%9C)

אזי 9 באפריל 2013

ומשהו שכחתי לכתוב, ונראה לי שאף אחד לא כתב בתגובות.
אני חלש, אתם חזק – אלירן!!! עטר!!!
זה מדהים מה שהשחקן הזה הפך להיות.
לתת ספרינט על 40 מטר ולרדת לגליץ' ליד הקרן שלנו דקה 86!
אין דברים כאלה! מלך אמיתי!

אין הרבה דברים כיפים בכדורגל כמו לראות שחקן, שיודע שיכול להיות כוכב, לוקח את עצמו בידיים ומבין שאם הוא יחשוב דבר אחרון על עצמו ועל הכוכבות שלו, זה יעלה אותו 4 דרגות למעלה.

אני מקווה שהסוויץ' בראש שלו כל כך גדול שהוא לא יעזוב אותנו…

XXX 9 באפריל 2013

עוד 2-3 מחזורים בלי שערים של אלירן יתחילו הדיבורים על איך שעטר לא יכול לשחק עם פריצה ושגארסיה לא מוצא את המערך הנכון.

יויו 9 באפריל 2013

זה נכון שעטר בתקופה פחות טובה בחודש וחצי האחרונים בכל מה שקשור לכיבוש שערים, אבל במקום להיעלם לחלוטין במגרש, הוא עושה יותר הגנה ומפרגן לחברים בהתקפה.

ההתבגרות שלו השנה זה משהו בלתי נתפס.

ברק 9 באפריל 2013

עוד מתוסכל… עוד קנאי… ירוק?

XXX 10 באפריל 2013

לא, דווקא אוהד מכבי ת"א.

אזי 9 באפריל 2013

כל עוד מנצחים, זה לא משנה (מבחינה מערכתית) אם הוא כובש או לא.
מה שכן, כל עוד הוא לא כובש, אני חושש לבריאותו.

ברק 9 באפריל 2013

אוהדי הפועל וחיפה.
לא מבין אתכם באמת. בעיקר את אוהדי חיפה, נתעלם לרגע מהאדומים.
אתם אוהדים את מועדון הכדורגל מספר 1 אחד, עם הבוס מספר אחד ומחלקת נוער חזקה. לא מבין את צרות העין וחוסר היכולת לפרגן.
אני מבין שאדומים לא יכולים לפרגן, אבל ירוקים? ירוקים מקנאה? לא לעניין.
זה כמו שאני כמכביסט יקנא ולא יפרגן אם חיפה / ירושלים לא ייקחו את גביע קופל (אליפות) בכדורסל.
שחררו, תנסו לחקות את המודל במהירות האפשרית, ותרימו את הרמה על המגרש. אם הייתי אוהד חיפה היה מציק לי יותר הסבוטאז' שעשו קייסי-חרזי והשחקנים לעטר בתחילת העונה, לא העובדה שמכבי תל אביב מפרקת את הליגה.
אדומים יקרים: נכון, קשה לחזור למקום הטבעי של קבוצה לוזרית שלא דומה לכלום. אבל בזה התהדרתם כל השנים – מעודדים ותומכים, לא משנה מה. אז זה הרגע שלכם.
הגלגל מסתובב ויכול להיות שהצוות הספרדי ימריא בקיץ לבלגיה / הולנד / בחזרה לספרד.
אז להתענג על כל רגע, לא להשתחצן, לקחת אליפות ולקוות להמשכיות

זהירות, אלופה בדרך 9 באפריל 2013

טל, שאפו!
טור מצוין, כרגיל.
תיארת באופן כמעט מדויק לחלוטין את התחושות שלי.
תמשיך ככה.

יואב 10 באפריל 2013

ערן שחקן נפלא ובדיוק מה שמכבי היתה צריכה. היכולות המגוונות שלו הופכות את הקישור של מכבי לשלם, עומקי, וגם גרזני.
ערן דוחף קדימה ולוקח סיכונים כי הוא חושב עומק כל הזמן. זה מצויין עבור ההתקפה ומתאים כמו כפפה לאלברמן האחראי המבוגר.

Comments closed