מחפש סיבות לאופטימיות

החלטתי לפנות לחבר כדי להתעודד לקראת משחק 2 במדריד

yellow-optimism

לא התכוונתי לכתוב משהו בין המשחקים, הרי כבר כתבתי עוד לפני המשחק הראשון שהסדרה עלולה להתפתח בצורה הזאת בדיוק. מבלי להתגאות בזה, צפיתי את ההפסד כפי שצפיתי את העליהום שיגיע אחריו. פשוט חפשו את השאלה של "מה יקרה כשמכבי תפסיד בצורה משכנעת" בטור הקודם, ואל תשכחו לקרוא את השאלה הבאה יחד עם התשובה.

האמת היא שקשה לי להיזכר כיצד הרגשתי אחרי המשחק הראשון מול פנאתינייקוס לפני שנה, או אחרי המשחק הראשון בויטוריה לפני שנתיים. אבל היום קצת קשה לי להאמין שהרגשתי כל כך שפוף. וזה למרות שההפסד במשחק הראשון לא הפתיע אותי.

ריאל נראתה קצת כמו קבוצת-על מול מכבי כשהרושם שנותרתי איתו הוא של "נוצץ". הסתכלתי על הקבוצה הספרדית ויכולתי להריח דרך הטלוויזיה את ניחוח הדולרים מהגופיות שלהם, מעין גרסת "Bling" לקבוצת כדורסל. אני לא מקבל את הרושם הזה כשאני מסתכל על ברצלונה למשל. ייתכן שזה משהו בגופיות הלבנות הבוהקות האלה שגורם לי אוטומטית להסתכל על הסגל הזה ולחשוב "יקר" הרבה יותר יקר מהסגל הצהוב-כחול הנמצא ממול.

למרות שאני מתגאה בכך שאני בדרך כלל מתנהג כאוהד מחושב, אחראי ורציונאלי, לפעמים הגנים של אבא שלי משתלטים עלי ואני הופך לאוהד פסמיסט. כי כרגע, איני רואה כיצד קבוצה כמו מכבי ת"א מסוגלת להפגין משחק כדורסל סביר-פלוס מול קבוצה כל כך מושלמת ועשירה כמו ריאל.

אז החלטתי לפנות לחברי גיל ישי שיעזור לי קצת. אז גיל, בבקשה תעזור לי קצת!

גיל:

טוב, אז כמוך גם אני ידעתי שזה יקרה. גם בגלל שזה קרה בשתי הסדרות הקודמות וגם בגלל שאנחנו כבר בעסק הזה לא מאתמול. מכבי? בספרד? משחק ראשון? מדובר במתכון בטוח לנפילה חופשית.

אבל אני חייב לומר לך שלא נפלתי מהמשחק של ריאל. למען האמת, על אף ההשפלה יצאתי עם הרגשה שזה בהחלט אפשרי. ברבע היחיד שמכבי הראתה משהו שדומה לכדורסל היא הובילה ב-9. ברבע השני זה לא היה דומה לכלום ובמחצית השנייה היה הרושם שבלאט כבר מחכה לתבוסה על מנת "להרדים" את לאסו.

תסתכל על העובדות. ההגנה של מכבי לא תפקדה ועדיין ספגה רק 79 נקודות בחוץ כשרוב הסלים של ריאל היו בהתקפה מתפרצת או בהתקפת מעבר. במשחק מסודר הם די מוגבלים, בעיקר אם סוגרים אותם כמו שצריך לריבאונד. ברור שעל פניו הם קבוצה טובה ועשירה יותר ממכבי, אבל גם קאחה לבוראל הייתה ותראה איך זה נגמר.

טל:

רגע רגע רגע. אני רוצה לקרוא שוב את הדברים שלך כדי לוודא שראיתי נכון. כתבת כאן שלא נפלת מריאל? יש מצב שזה בגלל שהיית כבר שכוב על הרצפה שיכור כשאתה לא מסוגל להבדיל בין הגופיות של השחקנים?

תראה, אני ממש רוצה לחשוב שזה אפשרי, כמוך. אבל לפעמים אנחנו לא מסוגלים לראות, אפילו בעזרת הדמיון שלנו, מעבר למחסום מסוים, והמשחק בליל רביעי מהווה כרגע מחסום גבוה במיוחד בשבילי. אחרי תצוגה כזו חד צדדית, קשה לי לדמיין סיטואציה שבה מכבי בכלל נשארת קרוב אל ריאל במהלך 40 דקות של כדורסל (ואציין שאת המחשבה הזו אני דווקא כן זוכר שחשתי בשנה שעברה בין המשחק הראשון לשני).

אז אני יודע שלמעשה מכבי שיחקה ללא קו אחורי שלשום, כשהקבוצה לא קיבלה כלום מיוגב, היקמן, לוגאן ורוט (אלא אם אתה מחשיב שישה איבודים כמשהו). ואני יודע שסמית׳ לא הופיע בפעם הראשונה השנה למשחק, גם ג'יימס. ואני יודע שפלאניניץ׳ דווקא כן שיחק כהרגלו (דווקא כשקיווינו שלא). ואני יודע שסביר להניח שזה לא יחזור על עצמו היום הערב. ועדיין, כל כך קשה לי לראות אותם נותנים לספרדים מצ'-אפ טוב.

גיל:

תראה, בוא נסתכל על הדברים קצת אחרת. ברצלונה היא קבוצה טובה יותר מריאל לדעתי (על אף העובדה שריאל מובילה בבטחה את הטבלה בספרד). למרות זאת, רק לפני שבוע ברצלונה הזיעה עד שהיא ניצחה את מכבי תל אביב. בבית. בהרכב מלא. ואף אחד לא יכול להגיד לי שברצלונה "לא התאמצה".

מעבר לכך, אני מסכים איתך לגבי העובדה שמכבי לא קיבלה כלום מרובם המוחלט של הכלים שלה. אני אפילו אוסיף את ליאור אליהו, שהוא עדיין כלי חסר למרות שמכבי ניצחה בלעדיו יותר מאשר איתו. לעומת זאת, ריאל קיבלה משחק טוב ומעלה מכל הכלים המרכזיים שלה ואפילו משחק שיא מסרחיו רודריגז לאחר תקופה ארוכה שבה הוא לא בכושר.

חבר את הכל ותראה שבהנחה שמכבי היום חוזרת לצורה שבה היא שיחקה את משחקי החוץ שלה בזמן האחרון ובנוסף מקבלת משחק טוב פלוס מרוב או כל הכלים המרכזיים שלה, היא אמורה להיות צמודה לריאל במשך 40 דקות (פלוס מינוס ריצות כאלה ואחרות של אחת הקבוצות). אפילו אם ריאל תיתן משחק כמו ביום רביעי.

טל:

טוב, האמת שלא הסתכלתי על זה ככה. הנקודה עם ברצלונה היא הגיונית ומעט מעודדת. אם מכבי נשארה איתה לאורך כל המשחק רק לפני שבוע והייתה שחרור מוצלח אחד של כדור מהארכה, אז אולי זה בכל זאת אפשרי לעשות זאת במדריד מול ריאל. אני פשוט לא מבין איך בכל זאת הגעתי לנקודה הזאת, למרות תמרורי האזהרות שאני בעצמי הצבתי.

אבל אם כבר הזכרת את השם המושמץ ביותר מכבי כיום, ליאור אליהו, הרשה לי להוסיף כמה מילים משלי. כפי שכבר רשמתי בטור האחרון, אני פשוט לא קונה את כל התיאוריות שהבן אדם מזיק לקבוצה ולא משפר אותה וחושב שכרגע הוא נשפט בצורה לא הוגנת על ידי אוהדים ופרשנים.

אין ספק שהוא לא אותו ליאור מאז הפציעה, אבל עם השביתה בליגה הישראלית, היה לו מעט מאד זמן לנסות ולחזיר את עצמו לכושר כשכל דקת משחק של מכבי ת"א ביורוליג בחודשיים האחרונים הייתה קריטית בצורה כזו או אחרת.

הדבר היחיד שהרגיז אותי אצל בלאט במשחק האחרון, היה העובדה שהוא לא שיתף את אליהו גם כשהמשחק היה למעשה גמור, ואלה היו דקות מצוינות בשבילו להשתפשף ולהרגיש מגרש בפעם הראשונה מזה זמן רב ברמה כל כך גבוהה. ההפרש של ריאל החל לטפס ולטפס ולקראת סוף הרבע השלישי, וזה היה הזמן לתת לאליהו כ-10 דקות כדורסל ללא החשש שישפיע לרעה על המשחק (בלתי אפשרי ביום רביעי בערב). אבל בלאט חיכה לדקה ה-34 של המשחק כדי לשתף אותו לשתי דקות בלבד (!!).

אני חושב שתסכים איתי שכדי להשאיר לנו סיכוי בהמשך הסדרה, בלאט חייב סגל רחב ככל האפשר. ולמרות שהייתה לו הזדמנות לנסות ולהרוויח עוד שחקן, בנסיבות פחות מעודדות אמנם, הוא לא לקח אותה וחבל.

גיל:

אני חושב שבלאט עשה נכון כשלא שיתף את ליאור אליהו. הדבר האחרון ששחקן ללא ביטחון צריך זה להיות משותף במשחק שבו ההפרש רק הולך וגדל, הביטחון הכללי של הקבוצה מתחת לפרקט, הקבוצה היריבה במומנטום ועוד מול קהל כזה. עזוב, ותר. תן לו לזרוק ולזרוק ולזרוק למחרת באימון, תן לגודס או דרק לתת לו קצת פלפל בגויאבה והלאה למשחק מספר 2.

כדי להשאיר סיכוי בסדרה, בלאט יצטרך להשתמש בסגל כמה שיותר רחב, זה נכון. בעיקר בגלל שצריך כמה שיותר רגליים, ידיים וציפורניים בהגנה. מה שצריך לעשות הערב, זה להתחיל לשחק לאט. לייאש את ריאל מהרגע הראשון. לשחק משחק של 135-145 נקודות. משחק מסודר, איטי. מין קרב חפירות כזה. כזה שיגרום לרודי פרננדז לחרוק שיניים מרוב עצבים.

לחזור למשחק של חדירות והוצאה החוצה. לשחק הגנה גמישה, יד על הפנים של קארול ולסגור בריבאונד (לא רק שון ג'יימס וקיינר מדלי). מעל לכל, בהמשך לדברים שקראתי אתמול, בלאט צריך לנצל את כל הרגעים בהם לאסו משחק עם הרכבים לא נכונים על מנת לצבור יתרונות בהתקפה.

וכמו בסדרות הקודמות, ניצחון במשחק מספר 2 יוביל לניצחון במשחק מספר 3.

טל:

אני לגמרי בעד שפרננדס יחרוק שיניים מרוב עצבים, אני לגמרי בעד הרכבים לא נכונים של לאסו ואני לגמרי בעד שניצחון במשחק 2 יוביל לניצחון במשחק 3. אני פשוט לא יודע אם מכבי בעד הדברים הללו.

ולמרות שאני (שוב) פסימי, אני תוהה אם בכלל שווה לי להוציא את עצמי מזה ולשכנע את עצמי שיהיה בסדר ושהיינו באותו המצב בשנתיים האחרונות. כפי המשפט המפורסם אומר, מי שלא לומד מהעבר נגזר עליו לחזור עליו, ואני לגמרי מוכן לחזור על העבר היום בערב.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

לאט לאט
שבתרבות - משחקי הכס ועוד נקודות לסיכום השבוע

50 Comments

אלון רייכמן 12 באפריל 2013

אני נוטה להסכים עם גיל בגדול.
מכבי לא באמת כזו גרועה וריאל לא כזו אדירה.
ביום טוב יותר של מכבי וחלש יותר של ריאל, אפשר להפתיע ולנצח שם.
ואחרי שאמרתי את כל זה – אני עדיין חושש, לצערי, שמכבי תפסיד גם הערב…

עדי אבני (הרבי מיעוטו) 12 באפריל 2013

זה נחמד שאתם צריכים שיר של מייצג רוח הפועל, עלי מוהר, בכדי לשאוב עידוד מהפסד

תני 12 באפריל 2013

טל,
אם תבדוק את תגובתי לטור הקודם שלך תראה שכתבתי שביום רביעי נחטוף 30 הפרש וביום שישי ננצח בשתיים-שלוש.
לכן במהלך המשחק הראשון הייתי רגוע להדהים.
החלק הראשון של הנבואה דפק כמו שעון. לא נותר אלא לחכות להגשמת הנבואה במלואה :-)

רועי 12 באפריל 2013

שוב פעם ליאור אליהו ? seriously ?
גם אחרי החרפה של פתיחת הרבע השני ?
אני מפנה אותך לטור של עידו אשד מאתמול, משקף את הרגשתי המדויקת לגבי אליהו :
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4366747,00.html

זיק 12 באפריל 2013

זה אחד הטורים היותר מעוותים שמישהו כתב אי פעם.
מבלי להיכנס בכלל לשאלה האם ליאור כן או לא, איך אפשר לשפוט אותו על משחק שהוא חוזר אחרי חודשיים ללא משחק וחמש דקות משחק?
זה טור נוטף ארס חסר כל הגיון.
אני דווקא חושב שבאמצע הרבע השלישי, כשהיה ברור לאן המשחק הולך, בלאט היה צריך לזרוק את ליאור למגרש שיזיע קצת, כדיי שאולי נקבל ממנו כמה דקות במשחקי ההמשך (גם את פלאניניץ', אבל רק כדיי לשמור על הרגליים של ג'יימס טריות).

למען הגילוי הנאות, אני לא מחזיק מאליהו וחושב שהוא שחקן עם יותר חסרונות מיתרונות.

רועי 12 באפריל 2013

למה מעוות ? זה בדיוק מה שהרגשתי כשראיתי אותו משוטט על הפרקט.
כשהיתרון ירד מ 26-14 ל 26-18 תוך חצי דקה בערך, צרחתי על הטלויזיה שיוציא אותו, היה כל כך ברור לי איך זה ייגמר. (הוא לא הוציא אותו, ההתדרדרות נמשכה).
אני לא מפיל את כל התיק על ליאור אליהו, אבל הדקות שלו על הפרקט סימנו את תחילת הסוף.
הכל זה חוכמה בדיעבד, אבל אין לדעת מה היה קורה אם הוא לא היה משחק, ההפרש היה מחזיק עוד כמה דקות, או עולה ל 15-17 הפרש, ייתכן שהיה משחק אחר לגמרי.

זיק 12 באפריל 2013

לפעמים נדמה לי שאנשים שוכחים ששחקנים לא יכולים לשחק 40 דקות…
מה לעשות, צריך לתת לאנשים לנשום.
איפשהו בסדרה של הטוב מחמש, תצטרך גם כמה דקות משוגעות של גויאבות מליאור.

שי 12 באפריל 2013

למה הם לא מסוגלים לשחק 40 דק' ?? הם בכושר טוב אז למה הם מתעייפים אחרי 5 דק'?

איציק 12 באפריל 2013

כדורסל זה לא כדורגל, אי-אפשר לנוח על המגרש.

טל בן יהודה 12 באפריל 2013

רועי,

אני שמח שהפנת לטור הזה.
אני בדרך כלל נהנה לקרוא את אשד, אבל מרגיש שהפעם הוא קטל כדי לקטול.
משהו באופן שבו הוא "הרג" את אליהו מרגיש לי לא מוצדק.

הרי הכי קל לומר "אם אליהו לא היה נכנס, אז מכבי לא הייתה מתמוטטת ככה".
אבל האמת היא שהוא לא יודע, הוא מניח. כפי שאני יכול להניח שהשארת קיינר-מדלי על המגרש לא הייתה משנה במאומה את הרבע השני של 24-4 לספרדים.

כפי שציינתי בטור, אני מרגיש שאליהו הפך לשק חבטות ואנשים מנפחים את "חוסר יכולת" שלו.

איציק 12 באפריל 2013

אליהו הוא אחד השחקנים הכי טובים שאני מכיר במשחק חופזי וניצול חורים בהגנת יריב. יש לא טנוע למקום פנוי לקבלת קרש סל וגויבה קטלנית (זה שכרגע היא לא נכנסת, זה קורה). העיניין הוא שמול קבוצות חזקות אין הרבה חורים ומשחק חופשי. בכול שאר הפרמטרים הוא בינוני ומטה, ובנושא מאבק על הכדור הוא נמצא נעדר בצורה מבישה. לכןם מול קבוצות בינוניות או בליגה הישראלית ניתן להחביא את חסרונותיו ויתרונותיו בולטים מאוד. מול קבוצות מהדרג הראשון או כאלו שמתדפקות למפתן הדרג הראשון היתרונות נמוגים והחסרונות בולטים לעיני כל.
למרות גילו, קשה לי להאמין שהוא לא יכול להשתפר בנקודות החולשה, אך באותו הזמן, אך לפי ניסיון העבר, קשה לי להאמין שהוא אכן ישתפר.

איציק 12 באפריל 2013

/*תנועה*/

פאןפאן 12 באפריל 2013

מסכים לחלוטין – הגזמה פראית של אשד!
יאללה – כאילו מכבי נצצו ואליהו היה היחיד שלא תיפקד.
אני לא מחזיק מאליהו – אבל אין עוררין שאפשר וצריך להפיק ממנו יותר
השיטה של בלאט פוגעת בו וזה בטוח אבל רבאק קשה מאוד לשמור עליו ושהוא יודע לעשות יופי של מסירות בין גבוהים לאחרונה
אני גם מאלו שצפו 20 הפרש במשחק הראשון בתקווה שנגנוב את המשחק השני ולא נותר אלא לראות אם זה יתממש
ריאל נתנו משחק שיא מכבי היו בקאנטים – גרוע מזה לא יכול להיות אבל בהחלט ייתכן ונפסיד גם היום ונצטרך לנקנק אותם בנוקיה
בהמשך לפוסטים על רוח המועדון אנחנו יודעים שזה אפשרי, השחקנים יודעים את זה וגם הצוות המקצועי אז בואו נקווה שיוגב יתעורר שסמית יחזור לעצמו, ששון יבוא לעבודה והיקמן ימשיך להראות לנו שהוא חתול רחוב ראוי ביותר
מסכים עם הביקורת על בלאט לגבי הרבע הרביעי – הוא היה חייב לתת מנוחה לכלים הכבדים שלו ולרענן את ההרכבים
מה שמדאיג אותי ביותר זה פרצופי הדיכאון שראיתי אצל שחקנים מסוימים עוד ברבע השלישי – יש לו מעט מרמור שם ואני מקווה שגודס את שארפ יאזנו קצת את הדיקטטור האינטלגנט…
יאללה מכבי

אדם בן דוד 12 באפריל 2013

אני מודה שלא קראתי את כל הטור. אין לי סבלנות לניתוח מקצועי של סדרה שלא ראיתי ולא אראה. הספיק לי לקרוא את המשפט "ויכולתי להריח דרך הטלוויזיה את ניחוח הדולרים מהגופיות שלהם, מעין גרסת "Bling" לקבוצת כדורסל". קארמה איז א ביץ'.

פאלאסיו 12 באפריל 2013

באמת קטונתי אבל נראה שפשוט למכבי אין סיכוי ברמות האלה בגלל עמדת הסנטר.
יש להם סנטר אחד ברמה הזו למשך 20 דקות (ג'יימס משקיע המון ומתעייף מהר) וכל שאר מחצית המשחק זה פשוט רצון "להחזיק מעמד" עם כמה שפחות נפגעים עד שג'יימס חוזר.
קשה מאוד לנצח ככה.

לבוני הסגל (הנהלה / בלאט / מחלקת הסקאוטינג) פתרונים.

שי 12 באפריל 2013

למה פניני לא יכול להחליף ת'סנטר?

איציק 12 באפריל 2013

ששלוש תי הערות קטנות:
1. "להתלונן" על ריח הכסף של ריאל כשאתה אוהד מכבי, ומגן על יתרון תקציבי על כל שעל, זה לספק תחמושת שהפכה בין רגע לקונבנציונרלית ;)
2. לא הפריע לי רמתו של אליהו, כי כולם היו על הפנים, כמו שהפריע לי האפטיות שלו. כולם נלחמים על הכדור, מפסידים אותו, והוא צופה מהצד כאילו זה לא המאבק שלו.
3. למה כל פעם שאני רואה את פלאניניץ' אני מרגיש געגועים אזים לאיציק כהן???

טל בן יהודה 12 באפריל 2013

אם יצא לזה נימה של "התלוננות", אז כנראה שלא הבהרתי את כוונתי בצורה הכי טובה.
אני לא מתלונן, ולא זה היה המצב – הייתי מודע לאירוניה.

אלא רק ציינתי את ההרגשה שקיבלתי מהם, משהו שלא קיבלתי כששיחקתי למשל מול ברצלונה כפי שכבר ציינתי (ואני מניח שהתקציבים של שתי הקבוצות לא רחוקים אחד מהשני)

איציק 12 באפריל 2013

כלומר אתה מבקש להחזיר את הטענה בחזרה לנשק בילתי-קונבנציונאלי :-)
דוקא ריח הכסף תמיד היה לי מהליקרס עם הג'ל על השיער ובשנים אחרונות ממיאמי. מריאל דוקא לא, לטעמי, היה להם הרבה יותר זוהר בימי קורבלאן, בראבנדר, שג'רביאק.

אדום עולה 12 באפריל 2013

ביום חמישי הגעתי לישיבה עם הרבה צהובים בחדר וחיוך בינוני על הפנים , העקיצות הרגילות על כן מייצגים או לא מייצגים את ישראל הסתיימו ואז אחד הצהובים שלף את קלף הכסף ומה כבר בלאט יכול לעשות , לא הספקתי להגיב ואחד אחר קפץ ואמר לי תעזוב כדורסל והתחיל עם סדרת עקיצות בנושא הדרבי .
חתכתי את הדיון ונכנסתי בצהובים בנושאי עבודה קמת מעבר לרגיל , אין ספק שלמזלי חלקם נמצאים בדרגים נמוכים ממני בהיררכיה הארגונית .

אז ה2 גרושים שלי על התפישה הצהובה לגביי כסף היא כזו .
יתרון כלכלי ביורוליג = פער בלתי ניתן לסגירה .
יתרון כלכלי ברמת תקציב של קבוצה אחת שווה ל11 אחרות = סביבת תחרות הגיונית
יתרון כלכלי בליגת העל כדורגל = מקצוענות .

רשע וטוב לו,

איציק 12 באפריל 2013

אדום,
אתה יורה למטרה הלא נכונה. אני אוהד מכבי בכדורסל. לא אוהב את התרוץ הזה נגד מכבי ולא אוהב כשמכבי משתמשים בזה. אני מודע לכך שכסף נותן יתרון, אך לדידי: ראשית, היתרון לא אבסולוטי ולא מסביר שליטה למשך שנים באופן מוחלט; שנית, חסר לך, לך תשיג עוד. לא יכול או לא רוצה, זבש"ך. אני אומר זאת לכם ואני אומר זאת למכבי.

גיסנו 12 באפריל 2013

יתרון כלכלי ביורוליג = פער שניתן לסגירה ע"י צמצום הפער הכלכלי מה שכרגע לא נראה ריאלי בעתיד הקרוב.

יתרון כלכלי ברמת תקציב של קבוצה אחת שווה ל 11 אחרות = מתי מישהו מה 11 האחרות ניסתה להרים לעצמה את התקציב ולשפר את עצמה מקצועית במקום רק לנסות להגביל את מכבי? האחרון שניסה באמת למיטב ידיעתי אמור להשתחרר בקרוב מהכלא אחרי שסחר בנשק וטכנולוגיות עם האיראנים. השאר רק מתלוננים ואז מנסים להעביר חוקים שונים ומשונים ושינויי שיטה, במקום לנסות להרים את עצמם.

יתרון כלכלי בליגת העל בכדורגל = מקפצה למקצוענות. כי ב 10 שנים האחרונות שלמכבי היה יתרון כלכלי (וכל שנה היה לה תקציב אחד מ 3 הגדולים בליגה) והתוצאות היו בזיוניות, זה לא הפריע לכם. להיפך, נהניתם ללגלג על הכסף שהולך לפח. ועכשיו כשיש מקצוענות והתקציב מנוצל כמו שצריך, פתאום זה רק הכסף וכל שאר הדיבורים זה שטויות ומכבי בעצם קבוצה פח ומזלה שהפועל כאלה גרועים וראובן עטר והצ'צ'נים וקים ג'ונג און והפלישה ממאדים, אחרת כל שאר הקבוצות היו הרבה יותר טובות ממנה והיא הייתה מסיימת מקום שישי בלחץ.

אדום עולה 12 באפריל 2013

גיסנו – הכנסת את קלף סוחר הנשק האירני . כנראה שנגענו בנקודה רגישה .
איציק – אהבתי את הטיפ הכלכלי , חסר לך כסף , לך תשיג עוד , איך לא חשבתי על זה קודם .

הפער הכלכלי בליגה בכדורסל בישראל , הוא פשע נגד התחרות , ברמה שרשות ההגבלים היתה צריכה להתערב פה , בכדורגל הוא פשוט מפתח למקצוענות , פער סביר שאפשר לחיות אתו , אבל עדיין מקדם משמעותי והמקצוענות שהוא רוכש לא היתה יכולה לשגשג בלעדיו – רוצה לוי תן לגורדי ואוסקר את כל הכסף עבור צוות ניהולי בכיר אבל תן לו תקציב שחקנים באזור של מכבי חיפה וקצת יותר ואני לא בטוח שהיינו רואים פה אליפות .
אני לא בטוח שדמאויו אם התקציב הנמוך שלו הוא פחות מקצוען ממה שהכסף של גולדהאר מאפשר לספרדים .

מכבי ביורוליג קבוצה עם תקציב בסדר גודל של מקום 10 במפעל עם אפס תחרות בליגה המקומית שחוגגת העפלה לשמונה הגדולות כפלא כלכלי מול ״הגדולות והעשירות של היבשת״ – אין לכם כסף כמו לחימקי , לכו תשיגו עוד.

איציק 13 באפריל 2013

אדום,
היתי יכול לחיות עם הטענות שלך אם זה היה כך נניח ב-15 שנים אחרונות, אך למה זה היה כך כלהפועל תל-אביב ואולי גם רמת גן לא היתה בעיה, ההיסתדרות שפכה כסף. את הכסף שלי, כסף ציבורי על הפועל תל-אביב. לא היו אמורים להיות כאלו פערים ועדיין מכבי שלטה. לכן קודם כל לרוץ לכסף זה לא נכון, יש סיבות יותר עמוקות. כנראה אותן הסיבות שכיום הפועל מנוהלת על-ידי אוהדים ולא מצליחה למצוא ספונסרים רציניים, בעלים עם תקציב, למרות שזו הקבוצה הכי מקושרת מבחינה פוליטית (בכדורסל כמובן) וגם מבין אנשי התקשורת ובעלי הון לא חסר אוהדים. דברים דומים ניתן לומר גם לגבי הפועל ירושלים רק עם היסטוריה קצרה יותר. למה בעלים מפחדים להתקרב אליכם. לחולון באים והולכים, לחיפה בא משהו, גם לאילת, ולהפועל תל-אביב לא. מה יש שמפחיד אותם? וכן, מי שחסר לו כסף שישיג עוד. סטארט-אפ שצריך כסף חורש כל פינה, למה אגודת כדורסל לא תעשה זאת? אולי כי סטארט-אפ מאמין שיש לו משהו טוב ביד…

אדום עולה 13 באפריל 2013

איציק , ללכת להסתדרות זה טיעון בבחינת חזרת התיישנות , אם כסף ציבורי אפשר גם לדבר על הערוץ הראשון ועל החריגות שיצר מר שמואל ״אני בתאילנד״ פרנקל כשהיא מופקד על השיפוץ בנוקיה .
תרצה או לא גם במכבי כדורסל זרם הרבה כסף ציבורי . שהוא גם כסף שלי .
דרך אגב לפדרמן יש היום בפטוכימיים חוב אגחים עצום שכנראה גם הוא יירד מפנסיה שלי ושלך, אל זה לא קשור לחולי הנקודתי שאנחנו דנים פה.

בכדורסל בניגוד גמור לכדורגל קיים כשל שוק חמור מזה יותר מ2 עשורים , ותפקיד הרגולטור היה להתערב מזמן ולחזק את החלש.
ההשוואה לסטארט אפ היא מטעה ודמגוגית ,פשוט כך . רוב הסטארט אפ נכשלים , המצליחים מוכרים את עצמם למונופולים ואחוז קטן הופך בעצמו למונופול , תפקיד קבוצות הכדורסל בישראל אינו לגדל רעיון /שחקן למונופול אלא לייצר לו תחות אמיתית .
רגולטור אמיץ לא היה שולח את גולן טלקום לגייס כסף להתחרות במונופולים ללא תמיכה ושינוי שוק אמיתי .

לגביי הפועל כדורגל , היא לא הקבוצה הכי מקושרת פוליטית , השלטון בישראל ימני וליכודניקי כבר 30 שנה ויותר , הקבוצה האהודה ביותר בשולחן הממשלה היא ביתר הכושלת כלכלית ולפיד מר מעמד הביניים הוא צהוב חזק .

אני גם די בטוח שלמכבי כדורסל יש הרבה ידידי מחלקה

איציק 13 באפריל 2013

אדום,
אתה שוב קופץ מהמקפצה הלא נכונה. כל מה שאתה כותב על הכסף הציבורי של מכבי או הקשרים שלה הוא נכון. אני לא מתוכח על זה בכלל. אני טוען שהיא לא היחידה שנהנתה מזה ולא היחידה שהיה לה סיכוי לפרוח. היא היחידה שניצלה זאת בחוכמה. אתה רוצה להעניש אותה על טיפשוט של אחרים. זה מוזר לי. רגולטור צריך כשכולם מתפקדים טוב ועדיין למשהו יש יתרון, סבתא נתנה מיליארד דולר, אמא הולידה שבעייה ש-220 וכולם הלכו לקבוצה אחת (דראפט פותר זאת). מה שהיה כאן, כולם עשו שטויות אז את זה שהצליח נגביל. שום רגולטור לא צריך להתערב, למרות שפינאל-פור זו רגולציה אבל מטומטמת שלא נותנת כלום לכדורסל פרט לחמרמורת קטנה במיקרים חריגים. במקום רגולטור, תסביר לי למה אין רוכש נורמאלי להפועל תל-אביב כדורסל. אני לא מדבר על ליצנים, משהו כמו גרינברג בחיפה, הרי הפועל, על-פניו, הרבה יותר אתרקטיבית, עם דרבי ושוק גדול בהרבה. אני לא מקנטר, אני רוצה שיהיה רוכש מוצלח, לא רק להפועל כי אם בכל הליגה. אני מצביע רק שיש משהו לא בסדר, ולהפיל מראש הכל על מכבי זה לא חכם ולא צודק.

גיסנו 13 באפריל 2013

ממש לא נקודה רגישה, פשוט איזה מרצה שלי זרק עליו איזה מילה לא מזמן. ובכל זאת, הוא עדיין האחרון שנכנס בכל הכוח ועם הרבה כסף ורצון לשנות משהו מלמטה, כמו שצריך. להביא עוד קבוצה לרמה של מכבי במקום לנסות לגרור את מכבי לרפש של שאר הליגה.

עם כסף אפשר להקנות יותר מקצוענות, זה נכון. אפשר גם להביא המון שחקנים לא באמת מקצוענים במלא כסף, להמשיף בשכונה שתמיד הייתה שם ולזרוק מליונים לפח (גם להגדרתכם). כמו שאמרתי, כשהיה כסף שלא הביא כלום לא הייתה לכם בעיה עם זה. עכשיו הכסף מנוצל כמו שצריך אז הוא בעצם הסיבה היחידה והקבוצה בכלל לא כזאת טובה (אתה אולי מוכן לפרגן כשמצמידים לך אקדח וירטואלי לראש, אצל רובכם המנטרה היא "הקבוצה פח ורק בגלל שהליגה פח היא במקום ראשון").

מכבי ת"א ביורוליג הפכה לסוג של ארסנל – היא משביחה שחקנים (ע"ע הנדריקס, לנגפורד, ביינום, פארגו, פרקינס עד הפציעה וכו') שאז נלקחים ע"י קבוצות שיכולות או מוכנות לשלם להם יותר. לפעמים מגיעה קצת רחוק ולפעמים מודחת בבושת פנים, אבל בד"כ מגיעה לשמינית-רבע גמר בין השאר כי היריבות בשלב הראשון לרוב לא חזקות במיוחד. אין מספיק המשכיות ולאורך זמן זה בלתי אפשרי להחזיק קבוצה בטופ בצורה הזו. יש הברקות והבלחות, אבל כשאין מספיק תקציב (שוב, מברירת מחדל או מבחירה) אי אפשר להיות כל הזמן למעלה בספורט המקצועני של היום. תראה את פרטיזן שהדיחה את מכבי והגיעה לפיינל פור – הצליחה לגדל דור מוכשר מתחת לרדאר, בצירוף פגיעת בינגו משוגעת בשני זרים מעולים וזולים – ונתנה עונה אדירה. שנה אח"כ חצי קבוצה נחטפה ע"י קבוצות עם תקציב רציני יותר, ומה קורה איתם היום? 2 נצחונות בשלב הראשון והדחה מהמפעל.

ושוב לגבי ההצלבה – בתחילת העונה על הנייר מכבי הייתה אמורה להגיע בקלות יחסית להצלבה. הקבוצה לא מספיק טובה העונה, ואיך שהדברים התפתחו בדגש על הטופ 16 – ההגעה לשם הייתה הישג. בדיוק כמו הקאמבק של בארסה נגד מילאן, הרי עבור בארסה הגדולה הגעה לרבע גמר היא עניין של מה בכך. אבל לאור התפתחות העניינים זה הפך להישג גדול. בדיוק כמו משחק כדורגל שעל הנייר אתה אמור לנצח בקלות, אבל מוצא את עצמך בפיגור בדקה ה 91 וחוגג בשער השוויון בדקה ה 93 כאילו לקחת אליפות.

ככה זה, העולם דינמי.

אדום עולה 13 באפריל 2013

שימו את הפועל בצד . זה סדין אדום עבורכם .
בליגה בכדורסל יש עוד 10 קבוצות שלא יכולות להתחרות בכלים הוגנים , לא שווים .

לא משנה מי ניצל נכון תקציב בעבר , משנה המצב הקיים .
החוק לא בודק מי התחיל באיזו נקודת פתיחה , אלא מי הפך להיות מונופול ברגע נתון וברגע שהפך להיות מונופול בהגדרה משפטית ברורה של מחצית מנתח השוק הוא נושא עליו הגבלות ומחויבות הרגולטור לטפל בשחקנים הקטנים ולהגן עליהם .

רמי לוי התחיל מחנות בודדת , ניהל בתבונה את עסקיו והיום הוא השחקן מספר 3 בשוק שאין בו שחקן מרכזי , אם יהיה יום אחד רמי לוי מספיק גדול להיות מספר אחד יכולו עליו מגבלות קשות ואיש לא יתחשב בנקודת הפתיחה ההירואית שלו .

שחקן קטן ראוי להגנה , גם בעיני השחקן הגדול התנהלותו היא ״שכונה״ וגם אם הפך קטן בגלל טעויות בהתנהלות .

אדום עולה 13 באפריל 2013

רק כדאי להבהיר , המצב ביורוליג ובליגת העל בכדורגל שונה מהותית בעיני מליגת הכדורסל , שחקנים עשירים וחזקים יהיו תמיד ולספורט דרך נפלאה לצמצם פערים .
אולימפיאקוס וקרית שמונה זכו שנה שעברה בזכות רמת ניהול ואימון גבוהה ולא בזכות ארנק . וגם השנה למקצוענות בצהוב יש משקל רב .

מכבי כדורסל היא היוצא מן הכלל ובסביבת התחרות דהיום בליגת העל יש לטפל בכלים רגולטורים קשוחים כי עוד לא נולד המונופול שישפוט את עצמו וכי עובדת היותה של מכבי מונופול עוצמתי הינה ברורה .

איציק 13 באפריל 2013

אדום,
האם אתה מציע למכבי להכשל באופן עקבי ביורוליג, להוריד מיוזמתה את התקציב, להחתים בכוונה שחקנים גרועים כדי להכשל, רק כדי להיות כמו כולם ולא להחשב מונופול? נשמע לי מופרח. נראה לי שהכללים צריכים לאפשר פריחה של כולם ולא דריסה של החזק. חוץ מזה, מכבי אולי מונופול להגדרתך בישראל, אך שחקן בינוני פלוס באירופה, אז למה לשפוט רק לפי ישראל ולא לפי כללים גלובלים יותר? אתה לא מצפה מאוניברסיטה תוותר על מרצים/חוקרים מעולים רק כדי ללא למשוך את הסטודנטים הכי טובים ולא להיות מונופל של איכות. זה כמובן הקצנה כדי להדגיש נקודה, שלא הכל נמדד באותם כלים וצריך להיות הגיון בריא. לא כל מה שטוב לטעשיה, נכון גם לאקדמיה או ספורט. ספורט זה עשק כלכלי אבל לא באותו מובן כמו תעשיה ולא ניתן להכיל עליה את אותם החוקים.

אדום עולה 13 באפריל 2013

לא . אני מציע למכבי להמשיך ולעשות את המיטב שבכוחה כדי להיות ארגון הספורט הטוב ביותר שהיא מסוגלת להפיק מתקציבה ומעמדה .
אני מציע לרגולטור בישראל להציב כללי משחק שונים למונופול ולשחקנים הקטנים , להפנות כסף ציבורי היום בעוצמות גבוהות יותר לשחקנים הקטנים על חשבון המונופול , לעודד כניסת משקיעים חדשים דרך הטבות והקלות שונות .

אני חושב שהכרה של מנהלת הליגה , להלן הרגולטור במכבי כמונופול תהיה חלק מרכזי בשינוי , והפסקת השיח על מחדלי העבר כדי לאפשר שיח על הזדמנויות עתידיות .

הדוגמא שנתת היא רעה , אין אף מונופול ישראלי שהוא מספיק גדול כדי להיחשב גם כמונופול גלובלי , האם היית מצפה שבזק תזכה להקלות בתנאיה ולהפסקת ההתייחסות כלפיה כמונופול רק משום שכחברת תקשורת גלובלית היא פסיק קטנטן , האם אתה חושב שלצרכן הישראלי ריכוזיות בשוק התקשורת היא בריאה ?

מה שאני מצפה זה שמכבי תהיה מכבי , רק שפעם אחת הרגולטור יהיה רגולטור .

איציק 13 באפריל 2013

אדום,
אהבתי את ההתחלה שלך, ומאוד היתי רוצה שחקנים חדשים בשוק. תן לי דוגמא מה הרגולטור יכול לעשות כדי שבעוד, נניח, שלוש שנים, יהיו לפחות עוד שלוש קבוצות עם תקציב של לא פחות מ-8 מיליון דולר לעונה. אני יודע שזה פחות מתקציב מכבי, אבל זה כבר תקציב מכובד. אם יש משהו שהרגולטור מסוגל לעשות כדי לגרום לכך בלי להוריד את התקציב של מכבי בכוח, אני בעד. הלואי שכל הליגה הישראלית תהייה אם תקציב כזה כתקציב מינימום.

אדום עולה 13 באפריל 2013

במכרז הסלולרי קבעה המדינה שכל הכספים שגולן טלקום והוט מובייל השקיעו בדמי הזיכיון ומדובר על מאות מיליונים לכל חברה , יוחזרו אליהם במלואם בתנאי שיגיעו לנתח שוק של 7 אחוז (כל שחקן בנפרד) , התוצאה שכל לקוח חדש שווה היום לשחקנים החדשים יותר משום שהוא מקרב אותם לקוח אחד יותר לקבלת הכספים שהשקיעו .

עכשיו דמיין מצב שבו מובטח לכל משקיע חדש שיתחייב להעמיד תקציב מינימום (אתה זרקת 8 מליון דולר , להערכתי 2 שחקנים עם 5 ועוד 2 עם 3 ויש לנ ליגה אחרת לגמרי ) הקלות ובונוסים .

נניח שעלויות האבטחה , דמי שימוש במתקנים ועלויות תפעול שונות ישולמו על ידי המנהלת , הטוטו ומשרד הספורט .

המדינה מתגמלת מפעלים שעוברים לפריפריה , היא יכולה לתגמל משקיעים במנגנונים שכאלה , התנאי הוא שהכסף לא יילך אוטומטית , אלא רק תמורת מחויבות מצד קבוצות ומשקיעים באופן שיגדיל את הקופה .

על מכבי לא יופעל שום מנגנון ענישה , לא תקרת שכר ולא חוקים מגבילים , אבל היא כמונופול לא תוכל להינות מההטבות האלה .

רעיון . בטוח שאפשר לייצר עוד .

איציק 13 באפריל 2013

בגדול, אני בעד, רק צריך להזהר ממה שקרה בסלולר. ברגע שהם הגיעו למכסה, קיבלו את ההטבות, ומייד הרעו את תנאי הלקוחות כיוון שהיו מחירי פיקציה רק כדי לקבל את ההטבות ולא מחירים ריאליים בהם ניתן לנהל עסק רווחי. בכול אופן, אם אפשר לתת הטבות תמורת ביצועים (כמו שציינת) עד אשר יעמדו על הרגליים, אני בעד. רק שהיהיו בטיחות שכאשר יפסיקו את ההטבות הם עדיין ישקיעו את התקציבים הדרושים.

אדום עולה 13 באפריל 2013

איציק – הם עוד לא קיבלו את ההקלות . הם קרובים , אבל עוד לא קיבלו .
התחרות היום בסלולר נמצאת במקום אחר והצרכן מקבל הטבות אמיתיות , אבל כן , רגולציה פעילה זה הליך נושם ולא זבנג וגמרנו .

אדום עולה 13 באפריל 2013

המחרה בשוק משוכלל היא דינמית , אין פה מחירי פיקציה אלא משחק פוקר בין מספר שחקנים גדול , ככל שהמשחק מרובה משתתפים ההחמרה קשה ביותר , המחירים כמובן שיעלו בסוף והשוק ימצא נקודת איזון חדשה .
גם במצב של רגולציה פעילה .

אלעד 12 באפריל 2013

איציק, ליאור אליהו הוא שחקן שחייב לקבל ביטחון. רוב השחקנים כאלו, אבל יש כאלה שיותר מהשאר. בתקופות שהוא היה באנקר של מכבי, שהרגיש שסומכים עליו, ראית אותו מתלהב, מנהל את ההתקפה מעמדת הפאוור, אפילו מזיע קצת בהגנה.
אחרי תקופה שהוא לא משחק, וברקע כל הזמן נשמעים הניגונים נגדו, הוא נכנס במצב הכי גרוע מבחינתו. חסר ביטחון, ההתקפה לא עובדת בשבילו, הוא פשוט הלך לאיבוד. עבירת תוקף פה, חור בהגנה שם. הסתכלתי עליו, וראיתי את עצמי בגיל 11 בקט-סל, במשחק שכל הזריקות שלי הלכו החוצה וחטפנו בראש. אי אפשר להאשים אותו באפאטיות.

איציק 12 באפריל 2013

אלעד,
אם הוא כמוך בגיל 11, מצבו ממש חמור, אפילו אני לא השפלתי אותו ככה :-)
מסכים חלקית מאוד עם הניתוח שלך, אבל מצבו עוד יותר חמור כשאני חושב שהסנגטר של מתן נאור מסנגר גם עליו :-)
בכול אופן ביום רביעי הוא לא היה הסיבה להפסד.

אלעד 12 באפריל 2013

אגב מתן נאור…
מאז ליאור אליהו הפציע לחיינו עם ה"גויאבות" לא ראיתי שחקן אחד באירופה שהיה מסוגל לעצור את הזריקה הזו. עד כדי כך זה נשק התקפי יעיל. אחת הסיבות שאני מאוד אוהב את אליהו למרות שאני שונא את מכבי. השיחרור המהיר, המדוייק בד"כ, הפכו את הזריקה הזו לבלתי ניתנת לעצירה.
עד הדרבי האחרון – באחת הזריקות שלו, מתן נאור עלה בטיימינג מושלם – ראית שהוא ממש ידע מתי יבוא השיחרור ומאיפה, וחסם את הזריקה הזו. אינטלקט כדורסלני במיטבו. עכשיו, אם במכבי היה מישהו עם חצי מהשכל הזה…

איציק 12 באפריל 2013

נגעתי לך באיזה עצב ואתה מגיב על אוטומאט :-)

אלעד 12 באפריל 2013

עזוב, אחרי המשחק כולי חיוכים :)

איציק 13 באפריל 2013

האמת, אני לא מחייך, אבל לא מרגיש מועקה, כאילו זה לא משהו שצורב כמו שצריך היה לצרוב. כנראה שציפיתי לזה. הימרתי שיגמר ב-4 משחקים, אני מקווה שלא הימרתי על משחק אחד מיותר.

המלוח 12 באפריל 2013

נוטה להסכים עם גיל. מכבי הייתה באחד המשחקים המחורבנים שלה השנה, ולא הרגשתי מה שאני מרגיש במשחקים מול ברצלונה, לדוגמה- הייאוש הזה שלא משנה מה, ממישהו אתה תחטוף את המכה.
זה לא מובן לי איך מירזה בגיץ' (ההוא מהדאנק של פארגו) התגלגל להיות הסנטר הפותח של ריאל. האמת, אני חושב שג'יימס ופלאניניץ' עדיפים עליו ועל סלוטר. מצב מוזר עבור מכבי, להיות בעדיפות ב-5.
אני חושב שלקיינר-מדלי הגיע יותר קרדיט במשחק הזה, אבל החל מסוף הרבע השני היה קשה לדעת אם בלאט כבר ויתר ושומר כוחות.
מעניין אם במשחק צמוד נראה את מכבי עושים קצת "האק אה סלוטר" (וסליחה משאק על חילול הקודש)- הבן אדם פשוט נגר מהקו.

גיל מזימבבואה 12 באפריל 2013

ברגע שהוא הוציא את קיינר מדלי לפני סוף הרבע הראשון הרגשתי שהוא יחזור לשחק לא טוב ושמכבי תאבד את ההפרש.
שחקן כזה שתופס יד וביטחון אסור להוציא עד שהוא נופל מהרגליים.

ד"ר א 12 באפריל 2013

ממש כך. בלאט מפספס דקות מצויינות של שׂחקנים על ימין ועל שׂמאל. כשמישהו נכנס ל-zone, צריך להוציא מזה כל מה שאפשר, ודאי כשמדובר בשׂחקן כמו קיינר-מדלי, שהיתה לו עונה מחורבנת, ושאיש לא מצפה ממנו ל-40 דקות.

MOBY 12 באפריל 2013

היום אני כנראה אראה את המשחק (למרות שקשה לי לראותו מתעלה מעל ברצלונה פנאתיניקוס). טל אחד הפוסטים היותר הפועל ת"א שאני מכיר (זה יותר מתאים לרוזנים ודומיהם מאשר למה שאתה כותב בשאר הפוסטים שלך).
אז בתור אחד ששנה אחר שנה מתמודד מול קבוצה הרבה יותר עשירה עם נקודת התחלה לא הוגנת (כספי ציבור). אם הייתי מרגיש כמוך הייתי בודאי כמו שאר האקס אוהדי כדורסל בישראל. אבל לא כל משחק מתחיל 0-0 וזה בסך הכל משחק. יש לנצל יתרונות ולמזער חסרונות.
אני לא כל כך מבין למה אתה חושב שמשחק איטי הוא יתרון של ת"א. משחק חפירות מול "הגבוהים" של מכבי נראה לי אולי משחק של פער נמוך אבל ללא יכולת לנצח. כאשר סמית הוא ארבע נראה לי שצריך לרוץ ומהר. להכניס את לנדסברג למשחק בכוח שישחר 2-4. וכן להשתמש בגויאבות.

ג'ון מקינטייר 12 באפריל 2013

כיף לי, מודה, כיף לי לשמוע אותך מתבכיין על פערי תקציב. כיף לי.
ברוך הבא לעולם הגמדים שלנו.

שי 12 באפריל 2013

זה מה שקורה שיש שחקני "תקופות" במכבי כמו לוגאן שמסוגל להעיף שלשות מכל מקום בכל רגע אז לפעמים השגעון הזה נכנס ולפעמים והרבה לא..

ובאמת חבל שבלאט הוציא את קיינר למרות שנתן לחימה אבל אל תשכחו כמה העצבנו עליו כשהכניס אותו ונתן לו בטחון..

קיצר הלוואי שיעלוו לפיינל פור אבל גם אם זה יקרה זה יהיה פאדיחה כי עם כמה שמכבי טובה לפינל פור ביינו היא לא ברמה..

ראיתם איזה אליאופ ברצלונה דפקה ואיזה מהלכים גאוניים יש לה לוריאל.. אז מכבי צריכה עוד פוש

Yavor 12 באפריל 2013

"תראה, בוא נסתכל על הדברים קצת אחרת. ברצלונה היא קבוצה טובה יותר מריאל לדעתי (על אף העובדה שריאל מובילה בבטחה את הטבלה בספרד)."

אז זהו, שממש לא. מספיק להסתכל על הטבלה בספרד (3:25 לריאל לעומת 9:19 לברצלונה שממוקמת שלישית), או לראות מה פנאתיניקוס (שסיימו 4 בבית של ריאל) עושים לברצלונה ב-ס-פ-ר-ד כבר שני משחקים, כדי להבין שריאל חזקה בהרבה.

אלעד 17 באפריל 2013

הנה התגובה שלי לפוסט מה-4.4:

אלעד
04/04/2013 ב – 10:05 #
תסריט 8 שלך הוא בכלל לא דמיוני…

אגב, אם להיות ריאליים, אני חושב שהתסריט הכי טוב עבור מכבי הוא להפסיד משחק צמוד בברצלונה ולסיים במקום החמישי. התחושה עדיין תהיה שנעשה קאמבק גדול, מבלי להתבזות בהמשך נגד קבוצות שעולות עליה בהרבה.

Comments closed